Ircghost schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:58:
Wat een prachtige screens! Ik wacht nog even de release af, en met hopelijk meer goed nieuws over Europa en haar airports. Ik wil bijna boven alles een levendige wereld, dat is gewoon zo belangrijk voor de ervaring.
Zonet een vlucht gedaan in Noorwegen (ENBM-ENBR), waar ik jarenlang gevlogen heb met de FTX Norway scenery in P3D. Nou, ik mis FTX Norway helemaal niet...! Maar, dat moet ik er wel bij zeggen, ik heb dan ook wel eerst de freeware vliegvelden gedownload van x-plane.org want zonder die is alles plat... Die freeware is trouwens goed! Er staat altijd wel wat vliegtuigen geparkeerd en zo en zelfs op het kleine ENBM vertrok er een Cessna voor mij. ENBR lijkt trouwens ook sprekend, met de karakteristieke blauwe jetways en zo. Nu is FTX Norway wel meer accuraat wat textures betreft maar eigenlijk voelde het niet gek of zo. De default scenery is sowieso DUIZEND keer beter dan de FSX/P3D default scenery! Geen vergelijk!
Hoe het met AI zit wat betreft airliners en zo weet ik eigenlijk niet... maar dat boeit me ook niet: ik vind het al prima als de vliegvelden aangekleed zijn.
En de levendige wereld: er rijden veel auto's, vrachtwagens, treinen, je ziet lantaarnpalen, masten, zelfs verkeersboden, verkeerslichten, bij huizen zie je vaak schuurtjes en geparkeerde auto's. Alleen mensen ontbreken maar het voelt aardig levend aan! De lichtjes op vliegvelden zijn trouwens ook echt lampjes: geen zwevende bolletjes (die vanaf grotere afstand veel te groot zijn). Nou ja, op grafisch gebied is het echt stukken mooier (imho!) dan FSX/P3D. Zoals ik eerder zei, het is even wennen maar als je er eenmaal inzit... Echt helemaal top.
Ik zei eerder op Avsim (hier misschien ook al) dat ik het onzin vond dat iemand zo nodig moest posten dat 'ie P3D niet meer zou spelen maar eh... zo langzamerhand begin ik me ook af te vragen hoeveel ik P3D nog ga opstarten. Waar ik nog het meest van baal is dat ik afgelopen week in een vlaag van teleurstelling FTX SC heb gekocht, hahaha, waar ik nu dus nog geen een keer gevlogen heb en of ik dat ooit nog ga doen... Orbx heeft opeens afgedaan bij mij. Ik zal niet zeggen dat XP realistischer of accurater is maar het GEVOEL dat het je geeft is echt weergaloos. Dat komt ook doordat je geen popup ziet en ladende textures: die screenshots waarin je over de hele vallei kijkt: tot in de verte staat alles er gewoon! En zelfs met een time accel van 6x!!! Dat laden is in P3D/FSX echt een immersion killer die ik altijd rot heb gevonden. Dat ALLEEN al is de moeite waard om naar XP te gaan.
Het enige wat ik nu mis is de Cherokee 180, Airbus 319 and ASN. Maar de default Cessna gaat aardig richting payware quality en er schijnt al een best wel goede Airbus te zijn (maar wel wat prijzig). Daarnaast is er vandaag een nieuwe weather addon uitgekomen (X-Enviro) maar die is erg prijzig (70 euro) en overtuigd mij nog niet (ook vanwege het ontbreken van historic weather).
Enfin... ik lul weer aardig door, zie ik... ja ja, ik ben weer eens ergens enthousiast over.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 03-12-2016 20:27
]