Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 10:24:
[...]
Een vlucht van 10 uur maken maar ondertussen 8 uur wat anders doen... nee. Dat is dan ook niet 1 vlucht: dat zijn twee totaal losgekoppelde sessies van elk een half vluchtje. Zonde van de stroom.
In het echt over zulke lange afstanden heb je grote kans dat je piloot een tukje gaat doen of met de stewardessen zit te praten of zelfs dat je op dezelfde tijd landt als dat je opgestegen bent en dat de scenery niet veranderd is (als je over de Atlantische oceaan vliegt bv of dat het donker is over onbevolkt gebied).

Dus kan je realistisch gezien het middenstuk gewoon skippen

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn langste vlucht ooit is Kaapstad - Ams ..
was wel een hele ervaring .. realtime gevlogen .. ( B747-200 Ready for Pushback )
met 1 tussen stop

maar was wel erg blij dat ik aan de gate stond op EHAM
hele tijd mooi weer kom je aan in nederland regen en mist ... kan je nog even gaan zweten voor de landing ..
maar zelf die ik als ik nog vlieg korte vluchten .. GA 1 uurtje is nu max ..

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet de demo van XP11 geprobeerd. Hm, ik ben eigenlijk wel onder de indruk...! Op sommige vlakken is het een stuk beter dan P3D! Maar op andere weer minder. ;) Maar ik vind het wel een mega interessante optie: ik wacht misschien nog even hoe het verder gaat met de beta maar ik zou 'm zo maar kunnen kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nieuwe lichtsysteem van XP11 is echt... prachtig. Daar komt FSX/P3D echt niet bij in de buurt. Kijk eens hoe de lichten van mijn Cessna op de grond schijnen en hoe mijn landing lights een geparkeerd vliegtuig vangen... Die lichten zijn net echt! Ook mooi zacht en vloeiend: in P3D/FSX zijn de lichten vaak uitgeknipte vlakjes (en ze lijken vaak nog 8 bit ook met allemaal vlekken en artifacts) die je over de scenery sleept. Of zo. In XP is licht echt licht! (Klik voor big pic.)

Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/szc4jl.jpg

Overdag valt het toch wat tegen. De scenery is toch wat apart en kaal en anders. Hopelijk komen daarvoor nog eens goede addons uit. Maar tijdens dawn en dusk en vooral 's nachts is het echt kwijlen geblazen.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

J van E

Als je wat HD mesh binnenhaal en ander gratis scenery addons + wat luchthavens (er zijn genoeg freeware te vinden) zal het een stuk beter uitzien overdag. Maar ik weet of de huidige luchthavens goed werken in XP 11. Je kan ze altijd zelf aanpasen met WED en ook een mooie tool om te hebben is Overlay Editor daarmee kan je scenery zelf aanpassen.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Flinke schijnwerper op die Cessna 8)7 ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Propane schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:15:
Flinke schijnwerper op die Cessna 8)7 ;) .
Dacht je dat ze op een Cessna kaarsjes gingen branden voor de schijnwerper? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badtothebone schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:00:
J van E

Als je wat HD mesh binnenhaal en ander gratis scenery addons + wat luchthavens (er zijn genoeg freeware te vinden) zal het een stuk beter uitzien overdag. Maar ik weet of de huidige luchthavens goed werken in XP 11. Je kan ze altijd zelf aanpasen met WED en ook een mooie tool om te hebben is Overlay Editor daarmee kan je scenery zelf aanpassen.
Mesh HD heb Ik al: dat was redelijk makkelijk want er lijkt maar 1 goede (of de beste) te zijn. De andere scenery is vooralsnog wat ingewikkelder. Ik dacht een site voor vliegvelden gevonden te hebben maar dat is de officiele site die automatisch in XP beland dus dat schiet niet op. En hoe het zit met die OSM-based autogen en zo moet ik allemaal nog ff uitzoeken. Het is letterlijk en figuurlijk een heel andere wereld... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Arroz schreef op zondag 27 november 2016 @ 04:08:
[...]

Dacht je dat ze op een Cessna kaarsjes gingen branden voor de schijnwerper? :P ;)
Ik weet uit ervaring dat ze inderdaad dichter bij kaarslicht zitten dan bij een ultrafelle halogeen bouwlamp ofzo :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Volgens mij is het lichtbeeld verre van realistisch op die screenshot. Kan me niet voorstellen dat de landing lights op een Cessna zo ver zo hoog komen, je wilt toch juist de baan voor je verlichten en niet de maan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
X-Plane heeft in theorie een veel beter belichting systeem dan andere flightsims. Het probleem is dat de makers van content dan ook moeten weten hoe ze het fatsoenlijk moeten gebruiken. Een Cessna die even groot licht op zet zoals op die screenshot is natuurlijk compleet onrealistisch. Ook het nachtvliegen wat vaak wordt geroemd is wat mij betreft niet echt realistisch.

Ook vliegvelden waar je de baan en taxibaan verlichting van 40nm kan zien zijn zeldzaam. Veel vliegvelden maken gebruik van unidirectionele lichten en soms zie je de baanverlichting pas als je binnen een X aantal graden van de centerline zit etc.

Niet om X-Plane af te kraken zoals sommigen het misschien zullen opvatten :P. X-Plane heeft zijn eigen voordelen en nadelen, zelfde als FSX/P3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, na een dagje wat lol met XP loop ik toch tegen een boel beperkingen aan, hoor. Het weer is bijvoorbeeld echt ontzettend slecht. De wolken zien er niet uit en verknallen de performance ook nog eens. Het is leuk dat alle straten kloppen (met Mesh HD tenminste) maar ja, de autogen klopt natuurlijk van geen kanten. Dat is in P3D natuurlijk ook niet het geval maar daar heb je alsnog (met Orbx) mooie scenery. Het enige dat ik momenteel top vind aan XP is hoe de scenery werkt (dus geen popup en textures die dichtbij laden) en het licht (realistisch of niet). De reflecties zijn prachtig maar killen de performance ook en ik zit toch altijd in de cockpit. Overdag ziet alles er ook erg vlak en kleurloos uit. De smoothness die ik in het begin had is ook wat minder nu, lijkt het. Komt mss ook door Mesh HD. Daarnaast zijn alle vliegvelden die ik normaal bezoek compleet leeg en dat ziet er ook niet uit. Om dat aan te kleden moet je 1. mazzel hebben dat er freeware voor is en 2. ladingen libraries van her en der downloaden. Komt nog bij dat XP geen planner heeft en het me maar niet wil lukken een plan van simbrief geladen te krijgen.

Kortom, ik ben weer even terug naar P3D want dan kan ik tenminste even vliegen. ;) Ik was blij van het eindeloze getweak af te zijn met FSX maar XP heeft nog meer werk nodig om het wat aantrekkelijk te maken (geen tweaks maar addons) en dan nog haalt het het niet bij P3D (wat scenery betreft). XP11: leuk voor even klooien en het eerste WOW-effect maar te weinig airports zijn aangekleed en de lichtjes in de nacht bekoren ook maar even. >:) Uiteindelijk wil je toch vliegen. Komt nog bij dat alle vliegtuigen zwaar naar links trekken: volgens sommigen realisme, volgens andere een bug in de beta. Nou ja, ik zie wel wat de toekomst brengt. Op zich wel interessant om XP erbij te hebben, hoor. Maar ik ben het nu al even zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

XP 11 is zwaar beta hoor dat moet je niet vergeten:) Het gaat misschien nog een half jaar duren voordat de meeste begin bugs eruit zijn gewerkt. Ik ben ondertussen ook weer terug in XP 10.51 beland, een stuk beter qua performance.

Er is een app beschikbaar op de Org die alle libraries voor je opzoekt en binnen haalt maar goed het is even wenen als je gewend ben aan P3D of FSX net als iemand van MacOS overgaat naar Windows ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, beta, klopt, maar toch... wat scenery betreft haalt XP toch niet het niveau van P3D (met addons). De lege vliegvelden hebben niets met bugs te maken en het slechte weer ook niet. Maar goed, ik heb 'm gekocht en zoals ik zei, het is leuk om erbij te hebben. Zo kan ik toch veel beter (en objectiever) op de hoogte blijven van de ontwikkelingen en mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De reden dat ik XPlane gebruik is dat ik op mijn pc Linux draai. Dan heb ik 2 mogelijkheden om te kunnen flightsimmen. Flightgear, dat voor een gratis flightsim er indrukwekkend uitziet maar het nog net niet is. XPlane blijft dan de enige keus om te flightsimmen (naast Windows te installeren maar dat gaat mij wat te ver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:26
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:34:
Ja, beta, klopt, maar toch... wat scenery betreft haalt XP toch niet het niveau van P3D (met addons). De lege vliegvelden hebben niets met bugs te maken en het slechte weer ook niet. Maar goed, ik heb 'm gekocht en zoals ik zei, het is leuk om erbij te hebben. Zo kan ik toch veel beter (en objectiever) op de hoogte blijven van de ontwikkelingen en mogelijkheden!
Ik sluit me hier graag bij aan.
Ook ik heb een goed werkende P3D installatie maar toch XP11 erbij gekocht om te kijken hoe dit zich ontwikkelt.
Ik ben nog niet onder de indruk. Naast alle opmerkingen van JvE vind ik ook de bediening lastig. Gewend als ik ben aan P3D shortcuts merk ik dat ik het lastig vind om te wennen aan de andere toetsen mapping.
Nu is dat natuurlijk voor een deel op te lossen door het, overigens heel gebruikersvriendelijke, mappen van knoppen op je joystick aan functies maar toch.

Het propeller torque effect is inderdaad erg overdreven in XP11. En ik merkte dat zelfs de 737 (die dit dus niet heeft want geen prop) naar links dreigde te draaien. Lijkt me iets wat nog beter gemodelleerd moet worden.

Goed om te zien dat er een "werkende" CDU in de 737 zit maar dan weer jammer dat die toch een wat eigen implementatie heeft waardoor je niet, zonder apart hier op te studeren, meteen gebruik kan maken van deze functionaliteit.

Ik heb ook XP10 destijds gekocht en zie wel dat het product zich ontwikkeld. Maar eerlijk gezegd zie ik nog wel een wat grote afstand tov P3D op dit moment. Ben benieuwd of Laminar Reserach de afstand kan overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
enchion schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 10:49:
[...]

In het echt over zulke lange afstanden heb je grote kans dat je piloot een tukje gaat doen of met de stewardessen zit te praten of zelfs dat je op dezelfde tijd landt als dat je opgestegen bent en dat de scenery niet veranderd is (als je over de Atlantische oceaan vliegt bv of dat het donker is over onbevolkt gebied).

Dus kan je realistisch gezien het middenstuk gewoon skippen
"Met de stewardess praten" hè, jaja.... 8)

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
Heb de xplane11 demo geprobeerd maar het loopt voor geen ene meter. hooguit 20 fps en dan niet eens stabiel. Draai op een i7-2600K op 4,5Ghz, 16Gb Ram en een gtx970. Lijkt me wel voldoende om redelijk te draaien? Maakt niet uit welke grafische instellingen ik gebruik het blijft slecht lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:12
killerbee1958 schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:38:
[...]
Ik ben nog niet onder de indruk. Naast alle opmerkingen van JvE vind ik ook de bediening lastig. Gewend als ik ben aan P3D shortcuts merk ik dat ik het lastig vind om te wennen aan de andere toetsen mapping.
Nu is dat natuurlijk voor een deel op te lossen door het, overigens heel gebruikersvriendelijke, mappen van knoppen op je joystick aan functies maar toch.
Dit vind ik inderdaad een gemiste kans voor Xplane. Het overgrote deel van hun nieuwe klanten zal al FSX/P3D ervaring hebben, als het al niet voor alle nieuwe klanten geldt. De meeste hiervan (ook ik) downloaden eerst de demo om te kijken of het wat is. Het zou dan wel heel fijn zijn als ze in ieder geval de FSX/P3D controls als standaard optie aanbieden.

Naast zeer bekend (ze worden immers al 30 jaar gebruikt) zijn deze controls namelijk ook nog eens zeer logisch. En ik denk niet dat er copyright op zit :) .

Het is simpelweg jammer dat je er nu niet eens in slaagt om even snel een simpele testvlucht met een Cessna te maken zonder dat je toetsen moet leren of remappen. Dat is een onnodige drempel voor nieuwe klanten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
SgtPoen schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:09:
Heb de xplane11 demo geprobeerd maar het loopt voor geen ene meter. hooguit 20 fps en dan niet eens stabiel. Draai op een i7-2600K op 4,5Ghz, 16Gb Ram en een gtx970. Lijkt me wel voldoende om redelijk te draaien? Maakt niet uit welke grafische instellingen ik gebruik het blijft slecht lopen.
Hmm das wel gek inderdaad. Een 2600 zou zeker nog wel mee moeten kunnen.

Misschien goed om je CPU en GPU load te meten tijdens het spelen en kijken wat de bottleneck van die twee is?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Je weet dat dit zwaar beta is en nog lang geen Release Candidate is? De slecht fps heeft iedereen en het is bekend by Laminar Research. Ze zijn ermee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet Threaded optimalisering uit in het X-Plane profiel in het nVidia control panel (3D instellingen) en kijk of dat helpt. (Dus alleen in het profiel van X-plane zelf: niet in het algemene profiel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ik zal vanavond nog even verder testen. Laatste Nvidia drivers en profiles even installeren. Maar leek alsof er gewoon iets niet klopte. Gewoon alsof de hardware niet werd benut. Alles op het laagste mogelijk gezet maakte niks uit.

[ Voor 66% gewijzigd door SgtPoen op 28-11-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik heb i7-6700K@4.7Ghz 32GB Ram en GTX 1080 en de performance in XP 11 zuigt :) In XP 10 is het prima.

Wel heb ik een aantal payware vliegtuigen die ik in XP 10 heb in XP11 kunnen gebruiken maar niet alles werkt op dit moment, Ook werken de meeste scenery's wat ik heb ook in XP 11 maar op dit moment is het niet te doen qua performance.

Ik kan ook in XP 10 meer tweaken met de graphics maar omdat ze nu in XP 11 een zogeheten (user friendly) interface hebben gegeven met minder opties moet ik meer in de preferences files gaan editen en daar heb ik geen zin in. (Lijkt meer een Windows 7 naar Windows 10 verhaal :))

Mijn advies is gewoon even wachten een maand totdat de meest vervelende bugs zijn opgelost, en/of vaak XP 11 update draaien en daarna nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:26
Ik heb ook een uurtje met de XP-11 demo gespeeld en net als veel anderen de eerste ervaring was "Wauw" echter sluit ik me helemaal aan bij de 'nadelen' hierboven al benoemd worden. Ik stel de aankoop dus maar even een paar maanden uit en bekijk wel hoe het platform zich verder ontwikkeld. Scheelt weer een hoop tijd ook. :)

Dit jaar eigenlijk bijna alleen maar met DCS World en dan 99% van de tijd met de Nevada NTTR uitbreiding. Ok, dan wel een militaire sim maar ook heel goed bruikbaar voor GA- achtig rondvliegen, al helemaal na de laatste update die een hoop GA vliegveld heeft toegevoegd. Gevoel, performance en graphics imho echt meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:56
X-Plane 11 kan een prachtige sim worden, maar dan moet er inderdaad nog veel gebeuren.

Afgelopen weekend de volledige beta versie aangeschaft. Maar als ik dan op EHAM kom en ik zie totaal geen gebouwen, alleen een platform met de taxi-runway's, dan vraag ik me toch echt af of ik deze sim serieus moet nemen. Hetzelfde geld voor b.v. Rotterdam, Eelde en Eindhoven. 8)7
Natuurlijk is dat op te lossen met addons, maar wie weet hoe lang dat nog gaat duren.

Op dit moment haalt X-Plane 11 het gewoon niet bij mijn P3D setup maar wellicht gaat de toekomst hier verandering in brengen. Laten we het hopen, want vernieuwing in de FS wereld is altijd welkom! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Dutchy88 schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:49:
X-Plane 11 kan een prachtige sim worden, maar dan moet er inderdaad nog veel gebeuren.

Afgelopen weekend de volledige beta versie aangeschaft. Maar als ik dan op EHAM kom en ik zie totaal geen gebouwen, alleen een platform met de taxi-runway's, dan vraag ik me toch echt af of ik deze sim serieus moet nemen. Hetzelfde geld voor b.v. Rotterdam, Eelde en Eindhoven. 8)7
Natuurlijk is dat op te lossen met addons, maar wie weet hoe lang dat nog gaat duren.

Op dit moment haalt X-Plane 11 het gewoon niet bij mijn P3D setup maar wellicht gaat de toekomst hier verandering in brengen. Laten we het hopen, want vernieuwing in de FS wereld is altijd welkom! 8)
Je kunt zien welke scenery er standaard in X-plane 10 (dus ook 11) zit: http://x-plane.cleverest.eu/
Filter links op "Only 3D."
Dan zie je ook meteen hoe grote simulator fans de Duitsers zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm, vanavond weer ff met XP11 gerommeld. Het blijft behelpen. Vervolgens ff wat rondgevlogen in P3D in de A2A Cherokee in FTX Norway en FTX Northern California en na 5 seconden dacht ik: holy shit... dit is echt wel heel veel mooier en beter ;) Maar goed, zoals ik al eerder zei: leuk om XP11 te hebben maar het enige dat ik momenteel goed vind aan XP zijn de reflecties en het lichtsysteem... de rest zuigt eigenlijk zwaar op alle fronten. Maar dan ook echt op alle, eigenlijk. XP heeft een groot WOW effect maar daarna is het snel klaar. Ok, niet helemaal eerlijk want voor P3D heb ik ladingen addons, haha, maar toch. Voorlopig gaat XP in de ijskast: ben benieuwd hoe alles er na de beta fase uitziet.

Om aan te geven hoeveel beter ik P3D vindt: na mijn terugkeer bij P3D baalde ik eigenlijk van het geld dat ik heb uitgegeven aan XP en om de pijn te verzachten heb ik meteen maar even FTX Southern California gekocht, hahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:12
Hoe uninstall je die demo eigenlijk? X-plane verschijnt niet in de apps-lijst.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

alexbl69 schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:39:
Hoe uninstall je die demo eigenlijk? X-plane verschijnt niet in de apps-lijst.
X-plane folder wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Je zag dit ook bij de release van de eerste XP10 build. "This is the future!" "Xplane will take over!". Nu ook weer, de eerst WOW reactie trekt mensen naar forums online om te roepen hoe geweldig het is en dat X-Plane echt de nieuwe standaard wordt. Ondertussen is de wereld nog net zo leeg als twee jaar terug (zo niet drie of vier jaar), zijn er nog steeds belachelijk weinig kwaliteits addons beschikbaar en is er eigenlijk vrij weinig vooruitgang. Willen ze echt een keertje de standaard worden, zullen ze toch eens dezelfde features moeten gaan bieden als FSX van 10 jaar terug.

Dat wil zeggen, een wereld waar vliegvelden uit meer bestaan dan runways en taxiways. Maak nou verdorie eens wat generieke hangars, terminals, torens en dergelijke. En maak een tooltje die ze op grofweg de juiste plek, of zelfs maar enigszins logische dan niet correcte plekken zet. Gooi eens een AI systeem erin dat meer doet dan de eerste versie die met XP10 kwam. Zelfde voor ATC... het hoeft niet top te zijn, maar slechter dan FSX is niet acceptabel. Doe eens iets met seizoenen en zo gaat de lijst nog wel even door.

En ja, het is nog beta, maar X-Plane is al letterlijk jaren en jaren in beta. Niet dat het niets te bieden heeft, absoluut niet. Maar je kunt FSX/P3D en XP niet echt als grote concurrenten zien naar mijn mening. De één is Android, de ander is Windows Phone/Mobile :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Wat X-plane 11 plaatjes gewoon omdat het kan :)

Default scenery, Minneapolis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nLloNyKC46BrGFvsje8p9Q7l/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S8ZnEa1cVuvbSM6N2Fr8zzFD/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0C9BaL9VoPhrR7q8i8O6ZaF8/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badtothebone schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:52:
Wat X-plane 11 plaatjes gewoon omdat het kan :)
_/-\o_ Keep up the good spirit! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PH_ONE
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 16:01
Aerosoft Bali is in beta gegaan!
Afbeeldingslocatie: http://forum.aerosoft.com/uploads/monthly_2016_08/wadd_18.jpg.836b07d648b2aafdc6fb6166d30a806f.jpg

en manmanman, wat een prachtveld is het geworden.
voor meer info/screenshots en posts van matthijs KLIK

[ Voor 41% gewijzigd door PH_ONE op 29-11-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:24
Straks de demo van X-Plane 11 maar eens proberen. Erg benieuwd hoe dat loopt op mijn PC.
i5 4590 met 8GB RAM en GTX970.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Lekker vluchtje van net:

EHAM - > LSZH
  • Prepar3d 3.3.5
  • PMDG 737 NGX
  • ORBX FTX Global, Vector , Europe
  • Aerosoft Zurich -AS16 with ASCA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hwsMh0X3G5anIwU2nKAwnGXm/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HM5KxMGXKeblGYnrnrTyEAbD/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hwsMh0X3G5anIwU2nKAwnGXm/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CnRQaEWsPxcVRHa8BCkT9oMH/medium.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Njay op 30-11-2016 21:34 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:47
Ziet er goed uit, heb alleen wel het gevoel boven City: Skylines te vliegen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tjonge, ik word stevig heen en weer geslingerd tussen XP11 en P3D... waarbij ik wel merk dat ik steeds naar XP11 grijp, alhoewel dat ook logisch is omdat het nieuw is en ik nog dingen te ontdekken en uit te vogelen heb.

Wat ik wel merkte gisteren is dat je de beide sims eigenlijk niet moet vergelijken als je er mee aan het vliegen bent: het werkt het beste als je gewoon let op wat wél mooi en goed is aan de sim in plaats van dat je constant kijkt naar wat deze sim niet heeft en die ander wel. Als je zo te werk gaat, zijn beide sims erg interessant. En vind ik het opeens erg lastig een van beiden nu als beste aan te wijzen.

Momenteel is XP11 dus voor mij interessanter, vooral door een paar grafische dingetjes, zoals hoe de scenery wordt opgebouwd (geen pop up en geen ingebakken wegen of wegen die dwars door ingebakken huizen lopen), de drukte op de wegen, het lichtsysteem en reflecties (die prachtig samenwerken: ik heb nog nooit zoveel gezondigd tegen mijn gewoonte om NOOIT de cockpit uit te gaan tijdens het vliegen), het idee van de zon die schijnt (ik vond eerst alles vlak en kleurloos maar op een of andere manier ziet het er toch echt zonnig uit als je er aan gewend bent), de dawn/night/dusk-vluchten (weergaloos) en ook de paar (ja, jammergenoeg de paar) vliegvelden die helemaal zijn aangekleed met geparkeerde planes en karretjes etc. zien er heel mooi uit als je er met je Cessna laag overheen scheert. (In P3D heb ik geen grote addon vliegvelden en AI zie ik ook niet veel dus misschien dat ik het daarom nu zo mooi vind). Nou ja, om maar wat pro's te noemen. Er zijn genoeg con's maar daar richt ik me dus niet meer op. ;)

Tip voor als je XP11 wilt uitproberen: als je clear weather kiest (wat haast wel moet omdat de wolken lelijk zijn en de fps om zeep helpen) moet je eigenlijk wel op customize klikken en de visibility op 100 zetten: die staat standaard op 25 en da's erg weinig, vooral omdat de haze sowieso eigenlijk te sterk is. Een setting van 100 maakt alles net even wat aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Goed verwoord, alleen blijf ik toch liever zelf bij P3D.
dit om alle addons die ik al heb gekocht en ik vindt P3D grafischer sterker dan XP11 (zie mijn post boven)

ik verwacht dat XPlane eindelijk wel sterker wordt dan P3D maar dat zal nog wel even duren verwacht ik, zo ie zo moeten alle addons ook nog over naar Xplane , kijk naar Active Sky en de PMDG 737 en 777

Hopelijk komt lockheed met een 64bits P3D straks :) dit is wel lekker van Xplane namelijk stuk betere FPS 8)

voor atc gebruik ik nu proatc x en voor de AI Super Traffic Board werkt wel top :)

[ Voor 30% gewijzigd door Njay op 01-12-2016 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Ik heb een tijdje geleden de afweging gemaakt tussen diverse simulators en heb toen voor X-Plane gekozen en de aanbieding voor XP10 en XP11 gekocht. Nu X-Plane 11 uit is ben ik helemaal verkocht, default ziet het er prachtig uit, daar heb je enorm veel add-ons voor nodig bij andere simulators.

De wolken zijn inderdaad nog steeds dramatisch, maar met een gratis plugin is dat ook opgelost:

FlyWithLua met 3jClouds, te vinden op www.x-plane.org, dan zien je wolken er zo uit: http://forums.x-plane.org...ndComment&comment=1084081

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vind het supergaaf dat er ontwikkeling is op de Flightsim markt.

Maar, voor mij hangt de keuze van de sim af waarvoor de meest realistische add-ons beschikbaar zijn. En daarmee bedoel ik die van A2A (waar ik de Piper Comanche 250 van heb) en natuurlijk de PMDG 737NGX.

P3D draait nog steeds prima, wordt onderhouden, en de scenery op de grond vind ik minder belangrijk dan het realisme wat een bepaalde kist biedt.

My 2 cents :+

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ontzettend zitten klooien met XP11 en allemaal addons en werd het spuugzat. Vond het allemaal ingewikkeld en anders en teveel gedoe. Uiteindelijk besloot ik alles weer terug te zetten naar default en te gaan vliegen vanaf Lugano omdat iemand op AVSIM een interessant screenshot daarvan had gepost. En holy shit, zeg... dat is gaaf. De hoeveelheid detail die je ziet als je laag over de snelweg scheert... niet normaal! Lantaarnpalen, verkeersborden, al die auto's, electriciteitmasten, spoorwegen, treinen... de wereld zit tjokvol en is echt levend! En NERGENS zie je huizen ingebakken in textures met dwars daardoorheen wegen. Zoveel detail zou op mijn PC P3D op z'n knieën brengen.
En op een bepaald moment vloog ik uit de nauwe vallei een hele wijde vallei in met echt ontzettend veel huizen, zo ver als je maar kan kijken. Niet normaal. En totaal geen pop-up. Geen mesh en textures die pas laden zodra je er overheen vliegt. Man man man, dit is echt genieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:58:
Heb ontzettend zitten klooien met XP11 en allemaal addons en werd het spuugzat. Vond het allemaal ingewikkeld en anders en teveel gedoe. Uiteindelijk besloot ik alles weer terug te zetten naar default en te gaan vliegen vanaf Lugano omdat iemand op AVSIM een interessant screenshot daarvan had gepost. En holy shit, zeg... dat is gaaf. De hoeveelheid detail die je ziet als je laag over de snelweg scheert... niet normaal! Lantaarnpalen, verkeersborden, al die auto's, electriciteitmasten, spoorwegen, treinen... de wereld zit tjokvol en is echt levend! En NERGENS zie je huizen ingebakken in textures met dwars daardoorheen wegen. Zoveel detail zou op mijn PC P3D op z'n knieën brengen.
En op een bepaald moment vloog ik uit de nauwe vallei een hele wijde vallei in met echt ontzettend veel huizen, zo ver als je maar kan kijken. Niet normaal. En totaal geen pop-up. Geen mesh en textures die pas laden zodra je er overheen vliegt. Man man man, dit is echt genieten...
Welcome to X-Plane :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, dank je. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Classic J van E mood swings ;) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Hehe, elke dag de andere kant op. :) Maar fijn om te lezen.

Dat vind ik dat de keuze ook zo lastig maakt tussen P3D en XP: De eerste heeft een gigantische (maar grotendeels commerciële) bibliotheek van prachtige content en de gebruikers hebben leren leven met de quirks van de oude engine. De andere heeft een super-elegante oplossing voor het vliegmodel, een geavanceerde efficiënte renderer maar andere, nieuwe eigenaardigheden, een plaatselijk erg schrale wereld en wisselende kwaliteit van addons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bacchus schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:26:
Hehe, elke dag de andere kant op. :) Maar fijn om te lezen.

Dat vind ik dat de keuze ook zo lastig maakt tussen P3D en XP: De eerste heeft een gigantische (maar grotendeels commerciële) bibliotheek van prachtige content en de gebruikers hebben leren leven met de quirks van de oude engine. De andere heeft een super-elegante oplossing voor het vliegmodel, een geavanceerde efficiënte renderer maar andere, nieuwe eigenaardigheden, een plaatselijk erg schrale wereld en wisselende kwaliteit van addons.
Hahaha, ja, ik ben weer lekker ouderwets bezig. >:)

Maar ik moet wel zeggen dat het steeds moeilijker wordt om terug te gaan naar de graphics van P3D... Natuurlijk gaat het in een sim om meer dan graphics, maar toch... Ik roep al jarenlang om een sim met 'next gen graphics', nou, dit lijkt er toch wel op, hoor. Zoveel detail zie ik niet in P3D met deze kwaliteit en (vooral) performance. Zelfs Orbx ziet er dan toch opeens gedateerd uit, vooral door die grondtextures met ingebakken huizen die soms zomaar hopla het water in lopen.

Hier even wat plaatjes van een vlucht ten noorden van Lugano. Dit is dus allemaal default, geen enkele addon en geen enkele tweak. XP11 out of the box. Het oogt allemaal wat anders dan P3D (de kleuren overdag, die uiteindelijk toch wel meer het gevoel geven dat de zon echt schijnt, en ook wat verhoudingen betreft) maar als je er een poosje in rondvliegt, voelt het zo echt aan... ik ben er echt heel blij mee. Al ga ik niet zover om meteen maar P3D te verwijderen, zoals ik iemand op Avsim zag doen. Maar ik zie mezelf ook niet heel snel P3D weer opstarten, tenzij ik zin heb in een vlucht in de Airbus met m'n neus op de instrumenten. De generic P3D/FSX scenery doet me nu toch wel wat pijn aan de ogen.

Klik voor de bigger pics! En nogmaals, dit is out of the box en nog beta!

Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/6/5581/31390348165_dee38d2bcb_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/6/5680/30569059684_87e70fbea6_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5349/31390347585_4fcc6ebae6_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/6/5533/30569059094_ccd2be9464_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5775/31390346945_db4f1f883a_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/6/5539/30569058354_9c20b45085_z.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Prachtige screenshots! Deze shots laten de potentie van X-Plane heel goed zien. Sinds ik met X-Plane 11 bezig ben valt voornamelijk de grafische pracht op van deze sim.

Het wordt voor mij ook steeds moeilijker om weer terug te keren naar de 'oude' en wazige P3D textures. Zelfs met alle ORBX addons haalt P3D het niet bij default XP11.

Hopelijk gaan de addon bouwers dit nu ook inzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchy88 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 16:42:
Prachtige screenshots! Deze shots laten de potentie van X-Plane heel goed zien. Sinds ik met X-Plane 11 bezig ben valt voornamelijk de grafische pracht op van deze sim.

Het wordt voor mij ook steeds moeilijker om weer terug te keren naar de 'oude' en wazige P3D textures. Zelfs met alle ORBX addons haalt P3D het niet bij default XP11.

Hopelijk gaan de addon bouwers dit nu ook inzien ;)
Ja, ik snap nu (opeens) eigenlijk ook niet waarom Orbx zo anti XP is. Maar goed, XP gebruikt een TOTAAL techniek dus Orbx zou zo ongeveer vanaf de grond moeten beginnen, vooral met hun regio's. En zaken als Vector zijn in feite GRATIS voor XP dus daar valt voor hen niets aan te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Wat een prachtige screens! Ik wacht nog even de release af, en met hopelijk meer goed nieuws over Europa en haar airports. Ik wil bijna boven alles een levendige wereld, dat is gewoon zo belangrijk voor de ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:58:
Wat een prachtige screens! Ik wacht nog even de release af, en met hopelijk meer goed nieuws over Europa en haar airports. Ik wil bijna boven alles een levendige wereld, dat is gewoon zo belangrijk voor de ervaring.
Zonet een vlucht gedaan in Noorwegen (ENBM-ENBR), waar ik jarenlang gevlogen heb met de FTX Norway scenery in P3D. Nou, ik mis FTX Norway helemaal niet...! Maar, dat moet ik er wel bij zeggen, ik heb dan ook wel eerst de freeware vliegvelden gedownload van x-plane.org want zonder die is alles plat... Die freeware is trouwens goed! Er staat altijd wel wat vliegtuigen geparkeerd en zo en zelfs op het kleine ENBM vertrok er een Cessna voor mij. ENBR lijkt trouwens ook sprekend, met de karakteristieke blauwe jetways en zo. Nu is FTX Norway wel meer accuraat wat textures betreft maar eigenlijk voelde het niet gek of zo. De default scenery is sowieso DUIZEND keer beter dan de FSX/P3D default scenery! Geen vergelijk!

Hoe het met AI zit wat betreft airliners en zo weet ik eigenlijk niet... maar dat boeit me ook niet: ik vind het al prima als de vliegvelden aangekleed zijn.

En de levendige wereld: er rijden veel auto's, vrachtwagens, treinen, je ziet lantaarnpalen, masten, zelfs verkeersboden, verkeerslichten, bij huizen zie je vaak schuurtjes en geparkeerde auto's. Alleen mensen ontbreken maar het voelt aardig levend aan! De lichtjes op vliegvelden zijn trouwens ook echt lampjes: geen zwevende bolletjes (die vanaf grotere afstand veel te groot zijn). Nou ja, op grafisch gebied is het echt stukken mooier (imho!) dan FSX/P3D. Zoals ik eerder zei, het is even wennen maar als je er eenmaal inzit... Echt helemaal top.

Ik zei eerder op Avsim (hier misschien ook al) dat ik het onzin vond dat iemand zo nodig moest posten dat 'ie P3D niet meer zou spelen maar eh... zo langzamerhand begin ik me ook af te vragen hoeveel ik P3D nog ga opstarten. Waar ik nog het meest van baal is dat ik afgelopen week in een vlaag van teleurstelling FTX SC heb gekocht, hahaha, waar ik nu dus nog geen een keer gevlogen heb en of ik dat ooit nog ga doen... Orbx heeft opeens afgedaan bij mij. Ik zal niet zeggen dat XP realistischer of accurater is maar het GEVOEL dat het je geeft is echt weergaloos. Dat komt ook doordat je geen popup ziet en ladende textures: die screenshots waarin je over de hele vallei kijkt: tot in de verte staat alles er gewoon! En zelfs met een time accel van 6x!!! Dat laden is in P3D/FSX echt een immersion killer die ik altijd rot heb gevonden. Dat ALLEEN al is de moeite waard om naar XP te gaan.

Het enige wat ik nu mis is de Cherokee 180, Airbus 319 and ASN. Maar de default Cessna gaat aardig richting payware quality en er schijnt al een best wel goede Airbus te zijn (maar wel wat prijzig). Daarnaast is er vandaag een nieuwe weather addon uitgekomen (X-Enviro) maar die is erg prijzig (70 euro) en overtuigd mij nog niet (ook vanwege het ontbreken van historic weather).

Enfin... ik lul weer aardig door, zie ik... ja ja, ik ben weer eens ergens enthousiast over. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Wat screenshots van AI @ EHAM.

Ik gebruik World Traffic en ja het is niet de makkelijkste plugin voor X-Plane maar uiteindelijk werkt het wel prima. Wat ik wel mooi vind is dat de AI SID's en STAR's gebruikt van Navigraph dus de aanvlieg routes enzo kloppen allemaal.

Alleen het is een hel om taxi routes te maken maar er komt binnenkort versie 3 uit waardoor dat wat makkelijk is. Vliegroutes zelf zijn heel makkelijk te maken met een python tooltje die op X-Plane dot ORG te downloaden is :)

De AI kisten zijn ook nogs eens mooi om te zien zelfs van dichtbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FzJ5FZxpZxtqp1CBEv3mmXWw/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VVnxxMAs7PgXpyWRRANZgtdy/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1pzvEtL5LpUeF1L6hse21Wh5/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ATtwRhdziIIxwOjnlgvXMzLb/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C8GBwi3wlpLS5QH8IL28rgDV/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je Ortho4XP photoreal bij EHAM? Zo ja, welke zoom heb je gebruikt en gebruik je ook nog W2XP of OSM zooi eroverheen? Zo ja, welke? Is dat freeware EHAM of een of andere payware?

Voor de rest van de wereld voldoet default XP11 voorlopig maar als ik in Nederland vlieg, moet het wel wat meer lijken, natuurlijk... ;)
Badtothebone schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:37:
Wat ik wel mooi vind is dat de AI SID's en STAR's gebruikt van Navigraph dus de aanvlieg routes enzo kloppen allemaal.
Ja, dat vind ik voor de toekomst (als ik wellicht een airliner ga kopen) ook wel fijn. Alhoewel de default 737 ook deze data gebruikt, natuurlijk, en, zo begreep ik, ook de SIDs and STARs kan vliegen. Wel mooi dat de complete sim op die manier up to date te houden is en niet zoals bij FSX/P3D slechts gedeeltelijk.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:47:
[...]
Gebruik je Ortho4XP photoreal bij EHAM? Zo ja, welke zoom heb je gebruikt en gebruik je ook nog W2XP of OSM zooi eroverheen? Zo ja, welke? Is dat freeware EHAM of een of andere payware?

Voor de rest van de wereld voldoet default XP11 voorlopig maar als ik in Nederland vlieg, moet het wel wat meer lijken, natuurlijk... ;)
Ik gebruik Ortho en default scenery, hangt ervan af of ik 's nachts of overdag wil vliegen. EHAM is payware van Aerosoft en de eerste en enige payware die ik heb gekocht voor X-Plane.

Mijn ortho voor NL is z17 met z18 rondom vliegvelden. Je kunt w2xp_europe_net scenery gebruiken voor wegen dan heb je hoofd wegen als het donker is zoals de A16 enzovoort. Die ligt dan bovenop je Ortho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Landing @ EGGL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/usQ9WmQEpQR9MdZKar62I0Nf/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xA8Rz3QdTGnFWrVklfkELEqu/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3Bp9vQevMT5c8ups0YpPG3Iw/medium.jpg

Xplane heeft ook mijn aandacht maar zonder active sky en de pmdg ngx blijf ik nog wel hangen bij P3D

[ Voor 85% gewijzigd door Njay op 04-12-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badtothebone schreef op zondag 4 december 2016 @ 09:32:
[...]

Ik gebruik Ortho en default scenery, hangt ervan af of ik 's nachts of overdag wil vliegen. EHAM is payware van Aerosoft en de eerste en enige payware die ik heb gekocht voor X-Plane.

Mijn ortho voor NL is z17 met z18 rondom vliegvelden. Je kunt w2xp_europe_net scenery gebruiken voor wegen dan heb je hoofd wegen als het donker is zoals de A16 enzovoort. Die ligt dan bovenop je Ortho.
Dank voor de toelichting! Het is wel een hoop gedoe met al die opties en mogelijkheden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:57:
[...]

Dank voor de toelichting! Het is wel een hoop gedoe met al die opties en mogelijkheden... ;)
Hoop gedoe niet , volledig customizable wel ;-) Je kan met XP je scenery overal neerzetten op een externe drive, andere HDD , SSD whatever.

Mijn default XP Custom Scenery folder "c:\x-plane\custom scenery" bestaat in eerste instantie niet die is leeg. Die vul ik dan met de scenery links die ik nodig heb voor de vlucht(en) die ik ga maken. In mijn geval heb een aantal batch files die de scenery file shortcuts + scenery_packs.ini file naar ...\Custom Scenery kopier en daarna X-Plane opstart.

Ortho4XP Tiles
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L70yKM8f0vuRT8p08bxahkIt/medium.png

Scenery / Librarys / Mesh etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bnWflRP16MDFLS5APi6mMVSE/medium.png

Custom Scenery shortcuts
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wvTKVtS5GystANcLqnkuRWK8/medium.png

Custom Scenery shortcuts

De inhoud wat je hier zie word gekopieerd naar c:\x-plane\custom scenery

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8diXjWS2ZBWr0s9Ttk6KnC3n/medium.png

Mijn scenery_packs.ini bestaat grotendeels uit links naar de scenery die verspreid is over een aantal SSD's en 5TB HDD voor Ortho. En voor elke werelddeel die ik heb met of inclusief Ortho heb ik een customized scenery_packs.ini. Kost je hooguit een uurtje werk.

Dus je hebt
  1. De scenery files
  2. De scenery links (snelkoppelingen) gebaseerd op de scenery files boven
  3. De default x-plane custom scenery folder waar jij je de scenery files snelkoppelingen naar toe kopieer
Voorbeeld

SCENERY_PACK D:\X-Plane 11 Custom Scenery\Aerosoft - EBBR Brussels/
SCENERY_PACK D:\X-Plane 11 Custom Scenery\Aerosoft - EDDF Frankfurt/
SCENERY_PACK D:\X-Plane Custom Scenery\Librarys\BS2001 Object Library/
SCENERY_PACK D:\X-Plane Custom Scenery\Librarys\CDB-Library/
SCENERY_PACK F:\Ortho4XP\Tiles\Europe\zOrtho4XP_+48+013/
SCENERY_PACK F:\Ortho4XP\Tiles\Europe\zOrtho4XP_+49+011/
SCENERY_PACK D:\X-Plane Custom Scenery\zzz_Treelines_Farms_Europe_v2/
SCENERY_PACK D:\X-Plane Custom Scenery\W2XP\w2xp_Europe_net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ja, helemaal geen hoop gedoe :+ . Of het nou P3D of XP is, blijkbaar is prutsen met folder structuur en ini/txt/bat bestanden gewoon deel van het sim leven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah! Dat is een lichtelijk geniaal systeem met die shortcuts! :) Scheelt een hoop ruimte op de schijf met XP!

Werken tiles van ZL18 trouwens veel trager dan ZL16? Ik heb zonet 6 tiles van ZL16 van Noorwegen genaakt (zo'n 3,5 GB per tile) en samen met Norway Pro is het effect echt gaaf. Alleen is het als je laag vliegt toch net iets te low res. De kleuren zijn trouwens soms top maar bijvoorbeeld de witte bergen hebben een duidelijke rode en groene zweem: en om nou 325 bestanden per tile te gaan bewerken... Maar goed, ik zou dus grotere tiles kunnen maken maar dan moet ik echt een externe HD gaan gebruiken en ik vraag me af of XP alles dan wel snel genoeg kan laden... Als dat op zich zou werken, heb ik geen bezwaar om ZL18 bestanden van heel Noorwegen te maken! Is wel een paar TB maar dan heb je ook wat. ;) (Ja, duizenden verkeerd gekleurde textures... :+ )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:53:
Ja, helemaal geen hoop gedoe :+ . Of het nou P3D of XP is, blijkbaar is prutsen met folder structuur en ini/txt/bat bestanden gewoon deel van het sim leven ;).
Haha, ja, ik dacht eigenlijk met P3D van het gerommel en getweak af te zijn... begin ik weer helemaal opnieuw met XP, haha! Erg jammer dat er geen photoreal payware is voor XP.

Ik ben gisteren nog bezig geweest met W2XP Europe van Simheaven maar het kopiëren alleen al duurde ontzettend lang: zo'n dikke 500.000 bestanden moesten gekopieerd worden... :/ En toen wilde het nog niet werken ook... 8)7 Ik heb vanmiddag Norway Pro van Tony (van o.a. AVSIM) gebruikt en dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Propane schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:53:
Een gemiddelde rFactor1 of Assetto Corsa installatie van meerdere jaren begint idd dezelfde afschrikwekkende vormen aan te nemen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:53:
Ah! Dat is een lichtelijk geniaal systeem met die shortcuts! :) Scheelt een hoop ruimte op de schijf met XP!

Werken tiles van ZL18 trouwens veel trager dan ZL16? Ik heb zonet 6 tiles van ZL16 van Noorwegen genaakt (zo'n 3,5 GB per tile) en samen met Norway Pro is het effect echt gaaf. Alleen is het als je laag vliegt toch net iets te low res. De kleuren zijn trouwens soms top maar bijvoorbeeld de witte bergen hebben een duidelijke rode en groene zweem: en om nou 325 bestanden per tile te gaan bewerken... Maar goed, ik zou dus grotere tiles kunnen maken maar dan moet ik echt een externe HD gaan gebruiken en ik vraag me af of XP alles dan wel snel genoeg kan laden... Als dat op zich zou werken, heb ik geen bezwaar om ZL18 bestanden van heel Noorwegen te maken! Is wel een paar TB maar dan heb je ook wat. ;) (Ja, duizenden verkeerd gekleurde textures... :+ )
z18 tiles zijn iets van 30GB, daarom de 5TB HDD :) trager zijn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, niet trager, interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Je kunt ook binnen een tile verschillende zones creëren. Dus dichter bij de luchthaven een hoger zoom level.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ItozQ6N9CtHRXZJWVPMxZ3iS/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ja, ik zag die optie wel maar vatte 'm niet helemaal. Maar nu wel. Handig! Alleen moet je dan wel goed van tevoren uitzoeken waar allemaal vliegvelden zitten! ;)

Vlieg nu boven default Zwitserland in de vroege ochtend... :9~ Prachtig. Al is de scenery (ground textures) wat erg basic. Maar het idee, het gevoel... echt mooi. Ik zag trouwens dat je ook oeverloos kan inzoomen en dat alles de hele tijd haarscherp is! Niet normaal hoe ver het detail zit! Dit is echt een van de grootste verbeteringen t.o.v. FSX/P3D waar alles in een cirkel rondom je aan het laden is en alles in de verte onscherp. Echt een verademing dit. Ik haatte dat pop uppen van de scenery.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2016 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 21:17
mooi filmpje over het starten van de engines...

http://interestingenginee...-jet-engine-runs-minutes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
Vorig jaar juni XP10 gekocht maar op de wat hogere settings smolt m'n grafische kaart. Heb al een jaar een nieuwe maar eigenlijk XP10 niet echt meer aangeraakt, was alleen maar bezig met DCS. Wat met de stock B58 en freeware E-190LR van SSG zitten spelen en vond met de veel kleinere B58 stuk meer plezier. Beetje enthousiast geworden en maandagavond de B200 King Air gekocht :9 Ook gelijk wat freeware dingen geïnstalleerd zoals heleboel airports, hogere kwaliteit textures voor de runways etc en wat plugins. Dan binnenkort maar Word Traffic kopen denk ik :)

Eerste keer opstarten in de B200 op EHRD
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5482/31449995065_0a76c469a5_c.jpg

Kort vluchtje naar EHAM
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5559/31449955865_07a6aaf1a2_c.jpg

Gisteren bedacht om naar Nice Cota d'Azur te vliegen vanaf Schiphol, pit stopje op Eindhoven
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5563/31329149202_a57d88af32_c.jpg

Onderweg door de wolken even de cockpit aanschouwen :9~
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5478/31475459125_8f7e904621_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5495/31475315325_1b260a8678_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5611/31475856555_6f136a2f12_c.jpg

Kwam onderweg in de buurt van Geneva en besloot daar maar te overnachten
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5608/31329285152_0f5c47f45b_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5528/31438205966_6592e87e60_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5592/30634219474_8a31c1e1f8_c.jpg

Nu nog een mooiere livery 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Waarom ik ook steeds meer naar X-plane neig is de nog steeds bedroevende aanslag die P3D op je PC doet. Wil je een beetje graphics en een beetje fatsoenlijk vliegtuig als de PMDG dan heb je in no-time een OOM, en dat is gewoon geen werken terwijl ik een behoorlijk zwaar systeem heb ( zie specs in sig. ). In X-Plane 11 loopt het als een tierelier. Het is inderdaad wat Spartaanser qua kale vliegvelden, ATC en AI-traffic, en je moet wat meer op zoek naar addons, maar qua graphics en het benutten van je volledige PC komt P3D niet in de buurt van X-Plane 11

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Opzich, met de nieuwe Europese buildings komt al best veel goed. Daarnaast komt het er in mijn geval ook vaak op neer dat ik toch tussen dezelfde x hoeveelheid vliegvelden vlieg. Dus zolang die route er goed uit ziet ben ik vaak wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
Voor X-plane gebruikers raad ik aan om een kijkje te nemen op de website hieronder

http://www.eadt.eu/

Het is een freeware vliegtuig, project heet X737project en is kwalitatief zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het verleden las ik regelmatig posts van mensen die sloped runways wilden in FSX/P3D en ik dacht altijd 'wat een onzin, wat merk je daar nou van'. Nu heb ik XP11 en tjonge... sloped runways zijn TOP! Dat maakt echt wel een groot verschil: alles wordt meteen een stuk echter als je op een runway staat en niet alles kan zien en dingen tevoorschijn komen of verdwijnen tijdens take off. De runway ziet er ook gewoon meteen een stuk realistischer uit. Nu snap ik waarom veel lui dit missen in FSX/P3D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PH_ONE
Nieuws en een nieuwe screenshot van FlyTampa EHAM.
It's without a doubt my favourite mega airport in the whole of Europe. I remember the first time I arrived at EHAM. I was on a Swiss Avro RJ from Zurich. The weather was sunny and bright and the lunch full of Swiss crackers, meats, and cheeses. (I was lucky to get the business upgrade on that flight) It was my first time on an Avro RJ and sadly my last as they are all disappearing. Anyhoo, it was a nice smooth flight up until we entered Belgium airspace and the further we flew, the darker and bumpier things got. Awesome!

We got stuck into a 30 minute holding pattern as it was hell on the ground @ EHAM and as the weather was rapidly changing direction, so were the runways in use. We finally burst out of the cloud ceiling only to find ourselves somewhere over the freaking boondocks nowhere near an airport as much as I could see. Ahhh the old 18R approach! We touched down and then began our road trip across the lovely Dutch countryside till we finally arrived at our gate having passed several spotters snapping their DSLR's at our lovely logojet. Once I arrived home a month later, I quickly set out to find a version for my FS9 and low and behold, Cloud 9 had just released the airport!! Imagine my luck!

I have been waiting so many years for one of the big dogs to step in and make my Amsterdam but not just make it, truly capture it! And that's exactly what Emilios & friends over at FlyTampa are doing. This long ass stupid post is nothing more than to show just how much I truly adore this airport and how much I WANT IT!! Your full res exclusive is above and I'll update this post with that video from the aforementioned trip I took back in '05. Enjoy and no release dates but I can tell you it's close. Like 2016 close!
Source tekst

Afbeeldingslocatie: https://static1.squarespace.com/static/525e2da1e4b03a9509e0fb27/t/5848d24146c3c4dd7a9ca43b/1481167455571/?format=750w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:47
IVAO organiseert op 29 december een release event. Dan zou hij er moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Maakt flytampa het voor FSX of P3D ?

Kan ik eindelijk me favo vliegveld TNCM eens gaan inruilen :P

[ Voor 22% gewijzigd door FSXnoob op 08-12-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH_ONE
Vedrano schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:31:
Maakt flytampa het voor FSX of P3D ?
Beide :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Als Aerosoft nou ook nog eens besluit hun CRJ eindelijk af te maken, dan ben ik weer even zoet met P3D... Ben benieuwd hoe die gaat zijn vergeleken met de echte kist O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:22
Ik wil FSX een keer goed instellen voor mijn HOTAS (Thrustmaster Warthog) en eigenlijk overal wordt FSUIPC aangeraden. Ik wil dat graag proberen, maar ik krijg het niet gestart. Ik zie in de handleiding het volgende:
NOTE: Due to an obscure bug in SimConnect's module loader, which was known to Mixcrosoft but not fixed properly before FSX development ceased, some folks get an error reported by FSX when it tries to load FSUIPC4. It will warn you not to do it. This occurs before any part of FSUIPC4 is actually running, and is a clash in SimConnect's trust-checking functions. Experience shows that if you press on, then close FSX (or allow it to crash) and try again, possibly after a system re-boot, then it works okay on the 2nd, 3rd or maybe 4th attempt. This sounds bad, but once it works the problem doesn't recur.
Bij mij crasht FSX (Steam Edition) niet meer, maar stopt hij gewoon. Als ik in Steam FSX start komt er 'running' achter de naam te staan en krijg je de splashscreen te zien. Daarna vraagt FSX of ik de module echt wil laden, omdat hij er problemen mee heeft gevonden. Ik kies 'ja' en na een paar seconden stopt FSX. Niet een "is gestopt met werken" of zo, maar gewoon dat het proces en laadscherm verdwijnt en dat 'running' weg is in Steam.

Hebben jullie dit ook gehad? Moet ik dus nog 100 keer proberen FSX te starten of was de afgelopen 30 keer wel voldoende en kan ik maar beter stoppen? :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Leuk filmpje van de aankomende A2A constellation, je moet alleen niet in slaap vallen door de stem die het inspreekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dit weekend wilde ik besteden aan x-plane 11 uitproberen, maar wow. Dat heeft mijn pc flink op zijn knieen gekregen. Het is duidelijk dat ik een upgrade nodig heb. Ik ga het later proberen nadat ik nieuwe hardware heb aangeschaft :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Lekker stukkie vliegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J8hlcBQvEXwkg031z7deq2W2/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ircghost schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:23:
Dit weekend wilde ik besteden aan x-plane 11 uitproberen, maar wow. Dat heeft mijn pc flink op zijn knieen gekregen. Het is duidelijk dat ik een upgrade nodig heb. Ik ga het later proberen nadat ik nieuwe hardware heb aangeschaft :P.
Kijkend naar je inventaris, kan ik de reden wel vinden.

AMD draait op het moment prut met de OpenGL API. Ik zit zelf dan ook te wachten op de Vulkan update van XP11. Als die goed is, zal ik hem pas aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/69/30818483153_ab204c0ac9_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/726/31256418880_a2f6a9b29b_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/550/31628791785_bc6714b093_c.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Streskip op 14-12-2016 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Mooie screens hoor, XP11 ?

zal een stuk fijner draaier als P3D.

zou graag over willen maar om nu weer addons te moeten kopen pfff... alles voor P3d heeft een bak met geld gekost :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:26
Njay schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:30:

zou graag over willen maar om nu weer addons te moeten kopen pfff... alles voor P3d heeft een bak met geld gekost :P
Er is echt een hooooop mooie freeware voor X-plane! Kijk maar eens op x-plane.org en zoek bijvoorbeeld maar eens op MisterX: payware quality vliegvelden oa KBOS, KSFO, KLAX. Echt top. Verder heb ik een hoop lol nu met de default Cessna 172. Als tubeliner heb ik de IXEG 737-300, zeker vergelijkbaar met de PMDG NGX. Misschien nog wel beter eigenlijk! Dus de investering valt mee hoor. Op korte termijn dan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spitfire123 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:08:
[...]

Er is echt een hooooop mooie freeware voor X-plane! Kijk maar eens op x-plane.org en zoek bijvoorbeeld maar eens op MisterX: payware quality vliegvelden oa KBOS, KSFO, KLAX. Echt top. Verder heb ik een hoop lol nu met de default Cessna 172. Als tubeliner heb ik de IXEG 737-300, zeker vergelijkbaar met de PMDG NGX. Misschien nog wel beter eigenlijk! Dus de investering valt mee hoor. Op korte termijn dan... ;)
Check dit blog voor wat tips: http://flyingxplane.apps-1and1.net/tourist/ Ik heb zonet, na een weekje afwezigheid, KSFO van MisterX uitgeprobeerd.......... holy shit...! _/-\o_ :9~ :9 :P >:) :) Met graphics op z'n hoogst ziet dat er zooooooooo mooi uit! De hele stad dus, niet alleen het vliegveld, dat inderdaad payware quality is. Tjonge jonge, wat genieten. Voorlopig ben ik nog wel even bezig met het vliegen in de Cessna rond dit soort addons. Voorlopig is het echt bye bye P3D.

Trouwens, je moet na FSX/P3D even wennen aan de haze en de kleuren van XP maar als je eraan gewend bent, is het effect echt heel realistisch...! Helemaal blij met XP11. En het is nog maar de beta!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
2 vluchten vandaag , van EHAM naar EGLL en dan door naar EDDF _/-\o_
http://imgur.com/a/wlLPl

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ISWokvA.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LANoXTX.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ifBmrog.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WXkR2xf.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tsey3Cx.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d5qPiSR.png

[ Voor 71% gewijzigd door Njay op 14-12-2016 23:42 ]

• Streskip
Njay schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:30:

Zo goed als stock XP10, enige mods die ik heb zijn freeware airports en dat payware vliegtuigje :*)

• Ircghost

Ircghost

@Njay! Leuk hoor :). Je weet dat er skiks zijn voor transavia voor pmdg kisten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ircghost schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:48:
@Njay! Leuk hoor :). Je weet dat er skiks zijn voor transavia voor pmdg kisten?
Yes i know :) moet deze nog even installen :)

Ow ja ik las op reddit dat orbx zicht eventueel heeft verklapt dat P3D 4.0 64Bit zou kunnen zijn :)

le't's pray _/-\o_

Nog een vraagje voor de 737 vliegers.. kan het zijn dat het toestel moeite heeft op FL 320 te komen? en welke V/S gebruiken jullie voor de descent?

[ Voor 17% gewijzigd door Njay op 16-12-2016 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Njay schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:18:
Nog een vraagje voor de 737 vliegers.. kan het zijn dat het toestel moeite heeft op FL 320 te komen?
Nee, dat moet makkelijk kunnen. Mogelijke hint: hoeveel ton brandstof heb je over bij landing?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
mekkieboek schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:34:
[...]

Nee, dat moet makkelijk kunnen. Mogelijke hint: hoeveel ton brandstof heb je over bij landing?
Ik zal er eens naar kijken :)

ik gebruik meestal een v/s van + 2000 om te klimmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Njay schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:18:
[...]

Ow ja ik las op reddit dat orbx zicht eventueel heeft verklapt dat P3D 4.0 64Bit zou kunnen zijn :)
En nog opvallender: Orbx gaat ook addons maken voor XP! Ben benieuwd! Als ze maar niet het slechte van P3D naar XP komen brengen (zoals slecht ladende textures met ingebakken huizen met wegen die er dwars doorheen lopen, bijvoorbeeld).

Ik heb nog steeds P3D niet aangeraakt... XP is zoveel mooier en indrukwekkender. Imho, hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:20:
[...]

En nog opvallender: Orbx gaat ook addons maken voor XP! Ben benieuwd! Als ze maar niet het slechte van P3D naar XP komen brengen (zoals slecht ladende textures met ingebakken huizen met wegen die er dwars doorheen lopen, bijvoorbeeld).

Ik heb nog steeds P3D niet aangeraakt... XP is zoveel mooier en indrukwekkender. Imho, hè.
Ik wacht nog even .. teveel geinvesteerd op P3D gebied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:05
Njay schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:38:
[...]

Ik zal er eens naar kijken :)

ik gebruik meestal een v/s van + 2000 om te klimmen
Klimmen met een constante vertikale snelheid is erg inefficient en kan ook resulteren in een stall als je je snelheid niet in de gaten houdt. Het vliegtuig wil namelijk die 2000 ft/min aan houden terwijl de motoren hier niet genoeg vermogen voor kunnen leveren. Als gevolg gaat het vliegtuig snelheid in ruilen om toch de 2000ft/min te behouden. Dit kan doorgaan tot dat je snelheid dermate is afgenomen dat je in een stall terecht komt. Kortom klimmen met een vaste v/s is niet zo verstandig.

De beste climb rate krijg je bij een snelheid Vy, welke afhankelijk is van je gewicht. Deze Vy kun je vinden in je FMC, en zorgt er dus voor dat je in een de kortst mogelijke tijd je gewenste flight level bereikt. Echter wordt normaal gesproken een compromis tussen voorwaartse snelheid en klimsnelheid gemaakt en wordt er met een hogere snelheid dan optimaal geklommen.

Door gebruik te maken van level change kies je zelf een snelheid waar je mee wilt klimmen. Over het algemeen wordt er onder de 10.000ft niet harder gevlogen dan 250kts. Daarboven wordt er versnelt.
Daarnaast heb je de vnav modus, waarmee het fmc een voor de vlucht optimale klim snelheid bepaalt. Over het algemeen is de Vnav modus de gebruikelijkste modus om te klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
upclocker schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:10:
[...]

Klimmen met een constante vertikale snelheid is erg inefficient en kan ook resulteren in een stall als je je snelheid niet in de gaten houdt. Het vliegtuig wil namelijk die 2000 ft/min aan houden terwijl de motoren hier niet genoeg vermogen voor kunnen leveren. Als gevolg gaat het vliegtuig snelheid in ruilen om toch de 2000ft/min te behouden. Dit kan doorgaan tot dat je snelheid dermate is afgenomen dat je in een stall terecht komt. Kortom klimmen met een vaste v/s is niet zo verstandig.

De beste climb rate krijg je bij een snelheid Vy, welke afhankelijk is van je gewicht. Deze Vy kun je vinden in je FMC, en zorgt er dus voor dat je in een de kortst mogelijke tijd je gewenste flight level bereikt. Echter wordt normaal gesproken een compromis tussen voorwaartse snelheid en klimsnelheid gemaakt en wordt er met een hogere snelheid dan optimaal geklommen.

Door gebruik te maken van level change kies je zelf een snelheid waar je mee wilt klimmen. Over het algemeen wordt er onder de 10.000ft niet harder gevlogen dan 250kts. Daarboven wordt er versnelt.
Daarnaast heb je de vnav modus, waarmee het fmc een voor de vlucht optimale klim snelheid bepaalt. Over het algemeen is de Vnav modus de gebruikelijkste modus om te klimmen.
Bedankt voor je heldere uitleg, ik zal het eens goed belezen in de guide bij de 737.
bedankt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Njay schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:54:
[...]

Ik wacht nog even .. teveel geinvesteerd op P3D gebied
Ik heb ook veel geïnvesteerd in P3D maar ik blijf niet hangen bij iets dat ik minder mooi vind alleen omdat ik er zoveel geld heb ingestopt. Bij flightsims BLIJF je bezig met geld erin stoppen en je gebruikt zelden altijd alles wat je ooit gekocht hebt. XP is gewoon een nieuwe start. En trouwens, P3D 64bit komt er aan en dan moet je toch van alles en nog wat opnieuw kopen: goed moment om over te stappen dan!

Dat gezegd hebbende: ik heb nog geen addons voor XP gekocht en wacht daar denk ik ook even mee totdat het wat duidelijker wordt hoe alles zich ontwikkeld, zowel wat de verschillende sims betreft alswel de beta fase van XP én de ontwikkeling van nieuwe XP addons. Zo is het weer in XP compleet bagger maar koop ik nog geen weather addon totdat alles wat meer ontwikkeld is. Uiteindelijk ben ik toch iemand van één sim: ik vind twee al te veel, eigenlijk. Ik hou het graag simpel en overzichtelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:05
Njay schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:32:
[...]

Bedankt voor je heldere uitleg, ik zal het eens goed belezen in de guide bij de 737.
bedankt !
Die guides zijn zeker de moeite waard. Het mooie van die pmdg guides is dat het gewoon kopieën zijn van de originele Boeing manuals. Het leuke is dus dat je de pmdg ngx helemaal volgens het boekje kan vliegen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
upclocker schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:19:
[...]

Die guides zijn zeker de moeite waard. Het mooie van die pmdg guides is dat het gewoon kopieën zijn van de originele Boeing manuals. Het leuke is dus dat je de pmdg ngx helemaal volgens het boekje kan vliegen als je wilt.
Ik ga binnenkort weer een keer naar simcenter lelystad, even vragen of ik een complete vlucht mag doen naar EGLL. dus inclusief cold start :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Njay schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:32:
[...]

Ik ga binnenkort weer een keer naar simcenter lelystad, even vragen of ik een complete vlucht mag doen naar EGLL. dus inclusief cold start :)
Een aardige tutorial is deze:
www.nobleair.net/library/..._Advanced_Tutorial_V2.pdf

Weliswaar gebaseerd op de oude pmdg 737 maar volgens mij geldt het meeste nog. Je krijgt een aantal opdrachtvluchten vanaf KTNT, toenemend kwa moeilijkheid.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchy88
Korte test van X-Plane 11 in combinatie met Ortho4XP 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.fsnetherlands.com/XP-111.png

Afbeeldingslocatie: http://www.fsnetherlands.com/XP-112.png

Het vervolg van deze shots is te bekijken via:
http://www.fsvisions.nl/f...ic=1737.msg15676#msg15676

[ Voor 46% gewijzigd door Dutchy88 op 18-12-2016 23:43 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 100 Laatste