Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:15:
[...]

Ik heb ook veel geïnvesteerd in P3D maar ik blijf niet hangen bij iets dat ik minder mooi vind alleen omdat ik er zoveel geld heb ingestopt. Bij flightsims BLIJF je bezig met geld erin stoppen en je gebruikt zelden altijd alles wat je ooit gekocht hebt. XP is gewoon een nieuwe start. En trouwens, P3D 64bit komt er aan en dan moet je toch van alles en nog wat opnieuw kopen: goed moment om over te stappen dan!

Dat gezegd hebbende: ik heb nog geen addons voor XP gekocht en wacht daar denk ik ook even mee totdat het wat duidelijker wordt hoe alles zich ontwikkeld, zowel wat de verschillende sims betreft alswel de beta fase van XP én de ontwikkeling van nieuwe XP addons. Zo is het weer in XP compleet bagger maar koop ik nog geen weather addon totdat alles wat meer ontwikkeld is. Uiteindelijk ben ik toch iemand van één sim: ik vind twee al te veel, eigenlijk. Ik hou het graag simpel en overzichtelijk. ;)
Misschien moet je daar eens verandering in brengen met de Carenado 50% sale O-)

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/676/31512877031_7dd06fc25e_c.jpg
oOo

Ben op zoek naar leuke kleine vliegvelden om te landen. Wil graag richting het oosten om misschien wel bij Lukla uit te komen. Tips zijn welkom! Op het moment staat ie nog op Cote d'Azur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:08

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Streskip schreef op zondag 18 december 2016 @ 02:42:
[...]

Misschien moet je daar eens verandering in brengen met de Carenado 50% sale O-)

[afbeelding]
oOo

Ben op zoek naar leuke kleine vliegvelden om te landen. Wil graag richting het oosten om misschien wel bij Lukla uit te komen. Tips zijn welkom! Op het moment staat ie nog op Cote d'Azur.
Courchevelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenVerburg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57

KenVerburg

Race-fan

Flytampa Amsterdam is uit: http://www.flytampa.org/eham.html

Een flinke verbetering t.o.v. de oude Aerosoft versie, maar wel teruggegrepen op de light textures die je in het forum kunt downloaden. Niet voor FPS, maar wel voor VAS (out of memory exceptions).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:00
KenVerburg schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:52:
Flytampa Amsterdam is uit: http://www.flytampa.org/eham.html

Een flinke verbetering t.o.v. de oude Aerosoft versie, maar wel teruggegrepen op de light textures die je in het forum kunt downloaden. Niet voor FPS, maar wel voor VAS (out of memory exceptions).
Thanks for the heads up, heb hem gelijk gekocht. Ziet er echt geweldig uit. Werk zo nu en dan op het platform dus is werkelijk een feest der herkenning. Zelfs de GPU aansluitingen zijn gedetailleerd :9~

Heb trouwens nog een algemene tip voor degene die p3d gebruiken. Als je textures heel traag laden zet de frame limiter op unlimited. Wereld van verschil _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Meteen maar gekocht en filmpje gemaakt, geweldig op FSX, al zitten er wel genoeg fouten in maar toch, word wel gefixt :D

[ Voor 17% gewijzigd door FSXnoob op 19-12-2016 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH_ONE
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 16:01
Vanavond ADX livestream, met (waarschijnlijk) een promo give-away :)
1700z (1800CET)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x6CMtjX.png

[ Voor 6% gewijzigd door PH_ONE op 19-12-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:03
Heeft een van jullie ervaring met joystick Logitech Attack 3 voor het kunnen besturen in
X-Plane 11 en 10? Krijg het maar niet goed gekalibreerd. blijft maar naar links trekken,
Ja ik weet het Google is je vriend, maar geeft geen hint :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:40
Als dat met propellor kisten is dan ligt het niet aan je joystick maar aan het overdreven aanwezig zijn van het propellor effect in X-plane (Elke prop kist trekt naar links bij rechtsdraaiende prop maar de implementatie hiervan is wel erg overdreven in X-plane.

Oplossing is voetenstuur tegen om het effect tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

killerbee1958 schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:25:
Als dat met propellor kisten is dan ligt het niet aan je joystick maar aan het overdreven aanwezig zijn van het propellor effect in X-plane (Elke prop kist trekt naar links bij rechtsdraaiende prop maar de implementatie hiervan is wel erg overdreven in X-plane.

Oplossing is voetenstuur tegen om het effect tegen te gaan.
Dit was inderdaad een probleem maar is opgelost in X-Plane 10.50. Ik heb het probleem niet en ik vlieg meestal alleen maar props.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:40
Ik ben geen echte vlieger maar ik vind het effect in XP11 nog steeds erg overdreven. Ik moet vol voeten geven om het prop effect te corrigeren.
Lijkt mij buitensporig maar laat vooral een echte cessna vlieger hier maar even op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
killerbee1958 schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:48:
Ik ben geen echte vlieger maar ik vind het effect in XP11 nog steeds erg overdreven. Ik moet vol voeten geven om het prop effect te corrigeren.
Lijkt mij buitensporig maar laat vooral een echte cessna vlieger hier maar even op reageren.
Ik vlieg af en toe wel eens in een Cessna 152, maar daar heb je echt geen volledig roer uitslag voor nodig om hem in het lood te houden. Alleen in hele scherpe bochten moet je een redelijke uitslag geven. In cruise en bochten van ongeveer 15 graden bank hoef je echt nauwelijks voeten te geven. In een 172 zal dit niet heel anders zijn. Echter ik heb geen ervaring met xplane dus ik kan het daar niet mee vergelijken. Heb helaas nog geen brevet ;(

Heb even vluchtje EHAM - LOWI gemaakt en vice versa.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jDd6osO.jpg
Push back @ LOWI.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3MSIsle.jpg
Ready for takeoff.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BhhMM5x.jpg
Climb out

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KOhIA8w.jpg
Bijna boven RTT NDB.

Helaas tijdens de approach vergeten om screenshots te maken 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TNwcFgq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O0U9Ajn.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rt7t93k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
Heeft een van jullie ervaring met joystick Logitech Attack 3 voor het kunnen besturen in
X-Plane 11 en 10? Krijg het maar niet goed gekalibreerd. blijft maar naar links trekken,
Ja ik weet het Google is je vriend, maar geeft geen hint
-----------------------------------------
Maar het gebeurt ook tijden het vliegen. Ook met een xbox controller...

In fsx ging alles perfect.
Begrijp hier niets van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
X-Plane heeft dit (overdreven torque) inderdaad al tijden. Ze hebben wel vaker gezegd dat het ondertussen is opgelost, maar de laatste keer dat ik het probeerde was het nog steeds te erg. En nee, Cessnas, Fujis en Socatas hebben in het echt vrij weinig rudder input nodig. Pas bij bochten die meer dan 30 graden zijn begin je echt te trappen als het ware.

Ik zal morgen eens een blik werpen hoe het in de XP11 demo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
oxyde schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 00:37:
Ja ik weet het Google is je vriend, maar geeft geen hint
-----------------------------------------
Maar het gebeurt ook tijden het vliegen. Ook met een xbox controller...

In fsx ging alles perfect.
Begrijp hier niets van...
Probeer eens of je het weg kan trimmen. Zo niet dan ligt het aan de controller of een andere fout van xplane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
Heb het ook nu met X-plane 10.
waar kan ik dat trimmen,?
alles al geprobeerd, maar weet het niet te vinden.
Kan niet aan de controllers liggen. Zoals ik al zei, fsx geen probleem...
Mischien aan Support dit probleem aanmelden.

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

upclocker schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:46:
[...]

Ik vlieg af en toe wel eens in een Cessna 152, maar daar heb je echt geen volledig roer uitslag voor nodig om hem in het lood te houden. Alleen in hele scherpe bochten moet je een redelijke uitslag geven. In cruise en bochten van ongeveer 15 graden bank hoef je echt nauwelijks voeten te geven. In een 172 zal dit niet heel anders zijn. Echter ik heb geen ervaring met xplane dus ik kan het daar niet mee vergelijken. Heb helaas nog geen brevet ;(

Heb even vluchtje EHAM - LOWI gemaakt en vice versa.

[afbeelding]
Push back @ LOWI.

[afbeelding]
Ready for takeoff.

[afbeelding]
Climb out

[afbeelding]
Bijna boven RTT NDB.

Helaas tijdens de approach vergeten om screenshots te maken 8)7

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Gave pics, altijd een genot om de ground radar te zien werken! Maaruh.. ben je niet vergeten wat lichten aan te zetten tijdens je vlucht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
oxyde schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:51:
Veel zuigermotor-kisten (mn de C172) hebben geen trim voor het roer*, dus het kan goed dat je dat op jouw toestel niet kan vinden.

* Of tenminste niet een die je in de lucht kan bedienen zonder halsbrekende toeren uit te halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker

Heb je het ook als je met een jet vliegt? Zo ja dan ligt het toch aan je setup, aangezien jets geen roll moment hebben.
Ircghost schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:05:
[...]

Gave pics, altijd een genot om de ground radar te zien werken! Maaruh.. ben je niet vergeten wat lichten aan te zetten tijdens je vlucht? :P
Hmm stom dat ik dat vergeten ben. 8)7 Maar op die derde pic lijken ze wel weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Op de Flytampa Schiphol scenery, ligt het aan mij of word alleen baan 6 en 36R gebruikt, heb tig landingen gemaakt maar volgens mij altijd op de zelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:05

Welke versie van 10 heb je? In een te oude versie (bijvoorbeeld een gedownloade 10.0x) zou ik geen moeite steken, want dat werkt toch niet.

11 heeft trouwens vandaag een update gehad en ik krijg nu de Cessna omhoog met slechts een paar graden roeruitslag en ik heb amper correcties nodig. Misschien werkt het vanaf vandaag automagisch goed?

Vergeet ook niet naar het weer te kijken. Met 30 knopen zijwind is het lastiger opstijgen dan met wind uit. Als je gaat troubleshooten zou ik sowieso alle wind even op 0 zetten.

Verder: throttle staat goed ingesteld? Zo heb ik 2 throttles en daarmee kan ik engine 1 en engine 2 aansturen. In een 747 met 4 motoren kan ik dus alleen maar rondjes spinnen. En in FSX staat standaard 1 van de throttles op roer bij mij, dus als jij zoiets in X-Plane hebt kan het zijn dat je vliegtuig naar links wil vanwege de propellorwash én omdat er een roer volledig naar links staat. Dan heb je dus bijvoorbeeld dat hij 120% naar links stuurt terwijl jij maar 100% naar rechts kunt corrigeren.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
Ample Energy schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:46:
[...]

Welke versie van 10 heb je? In een te oude versie (bijvoorbeeld een gedownloade 10.0x) zou ik geen moeite steken, want dat werkt toch niet.

11 heeft trouwens vandaag een update gehad en ik krijg nu de Cessna omhoog met slechts een paar graden roeruitslag en ik heb amper correcties nodig. Misschien werkt het vanaf vandaag automagisch goed?

Vergeet ook niet naar het weer te kijken. Met 30 knopen zijwind is het lastiger opstijgen dan met wind uit. Als je gaat troubleshooten zou ik sowieso alle wind even op 0 zetten.

Verder: throttle staat goed ingesteld? Zo heb ik 2 throttles en daarmee kan ik engine 1 en engine 2 aansturen. In een 747 met 4 motoren kan ik dus alleen maar rondjes spinnen. En in FSX staat standaard 1 van de throttles op roer bij mij, dus als jij zoiets in X-Plane hebt kan het zijn dat je vliegtuig naar links wil vanwege de propellorwash én omdat er een roer volledig naar links staat. Dan heb je dus bijvoorbeeld dat hij 120% naar links stuurt terwijl jij maar 100% naar rechts kunt corrigeren.
Bedankt voor de tips!
Ga het gelijk uit proberen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenVerburg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57

KenVerburg

Race-fan

Vedrano schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:20:
Op de Flytampa Schiphol scenery, ligt het aan mij of word alleen baan 6 en 36R gebruikt, heb tig landingen gemaakt maar volgens mij altijd op de zelfde..
In de configurator tool van Flytampa kun je baangebruik wisselen, heb je hier al eens mee gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
KenVerburg schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:54:
[...]

In de configurator tool van Flytampa kun je baangebruik wisselen, heb je hier al eens mee gespeeld?
Hmm ja nu je het zegt, maar alsnog lijkt het me debiel dat ik via de configurator moet instellen welke baan ik altijd wil gebruiken, ik laat me liever verassen door de torren, dus beetje random alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Vedrano schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:28:
[...]

Hmm ja nu je het zegt, maar alsnog lijkt het me debiel dat ik via de configurator moet instellen welke baan ik altijd wil gebruiken, ik laat me liever verassen door de torren, dus beetje random alles.
Moet je op vatsim gaan vliegen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OFq9oL6.png

Nu wel met lichten aan :+

[ Voor 10% gewijzigd door upclocker op 21-12-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een probleem met de flight simulator x.

Ik heb 2 vliegtuigen gekocht bij de PMDG website weg, de 777 en de 737.
Ik heb de flight simulater geactiveerd via de code.
Ik heb de service pack 1 geinstaleerd.
Ik heb service pack 2 geinstaleerd.

En ik heb RAAS gekocht voor mijn 2 nieuwe vliegtuigen.
En ik heb FSUIPC4 geinstaleerd.

Maar mijn 2 nieuwe vliegtuigen doen het niet goed.
Ik heb de code voor de 2 nieuwe vliegtuigen netjes ingevult en geactiveerd.

Ik moet eerst een basis vliegtuig laden en spelen.
En daarna moet ik de flight simulator afsluiten.
Daarna de flight simulator weer opstarten, en dan pas doen mijn 2 nieuwe vliegtuigen het goed.
Anders werkt de besturing niet, en de displays zijn dan weg en zwart.

Ik moet dus telkens de flight simulator opnieuw opstarten en dat vind ik erg lastig.

Ik wil graag met mijn 2 nieuwe vliegtuigen spelen bij de PMDG website weg, de 777 en de 737.

Weet iemand een oplossing hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Verkijk je je er niet op dat de PMDG's standaard "cold and dark" starten? Ik ben geen PMDG-gebruiker, dus ik weet niet zeker of dat standaard is maar zo klinkt je verhaal wel. Ik weet ook dat sommige kisten niet lekker op een x64 OS werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wat leuk dat er een EHAM scenery is uitgekomen. Vroegah had Aerosoft al een EHAM scenery denk ik.

Dat wordt weer even FSX installeren!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
Ik heb de sprong genomen en X-Plane 11 gekocht. Ik had van X-Plane 10 nog de Areosoft versie van EHAM en die lijkt goed te werken zo ver.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rA7m7FjHxgJNIKTPYX7eZ1ly/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HKqHAIZhy300khDiL5p7UuO5/thumb.png

[ Voor 55% gewijzigd door hinerakatauri79 op 25-12-2016 14:38 . Reden: Foto toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stratosphere
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-09 21:06

Stratosphere

Wie laat zich niet koeieneren?

Hmmm, de EHAM scenery in XP11 ziet er toch wel verdraaid goed uit :o. Nog steeds bezig met het eeuwig durende dilemma XP11 of P3D.

Rock en Rolll en ook nog de samba danst hij met je mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik ben sinds 2 dagen over op XP1, na jaren FSX. Erg tevreden 😎

Gelijk SkyMaxx Pro 4 ook maar aangeschaft.

[ Voor 24% gewijzigd door Yihaaa op 26-12-2016 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:47
Vedrano schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:28:
[...]

Je kunt zelf de AFCAD aanpassen met ADE (gratis)... Ik heb hem nu zo aangepast dat ik maar 1 bestand heb dat in alle windrichtingen werkt. Door de lay-out van EHAM is het echter onmogelijk om met 1 AFCAD 100% realisme te krijgen... Ik heb nu bijv. incidenteel landingen op 36L, 09 en 24...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:16:
Ik heb nu een probleem met de flight simulator x.

Ik heb 2 vliegtuigen gekocht bij de PMDG website weg, de 777 en de 737.
Ik heb de flight simulater geactiveerd via de code.
Ik heb de service pack 1 geinstaleerd.
Ik heb service pack 2 geinstaleerd.

En ik heb RAAS gekocht voor mijn 2 nieuwe vliegtuigen.
En ik heb FSUIPC4 geinstaleerd.

Maar mijn 2 nieuwe vliegtuigen doen het niet goed.
Ik heb de code voor de 2 nieuwe vliegtuigen netjes ingevult en geactiveerd.

Ik moet eerst een basis vliegtuig laden en spelen.
En daarna moet ik de flight simulator afsluiten.
Daarna de flight simulator weer opstarten, en dan pas doen mijn 2 nieuwe vliegtuigen het goed.
Anders werkt de besturing niet, en de displays zijn dan weg en zwart.

Ik moet dus telkens de flight simulator opnieuw opstarten en dat vind ik erg lastig.

Ik wil graag met mijn 2 nieuwe vliegtuigen spelen bij de PMDG website weg, de 777 en de 737.

Weet iemand een oplossing hier voor?
Zwarte schermen in een PMDG-bak duiden op een niet-geactiveerde licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thom2289 schreef op maandag 26 december 2016 @ 09:49:
[...]

Zwarte schermen in een PMDG-bak duiden op een niet-geactiveerde licentie.
Maar de Flight simulator doet het inmiddels weer goed.

Alleen je kunt niet wisselen tussen gekochte PMDG vliegtuigen, dan moet je de Flight simulator eerst opnieuw opstarten.

Ik heb mijn Flight simulater netjes geactiveerd via internet.
Ook heb ik mijn 2 PMDG vliegtuigen de code er van ingevult en ze doen het nu goed.

Maar ik heb windows 10.
Maar in mijn confugiratiescherm bij de software geeft hij alleen maar aan dat ik service pack 2 heb geinstaleerd.
Maar ik had ook service pack 1 geinstaleerd.
Hoort dit zo?

Dus als je service pack 2 geinstaleerd hebt haalt hij service pack 1 er weer af?

Bij mijn confugiratiescherm bij de software geeft hij alleen maar aan dat ik service pack 2 geinstaleerd heb en niet service pack 1.

Dus als je service pack 2 geinstaleerd hebt dan haalt hij service pack 1 er weer af bij het confugiratiescherm bij de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:48:
[...]

Maar de Flight simulator doet het inmiddels weer goed.

Alleen je kunt niet wisselen tussen gekochte PMDG vliegtuigen, dan moet je de Flight simulator eerst opnieuw opstarten.

Ik heb mijn Flight simulater netjes geactiveerd via internet.
Ook heb ik mijn 2 PMDG vliegtuigen de code er van ingevult en ze doen het nu goed.

Maar ik heb windows 10.
Maar in mijn confugiratiescherm bij de software geeft hij alleen maar aan dat ik service pack 2 heb geinstaleerd.
Maar ik had ook service pack 1 geinstaleerd.
Hoort dit zo?

Dus als je service pack 2 geinstaleerd hebt haalt hij service pack 1 er weer af?

Bij mijn confugiratiescherm bij de software geeft hij alleen maar aan dat ik service pack 2 geinstaleerd heb en niet service pack 1.

Dus als je service pack 2 geinstaleerd hebt dan haalt hij service pack 1 er weer af bij het confugiratiescherm bij de software?
Gewoon even in de standaard cessna stappen als je van PMDG kisten wilt wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

hinerakatauri79 schreef op zondag 25 december 2016 @ 14:26:
Ik heb de sprong genomen en X-Plane 11 gekocht. Ik had van X-Plane 10 nog de Areosoft versie van EHAM en die lijkt goed te werken zo ver.

[afbeelding]

[afbeelding]
Yihaaa schreef op maandag 26 december 2016 @ 06:56:
Ik ben sinds 2 dagen over op XP1, na jaren FSX. Erg tevreden 😎

Gelijk SkyMaxx Pro 4 ook maar aangeschaft.
Kan 1 van jullie bevestigen/ontkrachten dat alle functies van de Cirrus Perspective Touch(Garmin G1000 in de Cirrus Vision SF50) in de full version wel geactiveerd worden?
In de XP11beta2 kan ik er nog weinig mee namelijk.

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
Sorry, heb de Cirrus Perspective Touch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

hinerakatauri79 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:58:
Sorry, heb de Cirrus Perspective Touch niet.
Dat systeem zit in de Cirrus Vision en dat is weer een standaard plane in de beta....die zit dus niet in de full version?

[ Voor 40% gewijzigd door Sapstengel op 28-12-2016 10:12 ]

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
Sorry, ik dacht dat het een payware vliegtuig was. Zodra ik tijd heb zal ik kijken of die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

De beta versie is 100% hetzelfde als de full versie. De enige verschil is dat je in de niet betaalde demo versie vast zit aan de omgeving van Seattle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH_ONE
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 16:01
Er!k schreef op maandag 26 december 2016 @ 07:03:
[...]

Je kunt zelf de AFCAD aanpassen met ADE (gratis)... Ik heb hem nu zo aangepast dat ik maar 1 bestand heb dat in alle windrichtingen werkt. Door de lay-out van EHAM is het echter onmogelijk om met 1 AFCAD 100% realisme te krijgen... Ik heb nu bijv. incidenteel landingen op 36L, 09 en 24...
het probleem met het baan-gebruik van de ai op schiphol, is dat het veld eigenlijk veel te complex is voor het ai systeem in ESP. ik gebruik zelf vatsim, waardoor standaard de normale ai uit staat, en onze pilotclient de kisten van andere online piloten "side-load" door de posities en snelheden elke seconde te syncen met de server. waardoor een configuratie waarin alle banen en lampen aan staan voor mij wel uitkomst biedt.

het standaard ai systeem is echt niet geschikt voor een veld als amsterdam helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sapstengel schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:28:
Kan 1 van jullie bevestigen/ontkrachten dat alle functies van de Cirrus Perspective Touch(Garmin G1000 in de Cirrus Vision SF50) in de full version wel geactiveerd worden?
In de XP11beta2 kan ik er nog weinig mee namelijk.
De G1000 in XP11 (beta-demo of full-version-demo maakt niet uit) is een placeholder en werkt nog niet. De GNS in de Cessna etc. werkt wel maar de werkende G1000 volgt dus later. Er komt dus uiteindelijk wel echt een werkende G1000. In hoeverre die compleet gesimuleerd is, is even afwachten, natuurlijk. Zal in de buurt komen van de GNS, denk ik, wat 'system depth' betreft.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2016 13:25 ]

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Thanks J v E.
Van support een mail ontvangen dat ze later in 2017 G1000 gaan modelleren. Kan nog wel ff duren dus.
Desalniettemin moet ik zeggen dat de beta enorm soepel draait. Tijd voor een verlaat kerstgeschenk aan mezelf ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik hou het nog maar even bij een verse installatie van P3D. Ik heb XP11 wel geprobeerd maar kan er nog steeds niet echt inkomen. Behalve de interface en het eindelijk kunnen weergeven van wat metaal glans voelt het nog allemaal hetzelfde.

Dus, nog maar wat P3D plaatjes dan.

At the gate in Tallinn
Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/1/746/31956246151_33daaf1048_c.jpg2017-1-2_20-10-39-754 by Piet Hein, on Flickr

Die DHL staat er inderdaad regelmatig, en de TNT ook. De Estonian Air Embraer is ondertussen ergens in Mexico aan het rond vliegen.
Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/1/606/31263567173_54ebc21552_c.jpg2017-1-2_20-14-37-731 by Piet Hein, on Flickr

Netjes opgelijnd
Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/1/345/31263567213_7d2d31e763_c.jpg2017-1-2_20-24-5-739 by Piet Hein, on Flickr

Maan komt tevoorschijn boven de wolken.
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/1/343/31925676222_85deb48cf0_c.jpg2017-1-2_20-29-50-920 by Piet Hein, on Flickr

Intercept course voor ILS26 in Arlanda
Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/1/578/31956246431_dbac6af920_c.jpg2017-1-2_21-3-5-273 by Piet Hein, on Flickr

Short final
Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/1/493/31956246421_2db641d570_c.jpg2017-1-2_21-7-52-197 by Piet Hein, on Flickr

Ik kan met enige zekerheid zeggen dat FTX een goede representatie heeft neergezet van Arlanda :P.
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/1/585/31925676442_4aa40ebf51_c.jpg2017-1-2_21-12-46-695 by Piet Hein, on Flickr

Random shot
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/476/31925676512_b93237260c_c.jpg2017-1-2_23-38-46-282 by Piet Hein, on Flickr

Random shot
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/1/479/31232759534_0c8a9cd300_c.jpg2017-1-2_23-55-34-233 by Piet Hein, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:22:
Ik hou het nog maar even bij een verse installatie van P3D. Ik heb XP11 wel geprobeerd maar kan er nog steeds niet echt inkomen. Behalve de interface en het eindelijk kunnen weergeven van wat metaal glans voelt het nog allemaal hetzelfde.
Het blijft grappig hoe iedereen anders kijkt naar een sim! Op Avsim heb ik, los van X-Plane vs P3D, ook wat verhitte discussies gehad over Aerofly FS 2, dat door sommige de hemel wordt ingeprezen, waar ik dus helemaal niets van snap...! Sommigen hebben het over schitterende scenery, net echt, terwijl ik alleen low res fout gekleurde photoreal textures zie met hier een daar een losse nergens op slaande boom erop gepleurd... en je kan bijna niets met de vliegtuigen... Maar goed, ieder z'n smaak! ;)

Ik ben ondertussen toch echt wel helemaal overgestapt naar X-Plane 11... Na wat computerproblemen afgelopen weekend is het zelfs de enige sim die ik nog geinstalleerd heb, wat overigens vooral komt door het geweldige mobiele karakter van de sim: je zet simpelweg de complete map waar je 'm wilt hebben en het werkt meteen, dus zelfs op een compleet nieuw OS. Herinstallatie is compleet overbodig. Echt super handig. Scheelt uren van herinstallatie zoals met P3D wel het geval is.

Maar goed, zelfs zonder die problemen had ik P3D niet meer aangeraakt... X-Plane is VERRE van perfect of klaar maar het heeft iets dat mij pakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
Datgene wat voor mij belangrijk is, is dat X-Plane 64bit is en veel beter (intensiever) mijn hardware kan gebruiken. Ook is de toekomstige potentie tot nu toe groter. Vooral als ze straks ook Vulkan gaan gebruiken verwacht ik dat de performance hoger wordt en mijn hardware nog beter gebruikt zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Potentie heeft X-Plane al jaren, het wordt alleen nooit bereikt IMHO. Eerder zou XP10 dé sim worden. Die heeft ca. drie jaar gehad om ontwikkelaars aan te trekken en echt veel is er niet van gekomen. Er is wat mij betreft te weinig keuze in addons van hoog niveau, en met P3D weet je wat je hebt, wat je gaat krijgen etc.

De één ziet potentie, ik zie loze beloftes :P. Eerst zien dan geloven. Tevens hecht ik meer waarde aan overtuigende en diepgaande simulatie van de toestellen dan aan het feit dat er 's nachts veel lampjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
Dat X-Plane geen hoge kwaliteit add-ons heeft ben ik niet eens.

behalve 3rd party zijn er ook veel gratis add-ons met hele hoge kwaliteit.

Betaalde ADD ON

[video]https://www.youtube.com/watch?v=NrjagniviEk"]YouTube: New York, New York - Drzewiecki Design X-Plane 10[/video]

Free ADD ON

[ Voor 24% gewijzigd door hinerakatauri79 op 03-01-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
Hier nog meer:

[ Voor 70% gewijzigd door hinerakatauri79 op 03-01-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Scenery gaat het mij niet zo om. Vliegtuigen however... Maar goed, ik zit hier niet om iemand te overtuigen, voor mij persoonlijk is X-Plane in ieder geval teveel werk om een gelijksoortige ervaring te krijgen als met FSX/P3D wat betreft variatie in hoge kwaliteit vliegtuig addons etc.

In P3D spring ik van een ultralight in een single engine piston, naar een 19 pax turboprop, naar een 30 pax zwaardere turboprop, naar een 70-80 pax Dash 8, naar een A3xx/B737, en vervolgens naar de echte heavies. Zonder ook maar een moment te ergeren aan knopjes die niet werken of flightmodels die verkeerd aanvoelen. Dat heb ik met X-Plane nog niet kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het hangt er inderdaad heel erg vanaf waaróm je 'flightsimt'. Voor gedetailleerde systemen moet je niet heel snel bij XP zijn. Voor meer flitsende graphics wel. Elke sim heeft zijn voor- en nadelen. Jammergenoeg is niet een perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Ik blijf voorlopig ook bij P3D inderdaad, al heb ik zero ervaring met xplane overigens. Imo de enige reden zou voor mij zijn dat xplane wellicht wat stabieler is dan p3d door het 64bit platform. Voor de rest zie ik geen reden om over te stappen eigenlijk.

ORBX trekt ook voorlopig de stekker uit xplane.
Hello everyone,

Just over two weeks ago I shared a rough outline of what 2017 and beyond could look like from an Orbx point of view:

I believe it's important for a company to share its vision with customers and generate excitement around future plans, and do this without necessarily spelling out specific details in black and white. There are many reasons why we try to avoid showing pre-alpha screenshots and other works in progress; and probably the main reason is to avoid raising expectations too early.

So Project X, as most of you correctly guessed, was X-Plane. We showed you a screenshot from a 98% complete KCGX Meigs Field which we had contracted out to be ported. The only stuff not working were human animated characters, something I am sure we would have eventually solved. So in this instance we had a real product ready to ship for XP-10 and XP-11, but which in fact was really nothing more than an internal proof of concept.

We have a few such projects underway internally, trying various emerging sim platforms, different technology partners, new data sources, new development techniques, different engines, and so on. We're constantly experimenting with 'stuff'. That's a vital part of any company's future; the R&D side.

So we have to make calls as to which platforms are going to meet our goals that we measure across a whole bunch of criteria; much more than simple metrics about performance, SDKs, community, market etc - an internal measurement which is important to us as a business and team of passionate developers.

Rather than string the FS community along for many months I'd rather just be Occam's Razor and nip it in the bud now. We won't be doing any development for any version of X-Plane for the foreseeable future, if at all.

We WILL be releasing some beautiful products for Aerofly FS 2 that play into our decade of experience; expect more announcements in the coming months and some major releases by the time FlightSimCon 2017 comes around in mid-June.

We WILL continue to develop all our new products for FSX/P3D as our continued premiere platform. We WILL install the P3D 4.x SDK and see what it has in store for us. We WILL install the Dovetail SDK when it becomes available and explore options there as well.

And we will continue to play with new tech and emerging platforms and maybe surprise you all one day. Who knows?
Bron: http://www.orbxsystems.co...appening/#comment-1144427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

upclocker schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 01:07:
Ik blijf voorlopig ook bij P3D inderdaad, al heb ik zero ervaring met xplane overigens. Imo de enige reden zou voor mij zijn dat xplane wellicht wat stabieler is dan p3d door het 64bit platform. Voor de rest zie ik geen reden om over te stappen eigenlijk.

ORBX trekt ook voorlopig de stekker uit xplane.

[...]

Bron: http://www.orbxsystems.co...appening/#comment-1144427
Ja, haha, wat een lullo, die John Venema. 8) Maar goed, ik blijf alsnog bij X-Plane: ik was al overgestapt voordat Orbx begon over XP-ondersteuning. Reden: veeeeeeeeel betere graphics engine. That's it. Zoals ik eerder al zei moet je voor diepe systemen niet echt bij XP zijn, alhoewel er ondertussen natuurlijk best wel een paar goede addons uit zijn. Trouwens, P3D heeft 'by default' ook geen diepe systemen. Ik vlieg sowieso meer GA en op dat vlak is er meer dan genoeg interessants te krijgen voor XP. Enige dat ik mis is de Aerosoft Airbus, eigenlijk. In ieder geval: ik vroeg me toch al af wat Orbx in XP te zoeken had: was als de dood dat ze hun FSX-like crap naar XP zouden transporteren. Maar op zich was ik wel benieuwd naar wat ze van plan waren... Jammer. Orbx bij XP had wellicht ook gezorgd voor meer 3rd party developers bij XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:42
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:31:
Reden: veeeeeeeeel betere graphics engine.
So we have to make calls as to which platforms are going to meet our goals that we measure across a whole bunch of criteria; much more than simple metrics about performance, SDKs, community, market etc - an internal measurement which is important to us as a business...
Mss kwamen ze tot de conclusie dat er kwa scenery/visuals bij X-Plane niet genoeg te verbeteren viel met hun specifieke product(en) en dat heeft gevolgen voor de verwachte omzet.

Inderdaad wel jammer dat er voor X-Plane geen ontwikkeltoko's zijn van het nivo van Pmdg. Aan de andere kant heb ik vaak geen geduld meer voor flightplan uitzoeken, fuel, weight/balance, sid/star, fmc/mcdu programmeren. Eindelijk klaar na 15 tot 30 minuten frotten en dan tijdens taxien, pats boem crash to desktop.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
mekkieboek schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:08:
[...]

[...]

Mss kwamen ze tot de conclusie dat er kwa scenery/visuals bij X-Plane niet genoeg te verbeteren viel met hun specifieke product(en) en dat heeft gevolgen voor de verwachte omzet.

Inderdaad wel jammer dat er voor X-Plane geen ontwikkeltoko's zijn van het nivo van Pmdg. Aan de andere kant heb ik vaak geen geduld meer voor flightplan uitzoeken, fuel, weight/balance, sid/star, fmc/mcdu programmeren. Eindelijk klaar na 15 tot 30 minuten frotten en dan tijdens taxien, pats boem crash to desktop.
Ik weet niet of je deze site al kent: https://www.simbrief.com/home/
Is ideaal om je flightplan mee te maken. Hij zoekt zelf de route uit en zelfs sids en stars voor de betreffende runways. Ook wordt de brandstof aardig nauwkeurig berekend, rekening houdend met de wind.

Je kan ook je flightplan downloaden en in de pmdg map plaatsen zodat je die niet meer hoeft in te voeren in je fmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Inderdaad, SimBrief is vaste stek hier op routes die ik niet ken uit 'real life' vliegen. Daarna in vijf minuten klaar met FMS etc. Hatseflats :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:42
Ik zal eens kijken naar simbrief, ik werkte altijd met routefinder of vatroute.net maar soms matcht dat niet meer met de navdata versie. En dan eerst sim afsluiten, navdata update, sim starten. En dat gedoe bedoel ik, het vergt soms veel voorbereiding.
Het is wel erg leerzaam en heb veel opgestoken daarvan op luchtvaart gebied, mede door dit topic. Dan nog, een stukje GA in xplane van hot naar her en weer terug en puur op radiobakens in dichte mist is ook leuk. En dan hoef ik eerst alles af te sluiten en te rebooten naar windows, sim opstarten en alles eromheen. Sowieso is mijn sim setup brak, crasht zo nu en dan, na engine start, na een perfecte bijna complete vlucht vlak voor landing: krak :'( . Re-install misschien, geduld niet meer nee.
Kortom, zo is x-plane voor mij lang zo gek nog niet :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond mijn eerste X-Plane addon gekocht: een set van 4 trikes LOL voor 7 dollar. Kon niet beslissen welk 'echt' vliegtuig ik nou zou gaan kopen en wilde nu even eigenlijk iets waarmee je makkelijk en snel heel laag over scenery kan vliegen, zoals nieuwe airports en zo. Vanavond de hele tijd laag over de gedetailleerde XP airports gevlogen... WAT EEN DETAIL! Ongelooflijk. Met zo'n trike heb je natuurlijk een optimaal uitzicht over alles en dan zie je echt goed hoe scherp en gedetailleerd alles is. Ik kan mij hiermee alleen al heel lang vermaken. En de hele tijd met K en L de tijd veranderen en genieten van alle lichtjes in de nacht hahaha! Heerlijk!

Heb ook nog weer even gekeken maar Aerofly FS 2, waar Orbx wél in gaat duiken, en nee... dat is het toch echt niet voorlopig, hoor... Vind het zelfs bagger. Snap niet waarover sommigen zo enthousiast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Nog mensen die vliegen met de Tupolev Tu-154B-2 ?

Als je het laadt, moet je altijd de engines handmatig starten, wat een heel klus is. Is het mogelijk om dit model met motoren aan te laten laden meteen? Ik heb geen zin om 10 min engines te starten met tutorials van youtube steeds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Heb je al geprobeerd een cesna met de motor aan te hebben, en dan hot te switchen naar de Tupolev? Dan zouden de motoren aan moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Vedrano schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:20:
Nog mensen die vliegen met de Tupolev Tu-154B-2 ?

Als je het laadt, moet je altijd de engines handmatig starten, wat een heel klus is. Is het mogelijk om dit model met motoren aan te laten laden meteen? Ik heb geen zin om 10 min engines te starten met tutorials van youtube steeds..
Werkt ctrl+e niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Maar dan zet je meteen alles aan i.p.v. alleen de motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Ircghost schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:51:
Maar dan zet je meteen alles aan i.p.v. alleen de motoren.
Volgens mij alleen de systemen die aan moeten zijn om de motoren te laten draaien toch? lichten etc gaan namelijk niet aan dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ja normaal wel, maar bij deze kist dus niet. Dan maakt die gekke geluiden en start niks op. Je moet echt duizend kliekjes uitvoeren wil je 3 engines om de beurt aan de praat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Opstarten met de tutorial, vlucht opslaan en dan voortaan die vlucht laden en airport en dergelijke veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:54
Vanochtend met een straaljager over Nederland gevlogen

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:22
Voor de liefhebbers:
Greetings,
We are pleased to announce that exclusively at Captain Sim online store, from 00:00 to 23:59 11JAN2017 (UTC) everything is $9.99. Visit us at: http://www.captainsim.com
24 hours only. At 23:59 11JAN2017 (UTC) all prices are back to regular.
Stay tuned,
Captain Sim News

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:47
I.D.S. Manchester is uit (via Aerosoft) voor FSX/P3D... Morgen zal ook de UK2000 versie uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=49734635,noline]Heb ook nog weer even gekeken maar Aerofly FS 2, waar Orbx wél in gaat duiken, en nee... dat is het toch echt niet voorlopig, hoor... Vind het zelfs bagger. Snap niet waarover sommigen zo enthousiast zijn.
Hoe veranderlijk is de mens... Of: hoe veranderlijk ben ik. ;) Het is een dikke week later en ik vermaak me prima met Aerofly FS 2! Ja, wat ik vorige week bagger vond, vind ik nog steeds bagger, maar AFS2 heeft ook zo zijn (haar?) mooie kanten! Alleen al hoe vloeiend alles loopt. Ja, logisch, zal je zeggen, het is een nogal 'lege' sim. Klopt, maar wat AFS2 wél heeft en biedt is toch best prima te noemen. Het programma start ontzettend snel op, veranderen van vliegtuig of locatie of wat dan ook is binnen een paar seconden gepiept, en als je eenmaal hoog in de lucht vliegt en rustig uit het raampje kan kijken, dan ziet het er toch niet verkeerd uit... en zoooooooo 'smooth'. Vooral dat smooth is iets wat me steeds doet terugkomen. Naast het gemak waarmee je alles binnen no time voor elkaar krijgt. Ja, het heeft wel wat!

Ondertussen ook wat contact gehad met een dev op het IPACS forum en, hm, ze zijn echt wel wat van plan met deze sim. Wat ze willen, komt best wel overeen met wat ik graag zie in een sim. Ben benieuwd. Wat mij betreft is het in ieder geval een aanwinst. Maar da's zeer persoonlijk en hangt helemaal af van waaróm je simt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
JvE #MoodSwing detected ;) :P. Copyright and trademark pending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:49:
JvE #MoodSwing detected ;) :P. Copyright and trademark pending.
_/-\o_ 8) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:23

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Ik ben na 500 OOM errors over gestapt naar Xplane 11.

En nu....

Ik kan nog niet echt mijn weg vinden in de addons, ik mis de PMDG 737 die ik in FSX wel had.
Nu heb ik denk ik een redelijke vervanger gevonden de x737project version 5.

Ik ben geen fan van classics dus de IXEG 737-200 valt af.

Ok vliegtuig.. soort van CHECK!
Nu had ik voor FSX scenery van flytampa, deze is voor xplane niet meer bruikbaar. Dus nu zoek ik een vervanger. Helaas kom ik dan uit bij aerosoft, dit voelt als een stap terug in de tijd aangezien deze scenery al weer wat jaartjes oud is en je er nog steed even 28 euro voor moet neer leggen.

Misschien weet iemand nog een leuke freeware scenery van schiphol die ook op xp11 werkt?

Terug naar FSX? Ik hoop het niet! Sommige mensen zeggen dat het nog wel 10 jaar mee kan... laten we eerlijk zijn dat dit stukje software inmiddels 10 jaar oud is en nodig aan vervanging toe is. Ik denk dat het onrealistisch is dat er nog iemand met FSX vliegt over 10 jaar. Maar addon makers moeten snel meer content gaan maken voor xplane anders stappen niet heel veel mensen over van hun vertrouwde p3d/fsx/fs9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beste resource for freeware is X-plane.org. Sommige freeware doet echt niet onder voor payware. Alleen kan ik niet echt een payware quality versie van Schiphol vinden... maar misschien moet je ff verder zoeken. Of gewoon ergens anders vandaag vliegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
Als de vraag voor content groot is voor x-plane misschien is het handig om te kijken of een crowdfunding een mogelijkheid is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:23

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Ik denk eerder dat het een kwestie van tijd is. Aerosoft is al redelijk goed bezig voor xplane, PMDG begint nu ook. Nu de rest nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
mooi

[ Voor 88% gewijzigd door hinerakatauri79 op 19-01-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Gewoon Ortho z18 of iets dergelijks, heb ik ook voor bijna heel Europa en deels VS.

Los van de mooie beelden wat het iets beter zou maken is dat de video maker bij de buiten shots niet met de muis gaat pannen en zoomen maar met de joystick hat of toets combinatie. Dat bewegen met de muis cursor in video's vind ik persoonlijk niet mooi.

It ruin's the immersion goddammit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:26
Vandaag X-Plane 11 ook maar gekocht :)
(In vergelijking met P3D vind ik 11 tegenvallen eerlijk gezegd maar dat ernaast)

Ik ben nou bezig met Ortho4XP.
HD Mesh V3 is al geinstalleerd, nu alleen met Ortho4XP afwerken.
Alleen is het mogelijk om met Ortho in 1 keer de hele wereld te doen in plaats van tegel per tegel :?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dierkx36 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:04:
Vandaag X-Plane 11 ook maar gekocht :)
(In vergelijking met P3D vind ik 11 tegenvallen eerlijk gezegd maar dat ernaast)

Ik ben nou bezig met Ortho4XP.
HD Mesh V3 is al geinstalleerd, nu alleen met Ortho4XP afwerken.
Alleen is het mogelijk om met Ortho in 1 keer de hele wereld te doen in plaats van tegel per tegel :?
Je kan met Ortho4XP het beste de batch mode gebruiken: dan kan je meerdere tegels tegelijk selecteren (klikken op een tile met control, dacht ik) en bovendien worden ze dan allemaal achter elkaar gemaakt. In de normale mode moet je elke stap handmatig starten voor elke tile en dat werkt niet echt.

Maar eh.. de hele wereld? Wat voor zoomlevel gebruik je? Bedenk dat het al snel in de terrabytes aan opslagruimte gaat kosten, hè...! En dat gaat echt dagen duren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:39:
[...]

Je kan met Ortho4XP het beste de batch mode gebruiken: dan kan je meerdere tegels tegelijk selecteren (klikken op een tile met control, dacht ik) en bovendien worden ze dan allemaal achter elkaar gemaakt. In de normale mode moet je elke stap handmatig starten voor elke tile en dat werkt niet echt.

Maar eh.. de hele wereld? Wat voor zoomlevel gebruik je? Bedenk dat het al snel in de terrabytes aan opslagruimte gaat kosten, hè...! En dat gaat echt dagen duren ook.
Okay, oeps |:(
Dacht dat het uiteindelijk ter grote van Orbx zou zijn.

Is er trouwens al een real weather engine uit voor 11 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dierkx36 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 22:08:
[...]

Okay, oeps |:(
Dacht dat het uiteindelijk ter grote van Orbx zou zijn.

Is er trouwens al een real weather engine uit voor 11 ?
Nee, een enkele tile op ZL 18 kost zo'n 32 GB. 8) ZL 17 is zo'n 8 GB per tile. ZL 16 zo'n 2 maar dat is echt al te lage kwaliteit.

Ja, X-Enviro is momenteel de meest gewilde real weather addon. Is wel peperduur en nog in ontwikkeling. Is trouwens een compleet pakket, dus weather én cloud textures.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
De A320 van flightsim labs is ook eindelijk uit voor p3d. Alleen de prijs is om te huilen. Hou je hart vast, 140 usd. Belachelijk niet?

Schijnt dat ie ook nogal veel vas vreet.

http://www.flightsimlabs....3xx-master-series-a320-3/

[ Voor 9% gewijzigd door upclocker op 21-01-2017 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
upclocker schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 23:56:
De A320 van flightsim labs is ook eindelijk uit voor p3d. Alleen de prijs is om te huilen. Hou je hart vast, 140 usd. Belachelijk niet?

Schijnt dat ie ook nogal veel vas vreet.

http://www.flightsimlabs....3xx-master-series-a320-3/
En de BTW moet er nog bij: http://forums.flightsimla...-tax-for-the-p3d-version/

Totaal dus zo'n € 160 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik even blij dat ik me momenteel vermaak met Aerofly FS 2... ;) Dat is wel een hoop geld, inderdaad. Het is natuurlijk ook wel een hele goede simulatie maar ja... Het blijft overigens wel apart hoe verschillend de waarde van geld soms aanvoelt: voor mijn vlieghobby is 30 euro al snel veel terwijl voor mijn muziekhobby 'veel' pas begint bij 300 euro... ;) Maar persoonlijk zou ik die Airbus niet snel kopen, ook omdat voor mijn gebruik de Aerosoft Airbus priiiiiiiima voldoet. (Al heb ik momenteel alleen Aerofly op mijn PC staan en vlieg ik nu zelfs met de default Airbus daarvan, haha!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Kan het kloppen dat de FMS van de SF50 in X-Plane 11 niet werkt :?
Heb zo ongeveer op iedere knop gedrukt/geklikt die bestaat maar het lukt niet om een reactie uit dat ding te krijgen, laat staan een vlucht plan in te voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dierkx36 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:44:
Kan het kloppen dat de FMS van de SF50 in X-Plane 11 niet werkt :?
Heb zo ongeveer op iedere knop gedrukt/geklikt die bestaat maar het lukt niet om een reactie uit dat ding te krijgen, laat staan een vlucht plan in te voeren
Je bedoelt de G1000...? Die werkt inderdaad nog niet: is alleen maar een 'placeholder' en de werkende G1000 volgt later dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:47:
[...]

Je bedoelt de G1000...? Die werkt inderdaad nog niet: is alleen maar een 'placeholder' en de werkende G1000 volgt later dit jaar.
Jep, die bedoelde ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
De nieuwe PMDG 747v3 staat op dit moment gepland voor een release binnen 2(!) weken. http://www.avsim.com/topi...ies-ii-more-release-info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat doe je dan op dit moment... FSX (die eigenlijk uitontwikkeld is).. P3D (eigenlijk hetzelfde als FSX).. Xplane (minder geavanceerd?).. Wat vinden jullie eigenlijk een fijne joystick?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Luxicon schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 01:41:
Wat doe je dan op dit moment... FSX (die eigenlijk uitontwikkeld is).. P3D (eigenlijk hetzelfde als FSX).. Xplane (minder geavanceerd?).. Wat vinden jullie eigenlijk een fijne joystick?
Ben de laatste maanden iets minder actief op FS gebied, maar heb het idee dat we een beetje in niemandsland verzeild zijn geraakt. FSX is inmiddels een (in mijn ogen) dood spoor. P3D is een goede doorontwikkeling maar stoot meer en meer tegen zijn technische grenzen aan. Xplane heb ik ook geprobeerd, maar mist (wat mij betreft) nog te veel add-ons en ondersteuning.

Een complete technische overhaul van P3D zou heel prettig zijn. En een opzet waardoor 'kunstgrepen' als FSUIPC niet meer nodig zijn. Hardware add-ons die 'gewoon' werken out of the box.

Heb in mijn inmiddels vrij lange FS leven flink wat hardware versleten, maar ben het constant benodigde onderhoud wel een keer beu. Bij elke update van een software-component was er wel weer iets dat niet meer werkte en opnieuw ingesteld moest worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Luxicon schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 01:41:
Na een paar dagen X-Plane 11 uitproberen ben ik weer terug gegaan naar P3D.

Is X-Plane 11 zo slecht dan :?
Nee, alleen nu nog te beperkt (zit nog in beta natuurlijk)
Er zijn (grafisch) maar een paar interessante toestellen (737 en FS 50), alleen bij de 1ne werkt het FMC/FMS niet en bij de andere is het gebruik kwa knoppen,schakelaars etc in de cockpit echt beperkt (again Beta).
Ook vind ik het vluchtmodel van de 737 niet bepaald kloppen, als je deze vergelijkt met de PMDG versie van P3D.

X-Plane 11 daarin tegen maakt wel veel beter gebruik van de huidige hardware, en heeft voldoende potentie om de grootste flight simulator te worden zodra er add-ons komen.

P3D daarin tegen heeft de flight models voor toestellen erg goed, alleen is deze zoals meerdere al zeiden gebaseerd op een te oud model en maakt echt slecht gebruik van de huidige hardware.
P3D in kale toestand stelt ook weinig voor, om P3D interessant te maken heb je echt ORBX, REX en OpusFSi of een soort gelijk iets nodig vind ik.

Ik gebruik trouwens de Saitek X-52 Pro :Y
Enigste nadeel van deze set is dat de muis die op de throttle zit soms wilt gaan spoken (lees je ziet je muiscursor overal naar toe vliegen zonder dat hij bedient word)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aerofly FS 2 met de Oculus Rift. _/-\o_ Echt zwaar kicken als je de eerste keer echt elke schroef in 3D ziet, het balletje in de turn coördinator, de wijzers op de gauges, de knoppen op de radio, het kunststof van de yoke, het leer van het dashboard, tjonge, nooit geweten hoeveel diepte er in een cockpit zit! En dan als je opstijgt en je 'echt' dóór een raam naar beneden kijkt en je echt hoger en hoger gaat en je opzij kijkt naar je vleugel en beseft dat je echt een pokkeneind in de hoogte zweeft, het licht dat speelt met de schaduwen op je instrumenten, en o ja, de landing, als de baan steeds dichterbij komt en je gewoon kan zien hoe hoog je nog zit... nou, dat dus. Heerlijk. 8)

Ok, het oogt allemaal nogal low res en niet superscherp en die duikbril voelt wat krap, maar als je daar eenmaal 'doorheen' kijkt... dan is het zooooooooooo genieten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Bedankt voor jullie enthousiaste reacties! Het lijkt er niet speciaal op dat er één echte dé keuze is qua sim, op dit moment. Puur visueel gezien lijkt mij X-Plane 11 of eventueel Aerofly het meest aantrekkelijk. Al vind ik de add-ons verschillen ook erg mooi ogen voor FSX / P3D. Zou je met allemaal kunnen leren vliegen (dat het realistisch is zoals met P3D?). En zijn hiervoor bijvoorbeeld bepaalde missies, of zijn er uberhaubt 'missies' mogelijk? Of creëer je altijd zelf doelen? Mij lijkt zoiets mooi voor iemand die start:

- P3D
- A2A - Accu-Sim C172 Trainer

Is zo'n soort pakket ook mogelijk voor iets als X-Plane / Aerofly? Is P3D een standalone of heb je FSX nodig?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Luxicon schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:26:
Bedankt voor jullie enthousiaste reacties! Het lijkt er niet speciaal op dat er één echte dé keuze is qua sim, op dit moment. Puur visueel gezien lijkt mij X-Plane 11 of eventueel Aerofly het meest aantrekkelijk. Al vind ik de add-ons verschillen ook erg mooi ogen voor FSX / P3D. Zou je met allemaal kunnen leren vliegen (dat het realistisch is zoals met P3D?). En zijn hiervoor bijvoorbeeld bepaalde missies, of zijn er uberhaubt 'missies' mogelijk? Of creëer je altijd zelf doelen? Mij lijkt zoiets mooi voor iemand die start:

- P3D
- A2A - Accu-Sim C172 Trainer

Is zo'n soort pakket ook mogelijk voor iets als X-Plane / Aerofly? Is P3D een standalone of heb je FSX nodig?
P3D is standalone, je hebt geen FSX nodig.

Er zitten zowel in P3D als X-Plane 11 trainingen.
Heli, nav, starten en opstijgen (crashen :X ) etc.

Als je bijvoorbeeld van PMDG de 737 addon of de Tornado addon van Just Flight hebt voor P3D zitten daar ook trainingen bij.

Opdrachten zoals Search and Rescue zoals bij FSX heb je jammer genoeg bij allebei niet :N
(Ik heb ze in ieder geval niet gevonden :N )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
dierkx36 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:21:
[...]

P3D is standalone, je hebt geen FSX nodig.

Er zitten zowel in P3D als X-Plane 11 trainingen.
Heli, nav, starten en opstijgen (crashen :X ) etc.

Als je bijvoorbeeld van PMDG de 737 addon of de Tornado addon van Just Flight hebt voor P3D zitten daar ook trainingen bij.

Opdrachten zoals Search and Rescue zoals bij FSX heb je jammer genoeg bij allebei niet :N
(Ik heb ze in ieder geval niet gevonden :N )
Ok bedankt! Wat anders, kun je add-ons voor FSX die je buiten Steam om koopt, wel gebruiken voor de Steam editie van FSX? Want volgens mij mis je add-ons die standaard erg goed zijn.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hinerakatauri79
Mooi vergelijking

[ Voor 64% gewijzigd door hinerakatauri79 op 24-01-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Ziet er allemaal mooi uit:)
Hier ben ik bezig met FTX Global voor FSX (en zie dan wel verder).

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Een paar screenshots:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E0AAoBa.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kOrBbdB.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZwFc1P0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TfXH7xB.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0xFmqWz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/02phrV3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bnk7SyP.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yxkak5Y.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Laatst online: 11-09 15:15
Afgelopen week een 7700K processor met 32 GB DDR4 geheugen en nieuw moederbord geïnstalleerd. Dit in combinatie met mijn bestaande MSI GTX 980Ti. Ik had eerst een 4770K met 32 GB DDR3. Beide overgeclockt. De oude op 4,3, de nieuwe met gemak op 4,9 en dat kan nog wat hoger.

Wat een wereld van verschil!. Zowel P3D als X-Plane alles op max. settings. Dan valt echt het verschil in kwaliteit tussen P3D en X-Plane 11 op. X-Plane is werkelijk oogverblindend, en P3D lijkt daarbij vergeleken op FS95. Zal kijken of ik van dit weekend een filmpje kan posten.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, tjonge, interessant dat zo'n ook weer niet al te grote CPU upgrade zo'n verschil maakt! Ook door mobo waarschijnlijk (Z270?). Maar had ik niet verwacht!
Pagina: 1 ... 66 ... 100 Laatste