SgtPoen schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:41:
[...]
Veel beter, wat je ook kan doen is gewoon wat touch&go's maken zodra je bij je bestemming bent aangekomen. Dan zie je ook al steeds meer verbetering des te vaker je het doet. Het is de kunst om de kist mooi af te vangen en hem niet de landing in te vliegen. Zegmaar het flaren wat je ook grote passagier vliegtuigen ziet doen. Gelukkig betalen we in onze flight simulators geen landingsgelden

.
Goed idee

Misschien is het een idee om zoals nu - een route te kiezen - en op de plek van bestemming 2 touch&go's te maken. Het lijkt mij lastig, omdat je na het landen direct aan opstijgen moet denken.
Ircghost schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:49:
[...]
Al een stuk betere vlucht! Je landing gaat in ieder geval hard vooruit. Waarom ging je met het opstijgen eigenlijk zo lang, zo langzaam? Je kunt wat dat betreft gewoon nagenoeg vol vermogen geven en gaan met die banaan. Later kun je natuurlijk nog kijken jaar je prop mix et cetera, maar dat is voor nu niet zo interessant.
En gebruik je wel je rudder? Want je dreef steeds verder af van de baan, ik zag je wel sturen maar volgens mij gebruik je de voeten niet. Als je nog op de grond rijdt op een lagere snelheid heeft eigenlijk alleen de rudder een effect op de richting.
Heb je trouwens een custom scenery geinstalleerd? Het ziet er namelijk wel goed uit, behalve het laatste vliegveld met die rivier/sloot.. dat was nogal pijnlijk om te zien

• De reden ik langzaam ging met opstijgen zelf, of het optrekken? In het eerste geval had ik de trim te ver doorgedraaid, waardoor het vliegtuig al snel begon met stijgen. Ik denk dat je doelt op het langzame openzetten van de throttle. Dat kan dus sneller? De reden ik het zo doe, is omdat het handboek aangeeft deze langzaam op te laten komen. Al staat er ook dat de mixture op 'rich' hoort tijdens het opstijgen. Maar bij het starten van de moter op 50% als ik het goed heb. PS. ik heb nog geen knop kunnen vinden om de sleutel met een knop om te draaien, dus dat gaat nu met de muis.
• Een rudder is nog niet aanwezig. Vandaar het zo onhandig gaat. Volgens mij kan ik zo bijvoorbeeld niet taxiën? Ik heb wel knoppen voor rudder yaw links / rechts ingesteld, maar ik merk niets van bijsturen. In dit vliegtuig tenminste. Met de originele vliegtuigen van FSX wordt er volgens mij wel gestuurd. Bij de vlucht in Noorwegen ging het vliegtuig eigenlijk vanzelf naar links leunen. Daar is volgens mij geen trim voor in dit toestel? Is dat vreemd, zulk gedrag? Of moet ik dan iets aanpassen? .. edit: ik bedenk mij nu dat het juist de rudder kan zijn die niet centraal staat? Want ik weet niet hoe een rudder werkt.
• Dit is met de FTX producten, maar niet die van Noorwegen speciaal, dat is dus ook nog mogelijk. Dat met de sloot is erg jammer ja, haha. Daar valt mee te leven vind ik. Als je erop let zie je wel meer rare scenery, maar ik geniet echt van de omgevingen verder.
Tsja, dat is wel real-life, maar wel erg lomp. Daar heb ik tot nu altijd aan gedacht.

Als je in FSX stapt wil je denk ik eerst lekker vliegen. Vroeger begon dat ooit met FS 98. Dat was niet bepaald vliegen volgens de regels, door tegen wolkenkrabbers aan te vliegen en dergelijke. Vervolgens jaren geen FS meer opgestart. Weleens iets met een F - x, maar dat is ook al lang geleden.
[
Voor 16% gewijzigd door
Luxicon op 31-01-2017 19:17
]
...