Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Reinhard schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:49:
Afgelopen week een 7700K processor met 32 GB DDR4 geheugen en nieuw moederbord geïnstalleerd. Dit in combinatie met mijn bestaande MSI GTX 980Ti. Ik had eerst een 4770K met 32 GB DDR3. Beide overgeclockt. De oude op 4,3, de nieuwe met gemak op 4,9 en dat kan nog wat hoger.

Wat een wereld van verschil!. Zowel P3D als X-Plane alles op max. settings. Dan valt echt het verschil in kwaliteit tussen P3D en X-Plane 11 op. X-Plane is werkelijk oogverblindend, en P3D lijkt daarbij vergeleken op FS95. Zal kijken of ik van dit weekend een filmpje kan posten.
XP11 gebruikt alle CPU cores P3D niet. XP10 trouwens ook niet.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Man man man man man man man man man man man... Ik zit hier echt als een klein kind te genieten met een onuitwisbare grijns op m'n kop. Net een korte vlucht gedaan langs de US kust op 5000 feet in de Baron. Normaal had ik een hekel aan vliegtuigen met zo'n dikke motor die het uitzicht blokkeren maar in VR is dit echt zoooooooo gaaf! De engine is echt dik en zwaar en glimmend! En hij maakt de diepte alleen nog maar dieper! De kust zag er prachtig uit! Op een bepaald moment vloog ik best laag over de bergen die daar langs de kust liggen en die zijn ook gewoon volop 3D! Het gevoel van diepte en echt hoog te vliegen, de tastbaarheid van de vleugels, de dikte, de zwaarte, hoe alles om je heen draait als je een bocht maakt... het is ZO FUCKING REAL...!!! Ja, het is pixelig en blurry en weet ik veel, maar echt, dit is gewoon SUPER. Het is gewoon alsof je ECHT VLIEGT! Ik kan nu echt niet meer terug naar zo'n klein plat 2D scherm waarop een vleugel 15 cm groot is... Zelfs het taxien met de Baron (met prachtige schaduwen op de grond) is gaaf! Het vliegtuig voelt net echt en ziet er net echt uit. Ongelooflijk.

Goeiendag, zeg... dit was misschien wel de mooiste vlucht die ik ooit in een sim gemaakt heb. En dit kan ik gewoon doen wanneer ik maar wil. Het voelt net echt, je vliegt echt HOOG, maar het kost je geen cent extra. Wat een super ervaring.

Voor degenen die nu meteen een Rift willen bestellen: je moet wel 'door' de pixels en zo heenkijken: het is echt geen high res beeld en er zijn nadelen, maar de 'immersion'... absoluut onbetaalbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

En daar zit ik dan met mijn xplane 11 met medium-low op 23fps :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 22:00:
En daar zit ik dan met mijn xplane 11 met medium-low op 23fps :(
Ja, tjonge, dat schiet niet echt op... AFS2 haalt met gemak de voor VR vereiste 90 fps met de hoogste settings. Ok, veel minder detail in de scenery dan XP maar XP krijg ik zelfs met ALLES uit nog niet op het fps niveau van AFS2... (En trouwens, diverse airports zien er in AFS2 nog beter uit dan in XP en zelfs daar blijft de fps giga hoog!) 2D voldoet voor mij dus niet meer en al helemaal niet met altijd dat gedoe om net boven de 20 fps uit te komen. Ik heb nog geeneens zin om de Rift met XP uit te proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Heb je ook de Switzerland scenery gekocht? Die lijkt me ook heel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 22:44:
Heb je ook de Switzerland scenery gekocht? Die lijkt me ook heel gaaf.
Nee. Op zich lijkt Zwitserland me echt HEEL gaaf maar het is de scenery van AFS1: oud sourcemateriaal maar ook nogal erg 'cartoonish' gekleurd, ze hebben de bomen in de textures geprobeerd 3D te maken via de mesh en dat vind ik niet zo, de textures zijn ook van een lagere resolutie en het is maar een klein land, de default scenery is minstens 10 keer zo groot, dus nee, al met al vond ik het niet zo. Het is allemaal anders dan de default US scenery en ik hou niet zo van dat soort verschillen in een sim. Het groen is daar is veel te groen in vergelijking met de US en dat stoort me. ;) De New York DLC vind ik zelfs echt compleet bagger...

De default US scenery is best groot en afwisselend en ik hoop dat ik me daarmee kan vermaken totdat Orbx met regio's komt. Ooit. Als dat ooit gebeurt, zal ik waarschijnlijk alleen maar daar vliegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
FTX werkte echt lekker (volgens mij), maar ik kreeg wat problemen met de looks nadat ik MyTraffic 6 had geïnstalleerd. Vanaf toen ben ik meer kritisch gaan kijken. Voorheen viel mij niets raar op eerlijk gezegd. Maar ik heb nu FSX al 3 keer opnieuw geïnstalleerd, omdat het terrein er raar uitziet op bepaalde plaatsen. Zoals hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HMKcgrV.jpg

Het is nogal veel water daar, maar ook loopt het door wijken / huizen heen. Dit lijkt mij toch niet normaal? Ik vraag mij in dat geval af hoe ik dat kan oplossen, want ik verwijder ook programdata / appdate (local en roaming). Dan is het volgens mij werkelijk een 'nieuwe' installatie, zonder oude sporen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Het blijven nog steeds generieke tiles, geen op maat gemaakt spul voor tussen al die kanalen en slootjes in. Daar is weinig aan te doen. Minder naar de grond staren en meer genieten van het vliegen zou ik zeggen ;) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Misschien was het eerder ook inderdaad, maar viel het mij niet op. Al heb ik wel echt dingen gehad die niet kloppen, zoals dit. Ziet er lelijk uit (vind ik) maar ik heb toen niet alles goed ingesteld:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hvHL4Df.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i5edxpU.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E4lfbmv.jpg

Daar krijg je toch jeuk van, de scenery volgorde was juist. Het is niet zo erg gesteld met de huidige installatie volgens mij, maar ik ga inderdaad eens de tijd nemen om te vliegen. Ben nu al dagen bezig met herinstalleren en testen. O-)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Tip opgevolgd en ben lekker wezen vliegen in de Himalaya. Opgestegen vanuit Nepal. :)
Het werkt net als voorheen, ook al zal ik vast wat bijzonderheden opmerken als ik er goed op let. Ook met My Traffic 6 Pro werkt het prima. Al drukt het iets op de prestaties, eenmaal opgestegen is dat opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZwQ2dSi.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ylP9XAc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BC48ik9.jpg

En bij Innsbruck:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jw9wZCE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X49WygW.jpg

En m'n eerste vlucht met de C172 Trainer van A2A, wat een landing. O-)

[ Voor 58% gewijzigd door Luxicon op 29-01-2017 09:17 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Luxicon schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 23:19:
Misschien was het eerder ook inderdaad, maar viel het mij niet op. Al heb ik wel echt dingen gehad die niet kloppen, zoals dit. Ziet er lelijk uit (vind ik) maar ik heb toen niet alles goed ingesteld:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Daar krijg je toch jeuk van, de scenery volgorde was juist. Het is niet zo erg gesteld met de huidige installatie volgens mij, maar ik ga inderdaad eens de tijd nemen om te vliegen. Ben nu al dagen bezig met herinstalleren en testen. O-)
Google eens naar orbx vector, dat is zo te horen precies wat jij nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lllustrious schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:43:
[...]

Nee joh, dan krijg je alleen maar meer van dat soort ellende!!! Echt! Vector voegt NOG meer waters en wegen toe en dan valt het NOG meer op dat de textures totaal niet uitlijnen met de wegen. Het is een van de redenen waarom ik FSX/P3D momenteel helemaal niet meer gebruik. Toen ik die screenshots zag, dacht ik als eerste 'Heeft hij soms Vector geinstalleerd?'. Dus mijn advies: absoluut niet Vector kopen als je jeuk krijgt van wegen en waters die dwars door huizen etc. lopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Luxicon schreef op zondag 29 januari 2017 @ 02:57:
[...]
En m'n eerste vlucht met de C172 Trainer van A2A, wat een landing. O-)
[video]
Tering, had je haast? >:) Volgens mij hoorde ik de vleugels eraf vallen na de landing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
lllustrious schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:43:
[...]

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:49:
[...]

Nee joh, dan krijg je alleen maar meer van dat soort ellende!!! Echt! Vector voegt NOG meer waters en wegen toe en dan valt het NOG meer op dat de textures totaal niet uitlijnen met de wegen. Het is een van de redenen waarom ik FSX/P3D momenteel helemaal niet meer gebruik. Toen ik die screenshots zag, dacht ik als eerste 'Heeft hij soms Vector geinstalleerd?'. Dus mijn advies: absoluut niet Vector kopen als je jeuk krijgt van wegen en waters die dwars door huizen etc. lopen.
Dat is al geïnstalleerd, en het ziet er inmiddels zo uit als na de eerste installatie. Nu ik meer gevlogen heb zie ik dat het wel klopt, zoals het is. Die extremere screenshots is niet zoals het er nu uitziet. Het loopt nu aardig lekker, met My Traffic 6 erbij.
Bacchus schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:56:
[...]

Tering, had je haast? >:) Volgens mij hoorde ik de vleugels eraf vallen na de landing. ;)
Het was wel zo dat ik voor het einde van de baan wilde landen en dacht dat einde ervan best snel zou kunnen komen, maar dit vliegtuig remt supersnel af met flaps, maar ik ben niet zo ervaren.
Nog een filmpje met een rondje boven Malaga, daar gaat het iets beter volgens mij.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom je landing zo hoog inzetten ...
vlieg weg van het vliegveld , en laat het vliegtuig zakken door middel van de minder motor vermogen samen met trim
ik gebruik haast niet mijn stuur aan bij de landing alleen voor de laatste flare landing of correcties

trim gewoon je daal graden af en laat hem zelf zakken
( mits geen ILS )

kijk goed naar de Papi lampen , je mag met een klein toestel er wel iets er naast zitten ( iets te hoog maak niet uit bij een lange baan je kan verder op de baan landen dan een groot toestel

Afbeeldingslocatie: http://airportlightingcompany.com/images/PAPI-Diagram.gif

anders moet je eens een landing gaan doen op St barth

YouTube: Dangerous Airport! St. Barth Landings and Departures ( HD )

hier onboard
YouTube: Winair Flight St Maarten to St Barth Cockpit view Amazing Takeoff an...

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 29-01-2017 16:40 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Enige keer dat ik een grotere dalingshoek zag was toen ik een glide-in deed ooit in een C172 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:40:
Enige keer dat ik een grotere dalingshoek zag was toen ik een glide-in deed ooit in een C172 :P.
maar goed dat was niet vrijwillig :-) mits het voor training was ... vaak moet je dit doen uit nood ( geen motor )
Dus je bent dan gewoon een zweefvliegtuig
maar houd dan niet de max snelheid zo als die aangegeven staat in je manual krijgt tijdens de landing ( zeker niet met tegen wind ... maar zorg dat je daar 20 / a 30 knt boven zit anders kan je gras gaan happen voor de baan ;-)

dan is een steile hoek , dus meer snelheid mee nemen heel belangrijk

ps dat kan ook met een B767 ;-) Gimli glider ( maar die deed het weer met een krablanding )

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 29-01-2017 16:50 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Laatst online: 23:57
Luxicon schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:07:
[...]

[...]

Dat is al geïnstalleerd, en het ziet er inmiddels zo uit als na de eerste installatie. Nu ik meer gevlogen heb zie ik dat het wel klopt, zoals het is. Die extremere screenshots is niet zoals het er nu uitziet. Het loopt nu aardig lekker, met My Traffic 6 erbij.

[...]

Het was wel zo dat ik voor het einde van de baan wilde landen en dacht dat einde ervan best snel zou kunnen komen, maar dit vliegtuig remt supersnel af met flaps, maar ik ben niet zo ervaren.
Nog een filmpje met een rondje boven Malaga, daar gaat het iets beter volgens mij.

[video]
Ziet er goed uit hoor!

Paar tips:
Ik zou eerst oefenen om het toestel op een constante hoogte te houden met een constante snelheid. Dat is de basis die je wel onder de knie moet hebben voor je aan allerlei andere manoevres begint. Als je het toestel goed hebt afgetrimd dan blijft het toestel op dezelfde hoogte met dezelfde snelheid zonder dat je stuur inputs hoeft te leveren.

Als dat lukt ga wat bochtjes maken en probeer daarbij op dezelfde hoogte te blijven met het balletje van de turn coordinator in het midden.

Vervolgens kun je dalen en stijgen wat gaan oefenen. Als je goed getrimd bent en je geeft dan vermogen bij ga je vanzelf stijgen met dezelfde snelheid die je had in de cruise. Voor dalen geldt hetzelfde, dan gooi je het gas wat dichter. Je motorvermogen bepaald dus je climbrate uiteindelijk. Echter heeft de cessna een indicated airspeed (Vy) waarbij je climbrate optimaal is. Over het algemeen wordt met deze snelheid geklommen. Dus dan trek je je neus omhoog tot je Vy hebt bereikt, geef je gas bij en dan ga je trimmen zodat je Vy blijft aanhouden.

Om het simpel te zeggen moet je onthouden dat in grote lijnen de neusstand je snelheid bepaalt en je gashendel je daal en klim snelheid.

Als je dat aardig onder de knie hebt, kan je gaan landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
ravw schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:45:
[...]

maar goed dat was niet vrijwillig :-) mits het voor training was ... vaak moet je dit doen uit nood ( geen motor )
Dus je bent dan gewoon een zweefvliegtuig
maar houd dan niet de max snelheid zo als die aangegeven staat in je manual krijgt tijdens de landing ( zeker niet met tegen wind ... maar zorg dat je daar 20 / a 30 knt boven zit anders kan je gras gaan happen voor de baan ;-)

dan is een steile hoek , dus meer snelheid mee nemen heel belangrijk

ps dat kan ook met een B767 ;-) Gimli glider ( maar die deed het weer met een krablanding )
Was voor een profcheck SEP verlenging destijds ;). Tegenwoordig hou ik het echter bij turbofans en heb ik propellers en zuigermotoren vaarwel gezegd :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:02:
[...]

Was voor een profcheck SEP verlenging destijds ;). Tegenwoordig hou ik het echter bij turbofans en heb ik propellers en zuigermotoren vaarwel gezegd :+ .
:-)

zo iets Afbeeldingslocatie: http://barrieaircraft.com/images/piaggio-p.180-avanti-02.jpg
zo'n vliegtuig vliegt hier vaak over ..... wat een geluid ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Nee, daar zitten nog steeds propellers op :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Kijk anders ook even naar de hoek van deze landingen:

En aangezien de videoplayer vervelend doet.. vanaf 4:33

Ik vind ze overigens wat snel neerkomen, maar dat terzijde. Probeer die hoek in de lucht uit te tekenen. Dan zie je het verschil in hoek t.o.v. jouw landingen :).

[ Voor 9% gewijzigd door Ircghost op 29-01-2017 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
Circuitje vliegen zorgt er ook voor dat je op de juiste hoogte aankomt voor je final. Kan ook helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
@Luxicon: Probeer inderdaad eerst eens circuitjes te vliegen: Je hoogte constant op 800 ft AGL en je snelheid op 70 KIAS (zonder flaps) telkens met precieze bochtjes naar rechts een rondje over de baan (upwind), dwars (crosswind), parallel (downwind) en weer dwars (base) te vliegen. Uiteindelijk moet je zo kunnen trimmen dat je je stuur zeker downwind en upwind los kan laten en dan op die hoogte en snelheid uitkomt.

Van daaraf is het vrij makkelijk landen: Je draait je gas (bijna) dicht, klikt een of twee (voor hele korte banen) nokjes flaps open en doet je best om je vliegtuig te stallen (dwz dat het aerodynamisch stopt met vliegen en begint te vallen doordat je te weinig voorwaartse snelheid hebt, rond de 50 KIAS in C172 met "veel" flaps.) op het moment dat je wielen op de nummers de baan raken. Een (klein) beetje meer snelheid is niet zo erg en een beetje later de grond raken ook niet. Te weinig snelheid en te vroeg landen zijn natuurlijk (understatement) minder gewenst.

Als je precies wil weten wanneer je toestel stallt, kun je op wat grotere hoogte proberen om steeds je gas iets verder dicht te knijpen en je hoogte constant te houden met trim. (denk eraan dat flaps veel invloed daarop hebben). Op het moment dat de stall-hoorn gilt geef je weer wat gas bij om niet al te ver uit de lucht te vallen. De airspeed toen de hoorn aanging, is je stallspeed en daarop wil je landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Veel leesvoer! Bedankt voor alle tips en suggesties! Ik ga notities maken, en verder oefenen daarmee. Het zijn voor mij technieken waarvan ik niet wist. Wel speelde ik met trim om het vliegtuig recht te houden, al is dat niet zichtbaar in het filmpje, omdat mijn control gereset waren (ik heb nu een backup). Al wist ik niet zozeer de juiste gedachte erachter, en zeker niet als het op landen aankomt.

Jullie reacties zijn erg gewaardeerd :)

A2A geeft trouwens een uitgebreide handleiding mee, ik dacht eerst het niet zo spannend zou zijn met een C172, maar het tegendeel is waar. Het bevalt mij super.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Inmiddels een landing waarbij ik lagere aanloop heb naar de landing toe en tijdens de vlucht gebruik gemaakt heb van de trim. Bedankt voor de tips, het is nu heel anders om te landen vooral maar ook om tijdens de vlucht beslissingen te maken (sturen / van hoogte wijzigen). Bij de eerste aproach zat ik veels te hoog. Toen aangepast en dat gaat veel fijner zo met het landen. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Luxicon schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:15:
Inmiddels een landing waarbij ik lagere aanloop heb naar de landing toe en tijdens de vlucht gebruik gemaakt heb van de trim. Bedankt voor de tips, het is nu heel anders om te landen vooral maar ook om tijdens de vlucht beslissingen te maken (sturen / van hoogte wijzigen). Bij de eerste aproach zat ik veels te hoog. Toen aangepast en dat gaat veel fijner zo met het landen. :)
Veel beter, wat je ook kan doen is gewoon wat touch&go's maken zodra je bij je bestemming bent aangekomen. Dan zie je ook al steeds meer verbetering des te vaker je het doet. Het is de kunst om de kist mooi af te vangen en hem niet de landing in te vliegen. Zegmaar het flaren wat je ook grote passagier vliegtuigen ziet doen. Gelukkig betalen we in onze flight simulators geen landingsgelden :P.

[ Voor 9% gewijzigd door SgtPoen op 31-01-2017 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Luxicon schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:15:

[video]
Al een stuk betere vlucht! Je landing gaat in ieder geval hard vooruit. Waarom ging je met het opstijgen eigenlijk zo lang, zo langzaam? Je kunt wat dat betreft gewoon nagenoeg vol vermogen geven en gaan met die banaan. Later kun je natuurlijk nog kijken jaar je prop mix et cetera, maar dat is voor nu niet zo interessant.

En gebruik je wel je rudder? Want je dreef steeds verder af van de baan, ik zag je wel sturen maar volgens mij gebruik je de voeten niet. Als je nog op de grond rijdt op een lagere snelheid heeft eigenlijk alleen de rudder een effect op de richting.

Heb je trouwens een custom scenery geinstalleerd? Het ziet er namelijk wel goed uit, behalve het laatste vliegveld met die rivier/sloot.. dat was nogal pijnlijk om te zien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
deze blijft ik ook altijd nog goed vinden

YouTube: Airplane crash altiport de Megève france altiport france landing wit...

waarom gaat dat belletje af ?

"dat zoeken we wel op als we geland zijn in de handleiding"
_/-\o_

Terwijl het vliegtuig schreeuwt , ik heb geen wielen uit om te landen

[ Voor 88% gewijzigd door ravw op 31-01-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
SgtPoen schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:41:
[...]

Veel beter, wat je ook kan doen is gewoon wat touch&go's maken zodra je bij je bestemming bent aangekomen. Dan zie je ook al steeds meer verbetering des te vaker je het doet. Het is de kunst om de kist mooi af te vangen en hem niet de landing in te vliegen. Zegmaar het flaren wat je ook grote passagier vliegtuigen ziet doen. Gelukkig betalen we in onze flight simulators geen landingsgelden :P.
Goed idee :) Misschien is het een idee om zoals nu - een route te kiezen - en op de plek van bestemming 2 touch&go's te maken. Het lijkt mij lastig, omdat je na het landen direct aan opstijgen moet denken.
Ircghost schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:49:
[...]

Al een stuk betere vlucht! Je landing gaat in ieder geval hard vooruit. Waarom ging je met het opstijgen eigenlijk zo lang, zo langzaam? Je kunt wat dat betreft gewoon nagenoeg vol vermogen geven en gaan met die banaan. Later kun je natuurlijk nog kijken jaar je prop mix et cetera, maar dat is voor nu niet zo interessant.

En gebruik je wel je rudder? Want je dreef steeds verder af van de baan, ik zag je wel sturen maar volgens mij gebruik je de voeten niet. Als je nog op de grond rijdt op een lagere snelheid heeft eigenlijk alleen de rudder een effect op de richting.

Heb je trouwens een custom scenery geinstalleerd? Het ziet er namelijk wel goed uit, behalve het laatste vliegveld met die rivier/sloot.. dat was nogal pijnlijk om te zien :P
• De reden ik langzaam ging met opstijgen zelf, of het optrekken? In het eerste geval had ik de trim te ver doorgedraaid, waardoor het vliegtuig al snel begon met stijgen. Ik denk dat je doelt op het langzame openzetten van de throttle. Dat kan dus sneller? De reden ik het zo doe, is omdat het handboek aangeeft deze langzaam op te laten komen. Al staat er ook dat de mixture op 'rich' hoort tijdens het opstijgen. Maar bij het starten van de moter op 50% als ik het goed heb. PS. ik heb nog geen knop kunnen vinden om de sleutel met een knop om te draaien, dus dat gaat nu met de muis.

• Een rudder is nog niet aanwezig. Vandaar het zo onhandig gaat. Volgens mij kan ik zo bijvoorbeeld niet taxiën? Ik heb wel knoppen voor rudder yaw links / rechts ingesteld, maar ik merk niets van bijsturen. In dit vliegtuig tenminste. Met de originele vliegtuigen van FSX wordt er volgens mij wel gestuurd. Bij de vlucht in Noorwegen ging het vliegtuig eigenlijk vanzelf naar links leunen. Daar is volgens mij geen trim voor in dit toestel? Is dat vreemd, zulk gedrag? Of moet ik dan iets aanpassen? .. edit: ik bedenk mij nu dat het juist de rudder kan zijn die niet centraal staat? Want ik weet niet hoe een rudder werkt.

• Dit is met de FTX producten, maar niet die van Noorwegen speciaal, dat is dus ook nog mogelijk. Dat met de sloot is erg jammer ja, haha. Daar valt mee te leven vind ik. Als je erop let zie je wel meer rare scenery, maar ik geniet echt van de omgevingen verder.
ravw schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:27:

YouTube: Airplane crash altiport de Megève france altiport france landing wit...

_/-\o_

Tsja, dat is wel real-life, maar wel erg lomp. Daar heb ik tot nu altijd aan gedacht. O-) Als je in FSX stapt wil je denk ik eerst lekker vliegen. Vroeger begon dat ooit met FS 98. Dat was niet bepaald vliegen volgens de regels, door tegen wolkenkrabbers aan te vliegen en dergelijke. Vervolgens jaren geen FS meer opgestart. Weleens iets met een F - x, maar dat is ook al lang geleden.

[ Voor 16% gewijzigd door Luxicon op 31-01-2017 19:17 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik had het ook over opstijgen (taking off), niet stijgen (climbing). Waar 100% throtle teveel is, is zo weinig throttle ook niet echt het beste denk ik.

Wat betreft je rudder, ik zou die gewoon mappen op je joystick. Het is alleen nodig voor taxi en opstijgen/landen. Tijdens een normale vlucht heb je met gemotoriseerde kisten eigenlijk geen rudder nodig in flight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FS 98 ....... zo dat waren nog eens tijden ik vond de over gang van Microsoft Flight Simulator 4 naar 95 heel groot

YouTube: Microsoft Flight Simulator 4

maar pas met Flightsim 95 dacht ik echt begonnen met vluchten maken
Wat gaat de tijd hard ....

maar met 98 en 2000 was het pas echt een verslaving aan het worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:56
PMDG released vandaag hun 747 v2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 13:29

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upclocker
Luxicon schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:08:
[...]

Goed idee :) Misschien is het een idee om zoals nu - een route te kiezen - en op de plek van bestemming 2 touch&go's te maken. Het lijkt mij lastig, omdat je na het landen direct aan opstijgen moet denken.

[...]

• Een rudder is nog niet aanwezig. Vandaar het zo onhandig gaat. Volgens mij kan ik zo bijvoorbeeld niet taxiën? Ik heb wel knoppen voor rudder yaw links / rechts ingesteld, maar ik merk niets van bijsturen. In dit vliegtuig tenminste. Met de originele vliegtuigen van FSX wordt er volgens mij wel gestuurd. Bij de vlucht in Noorwegen ging het vliegtuig eigenlijk vanzelf naar links leunen. Daar is volgens mij geen trim voor in dit toestel? Is dat vreemd, zulk gedrag? Of moet ik dan iets aanpassen? .. edit: ik bedenk mij nu dat het juist de rudder kan zijn die niet centraal staat? Want ik weet niet hoe een rudder werkt.

Volgens mij heb je autorudder aan staan, want je houdt je turn coordinator strak in het lood continue.
Staat geloof ik bij options onder simulatie. Vlieg je trouwens met een joystick?

Van rollen komt gieren en van gieren komt rollen, oftewel als je je rudder uitslaat ga je rollen en als je aileron uitslaat ga je gieren (yaw). Als je een gecoordineerde bocht wilt maken moet je het balletje van de turn coordinator tussen de streepjes houden. Dit doe je door als het balletje rechts van de streepjes is meer rudder naar rechts te doen en vice versa.

Als je meer achtergrond over de basis vlieg dynamica wilt zou ik dit eens doornemen:
https://www.faa.gov/regul...book/media/05_afh_ch3.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door upclocker op 31-01-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
ravw schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:27:

_/-\o_

Haha, ja, die hele approach is lomp. Typisch gevalletje te hoog aankomen en dan maar aanduiken. Ik kan je uit ervaring vertellen dat je die gear warning door zowel 'normale' Dave Clark stijl headset, als ook door active noise reduction headsets prima hoort dus hoe ze het gemist hebben is een raadsel. Human factors en limitations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Luxicon schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:08:
[...]
Beter nog: de eerste stap van landen is je toestel voorbereiden op o.a. direct weer opstijgen. Bij elke landing moet je erop bedacht zijn dat je een go-around moet maken. Dan komt het feitelijk uitvoeren zeker in een C172 neer op gas geven en op tijd (=zodra je begint te stijgen) flaps intrekken.

Het POH heeft checklists voor vanalles, oa opstijgen en landen. Daarin staat oa dat voor opstijgen je trim neutraal of op TO moet staan.
Ircghost schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:22:
Ik had het ook over opstijgen (taking off), niet stijgen (climbing). Waar 100% throtle teveel is, is zo weinig throttle ook niet echt het beste denk ik.
Een C172 is geen 737, klimmen gaat prima vol-gas, of naja, wat daarvan over is zodra je de lucht ingaat. En aangezien je op een redelijk normale kruishoogte van 7500 ft toch nog maar 75% (=recommended cruise power) vermogen overhebt, kun je meestal* tot aan de landing je gasknop volledig ingedrukt houden.

* Mits je motor niet overkookt, wat je niet tegen gaat komen op hoogte in Noorwegen, dat is meer iets voor als je over de duintoppen van de Arabische woestijn scheert.

[ Voor 4% gewijzigd door Bacchus op 01-02-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Klimmen met een 737 gaat ook prima vol-gas hoor })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Misschien zijn er uitvoeringen waar het kan (of de FADEC je ongemerkt automatisch knijpt) maar max continuous is normaal lager dan take off thrust. (maar ik vlieg niet zoveel heavy metal) Zelfs als dat niet zo is, dan is het vanwege slijtage en brandstofverbuik zeker niet normaal om volgas te klimmen. Dat is in een klein vliegtuig met een ongeblazen motor als de C172 anders: Daar is geen reden om niet volgas te vliegen, brandstofverbruik regel je met mixture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Klopt, normaal wordt je benodigde motorvermogen berekend aan de hand van gewicht, hoogte, temperatuur, wind, baanlengte etc. Maar ik kan dat ook gewoon negeren en vol-gas geven als ik dat wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Ircghost schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:22:

Wat betreft je rudder, ik zou die gewoon mappen op je joystick. Het is alleen nodig voor taxi en opstijgen/landen. Tijdens een normale vlucht heb je met gemotoriseerde kisten eigenlijk geen rudder nodig in flight. Binnenkort ook het gedeeltje van Airplane Flying Handbook lezen. Zo, dat ziet er echt super uit. Ik lees daar allerlei interessante dingen.
Handige tip! Ik ga ermee bezig. Verder ben ik echt nog op zoek, waar ik welke knoppen voor gebruiken wil.
upclocker schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:55:
[...]

Volgens mij heb je autorudder aan staan, want je houdt je turn coordinator strak in het lood continue.
Staat geloof ik bij options onder simulatie. Vlieg je trouwens met een joystick?

Van rollen komt gieren en van gieren komt rollen, oftewel als je je rudder uitslaat ga je rollen en als je aileron uitslaat ga je gieren (yaw). Als je een gecoordineerde bocht wilt maken moet je het balletje van de turn coordinator tussen de streepjes houden. Dit doe je door als het balletje rechts van de streepjes is meer rudder naar rechts te doen en vice versa.

Als je meer achtergrond over de basis vlieg dynamica wilt zou ik dit eens doornemen:
https://www.faa.gov/regul...book/media/05_afh_ch3.pdf
Hier vlieg ik met een joystick inderdaad. Ik ga meer info zoeken over rudder (autorudder stond volgens mij aan inderdaad), maar de basis om het balletje van de turn coördinator tussen de streepjes te houden is superhandig om te weten! Dat stukje uit het Airplane Flying Handbook ziet er super uit, vol info.
Bacchus schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:27:
[...]

Beter nog: de eerste stap van landen is je toestel voorbereiden op o.a. direct weer opstijgen. Bij elke landing moet je erop bedacht zijn dat je een go-around moet maken. Dan komt het feitelijk uitvoeren zeker in een C172 neer op gas geven en op tijd (=zodra je begint te stijgen) flaps intrekken.

Het POH heeft checklists voor vanalles, oa opstijgen en landen. Daarin staat oa dat voor opstijgen je trim neutraal of op TO moet staan.

[...]
Goh, en ik denken dat de trim aangepast moest worden voor het opstijgen, of TO is juist take-ff. :) In ieder geval had ik de trim, de laatste keren zo staan, dat het vliegtuig op ging stijgen zonder de joystick naar achter te trekken (tenzij ik weer eens naast de baan terecht kwam en uit nood dit wel deed). Volgens mij duwt de wind me redelijk makkelijk naast de baan.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
Hier staan trouwens alle FAA chapters: https://www.faa.gov/regul...iation/airplane_handbook/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Luxicon schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 00:02:
Goh, en ik denken dat de trim aangepast moest worden voor het opstijgen, of TO is juist take-ff. :) In ieder geval had ik de trim, de laatste keren zo staan, dat het vliegtuig op ging stijgen zonder de joystick naar achter te trekken (tenzij ik weer eens naast de baan terecht kwam en uit nood dit wel deed). Volgens mij duwt de wind me redelijk makkelijk naast de baan.
Ah, klopt ja, TO = take off = opstijgen en dat is wat ik "neutraal" noemde. Op het forum van A2A wordt de C172 ook algemeen al flink neus-omlaag getrimd voor vertrek: tabje richting de 'E' of zelfs de 'K' van "take off". Je kan ongeveer 700 fpm aan klimsnelheid verwachten (dus die 2000 fpm van de standaard-trim gaat je snel in een stall gooien) vanaf zeeniveau, dat zakt al snel naar 500 fpm rond de 4000 ft en 200 fpm rond de 10.000 ft.
Ik weet niet wat voor weer je ingesteld hebt natuurlijk maar ik verwacht dat het eerder propeller-effect is dan wind. Uiteindelijk maakt het weinig uit: Je corrigeert met een beetje roer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Zo, dan kan ik aan de slag met de trim, want de C172 begint al snel op te stijgen. Inmiddels ben ik iets verder, en vind ik het mooi dat je de ATC kan gebruiken om met de A.I. te communiceren.

Regen en bleef laag vliegen, om zicht te behouden:

Hier had ik m'n beste landing tot nu toe (naar mijn idee):

PS. dit ziet er erg goed uit! En dan heb je ook nog Active Sky 2016 en ASCA die nieuw te noemen zijn.

[ Voor 63% gewijzigd door Luxicon op 06-02-2017 01:45 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Damn, stiekem even kijken of de PMDG 747 intressant voor mij is. 90 dollar, boel geld. De 737NGX en 777 heb ik gekocht bij all4games voor de helft van 't geld wat PMDG er voor vraagt. Wilde even zien of ze de 747 ook al hadden, maar all4games is failliet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ga dan maar niet kijken wat die voor P3D kost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Poh, dat heb ik er dus ff niet voor over. Ik vlieg toch niet zo heel denderend vaak. De 737NGX kan ik me aardig in redden, maar de PMDG 777 heb ik al sinds een maand na release en het aantal vluchten is op 2 handen te tellen... :X

Wel overweeg ik FSX:SE aan te schaffen, gewoon om met de tijd mee te gaan.

Ik zie trouwens dat bestellen via de PMDG website download only is. Bij all4games kreeg ik er bij de 737 en 777 een mooi doosje bij, alles op DVD incl. de PDF's. En tutorial 1 in boekvorm. Dat heb ik toch veel liever.

[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 06-02-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:28:
Wel overweeg ik FSX:SE aan te schaffen, gewoon om met de tijd mee te gaan.
Hm, het is maar wat je met de tijd meegaan noemt... ;) Het blijft FSX met een sausje. Bedenkt ook dat Dovetail, het bedrijf dat FSX heeft 'geupdate' naar FSX:SE, over een tijdje een zogenaamd nieuwe sim uitbrengt: ja, is gewoon wéér een upgrade van FSX maar 1. die schijnt wat verder te gaan, wat meer toekomst te hebben, en 2. daarmee houdt het op voor FSX:SE wat eventuele updates betreft. Dus als je echt met de tijd mee wilt gaan, weet ik niet of FSX:SE momenteel nou een goede keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
P3D gaat het in ieder geval niet worden, ik vlieg gewoon te weinig en kan het daarom niet verantwoorden om al mijn PMDG kisten opnieuw te moeten aanschaffen. Daarbij heeft FSX:SE toch wel wat verbeteringen t.o.v. FSX.

Ga me d'r vanavond eens in verdiepen in ieder geval.

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 06-02-2017 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
FastFred schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:53:
P3D gaat het in ieder geval niet worden, ik vlieg gewoon te weinig en kan het daarom niet verantwoorden om al mijn PMDG kisten opnieuw te moeten aanschaffen. Daarbij heeft FSX:SE toch wel wat verbeteringen t.o.v. FSX.

Ga me d'r vanavond eens in verdiepen in ieder geval.
Oke, ik dacht dat de meeste vliegtuigen wel op zowel FSX SE als P3D zouden functioneren. Wel iets om op te letten. Bijvoorbeeld bij Active Sky 2016 heb je twee verschillende versies.

Edit: Wauw, wat doet mesh veel goeds! De vormgeving, maar ook de grondstructuur met detail / scherpte van de grond.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WMVMefN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y1V35Lo.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OGWLm9H.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Luxicon op 07-02-2017 03:35 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Luxicon schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:30:
[...]

Oke, ik dacht dat de meeste vliegtuigen wel op zowel FSX SE als P3D zouden functioneren. Wel iets om op te letten. Bijvoorbeeld bij Active Sky 2016 heb je twee verschillende versies.
Functioneren doet het wel, maar de PMDG kisten die ik nu heb in FSX moet ik opnieuw aanschaffen als ik ze ook wil gebruiken in P3D.

Gisteravond een kort vluchtje gemaakt met de 737NGX trouwens, Rotterdam naar Weeze, is een kort stuk, de cruise op FL180 duurt nog geen 4 minuten. Maar het is een erg goede oefening voor de procedures. Je bent een goed half uur in de lucht en inclusief voorbereidingen en startup ben je een klein uurtje bezig. Daarna nog even in de startupprocedures van de 777 gedoken, wil ik binnenkort weer even wat meer tijd in gaan steken en wat meer mee gaan vliegen.

Ik verwacht over een weekje mijn nieuwe bureau, dus dan kan ik mijn yoke weer gebruiken en hopelijk ook wat meer handmatig gaan vliegen met de 737 en 777.

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 07-02-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Luxicon schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:30:
[...]

Edit: Wauw, wat doet mesh veel goeds! De vormgeving, maar ook de grondstructuur met detail / scherpte van de grond.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hele gave screens! :)

Ik heb dit weekend een beetje rondgevlogen in de Aerosoft A319.. na jaren in de 737 NGX is dat toch echt heel anders vliegen. Vooral het verschil in power management is erg wennen.

Ik gebruik ook de checklist met co-pilot en dat is soms wel erg fijngevoelig, je moet precies het juiste stapje uitvoeren, maar dan is het ook wel erg immersive opdat je een sprekende en werkende co-pilot hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Wat mooi (of niet, het is maar hoe je het bekijkt) is dat eigenlijk toch, dat je van alles in de config kan tweaken voor betere prestaties, maar je het wel kwalitatief houdt. Ik dacht even dat ik enkel nog sliders lager kon zetten, maar daarentegen staan ze nu maximaal, zelfs verkeer kan hoog staan (ook auto's en dergelijke). Vas komt nu onder de 2GB, terwijl ik eerder met out of memory quits had en filmpjes nogal stotterde. Nu ben ik benieuwd hoe groot de impact is door MyTraffic 6 weer te installeren. Het zou gaaf zijn als de framerate amper lager wordt. :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tvwa1zi.png

More Pics:

http://imgur.com/a/323rq

Vlucht EHAM naar Malaga _/-\o_

[ Voor 169% gewijzigd door Njay op 15-02-2017 11:59 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Tijd om wel even wat andere liveries te downloaden hoor :P.

Edit:

Wat heb ik spijt van het overzetten van al mijn Orbx spul naar hun FTX Central 3 systeem zeg. Wat een beroerd ontworpen stuk software. Wil je Global Vector downloaden, dat is een bestand van 8,2GB. Geen probleem, ik heb 23GB vrij.

Maar wacht even, FTX Central gaat dat bestand downloaden, dan uitpakken. Uit die ZIP komen kleinere ZIPs en uit die kleinere ZIPs komen weer meer ZIPs en dan pas kan hij gaan installeren. In de tussentijd ruimt hij geen van de uitgepakte bestanden op. Waardoor je uiteindelijk 25+ GB vrij nodig hebt voor een installatie die voorheen puur die 8GB in beslag nam. Ik heb mijn OS op een 64GB SSD waarvan doorgaans 20-25GB vrij is. Dus 8GB aan temp bestanden is geen probleem. 25GB+ wel.

Geen probleem denk je, even de download map aanpassen. Nee nee nee, zo werkt dat niet. FTX Central gebruikt je Windows Temp map, dus als je die wilt aanpassen mag je even met je Windows Environment Variables gaan kloten.

Wat een clusterfuck.

[ Voor 89% gewijzigd door Propane op 15-02-2017 14:01 ]

• Luxicon
Propane schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:17:

Edit:

Wat heb ik spijt van het overzetten van al mijn Orbx spul naar hun FTX Central 3 systeem zeg. Wat een beroerd ontworpen stuk software. Wil je Global Vector downloaden, dat is een bestand van 8,2GB. Geen probleem, ik heb 23GB vrij.

Maar wacht even, FTX Central gaat dat bestand downloaden, dan uitpakken. Uit die ZIP komen kleinere ZIPs en uit die kleinere ZIPs komen weer meer ZIPs en dan pas kan hij gaan installeren. In de tussentijd ruimt hij geen van de uitgepakte bestanden op. Waardoor je uiteindelijk 25+ GB vrij nodig hebt voor een installatie die voorheen puur die 8GB in beslag nam. Ik heb mijn OS op een 64GB SSD waarvan doorgaans 20-25GB vrij is. Dus 8GB aan temp bestanden is geen probleem. 25GB+ wel.

Geen probleem denk je, even de download map aanpassen. Nee nee nee, zo werkt dat niet. FTX Central gebruikt je Windows Temp map, dus als je die wilt aanpassen mag je even met je Windows Environment Variables gaan kloten.

Wat een clusterfuck.
Dat probleem had ik ook. Ik snapte eerst niet hoe het mogelijk was, dat er zoveel ruimte in beslag werd genomen. Wat ik gedaan heb is handmatig de zip downloaden via de website van ORBX en vervolgens handmatig via FTX Central installeren.

Met P3D heb ik m'n rondje Malaga nog eens gedaan.. het is voor het eerst dat ik de rudder echt gebruik en taxi (de rudder gaat veels te snel), maar het is leuk met de andere vliegtuigen die landen / opstijgen en het contact via de ATC.

...

• Propane
  • Niet online
Luxicon schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 03:42:
[...]

Dat probleem had ik ook. Ik snapte eerst niet hoe het mogelijk was, dat er zoveel ruimte in beslag werd genomen. Wat ik gedaan heb is handmatig de zip downloaden via de website van ORBX en vervolgens handmatig via FTX Central installeren.
De grap is dat hij die handmatige gedownloade zip eerst ook uitpakt naar de Windows Temp folder, en dan die zips daaruit weer uitpakt etc etc. Dus hij heeft alsnog 3x zoveel ruimte nodig als normaal.

Niet over nagedacht en enorm slecht geprogrammeerd.

• SgtPoen
Propane schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:17:

Edit:

Wat een clusterfuck.
Ik heb dit dus ook 2 dagen geleden gedaan. wat een rot programma. ik heb een 128 gb ssd voor mijn OS en kwam daar ook al mee in de problemen. Als je nou gewoon een custom directory voor het programma zelf en de downloads zou kunnen opgeven is er niks aan de hand.

• Luxicon
Propane schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:13:
[...]
De grap is dat hij die handmatige gedownloade zip eerst ook uitpakt naar de Windows Temp folder, en dan die zips daaruit weer uitpakt etc etc. Dus hij heeft alsnog 3x zoveel ruimte nodig als normaal.

Niet over nagedacht en enorm slecht geprogrammeerd.
Dat had ik niet door. Dat is niet zo praktisch. Wel is het bij mij gelukt op die wijze. Terwijl ik daarvoor steeds tegen hetzelfde probleem aanliep. ;)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PH_ONE
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 16:01
64 Bit P3D in de pijpleiding, geen persstatement van LM, maar dit klinkt wel overtuigend.

https://fselite.net/news/...ne-64-bit-releasing-soon/

ik zou toch mijn mond niet voorbij praten als ik voor LM zou werken, afterall; "we never forget who we're working for"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

PH_ONE schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:13:
64 Bit P3D in de pijpleiding, geen persstatement van LM, maar dit klinkt wel overtuigend.

ik zou toch mijn mond niet voorbij praten als ik voor LM zou werken, afterall; "we never forget who we're working for"
Awesomesaus! Ik ben benieuwd of men weer top bucks mag betalen voor versie 4 :P. If so, dan ben ik blij dat ik versie 3 overgeslagen heb voor nu. If not, good for you guys. Hoe dan ook, als het 64 bit wordt dan ga ik het denk ik wel weer aanschaffen. Vooral met het nieuwe lightning en rendering systeem. Dan zit er opeens weer een hele hoop leven in het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
PH_ONE schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:13:

Eindelijk, hopelijk zijn de vas issues dan voor altijd verleden tijd. Geen oom's meer net voor de top of descent na een lange vlucht _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien eens wat anders .. voor de vliegers onder ons
je eigen vliegveld beheren :-)

Airport Master
Airport Master is a very detailed game about airport management and aviation in general. Play as a newly appointed Airport Manager and bring your Airport to prosperity and growth! Manage all aspects of everyday Regional Airport life, such as airline contracts, aircraft ground services, passenger terminal businesses, flight schedule management and many more. Buy fuel via system of refinery contracts and sell it to aircraft operators via fuel truck loading and centralized pipeline. Hire technicians and cafeteria cooks! Tear you hair apart when weather suddenly interrupts your brilliant flight scheduling ) Upgrade airport facilities, radio-navigational aids, buildings, businesses, vehicles. Win airlines' respect and city mayor's approval! Use money you earn to build even larger better and more technically advanced airport! Enjoy detailed realistic 3D-graphics, real world equipment, aircraft, vehicles, ATC procedures!
http://sticli.com/airport-master.php

YouTube: Airport Master Early Access Stage Game Overview

YouTube: Airport Master Game Alpha Stage Overview

is binnen kort te krijgen op steam
http://store.steampowered.com/app/584280/

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 17-02-2017 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBrabandertje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 12:57
Ik zie meer potentie in een andere game die ontwikkeld wordt: Airport CEO. Krijgt ook veel van de micromanagementfeatures van bovengenoemde game, maar richt zich ook wat meer op de logistiek, omdat je het vliegveld ook helemaal zelf moet bouwen.

http://airportceo.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
HetBrabandertje schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:08:
Ik zie meer potentie in een andere game die ontwikkeld wordt: Airport CEO. Krijgt ook veel van de micromanagementfeatures van bovengenoemde game, maar richt zich ook wat meer op de logistiek, omdat je het vliegveld ook helemaal zelf moet bouwen.

http://airportceo.com/
Ik vind het nu al niets, want ze gebruiken de KLM livery en noemen het dan CLM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik ben normaal niet zo hard, maar ik het is echt jaren geleden dat ik zo'n afschuwelijk lelijke game gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:59:
[...]

Ik ben normaal niet zo hard, maar ik het is echt jaren geleden dat ik zo'n afschuwelijk lelijke game gezien heb.
Dat was ook mijn eerste reactie. De binnenkant van de terminal bijvoorbeeld: lijkt wel een jaren 90 shareware game... Ouwe meuk. Trekt me totaal niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
Nog niet heel veel plaatjes van de queen tegen gekomen hier ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E6uOcPy.png
Hier het album evt: http://imgur.com/a/bJ5KU
Een shorthaul in de cargolux livery. Ziet er echt super uit nadat ik over ben gestapt op p3d! Was wel nogal mistig. Vlieg vaak online en gebruik nu de weather engine van ivap, maar dat is eigenlijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
lllustrious schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:37:
Nog niet heel veel plaatjes van de queen tegen gekomen hier ;)
[afbeelding]
Hier het album evt: http://imgur.com/a/bJ5KU
Een shorthaul in de cargolux livery. Ziet er echt super uit nadat ik over ben gestapt op p3d! Was wel nogal mistig. Vlieg vaak online en gebruik nu de weather engine van ivap, maar dat is eigenlijk niets.
Zo, moest ff twee keer kijken of dat nou een echte foto was of in game. :o
Welke cloud textures gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
upclocker schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:38:
[...]

Zo, moest ff twee keer kijken of dat nou een echte foto was of in game. :o
Welke cloud textures gebruik je?
Ik had precies hetzelfde, terwijl ik hem zelf gemaakt had. Ik heb voor het eerst nvidia shadowplay gebruikt voor screenshots, en dat bevalt me prima. Verder zijn de settings niet eens overdreven hoog ofzo. Dit waren om eerlijk te zijn gewoon de stock p3d clouds. Ik heb nu fsxwx als weatherengine geïnstalleerd en de gratis textures die zij aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

lllustrious schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:12:
[...]

Ik had precies hetzelfde, terwijl ik hem zelf gemaakt had. Ik heb voor het eerst nvidia shadowplay gebruikt voor screenshots, en dat bevalt me prima. Verder zijn de settings niet eens overdreven hoog ofzo. Dit waren om eerlijk te zijn gewoon de stock p3d clouds. Ik heb nu fsxwx als weatherengine geïnstalleerd en de gratis textures die zij aanraden.
Hmm ik heb dat ook geinsatalleerd voor P3D V2 maar nu heb ik geen weer meer, krijg constant een error van FSXWX en er gebeurt dus niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
Ircghost schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:21:
[...]

Hmm ik heb dat ook geinsatalleerd voor P3D V2 maar nu heb ik geen weer meer, krijg constant een error van FSXWX en er gebeurt dus niks :P
Ik had ook een error maar nu heb ik het werkend. Misschien kan je de error plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

lllustrious schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:23:
[...]

Ik had ook een error maar nu heb ik het werkend. Misschien kan je de error plaatsen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
System.Runtime.InteropServices.COMException (0xC000014B): Exception from HRESULT: 0xC000014B
   at System.Runtime.InteropServices.Marshal.ThrowExceptionForHRInternal(Int32 errorCode, IntPtr errorInfo)
   at Microsoft.FlightSimulator.SimConnect.SimConnect.ReceiveDispatch(SignalProcDelegate pfcnSignal)
   at Microsoft.FlightSimulator.SimConnect.SimConnect.ReceiveMessage()
   at FSXWX.Form1.DefWndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.ContainerControl.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Form.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

Ik heb ook .net 3.5 framework opnieuw geinstalleerd, en heb ook de laatste versie van FSUIPC (gisteren). Ik heb ook simconnect volgens mij goed geinstalleerd.

Edit: ik kreeg het aan de praat door current weather te gebruiken ipv sim version. Als de datum meer dan een jaar in het verleden ligt wil die het niet. Blijkbaar stond de datum op ver weg. Ook draaide ik het nu niet als admin.. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Ircghost op 19-02-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
Zat de XP-11 demo eens te doen en daar zit een tijdslimiet aan. Tijd om, pop up in beeld, stick en rudder dood. Throttle deed het nog wel en zag een paar baantjes om me heen dus ging met al mijn ervaring in een grote jet (lees: geen) proberen te landen op alleen de throttle :9
[YouTube: https://youtu.be/4eaNJPj1WCw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Een kleine 'demo' van Active Sky 2016 en Active Sky Cloud Art, hiervoor had ik Envtex voor de wolken. Ik zou eigenlijk niet precies weten hoe dat nu precies zit. In ieder geval kunnen Envtex en ASCA samenwerken (een speciale optie voor met Envtex). Je kunt Envtex + ASCA textures gebruiken, of alleen Envtex.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
Ircghost schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:24:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
System.Runtime.InteropServices.COMException (0xC000014B): Exception from HRESULT: 0xC000014B
   at System.Runtime.InteropServices.Marshal.ThrowExceptionForHRInternal(Int32 errorCode, IntPtr errorInfo)
   at Microsoft.FlightSimulator.SimConnect.SimConnect.ReceiveDispatch(SignalProcDelegate pfcnSignal)
   at Microsoft.FlightSimulator.SimConnect.SimConnect.ReceiveMessage()
   at FSXWX.Form1.DefWndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.ContainerControl.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Form.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

Ik heb ook .net 3.5 framework opnieuw geinstalleerd, en heb ook de laatste versie van FSUIPC (gisteren). Ik heb ook simconnect volgens mij goed geinstalleerd.

Edit: ik kreeg het aan de praat door current weather te gebruiken ipv sim version. Als de datum meer dan een jaar in het verleden ligt wil die het niet. Blijkbaar stond de datum op ver weg. Ook draaide ik het nu niet als admin.. :)
Mooi dat het gelukt is, ik gebruikte ook per ongeluk een datum die te ver in het verleden was, maar kreeg niet zo'n enorme error als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH_ONE
Vechten voor een oceanic track, een shitton aan verkeer, de prachtige PMDG Qots2,

Kortom;
Stemmen voor de Cross the Pond West is weer begonnen! 25 Maart 2017 barst het feest weer los.
Vatsim's grootste event van het jaar, full atc (inclusief oceanic) naar de US en Canada.

wie zien we terug op EHAM dit jaar?
http://ctp.vatsim.net/

[ Voor 10% gewijzigd door PH_ONE op 21-02-2017 08:28 ]

• Ircghost

Ircghost

Ontzettend gave LOWI scenery incoming: http://www.orbxsystems.co...pital-of-the-alps/?page=1

Jammer dat je alleen global of openlc moet hebben.. :(

Verwijderd

Ircghost schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:48:
Ontzettend gave LOWI scenery incoming: http://www.orbxsystems.co...pital-of-the-alps/?page=1

Jammer dat je alleen global of openlc moet hebben.. :(
Moet niet. Dat willen ze wel graag, natuurlijk, maar voor zover ik weet werken al hun airport addons ook prima zonder global en openlc: enige punt is dat het vliegveld dan minder mooi past in de omgeving. Da's alles.

• Ircghost

Ircghost

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:02:
[...]

Moet niet. Dat willen ze wel graag, natuurlijk, maar voor zover ik weet werken al hun airport addons ook prima zonder global en openlc: enige punt is dat het vliegveld dan minder mooi past in de omgeving. Da's alles.
Dat vermoeden had ik al ja. Maar er stond bij requirements, vandaar :).

Verwijderd

Ircghost schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:23:
[...]

Dat vermoeden had ik al ja. Maar er stond bij requirements, vandaar :).
Schoften zijn het daar bij Orbx. :+

• Luxicon
Innsbruck ziet er met Global en OpenLC er al super uit met allerlei gebouwen, maar met die airport zal het vast nog een stuk mooier ogen. Net als die landen enkel. Dan hoef je geen global en openlc te hebben. Daar zit alles al bij.

PS. dat zag ik met mijn mobiel. OpenLC maakt er naar mijn idee al wat moois van, maar dit gaat nog een stap verder. Wauw, al die gebouwen, wegen, treinen, een heel gebied..

[ Voor 27% gewijzigd door Luxicon op 23-02-2017 21:15 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
Hoi hoi, iemand die weet waar ik voor een lage prijs GSX kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

change1001 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:48:
Hoi hoi, iemand die weet waar ik voor een lage prijs GSX kan kopen?
Hoi hoi, nee. ;)

Maar een simpele Google search laat snel zien dat GSX het goedkoopst lijkt via FSDreamTeam zelf (dik 35 euro i.p.v. soms 42 euro elders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:00:
[...]

Hoi hoi, nee. ;)

Maar een simpele Google search laat snel zien dat GSX het goedkoopst lijkt via FSDreamTeam zelf (dik 35 euro i.p.v. soms 42 euro elders).
Vriend van mij had m voor 27 euro... alleen weet ie niet meer waar die hem vandaan heeft. Heb al rond zitten zoeken maar 35 euro was ook het laagste wat ik kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wow: http://imgur.com/gallery/Awv26. XP11 + Ortho4XP en EnviroX .. geweldig spul :). Niet mijn screenshots overigens.. ik zit nog op P3D v2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Leuke vlucht vond ik zelf, het was niet bedoeld als volledige vlucht met landen (opstijgen zit er niet bij), maar vond de omgeving mooi ogen:

[ Voor 7% gewijzigd door Luxicon op 27-02-2017 21:58 ]

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bouwmanier
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-08 12:11
De PMDG 747 v3 i.c.m. P3D is echt een aanrader hoor! Ik ben wel $137 lichter, maar hij is voor mij het geld meer dan waard. Hoge framerates, prachtig beeld, het geluid is ook echt super.
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/eNJZrF/2017_2_20_20_21_40_339.png
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/b9Vayv/2017_2_20_20_34_7_630.png

[ Voor 71% gewijzigd door Bouwmanier op 28-02-2017 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Luxicon schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:53:
Leuke vlucht vond ik zelf, het was niet bedoeld als volledige vlucht met landen (opstijgen zit er niet bij), maar vond de omgeving mooi ogen:

[video]
Mocht je je nog afvragen waarom je ASI (Air Speed Indicator) opeens niet meer goed werkte... Vierde regel van onder ;).

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2urnfvm.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Luxicon schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:53:

[video]
Zoals hierboven ook wordt aangehaald verlies je rond 1:20 je avionics (deels). Daar zou je normaal pitot heat voor gebruiken, maar dat weer zag eruit als een stuk meer dan die arme cesna aan kan :P.

Verder ziet de omgeving en het weer er echt top uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Bedankt allebei! Ik heb / had regelmatig de vraag hoezo de ASI niet meer werkt. Ik dacht dat het te koud zou worden voor de apparatuur. Ik zie niet helemaal precies wat die vierde regel van onder precies is? Om van alles te proberen zette ik gister een switch om (de meest rechtse van alle switches waarmee je lichten aan kan zetten) en toen werkte de ASI weer. Volgens mij is dat pilot heat, al heb ik het idee dat dit ook werkt zonder die switch om te zetten? Dat kan ik uitproberen. Met pilot heat denk ik aan de verwarming binnenin te cockpit, dus misschien haal ik het één en ander door elkaar.

Ps.. er valt nog veel te leren. Het zou toch handig zijn om de handleiding goed door te lezen. :)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Luxicon schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:52:
Om van alles te proberen zette ik gister een switch om (de meest rechtse van alle switches waarmee je lichten aan kan zetten) en toen werkte de ASI weer. Volgens mij is dat pilot heat, al heb ik het idee dat dit ook werkt zonder die switch om te zetten? Dat kan ik uitproberen. Met pilot heat denk ik aan de verwarming binnenin te cockpit, dus misschien haal ik het één en ander door elkaar.
Er staat "pitot heat", waarschijnlijk, pitot is dus met twee t's. Dat is de verwarming van de pitotbuis. De pitotbuis geeft de invoer voor (oa) de luchtsnelheidsmeter, hoogte- en stijgsnelheidsmeter door bepaalde luchtdrukverschillen te meten.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3d/Cessna_172_Skyhawk_II_-_Pitot_tube.jpg/320px-Cessna_172_Skyhawk_II_-_Pitot_tube.jpg
Zo ziet een Cessna pitotbuis er uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Luxicon schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:52:
Ik zie niet helemaal precies wat die vierde regel van onder precies is?
"Flight into known icing conditions prohibited". Die "known icing conditions" bestaan bijvoorbeeld als icing gemeld is door andere piloten, in een weerbericht, of over het algemeen als de temperatuur onder de 5C komt en er is zichtbaar vocht in de lucht (wolken, mist, regen etc).

Ofwel, dat specifieke model van de Cessna is niet uitgerust om in condities met ijsvorming te vliegen. Doe je dat wel, dan riskeer je bijvoorbeeld ijsvorming op de vleugels en de rest van het toestel, ijsvorming in de luchtinlaat naar de motor etc. Dit kan je motorvermogen beïnvloeden, de totale massa van het vliegtuig beïnvloeden of simpelweg je vleugels ineffectief maken doordat het profiel/de vorm van de vleugel gewijzigd wordt door het ijs. Hierdoor wekken ze geen lift meer op.

Risky business ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Bacchus schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:04:
[...]

Er staat "pitot heat", waarschijnlijk, pitot is dus met twee t's. Dat is de verwarming van de pitotbuis. De pitotbuis geeft de invoer voor (oa) de luchtsnelheidsmeter, hoogte- en stijgsnelheidsmeter door bepaalde luchtdrukverschillen te meten.

[afbeelding]
Zo ziet een Cessna pitotbuis er uit.
Propane schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:18:
[...]

"Flight into known icing conditions prohibited". Die "known icing conditions" bestaan bijvoorbeeld als icing gemeld is door andere piloten, in een weerbericht, of over het algemeen als de temperatuur onder de 5C komt en er is zichtbaar vocht in de lucht (wolken, mist, regen etc).

Ofwel, dat specifieke model van de Cessna is niet uitgerust om in condities met ijsvorming te vliegen. Doe je dat wel, dan riskeer je bijvoorbeeld ijsvorming op de vleugels en de rest van het toestel, ijsvorming in de luchtinlaat naar de motor etc. Dit kan je motorvermogen beïnvloeden, de totale massa van het vliegtuig beïnvloeden of simpelweg je vleugels ineffectief maken doordat het profiel/de vorm van de vleugel gewijzigd wordt door het ijs. Hierdoor wekken ze geen lift meer op.

Risky business ;).
Super, echt handig en leuk om te weten. Hier was ik niet achtergekomen, behalve door die switch om te zetten (maar dat wist ik de achtergrond ervan niet). Verder ben ik dan wel risicovol bezig om vaak in Noorwegen rond te vliegen met lage temperaturen.

De handleiding telt 172 pagina's, veel (technisch) leesvoer dus, en erg leuk / interessant. Het is nu makkelijker te begrijpen na de nodige uren gevlogen te hebben, al zou de ander het misschien aanraden van te voren te doen. Ik ga het meer als een handboek gebruiken (om iets op te zoeken) :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Bouwmanier schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:17:
De PMDG 747 v3 i.c.m. P3D is echt een aanrader hoor! Ik ben wel $137 lichter, maar hij is voor mij het geld meer dan waard. Hoge framerates, prachtig beeld, het geluid is ook echt super.
[afbeelding]
[afbeelding]
Welke plugins gebruik je nog meer? Zit je online of gebruik je traffic addons?

Ik wil wel wat nieuwe dingen kopen, maar ik wacht even af of er nog een P3D v4 met x64 komt. Anders ga ik mogelijk over op x-plane met ortho4xp etc..

[ Voor 13% gewijzigd door Ircghost op 01-03-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwmanier
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-08 12:11
Ik gebruik alleen wat scenery-addons voor velden waar ik vaak kom (Bonaire, Curacao, Sint Maarten en Schiphol). Verder heb ik een weerprogramma dat de WX-radar van PMDG voedt.

Verder gewoon helemaal standaard. Echt een genot om in te vliegen!

Ik heb ook FSX maar dat is qua performance en graphic een heel stuk slechter dan P3D, dat is het extra geld zeker waard.

Maar kan me voorstellen dat je liever nu de 64-bitsversie afwacht, dat is misschien handiger.

X-Plane heeft zeker de toekomst, denk ik, maar P3D is voor nu wel echt de meest bruikbare in mijn geval.
Ircghost schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:08:
[...]

Welke plugins gebruik je nog meer? Zit je online of gebruik je traffic addons?

Ik wil wel wat nieuwe dingen kopen, maar ik wacht even af of er nog een P3D v4 met x64 komt. Anders ga ik mogelijk over op x-plane met ortho4xp etc..

[ Voor 21% gewijzigd door Bouwmanier op 01-03-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Luxicon schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:39:
[...]

[...]

Super, echt handig en leuk om te weten. Hier was ik niet achtergekomen, behalve door die switch om te zetten (maar dat wist ik de achtergrond ervan niet). Verder ben ik dan wel risicovol bezig om vaak in Noorwegen rond te vliegen met lage temperaturen.

De handleiding telt 172 pagina's, veel (technisch) leesvoer dus, en erg leuk / interessant. Het is nu makkelijker te begrijpen na de nodige uren gevlogen te hebben, al zou de ander het misschien aanraden van te voren te doen. Ik ga het meer als een handboek gebruiken (om iets op te zoeken) :)
Spelende wijs en gewoon wat kloten leer je ook een hele hoop hoor, en is soms misschien wel leuker. Zo was er bij fsx zo'n missie dat je een rescue missie moest vliegen in icing conditions, alleen had ik toen nog geen flauw benul waar een carburetor heat voor diende. Dus na een kwartier was al het motorvermogen weg en had ik een rescue nodig. 8)7

Maar na veel proberen en kloten met knopjes kom je er wel achter waar dingen voor dienen.

Als je t vliegen beetje onder de knie hebt kan je eens gaan proberen om wat te gaan navigeren met behulp van bakens. Is wel een leuke volgende stap om te leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PH_ONE
FlyTampa Schiphol v1.1 is gereleased!

download link en changelog: klik
Mocht je fixes van het forum hebben geinstalleerd in de afgelopen weken, dan wordt een fresh install aangeraden.

VAS Load is mij iets lager dan bij 1.0
Top dat de developer commited is om te blijven updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
Meteen geïnstalleerd. Die gasten van Flytampa zijn zeker dedicated, erg fijn. Wel jammer dat nu de textures die eerst flikkerden gefixed zijn, maar er nu andere voor in de plaats zijn gekomen. ;)

Nog een leuke retour gedaan van Amsterdam naar Dubai en terug. De KLM427/428 777 werd vervangen door de 747 en werd in Dubai zelfs omgespoten :+ voor de terugreis. Album.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/svbCnGt.jpg?1

[ Voor 40% gewijzigd door lllustrious op 07-03-2017 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Oh boy, oh boy, oh boy! https://fselite.net/news/prepare3ds-next-version-will-64bit/

Er lijkt dus schot in de zaak te zitten! :)
Pagina: 1 ... 67 ... 100 Laatste