Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik ben ondertussen zwaar fan geworden van X-Plane, maar sommige add-ons voor P3D zijn weer beter. Keuzes, keuzes..

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ach, release dit jaar... Het jaar is nog maar net begonnen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
64-bit zou supertof zijn, maar dan hoop ik wel dat in ieder geval de populaire add-ons geupdate worden / geschikt zijn met die versie.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Ik kan me niet voorstellen dat LM daar geen oplossing voor bedacht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacchus schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 07:32:
Ik kan me niet voorstellen dat LM daar geen oplossing voor bedacht heeft.
Ach, daar hebben de addon developers wel al wat voor bedacht, hoor: opnieuw betalen!!! 8)

Maar serieus, de overstap naar 64 bit zal voor de meeste (zo niet alle) addons betekenen dat ze niet meer werken en dat ze geupdate moeten worden. Dat zal behalve veel tijd ook veel geld kosten. Van wat ik begrepen heb, is het voor scenery iets minder ingrijpend/lastig maar voor bijvoorbeeld vliegtuigen kan dit nogal een klus zijn. Dus reken er niet op dat al je favoriete addons binnen een maand beschikbaar zijn en reken er ook niet op dat dit gratis zal gebeuren. (Behalve dan in de gevallen dat een addon developer al eerder een gratis update naar 64 bit heeft beloofd.) Als ik zie hoe lang het soms heeft geduurd om addons van FSX naar P3D om te zetten, dan verwacht ik eigenlijk nog langere wachttijden voor de overstap naar 64 bit.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
XP11 beta 14 brengt nieuwe wolken in het spel.

http://www.x-plane.com/kb/x-plane-11-00-release-notes/

[ Voor 64% gewijzigd door hinerakatauri79 op 11-03-2017 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Net even een heerlijk vluchtje gehad met de LET 410 in XP11. Man, ik ga niet meer terug naar P3D, behalve voor wat airbus vluchten totdat ik daar het alternatief voor gekocht heb in XP.

http://imgur.com/a/kNjkW

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KHq3JLL.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JtGVDk1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yEUoR5h.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Ircghost op 17-03-2017 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Laatst online: 23:57
Ircghost schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 23:46:
Net even een heerlijk vluchtje gehad met de LET 410 in XP11. Man, ik ga niet meer terug naar P3D, behalve voor wat airbus vluchten totdat ik daar het alternatief voor gekocht heb in XP.

http://imgur.com/a/kNjkW

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Pff ziet er wel erg goed uit inderdaad. _/-\o_ Is dit gewoon de standaard scenery?
Het enige wat me eigenlijk weerhoudt om over te stappen is het gebrek aan addons zoals pmdg, asn etc. Hoe is de performance ten opzichte van p3d en de stabiliteit? Blijft enorm frustrerend om midden in een vlucht een ctd te krijgen op p3d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ja dat is volledig stock scenery. Al heb ik nu vandaag ok HD mesh v3 geïnstalleerd, net iets langere laadtijden en 4 fps minder. Maar dan heb je nog betere meshes. Weet nog niet of ik dat de moeite waard vind.

Verder gebruik ik osm objects om kerken, bewegende windmolens etc toe te voegen.

Ik heb nu al geen enkele crash gehad en met enkele hoge kwaliteit freeware addons heb ik een veel betere ervaring dan met P3D nagenoeg standaard uit de doos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
upclocker schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 10:51:
[...]

Pff ziet er wel erg goed uit inderdaad. _/-\o_ Is dit gewoon de standaard scenery?
Het enige wat me eigenlijk weerhoudt om over te stappen is het gebrek aan addons zoals pmdg, asn etc. Hoe is de performance ten opzichte van p3d en de stabiliteit? Blijft enorm frustrerend om midden in een vlucht een ctd te krijgen op p3d.
Ik heb in XP11 eigenlijk nooit ctd´s of vastlopers. Met dezelfde machine is het bij P3D huilen met de pet op. Soms direct na opstijgen al een OOM, met de PMDG NGX737 bijvoorbeeld.
Verder is de scenery in XP11 ronduit schitterend t.o.v. P3D
Het enige wat ik zwaar mis is goede ATC en seizoensgebonden texures

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Reinhard schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:13:
[...]

Ik heb in XP11 eigenlijk nooit ctd´s of vastlopers. Met dezelfde machine is het bij P3D huilen met de pet op. Soms direct na opstijgen al een OOM, met de PMDG NGX737 bijvoorbeeld.
Verder is de scenery in XP11 ronduit schitterend t.o.v. P3D
Het enige wat ik zwaar mis is goede ATC en seizoensgebonden texures
Voor de seizoensgebonden textures is er een goede mod, maar dat zou het liefst wel standaard zijn. Ik weet wel dat ze gezegd hebben dat ze willen werken aan dynamische weeromstandigheden en niet slechts een platte textures.

En tjah die ATC,.. in XP11 zit de basis er opzich in. Het werkt alleen te buggy in mijn ogen (tijdens taxien is die constant aan het zeuren). Maar er zit wel potentieel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag,

Hoe kun je er voor zorgen dat je met de Flight Simulator X zo weinig mogelijk foutmeldings geeft?

Bij mij geeft hij steeds foutmeldings en sluit dan af.

Ik heb verder FSUIPC4 geinstalleerd voor de stabiliteit van de game.

Verder heb ik RAAS Proffesional geinstaleerd.
En de PMDG 777 en de PMDG 737.

Maar hoe kom je van die foutmeldings af.
Dit is zeer vervelend want dan sluit hij de Flight Simulator X af.

Is het mischien ook een idee om FSUIPC4 te kopen?
Ik gebruik nu de gratis versie.
Hij geeft dan aan dat niet alle mogelijkheden beschikbaar zijn.

Hoe kun je er voor zorgen dat de Flight Simulator X zo weinig mogelijk foutmeldings geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
De meeste crash-bugs in FSX zijn OOM's, "Out of Memory"s. Als je niet te weinig geheugen in je PC hebt (min 6 GB), dan kun je die alleen verminderen door het aantal actieve addons te beperken. De PMDG's hakken er hard in, dan ben je vaak beperkt in wat je aan omgeving of weer erbij kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacchus schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:22:
De meeste crash-bugs in FSX zijn OOM's, "Out of Memory"s. Als je niet te weinig geheugen in je PC hebt (min 6 GB), dan kun je die alleen verminderen door het aantal actieve addons te beperken. De PMDG's hakken er hard in, dan ben je vaak beperkt in wat je aan omgeving of weer erbij kan laden.
Ik heb 8 GB RAM geheugen in mijn PC.
Dat lijkt mij genoeg.

Wat kun je er nog meer aan doen om het aantal crash-bugs in FSX te verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:41:
[...]

Ik heb 8 GB RAM geheugen in mijn PC.
Dat lijkt mij genoeg.

Wat kun je er nog meer aan doen om het aantal crash-bugs in FSX te verminderen?
Heb je al de uiautomationcore dll gdownload? Zorgt ook vaak voor foutmeldingen.
Hier kan je hem downloaden: http://www.search-dll.com...uiautomationcore.dll.html
En dan gewoon in de FSX map plaatsen dacht ik.

En anders moet je je vas (virtual adressing space) in de gaten houden.
https://kostasfsworld.wor...-oom-and-addon-vas-usage/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjai4ever
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-06 07:18
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 01:12:
Ik heb een vraag,

Hoe kun je er voor zorgen dat je met de Flight Simulator X zo weinig mogelijk foutmeldings geeft?

Bij mij geeft hij steeds foutmeldings en sluit dan af.

Ik heb verder FSUIPC4 geinstalleerd voor de stabiliteit van de game.

Verder heb ik RAAS Proffesional geinstaleerd.
En de PMDG 777 en de PMDG 737.

Maar hoe kom je van die foutmeldings af.
Dit is zeer vervelend want dan sluit hij de Flight Simulator X af.

Is het mischien ook een idee om FSUIPC4 te kopen?
Ik gebruik nu de gratis versie.
Hij geeft dan aan dat niet alle mogelijkheden beschikbaar zijn.

Hoe kun je er voor zorgen dat de Flight Simulator X zo weinig mogelijk foutmeldings geeft?
Het is handig om in Windows-logboeken (Configuratiescherm - Systeembeheer - Logboeken) te kijken waarom fsx is gecrasht. Als je weet waarom die crasht dan kun je een stuk makkelijker een oplossing vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Afgelopen dagen erg veel plezier beleefd aan XP11, toen dacht ik, waarom niet gewoon een triple screen setup proberen. Enige probleem is dat de schermen niet hetzelfde zijn, de buitenste zijn 1600*1200 en de middelste is 2560*1080.. dus het is wat passen en meten, maar gelukkig is Eyefinity een stuk flexibeler dan Nvidia. :) Het is nog niet helemaal perfect, maar daar is het weekend voor ;).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dfy4JlRqFJ4ceFY1lYojv9vL/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PH_ONE
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 16:01
Vandaag de Cross the Pond op vatsim gevlogen als Delta 124 vanaf Amsterdam naar Boston,
het was weer een gekkenhuis, echt genieten. 7:15 gevlogen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UMDHw1Cl.png
Album: http://imgur.com/a/SCyrY

[ Voor 179% gewijzigd door PH_ONE op 25-03-2017 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Ligitech Extreme 3D Pro joystick gekocht bij de Mediamarkt webshop.

Ik gebruik het programma FSUIPC4.

Maar de gevoeligheid van het programma ligt veel te hoog.
Als je maar een beetje met je joystick beweegd dan gaat heel je vliegtuig heen en weer.

Ik heb het al een stuk beter gekregen door mijn oude ini file te verwijderen.
En ik heb alles op 0 te staan en ik gebruik ook de slope instelling voor een deadzone
in je joystick.

Maar het programma blijft te gevoelig.
Ik heb het programma gekocht.

Hebben jullie hier ervaring mee en tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FSX of P3D? Ik kan me herinneren dat het in ieder geval in P3D van belang is om je joystick in de sim te kalibreren. Volgens mij geldt dat ook voor XP en Aerofly. In FSX deed ik dat nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
PH_ONE schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:54:
Vandaag de Cross the Pond op vatsim gevlogen als Delta 124 vanaf Amsterdam naar Boston,
het was weer een gekkenhuis, echt genieten. 7:15 gevlogen.

[afbeelding]
Album: http://imgur.com/a/SCyrY
Gaaf hoor! Ik had het ook wel eens willen proberen, maar waar helaas aan het werk gisteren. Hoe zit dat eigenlijk als je boven de oceaan zit? Dan moet je elke waypoint je melden ofzo?

En welke scenery heb je voor Amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:43:
FSX of P3D? Ik kan me herinneren dat het in ieder geval in P3D van belang is om je joystick in de sim te kalibreren. Volgens mij geldt dat ook voor XP en Aerofly. In FSX deed ik dat nooit.
Dat Prepar 3D lijkt me ook wel wat maar het is aardig duur.

Ik wil P3D wel een maand lang uitproberen en betalen en dan die maand mijn abbonoment weer opzeggen.
Kan dit?

En welke versie van P3D kan ik het beste hebben.

P3D is aardig duur en ik wil dit graag voor een maand lang gaan betalen en daarna mijn abbonoment weer opzeggen.

Word door P3D je Flight simulator X een totaal andere game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:40
Inderdaad kan je P3D per maand aanschaffen en weer opzeggen.Dit betreft de developer licence ($9,95 per maand).

Nee P3D is eigenlijk FSx maar dan doorontwikkeld. Je krijgt an sich geen andere game maar wel een stabielere game met betere benutting van je grafische kaart en geen OOM's meer. Ook iets andere vliegtuigen standaard in P3D tov FSx maar ook dat maakt het geen wezenlijk andere game.

Het feit dat het doorontwikkeld is en inmiddels al veel van de tekortkomingen van FSx heeft opgelost maakt het mi het wel waard.

Overigens is inmiddels een versie 4 aangekondigd die volledig 64 bits gaat zijn. Details zoals wanneer dit beschikbaar komt ontbreken echter nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Alle major releases van Prepar3D zijn in het najaar gereleased. Ik verwacht dat dat voor 4.0 ook zal gelden, komend najaar zou logisch zijn.
Als je nu FSX gebruikt en een beetje serieus vliegt, dan is P3D een fijne en logische upgrade. De eerste jaren heeft LM vooral besteed aan bugs pletten. De half-werkende DX10-implementatie in FSX is opgepoetst tot een behoorlijke DX11-ondersteuning. De meegeleverde scenery is maar beperkt bijgewerkt (mn omgeving van Fort Rucker dacht ik?) maar door verbeterde performance kun je meer van het potentieel van addons als FTX verzilveren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PH_ONE
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 16:01
upclocker schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:59:
[...]

Gaaf hoor! Ik had het ook wel eens willen proberen, maar waar helaas aan het werk gisteren. Hoe zit dat eigenlijk als je boven de oceaan zit? Dan moet je elke waypoint je melden ofzo?

En welke scenery heb je voor Amerika?
met de eastbound over een halfjaartje heb je weer een kans, wel op tijd erbij zijn, dit jaar werden de boekingen zaterdag de 13e om 1400z geopend en om 14.14z was alles uitverkocht. 450 slots vergeven ;)

Boven de oceaan is er geen radardekking, dus het atc stuk werkt anders. terwijl je bij Shanwick radar zit wordt je tijdelijk overgezet naar shanwick oceanic delivery, waar je een Oceanic clearance aan moet vragen.

- hey ik ben DAL124, ik wil naar Boston via Oceanic "Track" F (tracks worden dagelijks uitgegeven door de NOAA afhankelijk van de wind). ik verwacht voor 1400z bij het eerste waypoint te zijn, ik vlieg M.830 op FLVL360.

dan kan deze controller akkoord gaan, of je een do not enter before instructie geven om zo de separatie op de tracks te managen.

zit je hierna op de track, dan moet je per 10graden (54N20W-54N30W-54N40W-54N50W) een position report geven aan de oceanic controller. IRL gaat dat via ACARS, maar omdat dit nog niet lekker geimplementeerd is het vatsim wereldje, gaat dit ouderwets via voice. dus met 50-100 kisten op dezelfde frequency is dat vooral wachten totdat je callsign wordt omgeroepen, en dan netjes je postion report geven.
meer info: hier

Scenery in amerika is OrbX OpenLC USA met voor boston FlyTampa (wel al wat ouder, maar nog steeds mooi, qua looks en zeker ook performance).

voordat ik vertrok uit Amsterdam zelf nog 2 uurtjes poldertoren gedraaid. uiteindelijk een top van 38 starters per uur gehaald, toch wel een beetje trots op _/-\o_ samen met de rest (man of 10 ATC voor heel het veld) uiteindelijk 291 vluchten afgewerkt (in en outbound) over de hele dag.

Timelapse van Schiphol gedurende de dag.

en hoe dat er dan vanuit de ATC-kant uitziet (event verkeer komt rond 0:40 op gang):

het totale event verkeer (4 vertrek en 4 aankomst velden) ligt uiteindelijk iets meer dan 2x zo hoog als het gemiddelde real life verkeer boven de atlantic, dus zeker een mooie uitdaging voor iedereen die betrokken was als piloot of ATC.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vLlBaskm.png?1

genieten!

Niels.

[ Voor 3% gewijzigd door PH_ONE op 27-03-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
lllustrious schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:10:
Nog een leuke retour gedaan van Amsterdam naar Dubai en terug. De KLM427/428 777 werd vervangen door de 747 en werd in Dubai zelfs omgespoten :+ voor de terugreis. Album.
[afbeelding]
Ik ben te lui om op Avsim door hun forum te zoeken, maar heeft PMDG al iets laten weten over compatibiliteit van de 747 V3 met een eventuele update van P3D naar V4? Ik ben een beetje cynisch maar ik zie het bijvoorbeeld gebeuren dat ze nog even wat geld willen vangen "vanwege al het extra werk om het 64bit compatibel te maken" straks.

Ik wil hem op zich best kopen maar ben daar dus wel benieuwd naar. Echter niet genoeg om zelf op zoek te gaan :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Propane schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:34:
[...]

Ik ben te lui om op Avsim door hun forum te zoeken, maar heeft PMDG al iets laten weten over compatibiliteit van de 747 V3 met een eventuele update van P3D naar V4? Ik ben een beetje cynisch maar ik zie het bijvoorbeeld gebeuren dat ze nog even wat geld willen vangen "vanwege al het extra werk om het 64bit compatibel te maken" straks.

Ik wil hem op zich best kopen maar ben daar dus wel benieuwd naar. Echter niet genoeg om zelf op zoek te gaan :+ .
Dit is denk ik wat je zoekt: https://www.avsim.com/for...se-cover/#comment-3555791

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Thanks ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
Voor diegene die het nog niet weten. X-plane 11 is uit de Beta en is gereleased.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Nou, de Queen staat weer geïnstalleerd samen met een andere mooie quad-holer:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2936/32913094134_51ed221e77_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/4/3840/33627081541_49dea45efb_c.jpg

Nu nog de tijd vinden om wat vluchten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
Ik denk dat het zo'n 10 jaar geleden is dat ik actief was in het FS2004 en later ook nog wel het FSX topic denk ik :) (Vraag me af of er nog mensen rondhangen hier die mijn nick herkennen)

Ik heb nu net even niet de tijd om 10 jaar tussenliggende posts door te nemen ;) dus kan iemand misschien even wat hulp geven bij de keuze wat ik ga installeren/aanschaffen. Dit is wat een zoektocht op Google me heeft geleerd (correct me if I'm wrong).

Optie 1: FSX (boxed version, die heb ik nog liggen)
Voordeel: Ik ken deze versie, weet wat er voor addons voor zijn en wat werkt. Nadelen: Veel, geen/brakke DX10 implementatie, gebruikt maar 1 core, hoop gepruts met de ini file om alles soepel te krijgen.
Te verfraaien met bv. ORBX FTX spul, waarbij ik dan denk dat bv FSGLobal Ultimate gewoon enorme overkill is voor deze oude engine? (Is FSGlobal2010 FTX version goed genoeg?)

Optie 2: FSX:SE
Eigenlijk hetzelfde als hierboven, wat ik begrijp is de DX10 implementatie beter, gebruikt wel meerdere cores.
Wat ik niet weet: Is al dat gepruts met de ini file om alles soepel te krijgen nog steeds nodig?
Ook hier te verfraaien met bv. ORBX FTX spul, waarbij ik dan denk dat bv FSGLobal Ultimate ook hier nog steeds gewoon enorme overkill is voor deze oude engine? (Is FSGlobal2010 FTX version goed genoeg?)

Optie 3: Prepare3d v3.4
Nieuw voor mij, maar even versimpeld gezegd is het FSX in een nieuw sterk verbeterd jasje, met out of the box betere graphics (toch?), maar wel een stuk duurder. Gebruikt DX11 en volgens mij ook gewoon multicore.
De vragen: Is hier ook zoveel gepruts met ini bestandjes enzo nodig?
En wat betreft het uiterlijk: Hetzelfde ORBX FTX spul werkt hier ook, is hier FSGLobal Ultimate wel een optie (of is dat uberhaupt gewoon enorme overkill??)
En de laatste vraag; Welke licentie? Als ik het zo lees is de Developer License de beste optie? Die kun je tenminste gewoon opzeggen en opnieuw afsluiten als er een nieuwe versie komt. De andere licences moet je opnieuw aanschaffen bij een nieuwe versie begrijp ik van hun site (dat wordt toch snel een duur grapje dan). Mis je met de Developer License nog dingen?

Belangrijkste kist wordt voorlopig de PMDG 737NGX (die werkt op alle opties hierboven) en later misschien de ProSim737

Ik verwacht geen hele verhalen over wat nou beter is met heel gedetailleerde onderbouwingen, maar jullie hebben vast wel een mening over: Wat kan ik het beste aanchaffen nu (met graag heel kort ook waarom).

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Alvast heel kort:
Optie 4: prepar3d v4 met x64 ondersteuning. Verwacht maar niet aangekondigd voor het eind van dit jaar. Veel meer futureproof dan bovenstaande.

Optie 5: xplane11. Native x64 support, meest moderne flight simulator op het moment. Vandaag net officieel gereleased na een uitvoerige bèta periode. Heel ander vliegmodel dan fsx/P3D. Out of the box zeker beter dan alle bovenstaande, maar minder high quality payware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Ircghost schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:13:
Alvast heel kort:
Optie 4: prepar3d v4 met x64 ondersteuning. Verwacht maar niet aangekondigd voor het eind van dit jaar. Veel meer futureproof dan bovenstaande.
Dat had ik gelezen, maar eind van het jaar, daar heb ik nu zo weinig aan ;)
Dat was overigens wel de reden voor de vraag over de licentie vorm. Met een Developers Licentie kan ik makkelijk overstappen naar prepar3d v4 volgens mij.
Optie 5: xplane11. Native x64 support, meest moderne flight simulator op het moment. Vandaag net officieel gereleased na een uitvoerige bèta periode. Heel ander vliegmodel dan fsx/P3D. Out of the box zeker beter dan alle bovenstaande, maar minder high quality payware.
Minder high quality payware is een reden om dit niet te doen.
Ook weet ik niet of xplane ook werkt met dingen als ProSim737, hardware MCP/FMC spulletjes en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:05
Sleepie schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:05:
Ik verwacht geen hele verhalen over wat nou beter is met heel gedetailleerde onderbouwingen, maar jullie hebben vast wel een mening over: Wat kan ik het beste aanchaffen nu (met graag heel kort ook waarom).
Sleepie schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:21:
[...]
Dat had ik gelezen, maar eind van het jaar, daar heb ik nu zo weinig aan ;)
[...]

Minder high quality payware is een reden om dit niet te doen.
Ook weet ik niet of xplane ook werkt met dingen als ProSim737, hardware MCP/FMC spulletjes en dat soort dingen.
Aangezien het kort mag: FSX:SE is dit weekend maar een tientje, dus... :P

Ik heb nog nooit iets met .ini-bestanden moeten doen bij FSX:SE, dus ik neem aan dat jij er ook geen problemen mee gaat ondervinden. En voor €10 kan je dus in ieder geval in je oude vertrouwde wereld vliegen en P3D x64 en X-Plane 11 nog even in de gaten houden.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Ample Energy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:25:

Aangezien het kort mag: FSX:SE is dit weekend maar een tientje, dus... :P

Ik heb nog nooit iets met .ini-bestanden moeten doen bij FSX:SE, dus ik neem aan dat jij er ook geen problemen mee gaat ondervinden. En voor €10 kan je dus in ieder geval in je oude vertrouwde wereld vliegen en P3D x64 en X-Plane 11 nog even in de gaten houden.
Dat had ik gezien en ik had 'm ook bijna gekocht.
Toen realiseerde ik me dat de genoemde PMDG NGX voor FSX niet werkt in Prepar3d en andersom. En ik heb geen zin om die twee keer aan te schaffen.
(Ik heb geen idee hoe dit met andere addons als orbx, rex enzo is, zijn dat altijd aparte versies voor beide platformen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoop trouwens dat ze snel Avionics 2020 gaan gebruiken in flightsims

voor de mensen die niet weten wat ik bedoel
YouTube: Avionics 2020 : le cockpit 100 % tactile de Thales

want dan kan ik me TS monitor ook weer eens gaan gebruiken

maar het lijkt me wel machtig om zo eens te vliegen geen knoppen meer maar alles met aanraakbeeld

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Dat is een mooi gadget concept... Maar ik kan je vertellen dat ik in het echt liever fysieke knoppen heb die blindelings te vinden zijn zonder dat ik m'n focus van buiten naar binnen moet verleggen. Ook wel interessant hoe ze dit zien als je rook in de cockpit hebt :P. Ja, volg de QRH die op het scherm staat die je niet meer kan zien :D.

Wordt vast wel over nagedacht maar ik zie het nog niet snel in real life cockpits verschijnen en daardoor ook niet snel in flight sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 22:14:
Dat is een mooi gadget concept... Maar ik kan je vertellen dat ik in het echt liever fysieke knoppen heb die blindelings te vinden zijn zonder dat ik m'n focus van buiten naar binnen moet verleggen. Ook wel interessant hoe ze dit zien als je rook in de cockpit hebt :P. Ja, volg de QRH die op het scherm staat die je niet meer kan zien :D.

Wordt vast wel over nagedacht maar ik zie het nog niet snel in real life cockpits verschijnen en daardoor ook niet snel in flight sims.
met rook even een VR bril / helm / inc zuurstof en accu voor de schermen op zetten en je kunt weer verder :-)
over op de basic ;-)
zo lang je maar je hoogte, snelheid, bank angle en graden heb .. dan is het voor een goede piloot al veel haalbaar

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:05
Sleepie schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:33:
[...]

Dat had ik gezien en ik had 'm ook bijna gekocht.
Toen realiseerde ik me dat de genoemde PMDG NGX voor FSX niet werkt in Prepar3d en andersom. En ik heb geen zin om die twee keer aan te schaffen.
(Ik heb geen idee hoe dit met andere addons als orbx, rex enzo is, zijn dat altijd aparte versies voor beide platformen)?
Oh, ik ging er vanuit dat dat wel kon en dat je die al had.. Sorry, dan kan ik niet echt helpen. Ik ben niet zo bekend met add-ons en als ik wat ga kopen wordt het voor X-Plane 11.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik zie je opties eigenlijk als 1.a. FSX al in bezit; 1.b. FSX:SE voor een tientje; 2.a. P3Dv3 voor veul geld of tijdelijke (dev) licentie; 2.b. P3Dv4 even wachten; 3.a. XP10 uitontwikkeld; 3.b. XP11 state of art.

Voor alles is iets te zeggen. FSX vooral qua budget. P3D qua uitbreidingen, XP qua technologie. Als je weer met simmen begint moet je er niet op rekenen dat je bij een FSX blijft maar misschien is het goed genoeg om P3Dv4 af te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Ik ga voorlopig voor FSX:SE, met de PMDG 737NGX Base Pack erbij ben ik dan voor 75 euro klaar.
Dan kan ik inderdaad eerst alles weer eens rustig oppakken (er is qua software/addons best nog wel wat gewijzigd heb ik al gezien).

In de toekomst maak ik dan nog wel eens de overstap naar P3Dv4.
Thanks voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:47
ORBX Innsbruck is uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
Heb jij hem al gehaald? Wat vind je er van? Screenshots zien er in ieder geval fantastisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Ik moet toegeven XP11 met ortho4xp Z17 EHAM omgeving is wel een dik uitzicht hoor, heel netjes gedaan

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Is er geen ortho4xp voor P3D? .... ik heb xplane 11 er inmiddels weer af.. zonder een top toestel als de PMDG 737 laat ik het voorlopig even zo. maar die ortho photos damn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
FS Earth Tiles. Maar kost wat tijd en werk. Je bent beter af om kant en klare photosceneries te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
De volgende saitek modificatie besteld :)

Een motorized is echt veels te duur , maar dit bedrijf uit rusland heeft wel een top modificatie uitgebracht

[ Voor 80% gewijzigd door Njay op 05-04-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Ziet er goed uit. Hier op het werk, dus helaas kan ik niet met geluid kijken, maar werken de thrust-reversers en to-ga knoppen etc. er ook op? En wat kost het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Toevallig deze week dezelfde modificatie ook zitten bekijken.
Voor zover ik het onthouden heb:
TO/GA buttons werken, speed brake werkt, flaps werken.
Reversers werken als buttons (dus ON/OFF, geen pot-meters)

Kosten zijn ongeveer 160 USD.
Zie verder hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ik heb alles inmiddels besteld levertijd 9 -11 dagen ik maak wel een filmpje plus review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 17:25
Flightsim ... Het leek een aardig afgesloten hoofdstuk. Na bijna 9 jaar niet meer gevlogen te hebben begon die kriebel weer. Iets met screenschots die hier af en toe voorbij vliegen.
(23/01/2008 om exact te zijn volgens mijn inmiddels ook weer terug gevonden IVAO profiel 8) )

Paar weken geleden aan de gang gegaan met p3d, NL-2000 en de A2A C172. Mijn oude CH Yoke en rudder achter het schop vandaan gehaald en die bleken na wat afstof werk het nog steeds best aardig te doen. Uiteindelijk valt je oog op een 'defect' Saitek setje op marktplaats ... €25, daar kan je nooit een bult om vallen. Wat blijkt, de potmeters van de throttle zijn vervuild. Avondje knutselen met wat alcohol om de potmeters schoon te maken en een soldeerbout om de kabeltjes die bijna op het punt van afbreken staan weer netjes vast te zetten. Resultaat: Een perfect setje waarmee ik nog meer plezier heb in het vliegen als eerst!

Wie weet een deze dagen IVAO ook maar weer eens aan de praat zien te krijgen op p3d en dan kunnen we de vlieg uurtjes weer gewoon verder gaan verhogen!

Heerlijk om zo boven NL VFR vluchtjes uit te voeren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
X-Plane 11: Dash7-150 ergens boven België...

https://www.flickr.com/photos/149184791@N07/shares/40AkE7

[ Voor 25% gewijzigd door Arroz op 10-04-2017 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 14:41
Ik heb het weekend de X-Plane 11 demo geïnstalleerd op mijn Macbook Pro van 2014. Met standaard instellingen ging de frame rate terug naar 5! Toen de settings naar low gebracht. Toen was de framerate rond de 25. Nog niet echt geweldig.
Ben bang dat het toch niet echt gaat werken op mijn laptop. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Heeft die Macbook een dGPU? Ik denk niet dat je XP lekker op een iGPU draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
ik heb een Intel Iris Pro 1536 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
erwin85 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:14:
ik heb een Intel Iris Pro 1536 MB.
Dat is inderdaad een i(integrated)GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
dan toch maar is gaan kijken naar een goede game pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Woohoo, eindelijk Ortho4XP lekker aan de praat gekregen. Allerlei sources en zoomlevels etc geprobeerd. Maar alles werkt nu! Dus nu de rest van Norwegen naar binnen trekken :).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s6QiTxH.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Ircghost op 17-04-2017 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:12:
Woohoo, eindelijk Ortho4XP lekker aan de praat gekregen. Allerlei sources en zoomlevels etc geprobeerd. Maar alles werkt nu! Dus nu de rest van Norwegen naar binnen trekken :).

[afbeelding]
Hm, Noorwegen...! Welke source? Het is mij nooit gelukt een goede source voor Noorwegen te vinden (toen ik XP nog gebruikte). Jammer dat die ortho's zo slecht te delen zijn met anderen. ;) Ik ben wel benieuwd naar meer screenshots als je Noorwegen nog completer hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:08:
[...]

Hm, Noorwegen...! Welke source? Het is mij nooit gelukt een goede source voor Noorwegen te vinden (toen ik XP nog gebruikte). Jammer dat die ortho's zo slecht te delen zijn met anderen. ;) Ik ben wel benieuwd naar meer screenshots als je Noorwegen nog completer hebt!
Ik gebruik een source die niet gelist is, NO3. Die lijkt wel redelijk goed te werken, en ik heb nog geen geskipte images :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:08:
[...]

Het is mij nooit gelukt een goede source voor Noorwegen te vinden (toen ik XP nog gebruikte). Jammer dat die ortho's zo slecht te delen zijn met anderen. ;) Ik ben wel benieuwd naar meer screenshots als je Noorwegen nog completer hebt!
Wacht, heb ik iets gemist? Is X-Plane niet meer je favoriet nu? Is dit weer een J van E trademarked moodswing? ;) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 00:07:
[...]

Wacht, heb ik iets gemist? Is X-Plane niet meer je favoriet nu? Is dit weer een J van E trademarked moodswing? ;) O-) O-)
Haha, dan heb je niet op zitten letten! :+ Ik ben al echt een héle tijd bezig met Aerofly FS 2: omdat ik nu een Rift heb. 8) Jaaaaa, ik moet mijn repuatie natuurlijk wel hooghouden, hè. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
XP-11 gekocht *O* Even het mapje van m'n B-200 erin gesleept die ik via Steam heb gekocht voor XP-10 maar niet via Steam kon overnemen (staat niet als DLC). Werkt helemaal prima, alleen de skins laden niet. Worden die anders gelezen?
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4169/34231281435_b02f9e5947_o.png

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2892/33420683773_d8245f6f70_o.png

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2903/34190730916_6c401bc100_o.png

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2878/34262085915_057eee5bf6_o.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Njay schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:09:
Ik heb alles inmiddels besteld levertijd 9 -11 dagen ik maak wel een filmpje plus review
Toch even nieuwsgierig, heb je die Saitek modificatie inmiddels ontvangen? En hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of iemand hier ook Aerofly FS 2 gebruikt maar eindelijk, na lang wachten, is dan toch de eerste officiële addon van een 3rd party developer aangekondigd: in juni komt LOWI van Orbx uit voor Aerofly FS 2! En ze gaan meer vliegvelden (en ook regions) uitbrengen voor AFS2. Da's mooi. Wat ook mooi is, is dat iPacs (de makers van Aerofly FS 2) een systeem hebben gemaakt om autogen toe te voegen aan de sim. Dat betekent niet dat de wereld er na een komende update helemaal aangekleed uit gaat zien maar de mogelijkheid is er in ieder geval en dat is fijn want die platte photoreal scenery is niet echt overtuigend (boven steden, dan).

Volgens Orbx is de performance met LOWI alsnog top. Fps dik boven de 100 en zo. En dat terwijl de scenery ultra-gedetailleerd is. Jaaaaaaa, nu begint AFS2 toch wel wat interessanter te worden. ;) Was het sowieso al, natuurlijk, door de ongelooflijk goede performance, het snelle laden (je zit binnen zo'n 5 à 10 seconden in je vliegtuig en veranderen van locatie of vliegtuig kost ook een paar seconden) en de goede VR ondersteuning. Ben wel benieuwd wat er van LOWI overblijft in VR want in VR is alles wat pixelig, natuurlijk.

EDIT

Even wat pics van Orbx: op hun forum staan er nog meer. Zag de hele wereld van AFS2 er maar zo uit... ;) Maar goed, de scenery van LOWI is aardig groot: groot genoeg om je goed in te vermaken met een Cessna of zo.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tC5M8XG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Aj1M6TM.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QvBLrQL.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7x3ibJD.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RN9BtGE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vpF63kj.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Zo, dat ziet er een potje vet uit zeg! Wauw!

[ Voor 45% gewijzigd door FastFred op 02-05-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:50:
Zo, dat ziet er een potje vet uit zeg! Wauw!
Ja, hè? En dat met een super smooth performance > 100 fps! Kom daar maar eens om in FSX/P3D. 8) Maar goed, eerlijkheid gebied me te zeggen dat je performance info van developers altijd met een korreltje zout moet nemen... ;) Zodra ik LOWI binnen heb (ik ga 'm natuurlijk 100% zeker weten kopen) zal ik een eerlijke review geven van de performance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:39:
Geen idee of iemand hier ook Aerofly FS 2 gebruikt maar eindelijk, na lang wachten, is dan toch de eerste officiële addon van een 3rd party developer aangekondigd: in juni komt LOWI van Orbx uit voor Aerofly FS 2! En ze gaan meer vliegvelden (en ook regions) uitbrengen voor AFS2. Da's mooi. Wat ook mooi is, is dat iPacs (de makers van Aerofly FS 2) een systeem hebben gemaakt om autogen toe te voegen aan de sim. Dat betekent niet dat de wereld er na een komende update helemaal aangekleed uit gaat zien maar de mogelijkheid is er in ieder geval en dat is fijn want die platte photoreal scenery is niet echt overtuigend (boven steden, dan).

Volgens Orbx is de performance met LOWI alsnog top. Fps dik boven de 100 en zo. En dat terwijl de scenery ultra-gedetailleerd is. Jaaaaaaa, nu begint AFS2 toch wel wat interessanter te worden. ;) Was het sowieso al, natuurlijk, door de ongelooflijk goede performance, het snelle laden (je zit binnen zo'n 5 à 10 seconden in je vliegtuig en veranderen van locatie of vliegtuig kost ook een paar seconden) en de goede VR ondersteuning. Ben wel benieuwd wat er van LOWI overblijft in VR want in VR is alles wat pixelig, natuurlijk.

EDIT

Even wat pics van Orbx: op hun forum staan er nog meer. Zag de hele wereld van AFS2 er maar zo uit... ;) Maar goed, de scenery van LOWI is aardig groot: groot genoeg om je goed in te vermaken met een Cessna of zo.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Damn, dat ziet er wel erg goed uit inderdaad. Maar zit nou de hele wereld in aerofly of niet?

Een kruising van aerofly performance met orbx scenery en PMDG, a2a etc vliegtuigen en active Sky weather engine zou echt geweldig zijn. Meer zou ik niet hoeven in een sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

upclocker schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:17:
[...]

Damn, dat ziet er wel erg goed uit inderdaad. Maar zit nou de hele wereld in aerofly of niet?

Een kruising van aerofly performance met orbx scenery en PMDG, a2a etc vliegtuigen en active Sky weather engine zou echt geweldig zijn. Meer zou ik niet hoeven in een sim.
Neeeeee, zeker niet de hele wereld. Nou ja, die zit er wel in maar met photoreal op heeeeeeeeel lage resolutie en zonder vliegvelden en zo. Default scenery is een groot gedeelte van het zuidwesten van de US, allemaal photoreal op nette resolutie, met 3D gebouwen op sommige plaatsen (grote steden en zo, maar dan alleen het centrum) en heel veel bomen (soms op gekste plekken). Vanaf gewone vlieghoogte ziet het er prima uit al mis ik wel de autogen: platte photoreal blijft, in ieder geval bij steden, lelijk. Gelukkig heeft de ontwikkelaar nu dus een autogen systeem gemaakt, al is het even afwachten wie dan de autogen daadwerkelijk gaat aanleveren.

En ja, er mist nog genoeg in AFS2, hoor: geen weersysteem, geen AI, geen ATC, etc. Wat er wel is, is top maar er moet nog een hoop gebeuren. ;) Nu Orbx AFS2 echt ondersteund, zou het zo maar kunnen dat andere developers er ook serieuzer naar gaan kijken. Want potentie heeft AFS2 zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Sleepie schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:29:
[...]

Toch even nieuwsgierig, heb je die Saitek modificatie inmiddels ontvangen? En hoe bevalt het?
komt deze week binnen finally :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 16:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dovetail = :r -O- :N :X :| :')

FSW = MSFlight (maar dan niet relatief zo goedkoop)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Beetje vroeg om conclusies te trekken niet waar? Wat ik in die video zie is redelijk positief. Een ogenschijnlijk betrokken team, goed opgepoetste engine met nota bene 64-bit ondersteuning, wie weet voordat P3D er zelfs mee komt. Belichting ziet er op het eerste gezicht sterk uit, mooi detail in de cockpit. Ik zou even afwachten voor je het afschrijft :).

MS Flight was ook een stuk beter dan menig oppervlakkig gebruiker op het eerste gezicht dacht. Verdomd goede performance, goede flight models, erg veel immersie bij bijvoorbeeld full IMC vluchten in de wolken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haak toch al heel snel af bij het zien van die aloude landclass scenery... Op zich zag het er allemaal beter uit dan verwacht maar die lui van Dovetail zijn erg goed in het maken van gladde filmpjes. ;) En inderdaad, MS Flight vond ik eigenlijk best wel top: vond het doodzonde dat ze er mee gestopt zijn. Maar goed, nu ben ik nog blijer met Aerofly FS 2, natuurlijk. Helemaal met wat er binnenkort allemaal aan zit te komen. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Njay
Saitek modificatie is binnen , hardware installed :) straks even een test vlucht.

alles zit prima in elkaar stevig materiaal, ik vind alleen de throttle handles een beetje zwakjes worden omdat ze hoger op de voetjes rusten dan de originele saitek handles.. maar voor de rest puik werk , de speedbrake en flaps zijn een leuke toevoeging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7yobFFRtHjN2mBRegqpXG8Jf/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8d3ZjaZhLgPiFUCnywIqaYJB/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Njay op 04-05-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Propane schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 01:39:
Beetje vroeg om conclusies te trekken niet waar? Wat ik in die video zie is redelijk positief.
Wat ik in die video zie is MS Flight, dat was ook een succes verhaal, zum kotzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Stelletje pessimisten hier, haha. Voor het eerst in jaren is er een behoorlijke hoeveelheid keuze aan sims en dan is het weer niet goed en wordt alles al afgeschoten voor het zelfs maar beschikbaar is ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
Ik vond MS Flight ook best wel potentieel hebben. Performance was super smooth, graphics waren goed en vliegen voelde ook erg goed aan. Het is denk ik geflopt omdat de hele wereld er niet in zat en door het verdienmodel. Ze hadden het niet gratis moeten maken, maar gewoon zoals FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan in ieder geval voor elke poep en scheet een DLC verwachten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:12
cracking cloud schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:07:
[...]
Je kan in ieder geval voor elke poep en scheet een DLC verwachten 8)7
Je moet natuurlijk wel een verdienmodel hebben. Hoe je het ook wend of keert, de markt voor serieuze vluchtsimulatoren is nu eenmaal niet zo enorm groot, terwijl je tegenwoordig wel met kwaliteit moet komen om mee te kunnen doen. Gevolg: ontwikkelaars moeten een afweging maken tussen basisprijs, eventueel betaalde DLC en de grootte van de map.

Daarnaast is voor een deel van de doelgroep alle eye-candy van secundair belang. Die willen een zo perfect mogelijk vluchtmodel met zoveel mogelijk realisme.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Behalve dan dat het verdienmodel dat MS Flight had, ook heel snel het einde betekende voor MS Flight. Laat dat nou net dat verdienmodel zijn waar Dovetail veel gebruik van maakt. Ik kan er met de pet niet bij waarom die Train Simulator 20** van ze maar bleef verkopen, het was jaar in jaar uit exact hetzelfde, met maar een handjevol treinen en maps en de rest dure DLC's. Dovetail's Train Sim World is de eerste trainsim in jaren die het geld waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Niks tegen MSFlight hier als mensen denken dat ik dat bedoelde.

Ik vond MSFlight op het moment dat het uitkwam ook een erg aangename verbetering.

Er zijn however inmiddels met P3D, Xplane en Aerofly FS2 (en ook de huidige staat van Outerra) geen enkele redenen meer over om MSFlight te gebruiken.

En hoe ziet de wereld in het Dovetail filmpje uit jawel precies zoals in MSFlight, tenminste als je naar de drie frames kijkt waarin er werkelijk wat scenery te zien is.
Wat je ziet is gezichten die presenteren, vliegtuigen met hires texturing en lighting, en de tools waarmee de editors werken.

Maar bijna geen scenery, want dan valt het teveel op dat het gewoon copy/paste is, en niks nieuws.

Maw early access om snel geld binnen te halen omdat ze de kennis niet in huis hebben (dat heb je nooit als je een "oplichtersbende" bent) om te concurreren met de 3 eerder genoemde vlieg software.

btw op Avsim hadden mensen het al enigszins voor elkaar om de hele FSX wereld in MSFlight te installeren.

Dus nieuwe textures voor de vliegtuigjes en "Press Build". :X (ben benieuwd of ze het lef hebben om met Hawaii en Alaska scenery uit te komen als betaalde DLC)

[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 04-05-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 16:50
Net mail gekregen, iedereen die een kopie van Dovetail Flight School gekocht heeft, krijgt een gratis kopie van Flight Sim World :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yosh1 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 12:39:
Net mail gekregen, iedereen die een kopie van Dovetail Flight School gekocht heeft, krijgt een gratis kopie van Flight Sim World :)
Ja, dat mag ook wel, vind ik, als je Flight School zomaar opeens uit de winkel haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
Vandaag een beetje aan het klooien geweest met de standaard Garmin GNS530 die oa. in verschillende kisten van Carenado zit. Echter kom ik er niet helemaal uit.

Het lijkt erop dat je enkel direct naar een waypoint of vliegveld kan vliegen ipv. dat je een flightplan met diverse waypoint kunt maken.

Iemand hier ervaring mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Niet online
JayZeeTie schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:02:
Vandaag een beetje aan het klooien geweest met de standaard Garmin GNS530 die oa. in verschillende kisten van Carenado zit. Echter kom ik er niet helemaal uit.

Het lijkt erop dat je enkel direct naar een waypoint of vliegveld kan vliegen ipv. dat je een flightplan met diverse waypoint kunt maken.

Iemand hier ervaring mee? :)
Google bracht me naar deze link: https://www.manualslib.com/manual/302091/Garmin-Gns-530.html

Is een 288 pagina tellende handleiding. Je kunt hem online bekijken of downloaden. Misschien heb je er iets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Nog mensen die op FS9 of FSX met de freeware SCS Tu-134A vliegen? Top dingetje, alleen hoe de hell moet je er mee remmen. Heeft geen rev-thrust en speedbrakes, ding remt normaal met een parachute, maar hoe doet men het in de simulator dan nu?

Ik krijg het amper tot niet stil op de baan, en dan doe ik het op de langere banen ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
Arroz schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:21:
[...]

Google bracht me naar deze link: https://www.manualslib.com/manual/302091/Garmin-Gns-530.html

Is een 288 pagina tellende handleiding. Je kunt hem online bekijken of downloaden. Misschien heb je er iets aan...
Jep die had ik zelf ook al gevonden uiteraard, echter gaat dat om de echte Garmin en niet om de 'sim' versie.

Ik heb dus sterk het vermoeden dat de standaard versie in de Carenado kisten gelimiteerd is tot enkel een DCT waypoint/ICAO. Ik zie pagina's voorbij komen in de handleidingen waar ik helemaal niet kan komen in FS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Niet online
JayZeeTie schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:37:
[...]

Jep die had ik zelf ook al gevonden uiteraard, echter gaat dat om de echte Garmin en niet om de 'sim' versie.

Ik heb dus sterk het vermoeden dat de standaard versie in de Carenado kisten gelimiteerd is tot enkel een DCT waypoint/ICAO. Ik zie pagina's voorbij komen in de handleidingen waar ik helemaal niet kan komen in FS.
Weet niet of je X-Plane gebruikt maar dit is een link naar de 'sim' versie van de XP10 GNS530. Denk dat hij in FSX en P3D niet veel zal afwijken...

XP10 GNS530 Quick Reference Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arroz schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:07:
[...]

Weet niet of je X-Plane gebruikt maar dit is een link naar de 'sim' versie van de XP10 GNS530. Denk dat hij in FSX en P3D niet veel zal afwijken...

XP10 GNS530 Quick Reference Guide
XP is een totaal andere sim dus het zou me niet verbazen als de GNS ook niet totaal anders gesimuleerd wordt. Wellicht compleet andere software. Voor FSX/P3D bestaan er ook diverse GNS-addons. Vaak is de GNS die in een addon vliegtuig zit nogal basic. Soms is het zelfs de gewone standaard FSX/P3D GNS. Groot lans dat dit ook geldt voor Caranedo. Als je echt meer functies wilt, moet je een GNS addon kopen, zoals die van Flight 1: http://www.flight1.com/products.asp?product=f1gns Voor die addons kan je vaak de officiële manual van Garmin gebruiken omdat zowat álles daarin werkt zoals het hoort! (En dat komt dan weer doordat die addon simpelweg een grafische schil is voor de officiële GNS trainer die echte piloten ook gebruiken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
De Carenado bonanza die is meegeleverd met Prepar3d heeft een GNS 430. De enige manier om hier een flightplan in te krijgen is door deze te maken in de standaard flight planner in P3D. Je kan dan wel nog een approach kiezen dmv de GPS. Dit zal wel ongeveer hetzelfde zijn als de Carenado 530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Over MS Flight gesproken..

http://www.flyingmag.com/...-pilot-killed-in-a5-crash ;(

Dat ding is me altijd bij gebleven. Was toch wel een heel fraai apparaat om Hawaii mee te verkennen.

Het vertrouwen in Dovetail is bij mij ver verdwenen. Ik focus me vooral op XP-11 op het moment. Ik denk toch dat daar het meeste potentieel in zit.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders hier ook al smakelijk gelachen om de 'nieuwe' sim van Dovetail? Flight Sim World? Zoals verwacht is het gewoon een gepimpte versie van FSX/FSX SE. Voornaamste 'vernieuwing' waarmee de filmpjes volzitten: regendruppels op je ramen. Wow. Voor de rest is het dezelfde landclass scenery als voorheen (dit keer wel met FTX Global als default) dus met de gebruikelijke wegen en rivieren die dwars door huizen en weet ik veel lopen. Ik kan dat dus echt niet meer aanzien. En natuurlijk de bekende textures die laden terwijl je eroverheen vliegt, popup mesh, etc. Vooralsnog ook geen ground shadows, zo te zien, en ook geen native VR support. ATC is hetzelfde als FSX alleen schijnen ze een andere spraak engine te gebruiken. Nogmaals wow. Weer bestaat uit de bekende themes, niks real time. Autogen lijkt, vooral wat bomen betreft, nogal 'sparse' en dus lelijk kaal. De bomen hebben ook een soort embedded shadows en dat ziet er vreemd uit, vind ik. En ga zo maar door. Ik las ook al ergens dat FSUIPC niet en ook nooit zal werken met FSW omdat FSUIPC niet in 64 bit zal verschijnen: voor mij totaal geen probleem maar voor veel andere simmers wel.

Kortom: het is precies wat ik verwacht had. Ouwe meuk in een nieuw jasje. En dat noemen ze dan next gen. Het is om te gillen. Niet mijn ding dus, dat moge duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:37:
Zoals verwacht is het gewoon een gepimpte versie van FSX/FSX SE. Ouwe meuk in een nieuw jasje. En dat noemen ze dan next gen. Het is om te gillen.
Het is wel echt de next gen versie van FSX, nl die van MSFlight.

Maar wel echt om te gillen ja, en triest genoeg gaan ze er waarschijnlijk nog geld mee verdienen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:48:
[...]

Het is wel echt de next gen versie van FSX, nl die van MSFlight.

Maar wel echt om te gillen ja, en triest genoeg gaan ze er waarschijnlijk nog geld mee verdienen ook.
Nee, het heeft serieus NIETS te maken met MS Flight. Dovetail heeft de code van FSX overgenomen: Flight heeft een heel andere engine. Ik vroeg me eerst nog af waarom Dovetail niet de code van MS Flight heeft overgenomen, dat was veel beter geweest en meer richting next gen, maar toen bedacht ik me dat het ze veel te veel werk en geld zou kosten om daar een volledige sim à la FSX/XP van te maken dus tsja... Dovetail zit natuurlijk vooral in deze business om makkelijk veel geld te verdienen (zoals wel blijkt uit het percentage dat ze willen hebben voor elke toekomstige FSW addon die via Steam verkocht wordt) en dat kan natuurlijk het beste met de oude FSX-meuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik had begrepen dat Dovetail alle intelectual property van MS (mbt vliegsimulatie) had overgenomen, en dat dus FSX codebase was en FSX als merknaam, maar ook MSFlight.

Gewoon alles dus.

En dat Dovetail eerst FSX beschikbaar ging maken op steam, wat dus FSX SE geworden is en later hun "eigen" ding ging doen (blijkt nu dus FSW te gaan heten) en dat waarschijnlijk delen van MSFlight daarvoor ging gebruiken.

Aangezien ze de hele codebase overgenomen hebben is het natuurlijk relatief ondenkbaar dat ze dingen die in MSFlight verbeterd waren tov FSX niet meegenomen hebben.

Zowiezo was MSFlight veel prettiger hoe het liep en hoe je een vliegveld en vliegtuig selecteerde, en ook leuker vliegen dmv het verbeterde vliegmodel, en ook makkelijk samen vliegen met anderen.
Ook zie ik genoeg dingen in het demofilmpje die me aan MSFlight doen denken.

Anyway de toekomst zal ons leren in hoeverre we steeds in het verleden blijken te zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 12-05-2017 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
enchion schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:22:
Ik had begrepen dat Dovetail alle intelectual property van MS (mbt vliegsimulatie) had overgenomen, en dat dus FSX codebase was en FSX als merknaam, maar ook MSFlight.

Gewoon alles dus.
Zo "Gewoon alles" is het niet, aangezien op zijn minst ESP bij LM ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ach, P3D is een gepimpte FSX, FSX:SE is een gepimpte FSX, Flight was een gepimpte FSX etc etc etc. Er is nog steeds geen alternatief dat dezelfde brede feature set heeft én iets echt next-gen doet.

Lekker afwachten wat het wordt in plaats van dat pessimistische gezeik ;). Wees blij dat er nog iemand naar deze niche markt kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Nieuw filmpje van DTG:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:22:

Gewoon alles dus.

En dat Dovetail eerst FSX beschikbaar ging maken op steam, wat dus FSX SE geworden is en later hun "eigen" ding ging doen (blijkt nu dus FSW te gaan heten) en dat waarschijnlijk delen van MSFlight daarvoor ging gebruiken.

Aangezien ze de hele codebase overgenomen hebben is het natuurlijk relatief ondenkbaar dat ze dingen die in MSFlight verbeterd waren tov FSX niet meegenomen hebben.

Zowiezo was MSFlight veel prettiger hoe het liep en hoe je een vliegveld en vliegtuig selecteerde, en ook leuker vliegen dmv het verbeterde vliegmodel, en ook makkelijk samen vliegen met anderen.
Ook zie ik genoeg dingen in het demofilmpje die me aan MSFlight doen denken.

Anyway de toekomst zal ons leren in hoeverre we steeds in het verleden blijken te zitten.
Ah, ok, hm, ik zie eigenlijk niets in FSW wat me aan MS Flight doet denken: de scenery is compleet anders van opbouw. Maar goed, misschien zie ik het verkeerd. ;) Als je MS Flight prettiger vond wat betreft het selecteren en zo: Aerofly FS 2 al eens geprobeerd? 8) Die doet me wat gebruikersgemak betreft het meest denken aan MS Flight. Retesnel ook: tussen het starten van de sim en het staan op de runway zit iets van 5 seconden. Wisselen van vliegtuig of locatie tijdens een vlucht is ook een kwestie van seconden. Heerlijk. En performance is belachelijk goed (maar ja, de sim is ook nogal kaal). Ben toch wel benieuwd hoe FSW het doet wat performance etc. betreft.
Propane schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:32:
Ach, P3D is een gepimpte FSX, FSX:SE is een gepimpte FSX, Flight was een gepimpte FSX etc etc etc. Er is nog steeds geen alternatief dat dezelfde brede feature set heeft én iets echt next-gen doet.

Lekker afwachten wat het wordt in plaats van dat pessimistische gezeik ;). Wees blij dat er nog iemand naar deze niche markt kijkt.
Ja, maar... zeiken is gewoon onderdeel van onze hobby! Zonder gezeik geen flightsim! :+ Tenminste, dat heeft mijn jarenlange ervaring met sims en fora me geleerd. 8) Het zou een heel saaie hobby worden als alles gewoon goed was en werkte en zo... ;)

Maar zeker, en dat ben ik vergeten te melden in mijn post hier (wat ik wel heb gedaan in mijn andere zeikposts op andere fora): op zich is het helemaal top dat er tegenwoordig zoveel aanbod is wat flightsims betreft! Zo'n 8 jaar geleden leek de hobby een langzame dood te sterven maar kijk waar we nu zijn: FSX, P3D. XP11, Aerofly FS 2, FSW, en dan heb ik het alleen nog maar over de civiele flightsims! :)
Pagina: 1 ... 68 ... 100 Laatste