Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 15:56
Prepar3d lijkt binnenkort met v4 te komen. Incl 64bit.

Het is nog ff spannend of het (weer) creditcard trekken word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:49:

Ah. Toevallig. Net nu Dovetail ook komt met hun sim. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat Lockheed Marting zich druk maakt over Dovetail maar het is haast te toevallig om toevallig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 15:56
Aan de andere kant het is al lang geleden dat ze een update hebben uitgebracht. Misschien is het toevallig dat Dovetail hun voor was. Zelfde trucje dat ifly met pmdg al jaren doet😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vedrano schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:51:
Nog mensen die op FS9 of FSX met de freeware SCS Tu-134A vliegen? Top dingetje, alleen hoe de hell moet je er mee remmen. Heeft geen rev-thrust en speedbrakes, ding remt normaal met een parachute, maar hoe doet men het in de simulator dan nu?

Ik krijg het amper tot niet stil op de baan, en dan doe ik het op de langere banen ook nog.
If the simulation works as in FS9 you must power up the braking system with a switch on the overhead. There is a pressure gauge for the brakes on the copilots panel.

bron: http://www.protu-154.org/...a2d1f7b291f0adc91316e8d9b
en
http://www.protu-154.org/forum/viewforum.php?f=24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:24

Heb je een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het een gerucht en niet meer dan dat. Zolang Lockheed zelf het nieuws niet naar buiten brengt, is het een gerucht. En volgens mij brengt Lockheed zelden dit soort berichten naar buiten: ik kan me herinneren dat nieuwe versies opeens beschikbaar zijn, zonder aankondiging.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 11-09 12:53
Reken er maar op. LM is niet van de cadeautjes. Alle eerdere grote updates (en x64 telt wel als) was dokken.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:33:
Volgens mij is het een gerucht en niet meer dan dat. Zolang Lockheed zelf het nieuws niet naar buiten brengt, is het een gerucht. En volgens mij brengt Lockheed zelden dit soort berichten naar buiten: ik kan me herinneren dat nieuwe versies opeens beschikbaar zijn, zonder aankondiging.
Klopt maar het past ook wel mooi in het patroon om eind dit jaar een grote update te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Met wat url guesswork heb ik mensen al hele installers en de SDK zien downloaden. Ik heb ook meerdere mensen via een url V4 zien kopen. Alles wordt nu gerefund, met een mailtje van LM: "It was an error in our website that you were able to purchase it now". 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Mochten jullie overwegen het zojuist uitgebracht Flightsim World aan te schaffen: spaar je de moeite. Hoewel het natuurlijk nog in de ontwikkelfase zit, is het vanaf vandaag te koop op Steam, en gezien de prijs ( €24,95 ) en het feit dat het 64 bits is, besloot ik het erop te wagen.

Het komt eigenlijk maar nét in de buurt van FSX, zelfs met alle settings op ultra.
Overal herken je FSX, sommige menu-onderdelen zijn exact gelijk. Je hebt zeer beperkte keuze qua instellingen, je kunt bijvoorbeeld maar kiezen uit 4 of 5 tijdstippen per dag en die zijn niet te wijzigen.
Schaduwen in de cockpit reageerden niet op bewegingen, en de scenery in de verte is een vage brij. De wolken zijn verschrikkelijk, en dat geldt ook voor de water-textures.
Ik vloog even wat rond boven een totaal uitgestorven en vrijwel niet gedetailleerd Schiphol, Amsterdam leek te bestaan uit louter witte flatgebouwen, met een stuk of vier herkenbare landmarks die volledig detoneerden bij de rest.
Er is niks in te stellen aan scenery weergave o.i.d.
De AI ( uitsluitend op de grond, en in elk geval niet op Schiphol ) leek te bestaan uit tientallen afschuwelijk lelijke Piper Cubjes en meer van dat spul.
Het geheel liep bij mij wél vloeiend, maar daar is ook alles mee gezegd. Geld maar weer terug gevraagd.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb wat live streams zitten kijken en het is nog erger dan ik verwachtte. Big fail. En je dan verschuilen achter 'early access', kom op, zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Ondanks dat het op een aantal fronten een (nog?) kaal spel is (geen atc, traffic) is Aerofly Fs2 wel een erg fijn spel zeg. Laagdrempelig, maar toch voelt het als één geheel qua vliegen, navigeren, settings.

Voor een beginnende vlieger zoals ik is het ideaal en het ziet er ook nog prachtig uit (de scenery die er is).

Ook even de PSVR aangezet icm met TrinusVR. Ondanks dat mijn videokaart mij recht in mijn gezicht uitlacht dat ik het probeer qua framerate werkt het wel naadloos. Dat wordt gauw upgraden. :9

[ Voor 17% gewijzigd door Stringer op 21-05-2017 19:21 ]

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Foetsie schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:05:
Ondanks dat het op een aantal fronten een (nog?) kaal spel is (geen atc, traffic) is Aerofly Fs2 wel een erg fijn spel zeg. Laagdrempelig, maar toch voelt het als één geheel qua vliegen, navigeren, settings.

Voor een beginnende vlieger zoals ik is het ideaal en het ziet er ook nog prachtig uit (de scenery die er is).

Ook even de PSVR aangezet icm met TrinusVR. Ondanks dat mijn videokaart mij recht in mijn gezicht uitlacht dat ik het probeer qua framerate werkt het wel naadloos. Dat wordt gauw upgraden. :9
Ik heb AeroFly aangeschaft vanwege de overdonderende ervaring in VR met de HTC Vive. Gewoon op het beeldscherm is het te beperkt qua opties, maar om een echte VR ervaring te hebben is het een ideaal programma. Razendsnel starten, vloeiende beelden en de meeste instrumenten zijn ook nog eens met de muis te bedienen, hoewel de leesbaarheid in een ingewikkelde cockpit te wensen overlaat. Jammer dat er nog geen AI, goede ATC, beter geluid en flightplanning-mogelijkheden zijn.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Reinhard schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:01:
[...]

Ik heb AeroFly aangeschaft vanwege de overdonderende ervaring in VR met de HTC Vive. Gewoon op het beeldscherm is het te beperkt qua opties, maar om een echte VR ervaring te hebben is het een ideaal programma. Razendsnel starten, vloeiende beelden en de meeste instrumenten zijn ook nog eens met de muis te bedienen, hoewel de leesbaarheid in een ingewikkelde cockpit te wensen overlaat. Jammer dat er nog geen AI, goede ATC, beter geluid en flightplanning-mogelijkheden zijn.
Ja, het is prachtig. ;) Het is inderdaad wat low res en onscherp in VR maar de ervaring is absoluut uniek. En trouwens, alles wat je kán bedienen in '2D' is ook te bedienen in VR, met de muis. Het werkt heel goed.

En vloeiend... ik heb het even vergeleken met FSW (ja, die ik had ik gekocht om uit te proberen... om vervolgens weer een refund aan te vragen :+ ): boven Manhattan in FSW was de fps 16. Boven Manhattan in Aerofly, en dan heb ik het over DLC die heel gedetailleerd is met giga-veel gebouwen was de fps 100 (in 2D). En vloeiend in VR. Trouwens, in Aerofly haalde ik tijdens het testen gisteren een fps van 650 boven een kaal Utah. Die engine zit goed in elkaar. In P3D/XP11/FSW krijg/kreeg ik de ftp nooit hoog, ook al zette ik alles uit.

Trouwens, heel veel simmers zeggen dat een fps van 30 voldoende is voor een 'smooth experience'. Nou, die lullen uit hun nek. Pas als je Aerofly FS 2 hebt gevlogen, weet je pas wat écht smooth is! _/-\o_ Een wereld, een een universum van verschil.

Tot zover deze Aerofly FS 2 promo. :+
Reinhard schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:29:
Mochten jullie overwegen het zojuist uitgebracht Flightsim World aan te schaffen: spaar je de moeite.
Nog even wat toevoegingen van mij om te voorkomen dat je het alsnog wilt gaan kopen. 8) Ik heb 'm namelijk gekocht omdat men op Avsim bleef zeggen dat je er eigenlijk niets over kan zeggen zonder het zelf te proberen en ja, daar hebben ze een punt. Maar goed, ik heb 'm dus uitgeprobeerd en zoals ik hierboven al zei, heb ik ondertussen mijn geld alweer terug (waarmee ik meteen de DLC van New York voor Aerofly heb gekocht). En ik vind FSW dus gewoon echt slecht. Reinhard noemde al heel veel op maar daar wil ik aan toevoegen:

- je kan niets aanpassen tijdens een vlucht. Wil je ander weer (alleen thema's, geen real weather) of een ander vliegtuig of een andere locatie dan moet je de vlucht verlaten en weer helemaal opnieuw beginnen.

- en dan bedoel ik dus ook echt helemaal opnieuw beginnen want je MOET elke keer als je voor free flight kiest een vliegtuig en de omstandigheden opnieuw kiezen: die worden dus zelfs tijdens één sessie niet onthouden. Zwaar irritant.

- performance bij mij was slecht. Maar goed, ik ben Aerofly FS 2 gewend. Maar het was meestal schokkerig, stotterig, etc. En dat op een i7 4790@4.5 en GTX1080.

- HDR... my goodness... je hebt echt een zonnebril nodig. Als je op de runway staat, is die gewoon WIT. Compleet wit. Je kan nauwelijks je eigen vleugel zien. De default scenery is nu FTX Global maar je herkent het niet terug: de volle Orbx-kleuren zijn compleet uitgebleekt. De autogen ziet er ook slecht uit: of zwart of wit. En de bomen hebben een soort van ingebakken schaduwen die er nep uitzien.

- over schaduwen gesproken: in de VC zien die mooi maar verder geen cloud shadows of zo. En de schaduw onder het vliegtuig verdween om de haverklap.

- je kan niet starten vanaf een parking spot of gate: alleen maar vanaf de runway.

- ook zwaar irritant: als je wilt vliegen, moet je 1. klikken op Start, 2. klikken op Ja (want je krijgt ELKE KEER een melding dat je ergens moet landen om de vlucht te laten registeren of zo) en 3. als je dan eindelijk achter je vliegtuig zweeft moet je NOG een keer op Start klikken. Irritant overbodig.

- en verder werken diverse systemen niet of zitten vol bugs. De cockpits zagen er okay uit maar niet beter dan die van Aerofly FS 2. Wel beter dan in FSX: is er toch iets verbeterd. ;)

- de LOD is by default kleiner dan in FSX en ze hebben niets gedaan aan de popup, dus de hele tijd, maar dan ook de HELE TIJD, zie je dingen rondom je laden (in een duidelijke cirkel): autogen, textures, mesh, alles is constant in beweging. Verschikkelijk (als je anders gewend bent. Geldt trouwens ook voor die landclass scenery met wegen dwars door huizen en overal keiharde lijnen tussen diverse scenery, maar goed, dat heb je ook in FSX/P3D.)

- en ja, natuurlijk geen VR-ondersteuning.

Moet ik nog meer zeggen? Ik snap echt niet, serieus, dat er nog mensen zijn die dit mooi vinden... Het is een om zeep geholpen FSX maar dan op 64 bit. Nou, fijn. Ik zie screenshots op Avsim die pijn doen aan je ogen en dan durft iemand te zeggen dat het er wel aardig uitziet. :X :? 8)7 |:(

Veel van wat ik hierboven noem, zal in de komende tijd wel worden aangepast, tenminste, dat mag je hopen, maar dan nog is het eigenlijk voornamelijk FSX in 64 bit. Totaal niet nieuw, zoals Dovetail het brengt, en ook totaal niet de sim van 'the future'. Wat een bagger.

Maar goed, voel je vrij het zelf uit te proberen. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Aerofly Fs2 is inderdaad bizar efficiënt qua engine.
Het draait heel keurig op medium texture en scenery op mijn über budget card, de GT 730. Heel af en toe een aardige stutter. Moet wel alle shadows en cloud density uitzetten.

En ja, ik kreeg vr aan op deze kaart, maar ingame totaal onspeelbaar uiteraard. Dus we gaan de GPU maar eens upgraden.

Ik ben sinds enige jaren een console only gamer, maar door de support voor games als AF, Assetto Corsa en Project Cars ben ik toch weer om. Had overigens nooit verwacht de PlayStation-VR op een pc werkend te krijgen _/-\o_. Slechts headtracking maar toch.

Overigens heb ik ook Fs1, voor een ontspannen vluchtje over Zwitserland.

[ Voor 4% gewijzigd door Stringer op 22-05-2017 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de wolken ook uitstaan, ook omdat de performance niet zo goed is, maar vooral omdat de wolken in een cirkel om je heen zweven... neeeeee, Aerofly FS 2 is nog bepaald niet perfect. Maar wel voor een ontspannen vluchtje in VR. ;)

Zwitserland is trouwens als DLC te koop voor AFS2. Ik heb 'm (nog) niet gekocht omdat ik de kleuren wat over the top vind. Het lijkt allemaal wat nepper dan de US-scenery. Maar mss koop ik 'm alsnog voor bij Orbx's LOWI. Dat lijkt me trouwens een heel gave addon voor AFS2 te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:40:

Zwitserland is trouwens als DLC te koop voor AFS2. Ik heb 'm (nog) niet gekocht omdat ik de kleuren wat over the top vind. Het lijkt allemaal wat nepper dan de US-scenery. Maar mss koop ik 'm alsnog voor bij Orbx's LOWI. Dat lijkt me trouwens een heel gave addon voor AFS2 te worden!
Hm, misschien hebben ze het kleurenpalet een beetje aangepast voor FS2, al is Zwitserland natuurlijk van nature wel heel idyllisch groen en wit hé ;).

Beide uitbreidingen gaan er zeker komen, lijkt me heel cool om een transatlantische vlucht te maken.

[ Voor 32% gewijzigd door Stringer op 22-05-2017 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinhard
Foetsie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:34:
Aerofly Fs2 is inderdaad bizar efficiënt qua engine.
Het draait heel keurig op medium texture en scenery op mijn über budget card, de GT 730. Heel af en toe een aardige stutter. Moet wel alle shadows en cloud density uitzetten.

En ja, ik kreeg vr aan op deze kaart, maar ingame totaal onspeelbaar uiteraard. Dus we gaan de GPU maar eens upgraden.

Ik ben sinds enige jaren een console only gamer, maar door de support voor games als AF, Assetto Corsa en Project Cars ben ik toch weer om. Had overigens nooit verwacht de PlayStation-VR op een pc werkend te krijgen _/-\o_. Slechts headtracking maar toch.

Overigens heb ik ook Fs1, voor een ontspannen vluchtje over Zwitserland.
Nu is het wél zo dat in Aerofly heel veel dingen ontbreken die een zware wissel op de framerate kunnen trekken: geen ATC, geen AI, maar zeer beperkte hoeveelheid scenery, geen real weather, niet echt serieuze flightplanning, etc.
Wanneer je bij wijze van spraken al die opties in P3D ook uitschakelt, en alle scenery behalve bijv. Zwitserland weghaalt, gaan je framerate en je laadtijden ook stukken omhoog.
Maar om in VR te vliegen, in een simpele kist met niet te veel pieterpeuterige instrumenten is Aerofly 2 wel dé game. De cockpit van de 737 in VR is bij nacht overigens adembenemend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KenVerburg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:29

KenVerburg

Race-fan

Lockheed heeft P3D V4 aangekondigd voor 30 mei: http://www.prepar3d.com/news/2017/05/114164/

O.a. 64-bit, dynamische belichting, 3D regen en sneeuw, sneller laden. In een Twitch stream van Matt Davies leek de scenery tot het oneindige door te lopen, ook de belichting. Game-changer.

Orbx scenery werkt al. PMDG heeft al aangekondigd dat de 777 en 747 al bijna klaar zijn voor V4 en gratis als je de P3D versie hebt voor de release van P3D. A2A heeft de 172 al klaar, ook gratis updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm... Dat is toch wel interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Dat is zeker interessant. Hopelijk zijn we dan eindelijk niet meer beperkt door VAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
YouTube: Lockheed Martin Prepar3d V4 *First Look, Compatibility, and Features*

Nog niet erg impressed here.

Maar er zal wel een betere demo met de nieuwe mogelijkheden benut uitkomen de komende paar weken lijkt me.

Maar nog steeds FSX=FSX maakt niet uit welk sausje eroverheen gegooid wordt. Het is een manier van opbouw en renderen die niet meer van deze tijd is.

[ Voor 21% gewijzigd door enchion op 23-05-2017 22:22 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
enchion schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:20:
YouTube: Lockheed Martin Prepar3d V4 *First Look, Compatibility, and Features*

Nog niet erg impressed here.

Maar er zal wel een betere demo met de nieuwe mogelijkheden benut uitkomen de komende paar weken lijkt me.

Maar nog steeds FSX=FSX maakt niet uit welk sausje eroverheen gegooid wordt. Het is een manier van opbouw en renderen die niet meer van deze tijd is.
Deze update zit dan ook voornamelijk onder de motorkap van p3d. FSlabs A320 was al bijna niet te gebruiken in combinatie met orbx door de vas issues, dat is hopelijk nu verleden tijd. Ook met de PMDG vliegtuigen heb ik wel eens een oom gehad als ik naar flytampa's schiphol vloog. Veel meer eyecandy is nu mogelijk hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenVerburg

KenVerburg

Race-fan

Nooit meer nadenken over Out of Memory is een enorm verschil in hoe ik de sim ga beleven (en ja Xplane had dit al langere tijd, maar daar ontbreken de kwalitatieve tubeliners, seizoenen en Active Sky Next weer effecten).

Tot nu toe altijd alleen scenery ingeschakeld waar ik heen ging, FTX Vector beperkt opties ingesteld, FTX England, Schotland, Wales en Ierland standaard uit voor tubeliner vluchten. VAS in de gaten houden, saven en herladen als de 4Gb in de buurt kwam, etc. Sim herstarten om nieuwe vlucht te doen. Angstige momenten als je van dag naar nacht ging of een scenery die je vergeten was in te schakelen alsnog inschakelde... Settings enorm terug voor de FSLabs A320, etc.

De pop-up van scenery lijkt ook weg, als je aan komt is het geladen en scherp. Als je hier kijkt rond minuut 35, de autogen in LA is insane als je P3Dv3 gewend bent: YouTube: Prepar3D V4 (Beta) - Quick Look - 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Wanneer P3D v4 ons eindelijk verlost van OOM's, en aan wat ik aan voorbeelden zie van dynamic lighting, kond dit wel eens het einde voor X-Plane 11 betekenen. Dat waren juist de 2 belangrijkste redenen dat ik naar X-Plane 11 overstapte. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij wordt P3D v4 pas echt interessant als er iets anders komt voor die landclass scenery. Ik heb echt een bloedhekel aan die grond textures die keihard worden afgesneden en waarop wegen en waters dwars door huizen etc. lopen... Yikes. Los daarvan vind ik P3D, net als FSX, toch steeds wat donker ogen: het licht schijnt niet echt. Op een of andere manier. De scenery ziet er altijd uit alsof het bewolkt is. Maar goed, het is wel weer een versie om in de gaten te houden.

De speedtrees zijn trouwens niet echt ideaal: leuk dat ze er beter uitzien en bewegen (een beweging die meestal onrealistisch is) maar ze bedekken de boel een stuk minder dan de oude bomen. Alles ziet er een stuk minder dense uit. Kaal zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 13:08
Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum. Beter kun je gebruik maken van de V&A op Tweakers. Ik heb je jouw tekst toegestuurd in een DM zodat je het niet kwijt bent :).

[ Voor 84% gewijzigd door Ircghost op 25-05-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Kun je beter hier plaatsen: https://tweakers.net/aanbod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ik was gisteren erg geïnteresseerd in Prepared v4 maar vandaag post Orbx dat ze tools hebben om nog dit jaar heel wat photoreal scenery te maken voor Aerofly FS 2, en ik neem aan met de nieuwe autogen... en de Dash van IPACS komt ook dichterbij... dat klinkt erg goed. Ik vond het wat traag gaan met Aerofly FS 2 maar vooral door Orbx lijkt er nu toch wat vaart in te komen.

Dit is/wordt een interessant jaar voor flightsims!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:16
Prepar3d V4 vanaf nu te koop. :)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wasp schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:29:
Prepar3d V4 vanaf nu te koop. :)
Ah, dat wordt weer lachen op de diverse fora... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een truuk om in academic die tekst rechtsboven uit te zetten? _/-\o_ Of is deze vraag hier al eens gesteld? :o
weer $199 betalen vindt mevrouw tosty niet zo grappig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:46:
Weet iemand een truuk om in academic die tekst rechtsboven uit te zetten? _/-\o_ Of is deze vraag hier al eens gesteld? :o
weer $199 betalen vindt mevrouw tosty niet zo grappig ;)
Ooit ergens gelezen dat als je in de opties alle onscreen teksten uitzet, dat het watermerk dan ook verdwijnt. Maar ik heb de pro license (v3) dus heb het nooit geprobeerd. Lijkt me gek als je het uit kan zetten. 140 dollar om dat watermerk weg te krijgen is wel wat duur, ja... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
Can confirm. Ik heb academic v3 en heb aan het begin al de information text helemaal uitgezet. Nooit een watermerk gezien. :+ Later nog eens gekeken en als je idd toch dat vinkje aanklikt krijg je hem wel te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KenVerburg

KenVerburg

Race-fan

Eindelijk echt vliegen in Prepar3D V4, PMDG heeft de 747 voor V4 uitgebracht (777 en 737 volgen nog), FSUIPC5 is uit, ORBX heeft alle regio's geconverteerd en Active Sky heeft een beta. Veel sneller dan ik had verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
Vandaag een Douglas C-47R Skytrain gevlogen, echt zeer mooie freeware :)
http://www.rikoooo.com/nl/downloads/viewdownload/15/829

Nu nog even zoeken hoe ik de 2D panels van Norm Hancock ermee werkend kan krijgen, voor de afwisseling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:47
Ik ben overgestapt van FSX SP2 naar P3D v4. Erg tevreden tot nu toe. Voelt robuust aan, ziet er grafisch erg goed uit met de dynamische belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
Ik heb zelf X-plane 11. Heb P3D v4 wel even gedownload om te kijken of die echt veel beter is dan V3.
Hoewel de framerates veel beter zijn, is een default p3d niet te vergelijken met x-plane default. Al helemaal niet als je nog Ortho4xp gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Deels mee eens, maar toch heeft X-Plane in mijn ogen veel te veel beperkingen. Wil je echt complexe simulaties dan ben je vaak met Prepar3D veel beter af. Ondanks de beperkte default scenery.

Zelf ook een tijdje met X-Plane bezig geweest. Ortho4xp is inderdaad fantastisch maar wat addons betreft steekt P3D er echt wel met kop en schouders boven uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchy88 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:00:
Deels mee eens, maar toch heeft X-Plane in mijn ogen veel te veel beperkingen. Wil je echt complexe simulaties dan ben je vaak met Prepar3D veel beter af. Ondanks de beperkte default scenery.

Zelf ook een tijdje met X-Plane bezig geweest. Ortho4xp is inderdaad fantastisch maar wat addons betreft steekt P3D er echt wel met kop en schouders boven uit.
Ja, het hangt helemaal af van wat je met een sim wilt. Ik heb zelf alles behalve FSW (refund) maar momenteel gebruik ik (al zo'n half jaar, denk ik) alleen maar Aerofly FS 2 omdat ik momenteel wat meer casual vlieg. Gewoon lekker genieten van het uitzicht (VR!!!) zonder veel gedoe eromheen (zoals plannen, systems, etc.). En dan is Aerofly natuurlijk perfect met de goede performance en snelle werking van alles. Moet daarbij wel zeggen dat ik ook veel minder vlieg dan voorheen anders zou ik het 'gewoon lekker genieten' misschien ook wel wat sneller zat zijn. ;) Moet daarbij dan óók wel weer zeggen dat ik erg uitzie naar wat Orbx allemaal van plan is met Aerofly FS 2: dat ziet er toch wel heel interessant uit. Moet daarbij dan óók ook wél wel 8) weer zeggen dat ik niet kan wachten totdat de Dash van IPACS klaar is en we kunnen zien hoe ver ze nou echt willen gaan met systems en hoe dat alles de performance beïnvloedt.

Het zijn hoe dan ook mooie tijden voor een flight simmer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:34:

Het zijn hoe dan ook mooie tijden voor een flight simmer. _/-\o_
Nu nog even een mooie combat sims ala Janes vroeger met de nieuwe grafX dan is het helemaal top .. of MIG ALLEY :-)

die Aerofly FS 2 ziet er zeker goed uit ik ga hem binnen kort ook halen wacht even af hoe veel addons er nog komen .. deel 1 vond ik te kort en te weinig inhoud

Doet me een beetje aan Fly! (Fly2) denken van vroeger

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
ravw schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:04:
[...]

Nu nog even een mooie combat sims ala Janes vroeger met de nieuwe grafX dan is het helemaal top .. of MIG ALLEY :-)

die Aerofly FS 2 ziet er zeker goed uit ik ga hem binnen kort ook halen wacht even af hoe veel addons er nog komen .. deel 1 vond ik te kort en te weinig inhoud

Janes heb ik geen ervaring mee, maar ik kan Digital Combat Simulator (DCS) wel ten zeerste aanraden als je van een goede combat sim houdt.

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
[...]

upclocker schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:26:
[...]

Janes heb ik geen ervaring mee, maar ik kan Digital Combat Simulator (DCS) wel ten zeerste aanraden als je van een goede combat sim houdt.

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/
DCS _/-\o_ Flight models zijn erg fijn (of iig geloofwaardig) en grafisch ook sterk. Mods genoeg voor de gene die er nog meer uit willen halen :)
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5640/23534975946_0c18a5d2b5_c.jpg

En om niet helemaal off topic te gaan, hier eentje van XP11 :9
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2812/33847231100_a22fa3dd61_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:10

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Damn nu ouderschap, drukke baan en sociaal level al een tijd gehad om FSX te spelen. Echter wil ik deze winter weer lekker gaan "vliegen" dus beetje aan het uitzoeken wat ik dan wil gebruiken.

Veels te veel keus nu :P. Maar als ik het allemaal zo lees springt geen enkele sim er echt boven uit.. Dus denk ik dat ik gewoon voor nu bij FSX blijf.

Het zou top zijn als bijv een PMDG een geheel nieuwe sim gaat bouwen.. Kennis mbt Flight Dynamics etc hebben ze daar wel zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchHammer schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:43:
Maar als ik het allemaal zo lees springt geen enkele sim er echt boven uit.. Dus denk ik dat ik gewoon voor nu bij FSX blijf.
Hm, ik denk dat voor iedereen een andere sim er wel degelijk bovenuit springt. Voor mij is er één sim die er echter onderuit zakt en dat is onderhand FSX. En FSW wat mij betreft. P3D, XP11 en Aerofly FS 2 springen wat mij betreft sowieso boven FSX uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 10:37
[...]

Even

Mits WW2 geen probleem is zou ik zeker eens gaan kijken voor Battle of Stalingrad & Battle of Moscow.
Deze games zijn in 64bit, DX11 en geschikt gemaakt voor VR. Verkrijgbaar als Non-Steam en als Steam game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toine1 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:34:
[...]

Even

Mits WW2 geen probleem is zou ik zeker eens gaan kijken voor Battle of Stalingrad & Battle of Moscow.
Deze games zijn in 64bit, DX11 en geschikt gemaakt voor VR. Verkrijgbaar als Non-Steam en als Steam game.
ik heb zelf als veel van de IL-2 Sturmovik serie

op steam heb ik IL-2 Sturmovik: 1946
en die oudere versie's heb ik op DVD

dus die kan ik wel ..

zo ook Rise of Flight WW1 is een beest van een sim ... maar wel duur als je alles wil hebben

de basis is gratis .... op steam

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 11-06-2017 13:15 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 10:37
Over ROF en BoS het volgende je hoeft echt niet alle vliegtuigen te kopen. Stel je vind alleen de Fokker Driedekker leuk dan koop je deze en kun je alsnog tegen alle vliegtuigen vechten ook online. Alles zit erin behalve dat je deze niet gekochte vliegtuigen niet zelf kan vliegen. Veder zijn er geregeld sales zodat een vliegtuigje 3,- kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Looking good...! Ik kan niet wachten om dit uit te proberen met m'n Rift. Ben echt heel benieuwd of de performance echt zo goed is!

Afbeeldingslocatie: https://fullterrain.com/assets/tpss/jI3dPnPpZmcoxsk593d9b7720058.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fullterrain.com/assets/tpss/Pk3CeoJCAnp6xN3593d9b762a61f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

http://developer.x-plane.com/2017/06/flightsimcon-videos/

In de slides de roadmap van X-Plane. Interesting stuff, zeker als het gaat om Metal/Vulkan.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Misschien een erge newbie-vraag, maar kan het antwoord zo snel even niet vinden.

Net met veel plezier XP11 geïnstalleerd en al veel plezier beleefd aan het aan de grond zetten van een Cessna. Helaas vind ik dat gedoe met een muis echt vreselijk, en heb ik weinig zin om meteen te investeren in een joystick. Stel ik ga verder met een groot verkeersvliegtuig, zit ik dan nog steeds vast aan de muis, of kan je dan alles dmv keyboard shortcuts en "dingen aanklikken" regelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upclocker
Smitovic schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 15:05:
Misschien een erge newbie-vraag, maar kan het antwoord zo snel even niet vinden.

Net met veel plezier XP11 geïnstalleerd en al veel plezier beleefd aan het aan de grond zetten van een Cessna. Helaas vind ik dat gedoe met een muis echt vreselijk, en heb ik weinig zin om meteen te investeren in een joystick. Stel ik ga verder met een groot verkeersvliegtuig, zit ik dan nog steeds vast aan de muis, of kan je dan alles dmv keyboard shortcuts en "dingen aanklikken" regelen?
Ik kan je toch echt aanraden om wel een joystick te kopen. Dat vliegt echt zoveel beter, als is het maar een goedkope. Daarnaast bedien je dan met één hand de joystick en kan je met je andere hand met de muis dingen aan klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevlogen rondom (Orbx) LOWI in Aerofly FS 2 met mijn Rift. Ondanks alle extra detail, en dat is nogal wat, tot aan de horizon, blijft de performance super smooth. Dit begint er op te lijken. Alhoewel, er op te lijken...? Dit vind je niet in andere sims! Ik blijf wel wat hikken tegen de low res screens van de Rift maar al met al is dit echt wel top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Nu ben ik zelf niet zo van heavy metal maar het klopt wel dat je die normaal gesproken grotendeels bestuurt door waarden in de computer in te voeren, in plaats van aan een stick/yoke te trekken. Toch is een stick eigenlijk wel een no-brainer om aan te schaffen: Je leert meer over aerodynamica van het vliegen van kleinere toestellen en ook het grote spul zul je af en toe zelf willen besturen.
Daarbij kost een leuke stick als de Logitech Extreme 3D Pro minder dan X-Plane.

Uiteraard wil je uiteindelijk een kick-ass idioot dure yoke >:) maar die voegt functioneel niet veel meer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21

Een Xbox360 controller werkt overigens ook best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
Bacchus schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:16:
[...]

Nu ben ik zelf niet zo van heavy metal maar het klopt wel dat je die normaal gesproken grotendeels bestuurt door waarden in de computer in te voeren, in plaats van aan een stick/yoke te trekken.
Ook in airliners gebruik ik mijn joystick veel, sowieso tijdens opstijgen en landen. Maar ook als ik het verkloot en mijn flaps vallen van mijn vliegtuig af bijvoorbeeld 8)7

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smitovic
Bacchus schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:16:
[...]

Nu ben ik zelf niet zo van heavy metal maar het klopt wel dat je die normaal gesproken grotendeels bestuurt door waarden in de computer in te voeren, in plaats van aan een stick/yoke te trekken. Toch is een stick eigenlijk wel een no-brainer om aan te schaffen: Je leert meer over aerodynamica van het vliegen van kleinere toestellen en ook het grote spul zul je af en toe zelf willen besturen.
Daarbij kost een leuke stick als de Logitech Extreme 3D Pro minder dan X-Plane.

Uiteraard wil je uiteindelijk een kick-ass idioot dure yoke >:) maar die voegt functioneel niet veel meer toe.
Ja die stick had ik ook al gevonden :) Denk dat 'ie er inderdaad wel gaat komen. Jij en anderen, bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dan zal ik je beter deze aanraden

pricewatch: Thrustmaster T-Flight Hotas X Zwart

stick links zetten en gas rechts toetsenboord in het midden en gaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Smitovic schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:21:
[...]

Ja die stick had ik ook al gevonden :) Denk dat 'ie er inderdaad wel gaat komen. Jij en anderen, bedankt voor de reacties!
Mocht je toevallig nog ergens een Xbox 360/One controller hebben liggen zou ik die eerst even proberen. Gevoelig genoeg, zat knoppen en lekker makkelijk en handzaam. Plus, als je hem toch al hebt.... geen geld uitgeven :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Gamepads, inclusief X-Box-controllers, werken inderdaad ook goed, heb je vaak al liggen, en kosten helemaal weinig.

@ravw Wat doet de Thrustmaster beter dan de Logitech? Hij lijkt me juist heel irritant te bedienen als je hem linkshandig opstelt. (Niet dat de Logitech dan beter is hoor.) Dan ben je ineens alle knoppen op de gashendel "kwijt": R2/R3 onder je ringvinger is al lastig, R4/R5/R6/R7 onder je pink helemaal nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

ravw schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:49:
dan zal ik je beter deze aanraden

pricewatch: Thrustmaster T-Flight Hotas X Zwart

stick links zetten en gas rechts toetsenboord in het midden en gaan ...
Of gewoon zoals bedoeld, joystick rechts en gas links. Verplaats je positie in de VC naar rechts, en dan is het weer hetzelfde :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Die Thrustmaster ziet er ook wel vet uit ja! Heb helaas geen Xbox controller, alleen PS3/4. Zijn wel programmaatjes voor maar dat werkt niet heel geweldig is mijn ervaring :)
Nou, over twee dagen op vakantie en er dan maar is rustig over nadenken, of in ieder geval, me berusten in het lot dat er weer een nieuw speeltje komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

@Smitovic voor zo'n 13 euro kun je ook de Thrustmaster halen bij de Media Markt Outlet.. https://outlet.mediamarkt...soires/joysticks-gamepads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Goed nieuws voor XP11. ActiveSky is bezig met een weather add-on...

http://forums.x-plane.org...ky-for-x-plane-announced/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Arroz schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:40:

Nice, meer HQ addons voor XP is alleen maar goed :).

Nu hoop dat ik er nog eens een optie komt voor meer vluchten in Xplane.. het is altijd zo stil in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:51:
[...]

Of gewoon zoals bedoeld, joystick rechts en gas links. Verplaats je positie in de VC naar rechts, en dan is het weer hetzelfde :).
ja hahah zo bedoel ik het ook het was warm gisteren ik hem mijn gas ook links staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arroz schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:40:

Interessant. Nu nog voor Aerofly FS 2... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 17:11:
Gevlogen rondom (Orbx) LOWI in Aerofly FS 2 met mijn Rift. Ondanks alle extra detail, en dat is nogal wat, tot aan de horizon, blijft de performance super smooth. Dit begint er op te lijken. Alhoewel, er op te lijken...? Dit vind je niet in andere sims! Ik blijf wel wat hikken tegen de low res screens van de Rift maar al met al is dit echt wel top!
Wel een beetje aan de prijzige kant. Dan is de DLC van IPACS zelf toch wat schappelijker. Zal er wel een keertje komen, maar nu nog even niet.

Ik heb net New York (en omgeving) en Zwitserland gehaald. Adembenemend mooi om in de Zwitserse Alpen te vliegen.

[ Voor 15% gewijzigd door Stringer op 20-06-2017 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stringer schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:22:
[...]

Wel een beetje aan de prijzige kant. Dan is de DLC van IPACS zelf toch wat schappelijker. Zal er wel een keertje komen, maar nu nog even niet.

Ik heb net New York (en omgeving) en Zwitserland gehaald. Adembenemend mooi om in de Zwitserse Alpen te vliegen.
Prijzig inderdaad maar het zijn wel normale flightsim addon prijzen... Het zal nog lastig worden om de gemiddelde Steam-gamer zover te krijgen om 'normale' flightsim prijzen te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:27:
[...]

Prijzig inderdaad maar het zijn wel normale flightsim addon prijzen... Het zal nog lastig worden om de gemiddelde Steam-gamer zover te krijgen om 'normale' flightsim prijzen te betalen.
Ja, zo'n vermoeden had ik al. Moet er zelf ook nog even aan wennen. Er zit natuurlijk ook veel tijd in zo'n addon.

Ik zit overigens met smart te wachten op de ATC. En hopelijk ook traffic in de lucht. Zal dat een zware wissel gaan trekken op de performance?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Het gaat sowieso een invloed hebben op de performance. De ATC zal op zichzelf nog wel meevallen, maar het vliegverkeer daarintegen wel. En dan vooral de mate waarin die gesimuleerd worden (alleen bestaan op kaart, visueel in beeld, bewegende onderdelen, misschien zelfs een vliegmodel die rekening houdt met wind etc).

Het kan zeker een zware wissel gaan trekken. Afhankelijk van de mate van simulatie van het AI model, zal de focus qua performance voornamelijk liggen op de CPU. En uiteindelijk zal de GPU ook wat meer of minder gaan branden op basis van de LOD (Level of Detail .. per depth) mogelijkheden.

/my 2 cents

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het blijft koffiedik kijken... Op zich loopt LOWI als een zonnetje op mijn PC maar ik haal er duidelijk geen fps van 600 mee zoals boven het lege Utah. Het hangt net boven de 100. Wat op zich natuurlijk meer dan prima is. Alleen is dat voor de Rift al richting de limiet... Maar goed, vergeleken met FSX/P3D is de performance fenomenaal.

De eerstvolgende test zal zijn wat de engine doet met diepere systemen: zo langzamerhad komt de Dash 400 er toch aan, schijnt het: ben benieuwd wat dat met de performance doet. En ja, dan nog ATC, AI en niet te vergeten weer (niet alleen wolken maar ook een echte weather engine)... als ik zie wat LOWI doet met de performance is dat aan een kant prachtig (in vergelijking met andere sims) maar aan de andere kant zorgwekkend. Al was het te verwachten.

Je weet natuurlijk nooit wat IPACS nog verzint wat dit alles betreft: de goede performance staat heel hoog op hun prioriteitenlijstje. En dat is maar goed ook. Ze gaan sowieso niet over een nachtje ijs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
Waarom niet vliegen op vatsim of ivao? Realistischer ATC kun je niet krijgen. Natuurlijk zijn ze niet continu online, maar zijn vaak wel een aantal velden/regio's waar je op kan vliegen waar ze wel online zijn. Daarnaast kom je sowieso ook andere vliegtuigen tegen in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

upclocker schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:26:
Waarom niet vliegen op vatsim of ivao? Realistischer ATC kun je niet krijgen. Natuurlijk zijn ze niet continu online, maar zijn vaak wel een aantal velden/regio's waar je op kan vliegen waar ze wel online zijn. Daarnaast kom je sowieso ook andere vliegtuigen tegen in de lucht.
Aerofly FS 2 werkt niet met vatsim of ivao. Maar dan nog is dat niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

upclocker schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:26:
Ik vind bij beide de dekking eigenlijk te onvolledig, ik vlieg bijvoorbeeld graag in Sweden, maar daar is vaak niks. Ook in Noord Engeland is maar weinig ATC. Als je geluk hebt is er nog center aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Ircghost schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:17:
[...]

Ik vind bij beide de dekking eigenlijk te onvolledig, ik vlieg bijvoorbeeld graag in Sweden, maar daar is vaak niks. Ook in Noord Engeland is maar weinig ATC. Als je geluk hebt is er nog center aanwezig.
Dat is wel jammer ja, maar boven Schiphol en Duitsland is meestal wel goede dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik vlieg tot op heden vaak liever in mooie gebieden met kleinere airliners zoals de dash 8. Dus kom nooit op schiphol :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Niet online
X-Plane 11: Breda International Airport - Seppe (EHSE).

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4285/35428459771_b393409b73_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Oh wow, dat ziet er erg netjes uit. Seppe* was in stock XPX juist een vliegveld dat wat mij betreft illustreerde dat X-Plane er nog niet klaar voor was. Het leek op de Russische toendra te liggen maar er zat wel een knik in de baan waar Courchevel jaloers op zou zijn.

* Zelfs ik als Bredanaar krijg jeuk van "Breda International Airport"

[ Voor 16% gewijzigd door Bacchus op 27-06-2017 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Niet online
Bacchus schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:11:
Oh wow, dat ziet er erg netjes uit. Seppe* was in stock XPX juist een vliegveld dat wat mij betreft illustreerde dat X-Plane er nog niet klaar voor was. Het leek op de Russische toendra te liggen maar er zat wel een knik in de baan waar Courchevel jaloers op zou zijn.

* Zelfs ik als Bredanaar krijg jeuk van "Breda International Airport"
In stock XP11 is het nog steeds een kale bedoening. Dit is een freeware airport.

EHSE (Hoeven) Seppe - Breda International Airport 1.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Arroz schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 03:38:
X-Plane 11: Breda International Airport - Seppe (EHSE).

[afbeelding]
Leuk! Ook met de gave Pipestrel Panthera :), ben erg fan van die kist! Ben bijna klaar met een lange tour door Noorwegen (2207.1 nm) met die kist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Niet online
Ircghost schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:50:
[...]

Leuk! Ook met de gave Pipestrel Panthera :), ben erg fan van die kist! Ben bijna klaar met een lange tour door Noorwegen (2207.1 nm) met die kist.
Aerobask heeft een leuk vliegtuigje gemaakt. Heb ook al meerdere virtuele vlieguren met de Pipistrel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Na lange tijd maar weer eens een FSX filmpje gemaakt :P

A380 Killer :+

[Video: https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=d58YGN0PPGE]

[ Voor 7% gewijzigd door FSXnoob op 29-06-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:50:
[...]

Is er goede scenery van Noorwegen voor XP11?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Jazeker! Ortho4xp! In mijn geval samen met VFR Norway voor betere landmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet me binnenkort maar eens verdiepen in dat scenery installeren voor XP11 want het ziet er nog niet zo eenvoudig uit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

@J van E Ik heb net de A320 tutorial gelezen en gevolgd op de Aerofly Wiki, zie ik aan het einde dat deze van jouw hand is. Top tutorial _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Het is misschien een prijsfout (ze adverteren met 30% korting, terwijl hij maar 15% van de prijs die Coolblue vraagt is), maar dit artikel is wel leuk voor de mensen onder ons die met heavy metal vliegen:
pricewatch: Saitek Pro Flight Multi Panel Zwart

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stringer schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:48:
@J van E Ik heb net de A320 tutorial gelezen en gevolgd op de Aerofly Wiki, zie ik aan het einde dat deze van jouw hand is. Top tutorial _/-\o_
Ah, dank je! :) Vorig weekend vloog ik voor het eerst sinds maanden weer eens in de Airbus en moest toen mijn eigen tutorial gebruiken, haha! En ja, hij was goed. LOL 8) Moet ik er wel bij zeggen dat de lui van IPACS 'm netjes bewerkt hebben met wat extra info en de plaatjes hebben toegevoegd. ;)

Binnenkort komt de Dash uit voor Aerofly en dan wordt ook het complete autopilot gedeelte van de sim ge-update: hopelijk kan de tutorial dan wat realistischer worden! Het is nu vooral een tutorial over hoe je de beperkingen van de sim kan omzeilen en gebruiken. ;) Ben ook heel benieuwd wat de Dash met de performance doet. Het is een belangrijke release!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2017 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:03
Ample Energy schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:08:
Het is misschien een prijsfout (ze adverteren met 30% korting, terwijl hij maar 15% van de prijs die Coolblue vraagt is), maar dit artikel is wel leuk voor de mensen onder ons die met heavy metal vliegen:
pricewatch: Saitek Pro Flight Multi Panel Zwart
14,99?!

Ik heb hem maar besteld bij Bol.com. Zie wel of hij geleverd wordt >:)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

cracking cloud schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:09:
Moet me binnenkort maar eens verdiepen in dat scenery installeren voor XP11 want het ziet er nog niet zo eenvoudig uit ...
Scenery installeren is gewoon 1tje zoeken van de xplane org download sectie. Downloaden en in custom scenery zetten.

Als je xorganizer installeert dan zet die ze ook meteen in de goede volgorde voor je.

Wel nog even kijken of de scenery nog extra downloads nodig heeft. Er is 1 collectie met zo'n 30 custom scenery addons die 95% van alle custom scenery afdekt. Als je die Download hoef je nauwelijks nog iets extra te downloaden.

Ik ben nu op mijn mobiel, maar als je er niet uit komt moet je het maar even laten weten. Dan laat ik het wat uitgebreider zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor je aanbod.

Voor Ortho4XP heb ik inmiddels een eenvoudige tutorial gevonden dus dat gaat denk ik wel lukken.

VFR Norway heeft wat dependencies waaronder 1 project (Tom Knudsens Installer) dat momenteel offline lijkt te zijn. De rest van het lijstje moet ik denk ik gewoon bij langs gaan en even aan google vragen. Vind het namelijk nogal vervelend om mensen bezig te houden met dingen die ik zelf ook had kunnen vinden :)

Maar misschien kan je me helpen aan een link naar World-models. Is dat hetzelfde als deze?

-- edit --

Ander ding: X-Plane 11 is vandaag al 2x bij mij gecrasht ("x-plane has stopped working). Is dat een bekend probleem met dit programma?

[ Voor 8% gewijzigd door cracking cloud op 01-07-2017 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:10

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Mensen schrijven FSW van Dovetail wel erg snel af hoor.. Natuurlijk is het nu zeker niet top en heeft Dovetail een reputatie..

Echter is het top dat het nu early access is en we dus heel veel input kunnen gaan geven. Ben dan ook een liefhebber van Early Access. Zeer goede ervaringen mee :).

Je moet bij EA echter wel altijd door de kinderziektes heen leren kijken :P

Overigens nog niet aangeschaft, blijf nog even bij FSX zie hieronder :)
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:37:
[...]

Hm, ik denk dat voor iedereen een andere sim er wel degelijk bovenuit springt. Voor mij is er één sim die er echter onderuit zakt en dat is onderhand FSX. En FSW wat mij betreft. P3D, XP11 en Aerofly FS 2 springen wat mij betreft sowieso boven FSX uit. ;)
Voorlopig blijf ik ff bij FSX, alles daarvoor aangeschaft. Wacht nog even welke voor mij straks de nieuwe SIM gaat zijn :)

[ Voor 43% gewijzigd door DutchHammer op 02-07-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:44
cracking cloud schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:14:
Bedankt voor je aanbod.
Ander ding: X-Plane 11 is vandaag al 2x bij mij gecrasht ("x-plane has stopped working). Is dat een bekend probleem met dit programma?
Nog niet een keer meegemaakt, over enkele jaren en versies (al ben ik geen frequente gebruiker en alleen vanuit Linux).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Bedankt voor je aanbod.

Voor Ortho4XP heb ik inmiddels een eenvoudige tutorial gevonden dus dat gaat denk ik wel lukken.

VFR Norway heeft wat dependencies waaronder 1 project (Tom Knudsens Installer) dat momenteel offline lijkt te zijn. De rest van het lijstje moet ik denk ik gewoon bij langs gaan en even aan google vragen. Vind het namelijk nogal vervelend om mensen bezig te houden met dingen die ik zelf ook had kunnen vinden :)

Maar misschien kan je me helpen aan een link naar World-models. Is dat hetzelfde als deze?

-- edit --

Jammer dat die Tom Knudson down is, maar je kunt gelukkig nog alle lose files zelf downloaden in de link daaronder :).

Je hebt inderdaad de juiste world models te pakken!

Dit is nu bij mij Norway trouwens:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s6QiTxH.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Ircghost op 03-07-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

...

-- edit --

Meestal kan je uit de info in log.txt in je X-Plane folder wat nuttige info omtrent crashes en dergelijk.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb m'n ortho4xp scenery weer verwijderd, de XP11 executable op starten als administrator ingesteld en de beta geïnstalleerd (11.02). Daarmee is het gisteren de hele dag (ja erg eigenlijk) mee kunnen vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Laatst online: 12-09 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

weststar schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:39:
[...]

14,99?!

Ik heb hem maar besteld bij Bol.com. Zie wel of hij geleverd wordt >:)
Hij is bij mij vandaag geannuleerd ;(
Het was natuurlijk ook té mooi geweest als het wel was geleverd.
Per ongeluk is het artikel voor een te laag bedrag aangeboden. Het gaat hier om een kennelijke vergissing. Lees hier meer over in artikel 4 van onze Algemene Verkoopvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Was natuurlijk te verwachten ;). Ik had het zelf ook geprobeerd haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik probeer te begrijpen hoe de FMC werkt in X-Plane dus ik heb wat rondgekeken op youtube e.d. maar kom er nog niet helemaal uit.

Ik heb een route ingevoerd en een cruise FL van 390.
Maar nu vertikt het vliegtuig om te gaan klimmen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bwPo0xp.jpg

Ik heb VNAV aangezet, FD aan, autopilot aan. Maar hij blijft hangen op de 8900A die ik als initiele hoogte heb ingevoerd. Hoe kan ik hem weer 'terugschakelen' zodat die de hoogte van de FMS overneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
Hij klimt niet verder dan de altitude die je in de mcp hebt gezet. Dus scroll de MCP alt naar 39000 en selecteer vnav. Dan zou hij moeten gaan klimmen.
Pagina: 1 ... 69 ... 100 Laatste