CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 124 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste
Acties:
  • 95.216 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:22

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Psst... Welke dag is het vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39
TomasH schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:06:
Psst... Welke dag is het vandaag?
Psst.. I know ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Fid3lity op 01-04-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:48
Ja leuke 1-april grap, met een foto van een stretched HD7850... Kloksnelheden kloppen ook al niet, want het lijkt er op dat het 850mhz core en 1250mhz memory (5ghz effectief) wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het PCB is sowieso veel te klein. Het heeft ongeveer de lengte van de 7970. Knap als je daar 2 core's op kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
1150-1500 stock en oc 1300-1900 damm nice :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorn1986 schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:57:
Ja leuke 1-april grap, met een foto van een stretched HD7850... Kloksnelheden kloppen ook al niet, want het lijkt er op dat het 850mhz core en 1250mhz memory (5ghz effectief) wordt...
Zou ook wel behoorlijk apart zijn als de HD7990 snellere clocks krijgt dan de HD7970... Stroomverbruik moet dan wel erg hoog worden. Leuk grapje, maar die 850Mhz klinkt idd vrij accpetabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:00:
[...]

Zou ook wel behoorlijk apart zijn als de HD7990 snellere clocks krijgt dan de HD7970... Stroomverbruik moet dan wel erg hoog worden. Leuk grapje, maar die 850Mhz klinkt idd vrij accpetabel.
Inderdaad 850MHz lijkt mij ook wat het gaat worden i.v.m. PCI-e standaard etc. Maar ja het is nu al duidelijk dat het een beest van een kaart wordt om over te clocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Astennu schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:06:
[...]

1150-1500 stock en oc 1300-1900 damm nice :P
Sick ja! Die wil ik wel in CF zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
madmaxnl schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:30:
[...]

Inderdaad 850MHz lijkt mij ook wat het gaat worden i.v.m. PCI-e standaard etc. Maar ja het is nu al duidelijk dat het een beest van een kaart wordt om over te clocken.
Wat bedoel je daarmee? Die kaart, en de bridge-chip die er op zit, zijn toch allebei PCI-e 3.0.
Dus wat PCI-e bandbreedte betreft moet dat geen problemen opleveren, zelfs op 2.0 zal dat wel meevallen.

Als het binnen je verbruik en yield budget past is 1GHz ook gewoon mogelijk. (We weten nog niet welk tdp er gekozen gaat worden, maar met 375 ~ 450watt is er een hoop mogelijk ;) )
Hoewel ik zelf ook voor die 850mHz ga ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Toettoetdaan op 04-04-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
Toettoetdaan schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:00:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Die kaart, en de bridge-chip die er op zit, zijn toch allebei PCI-e 3.0.
Dus wat PCI-e bandbreedte betreft moet dat geen problemen opleveren, zelfs op 2.0 zal dat wel meevallen.

Als het binnen je verbruik en yield budget past is 1GHz ook gewoon mogelijk. (We weten nog niet welk tdp er gekozen gaat worden, maar met 375 ~ 450watt is er een hoop mogelijk ;) )
Hoewel ik zelf ook voor die 850mHz ga ;)
Je beantwoordt je eigen vraag al, tenminste, ik neem aan dat hij de PCI-E spec van 300W bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat denk ik ook, maar die 300 watt grens hebben ze nu allang laten varen, dus wat dat betreft kunnen ze los gaan met een 1Ghz variant! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Welke 300W grens? Het is toch gewoon 75W per slot, 75W per x6 power connector en 150W per x8 power connector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

De PCI-e spec gaat maximaal tot 1x6 en 1x8 connectoren op de kaart, dus dat maakt het 75 + 75 + 150. Voila, 300W :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Olaf van der Spek schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:42:
Welke 300W grens? Het is toch gewoon 75W per slot, 75W per x6 power connector en 150W per x8 power connector?
Ja precies, het is daarom aannemelijk dat het maximale verbruik op 375 watt ligt. AMD kan hier wat mee schoemelen door de TDP op 375 watt te leggen terwijl het maximale verbruik dus hoger kan uitvallen. nVidia is hier wel goed mee. Als het maximale verbruik echt 375 watt is dan ligt de TDP lager.

[ Voor 25% gewijzigd door madmaxnl op 04-04-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:42:
Die 300 watt was eerst een soort van 'gentlemens agreement' voor de videokaart makers om de TDP daar niet overeen te laten gaan. Met de HD6990 en GTX590 werd die 'plots' aan de laars gelapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Uiteindelijk komt het er op neer dat de fabrikanten dit soort gentle agreements maar al te snel aan de kant zetten wanneer men hoe dan ook het snelste/krachtigste product op de markt wil neer zetten ;)
Wat natuurlijk ook samen hangt met het sowieso steeds krachtiger wordende chips.

[ Voor 16% gewijzigd door pino85 op 04-04-2012 18:54 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:20:
[...]

Die 300 watt was eerst een soort van 'gentlemens agreement' voor de videokaart makers om de TDP daar niet overeen te laten gaan. Met de HD6990 en GTX590 werd die 'plots' aan de laars gelapt...
Tsja zo plots was dat niet eigenlijk, het was wel te verwachten als je ziet dat over de jaren heen de high-end kaarten toch steeds meer zijn gaan verbruiken en het is gewoon niet de moeite waard om de chips dan zo ver omlaag te klokken om onder die 300w te blijven, dan is de kaart lang niet snel genoeg meer om concurrerend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd, Zou wel goed zijn voor amd verder gezien alls bijna naar nvidia en intel gaat met oems en laptops enzv. Echter zijn het nog geruchten en kan het nog alle kanten op. Verder heb ik er nu nog weinig geloof in vanwege 3d en 4k. Dat kunnen die lichte gpu's niet aan met games. Wel kan het een achtergrons beeld weer geven maar daar heb je niet veel aan met gamen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik zag het ja. De on die GPU is niet echt krachtig genoeg voor next gen. Maar ze zouden ook een andere GPU on die kunnen stoppen of inderdaad iets van crossfire. Als game devs er van tevoren rekening mee kunnen houden zal de performance een stuk beter zijn dan op desktops.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zou dan de performance dan beter zijn op consoles? En dan niet de low end dektops maar mid end high . Tenzij er voor de pc zwaardere grafics mogelijk zijn dan kan ik er wel in komen als die dan ook gebruikt worden.

Edit.

En games worden toch ook altijd ontworpen op een pc, dus het lijkt me dat er als eerst altijd pc apparauur word gebruikt?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:50:
En games worden toch ook altijd ontworpen op een pc, dus het lijkt me dat er als eerst altijd pc apparauur word gebruikt?
Volgens mij snap je het niet...

De code wordt op een PC geschreven, de ontwikkeling vindt dus op een PC plaats. Bepaalde dingen worden ook getest op een PC, zoals scripts en bewegingen van karakters. Deze test vinden vaak geïsoleerd plaats, dus enkel en alleen het karakter wordt gerenderd. Alles er omheen zoals de omgeving wordt niet gerenderd. De code is geoptimaliseerd voor de console en enkel op de console zal alles vloeiend werken terwijl een PC alleen lossen dingen uit de code aan kan.

Daarnaast heeft een console geen tussenkomst van drivers, DirectX of OpenGL, i.i.g. niet zoals we deze op de PC zien.

De code van engines voor games op de consoles spreken de hardware direct en dusdanig efficiënt aan dat bijna alle berekeningen aan de engine gespendeerd worden en dat er geen prestatie verlies is. Bij een PC zit er drie a vier lagen tussen de engine en de hardware. DirectX/OpenGL, drivers en OS. Bij een console zit er alleen een OS (welke min of meer ook de driver is) tussen welke qua belasting niet in de buurt komt van Windows.

Daarnaast wordt er tijdens het programeren dusdanig rekening gehouden met de hardware en de prestatie ervan zodat er geen situaties zijn waar er meer van de hardware wordt gevraagd dan beschikbaar. Men weet bijvoorbeeld precies hoeveel tesselation de tesselator in de AMD hardware aankan. Men zorgt er dus gewoon voor dat er nooit meer tesselation plaats vind dan dat de tesselator aankan. Tevens voorkomen ze hiermee ook dat er overhead is.

[ Voor 14% gewijzigd door madmaxnl op 05-04-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Reken maar dat ze veel meer uit de GPU kunnen persen dan de gewonen consument voorelkaar krijgt. Bij de huidige ps3 titels lukt ze dat namelijk ook erg goed terwijl wij met zn allen een 5 jaar oude mid range vidkaart bij het grof vuil dumpen.

Hoe gaat dat eigenlijk voor de PC games uitpakken. Stel in de ps3 (en misschien zelfs ook de xbox) komt een 7670. De game is dan helemaal geoptimaliseerd voor die vidkaart (natuurlijk ook voor de proc etc etc).

Vaak (en jammer genoeg) worden games geport naar een PC. Zou je dan beter een 7670 kunnen kopen? Of gooit windows dan toch roet in het eten met alle achtergrondtaken enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

EJPostema schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:48:
Reken maar dat ze veel meer uit de GPU kunnen persen dan de gewonen consument voorelkaar krijgt. Bij de huidige ps3 titels lukt ze dat namelijk ook erg goed terwijl wij met zn allen een 5 jaar oude mid range vidkaart bij het grof vuil dumpen.
Dat is voornamelijk omdat PC-gamers minder snel genoegen nemen met matige graphics dan consolegamers, niet omdat een console betere graphics rendert. Ik begrijp niet hoe deze mythe nog steeds leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
DevilsProphet schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:54:
[...]

Dat is voornamelijk omdat PC-gamers minder snel genoegen nemen met matige graphics dan consolegamers, niet omdat een console betere graphics rendert. Ik begrijp niet hoe deze mythe nog steeds leeft.
Dat de PC graphics beter zijn is zeker een feit. Maar je kan ook niet ontkennen dat je op een 5 jaar oude midrange kaart geen enkele game op een pc kan draaien met de kwaliteit die de console levert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

EJPostema schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:57:
Dat de PC graphics beter zijn is zeker een feit. Maar je kan ook niet ontkennen dat je op een 5 jaar oude midrange kaart geen enkele game op een pc kan draaien met de kwaliteit die de console levert
Dat kan ik best wel. Het is niet omdat je op de console de grafische instellingen niet zwart op wit kan zien in een instellingenmenu zoals je dat kan op de PC dat het daarom beter is dan je zou denken. De settings op de huidige consoles zijn wreed laag en helemaal niet kwalitatief hoogstaand, zelfs relatief tot de huidige hardware die erin zit. Niet vergeten dat zo goed als elke game draait op 1366x768 op medium tot lage settings en met een draw distance van enkele meters. Dat is best speelbaar op een ATI Radeon X1950Pro, een midrange computerkaartje van meer dan 5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
DevilsProphet schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:52:
[...]

Dat kan ik best wel. Het is niet omdat je op de console de grafische instellingen niet zwart op wit kan zien in een instellingenmenu zoals je dat kan op de PC dat het daarom beter is dan je zou denken. De settings op de huidige consoles zijn wreed laag en helemaal niet kwalitatief hoogstaand, zelfs relatief tot de huidige hardware die erin zit. Niet vergeten dat zo goed als elke game draait op 1366x768 op medium tot lage settings en met een draw distance van enkele meters. Dat is best speelbaar op een ATI Radeon X1950Pro, een midrange computerkaartje van meer dan 5 jaar oud.
Je onderschat hier een beetje de grafische kwaliteit van een goed geprogrammeerde console game en overschat hoeveel je nog met een X1950 Pro kan draaien. :P
Veel succes met BF3 spelen op een X1950 Pro om maar even wat te noemen, veel console exclusives zien er verder, afgezien van de iets lagere resolutie, nog lang niet zo slecht uit en in sommige gevallen gewoon nog goed.

Zoals al vaker gezegd komt dat dus omdat er bij consoles specifiek voor 1 set hardware geprogrammeerd kan worden zonder tussenlagen die voor vertraging zorgen zoals DirectX, dit scheelt gewoon gigantisch veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Redblader schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:02:
Zoals al vaker gezegd komt dat dus omdat er bij consoles specifiek voor 1 set hardware geprogrammeerd kan worden zonder tussenlagen die voor vertraging zorgen zoals DirectX, dit scheelt gewoon gigantisch veel.
Hoe kom je daarbij? Misschien maken die lagen weinig uit, maar is het gewoon makkelijker als je maar een enkel hardware platform hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Wat je evenmin mag vergeten is dat de spelontwikkelaars de grafische instellingen volledig kunnen optimaliseren op consoles, aangezien die vastliggen. Als je op je PC even de moeite neemt om de beste instellingen te ontdekken, dan zal je meer kunnen bereiken dan gewoon de sliders allemaal naar rechts pleuren en zien wat het geeft.

Ja, ik geef best toe dat ik de consoles weinig gun, maar ik doe het maar om de balans te herstellen, gezien het feit dat er genoeg mensen zijn die graag de balans in de andere richting verstoren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Olaf van der Spek schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:42:
[...]

Hoe kom je daarbij? Misschien maken die lagen weinig uit, maar is het gewoon makkelijker als je maar een enkel hardware platform hebt.
Volgens mij heeft het er ook mee te maken hoeveel draw calls er gemaakt kunnen worden. Volgens dit artikel is het rond de 2-3 duizend terwijl consoles 10-20 duizend aankunnen.

http://www.bit-tech.net/h.../16/farewell-to-directx/2

Volgens mij was het verschil nog zelfs groter, alleen dat artikel kan ik nu niet vinden :P.
Met multithreading in DX11 is de situatie voor de pc wel beter geworden en kunnen er meer draw calls worden gemaakt, maar het loopt nog steeds achter op de consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Misschien moeten ze 3Dfx Glide maar eens afstoffen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Kitguru verwacht dat de prijzen van de HD7970 en HD7950 (en HD7770) binnenkort gaan dalen:
http://www.kitguru.net/co...-as-two-tribes-go-to-war/
Well first up is the HD 7970. At maximum O/C clocks, it stands toe-to-toe with the GTX680, but overall the 680 is a strong challenge. Looks like AMD will reposition its stack so the 7970 drops by up to $60. Right next to that, we have the Radoen HD 7950 looking to drop by around $55.

The last adjustment in the stack, for now, seems to be the Radeon HD 7770, which we’re hearing will drop by a little less than $15.
Bij Hardware.info verwacht men dat de prijzen voor de HD7970 en HD7950, respectievelijk $489 en $394 zal gaan bedragen
Voor de Radeon HD 7950 is de oudere GeForce GTX 580 van nVidia de grootste concurrent, een kaart die een maand geleden ook al in prijs werd verlaagd. Door ook de HD 7950 iets goedkoper te maken stemt AMD de prijzen beter af op de concurrentie en blijft het prijsverschil tussen de HD 7970 en de HD 7950 in stand. De nieuwe adviesprijzen voor de HD 7970 en de HD 7950 zijn na de vermeende prijsverlaging dus $489 en $394.
Het zou mij niet verbazen als de prijzen in Eurozone dan zo'n Euro 399,00 voor de HD7970 en Euro 349,00 voor de HD7950 zal gaan bedragen.

Wellicht van de zomer mijn HD6870 CF inruilen voor een HD7950 OC version. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Indy91 op 13-04-2012 18:23 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi zo de gtx680 zal ook gaan volgen neem ik aan. De oorlog is dus al een beetje begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:57:
Mooi zo de gtx680 zal ook gaan volgen neem ik aan. De oorlog is dus al een beetje begonnen.
Nier persee, de GTX580 stond ook ver boven de 6970 :P
maarja ;)

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ver? Viel wel mee, echter was er niet echt met die series een oorlog qua prijzen.
Ik vraag me af of dat nu wel gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Als er weer kaarten geprijsed gaan zijn zoals de 6870 toen was verliest Nvidia weer een groot aandeel

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar stonden natuurlijk weer kaarten tegenover die dat goed maakten. ti en non ti en voorige generatie. Verlies was er dus niet echt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Het duurde anders wel even voordat die uit kwamen. En dat is helaas niet anders bij de huidige serie, tot zover heeft NVidia 1 kaart uitgebracht terwijl AMD er 1 nog niet uitgebracht heeft van de laatste generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
dcm360 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:28:
Het duurde anders wel even voordat die uit kwamen. En dat is helaas niet anders bij de huidige serie, tot zover heeft NVidia 1 kaart uitgebracht terwijl AMD er 1 nog niet uitgebracht heeft van de laatste generatie.
Inderdaad, nVidia zal waarschijnlijk nog maar weinig verkopen onder de 450 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:12
[b][message=38043058,noline]Het zou mij niet verbazen als de prijzen in Eurozone dan zo'n Euro 399,00 voor de HD7970 en Euro 349,00 voor de HD7950 zal gaan bedragen.
Laten we 't hopen :)

Ik vind het wel een klein beetje raar dat het prijsverschil tussen 7870 en 7950 - volgens deze berichten - halveert. Betalen we dan "te veel" voor de 7870 of "te weinig" voor de 7950?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:26:
[...]

Inderdaad, nVidia zal waarschijnlijk nog maar weinig verkopen onder de 450 euro.
Wat is weinig. Ik lees namelijk nog zo veel aankopen van nvidia. Veel oems en laptops of hele goedkope losse kaarten. Weinig is voor mij een verkoop die niet goed loopt maar dat is dus niet zo.
Maar goed dit is oftopic en hoord hier niet zo thuis. In het nvidia topic kunnen we het er wel over
hebben. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Indy91 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:21:
Het zou mij niet verbazen als de prijzen in Eurozone dan zo'n Euro 399,00 voor de HD7970 en Euro 349,00 voor de HD7950 zal gaan bedragen.
Interessant als een enkele HD7970 zo'n 400 euro zou gaan kosten... het zou ook kunnen betekenen dat de HD7990 die nog steeds moet komen helemaal geen 850 dollar moet gaan kosten, maar misschien tussen de 600-700 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The bull85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07 17:22
Goed nieuws voor AMD fans:

Prijsverlaging 7xxx reeks onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:42

Shabbaman

Got love?

De prijsstelling van een HD7870 t.o.v. een HD7950 lijkt me dan toch een beetje scheef.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik zou eerder zeggen goed nieuws voor iedereen ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Die 3 gratis games is alleen in Amerika zo, of ook in Europa? En als het ook in Europa zo is: moet er dan een sticker op de doos zitten dat de games er bij zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Helaas staat er in het artikel niets over een prijsverlaging voor de HD 78xx kaarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:44

superwashandje

grofheid alom

lijkt me niet nodig aangezien nvidia daar niets in te brengen heeft...

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Jorn1986 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:04:
[...]

Interessant als een enkele HD7970 zo'n 400 euro zou gaan kosten... het zou ook kunnen betekenen dat de HD7990 die nog steeds moet komen helemaal geen 850 dollar moet gaan kosten, maar misschien tussen de 600-700 euro?
Denk dat hij net als de 6990 geprijsd gat worden, ik heb 5 maanden geleden € 694 betaald voor mijn 6990.
Rond de 700 euro zal het dus wel worden.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:04

Ryan1981

Je ne sais pas

Hier een overzicht van Anandtech:

http://www.anandtech.com/...price-cuts-promos-inbound

Spring 2012 Radeon HD 7000 Series Price Cuts
CardOld MSRPNew MSRP
Radeon HD 7970$549$479
Radeon HD 7950$449 $399
Radeon HD 7870N/A$349
Radeon HD 7850N/A$249
Radeon HD 7770$159$139
Radeon HD 7750N/A$109

[ Voor 66% gewijzigd door Ryan1981 op 17-04-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 21:32
Ik zie het in de pricewatch gelijk al terug. Goeie zaak! :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Bull op 17-04-2012 16:17 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ryan1981 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:46:

CardOld MSRPNew MSRP
Radeon HD 7970$549$479
Radeon HD 7950$449 $399
Radeon HD 7870N/A$349
Radeon HD 7850N/A$249
Radeon HD 7770$159$139
Radeon HD 7750N/A$109
Best netjes dit is al heel wat mooier in balans. Misschien toch maar eens de oogjes open houden voor een mooie Lightning als de prijzen genoeg zaken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

offtopic:
Had jij niet al een 7970 atm :p?

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
pino85 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:31:
offtopic:
Had jij niet al een 7970 atm :p?
Ja maar een leuke OC versie lijkt me wel wat :) MSI Lightning of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dat is zo, zeker als je met droogijs/LN2 wilt werken, al is het ook een leuke kaart op lucht maar dan haal je bij lange na niet eruit wat er in zit en dat vind ik persoonlijk dan zonde.
Maar als hij in het zelfde segment kwa prijs valt als andere OC varianten dan why not he! ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
pino85 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:01:
Dat is zo, zeker als je met droogijs/LN2 wilt werken, al is het ook een leuke kaart op lucht maar dan haal je bij lange na niet eruit wat er in zit en dat vind ik persoonlijk dan zonde.
Maar als hij in het zelfde segment kwa prijs valt als andere OC varianten dan why not he! ;)
Klopt is ook wel zo. Ik ga sowieso niets speciaals doen. Die tijd heb ik gehad :) Maar eentje die wat harder gaat dan de kaart die ik nu hebt lijkt me wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan1981 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:46:

CardOld MSRPNew MSRP
Radeon HD 7970$549$479
Radeon HD 7950$449 $399
Radeon HD 7870N/A$349
Radeon HD 7850N/A$249
Radeon HD 7770$159$139
Radeon HD 7750N/A$109
Wat in NL dus het volgende betekend (vanaf);

Radeon HD 7970 ~ €400,-
Radeon HD 7950 ~ €350,-
Radeon HD 7870 ~ €300,-
Radeon HD 7850 ~ €200,-
Radeon HD 7770 ~ €115,-
Radeon HD 7750 ~ €95,-

Deze prijsverhoudingen zien er al een stuk beter uit. Misschien de HD7870 straks nog voor ~280,-, maar het is nu wat beter in balans. Prijsverschil tussen de HD7870 en HD7950 was eerder erg groot gezien het performance verschil.
Daarbij is de HD7970 voor 400,- nu weer een stuk interessanter! De GTX680 is nu algauw 20% duurder en daarbij ook nog eens niet echt leverbaar, en als die dat al wel is, kost ie ~500,-. Dan is de HD7970 in mijn ogen nu weer de betere koop. Ben benieuwd of Nvidia nog wat aan hun prijs gaat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Crossfire wordt zo wel erg interessant zeg, niet gek! Hopen dat de prijzen snel door worden gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

400 euro + de rest, zal wel in de winkel dan zo'n 475 euro worden voor de 7970.

Edit

Toch niet zie ze nu voor zo'n 435 euri gemiddeld met btw. Dat is wel een leuke prijs.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:09:

Edit

Toch niet zie ze nu voor zo'n 435 euri gemiddeld met btw. Dat is wel een leuke prijs.
Nog goedkoper zelfs, pricewatch: Club3D Radeon HD 7970

Dus toch ~400 euro.
En direct leverbaar ook voor deze prijs. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Redblader op 18-04-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Ze waren zelfs voor de prijsverlaging al lang voor onder de 475 euro te vinden, als je wilt zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:09:

Edit

Ja, duh! ( ;) ), die prijzen die ik gaf waren aan de hand van de prijsvergelijker... Vanaf 400,- is het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:15:
Radeon HD 7850 ~ €200,-
Radeon HD 7770 ~ €115,-
Dat is een aardig gat. Zijn er nog plannen om dat op te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me goed voorstellen dat er daarvoor 1 GB versies zullen worden gemaakt... Het gat tussen de HD7850 en de HD7870 is ook behoorlijk groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Is er al nieuws over de 6 GB versies eigenlijk :? De prijsverlaging zat ik stiekem op te wachten en die is er nu, maar nou nog die 6 GB krengen ... 3x 1920x1200 is zwaar voor mijn simpele 1 GB 5870 kaartjes :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zullen we de prijsdiscussie in AMD Radeon HD7XXX P&L laten? Een algemene prijswijziging kan hier best besproken worden, maar 'voor xxx leverbaar bij shop Y' is niet de bedoeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
nieuwtje...
PowerColor Go! Green HD7750 1GB GDDR5 passiv
Afbeeldingslocatie: http://www.powercolor.com/de/show_img.asp?id=413&file=image_a_s.jpg
http://www.powercolor.com....asp?id=413#Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien de site vrij traag is nog maar een foto (klikbaar):
PowerColor Go! Green HD7750 1GB GDDR5

Ziet er leuk uit, wel een flink koelblok. Het lijkt er op dat 'ie drie slots nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:37:
[...]

Dat is een aardig gat. Zijn er nog plannen om dat op te vullen?
Tja, dat heb ik me een tijdje geleden ook al afgevraagd, maar toen kwam iemand met (een niet onderbouwde) HD7830. Heb daar m'n twijfels een beetje over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:59
De 7790 is toch voorbijgekomen op diverse roadmaps? Kan zijn dat het gat voor die kaart is.

[ Voor 28% gewijzigd door NitroX infinity op 20-04-2012 10:07 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 03:13:
Aangezien de site vrij traag is nog maar een foto (klikbaar):
[afbeelding]

Ziet er leuk uit, wel een flink koelblok. Het lijkt er op dat 'ie drie slots nodig heeft.
Dat het misschien 3 slots lijkt komt omdat de afstand tussen het koelblok en de backplate aardig groot is. Als ik deze foto vergelijk met mn oude 9500GT lijkt het koelblok van de 9500GT zelfs iets groter terwijl die nog in de ruimte van 2 sloten past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
"After that point, for future Linux distribution updates, the open-source Radeon Linux driver will be your only option for accelerated graphics."

Wat is het probleem, Linux gebruikers zweren bij alles wat open-source is. Helemaal hun ding dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
madmaxnl schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:07:
Wat is het probleem, Linux gebruikers zweren bij alles wat open-source is. Helemaal hun ding dus.
Performance en features. Was je te lui om het zelf op te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 22:35:
[...]

Tof van je, vooral omdat jij wel de moeite neemt om er een bron bij te posten d:)b

http://www.phoronix.com/s...md_catalyst_legacy2&num=4
Ook de conclusie van dat artikel beschrijft:
For the more demanding open-source games, the Radeon Gallium3D driver performance is still at 50% or less the speed of Catalyst for the Radeon HD 4000 series hardware and it is also that way for the Radeon HD 2000/3000 product families.
Die 50% is echt in het beste geval:
Afbeeldingslocatie: http://openbenchmarking.org/embed.php?i=1204208-SU-UBUNTURAD37&sha=0a544ec&p=2
Dit is een normaler beeld:
Afbeeldingslocatie: http://openbenchmarking.org/embed.php?i=1204208-SU-UBUNTURAD37&sha=90c084b&p=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zozo, een mobiele HD7970m. Gaan ze weer terug naar vervangbare videokaarten in laptops? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
EJPostema schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:48:

Hoe gaat dat eigenlijk voor de PC games uitpakken. Stel in de ps3 (en misschien zelfs ook de xbox) komt een 7670. De game is dan helemaal geoptimaliseerd voor die vidkaart (natuurlijk ook voor de proc etc etc).

Vaak (en jammer genoeg) worden games geport naar een PC. Zou je dan beter een 7670 kunnen kopen? Of gooit windows dan toch roet in het eten met alle achtergrondtaken enzo
Is de architectuur van alle chips in de 7k reeks niet ruwweg hetzelfde, met enkel verschillen in snelheden, aantammen streamprocs, geheugenbus etc. etc. Oftewel het maakt geen drol uit wélke hd 7k je hebt om te kunnen profiteren van een game die geschreven is voor de 7670?

Wel jammer dat je in windows geen speciale gamemodus hebt waarbij het het OS, als geheel uit het geheugen knalt en enkel de game laadt...zo zou je toch zieke prestaties kunnen hebben op een PC
madmaxnl schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:26:
[...]

en dus zo goed als niks verkopen...de >400 euro niche loopt vooral op tweakers rond, de rest van de consumenten steekt niet meer dan 100-150 euro in een beeldkaart,
als ze al een losse graka kopen ivp een nieuwe PC. Maar goed, dat valt wel te verdedigen met dat de gemiddelde consument van toeten noch blazen weet als het gaat om graka's, nvidia of amd/ati,
en ze dus niet op specifieke configuraties hunten zoals wij tweakers...
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 22:35:
[...]

Dus?
Wat let de open source community om die drivers zelf up te daten zodat ze beter werken?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als of het grote gros zich bezig houd met prijs prestatie. Ze kiesen veel liever een merk omdat ze het kennen of ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
*knip*
Topicvervuiling als dit verwachten we niet van iemand met bijna 1k posts, toch?

[ Voor 97% gewijzigd door Edmin op 23-04-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 08-09 19:35
Rey Nemaattori schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:38:
Dus?
Wat let de open source community om die drivers zelf up te daten zodat ze beter werken?
Ja, want de community kan net zulke drivers inelkaar schroeven als ze bij AMD doen. :/
Het is dat AMD af en toe wat documentatie en wat coding-hulp richting de Open-source kant opstuurt, anders zou de Open-source drivers geeneens 3D ondersteuning hebben bij het gros van AMD's videokaarten.

Maargoed, vrijwel iedereen die serieus/exclusief Linux gebruikt, zal toch geen AMD kaart in zijn systeem prikken.

Mijn AMD-linux-ervaring is al een jaartje oud, maar ik herriner me nog goed, dat die dramatische "overscan-compensation" waar ze (ook in Windows) iedere HDMI/HDTV gebruiker mee lastig vallen, geen grafische interface (zoals in CCC op Windows) of commandline instelling had, om dat aan te passen.
Je zat dus altijd opgescheept met die verdomde zwarte balken, zodra je monitor via hdmi zat aangesloten.

Dat ze zeer gelimiteerde Linux ondersteuning bieden bij AMD is in ieder geval niets nieuws.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58
Kan niet zeggen dat het aan de andere kant beter is. Inmiddels twee maal weer fijn vanaf 0 in een terminal sessie m'n Nvidia driver mogen herinstalleren omdat hij plotseling moeite had met de kernel (zonder dat deze een update had gekregen). Tweede monitor aan de praat krijgen moet je bijvoorbeeld ook voor rebooten, hoeft bij AMD niet (ben enkele weken geleden overgestapt van een 6950 naar een 680, dus mijn ervaring is heel recent). Linux ondersteuning in z'n algemeen is gewoon ruk van deze twee fabrikanten :)

[ Voor 10% gewijzigd door Werelds op 23-04-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Linux is ook niet boeiend, aantal gebruikers t.o.v. Mac en Windows is gewoon te laag. Het kost waarschijnlijk veel meer tijd, en dus geld, om voor Linux even goede drivers te krijgen als voor Mac laat staan Windows. Terwijl bijna geen hond Linux gebruikt.

Dan wensen AMD en nVidia je veel plezier toe.

[ Voor 6% gewijzigd door madmaxnl op 23-04-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
SirNobax schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:22:
[...]

Ja, want de community kan net zulke drivers inelkaar schroeven als ze bij AMD doen. :/
Het is dat AMD af en toe wat documentatie en wat coding-hulp richting de Open-source kant opstuurt, anders zou de Open-source drivers geeneens 3D ondersteuning hebben bij het gros van AMD's videokaarten.

Maargoed, vrijwel iedereen die serieus/exclusief Linux gebruikt, zal toch geen AMD kaart in zijn systeem prikken.
Ik maak vrij veel serieus gebruik van Linux en heb in al mijn machines AMD kaarten zitten. Ik programmeer in mijn vrije tijd zelfs aan OpenGL applicaties voor Linux.
Mijn AMD-linux-ervaring is al een jaartje oud, maar ik herriner me nog goed, dat die dramatische "overscan-compensation" waar ze (ook in Windows) iedere HDMI/HDTV gebruiker mee lastig vallen, geen grafische interface (zoals in CCC op Windows) of commandline instelling had, om dat aan te passen.
Je zat dus altijd opgescheept met die verdomde zwarte balken, zodra je monitor via hdmi zat aangesloten.
Als ik mijn Linux machine op mijn HD tv met HDMI aansluit dan kan ik gewoon met behulp CCC die overscan instellingen wijzigen hoor? En dat doe ik al zeker twee jaar zo (zolang heb ik een HD tv, daarvoor weet ik het niet).
Dat ze zeer gelimiteerde Linux ondersteuning bieden bij AMD is in ieder geval niets nieuws.
Ik vind het ook jammer dat die ondersteuning voor HD2xxx, HD3xxx en HD4xxx series nu gestaakt gaat worden. Wat mij betreft hadden ze best nog 2 jaar langer ondersteuning kunnen bieden. Desnoods een legacy driver die geupdate wordt zodra er ondersteuning voor een nieuwe kernel of voor nieuwe Xorg nodig is.

Aan de andere kant wordt er altijd heel erg gemakkelijk naar AMD gewezen, maar ik vraag me ook wel eens af: waarom breekt alles direct als er een nieuwe kernel of X versie komt? Die komen er namelijk erg vaak (meedere keren per jaar), kan men er in de opensource community geen rekening mee houden dat dit soort dingen beter compatible zijn met drivers die gemaakt zijn voor oudere versies? Waarom moet dit gelijk alles breken?

Overigens ben ik over de Linux drivers op zich best wel te spreken. Ik ervaar nauwelijks problemen en de problemen die ik ondervind zijn over het algemeen overkomelijk. Er is heel erg veel verbeterd op dit vlak in de laatste 5 jaar.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Leuk nieuws voor mensen die opzoek zijn naar een nieuwe gaming laptop: http://nl.hardware.info/n...hd-7000-gpus-voor-laptops

De prestatie van die 7970M is echt geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Astennu schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:24:
Leuk nieuws voor mensen die opzoek zijn naar een nieuwe gaming laptop: http://nl.hardware.info/n...hd-7000-gpus-voor-laptops

De prestatie van die 7970M is echt geweldig :D
Ze prolongeren slechts hun 'titel', ze hadden met de HD6990M al de beste mGPU. Even snel als de GTX580M, maar wel goedkoper en vooral zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Mooi hoor, die mobiele laptop GPU's, maar waar blijft die HD7990 dan? Ze hebben al maanden ontwikkeltijd gehad inmiddels, hoe moeilijk kan het zijn om 2 bestaande GPU's op 1 kaart te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorn1986 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:07:
Mooi hoor, die mobiele laptop GPU's, maar waar blijft die HD7990 dan? Ze hebben al maanden ontwikkeltijd gehad inmiddels, hoe moeilijk kan het zijn om 2 bestaande GPU's op 1 kaart te zetten?
http://www.techpowerup.co...on-HD-7990-Launchpad.html

Ik denk dat het niet lang zal duren. Bijna een half jaartje later is trouwens nog best snel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:12:
[...]

http://www.techpowerup.co...on-HD-7990-Launchpad.html

Ik denk dat het niet lang zal duren. Bijna een half jaartje later is trouwens nog best snel.
mwa er zijn wel de leveringsproblemen vanuit TMSC. Dan kan je wel iets nieuws introduceren, maar als het dan toch niet verkrijgbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
madmaxnl schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:40:
[...]

Ze prolongeren slechts hun 'titel', ze hadden met de HD6990M al de beste mGPU. Even snel als de GTX580M, maar wel goedkoper en vooral zuiniger.
Kan maar tot nu toe heb ik nog geen Mobile Kepler gezien die zo krachtig is. De GTX660 in ieder geval niet. Die zit wellicht nog onder de GTX570.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Computex 2012 moet dan maar de HD7990 en de GTX690 introduceren... Zien we hopelijk ter zijner tijd ook meteen welke van de 2 de betere is, aan de hand van reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal niet gebeuren want de gtx690 word over 3 dagen vrij gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:42:
Zal niet gebeuren want de gtx690 word over 3 dagen vrij gegeven.
Ik snap ook niet waar AMD op wacht. Misschien is het wel de bedoeling om te wachten om te zien of ze iets kunnen maken wat er overheen kan? nVidia heeft dit met de GTX680 gedaan die net ietsjes sneller was dan de 7970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel niet gebeuren denk ik gezien de max TDP van de thaliti een stukkie hoger ligt maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:17:
Zal wel niet gebeuren denk ik gezien de max TDP van de thaliti een stukkie hoger ligt maar wie weet.
Ten eerste, ligt het werkelijke verbruik van Tahiti XT en GK104 erg dicht bij elkaar. Ten tweede zijn die waardes doorgaans waardeloos, omdat de bedrijven zullen binnen voor chips die beter geschikt zijn voor dual-chip cards (lager verbruik), ten derde is er nog het verhaal van schaling die de architectuur kan bewerkstelligen en dan als vierde punt is er nog de driver-ondersteuning ten tijde van de release.

Al met al is er weinig te zeggen welke kaart sneller zal zijn. Bovendien zal het ook afhangen van randzaken als welke resolutie je bekijkt en welke vorm van A.I. je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:17:
Thaiti had niet zo hoog hoeven zitten. V-core kan zo naar 1.1 volt zonder met clocks omlaag te moeten. Sterker nog 1,05v is ook geen enkel probleem en 1,0 kan vaak ook. Je hebt dan alleen niet meer zo veel OC headroom. Imo Had AMD dat toch beter kunnen doen dan zo'n hoge Default V-core. 1.1v was een veel mooiere waarde geweest en dan kun je meestal nog tot 1050-1150 MHz komen afhankelijk van hoe goed je chip is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Astennu schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:50:
[...]

Thaiti had niet zo hoog hoeven zitten. V-core kan zo naar 1.1 volt zonder met clocks omlaag te moeten. Sterker nog 1,05v is ook geen enkel probleem en 1,0 kan vaak ook. Je hebt dan alleen niet meer zo veel OC headroom. Imo Had AMD dat toch beter kunnen doen dan zo'n hoge Default V-core. 1.1v was een veel mooiere waarde geweest en dan kun je meestal nog tot 1050-1150 MHz komen afhankelijk van hoe goed je chip is.
http://www.semiaccurate.c...php?p=160495&postcount=49

Als die post klopt (heb geen eigen search gedaan of dergelijke waardes inderdaad gehaald worden), dan kun je zien hoeveel AMD nog kan winnen met binnen voor een dual-chip kaart. 0.95V voor een standaard geklokte HD7970, is gewoonweg extreem efficient. Het is nog te zien of een GTX680 dat zou kunnen halen, zonder in te boetten aan prestaties.
Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het aub on-topic, dit is een AMD Radeon info & nieuwsdiscussietopic en dus NIET een AMD vs nVidia bashtopic. Tolerantie voor onzinnige ver-pis-vergelijkingen zal erg laag zijn. Kom dus met nieuwe info, ga niet een 1001-keer gevoerde discussie nog eens voeren.