AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Volgens Anandtech valt dat reuze mee en wint de 680 ook op 2560 x 1600. AMD lijkt echt te hoog op compute ingezet te hebben. Waar blijft die 7980?-The_Mask- schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:09:
Groot nadeel voor NVIDIA is de memorybus van 256 bit die de videokaart toch wel parten speelt op hoge resolutie en dus ook meer in SLI.
En voor de rest (99% dus) is het nV?madmaxnl schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:07:
Inderdaad, multi-GPU, multi-monitor en >2560x1440 is AMD the way to go.
[ Voor 21% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-03-2012 17:12 ]
Kunnen zij ons volgend jaar weer mee verrassenOlaf van der Spek schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:11:
[...]
Volgens Anandtech valt dat reuze mee en wint de 680 ook op 2560 x 1600. AMD lijkt echt te hoog op compute ingezet te hebben. Waar blijft die 7980?
1680x1050 4xAA/16xAF 11% sneller
1920x1080 4xAA/16xAF 9% sneller
2560x1600 4xAA/16xAF 1% sneller
Dus voor drie beeldschermen zou ik echt kiezen voor een HD7970.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Bij wijze van he.. Maar wat moeten ze anders? Er is geen ruimte qua naamgeving om nog echt radicaal veel te doen, of ze moeten ineens besluiten de X2 weer op te pakken voor de dual-GPU (maar dat zit er niet in), dan is er nog ruimte voor die ene kaart met 2304 SP's waarvan we een keer een lekje hadden gezien van Sapphire. En wellicht heeft AMD wat te hoog ingezet op Compute, wie weet. Wie zal echt gegarandeerd kunnen zeggen dat Compute in de toekomst ook voor gaming relevant wordt (Civ 5?)? Dan kun je zeggen dat nVidia in het verleden ook te hoog heeft ingezet op PhysX, dat had (heeft) ook zeker potentie maar is er niet helemaal uitgekomen. Ik weet het, de vergelijking is wat krom maar wat wil je. Voor nu is het voor AMD denk ik maar even hopen dat ze nog wat kunnen winnen met driver-optimalisaties.Olaf van der Spek schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:13:
Dan pas? Hoop het niet, voor AMD.
En dat gaan we voor de grap -en puur theoretisch- eens even lekker extrapoleren.-The_Mask- schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:15:
Scheelt toch wel aardig zie bijvoorbeeld Computerbase daar het altijd vrij duidelijk: http://www.computerbase.d...schnitt_leistung_mit_aaaf
1680x1050 4xAA/16xAF 11% sneller
1920x1080 4xAA/16xAF 9% sneller
2560x1600 4xAA/16xAF 1% sneller
Dus voor drie beeldschermen zou ik echt kiezen voor een HD7970.
1680 x 1050 = 1.764.000 pixels // 111%
1920 x 1080 = 2.073.600 pixels // 109%
2560 x 1600 = 4.096.000 pixels // 101%
5760 x 1080 = 6.220.800 pixels // ?
Ik zou eigenlijk nog wel de verschillen willen weten bij 1920 x 1200 en 2560 x 1440, dit zijn opzich net wat te weinig getallen. Als ik nu zou extrapoleren kom ik uit rond de 80%, dus dan zou de HD7970 in Eyefinity sowieso al 25% beter presteren.
[ Voor 33% gewijzigd door Fid3lity op 22-03-2012 17:34 ]
7980? Kom op, naamgeving kan het probleem toch niet zijn?3XPER7 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:18:
Bij wijze van he.. Maar wat moeten ze anders? Er is geen ruimte qua naamgeving om nog echt radicaal veel te doen,
Waarom er is toch niet zoveel aan de hand voor AMD. De GTX680 is maar iets sneller en alleen om niet te hoge instellingen dan een HD7970. AMD is jaren niet zo dicht met hun single GPU kaart bij nVidia's 'high-end' single GPU kaart geweest. De GK100 lijkt geannuleerd en een GK110/2 zal nog wel even op zich laten wachten. Zolang AMD niet de prijs heel veel hoeft te laten zakken is er weinig aan de hand.Olaf van der Spek schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:13:
Dan pas? Hoop het niet, voor AMD.
AMD Nieuwsdiscussie
http://images.anandtech.com/graphs/graph5699/45150.png-The_Mask- schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:35:
Waarom er is toch niet zoveel aan de hand voor AMD. De GTX680 is maar iets sneller en alleen om niet te hoge instellingen dan een HD7970.
28% sneller met een kleinere die en een minder brede bus, dus waarschijnlijk goedkoper te produceren. Noem jij dat weinig aan de hand? 2560 x 1600 ultra fxaa-high is best een hoge instelling volgens mij.
Dat AMD zo dicht bij de top chip van nV zit ligt meer aan nV dan aan AMD.
[ Voor 19% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-03-2012 17:39 ]
Maar dat zou dan ook het enige beetje ruimte zijn dat AMD heeft willen ze er niet gelijk een complete zooi van maken. IK zou in ieder geval een HD7980 geen logische kaart vinden qua nummering. Maar we hadden toch allang geconcludeerd dat het aantal ROP's de beperkende factor vormde?Olaf van der Spek schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:34:
[...]
7980? Kom op, naamgeving kan het probleem toch niet zijn?
Dan ben ik benieuwd waar jij op baseert dat computer base er niet tussen zou moeten horen en andere sites weer wel.3XPER7 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:56:
[...]
Ik vraag me gewoon af hoeveel bezoekers hier die site lezen. Voor die 10 clicks is het een beetje zonde van de tijd om dat voor 6+ kaarten toe te moeten voegen. Degenen die er echt waarde aan hechten komen er vanzelf toch wel.
Ben benieuwd naar de argumenten, het is lijkt me bekend dat deze site toch wel relatief vaak hier word gelinkt bij reviews of verschillen tussen kaarten, of wellicht ligt dat aan mij?
Maar goed blijkbaar is de keuze al gemaakt, dan is dat maar zo, heb hem bij favo's staan dus persoonlijk is het geen probleem maar het lijkt me zonde die site opeens maar weg te laten aangezien deze er toch relatief vaak bij word gehaald maar goed.
[ Voor 20% gewijzigd door pino85 op 22-03-2012 17:52 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Waarom zouden game performance en compute niet samen kunnen gaan? De 7870 laat toch zien dat deze dingen zeker wel samen kunnen.Olaf van der Spek schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:11:
[...]
Volgens Anandtech valt dat reuze mee en wint de 680 ook op 2560 x 1600. AMD lijkt echt te hoog op compute ingezet te hebben. Waar blijft die 7980?
Voor zover ik het zie is de 7970 met te lage klok op de markt gezet, de conservatieve houding van AMD is nu terecht afgestraft door nVidia.
7870 heeft 72% van de die size van de 680 en 79% van de transistors. Performance in BF3 is echter maar 60%. BF3 is wel pro-nV geloof ik. Maar ja, we zullen zien wat nV tegenover de 7800 serie zet.Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:45:
Waarom zouden game performance en compute niet samen kunnen gaan? De 7870 laat toch zien dat deze dingen zeker wel samen kunnen.
[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-03-2012 17:55 ]
Ik weet niet hoevaak de site wordt aangehaald. In mijn paar jaartjes hier is het me niet zo erg bijgebleven dat deze site vaak werd aangehaald. Maar oke, ik ga even aan de slag. Wacht maar op de volgende postpino85 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:43:
[...]
Dan ben ik benieuwd waar jij op baseert dat computer base er niet tussen zou moeten horen en andere sites weer wel.
Ben benieuwd naar de argumenten, het is lijkt me bekend dat deze site toch wel relatief vaak hier word gelinkt bij reviews of verschillen tussen kaarten, of wellicht ligt dat aan mij?
Maar goed blijkbaar is de keuze al gemaakt, dan is dat maar zo, heb hem bij favo's staan dus persoonlijk is het geen probleem maar het lijkt me zonde die site opeens maar weg te laten aangezien deze er toch relatief vaak bij word gehaald maar goed.
Verwijderd
BF3 is niet de referentie. Een 680 is gemiddeld lang niet zo snel in verhouding met 7970 dan in deze enkele bench.Olaf van der Spek schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:53:
[...]
7870 heeft 72% van de die size van de 680 en 79% van de transistors. Performance in BF3 is echter maar 60%. BF3 is wel pro-nV geloof ik. Maar ja, we zullen zien wat nV tegenover de 7800 serie zet.
Je kijkt naar 1 gameOlaf van der Spek schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:37:
[...]
http://images.anandtech.com/graphs/graph5699/45150.png
28% sneller met een kleinere die en een minder brede bus, dus waarschijnlijk goedkoper te produceren. Noem jij dat weinig aan de hand? 2560 x 1600 ultra fxaa-high is best een hoge instelling volgens mij.
Dat AMD zo dicht bij de top chip van nV zit ligt meer aan nV dan aan AMD.

http://images.anandtech.com/graphs/graph5699/45124.png
17% sneller terwijl ze bij de vorige generatie nog achterliepen.
/sarcasm
Gemiddeld over alle games ontlopen ze elkaar niet zoveel op extreme resoluties en settings.
Op lagere resoluties/settings blijkt de 680 inderdaad wat sneller.
Uiteraard kijken naar de games die jij gaat spelen voordat je een kaart aanschaft.
Liefhebber van Tweakers
nVidia heeft eigenlijk gedaan wat AMD met de 6970 deed. Een architectuur met wat GPGPU maar vooral gericht op games. De GTX580 is regelmatig sneller dan de GTX680 als je naar GPGPU kijkt. Ze hebben aardig wat die space bespaard door GPGPU te verslechteren daardoor is het wel een ideale kaart voor games geworden.-The_Mask- schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:35:
[...]
Waarom er is toch niet zoveel aan de hand voor AMD. De GTX680 is maar iets sneller en alleen om niet te hoge instellingen dan een HD7970. AMD is jaren niet zo dicht met hun single GPU kaart bij nVidia's 'high-end' single GPU kaart geweest. De GK100 lijkt geannuleerd en een GK110/2 zal nog wel even op zich laten wachten. Zolang AMD niet de prijs heel veel hoeft te laten zakken is er weinig aan de hand.
En over die GPU boost. Leuk maar je hebt er denk ik weinig aan voor je Min FPS want dan wordt een kaart vaak zwaar belast. peaky performance heb je niets aan. je wilt zo'n hoog mogelijke min FPS hebben en een stabiele average. Dat speelt het lekkerste.
Maar goed petje af voor nVidia het is zeker een mooie kaart geworden. Ik hoef die GPGPU persoonlijk niet dus ik hoop dat AMD voor de opvolger van de HD78xx ook GPGPU componenten schrapt en daar gewoon een echte game kaart van maakt.
Ik ben benieuwd wat de prijzen gaan doen. Misschien over een tijdje eens op zoek naar een 7970 OC kaart zodra de prijzen wat lager zijn
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Dat vind ik intressant omdat ik daar het meeste op game.
Ik denk dat nvidia het moet gaan afleggen.
Zoiezo snap ik niet dat nvidia altijd zuinig is met het vram op de kaarten.
Als er een 4 gb variant komt mag je nog 100 euro meer gaan betalen.
Polltijd!
Goed, om het even overzichtelijk te maken, een big-ass poll waarin ik alle genoemde sites in de TS behandel. Ik wil een echt duidelijke meerderheid zien na alle stemmen, so click wisely. Vind je de site echt waardevol, klik dan gewoon Ja! En heb je meer iets van "meh, nou.. Ehh.. Wel leuk, maar.." dan Nee..
Lijkt me vrij duidelijk. Bij de launch van New Zealand wil ik het volgende deel online zetten en dan wil ik toch wel een overzicht hebben van welke sites wel / niet te behandelen. Remember, het volgende deel wordt een mijlpaal-editie!

Poll: Tweakers.net
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: HWI
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: Anandtech
• Ja!
• Nee.
Tussenstand:
Poll: HardwareCanucks
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: IXBT
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: LegitReviews
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: ComputerBase
• Jawohl!
• Nein..
Tussenstand:
Poll: VR-Zone
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: [H]ard|OCP
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: Guru3D
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: Overclockers
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: TechPowerUp!
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: HardwareHeaven
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: Tom's Hardware
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: PC Perspective
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: HotHardware
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: Hexus
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: HardwareSecrets
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: MaximumPC
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: ExpertReviews
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: PCGamesHardware
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: Kitguru
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: NeoSeeker
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: Clubic
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: LesNumeriques
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: WSGF
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Poll: HT4U
• Ja!
• Nee..
Tussenstand:
Wat een werk.. Er zullen er misschien 1 of 2 missen maar dit is alles wat in de TS bij de Tahiti XT reviews te vinden was. Klik er maar lekker op los
http://nl.hardware.info/r...ia-geforce-gtx-680-reviewCliors40 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:12:
Ik zou wel is wat benchmarks met triple monitor willen zien.
HWI test alle games op tripleschermen en de 680 wint vaak.
Here you go: http://www.computerbase.d...eyefinity_auf_einer_karteCliors40 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:12:
Ik zou wel is wat benchmarks met triple monitor willen zien.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 22-03-2012 18:29 ]
Liefhebber van Tweakers
GTX680 was origineel eigenlijk bedoeld als GTX660. Alleen is de performance voor games veel beter dan verwacht. Dat de compute-performance dan niet meekan met 7970, tja.Astennu schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:08:
[...]
nVidia heeft eigenlijk gedaan wat AMD met de 6970 deed. Een architectuur met wat GPGPU maar vooral gericht op games. De GTX580 is regelmatig sneller dan de GTX680 als je naar GPGPU kijkt. Ze hebben aardig wat die space bespaard door GPGPU te verslechteren daardoor is het wel een ideale kaart voor games geworden.
Het zou leuk zijn mocht je ook kunnen zeggen: site nog niet bezocht.pino85 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:28:
Gevote, maar met zoiets krijg je ook mensen die zo maar wat voten ( ben ik bang) maar goed we zullen zien wat er uit komt, ben benieuwd.
[ Voor 20% gewijzigd door pino85 op 22-03-2012 18:38 ]
Liefhebber van Tweakers
Ja, maar niet zomaar een game. Is toch wel een van de zwaardere en populairdere games dacht ik.
Beetje zonde van je tijd de besten zijn al genoemd en je mist er een paar hele goede sites. Als je het te veel moeite vind wil ik het anders ook wel doen.3XPER7 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:13:
Polltijd!
Goed, om het even overzichtelijk te maken, een big-ass poll waarin ik alle genoemde sites in de TS behandel. Ik wil een echt duidelijke meerderheid zien na alle stemmen, so click wisely. Vind je de site echt waardevol, klik dan gewoon Ja! En heb je meer iets van "meh, nou.. Ehh.. Wel leuk, maar.." dan Nee..
Lijkt me vrij duidelijk. Bij de launch van New Zealand wil ik het volgende deel online zetten en dan wil ik toch wel een overzicht hebben van welke sites wel / niet te behandelen. Remember, het volgende deel wordt een mijlpaal-editie!
Wat een werk.. Er zullen er misschien 1 of 2 missen maar dit is alles wat in de TS bij de Tahiti XT reviews te vinden was. Klik er maar lekker op los
AMD Nieuwsdiscussie
Die komt er wel bij lijkt me gezien de vele sites die veel nee's krijgen, dus no worries lijkt memadmaxnl schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:59:
Zou raar zijn als CB er niet bij zit straks.
[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 22-03-2012 19:29 ]
Liefhebber van Tweakers
Het is een poll, hoe gaat dat helpen. Goede onderbouwing ga je niet krijgen. En slechte stemmen (mis klik, ik heb geen idee klik, ik klik expres mis, enz) zullen er ongetwijfeld tussen zitten. Of te wel poll schiet je niks mee op.3XPER7 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:06:
Of ik het teveel moeite vind is 1. Of het die moeite waard is, is 2. En dat is waar ik nu hoop achter te komen
Tweakers.net
Hardware.Info
AnandTech
TechPowerUp
HardOCP
Techreport
HardwareCanucks
Xbitlabs
ComputerBase
Hardware.fr
Zijn de besten en/of meest interessante reviews, als jij een betere weet mag je het zeggen of als je zegt dat er één niet in moet zeg dat dan ook, maar ik zie geen reden om hier iets aan te veranderen.
AMD Nieuwsdiscussie
Review met de kaarten allebei flink overgeklokt.
Geeft heel wat andere resultaten dan
Kan best zo zijn maar er komt geen snellere versie meer. Die komt waarschijnlijk pas bij de refresh van de HD79xx serie en is nu dus niet relevant. Dit is wat nVidia tov de HD79xx serie zet en als opvolger van de GTX580 ziet dus daar mag je em ook mee vergelijken. Dat er eigenlijk een GK100 geplanned was is leuk maar daar hebben we nu niets aan.Jack77 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:32:
[...]
GTX680 was origineel eigenlijk bedoeld als GTX660. Alleen is de performance voor games veel beter dan verwacht. Dat de compute-performance dan niet meekan met 7970, tja.
Prima.-The_Mask- schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:16:
[...]
Het is een poll, hoe gaat dat helpen. Goede onderbouwing ga je niet krijgen. En slechte stemmen (mis klik, ik heb geen idee klik, ik klik expres mis, enz) zullen er ongetwijfeld tussen zitten. Of te wel poll schiet je niks mee op.
Tweakers.net
Hardware.Info
AnandTech
TechPowerUp
HardOCP
Techreport
HardwareCanucks
Xbitlabs
ComputerBase
Hardware.fr
Zijn de besten en/of meest interessante reviews, als jij een betere weet mag je het zeggen of als je zegt dat er één niet in moet zeg dat dan ook, maar ik zie geen reden om hier iets aan te veranderen.
En HD7970 was nooit bedoeld om te concurreren met de 'echte' GTX680, als je GK100/110/112 graat zo wilt noemen. Dat de compute-performance van GK104 niet mee kan komen met zijn werkelijke concurrent, al is GK104 ~50mm2 kleiner, is gewoonweg een oprechte negatieve connotatie in de algemene waardering van de chip.Jack77 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:32:
GTX680 was origineel eigenlijk bedoeld als GTX660. Alleen is de performance voor games veel beter dan verwacht. Dat de compute-performance dan niet meekan met 7970, tja.
Inderdaad. eerst werd door veel mensen geclaimed dat AMD flut was omdat het slechte GPGPU performance had en dat CUDA het helemaal was. Dan vind ik het gewoon raar en negatief dat je nu een jaar moet wachten voordat je weer beter GPGPU performance van nVidia gaat krijgen. En in aardig wat gevallen is een GTX580 gewoon een betere keuze voor GPGPU. En dat vind ik opzich wel raar aangezien nVidia al tijden roept dat GPGPU heel belangrijk is.dahakon schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:40:
[...]
En HD7970 was nooit bedoeld om te concurreren met de 'echte' GTX680, als je GK100/110/112 graat zo wilt noemen. Dat de compute-performance van GK104 niet mee kan komen met zijn werkelijke concurrent, al is GK104 ~50mm2 kleiner, is gewoonweg een oprechte negatieve connotatie in de algemene waardering van de chip.

Voor mij nr. 1 iig
X-bit valt ook niet te missen.
[ Voor 7% gewijzigd door edward2 op 22-03-2012 21:01 ]
Niet op voorraad.
Interessant nu zie je ook meteen dat de kaarten veel dichter bij elkaar liggen.Cliors40 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:21:
http://vr-zone.com/articl...me-lose-some/15322-5.html
Die turbo vind ik maar een rare eend, je hebt er eigenlijk niks aan omdat als je kaart het makkelijk heeft hij sneller gaat lopen. Lijkt meer op een truc om reviews positief er uit te laten zien
Wat mij interessanter lijkt is een "Eco mode" waar je aangeeft wat je "Desired FPS" is en dat hij zich daar op aanpast met clocksnelheden. Dus stel ik wil met mijn tft toch niet meer halen dan 60fps dan limit ik hem daar mooi op zodat het verbruik van mijn kaart minder wordt.
Met de polls is het inderdaad handig dat er een vote bij komt die "Ken ik niet" zegt. Hoewel je bij de meeste polls je kan zien dat alleen bij bekende veel wordt gevote.
http://support.amd.com/us...Pages/HD78007Support.aspx
dx10+ profiles werken echter nog alleen via het globale profiel.
CAP's zijn niet nodig voor zover ik getest hebt met CF.
[ Voor 12% gewijzigd door edward2 op 22-03-2012 21:27 ]
Niet op voorraad.
Zelf vind ik tweakers.net en hw.info ( al zijn ze wel wat beter bezig laatste tijd) niet echt je van het, hardware.fr ken ik niet echt moet ik bekennen, de rest wel al bekijk ik ook regelmatig hardware heaven en die mag er ook wel bij.-The_Mask- schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:16:
[...]
Het is een poll, hoe gaat dat helpen. Goede onderbouwing ga je niet krijgen. En slechte stemmen (mis klik, ik heb geen idee klik, ik klik expres mis, enz) zullen er ongetwijfeld tussen zitten. Of te wel poll schiet je niks mee op.
Tweakers.net
Hardware.Info
AnandTech
TechPowerUp
HardOCP
Techreport
HardwareCanucks
Xbitlabs
ComputerBase
Hardware.fr
Ik weet niet in hoeverre die lijst zich verhoud met de poll, heb dat nog niet bekeken, zal morgen eens kijken.
Dat is interessant bedankt voor de link.Cliors40 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:21:
[ Voor 21% gewijzigd door pino85 op 22-03-2012 23:11 ]
Liefhebber van Tweakers
Hardware.fr is echt goed, reviewer weet ook waar die het over heeft, alleen jammer dat het in het Frans is.pino85 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:03:
[...]
Zelf vind ik tweakers.net en hw.info ( al zijn ze wel wat beter bezig laatste tijd) niet echt je van het, hardware.fr ken ik niet echt moet ik bekennen, de rest wel al bekijk ik ook regelmatig hardware heaven en die mag er ook wel bij.
Hardware Heaven is wel oké, maar echte diepgang of bijzonderheid hebben ze imo niet.
AMD Nieuwsdiscussie
http://www.behardware.com al zijn ze altijd wat later met de Engelse versie.-The_Mask- schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:16:
[...]
Hardware.fr is echt goed, reviewer weet ook waar die het over heeft, alleen jammer dat het in het Frans is.
Niet op voorraad.
Hele goede link. Als ik dit zo lees spreekt AMD EyeFinity mij meer aan. Het overclocken van een kaart is toch niet heel moelijk en tijd rovend ?Cliors40 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:21:
Ik gebruik Msi afterburner en dat werkt prima.
Zal die site dan eens in de gaten houden, alleen ik kan bijna geen frans dat is wel erg jammer.. maar cijfertjes bekijken moet wel lukken.-The_Mask- schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:16:
[...]
Hardware.fr is echt goed, reviewer weet ook waar die het over heeft, alleen jammer dat het in het Frans is.
Hardware Heaven is wel oké, maar echte diepgang of bijzonderheid hebben ze imo niet.
Liefhebber van Tweakers
Google translate Frans->Nederlands of Frans->Engels geeft doorgaans redelijk leesbare vertalingen.pino85 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 01:40:
[...]
Zal die site dan eens in de gaten houden, alleen ik kan bijna geen frans dat is wel erg jammer.. maar cijfertjes bekijken moet wel lukken.
Aangaande HD7970 overclock, tot 1100MHz kun je de kaart volgens mij ook gewoon unlocken in AMD's eigen Vision Control Center en hem tot 1100MHz en een beetje doorjagen. Dus niet eens aparte software nodig.
CCC Limits zijn 1125-1575. Meestal wel voldoende voor overclocking zonder voltage verhogingen.dahakon schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 05:34:
[...]
Google translate Frans->Nederlands of Frans->Engels geeft doorgaans redelijk leesbare vertalingen.
Aangaande HD7970 overclock, tot 1100MHz kun je de kaart volgens mij ook gewoon unlocken in AMD's eigen Vision Control Center en hem tot 1100MHz en een beetje doorjagen. Dus niet eens aparte software nodig.
Daar had ik nog niet aan gedacht goed idee.dahakon schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 05:34:
[...]
Google translate Frans->Nederlands of Frans->Engels geeft doorgaans redelijk leesbare vertalingen.
Heb eens naar de poll gekeken en de sites die zeker volgens de mensen die stemden in het volgende deel moeten komen zijn tot nu toe:
Tweakers
Anandtech
Computerbase
[H]ard|OCP
TechPowerUp!
Dan zijn er nog wat twijfel gevallen waar het verschil 2 stemmen is of gelijke stemmen
HardwareSecrets 8 voor 8 tegen
Guru3D 17 tegen 16 voor
VR-Zone 9 tegen 8 voor
IXBT 10 tegen 8 voor
HardwareCanucks 14 voor 13 tegen
De rest is duidelijk nee geworden.
Wat vinden we van de uitslag tot nu toe?
Liefhebber van Tweakers
Ben benieuwd waarom de mensen nee hebben gezegd, concurrentie?
Kan je de voltage makkelijk verhogen? Is hier een handleiding van of een filmpje?Astennu schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:27:
[...]
CCC Limits zijn 1125-1575. Meestal wel voldoende voor overclocking zonder voltage verhogingen.
Omdat de resultaten niet stabiel zijn. In vergelijking met andere goede sites wijkt het vaak behoorlijk af. Daarnaast zijn er wel meer sites die 3 Screen setups testen. Maar dan nog leuk dat ze dat soort dingen testen. Maar als je dat niet op een goede manier doet heb je er niets aan.Versteegrob schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:00:
Vind het onbegrijpelijk dat HWI een nee is geworden. Ze hebben altijd veel games, testen als enige op een resolutie van 3 x Full HD en de review is Nederlands en uitgebreid.
Nederlands is imo geen pluspunt tov engels. Het gaat mij om de inhoud. Zelf lees ik HWI en Tweakers als een van de laatste. Ik lees nog liever Computerbase via google translate. Aan die resultaten heb je tenminste iets.
Met Afterburner en bv sapphire Trixx kan dat ja.Versteegrob schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:00:
[...]
Kan je de voltage makkelijk verhogen? Is hier een handleiding van of een filmpje?
Maar bij een HD79xx is dat imo niet nuttig. 1.175 is al iets hoger dan het optimale voltage. Boven dat voltage krijg je er relatief weinig MHz voor terug maar wel een veel hoger verbruik. Dus ik zou dat lekker met rust laten.
Voor 24/7 gaming is dat niet nuttig. Ik heb zelf een apart kaartje te pakken wat stock 1,05 of 1,09v doet. Mijn max clock is dan ook 1065 MHz voor de core maar hij is wel veel stiller en zuiniger.
De top 5 ziet er goed uit. Maar ik vind het echt heel raar dat Xbitlabs er niet bij staat. Ja ze krijgen niet altijd als eerste de kaarten te pakken. Maar zodra er een review online komt is deze heel goed en zeer uitgebreid. Min FPS waar het mogelijk is. Echte verbruik cijfers omdat ze echt de kaart meten. En mooie vergelijking tabellen waar je heel makkelijk ziet wat welke kaart tov zijn concurrent doet in alle geteste games. En niet te vergeten betrouwbare resultaten die in lijn liggen met Anandtech enz.pino85 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:57:
[...]
Daar had ik nog niet aan gedacht goed idee.
Heb eens naar de poll gekeken en de sites die zeker volgens de mensen die stemden in het volgende deel moeten komen zijn tot nu toe:
Tweakers
Anandtech
Computerbase
[H]ard|OCP
TechPowerUp!
Dan zijn er nog wat twijfel gevallen waar het verschil 2 stemmen is of gelijke stemmen
Guru3D 17 tegen 16 voor
VR-Zone 9 tegen 8 voor
IXBT 10 tegen 8 voor
Dus ik zou die er toch heel graag bij willen zien.
[ Voor 56% gewijzigd door Astennu op 23-03-2012 09:10 ]
Ik mis in ieder geval Techreport.com !!pino85 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:57:
[...]
Tweakers
Anandtech
Computerbase
[H]ard|OCP
TechPowerUp!
Guru3D 17 tegen 16 voor
VR-Zone 9 tegen 8 voor
IXBT 10 tegen 8 voor
Verder sluit ik me aan bij het lijstje dat TheMask al een paar keer gequote heeft. Ook heeft hij aangeboden om dat deel vd TS voor je te maken/bij te helpen dus waarom zou je je teveel beperken?
In zijn lijst zit namelijk een goede balans en in ieder geval de genoemde buitenlandse sites uit die lijst hebben allemaal hun eigen benadering en zijn van hoge kwaliteit met relatief weinig bias (imho).
Tweakers en HWI mogen van mij onderaan erbij staan maar daar kijk ik meer naar voor de leuk. (Sorry, ik weet dat er veel werk in gaat zitten maar deze sites zijn voor mij vooralsnog niet leidend voor mijn aankoop)
Die mix zorgt ervoor dat je jezelf een relatief goed beeld van de kaarten kunt vormen.
[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 23-03-2012 10:12 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
XFX heeft nu (toch) ook vier modellen van de HD7850 op de website staan. Overclock tot 975 Mhz.Shabbaman schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:54:
[...]
Zo denk ik er ook over, maar mijn HD4870 is het aan het begeven dus ik ga denk ik niet zo lang wachten.
Hm, wat mist er op dit plaatje:
[afbeelding]
Waarom zou XFX er voor kiezen om geen variant van de HD7850 te maken? Ze hebben nu ook maar één variant van de HD7870 aangekondigd (en eentje op stock speeds nog wel), terwijl XFX van de HD7770 maar liefst vier varianten heeft.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Is er een manier om de 2D clocks van ATi te stoppen of de waarden van 3D over te laten nemen? Ik wil bijvoorbeeld tegelijk naar YouTube luisteren en BF3 spelen: maar met YouTube open, staat mijn videokaart altijd op 500/750, de 2D clocks. Voor BF3 heb ik hogere clocks nodig om het wat speelbaar te kunnen hebben.
Sapphire HD4830 512MB
Standaard: 575/900
OC naar: 765/1030
2D clocks: 500/750
Idle clocks: 160/250
Versteegrob schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:00:
Vind het onbegrijpelijk dat HWI een nee is geworden. Ze hebben altijd veel games, testen als enige op een resolutie van 3 x Full HD en de review is Nederlands en uitgebreid.
- De tech-info is zelden volledig.
- Nederlands is verwaarloosbaar door termen die krom vertaald worden.
- 3x Full HD gebeurt bij 1 op de 4 reviews.
- Geen min-FPS = geen review.
Verwijderd
Concurrentie he. Ze doen het aardig goed vind ik. Niet altijd gedaan maar zins de 3 schermen resoluties weiken ze amper af van de beste sites.Versteegrob schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:00:
Dit is het verkeerde topic voor je vraag. Dit moet je in een Ervaringen topic doen.ikt schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:26:
Goeiemorgen heren.
Is er een manier om de 2D clocks van ATi te stoppen of de waarden van 3D over te laten nemen? Ik wil bijvoorbeeld tegelijk naar YouTube luisteren en BF3 spelen: maar met YouTube open, staat mijn videokaart altijd op 500/750, de 2D clocks. Voor BF3 heb ik hogere clocks nodig om het wat speelbaar te kunnen hebben.
Sapphire HD4830 512MB
Maar om toch snel antwoord te geven. Je hebt een paar opties:
1: Bios maken en alle clocks en voltages in de 3D clocks en voltages veranderen
2: Een tool als MSI afterburner gebruiken en daar in de software een OC profiel maken en zeggen dat je wilt dat dat Profiel altijd actief is.
3: Config files van de drivers aanpassen zodat hij altijd in 3D clocks blijft.
Ik denk dat optie 2 het makkelijkste is. Houd er wel rekening mee dan je dan een veel hoger stroom verbruik hebt. Andere optie is om firefox af te sluiten tijdens het gamen. Het klopt dat die plugin contrainer en volgens mij vooral flash de kaart primair blijft aanspreken waardoor hij die clocks claimed. Games krijgen blijkbaar een lagere prioriteit en blijft hij vervolgens op lagere clocks hangen.
Dat is misschien wel waar. Maar tot die tijd hoeft hij van mij niet in de lijst. Als het over een half jaar wel op orde is. (Dus min FPS en consequente en betrouwbare resultaten) dan mogen ze wat mij betreft meteen in de lijst.Nikeo schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:50:
HWI heeft niet de beste historie maar de laatste tijd troeven ze toch soms tweakers af. Qua inzet moet je het ze nageven... qua resultaat soms ook. Maar vanwege de genoemde argumenten van andere is het nog net niet. Maar als de lijn van progressie van de laatste 2 jaar wordt doorgezet komt dat snel helemaal goed
5 sites is meer dan genoeg. Ben je wel lang zoet mee wil je alle informatie tot je nemen en het laten bezinken. Alleen vind ik Tweakers niet echt thuishoren in het rijtje, maar hoort er min of meer wel bij omdat we hier op Tweakers zitten. Tweakers heeft niet altijd een review (GTX680 review anyone ?) en als ze al een review hebben vind ik het meestal een beetje karig. Er is bijna nooit achtergrond informatie. Wel heeft Tweakers als enorm groot plus punt dat ze de minimale FPS aangeven.pino85 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:57:
[...]
Tweakers
Anandtech
Computerbase
[H]ard|OCP
TechPowerUp!
Guru3D 17 tegen 16 voor
VR-Zone 9 tegen 8 voor
IXBT 10 tegen 8 voor
Ipv clocks te gaan veranderen kan je beter gewoon de hardware versnelling uitzetten in flash. Dat is makkelijker en als je cpu toch sterk genoeg is voor HD content dan maakt dat niks uit.ikt schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:26:
Goeiemorgen heren.
Sapphire HD4830 512MB
Ja dat heb ik inderdaad ook wel eens gezien. Ze hebben ook andere grafieken over FPS verloop die erg mooi zijn. Dus die is ook het overwegen waard.AquaSheep schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:16:
The Tech Report zou ik ook meenemen. In tegenstelling tot de andere sites meten zij de tijd die nodig is om een frame te renderen. Daardoor zie je heel goed of er microstutter is.
[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 23-03-2012 13:35 ]
1. Temperatuur meten d.m.v. infrarood (Hardware.fr) (waarom kan daarop niet gestemd worden, 3XPER7 !!!).
2. FPS grafiek uitzetten tegen de tijd (HardOCP).
3. Het in één oog opslag kunnen zien hoe een kaart gemiddeld presteert (Computerbase en TPU).
4. Goede achtergrond informatie geven en uitleg geven over gebruikte techniek etc. (Anandtech).
5. Unieke instellingen gebruiken zoals 7680x1600, 9600x1200 9600x1080 (site???).
6. Uitgebreide GPGPU benchmark suite (site???).
7. Sites die constant met de nieuwste drivers testen (site ???).
Enzovoort enzovoort...
[ Voor 20% gewijzigd door madmaxnl op 23-03-2012 17:47 ]
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door pino85 op 23-03-2012 19:01 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Op zich ben ik daar wel benieuwd naar, want dat kan natuurlijk niet. Weet iemand toevallig iets waar ik op kan zoeken buiten Guru3D?dahakon schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 19:09:
Het bewijs is ook wel eens geleverd in dit topic (ondertussen een hele lading deeltjes terug denk ik).
Ik heb het destijds aangetoond. Als alle resultaten overeenkomen terwijl er andere drivers zijn gebruikt klopt het gewoon niet.Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 18:51:
Zijn dat geruchten, redelijk onderbouwde geruchten of feiten?
Verwijderd
Heb je een linkje o.i.d.? Ik heb wat moeite het terug te vinden in de 124 delenmadmaxnl schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 20:57:
Ik heb het destijds aangetoond. Alles alle resultaten overeenkomen terwijl er andere drivers zijn gebruikt klopt het gewoon niet.
[ Voor 51% gewijzigd door madmaxnl op 23-03-2012 21:00 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Ik vond 'm altijd wel prettig, maar als er argumenten tegen zijn moet ik dat natuurlijk gaan heroverwegen.-The_Mask- schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 00:41:
Maar Guru3D is sowieso geen hoogvlieger en voegt imo sowieso niks toe boven de genoemde 10 sites.
Zo niet is er zicht op wanneer dit bekend word gemaakt want dit word toch wel een spannend moment voor ons allen
[ Voor 45% gewijzigd door pino85 op 24-03-2012 10:19 ]
Liefhebber van Tweakers
Kom amper op guru3d o.a. omdat (iig in het verleden) ze nogal kritiekloos naar nvidia waren. Leuke site als je je kopersbias bevestigd wilt zien....Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 00:43:
[...]
Ik vond 'm altijd wel prettig, maar als er argumenten tegen zijn moet ik dat natuurlijk gaan heroverwegen.
Kun je beter naar de al vaak genoemde onderstaande sites gaan, die zijn voorzover ik/we kunnen nagaan tenminste redelijk objectief en durven ook gewoon kritiek te spuien op AMD en nVidia. Bovendien hebben ze een goede manier van testen waarbij ze allemaal ook hun eigen invalshoek hebben wat het interessant maakt.
Deze dus:
www.hardocp.com
www.anandtech.com
www.techreport.com
www.computerbase.de
www.techpowerup.com
www.xbitlabs.com
www.hardware.fr / www.behardware.com
www.hardwarecanucks.com
Als je die gelezen hebt, heb je een goed beeld van de kaarten.
pino85 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 10:16:
Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke lijst, is de knoop al door gehakt 3XPER7?
Zo niet is er zicht op wanneer dit bekend word gemaakt want dit word toch wel een spannend moment voor ons allen
[ Voor 18% gewijzigd door Help!!!! op 24-03-2012 10:43 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
AMD Nieuwsdiscussie
Kijk ik af en toe ook wel eens maar na bovenstaande lijst ben ik meestal reviewmoe....
Heb m erbij gezet.
ps:
Sluit niet uit dat er nog een paar zijn maar in grote lijnen zijn dit voor mij wel de belangrijkste.
Kijk ook nog wel bij tweakers en wat andere sites maar die zijn voor mij meer ter kennisgeving en niet doorslaggevend.
Vroeger keek ik bijv. ook nog wel bij www.beyond3d.com maar daar is het wat stil sinds vertrek Dave Baumann.
[ Voor 41% gewijzigd door Help!!!! op 24-03-2012 10:45 ]
PC Specs
- Tweakers.net
- Hardware.Info
- AnandTech
- TechPowerUp
- HardOCP
- Techreport
- HardwareCanucks
- Xbitlabs
- ComputerBase
- Hardware.fr
Deze zou ik er persoonlijk nog niet in zetten, redenen zijn al genoemd in dit topic.
Ook zou ik er op letten dat er niet meer sites bijkomen om het maar op te vullen, meer is dan niet altijd beter, kwaliteit gaat boven kwantiteit.
Verder kan ik me wel in dat lijstje vinden !
[ Voor 137% gewijzigd door pino85 op 24-03-2012 13:33 ]
Liefhebber van Tweakers
Als ik dat wil weten kijk ik wel op NU.nl en daar kom ik dus nooit net zoals ik nooit naar het nieuws kijk
Dus +1 voor HWI
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Maar idd die video's zijn ja soms tenenkrommend haha dat klopt!
[ Voor 50% gewijzigd door pino85 op 24-03-2012 20:24 ]
Liefhebber van Tweakers
pino85 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:23:
Het gaat nu niet over nieuws maar over reviews( van videokaarten)
Maar idd die video's zijn ja soms tenenkrommend haha dat klopt!
PC Specs
Liefhebber van Tweakers
http://support.amd.com/us...rsion123ReleaseNotes.aspx
FYI AMD Catalyst 12.3 CAP1 is now available http://t.co/NaosD39o -- Andrew D (@CatalystCreator)
[ Voor 17% gewijzigd door Indy91 op 30-03-2012 09:29 ]
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Nice. Ik ga deze week nog even 7970 CF testen. Dan zal ik deze ook meteen even installeren.
Ik heb her en der wel eens gelezen dat je deze cap drivers ook kunt/moet installeren als je GEEN CF setup hebt. Wat is daarvan waar? Heeft het nut?
Als ik me niet vergis, zitten in de CAP drivers enkel games profielen die gebruikt worden in een CF setup.
De CAP drivers worden dan vanzelf in een latere Catalyst driver versie verwerkt.
Ik gebruik voor mijn HD6870CF setup nog steeds enkel de Catalyst 12.1 drivers, zonder CAP drivers.
Maar ik ga zeker binnenkort de Cats.12.3 + de bijhorende CAP1 uitproberen.
[ Voor 12% gewijzigd door Indy91 op 30-03-2012 12:20 ]
Dit topic is gesloten.
Hou het aub on-topic, dit is een AMD Radeon info & nieuwsdiscussietopic en dus NIET een AMD vs nVidia bashtopic. Tolerantie voor onzinnige ver-pis-vergelijkingen zal erg laag zijn. Kom dus met nieuwe info, ga niet een 1001-keer gevoerde discussie nog eens voeren.