|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik heb op de site van AMD een afbeelding gevonden waaruit blijkt dat een HD6790 en 6870 te combineren zijn met Crossfire. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of me hierbij kan helpen. Heb zelf momenteel een 6790 en zou een zo hoog mogelijke combinatie willen maken natuurlijk. Maar ik wil wel zeker zijn dat het goed werkt.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
HIS introduceert HD 7970 IceQ X²
Source: http://www.expreview.com/18776.htmlVia: http://www.3dfxzone.it/news/reader.php?objid=16818

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Een Accelero S1 houd mijn 4850 (110watt TDP) onder load al niet koel genoeg, laat staan een 7850.tweak_dude schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:02:
[...]
Waarom wachten? Zet er gewoon zelf een Arctic Accelero S1 op. Ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit ook.
* tweak_dude twijfelt nog tussen de 7850 en 7870. Het gemeten verbruik verschilt nogal tussen de reviews dus ik weet nog niet of een 7870 te doen is icm een Accelero met low rpm fan (bij voorkeur <= 600rpm).
Daar ben je echt wel een fan/turbo module voor nodig
Mijn 4850 wil dat ook niet idd. Een 7850 is net wat zuiniger. Maar een fan op een laag aantal toeren helpt al veel (en zoals nero355 al zei kan dat zo goed als onhoorbaar) dus ik wil de 7870 niet uitsluitenspNk schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:29:
[...]
Een Accelero S1 houd mijn 4850 (110watt TDP) onder load al niet koel genoeg, laat staan een 7850.
Daar ben je echt wel een fan/turbo module voor nodig
/endthread:
http://www.hardwareheaven...rd-review-conclusion.html
Without doubt MSI have developed the single most impressive card we have seen to date.
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Reken daar maar op ja.Versteegrob schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:42:
Die ziet er super uit ja alleen wat zal de prijs ongeveer zijn, 550 euro?

Wie weet3XPER7 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:07:
AllemachtigIk neem aan dat ze nu wel ongeveer aan de grens van potentie van de chip zitten?
Haha, niet tevreden met 1800/7700 hoor ik al!spNk schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:11:
Sick. Ben benieuwd wat er nog gaat komen, 2ghz core icm 8ghz mem?
![]()
Verwijderd

Where's the fun in that?3XPER7 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:32:
De stock clock van die Lightning mag van mij best wel naar 1200MHz
Het staat een stuk indrukwekkender dan 1070MHz, jullie variant onder de stock koelert staat al op 1010
Doen we dat, gaan mensen weer klagen over het verbruik bijvoorbeeld, of de temperatuur van de GPU. Clockspeeds zijn altijd een afweging.. een balans van heel veel factoren.3XPER7 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:34:
Het staat een stuk indrukwekkender dan 1070MHz, jullie variant onder de stock koelert staat al op 1010
Mwua, dat moet met die TF4 toch wel goed zitten?neliz schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:49:
[...]
Doen we dat, gaan mensen weer klagen over het verbruik bijvoorbeeld, of de temperatuur van de GPU. Clockspeeds zijn altijd een afweging.. een balans van heel veel factoren.
kaart is 305cm... in de kast kan ~29cm...
Met een zaag past alles. Als je niet alle 8 HDD plekken gebruik kan je best een stuk verwijderen.Indodraakje schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:58:
Ik kom er trouwens achter.. De bekende case Fractal Design R3... Daar zal de MSI 7970 lightning niet inpassen.
Was je van plan met LN2 / Droogijs / Vloeibaar Helium aan de slag te gaan?Indodraakje schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:06:
Hehe, dat kan idd. maarjah, denk maar dat ik van de 7970 Lightning naar de Sapphire Dual X 7970 ga X_X zoveel zou ik niet verliezen toch?
-edit- en de MSI is een custom pcb (dus minder kans op coil whine en dergelijken) of ik moet een grotere case kopen ^_^;;
[ Voor 27% gewijzigd door Indodraakje op 16-03-2012 22:29 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Als een 580 of 6970 Lightning past, dan past de 7970 ook!3XPER7 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 00:00:
Daarvoor zouden we bij onze MSI Man alhier moeten zijn@neliz: is de TF4 veel langer dan de TF3, of, is de HD7970 Lightning veel langer dan de GTX580 Lightning?
7970 is 30.5cm
6970 is 31cm
580 is 30.5cm
Tevens heb ik persoonlijk(!) een hekel aan kasten waar wel een ATX size moederbord in past, maar geen ATX size kaarten.
fatsoenlijke kast = nooit problemen hebben.
offtopic:
Voor me nieuwe (game)build heb ik een matx case ( Inwin DragonSlayer) daar passen tot 32cm kaarten in, maar als je voor een 500+ euries vga kaartje gaat, kan er ook wel een deftige nieuwe case van af

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
@Neliz: "Zoals altijd heeft MSI er weer wat extreems van gemaakt." Respect.
@Marc: Heb jij die kaarten van XFX al teruggestuurd? Ik krijg er drie (7970, 7870 en 7770) als de eerste batch van de reviewers terug is, dus misschien krijg ik de jouwe wel
[ Voor 33% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 17-03-2012 15:49 ]
Tja, dat heb je met kasten waar de focus op zoveel mogelijk drive bays ligt.Indodraakje schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:58:
Ik kom er trouwens achter.. De bekende case Fractal Design R3... Daar zal de MSI 7970 lightning niet inpassen.
Helaas is dat bij (te) veel kasten het geval.
Wat is de max ATX card length dan eigenlijk?neliz schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:50:
Tevens heb ik persoonlijk(!) een hekel aan kasten waar wel een ATX size moederbord in past, maar geen ATX size kaarten.
fatsoenlijke kast = nooit problemen hebben.
[ Voor 34% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-03-2012 19:21 ]
[ Voor 43% gewijzigd door Werelds op 18-03-2012 19:38 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Onperkt...of nul, afhankelijk hoe je het bekijkt. ATX specificeert namelijk geen lengte voor insteek kaarten.Olaf van der Spek schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:08:
Wat is de max ATX card length dan eigenlijk?
PCI-e wel, 174 mm voor een short-card, 311,83 mm voor een long-card/
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Dan snap ik de getallen niet zo die er soms bij kasten staan ('up to 390mm' bijvoorbeeld), noem het gewoon 'all pcie cards fit'.
Overigens koop ik kasten altijd op de grootte van het moederbord, dus ATX of mATX, en ik zal daar toch echt niet de enige in zijn.
1x DL DVI, 1x SL DVI/HDMIdcm360 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:32:
Als ik me niet vergis kan een 7970 uitvoer leveren voor 2 DVI/HDMI schermen (dat is hetzelfde signaal en kan je met een goedkoop adaptertje omzetten),
Dan heb je dus e-ATX nodig:dcm360 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:29:
Het probleem lijkt mij meer de lengte van de kaart anders, mn 7970 past net aan in mn Define R2 en in alle andere kasten die ik heb staan zou die niet eens passen. Die kaarten steken ook een aardig eindje buiten een ATX moederbord uit ook.
EATX (extended ATX) 12 in (305 mm) 13 in (330 mm)
microATX and EmbATX 9.6 in (244 mm) 9.6 in (244 mm)
Wikipedia: ATX
In EATX passen zelfs zulke monsters als de 3dfx voodoo5 6000 of de nvidia 7900 gtx in:
http://www.3dfx.ch/galler...900+GX2+_amp_+V6K+Top.JPG
12 1/4 " (32cm)
ati had ook van die gevallen:

nieuws: ATi R680 op de foto gezet
er zitten dan speciale rails evoor in in de diepere eATX-case
[ Voor 20% gewijzigd door Joepi op 19-03-2012 02:22 . Reden: aanvulling ]
Dat is de lengte van het moederbord. Niet de max lengte van kaarten.Joepi schreef op maandag 19 maart 2012 @ 02:17:
Dan heb je dus e-ATX nodig:
EATX (extended ATX) 12 in (305 mm) 13 in (330 mm)
Zo'n kast (en kaart) heb ik ook nog. Maar wat is nu de max lengte in dat geval? En volgens welke standaard?er zitten dan speciale rails evoor in in de diepere eATX-case
Allemaal gedefineerd in deze pdfOlaf van der Spek schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:00:
[...]
Dat is de lengte van het moederbord. Niet de max lengte van kaarten.
[...]
Zo'n kast (en kaart) heb ik ook nog. Maar wat is nu de max lengte in dat geval? En volgens welke standaard?
http://www.pcisig.com/dev...8f8551fdbac0476fd0f3c8feb
Verwijderd
Is het niet zo dat er voor oc kaarten al goede oc gpu's worden uitgezocht?-The_Mask- schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:18:
Je bent ook altijd nog afhankelijk van de GPU het PCB kan nog zo goed zijn, als de GPU niet mee werkt schiet je er weinig mee op.
Dat kan, maar dat gebeurt lang niet altijd. AMD en nVidia bepalen namelijk welke AIB welke chips krijgt. AMD en nVidia doen zelf ook 'binnen' om zo het meesten uit de GPUs te halen. Laptop GPUs zijn vaak de betere chips idem dito voor de GPUs gebruikt voor dual GPU kaarten.Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:40:
[...]
Is het niet zo dat er voor oc kaarten al goede oc gpu's worden uitgezocht?
De AIBs zullen AMD en nVidia waarschijnlijk verzoeken hen zoveel mogelijk goed overclockbare GPUs te sturen. Als ze dit al doen, doen ze het niet voor niets. De AIB die het meeste betaald voor de goed overclockbare GPUs krijgt ze waarschijnlijk.
Kan natuurlijk ook dat AMD en nVidia niet zo nauw gaan kijken of de GPUs goed overclockbaar zijn en dan laten ze het binnen aan de AIBs over.
Dat is weer die 312mm en dat is dus niet de lengte van kaarten die aan de voorkant ook ondersteund worden door de kast.Joepi schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:29:
[...]
Allemaal gedefineerd in deze pdf![]()
http://www.pcisig.com/dev...8f8551fdbac0476fd0f3c8feb
Vaag trouwens:
For server I/O needs there is allowance for
a 25W, standard height x1 card that MUST
be greater or equal to 7.0” but less than or equal
to full length
[ Voor 19% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-03-2012 16:52 ]
Ik denk dat het dit keer richting de oplossing van NVidia uit het verleden gaat, zoals de NVidia 7900 GX2:
Voodoo5 + Nvidia 7900GX2 foto
Of de GTX295 dual-PCB versie:

Waar een koelblok tussen stak met een fan er achter. Hadden ze speciaal een fanopening in de PCB's voor gemaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door Jorn1986 op 19-03-2012 21:20 ]
VooDoo 5 6000Jorn1986 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:20:
Want... hoe monsterlijk gaat de HD7990 dan wel niet worden, als de HD7970 al zo'n lange PCI-E kaart betreft?
Ik denk dat het dit keer richting de oplossing van NVidia uit het verleden gaat, zoals de NVidia 7900 GX2:
[afbeelding]
Of de GTX295 dual-PCB versie:
[afbeelding]
Waar een koelblok tussen stak met een fan er achter. Hadden ze speciaal een fanopening in de PCB's voor gemaakt.
De 7970 is volgens mij niet veel groter dan de 6950. Ik verwacht voor de 7990 het formaat van de 6990.
Die core's van de GTX295 zijn ook lomp groot en nemen veel meer ruimte in dan de core van 7970.
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 19-03-2012 20:03 ]
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2012 08:38 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Anders raad ik hem gelijk deze aan.
http://afuture.nl/productview.php?productID=357061
Maar goed dit is oftopic en moet hij dat zelf maar na vragen.
Waarom dan niet wat lagere stock voltages? Oke dan is je default OC headroom kleiner maar imo is verbruik dan toch wat belangrijker.neliz schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:49:
[...]
Doen we dat, gaan mensen weer klagen over het verbruik bijvoorbeeld, of de temperatuur van de GPU. Clockspeeds zijn altijd een afweging.. een balans van heel veel factoren.
Wat denken jullie trouwens over de geruchten over 7970 vs GTX680. Ik vraag me zelf af of het wel klopt. Als het klopt is de GTX680: Sneller in games, Sneller in compute, Zuiniger en de chip is kleiner dan de 7970. Klinkt mij iets te goed om waar te zijn.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Niet en daar is de prijs dan ook na.Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:34:
Hoeveel sneller is hij nu dan vergeleken met de gtx580?
Lagere yield is niet iets wat AMD graag heeft denk ik.Astennu schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:59:
[...]
Waarom dan niet wat lagere stock voltages? Oke dan is je default OC headroom kleiner maar imo is verbruik dan toch wat belangrijker.
GK104 is snel, maar hoe zwaarder de instellingen hoe beter de HD7970 het doet, eigenlijk precies zoals je kan verwachten.Wat denken jullie trouwens over de geruchten over 7970 vs GTX680. Ik vraag me zelf af of het wel klopt. Als het klopt is de GTX680: Sneller in games, Sneller in compute, Zuiniger en de chip is kleiner dan de 7970. Klinkt mij iets te goed om waar te zijn.
AMD Nieuwsdiscussie
Hoe bedoel je lagere yields? op deze speeds hadden ze makkelijk het voltage naar 1,09v kunnen zetten. 925 haal je dan nog met gemak. een enkele zal niet voldoende hebben aan 1v. Maar de meeste kunnen 925 mhz zonder problemen op 1v doen. Die ik zie niet in waarom die Lightning niet met iets lagere voltages zou kunnen werken op 1100 MHz. Dit zijn immers echte OC kaarten GPU's worden er neem ik aan wel een beetje op uitgezocht.-The_Mask- schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:13:
[...]
Niet en daar is de prijs dan ook na.
[...]
Lagere yield is niet iets wat AMD graag heeft denk ik.
[...]
GK104 is snel, maar hoe zwaarder de instellingen hoe beter de HD7970 het doet, eigenlijk precies zoals je kan verwachten.
Dus eigenlijk een soort van CPU / Mem bandbreedte bottelnek.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
nieuws: Vermeende kloksnelheden van Radeon HD 7990 verschijnen online
Deze kaart vraagt gewoon om waterkoeling. >1,2GHz op die GPUtjes. Voor 700 euro moet toch wel een watergekoelde HD7990 op de kop te tikken zijn ?[ Voor 28% gewijzigd door madmaxnl op 20-03-2012 13:33 ]
Ik ben benieuwd naar het verbruik van de kaart. Hoopte stiekem op een 7990 met 925-1250 @ 1,05v per GPU. Het zou kunnen dat ze de voltages ook al zo laag hebben staan. En ik sluit ook niet uit dat er een OC bios bij zit die full 7970 speeds mogelijk maaktmadmaxnl schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:30:nieuws: Vermeende kloksnelheden van Radeon HD 7990 verschijnen online
Deze kaart vraagt gewoon om waterkoeling. >1,2GHz op die GPUtjes. Voor 700 euro moet toch wel een watergekoelde HD7990 op de kop te tikken zijn ?
Ik denk wel wat meer, 800euro misschien? Een 6990 is toch al voldoende?Versteegrob schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:39:
De prijs van de 7990 zit toch ruim boven de 600 euro? En wanneer is die ongeveer leverbaar? Wil over 2/3 weken mijn game pc halen.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Waarom? Dat zijn AMD chips toch ook weleens geweest?Astennu schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:59:
Sneller in games, Sneller in compute, Zuiniger en de chip is kleiner dan de 7970. Klinkt mij iets te goed om waar te zijn.
800 maar? 2x 7970 prijs is al 900.fynrd1 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:48:
[...]
Ik denk wel wat meer, 800euro misschien? Een 6990 is toch al voldoende?
[ Voor 28% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-03-2012 14:10 ]
Van wat ik lees lijkt het grootste factor de binning van nvidia.Astennu schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:59:
[...]
Wat denken jullie trouwens over de geruchten over 7970 vs GTX680. Ik vraag me zelf af of het wel klopt. Als het klopt is de GTX680: Sneller in games, Sneller in compute, Zuiniger en de chip is kleiner dan de 7970. Klinkt mij iets te goed om waar te zijn.
AMd kon zuiniger zijn met huidige snelheden door wat minder V te gebruiken.
AMD kon sneller zijn door hogere snelheden te zetten met huidig voltage.
Als ik zie dat in het nvidia topic er geafficheerd wordt met 680 overclocks... van 6%... dan lijkt het me duidelijk dat de chip ofwel op zen einde zit van zijn frequentie mogelijkheden ofwel op het einde van zijn frequentie mogelijkheden bij het default voltage. Hetzelfde met het geheugen dat gewoon tegen zijn max (gedefinieerd max) aanloopt.
Bij AMD zitten ze er 15% af.
Nvidia lijkt me er dus alles aan te doen via binning om met hun model gewoon AMD te onttronen... zij kiezen voor het imago terwijl AMD heeft gekozen voor meer bruikbare 'high-end' chips.
[ Voor 4% gewijzigd door Devpartner op 20-03-2012 14:16 ]
En dat is iets dat nog nooit veranderd is.Devpartner schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:15:
Nvidia lijkt me er dus alles aan te doen via binning om met hun model gewoon AMD te onttronen... zij kiezen voor het imago terwijl AMD heeft gekozen voor meer bruikbare 'high-end' chips.
Denk ik! nergens op gebaseerdOlaf van der Spek schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:07:
[...]
Waarom? Dat zijn AMD chips toch ook weleens geweest?
[...]
800 maar? 2x 7970 prijs is al 900.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Nope qua FPS per MM2 wel maar qua computing en tesselation peformance niet. En Volgens de geruchten is de GTX680 in alles sneller en beter dan de 7970. Alles behalve de prijs die nog hoger zal zijn.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:07:
[...]
Waarom? Dat zijn AMD chips toch ook weleens geweest?
[...]
800 maar? 2x 7970 prijs is al 900.
Mja buiten dat OC gebeuren vraag ik me nog steeds af of hij echt zo snel zal zijn. Daarnaast was AMD met de HD6xxx serie ook geen extreem goede overclocker vergeleken met de HD7xxx. De HD7xxx doet dat in verhouding gewoon erg goed.Devpartner schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:15:
[...]
Van wat ik lees lijkt het grootste factor de binning van nvidia.
AMd kon zuiniger zijn met huidige snelheden door wat minder V te gebruiken.
AMD kon sneller zijn door hogere snelheden te zetten met huidig voltage.
Als ik zie dat in het nvidia topic er geafficheerd wordt met 680 overclocks... van 6%... dan lijkt het me duidelijk dat de chip ofwel op zen einde zit van zijn frequentie mogelijkheden ofwel op het einde van zijn frequentie mogelijkheden bij het default voltage. Hetzelfde met het geheugen dat gewoon tegen zijn max (gedefinieerd max) aanloopt.
Bij AMD zitten ze er 15% af.
Maar het is natuurlijk maar een gedachtegang
CrossQuote van het buurtopic:
Hyperz schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:52:
http://www.overclock.net/...ms-geforce-gtx-680-review ouch. Sneller, zuiniger en stiller dan een 7970. Snelste dual-GPU kaart zal dan ook wel geen probleem zijn voor nVidia deze ronde.
[ Voor 19% gewijzigd door Fid3lity op 20-03-2012 16:57 ]
Nu de kaarten in productie zijn worden de yields wat beter.
in de 7970 zit namelijk nog genoeg rek, zeker met betere yields
EDIT: Uit het nvidia topic. De prijs voor de 680 wordt $500 dollar. Oftewel een dikke concurrerende prijs, zeker als alle geruchten waar zijn en de 680 gewoon beter is.
Anyway, laat de prijzenoorlog maar beginnen, dat is voor ons alleen maar beter
Hopelijk kan nvidia dus ook in de lagere segmenten zo'n goede prijs neerzetten
[ Voor 47% gewijzigd door EJPostema op 20-03-2012 17:22 ]
Dit is anders. De GK110 is er nog en die zal ongetwijfeld veel groter en krachtiger zijn. Maar het kan zijn dat nVidia die nu niet nodig vind en die bewaart vs 7990 of de refresh van de 7970.3XPER7 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:54:
Het is natuurlijk maar wachten op officiele reviews, om te zien wat deze GTX680 straks qua OC-potentie heeft. Mocht dat tegenvallen, heeft AMD met de Tahiti chips wat mij betreft nog steeds de winnaar in handen. Zeker nu nVidia deze kaart de GTX680 genoemd heeft, krijg ik een beetje Fermi 1 gevoel. Jullie weten nog wel, Fermi 2 (a la GTX580) was wat Fermi 1 eigenlijk had moeten zijn. Die chip kwam pas een jaar later en de 480 werd toen de 570. Als dit het geval zou zijn, maar het vermoede verbruik spreekt het wat tegen, zouden we de echte Kepler 'zoals die bedoeld is' pas over een jaar zien.
Maar het is natuurlijk maar een gedachtegangAMD staat nu sowieso sterk met die OC-capaciteit.
CrossQuote van het buurtopic:
[...]
Er is opzich ruimte genoeg. Maar in het verleden hebben ze dat nooit gedaan. De keren dat ze "zo iets" gedaan hebben R300 > R350 > R360 en RV770 > RV790 hadden ze ook daad werkelijk wat aan de core verandert.EJPostema schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:20:
Kan en gaat AMD er misschien nog een 7980 tegenover zetten?
Nu de kaarten in productie zijn worden de yields wat beter.
in de 7970 zit namelijk nog genoeg rek, zeker met betere yields
EDIT: Uit het nvidia topic. De prijs voor de 680 wordt $500 dollar. Oftewel een dikke concurrerende prijs, zeker als alle geruchten waar zijn en de 680 gewoon beter is.
Anyway, laat de prijzenoorlog maar beginnen, dat is voor ons alleen maar beter
Hopelijk kan nvidia dus ook in de lagere segmenten zo'n goede prijs neerzetten
Wellicht dat er wel een 7970 GHz edition komt met stock 1GHz en OC versies van 1100+?
Dat klinkt aannemelijk genoeg, maar dan zijn de verwachtingen nu sowieso al hoog voor GTX7--, nVidia zou hier nu per chip dan theoretisch al veel beter op kunnen cashen dan AMD op Tahiti heeft gedaan, ook met de pricecuts.Astennu schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:30:
[...]
Dit is anders. De GK110 is er nog en die zal ongetwijfeld veel groter en krachtiger zijn. Maar het kan zijn dat nVidia die nu niet nodig vind en die bewaart vs 7990 of de refresh van de 7970.
Welke sites vinden jullie het meest interessant / het beste om toe te voegen aan het lijstje? Ik wil straks echt maximaal zo'n 10 sites overhouden, dus Nederlands en Engels. Duitse of anderstalige sites wil ik er niet meer in zetten.
-The_Mask- schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:59:
[...]
[...]
Deze 5 samen met Techreport.com en Hardware.fr zijn de meest interessante.
Anandtech is goed door de uitgebreide informatie over de videokaarten zelf.
Computerbase.de is goed door de vele games op vele instellingen welke erg overzichtelijk zijn en goed met andere videokaarten te vergelijken.
TechPowerUp is hier wat minder in door de wat meer oudere games maar omdat het Engels is en ook erg duidelijk maakt dit het toch wel een goede review site.
Xbitlabs is vooral goed in het meten van verbruik en de reviews zelf zijn ook goed, wel vaak laat.
HardOCP is goed in hun eigen methode van testen.
Techreport heeft dit ook als voordeel.
Hardware.fr is heeft ook altijd erg uitgebreide reviews van hoog niveau met infrarood screenshots wat ook een leuk voordeel is.
En dan hebben we natuurlijk nog Tweakers.net en Hardware.info omdat ze Nederlands zijn.
Precies 10 dus.Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:53:
Naast genoemden vind ik hardwarecanucks.com ook wel prima om door te 'bladeren'. Is ook wel lekker uitgebreid.
[ Voor 88% gewijzigd door -The_Mask- op 20-03-2012 19:16 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Ik had ze inderdaad gevonden, in februari blijkbaar overheen gelezen-The_Mask- schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:11:
Zie de eerste pagina daar worden een stuk of 10 genoemd en dat zijn ook de meest interessante.
[...]
Precies 10 dus.
Aber, LegitReviews anyone? Of toch maar niet?
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2012 19:23 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Nee. Een dual-GPU kaart krijgt nimmer en nooit een chip naam. Die hele bewering is vanaf het begin een verdomd slechte grap geweest. GTX 590 is gewoon 2xGF110, niet GF..120 of 111 of wat je ook wil bedenken. 295, 9800GX2, 4870x2, 5970, 6990 - geen van allen hadden een speciale naam binnen de chip lijn.Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:40:
En er komt nog een dual GK104 genaamt de GK100 misschien.
En alstublieft geen Guru3D in de lijst, reviews lezen lekker weg maar zijn ontzettend wisselvallig. Een kaart kan de ene keer best 140W gebruiken en de review erop, in hetzelfde systeem, 170W. Ook al meer dan eens gezien dat overgeklokte kaarten op een zelfde afstand onder hun stock tegenhangers zaten. Of ineens 10 FPS verliezen in een game.
[ Voor 30% gewijzigd door Werelds op 20-03-2012 19:26 ]
Verwijderd
Hardopc is allen goed voor mensen die hoge iq instellingen en resoluties gebruiken en games spelen die op één van de 2 merken altijd beter werken, en vooral te weinig games. Maar ik wist verder niet dat 3dguru zo slecht was.-The_Mask- schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:24:
HardOCP is één van de beteren, Guru3d is niks. Legit is volgens mij niet echt bijzonder.
Nooit opgevallen.
HardOCP test gewoon wat de hoogst haalbare speelbare setting is voor een bepaalde kaart in een bepaald spel en daarmee weet je dan ook dat alles lager dan die setting geen problemen oplevert. Veel mensen vinden dat prettig, anderen zien liever 1024x768 en 1280x1024 benchmarks, omdat dit het gemiddelde van merk A of B juist helpt.Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:36:
[...]
Hardopc is allen goed voor mensen die hoge iq instellingen en resoluties gebruiken en games spelen die op één van de 2 merken altijd beter werken, en vooral te weinig games. Maar ik wist verder niet dat 3dguru zo slecht was.
Nooit opgevallen.
Guru3D is zelfs (meerdere malen) gesnapt op het hergebruiken van benchmark-resultaten van vorige reviews, terwijl ze in de nieuwe review claimen nieuwere drivers te hebben gebruikt. Handig als je een bepaald merk in een beetje beter daglicht wil zetten...
Er zijn dan ook een aantal mensen die zulke dingen wel interessant vinden en aangezien ze als enige zo testen zijn ze juist erg nuttig. Dat jij de instellingen niet gebruikt maakt het niet minder interessant.Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:36:
[...]
Hardopc is allen goed voor mensen die hoge iq instellingen en resoluties gebruiken en games spelen die op één van de 2 merken altijd beter werken,
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Dat doet Techpowerup ook helaas heel veel... Daar klopt vaak ook helemaal geen snars van.dahakon schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:30:
[...]
Guru3D is zelfs (meerdere malen) gesnapt op het hergebruiken van benchmark-resultaten van vorige reviews, terwijl ze in de nieuwe review claimen nieuwere drivers te hebben gebruikt. Handig als je een bepaald merk in een beetje beter daglicht wil zetten...
HardOCP faalt wat mij betreft op het aantal games. Met 5 games loop je een veel te groot risico om een scheve conclusie te trekken.
Maar het is wel goed om 'm in de lijst te houden (zoals is aangegeven) omdat ze gewoon een eigen, vrij specifieke aanpak hebben met testen. Goed voor de high-reso liefhebbers!
Liever 5 grafisch zware games die geen CPU bottelnek hebben dan een hele rits aan games waarvan er veel zijn verouderd en vaak dusdanig hoge FPS wordt gehaald dat het geen ruk uit maakt welke kaart sneller is. Ook moet de resolutie en de geteste instellingen goed zijn.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:30:
Met 5 games loop je een veel te groot risico om een scheve conclusie te trekken.
Daarnaast laat HardOCP ook een mooi grafiekje zien hoe het FPS verloop door een benchmark is. Dit is goud waard.
HWI, nee ik ben geen HWI hater, was in het verleden een school voorbeeld van hoe het niet moet. 1680x1050 inclusief verouderde en niet grafisch zware games was daar eerder regel dan uitzondering. Nu hebben ze laatst hun benchmark suite geüpgraded en is het wel weer goed.
[ Voor 7% gewijzigd door madmaxnl op 21-03-2012 13:07 ]
[ Voor 40% gewijzigd door Olaf van der Spek op 21-03-2012 15:16 ]
Zijn lekker op tijd daarneliz schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:02:
1800 MHz onder LN2, ruim 100 MHz sneller dan de huidige kampioen uit het A kamp.
[afbeelding]
Waarom geen DL DVI + SL DVI + 4x DP? Ondersteund de 7970 dat niet? Ik dacht eigenlijk van wel. Of heb je voor DL DVI 2 (van de 6) display outputs van de chip nodig?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
Ik hoop toch dat je computer base.de gewoon mee neemt.. ik vind dat echt een zeer goede en handige review site.3XPER7 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:50:
Welke sites vinden jullie het meest interessant / het beste om toe te voegen aan het lijstje? Ik wil straks echt maximaal zo'n 10 sites overhouden, dus Nederlands en Engels. Duitse of anderstalige sites wil ik er niet meer in zetten.
Het systeem waar ze mee werken om snel in reviews de verschillen kwa prestaties in procenten oa te bekijken vind ik ideaal.
[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 22-03-2012 16:34 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Valt wel mee. Zowel voor AMD als nivdia is het vooral game afhankelijk. Ik denk dus dat dit niet aan de bitbus zal ziggen maar aan de architectuur. Ik zou zeker voor 3 schermen een nvidia kaart nemen voor de games die ik speel want daar in laat hij duidelijk amd een stuk achter. Voor de rest gaan ze gelijk op en laat AMD nvidia wat verder achter zich. Het hoeft dus zeker geen nadeel van nvidia te zijn.-The_Mask- schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:09:
Groot nadeel voor NVIDIA is de memorybus van 256 bit die de videokaart toch wel parten speelt op hoge resolutie en dus ook meer in SLI.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2012 16:37 ]
Ik vraag me gewoon af hoeveel bezoekers hier die site lezen. Voor die 10 clicks is het een beetje zonde van de tijd om dat voor 6+ kaarten toe te moeten voegen. Degenen die er echt waarde aan hechten komen er vanzelf toch wel.pino85 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:34:
[...]
Ik hoop toch dat je computer base.de gewoon mee neemt.. ik vind dat echt een zeer goede en handige review site.
Het systeem waar ze mee werken om snel in reviews de verschillen kwa prestaties in procenten oa te bekijken vind ik ideaal.
Dit topic is gesloten.
Hou het aub on-topic, dit is een AMD Radeon info & nieuwsdiscussietopic en dus NIET een AMD vs nVidia bashtopic. Tolerantie voor onzinnige ver-pis-vergelijkingen zal erg laag zijn. Kom dus met nieuwe info, ga niet een 1001-keer gevoerde discussie nog eens voeren.