CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 124 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste
Acties:
  • 95.212 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32
Dit wordt ook een beest van een kaart zeg. 8)

Powercolor shows Radeon HD 7970 Vortex II at Cebit

http://www.fudzilla.com/h...d-7970-vortex-ii-at-cebit

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2012/March/General%20News/powercolor_HD7970vortexII_1.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Bull op 07-03-2012 21:11 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Blastpe schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:08:
[...]

TSMC heeft toch meerdere plants. Zijn alle 28nm plants stil gelegd?
28nm is net nieuw, opgebouwd in een net nieuwe fab. Ze hebben dus niet even 3 of 4 fabs op het moment die 28nm uitpoepen. Dus ja, het hele 28nm process lijkt momenteel dus stil te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:21
"TSMC halted 100% of 28nm production"

[ Voor 54% gewijzigd door mitsumark op 07-03-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39
Bull schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:09:
Dit wordt ook een beest van een kaart zeg. 8)

Powercolor shows Radeon HD 7970 Vortex II at Cebit

http://www.fudzilla.com/h...d-7970-vortex-ii-at-cebit

[afbeelding]
Ik zit eigenlijk net wat meer uit te kijken naar wat de Sapphire neer gaat zetten:

CeBIT: Sapphire HD 7970 Toxic met 6 GB GDDR5

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/sapphire-hd7970-toxic3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
mitsumark schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:46:
"TSMC halted 100% of 28nm production"
Ben benieuwd wat de echte achter liggende reden is, alles stil leggen doe je niet zomaar als bedrijf zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
3XPER7 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:09:
[...]

Ik zit eigenlijk net wat meer uit te kijken naar wat de Sapphire neer gaat zetten:

CeBIT: Sapphire HD 7970 Toxic met 6 GB GDDR5

[afbeelding]
6GB ? Volgens mij begint dit toch wel een beetje overkill te worden. Tenzij we straks naar 4K eyefinity setups gaan maar dan trekt de GPU het toch allang niet meer.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 08:29
Astennu schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:54:
[...]

6GB ? Volgens mij begint dit toch wel een beetje overkill te worden. Tenzij we straks naar 4K eyefinity setups gaan maar dan trekt de GPU het toch allang niet meer.
Met 3 4k2k schermen en 4 gpu's kan je het extra geheugen wel gebruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Wilco1e schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:06:
[...]

Met 3 4k2k schermen en 4 gpu's kan je het extra geheugen wel gebruiken denk ik.
Ja oke dan moet elke kaart alles in het geheugen hebben idd. Maar goed toch denk ik dat 6GB wat te veel is. Zonde van het geld. Had de kaart wat goedkoper kunnen worden.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Astennu schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:37:
[...]

Ja oke dan moet elke kaart alles in het geheugen hebben idd. Maar goed toch denk ik dat 6GB wat te veel is. Zonde van het geld. Had de kaart wat goedkoper kunnen worden.
Ach joh, lekker vooruitstrevend doen :9 Dit is harstikke leuk voor de mensen met 3 of 4 van dit soort kaartjes in een Eyefinity 5x opstelling :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
Als de productiestop bij TSMC waar is dan gaan we toch een raar kwartaal tegemoet.

Dan verwacht ik zerker geen price drops tot TSMC terug op de rails zit. Laat ons hopen dat als dit waar is... ze op schema blijven voor terug op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Laten we dan hopen dat AMD al een leuke hoeveelheid kaarten geproduceerd heeft om te kunnen leveren en dat nVidia nog helemaal geen kaarten van de band heeft kunnen laten rollen O-) / just kidding ofc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik neem aan dat ze dit hebben zien aankomen, dure, moeilijke productie voor de early adaptors, en de overgang naar china om het goedkoper te produceren om tegen de tijd van Nvidia's nieuwe release ook nog eens met de prijzen kan gaan vechten..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-08 23:36
Was onderstaande link geloof ik nog niet tegengekomen, maar hier wat meer info over de
MSI R7870 Hawk op de Cebit, inclusief een 7-tal foto's onderaan:

http://www.pcgameshardwar...e-Masse/Grafikkarte/News/

Wel erg mooi om te zien dat ook op deze kaart een GPU Reactor zit!
Goeie kans dat dat mijn nieuwe kaart gaat worden :P

[ Voor 14% gewijzigd door Phenomania op 08-03-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Phenomania schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:13:
Was onderstaande link geloof ik nog niet tegengekomen, maar hier wat meer info over de
MSI R7870 Hawk op de Cebit, inclusief een 7-tal foto's onderaan:

http://www.pcgameshardwar...e-Masse/Grafikkarte/News/

Wel erg mooi om te zien dat ook op deze kaart een GPU Reactor zit!
Goeie kans dat dat mijn nieuwe kaart gaat worden :P
Dat ziet er inderdaad wel erg leuk uit ja :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Naluh! schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:27:
Los van alle mooie nieuwe kaartjes: wat is er gebeurd met de catalyst 12.2 driver? Slaan we die over?
De Catalyst 12.2 zijn er: http://sites.amd.com/us/g...Pages/radeon_win7-64.aspx

Volgens CatalystCreator zouden deze drivers vrijwel identiek zijn aan de 12.2 Pre-Certified.

Uit de releasenotes:
IMPROVEMENTS
  • Super Sampling Anti-Aliasing is now available for DirectX® 10 and DirectX 11 applications
  • Supported on the AMD Radeon HD 7900 and AMD Radeon HD 7700 Series.
  • Users can now enable Super Sample Anti-Aliasing and Adaptive Anti-Aliasing through the AMD Catalyst Control Center for DirectX 10 and DirectX 11 applications.
  • Applications must support in game Anti-Aliasing for the feature to work (Forced on Anti-Aliasing through the Catalyst Control Center is not supported for DirectX 10 and DirectX 11 applications).

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Indy91 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:47:
[...]

De Catalyst 12.2 zijn er: http://sites.amd.com/us/g...Pages/radeon_win7-64.aspx

Volgens CatalystCreator zouden deze drivers vrijwel identiek zijn aan de 12.2 Pre-Certified.

Uit de releasenotes:

[...]
Klopt al deze dingen zaten ook al in de RC drivers. De laatste RC drivers zijn nieuwer qua features dan de 12.2 WHQL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Astennu schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:54:
[...]

Heeft vooral te maken met die 3x 128bit geheugen bus denk ik? Nvidia had ook 1536mb op hun eerste reeks met een dergelijk brede bus, 6gb is gwn een veelvoud ervan. ( en frankly, getallen als '2304mb' en 1536 mb doen je toch altijd weer vreemd opkijken in computerland).

4k schermen zijn nog niet echt gemeen goed, maar nu hoef je over 2 jaar iig niet verplicht up te graden om 1 scherm aan te kunnen sturen ( laat staan een eyefinity setup)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Rey Nemaattori schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:40:
[...]

Heeft vooral te maken met die 3x 128bit geheugen bus denk ik? Nvidia had ook 1536mb op hun eerste reeks met een dergelijk brede bus, 6gb is gwn een veelvoud ervan. ( en frankly, getallen als '2304mb' en 1536 mb doen je toch altijd weer vreemd opkijken in computerland).

4k schermen zijn nog niet echt gemeen goed, maar nu hoef je over 2 jaar iig niet verplicht up te graden om 1 scherm aan te kunnen sturen ( laat staan een eyefinity setup)
Nee dat snap ik. Maar laat het gewoon lekker bij 3GB ipv er dan nog een keer het dubbele op te proppen. Die grotere chips overclocken vaak ook minder goed. Dus ik zie het nut gewoon niet eigenlijk alleen maar nadeel tenzij je 4 kaarten gebruikt voor een insane 6x 4K display setup. Maar dat zie ik voorlopig ook niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
6GB is denk ik niet te veel van het goede, maar je moet dan wel 4 van deze kaarten waterkoelen en overclocken naar >1,3GHz en ook nog eens een dikke Eyefinity setup hebben waar je met dikke AA op wilt gamen. Echt iets voor de mensen die geld te veel hebben. 6 beamers is voor dergelijke mensen toch niet te veel en dan kun je wel leuk gamen, nVidia heeft i.i.g. niks dat hier tegen op kan.

[ Voor 31% gewijzigd door madmaxnl op 09-03-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
madmaxnl schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:40:
6GB is denk ik niet te veel van het goede, maar je moet dan wel 4 van deze kaarten waterkoelen en overclocken naar >1,3GHz en ook nog eens een dikke Eyefinity setup hebben waar je met dikke AA op wilt gamen. Echt iets voor de mensen die geld te veel hebben. 6 beamers is voor dergelijke mensen toch niet te veel en dan kun je wel leuk gamen, nVidia heeft i.i.g. niks dat hier tegen op kan.
Alleen maar als je dat met 4K resolutie doet. 1080p eyfinity setups zijn daar niet voldoende voor ook niet met 6 schermen. Dan heb je genoeg aan 3GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:17

AFOX toont HD7850 met single-slot koeler

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CRpt4g8Y9sTcB5GprzFi7pvO/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VnD0JgRrHL10xQbP9Z5legbS/medium.jpg
Thumbnails, klik voor groter.
The AF7850-1024D5S1 as the card is awkwardly called also differs in terms of its overall specification compared to AMD's reference cards. For one, the GPU is clocked at 900MHz rather than 860MHz, a fairly modest overclock, but still a peculiar move considering the single slot the design. As the model name gives away, AFOX halved the graphics memory to 1GB and underclocked it by 75MHz (300MHz effectively) for an effective clock speed of 4.5GHz compared to 4.8GHz.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exile84
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-08-2020
NitroX infinity schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:48:

[afbeelding] [afbeelding]

[...]
Beetje jammer van die 1GB. Maar als je over heel weinig ruimte in je kast kunt beschikken (en toch een goede gpu wilt), is dit natuurlijk een leuke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Afox een nieuw merk ofzo?

@Exile, toch een perfecte kaart voor in een HTPC, denk dat AMD daar ook op gaat mikken, veel power in pocket size?

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
@yzx; Juni 2008: http://www.afox-corp.com/en/about.asp?Id=11

En volgens mij is de 77xx serie beter geschikt voor in een htpc.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

NitroX infinity schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:36:
@yzx; Juni 2008: http://www.afox-corp.com/en/about.asp?Id=11

En volgens mij is de 77xx serie beter geschikt voor in een htpc.
merci v/d link :)

Jep maar er zijn ook lan gamers die een HTPC case hebben en als die een dikke GPU willen is het meestal WCd 8)7 nu kun je zelfs nog CFX erinduwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
NitroX infinity schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:48:

[afbeelding] [afbeelding]

[...]
Mooi kaartje. Jammer van die lagere clocks en 1GB ram. Volgens mij was dat niet perse nodig geweest. Maar het blijft wel een mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Astennu schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:35:
[...]

Mooi kaartje. Jammer van die lagere clocks en 1GB ram. Volgens mij was dat niet perse nodig geweest. Maar het blijft wel een mooi ding.
Met name dat het maar 1GB is, de GPU clock is wel 40MHz hoger.. Die komt uiteindelijk waarschijnlijk wel tekort qua geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
3XPER7 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:44:
[...]

Met name dat het maar 1GB is, de GPU clock is wel 40MHz hoger.. Die komt uiteindelijk waarschijnlijk wel tekort qua geheugen.
Ja dat is gewoon jammer. Hogere GPU clock tov mem clock is opzich wel goed. Want de 7870 heeft dezelfde clocks voor het geheugen maar heeft meer shaders en een veel hogere GPU clock.

Maar goed misschien komt Sapphire nog met een Single Slot met 2Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
1GB gaat op een full HD resolutie, waar je zo'n kaart toch vaak voor gebruikt, amper voor performance verlies zorgen in de meeste games.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik denk niet dat ie langzamer wordt dan de 6950 1GB, en die doet het ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-The_Mask- schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:59:
1GB gaat op een full HD resolutie, waar je zo'n kaart toch vaak voor gebruikt, amper voor performance verlies zorgen in de meeste games.
Dat is ook wel weer waar. Er zijn hier en daar uitzonderingen. Maar dat is zo weinig. Of het zou met toekomstige games moeten veranderen. Dat zou natuurlijk ook nog kunnen. Want er zijn steeds meer 2 en 3GB kaarten. En het is dus wachten op het moment dat game devs er gebruik van gaan maken. Maar voorlopig zit je goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 09-03-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:59:
Maar meeste is niet alle. Je zal maar net een game spelen waar het wel hard nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:26:
[...]

Maar meeste is niet alle. Je zal maar net een game spelen waar het wel hard nodig is.
Dan moet je alleen in dat specifieke geval een kaart zoeken met meer vRAM, maar ik denk niet dat je een single-slot kaart kan vinden die net zo goed presteert en meer vRAM heeft.

Sowieso betekent het hebben van 1GB vRAM niet meteen dat sommige spellen onspeelbaar worden.. ook zware spellen als BF3 zullen daar nog goed op draaien zolang je geen MSAA gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:26:
[...]

Een HD6950 1gb is bij een enkel Full-HD scherm net zo snel als een 2gb, zelfs bij BF3 zie je nauwelijks merkbare verchillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
HD7970 Lightning:

YouTube: CeBIT: MSI R7970 Lightning uitleg door MSI Nederland

Er wordt ook gesproken over de GPU Reactor. Het lijkt er op dat het dit keer dus geen marketing truc is, het is echt een component wat er op geklikt kan worden. Het zou me niet verbazen als het lijkt op de CapMOD die door sommige gedaan wordt. Ik ben wel benieuwd wat het daadwerkelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:07
@Astennu
Stond klein stukje over in nieuwsbericht op FP:
nieuws: MSI showt prototype high-end videokaart
De kaart biedt met zijn GPU Reactor een stabiele spanningstoevoer naar de gpu: de Reactor is een los pcb dat op de kaart wordt bevestigd. De mosfets op de GPU Reactor leveren 'schone' spanning aan de kaart voor meer stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Astennu schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:13:
[...]

Alleen maar als je dat met 4K resolutie doet. 1080p eyfinity setups zijn daar niet voldoende voor ook niet met 6 schermen. Dan heb je genoeg aan 3GB.
4xHD7970=4x6GB=24GB, maar elke kaart neemt alles over wat in het geheugen van de anderen kaarten staat over. Je hebt dus maar 6GB aan unieke data voor de 4 videokaarten. De overige 18GB is gedupliceerd en voegt niks toe m.b.t. de performance. Je hebt dus 4 dikke kaarten die het met 6GB moeten doen op een monsterlijke resolutie meer dan 12miljoen pixels (6x1920x1080). Wij vinden het altijd raar dat vier kaarten niet goed schaalen t.o.v. twee of drie kaarten maar dat heeft volgens mij voornamelijk met een tekort aan geheugen en bandbreedte naar de CPU toe te maken.

1,5GB is voor 2560x1600 al te weinig, zie de HD6970 die met 2GB een GTX580 met 1,5GB voorbij gaat.

[ Voor 27% gewijzigd door madmaxnl op 09-03-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
madmaxnl schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 20:27:
[...]

4xHD7970=4x6GB=24GB, maar elke kaart neemt alles over wat in het geheugen van de anderen kaarten staat over. Je hebt dus maar 6GB aan unieke data voor de 4 videokaarten. De overige 18GB is gedupliceerd en voegt niks toe m.b.t. de performance. Je hebt dus 4 dikke kaarten die het met 6GB moeten doen op een monsterlijke resolutie meer dan 12miljoen pixels (6x1920x1080). Wij vinden het altijd raar dat vier kaarten niet goed schaalen t.o.v. twee of drie kaarten maar dat heeft volgens mij voornamelijk met een tekort aan geheugen en bandbreedte naar de CPU toe te maken.
8X aan is niet te doen voor een 7850 @ 1080P wordt de FPS te laag.

Weet ik maar dan heb je nog steeds meer nodig dan 1080p eyefinity om echt iets aan 3GB te hebben. Er zijn al tests geweest die aangetoond hebben dat 2GB niet eens heel veel extra winst gaf laat staat 6gb tov 3gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Nee, voor J. L. de Behanger niet, maar voor iemand die 4 van deze kaarten met waterkoeling@1,3GHz met 6 beamers/beeldschermen kan veroorloven niet. 3GB is voor CF + Eyefinity (3x1920x1080) genoeg, maar als je meer kaarten en meer schermen pakt kan die 6GB denk ik wel het verschil maken, maar we gaan het zien als het getest gaat worden.

Ik ben wel bang voor een bandbreedte bottelnek tussen de GPUs en CPU. Volgens mij is er geen CPU die 64GB/s kan verwerken (Dit zal niet het geval zijn voor 4xHD7970, maar dan nog) ? QPI (Quick Path Interface) van Intel en HT (Hyper Transport) van AMD laten dergelijken doorvoersnelheden niet toe terwijl dit in theorie wel gehaald kan worden met 4x8x PCI-e 3.0.

PCI-e 3.0 is dus eigenlijk nutteloos daar de CPUs de videokaarten helemaal niet snel genoeg van data zou kunnen voorzien right ? De verbinding tussen northbridge met de videokaarten kan het wel aan maar de verbinding tussen CPU en northbridge niet. Wat is eigenlijk de snelheid tussen CPU en northbridge als deze geïntegreerd zitten ?

Vragen, vragen en speculatie.

[ Voor 34% gewijzigd door madmaxnl op 09-03-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
PCI-e 3.0 kan wel degelijk nuttig zijn bij de huidige kaarten in sommige GPGPU tests zie je al een groot verschil met een enkele HD7970. En 6GB is gewoon niet nuttig met games.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

-The_Mask- schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:34:
PCI-e 3.0 kan wel degelijk nuttig zijn bij de huidige kaarten in sommige GPGPU tests zie je al een groot verschil met een enkele HD7970. En 6GB is gewoon niet nuttig met games.
Eyefinity met 2560x reso misschien dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
yzx schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:54:
[...]

Eyefinity met 2560x reso misschien dan 8)7
Hoeveel schermen? 2560 x 1600 (x3) = ~12MP, waar 1920 x 1200 (x5) ongeveer hetzelfde laat zien. 5 1080p schermen doen iets meer dan 10MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

3XPER7 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:59:
[...]

Hoeveel schermen? 2560 x 1600 (x3) = ~12MP, waar 1920 x 1200 (x5) ongeveer hetzelfde laat zien. 5 1080p schermen doen iets meer dan 10MP.
6 schermpjes eyefinity, zal je wss 2 van die kaarten nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
yzx schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 00:03:
[...]

Zit je met zo'n bezel in het midden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Pak je toch 6 beamers en een grote witte muur? :9

[ Voor 3% gewijzigd door NitroX infinity op 10-03-2012 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

NitroX infinity schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 00:30:
Pak je toch 6 beamers en een grote witte muur? :9
Cinema zaal anders? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Welnee joh, 6 cinema-projectors en een Colosseum :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
a.u.b. d:)b Club3D Radeon HD 7850
247,52 incl.btw
http://www.centralpoint.n...tm_campaign=tweakersclick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Interessant, Club3D is over het algemeen één van de 'goedkopere' merken terwijl Centralpoint één van de duurdere webshops is. Als je naar de Club3D 7950 en 7970 kijkt zie je dat beide kaarten daar €44,- duurder zijn dan bij de goedkoopste webshop.

Ik hou niet van gissen, maar een vanafprijs van €225,- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:34
En de HD7870 zal €350 gaan kosten bij centralpoint:
http://www.centralpoint.n...rt-cgax-7876-num-1218731/

[ Voor 2% gewijzigd door AquaSheep op 10-03-2012 10:32 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Komt deze nog naar Nederland eigenlijk : pricewatch: Powercolor LCS HD7970 3GB GDDR5 :?

Hoop rond de tijd dat de nVidia kaarten tekoop zijn een 7970 te kopen en deze is een van de opties :)

* nero355 goes watercooling met een beetje geluk in 2012 nog :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Tuurlijk komt die naar Nederland, net als de HD6970 LCS voorheen. Het is gewoon een kwestie van tijd :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
nero355 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:20:
Komt deze nog naar Nederland eigenlijk : pricewatch: Powercolor LCS HD7970 3GB GDDR5 :?

Hoop rond de tijd dat de nVidia kaarten tekoop zijn een 7970 te kopen en deze is een van de opties :)

In de UK op voorraad 10+ als je niet kan wachten
http://www.overclockers.c...d=701&catid=56&subcat=938

of via geizhals
http://geizhals.de/739525

[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 11-03-2012 09:30 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

nero355 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:20:

De 6990 LCS heb ik ook nooit in Nederlandse webshops gezien :/ maar ja wie weet deze misschien wel :9

http://www.snogard.de/?artikelId=VGAP30-PC7975 paar daagje terug hadden ze em nog

[ Voor 7% gewijzigd door yzx op 11-03-2012 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
yzx schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 00:03:
[...]

Kan met een kaart maar je FPS is dan zo brak. Liever heb je er dan 4 in quad CF.
PCI-E 3.0 wordt echt nuttig voor de Dual HD 79xx kaart. Maar kan nu al met bepaalde apps prestatie winst geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mja nog niet leverbaar. We moeten nog 1 week wachten tot dat zo ver is. Kortom die prijzen kunnen best wel eens hoger of lager zijn. Gewoon even wachten tot er genoeg voorraad is. Maar 250e is best nice. de 7870 voor 350 vind ik wel veel. Ik hoop dat dat verschil nog wat kleiner gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

Shabbaman

Got love?

rgras schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 10:05:
[...]

Interessant, Club3D is over het algemeen één van de 'goedkopere' merken terwijl Centralpoint één van de duurdere webshops is. Als je naar de Club3D 7950 en 7970 kijkt zie je dat beide kaarten daar €44,- duurder zijn dan bij de goedkoopste webshop.

Ik hou niet van gissen, maar een vanafprijs van €225,- ?
Salland heeft een Sapphire HD7850 in de pre-order voor 226 euro, dus je lijkt er niet veel naast te zitten ;)

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Dat lijkt me vrij goedkoop, ik had hem niet onder de €250 verwacht.
Prestaties zijn redelijk gelijk aan 6950 en zelfs 560ti 448 als ik het zo bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Om even terug te komen op de Tenerife slide;

Rumors about AMD GPU Tenerife are a hoax

A few days ago in an alleged web AMD presentation slide, which spoke of a coming new AMD GPU, which is conducted under the code name of Tenerife. This should be up to 20 percent more performance compared to previous Tahitian flagship HD7970 bring.

Immediately there was speculation of course, that this would be AMD's answer to the supposedly introduced in the near future NVIDIA-Kepler-series in 28-nm manufacturing. In today's CeBIT meeting with AMD, we talked to Product Manager Evan Groenke on these films. Mr. Groenke knew the film already and could not suppress a grin. He described the film as a well-made fake, and said openly, that this does not constitute an official AMD film. Rather, he assumes that this must be a "fun contemporary" was at work, who have seen the previous naming of the new Graphic-core next-products and some simply picked a name for this island venture out.
Origineel; http://ht4u.net/news/2522...n_eine_falschmeldung_dar/

Via: http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=61390&page=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Laatst online: 21-05-2022
gezien de TDP is er wel ruimte voor iets snellers maar ja, daar zou je ook gewoon oc'd versies van de 7970 kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:21
Weet niet of het eerder voorbij is gekomen, maar kwam het volgende gerucht tegen, naar aanleiding van een presentatie over de nieuwe line-up van AMD door MSI:

Afbeeldingslocatie: http://wccftech.com/wp-content/uploads/2012/01/amd_radeon_hd_7000_roadmap_sl01.jpg

HD7990 pas in Q2 van dit jaar?

Ben benieuwd naar het kaartje, wordt het een waardige opvolger van m'n huidige HD5970?

De huidige HD7970 is in een aantal games waar crossfire redelijk wordt ondersteund zo'n 20% sneller dan m'n HD5970, wil liever richting een hoger percentage snelheidsverbetering bij een upgrade van de videokaart...

[ Voor 21% gewijzigd door Jorn1986 op 12-03-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Ik durf wel te stellen dat de HD7990 ( :> ) 2x de performance van een HD5970 in huis heeft ja :Y Natuurlijk niet in alle games, er zijn uitzonderingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Fid3lity op 13-03-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jorn1986 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:55:
Weet niet of het eerder voorbij is gekomen, maar kwam het volgende gerucht tegen, naar aanleiding van een presentatie over de nieuwe line-up van AMD door MSI:

[afbeelding]

HD7990 pas in Q2 van dit jaar?

Ben benieuwd naar het kaartje, wordt het een waardige opvolger van m'n huidige HD5970?

De huidige HD7970 is in een aantal games waar crossfire redelijk wordt ondersteund zo'n 20% sneller dan m'n HD5970, wil liever richting een hoger percentage snelheidsverbetering bij een upgrade van de videokaart...
Zou kunnen. Dat is nog iets meer dan 3 maanden wachten. Maar het zou me ook niets verbazen als hij toch wat eerder uit komt.
3XPER7 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:10:
Ik durf wel te stellen dat de HD7970 2x de performance van een HD5970 in huis heeft ja :Y Natuurlijk niet in alle games, er zijn uitzonderingen.
Mja 2x 7970 hebben meer performance dan een enkele 7990. Ik vermoed dat de clocks toch weer iets omlaag moeten om niet te veel hitte te krijgen. Al kan de v-core van een 7970 wel aardig wat omlaag zonder stamiliteid problemen. Het is de vraag of AMD dat gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
Astennu schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 08:28:
[...]

Zou kunnen. Dat is nog iets meer dan 3 maanden wachten. Maar het zou me ook niets verbazen als hij toch wat eerder uit komt.
Veel zal afhangen van de productiestop bij TSMC. Momenteel lijkt het erop alsof de voorraden stillaan uitgeput geraken, dit zullen ze eerst willen rechttrekken vooraleer ze de 7990 lanceren.

Natuurlijk kan dat ook hun antwoord zijn op een mogelijks goed presterende ??? chip van nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Devpartner schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 08:57:
[...]

Veel zal afhangen van de productiestop bij TSMC. Momenteel lijkt het erop alsof de voorraden stillaan uitgeput geraken, dit zullen ze eerst willen rechttrekken vooraleer ze de 7990 lanceren.

Natuurlijk kan dat ook hun antwoord zijn op een mogelijks goed presterende ??? chip van nvidia.
Dat is ook waar ja. Als dat te lang duurt zal dat wel impact gaan hebben. Dan heeft het ook geen nut om een kaart die twee van die chips nodig heeft op de markt te brengen als je de chips niet eens kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Laatst online: 21-05-2022
Nou gezien dat de 7970 een lagere TDP heeft dan de 6970 en dat de 6990 alsnog bijna de zelfde clocks heeft als de 6970... Als ze weer gaan vast houden aan de grens van 375w zouden we best wel een full 7970x2 kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
tomcatha schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:07:
Nou gezien dat de 7970 een lagere TDP heeft dan de 6970 en dat de 6990 alsnog bijna de zelfde clocks heeft als de 6970... Als ze weer gaan vast houden aan de grens van 375w zouden we best wel een full 7970x2 kunnen zien.
TDP van de 7970 is volgens mij gelijk aan dat van de 6970. (het werkelijke verbruik is in ieder geval zo goed al gelijk)
De clocks waren 830-1250 vs 880-1375.

Full speed 7970 kan als ze de beste Thaiti chips pakken en het voltage lager maken dan dat van de 7970 bv 1.09v ipv 1.175. Dan haal je het wel. Maar ik vraag me af of ze dat doen. Overclockbaarheid zal dan niet al te best zijn. (afhankelijk van de cooling verwacht ik iets tussen de 1000-1100 MHz met 1,09v) Maar stock 7970 speeds moeten geen enkel probleem zijn. Die ook de Sapphire 7950 OC die niet eens 1,0v gebruikt en toch hoog kan clocken.
Mijn 7970 heeft stock 1,05v/1,09v en doet 1050-1575. Dus er is genoeg marge.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 13-03-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

3XPER7 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:10:
Ik durf wel te stellen dat de HD7970 2x de performance van een HD5970 in huis heeft ja :Y Natuurlijk niet in alle games, er zijn uitzonderingen.
FiXeD :)

Een 7970 is hetzelfde als 2x5870 dus sneller dan 2x 5850 wat in een 5970 zit !!
Als je 2x 5970 wil dan moet je aan 2x 7970 denken : Precies wat ik wil hebben dit jaar :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2x 5970 zou eerder 1.5-1.6x 7970 zijn, i.v.m. quad scaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ja klopt, maar zat effe theoretisch te doen zeg maar...
Moet wel zeggen dat ik een tijdje terug wat benchmarks zag waarbij de 3de en 4de kaart het helemaal niet gek deden !! Was een leuke verrassing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Foutje :+ ---> HD7990 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Damn wat is de 7970 een mooie kaart. Heb even zitten kijken in de pricewatch en de kaart variert van

439 euro tot 543 euro. De laatste kaart is iets sneller. Alleen welke versie kan ik het beste kopen? De kaart ga ik proberen over te clocken en ik ga de kaart gebruiken voor BF3 op 1920 ultra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
439 euro is sowieso een prijs die niet klopt, PW linkt waarschijnlijk door naar een HD7950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Dan nog is de goedkoopste maar 10 euro duurder, zijnde een Sapphire bij Pixmania voor 449 euro. Gezien de verhalen omtrend de 28nm productiestop bij TSMC, zou dat een absoluut aardig prijsje zijn als je de kaart toch al wilt hebben, want goedkoper zullen ze heel waarschijnlijk niet gaan worden de komende maand of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:21
Paprika schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:51:
2x 5970 zou eerder 1.5-1.6x 7970 zijn, i.v.m. quad scaling.
Raadt ik sterk af: is in mijn geval natuurlijk een hele hoop goedkoper (2e hands zijn er wel leuke HD5970's te vinden), maar je gaat toch echt tegen het videogeheugen aanlopen met ''slechts'' 1gb. per chip. Momenteel kom je dan al videogeheugen tekort bij de volgende games op z'n hoogst: GTA IV (het is een slechte port vanaf de console), Metro 2033, Battlefield 3 op Ultra... en dat rijtje wordt alleen maar langer bij nieuwere games.

Nog een reden om te gaan upgraden naar een HD7990 (New Zealand)... Of NVidia moet wel een héél aantrekkelijk kaartje gaan maken met hun G104/G110 (Kepler / dual Kepler).

EDIT: Stel nou dat de goedkoopste HD7970 zo'n 450 euro is, en je in CrossfireX voor 2 kaarten zo'n 900 euro kwijt bent, dan zou 850 euro voor een HD7990 niet zo'n gekke prijs zijn, als die de volwaardige snelheid zou hebben van 2 keer een HD7970 in CrossfireX... Vraag me af of de HD7990 een probleem krijgt met (relatief) oudere moederborden met ''slechts'' PCI-E 2.0, in plaats van het nieuwere 3.0...

EDIT2: Inmiddels antwoord gevonden op de eerdere vraag: als 2 7970's in CrossfireX op PCI-E x8 werken, heb je maar ongeveer ~5% prestatieverlies, vrij verwaarloosbaar. Ik denk dat een enkele HD7990 op een PCI-E x16 poort geen problemen zou moeten geven bij PCI-E 2.0 moederborden. Denk bijvoorbeeld aan de S1366 moederborden waar nog steeds vrij gelijkwaardige Core i7's op draaien vergeleken met het nieuwe socket 2011.

[ Voor 37% gewijzigd door Jorn1986 op 13-03-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
dahakon schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:04:
Dan nog is de goedkoopste maar 10 euro duurder, zijnde een Sapphire bij Pixmania voor 449 euro. Gezien de verhalen omtrend de 28nm productiestop bij TSMC, zou dat een absoluut aardig prijsje zijn als je de kaart toch al wilt hebben, want goedkoper zullen ze heel waarschijnlijk niet gaan worden de komende maand of 2.
Meh, een korting. Geen vaste prijs, dan zit je toch echt wel aan de 480..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
3XPER7 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:17:
439 euro is sowieso een prijs die niet klopt, PW linkt waarschijnlijk door naar een HD7950.
Idd, in de pricewatch staat wel de goede prijs maar als je de link kijkt klopt het niet.

7970 voor 459 euro
http://www.pixmania.nl/nl...l?srcid=556&CodePromo=oui

Ben nu aan het kijken voor een AMD EyeFinity maar wil dit leuk werken dan moet je een crossfire setup nemen en dat is duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Versteegrob schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:31:
[...]

Idd, in de pricewatch staat wel de goede prijs maar als je de link kijkt klopt het niet.

7970 voor 459 euro
http://www.pixmania.nl/nl...l?srcid=556&CodePromo=oui

Ben nu aan het kijken voor een AMD EyeFinity maar wil dit leuk werken dan moet je een crossfire setup nemen en dat is duur :(
een 7970 kan perfect 2/3 1080p schermen aansturen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Footstepz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-01-2023
Hoe duur schatten jullie de 7850 1GB versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik denk €25 goedkoper dan de 2GB versie.
2GB wordt 225-250?
1GB wordt 200-225?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
bertp1 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:48:
[...]

een 7970 kan perfect 2/3 1080p schermen aansturen hoor
Ligt er aan welke detail settings. Niet alles max lukt inderdaad wel High ipv Ultra bv. Ik zou em dan wel overclocken ipv stock dat scheelt toch zeker 20%

BF3 is inderdaad wel heel zwaar daar zul je meer omlaag moeten. Mja het is ook een state of the art game. Wat oudere games doen het prima. Mijn broer heeft 1080p eyefinity met een 6970. Dat is net niet lekker genoeg voor veel games. Maar een 7970 OC kan dat prima voor elkaar krijgen.
Daarnaast testen ze de ultra settings daar met 4x AA. Dat kan ik je met Eyefinity niet aanraden. Ik zou AA dan gewoon uit laten .

[ Voor 68% gewijzigd door Astennu op 14-03-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het ziet er naar uit dat de Sapphire 7970 OC, net zo'n mooi kaartje is als de 7950 variant. Hij is gespot op newegg.com dus misschien zien we hem binnenkort ook in de Nederlandse shops.

[ Voor 29% gewijzigd door Lukin op 14-03-2012 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lukin schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:25:
Het ziet er naar uit dat de Sapphire 7970 OC, net zo'n mooi kaartje is als de 7950 variant. Hij is gespot op newegg.com dus misschien zien we hem binnenkort ook in de Nederlandse shops.
Damm die doet het wel erg goed. En niet eens met lagere voltages. Want het verbruik is iets hoger dan een stock 7970 door de clocks. Ziet er erg goed uit. Ben benieuwd naar OC results met deze kaart en of er nog echte extreme editions van de 7970 gaan komen. Zou ook kunnen dat AMD niet meer dan 1000 MHz factory OC toe laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Weet nu dat de 7970 OC net te weinig zal zijn voor BF3 maar nu zit ik te kijken naar crossfire. De 7970 in CF zal nog net te duur zijn, 1000e voor twee kaarten vind ik wat te. Daarom is misschien de 7870/7850 in CF een betere optie mits zij een stuk sneller zijn dan de 7970 OC. Lastig lastig wel is BF3 echt een hele zware game want zelfs op de medium settings haal je met een 7970 OC rond de 50 fps gemiddeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Versteegrob schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:33:
Weet nu dat de 7970 OC net te weinig zal zijn voor BF3 maar nu zit ik te kijken naar crossfire. De 7970 in CF zal nog net te duur zijn, 1000e voor twee kaarten vind ik wat te. Daarom is misschien de 7870/7850 in CF een betere optie mits zij een stuk sneller zijn dan de 7970 OC. Lastig lastig wel is BF3 echt een hele zware game want zelfs op de medium settings haal je met een 7970 OC rond de 50 fps gemiddeld
een HD7870 OC kan tegen een stock 7970 aan zitten qua performance. 7950 OC speeds is haalbaar.
Aan de andere kant lijken die 7870 kaarten nog best duur te worden. Kan even duren voor dat de prijzen stabiel zijn. 2x 7850 OC lijkt mij wel interessant. Die kunnen met een beetje gelukt 7870 OC clocks halen dus ook 1100-1150 MHz. Dan heb je voor een 500-550 euro 7950 CF performance. Misschien zelfs wat meer richting 7970 CF performance.

Zie ook: http://www.tweaktown.com/...in_crossfire/index10.html

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 14-03-2012 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wow dat klinkt interessant wat jij zegt. Daar ga ik is naar kijken, nadeel is dan wel weer dat je dan twee kaarten moet upgraden of zou later een crossfire setup erbij zetten werken, vier kaarten :):)

De 7850 is zelfs nog goedkoper, maar 228 euro als de prijs klopt

http://azerty.nl/0-3921-4...deon-hd-7850-grafisc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Versteegrob schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:44:
Wow dat klinkt interessant wat jij zegt. Daar ga ik is naar kijken, nadeel is dan wel weer dat je dan twee kaarten moet upgraden of zou later een crossfire setup erbij zetten werken, vier kaarten :):)

De 7850 is zelfs nog goedkoper, maar 228 euro als de prijs klopt

http://azerty.nl/0-3921-4...deon-hd-7850-grafisc.html
De HD78xx heeft maar een CF aansluiting op de kaart. Dus die kan niet in Tripple of quad. OF er moeten Custom versies komen die 2 poorten hebben.
Dus ga voor het gemak wel even van dat nadeel uit. Je kunt met die set prima een jaar vooruit misschien zelfs langer. Zodra de 79xx wel betaalbaar is kun je die natuurlijk ook nog 2e hands ruilen /op de kop tikken.

Maar ik zou vooral even naar de kosten kijken. 450-500 euro voor een CF setup vs 7970 die hetzelfde kost. Als CF goed werkt. Want bij BF3 het geval is. Heb je veel meer performance dan met een 7970.

Nadelen van stroomverbruik zijn er met de HD7xxx minder. De 2e kaart kan zo goed als helemaal uit in CF. Dus idle verbruik is heel laag. Enige nadeel zijn games waar de CF support nog niet helemaal lekker werkt.

Met de huidige drivers kun je wel zelf CF profiles maken. Dus kun je het zelf aan de praat proberen te krijgen / optimaliseren. Dat scheelt in een aantal gevallen al weer heel veel.

In jou geval zou ik daar toch echt naar kijken. Want FPS is met zo'n setup belangrijker. Ik kan het zelf nog met een 7970 OC af en kan AA en AF af en toe ook op 4x bij schakelen. Maar als ik Eyefinity had gehad en dat budget had ik zeker de 78xx cf setup gepakt en dan ook de 7850 en lekker clocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Voordeel van BF3 is dat het op LOW nog redelijk goed eruit ziet dus gewoon Eyefinity draaien en alles op Off/Low zetten in de settings en gaan met die banaan :P

3 maal 1920x1200 + 2x 5870 1GB met Bezel Correction aan en het draait best goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Astennu schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:31:
[...]

Damm die doet het wel erg goed. En niet eens met lagere voltages. Want het verbruik is iets hoger dan een stock 7970 door de clocks. Ziet er erg goed uit. Ben benieuwd naar OC results met deze kaart en of er nog echte extreme editions van de 7970 gaan komen. Zou ook kunnen dat AMD niet meer dan 1000 MHz factory OC toe laat.
Die 'factory' OC naar 1GHz is naar mijn mening niet noemenswaardig, er komen straks vast nog wel leukere kaartjes. MSI heeft er een met een stock koeler maar met de core op 1.01GHz, ik neem aan dat AMD daar verder geen problemen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ben opzoek naar benchmarks van de 7870 / 7850 in Crossfire op BF3? Bestaan die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
3XPER7 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:58:
[...]

Die 'factory' OC naar 1GHz is naar mijn mening niet noemenswaardig, er komen straks vast nog wel leukere kaartjes. MSI heeft er een met een stock koeler maar met de core op 1.01GHz, ik neem aan dat AMD daar verder geen problemen mee heeft.
Nee maar alles is mee genomen. Het is toch weer iets van 6-7% extra performance. Als AMD geen snellere single GPU kaart in de planning heeft zou het kunnen. Al vraag ik me af waarom we dan nog geen 1100 MHz 7970's gezien hebben. Het kan makkelijk.
Versteegrob schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:29:
Ben opzoek naar benchmarks van de 7870 / 7850 in Crossfire op BF3? Bestaan die?
Misschien guru3D of techpowerup.

Maar dit is meer iets voor in het 7xxx ervaringen topic.

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 14-03-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08 11:58
Iemand nog goedkoop de gigabyte 7950 windforce 3 crossfirenen? Pices are going mad! pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Flokman schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:43:
Iemand nog goedkoop de gigabyte 7950 windforce 3 crossfirenen? Pices are going mad! pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
Tja daar weet je na genoeg zeker van dat die niet geleverd gaat worden xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 13:29
Ik weet niet of dit al gepost is maar:

http://www.youtube.com/watch?v=CBwDvhnaUzA

*klik* Deze kaart moet ik gewoon hebben ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32
Indodraakje schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:32:

Oh my, I just came... :D

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Indodraakje schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:32:

Zo'n mooi kaartje! ik had al wel foto's van Cebit gezien. Ik ben benieuwd hoe die TF-IV het doet tov de oude TF-III.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 14-03-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 13:29
Van de gast die de MSI kaartje unboxed? :P hahaha

In principe zou de kaart binnen 3 weken in de schappen moeten zitten... ("voor eind maart") Bron: tjah, de artikelen van cebit over deze kaart... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07-2021
dion_b schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:20:
[...]

Dat alles gezegd, ik ga vooral van de HD7850 watertanden. Dat ding heeft een idle verbruik van minder dan mijn HD5770, maar bijna dubbel de performance (en dat met loadverbruik die nog altijd in dezelfde categorie is, en niet meer dan de 8800GT die ik ervoor had en nog passief wist te koelen). Ik wil gamen, maar ik wil vooral een stille PC hebben. Verbruik=hitte=lawaai. Dat heeft de HD7850 niet :)

Maar goed, vooralsnog zit ik nog niet aan de grenzen van mijn HD5770 en kost de HD7850 me teveel. Maar over een maand of zes... :z
Volledig met je eens, naast het kunnen gamen wil ik ook dat mijn PC stil is. Maximum performance voor zo min mogelijk geluidsproductie. Op dit moment is mijn passief gekoelde HD5750 nog verantwoordelijk om pixeltjes op mijn scherm te toveren en een passief gekoelde HD7850 zou een idelale vervanger zijn :9~

De HD7850 zou, aan de TDP afgaande, passief gekoeld kunnen worden. Wilhelm11 in "CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 124" is voor mij al tot dezelfde conclusie gekomen. Volgens de wikipedia pagina heeft de HD6850 een TDP van 127W en de HD7850 een TDP van 130W. Ik wacht dus nog met smart op een HD7850 met een passief(/massief) koelblok :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:52
Soar schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:10:
[...]

Volledig met je eens, naast het kunnen gamen wil ik ook dat mijn PC stil is. Maximum performance voor zo min mogelijk geluidsproductie. Op dit moment is mijn passief gekoelde HD5750 nog verantwoordelijk om pixeltjes op mijn scherm te toveren en een passief gekoelde HD7850 zou een idelale vervanger zijn :9~

De HD7850 zou, aan de TDP afgaande, passief gekoeld kunnen worden. Wilhelm11 in "CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 124" is voor mij al tot dezelfde conclusie gekomen. Volgens de wikipedia pagina heeft de HD6850 een TDP van 127W en de HD7850 een TDP van 130W. Ik wacht dus nog met smart op een HD7850 met een passief(/massief) koelblok :+
Waarom wachten? Zet er gewoon zelf een Arctic Accelero S1 op. Ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit ook.
* tweak_dude twijfelt nog tussen de 7850 en 7870. Het gemeten verbruik verschilt nogal tussen de reviews dus ik weet nog niet of een 7870 te doen is icm een Accelero met low rpm fan (bij voorkeur <= 600rpm).

[ Voor 2% gewijzigd door tweak_dude op 15-03-2012 16:03 . Reden: Linkje erbij ]

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het aub on-topic, dit is een AMD Radeon info & nieuwsdiscussietopic en dus NIET een AMD vs nVidia bashtopic. Tolerantie voor onzinnige ver-pis-vergelijkingen zal erg laag zijn. Kom dus met nieuwe info, ga niet een 1001-keer gevoerde discussie nog eens voeren.