Ik kan bevestigen dat dat klopt. Ik het meerdere kaarten gehad en die konden dit allemaal. Ik heb meer problemen gezien met hoge voltages dan lage. Op een gegeven moment had meer volts geen nut meer en dit gebeurt soms al voor de 1,175v waar de 7970 stock op draait. Zo heb ik een kaart die op 1,16 al max zit met 1225 MHz. Ik heb er ook een gehad die bij 1.1v al max zat met 1125 MHz. Als je dan naar 1.175v ging ging je OC zelfs omlaag.dahakon schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:58:
[...]
http://www.semiaccurate.c...php?p=160495&postcount=49
Als die post klopt (heb geen eigen search gedaan of dergelijke waardes inderdaad gehaald worden), dan kun je zien hoeveel AMD nog kan winnen met binnen voor een dual-chip kaart. 0.95V voor een standaard geklokte HD7970, is gewoonweg extreem efficient. Het is nog te zien of een GTX680 dat zou kunnen halen, zonder in te boetten aan prestaties.
Bij Thaiti klopt de volgende regel redelijk Voltage x 100 = clock. Dus 1,0v is genoeg om 1000 MHz te halen. Sommige doen het beter. Sommige doen het slechter. En sommige schalen bij 1.2v helemaal niet meer en verslechteren zelfs. Maar van 0,95 tot 1,1v klopt deze regel heel aardig.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....