Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

@oosterhofjf

Als de case van aluminium is heb je al veel heatsink waar je chips op kan zetten. En daarbij natuurlijk de fan die extra koelt ( en geluid produceerd)

@arnoud

Hopenlijk schroeft Samsung de kwaliteit ook op. Slechte scharnieren, brakke USB chassisdelen en accucellen die met een lik lijm tegen de de achterkant van het moederbord worden vastgezet (NC10)
deden mij besluiten nooit weer een Samsung te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:20
Ik ben juist erg te spreken over die samsung laptops. Zelf een nc10 gehad voor 3 jaar en nooit een probleem gehad ondanks dat ding een aantal keer is gevallen :P

Ook de samsungs van vrienden en kennissen werken zonder problemen. Enige merken die ik ontwijk zijn acers en packard bells. Hoewel ik nu een acer aspire s3 heb :P zal daar trouwens binnenkort een review van posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:50

FaceDown

Storende factor.

Ik zit te denken om een Macbook Air uit de USA te halen als ik daar ben over een maand. Kosten minder dan 1100,- incl 10% sales tax.
Zitten hier nog haken en ogen aan? Eventuele garantie kan via Apple NL verlopen?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
MacBook uit het buitenland

Hier zal wel wat nuttige info staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:57

mrc4nl

Procrastinatie expert

acer heeft een een nieuwe TimelineU M3 met *tromgeroffel* een GT640M!

http://www.anandtech.com/...life-on-the-kepler-verge/
draait bf3 in ultra settings: http://www.fudzilla.com/h...uns-bf3-on-ultra-settings

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:48

ChillPascal

In the end...

Ben heel benieuwd naar de nieuwe versie's, ik vind ze er persoonlijk geweldig uit zien.

Ik ben al een tijdje van plan om er eentje te kopen omdat mijn oude laptop het bijna gaat begeven.

Alleen heb ik een vraagje en dacht dat ik daarmee hier wel terecht kon.

Ik moet vrij veel werken op AutoCad (Tekenprogramma dat veel gebruikt wordt voor de bouw).
Verder veel surfen en verslagen maken. Ook zou ik af en toe graag een simpele game willen doen als Age of Empires 3 of iets dergelijks. Voor de zwaardere games heb ik wel een PC

Zou de nieuwe zenbook lijn hier geschikt voor zijn (Budget ligt ongeveer op de 1300 euro)
Of heeft iemand een ander advies? Ik zou toch graag een ultrabook willen, omdat deze toch een stuk lichter zijn, makkelijker mee te nemen en je deze sneller zou pakken.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nog niet helemaal wat ik ervan moet vinden...

De grafische performance is zeker een archievement naast bijvoorbeeld de M14x, maar voor de rest.. Het touchpad is ruk, het scherm ook. Als acer die 2 dingen nu had verbeterd hadden we een winnaar te pakken, maar nu...

Maar voor de rest ben ik het eens met anandtech, dit is de form factor en performance (dualcore is zat) die we allemaal willen, het is jammer dat de uitwerking minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Een slecht scherm kan ik mee leven, ben het gewend.Maar een slecht touchpad is voor mij een dealbreaker,
Ik wil fatsoenlijk kunnen "muizen" op een laptop, de huidige heb ik ook vanwege die reden gekocht: het werkt soepen en nauwkeurig.Als een laptop een touchpad heeft, gebruik ik hem ook. slecht touchpad zorgt alleen maar voor frustraties, maar Ik heb geen zin om een extra muis mee te moeten nemen.

Is hetzelfde als een laptop waarvan je windows opstart van externe schijf omdat de interne niet deugd. 8)7

BTW veel ultrabooks met ssd gebruiken een sandforce controller als die stukgaat zit je met gebakken peren:
als je hem zelf vervangt heb je geen garantie meer, als je hem wel RMA stuurt ben je hem wel een paar weken kwijt.

[ Voor 18% gewijzigd door mrc4nl op 14-03-2012 19:10 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 00:23
Bestaan er überhaupt laptops van 13/14 inch met een fatsoenlijke videokaart -1000 euro,
Behalve de Alienware en genoemde Acer?

Iets wat volgens jullie wel prima kwaliteit is? Dell heeft niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dell heeft de M11x.
Sony heeft de SA met HD6630m?
Acer heeft alleen throttelende modellen...

Veder, ik zou het niet weten. De mobiele gamers hebben pech op dit moment. Toen de M11x uitkwam was het een leuk apparaat, maar we zijn 2 jaar verder en de grafische performance is niet veel beter. Ik zou echt wachten op de GT6xx, wie weet stopt dell, net als acer, er een GT640m in. De M14x vind ik zelf niet zo geweldig vanwege een paar kleine dingen en het feit dat hij eigenlijk slechter is dan de XPS 15, die niet eens veel logger is. De M14x is erg zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke GPU er in de Ivy Bridge ULV in de U31XA gaat zitten? Mijn U35Jc heeft een G310M en ik speel er slechts zwakke games mee, maar ik kan wel blij worden van benchmarks over de HD4000 (die over het algemeen 30-70% beter presteert dan een GT 420M blijkbaar, die ook een stuk beter is dan mijn instapding) - maar of dit dezelfde GPU is is natuurlijk niet helemaal duidelijk...

Indien de HD4000 daarin nogal redelijk is wordt de U31XA zeker mijn volgende (een smak geld, maar dat zal het waard zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen een IGP. In zo'n dun chassis krijg je realistisch gezien geen fatsoenlijke GPU.Anders had er in de eerste instantie geen low-voltage processor ingezeten.

De intel 4000 zou zo'n 30% beter moeten zijn dan de voorganger, maar tegen die tijd heeft de concurrentie ook al nieuw spul. Ik ben niet zozeer op de hoogte van AMD's nieuwe line up, maar qua grafische prestaties moet je het niet bij intel ultrabooks zoeken, dan kom je uit bij iets als de acer die hierboven is langsgekomen of de M11x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:03:
De i3-370m heeft dan ook een TDP van 35w, en de i3-i3 2367M een TDP van 17w, waarvan 10w gereservered voor de northbridge en IGP. Daarom is hij zo duur en traag. De hele ultrabook hype zie ik meer als een poging van intel om uberdure processoren te verkopen die niet eens sneller zijn dan oud spul. Alleen zuiniger*.
(..)
Je kan beter je thinkpad upgraden met een SSD. Want het verschil tussen een i3 van een jaar terug en een i5 nu, geen low-voltage 'troep' is niet zo groot dat je dat echt moet kunnen merken.
Inmiddels al even verder en ik ben wel blij met de (Crucial 256GB) SSD in mijn Thinkpad/i3-370 omdat een nieuwe laptop die verschil maakt gewoon even te duur is. Maar de snelheid van de i3-370 valt me toch een beetje tegen. Mijn Kentsfield Core 2 Quad Q6700 @ 2,67 GHz uit 2007 is echt veel sneller, en dat merk ik in dagelijks werk vooral bij Illustrator. Bewerkingen met veel vectors gaan echt traag.

Ik weet wel dat de quad een desktop processor is, maar ik meende dat die i#'s van tegenwoordig daar wel overheen - of op zijn minst in de buurt - zouden komen.

Naja even zien of ik nog dit jaar rijk kan worden en eind van het jaar een nieuwe generatie laptop met touchscreen kan permitteren. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:45:
Alleen een IGP. In zo'n dun chassis krijg je realistisch gezien geen fatsoenlijke GPU.Anders had er in de eerste instantie geen low-voltage processor ingezeten.

De intel 4000 zou zo'n 30% beter moeten zijn dan de voorganger, maar tegen die tijd heeft de concurrentie ook al nieuw spul. Ik ben niet zozeer op de hoogte van AMD's nieuwe line up, maar qua grafische prestaties moet je het niet bij intel ultrabooks zoeken, dan kom je uit bij iets als de acer die hierboven is langsgekomen of de M11x.
Wat ik bedoel is, als die IGP zelf veel beter is dan mijn G310M (welke momenteel nipt genoeg is voor mij) is dat perfect aangezien ik toch niet geinteresseerd ben in de laatste games in ultra high ;). Maar benchmarks wat dat betreft (en dan dus van de IGP's van de ULV's) zouden wel leuk zijn. 30% zegt nl. niet zo veel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bekijk http://www.anandtech.com/...in-the-mobile-landscape/5 eens. Ivy moet 30% sneller worden dan de intel 3000 uit het hoofd.
Sando schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:09:
[...]

Inmiddels al even verder en ik ben wel blij met de (Crucial 256GB) SSD in mijn Thinkpad/i3-370 omdat een nieuwe laptop die verschil maakt gewoon even te duur is. Maar de snelheid van de i3-370 valt me toch een beetje tegen. Mijn Kentsfield Core 2 Quad Q6700 @ 2,67 GHz uit 2007 is echt veel sneller, en dat merk ik in dagelijks werk vooral bij Illustrator. Bewerkingen met veel vectors gaan echt traag.

Ik weet wel dat de quad een desktop processor is, maar ik meende dat die i#'s van tegenwoordig daar wel overheen - of op zijn minst in de buurt - zouden komen.

Naja even zien of ik nog dit jaar rijk kan worden en eind van het jaar een nieuwe generatie laptop met touchscreen kan permitteren. :)
Alleen gebruikt een Q6700 maximaal 105W, en een i3-370 maximaal 25W :P
Natuurlijk zijn we nu jaren verder, maar ik zou er vanuitgaan dat alles wat geen mobiele quadcore is onder doet voor je stokoude desktopprocessor. Volgens mij presteert de snelste mobiele dualcore, de i7-2620M identiek aan je Q6700 in goed threadende applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou me inderdaad niet verbazen dat de i3 370M niet beter presteert dan een Q6700. Die is zelf ook bijna twee jaar oud! En een kloksnelheid van 2.4Ghz tegenover 2.67Ghz, waarbij de 370M ook nog eens 1st gen i3 is (en de klok-voor-klok efficientie-verhoging niet even hoog is als je vergelijkt met 2nd gen i3's bijvoorbeeld). En het is een quad versus dual, en mobiel, zoals Darkstone zegt. Je verwacht wonderen ;)

Dat zeggende denk ik dat de prestaties wel in de buurt zouden moeten zijn bij single-threaded applicaties (en aannemelijk dat de i3 beter presteert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Autocad zal prima draaien, maar als je hele grote en ingewikkeldelde renders hebt zal het niet vloeiend gaan,bij simpele enkele objecten (zonder texturen) verwacht ik geen problemen.

Aoe3 is idd niet al te zwaar , maar ik kan het niet voor je uittesten.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
@Darkstone, de mobiele gamers hebben inderdaad pech... Ik ben opzich wel benieuwd naar de nieuwe GT6xx serie van Nvidia, maar het hangt toch van de fabrikanten af of ze 'm in gaan bouwen. De nieuwe Ivy Bridge Intel HD Graphics 4000 is vast weer een stukje sneller, maar ja, tegen die tijd zijn de games / toepassingen ook weer veeleisender...

Het hoeft van mij niet per se 13/14 inch te zijn, maar ik loop sinds 2007 met een Dell Inspiron 1501 als laptop (ATI Xpress 200M > niet sneller dan de huidige netbook GMA3150, batterijduur geen half uur meer) (heb wel prima desktop ernaast) en waar ik bij die laptop al na één jaar tegenaanliep was dat ik destijds bij aankoop totaal niet gekeken had naar videoprestaties en batterijduur... Dat verklaart mijn interesse in het snelle compacte segment dus; met een Intel HD ga je sowieso geen 4, 5 jaar doen en je wilt na 3 jaar ook nog naar colleges kunnen met je laptop. Ik ben student, dus je hebt niet het geld om elke 2 jaar weer een nieuwe te kopen. Bovendien wil je als student dat stukje mobiliteit > een batterijduur waar je ten minste 2 colleges mee uit kan zitten, dat is toch zeker 4 uur. Dat is dus mijn probleem met een 15 inch model, aangezien die bij mijn weten daar flink onzuiniger mee omspringen dan kleinere formaten.

Nu weet ik dat de tijden veranderd zijn en er een hoop veranderd is sinds 2007, maar ik wil niet dezelfde fout maken als toen. Toch ben ik bereid -vanwege het beperkte aanbod klein&snel- uit te wijken naar 15 inch, als ik dan geen ernstige concessies hoef te doen aan batterijduur. Dus laat ik mijn vraagstelling herformuleren:

Ik zoek een laptop:
- thin & light (GEEN ultrabook) maximaal 15 inch > liefst slank design dus
- intel Core i5 (sandy bridge) 2430 of gelijkwaardig > liefst geen AMD, sneller dan i5 hoeft niet
- fatsoenlijke graphics: alle Intel HD, Nvidia GT520 / AMD HD6470 meuk dus niet, minimaal Nvidia GT540 of gelijkwaardig, beter is GROOT pluspunt
- USB 3.0 / Bluetooth / WiFi N / HDMI / min. 3 USB poorten totaal
- hardware gaat voor uiterlijk, hoewel mooie laptop bij gelijke specs natuurlijk de voorkeur heeft
- dvd/rw optische drive
- geen voorkeur wbt trackpad / keyboard > als het maar werkt (al dat gezeur over zompige toetsenborden en vage trackpads)
- bij aankoop min. 4 uur op een accu kunnen doen (met energiebesparing aan > office word > wifi uit)
- liefst bedrag max 650, bij geweldige aanbieding 700 ;)
- scherm maakt weinig uit, 1366x768 prima, hoewel 1600x900 beter is. Full HD 1920x1080 totaal overbodig en veels te kleine tekens / pictogrammen, ik zoek GEEN desktopvervanger.

Om gelijk maar even te vermelden, ik vind de XPS 15 een leuk apparaat, maar denk svp aan de belangrijkste 'eis' uit het lijstje, niets wat minder is dan een GT540M. Dus als Dell enkel GT525's in de XPS 15 stopt gaat dat feestje niet door.

[ Voor 8% gewijzigd door MuFFIN 007 op 15-03-2012 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 16:30
Als je in de pricewatch kijkt en wat research doet kan je hem zo vinden toch ?

Dan kom je bij Acer of Asus uit zoveel keus is er niet wat betreft jouw wensen en budget.

Kijk eens naar de Asus K53SV pricewatch Youtube

[ Voor 64% gewijzigd door JT888 op 15-03-2012 05:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Le K53SV voor €500? Verwijderd in "[Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 8" ;)

Beter dan de GT540m ga je het niet krijgen, en dat is dezelfde kaart als de GT525m: enkel lager geclockt. Buiten deze aanbieding is de XPS 15 goedkoper dan de K53. Accuduur ga je ook wel halen met deze 2 laptops :)

Thin en light of overpriced gamernotebook?

The Razer Blade Review

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2012 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:33

Masuchievo

Cpt. Average

Beste mensen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Vader mag voor zijn werk een nieuwe laptop aanschaffen.
Ik mag dan wat afweten van pc's maar laptops toch net iets minder.

De eisen:

Lichtgewicht
Klein beeldscherm (makkelijk in een tas passen)
Fatsoenlijk toetsenbord om mee te typen.
Lange batterij duur.
En moet snel op kunnen starten.
Goede garantie: gaat vaak mee in een tas.

Budget maakt nu even niet uit.

Met vriendelijke groeten,

Mij!

[ Voor 5% gewijzigd door Masuchievo op 15-03-2012 10:17 ]

Te weinig geld voor alle gadgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
MacBook Air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
MuFFIN 007 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 03:11:
Ik zit hier bij 'thin & light' dus ik was benieuwd naar jullie mening over deze:
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 4830TG-2434G64MN

[...]

Dus, ik heb geprobeerd mijn bedenkingen wat betreft ultrabooks uit te leggen, en ik heb dit alternatief aangedragen, om te laten zien wat mijn definitie is van 'thin & light'. Wat ik erg zou waarderen als jullie hier inhoudelijk op in willen gaan, en kom vooral met alternatieven die hetzelfde bieden voor dezelfde prijs, ik heb ze echter nog niet gevonden! Nogmaals; wat mij zo aanspreekt aan dit model is de gebalanceerde hardware (i5 + GT540M), de relatief aardige bouwkwaliteit (voor een Acer), een dunne en kleine formfactor (waar je normaal veel meer voor betaalt) en als belangrijkste punt natuurlijk de mooie prijs!
Een interessant discussiepunt. Zelf zou ik ook graag wat meer prestatie wil en in ruil voor een iets hoger gewicht of iets dikker formaat, maar ik denk dat dit allemaal relatief is en vaak gewoon erg moeilijk te definiëren is. Ook is het zo dat ik verwacht dat de low voltage cpu met een aardige turbo nog redelijk goed kunnen presteren. De prestatie winst van een HDD naar een SSD moet ook niet vergeten worden.

Om even in te gaan op je genoemde Acer. De prijs is zeker stuk beter dan de alle ultrabooks op het moment, maar een SSD ontbreek wat toch een deel van het prijsverschil kan verklaren (650 + ~ 140 (128 GB) = 790). Verder zoals al genoemd heb ik ook mijn vraagtekens bij de warmte productie / throttle probleem. Zelfs heb ik namelijk een Acer 4810TGZ en deze wordt onprettig warm, met de SU4100 en intel IGP. Het is gewoon zo dat momenteel niet mogelijk is om en dun, licht en stevige CPU en GPU prestaties. Ook is de Acer met 2,2 kg toch flink wat zwaarder dan de gemiddelde ultrabook die 1,2 - 1,4 kg weegt. Ook bestaat de ultrabook idee nog niet eens zo lang. Ik kan me wel voorstellen dat ze in het begin gewoon de hoofdprijs vragen omdat het nu nog kan.

MuFFIN 007 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:41:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb een alternatief gevonden voor de Acer met dezelfde prijs en vergelijkbare specs:

http://configure.euro.del...sdt1&model_id=vostro-3350

Wat vinden jullie?
Voor de volledigheid het werkelijke gewicht van deze notebook is 2,2 kg. Ook moet je niet vergeten dat de prijs exc. BTW is omdat je in het zakelijke gedeelte van de Dell site aan het kijken bent. Eigenlijk vind ik dit zelfs een nog mindere optie dan die Acer, om eerlijk te zijn.

Yelloww schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:52:
Die U36SD blijft toch wel een ideale laptop, scherm daargelaten. [..]
Hard Drive: 500 GB, 7200 RPM, SATA,
Voor de duidelijkheid, een 7200 RPM is niet zo'n groot verschil t.o.v. een 5400 RPM schijf, zeker als je het nu vergelijk met SSD. Verder is het denk ik wel een nette notebook. Je zal zelf de overweging moeten maken of je het wel aanschaffen. Er komt altijd wel weer iets beters.

mrc4nl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:01:
acer heeft een een nieuwe TimelineU M3 met *tromgeroffel* een GT640M!

http://www.anandtech.com/...life-on-the-kepler-verge/
draait bf3 in ultra settings: http://www.fudzilla.com/h...uns-bf3-on-ultra-settings
Dit wordt wellicht het budget model met 768p op een 15" is imho echt te laag.

MuFFIN 007 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:53:
Bestaan er überhaupt laptops van 13/14 inch met een fatsoenlijke videokaart -1000 euro,

pricewatch: MSI X460DX-228NL Kan verder weinig over zeggen, omdat er geen echte reviews op het internet te vinden zijn. Op notebookreview forum kan je wel wat gebruikerservaringen vinden.

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 07:47:
[...]
Thin en light of overpriced gamernotebook?

The Razer Blade Review

Hoog geprijsd in ieder geval. :P Verder is de notebook zeker compacter en lichter dan de rest maar ik vind dat de meerwaarde klein is deze categorie.

Edit:
MuFFIN 007 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 03:11:
- scherm maakt weinig uit, 1366x768 prima, hoewel 1600x900 beter is. Full HD 1920x1080 totaal overbodig en veels te kleine tekens / pictogrammen, ik zoek GEEN desktopvervanger.
Als iedereen dit lekker blijft roepen duurt het vast nog langer tot ze komen. :P Dus nogmaals (ik blijft het maar gewoon herhalen). Hogere resolutie is niet inherent aan kleine letters. Ok, Windows schaal nog niet fantastisch, maar zo erg is het ook allemaal niet.

Masuchievo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:16:
Heb je zelf al wat gezocht, zoals in de pricewatch gekeken? Als budget echt niet uitmaakt kan je Sony Z wel nemen (configureerbaar op de Sony website), met (eventueel) extra garantie. Anders de Asus UX31 of Macbook Air met extra garantie.

[ Voor 14% gewijzigd door Regeneration op 15-03-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
Let wel op he Sony levert een zooi pre-install troep mee waar je 9 van de 10x niets aan hebt.

Nieuwe videokaart drivers (ati/nvidia) kan je alleen updaten als deze oficieel uitgegeven zijn via de Sony website. Dus de laatste drivers downloaden via ati en of nvidia zal niet lukken na verloop van tijd en is het dus hopen dat Sony het product up to date houd.

Zelf gebruik momenteel een sony Vaio (niet van mij) maar ik ben er ook niet kapot van redelijk slecht scherm en toetsen verspringen vaak tijdens het typen vreemd maar waar.

Acer zou ik ook laten liggen goedkope budget troep vind ik persoonlijk.

Asus (lang geleden ervaring mee gehad) schat ik in als een DELL (meerdere gehad) deze zijn redelijk Dell XPS versies.

Macbook Air heb ik geen ervaring mee maar zou mijn keuze zijn als ik thin and light zou willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
JT888 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:56:
Let wel op he Sony levert een zooi pre-install troep mee waar je 9 van de 10x niets aan hebt.
Dat kan worden opgelost met een herinstallatie. Dat is niet moeilijk en ook niet illegaal. Je kan de installatie bestanden op de Microsoft site vinden en de key op je notebook gebruiken.
Nieuwe videokaart drivers (ati/nvidia) kan je alleen updaten als deze oficieel uitgegeven zijn via de Sony website. Dus de laatste drivers downloaden via ati en of nvidia zal niet lukken na verloop van tijd en is het dus hopen dat Sony het product up to date houd.
Geen ervaring hiermee.
Zelf gebruik momenteel een sony Vaio (niet van mij) maar ik ben er ook niet kapot van redelijk slecht scherm en toetsen verspringen vaak tijdens het typen vreemd maar waar.
Verschillende notebooks bij hetzelfde merk kunnen anders zijn. Dat die ene die jij nu gebruikt slecht is hoeft niet voor een andere te beteken. Zo is de E-serie van Sony erg matig, maar is de SE en de Z beter. De Z is wel erg duur, misschien te duur, maar als geld geen rol speelt dan lijkt me de Z een goede optie.
Acer zou ik ook laten liggen goedkope budget troep vind ik persoonlijk.

Asus (lang geleden ervaring mee gehad) schat ik in als een DELL (meerdere gehad) deze zijn redelijk Dell XPS versies.

Macbook Air heb ik geen ervaring mee maar zou mijn keuze zijn als ik thin and light zou willen gaan.
Ook hierbij behandel je elke notebook van een bepaald merk op dezelfde manier. Dat zou ik niet doen. Zeker als je dus reviews en gebruikerservaringen leest zie je duidelijk dat er binnen een merk ook grote verschillen kunnen zijn. Daarbij blijft de Macbook Air een beetje apart, gezien deze met Mac OS heeft. Deze zou bij mij al bij voorbaat al afvallen gezien mijn eerdere ervaringen erachter gekomen ben dat Mac OS vooral anders is en dat kan ik niet combineren met de andere Windows machines waar ik mee werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JT888 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:56:
Dat doet praktisch elk merk, al zijn sony en asus zeker het ergste. Maar om die 2 merken nu bij voorbaat af te spreken...

En met hierboven. Ik hoor veel mensen roepen: hey, mijn sony uit 2004 is beter dan de dell die ik vorig jaar heb gekocht. Maar er zijn ook zat mensen die de omgekeerde ervaring hebben: zo is de huidige sony E serie waardeloos, en de oude vostro line-up nog erger. Oordelen op basis van merk is zinloos. Elk merk maakt goede en slechte producten. Het enige waar je nog wat van kan zeggen is service, en helaas staat sony daar helemaal onderaan de ladder. Asus en dell zijn vooral positief, en de rest komt te weinig langs om iets zinnigs over te zeggen.
Regeneration schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:41:
pricewatch: MSI X460DX-228NL Kan verder weinig over zeggen, omdat er geen echte reviews op het internet te vinden zijn. Op notebookreview forum kan je wel wat gebruikerservaringen vinden.
Die heb ik inderdaad gemist, om de reden die jij al noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
Het is een notebook voor zijn pa daar van uit gaande lijkt het mij dat die niet her installaties gaat doen om die meuk weg te krijgen waar hij niets aan heeft.

Ik weet dat je die meuk eraf kan halen met een herinstall.

Maar je hebt toch nog specifieke drivers nodig voor de laptop functies van bepaalde snel toetsen, vol knop etc. die hierop aanwezig zijn dat kost speurwerk aangezien het niet direct duidenlijk is wat elke sony driver doet die je kan downloaden.

Mac kan ook windows draaien via bootcamp. MacbookAir windows7

Ik heb globaal mijn laptop ervaringen op geschreven wat hij ermee doet mag hij zelf bepalen natuurlijk.

Het klopt natuurlijk dat het ene model anders dan de ander.

Maar wat de drivers betreft is dat wel handig om te weten als je je er niet heel erg in verdiept lijkt mij.

[ Voor 37% gewijzigd door JT888 op 15-03-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT888 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:26:
Het is een notebook voor zijn pa daar van uit gaande lijkt het mij dat die niet her installaties gaat doen om die meuk weg te krijgen waar hij niets aan heeft.

Ik weet dat je die meuk eraf kan halen met een herinstall.

Maar je hebt toch nog specifieke drivers nodig voor de laptop functies van bepaalde snel toetsen, vol knop etc. die hierop aanwezig zijn dat kost speurwerk aangezien het niet direct duidenlijk is wat elke sony driver doet die je kan downloaden.

Mac kan ook windows draaien via bootcamp. MacbookAir windows7

Ik heb globaal mijn laptop ervaringen op geschreven wat hij ermee doet mag hij zelf bepalen natuurlijk.

Het klopt natuurlijk dat het ene model anders dan de ander.

Maar wat de drivers betreft is dat wel handig om te weten als je je er niet heel erg in verdiept lijkt mij.
En het is onmogelijk dat hij zelf bij ontvangst van de laptop even twee uurtjes de herinstallatie doet?
En alle laptopfabrikanten hebben niet precies alle drivers die je nodig hebt op hun website?

Je kan heel makkelijk en snel een herinstallatie doen en alleen de relevante drivers er weer op zetten (keyboard shortcuts, touchpad, webcam en alleen als de standaardinstallatie van de gpu-fabrikant het niet doet, graphics drivers ook van de laptopfabrikant). Hopla, je hebt meteen een 10%+ speedbonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Nu ben ik zelf geen fan van apple, dus die gaat het sowieso niet worden.(ik weet namelijk niet hoe compatible dat allemaal is met de kantoor apparatuur)

Ik heb de asus zenbook bekeken, mooi apparaat maar ik denk dat het een beetje overkill is voor iemand die eigenlijk alleen maar typt en zo nu en dan een presentatie moet geven.

Een sony S series is misschien iets. enige ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

@gamesua

Meer dan een netwerk/wifi driver heb je niet nodig. Met bijv. Drivermax laat je het systeem scannen en die zet alle drivers voor je klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 15-03-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom niet de V131 of zelfs een pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWS5RMH)? Je hebt nauwelijs eisen, dan kan je beter voor een budget ding gaan. De relevante onderdelen (scherm, toetsenbord, accuduur) van een €900 apparaat zijn nauwelijks beter dan die van bovengenoemde alternatieven. Dan hou je nog budget over voor een SSD ook. De lenovo is goedkoper dan in de pricewatch vanwege een cashback actie.

En het begint hier echt een cliche te worden: de X220 is perfect voor jou, maar niet beschikbaar in nederland voor een acceptabele prijs :F . Lenovo, schiet op en breng dat ding ook in nederland beschikbaar voor een goede prijs.
RAAF12 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:59:
@gamesua

Meer dan een netwerk/wifi driver heb je niet nodig. Met bijv. Drivermax laat je het systeem scannen en die zet alle drivers voor je klaar.
Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat tweakers weer teruggingen naar de sony installatie omdat het bij sony echt een heel groot gedoe is om werkend te krijgen. Ik zou me er niet aan storen (de brakke garantie is veel erger), maar bij een sony moet je er echt niet op vertrouwen dat je 'ff' in 2 uurtjes een herinstallatie doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2012 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:56:
[...]

En het is onmogelijk dat hij zelf bij ontvangst van de laptop even twee uurtjes de herinstallatie doet?
En alle laptopfabrikanten hebben niet precies alle drivers die je nodig hebt op hun website?

Je kan heel makkelijk en snel een herinstallatie doen en alleen de relevante drivers er weer op zetten (keyboard shortcuts, touchpad, webcam en alleen als de standaardinstallatie van de gpu-fabrikant het niet doet, graphics drivers ook van de laptopfabrikant). Hopla, je hebt meteen een 10%+ speedbonus.
Natuurlijk kan hij dat doen voor zijn pa als hij dat wilt ik heb daar toch niks overgezegd ? Ik ben daar alleen niet van uit gegaan wat is het probleem ? Het is gewoon onhandig al die meuk.

Persoonlijk kan ik inderdaad niet alle drivers vinden die ik nodig heb voor de Vaio die ik gebruik er zit een bluray in maar welk type ? Het laptop type nr. van deze Vaio bestaat niet eens op de Sony site. Ik heb er nu dus van een +- vergelijkbare laptop drivers op draaien om het werkend te krijgen.

Ja die OUDE GPU drivers kan je daar vandaan halen dat is niet mijn punt. Wat als je die nieuwste wilt hebben dan moet je maar geluk hebben dat je laptop drivers nog up to date worden gehouden. En dat is dus helaas niet het geval bij oa. Sony de laatste driver voor deze laptop is 2009... 3 jaar geleden dus.

Vind het nu wel erg offtopic worden door al die mensen die het nodig vinden om op mij commentaar te geven hoor :+
Masuchievo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:57:
Een sony S series is misschien iets. enige ervaring?
Laat je niet alleen verleiden door het uiterlijk he!
Nu ben ik zelf geen fan van apple, dus die gaat het sowieso niet worden.(ik weet namelijk niet hoe compatible dat allemaal is met de kantoor apparatuur)
Apple heeft dezelfde enge poorten als een PC (connectie standaarden) niets engs aan dus :) behalve de Thunderbolt poort >:) mischien.

Darkstone heeft het beste advies veel eisen heb je niet voor je pa dus hou het goedkoop zou ik zeggen.

[ Voor 40% gewijzigd door JT888 op 15-03-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Apple heeft dezelfde enge poorten als een PC (connectie standaarden) niets engs aan dus :) behalve de Thunderbolt poort >:) mischien.
Meer qua software :P
en vaders is geen held met de pc dus een nieuwe ui is mss ook niet de beste oplossing.

De laptop moet snel opstarten en hij mocht zelfs een laptop aanschaffen van 1200 euro dus qua budget zit het prima.

De sony laptop komt goed naar voren in http://computers.toptenreviews.com/laptops/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ehh... http://computers.toptenre...sony-s-series-review.html Ik denk dat er echt niemand hier is die twijfelt aan de betrouwbaarheid van zo'n korte review. Niet te vertrouwen.

Voor de SB kan je http://www.anandtech.com/...ll-day-consumer-computing naslaan, de SA is wat beter gebouwd en heeft een hoger resolutie (crap kwaliteit, zoals altijd) scherm, voor de rest, geen idee.

Anandtech weet zoals altijd de hele review in een paar woorden te vatten:
Conclusion: A Lot to Like...For Enthusiasts
Voor iemand als ik, die de harde schijf meteen vervangt door een SSD is het een leuk ding als je kan leven met de fan. Maar iemand die dat kan die gaat waarschijnlijk toch niet akkoord met het slechte scherm, en koopt iets in de richting van de MBA of veel goedkoper. Precies de reden waarom de V131 een tijd terug pupulair was. Hij is nu wat duurder, maar er is nog steeds zo goed als geen concurrentie. Los daarvan denk ik dat het prijsverschil tussen de V131 en de X121e te groot is om te verantwoorden voor iemand met praktisch geen eisen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ja, maar dat vind ik eigenlijk minder optie. Windows op een Mac lever je onder andere in op accuduur en zo zijn er vast ook wat meer kleine probleempjes. Logisch natuurlijk, maar daardoor wel een minder optie in mijn ogen.

Ik heb de asus zenbook bekeken, mooi apparaat maar ik denk dat het een beetje overkill is voor iemand die eigenlijk alleen maar typt en zo nu en dan een presentatie moet geven.
Tja, je zei dat het budget niet uitmaakte, dan krijg je natuurlijk alle high-end modellen voorgeschoteld. Nu zegt je dat hij alleen maar wat basic dingen op het apparaat gaat doen. Dat veranderd de situatie nogal. :P

Mogelijke optie:
pricewatch: Samsung 900X3A-B01NL Goed scherm maar wel 1366 x 768. Wel een wat ouder model, maar als er nog niets komt is het door de prijsverlaging een goede aanbieding.

Heeft hij een VGA / D-sub aansluiting nodig voor de presentaties?
Dan misschien: pricewatch: Toshiba Satellite Z830-10J

JT888 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:08:
[...]
Vind het nu wel erg offtopic worden door al die mensen die het nodig vinden om op mij commentaar te geven hoor :+
Deins je nu al terug voor een beetje discussie? Gelukkig, Darkstone heeft je even geholpen. :P

Masuchievo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:10:
[...]

Meer qua software :P
en vaders is geen held met de pc dus een nieuwe ui is mss ook niet de beste oplossing.
Lijkt me inderdaad verstandig om niet te gaan overstappen op Mac OS als je vader dat nog nooit heeft gebruikt. :)
De laptop moet snel opstarten en hij mocht zelfs een laptop aanschaffen van 1200 euro dus qua budget zit het prima.
Voor snel opstarten is een SSD noodzakelijk. Ik denk dat je de volgende modellen het beste kan overwegen:
pricewatch: Samsung 900X3A-B01NL
pricewatch: Toshiba Satellite Z830-10J (VGA / d-sub aansluiting)
Edit: of inderdaad een "budget model" zoals de V131 en dan zelf een SSD inbouwen, zoals Darkstone zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 15-03-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Ik dank jullie voor de medewerking.

gtz me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 16:26
Goh toch lastig om te kiezen. Laptop voor zoon om mee naar school te nemen. Zit in klaslokaal...Ooit ook met de zon door de ramen. Ik was erover uit. Had de inspiron 14z gezien in de winkel. Ik vond hem best stevig en glanzend scherm en door afmeting 14 inch leek het toch een aardig schermpje...Hij is een onsje zwaarder dan de vostro. Maar onddanks 14 inch scherm vrijwel even groot als V131. En z'n harde schijf bij I5 model is 500 GB tegn de 350 GB van de Vostro.
Maar 1 groot verschil de optie van 3 jaar garantiie (next business day) is bij de Vostro 60 euro extra. En dat is relatief weinig. Die optie heeft de Inspiron 14z niet. Ik hoor slecht nieuws over Vostro scherm en ben zelf liefhebber van glanzend. Maar mijn zoon zit misschien straks met z'n rug in de zon in klaslokaal en dan is mat misschien opeens een voordeel. De 14z heeft DVD-writer die de Vostro mist. Ik wordt gek van mezelf...
Weet iemand os ik die Vostro V131 ergens in levende lijve zou kunnen zien...dat zou misschien helpen bij de beslissing. En ik begrijp als mensen moe worden van mensen die niet kunnen beslissen...maar tis niet anders. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Omdat je toevallig een keertje met de zon in je rug zit zou ik niet gelijk voor een andere laptop kiezen. Ieder laptopscherm presteert slecht met de zon in je rug, mat ook (ik heb ervaring). Bovendien; als je naar zulke dingetjes gaat kijken kom je er inderdaad nooit uit.. blijf met je eisen bij de grote lijnen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
  • Laatst online: 12-09 16:26
kweet het...ik kwam er net achter dat de prijzen van de Vostro natuurlijk ex btw zijn. Dat maakt wel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Masuchievo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:16:
Beste mensen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik mag dan wat afweten van pc's maar laptops toch net iets minder.

De eisen:

Lichtgewicht
Klein beeldscherm (makkelijk in een tas passen)
Fatsoenlijk toetsenbord om mee te typen.
Lange batterij duur.
En moet snel op kunnen starten.
Goede garantie: gaat vaak mee in een tas.

Budget maakt nu even niet uit.

Met vriendelijke groeten,

Mij!
Wat houdt snel opstarten in? Moet hij binnen 20 seconden opstarten (SSD-snelheid) of mag hij er niet 5 minuten over doen, zoals de gemiddelde computer die ik ervaar bij vrienden/familie die geen verstand ervan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Als je (via een hele set accounts of zo) aan genoeg bonnen kan komen betekent dit ook:

-Acer S3 voor 600 euro
-Samsung NP900 voor 750
-Asus Zenbook voor 1050

Wel voor de snelle beslisser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Is iemand al opgevallen dat de Z21:
- Op sony.be nog maar 1350e kost voor het basismodel :o
- Op sony.nl voor 1844 met sheet battery en BR brander geleverd wordt :o
- op sony.de rond de 1450 kost oid? :o

Tobo config kan je overigens niet meer zelf kiezen :/ Alleen de landstandaard...

Lijkt erop dat deze permanent _flink_ in prijs is verlaagd, maakt hem ineens VEEL interessanter!

[ Voor 12% gewijzigd door JT op 18-03-2012 23:52 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCeQbe.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 21:35
JT schreef op zondag 18 maart 2012 @ 23:50:
Is iemand al opgevallen dat de Z21:
- Op sony.be nog maar 1350e kost voor het basismodel :o
- Op sony.nl voor 1844 met sheet battery en BR brander geleverd wordt :o
- op sony.de rond de 1450 kost oid? :o

Tobo config kan je overigens niet meer zelf kiezen :/ Alleen de landstandaard...

Lijkt erop dat deze permanent _flink_ in prijs is verlaagd, maakt hem ineens VEEL interessanter!
sony outlet store België:
Refurbished VAIO Z21 serie met 128 GB SSD + HDMI + WLAN
Inclusief SONY garantie
899 €

wel refurbished maar met garantie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb het over niet-refurb ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik kan via surfspot deze laptop met studentenkorting krijgen (prijs €699):

Asus X53SV-SX864V-NL incl. 2 jaar Zorgeloos Leren
Beeldscherm : 15,6" scherm, 1366 x 768
Processor : Intel i7-2630 processor
Harde schijf : 640 GB harddisk 5400RPM
Geheugen : 6 GB intern geheugen
Videokaart : Nvidia Geforce GT540 1GB
Besturingssysteem : OS Windows 7 Home Premium
Levertijd : Direct leverbaar.

Is het wat voor die prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is helemaal niet goedkoper dan de goedkoopste in de pricewatch, en de XPS 15 is ~€75 goedkoper met ongeveer dezelfde specs.

En volgens mij moet je sowieso in [NBBG Aanschaf] Basis notebook februari 2012 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Ok sorry. bij mijn eerste vraag werd ik verplaatst naar dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt :P Maar destijds zocht je een 13"-14 notebook. Daar is het topic waar je nu in zit wel voor geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
Vraagje over de koeling van mijn acer aspire s3. Bij gewoon tekstverwerken is de fan constant aan. Bij de stand energiebesparing hoor je de fan een beetje, maar zodra de stand naar gebalanceerd staat, gaat de fan meer herrie maken.

In het begin was de laptop veel stiller. Naast tekstverwerken heb ik 3 films gekeken (1 stream) en ongeveer 30 minuten spelletjes gespeeld (max temp 65 graden)

temps bij tekstverwerken:
energiebesparing: 43 graden ongeveer
gebalanceerd: 49-52 graden ongeveer

Vind het een fijne laptop, maar een stille laptop is toch zeer gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Weet niet of het zo hoort maar you get what you pay for. Dit is de zoveelste issue die ik hoor over een Acer. Die dingen zijn niet voor niets zo goedkoop. Je zou kunnen proberen perslucht in de koeling te blazen om stof en troep weg te krijgen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

JT schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 00:25:
Weet niet of het zo hoort maar you get what you pay for. Dit is de zoveelste issue die ik hoor over een Acer. Die dingen zijn niet voor niets zo goedkoop. Je zou kunnen proberen perslucht in de koeling te blazen om stof en troep weg te krijgen.
gelukkig heb ik geen cooling issues op mijn acer (2.5ghz C2D) gewoon op 35 idle.
maar ook andere fabrikanten hebben er soms last van,helaas bij acer meerdere modellen.
get what u pay for... een goedkope laptop. en geen macbook.
t is IMO gewoon een designontwerpfout, of acer je gelijk geeft: denk het niet.

of hij verkoopt hem: (wat ie dus nu doet) V&A aangeboden: Acer Aspire S 3

[ Voor 25% gewijzigd door mrc4nl op 20-03-2012 00:44 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
Haha ik dacht zal maar niet meteen gaan zeuren over acer. Blijft een B merk.

Heb de laptop inderdaad in de verkoop gezet komt goed uit nu mijn vriendin een nieuwe laptop zoekt.

Ik ben dan ook een enorme zeurpiet als het gaat over geluidsproductie. Kunnen jullie me iets aanraden wat geluidsarm is? Tijdens tekstverwerken en internet wil ik dat ding liever niet horen. Daarbij moet de laptop ook nog snel genoeg zijn om sims de middeleeuwen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Heren,
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe laptop sinds mijn 3 jaar oude Acer het zo goed als heeft begeven.
Deze laptop zal grotendeels gebruikt gaan worden voor 't werk, oftewel veel verslagen typen en 2D modeleren in AutoCAD. En sporadisch zou ik toch graag een game willen spelen als Age of Empires 3.

Verder heb ik enkele eisen:
- Zo klein mogelijk, oftewel MAX 15,6 inch. Een ultrabook van 13" zou beter zijn. Omdat ik voor de grotere games en werken wel een goede PC heb staan.
- 120~256GB SSD
- i7 is ook wel een vereiste, ik heb wel de tijd om te wachten tot de Ivy Bridge processoren op de markt komen.
- Budget zo rond de 1200 euro (ligt natuurlijk wel aan de prestaties)

Verder zo geen eisen.
Heb al een tijdje lang de Zenbooks (vooral de nieuwe versies) op 't oog gehad. Maar weet niet zeker of deze te taken vloeiend zullen uitvoeren.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet meteen aan de sony SE denken. Die weegt 2.0kg en heeft een 1080p scherm. Zet er zelf een SSD in, en je kan even mee.
pricewatch: Sony Vaio VPCSE1M1E/S
Ja dat is een i5. Maar wel een full-voltage in plaats van een ULV. Je kan je beter blindstaren op de kloksnelheid dan op i3/i5/i7 tegenwoordig :X :P Hij is afgeprijsd omdat het model volgens mij nauwelijks verkoopt. De opvolger verwacht ik over een vrij lange tijd. Ik weet zeker dat sony een van de fabrikanten is die nog bakken en bakken met chips van deze generatie heeft liggen. En houd er rekening mee dat de service van sony prut is.

Als je meer performance wilt zit je onherroepelijk vast aan iets van 2.7+kg als je nog een beetje kwaliteit wilt. Ik denk niet dat dat een echte optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Met de nieuwe prijzen kan je ook wachten op een Sony Z2x, die komt met full voltage quadcore Ivy Bridge. Is 13", 1.2kg, verkrijgbaar met 1920x1080 en 1600x900. Net iets boven je budget maar ik denk precies wat jij zoekt. Zeker met de raid0 SSD.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:04:
Ik moet meteen aan de sony SE denken. Die weegt 2.0kg en heeft een 1080p scherm. Zet er zelf een SSD in, en je kan even mee.
pricewatch: Sony Vaio VPCSE1M1E/S
Ja dat is een i5. Maar wel een full-voltage in plaats van een ULV. Je kan je beter blindstaren op de kloksnelheid dan op i3/i5/i7 tegenwoordig :X :P Hij is afgeprijsd omdat het model volgens mij nauwelijks verkoopt. De opvolger verwacht ik over een vrij lange tijd. Ik weet zeker dat sony een van de fabrikanten is die nog bakken en bakken met chips van deze generatie heeft liggen. En houd er rekening mee dat de service van sony prut is.

Als je meer performance wilt zit je onherroepelijk vast aan iets van 2.7+kg als je nog een beetje kwaliteit wilt. Ik denk niet dat dat een echte optie is.
Bedankt voor de snelle reactie,
Nou op zich is 't in mijn geval is het formaat belangrijker dan de prestaties,
Enkel wil ik AutoCAD soepel laten draaien, en een game als Age of Empires 3 moet niet echt een groot probleem zijn voor een 'slechte' video kaart, alhoewel ik niet weet hoe zet zit met een onboard chip.

Op zich is een goede service wel ideaal, maar heb 3 jaar een Acer gehad, gelukkig geen echte problemen mee die ik zelf niet kon verhelpen, want de service van Acer staat nou ook niet bekend om de kwaliteit.

Maar inderdaad, ik zoek ook meer iets dat je er even snel bij pakt, op de bank 's avonds (zoals een tablet) of op school. En natuurlijk makkelijk mee te nemen is.
JT schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:17:
Met de nieuwe prijzen kan je ook wachten op een Sony Z2x, die komt met full voltage quadcore Ivy Bridge. Is 13", 1.2kg, verkrijgbaar met 1920x1080 en 1600x900. Net iets boven je budget maar ik denk precies wat jij zoekt. Zeker met de raid0 SSD.
Kijk dat klinkt goed, heb je misschien ook een link, kan zo snel er niet echt wat over vinden.
Links naar nieuwsberichten of geruchten?

In ieder geval bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 14% gewijzigd door ChillPascal op 20-03-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

JT in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012"

Daarnaast zal de full voltage Ivy Bridge quadcore net zoveel verbruiken als de dual-cores nu doen (35w) en het valt, gezien de marktpositie van de Sony Z serie, zeker te verwachten dat deze CPU hierin beschikbaar wordt. De enige reden dat er nu geen quadcore in zit is dat de laptop vanwege het formaat de warmte van een CPU met een TDP van 45w niet af kan voeren. 35w gaat wel goed, dat is het nu en de volgende Ivy Bridge quadcore is er met een TDP van 35. De Z moet de snelste op de markt zijn, dat is het doel van Sony. 1+1=3 dacht ik :P

[ Voor 34% gewijzigd door JT op 20-03-2012 15:00 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

JT schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:31:
JT in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012"

Daarnaast zal de full voltage Ivy Bridge quadcore net zoveel verbruiken als de dual-cores nu doen (35w) en het valt, gezien de marktpositie van de Sony Z serie, zeker te verwachten dat deze CPU hierin beschikbaar wordt. De enige reden dat er nu geen quadcore in zit is dat de laptop vanwege het formaat de warmte van een CPU met een TDP van 45w niet af kan voeren. 35w gaat wel goed, dat is het nu en de volgende Ivy Bridge quadcore is er met een TDP van 35. De Z moet de snelste op de markt zijn, dat is het doel van Sony. 1+1=3 dacht ik :P
Zijn er al enkele prijzen bekend, want je gaf aan dat het waarschijnlijk boven mijn budget ging, nja op zich is dat niet het grootste probleem als ik naar de spec's kijk die je me gaf, maar het moet natuurlijk niet te overdreven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga er maar vanuit dat de nieuwe versie flink duurder wordt. Dat doet sony altijd de eerste paar maanden met nieuw high-end spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:22:
Ga er maar vanuit dat de nieuwe versie flink duurder wordt. Dat doet sony altijd de eerste paar maanden met nieuw high-end spul.
Flink is zo 1600 euro?
Dat is het mij nl. niet waard. Is het advies dan om nog een tijd te wachten?

Ik haal 'm sowieso pas zo rond juli of nog erna, wil alleen de beste deal hebben, en niet dat ik nader hand spijt krijg van mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwacht hem zoals de Z2 bij introductie €2000 zonder dock... Niet meer dan een gok, trouwens. Maar ik zou er niet vanuit gaan dat de prijs nog gaat dalen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:56:
Ik verwacht hem zoals de Z2 bij introductie €2000 zonder dock... Niet meer dan een gok, trouwens. Maar ik zou er niet vanuit gaan dat de prijs nog gaat dalen.
Hmm we gaan zien, zou in de tussentijd het internet nog een beetje rondzoeken.

Ik krijg trouwens niet veel goede resultaten als ik de spec's invul bij pricewatch hier op tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat komt omdat de pricewatch veel modellen mist. Of beter gezegd, de populaire modellen zijn dell's (V131 en inspiron 14z) en die staan er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

[b]Darkstone schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:11:Of beter gezegd, de populaire modellen zijn dell's (V131 en inspiron 14z) en die staan er niet in.
Ik ga ze gelijk even googlen!
Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Dank, ook een beetje verder gekeken op de Dell site,
En dit leek me ook nog wel een kanshebber Link

Ook die L321x laptop die je in je topic had staan zag er goed uit. Alleen kan ik hier verder weinig over vinden, ook niet op de site van Dell zelf. Is deze nog niet te koop, of..?

[EDIT] Als ik het nummer zoek vind ik de XPS13. Hij ziet er verder leuk uit, alleen jammer dat ik niet kan kiezen uit wat meer RAM, zit nu enkele channel 4GB in, zou graag een dual 4GB willen

[ Voor 13% gewijzigd door ChillPascal op 20-03-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zich is het ook best een leuke notebook....
Als ze er $#^$%@ een goed scherm hadden ingestopt. Maar tegenover bijvoorbeeld de air heeft dat ding aardig wat nadelen. Het concept is goed, en het is zeker een goede eerste poging. Maar niet met een $999 = €1149 prijsstelling. Zie ook de sheet.

Dan kan je, vind ik, beter de pricewatch: Samsung 900X3A-B01NL nemen. Dan krijg je wel een goed scherm. De XPS is volgens mij wel net iets beter in een paar dingen (vooral de groote van het ding). Het gemis van een goed scherm is gewoon groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Soo, dat is qua uiterlijk een geweldige laptop.
Helaas zit er 'enkel' een i5 met 5GB Ram in, ook zie ik graag een 256GB SSD i.p.v. de 128. Ik kan natuurlijk even kijken of er nog een 'higher' end model is van dit type.

Ook komt Samsung misschien wel met een soortgelijke laptop maar dan met de Ivy Bridge processoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Again. Een i5 is niet zaligmakend. Het verschil tussen een i5 en i7 ga je niet merken tenzij die i7 meteen een quadcore is. Als je veel processing power wilt dan zijn de V131 of inspiron 14z beter geschikt. De koeling daarin is gewoon veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:48:
Again. Een i5 is niet zaligmakend. Het verschil tussen een i5 en i7 ga je niet merken tenzij die i7 meteen een quadcore is. Als je veel processing power wilt dan zijn de V131 of inspiron 14z beter geschikt. De koeling daarin is gewoon veel beter.
Ja dat klopt m.b.t. de quadcore. Het is ook eigenlijk dat ik daar wel een beetje op wacht.

En hoop dan op zo'n soort laptop met een 256 SSD, Quadcore i7. En hoe mogelijk nog een videokaart. Alhoewel ik zo de prestaties van een onboard chip niet weet, denk ik niet dat deze Age of Empires 3 kan spelen, of heb ik dit mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat moet echt wel lukken. Je kan er diablo 3 en starcraft mee spelen als je wilt, het meeste op low, maar wel ~40+ fps.

Als ivy bridge komt komt er ook een 35w quadcore. Die zul je dan in notebooks als de sony SE tegenkomen, en al het andere waar je op dit moment alleen dualcores kan kiezen zoals de V131.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:56:
Dat moet echt wel lukken. Je kan er diablo 3 en starcraft mee spelen als je wilt, het meeste op low, maar wel ~40+ fps.

Als ivy bridge komt komt er ook een 35w quadcore. Die zul je dan in notebooks als de sony SE tegenkomen, en al het andere waar je op dit moment alleen dualcores kan kiezen zoals de V131.
Kijk in dat geval zijn die Samsung's of Asus' Ultrabooks zeer aantrekkelijk.

Met een 13,3" scherm, 128( en eventueel een 256 SSD, niet noodzakelijk)
Wel zie ik heel graag 8GB aan Ram.

Verder heb ik niet bijster veel eisen, nja wat je net ook al aangaf. Een mooi scherm is mij ook wel veel waard.

Stel dat je een aankondiging o.i.d. van zo'n soort ultrabook tegen komt, zou ik het zeer prettig vinden om 't te horen.

Maar verder, Geweldig bedankt voor 't helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de ultrabooks zit een low-voltage processor. Als je daar een quadcore in wilt kan je nog wel een generatie of 2 wachten ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:07:
In de ultrabooks zit een low-voltage processor. Als je daar een quadcore in wilt kan je nog wel een generatie of 2 wachten ben ik bang.
Ouch, dat zou wel jammer zijn. Zou je denken dat de i5/i7 Dualcore's van Ivy's goed genoeg zijn voor mijn wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee. Als je van plan bent om zoiets te gebruiken loont het zeker de moeite om een 2x zo snelle full-voltage aan te schaffen. Alleen is de sony Z2 op dit moment de enige full-voltage beschikbaar in nederland Kuch X220.... die een acceptabele resolutie bevat. Autocad met 768p lijkt mij geen pretje.. Vandaar dat ik de sony SE aanraad: die is licht, maar heeft desondanks 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:13:
Geen idee. Als je van plan bent om zoiets te gebruiken loont het zeker de moeite om een 2x zo snelle full-voltage aan te schaffen. Alleen is de sony Z2 op dit moment de enige full-voltage beschikbaar in nederland Kuch X220.... die een acceptabele resolutie bevat. Autocad met 768p lijkt mij geen pretje.. Vandaar dat ik de sony SE aanraad: die is licht, maar heeft desondanks 1080p.
Hmm opzich is Autocad op 768p geen groot probleem, de echt grote en lange tekeningen ga ik toch op m'n PC maken. Maar ik moet op school/werk gewoon AutoCAD kunnen openen (ook de grotere tekeningen) en gewoon vloeiend in/uit kunnen zoomen, aanpassingen maken e.d.

Ik gebruik nu deze laptop Acer 6930...
Hij is 3 jaar oud en nodig aan vervanging toe, de batterij gaat vol geladen ongeveer 20 minuten mee haha, maar vind het persoonlijk niet waard om deze nog te vervangen door een ander exemplaar.

Deze Acer draait AutoCAD al 'redelijk' lagt wel een beetje met opstarten en zoomen, maar voor de rest gaat het 'prima'. Dan denk ik toch dat een Ivy i5 of i7 met 4/8GB ddr3 wel goed moet lopen, t.o.v. deze Acer met een Intel Core 2 Duo Mobile T6400 en 4GB ddr2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

ChillPascal schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:21:
[...]

Zijn er al enkele prijzen bekend, want je gaf aan dat het waarschijnlijk boven mijn budget ging, nja op zich is dat niet het grootste probleem als ik naar de spec's kijk die je me gaf, maar het moet natuurlijk niet te overdreven worden.
Ik gok 1400-1500 in NL.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:22:
Alleen is dit niet nieuw, maar een update. Andere series die zowel in het sandy bridge tijdperk bestonden en daarvoor werden ook niet duurder toen ze overgingen naar SB.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Durven jullie ook al een gok te doen over de prijs van de nieuwe zenbook? En dan wel de alles-er-op-en-eraan-versie. (1080 IPS scherm, 256gb SSD, i7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

CrackSlet schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:22:
Durven jullie ook al een gok te doen over de prijs van de nieuwe zenbook? En dan wel de alles-er-op-en-eraan-versie. (1080 IPS scherm, 256gb SSD, i7).
Ik zou zelf iig rekening houden met de prijs van de huidige i7
Rond de 1400, dus of ie met de extra opties daar overheen gaat denk ik niet.
Ik heb speculaties gezien van 1000 dollar. Ik hoop dus dat ie dus lager on prijs wordt.

Want Asus kan moeilijk een opvolger maken die veel duurder is dan de huidige.
Als Apple opeens 200 extra zou vragen voor de nieuwe air, staan mensen toch raar te kijken,

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hoi,

Ik zit te kijken naar een light laptopje. Zat te denken aan die Samsung series 900.

< 1000€ (kan wel meer betalen maar vind het wel goed voor een ding dat ik misschien 1 dag in de week gebruik)
< 14"
<= 1,5
Ik heb grote klauwen dus de toetsen moeten goed uit elkaar staan.
Een fatsoenlijke, grote touchpad, liefst met gestures.
Geen Apple (mijn progs vereisen W7...beetje onzinnig om W7 nog apart erbij te moeten kopen).
Geen Lenovo (ze maken goede dingen maar ik heb altijd ruzie met hun keyboard layout en joystick).
Geen Acer (hoef hun rommel niet meer, 3 keer gekocht, 3 keer niets dan ellende).
SSD is een pre.

De laptop wordt voornamelijk gebruikt als ik op locatie moet developen (in dit kader is compiling snelheid en het kunnen draaien van test games een pre). Mogelijk speel ik af en toe een spelletje erop maar ik speel voornamelijk games ouder dan 3 jaar (denk UT99 / Settlers 2). Ik gebruik O.a. Adobe CS5.5 en VS2010(of is het 11?).
Ik wilde eerst een Asus transformer prime halen maar daar draait android op...komt er een W8 versie met een x86/x64 cpu?

Zit ik met een S900 goed? Welke uitvoering moet ik nemen? Of kan ik beter een ander model nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Prime is een tablet, geen laptop. De Zenbook is de Ultrabook variant. Waarom zouden ze dan ook een prime-laptop uitbrengen?

Weet dat Ultrabooks ULV CPU's hebben. Nou zijn deze tegenwoordig erg vlot voor ULV dingen, maar full voltage is een stukje sneller. Ook is de GPU lager geklokt. Of 3 jaar oude games er goed op draaien weet ik niet. Ik denk dat PS er prima op draait tenzij je extreme dingen gaat doen. Wat ga je met PS doen? VS zegt me niks.

De Samsung is een erg goede keuze ivm goede schermkwaliteit. Alleen als ik denk aan jouw dev bezigheden dan is het 1600x900 scherm van een Zenbook misschien ook wel welkom. Je levert dan iets beeldkwaliteit in voor een hogere resolutie. Alhoewel die Zenbook niet zo slecht is qua beeld als ik dacht...Als die 900p je niet zoveel boeit om wat voor reden dan ook dan zeker voor de Samsung gaan. Is imho dé ultrabook van het moment.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
JT schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:26:
Prime is een tablet, geen laptop. De Zenbook is de Ultrabook variant. Waarom zouden ze dan ook een prime-laptop uitbrengen?

Weet dat Ultrabooks ULV CPU's hebben. Nou zijn deze tegenwoordig erg vlot voor ULV dingen, maar full voltage is een stukje sneller. Ook is de GPU lager geklokt. Of 3 jaar oude games er goed op draaien weet ik niet. Ik denk dat PS er prima op draait tenzij je extreme dingen gaat doen. Wat ga je met PS doen? VS zegt me niks.

De Samsung is een erg goede keuze ivm goede schermkwaliteit. Alleen als ik denk aan jouw dev bezigheden dan is het 1600x900 scherm van een Zenbook misschien ook wel welkom. Je levert dan iets beeldkwaliteit in voor een hogere resolutie. Alhoewel die Zenbook niet zo slecht is qua beeld als ik dacht...Als die 900p je niet zoveel boeit om wat voor reden dan ook dan zeker voor de Samsung gaan. Is imho dé ultrabook van het moment.
Ik weet dat de prime een tablet is maar hij heeft ook een keyboard...dus sort of latop. ;) Ik weet niet, had het gerucht gehoord dat er een W8 versie zou komen. Ik heb PS voornamelijk nodig voor het verwerken van art...het echte designen ga ik niet op een 13" laptop doen, daar heb ik mijn pc voor. :P

Had gekeken naar die zenbook maar ik ben iets meer te spreken over samsungs design. Die resolutie is echter idd een goed punt, had ik zelf nog niet eens naar gekeken (ging ervan uit dat ze allemaal wel dezelfde res hadden).

VS = Visual Studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Als dat ding al met w8 uitkomt dan is dat niet met een ULV i5 ofzo ;) Ik zie nu alleen wel dat die Zenbook nog steeds 1148 euro is :/ Blijkbaar nog stééds niet gedaald in prijs. Dan kan je jezelf afvragen of de resolutie 200 euro extra waard is....

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De resolutie is dus inderdaad het grootste punt waarom je niet de samsung zou kiezen, naast wat kleine dingen. Home/end toetsen bijvoorbeeld.

Betreffende de zenbook. Tsja. Over een paar maanden komt hij natuurlijk met 1080p IPS scherm. En dat vind ik het eigenlijk wel waard om op te wachten. Het wordt klein, maar met devven is elke extra pixel meegenomen. Zelfs 1080p vind ik gewoon weinig voor debuggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik draai hier op 1920x1200 en met 1080 zou ik ook prima kunnen :) Maar goed, is persoonlijk. Ik denk idd óf de Samsung óf wachten op de nieuwe Zenbook met IPS paneel. 1080p IPS paneel zou ik wél 200e extra voor willen neerleggen.

[ Voor 15% gewijzigd door JT op 21-03-2012 13:48 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
JT schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:38:
Als dat ding al met w8 uitkomt dan is dat niet met een ULV i5 ofzo ;) Ik zie nu alleen wel dat die Zenbook nog steeds 1148 euro is :/ Blijkbaar nog stééds niet gedaald in prijs. Dan kan je jezelf afvragen of de resolutie 200 euro extra waard is....
Tja, Ik heb het overwogen maar nee. Ik vind het het toch niet waard. Kan het met gemak betalen maar ik vind 900€ al heel wat voor een apparaat dat bijna zuiver gebruikt wordt om eens per week een paar uurtjes op locatie dingen met de designer te kortsluiten.
Thuis en op mijn werkplekken heb ik gewoon hele goede machines staan dus gaat dat ding gewoon niet aan.

Ik kan wel wachten tot de nieuwe modellen uit komen maar a) dan heb ik hem nu niet en B ) die zijn bij introductie weer veel duurder. Nee, ik ga wel voor de s900. Alleen nog even een paar nachtjes over slapen voor ik de knoop door hak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

NP900 toch? :P Lijkt me een prima keuze voor jouw doeleinden :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Hoe groot is het verschil tussen een:
Intel Core 2 Duo Mobile T6400 & een Potentiële i5/i7 die in waarschijnlijk in de komende Ultrabooks gaan verschijnen.

Ik ga er trouwens van uit dat als AutoCAD niet vloeiend loopt, dat dat vooral te danken is aan de CPU (Toch?!)
En als die oude Core 2 Duo het al redelijk doet, moet een i5/i7 van de Ivy Bridge series geen problemen hebben met AutoCAD.

Zullen de onboard videochips van de Ivy Brigde processoren hetzelfde zijn als de huidige van de SB series (Intel HD Grapichs?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op www.notebookcheck.net kan je alle CPU's met elkaar vergelijken in benchmarks. Ik geloof dat de HD4000 zo een 25% sneller zou zijn als de HD3000.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Laatst online: 18-07-2024
Ook wel mee oppassen want de kloksnelheden van de HD's verschillen ook van cpu tot cpu. Zo zal de HD3000 van een full voltage mobiele i7 cpu hoger geklokt zijn dan de HD3000 van een ULV CPU. Hoeveel verschil dit geeft in grafische prestaties weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat uiteraard :) Kan je zelf uitrekenen door benchmarks te zoeken en dan de frequenties opzoeken en dan rekenen. Chipset 25% lagere kloksnelheid = grofweg 25% minder performance.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chipset? :P

Je kan op ark.intel.com gewoon de kloksnelheden zien. Snel voorbeeld wat nog in mij historie zat: http://ark.intel.com/compare/54617,54616,53469

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
JT schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:38:
NP900 toch? :P Lijkt me een prima keuze voor jouw doeleinden :)
NP 900? S900X3A-A01?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat laatste typenummer geeft me welgeteld 1 hit op Google :+

@DS: ja, het is toch een chip :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
I BROKE TEH INTERNETZ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:54
De RMA van mijn Asus-notebook is niet gelukt; ze storten het aankoopbedrag retour. Dus ik ben opzoek naar een nieuwe notebook.

Hiervoor had ik een "13 lichtgewicht (ca. 1.8kg) Asus laptop (P31F). Heerlijk ding om mee te werken; compact, lichtgewicht een met een beetje geluk tussen de 6 & 8 uur op een accu. Het beviel mij uitstekend om die mee te hebben naar de colleges!

Enig nadeel vond ik dat hij soms net een tandje kracht tekort had. Die i3-370M had voor mijn gevoel net een stapje hoger gemogen.

Na wat speurwerk bij Dell, het Thin&Light topic en dit topic, viel mijn oog op of de XPS-13 laptop of de Vostro V131.

Aan jullie, Dell-users, toch nog een aantal vragen. :)

Zit nogal wat prijsverschil tussen de twee modellen.
  • Over accuduur vertelt Dell niets. Heeft iemand een clue hoe de XPS zich tegenover de Vostro verhoud?
  • Kan de Vostro een beetje meekomen bij het kijken van HD (720/1080p) films? Mijn ex-P31F trok het (weliswaar niet met liefde), met een i3, maar gaat de i5-2450 dit ook doen?
  • Afgaande op het toch wel redelijke prijsverschil; wat rechtvaardigt de XPS nu t.o.v. de Vostro, ik kan het niet zozeer ontdekken?
  • Kun je de dell.nl/epp truuk ook toepassen indien je gewoon een consumentenaccount hebt zonder een epp-bedrijf ingevuld in je gegevens? Ik kom uiteindelijk wel op de prijs die in de (handige!) sheet staat, maar betaal ik dit straks ook echt? Voor zover ik weet, heeft mijn bedrijf geen epp-afspraken met Dell.
Alvast bedankt,

Een Tweaker die broodnodig opzoek is naar een waardig vervanger van zijn kapotte P31F. :+

BouncCloud.

Verplaatst omdat het niet om een XPS 15 gaat en het een nieuwe aankoop betreft

[ Voor 2% gewijzigd door Bolletje op 22-03-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuFFIN 007 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:53:

Mijn LG P330 is 13.3", weegt 1.7kg en heeft een GT555m vergelijkbaar met de GT640M in die Kepler TimelineU M3 laptop. BF3 draait na laatste nvidia driver ook quasi op hoogste setting.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:58:
[...]

Mijn LG P330 is 13.3", weegt 1.7kg en heeft een GT555m vergelijkbaar met de GT640M in die Kepler TimelineU M3 laptop. BF3 draait na laatste nvidia driver ook quasi op hoogste setting.
Conclusie: ze bestaan wel maar ze zijn niet te koop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:04
BounceCloud schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:28:
• Kan de Vostro een beetje meekomen bij het kijken van HD (720/1080p) films? Mijn ex-P31F trok het (weliswaar niet met liefde), met een i3, maar gaat de i5-2450 dit ook doen?
De i5 2450M heeft wel aanzienlijk meer power dan een vorige generatie i3, dus daar zou ik me niet druk om maken.

Overigens heb ik de XPS 13 al regelmatig 'gezien' zo kort na NL introductie, Dell maakt flink reclame. Op televisie een spotje en op het station hing een billboard. Als ze nu nog even een leuke upgrade mogelijkheid van het scherm kunnen verzorgen, en nog een mooie korting kunnen geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
Iemand hier die zijn ultrabook for studie gebruikt?
zit te denken wat ik voor volgend jaar zal kopen, en ik denk dat ik mijn pc met mijn gtx 460 gewoon bewaar en een laptop erbij kopen aangezien je niet echt mooi kan gamen op een laptop(als ik de benchmarks mag geloven), maar werkt dat een beetje of is het toetsenbord te klein om echt handig te gebruiken en kan ik beter voor een 15" gaan?
neem aan dat je met de de hd graphics 4000 wel indie games kan spelen als ik niks te doen heb :)

[ Voor 11% gewijzigd door leopod op 23-03-2012 17:25 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste