3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
klopt! met 1600*900 scherm en i5 proc. geen dock en 128gb geheugen als ik het goed heb. ik twijfel er over..JT schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:57:
Vaio Z21 inc sheet battery voor 1499 bij de Mediamarkt (iig MM Zwolle).
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
http://www.notebookcheck....00-Ultrabook.70750.0.html
Slecht scherm natuurlijk, maar notebookcheck lijkt verder tevreden. Prijs is imo te hoog. Hij staat al in de pricewatch zie ik: pricewatch: HP Folio 13 (B0N00AA)
Verder heeft iemand wat foto's van de XPS 13(z?) online gezet. Deze wou ik jullie niet onthouden:

De samsung lijkt een gigantisch ding naast de 13.
[ Voor 7% gewijzigd door WasMachinator op 06-03-2012 00:30 ]
Maar laat er in godsnaam een optie komen voor €100 een 1600x900 scherm er in!
nieuws: Gigabyte kondigt ultrabook met Ivy Bridge en Thunderbolt aan
- 14
- 1,49kg
- ULV maar ook full voltage
- GT640M GPU
- Thunderbolt
- 1600x900
Geen verkeerde specs
[ Voor 10% gewijzigd door JT op 06-03-2012 10:53 ]
Ecodan warmtepomp
Ik heb vorige week toch V131 besteld, in basis uitvoering. Gisteren was ie binnen. Ik ben tot nu toe heel tevreden. Scherm is vrij matig, maar dat wist ik van tevoren. Ik heb de 50 euro kortingbon kunnen toepassen, dus 547 incl. BTW. Mooie deal voor een degelijk laptop.Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:50:
Hij is iets goedkoper, maar wel veel zwaarder. En als je echt veel waarde hecht aan garantie dan zie ik sowieso geen enkele reden om iets anders te kopen dan de V131 met 3 jaar on-site garantie.
De V131 en inspiron gaan ook wat langer mee volgens notebookcheck.
Ik schrok wel even toen ik de prijs zag.
Geen idee. Dat is afwachten tot de reviews.JT schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:44:
Die XPS13 is wel klein zegVraag me echter af hoe het toetsenbord is; deze lijkt kleiner te zijn dan de Samsung maar helemaal zeker ben ik er niet van. Maar goed, de Dell moet wel veel goedkoper zijn wil ik kiezen voor een slecht scherm ipv een zeer goed scherm. Hoe zit het met de accuduur van beide?
Interessant nieuws allemaal van de Cebit, bijvoorbeeld deze van Gigabyte. Ik heb wel mijn twijfels heb of deze ooit in Nederland verkrijgbaar zal zijn, gezien er nog nooit eerder hier een notebook van Gigabyte is verschenen. Verder vind ik deze van Acer ook een interessante ontwikkeling. Als deze ook met een standard voltage CPU én minimaal 1920 x 1080 wordt uitgerust kan het een concurrent worden voor de Sony SE. Maar verdere discussie valt buiten dit topic.JT schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:44:
nieuws: Gigabyte kondigt ultrabook met Ivy Bridge en Thunderbolt aan
- 14
- 1,49kg
- ULV maar ook full voltage
- GT640M GPU
- Thunderbolt
- 1600x900
Geen verkeerde specs
Ook erg mooi en inderdaad goedkoop met een vanafprijs van 700 euro. Ok vast niet met een SSD maar de de stap naar een lagere prijs is gemaakt. Hopelijk zullen er snel meer volgen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:39:
nieuws: Hands-on: Fujitsu's eerste ultrabook met Ivy Bridge
Ik schrok wel even toen ik de prijs zag.
Als je even naar onderen scrollt zie je dat acer overgaat tot het bekende 768p verticaal.Regeneration schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:41:
Als deze ook met een standard voltage CPU én minimaal 1920 x 1080 wordt uitgerust kan het een concurrent worden voor de Sony SE. Maar verdere discussie valt buiten dit topic.
Ook. Notebookcheck heeft er een paar gehad, en ik heb eigenlijk nooit de indruk gehad dat gigabyte het niveau van de acer aspire one overstijgt. Lekker buiten nederland houden, vind ik.Regeneration schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:41:
[...]
Interessant nieuws allemaal van de Cebit, bijvoorbeeld deze van Gigabyte. Ik heb wel mijn twijfels heb of deze ooit in Nederland verkrijgbaar zal zijn, gezien er nog nooit eerder hier een notebook van Gigabyte is verschenen.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2012 19:50 ]
Laat inderdaad maar, 1366 x 768 en ook nog eens low voltage cpu's. Maar die 1366 x 768 is nog het ergst. Als Intel graag regeltjes wil maken voor de "ultrabooks" moeten ze dat maar eens voor de resolutie gaan doen. Voorstel:Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:43:
[...]
Als je even naar onderen scrollt zie je dat acer overgaat tot het bekende 768p verticaal.
~ 12" = 1440 x 900
~ 13" = 1600 x 1000
~ 14" = 1760 x 1100
~ 15" = 1920 x 1200
Wat ik nog wel opmerkelijk vond in het aritkel is:
Dus toch een release van Ivy Bridge "gewoon" eind maart, begin april?De Ultra M3 komt in maart wereldwijd beschikbaar. We nemen aan dat Acer de laptops aan het einde van de maand naar de winkelschappen brengt, aangezien Ivy Bridge niet eerder verwacht wordt.
[ Voor 14% gewijzigd door Regeneration op 06-03-2012 20:02 ]
Maar dat bericht is niet helemaal duidelijk vind ik. Je kan van een kilometer zien aankomen dat bedrijven als sony en MSI bakken met chips hebben liggen. Hun laptops kwamen veel te laat en waren veel te slecht leverbaar in de eerste instantie. Dat een bedrijf als apple of dell echter voorraden hebben kan ik me moeilijker voorstellen. Apple heeft echt wel fatsoenlijk voorraadbeheer.
Maar we gaan het zien.
[ Voor 17% gewijzigd door danielkraak op 07-03-2012 00:08 ]
ik vraag me af of het ook een wedstrijd word wie de eerste ivy bridge gaat uitbregen,
als een fabrikant al zn zand heeft verkocht, kunnen ze aan de nieuwe intel bruggen beginnen.
wat leuk is voor de consumenten, vanwege nieuwe procs, betere igp.
en aangezien de concurrentie dan nog met de vorige generatie bezig is, zijn die minder aantrekkelijk om te kopen (of tegen dumpprijzen)
ora et labora
Klassiek gevalletje dubbele facepalm:
Beste dell, je hebt 2 maanden de tijd gehad, na de reviewexemplare, om alle issues op te losse. Het resultaat?For at least some units, the issue is more than just bios settings. According to the tech, the problem is heat dissapation, not due to issues with the fan, but rather the heatsink. He showed me that the heatsinks that are being sent out to the techs are considerably thicker than the ones put in during assembly.
amper een week nadat de laptop uit is is er al een heatsink revisie. Er heeft duidelijk iemand lopen slapen aldaar

http://forum.notebookrevi...hread-25.html#post8361786
Ik ga in september naar Valencia te studeren. Heb momenteel een vaste pc, maar wil graag een laptop om mee te nemen. Dingen die ik wil doen op mijn laptop:
- School spul (Word, Excel, Internet)
- Photoshop
- Football Manager
- Films afspelen (liefst in HD kwaliteit dus als het binnen een redelijke prijs kan)
Iemand tips? Heb echt geen flauw idee wat de specificaties moeten zijn. Wilde graag een MacBook Air, maar die beginnen vanaf 1100 euro en dat vind ik teveel geld. Budget is max 650 euro.
engadget heeft al een review:
http://www.engadget.com/2012/03/06/dell-xps-13-review/

Niet heel indrukwekkend, in het midden van de horde. Langer dan de Samsung, minder dan de MBA en ux31.
Film afspelen kan met alles, zelfs €400 netbooks. Belangrijker is dat je praktisch altijd een bedroevend scherm krijgt. Goedkoopste laptop met een goed scherm is de XPS 15 van €768 met i7, al kan ja hem ook krijgen voor ~€700 met i5 als je zelf het RAM upgrade. Een goed scherm in een ander formaat kan je vergeten voor dit budget. Daarvoor mag je praktisch het dubbele uitgeven (MBA, asus zenbook of pricewatch: Samsung 900X3A-B01NL. Al valt de resolutie van die laatste tegen en zo geweldig is de zenbook niet.lolkejan schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:31:
Hallo,
Ik ga in september naar Valencia te studeren. Heb momenteel een vaste pc, maar wil graag een laptop om mee te nemen. Dingen die ik wil doen op mijn laptop:
- School spul (Word, Excel, Internet)
- Photoshop
- Football Manager
- Films afspelen (liefst in HD kwaliteit dus als het binnen een redelijke prijs kan)
Iemand tips? Heb echt geen flauw idee wat de specificaties moeten zijn. Wilde graag een MacBook Air, maar die beginnen vanaf 1100 euro en dat vind ik teveel geld. Budget is max 650 euro.
Sowieso is de XPS met zijn 2.83kg vrij log.
Ik bedenk me trouwens net dat de sony SE is afgeprijsd: pricewatch: Sony Vaio VPCSE1M1E/S. Die weegt 2.0kg en bevat ook een erg goed scherm. De prestaties zijn minder maar dat is niet iets wat je echt gaat merken afhankelijk van je studie. Het grootste nadeel is dat de service van sony waardeloos is, bij dell komen ze hem aan huis repareren als dat nodig is.
Maar ik mis nog een beetje je eisen. Wil je een lichte notebook (13"-14") of juist iets waar je redelijk op kan werken. Als je niet voor een 1920*1080 resolutie gaat bied een grotere laptop in mijn ogen geen voordeel buiten de prijs.
edit: nee, dat is geen dubbelpost. Maar een verplaatst bericht.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 18:47 ]
Ik wee zo niet precies wat er goed is in dat segment. De inspiron 14R is goed geprijds met €545 voor de variant met i5 en 6-cel accu. De vostro V131 is wat duurder, maar komt met een goedkope mogelijkheid op 3 jaar in-home garantie. Dat zijn volgens mij een beetje de opties. In de pricewatch staan niet enorm veel opties, veel fabrikanten brengen 13"-14" notebooks niet of slecht uit in dit land.
Overigens weet ik niet of je met de intel IGP fatsoenlijk footbal manager kan spelen. Maar iets beters dan een intel IGP is in dit segment sowieso niet goed mogelijk, acer heeft een aantal modellen met serieuze hitteproblemen... Maar daar houd het volgens mij op.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 18:48 ]
bedoel je de acer >15 inch portables of de echte ultrabooks (s3-s5)?Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:44:
Overigens weet ik niet of je met de intel IGP fatsoenlijk footbal manager kan spelen. Maar iets beters dan een intel IGP is in dit segment sowieso niet goed mogelijk, acer heeft een aantal modellen met serieuze hitteproblemen... Maar daar houd het volgens mij op.
of modellen met nvidia gpu?
[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 07-03-2012 18:58 ]
ora et labora
Verwijderd
Ik heb nu een Asus U35Jc met een normal-voltage I3-370M. Daarmee hield hij het in het begin ruim 8 uur uit, inclusief WiFi, en zelfs nu (na 1 jaar en 4 maanden) is het ongeveer 6 uur. Ik heb er ook een G310M inzitten, al is de IGP default. Mijn batterij steekt er niet uit en hij weegt als ik me niet verkeerd herinner 1.8kg.
Sure, de batterij zal wel groter zijn, maar dit zijn gewoon ultrabooks met een ULV en die presteren het dan nog zo slecht?
Ideapad U400 14" review

Het MBP design begint wel erg populair te worden... Verzin iets nieuws, mensen.
Ik hoop dat er ook nog wel wat meer ultrabooks met een MBA uiterlijk komen, zoals de Zenbook en de 9 serie van Samsung. Een dergelijk uiterlijk zal wel meer kosten met zich mee brengen, maar dat is dan een afweging voor de koper.Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 00:06:
http://www.notebookcheck....aptop-Review.70703.0.html
Ideapad U400 14" review
[afbeelding]
Het MBP design begint wel erg populair te worden... Verzin iets nieuws, mensen.
Verwijderd
749 dollarVerwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:12:
Yep. Wat jij hebt is gewoon een ultrabook die iets dikker is, met een lagere prijs. Alhoewel, zoveel lager was de prijs van die asus niet echt. als ik me het goed herinner €899.
(nog niet zo heel lang na na de introductie trouwens - de eerste reviews erover kan ik vinden uit augustus 2010, ik heb hem gehaald in oktober 2010)
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:58:Dell XPS L521X - Preliminary info
Voor diegenen onbkend met de dell naamgeving:
L501x = XPS
L502x = XPS met nieuwe processorreeks (sandy bridge)
xpsL321x = xps 13 ultrabook
xpsL511z = XPS 15z
Met andere woorden, verwacht over een maand een dell 15.6" ultrabook
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:48:
Verder heeft iemand wat foto's van de XPS 13(z?) online gezet. Deze wou ik jullie niet onthouden:
[afbeelding]
De samsung lijkt een gigantisch ding naast de 13.
Als ik zie dat ze bij de XPS 13z het volgende beweren: "13.3" screen in a footprint similar to 11" laptops", en dit is toch redelijk goed te zien op die ene foto, ben ik erg benieuwd hoe compact ze deze nieuwe 15" ultrabook gaan kunnen maken. Standaard voltage processoren is naar mijn mening ook een positief punt. Ook de 1920x1080 resolutie die "Anti-glare" zou zijn klinkt ook goed. Aan de andere kant sinds de Ipad opvolger een resolutie heeft van 2048x1536 (in een 9,7" scherm) begint 1920x1080 al aardig laag te worden...Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:58:Dell XPS L521X - Preliminary info
Met andere woorden, verwacht over een maand een dell 15.6" ultrabook
[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 09-03-2012 23:56 ]
En totaal unrelated, ik vraag me af wat dell precies wil, dell heeft 2 inspirons, 2 XPS-en, een alienware, een vostro, 2 latitude modellen, en een precision die allemaal rond de 15.6" footprint zitten. Dat is heel leuk, maar volgens mij is er echt veel te veel keus op dit moment... Samsung tactieken
En aan de andere kant, een hoge resolutie is leuk, maar ik vraag me een klein beetje af of windows daar wel ready voor is. Misschien valt het wel erg tegen en zijn er zat apps die niet leuk werken. Geschikt voor de leek? Ik denk het niet. En dat zou wel moeten.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2012 00:21 ]
Inderdaad, dat verwacht ik ook niet.Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 00:15:
Ik koop liever vandaag nog een laptop met het equivalent aan van DPI van de nieuwe ipad, dat is iets wat ik dit jaar nog niet verwacht.
Precies. Waarom niet op focussen op een selectie en die zoveel mogelijk kunnen worden aangepast. Ik snap verkoop in de winkel gaat dit moeilijk maar bij een online shop is dit uitermate geschikt voor.En totaal unrelated, ik vraag me af wat dell precies wil, dell heeft 2 inspirons, 2 XPS-en, een alienware, een vostro, 2 latitude modellen, en een precision die allemaal rond de 15.6" footprint zitten. Dat is heel leuk, maar volgens mij is er echt veel te veel keus op dit moment... Samsung tactieken
Denk je niet dat Apple dit zelf voor elkaar krijgt bij de nieuwe MBP's? Zelf denk ik, en hoop ik vooral dat dit gebeurt.Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 00:15:
Ik koop liever vandaag nog een laptop met het equivalent aan van DPI van de nieuwe ipad, dat is iets wat ik dit jaar nog niet verwacht.
Iphone 4 met een hoog resolutie scherm kwam in zomer van 2010 en nu in voorjaar 2012 komt de hoog resolutie scherm van de Ipad. Dus ik verwacht het dit jaar ook nog niet van Apple in de MBP / MBA. De MBP 15" kan al optioneel worden uitgerust met 1680x1050. Ik verwacht wel dat er een 15" MBA komt met (optioneel) dezelfde 1680x1050 resolutie. Maar 1680x1050 in een 15,4" heeft "slechts" een dpi van ~129 terwijl de Ipad opvolger een dpi van ~264 heeft. Ok, als je dan rekening houd met het formaat en de Iphone dpi van 330 in een 3,5" meeneemt, kan je berekenen dat er per inch van het schermformaat er ~10,645 dpi eraf gaat. Dan zou een 15,4" alsnog 330-((15,4-3,5)x10,645) = 203 dpi moeten hebben. Dat zou een resolutie van ~ 2720x1700 (16:10) betekenen.Tk55 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:12:
[...]
Denk je niet dat Apple dit zelf voor elkaar krijgt bij de nieuwe MBP's? Zelf denk ik, en hoop ik vooral dat dit gebeurt.
Ik twijfel nu. Ik kan de dell inspiron nemen, de I3 of I5 en heb gelezen dat je 7% shopkorting kan krijgen over bedrag ex btw (cashback). Klopt dit...en zijn er dan nog andere kortingen mogelijk. Daarintegen zag ik 50 euro korting code voor Vostro. Maar Vostro is toch wel duurder meen ik. WIl je boven deze kortingen nog 10% kortingen willen dan geldt dit waarschijnlijk alleen voor duurdere modellen en moet ik weer 's-nachts opblijven om waardebonnentopic uit te lezen niet? Is 10% kortingsbonnen wel mogelijk op 14z. Ik denk alleen de standaard korting van de dell website. (link in excellsheet van Darkstone..waarvoor dank).
Enfin ik wil een draagbare laptop, niet te duur, wel degelijk en ik hoef er geen foto/videobewerking mee te doen. Ik neig naar de Dell Inspiron 14z. Maar de Vostro en andere merken is ook optie. Maar vindt Dell best goed, qua bouwkwaliteit en ook de toetsenborden zijn goed...Enfin alle hulp is welkom...Sorry voor dit lange verhaal. En ja dan nog de garantie dat is +60 euro bij Vostro...wel een voordeel. (twijfel twijfel)
Om de verwarring nog te vergroten doet de partner nog een duit in het zak: Acer Aspire Timeline X 4830T-2334G50MN_ . Ook nog een moogelijkheid, Mijn gevoel zegt 14z i5. Maar zón ding meegeven zonder 3 jaar garantie...Mmmm gokje. Misschien dan toch maar de goekoopste versie van 14 Z (I3). Batterij moet 4 uur mee...dat moet wel lukken. Wil gewon niet te veel poespas..maar wel stevig / licht en dan maar hopen dat de zoon hem heel houdt..Sorry veel deze lange entry..
[ Voor 14% gewijzigd door demonk op 11-03-2012 22:13 ]
Verwijderd
De zelfde is nergens meer te vinden/verkrijgen.. wat raden jullie momenteel aan in de categorie max 800 E, en vooral als eis <1.7k en icore 5? De dell Vostro vind ik geen aantrekkelijke vormgeving hebben.
Ik zit zelf nu op de ACER Aspire S3-951-2464G34ISS te kijken:http://tweakers.net/pricewatch/292782/acer-aspire-s-3-951-2464g34iss.html#tab:info iemand hier al ervaring mee/commentaar op?
Ecodan warmtepomp
Voor een budget ultrabook zijn er een paar opties. Ten eerste heb je de XPS 13. Die verwacht ik rond de prijs van acer. Engadget heeft een review:
http:/de /www.engadget.com/2012/03/06/dell-xps-13-review/
Dat ding is waanzinnig compact, maar er waren problemen met de fan en het touchpad. Het scherm is ook waardeloos
Dan heb je de samsung: pricewatch: Samsung 900X3A-B01NL. De ultrabook of choice op dit moment. Om een heel simpele reden: dit is verreweg de goedkoopste ultrabook met een scherm wat niet totaal waardeloos is. (het alternatief is de MBA). De accuduur is wat minder dan de XPS 13, en voor de rest zou ik het niet weten.
En eigenlijk, het is dan wel geen ultrabook, maar de v131 is hard te verslaan. De prijs is hetzelfde als de XPS 13 als je er nog een SSD van formaat bij koopten het gewicht en de dikte zijn minder (1.83kg tov 1.2 a 1.4 van de gemiddelde ultrabook). Het feit dat de CPU flink sneller is en het RAM en de HDD upgradebaar vind ik ook wat waard. Ook de inspiron 14r vind ik vanwege de heel erg lage prijs interessant. Qua bouwkwaliteit lijkt mij dat wel een achteruitgang.
De laatste optie is een X220 importeren met het IPS scherm. Het is jammer dat dat ding niet verkrijgbaar is in nederland, want dat ding verslaat de hele line-up van apple, dell en samsung op elk punt wat ik kan bedenken behalve de dikte en de resolutie (in het geval van de MBA of zenbook). De bouwkwaliteit, toetsenbord, schermkwaliteit, accuduur, zijn allemaal beter dan dat van de ultrabooks voor zover ik uit de reviews kan halen. Misschien is dat nog net mogelijk binnen het budget.
Serieus alle laptops in deze prijsklasse hebben een matig scherm. Zie ook het verhaal hierboven.demonk schreef op zondag 11 maart 2012 @ 04:27:
Wel een mat-scherm waarvan sommigen zeggen dat het rustiger is.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2012 15:56 ]
Verwijderd
Is er geen marktketen die jullie kennen waar ik nog zou kunnen proberen de asus te krijgen? (Als ik asus zelf bel kom ik in een circuit van dan zou je ... moeten bellen.. nee weten we niet dan moet je ... bellen)
Verwijderd
Een computer van 17mnd oud overnemen vind ik persoonlijk niet verstandig mede ivm verzekering ed..

Bought! Een Full HD mat IPS scherm, Ivy Bridge en ook van een bekend merk zoals Asus...dat kan ik niet laten gaan.
Nieuw keyboard
Backlit
512 GB SSD
FullHD scherm
Ivy Bridge
Op zich een leuke laptop, ik wist niet dat hij zo goedkoop was. Ik kan alleen geen reviews vinden. Regeneration had deze laptop ooit op het oog, die kan je misschien meer vertellen.Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:42:
Hoe oordelen jullie over de MSI X460-032NL? pricewatch: MSI X460-032NL
Een computer van 17mnd oud overnemen vind ik persoonlijk niet verstandig mede ivm verzekering ed..
Als die nieuwe asus zenbook écht een IPS scherm heeft, dan koop ik em. zo.
[ Voor 3% gewijzigd door WVL_KsZeN op 12-03-2012 19:34 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Stfnlln schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:59:
[...]
Nieuw keyboard
Backlit
512 GB SSD
FullHD scherm
Ivy Bridge
man zelfs met een macbook krijg je niet de heflt van wat deze te bieden heeft
ora et labora
Ik hoop trouwens dat dat de thunderbolt port is op die foto, geen mini-vga onzin....
Ahja
Die zie ik ook wel zitten, maar ik vrees voor de prijs. €1100 voor de standaard versie zou echt goedkoop zijn. Wat ik mij vooral afvraag hoe lang gaat die batterij mee gaan.
Lijkt me ook geen onaardige notebook. Maar er zijn geen echte reviews te vinden over deze notebook. Misschien kan je wat gebruikers ervaringen vinden in het notebookreview forum. Bijvoorbeeld deze thread.Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:42:
Hoe oordelen jullie over de MSI X460-032NL? pricewatch: MSI X460-032NL
Dat begint er op te lijken.
ben ik niet zo in thuis, als die prijs van de ux31a voor nl bekend is, en er dan nog geen topic is zal ik er eentje aanmaken.Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:00:
Overigens: als iemand zich geroepen voelt om een asus zenbook topic aan te maken, ga je gang. De oude zenbook was niet heel populair, maar dat gaat nu zeker veranderen.
Ik hoop trouwens dat dat de thunderbolt port is op die foto, geen mini-vga onzin....
Waar ik stiekem op hoop, is dat ik m voor dollarprijs uit de USA kan krijgen.
in europa is alles duurder.
[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 12-03-2012 20:40 ]
ora et labora
Verwijderd
Asus U36SG-RX049V-BE met zelfs iets betere processor. Kan deze nergens vinden in NL, maar verzendkosten , site ed. zijn prima. Enige waar ik nu over twijfel is de BE in het serie nummer. Iemand enig idee of dit nog uitmaakt? (Windows in het belgisch.. het lijkt me ok) Specs lijken het zelfde.....
http://www.lasystems.be/A...t/279601.html?language=nl
Verwijderd
Er zit wel een AZERTY toetsenbord in zie ik.
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
De cashback acties kun je ook toepassen op de V131, denk ik... Vergeet ook de kortingsbon niet: http://www.tdnieuws.nl/?s=dell. Wat het precieze prijsverschil is mag je zelf uitzoeken. Let er bij de 14z op dat je een model neemt met 6-cel batterij.
nieuws: Asus rust nieuwe Zenbook-modellen uit met 1080p ips-display
Worden goede schermen dan tóch de nieuwe hype?
Edit: spuit 11
[ Voor 4% gewijzigd door JT op 13-03-2012 01:50 ]
Ecodan warmtepomp
Ik zit hier bij 'thin & light' dus ik was benieuwd naar jullie mening over deze:
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 4830TG-2434G64MN
Hij is al een paar keer langsgekomen, maar er is eigenlijk niet uitgebreid op ingegaan.
Dat ik hiermee kom is eigenlijk omdat ik het hele ultrabook-concept dwaas vindt. Iedereen hypt lekker mee met deze MBA-kopieën, maar wel beschouwd is het gewoon vreemd. Windows is en was goedkoper dan Apple maar nu durven de fabrikanten ineens wel belachelijke prijzen te vragen voor middelmatige hardware! Ik bedoel maar, je krijgt een zuinige i5, standaard intel hd graphics en een mooie behuizing. Schermen worden blijkbaar beter, dat is dan wel een meerwaarde. Maar de hardware (CPU / GPU / Interfaces) is zulke bedragen gewoon niet waard! Uit prinicipe ga ik gewoon geen >1000 euro betalen in 2012 (!) voor een waardeloze videokaart, en dan krijg ik nog niet eens een Apple machine. Wat mij betreft wordt het concept pas interessant als men dedicated graphics, meer interfaces, en 50% van de prijs afdoet. Dit komt eraan, maar daarom vind ik het nu nog niks, pure geld uit de zak klopperij.
Terug naar de Acer. Wat mij zo boeit aan het model is de geweldige value-for-money of prijs-prestatie verhouding. Je krijgt voor 650 euro een 14 inch laptop (en 13/14 inch is met dezelfde hardware ALTIJD duurder dan 15 inch) met een degelijke Sandy Bridge i5, degelijke graphics (GT540M), fatsoenlijke hdd (640GB, helaas wel 5400RPM), USB 3.0, Bluetooth, en notabene nog een optische drive ook. En nog behoorlijk dun ook. Ik wist niet eens dat dit in zo'n grootte paste. Dit kost de helft van een beetje ultrabook, en qua snelheid veegt deze Acer er de vloer mee aan. Uiteraard niet wat betreft opstarten en load-times, doordat er geen SSD in zit. Maar die kan je er altijd nog inbouwen, desnoods gooi je de optische drive eruit > je hebt tenminste de keuze. Bij ultrabooks is het maar aanpassen. Geen optische drive, geen videokaart, alleen een SSD.
Natuurlijk kan ik zelf wat minpunten aan deze laptop verzinnen. Zo is hij natuurlijk niet zo dun als een ultrabook. Toch ook duidelijk dunner dan de gemiddelde 13-15 incher, je ziet dit goed bij de optische drive. Ook de bouwkwaliteit zal niet zo goed zijn, toch heeft Acer er wel voor gekozen om de schermcover van aluminium te maken.. Dan imago; daarin is Acer ook niet zo goed. Meestal sla ik de Acers over bij het lezen van de mediamarkt folder. Maar als je goed kijkt zie je toch dat dit beter spul is dan de 13 in een dozijn Aspire, valt ook onder speciale serie TimelineX. Hierdoor ga ik er ook vanuit dat de kwaliteit op een hoger peil ligt, mede omdat dit het goedkoopste model is van een serie die tot de 1000 euro gaat, en voor die prijzen levert ook Acer geen rommel meer. Ander minpunt, waar je over kunt lezen, is 'throttling'. Hierbij zet Acer de kloksnelheid terug om overhitting te voorkomen, bij gaming bijvoorbeeld. Na wat googlen kwam ik erachter dat dit softwarematig te verhelpen is, er zijn tools geschreven om de temperatuur waarbij de kloksnelheid verlaagt wordt te verhogen. Bovendien wordt vooral het 13 inch model hiermee in verband gebracht, en ik ga er vanuit dat bij een 14 inch model meer ruimte is voor koeling en ventilatie..
Dus, ik heb geprobeerd mijn bedenkingen wat betreft ultrabooks uit te leggen, en ik heb dit alternatief aangedragen, om te laten zien wat mijn definitie is van 'thin & light'. Wat ik erg zou waarderen als jullie hier inhoudelijk op in willen gaan, en kom vooral met alternatieven die hetzelfde bieden voor dezelfde prijs, ik heb ze echter nog niet gevonden! Nogmaals; wat mij zo aanspreekt aan dit model is de gebalanceerde hardware (i5 + GT540M), de relatief aardige bouwkwaliteit (voor een Acer), een dunne en kleine formfactor (waar je normaal veel meer voor betaalt) en als belangrijkste punt natuurlijk de mooie prijs!
Op de vorige pagina zegt darkstone dat de gt540m modellen van Acer juist last hebben van koelingsproblemen, en dus moeten throttle'en:MuFFIN 007 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 03:11:
Ha allemaal,
Ik zit hier bij 'thin & light' dus ik was benieuwd naar jullie mening over deze:
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 4830TG-2434G64MN
Hij is al een paar keer langsgekomen, maar er is eigenlijk niet uitgebreid op ingegaan.
Dus, ik heb geprobeerd mijn bedenkingen wat betreft ultrabooks uit te leggen, en ik heb dit alternatief aangedragen, om te laten zien wat mijn definitie is van 'thin & light'. Wat ik erg zou waarderen als jullie hier inhoudelijk op in willen gaan, en kom vooral met alternatieven die hetzelfde bieden voor dezelfde prijs, ik heb ze echter nog niet gevonden! Nogmaals; wat mij zo aanspreekt aan dit model is de gebalanceerde hardware (i5 + GT540M), de relatief aardige bouwkwaliteit (voor een Acer), een dunne en kleine formfactor (waar je normaal veel meer voor betaalt) en als belangrijkste punt natuurlijk de mooie prijs!
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:44:
Alleen de modellen met GT 540m.
[ Voor 14% gewijzigd door mrc4nl op 13-03-2012 07:50 ]
ora et labora
Dit gaat een zeer serieuze kandidaat worden ja!
En dan ook gewoon maar de dikke rammer versie, ook al is ie wat duurder.
Wel nog maar even Samsung in de gaten houden, maar die moet goed z'n best doen met z'n nieuwe 9 om deze te evenaren.
Het probleem met die Acer vind ik vooral de throttling issues en uiteraard het gewicht 2.2kg!
Als je bijvoorbeeld deze neemt: pricewatch: Acer Aspire TimelineX 3830TG-2314G50N dan scheelt dat al 0,4kg en dat ga je merken als je er veel mee sjouwt
Ik heb liever een laptop van <25mm dik en <1.8kg en een goed scherm, maar wel een stuk goedkoper dan de huidige ultrabooks! Die paar mm meer maakt mij niet zo uit, maar de prijs van +-1k wel.
Ik ben wel benieuwd hoe bij mensen 1080p op een 13,3 inch gaat bevallen, ik vindt 768p op mijn 11,6 inch al klein
[ Voor 4% gewijzigd door Willie Billie op 13-03-2012 09:54 ]
Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris
Verwijderd
http://www.dell.com/nl/p/xps-13-l321x/pd
ik zeg.. waardebonnen..?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 10:31 ]
Pff...1 op 1 is eigenlijk al een bijzondere koers, maar daar kan ik nog in komen (lees: ben ik aan gewend).Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:28:
De XPS 13 is te koop op de dell site vanaf vandaag.. prijs: vanaf 1149,-!!! dit is toch niet hoe ik het had bedacht.. 999,-$ t.o.v. 1149,- euro? gekke koers?!
ik zeg.. waardebonnen..?
Dit is wel een erg hoge prijs vergeleken met de US of A.
Zeker als je die nieuwe Asus hier tegenover houdt (beter scherm, Ivy Bridge) kan je redelijk voor hetzelfde geld een betere (en in mijn mening mooiere) laptop scoren.
Daarentegen is de Dell al te koop en die van Asus zullen we nog even op moeten wachten
Weet iemand misschien of er binnenkort de Lenovo IdeaPad U400 naar Nederland komt? Het leek mij wel een leuke notebook.
Verwijderd

Ik denk dat ik anders maar wacht tot de verschillende producenten met de nieuwe generaties van hun ultrabooks komen, incl. de nieuwe ivy bridge.. (zoals bijv. de ASUS) iemand enig idee wanneer mobiele Ivy processoren te verwachten zijn?

XPS 15z: $999 in US, €999 in EUVerwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:28:
De XPS 13 is te koop op de dell site vanaf vandaag.. prijs: vanaf 1149,-!!! dit is toch niet hoe ik het had bedacht.. 999,-$ t.o.v. 1149,- euro? gekke koers?!
ik zeg.. waardebonnen..?
Concurrerend appe model: €1749
XPS 13: $999 in US, €1149 in EU
Concurrerend apple model: €1249
Yea, dat gaat standhouden.... /me blijft vooralsnog apple & samsung supporter in dit segment.
Voor de prijs met korting:

en met epp truuk:

Overigens vind ik de premium voor de grotere SSD en harde schijf erg netjes, maar dat is dan ook het enige... Daarnaast vermoed ik dat iedereen gaat wachten na het nieuws van gisteren. En te slotte: de XPS 15z is van de site van dell verdwenen. In de sheet staat hij nog wel.
Ik neem aan dat die alleen voor Dell zijn,
of hebben andere webshops ook zulke codes?
daarom verwachte ik dus een revolutie in het segment van prijs. Hij moet gewoon €999 zijn, basis. Kortingen eroverheen en je zit aan de €850 a €800. Dat is gewoon een uitstekende prijs voor dat ding. Maar voor dezelfde prijs als de samsung...MuFFIN 007 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:31:
Die korting scheelt nogal wat!
De dell is zeker beter op bepaalde punten, maar ik weiger iets aan te raden van deze prijs met zo'n slecht scherm. Zo simpel is het.
Verwijderd
Mag ik vragen welk nieuws je op doelt? ik heb blijkbaar iets gemist? (XPS 15 nieuwe versie misschien?)Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:38:
[...]
Daarnaast vermoed ik dat iedereen gaat wachten na het nieuws van gisteren. En te slotte: de XPS 15z is van de site van dell verdwenen. In de sheet staat hij nog wel.
Dat gaat nog maanden duren overigens, maar een goed scherm is elke cent die je erin steekt dubbel en dwars waard.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 13:54 ]
Verwijderd
Ik denk dat ik mijn geld even parkeer en wacht op de nieuwe lichting ultrabooks.. hopen op xps13 met goed scherm en prijsdaling haha..

zal wel Juni worden eer dat die(met ivy bridge) mondjesmaat in de winkels liggen zeker??
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 13:57 ]
@Darkstone, gelden die kortingscodes voor meer Dell modellen, of alleen voor de XPS 15?
Doet me bijna spijt hebben dat ik vorige week net de 'oude' zenbook gekocht heb. Naja ik had een laptop nodig en bij de saturn kon ik hem voor €934 (128GB model 15€ per 100€ kortingsactie) ook moeilijk laten liggen. Moet zeggen dat ik 1600x900 wel echt supernice vind werken. Nu alleen maar hopen dat het nog sowieso tot juni duurt voor de nieuwe modellen in de winkel liggen, en dan bovendien de ips versie ook zeker niet voor die prijs. Dan voelt het iig iets minder lullig
En ik durf te wedden dat als je deze had gekocht, je over een jaar weer spijt heb dat je niet op de dan bijna uitkomende versie heb gewachtNE5Freak schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:25:
[...]
Doet me bijna spijt hebben dat ik vorige week net de 'oude' zenbook gekocht heb. Naja ik had een laptop nodig en bij de saturn kon ik hem voor €934 (128GB model 15€ per 100€ kortingsactie) ook moeilijk laten liggen. Moet zeggen dat ik 1600x900 wel echt supernice vind werken. Nu alleen maar hopen dat het nog sowieso tot juni duurt voor de nieuwe modellen in de winkel liggen, en dan bovendien de ips versie ook zeker niet voor die prijs. Dan voelt het iig iets minder lullig.
Dat is het lot van de tweaker, er blijven altijd nieuwe, betere gadgets uitkomen.
Op een gegeven moment moet je gewoon kijken voor een goed product voor een goede prijs.
Maar ik ben blij dat ik nog in de markt ben voor een nieuw ultrabook
http://configure.euro.del...sdt1&model_id=vostro-3350
Wat vinden jullie?
Dell XPS 13: A Different Kind of Ultrabook
Vandaag te koop in nederland, vandaag de review van ananadtech. Even lezen..In het kort. Anandtech is erg tevreden met:
Design
'feeling' van het apparaat
Samsung 830 SSD
Maar minder met:
scherm
Toetsenbord, maar wat wil je tov een X100e...
touchpad
geen SD-kaartlezer
fan
Fix het scherm en het touchpad en dan kan ik hem aanraden... voor de rest, meh. Opvallend is ook dat de benchmarks lager zijn dan veel andere ultrabooks, dat bewijst dat de koeling gewoon erg matig is.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 18:55 ]
Wat zouden jullie doen, kopen? wachten? een ander?
Zweedse versie:

Specs:
Internal memory: 6Gb
Processor: Intel Core i5 2430M 2.4 GHz
Hard Drive: 500 GB, 7200 RPM, SATA,
Graphics: NVIDIA GeForce GT 520M
Battery: 8,5600 mAh
Als je een laptop nodig hebt, moet je die gewoon kopen. De volgende generatie laptops zullen sneller zijn, maar de meeste gebruikers merken dat toch niet in real life
Zelf heb ik ook een vraagje:
Hoe warm mag een ultrabook eigenlijk worden?
Laptops kunnen aardig warm worden, maar die hitte is niet goed voor de hardware. Aangezien de Ultabooks zo dun is, lijkt me de hitte een groter probleem dan bij normale laptops.
Ik heb hier een early exemplaar van de nieuwe Series 9 liggen, en ik denk dat ze hun best hebben gedaan. Erg yummy...CrackSlet schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:13:
[...]
Dit gaat een zeer serieuze kandidaat worden ja!
En dan ook gewoon maar de dikke rammer versie, ook al is ie wat duurder.
Wel nog maar even Samsung in de gaten houden, maar die moet goed z'n best doen met z'n nieuwe 9 om deze te evenaren.
Jij had 'm toch met kortingscodes rond de €800 verwacht? €1149 valt me wel heel erg tegen...Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:38:
We worden op onze wenken bediend:Dell XPS 13: A Different Kind of Ultrabook
Vandaag te koop in nederland, vandaag de review van ananadtech. Even lezen..
In het kort. Anandtech is erg tevreden met:
Design
'feeling' van het apparaat
Samsung 830 SSD
Maar minder met:
scherm
Toetsenbord, maar wat wil je tov een X100e...
touchpad
geen SD-kaartlezer
fan
Fix het scherm en het touchpad en dan kan ik hem aanraden... voor de rest, meh. Opvallend is ook dat de benchmarks lager zijn dan veel andere ultrabooks, dat bewijst dat de koeling gewoon erg matig is.
Het valt mij heel hard tegen dat dell een notebook $999 en €1149 prijst. In de US krijg je er ook nog T-mobile credit bij twv €100 2e-hands.Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:38:
[...]
XPS 15z: $999 in US, €999 in EU
Concurrerend appe model: €1749
XPS 13: $999 in US, €1149 in EU
Concurrerend apple model: €1249
Yea, dat gaat standhouden.... /me blijft vooralsnog apple & samsung supporter in dit segment.
Voor de prijs met korting:
[afbeelding]
en met epp truuk:
[afbeelding]
Overigens vind ik de premium voor de grotere SSD en harde schijf erg netjes, maar dat is dan ook het enige... Daarnaast vermoed ik dat iedereen gaat wachten na het nieuws van gisteren. En te slotte: de XPS 15z is van de site van dell verdwenen. In de sheet staat hij nog wel.