Toevallig vandaag in de Saturn de Sony Vaio Pro kunnen testen van 13"...
Moet zeggen dat ik er wel redelijk onder het indruk van het design was, zag er allemaal wel weer heel erg aantrekkelijk uit. Eindelijk een laptop waar niet alleen de binnenkant maar ook de onderkant strak afgewerkt was met een mooi egale afwerking en het Sony logo in het midden.
Paar punten wat me opviel:
- Het scherm zag er vergelijkbaar uit met mijn Z op gebied van kleurenproductie, iets wat ik niet zie bij de Samsung ativ 9 die er bij in de buurt stond.
- Glossy is gewoon behoorlijk vervelend vs half matte/anti glare wat Sony op de Vaio Z en S plaatst en Samsung matte op de series/ativ 9 (sorry darkstone, I know you love glossy)
- Heel erg licht... Heeeel erg licht. Merkbaar een stuk lichter dan de ativ book.
- Scherm heeft flex met het gebruik van touchscreen, niet zo erg als de T series, maar wel een stuk minder fijn in gebruik dan bijvoorbeeld de Samsung ativ books met touch of de Sony Vaio Fit met touch die er een eindje verder ook stond.
- Scherm voelt bij het touchscreen een beetje troefjes aan waar het display van Samsung een lekkere gladde feeling heeft.
- Laptop voelde erg koel aan.
- Toetsenbord heeft een flink diepere slag ten opzichte van de Vaio T, Vaio Z en de Ativ 9
- Behuizing heeft flex als je kracht zet, meer flex dan mijn vaio VPCZ2x, alsnog voelt het naar mijn idee wel erg stevig aan, lenovo/vaio Z hebben aangetoont dat flex juist kan staan voor stevig zijn. Schermpaneel was daarintegen wel een heel stuk harder en steviger dan mijn huidige Z en de S series... Of dit positief is voor de uiteindelijke stabiliteit weet ik niet...
- De adapter met Lan aansluiting en WPS is een innovatie die ik wel kan waarderen, ik denk dat veel mensen die met een Lan aansluiting werken hier wel voordeel van kunnen inzien, 1 kabel die stroom en netwerk voorzien ipv 2.
- Netwerkkaart is een Intel AC-7260 volgens apparaat beheer. De Wifi problemen van het preproductie model lijken me heel erg sterk bij de huidige laptop pro series met zo een soort beest van een netwerkkaart in het apparaat.
- Helderheid van het scherm was erg hoog, ik schat zo een 400 nits... Het leek een stuk helderder dan mijn Vaio Z, maar ik heb het dan ook niet bepaald in buitenlicht kunnen bekijken/vergelijken.
That's it, niet echt een waardige opvolger voor mijn Vaio Z vanwege het gebrek in specs enzovoorts... Maar alsnog was ik er overigens wel erg positief over (eerste indruk)... Het is zeker een all round geslaagd concept als ultrabook concurrent gezien de prijs niet al te extreem is zoals bij de Vaio Z, maar jammer genoeg had het toch iets perfecter gemogen naar mijn mening.
[
Voor 3% gewijzigd door
Vinand op 22-06-2013 21:52
]
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10