Fiber schreef op donderdag 09 december 2010 @ 00:17:
De Toshiba R630 is mooi, dun en licht en stevig met dank aan de magnesium behuizing en heeft een mat scherm.
Nadelen zijn de geïntegreerde video, matige accuduur, geluid van de fans en hij wordt te warm onder belasting.
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe laptop en stond eigenlijk ook op het punt om hier eens navraag te gaan doen over eventuele alternatieven voor de Toshiba Satellite R630. Nu vraag ik me af wat een matige accuduur is? Volgens de specs van Toshiba zelf is de maximale accuduur 8h55min, dus ik hoop toch in het echt zo'n 4-5 uur te kunnen volhouden. Was dat te ruim geschat?
De Samsung Q330 had ik ook bekeken, maar in de videoreviews die ik zag boog het toetsenbord helemaal mee bij het typen (nu weet ik niet in hoeverre de Toshiba daar last van heeft). Daarnaast lijkt het touchpad bij de Samsung enigszins in de weg te zitten bij het typen omdat het niet echt onder de spatiebalk gepositioneerd is.
Over gamen met een Intel Graphics Media Accelerator HD: welke generatie spellen is nog wel te spelen? Binnen mijn budget (<900 EUR) en voornaamste eisen (mobiliteit, 13-14 inch scherm, robuustheid, accuduur van >3 uur) vallen volgens mij geen laptops te vinden die écht gebruikt kunnen worden om te gamen. Ik heb me er eigenlijk al een beetje bij neergelegd.

De Nvidia- en Ati-grafische kaarten binnen mijn budget zijn natuurlijk wel een stuk beter dan en Intel-kaarten, maar volgens mij blijft het 'water bij de wijn'?
Kan een Intel Graphics Media Accelerator HD overweg met 1080p-video's? Volwaardig bedoel ik, want Intel belooft dat 1080p wel gaat lukken, maar wordt de rest van het systeem dan traag en niet reagerend (of begrijp ik de opdeling dedicated vs. niet-dedicated niet helemaal)?
De Asus U30JC heeft ook mijn interesse; ik ben bang dat de U36JC mij te duur zal zijn. Ten opzichte van de Toshiba R630 heeft de Asus een betere grafische kaart en misschien wat betere koeling. De Toshiba zou een langere accutijd moeten hebben. Hij is natuurlijk ook lichter, maar dat boeit me niet zo heel veel (zonder iemand op de tenen te willen trappen in dit thin&light-topic

). Mis ik hier nog iets?