Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

Doe dan 13, lekker een fullsize keyboard :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstoned
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 12:30
Aubergine schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:06:
Ik twijfel enorm tussen een 12,1 inch en een 13,3 inch. Heb ze allebei eventjes ervaren maar ik ben bang dat 12,1 inch hinderlijk klein gaat worden.
mwah, ik heb nu 11.1, went snel hoor, ik werk er fulltime op als ik bij een conferentie zit of een paar weekjes in 't buitenland

@de suggesties voor atom hardware: over my dead body. Atom is echt gruwelijk traag... Ik kijk nu naar de Dell Latitude 4200, kost wat maar 1 kg en toch 1.6 ghz Core2Duo...

@de vraag 'wat doe je er dan mee': nee, niet naar de supermarkt. Maar ik reis veel (dus lange batt duur - in 't vliegtuig naar USA of Brazilie wil ik werken) en loop vaak op conferenties rond en daar gebruik ik hem als notitieblok of om snel dingen te demo-en. En ben openSUSE community manager dus linux moet er ook nog op werken maar da's tegenwoordig geen issue meer :D

Zou wel blij zijn met backlit tobo - luckily zit dat optioneel op de 4200, dus nogmaals dank voor die tip. Nu nog de baas overtuigen dat $2300 voor een laptop acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net zoals Darx-Jordi, zit ik ook met de keuze: 12,1" of 13,3".
Wat zijn de duidelijke voordelen van elk model?
Maakt die 1,2" nu echt veel uit?

Hierbij moet ik zeggen dat een laptop gaat voor mijn studie. Hierdoor zal ik hem elke dag moeten meenemen en gaat mijn voorkeur uit naar een 12,1" of 13,3".
Ik hoef geen zware programma's te draaien, dus dat zal een heleboel schelen. Gamen hoef ik ook niet op de laptop.

Enkele eisen:
Word, Excel en internet moeten normaal draaien.
Accuduur vanwege lange colleges
chiclet toetsenbord vind ik persoonlijk fijner
Bluetooth zou handig zijn

Budget: maximaal € 450 - € 500,-

Wat betreft de 12,1" had ik de Asus Eee PC 1215N in gedachten.
Heeft iemand aanraders met betrekking tot 13,3" modellen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 8372TZ-P612G25MN zo snel als een normale (15,6") laptop van 500-600 euro met een dikke accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
ik wou eigenlijk geen acer maar zit nu te kijken naar de Timeline 3820T omdat er nu 3 jaar garantie bij zit dus kan niet heel veel fout gaan denk ik? Alleen jammer dat de hd maar 160gb is en 2gb geheugen. Maar dat geheugen is nog wel makkelijk te vervangen denk ik? En die accu is zo lelijk....kan iemand die de laptop heeft mij vertellen of het irritant werkt of dat je er niet echt last van hebt?

Ook twijfel ik nog een beetje of ik niet voor ongeveer 100 euro meer die samsung q330 kan nemen..die heeft betere hd en ram en een losse grafische kaart maar die kaart was ook niet al te geweldig geloof ik?

Als iemand dit nog kan beantwoorden denk ik dat ik er eindelijk maar eens eentje ga kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de travelmate lijn is meer dan redelijk, het is meer de acer aspire one lijn waardoor acer zo'n slechte naam geeft, de persoon hierboven heeft een live een uit elkaar zien donderen :X

dus ja, lees een review, acer doet het tegenwoordig niet meer zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
ik heb ook reviews gelezen:)

alleen ik vroeg me af hoe die accu is bij langdurig gebruik......omdat die zo uitsteekt.

en, omdat hier mensen zitten die er verstand van hebbem:P, wou ik graag weten of dat jullie zeggen: je bent gek als je niet die 100 euro meer betaald voor alle dingen die de samsung extra heeft......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Q330 is het absoluut wel waard. Het is een klasse beter, maar ook veel sneller als zo'n thin-and-light notebook. Ik heb zelf de Asus U30Jc, wat vrij gelijkwaardig is, alleen grotere accu en snellere CPU.

Het grote verschil is dat je met de Samsung gewoon een echte notebook in handen hebt die 3-4x zo snel is als die EeePC die je noemt. Dat is gewoon een 15,6" notebook, maar dan in 13,3" formaat en met lange accuduur. Eigenlijk het beste van 2 werelden dus. En zo ervaar ik (ook student, wellicht wat meer eisen) ook mijn U30Jc. Mooi portable onderweg, lange accuduur in de collegezaal/trein, de power van een grote laptop. Ik heb nog geen moment spijt van dat apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
volgens mij haal je onze vragen door elkaar O-)

ik vroeg of het verschil met de Timeline 3820T en de samsung q330 waard was :) die eeepc was iemand anders maar die het het niet over de q330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

--_-- schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:29:
...ik vroeg of het verschil met de Timeline 3820T en de samsung q330 waard was...
Dat ligt aan je gebruik. Als ik je originele vraag bekijk denk ik dat je het verschil niet gaat merken. Maar als je toch stiekum een keer een game'pje wil spelen of een video wil bewerken dan ga je het wel merken. Voor gewoon huis, tuin, keuken, kantoor en school gebruik voldoen ze eigenlijk allemaal wel.

Don Pi, deze is nog eens 50 Euro goedkoper. Die 0,14 Ghz minder ga je niet missen denk ik.
pricewatch: Acer Travelmate 8372-P602G16MN
Hoop alleen dat je aan die TimeLine toetsenborden gaat wennen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
--_-- schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:29:
volgens mij haal je onze vragen door elkaar O-)

ik vroeg of het verschil met de Timeline 3820T en de samsung q330 waard was :) die eeepc was iemand anders maar die het het niet over de q330
Het was al na 23 uur, vind je het gek :+

Dan ligt het idd wat moeilijker. Op zich is de laptop het wel waard, al ligt het wel aan je gebruik. Meer schijfruimte, 2GB ram extra en een jaar garantie extra voor 100 euro. Is niet geweldig, maar ook niet slecht. Als je denkt het toch nodig te hebben dan zou ik het zeker overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:17
GENETX, waar heb jij je U30JC vandaan dan? In Nederland kan je hem nergens vinden. Maar ik vind het een prachtig apparaat.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 23:26

Tuxie

En WeL nU!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:20:
Net zoals Darx-Jordi, zit ik ook met de keuze: 12,1" of 13,3".
Wat zijn de duidelijke voordelen van elk model?
Maakt die 1,2" nu echt veel uit?

Hierbij moet ik zeggen dat een laptop gaat voor mijn studie. Hierdoor zal ik hem elke dag moeten meenemen en gaat mijn voorkeur uit naar een 12,1" of 13,3".
Ik hoef geen zware programma's te draaien, dus dat zal een heleboel schelen. Gamen hoef ik ook niet op de laptop.

Enkele eisen:
Word, Excel en internet moeten normaal draaien.
Accuduur vanwege lange colleges
chiclet toetsenbord vind ik persoonlijk fijner
Bluetooth zou handig zijn

Budget: maximaal € 450 - € 500,-

Wat betreft de 12,1" had ik de Asus Eee PC 1215N in gedachten.
Heeft iemand aanraders met betrekking tot 13,3" modellen?
Ook ik twijfel hierover. Mijn oude Medion Akoya E1210 is kaduuk (scherm) en ik wil nu een nieuwe kopen. Ik twijfel echter tussen de Asus EEEPC 1215N of een Travelmate uit de Acer serie. Ik wil graag Office / internet, geen gaming of videobewerking, maar wel fatsoenlijk een dev-environment met java EE (glassfish) en Eclipse tegelijkertijd kunnen draaien, dus zeker 2GB+ RAM. Any thoughts? Oh ja, batterij moet wel 5/6 uur meekunnen (geen 3 cells dus) en ik wil er wel mee in de kamer kunnen werken (dus extern beeldscherm, muis en toetsenbord kunnen aansluiten). Tevens moet hij niet te zwaar zijn, want hij zal regelmatig in de tas gestopt worden voor 'on the move'.

[ Voor 9% gewijzigd door Tuxie op 15-12-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuperChasin schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:22:
GENETX, waar heb jij je U30JC vandaan dan? In Nederland kan je hem nergens vinden. Maar ik vind het een prachtig apparaat.

Alvast bedankt!
Aus Deutschland aber natürlich. In de voorgaande delen is genoeg te vinden over waar, hoe, waarom. Gewoon ff zoeken op mn nickname ;)

Maar in Nederland kun je hem ook wel krijgen, alleen bij een paar shops.
http://www.google.com/sea...-8&q=90NXZA615A4711VL533Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:17
Dankje GENETX, ik wil hem niet in Duitsland bestellen vanwege de vervanging van het TB. Maar in NL vind ik hem nou niet bepaald goedkoop. Ik twijfel nog even. Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De U30Jc is niet goedkoop. Ik betaalde ook gewoon 900 euro. Bedenk wel dat je ook in NL gewoon de zilveren versie krijgt met 8 cell accu. Dat is goed voor 7 uur accutijd. Het is gewoon een high-end notebook die imho beter is als een MacBook Pro 13". Kijk eens wat de prijs daarvan is voor de grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Hey genetx,

Heb jij enig idee of het type toetsenbord dat jij via ebay had gekocht ook gaat passen om de U36JC model? Ik ben namelijk over 2 maand in hongkong en daarna studeren in Beijing. En ben daarvoor van plan om de U36JC te halen in HK. Die is daar te krijgen voor rond de 600 euro als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:33
Kaizah schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:41:
Hey genetx,

Heb jij enig idee of het type toetsenbord dat jij via ebay had gekocht ook gaat passen om de U36JC model? Ik ben namelijk over 2 maand in hongkong en daarna studeren in Beijing. En ben daarvoor van plan om de U36JC te halen in HK. Die is daar te krijgen voor rond de 600 euro als het goed is.
hmm is dat toetsenbord zo speciaal dan? laptops hebben in china ook normaal keyboard dus als je gewoon normale indeling wilt heb je niks nodig... en verder is daar de meeste stuff qua (goedkope) andere keyboardjes enzo wel beschikbaar denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Hierbij een review van een roemeense site m.b.t. de U36JC: www.notebookreview.ro

Ziet er prima uit, zou ik zeggen! 8u49 bij de 'classic reader' test.

En volgens de review wordt de verkoopprijs in Roemenie 3600 RON, ofwel 840 euro incl BTW. Doe mij er maar een, dan...

[ Voor 21% gewijzigd door Knakker op 15-12-2010 16:18 ]

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties.

Persoonlijk vind ik de Acer Travelmate 8372 niet mooi, ondanks de goede specificaties. De uitpuilende accu vind ik persoonlijk geen gezicht. Zijn er nog andere alternatieven voor een goede 12,1" of 13,3" laptop voor studentenactiviteiten rond de € 450 - € 500,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaizah schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:41:
Hey genetx,

Gaat niet passen gezien de review hierboven. Daar is het toetsenbord 1 geheel met de behuizing, waarentegen bij de U30Jc nog een hele uitsparing in de behuizing zit waar het toetsenbord in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:09:
...
Persoonlijk vind ik de Acer Travelmate 8372 niet mooi, ondanks de goede specificaties. De uitpuilende accu vind ik persoonlijk geen gezicht. Zijn er nog andere alternatieven voor een goede 12,1" of 13,3" laptop voor studentenactiviteiten rond de € 450 - € 500,-?
Tja, het meeste is al een keer genoemd...
http://tweakers.net/price...hUW2Plx_p8KEKUzaGoko11_QA
Ik zou persoonlijk de AMD MV-40 en K125 laten liggen en de Atoms N en Z series ook.
Blijft dus niet zo veel keus meer over.

De HP ProBooks lijken me trouwens vrij sterk in prijs gedaald, maar daar was wat mis mee geloof ik, uit m'n hoofd gezegd denk ik de vrij matige accuduur.

Anders kijken of er in Duitsland nog ergens een Asus UL30VT met SU7300 te vinden is.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:39:
Anders kijken of er in Duitsland nog ergens een Asus UL30VT met SU7300 te vinden is.
why? dan kan je beter een u30jc halen, die haalt maar een paar minuten kortere accuduur tegen dezelfde prijs en sterk verbeterde prestaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:10:
[...]

why? dan kan je beter een u30jc halen, die haalt maar een paar minuten kortere accuduur tegen dezelfde prijs en sterk verbeterde prestaties
500 Euro...? Was het maar waar! :z

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:10:
[...]

Wijs mij eens een U30jc, nieuw, aan voor 500e? :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

whoops, ik zat met mijn gedachten bij de ul80jt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Laatst online: 12-09 02:22

ABD

Ik zoek een thin & light met een hogere resolutie dan 768p, het liefst 1080p maar eventueel 900p. Enige wat ik heb kunnen vinden was custom made Vaio Z serie, maar die had geen ULV processor(wel grote batterij), en die was met minimaal €1600 aan de dure kant. Ik denk niet dat deze laptops er zijn(ulv cpu + HD scherm), maar wie weet is iemand een obscuur model tegen gekomen. Ik iig niet, elke site afgestroopt, resolutie van ulv cpu laptops allemaal HD ready...

Vereisten: lange batterij duur, liefst +<15", 500GB HDD, HD versnelling, HDMI, budget €1200, liefst geen extra vid. kaart i.v.m. verbruik(wordt niet op gegamed)

[ Voor 11% gewijzigd door ABD op 18-12-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen

daar staan de meeste (alle?) kandidaten, check ook de macbook air, hoe dom het ook klinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Laatst online: 12-09 02:22

ABD

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:16:
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen

daar staan de meeste (alle?) kandidaten, check ook de macbook air, hoe dom het ook klinkt
Ja, bedankt. Had ik al gevonden. Ik dacht ik doe een hail mary, en anders moet ik maar een gamerlaptop uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een Lenovo thinkpad edge 13 uit Duitsland haal, heb ik dan nog steeds garantie in Nederland? Ik heb het aan de verkoper gevraagd en die wist het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon even bij Lenovo Duitsland checken of ze internationale garantie geven of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

voor de geinteresseerden, op Cyberport staan 2 Asussen met MAT13" respectievelijk 14" scherm, Core i3 330UM of i5 430UM en theoretische accutijd van 10 uur. 749 en 799.

[ Voor 5% gewijzigd door JT op 19-12-2010 21:44 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
JT schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:44:
voor de geinteresseerden, op Cyberport staan 2 Asussen met MAT13" respectievelijk 14" scherm, Core i3 330UM of i5 430UM en theoretische accutijd van 10 uur. 749 en 799.
Ja, maar dan zit je met een Duitse Windows 7 en keyboard layout. Huidige notebook wel uit Duitsland gehaald, maar wanneer je deze terug moet sturen voor reparatie oid, is je voordeel gelijk weg door de verzendkosten.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

lol, ik vergeet helemaal te kijken in de PW. Maar de i5 zie ik daar niet staan.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amputechture
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09-2022
Hallo, ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop en volgens mij voldoet de HP Pavilion DM4 1150ed aan mijn eisen. De DM4 heeft geen aparte videokaart maar gebruikt de videochip van de i5. Ik game nooit maar gebruik wel programma's als Photoshop CS5, Lightroom CS3 en Ableton Live. Voldoet de grafische chip van de DM4 aan de eisen van deze programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja hoor, dat gaat prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amputechture
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09-2022
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-08 13:02
Kon het nergens echt vinden maar past wel redelijk hierbij :P

Ik zoek een laptop / netbookje voor een kennis van mij, en deze moet een rond draai touchscreen hebben.

Liefst eentje die nog beetje games zoals age of empires 3 kan draaien als dat mogelijk is.
En graag Windows 7

Budget : € 500,-

pricewatch: Lenovo IdeaPad S10-3T (M245WNX)
kwam bij mij er uit zijn er nog andere mogelijk heden ?

Ben zeer benieuwd naar ervaringen en meningen

[ Voor 4% gewijzigd door snoos op 21-12-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een netbook :X . Zeg hem maar dat je niks anders kunt dan tekstverwerken en internetten op zo'n ding. Voor 500 euro kun je gamen op je buik schrijven, al helemaal als een tablet wil :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
GENETX schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:40:
Dat is een netbook :X . Zeg hem maar dat je niks anders kunt dan tekstverwerken en internetten op zo'n ding. Voor 500 euro kun je gamen op je buik schrijven, al helemaal als een tablet wil :X
Okee dat zal ik dan doorgeven :p maar is dit voor die prijs wel de beste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt ook nog pricewatch: Asus Eee PC T101MT-BLK023M

En dat zijn sowieso de enige 2 tablets in dit budget vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0cust
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-08 18:03
Ik zat zelf te denken aan de Toshiba R630-P13.

Die valt een beetje tussen de beide categorieën thin-&-light hier in. Met een mat 1366x768 scherm, I3, 4GB, 128GB SSD en nog geen 1,5 kg leek deze me ideaal. Zie: Pricewatch. Ik doe er verder geen 3d games op, meer zakelijke toepassingen (office, internetten, email, etc) dus leek een I3 met SSD me vlot genoeg?

Alleen kan ik weinig reviews vinden voor deze notebook, en zie ik deze notebook verder niet terug in de BBG discussies - niemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is er in het vorige deel wel even over gesproken. Op zich een leuke laptop, al geef je te weinig info over je eisen verder. Het gewicht doet me vermoeden dat het om een zwakke accu gaat... Volgens mij was dat ook het grootste minpunt. Een andere optie is bv een Asus U30Jc (staat niet in de pw, maar is te koop bij oa dunnet.nl) met 7 uurs accu voor 785 euro ofzo en er dan zelf een SSD in bouwen. Evt de DVD drive vervangen, al is dat wel duurder. Is echter ook een monster van een laptop.

Of de Samsung Q330 met een kleinere accu (ongeveer 5 uur), maar ook wat goedkoper. A moet je oppassen dat die een dunnere DVD drive en HDD heeft, dus vervangen kan wel, maar is even opletten geblazen (HDD op de positie laten, DVD vervangen voor SSD).

Beide laptops zijn wel zwaarder.

* GENETX aait zijn U30Jc met HDD+SSD combo ipv HDD+DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0cust
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-08 18:03
Als ik er af en toe wat op zou gamen dan lijkt me die Asus U30Jc wel cool :P Maar ik ben vooral op zoek naar klein en licht, en toch bruikbaar om wat werk op te doen (ik vindt de netbook schermen te klein, en de atoms te traag).

Heb je een idee hoe slecht het gesteld is met de batterij op de R630? Op de toshiba site geven ze bijna 9 uur op, in een review zag ik een battery eater stresstest er in 1,5 uur door heen eten. Ik hoop dat ik in het echt iets van 4 a 5 uur haal? Ik verwacht wel regelmatig netstroom te hebben, maar de bedoeling is wel dat ik een DVDtje kan kijken zonder naast het stopcontact te gaan zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.notebookcheck....630-Notebook.38637.0.html

vs

http://www.notebookcheck....43V-Notebook.32030.0.html

Sowieso wegen de batterijen relatief veel. Hetgeen dat mijn U30Jc zwaar maakt is de accu, hoe meer capaciteit, hoe zwaarder dus. Het lijkt me ook vrij duidelijk: U30Jc haalt 7 uur op de accu bij normaal werk, de Toshiba 4 uur. DVD op de U30Jc is 4 uur en 9 minuten, de Toshiba doet net iets meer als 3 uur.

Sowieso kun je beter niet letten op de stresstest. Het blijft een Core i3 processor. Dat is het vreemde als ik kijk naar de U30Jc. Relatief zware specs, maar verbruikt toch maar 11-12W (andere, vergelijkbare notebooks van bv HP) hebben al 18-19W nodig. Maar je merkt het wel als je even wat gaat doen. Komt ook dooropties als Optimus (ik draai op de accu ook op de IGP ipv GeForce 310M).

Muziek draaien vanaf de HDD doet het verbruik al met 2W stijgen waarop ik van 7uur terugga na 5-5,5uur accuduur. De laptop wil dus wel stroom vreten als ie moet, maar kan ook zuinig zijn als je dat wilt. Hetzelfde geldt voor de Toshiba, maar zo te zien in wat mindere mate. De Asus is, op een paar Dell's na, zelfs één van de zuinigste laptops volgens Anandtech.

De U30Jc is aan de zware kant, maar dat is imho ook het enige nadeel. Hij is net zo dik als de Toshiba als ik het zo zie bijvoorbeeld. Als je geen DVD drive nodig hebt, kun je ook kijken naar de U35Jc of de U36Jc die binnenkort komt. Maar de verkrijgbaarheid blijft afwachten. De U30Jc heeft heel lang geduurd, niet voor niets hebben grofweg 10-15 tweakers hun U30Jc uit Duitsland geimporteerd.

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 22-12-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik had ook al tig keer gekeken naar de reviews van de Toshiba R630, omdat hij op papier erg aantrekkelijk is. Ik ben vooral hier op afgeknapt:
The Satellite's restless fan already attracts negative attention in use with low load. However, the maximum noise level of 34.2 dB(A) is still tolerable. The noise intensifies quickly with increasing load. The sound is similar to that of an airplane that has its turbines warming up for takeoff. It is rather high-pitched and basically fluctuates between two levels during 3D intensive programs, such as the 3DMark benchmarks. An average volume of a very audible 43.7 dB(A) is reached here.
en ook een beetje hier op:
Unlike use under load where especially the rear left heats up considerably.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarentegen blijft de U30Jc koel en relatief stil :)

Verwijderd

Na wat rondkijken in verschillende winkels, ben ik uiteindelijk 3 interessante modellen tegengekomen om te gebruiken voor mijn studie (alleen voor Office, internet, misschien filmpje) en daarbij wil ik graag jullie raad wat de beste aankoop zou zijn.
Het gaat om de volgende modellen (slechts enkele spec. genoteerd):

Asus 1215N
12,1"
Intel Atom D525 1,8GHz
2GB
Bluetooth
€ 455

HP Pavilion Pavilion dm3
13,3"
Intel Pentium ULV SU4100 1,3GHZ
4 GB
Bluetooth
€ 455

MSI X350
13,3"
Intel Core 2 Duo SU7300 - 1,3GHz
2GB
geen bluetooth
€ 555

Nog wat bijzonderheden die ik zelf graag wil:
Cliclet-toetsenbord
Gamen hoeft niet (goede pc thuis)

Heeft er iemand ervaringen een van deze 3? Dat kan mij ook verder helpen met een uiteindelijke beslissing maken.
De DM3. Erg leuke laptop, zeer degelijk en ook goed geprijsd zeg. Maakt gehakt van de Asus (wat een netbook is) terwijl de MSI veel duurder is als de HP terwijl je in mijn ogen minder krijgt.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
Ik heb een vraag over de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 11 (NVZ24MH). Dat die goed genoeg is voor wat internetten en dergelijke zie ik wel, maar hoe zit het met het afspelen van video's in HD kwaliteit (youtube e.d.). Gaat dat daar goed mee, of zal ik dan toch verder moeten kijken. Ben op zoek naar iets in die richting met HDMI uitgang en die zonder problemen hd video's af kan spelen op bijvoorbeeld een TV mocht dat nodig zijn.
Gaat makkelijk lukken. Full HD kan via de videokaart, en flash (youtube) gaat tegenwoordig ook via de GPU wanneer je video gebruikt.

Verwijderd

dat valt wel mee hoor, ik observeerde nog steeds een vrij hoge cpu usage met het afspelen van flash content, terwijl de gpu hoogstens 2% was belast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:20:
De DM3. Erg leuke laptop, zeer degelijk en ook goed geprijsd zeg. Maakt gehakt van de Asus (wat een netbook is) terwijl de MSI veel duurder is als de HP terwijl je in mijn ogen minder krijgt.
Is de DM3 dan zoveel beter dan de Asus 1215N? (waar ik ook goede verhalen over gehoord heb)
Ook ondanks de DM3 al véél langer op de markt is dan bijvoorbeeld de 1215N...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enkel de videokaart van de Asus is sneller. De Atom processor is veel trager ongeveer ondanks de hogere kloksnelheid, en heeft slechts 2GB geheugen. Aangezien jij niet gaat gamen is de HP dm3 veel sneller.

Zie maar eens naar de benchmarks:
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
De Atom D525 heeft gewoon slechts 50-70% van de prestaties van een SU4100, echt waardeloos eigenlijk. Dat is nog veel trager dan ik had verwacht :X

Sowieso kunnen mensen wel goede ervaringen met de Asus hebben. Het is volgens mij een prima laptop als het gaat om bouwkwaliteit. Maar het blijft gewoon een overpriced netbook, ook al heeft ie een dualcore desktop Atom aan boord. Maar de dm3 is ook een geweldige laptop. Een oud klasgenoot van mij heeft er 1 en dat is echt een brok metaal dat onbuigbaar is met een zeer degelijk scharnier.

[ Voor 66% gewijzigd door GENETX op 24-12-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
Weer een nieuwe bestelling :P

een laptopje met android erop met full size toetsenbord :P

Ik kwam zelf uit op pricewatch: Acer Aspire One D255-2DQGkk want hier weet ik van dat er android op zit.

budget liefst 400 mag er iets over.

Iemand nog een andere leuke of betere ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was Acer niet de enige die op dit moment officieel Android heeft. Hoe dan ook, check http://www.android-x86.org/ even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
ja dat dacht ik wel :)

maar op die site staan meerdere merken dus is wat hoop :)

:) Zelf neem ik de MSI wind iemand het verschil tussen de

pricewatch: MSI Wind U250-003NL

en

pricewatch: MSI Wind12 U250-027NL

Behalve de dps module ?

[ Voor 59% gewijzigd door snoos op 26-12-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snoos schreef op zondag 26 december 2010 @ 00:25:
ja dat dacht ik wel :)

maar op die site staan meerdere merken dus is wat hoop :)
Sowieso zijn dat enkel de geteste modellen. Je moet het gewoon zien als een OS dat je op elke computer kan installeren. Het is echter de vraag of alles ook werkt. En dat is even het punt, het is beperkt ondersteund voor netbooks. Maar ik denk dat je de meeste Eee PC's er wel mee aan de praat krijgt.

* GENETX wacht nog steeds op de GMA 500 driver :( Zou wel ideaal zijn op mijn T91 netbook/tablet.
:) Zelf neem ik de MSI wind iemand het verschil tussen de

en

Behalve de dps module ?
dps module? Ik zie dat verschil niet eens :X (Checkte ff de specs bij een webshop). Prijs is ook hetzelfde bij die shop iig... Wellicht een andere batch met een andere module ergens (bv andere geheugenmodules, hdd, wifi, whatever) maar met gelijke specs.

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 26-12-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
GENETX schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:12:
[...]

Sowieso zijn dat enkel de geteste modellen. Je moet het gewoon zien als een OS dat je op elke computer kan installeren. Het is echter de vraag of alles ook werkt. En dat is even het punt, het is beperkt ondersteund voor netbooks. Maar ik denk dat je de meeste Eee PC's er wel mee aan de praat krijgt.

* GENETX wacht nog steeds op de GMA 500 driver :( Zou wel ideaal zijn op mijn T91 netbook/tablet.

[...]

dps module? Ik zie dat verschil niet eens :X (Checkte ff de specs bij een webshop). Prijs is ook hetzelfde bij die shop iig... Wellicht een andere batch met een andere module ergens (bv andere geheugenmodules, hdd, wifi, whatever) maar met gelijke specs.
GPS bedoelde ik :P bij zercom staat er bij de duurdere gps bij.
Maar daar heb ik een mobiel voor :)
wordt dan de goedkopere :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een net-/notebook die makkelijk mee te nemen is (klein/licht) onder de €500. Hij hoeft niet bijzonder snel te zijn, want enige wat ik ermee zal doen zijn werk-gerelateerde dingen als mail lezen en tekst verwerken.

Na het lezen van de BBG en dit topic ben ik tot de Acer Travelmate 8172Z-U542G25N gekomen. Processor is volgens mij al wat verouderd, maar volgens notebookcheck.net heeft hij redelijke prestaties i.v.m. andere processors in deze prijscategorie (K125/K325/N450/N550). De relatief lage prijs bij 4Launch geeft voor mij de doorslag.

Voldoet deze notebook inderdaad aan mijn vereisten of koop ik met de enigszins verouderde processor een kat in de zak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinito
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 22:55
EwoKên schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:46:
Ik ben op zoek naar een net-/notebook die makkelijk mee te nemen is (klein/licht) onder de €500. Hij hoeft niet bijzonder snel te zijn, want enige wat ik ermee zal doen zijn werk-gerelateerde dingen als mail lezen en tekst verwerken.

Na het lezen van de BBG en dit topic ben ik tot de Acer Travelmate 8172Z-U542G25N gekomen. Processor is volgens mij al wat verouderd, maar volgens notebookcheck.net heeft hij redelijke prestaties i.v.m. andere processors in deze prijscategorie (K125/K325/N450/N550). De relatief lage prijs bij 4Launch geeft voor mij de doorslag.

Voldoet deze notebook inderdaad aan mijn vereisten of koop ik met de enigszins verouderde processor een kat in de zak?
Jouw eisen zijn absoluut niet hoog, dus dat gaat met die processor prima lukken.
Ik heb zelf een 13" Dell met een Intel SU7300, wat behoorlijk goed te vergelijken is met de U5400 volgens deze bron: http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
Gebruik deze laptop met name voor office, internet en soms wat zwaardere dingen: 720p video kijken (ook met intel onboard video) of wat basic audio- of fotobewerking en dat gaat allemaal perfect.

Verder zou je voor die Acer wat reviews moeten bekijken, omdat ik daar weinig over kan zeggen, maar ga er maar vanuit dat je eerder krap qua geheugen (2GB bij windows 7) zit dan krap qua processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voldoet prima aan je eisen. Ook is de processor helemaal niet verouderd, maar gewoon van de nieuwste generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er zelf aan om deze aan te schaffen en ik denk dat hij ook bij jou past. Het enige is dat het wel een 15" scherm heeft.

http://www.lasystems.be/S...-JB01/product/202378.html

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat die 15,6" nou voor velen not done zijn voor een kleine laptop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier wel een Q330 gevonden.

634€ http://www.lasystems.be/S...-JS01/product/224134.html

Grafische kaart is iets slechter dan de ATI 5470, maar de batterij houdt het ook langer vol. Ze claimen 7uur, maar hoelang zou dit echt zijn bij gewoon gebruik, video en gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 19:55:
Ik heb hier wel een Q330 gevonden.

634€ http://www.lasystems.be/S...-JS01/product/224134.html

Grafische kaart is iets slechter dan de ATI 5470, maar de batterij houdt het ook langer vol. Ze claimen 7uur, maar hoelang zou dit echt zijn bij gewoon gebruik, video en gamen?
5 uur bij internetten, 3 uur met video en met heftig gamen wss 1:30 ofzo.

Ik heb zelf de Asus U30Jc met Core i5 430M (maar die is op energiebesparing net zo zuinig), ook de GeForce 310M, ook 13,3" en een grotere accu (+25%). Die haalt 7 uur bij internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke games speel jij zoal (kan evt via PM's)?

Want die grafische kaart is slechter als de ATI 5470.

PS: Kan het zijn dat de prijs van op jullie review al verouderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 20:01:
Welke games speel jij zoal (kan evt via PM's)?

Want die grafische kaart is slechter als de ATI 5470.
Ik game niet meer echt op de laptop. Of wat oudere games Trackmania Nations draait wel goed natuurlijk, Need for Speed Undercover had ik laatst ook en dat draait ook ngo wel goed. Maarja, die games zijn wat ouder :P
PS: Kan het zijn dat de prijs van op jullie review al verouderd is?
Wat bedoel je? Peijzen veranderen altijd en ik ben geen crew (meer) op tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijs die jullie ervoor aangeven is 717€, terwijl in België het 634€ is. Bovendien met je in België 21% btw betalen ipv 19% dus de prijs van die laptop is ofwel verouderd, ofwel heeft die winkel van mij een serieuze fout gemaakt :D

Ik speel spellen a la Trackmania, C&C, Lord of the Rings: The battle for middle earth 2, Men of War, Battlefiel Heroes en COD: Black Ops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CoD zal zwaar zijn, Men in Wat en LOTR weet ik zo niet. De rest gaat sowieso wel werken. Vergeet niet dat de G 310M niet zoveel minder is als een HD5470. Daarbij zeggen die scores niet altijd alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je?

Ik vrees dat ik echt aan't afwijken ben. Kan dit verder in de PM?

Volgens benchmarks presteert die ATI beter en blijkt ook zuiniger te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wat hij bedoelt is dat spellen als COD een moeilijk verhaal gaan worden met een 5470 of G310M. Moet je toch wel een 5650 of GT330 voor hebben.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had geen problemen met COD op mijn desktop met 8500GT hoor, en die is minder dan een G310M.

Lag misschien ook wel aan COD zelf, bijvoorbeeld Operation Flashpoint is zoveel scherper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar vergis je je lelijk in :X

De 8500GT en G 310M hebben beide 16 shaders. Die van de 310M zijn wel hoger geklokt tho. Vergeet echter niet dat de 310M het moet stellen met een krappe 64-bit geheugenbus terwijl de 8500GT 128-bit bus heeft. Uiteindelijk zal het per game verschillen, maar ik kan je melden dat de 8500GT echt niet veel onderdoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery1976
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-06 22:18
En als het nog ietsjes meer mag zijn kan men de 310 nog een klein beetje OC'en ;)

Ps. Is het trouwens iemand gelukt om (bij de U30JC) het postscreen tijdens het opstarten zichtbaar te krijgen.
Ik krijg alleen het ASUS logo zichtbaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, als je de BIOS induikt zie je de POST iig. Ik ram altijd op F2, F12, Del en Ins. Dus 1 van die 4 doet de truc volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand hier mij helpen met mijn laptopkeuze ? Ik moet morgen beslist hebben.
Uit mijn vorige topic werd ik hiernaartoe verwezen: Verwijderd in "Hulp nodig bij laptopkeuze"
Ik ga volgende week op buitenlandstage naar portugal. Zoek een laptop waarmee ik vlot kan internetten en goed met office kunnen werken. Ik ga veel reizen dus zo portabel mogelijk is de wens.

Nu ben ik uitgekomen op de volgende 2 modellen:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/257622;261521

HP probook 6450B , 14 inch
HP pavilion dm3-2010ed , 13.3 inch

Maar:
De probook heeft een dual core processor (Intel Core i3 370M) 2.4 GHz, 3GB L3 cache, 2GB RAM
De pavilion heeft slechts een single core (AMD Athlon II Neo K125)1.7 GHz, 1GB L2 cache, 3GB RAM

De probook heeft een 32bit windows7 professional, de pavilion een 64 bit windows7 premium

(nu zie ik ook nog wel eens een 1.3 processor langs komen in dit topic, is dat niet giga traag ? of valt dat mee omdat het een dual core is of ??? )

Een zo lang mogelijke accuduur is natuurlijk ook érg belangrijk. Maar dat vind ik lastig uit te zoeken.
Van de probook zeggen ze 6 uur 30 min. En van de pavilion tot wel 10 uur. Maar hoe geloofwaardig dat is ?!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:58:
Kan iemand hier mij helpen met mijn laptopkeuze ? Ik moet morgen beslist hebben.
Uit mijn vorige topic werd ik hiernaartoe verwezen: Verwijderd in "Hulp nodig bij laptopkeuze"
Ik ga volgende week op buitenlandstage naar portugal. Zoek een laptop waarmee ik vlot kan internetten en goed met office kunnen werken. Ik ga veel reizen dus zo portabel mogelijk is de wens.

Nu ben ik uitgekomen op de volgende 2 modellen:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/257622;261521

HP probook 6450B , 14 inch
HP pavilion dm3-2010ed , 13.3 inch

Maar:
De probook heeft een dual core processor (Intel Core i3 370M) 2.4 GHz, 3GB L3 cache, 2GB RAM
De pavilion heeft slechts een single core (AMD Athlon II Neo K125)1.7 GHz, 1GB L2 cache, 3GB RAM
Op zich zou die single core ook snel genoeg moeten zijn. 70 pagina's met foto's is tegenwoordig niet meer zo zwaar. Google heeft tegenwoordig zelfs al zijn zoekresultaten voor afbeeldingen op 1 pagina. Al zou een dualcore wel een betere optie zijn. Maar een zogenaamde CULV (Consumer Ultra Low Voltage) op 1,2GHz met lange accuduur wel voldoende.

Heb je ok nog specifieke eisen aan die accuduur.
De probook heeft een 32bit windows7 professional, de pavilion een 64 bit windows7 premium

(nu zie ik ook nog wel eens een 1.3 processor langs komen in dit topic, is dat niet giga traag ? of valt dat mee omdat het een dual core is of ??? )
Nee, dat valt wel mee. Tegenwoordig heb je geen snellere processor meer nodig, tenzij je gaat simuleren, videobewerken of gamen. Tijdens het internetten kan ik het niet merken of mijn CPU op 2,53GHz Turbo, 2,27GHz normaal of zelfs maar 800MHz loopt in energiebesparing....
Een zo lang mogelijke accuduur is natuurlijk ook érg belangrijk. Maar dat vind ik lastig uit te zoeken.
Van de probook zeggen ze 6 uur 30 min. En van de pavilion tot wel 10 uur. Maar hoe geloofwaardig dat is ?!
Niet. die scores zijn erg hoog. De Probook heeft maar een 55Wh accu... Voor een normale laptop is dat veel, voor een thin-and-light niet. Ter vergelijking, mijn Asus U30Jc heeft een 85Wh accu (dus 50% meer inhoud) en kan met ongeveer dezelfde hardware (en verbruik) 7 uur mee. Die Probook gaat maar 4-4,5 uur halen. De Pavillion weet ik zo niet. Een variant met Intel CPU haalt 5-6 uur weet ik uit ervaring.

Verder kunnen we kijken naar de garantieregeling. Van Asus weet ik dat ze internationale garantie hebben en dus zit je in Portugal ook goed. Acer heeft travelers warranty, weet niet hoe dat exact werkt en de rest moeten we eventueel apart bekijken.

* GENETX gaat even meezoeken
Hoeveel wil je max uitgeven btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn budget, ja daar ben ik al heel vaak overheen gegaan helaas. Eerst was dat 300 maar daar ging ik het lang en breed niet mee redden. Maar meer dan 600 wil ik echt niet uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb eens even een filtertje gemaakt: Pricewatch filter

Die beide zijn ook erg goed (verschil zat volgens mij in een GSP module....). Niet duur, wel een dualcore AMD. Heeft echter niet de langste accuduur. Weet zo niet wat de ervaringen zijn, maar mijn gevoel zegt 4 uur. Verder compact en 2 jaar garantie, maar kan zo niet vinden of het internationaal is

pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 8372TZ-P612G25MN
Een zakelijke laptop. Heeft wel een uitstekende accu. Letterlijk en figuurlijk. Steekt uit, dus de laptop staat scheef, maar heeft ook heel wat capaciteit. Accuduur zou hiermee wel 7 a 8 uur kunnen zijn. Wellicht zelfs langer. Zit ook een normale, snelle, processor in ipv zo'n zuinige trage.

pricewatch: Lenovo IdeaPad U350 (M22EMMH) (13,3")
of
pricewatch: Lenovo IdeaPad U450p M23L4MH (14,1")
Ook nog leverbaar. De nieuwe lichting Intel's CULV's verbruiken wat meer. Deze heeft echter de oude SU4100 die lekker zuinig is. De accu is wat kleinder, dus de laptop is wat lichter. Accuduur van de laptop is volgens mij alsnog wel 5 uur toen ik de laatste keer reviews las. Ze adverteren met 6uur, maar 5 uur lijkt me waarschijnlijker

pricewatch: HP ProBook 6450B (WD773EA)
Die probook, maar die accu valt zwaar tegen vergeleken met de laptops hierboven, op de MSI na.

Dat is het ook wel qua leverbare laptops. De Acer is een erg leuke laptop op zich, maar de accu kan irritant zijn, want die steekt echt lomp uit. De Lenovo laptops zijn wat minder snel, maar wel lekker licht en zuinig op de accu die ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor om mij heen dat een Acer laptop niet aan te raden is. Gaan binnen no time stuk en dergelijke. Of is dat een fabel ? Vandaar dat ik nooit meer naar Acer gekeken heb eigenlijk. Maar die travelmate is wel verleidelijk met die zeer lange accuduur.

De leveno is ook erg mooi, maar ik ben nu nog erg huiverig voor de 1.3 Ghz processor. Ik heb namelijk altijd in de veronderstelling geleefd dat dat onacceptabel laag is, bijna vergelijkbaar met iets wat in een mobiele telefoon verwerkt zit. Of moet ik dat echt uit mijn hoofd zetten en is 1,3 ook goed?
Ik zat me namelijk al enorme pieker zorgen te maken tussen het verschil van de door mijn genoemde 2: de 1.7 single core en de 2.4 dual core.

Wat is jouw mening over die 13.3 inch hp pavilion ? Kwa batterij duur en prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:08:
Ik hoor om mij heen dat een Acer laptop niet aan te raden is. Gaan binnen no time stuk en dergelijke. Of is dat een fabel ? Vandaar dat ik nooit meer naar Acer gekeken heb eigenlijk. Maar die travelmate is wel verleidelijk met die zeer lange accuduur.
Ze zijn wel op de goede weg, maar onlangs alweer 2 spookverhalen gelezen... Hij is verleidelijk, maar de kwaliteit kan minder zijn idd. Als je erover twijfelt zou ik eht niet doen, je zit wel in portugal. Het is een beetje een gok.
De leveno is ook erg mooi, maar ik ben nu nog erg huiverig voor de 1.3 Ghz processor. Ik heb namelijk altijd in de veronderstelling geleefd dat dat onacceptabel laag is, bijna vergelijkbaar met iets wat in een mobiele telefoon verwerkt zit. Of moet ik dat echt uit mijn hoofd zetten en is 1,3 ook goed?
Ik zat me namelijk al enorme pieker zorgen te maken tussen het verschil van de door mijn genoemde 2: de 1.7 single core en de 2.4 dual core.
1,3GHz is tegenwoordig ook goed. Zoals ik al zei, je merkt het niet meer tegenwoordig. Het is 4 zo snel als zo'n netbook en zelfs dat durven ze te verkopen ;) Ik merkte het neit toen mijn 3 jaar oude laptop op 800MHz liep of 1800MHz. En die was dan per MHz ook nog trager
Wat is jouw mening over die 13.3 inch hp pavilion ? Kwa batterij duur en prestaties.
Prestaties: Mwoah, tis een dingle core. Dan kun je beter 1,2 dualcore hebben
Accuduur is ook maar matig. 5 uur voor een Intel versie, AMD gaat je maar 3,5-4 uur geven.
De MSI is dan een betere optie als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Acer Timeline en Travelmate series zijn tegenwoordig niet zo slecht meer denk ik. Andere merken zoals Dell, Apple, Lenovo en Asus kunnen ook kapot. Toetsenbord is wel wennen, is een beetje plat. Voor een goed toetsenbord kun je beter Dell of Lenovo hebben. Die uitstekende accu kun je ook als voordeel zien. betere koeling en een gratis handsvat. Geeft je wel de beste accuduur in deze prijsklasse. Er is ook een versie met snelle Core i3 processor. http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/262530;266091 Ik zou er wel een reepje geheugen extra bij kopen: http://tweakers.net/price...jZohdJg1LVxmlD_9HeNrZTyBQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeioeioei, dus ipv dat ik aan het twijfelen was tussen nog maar 2 laptops. Zijn er nu een heleboel bij gekomen.
Maar jullie zeggen dus dat de HP's zeker niet de beste keus voor mij zijn ?

Ik heb zelf wel goede ervaringen met mijn acer desktop. Al ging die een maand geleden zonder voortekenen ineens stuk. Moederbord was eraan. Maar acer heeft hem thuis opgehaald gratis gerepareerd en weer terug gebracht. Terwijl ik net 2 weken buiten mijn garantietermijn zat. Dus petje af.
Nu krijg je bij de acer timeline laptop tijdelijk 2 jaar garantie erbij dat is wel netjes dan. 1 jaar is echt kort.
De accuduur trekt me toch wel erg moet ik zeggen. Uitstekende accu dan weer niet. Ik houd natuurlijk wel van zo compact mogelijk.

Wat haat ik het dat ik zo'n twijfelaar ben !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:30:
Acer Timeline en Travelmate series zijn tegenwoordig niet zo slecht meer denk ik. Andere merken zoals Dell, Apple, Lenovo en Asus kunnen ook kapot. Toetsenbord is wel wennen, is een beetje plat. Voor een goed toetsenbord kun je beter Dell of Lenovo hebben. Die uitstekende accu kun je ook als voordeel zien. betere koeling en een gratis handsvat. Geeft je wel de beste accuduur in deze prijsklasse. Er is ook een versie met snelle Core i3 processor. http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/262530;266091 Ik zou er wel een reepje geheugen extra bij kopen: http://tweakers.net/price...jZohdJg1LVxmlD_9HeNrZTyBQ
Ja dat klinkt inderdaad erg goed. Maar als ik zoiets koop kan ik dat toch nooit zelf installeren erop ? Hoe werkt dat ? Soms kun je het wel bij webshops erbij doen. Maar dat is vaak duurder dan die je in deze link opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kun je best zelf, klepje open maken aan de onderkant, geheugen er bij prikken, klepje dicht.
http://www.computermemory...alling-laptop-memory.html

[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 28-12-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontzettend bedankt !!

Ik ga morgen vroeg naar de acer winkel in utrecht. Eens kijken hoe duur de 13 inches daar zijn. En als het niet veel afwijkt van de internet prijzen neem ik die daar mee. Zo niet smeer ik m weer heel snel naar huis en bestel ik m via internet.

Het extra geheugenkaartje bestel ik gewoon los dan via internet en laat ik mijn vader erin zetten. Dat moet inderdaad wel lukken zegt ie.

Laatste vraag. Welk extra geheugen kaartje raden jullie mij aan ? Ik moet goed opletten op het type fluisterde mijn vader mij in. Zou iemand mij een directe link kunnen geven van 1 die ik het beste kopen kan ?

(ik voel me op dit forum net een ontzettende blonde muts, zoveel vragen, zoveel onwetendheid, excuses daarvoor ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De goedkoopste...
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1066D3S7/2G

Probeer het toetsenbord ook even in die winkel. Niet iedereen vind die Timeline toetsenborden prettig. Kan het enige echte nadeel zijn, maar hopelijk valt het mee.

[ Voor 35% gewijzigd door Fiber op 28-12-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:06:
Ontzettend bedankt !!

Ik ga morgen vroeg naar de acer winkel in utrecht. Eens kijken hoe duur de 13 inches daar zijn. En als het niet veel afwijkt van de internet prijzen neem ik die daar mee. Zo niet smeer ik m weer heel snel naar huis en bestel ik m via internet.
Check ook, naast het genoemde toetsenbord, de accu als die er is en de scharnieren.

Acer is er wel op vooruit gegaan, dat zeker. En ja, alles kan kapot. Toch zet ik persoonlijk mijn geld op wat anders, want de meeste Acers die ik real life heb ogen aanschouwen gingen gewoon te snel kapot.

Als je toch gaat kijken, check ook even een mediamarkt ofzo. Kijk gewoon even naar alle andere merken.
Het extra geheugenkaartje bestel ik gewoon los dan via internet en laat ik mijn vader erin zetten. Dat moet inderdaad wel lukken zegt ie.
En anders is hier nog een FAQ die uitlegt hoe het moet :P
Laatste vraag. Welk extra geheugen kaartje raden jullie mij aan ? Ik moet goed opletten op het type fluisterde mijn vader mij in. Zou iemand mij een directe link kunnen geven van 1 die ik het beste kopen kan ?

(ik voel me op dit forum net een ontzettende blonde muts, zoveel vragen, zoveel onwetendheid, excuses daarvoor ;-) )
Alsof je mij iets moet vragen over medische zaken 8)7 . Ieder zijn vakgebied en gelukkig hebben we het web om elkaars gebrek aan kennis op te vangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:45

XanderDrake

Build the future!

Is dit ook de plek voor Thin & light notebook nieuws?

Zo ja, dan heb ik een leuk nieuwtje. MSI komt heel binnenkort met een vervolg op de U230 en U250. Namelijk de U270, een goedkope instap 12" laptop in de Wind12 serie. Deze keer wordt de laptop uitgerust met AMD Brazos/Zacate Fusion APU, de E-350.

Dus we kunnen verwachten dat de laptop lekker goedkoop gaat worden (allicht goedkoper dan de U250/U230) maar toch is voorzien van leuke specs, zoals 4gb RAM, 500GB HDD en USB3.0. Daarnaast zullen vooral de grafische prestaties en accutijd verbeteren tov de U250/U230.

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2010/December/General_News/msi_U270_1.jpg
Het uiterlijk is precies hetzelfde.

Bron:
http://www.fudzilla.com/n...270-detailed-ahead-of-ces

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hell yeah! Go AMD *O*

Tuurlijk hoort dat nieuws hier. Zacate is een heel leuk platform. Ik denk dat we SU2300/SU4100 prestaties gaan zien uit dat bakje met de prestaties van ION graphics en een lange accuduur voor de prijs van een high-end netbook *O* 4GB en 500GB HDD. MSI doet dat goed.

Mooi om te zien dat de ruimte er ook voor is in zo'n laptop. Acer weet Zacate al in een 10" netbook te proppen (dualcore van 1GHz). Dat zie ik niet snel gebeuren met een Intel culv.

Ik wacht echt met smart op de eerste echte review op notebookcheck van het platform.

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 29-12-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Zit op de nieuwe modellen van Asus te wachten. De U30JC was wel interessant, maar je ziet overal dat deze uitverkocht begint te raken (in Duitsland). De U36JC is nieuw, maar hier voorlopig nog niet verkrijgbaar. Bovendien zal deze ws. wel €1000,- gaan kosten ($=€) en dat is me te duur.

Sowieso vervelend dat veel modellen niet hier leverbaar zijn, of alleen met mindere specs t.o.v. Duitsland / UK. De Samsung SF310 heeft in de UK een i5 (-S02/-S03), terwijl wij het met een Intel i3 moeten doen (-S01).

[ Voor 3% gewijzigd door Atomsk op 29-12-2010 11:35 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swrdfish
  • Laatst online: 05-09-2022
Atomsk schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:31:
Zit op de nieuwe modellen van Asus te wachten. De U30JC was wel interessant, maar je ziet overal dat deze uitverkocht begint te raken (in Duitsland). De U36JC is nieuw, maar hier voorlopig nog niet verkrijgbaar. Bovendien zal deze ws. wel €1000,- gaan kosten ($=€) en dat is me te duur.

Sowieso vervelend dat veel modellen niet hier leverbaar zijn, of alleen met mindere specs t.o.v. Duitsland / UK. De Samsung SF310 heeft in de UK een i5 (-S02/-S03), terwijl wij het met een Intel i3 moeten doen (-S01).
Neem dan een QX310 want die is tóch mooier en beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

GENETX schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:18:
Hell yeah! Go AMD *O*

Tuurlijk hoort dat nieuws hier. Zacate is een heel leuk platform. Ik denk dat we SU2300/SU4100 prestaties gaan zien uit dat bakje met de prestaties van ION graphics en een lange accuduur voor de prijs van een high-end netbook *O* 4GB en 500GB HDD. MSI doet dat goed.
Het is zeker een mooie additie, en het kan waarschijnlijk heerlijk goedkoop.

Maar de CPU performance is niet super, minder dan een AMD K8 op dezelfde snelheid. AMD's Atom wordt het wel eens genoemd, hoewel de E-350 wel sneller is dan de Atom dualcores.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zeg ik toch ook SU2300/SU4100. Juist erg leuke performance voor dit soort apparaten. Sneller is ook niet echt nodig, zolang het maar gen Atom bagger is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

GENETX schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:30:
Dat zeg ik toch ook SU2300/SU4100. Juist erg leuke performance voor dit soort apparaten. Sneller is ook niet echt nodig, zolang het maar gen Atom bagger is ;)
Nou, sowieso meer SU2300 dan SU4100. Mijn Neo X2 L335 haalt identiek dezelfde 3Dmark 2006 scores als een SU4100 en de E-350 is 12% slechter.

Opzich is de snelheid voldoende voor bijna alles...
Ik ben gewoon wat teleurgesteld in het feit dat het AMD niet lukt om Zacate sneller te maken per mhz dan de K8 architectuur... Ik bedoel, christus te paard, AMD heeft al engineering samples van de K8 sinds 2003, dus amper vooruitgang sinds 7-8 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
swrdfish schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:12:
[...]

Neem dan een QX310 want die is tóch mooier en beter?
En duurder. Ik wil max. zo rond de 800 euro uitgeven, niet €960,-. Het zal wel met de kleinere Nederlandse markt te maken hebben, maar het blijft jammer dat er minder variatie is in modellen t.o.v. het buitenland.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:28:
[...]

Nou, sowieso meer SU2300 dan SU4100. Mijn Neo X2 L335 haalt identiek dezelfde 3Dmark 2006 scores als een SU4100 en de E-350 is 12% slechter.

Opzich is de snelheid voldoende voor bijna alles...
Ik ben gewoon wat teleurgesteld in het feit dat het AMD niet lukt om Zacate sneller te maken per mhz dan de K8 architectuur... Ik bedoel, christus te paard, AMD heeft al engineering samples van de K8 sinds 2003, dus amper vooruitgang sinds 7-8 jaar...
Jij moet nodig nog wat leesvoer doorlezen....

Heb je enig idee wat AMD met Zacate heeft gedaan? In tegenstelling tot wat men normaal doet, namelijk meer transistors gebruiken om vooruitgang te boeken (check maar eens het aantal transistoren van Athlon, Athlon 64, Athlon 64 X2, Phenom en Phenom II) hebben ze juist transistoren weggehaald. En niet zo'n beetje ook!

Dat heeft Intel namelijk ook gedaan met de Atom. In plaats van features er bij te plakken die er juist uit slopen. Wat dacht je van het er uit slopen van out-of-order instructieverweking? Dat heeft AMD ook gedaan. Tuurlijk heb je dan ook geen verbetering. Een Atom is ook maar 50% van een Core 2 Duo. Dat AMD 90% haalt van een K8 is imho een hele prestatie.

Om je enig idee te geven: De 2 cores + 1MB cache van Zacate neemt +- 20% van de die in beslag. De overige 80% is GPU en nog wat andere meuk. Er zouden verder 16 bobcat cores in hetzelfde oppervlak passen. Hans de Vries gokt dat er 400miljoen transistoren in zitten, deel dat door 16 en je hebt maar 25 miljoen transistoren voor een bobcat core! Om een kleine vergelijking te maken:

Een Athlon 64 s754 had +- 105 miljoen transistoren totaal met 1MB cache.
Cache op de zacate is volgens de berekeningen 16miljoen transistoren voor 512KB.
Dus 25M voor core, 2x 16M voor 1MB cache = 57M transistoren. Voeg nog een beetje toe en je ziet dat Zacate qua CPU deel iets meer dan de helft van het aantal transistoren gebruikt vergeleken met de oude Athlon 64. Ter vergleijking met hedendaagse processors, een dualcore Athlon II met 2MB cache heeft 234M transistoren, 117M per core dus.

Even 50M transistoren wegbezuinigen gaat ten koste van prestaties. Dat men er zo weinig op achteruit gaat is behoorlijk knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

GENETX schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:16:
Jij moet nodig nog wat leesvoer doorlezen....
Rustig maar. ;)

Vanuit mijn insteek zal meer technische details lezen niet zorgen dat ik minder teleur gesteld ben in de prestaties van Zacate. Het zal me hoogstens een inzicht geven waarom Zacate trager is dan K8.
Een Atom is ook maar 50% van een Core 2 Duo. Dat AMD 90% haalt van een K8 is imho een hele prestatie.
Ik had al zo'n vermoeden dat out-of-order excecution was verwijderd. Wat dat betreft is die 90% redelijk netjes.
Toch vind ik de vergelijking die je maakt een beetje mank. Er zit ook nogal wat performance verschil tussen C2D en K8. Je zou Atom dan moeten vergelijken met een gelijk geclockte Pentium D als je dit soort claims wilt maken.
Even 50M transistoren wegbezuinigen gaat ten koste van prestaties. Dat men er zo weinig op achteruit gaat is behoorlijk knap.
Dat is zeker waar.

Jammer trouwens dat we dan niet meer energie besparingen krijgen. Gezien AMD Congo een losse GPU heeft op 55nm en een CPU zelfs op 65nm, zou je verwachten dat een nieuw ontworpen Zacate op 40nm een stuk zuiniger zou zijn. Deze aanname klopt maar een beetje, de TDP is hetzelfde in beide gevallen (18w). Zacate haalt zo te zien iets betere accutijden, maar ik had eerlijk gezegd meer verwacht vanwege de mindere performance.
Je kan of snel zijn of zuinig, Zacate valt in mijn ogen tussen schip en wal.

En voordat je me helemaal afbreekt :P :
Ik vind Zacate absoluut een stap in de goede richting, de HD 6310 verslaat alle andere IGPs en als de prijs laag is zal ik het platform zeker aanraden aan iedereen die een 'gewone' laptop zoekt.
Maar als ik kijk naar de 4-5 jaar ontwikkelingstijd en de het aanbod van Intel en AMD (en ARM ook bijna) vond ik dat het iets beter kon. Had ik trouwens ook bij Atom, net als jij zo te zien.
Volgende generatie allicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:51:
[...]
Rustig maar. ;)

Vanuit mijn insteek zal meer technische details lezen niet zorgen dat ik minder teleur gesteld ben in de prestaties van Zacate. Het zal me hoogstens een inzicht geven waarom Zacate trager is dan K8.
Dan moet je kijken naar het doel:

Bulldozer en Sandy Bridge: Performance
Zacate en Atom: Zeer zuinig en goedkoop

Het doel van de processor bepaald ook hoe deze wordt ontworpen.
Ik had al zo'n vermoeden dat out-of-order excecution was verwijderd. Wat dat betreft is die 90% redelijk netjes.
Toch vind ik de vergelijking die je maakt een beetje mank. Er zit ook nogal wat performance verschil tussen C2D en K8. Je zou Atom dan moeten vergelijken met een gelijk geclockte Pentium D als je dit soort claims wilt maken.
Nee, out-of-order zit er in, die heeft de Atom niet en daarom is de Atom ook zo slecht. Wel is er wat gesleuteld aan de predictors en wat andere meuk uit gesloopt die relatief veel transistoren nodig hebben.

En ik wilde dat laten zien in die procenten om aan te geven wat beide fabrikanten er van bakken vergeleken met hun kunnen ;)
[...]

Dat is zeker waar.

Jammer trouwens dat we dan niet meer energie besparingen krijgen. Gezien AMD Congo een losse GPU heeft op 55nm en een CPU zelfs op 65nm, zou je verwachten dat een nieuw ontworpen Zacate op 40nm een stuk zuiniger zou zijn. Deze aanname klopt maar een beetje, de TDP is hetzelfde in beide gevallen (18w). Zacate haalt zo te zien iets betere accutijden, maar ik had eerlijk gezegd meer verwacht vanwege de mindere performance.
Je kan of snel zijn of zuinig, Zacate valt in mijn ogen tussen schip en wal.
TDP is maar het maximale... 18W is amper meer als de huidige snelste dualcore Neo en dat is zonder chipset en igp! Daarbij heeft Zacate veel nieuwe energiebesparende features. En AMD is wel degelijk vooruit gegaan. Ik zoek ff niet de review meer op, maar ten opzichte van de Neo kun je volgens mij 50%+ langer werken op een accuduur.
http://hothardware.com/Re...rformance-Preview/?page=8
http://www.pcper.com/arti...id=1039&type=expert&pid=8

Zeker die 2e. Een SU2300 met ION zou wel gelijkwaardig zijn qua prestaties. Op energieverbruik rekent AMD er echt mee af. En ook de Atom dualcore zal het onderspit delven als je gaat internetten.
En voordat je me helemaal afbreekt :P :
Ik vind Zacate absoluut een stap in de goede richting, de HD 6310 verslaat alle andere IGPs en als de prijs laag is zal ik het platform zeker aanraden aan iedereen die een 'gewone' laptop zoekt.
Maar als ik kijk naar de 4-5 jaar ontwikkelingstijd en de het aanbod van Intel en AMD (en ARM ook bijna) vond ik dat het iets beter kon. Had ik trouwens ook bij Atom, net als jij zo te zien.
Volgende generatie allicht?
Per generatie zal het nu wel vooruitgaan. Maar de grote stap in denkwijze is gemaakt: een aparte core voor elke markt met Bobcat, Bulldozer en Llano. Je kan niet meer alle markten bedienen met maar 1 ontwerp. En daar gaan we zeker de vruchten van plukken.

Atom is slecht, Bobcat laat zien wat je kunt doen met een kleine oppervlakte. AMD heeft het veel beter gedaan. ARM en x86 wil ik niet vergelijken, want dat kan niet

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 29-12-2010 16:31 ]

Pagina: 1 2 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.