Verwijderd

Ik ben nu al dagen aan het twijfelen, reviews aan het lezen etc.omdat ik een nieuw laptopje nodig heb, maar ik zie zo af en toe (door gebrek aan technische kennis m.b.t. processors,videokaarten, werkgeheugen etc etc.) door de bomen het bos niet meer :-( Vandaar mijn posting hier.

Ik ben op zoek naar een niet te groot laptopje, 13,3 inch heeft de voorkeur- laptopje.
Wordt voornamelijke gebruikt voor simpel internetten, maar daarnaast wil ik hem kunnen gebruiken voor het bewerken van foto's met Canon DPP, en af en toe eens een filmje kunnen kijken.

Niet belangrijk:
Accuduur (wordt vrijwel niet mobiel gebruikt)
Gewicht
Interne DVD/CD-brander (heb ik los extern)

Wel belangrijk:
* Formaat (niet groot, want mag niet teveel plaats innemen aan de keukentafel).
* Fatsoenlijke toetsenbord en touchpad. (Voor mijn werk gebruik ik af en toe een HP Compac Mini 311-1150, maar ik krijg dan gewoon echt zere vingers van de touchpad, zo stroef als die is en bovendien gaan de muisklikken erg zwaar op dat ding. Af en toe werk ik op een Asus Timeline X 3810 en dat toetsenbord vind ik echt geweldig. Dit even als referentie.)
* HDMI
* En dan het belangrijkste natuurlijk: redelijke snelheid, en voldoende capaciteit voor het bewerken van foto's en het kijken naar video.
* Budget: tot EUR 600,-

Ik heb een aantal laptops gevonden, die ik zie als mogelijke opties, maar ik weet niet wat de beste keus is, en misschien hebben jullie nog wel andere/betere suggesties.

http://tweakers.net/price...6091;268383;259857;247236

Acer TimelineX 3810:
Voordeel: goed toetsenbord, nu drie jaar garantie bij Redcoon,snelle 2,4GHz CPU (Intel Core i3 370M)
Nadeel: kleine harde schijf 160 GB, maar 2GB werkgeheugen

Lenovo Thinkpad Edge 13
Voordeel: 4GB werkgeheugen, 500 GB harde schijf
Nadeel: langzamere CPU (1,5GHz)

Dell Inspiron IM301Z
Voordelen/nadelen: geen idee. CPU snelheid is onbekend (AMD Athlon II Neo K125), werkgeheugen evenals de Acer Timeline 2GB

HP Pavilion dm3-1030ed
Voordelen: 4GB werkgeheugen, 500 GB harde schijf
Nadelen: langzamere CPU 1,3GHz (ntel Pentium ULV SU4100)
Mijn ervaring met HP Pavilion is dat de ventilator nog wel eens lawaaiig kan zijn.Verder lees ik slechte verhalen over de touchpad. Als die hetzelfde is als van de HP Compax mini, dan kan ikme daar iets bij voorstellen...

Dan heb ik nog een andere laptop gezien,die ik niet terug kan vinden in de pricewatch, maar die qua specs prijstechnisch volgens mij ook nog wel interessant is: Toshiba Satellite T135d, zie http://www.qxsystems.net/...t135d-13-3-inch-rood.html
Voordelen: werkgeheugen 4GB, harde schijf 320GB
CPU: AMD Turion neo X2 Dual Core 2 x 1.6 GHz, 2 MB Cache, 64-bits, is dat wat?

Graag jullie advies en alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toetsenbord van de HP is ook zo stroef, zou ik niet doen dus.

Dan de Dell: kut: kwalitatief uitermate teleurstellend, zou ik ook niey doen.

Acer, Ram heb je al voor 25 euro 2GB. Op zich een optie.

De rest ook. 1,3GHz is genoeg voor wat surfen.Fotobewerking wil ook, masr alle filters gaan wat trager...

Je hebt alleen een laptop over het hoofd gezien. Een met 2GHz, 320GB hdd, 3GB ram en 2 jaar garantie. Volgens mij een mooi compromis tussen de vior en nadelen van de door jou aangehaalde laptops:
pricewatch: Asus U31F

Ik heb zelf de U30Jc, de snellere en duurdere voorganger in de serie. Een heel erg degelijke laptop en ik denk niet dat de u31f minder is wat dat beteft.

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 31-12-2010 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Tja, die Acer 3820T heeft by far de beste specs en je vindt het toetsenbord prettig. De genoemde nadelen zijn eenvoudig zelf op te lossen. Reepje geheugen bijplaatsen is zeer simpel en goedkoop. HD vervangen is iets lastiger maar ook goed te doen, of je neemt er een externe HD bij.

Als gewicht en batterij er niet toe doen zou ik trouwens toch voor een 15 inch gaan. Zo veel groter zijn die nou ook weer niet, en ze zijn goedkoper met meestal betere specs.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank allen voor de reacties.

15 inch wordt echt te groot. We zitten vaak met z'n tweeën met een laptop aan de keukentafel 's avonds en 's ochtends en die tafel is maar 70x90 cm (grotere past niet op die plek).

Externe HD heb ik ook al trouwens, maar ik vind het wel lekker om wel iets aan ruimte op een interne HD te hebben.

Ik ga die U31F eens bestuderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 00:24:
Tja, die Acer 3820T heeft by far de beste specs en je vindt het toetsenbord prettig.
Waarom heeft deze by far de beste specs? Door de CPU die erin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ja. Maar de P6100 in die U31F is ook niet zo slecht hoor. En die heeft gelijk genoeg geheugen en een grotere HD en is ook nog eens mooier vind ik. Dus inderdaad best een aanrader. Het toetsenbord is wel anders dan die Acer. Chicklet, zoals tegenwoordig ook veel Apple's en Sony's hebben.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft die Acer ook een chiclet toetsenbord, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Asus ziet er inderdaad ook goed uit.
Keuze is nu beperkt tot 3: http://tweakers.net/price.../496/274041;266091;274116

Morgen ga ik de knoop doorhakken. Nog iemand met nog meer zinvolle argumenten?
Ik moet zeggen dat ik de Lenovo nog niet irl heb gezien, maar heb goede verhalen over de bouwkwaliteit gelezen. Aan de andere kant is dat wel weer minder belangrijk aangezien ik er toch niet heel vaak meega slepen.

Ik twijfel ernstig tussen de Asus en de Acer.... Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thinkpad:
Is zo te zien niet eens meer leverbaar. Overigens is deze thinkpad niet van de echte thinkpad kwaliteit die je leest. Een T61 is hele andere klasse wat dat betreft. De Thinkpad Edge heeft wel de zakelijke uitstraling en is een thinkpad in die zin. De bouwkwaliteit is gewoon middelmatig. Niet dat dat slecht is, maar het is gewoon niet de hufterproof serie met rollcage en allemaal andere dingen. Gewoon gelijk aan andere goede laptops zoals de Asus. Alleen, deze thinkpad is zo te zien niet meer leverbaar ;)

Acer:
Ik had de laatste tijd weer wat vertrouwen. Maar onlangs weer 2 laptops ineens, binnen 2 jaar, kapot zien gaan. Vroeger was het zelfs geen uitzondering als er schroeven uit vielen... De kwaliteit is wel wat beter, maar Acer heeft bij mij een rare nasmaak. Ook deze is veel specs voor weinig geld. je kan het geheugen makkelijk uitbreiden. En wua degelijkheid valt dit model me ook echt niet tegen. Op al die vlakken een prima laptop.. Alleen, het blijft een Acer in mijn ogen.

Asus:
Niet voor niets tik ik dit op de voorganger, de U30Jc. De U31F heeft goede specs die netjes zijn uitgebalanceerd. Sowieso zou ik niet aan de Thinkpad gaan als je een laptop met 60% snellere processor kan krijgen bij fotobewerking.
De U-serie bij Asus is altijd de kwalitatief betere serie geweest bij Asus. De UL-serie is toch wat goedkoper in dat opzicht. En de U30Jc is ook erg degelijk. Een paar stukken magnesium aan de buitenkant en verder dik plastic. Nergens is de laptop te buigen, op het schem na, maar dat krijg je als dat zo dun mogelijk is. Scharnieren zijn ook erg goed bij deze laptop. De U31 heeft zo te zien dezelfde scharnieren. Verder bevat mijn laptop intern nog een heel brok metaal om alles goed bijelkaar te houden en het moederbord niet te laten vervormen.

Ik zou voor de Asus gaan wat dat betreft. De CPU is wat minder, maar je hebt wel meer RAM en hardeschijfruimte. Ook is de laptop denk ik een stukje degelijker gemaakt en is de ondersteuning bij Asus iig goed. Maar ik kijk ook niet geheel objectief na alle horror die ik afgelopen jaren bij Acer heb gezien. Een Acer en Asus voor dezelfde prijs en grofweg gelijke specs naast elkaar zetten is voor mij echt een no-brainer om blind voor de Asus te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 31-12-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

Wat betreft Acer en Asus ben ik het helemaal met Genetx eens. Op m'n werk krijg ik vaak genoeg mensen langs die helemaal klaar zijn met hun Acer (of HP).

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast mij staat inmiddels een doos met een mooie Asus erin. :9
Ga hem vanavond/dit weekend eens even installeren en uitproberen.

Heel erg bedankt voor jullie advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nice! Snelle beslisser, laat je ervaringen even weten, altijd leuk om te horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelijk even een vraagje. Laptop hang inmiddels aan netstroom om batterij op te laden, maar het plugje dat de laptop ingaat, zit wel erg los. Klikt niet lekker vast of zo, dus zodra je het snoer maar aanraakt, stopt íe met opladen. Is dat bij alle Asussen zo, of moet deze gelijk weer terug in de doos en geruild worden? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 18:06:
of moet deze gelijk weer terug in de doos en geruild worden? :-(
^^ Dat. Hoort gewoon vast te zitten. De plug gaat er wel helemaal in de laptop (het metaal zou niet meer zichtbaar moeten zijn). Want dat hoort gewoon goed stevig vast te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het plugje gaat bij mij niet helemaal de laptop in. Ik blijf een klein stukje metaal zien. Lijkt alsof het niet verder past. Heb goed doordrukken geprobeerd, maar zonder resultaat. Nou, terug de doos in dan maar en maandag ruilen, snif. :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit ook niets in de aansluiting toevallig wat het tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, heb ik net gecheckt. Het plugje en de ingang waar het in moet zien er vrij/leeg uit. Maar de ingang waar het plugje in moet lijkt ook een beetje los te zitten. Als het plugje erin zit, kan ik het heen en weer bewegen.

Nou, laptop zit weer in de doos. Jammer, jammer, had me net op een weekendje met een nieuw speeltje verheugd :(

Edit: Zie net dat laptop niet meer op voorraad is bij de winkel waar ik hem heb gekocht (Paradigit), want hij staat niet meer op de site. Vanmorgen nog wel. Dat zal dan wel opsturen worden naar Asus ben ik bang.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is ook echt een net nieuwe laptop. Ik verbaasde me al dat de U31F uberhaupt in de pricewatch stond, laat staan leverbaar. Mooi klote dat je net een kapot model hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 19:13:
... Dat zal dan wel opsturen worden naar Asus ben ik bang.
Zonde! Ik zou een nieuwe willen, of m'n geld terug. Hier hebben ze er nog 1 op voorraad:
http://www.komplett.nl/Ko...5H1A22VL533Y/default.aspx
Paradigit Amersfoort, Eindhoven en Zoetermeer zouden sowieso ook nog voorraad moeten hebben.
http://www.paradigit.nl/P...5H1A22VL533Y/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 20:06:
[...]

Paradigit Amersfoort, Eindhoven en Zoetermeer zouden sowieso ook nog voorraad moeten hebben.
http://www.paradigit.nl/P...5H1A22VL533Y/default.aspx
Huh, hoe kan dat nou? Als ik op de site van Paradigit kijk bij producten en dan bij laptops dan staat 'ie er niet meer tussen :?

Edit: Ah, hij staat er wel, alleen niet onder het kopje 13,3"

Ik ga zondag een nieuwe halen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:18
Is er al wat bekend over de Asus U41? :)
Zie dat de U31 nu ook langzaam Nederland binnenkomt en was reuze benieuwd. Die U31 zou toch ook met andere specs uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, je hebt ook de U31Jc volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je op Google zoekt op 'Asus U31' dan zie je idd dat er een F en een JC variant is (bijv hier). Vreemd genoeg wordt steeds alleen gesproken over Core i3/i5 versies, terwijl de machine die Paradigit aanbiedt juist een P6100 CPU heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn altijd verschillende modellen voor verschillende landen. De P6100 is ook een Arrande, net zoals de Core i3 en i5. Die gaat gewoon in hetzelfde socket dus tsja, veel moeite is dat niet als je verwacht met een goedkopere 13,3" te kunnen scoren. Die U31F is wat dat betreft ook niet slecht, goede specs voor het geld en gaat wel 5 uur op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
smvs schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 14:29:
Als je op Google zoekt op 'Asus U31' dan zie je idd dat er een F en een JC variant is (bijv hier). Vreemd genoeg wordt steeds alleen gesproken over Core i3/i5 versies, terwijl de machine die Paradigit aanbiedt juist een P6100 CPU heeft.
Het zal wel weer zijn om wat ik al eerder opmerkte: hier in NL hebben ze niet zo'n grote markt en dus brengen ze alleen een versie uit met kleinere accu, tragere cpu, enz. voor een relatief wat hogere prijs. Dat kun je het gebrek aan afzet compenseren met een wat hogere winstmarge. :-(
De P6100 is overigens wel onderdeel van de mogelijke configuraties, alleen in veel landen zal die niet beschikbaar zijn.

Vind het trouwens niet zo'n indrukwekkende upgrade. Alleen een wat snellere GPU, maar geen USB3.0, geen betere webcam en geen beter display. Wanneer deze in Duitsland beschikbaar komt en het toetsenbord is niet veranderd, dan kun je natuurlijk hetzelfde doen als met de 30JC: qwerty kb van ebay erbij kopen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toetsenbord is iig van hetzelfde type. Het is alleen even de vraag of de flatcable ook gelijk is... Eerder blkeek de flatcable bij de K42-serie al anders te zijn, terwijl het toetsenbord aan de bovenkant identiek was (afmetingen ed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de sticker op mijn U31F zit er een P6200 in in plaats van een P6100. Weet niet of dat veel verschil maakt? Wel gek want volgens de site van de winkel zou er een P6100 in moeten zitten.

Moet ik blij zijn met die P6200? Zoals al eerder gezegd, ben ik een absolute leek op het gebied van processors en zo.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Atomsk schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:53:
[...]

Het zal wel weer zijn om wat ik al eerder opmerkte: hier in NL hebben ze niet zo'n grote markt en dus brengen ze alleen een versie uit met kleinere accu, tragere cpu, enz. voor een relatief wat hogere prijs. Dat kun je het gebrek aan afzet compenseren met een wat hogere winstmarge. :-(
Tsja als je je spullen niet beschikbaar stelt is de markt vanzelf niet zo groot. Bij pakweg de Mycom verkopen ze toch ook Asus, maar niet de 13.3" modellen (Wat ik daarmee wil zeggen is dat het distributiekanaal er is). Als ik die U36 zie word ik toch wel erg hebberig moet ik zeggen en als ik alleen maar in fysieke winkels zou komen zou ik niet eens van het bestaan van die machine weten. Maar goed, dingen worden natuurlijk spannender naarmate hun beschikbaarheid kleiner is, zo werkt de menselijke geest nu eenmaal.

[ Voor 26% gewijzigd door smvs op 01-01-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 19:17:
Volgens de sticker op mijn U31F zit er een P6200 in in plaats van een P6100. Weet niet of dat veel verschil maakt? Wel gek want volgens de site van de winkel zou er een P6100 in moeten zitten.

Moet ik blij zijn met die P6200? Zoals al eerder gezegd, ben ik een absolute leek op het gebied van processors en zo.
Als je had gegoogled, dan had je ook zo kunnen uitvinden dat de P6200 133MHz sneller draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je ook wel weer een punt, maar ik kom dan altijd op sites terecht waar ik echt niets van snap.
Maar goed, het scheelt dus bijna niks, begrijp ik. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:31
De P6200 is vergelijkbaar met een mobile core-i3. Enige verschil is dat het geen HT ondersteunt volgens mij. Weet niet hoe het zit met virtualisatie.

De volgende mobiel processoren zijn volgende de nehalem architectuur opgebouwd
-celeron mobile p4xxx serie: 2 MB L2 Cache
-pentium dual core mobile P6xxx: 3 MB L2 Cache
-core i3 mobile i3-3xx: hypertreading + VT-x
-core i5 mobile i5-4xx: turbo
i5-5xx: hogere turbo +VT-d
-core i7 mobile i7-6xx, 4 MB L2 Cache
i7-7xx, quadcore 6 MB L2 Cache
i7-8xx, quadcore 8 MB L2 Cache

Bij elke sneller serie heb alleen de nieuwe features vermeld. De i7-7xx en 8xx zijn gebakken op 45nm en hebben geen ipg.

Volgens is de p4xxx serie sneller dan elke core 2 duo op 2 GHZ

Hier kunnen jullie de verschillen tussen de series zien. http://ark.intel.com/Comp...1,43537,47663,50175,47552

[ Voor 7% gewijzigd door karakedi op 01-01-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
karakedi schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:00:
De P6200 is vergelijkbaar met een mobile core-i3. Enige verschil is dat het geen HT ondersteunt volgens mij. Weet niet hoe het zit met virtualisatie.
[...]
In theorie is hij misschien vergelijkbaar, maar in de praktijk blijkt er - althans volgens deze synthetische benchmark - wel degelijk nogal een verschil in te zitten. De i3 330M is daar 24% sneller dan de P6100 (Vreemd is dat deze daar hoger scoort dan de P6200).

In een andere benchmark is het verschil procentueel gezien kleiner, maar nog steeds significant (de i3 is ruim 19% sneller). Vergelijk de P6200 en de i3 330M in Cinebench.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat komt door hyperthreading, daardoor stijgen de prestaties theoretisch tussen de -5 en 15% (ja, dat is een min teken)
bij taken anders dan videobewerken en dat soort dingen ga je daar echter niets van merken, in games mag je blij zijn met 2% winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door GENETX op 01-01-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:23
Ik heb zo eens wat rondgekeken naar budgetlaptops zoals de Samsung R530 en de Lenovo IdeaPad U550. Het valt mij op dat veel van deze laptops een glanzend scherm hebben. Zijn er ook fabrikanten die gewoon nog een mat scherm leveren? Dat zou ik wel prettig vinden gezien de betere prestaties bij invallend zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Samsung is sowieso geen thin-and-light notebook ;) Maar veel fabrikanten zijn er niet. Wellicht dat BTO of Xnotebooks nog wat modellen hebben (custom build spul). Maar die zullen wel te duur zijn voor jou. Voor de rest heeft geen enkel merk het en moet je gaan kijken naar de veel duurdere zakelijke notebooks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vooral de zakelijke modellen, volgens mij is de vaio F van €1350 de goedkoopste consumetennotebook met een mat scherm..

de zakelijke modellen hebben doorgaans een optie voor mat scherm, bij dell past alleen de vostro in je budget:
http://www1.euro.dell.com...=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd
prijzen ex. btw

edit: wacht.. dit is het thin en light topic :F

maar kijk eens bij dell, ik zie 2 modellen van €430 ex. btw met een mat scherm, 4GB, en een P4600 processor (ja, dat is een arrandale)
http://www1.euro.dell.com...s=bsd&cs=nlbsdt1&ref=lthp

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,psssst....

Als er nog mensen geinteresseerd zijn in de Asus U31F, let dan eventjes op.

Bij Paradigit wordt deze laptop (in tegenstelling tot waar ze mee adverteren op de site) geleverd met:
P6200 (in plaats van P6100)
4GB RAM (in plaats van 3GB)
500GB harde schijf in plaats van 320GB
8-cells batterij in plaats van 6-cells

Super ding dus voor die prijs van 599,-

Ik heb inmiddels een andere, waarbvan de netstroomaansluiting wel goed blijft zitten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMG, wat een leuke laptop dan voor die prijs. Ook snel geregeld dus :) .Kan ook best zijn dat Asus weer eens de verkeerde specs heeft doorgegeven :P , zou niet de eerste keer zijn... Zit er ook nog een DVD drive in, of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat helaas dan weer niet. Maakt niet uit, want ik heb toch al een externe van Samsung.

Maar inderdaad een superlaptop voor die prijs. Als je in de prijswatch selecteert op bovenstaande specs, dan zijn de andere die hieraan voldoen stukken duurder :-)

Heel erg bedankt voor de tip dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd, want dat melden ze dan weer wel bij de specs... Jammer dat ze die uit de U31 behuizing hebben gehaald (dat dacht ik ook al te zien aan de afbeelingen), want die is er in mijn U30Jc uitgegaan om plaats te maken voor een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:22:
... inderdaad een superlaptop voor die prijs. ...
Steekt de accu uit of is die intern. Kun je wat foto's plaatsen? :)

Altijd verrassingen bij Asus, maar wel leuk, hun website is ook altijd zo lekker overzichtelijk.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van sony al eens gezien? de laatste keer dat ik daar een driver zocht voor een tweaker strandde de poging na 10 minuten met enkele krachttermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:25:
[...]

Steekt de accu uit of is die intern. Kun je wat foto's plaatsen? :)
Nee, de accu steekt helemaal niet uit.
Wat betreft foto's, ben de komende uren even druk met werk :( , maar zal binnenkort even wat foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
GENETX schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:54:
Die Samsung is sowieso geen thin-and-light notebook ;) Maar veel fabrikanten zijn er niet. Wellicht dat BTO of Xnotebooks nog wat modellen hebben (custom build spul). Maar die zullen wel te duur zijn voor jou. Voor de rest heeft geen enkel merk het en moet je gaan kijken naar de veel duurdere zakelijke notebooks...
Ehm sorry, heb het verkeerde topic gekozen... Had eigenlijk [NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook december 2010 moeten hebben. Maar dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
maar kijk eens bij dell, ik zie 2 modellen van €430 ex. btw met een mat scherm, 4GB, en een P4600 processor (ja, dat is een arrandale)
http://www1.euro.dell.com...s=bsd&cs=nlbsdt1&ref=lthp
Dat is de Vostro 3300, deze heeft volgens Dell een HD WLED scherm met antireflectiecoating. Zou dit een mat scherm zijn, hoe zie je dat? De Vostro 3500 (met core i3 processor) heeft een witte led breedbeeldscherm met antireflectiecoating.
De Inspiron serie heeft een WLED- breedbeeldscherm met TrueLife. Is dat de glans-variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Het is alweer een tijdje geleden sinds ik hier heb rond gekeken, maar aangezien mijn huidige laptop langzaam de geest is aan het geven moet ik maar op zoek naar een nieuwe.

Vereisten:
-12-14 inch
-!Stevig, mijn huidige Samsung R510 voelt te flimsy aan
-Een dedicated GPU, liefst in combinatie met optimus of vergelijkbare techniek
-Lange batterij duur toch wel 4 uur minimaal
-Aansluitingen: VGA, HDMI en liefste toch wel 3 USB (Zal wel bij de meeste zo zijn)

Ik wil hem gaan gebruiken voor mijn studie onder andere en de laptop zal ongeveer het volgende allemaal moeten kunnen:
-Photoshop/GIMP
-20 Sim
-Solidworks
-Blender
(blender en solidworks enkel basis bewerkingen enzo)
Belangrijkste is dat die gewoon vlot werkt, ik wil hier toch de komende twee jaar mee kunnen werken en niets is zo frustrerend als een langzame laptop.

Budget: 1000 euro max

Is tegenwoordig nog steeds de U30Jc de beste keuze dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Icyzer op 02-01-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De U30Jc, en zijn opvolgers zonder DVD, de U31Jc/U31Jg en U36Jc of de vergelijkbare notebooks van Samsung. Verder hebben HP en Dell nog kanshebbers. Al kon die Vostro wel een hele kleine accu hebben. De Samsung gaat 5 uur halen, HP weet ik ook niet, maar gok ongeveer hetzelfde. Asus blijft met de 8 cell 7 uur accu toch wel ongeslagen imho

Pricewatch filter

HP geeft slechts 1 jaar garantie en de afgelopen tijd deden zich nogal wat problemen voor met die laptops. De grotere broers waren ook minder zuinig als vergelijkbare Asus en Dell laptops... En Wehkamp heeft hem even niet dus is de prijs net zo hoog als een U30Jc... En ook in vergelijking met de goedkoopste Samsung denk ik dat je beter de U30Jc kan nemen. Maar wees wel snel, want hij gaat er uit, als je hem nog kan krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door GENETX op 02-01-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

U30Jc, moet nog steeds uit duitsland gehaald worden? Is het dan niet beter te wachten op de U31/36? HP ben ik niet z'n fan van, afgezien van de zakelijke modellen maar die zijn ook wat hoger aan de prijs :)

Die Samsungs, zijn die qua bouw ook een beetje stevig. Van de U30Jc heb ik begrepen dat dat een behoorlijk stevige laptop is

Edit: Ligt het aan mij of kan ik de Envy niet meer vinden in de pricewatch? Want die zou volgens mij (misschien afgezien van de prijs) ook prima kunnen voldoen, toch?

[ Voor 20% gewijzigd door Icyzer op 02-01-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Envy is lomp hoor. Ze zeggen wel 14", maar dat is wel 14,5" en dus al bijna net zo breed als een oude 15,4" laptop... Wel een goede laptop, maar ook wel erg overpriced.

De U30Jc kun je nu ook in NL krijgen, check de PW maar. En idd, dat is een degelijk ding. Die samsungs schijnen ook wel goed te zijn. De R510 van jou is ook echt gewoon plastic fantastic... (heb ook 1 in mijn handen gehad). De duurdere modellen voelen al veel beter aan.

[ Voor 32% gewijzigd door GENETX op 03-01-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:29:
die van sony al eens gezien? de laatste keer dat ik daar een driver zocht voor een tweaker strandde de poging na 10 minuten met enkele krachttermen.
Moet zeggen dat ik zowel de asus als sony website prima vind, je kan op beide op basis van het typenummer van een laptop naar een download pagina gaan. Daar kan je alle drivers downloaden die je wilt, zowel de originele als eventuele updates. Ook programma's kan je daar prima downloaden. Dus ik weet niet waar jij hebt gekeken? Asus bij het download center, sony via garantie & ondersteuning en dan doorklikken naar Vaio. Hoe makkelijk wil je het hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

GENETX schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:40:
Envy is lomp hoor. Ze zeggen wel 14", maar dat is wel 14,5" en dus al bijna net zo breed als een oude 15,4" laptop... Wel een goede laptop, maar ook wel erg overpriced.

De U30Jc kun je nu ook in NL krijgen, check de PW maar. En idd, dat is een degelijk ding. Die samsungs schijnen ook wel goed te zijn. De R510 van jou is ook echt gewoon plastic fantastic... (heb ook 1 in mijn handen gehad). De duurdere modellen voelen al veel beter aan.
Oke, de Envy ziet er op foto's namelijk altijd erg portable uit :P

Ik denk dat ik maar ga wachten tot de U36Jc uit komt. De U30Jc is zelfs bij de twee shops in de pw niet meer in voorraad. Daarnaast is de U36Jc nog portabler :) Ondertussen die Samsungs even bekijken en up-to-date blijven betreft thin&lights.

Ik had een mailtje naar Asus gestuurd over de beschikbaarheid van de U36Jc en krijg dit wel mooie antwoord:
Bedankt voor de email.

Wij van de Asus technische dienst/ reparatie centrum hebben helaas geen informatie over de verkoop van onze producten.
Het is voor ons dus niet mogelijk om te achterhalen wanneer onze producten op de markt komen of welke winkels onze producten verkopen en wat hun voorraad is.

Wij kunnen u dus alleen adviseren om de grotere computer winkels te contacteren om te vragen of hun via onze sales afdeling erachter kunnen komen wanneer dit notebook leverbaar is.

En wat u anders kunt proberen is om naar de volgende website te gaan.

www.tweakers.net Hier gaat u naar de optie Pricewatch.

Als u dan uw gezochte model type aangeeft kunt u alle verkopers voor dit product vinden.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Vriendelijke groet,

Asus TSD.
Toch wel mooi :P
Sick Nick schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:52:
[...]

Moet zeggen dat ik zowel de asus als sony website prima vind, je kan op beide op basis van het typenummer van een laptop naar een download pagina gaan. Daar kan je alle drivers downloaden die je wilt, zowel de originele als eventuele updates. Ook programma's kan je daar prima downloaden. Dus ik weet niet waar jij hebt gekeken? Asus bij het download center, sony via garantie & ondersteuning en dan doorklikken naar Vaio. Hoe makkelijk wil je het hebben?
Die van Samsung is wel erg... Op een gegeven moment kon ik daar alleen de drivers voor mijn laptop vinden via Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Vanavond even bij Paradigit langsgeweest. U31F zag er wel aardig uit op het eerste gezicht. Kon alleen het scherm niet werkend zien, want dan zou Windows geactiveerd moeten worden. Beetje jammer dat ze daarvoor geen bootable usbstick oid hebben. De U31JG gaat hier hoogst ws. niet uitkomen, want die stond niet in hun systeem.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ook erg geintresseerd in de u36jc..helemaal voor de prijs v 800 euro incl. i5. via amazon duitsland leverbaar vanaf 20 januari..ben benieuwd naar de prijs in NL straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig om te zien dat Anandtech vandaag nog in de Intel Core 2011 review aangaf dat de Asus U30Jc nog steeds de laptop met normale CPU is die het langste op een acculading kan werken *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:34:
ben ook erg geintresseerd in de u36jc..helemaal voor de prijs v 800 euro incl. i5. via amazon duitsland leverbaar vanaf 20 januari..ben benieuwd naar de prijs in NL straks!
Of hier: http://www.digitalo.de/pr...Notebook-13-3-Silber.html

Het blijft echter afwachten of dat model ook hier leverbaar wordt. De U31 is bijv. weer een model die in Duitsland helemaal niet leverbaar is.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De U31 is net nieuw, dus grote kans dat hij in Duitsland nog moet komen. Zoveel shops hebben hem in Nl ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Hoe zit het met de garantie als je in Duitsland koopt? Bij Digitalo staat er dit:
System / Service, Support: 24-Monate Pick-Up & Return Service in DE & AT oder Carry-In Service in DE.
Lijkt geen wereldgarantie dus.

Dit is trouwens ook boeiend, ik heb zulks zelf nog nooit in Nederland aangeboden zien worden:
2 Jahre Extraschutz Standard für Elektrogeräte von EUR 750,00 bis EUR 999,99 (voor € 79,90).

Garantieuitbreiding kom je natuurlijk weleens tegen, maar dat is dan van de fabrikant zelf. Zo biedt Asus 1 jaar extra voor 65 euro en 2 jaar extra voor 99 euro. Let wel, dit is beide bedoeld voor modellen met standaard 1 jaar garantie, en Asus lijkt nu juist in Nederland op al zijn laptops standaard al 2 jaar geven. Zou je dus die 2e optie kiezen (99 euro) dan betaal je effectief dat bedrag voor 1 jaar extra. Dure grap. Die Duitse algemene verlenging van de garantie lijkt gewoon bij de fabrieksgarantie opgeteld te worden. Twee jaar extra garantie voor 80 euro is geen gekke prijs dunkt mij. Maar goed, wordt alleen in Duitsland verkocht (Versand: Dieser Artikel wird, wenn er von Amazon verkauft und versandt wird, nur in folgende Länder verschickt: Deutschland).

Edit:
Hier De U36JC in een Nederlandse winkel (niet op voorraad/levertijd onbekend): http://www.acesdirect.nl/...36jc-rx120v-be_-_i5-480m/

En: http://twitter.com/ASUS_BENELUX
@PHameete De #ASUS #U36 wordt eind februari/begin maart verwacht. 9:32 AM Dec 24th, 2010 via web in reply to PHameete

[ Voor 81% gewijzigd door smvs op 04-01-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anders moet je even contact opnemen met Asus Duitsland. Maar als ik kijk op de support site van Asus dan heb je gewoon altijd Global Warranty. Wellicht wel tegen verzendkosten kom ik nu achter...
http://support.asus.com/s...px?no=407&SLanguage=en-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Waarom zou je garantie bij willen kopen? In Nederland heb je standaard al langer dan 1 jaar garantie en als je het goed onderbouwd zelfs langer dan 2 jaar.
Het enige wat je koopt is een niet zeuren garantie...Maar ik dacht dat Asus 2 jaar geeft.

Dan nog een andere vraag. Ik hoor jullie regelmatig over het vervangen van de hdd met een ssd. Kun je dan nog de bijgeleverde Windows installeren? Vaak staat deze nu op de harde schijf ipv. een meegeleverd schijfje...

[ Voor 4% gewijzigd door Cobb op 04-01-2011 18:26 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ging er juist om of die 2 jaar garantie (want dat geeft Asus idd altijd op notebooks) ook internationaal was...

En tweakers installeren met hun eigen Windows DVD om te zorgen dat er geen crapware mee komt. Je kan overigens ook de image kopieren, maar een schone installatie heeft bij velen toch de absolute voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Cobb schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:25:
Waarom zou je garantie bij willen kopen? In Nederland heb je standaard al langer dan 1 jaar garantie en als je het goed onderbouwd zelfs langer dan 2 jaar.
Het enige wat je koopt is een niet zeuren garantie...Maar ik dacht dat Asus 2 jaar geeft.
Ik vind 2 jaar garantie het absolute minimum, zeker op een laptop van rond de 1000 euro. Als je laptop buiten de garantietermijn stuk gaat en de fabrikant/winkelier stuurt je met een kluitje in het riet dan ben je gewoon genaaid. Ja, je kan een rechtszaak starten maar dat kan nooit uit voor dat geld. Dus ik ben iemand die zwaar tilt aan de garantietermijn. Overigens geven sommige winkels standaard ook meer garantie, zoals de Mycom. Zij geven drie jaar op alle laptops. Maarja dan moeten ze een bepaald model wel kunnen leveren en vaak zijn ze natuurlijk ook duurder dan webshops.

Ook binnen de garantietermijn kun je nog genaaid zijn, ik heb weleens een Hi-grade laptop gehad (waren toentertijd gerebadged Asussen) waarvan de ATI videochip voor de 2e maal artifacts gaf. Mij werd toen doodleuk verteld dat dit kwam door de verkeerde driver. Er zou een desktopdriver geïnstalleerd geweest zijn en die zou door een verkeerde aansturing (te hoog voltage) de videochip hebben gesloopt. Ik geloofde er geen reet van, maarja je doet er weinig aan als het hun woord tegen het jouwe is.

[ Voor 23% gewijzigd door smvs op 04-01-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik zit er aan te denken deze notebook aan te schaffen:
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 3820T-352G16N

Alleen nu is Sandy Bridge natuurlijk net geïntroduceerd, komt er dan een 3830 of?

Ook nog twee andere vragen
1) Weet iemand het exacte type van het ram wat erin die laptop zit, wil namelijk 4GB. :)
2) Het is neem ik aan mogelijk een SSD te plaatsen in bovenstaande notebook?

Heb nu een UL30A van Asus, maar ik wil een notebook met minder plastic. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vraaag op 04-01-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1066 (of hoger, doorgaans zit er 1333 in omdat het goedkoper is om slechts 1 type in het assoirement te hebben) DDR3 SODIMM, zoals bij alle arrandale laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
GENETX schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:04:
En tweakers installeren met hun eigen Windows DVD om te zorgen dat er geen crapware mee komt. Je kan overigens ook de image kopieren, maar een schone installatie heeft bij velen toch de absolute voorkeur.
Dat snap ik ook wel, maar dan moet je dus een nieuwe Windows licentie kopen. (Of illegaal gaan kloten).

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windows downloaden is legaal... gebruik deze locatie:
http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:24:
1066 (of hoger, doorgaans zit er 1333 in omdat het goedkoper is om slechts 1 type in het assoirement te hebben) DDR3 SODIMM, zoals bij alle arrandale laptops.
Dat snap ik ook nog net. :p Maar ik wil merk + type weten, zal is googelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, dualchannel werkt vaak ook wel met een ander merk hoor. Mijn oude laptop en desktop doen er totaal niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smvs schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:36:
...
Hier De U36JC in een Nederlandse winkel (niet op voorraad/levertijd onbekend): http://www.acesdirect.nl/...36jc-rx120v-be_-_i5-480m/
...
Mooi. Ik hoop dat er ook nog een Sandy Bridge variant van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
En we hebben er weer een leuke kandidaat bij:

De Samsung 9 Series notebook:

http://www.engadget.com/2...to-slice-the-macbook-air/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die zien er netjes uit, minus de glossy beizel rond het scherm en toetsenbord. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,
Ik zoek een makkelijk draagbare en goed gekoelde laptop voor mijn studie sinds bij mijn oude 15.4" straalkachel (Compal FL90, 2GHz C2D, 2GB RAM, GF8600MGT, Win7) de backlight het heeft begeven. Het zou fijn zijn als ik voor ongeveer 800 euro een Thin & Light kan vinden die vergelijkbare of betere prestaties levert dan mijn vorige notebook.

Ik wil ermee CATIA V5/V6 kunnen draaien,simpele CFD programma's (XFoil etc.), dus een beetje rekenkracht is wenselijk. CATIA zal behoorlijk wat eisen van de grafische kaart en ik vraag me af of de Sandy Bridge IGP dit aan kan.

Over het uiterlijk van de Compal was ik tevreden, maar de afwerking is naar mijn ogen erg slecht. Het toetsenbord en scherem voelen erg slap en plastic aan. Dit is zeker een verbeterpuntje voor mijn volgende notebook. Zelf lijkt mij de Lenovo Thinkpad Edge E420s wel wat. Heeft iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 01:14:
Hi,
Ik zoek een makkelijk draagbare en goed gekoelde laptop voor mijn studie sinds bij mijn oude 15.4" straalkachel (Compal FL90, 2GHz C2D, 2GB RAM, GF8600MGT, Win7) de backlight het heeft begeven. Het zou fijn zijn als ik voor ongeveer 800 euro een Thin & Light kan vinden die vergelijkbare of betere prestaties levert dan mijn vorige notebook.

Ik wil ermee CATIA V5/V6 kunnen draaien,simpele CFD programma's (XFoil etc.), dus een beetje rekenkracht is wenselijk. CATIA zal behoorlijk wat eisen van de grafische kaart en ik vraag me af of de Sandy Bridge IGP dit aan kan.
Denk het niet. De Sandy Bridge IGP die gebenchmarked is, is het op 850MHz geklokte topmodel. De versie voor laptops (en al helemaal als je een low voltage processor neemt) zal veel lager worden geklokt. Het topmodel haalt nog niet eens de prestaties van je 8600M GT, de mobiele variant zal maar 50-66% van die prestaties neerzetten denk ik.

De volgende laptops zullen qua grafische prestaties in de buurt komen, maar meer ook niet:
pricewatch: Samsung SF310-S01NL
pricewatch: Asus U30JC
pricewatch: HP Pavilion dv3-4150ed (XD830EA)

En dat is ook het hoogst haalbare binnen je budget. Een Macbook Pro is nog net wat beter op grafisch gebied, maar de cpu is trager, kost je rond de 1000 euro met studentenkorting. En laten we maar neit beginnen over de dure Sony's met GT 330M in 13" behuizing |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 20:22
Beste Tweakers,
Ik ben heb een buget van 600 euro.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op 3 laptops
De asus U31F, de acer timelinex 3820T-372G16N en de timelinex TimelineX 3820T-352G16N.
Nu heb ik wat vragen, de ASUS heeft een mindere processor, kleinere accu en alleen 1gb meer geheugen en een grotere harde schijf is de kwaliteit van asus zoveel beter dat dit het verschil mag verklaren? (las op dit forum dat de meeste de Asus aanprijzen)
Dan hebben we nog de twee Acers, het verschil zit zich volgens mij enkel en alleen in de processor een i3 370 of een i3 350 klopt dit want het gewicht zou volgens pricewatch 400 gram schelen maar vormfactor is het zelfde en accus is bij beide 9cells weet iemand hoe dit kan?
Daarnaast hoeveel beter de 370 het verbruik is het zelfde zag ik bij intel.

Alvast bedankt voor het mee denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
foekebooij schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:44:
Beste Tweakers,
Ik ben heb een buget van 600 euro.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op 3 laptops
De asus U31F, de acer timelinex 3820T-372G16N en de timelinex TimelineX 3820T-352G16N.
Nu heb ik wat vragen, de ASUS heeft een mindere processor, kleinere accu en alleen 1gb meer geheugen en een grotere harde schijf is de kwaliteit van asus zoveel beter dat dit het verschil mag verklaren? (las op dit forum dat de meeste de Asus aanprijzen)
2GB vinden we persoonlijk te weinig. Net als 160GB vandaag de dag eigenlijk ook niet meer kan. Het verschil lijkt op papier niet zo groot, maar Windows 7 zal echt veel beter lopen op 3GB. Echter, heeft Asus weer fouten gemaakt. De U31F heeft zelfs 4GB en een 500GB HDD aldus een tweaker die hem al in huis heeft. Dit staat ook fout bij de webshops.

Als je 160GB genoeg vind, dan is de Acer een optie met 2GB er bij. De accuduur bij Acer is idd ook beter, maar vergeet niet dat de accu erg lelijk uitsteekt. Ik weet niet wat men zegt over de Asus, maar daar zit ook een grote 8 cell accu in (volgens mij werd er 6cells bij de shops genoemd). De Asus haalt 7 uur, ik denk Acer 8, misschien 9 uur. Ook de CPU is de P6200 op 2,13GHz ipv de P6100.

Verder, Asus is degelijker en ik heb laatst weer wat vervelende dingen met een Acer meegemaakt. Het is niet meer zo erg als 4 jaar geleden, toen schroeven echt letterlijk uit de laptop vielen (ik heb het met eigen ogen zien gebeuren ;( ). Asus geeft sowieso 2 jaar garantie ipv 1 jaar bij Acer. Dat geeft dus veel meer zekerheid, al helemaal als je de imago's van beide merken bekijkt.

Al met al vind ik de Asus persoonlijk een veel beter totaalplaatje. De Acer combineert kracht met een grote accu, maar heeft slechts 2GB ram, 160GB HDD en een jaartje garantie. De accuduur van de Asus zal voor velen meer dan voldoende zijn en de 4GB en 500GB HDD maken hem een stuk ruimer in geheugen. De processor is iets trager, maar als je enkel basis dingen gaat doen dan ga je dat niet merken. Pas met zware simulaties en dergelijke heb je wat aan een snellere processor, maar dan is een Core i5 toch veel interessanter.
Dan hebben we nog de twee Acers, het verschil zit zich volgens mij enkel en alleen in de processor een i3 370 of een i3 350 klopt dit want het gewicht zou volgens pricewatch 400 gram schelen maar vormfactor is het zelfde en accus is bij beide 9cells weet iemand hoe dit kan?
Informeer bij de shops. De pricewatch stikt van de fouten, dus ik verwacht dat dit er ook weer eentje is...
Daarnaast hoeveel beter de 370 het verbruik is het zelfde zag ik bij intel.
Die zin loopt niet. Maar ik gok dat het je gaat om het verbruik. Doorgaans is het zo dat een processor op maximale snelheid wat meer verbruikt als deze ook sneller is, maar op energiebesparing in dezelfde stand gaat als alle anderen en net zo zuinig is.
Alvast bedankt voor het mee denken.
Goed, je geeft niet aan wat je er mee gaat doen. Maar als dat grotendeels beperkt blijft tot internetten, muziek luisteren, word docje tikken, dan is de Asus een veel betere totaallaptop. De CPU kracht ga je niet missen en de accu is niet heel veel minder. Op alle andere vlakken springt de Asus er echter bovenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 20:22
Dank voor je snelle reactie.

Laptop zal gebruikt worden voor college aantekeningen en voornamelijk voor het schrijven van verslagen waarbij Word wordt gebruikt en wat programma's welke in Word draaien zodat ook medische termen goed gekeurd worden en verbeterd.

Moet alleen wel eerst even me macbook verkopen (17 inch, valt niet mee te zuilen naar de college banken) maar dan zal het de Asus worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
GENETX schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:12:
[...]

2GB vinden we persoonlijk te weinig. Net als 160GB vandaag de dag eigenlijk ook niet meer kan. Het verschil lijkt op papier niet zo groot, maar Windows 7 zal echt veel beter lopen op 3GB. Echter, heeft Asus weer fouten gemaakt. De U31F heeft zelfs 4GB en een 500GB HDD aldus een tweaker die hem al in huis heeft. Dit staat ook fout bij de webshops.
Dit komt ws. omdat Asus op het laatste moment besloot om toch maar een U31F model met iets betere specs uit te brengen en het model met minder cpu, hdd, etc. te annuleren. Een model met die "foute" specs stond namelijk wel bij Paradigit in het systeem, maar als niet leverbaar, terwijl deze nooit uitgebracht is.

Ik ga nog even wachten tot de U36JC goed leverbaar is.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga vanavond even bij Paradigit kijken welke specs die Asus nou heeft. Maar verder lees ik heel weinig over de hp probooks. Deze lijkt mij bijvoorbeeld ook wel interessant: pricewatch: HP ProBook 4320s (WD864EA)
Wat vinden jullie daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op het eerste gezicht zijn dat leuke laptops, tot je naar de accu kijkt... 47Wh, dat is klein voor een thin-and-light notebook waar je een lange accuduur verwacht. De Asus U30Jc die ik heb heeft een 85Wh accu en die gaat 7 uur mee. Die HP gaat dus maar hooguit 4 uur mee op een acculading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 10:56
Ik ben ook weer in de markt voor een nieuwe laptop. Ik had een Sony Vaio Z21 MN van februari 2009 maar deze is kapot, volgens reparatie bedrijf niet meer rendabel om te fixen. erg jammer want ik vond het formaat en snelheid echt perfect. Ik ben veel op reis dus gewicht en formaat is heel belangrijk.

Eisen:
- Gewicht max ca. 2kg
- scherm: breedbeeld scherm, niet groter dan 13,5".
- geheugen: 4gb
- hd >150gb
- budget: ca. 1000euro.

Ik heb al even gekeken naar de nieuwe Sony Z series, voldoen perfect aan mijn eisen maar toch een slag te duur vind m'n werkgever :P
Toshiba protege serie, ook heel goed maar net boven budget.
MSI X-slim X360, ziet er op specs goed uit maar heb er geen ervaring mee wbt betrouwbaarheid. De laptop gaat nogal vaak in/uit mn tas op vliegvelden en hotels.

Heeft er iemand nog een goede tip?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De grote vraag is: Wat ga je allemaal draaien op de laptop en heb je ook nog eisen aan de accuduur. Er zit namelijk nogal verschil tussen de prestaties van je Sony en een trage 1,3GHz thin-and-light culv-processor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Opzich draai ik niet veel zware applicaties. Browsing, word, zware excel bestanden, film kijken. En eisen aan accuduur, ongeveer 6uur zou ik toch wel prettig vinden.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is er best veel keuze. Op zichheeft Lenovo ook wat leuke thinkpads in dit segement (Thinkpad Edge) neem wel de Intel versie.

Maar interessant is het ook om eens te kijken naar de Asus U31F die hierboven wordt besproken. Als je echt kracht wilt en 2,2kg nog te overzien valt, dan is de Asus U30Jc, als die nog te krijgen is, echt een aanrader. Verder is een Acer Aspire TimelineX 3820T ook leuk mits voorzien van geheugen en harde schijf upgrade.

Er is echt veel keuze, dus filter eens zou ik zeggen. De MSI gaat volgens de eerste review die ik vind slechts 4 uur en 20 minuten op een acculading:
http://translate.google.c...u_presque-art-2747-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nog 3 leuke kandidaten:
  • Asus PL30JT: Goedkoop! Mat scherm, W7 prof. Wel even geheugen bijplaatsen. Nadeel Duits, hoe komt een Duitse shop nou weer in onze pricewatch. Nog een nadeel, Core i3 330UM processor.
  • Sony Vaio S Serie
  • Samsung QX310 (Core i5)
http://tweakers.net/price.../496/260964;267569;268240

offtopic:
Ik hoop niet dat ik de enige ben die regelmatig specs verbetert in de pricewatch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Hallo.

Ik heb nog steeds geen keuze kunnen maken:(

Had nu toch echt besloten de Samsung Q330 te gaan bestellen.....

Maar toen zag ik de Hp Pavillon Dv3 voor ongeveer hetzelfde geld...deze heeft een grotere en snellere HD (500 gb en 7200rpm) en een HD5470 in plaats van de geforce 310m

Is dit dan een betere keuze? lijkt mij wel eigenlijk maar lees hier ook wel negatieve dingen over HP's?

Bij deze zit overigens wel 2 jaar garantie en heeft een aluminium behuizing?

Of kan ik nu toch echt beter wachten op de laptops die binnenkort uit gaan komen? verder kan ik van de Hp niet echt ervaringen of reviews vinden, misschien dat hier iemand wat meer weet van zo'n ding?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De HP heeft idd ook 2 jaar garantie en idd aluminium. Op zich geen slechte deal, alleen zoek wel even uit of ze niet hebben bezuinigd op de accu. Nieuwe laptops hoef je niet op te wachten. De veranderingen zijn niet groot en ik heb nog geen modellen gezien eigenlijk. Sterker, Asus en Samsung hebben niet lang geleden nog een update gedaan in hun thin-and-light lijnen zonder Sandy Bridge processors, dus ik verwacht niet dat ze heel snel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Toch net nog even gebeld met sony, en het valt heel waarschijnlijk toch nog onder de garantie dus ze gaan mijn laptop ophalen en pogen te repareren.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is mooi. Lijkt me ook niet meer dan terecht, want volgens mij was dat geen goedkope laptop en dan binnen 2 jaar kapot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Als je geen haast hebt zou ik zeker een maandje of drie wachten, want SB brengt toch een stuk meer performance, ook voor thin & light...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat valt heel erg tegen hoor, als ik simpelweg de stelling van anandtech kopieer (SB 19% sneller per clock dan arrandale), en ik bereken daaruit simpelweg de relative performance:

SB i3 2310m < i5 460m
SB i5 2410m < i5 560m
SB i5 25x0m = i7 720m

terwlijk de processoren die ik tegenover elkaar zet zeer waarschijnlijk voor ongeveer dezelfde prijs in de markt verschijnen (ja, de processor zelf is goedkoper, maar het chipset zeer waarschijnlijk niet)

enkel de quads zijn naar mijn mening interessant, of je moet veel waarde hechten aan accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:20:
dat valt heel erg tegen hoor, als ik simpelweg de stelling van anandtech kopieer (SB 19% sneller per clock dan arrandale), en ik bereken daaruit simpelweg de relative performance:

SB i3 2310m < i5 460m
SB i5 2410m < i5 560m
SB i5 25x0m = i7 720m

terwlijk de processoren die ik tegenover elkaar zet zeer waarschijnlijk voor ongeveer dezelfde prijs in de markt verschijnen (ja, de processor zelf is goedkoper, maar het chipset zeer waarschijnlijk niet)

enkel de quads zijn naar mijn mening interessant, of je moet veel waarde hechten aan accuduur.
Deze snelheden boeien me inderdaad niet zo, maar je gaat wel helemaal voorbij aan de nieuwe ingebakken GPU. Zelf wacht ik juist nog op de SB vanwege de videokaart die erbij inbegrepen zit, toch een hele verbetering t.o.v. Intel HD graphics. Terwijl het allemaal zuinig blijft dus goed voor de accuduur waarin ik dan ook veel waarde hecht.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 03:29:
[...]

Deze snelheden boeien me inderdaad niet zo, maar je gaat wel helemaal voorbij aan de nieuwe ingebakken GPU. Zelf wacht ik juist nog op de SB vanwege de videokaart die erbij inbegrepen zit, toch een hele verbetering t.o.v. Intel HD graphics. Terwijl het allemaal zuinig blijft dus goed voor de accuduur waarin ik dan ook veel waarde hecht.
Och, dat valt ook wel mee. De IGP is beter, maar die in de mobiles is ook flink lager geklokt. En het blijft een igp. Je kunt er niks mee. Heel leuk dat hij de HD 5450 bijhoud, maar dat is alweer de vorige generatie. Een HD6470 heeft alweer 2x zoveel shaders en die zijn ook nog eens in clusters van 4 ipv 5, dus ook daar zit nog een flinke verbetering.

Met de quadcores is dat interessant om een igp te hebben, omdat de huidige serie dat niet heeft. Voor de dualcores maakt het echt weinig uit. Het gaat er uiteindelijk om dat je gewoon beeld hebt op de energiebesparende stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:03:
[...]

Och, dat valt ook wel mee. De IGP is beter, maar die in de mobiles is ook flink lager geklokt. En het blijft een igp. Je kunt er niks mee. Heel leuk dat hij de HD 5450 bijhoud, maar dat is alweer de vorige generatie. Een HD6470 heeft alweer 2x zoveel shaders en die zijn ook nog eens in clusters van 4 ipv 5, dus ook daar zit nog een flinke verbetering.

Met de quadcores is dat interessant om een igp te hebben, omdat de huidige serie dat niet heeft. Voor de dualcores maakt het echt weinig uit. Het gaat er uiteindelijk om dat je gewoon beeld hebt op de energiebesparende stand.
Wat is kan je niets mee? Op zich zou ik zelf aan een Intel HD al genoeg hebben, maar met SB kan je weer wat meer. In mijn oude desktoppie zat een 8500GT en die vond ik persoonlijk al goed genoeg om af en toe een spel mee uit te spelen zoals Fallout 3 en CoD MW.

In dat geval is het toch leuk dat SB dan de vorige generatie HD5450 nog bijhoudt? Die is al beter dan mijn oude 8500GT. Mooi meegenomen toch? Ikzelf zou aan SB echt genoeg hebben hoor, zeker voor op een thin en light.

Ik denk bijna wel dat er ook andere mensen zo over denken hoor. Gewoon beeld en ook de mogelijkheid om af en toe een spelletje te doen waarbij je niet al te hoge eisen stelt en gewoon met de ingebakken GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:28:
[...]

Wat is kan je niets mee? Op zich zou ik zelf aan een Intel HD al genoeg hebben, maar met SB kan je weer wat meer. In mijn oude desktoppie zat een 8500GT en die vond ik persoonlijk al goed genoeg om af en toe een spel mee uit te spelen zoals Fallout 3 en CoD MW.

In dat geval is het toch leuk dat SB dan de vorige generatie HD5450 nog bijhoudt? Die is al beter dan mijn oude 8500GT. Mooi meegenomen toch? Ikzelf zou aan SB echt genoeg hebben hoor, zeker voor op een thin en light.

Ik denk bijna wel dat er ook andere mensen zo over denken hoor. Gewoon beeld en ook de mogelijkheid om af en toe een spelletje te doen waarbij je niet al te hoge eisen stelt en gewoon met de ingebakken GPU.
Mja, dat kan je ook met de oude Core i5 al... En dat kon je ook met de X4500MHD... Alleen gaat de lat steeds weer wat hoger en groeien je behoeften doorgaans mee. Sure, het is mooi meegenomen, maar in dat geval heb je gewoon erg lage eisen. Want als je van plan bent over 2 jaar ook eens een nieuwer spelletje te spelen, dan wil dat wss al niet meer.

Ik vind het niet revolutionair, meer de gang van zaken. Meegenomen is het altijd. De mobile versie is nog altijd wat trager. Dus aan de eind van de rit is zelfs een low-end GeForce 310M nog sneller, en heb je toch optimus. Ik vraag me af wat goedkoper gaat zijn. Een oude Core i5 met low-end videochip, of een SB met igp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Oke, ik dus met mijn zusje - voor wie ik een laptop wilde kopen - naar de Paradigit Utrecht voor een Asus U31F. Wat stond daar in vitrine... een U30JC (voor 750 euro, bleek bij het afrekenen goedkoper te zijn, namelijk 700) en het was niet eens het laatste exemplaar, ze hadden er gewoon voorraad van. Die hebben we dus gekozen en ik zit dit er op te typen. Ik heb nog aan de verkoper gevraagd waarom de U30JC dan niet op hun website stond. Dat wist hij zelf ook niet, hij had het ook al eens intern aangekaart. Nou ja het is klaar nu iig, mijn zusje is voorzien. Ik ben blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
smvs schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:48:
Oke, ik dus met mijn zusje - voor wie ik een laptop wilde kopen - naar de Paradigit Utrecht voor een Asus U31F. Wat stond daar in vitrine... een U30JC (voor 750 euro, bleek bij het afrekenen goedkoper te zijn, namelijk 700) en het was niet eens het laatste exemplaar, ze hadden er gewoon voorraad van. Die hebben we dus gekozen en ik zit dit er op te typen. Ik heb nog aan de verkoper gevraagd waarom de U30JC dan niet op hun website stond. Dat wist hij zelf ook niet, hij had het ook al eens intern aangekaart. Nou ja het is klaar nu iig, mijn zusje is voorzien. Ik ben blij.
Wat zijn de specs? 6 of 8-cells accu?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Atomsk schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:41:
[...]

Wat zijn de specs? 6 of 8-cells accu?
Ik weet het niet eens exact. Specs waren niet onze eerste prioriteit, het ging ons er meer om dat het gewoon in zijn geheel een fijne machine was. De keuze was tussen een model van Asus en een Samsung Q330 (die in stapels bij de Media Markt Utrecht staat, zoals hier eerder bericht). In reviews van verschillende modellen Samsung komt steeds naar voren dat het touchpad daarvan niet zo fijn is. Bovendien is de Asus U31F net een tandje dunner dan de Samsung en ook nog wat goedkoper terwijl de extra power van de i3 niet echt nodig was, dus in principe gingen we voor een U31F. Maarja toen zagen we dus de U30JC. Dat was nog een moeilijke keuze, en bijna willkeurig eigenlijk. We hadden al zo lang lopen zoeken, het was nu wel een keer klaar en wilden gewoon kopen. Uiteindelijk gaf de doorslag dat de U30JC nog een optische drive heeft, toch wel praktisch. Maar goed, er zit iig een i3 processor in, een Nvidia chip met Optimus technologie, 4GB geheugen en een 320 of 500 gig schijf. Verder dus een optische drive. Accu durf ik niet te zeggen, dat was voor ons niet het belangrijkste.

[ Voor 5% gewijzigd door smvs op 07-01-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 22:36
Hier nog meer foto's van de Samsung 9 series: http://www.engadget.com/2...9-hands-on-preview-video/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

smvs schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:48:
...een U30JC (voor 750 euro, bleek bij het afrekenen goedkoper te zijn, namelijk 700) en het was niet eens het laatste exemplaar, ze hadden er gewoon voorraad van...
Goeie prijs!
Jammer van de 1366x768 schermresolutie, en van dat grote Samsung logo plus vele vette vingers er op, 1600x900 had hem echt af gemaakt. Ben ook nog wel benieuwd naar de accuduur, warmte- en geluidsproductie en, niet onbelangrijk, de prijs in Euro's. Hoe goed is die Intel HD Graphics 2000 videochip eigenlijk? En heeft Samsung nou de magsafe adapter aansluiting van Apple nagemaakt?

Pagina: 1 ... 3 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.