Ik ben nu al dagen aan het twijfelen, reviews aan het lezen etc.omdat ik een nieuw laptopje nodig heb, maar ik zie zo af en toe (door gebrek aan technische kennis m.b.t. processors,videokaarten, werkgeheugen etc etc.) door de bomen het bos niet meer
Vandaar mijn posting hier.
Ik ben op zoek naar een niet te groot laptopje, 13,3 inch heeft de voorkeur- laptopje.
Wordt voornamelijke gebruikt voor simpel internetten, maar daarnaast wil ik hem kunnen gebruiken voor het bewerken van foto's met Canon DPP, en af en toe eens een filmje kunnen kijken.
Niet belangrijk:
Accuduur (wordt vrijwel niet mobiel gebruikt)
Gewicht
Interne DVD/CD-brander (heb ik los extern)
Wel belangrijk:
* Formaat (niet groot, want mag niet teveel plaats innemen aan de keukentafel).
* Fatsoenlijke toetsenbord en touchpad. (Voor mijn werk gebruik ik af en toe een HP Compac Mini 311-1150, maar ik krijg dan gewoon echt zere vingers van de touchpad, zo stroef als die is en bovendien gaan de muisklikken erg zwaar op dat ding. Af en toe werk ik op een Asus Timeline X 3810 en dat toetsenbord vind ik echt geweldig. Dit even als referentie.)
* HDMI
* En dan het belangrijkste natuurlijk: redelijke snelheid, en voldoende capaciteit voor het bewerken van foto's en het kijken naar video.
* Budget: tot EUR 600,-
Ik heb een aantal laptops gevonden, die ik zie als mogelijke opties, maar ik weet niet wat de beste keus is, en misschien hebben jullie nog wel andere/betere suggesties.
http://tweakers.net/price...6091;268383;259857;247236
Acer TimelineX 3810:
Voordeel: goed toetsenbord, nu drie jaar garantie bij Redcoon,snelle 2,4GHz CPU (Intel Core i3 370M)
Nadeel: kleine harde schijf 160 GB, maar 2GB werkgeheugen
Lenovo Thinkpad Edge 13
Voordeel: 4GB werkgeheugen, 500 GB harde schijf
Nadeel: langzamere CPU (1,5GHz)
Dell Inspiron IM301Z
Voordelen/nadelen: geen idee. CPU snelheid is onbekend (AMD Athlon II Neo K125), werkgeheugen evenals de Acer Timeline 2GB
HP Pavilion dm3-1030ed
Voordelen: 4GB werkgeheugen, 500 GB harde schijf
Nadelen: langzamere CPU 1,3GHz (ntel Pentium ULV SU4100)
Mijn ervaring met HP Pavilion is dat de ventilator nog wel eens lawaaiig kan zijn.Verder lees ik slechte verhalen over de touchpad. Als die hetzelfde is als van de HP Compax mini, dan kan ikme daar iets bij voorstellen...
Dan heb ik nog een andere laptop gezien,die ik niet terug kan vinden in de pricewatch, maar die qua specs prijstechnisch volgens mij ook nog wel interessant is: Toshiba Satellite T135d, zie http://www.qxsystems.net/...t135d-13-3-inch-rood.html
Voordelen: werkgeheugen 4GB, harde schijf 320GB
CPU: AMD Turion neo X2 Dual Core 2 x 1.6 GHz, 2 MB Cache, 64-bits, is dat wat?
Graag jullie advies en alvast bedankt!
Ik ben op zoek naar een niet te groot laptopje, 13,3 inch heeft de voorkeur- laptopje.
Wordt voornamelijke gebruikt voor simpel internetten, maar daarnaast wil ik hem kunnen gebruiken voor het bewerken van foto's met Canon DPP, en af en toe eens een filmje kunnen kijken.
Niet belangrijk:
Accuduur (wordt vrijwel niet mobiel gebruikt)
Gewicht
Interne DVD/CD-brander (heb ik los extern)
Wel belangrijk:
* Formaat (niet groot, want mag niet teveel plaats innemen aan de keukentafel).
* Fatsoenlijke toetsenbord en touchpad. (Voor mijn werk gebruik ik af en toe een HP Compac Mini 311-1150, maar ik krijg dan gewoon echt zere vingers van de touchpad, zo stroef als die is en bovendien gaan de muisklikken erg zwaar op dat ding. Af en toe werk ik op een Asus Timeline X 3810 en dat toetsenbord vind ik echt geweldig. Dit even als referentie.)
* HDMI
* En dan het belangrijkste natuurlijk: redelijke snelheid, en voldoende capaciteit voor het bewerken van foto's en het kijken naar video.
* Budget: tot EUR 600,-
Ik heb een aantal laptops gevonden, die ik zie als mogelijke opties, maar ik weet niet wat de beste keus is, en misschien hebben jullie nog wel andere/betere suggesties.
http://tweakers.net/price...6091;268383;259857;247236
Acer TimelineX 3810:
Voordeel: goed toetsenbord, nu drie jaar garantie bij Redcoon,snelle 2,4GHz CPU (Intel Core i3 370M)
Nadeel: kleine harde schijf 160 GB, maar 2GB werkgeheugen
Lenovo Thinkpad Edge 13
Voordeel: 4GB werkgeheugen, 500 GB harde schijf
Nadeel: langzamere CPU (1,5GHz)
Dell Inspiron IM301Z
Voordelen/nadelen: geen idee. CPU snelheid is onbekend (AMD Athlon II Neo K125), werkgeheugen evenals de Acer Timeline 2GB
HP Pavilion dm3-1030ed
Voordelen: 4GB werkgeheugen, 500 GB harde schijf
Nadelen: langzamere CPU 1,3GHz (ntel Pentium ULV SU4100)
Mijn ervaring met HP Pavilion is dat de ventilator nog wel eens lawaaiig kan zijn.Verder lees ik slechte verhalen over de touchpad. Als die hetzelfde is als van de HP Compax mini, dan kan ikme daar iets bij voorstellen...
Dan heb ik nog een andere laptop gezien,die ik niet terug kan vinden in de pricewatch, maar die qua specs prijstechnisch volgens mij ook nog wel interessant is: Toshiba Satellite T135d, zie http://www.qxsystems.net/...t135d-13-3-inch-rood.html
Voordelen: werkgeheugen 4GB, harde schijf 320GB
CPU: AMD Turion neo X2 Dual Core 2 x 1.6 GHz, 2 MB Cache, 64-bits, is dat wat?
Graag jullie advies en alvast bedankt!