Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:03:
Hey,psssst....

Als er nog mensen geinteresseerd zijn in de Asus U31F, let dan eventjes op.

Bij Paradigit wordt deze laptop (in tegenstelling tot waar ze mee adverteren op de site) geleverd met:
P6200 (in plaats van P6100)
4GB RAM (in plaats van 3GB)
500GB harde schijf in plaats van 320GB
8-cells batterij in plaats van 6-cells

Super ding dus voor die prijs van 599,-

Ik heb inmiddels een andere, waarbvan de netstroomaansluiting wel goed blijft zitten :-)
Hij stond inderdaad bij Paradigit te koop voor 599,-. Ik heb er nog wat van af gepingeld en kreeg 'm voor 550,- mee. De specificaties zijn inderdaad wat anders, heel vreemd. De medewerker had het ook over een P6100, 3GB en 320GB HDD. Zo stond het althans in hun systeem.

In het filiaal van Nijmegen hadden ze er nog twee staan, dus als je wilt, kun je je slag nog slaan! :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 20:22
Ik heb hem zelf ook gehaald, maar kreeg er geen korting op wel ben ik met een logic case de deur uitgelopen. Tot nu toe erg tevreden al maakt die wel meer geluid dan dat ik had gehoopt. (uitgebreide review komt over enkele dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het geluid wel meevallen. Het is in ieder geval niet hinderlijk in mijn opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:23

Bolletje

Moderator Harde Waren
Leuk, mijn Acer 3810 is aan het kapot gaan :/ De backlight is rechtsonder lichtelijk kapot (zwarte waas). Hij maakt ook een hoog piep-geluid.

Nu heb ik even gezocht en dat schijnt een bekend probleem te zijn met de 3810 en de 4810. Gelukkig heb ik ook nog Acer Advantage erbij genomen (heb je 3 jaar garantie en prioriteit ofzo). Dus dat zal wel goedkomen hoop ik qua reparatie. Wel jammer, het is een heel mooi ding, nog geen half jaar oud. Ik had hem ook zeer weinig gebruikt, dus ik ben benieuwd waardoor het komt.

Hebben meer mensen last van dit euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Iemand in mijn familie heeft exact het zelfde euvel kort geleden gehad, zijn product was 4 maanden oud.

Erg vervelend en jammer want het is inderdaad een mooi product.

Maar dit geve wel aan hoe de kwaliteit van dit merk of deze productie lijn is..

Nu zegt hij van nooit meer een Acer.. hij had geen extra garantie maar ze hebben zijn product gerepareerd en helaas is het nu weer kapot.. nu wil hij een refund en nooit meer Acer en eerlijk gezegd begrijp ik het wel.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

pino22 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:30:
Iemand in mijn familie heeft exact het zelfde euvel kort geleden gehad, zijn product was 4 maanden oud.

Erg vervelend en jammer want het is inderdaad een mooi product.

Maar dit geve wel aan hoe de kwaliteit van dit merk of deze productie lijn is..

Nu zegt hij van nooit meer een Acer.. hij had geen extra garantie maar ze hebben zijn product gerepareerd en helaas is het nu weer kapot.. nu wil hij een refund en nooit meer Acer en eerlijk gezegd begrijp ik het wel.
Tja, korte garantie en een slechte plaats op lijst met minst storingsgevoelige laptops elk jaar weer. Gwoon Asus lopen of als je geld teveel hebt Apple, Sony Vaio
En met een mat scherm doe je je ogen ook een groot plezier elke dag weer.

Eigenlijk zou dit er bij elke nieuwkoper erin geramd moeten zitten, NOT

Maurits 16 jaar en 5 laptops verder. Ja ja die eerste draaide nog Windows 3.11 for Workgroups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als er dit jaar iets stoiringsgevoelig was met slechte garantie, dan was het wel een sony vaio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

De winkel in onze buurt heeft geen SU7300-laptops meer en ik ben dan een beetje voor hem op zoek gegaan naar een andere laptop met een SU7300 in andere winkels.

Uiteindelijk kwam ik zelfs terecht bij de E-350, maar deze is volgens de benchmarken trager als de SU7300.
Mijn neef wilt een degelijk laptop, hij hoeft niet uber-snel te zijn, maar wel portable en een goede accu-duur.

Ik dacht eerst dat Brazos (E-350) zelfs sneller was als de SU7300, maar blijkbaar is dat dus niet.

Zelf vindt hij de i3/i5/i7 ULV-varianten veel te duur en het zwaarste dat hij zal doen is misschien af en toe een zeer oud spel spelen (ik spreek van 5-10j :p ) en evt poker + database, maar daar hoeft zich geen zorgen te maken omdat ik kan pokeren met mijn database op een SU7300.

Hij was geïnteresseerd in de E-350 wegens de grafische kaart, maar wil wel niet veel trager gaan dan de SU7300, want wie weet kan hij dan niet meer pokeren.

Uiteindelijk kwam ik op deze laptop terecht:
http://www.redcoon.be/ind...d/60013/refId/vergelijk/#

- SU7300-processor
- lange batterijduur
- binnen zijn budget
- een een grafische kaart om oude spellen en films te bekijken

Denken jullie dat deze laptop zal voldoen, of wacht hij beter totdat Brazos naar de EU komt en evt snellere processors uitbrengt dan de E-350, maar nog steeds ultra-zuinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:29:

Zelf vindt hij de i3/i5/i7 ULV-varianten veel te duur
die wil je ook niet, de ULV varianten van de arrandale zijn de mislukking van afgelopen jaar: duurder, de helft van de prestaties van de normale voltage procs, en 5% (als je geluk hebt) langere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En moet het nu een Belgish model zijn, of juist Nederlands? (aangezien je naar redcoon.be linkt, maar dat daar wel een NL model met QWERTY is...)

Feli en succes darkstone _/-\o_ , en spaar me, alsjeblieft, plz...? O-)

[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 10-01-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:23:
[...]

als er dit jaar iets stoiringsgevoelig was met slechte garantie, dan was het wel een sony vaio...
Mja hen nog geen nieuwere laptoponderzoek gezien dan deze
http://nl.hardware.info/n...t-betrouwbaarheid-laptops
Daar staat Sony nog op de derde plaats, maar dat Acer gegandeerde junk is = blijft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is, voor de zoveelste keer, een slecht onderzoek
Het wellicht niet zo onafhankelijke SquareTrade, want handelend in verlengde garanties, heeft de driejaars servicegeschiedenis van meer dan 30.000 notebooks uitgebreid geanalyseerd en samengevat in vergelijkende grafieken.
Dus het gaat alleen om systemen verzekerd bij die toko... Je weet niet eens hoeveel systemen ze hadden van elk merk. Bij wijze van spreken waren het 10 acers tegen 10000 sony's uit een of andere degelijke businesslijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zijn cijfers van 2006-2009.

in een jaar of 2 kan er veel veranderen, zo is acer de laatste jaren in een vlucht en keldert de betrouwbaarheid van toshiba elke keer weer... nee, aan zo'n lijst moet je geen waarde hechten.
GENETX schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:47:
met welke knop activeer ik mijn banrechten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:03:
met welke knop activeer ik mijn banrechten? :+
offtopic:
Door een positieve note te zetten op mijn naam en me gedurende een maand iedere dag een flesje krat Grolschflesjesbeugels te brengen

Zo, nu eens afwachten of darkstone al weet hoe die een post moet verwijderen, of een complete blunder begaat O-)

Oh, wel een serieuze tip, vermijdt het "submit & close"-knopje. Ik heb minstens 3 keer daar foutief op gedrukt in mijn modperiode 8)7 Vooral leuk als je een topic niet wilde sluiten :F , maar verplaatsen naar een ander subforum. Is best lullig om aan een collega mod te vragen of hij voor je het topic weer open wil gooien ;(

[ Voor 79% gewijzigd door GENETX op 10-01-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosonik
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-07 16:32
Kan iemand mij vertellen wat er zo interessant is aan de P6100 / P6200 processoren? Als ik zo rondkijk in benchmarks naar de prestaties vallen deze bedroevend uit tegen i3 geweld, terwijl ze vergelijkbaar stroomverbruik hebben en het qua geld ook niet heel veel scheelt. Ik bedoel dan de benchmarks-opsommingen van Notebookcheck.net en CPUbenchmarks.net. Ik verbaas me erover dat deze dingen niet door tweakers de grond ingeboord worden ;)

Ik was overigens verbaasd dat HP in die betrouwbaardheids-lijst zo laag uitkomt, misschien ook wel goedkoop merk, maar de (huidge) dv3 - dv7 zien er door de metalen case heel degelijk uit, ik vergeleek ze meteen met macbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een betrouwbaarheidslijst van 4 jaar oud, dat is niet echt een betrouwbare lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosonik
Onderzoeken waarbij de methode op een beetje dubieuze manier zijn besproken vind ik sowieso niks, maar op zich geeft de lijst wel alle producenten weer op een plek waar je ze zou verwachten. Behalve dus HP, ik was een beetje geschrokken van die laatste plaats.

Ohja en DERTIG PROCENT uitval op een product vind ik ook wel bizar. Maarja, geen wonder dat er aan het einde van een DRIE JAAR durende garantie-tijd relatief veel mensen hun oude laptop toch nog effe snel willen omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarnaast: die lijst is samengesteld door een verzekeraar, drie keer raden wat voor soort mensen zoal hun laptop gaan verzekeren bij een extern bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kosonik schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:02:
Kan iemand mij vertellen wat er zo interessant is aan de P6100 / P6200 processoren? Als ik zo rondkijk in benchmarks naar de prestaties vallen deze bedroevend uit tegen i3 geweld, terwijl ze vergelijkbaar stroomverbruik hebben en het qua geld ook niet heel veel scheelt. Ik bedoel dan de benchmarks-opsommingen van Notebookcheck.net en CPUbenchmarks.net. Ik verbaas me erover dat deze dingen niet door tweakers de grond ingeboord worden ;)
Nouja, de grond inboren is overdreven. En alle processors hebben toch hetzelfde theoretisch maximum verbruik. Is enkel voor de koeling bedoelt, de P6100 zal vast wat zuiniger zijn als een Core i7 620M met de Turbo er in....

De grond in boren gaat lastig, je kunt er soms door het budget niet omheen. En hoe je het ook bekijkt, de P6000 is nog altijd sneller als een AMD Athlon processor in notebooks. Een laptop kun je verder niet customizen. Als het even kan, dan gaan we ook liever voor een Core i3. Maar als je de Asus U31F bekijkt, dan is het geen slechte optie. 600 euro is een klein budget en als je enkel wat gaat surfen dan is de P6200 die er in zit prima. Je kan hem nou eenmaal niet met een Core i3 of i5 krijgen in Nederland. Dan liever de verder uitstekend en complete Asus U31F dan een laptop met Core i3, maar veel te weinig ram, kleine harde schijf, jaar minder garantie bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:47:
En moet het nu een Belgish model zijn, of juist Nederlands? (aangezien je naar redcoon.be linkt, maar dat daar wel een NL model met QWERTY is...)

Ja, ik woon en leef in België, maar dat hoeft per se geen AZERTY-klavier te zijn of een Belgische shop te zijn. Een .nl shop mag, als ze het dan verzenden.

Liefst van al wel een Belgische winkel, wegens garantie etc :p

En die MSI is idd een NL-model, maar dat is niet erg. Het gaat mij vooral om dat ik een mooie ULV-processor heb gevonden en volgens notebookcheck gaat de accu 14u mee!!!!!!!!! wel bij ideale omstandigheden, zwaar gebruik gaat hij 4u mee.

Wat ik mij nu afvraag is GPU van Brazos automatische alle grafischere taken overneemt vd standaard processoren?
Zo ja, dan kan het zijn dat de CPU vd E-350 trager is dan de SU7300, maar doordat GPU en CPU nauw samenwerken met elkaar, je tot de vaststelling komt dat voelt dat E-350 sneller is dan de Su7300, ondanks dat hij trager is?

Het is raar wat ik zeg, maar begrijpen jullie het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
pino22 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:30:
De mijne is ook 4/5 maanden oud ;(

Weet je toevallig van welke winkel hij hem had?
Ik wil wel weten of een refund lukt. Niet dat ik dat per se wil; ik wil gewoon een werkend ding, maar als die steeds kapot gaat heb ik daar niet echt zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik weet niet uit mijn hoofd waar hij hem had gekocht maar zal dat even navragen, waar had jij hem gekocht?

Tja die refund, dat loopt nog, ik weet zelf niet hoe Acer hierin is, maar kan me voorstellen dat ze het product liever wederom repareren.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik heb hem toen bij 4launch gehaald, ergens in augustus. Die was daar toen in de aanbieding en gezien jouw vriend z'n laptop het mankement rond hetzelfde tijdstip ook heeft, kan het goed zijn dat hij hem daar ook vandaan heeft :P

[ Voor 19% gewijzigd door Bolletje op 11-01-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:50:
Wat ik mij nu afvraag is GPU van Brazos automatische alle grafischere taken overneemt vd standaard processoren?
Zo ja, dan kan het zijn dat de CPU vd E-350 trager is dan de SU7300, maar doordat GPU en CPU nauw samenwerken met elkaar, je tot de vaststelling komt dat voelt dat E-350 sneller is dan de Su7300, ondanks dat hij trager is?
Nee, want de software moet daar nog op worden aangepast. Als het aan AMD ligt gebeurd dat de komende jaren ook wel. De 2e generatie Fusion rond 2015 gaat qua integratie namelijk ook veel verder. Maar voorlopig heb je daar echt geen extra voordeel van.

Maar je kunt ook kijken naar de Nederlandse Asus U31F bijvoorbeeld. Die haalt ook wel 7 uur accuduur bij surfen en heeft een veel snellere P6200 CPU op 2,13GHz, 4GB RAM, 500GB HDD, 8 cells accu (staat bij de shops wel verkeerd vermeld overigens). Kost uit mn hoofd 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er even niet meer uit en hoop dat iemand me kan en wil helpen.
Ik heb nu een (oude) Aspire one met Atom N280 en 2GB ram als hoofdsysteem. :P Naast dat de resolutie toch niet heel erg handig lijkt te zijn is het natuurlijk ook niet 1 van de snelste.
Ik wil dus qua scherm wat groter (minimaal 12" en maximaal 13,3") maar ook een stukje sneller. De nieuwere Atom processoren lijken me daar niet geschikt voor maar wat dan te kiezen? Is een AMD Neo voelbaar sneller of moet ik het zoeken bij de wat oudere SU2300? Natuurlijk snap ik dat een snelle processor als een I3 gekoppeld aan een flinke bak DDR3 geheugen en 7200 toeren schijfje voldoet maar heb ik dat nodig?
Of praat ik helemaal poep? Ik kan benchmarks lezen maar het zegt me voor de praktijk zo enorm weinig. Games speel ik niet, ik render ook niks en het enige wat ik een beetje verwacht is dat ik niet naast 10 tabjes open in FF, HFS servertje, MSN en mail ruim 10 minuten moet wachten voor the Gimp een foto heeft geopend. 8)7
Ook zou het leuk zijn als ik met VLC een 720P download kan openen om te kijken of de ondertitels synchroon lopen zonder al teveel gestotter.
Accuduur is totaal niet belangrijk, als ik in een jaar 4 keer een uurtje niet aan de netspanning hang is het veel.

Iemand een aanwijzing waar ik het dan een beetje in moet gaan zoeken? Budget is zo rond de €400 maar dat kan ook €750 worden, de ruimte is er wel maar ik ben er het liefst zo min mogelijk aan kwijt. :+
Nieuw of tweedehands maakt me ook niet zo gek veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een dualcore Neo is net zo snel als een SU2300-SU7300 en dat zijn prima processors voor datgene wat jij wil. Alleen is de AMD Neo wel minder zuinig. Je kan ook nog even wachten tot de AMD Fusion notebooks komen, dat zal niet lang meer duren. Die hebben SU2300 prestaties, maar zijn flink zuiniger als de Neo. De SU2300, SU4100 en SU7300 zijn namelijk amper meer te vinden.

Een andere optie is gewone notebookhardware. De Asus U31F is een mooi voorbeeld. De specs kloppen niet bij de shops zoals ik hierboven al meld. Dan heb je nml een 7 uurs accu icm een 2,13GHz P6200 (bijna net zo snel als een i3 330M) en verder prima hardware. Kost 600 euro, dus wat meer dan je liever zou uitgeven. Al is het niet heel veel meer als de gemiddelde thin-and-light die je nu gaat vinden (al zal AMD Fusion wel wat goedkoper zijn vermoeden we), maar haal je wel bijna dubbel zoveel rekenkracht in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:01:
Ik kom er even niet meer uit en hoop dat iemand me kan en wil helpen.
Ik heb nu een (oude) Aspire one met Atom N280 en 2GB ram als hoofdsysteem. :P Naast dat de resolutie toch niet heel erg handig lijkt te zijn is het natuurlijk ook niet 1 van de snelste.
Ik wil dus qua scherm wat groter (minimaal 12" en maximaal 13,3") maar ook een stukje sneller. De nieuwere Atom processoren lijken me daar niet geschikt voor maar wat dan te kiezen? Is een AMD Neo voelbaar sneller of moet ik het zoeken bij de wat oudere SU2300? Natuurlijk snap ik dat een snelle processor als een I3 gekoppeld aan een flinke bak DDR3 geheugen en 7200 toeren schijfje voldoet maar heb ik dat nodig?
Of praat ik helemaal poep? Ik kan benchmarks lezen maar het zegt me voor de praktijk zo enorm weinig. Games speel ik niet, ik render ook niks en het enige wat ik een beetje verwacht is dat ik niet naast 10 tabjes open in FF, HFS servertje, MSN en mail ruim 10 minuten moet wachten voor the Gimp een foto heeft geopend. 8)7
Ook zou het leuk zijn als ik met VLC een 720P download kan openen om te kijken of de ondertitels synchroon lopen zonder al teveel gestotter.
Accuduur is totaal niet belangrijk, als ik in een jaar 4 keer een uurtje niet aan de netspanning hang is het veel.

Iemand een aanwijzing waar ik het dan een beetje in moet gaan zoeken? Budget is zo rond de €400 maar dat kan ook €750 worden, de ruimte is er wel maar ik ben er het liefst zo min mogelijk aan kwijt. :+
Nieuw of tweedehands maakt me ook niet zo gek veel uit.
Zag laatst nog een 13,3 inch van Medion met een SU2300... voor 375 euro. Helaas was de MEDION® AKOYA® S3212 (MD 98490) weg, wellicht dat hij elders nog te leveren is.

* Processor: Intel Celeron SU 2300 (1,2 Ghz)
* Grafische kaart: Intel Graphics Media Accelerator 4500 MHD
* Werkgeheugen: 2Gb DDR2 SDRAM
* Beeldscherm grootte: 13.3 inch (34 cm)
* Beeldscherm resolutie: 1366×768 pixels
* Hardeschijf: 320GB
* Draadloosnetwerk (b/g/n)
* Gigabit netwerkaansluiting
* Webcam: 1.3 Megapixel
* Accu met 8 cellen
* Gewicht: 1.65Kg
* Windows 7 Home Premium

[ Voor 10% gewijzigd door HeyJIJdaar op 11-01-2011 14:54 . Reden: spec's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:20:
Een dualcore Neo is net zo snel als een SU2300-SU7300 en dat zijn prima processors voor datgene wat jij wil. Alleen is de AMD Neo wel minder zuinig. Je kan ook nog even wachten tot de AMD Fusion notebooks komen, dat zal niet lang meer duren. Die hebben SU2300 prestaties, maar zijn flink zuiniger als de Neo. De SU2300, SU4100 en SU7300 zijn namelijk amper meer te vinden.

Een andere optie is gewone notebookhardware. De Asus U31F is een mooi voorbeeld. De specs kloppen niet bij de shops zoals ik hierboven al meld. Dan heb je nml een 7 uurs accu icm een 2,13GHz P6200 (bijna net zo snel als een i3 330M) en verder prima hardware. Kost 600 euro, dus wat meer dan je liever zou uitgeven. Al is het niet heel veel meer als de gemiddelde thin-and-light die je nu gaat vinden (al zal AMD Fusion wel wat goedkoper zijn vermoeden we), maar haal je wel bijna dubbel zoveel rekenkracht in huis.
Ik zal hem zeggen om te wachten op de E-350. Enig idee wanneer deze uitkomen in de EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals al een aantal keren gemeld: Ieder moment. Ik heb geen harde data, maar de laptops zijn allemaal aal getoond op CES, de cpu is in massaproductie. Dus ieder moment kunnen de laptops op de markt verschijnen. De komende dagen zullen we ze wel in de pricewatch zien verschijnen denk ik. Dus even afwachten en controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harstikke bedankt voor de adviezen! Ik zit weer een beetje in het spoor want dat was ik wat bijster. _/-\o_
De Asus vind ik erg mooi maar inderdaad wat duur voor ik wat voor ogen had hoewel het een scherpe prijs is voor wat je krijgt. De E-350 had ik helemaal gemist maar het Fusion platform is exact wat ik zoek eigenlijk. :*)
De Medion heb ik ook serieus overwogen, goede prijs en ik had al wel het idee dat dat zou voldoen aan wat ik zoek.
Nu wordt het een kwestie van kiezen, de Medion is wat lastig te vinden, de Asus is erg mooi maar een stuk duurder of wacht ik nog even op de Fusion die daar weer tussenin zit? 8)7
Moeilijk, moeilijk maar ik laat nog wel weten wat het is geworden en waarom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETEX

Merci, tussendoor het leren van mijn examens kwam ik Llano tegen. Een andere variant van Brazos, deze wordt ergens in Juni verwacht.

Weet jij ergens een review waar ik de zuinigheid en evt benchmarken van Llano kan natrekken, want misschien lijkt dat wel de ideale oplossing voor mijn neef. In de 5 minuten dat ik een artikel gelezen heb, gaat het namelijk over een snellere processor met 4 cores!

Deze zal denk ik dan meer in de lijn liggen van de SU's, maar wss zullen deze laptops ook wel +600€ zijn?

Het lijkt wel alsof het nu een slecht moment is om een laptop te kopen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Weet iemand hoe het scherm van de Asus U31F het doet? Ik ga er 4 maand mee op pad en buiten in de zon gebruiken wordt geen uitzondering....

Ik kan 10000 laptop reviews vinden, maar net niet van de u31f :(

[ Voor 27% gewijzigd door NO2 op 11-01-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je veel in de zon werkt gebruik je best een mat scherm of zo'n extra folie op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:08:
GENETEX

Merci, tussendoor het leren van mijn examens kwam ik Llano tegen. Een andere variant van Brazos, deze wordt ergens in Juni verwacht.

Weet jij ergens een review waar ik de zuinigheid en evt benchmarken van Llano kan natrekken, want misschien lijkt dat wel de ideale oplossing voor mijn neef. In de 5 minuten dat ik een artikel gelezen heb, gaat het namelijk over een snellere processor met 4 cores!

Deze zal denk ik dan meer in de lijn liggen van de SU's, maar wss zullen deze laptops ook wel +600€ zijn?

Het lijkt wel alsof het nu een slecht moment is om een laptop te kopen xD
Nee lang niet. De Llano is gewoon de midrange chip van AMD. Die gaat 35W verbruiken en is voor normale 15-17" laptops bedoelt ipv 10-13" zoals het Brazos platform. De Llano moet dan ook de Athlon II en Phenom II processors op gaan volgen. Dat is een chip gericht op performance en niet op energiezuinigheid. Daarbij denk ik eerder dat we dualcore Llano's gaan zien voor notebooks vanwege het verbruik.
NO2 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:10:
Weet iemand hoe het scherm van de Asus U31F het doet? Ik ga er 4 maand mee op pad en buiten in de zon gebruiken wordt geen uitzondering....

Ik kan 10000 laptop reviews vinden, maar net niet van de u31f :(
Die is ook nog veel te nieuw. Ik gok dat het vergelijkbaar zal zijn met de U30Jc. Rond de 220 cd/m2. Niet slecht, maar ook niet geweldig. Maar in zonlicht is het met elke laptop een ramp, ook met mat scherm. Komt omdat je backlight daar nooit tegenop kan boksen. In de schaduw werken zou met de U31F vermoedelijk geen al te groot probleem zijn. Maximum brightness op mijn U30Jc was afgelopen zomer echt een genot met die 50-60 cd/m2 extra lichtopbrengst ten opzichte van mijn oude notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als er nog mensen geïnteresseerd zijn in een u30jc...699 euro bij dunnet. twijfel zelf een beetje..de u36jc is in duitsland met 2 weken vertraagd en op NL sites ook weinig nieuws over leverdata..terwijl hij in Amerika nu wel te leveren is..iemand een idee misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Nederland is het maar de vraag of ie komt. Ik hoorde ergens ook eens maart 2011, maar weet niet of dat de U36 was of de U31... Alhoewel die laatste wel leverbaar is bij een paar shops...

U30Jc is wel erg leuk en voor 699 euro zou ik hem imho niet snel laten liggen. ik vond hem de 900 euro die ik heb moeten neerleggen al waard. Zoveel beter zal de U36 niet zijn iig. Wel wat lichter en dunner zonder die optische drive natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

GENETX schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:56:
In Nederland is het maar de vraag of ie komt. Ik hoorde ergens ook eens maart 2011, maar weet niet of dat de U36 was of de U31... Alhoewel die laatste wel leverbaar is bij een paar shops...
Zou ik erg zuur vinden, zie em toch als mijn huidige laptop vervanger.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

u36 heeft ook een i5 ipv i3 van de u30 toch..ik ga met mijn gebruik t verschil niet merken..maar met oog op de toekomst misschien handig om toch die i5 te nemen..voor mijn gevoel wel 100 euro extra waard..als ik de duitse prijs in ogenschouw neem..700 euro is misschien niet veel geld voor de u30..maar dat apparaat is wel bijna een jaar oud..t scheelde in ieder geval bar weinig toen ik hem gister bij paradigit zag staan..

trouwens..bij paradigit was het de zilveren versie..bij dunnet is de foto een zwarte versie..welke kleur heb jij GENETX? mijn voorkeur gaat uit naar zwart denk ik..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een jaar oud of niet, wel eentje die bewezen is. En de hardware in de U36 is ook niet nieuwer. Oud is niet gelijk minder. Pas als er een Sandy Bridge in zou zitten werd het wat leuker. De U36 is voor mij niets meer dan een nieuwe behuizing om de U30Jc... :F en i5 vs i3, het verschil is klein. De i5 heeft enkel de Turbo er bij, maar je mist alsnog AES NI en VT-d...

En ik heb de zilveren. Dunnet heeft het overigens fout, die is ook gewoon zilver afaik. Zilver is in het echt ook veel mooier dan op die foto's. De zwarte omlijsting met het zilver, echt geweldig mooi. En de NL U30Jc heeft ipv de 6 cell ook gewoon de 8 cell. Voor 700 euro is het echt een koopje, want de U36 zal wel flink meer gaan kosten voor 400MHz in Turbo extra ofzo...

Het is maar relatief allemaal. De U30Jc is oud voor je gevoel. Maar wat zegt dat als je een monster van een laptop haalt. De U30Jc is wel aan de onderkant 1 van de koelste laptops ooit bij notebookcheck, hij is echt onbuigbaar (op het scherm na) en ziet er imho veel mooier uit als de U36. Daarbij is de U30Jc bij Anandtech nog steeds de zuinigste laptop die er is met normale hardware. Ik moet nog zien of de U36 ook aanspraak mag maken op dergelijke titels.

[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 11-01-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dat is waar. de 30 heeft zichzelf het afgelopen jaar wel bewezen als een goede keuze als je zo alle berichten leest! als de prijs in duitsland niet zo laag was voor de u36 had ik de 30 al gehad denk ik..100 euro extra..hmm..de 3 shops die hem in D aanbieden hebben allemaal de leveringsdata naar 26 januari aangepast..zal wel weer extra verlengt worden hoe dichter we bij die datum aankomen..morgen dan toch naar de paradigit om die 50 euro extra die de u30 kost er af te lullen? :P

loop nou ineens ook een beetje over de vostro v130 te fantaseren..ook niet verkeerd toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-07-2018
Valt deze laptop ook onder Thin & light?

pricewatch: HP Pavilion dv3-4150ed (XD830EA)

Zal deze nog een redelijke accuduur hebben of? Zijn de GT 310M en de HD5470 met elkaar te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de accuduur van de V130 is ronduit crap:
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.43347.0.html

de U30jc gaat bijna 3x zo lang mee met surfen.

voor de rest een leuk apparaat, maar thin & light + slechte accu = :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

accu is wel heel erg crappy inderdaad..en niet verwisselbaar ook..jammer..want het matte scherm is n aardig pluspunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
@ GENETX, hoelang gaat de Asus U30JC ongeveer mee op 1 accu bij surfen op internet met Wifi aan en brightness op 50%? Heb jij de 6 cells of de 8 cells accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woutjeeh schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:30:
@ GENETX, hoelang gaat de Asus U30JC ongeveer mee op 1 accu bij surfen op internet met Wifi aan en brightness op 50%? Heb jij de 6 cells of de 8 cells accu?
Zo'n 7 uur. Ik heb de 8 cells. Maar vergeet niet dat je in Nederland ook 8 cells krijgt. Op de website bij de webshops staat 6 cells, maar die info is onjuist. Een aantal tweakers heeft hem nu in Nederland gekocht en die hebben bevestigd dat het om 8 cells (5600mAh / 15V / 84Wh) gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merci voor de info.

Ik heb mijn neef gezegd dat hij maar tot februari ofzo moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
Ok dat is mooi. De GT 310M is toch te vergelijken met de HD 5470?
Welke laptop is een betere keus ? De U30jc of de Hp Dv3-4150ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beide zijn een prima keuze. De HP heeft wel een wat minder grote accu, maar verder zijn ze wel vergelijkbaar. HP geeft op dat model als het goed is ook 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
Ok maar zal de accu van de Hp zon 5 uur redden? Is HP in het algemeen een goed merk?
Welke van de twee zou jij mij aanraden Genetex? Ik hoorde ook iets over nieuwe CPUs , zijn die het wachten waard?

Als de accu van de Hp 4 uur meegaat speelt in mijn ogen de accu niet echt mee
Met de keuze. Ik reis er niet zoveel mee dus vandaar.

[ Voor 25% gewijzigd door woutjeeh op 12-01-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Accu zal idd 4 a 5 uur zijn bij HP. Kan niet de echte inhoud vinden, dus het is een gok. Het aantal cellen zegt namelijk niet. HP is qua degelijkheid wel uitstekend, maar de afgelopen jaren heb ik echt heel veel problemen gezien met veel HP modellen. Die 2 jaar is dan goed bij deze HP, want de rest heeft doorgaans maar 1 jaar en samen met dat verleden is dat een risico.

Ik heb de U30Jc dus en die zou ik zo weer kopen. De dv3 is zeer competatief, maar gezien de grote hoeveelheden problemen bij HP laptops de laatste 1-2 jaar zou ik toch voor de Asus gaan. Dat zou mij persoonlijk wat gerust stellen.

En over welke nieuwe CPU hebt je het? AMD Fusion of juist Intel Sandy Bridge. Die eerste is een stukje trager als de processors in deze laptop. Die tweede is wel wat beter, maar ik heb nog geen laptops gezien in dit segment met die processor. Dus het kan nog wel maanden duren voor die op de markt komt... Ik zou er niet op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
Ok bedankt voor je info. Ik bedoelde de Sandy Bridge maar als dat inderdaad zo lang duurt ga ik daar niet op wachten. Stel dat de HP geen problemen zou krijgen (weet je natuurlijk nooit), maar het puur om de specificaties gaat en de accu voor mij niet zo belangrijk is, dan zou de HP met de 7200 Rpm toch een klein voordeel hebben? De HD5470 was toch gelijk aan de VGA van de Asus?

Damn, wat is het moeilijk om zo'n keus te maken |:(

[ Voor 11% gewijzigd door woutjeeh op 12-01-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

woutjeeh schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:27:
...dan zou de HP met de 7200 Rpm toch een klein voordeel hebben?...
Ik vind persoonlijk 7200 rpm hd's in een laptop juist een nadeel bij veel merken omdat ik hem voel trillen in het toetsenbord en de palmrest. Weet niet of dat bij de dv3 ook het geval is. Beter nog er gelijk een SSD ingooien.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutjeeh schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:27:
dan zou de HP met de 7200 Rpm toch een klein voordeel hebben?
Ik zat al bijna in de auto om de Asus op te gaan pikken, dacht ik kijk nog even bij de specs en die 5400 toeren van de schijf in de Asus hield me dan toch weer tegen. :P

Edit: HP wil ik niet meer, zelfs met de printers heb ik alleen maar problemen. :/
Damn, wat is het moeilijk om zo'n keus te maken |:(
Ik ben blij dat er meerderen in hetzelfde schuitje zitten. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Videokaarten zijn idd gelijk. 7200rpm hoeft eveneens niet sneller te zijn, maar doorgaans wel. Asus gebruikt niet de snelste 5400rpm hdd's, maar ik heb zeker 5400rpm hdd's gezien die een 7200rpm versloegen. Wel zal 5400rpm wat zuiniger zijn en minder trillen.

En verschil, tsja... Windows heeft tegenwoordig ook SuperFetch om handig gebruik te maken van het werkgeheugen. Het is prima te doen met 5400rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
Is er een laptop waar je makkelijk een SSD in kan stoppen ?

De Asus gaat hem niet worden. Erg slecht leverbaar. Ik heb hier thuis een HP netbook met 7200 rpm schijf en daar heb ik geen last van trilligen.

@ Idhollander, heb je zelf ook veel problemen gehad met Hp laptops of alleen met printers? Wij hebben naast een Hp netbook ook een Hp notebook thuis die prima werkt, nog nooit problemen mee gehad.

Ik denk dat ik de Hp vanavond ga bestellen. Als iemand geintereseerd is in een korte review van de Hp dan kan ik daar hopelijk morgen een paar dingen over zeggen. Bij bol.com kun je toch binnen 7 dagen terugsturen als het niet bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij eigenlijk alle laptops kan dat. De meesten hebben gewoon een klepje war je makkelijk bij kan om het te vervangen. Een SSD heeft dezelfde maten als een notebookschijf namelijk.

Een andere optie is je DVD drive er uit halen en daar een caddy in te zetten met SSD. Dat laatste heb ik gedaan aangezien ik amper CD/DVD gebruik en als ik het al doe dat via de desktop kan. Mijn U30Jc heeft dus een 128GB SSD + 500GB HDD. Das best leuk in een 13" laptopje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
Waarom heb je hem niet op de plek van de SSD zelf gestopt dan zegma achter dat klepje i.p.v. de DVD drive eruit? Haha inderdaad nice voor een 13''. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 00:22
@ woutjeeh

Ik denk omdat een caddy over het algemeen iets minder stevig is dan daadwerkelijk in de hdd bay van je laptop. Aangezien hdds schokgevoeliger zijn dan ssd's is dat denk ik een overweging geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook de ASUS U30JC gekocht bij de Paradigit Utrecht. Het was het laatste exemplaar wat ze nog hadden, nu is er alleen nog maar het showmodel. Dit exemplaar heeft in ieder geval een 8Cel accu (voor zover dat nog niet bekend was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woutjeeh schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:57:
Waarom heb je hem niet op de plek van de SSD zelf gestopt dan zegma achter dat klepje i.p.v. de DVD drive eruit? Haha inderdaad nice voor een 13''. =)
Daar zit hij ook. Alleen andersom is beter. De bevestiging op de originele plaats is namelijk een stuk degelijker als zo'n 20 dollar caddy uit China. Mijn harde schijf zit dus in die caddy en die zit wat los. Ik heb hem daarom ook nog een beetje vastgetaped. Een SSD kan tegen trillingen en dan zou het niet veel uitmaken of hij een beetje speling heeft, voor een harde schijf is dat wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ging ook voor de u30jc in beide amsterdamse paradigits..hadden alleen nog de showmodellen staan..in maastricht schijnen er nog 4 te zijn voor de liefhebber..toch nog maar weer effe wachten dan..bummer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
Ok naja in ieder geval handig voor het geval dat ik er ooit nog eens een SSD zou in willen stoppen. Lijkt me namelijk wel wat.

@ lives en Miziku
Wat kost de U30JC dan bij Paradigit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutjeeh schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:16:
Ok naja in ieder geval handig voor het geval dat ik er ooit nog eens een SSD zou in willen stoppen. Lijkt me namelijk wel wat.

@ lifes en Mizuki(;))
Wat kost de U30JC dan bij Paradigit ?
Ik kon hem meekrijgen voor €698,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
Hmm ik weet het gewoon echt niet meer |:( mijn gevoel zegt de Hp, maar iedereen in deze topic zegt zowat de Asus ><

Miziku, heb jij de Asus genomen omdat de Accu voor jou zwaar telt of?

Edit:

Heb de knoop eindelijks door gehakt. Ik heb de HP besteld bij bol.com
Hopen dat ik hem morgen binnen heb. Ik zal dan wel even zeggen hoe die bevalt en of er tegenvallers zijn.
Toch wel mooie gedachten dat je hem eventueel binnen 7 dagen kan retouneren :) .

[ Voor 41% gewijzigd door woutjeeh op 12-01-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutjeeh schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:25:
Hmm ik weet het gewoon echt niet meer |:( mijn gevoel zegt de Hp, maar iedereen in deze topic zegt zowat de Asus ><

Miziku, heb jij de Asus genomen omdat de Accu voor jou zwaar telt of?

Edit:

Heb de knoop eindelijks door gehakt. Ik heb de HP besteld bij bol.com
Hopen dat ik hem morgen binnen heb. Ik zal dan wel even zeggen hoe die bevalt en of er tegenvallers zijn.
Toch wel mooie gedachten dat je hem eventueel binnen 7 dagen kan retouneren :) .
Ik ben inderdaad voor de ASUS gegaan vanwege de lange batterijduur. Ik had tot vandaag alleen een Toshiba Sattelite Pro A300D (volgens mij), en die had maar een batterylife van 2 uur op idle. :| Daarnaast heb ik veel goede verhalen en reviews gelezen over deze laptop. :)

Maar jij veel plezier met je HP gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als jullie ben ik ook op zoek naar een lichte krachtige laptop.
Twijfel zelf tussen de U30JC, Q330, dv3-4150. Helaas is het moeilijk kiezen gezien elke laptop wel een zwak puntje heeft:P.

Asus U30JC

Voordelen
- Batterij duur
- Degelijk
- Mooi naar mijn mening
Nadelen
- Niet verkrijgbaar?
- Zwaarder dan gemiddeld

Samsung Q330

Voordelen
- Licht
- Mooi
- Goed verkrijgbaar
Nadelen
- Iets dikker dan Asus?

HP DV3-4150

Voordelen:
- Snellere HDD 7200rpm
- Groot Touchpad
- HP degelijkheid
Nadelen
- Relatief dik in vergelijking met andere thin and lights.
- Batterijduur?

@Woutjeh: Ben wel benieuwt naar de accuduur van de HP, er is namelijk geen enkele review over te vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Accuduur van de Q330 is ook lager, ook die heeft een 6 cell's accu. Volgens mij is de Samsung niet dikker, eerder dunner. Er zit een kleinere accu in nml, en de harde schijf schijnt ook dunner te zijn, net als de dvd drive volgens mij (9mm ipv 12,7mm als ik het me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
@ Mizuki bedankt jij ook veel plezier met je asus :)

@Muisman de Hp is ook goed leverbaar en heeft een 7200rpm schijf dat hebben de andere 2 niet. De q330 heeft een i3 350M en de Hp een 370M. Ik denk dat je voor jezelf de afweging moet maken of je de net wat extra power belangrijk vind of de langere accu duur. Ik ga hem voornamelijk thuis gebruiken en af en toe als ik 2 uur in de trein moet zitten dus dan zie ik het probleem niet van een max accu duur van rond de 3,5 uur. Als ik de laptop binnen heb en er wat meer over weet zal ik het posten. Ik vind overigens het design erg mooi van de Hp. Dat telde ook mee bij het besluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik vind de HP ook erg mooi, ik wil hem gewoon makkelijk mee kunnen nemen en wil graag dat ie het lang zonder accu kan doen. Eigenlijk blijft de Q330 gewoon over omdat simpelweg de asus niet verkrijgbaar is:S
Heb zelf ook nog een beetje bij sony gekeken, maar voor een redelijke prijs heb je daar geen echt fatsoenlijke accuduur..
Als ik kijk naar de Asus UL30JT en de U30JC blijken deze dunner dan de samsung, vind het grappig dat samsung zo adverteerd dat ie zo dun is terwijl dat dus wel mee valt...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Idhollander, heb je zelf ook veel problemen gehad met Hp laptops of alleen met printers? Wij hebben naast een Hp netbook ook een Hp notebook thuis die prima werkt, nog nooit problemen mee gehad.
Ik had voornamelijk zakelijk met HP van doen (tot een half jaar geleden) en het zal gerust exemplarisch zijn geweest maar met laptops vooral wat onverklaarbare storingen of het hield er gewoon helemaal mee op.
Wat ik voornamelijk heel erg jammer vind is dat het er vaak heel mooi uitziet maar er is net niet goed genoeg over nagedacht. Dat is natuurlijk nog steeds heel persoonlijk en kan heel goed exemplarisch zijn. ;)

Het 'voelt' voor mij niet goed en daar is niks objectiefs aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:59:
Asus U30JC

Voordelen
- Batterij duur
- Degelijk
- Mooi naar mijn mening
Nadelen
- Niet verkrijgbaar?
- Zwaarder dan gemiddeld
De U30JC is een uitloopmodel, vandaar ook dat ze niet bij Paradigit op de site staan, maar alleen als restpartij bij een aantal winkels nog te krijgen is. Veelal ook demomodellen werd mij verteld. Ik ga er dus geen moeite meer voor doen, want de afstand is voor mij te groot.

De U36JC die bij een aantal Nederlandse webshops stond (als niet leverbaar), is trouwens vrijwel overal weer verwijderd. Best mogelijk dus dat die U36JC-RX120V-BE helemaal niet, of in een andere configuratie op de NL markt komt.

edit: Even gevraagd op Twitter
De U36 komt ws. eind v/d maand uit. Meer info volgende week. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Atomsk op 13-01-2011 10:36 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

nvnm deze post, ik wilde quoten is blijkbaar verkeerd gegaan..

[ Voor 86% gewijzigd door pino85 op 13-01-2011 00:50 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
De U36 zal eind deze maand verschijnen, het exacte model is nu nog niet bekend. Volgende week waarschijnlijk meer info daarover.
Verklaar mij voor gek, maar ik hoop dus op een versie zonder dedicated videokaart, of in ieder geval zonder dubbele videokaart. Door het design, de afmetingen en de overige specs specs denk ik dat dit mijn volgende laptop gaat worden. Maar helaas ondersteund Nvidia geen optimus onder linux :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een kleine week een Asus U31F. Direct de HDD eruit gehaald en vervangen voor een SSD. Werkt subliem, echt razend snel onder Windows 7 x64. :D

Nu heb ik er Photoshop CS4 (x64) op gezet. Wanneer ik grote tekst wil toevoegen, dan werkt dit niet helemaal lekker. Het duurt even (ongeveer een halve seconde) voordat de letters op het scherm verschijnen.

Wat is hier aan te doen? Ik denk zelf dat het aan de (onboard) videokaart ligt, gezien het feit dat er een P6200 in zit met 4GB DDR3 geheugen en een OCZ Vertex2, dat alles onder 64-bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen idee, maar dat soort vragen horen hier niet thuis, dat is namelijk software gerelateerd. Beter maak je een topic aan in een subforum wat daar voor geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
woutjeeh heb jij de HP DV3 al binnen?

Zoja hoe zijn je eerste ervaringen?

Zit er zelf ook aan te denken om hem te bestellen dus zou graag weten wat je er van vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
@ --_-- Ik heb hem vandaag binnen gekregen :) .

Heb vandaag helaas weinig tijd gehad om er even mee te prutsen. Typ dit nu vanaf de laptop en het toetsenbord is prima. Ben nog een beetje de Hp crap eraan het af gooien en hem even aan het aanpassen aan m'n smaak. Vind de laptop er overigens mooi uitzien in het echt. Hij is wel iets dikker dan een gemiddelde thin & light maar als je dat voor lief neemt (want er zit ook goed spul in) is dit een prima laptop denk ik. Het scherm kan echt heel helder. Ik vrees alleen wel dat de accu een beetje een tegenvaller word, maar daarover zal ik naar het weekend (als ik er zo'n 2 uur mee in de trein heb gezeten) meer over. De touchpad werkt ook prima, ookal heb ik het zelf niet zo met touchpads. Ik gebruik bijna altijd een aparte muis.

Tot nu toe verder nog geen dingen tegen gekomen die me tegen vallen (behalve de accou waarschijnlijk).

Edit: Heb ook even snel een Mkv'tje afgespeelt 720P ziet er gewoon prima uit en loopt uiteraard vloeiend.

[ Voor 5% gewijzigd door woutjeeh op 13-01-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de u36jc ligt voor 727 euro in de Duitse Mediamarkt..da's wel erg goedkoop!

http://www.mediamarkt.de/multimedia-prospekt/

bladzijde 2

zal t keyboard hiervan te qwerty-en zijn?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naturlich niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedoel natuurlijk: zou t qwertz toetsenbord net zoals bij de u30 te verwisselen zijn voor een ebay qwerty.

ich bin doch nicht blod >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:F

Dat kan wel natuurlijk, in een dronken bui duurt dat ongeveer 5 a 10 minuten.
GENETX komt vast wel langs om zijn ervaringen te delen O-)

Wacht ik ben blind |:( ik dacht dat je het over de U30 had.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Als je het ding zo bekijkt hebben ze hier de gaten voor het keyboard in het chassis verwerkt ipv een vierkante bak waar ze verschillende keyboard layouts in kunnen prikken zoals bij vorige modellen. Wil je nu een andere indeling erin zetten zal het er een moeten zijn met identieke vormen van alle toetsen. Weinig kans dat dat precies overeen gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja inderdaad..daar lijkt het wel op! helaas..is wel een erg goede prijs. maar weer even afwachten op de NL prijs dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:55:
:F

Dat kan wel natuurlijk, in een dronken bui duurt dat ongeveer 5 a 10 minuten.
GENETX komt vast wel langs om zijn ervaringen te delen O-)

Wacht ik ben blind |:( ik dacht dat je het over de U30 had.
En daarbij heb ik mijn HDD vervangen in een dronken aangeschoten toestand, niet mn keyboard :+

Van de U31 weet ik al wel dat het toetsenbord er op dezelfde manier in zit, en volgens mij de U36 ook. Alleen het is de vraag of de aansluiting hetzelfde is. Grootte en dergelijke zijn exact hetzelfde, maar ik heb al eerder gezien dat dat geen garantie geeft voor dezelfde flatcable :(
Ook ik moet lezen. Wel vreemd overigens, want bij de U31 was het wel zo'n bak en de behuizing is volgens mij gelijk verder. Kan ook een fout zijn op de render overigens. Kijk eens of je een echte foto kan vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 14-01-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Hij lijkt verzonken te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.ro/uploads/2010/11/reviews/Review-Asus-U36JC/AsusU36JC_74.jpg

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 10:12
Ik ben op zoek naar een 13 inch laptopje onder de €500. Hij zal vooral gebruikt worden voor het normale internet/youtube en office werk, af en toe een spelletje, maar het belangrijkste is dat ik hem aan kan sluiten op de tv voor HD films en roms.. Nintendo 64 zal wel het zwaarste zijn wat hij moet kunnen draaien.

Ik zit zelf een beetje te twijfelen tussen de Lenovo Thinkpad Edge 13 (NV322MH) en de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NV338MH)

http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/274116;268383

NV322MH
13,3 inch
Processor AMD Turion X2 K625 @ 1500 MHz
4 GB (DDR2 volgens pricewatch)
500 GB @ 5400 rpm
ATI Mobility Radeon HD 4250 (500 MHz)(Radeon 6310 volgens meerdere webshops)

NV338MH
13,3 inch
AMD Turion II Neo Dual-Core K685 @ 1.8GHz
4GB DDR3 (DDR2 volgens Azerty.nl)
320 GB @ 5400rpm
Radeon HD 4225 (380Mhz)

500 of 320GB maakt mij niet zo veel uit, maar processor en video kaart wel. Wat zal de beste keuze zijn voor mijn wensen? Snellere video kaart of processor? Ik kom er zelf niet echt meer uit.
Ik kan helaas geen reviews vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze gaan echt geen nieuw moederbord met ander chipset maken voor een andere processor. :N Als ik bij Azerty kijk hebben beide laptops ook gewoon de HD 4225. Een Radeon 6310 is sowieso onmogelijk, want dat is de integrated videochip van de E-350 Fusion processor.

Ik vermoed dat de specificaties niet bij elke shop goed zijn doorgegeven, maar dat beide laptops op dat vlak gewoon identiek zijn en dat enkel de harde schijf en processor anders is. Gewoon voor de eerste gaan, want die is sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

God ik zit nu echt in dubio. Nog snel een U30Jc scoren of wachten op de U36Jc. Ze hebben beide hun voordelen

U30Jc
voordeel
-Betrouwbaar
-DVD-drive
-lange accuduur
nadeel:
-Zwaar
-moeilijk verkrijgbaar

U36Jc
Voordeel:
-Licht
-i5
-mooier
-lange accuduur
nadeel
-nog niet uit
-geen dvd drive
-nog niet veel over bekend qua betrouwbaarheid

Ik denk dat als ik in mijn buurt nog een U30Jc tegen kom dat ik hem meteen koop, maar geen hoge hopen. Eigenlijk gewoon te lang gewacht met mijn aankoop en daardoor wordt ik nu 'genaait' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosonik
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Heb effe gekeken bij Paradigit en MM (Amsterdam Noord) maar beide hebben de U30 niet meer. Volgens de Media Markt kan het nog wel effe duren voordat de U36/U31 hun kant op komen. Mocht iemand de U30JC nog ergens tegenkomen, dan zou ik dat ook heel graag horen :)

Wat betreft de Deutsche U36... betekent dat verzonken toetsenbord dat het niet makkelijk te vervangen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paradigit maastricht had eergister nog 4 u30jc's op voorraad..dus mochten jullie in de buurt wonen/rijden leuk vinden..effies bellen morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit precies in hetzelfde schuitje!
Een tijd geleden wilde ik al een laptop kopen maar keek vooral naar de macbook 13 inch, wilde dat ie zou updaten met core i3/i5. Nu blijkt dat zeker tot april te duren en dat duurt dus te lang. De U36JC zou ik graag willen hebben maar duurt nog een tijdje voordat ie komt.
En de U30JC ook een goeie laptop alleen is zo zwaar en dik vergeleken met de u36. (Bijna alleen nog showmodellen te krijgen.) Dubio!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou wellicht even Paradigit Maastricht kunnen bellen om te kijken of je daar de U30Jc ook kan kopen en laten opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook gevraagd inderdaad. Dat gebeurde volgens de verkoper alleen bij hogere uitzondering. Als voorbeeld noemde hij een order van duizenden euro's die alleen verkocht zou worden op het moment dat bijvoorbeeld een scherm uit een ander filiaal gehaald moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Morgen toch maar even snel langs de lokale Paradigit huppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Review galore *O*
Samsung Q330
Allereerst de Samsung Q330. Eingelijk heeft notebookcheck dat model ook gereviewed zodat we de directe concurrent van de U30Jc alsnog naast elkaar kunnen zetten. Pluspunt is vooral de lichtopbrengst van het scherm, nadeel is de accuduur die met 4 uur surfen toch flink tegenvalt ten opzichte van de 7 uur die de U30Jc daar weet neer te zetten. De laatste heeft natuurlijk een grotere accu, maar is alsnog in verhouding zuiniger.
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.43950.0.html
HP DM1 AMD Fusion
Eindelijk, een goede review van AMD's Fusion. Notebookreview had de laptop van HP in handen.

Uit het AMD topic wist ik al wel dat de E-350 wat trager was als de SU2300. In plaats van die prestaties ligt de E-350 van AMD eigenlijk altijd tussen de Atom dualcores en die Celeron SU2300. Qua gaming is hij net zo sterk of sterker als Nvidia's ION2 en ook de vorige AMD igp-oplossingen worden van tafel geveegd *O* . Voor dagelijks gebruik dus genoeg prestaties allround. Uitpakken van een rar-documentje of een render gaan wel wat langer duren als op de SU2300. Let wel op dat die dm1 maar 449 dollar kost!
Tot zover hetgeen dat ik de afgelopen dagen uit het AMD-topic kon vissen

Dan het belangrijkste vraagstuk wat nog open ligt: de accuduur. En AMD heeft echt goed werk geleverd. De HP dm1 weet met 70% brightness en wat internetten 6 uur en 50 minuten te draaien op een volle acculading. En dat is geen grote accu, HP zet er maar een relatief kleine 51Wh accu in!
Dan kun je even gaan omrekenen:
410 minuten / 51Wh = ~8 minuten per Wh.
Andere thin-and-lights hebben vaak rond de 63Wh aan boord (bijna 8:30) en met 85Wh (zoals mijn U30Jc) geeft dat zelfs 11 uur en 20 minuten surfen op een volle acculading.
http://www.notebookreview...18&review=hp+pavilion+dm1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Helaas, Paradigit Enschede is uitverkocht :( Dan maar wachten op de U36Jc, of een ander alternatief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Duitsland is ie toch nog 200 euro duurder (ok, wel met de i5 450M dan). Je zou eens in Gronau kunnen kijken wellicht, zo ver is dat nou ook niet vanuit Enschede :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:31
De test is wel met een 11 inch scherm. Denk dat een 13 inch iets meer gebruikt dan 11 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat valt mee hoor, mn studio 1080p scherm verbruikt 1.5w op laagste (zeer leesbare, ik gebruik het nu) helderheid.

Met het maximum van 300cd/m loopt dat overigens op tot 6w.

Wat slecht trouwens dat ze de meting uitvoeren met een helderheid in percentages (70%), dat kan net zo goed 100cd/m zijn als 200cd/m :/ Anandtech doet het als enige site goed: die testen altijd op 100cd/m.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze halen 226nits (=226 cd/m2) dus dat zal dan 150-160cd/m2 zijn geweest.

Het is denk ik aan de hoge kant vergeleken met andere reviews. Maar dat maakt de prestatie alleen beter en compenseert in zo verre wellicht ook het 11,6" vs 13,3" verhaal als we naar de accuduur kijken. Maar het is idd slecht. Je kan duidelijk zien waar de betere technici zitten te reviewen :P

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 15-01-2011 15:42 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.