Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosonik
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-07 16:32
Hebben mensen ervaring met de Samsung SF310 series? Volgens mij is dit de Q330 in een nieuw jasje (ook een i3 met 310m grafisch kaartje), en een batterij die het als ik het zo lees een uurtje (!!!) langer uithoudt. Er zijn echter veel mixed emotions qua reviews, met name omdat het touchpad wat gekkigheidjes heeft (ik denk dat ik er prima mee zou kunnen leven maar de professionele reviewer vind het hierdoor blijkbaar een grote afrader.)
reviews: http://www.notebookcheck.net/Samsung-SF310.39543.0.html
pricewatches:
pricewatch: Samsung SF310-S01NL
pricewatch: Samsung SF310-S03

Nu zie ik in de pricewatch zelfs al apparaten staan met achtervoegsel SF310-03 wat mij suggereert dat het om een 3e generatie gaat. Weet iemand of dit klopt (het apparaat schijnt vrij nieuw te zijn in de pricewatch) en belangrijker: Of hiermee de touchpad-onzin is opgelost. Overigens staat zelfs de -02 niet eens op de officiële samsung site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens die ene site is het +100 minuten in accuduur, dus 1 uur en 40 minuten!

Wel vreemd, want de specs zijn gelijk aan de Q330 eigenlijk en de accu is ook maar 61Wh als ik zo google (De Asus U30Jc heeft 85Wh bv). Volgens mij had de Q330 dat ook. Dus ik zou het vreemd vinden als ze opeens zoveel hebben weten te sleutelen aan het verbruik.

Eerlijk is eerlijk, het verbruik van de Q330 zat bij notebookcheck wel veel te hoog. Afgegaan op de U30Jc en de kleinere accu meerekenen had mij 5 uur aan de Q330 gehangen. Maar reviews vergelijken is toch al bijna onmogelijk op de accu wegens uiteenlopende testmethoden... Hoe dan ook lijkt het me wel een behoorlijke vooruitgang bij Samsung. Al zou ik hem nog bij notebookcheck ofzo willen zien, want dan pas heb ik echt vertrouwen in die reviews.

S03 lijkt me niet de 3e generatie, dan heb je toch vaak een ander typenummer voor de streep. Dit is eerder de 3e config. Zo te zien heeft die gewoon de snellere Core i3 380M. Kan best zijn dat die gunstiger in te kopen is voor Samsung ofzo. Dan komt er een ander achtervoegsel omdat het een andere config is, maar veranderd er niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorta
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik ben vorige week mijn 2230 euro Vaio Z verloren in het OV :(. Had dringend een nieuwe laptop nodig (3 weken wachten op de U36 zat er dus niet in), eventueel een goedkope netbook.

Na een 2 lange dagen researchen twijfelde ik tussen de 1215N (gewoon even snel/tijdelijk) en de U31 (toch iets meer long-term). Paradigit had de leuke variant van de U31 las ik hier eerder. Gebeld naar Paradigit @ Koningsplein Amsterdam, beide laptops waren beschikbaar.

Eenmaal daar aangekomen... stond er nog een U30Jc. :D Het was de laatste, showroom model, maar achter glas dus geen gebruikerssporen. 680 euro, gekocht! En vervanger van mn Vaio Z zeker niet, maar de prijs/kwaliteit verhouding is top en daarom ben ik toch tevreden. Heb even op een rijtje gezet hoe erg ik ben 'gedowngrade' en hoe erg ik het ga merk met hoe ik de laptop gebruik.

Vaio Z ---> U30Jc
Processor: Intel Core i5 ---> nu i3 (ga ik denk ik niet merken)
Geheugen: 8 GB RAM ---> nu 4GB (ga ik zelden merken)
Opslag: 128 GB SSD ---> nu 500 GB HDD (7200 rpm) (ga ik wel merken)
Scherm: 13,1 inch, Full HD (1920x1080) ---> nu 13,3 inch (1366x768) (ga ik zeer zeker merken :()
Videokaart: GeForce GT 330M ---> nu 310M (ga ik zelden merken, ik game niet)
Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate ---> nu Win 7 Home (ga ik niet merken)
Backlight toetsenbord ---> nu niet (ga ik zelden merken)
DVD drive ---> ook
3 USB ports ---> ook
HDMI port ---> ook
Batterij: gaat bij de U30Jc zo'n 150% langer mee dan dan Vaio Z, dus yay!
Gewicht en size: ik mis mn Vaio.
2230 euro ---> 680 euro. :D

Ik ben al 5+ jaar gewend aan Full HD op mn laptop, en op de Vaio Z was het echt een genot. Daarom voelt overstappen naar een 1366x768 scherm als de zwaarste downgrade. Daarnaast vind ik de verticale kijkhoek van de U30Jc wel erg tegenvallen. Zwart is niet zwart maar grijs. Toetsenbord voldoet, jammer van het beetje flex.

Kortom, tevreden met de kracht en accuduur, ontevreden met het scherm, size/gewicht accepteer ik. Ik denk er wel over na om over 4 weken deze U30Jc weer te verkopen om voor de U36 te gaan. Hopend op een beter scherm en size/gewicht is voor mij belangrijk. Even de reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet dat maar, Asus gaat geen FHD in een 13,3" notebook stoppen en ook niet beter. En de U30Jc is lomp, maarja, die accu weegt ook wat en daar komt het meeste gewicht vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even terug te komen op mijn vorige verzoek:
Ik was in de Media Markt, probeerde de 13" MacBook Pro uit, en nu weet ik zeker dat het een MacBook Pro wordt.
Verlicht toetsenbord, hele fijne Touch Pad gestures, dat is allemaal heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 16 januari 2011 @ 09:19:
Vergeet dat maar, Asus gaat geen FHD in een 13,3" notebook stoppen en ook niet beter. En de U30Jc is lomp, maarja, die accu weegt ook wat en daar komt het meeste gewicht vandaan.
Uiteraard, maar je zou denken dat er wel aftermarket panelen zouden zijn, maar dat is dus niet het geval: de enige panelen met hogere resolutie zijn 16:10 (MBA, thinkpad/dell zakelijke lijk) of 13.1" varianten uit een kapotte vaio Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zat idd net ook even te zoeken op ebay, maar kon ook niks vinden. Was wel even nieuwschierig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een protip voor de mensen met een U30JC die ook graag de quick launch bar (of überhaupt hun taskbar customizen) gebruiken in W7 (die standaard niet geactiveerd is). Bij mij wilde Windows door een bug niet de layout van de taskbar opslaan, zodat het na elke reboot weer op de standaard view was ingesteld. Het installeren van deze hotfix verhielp dat.

Zie hier het knowledgebase artikel. Ik weet dat er staat dat je moet bellen met die pipo's van support, maar de eerste link geeft je meteen de setup (althans, de echte link wordt dan naar je toegemaild).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de liefhebber hier een (Duits) forumdraadje over de u36jc..laat dat ding nou maar snel in NL arriveren!

http://www.hardwareluxx.d...markt-angebot-777913.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Loki.Nya schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:02:
Ik ben op zoek naar een 13 inch laptopje onder de €500. Hij zal vooral gebruikt worden voor het normale internet/youtube en office werk, af en toe een spelletje, maar het belangrijkste is dat ik hem aan kan sluiten op de tv voor HD films en roms.. Nintendo 64 zal wel het zwaarste zijn wat hij moet kunnen draaien.

Ik zit zelf een beetje te twijfelen tussen de Lenovo Thinkpad Edge 13 (NV322MH) en de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NV338MH)

http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/274116;268383

NV322MH
13,3 inch
Processor AMD Turion X2 K625 @ 1500 MHz
4 GB (DDR2 volgens pricewatch)
500 GB @ 5400 rpm
ATI Mobility Radeon HD 4250 (500 MHz)(Radeon 6310 volgens meerdere webshops)

NV338MH
13,3 inch
AMD Turion II Neo Dual-Core K685 @ 1.8GHz
4GB DDR3 (DDR2 volgens Azerty.nl)
320 GB @ 5400rpm
Radeon HD 4225 (380Mhz)

500 of 320GB maakt mij niet zo veel uit, maar processor en video kaart wel. Wat zal de beste keuze zijn voor mijn wensen? Snellere video kaart of processor? Ik kom er zelf niet echt meer uit.
Ik kan helaas geen reviews vinden.
Ik ben op zoek naar een 13" laptop voor onder de € 500 voor me zusje en ik kwam toevallig ook op deze 2 laptops uit, alleen ze wilt het wel graag in het rood hebben. Maar is die er wel? Aangezien ik die niet kan vinden. Van de 11" variant kan ik wel de rode vinden.

Trouwens ik kwam er net achter dat er een cashback actie is van € 100,-. Dit staat op de site van laptopshops, maar ik neem aan dat het geld bij elke webwinkel waar je hem aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorta
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:23:
Om even terug te komen op mijn vorige verzoek:
Ik was in de Media Markt, probeerde de 13" MacBook Pro uit, en nu weet ik zeker dat het een MacBook Pro wordt.
Verlicht toetsenbord, hele fijne Touch Pad gestures, dat is allemaal heel handig.
Met 'beter scherm' doelde ik niet gelijk op Full HD.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik echt voor de U36JC ga, maar hoelang zal het nog duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:42:
[...]

Ik ben op zoek naar een 13" laptop voor onder de € 500 voor me zusje en ik kwam toevallig ook op deze 2 laptops uit, alleen ze wilt het wel graag in het rood hebben. Maar is die er wel? Aangezien ik die niet kan vinden. Van de 11" variant kan ik wel de rode vinden.

Trouwens ik kwam er net achter dat er een cashback actie is van € 100,-. Dit staat op de site van laptopshops, maar ik neem aan dat het geld bij elke webwinkel waar je hem aanschaft.
Grote kans dat de 13" rode versie niet in NL leverbaar is, hij staat wel in de pricewatch, maar zonder shops die hem ook echt verkopen...

Die actie is voor iedere shop natuurlijk, anders zou het geen actie vanuit lenovo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:08

Tuxie

En WeL nU!

Toevallig was ik bij een Duitste Conrad winkel van het weekend, maar ook daar wordt de UJC36C pas eind januari geleverd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>Xorta
Nooit geweten dat ik het over 'beter beeld' had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuxie schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:36:
Toevallig was ik bij een Duitste Conrad winkel van het weekend, maar ook daar wordt de UJC36C pas eind januari geleverd.....
Die laptop ken ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:17:
de u36jc ligt voor 727 euro in de Duitse Mediamarkt..da's wel erg goedkoop!
Ligt deze bij alle Media Markten in Duitsland? In Nederland zit er namelijk verschil tussen elk filiaal...

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:59
Bolletje92 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:36:
Leuk, mijn Acer 3810 is aan het kapot gaan :/ De backlight is rechtsonder lichtelijk kapot (zwarte waas). Hij maakt ook een hoog piep-geluid.

Nu heb ik even gezocht en dat schijnt een bekend probleem te zijn met de 3810 en de 4810. Gelukkig heb ik ook nog Acer Advantage erbij genomen (heb je 3 jaar garantie en prioriteit ofzo). Dus dat zal wel goedkomen hoop ik qua reparatie. Wel jammer, het is een heel mooi ding, nog geen half jaar oud. Ik had hem ook zeer weinig gebruikt, dus ik ben benieuwd waardoor het komt.

Hebben meer mensen last van dit euvel?
Ik heb ook de Acer 3810, maar de mijne werkt perfect. Die heb ik nu 1.5 jaar. Ik heb m ook niet teruggestuurd toen ze met een terugroepactie kwamen.

Je schrijft (en de tweaker onder jou), dat je de Acer pas 6 maanden hebt. De 3810 is toch al vrij lang uit productie en al lang opgevolgd door de 3820?? :?

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staan er nog geen Sandy Bridge laptops in de pricewatch? Ik keek even vluchtig maar kan (nog) niet specifiek op zo'n processor zoeken. Bij de losse moederborden en processors kan het wel al, zoeken bijv. op voetje 1155...

//edit: Oeps verkeerd gekeken, ik zocht op <14" dus nog geen resultaten. Maar het begint te komen want van 15.6 tot 18.4 inch toch al 17 resultaten, dat is best snel.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor nog geen 400,- lust ik wel een NV322 eigenlijk maar ik zag ook dat eind februari de eerste fusions (E-350) voor net onder de 500,- geleverd gaan worden... What to do, what to do. :X
Is dan wel een 11,6" ipv een 13,3". (Sony Vaio YB1S1E)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, accuduur vd prestaties. De Edge is kwa prestaties een stukje beter, tenminste rekenkracht, Fusion daarentegen zal veel langer op de accu meegaan (zo'n 7 uur bij het internetten) en is grafisch sterker.

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 17-01-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
die e-350, die processor die daarbij zit was redelijk langzaam toch? dus echt gamen kan daarmee ook niet als ik het goed begreep?

Nou is dat gamen voor mij toch niet zo belangrijk maar is het dan de moeite om te wachten op die e-350? of kan ik dan beter nu snel zo'n lenovo bestellen? of de asus u31f? want die doet net zo lang met de accu als de e-350 en de processor is een stuk sneller toch? en die is ook sneller als de lenovo edge met amd processor geloof ik?

vind die samsung sf310 ook wel een goede deal maar ik wil geen witte....en die hp dv3 ben ik toch een beetje bang omdat er niks bekend is van de accuduur.

iemand een idee wat het beste is..? laptop gaat vooral mee naar school voor office, msn, muziek, af en toe een film dus ben niet zo heel veeleisend haha:P maar naar die u31f heb ik niet echt gekeken omdat die ''maar'' een p6200 processor had..maar in principe zou dat ruim voldoende zijn?
Zou wel leuk zijn als ik er bijvoorbeeld toch football manager op zou kunnen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De processor van de E-350 zit tussen de snelste dualcore Atom en de Celeron SU2300. Dus de Asus en Lenovo zijn zeker een stuk sneller, zeker de Asus. Wel is het zo dat de meeste games toch zwaar leunen op de GPU, en dat de E-350 dus wel goed scoort vanwege de goede GPU, net zoals je op een Atom met IOn netbook ook wel een game kan spelen (natuurlijk niet op high).

Wel kun je net zo goed de Asus nemen, die is qua rekenkracht veel sneller (wel 2x zo snel als de E-350). Vergeet overigens niet dat de accuduur van bijna 7 uur voor de E-350 met 51Wh accu is, terwijl Asus er 85Wh voor nodig heeft. De E-350 notebooks zullen dus wel veel zuiniger zijn (7-7,5W verbruik tegenover 11W voor de Asus) en door de kleinere accu ook lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 10:12
[...]

Wow, 1000 keer bedankt! Ik had die actie nog niet eens gezien. Nu word de keuze wel erg makkelijk voor mij.

Ik ben zelf niet zo dol op zo'n glimmende vingerafdrukmagneet en was al op zoek naar een mat zwarte, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bijl87
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-02 11:11
Kijk ook even bij verschillende winkels... de configuratie kan nogal verschillen. Zo heeft deze NV322MH volgens de specs een heuse ATI 6310 i.p.v. de 4225.
De benchmarks die ik heb kunnen vinden van de 6310 waren van het nieuwe Brazos platform, dus ik weet niet of je die resultaten mag vergelijken met de 4225, maar men was er erg te spreken over de GPU prestaties.

Het zou natuurlijk ook een fout kunnen zijn bij centralpoint....

Edit: PS. als je op de Lenovo cashback site bij producten kijkt dan staat de NV322MH er inderdaad tussen

[ Voor 18% gewijzigd door bijl87 op 17-01-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:00:
Een Radeon 6310 is sowieso onmogelijk, want dat is de integrated videochip van de E-350 Fusion processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RookieRooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 15:10
Over de Lenovo NV322MH: Van de eerste vier sites uit de pricewatch (Afuture, PC-Connected, Max ICT en 4Launch) geven er toch drie aan dat er een Radeon 6310 in zou zitten..

Video is voor mij niet belangrijk maar ik zou wel graag een mat exemplaar willen hebben. Alleen 4Launch geeft specifiek aan dat het om een 'Glanzend zwart' exemplaar gaat, weet iemand of mat/glanzend gekoppeld is aan het model/type (NV322MH) ? Of zijn er zowel matte als glanzende NV322MH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RookieRooster schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:59:
Over de Lenovo NV322MH: Van de eerste vier sites uit de pricewatch (Afuture, PC-Connected, Max ICT en 4Launch) geven er toch drie aan dat er een Radeon 6310 in zou zitten..
Wij kunnen het ook niet helpen dat iemand in de hele informatiekten een fout heeft gemaakt en de meeste shops dat klakkeloos overnemen. Neem maar aan dat het absoluut onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
bijl87 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:22:
Edit: PS. als je op de Lenovo cashback site bij producten kijkt dan staat de NV322MH er inderdaad tussen
Hmm, das wel nice, 100 euro cashback op dit model:
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NV13CMH)

Zit te twijfelen tussen bovenstaande edge of een HP dv3-4150ed . Ik wil geen Asus omdat ik zelf al een U30A heb gehad, prima ding, maar ik vind de "plastic" look maar niks. Ik heb voor 1 februari een nieuwe notebook nodig, maar heb nou niet echt nieuwsberichten gezien van laptop die me aanspraken?

Edit:
Er komt btw sowieso een SSD in dus CPU-kracht is meer dan zat, enkel de batterijduur is dan nog interessant om naar te kijken.

Hm deze heeft ook een kans:

Maar die ik moet eerst van dichtbij gaan bekijken, rare curve erin. :p

[ Voor 16% gewijzigd door Vraaag op 17-01-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:05:
[...]

Wij kunnen het ook niet helpen dat iemand in de hele informatiekten een fout heeft gemaakt en de meeste shops dat klakkeloos overnemen. Neem maar aan dat het absoluut onmogelijk is.
Zelfs bij Lenovo zelf wordt/werd (ik kan ze niet meer vinden op de website) dat verkeerd aangegeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraaag schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:06:
Hm deze heeft ook een kans:

Maar die ik moet eerst van dichtbij gaan bekijken, rare curve erin. :p
Die zag ik ook, over design gesproken, mooi ding.
http://www.notebookcheck....F210-Netbook.44092.0.html

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/f968b2acd6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/7e6f545d98.jpg

Hij valt alleen niet echt in de scope van deze thread.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:33:
[...]

Die zag ik ook, over design gesproken, mooi ding.
http://www.notebookcheck....F210-Netbook.44092.0.html

[afbeelding]

[afbeelding]

Hij valt alleen niet echt in de scope van deze thread.
Das toch een NF210? :) Ik had het over SF310. :p

Afbeeldingslocatie: http://www.oksibil.com/wp-content/uploads/2010/12/Samsung-SF310-1-800x663.jpg

Ziet er eigenlijk best goed uit, is kijken of ik een winkel kan vinden waar ik hem ook even kan vasthouden. :p

[ Voor 26% gewijzigd door Vraaag op 17-01-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:31:
[...]

Zelfs bij Lenovo zelf wordt/werd (ik kan ze niet meer vinden op de website) dat verkeerd aangegeven. ;)
Ik kon de specs er laatst niet vinden. Kan ook zijn dat ze al een Edge met Fusion op de site hadden, want volgens mij gaan die er wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hadden jullie al de eerste review gezien van de u36jc?
http://translate.google.n...iew-Asus-U36JC-37&act=url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bijl87
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-02 11:11
Aha erlebnis; stom.
Ik volg dit topic af en toe maar was de opmerking van GENETX vergeten.
Ik denk dat het design van de 310 hetzelfde is als de 210? Met uitzondering van het keyboard want de 310 is 3.3 inch groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosonik
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-07 16:32
SF310 ziet er inderdaad heel interessant uit. Veel reviews geven echter aan dat het touchpad belachelijk slecht is... Tja ik kan me niet voorstellen dat Samsung het niet zelf effe pobeerd, en het lijkt me ook een onderdeel dat makkelijk te vervangen als het design aangepast moet worden... Lijkt me een typisch gevalletje van zelf even proberen in de winkel.

Eerder maakte iemand trouwens ook de opmerking dat het opvallend was dat deze batterij langer meeging. Het blijkt om een licht verbeterde Li-Ion te gaan: Wikipedia: Lithium-ion-polymeer-accu .

(Bron: http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=prd_detail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:31:
[...]

Hier dus en blijkbaar ook op de 11" NVZ24MH volgens de Lenovo site, dus ze geven het zelf niet goed aan. De NV338MH staat er niet eens bij.
Anyway, ik ga gewoon voor de NV338MH en doe er even een tas, muis en dvd brander bij en zit dan nog steeds flink onder mijn €500 budget door die actie.

Ik hoop dat ik binnenkort tijd heb om een review te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-07-2018
Ik heb nu een paar dagen mn Hp dv3-4150. Heb hem gekocht voor €749,- bij Bol.com
Ben er heel erg te spreken over. Alles werkt super vlot. HD films kijken gaat prima in de trein bv. en af en toe een spelletje spelen is ook geen probleem. Heb afgelopen weekend even Call of Duty 2 (de oude topper) gespeeld en ging prima. Er zit trouwens ook bluetooth op (staat niet in de pricewatch). Ik moet helaas wel constateren dat de Accuduur niet zo super is, met 3 uur mag je hem wel aan de lader doen. Ik ben er echter wel van overtuigd dat je voor dit bedrag wel een van de beste prijs/prestatie hebt (afgezien van de iets mindere accuduur). Met een 2,4 Ghz i3, 500GB 7200 Rpm, HD5470 en alle opties die je mag verwachten voor een 13,3'' voor dit bedrag. Ik ben ook erg te spreken over het toetsenbord.Het scherm is trouwens ook erg helder als je het contrast op op max zet. Veel helderder dan m'n netbook op z'n max. Laptop voelt ook degelijk aan. Als een van jullie geïntereseerd is in deze laptop of nog vragen heeft zijn ze welkom. Ikzelf denk dat als je genoegen neemt met een accuduur van 2,5 / 3 uur dat dit een van de betere keuzes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
jammer van die accuduur..

die lenovo NV338MH deze heeft een kleinere hd maar iets snellere processor dan dan de NV322MH toch?

en dat is ook het enige verschil ofniet? denk dat ik die maar bestel, lekker goedkoop en kan weer een tijdje vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met die cashback actie van Lenevo dan? Geld die actie voor iedereen?
want zie dat je bij persoonlijke gegevens dan firmanaam/ambtelijke instantie moet invoeren + postie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begin nou wel erg onrustig te worden wat betreft die u36...samsung qx310 begint me daardoor steeds meer te bekoren..899,99 euro..ben benieuwd naar die NL'se prijs vd 36! in februari komt er van die samsung ook nog eens een versie met snellere i5 voor 40 euro minder uit..nog meer qx310 fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
--_-- schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:39:
jammer van die accuduur..

die lenovo NV338MH deze heeft een kleinere hd maar iets snellere processor dan dan de NV322MH toch?

en dat is ook het enige verschil ofniet? denk dat ik die maar bestel, lekker goedkoop en kan weer een tijdje vooruit
Dat heb ik een paar pagina's terug al gezegd.. Daarbij zijn we op GoT, ik mag toch aannemen dat je zelf specificaties naast elkaar kan leggen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Aan de hand van dit topic hier ook een U31f bezitter.
Meteen win7 prof 64 bit erop gezet, maar nu zit ik met het probleem dat ik wlan niet aan de praat krijg. Ik heb alle drivers proberen te installeren van de Asus site, maar ik heb het nog niet voor elkaar... De hardware id's die ze beschrijven zit ook niet in mijn laptop :s

Windows maakt er een: Realtek RTL8191Se Wireless LAN 802.11n PCIE-E NIC van
met zo'n hardware id: PCI\VEN_10EC&DEV_8171

Ik kan ook nergens weer vinden waar alle geinstalleerde drivers zijn :S

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat bedoel je met niet aan de praat krijgen precies?

Vragenlijstje:
1, Heb je de driver wel?
2. Wil die driver ook installeren?
3. Staan er nog uitroeptekens in apparaatbeher?
4. Heb je wel eerst alle Asus ATK-componenten en Wireless Console 2 geïnstalleerd?

Last but not least, heb je van Asus ook een driver CD gekregen? Want die wil ik je aanraden te gebruiken (eventueel overzetten op USB Stick). Asus heeft namelijk een geniale tool om alle drivers aan te vinken en alle crapware uit te vinken, daarna gaat ie gewoon alles netjes installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Sluit je laptop tijdelijk aan met een kabel ipv wireless, ga naar configuratiescherm -> Windows Update -> Naar updates zoeken -> Kijk bij de optionele updates, grote kans dat daar een driver instaat voor je wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Loki.Nya schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:13:
[...]

Wow, 1000 keer bedankt! Ik had die actie nog niet eens gezien. Nu word de keuze wel erg makkelijk voor mij.

Ik ben zelf niet zo dol op zo'n glimmende vingerafdrukmagneet en was al op zoek naar een mat zwarte, maar helaas.
Haha, ik vond het al zo raar dat niemand over deze cash back begon xD. Alleen jammer, dat er geen rode versie te vinden is van de 13". Dat wordt dan even kijken naar de 11" of 15".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:44:
Hoe zit het met die cashback actie van Lenevo dan? Geld die actie voor iedereen?
want zie dat je bij persoonlijke gegevens dan firmanaam/ambtelijke instantie moet invoeren + postie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag het Lenovo :?

Niveau is hier wel weer erg laag qua inzet hoor... Mensen die geen specs zelfstandig kunnen vergelijken, mensen die niet zelf even achter informatie aan kunnen.... We zijn hier op GoT, geen beginnersweb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel even op de voorwaarden van die cashbackactie. :P
Staan nogal wat vreemde dingen in. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
mja eerst ging het er nog over dat de info van de webwinkels vaak niet helemaal klopt dus dacht check het ff..

maar mijn oprechte excuses hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ik me ook wel voorstellen, maar bepaalde dingen kunnen wij natuurlijk uiteindelijk ook niet weten. Ik heb enkel de kennis om te zeggen of een bepaalde combi onmogelijk is, maar andere zaken zoals een harde schijf kan, binnen bepaalde grenzen, altijd kloppen. Daaraan kan niemand hier op GoT zien of die specificaties van de webshops ook kloppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Enkele berichten zijn verplaatst naar klaasbram in "[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook decem..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

GENETX schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:56:
Last but not least, heb je van Asus ook een driver CD gekregen? Want die wil ik je aanraden te gebruiken (eventueel overzetten op USB Stick). Asus heeft namelijk een geniale tool om alle drivers aan te vinken en alle crapware uit te vinken, daarna gaat ie gewoon alles netjes installeren.
Vraaag schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:28:
Sluit je laptop tijdelijk aan met een kabel ipv wireless, ga naar configuratiescherm -> Windows Update -> Naar updates zoeken -> Kijk bij de optionele updates, grote kans dat daar een driver instaat voor je wireless.
Tnx voor de reacties. Windows update werkte niet, er stonden geen uitroeptekens in apparaatbeheer, maar de tip van de cd deed het hem! Ik ging er vanuit dat er geen cd in de doos zou zitten omdat er geen ODD in de laptop zit. Meevaller :)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand nog de U30JC wil hebben, ze hebben er nog eentje in Paradigit Leiden. Ik heb hem gereserveerd maar ga denk ik toch voor de U36. (Hij heeft maar 2 dagen als showmodel gestaan en hij ziet er ook nog echt top uit!)
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren even langs paradigit gegaan voor de u31f, kon hem alleen niet werkend zien.
Weet iemand/u31f bezitter hoe het zit met het geluid/herrie en warmte? Er zijn bijna geen reviews te vinden over dit ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net een samsung qx310 gekocht. had geen tijd meer om te wachten op de u36..fraai apparaat ook deze samsung! mochten er vragen zijn..shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:59:
heb net een samsung qx310 gekocht. had geen tijd meer om te wachten op de u36..fraai apparaat ook deze samsung! mochten er vragen zijn..shoot!
Dat is ook een mooi ding! Hoe bevalt ie tot nu toe? :p (denk aan toetsenbord, snelheid, etc?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben hem op t moment aan t opladen..dus heb hem nog niet aan gehad..maar het toetsenbord werkt 'droog' heerlijk..mijn eerste chiclet..maar de snelheid zit er al aardig in! en wat een heulek formaat ook 13 inch..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
[...]

Je hebt blijkbaar geluk. Ik heb even met Blencom ICT Solutions gemaild met de vraag of ze de NV338MH ook in het mat zwart hebben en kreeg als antwoord dat hij alleen in het rood verkrijgbaar is.

edit: en er zit 2GB in, geen 4GB.

Naja, niet mijn keuze, maar zal 'em morgen bestellen.

Gaat lekker bij Lenovo met hun informatieverstrekking. :F

[ Voor 4% gewijzigd door Loki.Nya op 20-01-2011 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:17
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:59:
Welke qx310 heb je, de s02 of s03?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

02..03 is pas vanaf maand 02 te leveren als je even researchjes had gepleegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:35
Een kleine tip voor studenten die de macbook air willen kopen:

Als je via surfspot.nl -> partnershops gaat is deze laptop voor € 1.194,76 te koop bij apple.
Dat scheelt toch weer zo'n 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Voor mijn werk heb ik nu een Lenovo Thinkpad X201i met een Core i3-370m. Helaas een vrij kale versie zonder BT, webcam, vingerafdruk lezer, maar gelukkig wel met een 6-cell batterij.

Had het eigenlijk niet voor het kiezen, maar ik wilde een kleine laptop omdat ik nu nog met een bakbeest van Dell rondliep. De IT kwam met deze laptop aanzetten en na een dagje werken ben ik wel tevreden eigenlijk. Het ontbreken van BT en webcam in deze laptop moet ik helaas zelf aanvullen, maar met de 6-cell batterij haal ik in ieder geval ongeveer 4,5 uur op de batterij denk ik.

Thinkpads zijn natuurlijk erg robuust en ik mag zelfs een kopje water laten omvallen op het toetsenbord, maar heel mooi is de laptop niet. Het matte scherm met led backlight is zeer fijn en fel. Kleuren zijn voldoende voor het werk wat ik er mee doe.

Het is niet de dunste en mooiste laptop die er is, maar wel een van de robuuste laptops en het heeft een mat scherm. Zelf kiezen we voor de Asus U35Jc voor mijn vrouw. Die haalt volgens mij zelfs bijna een volle werkdag met de standaard batterij.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
diederik77 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 02:28:
Een kleine tip voor studenten die de macbook air willen kopen:

Als je via surfspot.nl -> partnershops gaat is deze laptop voor € 1.194,76 te koop bij apple.
Dat scheelt toch weer zo'n 80 euro.
Welke student weet dat nou niet...

Dat is nog niks, helaas heeft Apple dat ACS abbo afgeschaft. Koste je 80 euro als student en kreeg je 20% korting op een mBP, dus dat werd samen 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 01:51:
02..03 is pas vanaf maand 02 te leveren als je even researchjes had gepleegd..
Daarin heb je gelijk. Had in de pricewatch alleen gekeken naar de eerste prijsvermelding.
Mijn keuze voor een thin&light gaat ook tussen een Asus U36 en een Samsung qx310. Deze modellen springen er mbt specificaties / prijs voor mij uit.
Voor de rest zit ik in dezefde situatie als jij, dwz dat mijn voorkeur naar de U36 gaat, maar deze nog niet beschikbaar is in Nederland.
Heb je na het opladen al wat geprobeerd met de qx310?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja..na opgeladen te zijn aangezet..installeert zoals gevreesd aardig wat ongewenste zut. straks even zin maken om een verse windows te installeren dus...voor de rest vind ik het scherm best redelijk. touchpad vind ik matig..maar zal denk ik even naar de instellingen hiervan moeten kijken. t enige wat me nu irriteert is dat de powerknop, en een wifi-knopje blauw verlicht zijn..heb je dus steeds in zicht omdat die voor t scherm geplaatst zijn...wat wel heel cool is...als je de laptop dichtklapt schakelt ie uit..klap je m dan weer open..zit je binnen een paar seconde opgestart en wel op je bureaublad..ssd kan wat dat betreft nog effies wachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:03:
ja..na opgeladen te zijn aangezet..installeert zoals gevreesd aardig wat ongewenste zut. straks even zin maken om een verse windows te installeren dus...voor de rest vind ik het scherm best redelijk. touchpad vind ik matig..maar zal denk ik even naar de instellingen hiervan moeten kijken. t enige wat me nu irriteert is dat de powerknop, en een wifi-knopje blauw verlicht zijn..heb je dus steeds in zicht omdat die voor t scherm geplaatst zijn...wat wel heel cool is...als je de laptop dichtklapt schakelt ie uit..klap je m dan weer open..zit je binnen een paar seconde opgestart en wel op je bureaublad..ssd kan wat dat betreft nog effies wachten dus!
Bedankt voor de info. Helaas is het met de meeste consumenten laptops zo dat er veel bagger op zit, waardoor een clean install aan te raden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:03:
wat wel heel cool is...als je de laptop dichtklapt schakelt ie uit..klap je m dan weer open..zit je binnen een paar seconde opgestart en wel op je bureaublad..ssd kan wat dat betreft nog effies wachten dus!
Dan gaat ie niet uit, maar in de slaapstand. En dat heeft elke laptop hoor :) Zelfs je desktop als je hem in de slaapstand knalt.

Let op dat de slaapstand betekend dat je geheugen gewoon aan blijft. Daardoor verbruikt je laptop nog de nodige energie en zal je accu dus leeglopen. Niet schrikken als je accu dus de volgende dag ineens behoorlijk wat energie is kwijtgeraakt.

[ Voor 21% gewijzigd door GENETX op 20-01-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens het volgende filmpje kan hij zo 3 dagen uit staan..

YouTube: Samsung Fast Start technology lets Netbooks resume from standby faster - Hands-on at IFA 2010

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:06:
[...]

Dan gaat ie niet uit, maar in de slaapstand. En dat heeft elke laptop hoor :) Zelfs je desktop als je hem in de slaapstand knalt.

Let op dat de slaapstand betekend dat je geheugen gewoon aan blijft. Daardoor verbruikt je laptop nog de nodige energie en zal je accu dus leeglopen. Niet schrikken als je accu dus de volgende dag ineens behoorlijk wat energie is kwijtgeraakt.
Ik had het ooit getest: de accu verliest ongeveer 1% capaciteit per uur. +- 10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Diederik77

Ik denk niet dat de gemiddelde student zo"n macbook kan aanschaffen zonder de hulp van mama of papa. Persoonlijk vind ik het zelf vrij duur, voor het gene wat de gemiddelde student ermee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog hoe lang het gaat duren voordat de U36JC in NL verkrijgbaar is? Ik wil hem eigenlijk wel begin Februari hebben:S
Je kan hem ook via ebay kopen zie ik, vanuit de VS voor 860 E met verzendkosten.....
Krijg je ook internationale garantie van ASUS, alleen waar claim je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Laatst online: 13-09 16:51
Je kunt ook even naar een MediaMarkt in Duitsland rijden, krijg je 'm voor 727. Aanbieding t/m eind deze week.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dan een normaal toetsenbord dan? Of een duitse s:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:46:
Heb je dan een normaal toetsenbord dan? Of een duitse s:P
Normaal natuurlijk, dat vinden duitsers veel handiger. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natuurlijk? Weet je het echt heel zeker, want in Duitsland gebruikt men namelijk QWERTZ ipv QWERTY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>GENETX
Dat is volgens mij precies wat Idhollander bedoelt: Voor Duitsers is QWERTZ een normaal toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 00:36:
>>GENETX
Dat is volgens mij precies wat Idhollander bedoelt: Voor Duitsers is QWERTZ een normaal toetsenbord.
Klopt! Was wat sarcastisch neergezet maar ik vind het zo gek dat mensen zich niet even in onze naaste buur verplaatsen. Er wonen 'maar' 82 miljoen mensen in dat land die allemaal qwertz gewend zijn, hoe groot is de kans dan dat er laptops met qwerty verkocht worden? |:(
Het is maar net wat je normaal vind. 8)

Ik weet dat mijn vragen ook niet altijd even intelligent overkomen misschien maar dit is echt een weggevertje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:43
Gezien bij Dixons: https://dixons.nl/artikel...inter_T.w.v._99%2C99_Euro

Wat vinden jullie? Is dat wat? :)

[ Voor 30% gewijzigd door desalniettemin op 22-01-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet dat in het thin & light topic :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:43
oeps verkeerde topic. Mijn excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is geen weggevertje. Waarom? Omdat de gene voor je vraagt of het een normaal of duits toetsenbord betreft. Jij zegt normaal met een sarcastisch ondertoontje. Alleen is nog niet duidelijk of dat normaal ook sarcastisch bedoelt was of niet.

Je leest het toch makkelijk verkeerd, zeker omdat je sarcasme op een forum minder makkelijk kan uitdrukken. Netjes is toch wel om even met small-tags ofzo wat toelichting te geven als het er niet dik bovenop ligt. Veel mensen vertrouwen toch dat anderen het goede antwoord geven op een forum. Nu was dat ook je intentie, maar het kan echt heel makkelijk verkeerd worden opgevat :+

Je kan me overigens wel van de grond rapen als Muisman vanavond een post maakt dat ie voor niets 100km heen en weer terug is gereden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook wel weer gelijk in, ik ben nog van de generatie die in Duitsland met marken betaalde en zich moest legitimeren aan de grens. Voor mij is het dus heel normaal om te weten maar ik snap dat dat tegenwoordig wat minder voor de hand ligt. ;)
100% kans dus dat het qwertz is. De kans dat het qwerty is is net zo groot als dat je hier bij MM een chinese layout vind. 8)
Je kan me overigens wel van de grond rapen als Muisman vanavond een post maakt dat ie voor niets 100km heen en weer terug is gereden :P
Ik hoop het absoluut niet maar ik blijf erin denk ik. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Ga woensdag even naar de MyCom om die SF310 van Samsung te bekijken en als die mij bevalt neem ik hem mee. :)

edit:
Zie niet de dat de 03 versie van die laptop welke een 380M heeft goedkoper is:

Dus ik ga hem bekijken en als ik hem mooi vind dat bestel ik bovenstaande. :p

[ Voor 56% gewijzigd door Vraaag op 22-01-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha maak je geen zorgen:P, ergens in het begin van het topic stond het ook al, en kon de aanbieding niet vinden op MM.de. Ik zit nu serieus te overwegen om via ebay te doen.. 860E is niet heel duur als je kijkt naar wat de pre-order prijzen waren in de NL shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:39:
[...]
Heb je ook wel weer gelijk in...
[...]

"Heb je dan een normaal toetsenbord dan? Of een duitse s:P"

Normaal natuurlijk, dat vinden duitsers veel handiger. :*)

Nou, het was voor mij in elk geval ook geen twijfel dat dit sarcastisch bedoeld was hoor.
Daarnaast, als je overal bij moet gaan zeggen dat iets sarcastisch bedoeld is gaat ook de lol er wel af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:39:
[...]

100% kans dus dat het qwertz is. De kans dat het qwerty is is net zo groot als dat je hier bij MM een chinese layout vind. 8)
mjah of dat dan weer het sarcasme verlengt? De chinese layout is gewoon dezelfde als die wij in nl gebruiken, dus ergens klopt er iets niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>Snowdog
Koreaanse layout is wel anders, maar de Chinese is inderdaad net als hier.
Als je bijvoorbeeld naar een Belgische layout kijkt, dan sluit ik toch liever mijn eigen QWERTY keyboard op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowdog schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:56:
[...]

mjah of dat dan weer het sarcasme verlengt? De chinese layout is gewoon dezelfde als die wij in nl gebruiken, dus ergens klopt er iets niet :P
:D Ja en nee. O-)
Doelde meer op dat je dit toch verrekte weinig ziet bij de MM in Nederland:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/20/Keyboard_layout_Chinese_Traditional.png

Anyhows, ik heb een laptop gekocht. Geen thin en light, nou ja 2,2kg is redelijk licht voor een 15,6" en het is toch nog een HP geworden. Ik probeer het nog 1 keer. :P
G62-B09ED is het geworden voor het sommetje van 475,- bezorgd aan huis.
Hoort hier niet thuis maar ik zou nog even laten weten wat het geworden was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>Idhollander
Het feit is, dat alle tekens die op een Nederlands toetsenbord staan, op dezelfde plek staan in het Chinees.
Dat komt, omdat die Latijnse letters (Pinyin) gebruiken om Chinees te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:43:
[...]

:D Ja en nee. O-)
Doelde meer op dat je dit toch verrekte weinig ziet bij de MM in Nederland:

[afbeelding]

Anyhows, ik heb een laptop gekocht. Geen thin en light, nou ja 2,2kg is redelijk licht voor een 15,6" en het is toch nog een HP geworden. Ik probeer het nog 1 keer. :P
G62-B09ED is het geworden voor het sommetje van 475,- bezorgd aan huis.
Hoort hier niet thuis maar ik zou nog even laten weten wat het geworden was. ;)
Apart, woon zelf in China, maar heb dat toetsenbord nog nooit gezien :P
Leuk dat t bestaat iig, Koreaans toetsenbord is idd wel anders die heb ik ook een, maar koreaans is ook wat beperkter in het aantal tekens :P
Sry voor de offtopic en congrats met de laptop ^^ 2,2 is idd netjes voor 15 inch, ik ben zelf nog altijd aan het wachten op de opvolger van de 3820, hopen dat acer een beetje opschiet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowdog schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:10:
Sry voor de offtopic en congrats met de laptop ^^ 2,2 is idd netjes voor 15 inch, ik ben zelf nog altijd aan het wachten op de opvolger van de 3820, hopen dat acer een beetje opschiet :P
Gewicht deed het hem inderdaad, nou maar hopen dat dat geen 'vanaf' gewicht was en het ding alsnog 3,5kg weegt want dan gaat hij retour. O-)
Die 2,3" extra is geen probleem maar hij moet gewoon niet te zwaar zijn. Heb van mijn werk een tijd een 17" gehad en dat vond ik echt een drama, als ik spierbundels wil kweken ga ik wel naar de sportschool. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowdog schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:10:
[...]
Apart, woon zelf in China, maar heb dat toetsenbord nog nooit gezien :P
Even een offtopic vraagje: Zijn dat echt maar alle chinese tekens op dat toetsenbord plaatje? Ik probeerde laatst de letters/tekens van de chinese taal te ontrafelen in een chinese film a.d.h.v. de ondertitels. Maar ze gebruiken volgens mij tekens voor lettergrepen en niet voor losse letters. :) Dus volgens mij zijn er veel meer tekens dan bijv. onze 26 letters, dus heel erg moeilijk te leren lijkt mij, klopt dat? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 01:29:
[...]

Even een offtopic vraagje: Zijn dat echt maar alle chinese tekens op dat toetsenbord plaatje? Ik probeerde laatst de letters/tekens van de chinese taal te ontrafelen in een chinese film a.d.h.v. de ondertitels. Maar ze gebruiken volgens mij tekens voor lettergrepen en niet voor losse letters. :) Dus volgens mij zijn er veel meer tekens dan bijv. onze 26 letters, dus heel erg moeilijk te leren lijkt mij, klopt dat? :)
zijn meer dan 10000 tekens geloof ik dus dat zijn ze niet allemaal, geloof dat je om de krant te lezen er "maar" 4000 hoeft te kennen though, die worden het meest gebruik. Sommige tekens zijn wel weer van elkaar zijn afgeleid, maar toch. Spreken is ook al niet heel makkelijk, doordat ze 4 manieren hebben om hetzelfde woord uit te spreken en het zo 4 betekenissen heeft. Je kan dus gerust zeggen dat Chinees niet de meest relaxte taal is om te leren. Spreek zelf dan ook heel beperk Chinees en kan 't niet lezen/schrijven :P Maja ga volgende maand chinese cursus volgen op de uni hier, dus hopen dat dat een beetje helpt. Verder is elk teken idd een lettergreep of woord afaik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>Snowdog
私は中国語ができません、でも私は少し日本語ができます。 (Ik kan geen Chinees, maar wel een beetje Japans.)
Anyways, mijn ervaring met Japans is, dat alle tekens worden ingevoerd met Latijnse letters.
Bijvoorbeeld: Als je "sugoi" intikt op het toetsenbord, krijg je 「すごい」.
In het Chinees is dat niet anders (heb het ook een keer geprobeerd, maar het is een stuk moeilijker, omdat er in het Chinees meer accenten zijn).

Maar ik denk dat we dit beter in een Direct Message verder kunnen bespreken, want we gaan nogal offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, bedankt voor de info mannen. Toch nog ingewikkelder dus dan ik al dacht. :)
Ik zal er ook over ophouden om het topic niet te vervuilen. Succes met de studie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>gekkejopie2
Om alleen maar 1 ding toe te voegen: Noem een dame geen man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:23:
>>gekkejopie2
Om alleen maar 1 ding toe te voegen: Noem een dame geen man.
Oeps, excuses! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:03
ChiLLeR schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:33:
Toch net nog even gebeld met sony, en het valt heel waarschijnlijk toch nog onder de garantie dus ze gaan mijn laptop ophalen en pogen te repareren.
Ik wil toch even terug komen op deze post van mij.
Inmiddels heb ik mijn laptop terug van Sony en ik moet echt zeggen alle lof voor de service.
Laptop aangemeld, 2 dagen later kwam UPS met speciale verzend doos. 3 dagen later kreeg ik SMS van sony dat de laptop bij het service center was gearriveerd. En een week later lag de laptop alweer klaar op mijn bureau met daarin een briefje wat er gedaan was.
De volgende componenten zijn vervangen:
- moederbord
- LCD scherm
- harddisk
- touchpad
- housing

Een hele boel (of dat normaal is na 1jaar is weer een andere discussie) maar wel perfect en alles werkt weer. Dus bij deze alle _/-\o_ aan Sony. Mag ook wel een keer gezegd worden.

>> Signature?

Pagina: 1 ... 5 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.