Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
ik vraag me af waarom ze niet gewoon een nieuwe hebben geleverd..
De cpu voelt snel genoeg aan, in de korte tijd dat de U250 heeft aangestaan. Ik wil wel nog even wat meer testjes doen voor een beter beeld.
De HD4225 is sneller dan de 4500HD en dat is te merken in de games. Hogere instellingen zijn mogelijk bij FC1 en FO2.
AMD powernow heb ik nog niet werkend gekregen (driver oid?). De cpu draait nu continu 1300.
De fsb is in 5 stappen op te voeren naar 2xx *6.5 (zal zsm even kijken wat het was). Eh, erg leuk dat het kan...
Tot nu toe erg tevreden iig... maar een SSD en een extra 2GB-reepje maakt het toch een betere notebook
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC
_██_
(ಠ_ృ)
Nee vroeger had je een driver voor Cool'n'Quiet nodig (powerNOW is sowieso heel wat andersCheshire schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:16:
Heb mn U250 sinds zaterdag binnen (429,-). Het design vind ik goed geslaagd en de machine heeft een zeer prettig toetsenbord. Minpunt is de vingerafdrukkenJe blijft poetsen...grrr
De cpu voelt snel genoeg aan, in de korte tijd dat de U250 heeft aangestaan. Ik wil wel nog even wat meer testjes doen voor een beter beeld.
De HD4225 is sneller dan de 4500HD en dat is te merken in de games. Hogere instellingen zijn mogelijk bij FC1 en FO2.
AMD powernow heb ik nog niet werkend gekregen (driver oid?). De cpu draait nu continu 1300.
De fsb is in 5 stappen op te voeren naar 2xx *6.5 (zal zsm even kijken wat het was). Eh, erg leuk dat het kan...
Tot nu toe erg tevreden iig... maar een SSD en een extra 2GB-reepje maakt het toch een betere notebook![]()
Verwijderd
Hmmm een minpunt is dus de hitte... Zelf zou ie wel een half centimeter dikker mogen van mij als dan de hitte dan minder is en de fan minder hard aan hoeft te gaan. Maar goed, wie ben ikAtomsk schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:32:
Nog een review van de U36JC http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2376176,00.asp
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Inderdaad erg jammerVerwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:55:
[...]
Hmmm een minpunt is dus de hitte... Zelf zou ie wel een half centimeter dikker mogen van mij als dan de hitte dan minder is en de fan minder hard aan hoeft te gaan. Maar goed, wie ben ik
Al wat meer ervaringen opgedaan?Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:03:
ja..na opgeladen te zijn aangezet..installeert zoals gevreesd aardig wat ongewenste zut. straks even zin maken om een verse windows te installeren dus...voor de rest vind ik het scherm best redelijk. touchpad vind ik matig..maar zal denk ik even naar de instellingen hiervan moeten kijken. t enige wat me nu irriteert is dat de powerknop, en een wifi-knopje blauw verlicht zijn..heb je dus steeds in zicht omdat die voor t scherm geplaatst zijn...wat wel heel cool is...als je de laptop dichtklapt schakelt ie uit..klap je m dan weer open..zit je binnen een paar seconde opgestart en wel op je bureaublad..ssd kan wat dat betreft nog effies wachten dus!
Vanwege de hitte problemen met de U36JC zit ik nou steeds meer richting de QX310 te kijken.
Had je hem bij een webshop of een winkel gekocht?
Verwijderd
Zoals daar ook te lezen valt doe ik ongeveer een kleine 5 uur met een volle batterij. Lang zat voor mij. Het touchpad heb ik ondertussen ook beter in de vingers. Lag een beetje aan de instellingen en een beetje aan gewenning. Toch heb ik voor de snelheid mijn oude draadloze muis weer tevoorschijn gehaald. Werkt toch lekkerder. Nog wel een kleine ergernis..als je de laptop optilt gebeurd het vaak dat je de dvddrive zo aanraakt dat ie open springt..dat gaat iets te makkelijk als je het mij vraagt..maar goed..dat ding ga ik binnenkort waarschijnlijk wel vervangen voor een HDD..maareh..ik zeg doen!
Dank voor de info.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:38:
ik heb hem bij Dynabyte in de winkel gekocht omdat hij daar vorige week fors het minst prijzig was. Hij is nu bij een webshop nog even goedkoper geworden zie ik net. Ik kan hem voor de prijs van 888 euro alleen maar aanraden! Hij is snel, blijft wel koel en je hoort hem nauwelijks. Maar dat heb je waarschijnlijk al gelezen op de review op Notebookcheck. http://www.notebookcheck....-Subnotebook.41707.0.html
Zoals daar ook te lezen valt doe ik ongeveer een kleine 5 uur met een volle batterij. Lang zat voor mij. Het touchpad heb ik ondertussen ook beter in de vingers. Lag een beetje aan de instellingen en een beetje aan gewenning. Toch heb ik voor de snelheid mijn oude draadloze muis weer tevoorschijn gehaald. Werkt toch lekkerder. Nog wel een kleine ergernis..als je de laptop optilt gebeurd het vaak dat je de dvddrive zo aanraakt dat ie open springt..dat gaat iets te makkelijk als je het mij vraagt..maar goed..dat ding ga ik binnenkort waarschijnlijk wel vervangen voor een HDD..maareh..ik zeg doen!
Bij welke Dynabyte heb je hem gekocht?
In Utrecht hadden ze hem verleden week nog niet bij Dynabite toen ik ze belde.
Verwijderd
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund
Gelijk hebben is echter iets anders dan gelijk krijgen, zo blijkt in de praktijk

Maar het is een prima laptop voor weinig geld, als de cashback goed gaat.
Verwijderd
pricewatch: HP Pavilion dv3-4150ed (XD830EA)
Hitteproblemen? Er stond alleen in die review dat de onderkant 37°C wordt bij normaal gebruik en bij zware belasting 45°C oid. Niet dat er brandplekken optreden of dat de notebook crashed.rrozijn schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:34:
[...]
Al wat meer ervaringen opgedaan?
Vanwege de hitte problemen met de U36JC zit ik nou steeds meer richting de QX310 te kijken.
Had je hem bij een webshop of een winkel gekocht?
Ze schieten alleen niet erg op bij Asus met het aankondigen.

_██_
(ಠ_ృ)
Hitteproblemen is inderdaad iets te zwaar uitgedrukt. Maar wat vast staat is dat hij warmer wordt dan vergelijkbare laptops.Atomsk schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:41:
[...]
Hitteproblemen? Er stond alleen in die review dat de onderkant 37°C wordt bij normaal gebruik en bij zware belasting 45°C oid. Niet dat er brandplekken optreden of dat de notebook crashed.
Ze schieten alleen niet erg op bij Asus met het aankondigen.Had leuk geweest als die nu bij de mediamarkt zou staan..
Ondanks dat blijft hij nog wel op mijn lijstje staan evenals de Samsung QX310.
Voor tweakers die interesse hebben in de Samsung SF310 of de HP DV3 4150, deze waren beiden vrij goedkoop bij de MediaMarkt Arena ivm de btw korting.
Weet je wat de prijs van de DV3 was? Over het algemeen is MM niet heel goedkoop, maar als die 19% weg is dan kan het interessant zijn, bij BCC is ie net geen 650 en dan krijg je gratis printer.rrozijn schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:41:
[...]
Voor tweakers die interesse hebben in de Samsung SF310 of de HP DV3 4150, deze waren beiden vrij goedkoop bij de MediaMarkt Arena ivm de btw korting.
Volgens mij was dat rond de 670. BCC is meegegaan met de 19% aktie van de MediaMarkt.Vraaag schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:35:
[...]
Weet je wat de prijs van de DV3 was? Over het algemeen is MM niet heel goedkoop, maar als die 19% weg is dan kan het interessant zijn, bij BCC is ie net geen 650 en dan krijg je gratis printer.
De Samsung SF310 was ongeveer 590.
Oke.rrozijn schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:58:
[...]
Volgens mij was dat rond de 670. BCC is meegegaan met de 19% aktie van de MediaMarkt.
De Samsung SF310 was ongeveer 590.
Ik zal het proberen, aangezien het niet mijn laptop is maar van mijn zusje. En ze gaat aanstaande maand een half jaar naar het buitenlandkarakedi schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 03:24:
xileS wil je ons op de hoogte houden met de cashback actie?
Ik heb net even een 1080p film proberen af te spelen met GOM Player, maar het wordt niet echt soepel afgespeeld. Maar dat kan denk ik te maken hebben met de resolutie van laptop of de speler? 720p speelt hij overigens wel prima, ook over het netwerk. En je hoort idd aan de linker zijkant wat lucht blazen, maar niet echt hinderlijk hard.Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:05:
@xileS: Springt de fan aan bij het kijken van een 1080p film? ik zit erover te denken die Edge 13 te kopen als HTPC.
Me zusje klaagt wel de hele tijd over de touchpad, dat hij heel vaak niet reageert. Iemand toevallig die weet waar het aan ligt? Ik heb al een paar settings in UltraNav (touchpad settings) gewijzigd, maar schijnt niet echt te werken ;s.
Verwijderd
Dankjewel voor het testen. 1080p zou niet moeten uitmaken en nog wel met mijn favoriete player GOM waarvoor je geen extra software/codecs hoeft te installeren.xileS schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:28:
[...]
Ik heb net even een 1080p film proberen af te spelen met GOM Player, maar het wordt niet echt soepel afgespeeld. Maar dat kan denk ik te maken hebben met de resolutie van laptop of de speler? 720p speelt hij overigens wel prima, ook over het netwerk. En je hoort idd aan de linker zijkant wat lucht blazen, maar niet echt hinderlijk hard.
Lijkt me meer een driverprobleem? Hebben jullie wel de driver CD geinstalleerd en dat daarna de Windows Updates eroverheen zijn gegaan? Misschien is de chipset driver nog niet optimaal ofzo? Of de laatste ATi drivers installeren?
Lucht blazen is niet zo irritant. Eigenlijk vind ik van die heel hoog zoemende HD's erger. En in laptops hoor je die niet echt i.t.t. desktops.
Succes er mee in ieder geval!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 01:11 ]
Wat veel minder relaxed is, is het feit dat de hardeschijf niet eenvoudig verwisseld kan worden en (volgens het forum van notebookreview) daardoor je garantie zou kunnen verlopen.
[ Voor 7% gewijzigd door Knakker op 28-01-2011 16:36 ]
Geef mij maar een Warsteiner.
Ze hameren bij die review best wel op die sandybridge CPUs zijn die nu echt zo veel beter en het wachten waard?
Zodat ze echt op de zelfde clocksnelheid zijn vergeleken. Maar aan de andere kant, de turbo's zijn standaard ingebakken in cpu's, dus iedereen maakt er gebruik van.
Verwijderd

Met de turbo uit zal dit lager uitvallen, mede omdat de turbo bij arrandale geen reet voorstelt.
het c2d platform lijkt het goed te doen, maar vergeet niet dat deze zelden hoger dan 2,53GHz gaan, hij mist ook hyperthreading. De p8600 is daartegen wel de zuinigste processor uit het lijstje, al gaat dat waarschijnlijk niet meer op als de dualcore sandy bridge uitkomen.
Karakedi droomt over een macbook air 13 met windows 7 en sandy bridge met een resolutie van 1440x900
Verwijderd
Ik zie overigens niet waarom je met 900p genoegen zou nemen op 15" als je relatief makkelijk 1080p kan krijgen, sterker nog: het 1080p aanbod is groter dan dat met full-hd. [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen als je die nog niet kent..
Overigens is de U36JC voor 799 euro incl. te krijgen via de Duitse Conrad (www.conrad.de). Als je bij de grens woont het overwegen waard.
Dat is natuurlijk waar. Van dat vervangen wist ik niet, maar dat zal wel met de dikte / constructie te maken hebben?GENETX schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:40:
Enkel heb je dan een QWERTZ en het toetsenbord is niet makkelijk te wijzigen zoals bij de U30Jc...
Verwijderd
Bevalt tot nu toe zeer goed, fijn toetsenbord en trackpad.
Heb direct Windows 7 Professional geïnstalleerd (niet eens opgestart in Home Premium
Nu hopen dat ik een refund kan krijgen voor Windows 7 Home Premium, maandag maar even bellen met HP.
Wel een ding:

Er is een onbekend apparaat, maar ik heb volgens mij nu alle drivers wel geïnstalleerd, even uitzoeken wat het is..
Meer ervaringen zullen spoedig komen in de vorm van een review.
[ Voor 7% gewijzigd door Vraaag op 29-01-2011 19:45 ]
Thanks ik wist dat wel, maar was daar zonder jou post niet opgekomen.GENETX schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 20:10:
Kun je het best met de VEN_ en DEV_ code's doen als je de eigenschappen bekijkt.
Het blijkt een HP 3D Driveguard driver te zijn:
http://social.technet.mic...77-4c8e-976d-e8729ace0690
Heb een driver gevonden, is proberen of ie werkt.
Ik hoop maar dat dit allemaal goed gaat.
3 Het programma is enkel toegankelijk op de gekwalificeerde producten die werden aangekocht bij Lenovo Business Partners. Directe aankopen bij Lenovo of Lenovo-distributeurs komen niet in aanmerking.
7 Om in aanmerking te komen voor een promotiea moeten klanten hun aankoop niet eerder dan dertig (30) dagen na en niet later dan zestig (60) dagen na de factuurdatum registreren en het claimformulier op de promotiewebsite invullen. Cashback-claims die buiten deze periode worden ingediend worden niet geaccepteerd.
10 Betalingen worden alleen gedaan op naam van het bedrijf dat vermeld staat op het ingediende aankoopbewijs of inkoopfactuur. Betalingen worden niet gedaan naar filialen of gerelateerde bedrijven. Betalingen worden niet gedaan aan privépersonen, behalve wanneer het product is aangeschaft voor persoonlijk gebruik en de naam van de aanvrager van de claim vermeld staat als ontvanger op het aankoopbewijs of de factuur.
http://www.lenovo-promoti...info/teilnahmebedingungen
Ergens snap ik het ook wel. Anders zou je bij wijze van spreken de notebook terug kunnen sturen naar jouw leverancier om het aankoopbedrag terug te krijgen maar ook misbruik kunnen maken van de cashback.Loki.Nya schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:02:
Ik wou net even de Lenovo Edge 13 bestellen en zat nog eens even de voorwaarden door te lezen van die cashback actie. Staan wel vage dingen in hoor. Blijkbaar moet ik eerst een maand wachten en dan pas het formulier invullen.
[...]
Gevolg: jij hebt jouw aankoopbedrag weer terug van de leverancier maar tevens ook een cashback.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Oeps, daar heb ik overheen gelezen. Had hem al gelijk ingevuld voor me zusje. Kreeg toen ik registratieformulier opende wel een popup, maar had perongeluk gelijk weg gedrukt, maar na de pagina te herladen kreeg ik die niet meer, dacht zal wel niet zo belangrijk zijn ;s. Nu snap ik ook waarom, dat ik niet de juiste factuurdatum kan selecteren xD. Kon dus alleen op zijn laatst een datum ergens in december kiezen. Ik heb verder alleen een bevestiging per mail gekregen, maar ik neem aan dat ik over een maand opnieuw moet proberen. Wordt idd hopen, dat dit maar goed gaat..Loki.Nya schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:02:
Ik wou net even de Lenovo Edge 13 bestellen en zat nog eens even de voorwaarden door te lezen van die cashback actie. Staan wel vage dingen in hoor. Blijkbaar moet ik eerst een maand wachten en dan pas het formulier invullen.
[...]
Verwijderd
LOL, ik maar wachten op SB, krijg je dit: nieuws: Intel staakt levering Sandy Bridge-chipsets wegens ontwerpfout
Dan nog maar een jaartje aan vast plakken, wacht ik meteen wel op het 22mm procede.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 19:23 ]
Same here, wil graag de NV322MH bestellen maar wordt gek van het feit dat ieder bedrijf die ´m aanbied zo z´n eigen specificaties erbij zetLoki.Nya schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:02:
Ik wou net even de Lenovo Edge 13 bestellen...
Processor zijn ze het wel over eens maar verder.. Videochip is een ATI 4200, 4225 of zelfs 6130, ram is DDR2 of volgens de site van Lenovo zelf DDR3, uitvoering is eh.. zwart zonder aan te geven of dat nou glanzend ('Midnight Black—Gloss') of mat ('Midnight Black—Smooth') is.
En nou blijkt er ook nog een versie van de Edge 13 te zijn met een ´antiGlare´ scherm ( NV13CMH ), dus maar weer verder met de zoektocht naar een mat zwart exemplaar met liefst een mat scherm.
http://www.mediafire.com/...%27s%20januari%202011.xls
Edge 13 022138G NV338MH 449 € 1 Year N/A AMD Turion II Neo Dual-core K685 (1.8GHz, 2MB L2, 15W) 1x2 GB 320GB/5400rpm N/A ATI Radeon HD 4225 IGP 13.3 AG HD 1366x768 Glossy Red ThinkPad abgn No Gigabit No Yes Yes N/A 6 cell 5 in 1 Media Card reader Windows 7 Home Premium 64bit
Edge 13 02173CG NV13CMH 679 € 1 Year N/A Intel Core i3-380UM (4T/2C, 1.33GHz, 3M L3) 2x2GB 500GB/5400rpm N/A Intel HD Graphics 13.3 AG HD 1366x768 Matte Black Intel 1000 BGN (1x2) Enabled Gigabit No Yes Yes N/A 6 cell 5 in 1 Media Card reader WIN 7 Pro 64
Edit: oops, dat is de i3 versie... de NV322MH staat er niet bij.
[ Voor 6% gewijzigd door Loki.Nya op 31-01-2011 20:57 ]
Verwijderd
Die staat toch volop in de pricewatch met dit als goedkoopste winkel? https://www.afuture.nl/products/171843/NV13CMH__.htmlRookieRooster schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:57:
[...]
En nou blijkt er ook nog een versie van de Edge 13 te zijn met een ´antiGlare´ scherm ( NV13CMH ), dus maar weer verder met de zoektocht naar een mat zwart exemplaar met liefst een mat scherm.
Dus op deze zit een cashback actie? Blijft er 600 euro over.
Alleen die i3-380UM is nog trager dan een Core 2 Solo, toch? Lastig al die keuze.
Verwijderd

Een dualcore trager als een singlecore op bijna gelijke kloksnelheden en dan ook nog een generatie verderVerwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:58:
Alleen die i3-380UM is nog trager dan een Core 2 Solo, toch? Lastig al die keuze.
Nee de i3 380UM is best snel als CULV, maar zoals darkstone al aaneeft: Hij is niks zuiniger en toch veel trager als een gewone M-versie.
Klopt, maar bij Afuture staat de NV13CMH dan weer met een 4 cells accu.. (6 cells volgens de Lenovo site)Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:58:
Die staat toch volop in de pricewatch met dit als goedkoopste winkel? https://www.afuture.nl/products/171843/NV13CMH__.html
Ik heb nu bij 3 winkels de exacte specificaties opgevraagd van de NV322MH, als ik er één kan krijgen met: AMD K625, 4096MB, ATI 4225 en een 6 cells accu die ook nog mat zwart is dan bestel ik 'm direct ongeacht wat voor scherm er in zit (glare of antiglare) Mocht dat niet lukken ga ik wel op zoek naar een NV13CMH met een antiglare scherm en 6 cells accu.
(edit: NV13CMH op de site van Misco.nl geeft specificaties gelijk aan die van Lenovo voor € 760,41)
[ Voor 5% gewijzigd door RookieRooster op 31-01-2011 22:45 ]
Na die review gelezen te hebben lijkt die Samsung QX310 ook nog wel een alternatief voor de U36Jc
Ik had een aantal webshops gemaild met de vraag of de NV338MH rood was, maar de meeste antwoorde terug dat ze hem alleen in het zwart hadden.. Maar volgens mij zijn alle NV338MH hetzelfde niet? Want ik heb nu namelijk echt een rode gehaald. Lenovo is lkr duidelijk met hun informatie verspreiden xD.Loki.Nya schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:56:
Ik heb van de winkel waar ik mijn Lenovo heb besteld dit overzicht gekregen en volgens mij is deze helemaal correct.
http://www.mediafire.com/...%27s%20januari%202011.xls
Edge 13 022138G NV338MH 449 € 1 Year N/A AMD Turion II Neo Dual-core K685 (1.8GHz, 2MB L2, 15W) 1x2 GB 320GB/5400rpm N/A ATI Radeon HD 4225 IGP 13.3 AG HD 1366x768 Glossy Red ThinkPad abgn No Gigabit No Yes Yes N/A 6 cell 5 in 1 Media Card reader Windows 7 Home Premium 64bit
Edge 13 02173CG NV13CMH 679 € 1 Year N/A Intel Core i3-380UM (4T/2C, 1.33GHz, 3M L3) 2x2GB 500GB/5400rpm N/A Intel HD Graphics 13.3 AG HD 1366x768 Matte Black Intel 1000 BGN (1x2) Enabled Gigabit No Yes Yes N/A 6 cell 5 in 1 Media Card reader WIN 7 Pro 64
Edit: oops, dat is de i3 versie... de NV322MH staat er niet bij.
Vraag gestuurd naar MyCom over de leverbaarheid van de Sony Vaio VPCYB1S1E/S. Omtrent 21-02-2011 was hun antwoord.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Erg mooie notebook. Alleen vind ik het jammer van de 37Wh-accu. Als daar een grotere in had gezeten was het win-win.Thommygun schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:11:
Ter info:
Vraag gestuurd naar MyCom over de leverbaarheid van de Sony Vaio VPCYB1S1E/S. Omtrent 21-02-2011 was hun antwoord.
Die Lenovo heeft ook een mat scherm itt een glanzend scherm in de Sony.
Je moet wel het typische Lenovo design kunnen waarderen.
[ Voor 29% gewijzigd door Stevie-P op 01-02-2011 18:11 ]

Maar ja, wie ben ik nou
En ook met SSD. Hopelijk in die versie ook in NL verkrijgbaar als 't een beetje meezitStevie-P schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:52:
Tegen die tijd is wellicht ook de Lenovo x120e te krijgen, daar komt ook een versie van met een 57Wh accu volgens deze site.
Die Lenovo heeft ook een mat scherm itt een glanzend scherm in de Sony.
http://www.solidblogger.com/lenovo-thinkpad-x120e-specs-price/
Edit: glossy trailer: http://www.youtube.com/v/Sb-ns5f2dV4
[ Voor 12% gewijzigd door Geomaris op 01-02-2011 19:05 ]
Ik ook zeker niet, maar het blijft wel een apart design dat niet iedereen kan waarderen.Ik vind hem anders niet eens zo gek lelijk:
Ik ben nu vooral benieuwd naar de prijs van de x120e. Lenovo claimt '399 dollar'. Dat zal dan waarschijnlijk gaan om het model met een E-240, 2gb ram en 250gb hdd en 3 cells accu.
De x120e met E-350, 4gb ram, 128gb ssd en 6 cells accu zal dan best wat prijziger zijn, 700-800 dollar?
[ Voor 20% gewijzigd door Stevie-P op 01-02-2011 21:07 ]
Verwijderd
Ik had weliswaar verkeerd om gekeken, maar het scheelt maar 6% met een Core 2 Solo SU3500 en een 380UM. Ik keek in het staatje van Cinebench R10 op http://www.notebookcheck....ok-Processor.36995.0.htmlGENETX schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:15:
[...]
Een dualcore trager als een singlecore op bijna gelijke kloksnelheden en dan ook nog een generatie verder
...
Maar het is duidelijk, het wordt absoluut geen UM
Mooie dingen die 11,6" Sony en Thinkpad x120e.
Singlecore Cinebench is leuk om de core zelf te vergelijken (zelfs zonder HT...). Met multithreading is de 380UM in staat 3400 punten te halen, grofweg 2000 meer. Dus iets van 230% van de performance van een SU3500
Denk alleen wel dat je beter zelf een SSD kan aanschaffen en in kan bouwen dan dat je een versie met SSD aanschaft. Laatstgenoemde optie zal (Lenovo kennende) duurder zijn.Stevie-P schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:30:
[...]
Ik ook zeker niet, maar het blijft wel een apart design dat niet iedereen kan waarderen.
Ik ben nu vooral benieuwd naar de prijs van de x120e. Lenovo claimt '399 dollar'. Dat zal dan waarschijnlijk gaan om het model met een E-240, 2gb ram en 250gb hdd en 3 cells accu.
De x120e met E-350, 4gb ram, 128gb ssd en 6 cells accu zal dan best wat prijziger zijn, 700-800 dollar?
Ik heb alleen nog geen reden gevonden om de X120e aan te schaffen
Als je de Sony Vaio VPCYB1S1E/S met een betere accu een win-win noemt. Dan is de x120e met mat scherm, en 57Wh accu toch een win-win-win!DaMarcus schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:13:
[...]
Ik heb alleen nog geen reden gevonden om de X120e aan te schaffen
Ik ga deze laptop zeker in de gaten houden, nu mijn liefde op het eerste gezicht met de u36jc voorbij is (accuduur onder linux schijnt een ramp te zijn, omdat het niet wordt ondersteund door nvidia optimus).
[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 02-02-2011 11:49 ]
Verwijderd
Het klopt dan wel alleen, omdat fabrikanten alles met Windows leveren, en dus ook drivers alleen voor Windows schrijven.
Als er een Linux laptop op de markt uitkomt, zou Linux ook gewoon beter omgaan met energiebesparende features.
Maar aan de andere kant is het ook zo, dat er weinig distro's zijn, die specifiek voor laptops zijn gemaakt.
Meestal zijn ze voor desktop en/of server gebruik.
GENETX, mocht je ooit weer linux proberen op je 30jc, hoop ik dat je wat aan de fix hebt!
Binnenkort even wat spellen proberen en ik hoop snel een review te schrijven.
Wat ik daarmee bedoel is dan voornamelijk normale internet en email activiteiten en standaard programmeerwerk maar ook in wat zwaardere applicaties als matlab(maakt gebruik van de grafische kaart voor versnelling) of visual studio 2010. Verder zou het geen overbodige luxe zijn als ik er normaal een hd filmpje op kan kijken en een simpele game(warcraft 3, in het ideale geval heroes of newerth) op kan spelen. Last but not least wil het oog natuurlijk ook wat dus een strak uiterlijk kan geen kwaad :].
In december kwam ik eigenlijk vrij snel terecht op de Asus U36JC die die maand in Amerika uit zou komen, helaas tot op heden nog geen enkel spoor van te bekennen in Nederland en dit gaat volgens ASUS_BENELUX op twitter ook zeker nog tot halverwege april duren
In principe een vergelijkbare laptop maar ik zou jullie toch graag nog om wat advies vragen: Zou dit aan mijn eisen voldoen of moet ik toch nog langer wachten op een geschikte kandidaat(alternatieven zijn welkom). Zelf heb ik even mijn pro's en cons op een rijtje gezet voor de P31F versus U36JC.
Pro's:
- Mat scherm
- Vergelijkbaar design
- Zelfde badass accu
- Iets dikker, geen turbo op de i3, geen dedicated graphics -> minder warmte?
- Waarschijnlijk iets zuiniger met de stroom
- Goedkoper
- Nu verkrijgbaar
Con's:
- Geen dedicated graphics(Intel GMA HD vs 310M 1GB)
- Iets dikker en zwaarder(+140 gram)
- Minder processing power(turbo naar 2,93ghz ontbreekt)
[ Voor 3% gewijzigd door Flixion op 04-02-2011 15:32 ]
Ryzen 5950X | NZXT Kraken X63 | EVGA 2080 Ti Black | Samsung 970 EVO 1TB | 2x16GB G.Skill Ripjaws V C16 DDR4-3600 | Asus ROG STRIX X570-I Gaming | Corsair SF750 PSU | Sliger SM580
Het is idd een fijn toetsenbord. Jouw NV338MH is ook gewoon rood tochLoki.Nya schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:02:
Zo, ik heb m'n Lenovo Edge 13 NV338MH binnen. Mooi degelijk laptopje en over het toetsenbord ben ik erg te spreken. Net even een 1080p youtube trailer gekeken en een 1080p MKV film over het netwerk gestreamd wat helemaal perfect gaat.
Verwijderd
Een paar (Loki.Nya schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:02:
Zo, ik heb m'n Lenovo Edge 13 NV338MH binnen. Mooi degelijk laptopje en over het toetsenbord ben ik erg te spreken. Net even een 1080p youtube trailer gekeken en een 1080p MKV film over het netwerk gestreamd wat helemaal perfect gaat.
- Wordt hij erg warm tijdens het afspelen van een 1080p mkv?
- Slaat de fan snel aan en hoor je hem dan erg?
- Hoor je hem als de fan uit staat (bijvoorbeeld heeeele hoge piep harddisk)?
- Staat er een 32bit versie op van Windows? Engels ook mogelijk?
- Heb jij een rood scherm gekregen? Of mat zwart?
- Deze komt dus in aanmerkign voor 100 euro cashback?
- No geen indicatie van accuduur tijdens normaal internetten misschien?
// edit: Dank jullie, Loki en Rooster, voor de antwoorden.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 20:41 ]
Hij wordt wat warm, maar ik vond het niet echt alarmerend. De fan sloeg al heel snel aan, maar niet op volle toeren. Ik vond het helemaal niet hinderlijk tijdens films en hoorde ook geen gepiep.
De keuze voor een 32bit versie heb ik niet gezien, wel een rijtje talen waaronder Engels. Hierbij werd wel vermeld dat je niet meer terug kunt schakelen naar een andere taal na je keuze. Ik heb zelf ook voor Engels gekozen.
Verder nog niet echt gekeken naar de accuduur, ik zal dit later testen als ik er een review van maak.
Deze komt inderdaad in aanmerking voor de cashback, maar lees wel even goed de voorwaarden door.
[ Voor 50% gewijzigd door Loki.Nya op 04-02-2011 16:19 ]
Verwijderd
EDIT
Pricewatch zou dan wel een update kunnen gebruiken ivm deze Fusion dingen
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2011 16:04 ]
Ben ook op zoek geweest naar een matte versie van deze (NV322MH) laptop, 2 winkels gaven aan dat het om een glanzende versie gaat, 1 winkel gaf aan dat een NV322MH altijd glanzend is en de laatste winkel gaf aan dat het om een mat exemplaar gaatVerwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:51:
[...]
- Heb jij een rood scherm gekregen? Of mat zwart?
maar dat deze niet meer leverbaar is ..

Zoals?Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:02:
allez, de eerste Fusion laptops beginnen te verkopen
EDIT
Pricewatch zou dan wel een update kunnen gebruiken ivm deze Fusion dingen
Ik kan ze bij webshops ook nog niet echt vinden...
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
De Lenovo en de Sony zien er goed uit, alleen het glanzende scherm van die Sony
Ikzelf ga de laptop veel in de trein gebruiken, en dan zit je daar absoluut niet op te wachten =x
Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris
Een gave laptop. Het is heel lastig om er informatie over te vinden. Op de Asus website staat hij niet vermeld en het lijkt erop dat de laptop enkel in Nederland leverbaar is, waardoor er nergens reviews over zijn te vinden op internet.
In dit forum heeft iemand een berichtje geplaatst dat hij deze laptop gister gister heeft gekocht, wellicht deelt hij in de komende dagen zijn bevindingen. Ik ben bijvoorbeeld wel benieuwd naar de accuduur (zal wel indrukwekkend zijn) en of hij niet te warm wordt om fijn mee te werken op schoot.
Je zou ook de samsung sf310 kunnen overwegen, die heeft vergelijkbare specs, maar scheelt je wat euro's. Of juist voor iets meer een krachtigere laptop met simpele dedicated videokaart, de qx310
Ja die post had ik inderdaad al gezien
Ik ga nog even afwachten of simP nog een review post, maar ik denk toch dat dit hem wordt. Als ik hem dan heb zou ik mooi wat meer informatie er over kunnen delen.
Ryzen 5950X | NZXT Kraken X63 | EVGA 2080 Ti Black | Samsung 970 EVO 1TB | 2x16GB G.Skill Ripjaws V C16 DDR4-3600 | Asus ROG STRIX X570-I Gaming | Corsair SF750 PSU | Sliger SM580
https://spreadsheets.goog...TF9fMVRIY2dpaVhkVkE&hl=en
Misschien dat andere hier wat mee kunnen.
De link van tweakers.net en hardware.info hebben allen een GPU met een 3Dmark06 score van >1200
dus daar kan je perfect films mee kijken en oude spelletjes op spelen
In bovenstaande spreadsheet zijn alle bij tweakers.net genoemde CPU's en GPU's opgenomen.
Link tweakers:
http://tweakers.net/price...QaKh8P4GiVgNkMTjY7Nk9n88_
Link hardware.info:
http://nl.hardware.info/p...wCQqWCiYi2FawgwOgZ70cf_8A
Wat me nu echt opvalt is dat van de 19 laptops uit de tweakers link er slechts 3 laptops (2x acer en 1x Sony) maar 2 jaar garantie hebben en de rest 1 jaar!
Is dit een normale gang van zaken voor netbooks/notebooks?
1 jaar vind ik echt karig!

[ Voor 10% gewijzigd door Willie Billie op 05-02-2011 18:20 ]
Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris
Verwijderd
Verwijderd
Oh! HeheGENETX schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 07:54:
Tsja, altijd de lijst gewoon pakken imho: http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
Singlecore Cinebench is leuk om de core zelf te vergelijken (zelfs zonder HT...). Met multithreading is de 380UM in staat 3400 punten te halen, grofweg 2000 meer. Dus iets van 230% van de performance van een SU3500
Jammer dat die Fusion er nog niet bij staat...
//edit: oeps excuses, had erbij gemoeten in vorig bericht.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 01:05 ]
Verwijderd

In belgie heb je 2 jaar garantie
In nederland heb je minimaal een half jaar garantie, plus te tijd waarin je mag verwachten dat een product werkt, in de praktijk betekent dat dat je moet bewijzen dat het probleem al bij de aankoop aanwezig was.
De doorsnee winkel lacht je keihard uit als je na anderhalf jaar garantie komt "eisen"
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 01:05:
![]()
In belgie heb je 2 jaar garantie
In nederland heb je minimaal een half jaar garantie, plus te tijd waarin je mag verwachten dat een product werkt, in de praktijk betekent dat dat je moet bewijzen dat het probleem al bij de aankoop aanwezig was.
De doorsnee winkel lacht je keihard uit als je na anderhalf jaar garantie komt "eisen"

"in de praktijk betekent dat dat je moet bewijzen dat het probleem al bij de aankoop aanwezig was."
Wat een ongelofelijke onzin.
Moet de eerste winkelier nog tegen komen die me keihard uitlacht. Heb al vaak genoeg een product meer dan een jaar later teruggebracht. Ik ga gewoon niet de winkel uit zonder een ander. Zijn probleem niet mijn probleem.
Die staat er wel bij hoor.Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 01:04:
[...]
Oh! Hehe
Jammer dat die Fusion er nog niet bij staat...
//edit: oeps excuses, had erbij gemoeten in vorig bericht.
Verwijderd
Aha, toch (ik had gezocht op Fusion). Plaats 288. Wel een stukkie beter dan een Atom D525 dus.
Dit topic is gesloten.