Momenteel heb ik nog een lekkere stille desktop staan met een Phenom II X4 945 @ 3,0GHz met 4GB geheugen + een 60GB SSD.
het is een lekkere snelle bak, maar het enige wat lijkt op een zware applicatie is Adobe Flash, hier pas ik heel af en toe eens een site in aan, maar volgens mij is dit niet een heel zwaar programma.. Behalve bij het opstarten, maar daarom zit de SSD er in.
Voor de rest is het alleen maar om te internetten & af en toe een filmpje, via een stream welliswaar.
Ik ben dus op zoek naar een 13,3 inch laptop.. er zijn verscheidene mogelijkheden, het probleem bij zit hem in de cpu & het niet of wel kunnen plaatsen van een SSD. De mogelijkheid om er eentje te kunnen plaatsen of er eentje te kopen met ingebouwde SSD is dus een eis, alleen zijn er volgens mij veel laptops die simpelweg "dicht zitten".
Ik heb altijd een MSI X340 gehad, lekker snel & lichtgewicht, maar niet makkelijk om zomaar een SSD te plaatsen.
Daarnaast zit ik met de cpu, momenteel heb ik een heerlijk stille machine die goed zijn werk doet, dit moet de vervangende laptop ook zijn. Ik zie wat HP Probooks, wat mij sowieso een fijne stevige laptop lijkt, langskomen met bijvoorbeeld een Pentium Dual Core P4500.. Als ik die cpu op zoek bij notebookcheck.net lijkt het te gaan om een Celeron Dual Core.. Een laptop met een Core i3 lijkt me ook wel wat, maar de niet UM versie's lijken me vrij snel warm worden, waardoor vervolgens de koeling aanslaat en hij weer lawaai begint te maken..
Lenovo heeft bijvoorbeeld een aantal laptops met een Athlon II erin, wel dual core, maar snel lijkt me wat anders?
Iemand ervaring hier met de keuze mbt het lawaai/energie & snelheid van de cpu/koeling?
Ik snap dat er ik sowieso op achteruit ga, maar dat is niet zo erg.. de huidige quadcore is overkill, maar een i3 lijkt me dan een redelijke vervanger..
[
Voor 3% gewijzigd door
rscheper op 06-02-2011 23:16
]