O ja, een i5 wil ik zeker niet.
Verwijderd
Er zit geen verschil tussen een i3, en i5. Buiten de naamgeving en de hogere maximum(!) kloksnelheid.
Verwijderd
Even zuinig onder lichte load.
onder echt zware load is de i3 zuiniger, maar de i5 krijgt in dat geval ook meer werk gedaan
onder echt zware load is de i3 zuiniger, maar de i5 krijgt in dat geval ook meer werk gedaan
Sterker nog, mijn Core i5 430M (normal voltage) is net zo zuinig als een Core i5 520UM (Ultra Low Voltage) op energiebesparing.
Zie ook de Asus U30Jc (welke ik heb) vs Asus UL30Jt. De specificaties zijn, op de CPU en DVD drive na, exact gelijk.
Zie ook de Asus U30Jc (welke ik heb) vs Asus UL30Jt. De specificaties zijn, op de CPU en DVD drive na, exact gelijk.
[ Voor 32% gewijzigd door GENETX op 15-02-2011 21:23 ]
http://twitter.com/#!/ASUS_BENELUX/status/37417381160693760
Gaat wel erg lang duren zo en dan verwachten ze ook nog een prijs van minstens 1000euro. Dan haak ik af.

Tenzij die U36SD benaming betekend dat er een SSD in zit, dan wordt weer iets interessanter.
[ Voor 9% gewijzigd door Atomsk op 15-02-2011 21:30 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
SD is denk ik Second Edition ofzo. Erg jammer inderdaad, als je naar de dollarprijzen valt het wel mee. Maar het klopt wel gezien vaak dollar=euro gerekend word. Ik ga niet op zo'n dure laptop wachten:(, kan je voor dat geld ook een sandy bridge mbp halen lijkt me...
En gezien de D verwacht ik een Nvidia kaart:
pricewatch: Asus K70ID-TY013V
Ik gok op Sandy Bridge + GT 520M ofzo. (bestaat die?) Iig denk ik net iets boven de low-end Nvidia kaartjes, maar minder als de GT 540M (SV)
pricewatch: Asus K70ID-TY013V
Ik gok op Sandy Bridge + GT 520M ofzo. (bestaat die?) Iig denk ik net iets boven de low-end Nvidia kaartjes, maar minder als de GT 540M (SV)
Verwijderd
then again, de 415m tot en met 550m zijn dezelfde kaarten, pas bij de 555m heb je meer dan 96 shaders, de 520m heeft slechts 48 shaders en presteert als hetzelfde als de populaire HD5470
Screw this, nvidia. Houd toch in hemelsnaam consistente namen aan... Ik kan elke nieuwe generatie weer specs gaan vergelijken
Screw this, nvidia. Houd toch in hemelsnaam consistente namen aan... Ik kan elke nieuwe generatie weer specs gaan vergelijken

Verwijderd
Ik ben van plan een thin&light te kopen van maximum 500€
Ik zit vooral te twijfelen tussen de MSI U250 en de Acer 721, voordelen van de MSI lijken me de betere processor en langere accuduur, voordelen van de Acer lijken me de lagere prijs, dat hij 6 maand nieuwer is en 1 GB meer ram heeft.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/262737;276179
K'had ook nog gelezen dat de U270 zou uitkomen, maar daar is nog niet veel van bekend, dus dat kan wel nog even duren vrees ik...
Hebben jullie een idee welke van de 2 beter zal zijn? (of eventueel een andere thin&light onder de 500€)
Ik zit vooral te twijfelen tussen de MSI U250 en de Acer 721, voordelen van de MSI lijken me de betere processor en langere accuduur, voordelen van de Acer lijken me de lagere prijs, dat hij 6 maand nieuwer is en 1 GB meer ram heeft.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/262737;276179
K'had ook nog gelezen dat de U270 zou uitkomen, maar daar is nog niet veel van bekend, dus dat kan wel nog even duren vrees ik...
Hebben jullie een idee welke van de 2 beter zal zijn? (of eventueel een andere thin&light onder de 500€)
Bedankt voor de info. Ik zoek al weken op de sites van Lenovo, Asus, Samsung, MSI en Toshiba. De fabrikanten laten niets los, niet eens in hun newsletters, vraag me af waarom.
Lenovo heeft een cashback actie ( €100 ) geldig op verschillende Edge 11 en 13 modellen
misschien heeft iemand er wat aan.
https://www.lenovo-promotions.com/nl/notebook
[ Voor 3% gewijzigd door souljah1h op 16-02-2011 10:06 ]
Denk het niet..souljah1h schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:04:
Lenovo heeft een cashback actie ( €100 ) geldig op verschillende Edge 11 en 13 modellenmisschien heeft iemand er wat aan.
[ Voor 17% gewijzigd door Atomsk op 16-02-2011 11:46 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Ook ik neig naar de MSI U250. kom van de Asus EEE1000HE.
Ik moet sowieso tot mei wachten, vakantiegeld,
misschien wel zo goed met de nieuwe range chips begin dit jaar.
Gaat wel misschien de hele volgorde van netbooks op de schop, toch?
Nieuwe range chips, nieuw ontwerp?
Ik zoek een snelle netbook, 12 inch denk voor mij prettiger dan 10.
HD scherm, of zelfs hd ready al hele verbetering.
Vraag me af of de N wireles ook op 5 GHz draait.
Zag mod met ssd disk, en meer ram..
Rete snel was de melding...
Ik moet sowieso tot mei wachten, vakantiegeld,
misschien wel zo goed met de nieuwe range chips begin dit jaar.
Gaat wel misschien de hele volgorde van netbooks op de schop, toch?
Nieuwe range chips, nieuw ontwerp?
Ik zoek een snelle netbook, 12 inch denk voor mij prettiger dan 10.
HD scherm, of zelfs hd ready al hele verbetering.
Vraag me af of de N wireles ook op 5 GHz draait.
Zag mod met ssd disk, en meer ram..
Rete snel was de melding...
Als je in mei pas kan kopen, dan hoef je nu echt niet te kijken want er komt nog zoveel uit. 3 maanden is lang, heel lang.
Verwijderd
Ik weet wel, zal de dialoog volgen..
Waarop ik moet letten tzt, wat de opties zijn.
Ook wat van ontwerp en bouwkwaliteit gedacht wordt..
Ik moet ook letten op dat als ik netbook op schoot heb de harddrive niet te heet wordt, en sterft.
Hangen in de luie stoel, voor de tv, sluit de onderkant netbook af van luchtstroom.
En ook de 12 inch, mobiel en toch een redelijk scherm.
Waarop ik moet letten tzt, wat de opties zijn.
Ook wat van ontwerp en bouwkwaliteit gedacht wordt..
Ik moet ook letten op dat als ik netbook op schoot heb de harddrive niet te heet wordt, en sterft.
Hangen in de luie stoel, voor de tv, sluit de onderkant netbook af van luchtstroom.
En ook de 12 inch, mobiel en toch een redelijk scherm.
[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 21:36 ]
Verwijderd
Ik was inderdaad ook al op de hoogte van de cashback actie van Lenovo.
Maakte me wel geinteresseerd voor 2 modellen in de edge 13 range.
Helaas lijkt 1 van de 2 vrijwel niet meer leverbaar (de NV322MH). Daarnaast is voor mij accuduur wel erg doorslaggevend bij aanschaf van een nieuwe notebook, verder vind ik 13,3 inch eigenlijk de perfecte afmeting, kleiner wil ik in ieder geval niet gaan. Hooguit 15,6 inch
Nu heb ik gezien dat enkele mensen hier al een Lenovo NV338MH hebben aangeschaft. Kunnen jullie aangeven wat de accuduur is bij normaal (niet intensief) gebruik?
Ander model dat mijn aandacht heeft is de MSI X-370 met nieuwe AMD Fusion. Iemand enig idee wanneer deze uitkomt en wat de prijs ongeveer gaat zijn. Budget is 500 max, ga ik het daarmee redden?
Is die AMD Fusion eigenlijk sneller dan de AMD Turion II die in de Lenovo zit? Op die Benchmark link zie ik nog geen Fusion's er tussen staan.
Maakte me wel geinteresseerd voor 2 modellen in de edge 13 range.
Helaas lijkt 1 van de 2 vrijwel niet meer leverbaar (de NV322MH). Daarnaast is voor mij accuduur wel erg doorslaggevend bij aanschaf van een nieuwe notebook, verder vind ik 13,3 inch eigenlijk de perfecte afmeting, kleiner wil ik in ieder geval niet gaan. Hooguit 15,6 inch
Nu heb ik gezien dat enkele mensen hier al een Lenovo NV338MH hebben aangeschaft. Kunnen jullie aangeven wat de accuduur is bij normaal (niet intensief) gebruik?
Ander model dat mijn aandacht heeft is de MSI X-370 met nieuwe AMD Fusion. Iemand enig idee wanneer deze uitkomt en wat de prijs ongeveer gaat zijn. Budget is 500 max, ga ik het daarmee redden?
Is die AMD Fusion eigenlijk sneller dan de AMD Turion II die in de Lenovo zit? Op die Benchmark link zie ik nog geen Fusion's er tussen staan.
Je moet de actievoorwaarden van Lenovo wel goed lezen. Ik heb toevallig vandaag mail gehad van ze, dat mijn aanvraag niet is goed gekeurd. Waarschijnlijk, omdat ik het formulier te vroeg had ingevuld (het moet pas na een maand na aanschaf). Over een paar weken nog een keer proberen..
Verwijderd
Ben bekend met de voorwaarden, had ik hier al gelezen, moet minimaal 30 dagen en max 60 dagen na factuurdatum. Om als particulier geld terug te krijgen moet factuur ook op jouw naam staan, ook niet onbelangrijk om te laten regelen bij (web)winkel
Ja, rond de 500 euro. Sony heeft er 1 van 470 euro nu te koop. De CPU is gelijk aan een 1,3GHz AMD Athlon II Neo dualcore (de E-350 op 1,6GHz dan). Hij is echter wel veel zuiniger! Hij staat ook in de lijst hoor, maar Fusion is niet de naam van de CPU, alleen de algemene naam van de huidige techniek bij AMD. AMD laat de echte namen vallen, dus het is puur "E-350" waar je op moet zoekenVerwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:53:
Verwijderd
Had ook op E-350 gezocht maar had de gehele tijd op notebooks only staan. Dan komt ie niet tevoorschijn.
Zie wel dat de E-350 iets langzamer is dan de 2 Lenovo's. Nu vraag ik mij af hoeveel het verschil is in accuduur tussen de Lenovo's en de E-350. Praten we over meerdere uren?
Heb net ook wat reviews zitten bekijken op youtube van de lenovo. Daar zijn ze al aardig enthousiast over batterij duur dus die is voor dit model al redelijk te noemen. Nu viel me bij één review wel op dat de 6 cel batterij uitsteekt aan de onderkant van de laptop en de laptop dus eigenlijk op de batterij steunt als je hem neerzet. Kunnen mensen die de NV338MH hebben aangeschaft aangeven of dit inderdaad ook voor dit model het geval is? Op vrijwel alle afbeelding die ik tegenkom in webwinkels zie ik dit nl niet terugkomen, maar dat kan zijn doordat de laptop staat afgebeeld met een 3 cel batterij.
Zie wel dat de E-350 iets langzamer is dan de 2 Lenovo's. Nu vraag ik mij af hoeveel het verschil is in accuduur tussen de Lenovo's en de E-350. Praten we over meerdere uren?
Heb net ook wat reviews zitten bekijken op youtube van de lenovo. Daar zijn ze al aardig enthousiast over batterij duur dus die is voor dit model al redelijk te noemen. Nu viel me bij één review wel op dat de 6 cel batterij uitsteekt aan de onderkant van de laptop en de laptop dus eigenlijk op de batterij steunt als je hem neerzet. Kunnen mensen die de NV338MH hebben aangeschaft aangeven of dit inderdaad ook voor dit model het geval is? Op vrijwel alle afbeelding die ik tegenkom in webwinkels zie ik dit nl niet terugkomen, maar dat kan zijn doordat de laptop staat afgebeeld met een 3 cel batterij.
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 21:20 ]
Ik zag in de pricewatch dat de andere 'X-Slim' laptops toch wel ver boven de €500 uitkomen. Ik heb zelf ook wel interesse in de X-370 maar ik ben bang dat die ook een stevig prijskaartje krijgtGENETX schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:48:
[...]
Ja, rond de 500 euro. Sony heeft er 1 van 470 euro nu te koop. De CPU is gelijk aan een 1,3GHz AMD Athlon II Neo dualcore (de E-350 op 1,6GHz dan). Hij is echter wel veel zuiniger! Hij staat ook in de lijst hoor, maar Fusion is niet de naam van de CPU, alleen de algemene naam van de huidige techniek bij AMD. AMD laat de echte namen vallen, dus het is puur "E-350" waar je op moet zoeken
Verwijderd
Ik zie dat die Sony VPCYB1S1E enkel bij bol.com leverbaar is, en niet bij andere webshops, zou bol die echt hebben?
Wanneer zouden de andere laptops met een AMD fushion uitkomen?
Verwijderd
Wat de X-370 van MSI betreft, zie op meerdere sites 'Spring' als grove release date genoemd worden. Zal dus nog even duren lijkt me zo. Las wel ergens dat de x120E in februari zou uitkomen, maar kom ook deze nog niet tegen in de pricewatch.
Ik gok eind maart/begin april.
Update: net gelezen dat de x120E 8 maart zou moeten uitkomen. Weet niet of dit Amerikaanse of Wereldwijde markt betreft...
Ik gok eind maart/begin april.
Update: net gelezen dat de x120E 8 maart zou moeten uitkomen. Weet niet of dit Amerikaanse of Wereldwijde markt betreft...
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 21:41 ]
Ja klopt, de 6 cel steekt een beetje uit aan de onderkant.[b]Vincent Dwild schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:29
Weet iemand of ergens in de buurt van Den Haag de Asus p31f fysiek te bekijken is? Aangezien er niet echt (veel) reviews van te vinden zijn zou ik hem graag eerst in het echt willen bekijken en aanvoelen. Denken jullie dat deze laptop relatief slecht leverbaar blijft ofdat dit nog goed gaat komen?
Verwijderd
pricewatch: HP Pavilion DM1Z deze lijkt me ook wel interessant vanwege de lange batterijduur en het mooie design, helaas nog niet leverbaar in Nederland/België
review: http://www.engadget.com/2...z-with-amd-fusion-review/
Hopelijk is deze zo snel mogelijk leverbaar...
review: http://www.engadget.com/2...z-with-amd-fusion-review/
Hopelijk is deze zo snel mogelijk leverbaar...

Kun je de bron bekend maken?Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 21:14: ...........
Ik lees in dit draadje op het Lenovo forum alleen ergernis omtrent de beschikbaarheid van de X120E. Zelfs bij die Yankee Doodle Dandy's.
In reply #4 van dit draadje staat trouwens een link naar de X120E driver page en een link naar de X120E self-upgrade instructies.
De product pagina is ook al een tijdje aanwezig.
(Met link naar de techspecs.)
Ik ben in de markt voor een SB HP Envy 17 3D (privé) en een Lenovo X120E (werk, onderweg).
Ik wou dat die wereldwijde "old stock clearance" eens afgelopen was. "Discovered a flaw in de chipset" my ... Wat geloofwaardiger is "Discovered a cash"flaw" sitting on the warehouse shelves."
[ Voor 5% gewijzigd door NxCPU op 20-02-2011 11:56 ]
Deze komt in de buurt van wat ik wil. Als er ook nog een e-sata aansluiting op zit ben ik helemaal blij. Als er nog een luxe-uitvoering komt van zoiets (van Lenovo, Toshiba, Samsung, Asus of MSI) dan zit het helemaal goed.
Zoals ik reeds eerder opmerkte, heb ik enorme behoefte aan een roadmap van de fabrikanten. De reden dat ze niet scheutig zijn met info zou - zoals iemand reeds eerder hier opmerkte- kunnen liggen in het feit dat de fabrikanten eerst het oude spul willen dumpen. Het zou best kunnen dat ze er van uitgaan dat we zullen wachten op het nieuwe spul als we de plannen kennen.
Zoals ik reeds eerder opmerkte, heb ik enorme behoefte aan een roadmap van de fabrikanten. De reden dat ze niet scheutig zijn met info zou - zoals iemand reeds eerder hier opmerkte- kunnen liggen in het feit dat de fabrikanten eerst het oude spul willen dumpen. Het zou best kunnen dat ze er van uitgaan dat we zullen wachten op het nieuwe spul als we de plannen kennen.
Woensdag de Asus P31F-RO090X bij ComCom.nl besteld. Voorraad stond nog op 3, dus gelijk besteld. Bel ik vrijdag waarom het verwerken van de order zolang duurt, zeggen ze doodleuk dat hij uitverkocht is -_-'. Voorraadtellertje was toch niet zo betrouwbaar als ze dachten. Natuurlijk ook bij de rest uitverkocht, dus nu 21 dagen wachten -_-'.
Maargoed... hij ziet er zeer mooi uit en moet volgensmij wel werkbaar zijn voor mij
Ik had enkel een vraagje aan de wat ervarener gebruikers: is het vervangen van de HD in een SSD goed te doen in zo'n dunne laptop? Heb het nog nooit gedaan en was wel benieuwd naar de ervaringen...
Maargoed... hij ziet er zeer mooi uit en moet volgensmij wel werkbaar zijn voor mij
Ik had enkel een vraagje aan de wat ervarener gebruikers: is het vervangen van de HD in een SSD goed te doen in zo'n dunne laptop? Heb het nog nooit gedaan en was wel benieuwd naar de ervaringen...
Weet je in ieder geval zeker dat je een nieuwe krijgt...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Goed nieuws de HDD zit gewoon onder een klepje en is volgens mij net zo goed te verwisselen als bij elke 15" laptop. Ik heb hem er zelf nog niet uitgehaald maar het moet gewoon kunnen zonder problemenDustSpinner schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:39:
Woensdag de Asus P31F-RO090X bij ComCom.nl besteld. Voorraad stond nog op 3, dus gelijk besteld. Bel ik vrijdag waarom het verwerken van de order zolang duurt, zeggen ze doodleuk dat hij uitverkocht is -_-'. Voorraadtellertje was toch niet zo betrouwbaar als ze dachten. Natuurlijk ook bij de rest uitverkocht, dus nu 21 dagen wachten -_-'.
Maargoed... hij ziet er zeer mooi uit en moet volgensmij wel werkbaar zijn voor mij![]()
Ryzen 5950X | NZXT Kraken X63 | EVGA 2080 Ti Black | Samsung 970 EVO 1TB | 2x16GB G.Skill Ripjaws V C16 DDR4-3600 | Asus ROG STRIX X570-I Gaming | Corsair SF750 PSU | Sliger SM580
Als je bepaalde laptops uit duitsland wilt halen, wat zijn dan goede winkels? En is het handiger fysiek langs een winkel te gaan of om online te bestellen?
http://geizhals.at/eu/ Staan beoordelingen bij de webshops. Of er naar NL verstuurd wordt, staat er soms bij en anders bij de webshop zelf.
Of het handiger is via internet of zelf langsgaan kun je zelf wel bepalen neem ik aan.
Of het handiger is via internet of zelf langsgaan kun je zelf wel bepalen neem ik aan.
_██_
(ಠ_ృ)
die hebben hem ook daadwerkelijk, zelf vrijdag besteld, zaterdag in huis.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 21:01:
Ik zie dat die Sony VPCYB1S1E enkel bij bol.com leverbaar is, en niet bij andere webshops, zou bol die echt hebben?
GiTS
Niet echt in de buurt maar je mag hem onder het genot van een kopje koffie komen bekijken, in Haarlemlaminaatplaat schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:28:
Weet iemand of ergens in de buurt van Den Haag de Asus p31f fysiek te bekijken is? Aangezien er niet echt (veel) reviews van te vinden zijn zou ik hem graag eerst in het echt willen bekijken en aanvoelen. Denken jullie dat deze laptop relatief slecht leverbaar blijft ofdat dit nog goed gaat komen?
dank je wel, ik zal daar eens gaan kijkenAtomsk schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:01:
http://geizhals.at/eu/ Staan beoordelingen bij de webshops. Of er naar NL verstuurd wordt, staat er soms bij en anders bij de webshop zelf.
Ik heb zelf geen ervaringen met het kopen van producten in het buitenland dus vandaar de vraag. Voor mij maakt het namelijk niet zo veel uit, woon toch vlak bij de grens. Maar misschien dat er garantie technisch of gewoon praktische iets verschilt. Wet koop op afstand bijvoorbeeldOf het handiger is via internet of zelf langsgaan kun je zelf wel bepalen neem ik aan.
Of in Delft als dat wat meer in de buurt is voor jeStevie-P schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:23:
[...]
Niet echt in de buurt maar je mag hem onder het genot van een kopje koffie komen bekijken, in Haarlem
Ryzen 5950X | NZXT Kraken X63 | EVGA 2080 Ti Black | Samsung 970 EVO 1TB | 2x16GB G.Skill Ripjaws V C16 DDR4-3600 | Asus ROG STRIX X570-I Gaming | Corsair SF750 PSU | Sliger SM580
zal maar ff mn eerste ervaring met fusion platform delen, of moet ik zeggen vision.

ik heb 3 eisen: klein licht en redelijk still
de sony vaio--> degelijk, mooi, licht, zeer prettig toetsenbord. nagenoeg geen flex

vision: echt langzaam bij installatie (was te verwachten, geen issue voor mij).
maar na het settelen van opstarten zeer goed en vloeiend mee te werken.
(na verwijderen van mcafee en norton onderdelen)
720P zonder problemen, 1080P niet bij de hand
ik heb niet echt uitgebreid zitten testen want apparaat maakte veel geluid. (ik dacht eerst de hdd)
herstelmedia aangemaakt, meteen 4GB en een vertex II ssd eringezet, weer installatieprocedure gevolgd.
ssd snelheid zal niet uitmaken dacht ik ....WTF
na een kleine minuut schiet de fan al aan, na in visuele inspectie is het dus echt de APU,
het blaast dan ook daadwerkelijk al best wel warme lucht uit.
ook de volgende dag (naar 8 uur afkoelen) weer de fan aan al na een kleine minuut.
bij mij komt het apparaat zeer luidruchtig over (ook bij idle)
waarbij het gewoon een 8510w overstemt (die dan al 2 uur ofzo aanstaat).
het lijkt wel een cpu wine/kapote lager, maar het geluid is idem aan mn 8510w (onder load)
dit is echt iets wat ik niet verwacht.
RMA

ik heb 3 eisen: klein licht en redelijk still
de sony vaio--> degelijk, mooi, licht, zeer prettig toetsenbord. nagenoeg geen flex

vision: echt langzaam bij installatie (was te verwachten, geen issue voor mij).
maar na het settelen van opstarten zeer goed en vloeiend mee te werken.
(na verwijderen van mcafee en norton onderdelen)
720P zonder problemen, 1080P niet bij de hand
ik heb niet echt uitgebreid zitten testen want apparaat maakte veel geluid. (ik dacht eerst de hdd)
herstelmedia aangemaakt, meteen 4GB en een vertex II ssd eringezet, weer installatieprocedure gevolgd.
ssd snelheid zal niet uitmaken dacht ik ....WTF
na een kleine minuut schiet de fan al aan, na in visuele inspectie is het dus echt de APU,
het blaast dan ook daadwerkelijk al best wel warme lucht uit.
ook de volgende dag (naar 8 uur afkoelen) weer de fan aan al na een kleine minuut.
bij mij komt het apparaat zeer luidruchtig over (ook bij idle)
waarbij het gewoon een 8510w overstemt (die dan al 2 uur ofzo aanstaat).
het lijkt wel een cpu wine/kapote lager, maar het geluid is idem aan mn 8510w (onder load)
dit is echt iets wat ik niet verwacht.
RMA
[ Voor 1% gewijzigd door reaL_G op 21-02-2011 14:10 . Reden: foto`s goed gelinked ]
GiTS
Verwijderd
Ben je er al uit of het om een wine/kapote lager gaat of is het een ontwerp fout en hebben ze hier allemaal last van? De laptop ziet er goed uit maar kan er weinig informatie over vinden?
Ik zat nog te twijfelen tussen de timelineX 3820TG met de 5650 en de samsung qx310. Na wat prijzen vergeleken te hebben ga ik waarschijnlijk binnenkort een 3820TG aanschaffen aangezien die met betere speccs toch goedkoper was als de samsung
ik denk dat ik daar niks zinnings over kan zeggen (na een paar uur gebruik), los van het geluid.Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:19:
Ben je er al uit of het om een wine/kapote lager gaat of is het een ontwerp fout en hebben ze hier allemaal last van? De laptop ziet er goed uit maar kan er weinig informatie over vinden?
mooi apparaatje met een goede overal performance.
ben wel benieuwd naar ervaringen van de andere gebruikers.
platform heeft echt wel potentie.
apparaat is vandaag de deur uit gegaan. en en er komt jammer geen nieuwe e350 voor terug,
dit ivm met een deadline die eind deze week afloopt.
het is nml zo dat ik al een tijdje zat te wachten op de X120e
echter toen ik deze zag staan heb ik hem maar gelijk gehaald.
ik denk dat er een i3 model voor terug komt.
vaio YB of edge 11
[ Voor 5% gewijzigd door reaL_G op 21-02-2011 17:48 ]
GiTS
Verwijderd
Gevoelsmatig lijkt me Lenovo de betere bouwkwaliteit hebben. De X120E lijkt me zeer zeker interessant. De processor van de Edge 11 (i3 uitvoering) is een stukje krachtiger maar grafisch is hij weer minder. En dan de uitstekende batterij bij de Edge/X120E Brr.. Als ik de 3-cell kon krijgen met de i3 zou die mijn voorkeur genieten.reaL_G schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:44:
[...]
ik denk dat ik daar niks zinnings over kan zeggen (na een paar uur gebruik), los van het geluid.
mooi apparaatje met een goede overal performance.
ben wel benieuwd naar ervaringen van de andere gebruikers.
platform heeft echt wel potentie.
apparaat is vandaag de deur uit gegaan. en en er komt jammer geen nieuwe e350 voor terug,
dit ivm met een deadline die eind deze week afloopt.
het is nml zo dat ik al een tijdje zat te wachten op de X120e
echter toen ik deze zag staan heb ik hem maar gelijk gehaald.
ik denk dat er een i3 model voor terug komt.
vaio YB of edge 11
Altijd jammer dat als je een beperkt budget hebt je ergens concessies op moet doen.
Ik heb geen last van een beperkt budget, maar last van beperkte creativiteit van de builders. Net zo erg.
dit was dan ook het enige punt waarom deze al niet eerder is aangeschaft.En dan de uitstekende batterij bij de Edge/X120E Brr.. Als ik de 3-cell kon krijgen met de i3 zou die mijn voorkeur genieten.
het schijnt dat je de 3-cell accu ook in de edge kan gebruiken.
toch mmar even verder kijken
anders had ik al lang een kleine z serie gehaaldAltijd jammer dat als je een beperkt budget hebt je ergens concessies op moet doen.
GiTS
Verwijderd
Is een vrij uitgebreide review online verschenen van de Thinpad X120e (met AMD Fusion).
Performance is duidelijk beter dan Atom 525 en Turion II Neo. Accuduur is ook flink verbeterd tov X100e.
Hij krijgt in ieder geval de 'Editors Choice'.
Zat eigenlijk te wachten op de MSI X-Slim X370 maar het deugdelijke design en matte scherm van de X120E zijn toch erg aanlokkelijk.
Performance is duidelijk beter dan Atom 525 en Turion II Neo. Accuduur is ook flink verbeterd tov X100e.
Hij krijgt in ieder geval de 'Editors Choice'.
Zat eigenlijk te wachten op de MSI X-Slim X370 maar het deugdelijke design en matte scherm van de X120E zijn toch erg aanlokkelijk.
Verwijderd
HP DM1z reveiw:
http://www.anandtech.com/...taking-fusion-on-the-road
(met E-350)

Battery life een pak beter dan de alienware.
Betreffende het scherm: een lagere color gamut ben ik nog niet tegengekomen
http://www.anandtech.com/...taking-fusion-on-the-road
(met E-350)

Battery life een pak beter dan de alienware.
Betreffende het scherm: een lagere color gamut ben ik nog niet tegengekomen

Heeft iemand hier de BIOS van zijn U30Jc al ge-update naar 2.15 ?
Weet niet of dit al gepost was:
http://www.techpowerup.co...O-S-Series-Notebooks.html
Ziet er zeer goed uit maar zal een zeer stevig prijskaartje aan komen maar dan heb je ook wat.
@ Darkstone,
Bedankt voor de link ziet er goed uit dat product!
http://www.techpowerup.co...O-S-Series-Notebooks.html
Ziet er zeer goed uit maar zal een zeer stevig prijskaartje aan komen maar dan heb je ook wat.
@ Darkstone,
Bedankt voor de link ziet er goed uit dat product!
[ Voor 14% gewijzigd door pino85 op 22-02-2011 18:49 ]
Liefhebber van Tweakers
Die S-series gaan echt wel meevallen, vanaf 1000 euro ongeveer. En dan heb je toch ook een i5 erin zitten met schakelbare ati-graphics en een verlicht toetsenbord.
Ik doel op het product met de specs zoals die op het plaatje staan

Dat de vanaf prijs met lagere specs goedkoper word dat lijkt me inderdaad in de lijn der verwachting.

Dat de vanaf prijs met lagere specs goedkoper word dat lijkt me inderdaad in de lijn der verwachting.
[ Voor 63% gewijzigd door pino85 op 22-02-2011 19:37 ]
Liefhebber van Tweakers
Ik ook, als je die 3G erin wilt en die extra accu dan is het natuurlijk wat duurder. Maar het standaard model met windows home premium gaat ongeveer 1000 euro kosten. Wil je windows professional erop gaat ie naar 1100, krijg je er ook meteen een vinger-afdruk scanner en TPM module bij voor data-encryptie. Die accu die je er onder kan klikken zal rond de 150 gaan kosten, wil je het dockingstation erbij ben je weer 150 verder. Pak je een basismodel met die extra accu ben je voor 1150 klaar met flinke prestaties en een enorme batterijtijd.
[edit]
Ninja-edit met je specs-list erbij
Een i7 met SSD en alles erop en eraan gaat natuurlijk duurder worden, zal in nederland geen standaard model worden in ieder geval. Mogelijk wel online te configureren, verwacht dat ie dan zo rond de 1900 zal kosten.
[edit]
Ninja-edit met je specs-list erbij
[ Voor 19% gewijzigd door Sick Nick op 22-02-2011 19:41 ]
haha ninja edit
, maar inderdaad ik denk ook dat het richting de 2000 euro zal gaan al kun je wellicht een model met een HD aanschaffen en goedkoper zelf een ssd er in plaatsen wie weet scheelt dat toch weer iets.
Maar echt een mooi krachtig doch compact apparaat als je het mij vraagt.
Maar echt een mooi krachtig doch compact apparaat als je het mij vraagt.
[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 22-02-2011 19:52 ]
Liefhebber van Tweakers
Is cyberport.de een goede webshop? ik denk dat ik daar morgen mijn Acer 3820TG ga bestellen...
Ik ken de site zelf niet zo goed, maar ze hebben een goede deal en de website komt betrouwbaar over
Om er toch nog even een laatste vraagje bij te gooien:
Is de i5-480 de meerwaarde van 50 euro waard tenopzichte van de 460?
Ik ken de site zelf niet zo goed, maar ze hebben een goede deal en de website komt betrouwbaar over
Om er toch nog even een laatste vraagje bij te gooien:
Is de i5-480 de meerwaarde van 50 euro waard tenopzichte van de 460?
[ Voor 24% gewijzigd door Icyzer op 23-02-2011 01:08 ]
Best een bekende shop geloof ik, let wel dat je dan een duitse laptop krijgt met bijbehorend duits toetsenbord. Die 50 euro zou ik trouwens in m'n zak houden, die 130 mhz is niet echt merkbaar al de rest identiek is.
Oh oke, bedankt. Dat het een duitse laptop is was ik me bewust van inderdaad, ik denk erover een backlit tobo in te bouwen.
Qua die processors moet voor mij de 460 ook gewoon oke zijn, maar als inderdaad de 480 naast 130 mhz nog andere meerwaarden had was het misschien nog te overwegen geweest.
Qua die processors moet voor mij de 460 ook gewoon oke zijn, maar als inderdaad de 480 naast 130 mhz nog andere meerwaarden had was het misschien nog te overwegen geweest.
Verwijderd
Wie zat er ook alweer te wachten op de X120e?
http://www.engadget.com/2...vo-thinkpad-x120e-review/
Uit de comments:
Uit de comments:
Edit: de xps 14 officieel doodverklaard: http://www.engadget.com/2...ed-with-something-thinne/"No plans for a release in Western Europe" FUUUUUUUUU!
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 14:47 ]
dat is zachtjes uitgedrukt vervelend..
[ Voor 24% gewijzigd door pino85 op 23-02-2011 16:30 ]
Liefhebber van Tweakers
Hoi,
Ik ben nog niet zo lang op dit forum, aangezien hier aardig wat professionals bij elkaar zijn probeer ik het via deze weg.
Ik zit met een probleem ik heb net een nieuwe laptop gekocht namelijk:
de Samsung sf 310-s03
www.mycom.nl/Product/Note...F310S03NL--i3380M/1110297
Het probleem is dat de Geforce GT310M problemen heeft met het afspelen van flash filmpjes in alle internet browsers(IE, Chrome,Firefox).
In you tube
* Bij chrome geen navigatiebalk
* Bij firefox flash plug-in installeren melding, ook na installatie
* Bij IE strepen in beeld
Nu is er van alles aan gedaan, Video Drivers (nvidia, optimus, samsung) vernieuwd, Nieuwe en oude flash versies geprobeerd, Laptop omgeruild met zelfde nieuwe(nog steeds zelfde probleem), schone installatie etc.
Op Google opgezocht en het is een bekend probleem bij de combinatie van de videokaart en flash, alleen is er nergens een oplossing. (als jullie er 1 weten graag, Mycom werknemer is er meer dan 8 uur mee bezig geweest zonder resultaat)
Nu heb ik van de winkel een optie gekregen om de laptop om te ruilen met een andere nieuwe laptop.
1 van de alternatieven is:
de Sony Notebook VAIO EA4S1E/W/i3-380M 14"/4G/320G/HD5470/W7Pr. €800.- geen reviews te vinden
www.mycom.nl/Product/Note...AIO-EA4S1EWi3380M/1110293
Is dit een goed alternatief of hebben jullie andere aanraders?
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.
Budget ligt tot €800,-
Batterijduur vind ik wel een pre
Niet groter dan 15.6 inch
All round laptop
Samsung sf310-s03 (nu in bezit)
- 13.3 inch
- i3-380 2,53GHz
- 320 GB 5400Rpm
- Geforce GT310M
- 4 gb ddr3
- 2,06kg
- € 700.-
Ik ben nog niet zo lang op dit forum, aangezien hier aardig wat professionals bij elkaar zijn probeer ik het via deze weg.
Ik zit met een probleem ik heb net een nieuwe laptop gekocht namelijk:
de Samsung sf 310-s03
www.mycom.nl/Product/Note...F310S03NL--i3380M/1110297
Het probleem is dat de Geforce GT310M problemen heeft met het afspelen van flash filmpjes in alle internet browsers(IE, Chrome,Firefox).
In you tube
* Bij chrome geen navigatiebalk
* Bij firefox flash plug-in installeren melding, ook na installatie
* Bij IE strepen in beeld
Nu is er van alles aan gedaan, Video Drivers (nvidia, optimus, samsung) vernieuwd, Nieuwe en oude flash versies geprobeerd, Laptop omgeruild met zelfde nieuwe(nog steeds zelfde probleem), schone installatie etc.
Op Google opgezocht en het is een bekend probleem bij de combinatie van de videokaart en flash, alleen is er nergens een oplossing. (als jullie er 1 weten graag, Mycom werknemer is er meer dan 8 uur mee bezig geweest zonder resultaat)
Nu heb ik van de winkel een optie gekregen om de laptop om te ruilen met een andere nieuwe laptop.
1 van de alternatieven is:
de Sony Notebook VAIO EA4S1E/W/i3-380M 14"/4G/320G/HD5470/W7Pr. €800.- geen reviews te vinden
www.mycom.nl/Product/Note...AIO-EA4S1EWi3380M/1110293
Is dit een goed alternatief of hebben jullie andere aanraders?
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.
Budget ligt tot €800,-
Batterijduur vind ik wel een pre
Niet groter dan 15.6 inch
All round laptop
Samsung sf310-s03 (nu in bezit)
- 13.3 inch
- i3-380 2,53GHz
- 320 GB 5400Rpm
- Geforce GT310M
- 4 gb ddr3
- 2,06kg
- € 700.-
[ Voor 9% gewijzigd door Struktron op 24-02-2011 08:50 ]
Ik wist niet zo goed waar ik het item moest plaatsen, excuses.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:49:
Mag dat alstublieft in het vervolg in het enkelvoud?
Wie lost het op?
Tja, ik ben er slechts één van.Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:40:
Wie zat er ook alweer te wachten op de X120e?
Uit de comments:
[...]
Maar door het lezen (vanaf message #6 e.v.) van het Lenovo forum draadje waar ik al eerder naar linkte (zie quote hieronder) begin ik wat wanhopig te raken om snel/nu iets met dezelfde specs als de X120E en vooral dezelfde bouwkwaliteit te vinden. De X120E zou eerst direct na de CES verkrijgbaar zijn in de US. Er word zelfs gesuggereerd in dat draadje dat West-Europa, inclusief de UK en Duitsland, worden gebruikt om de X100E (het onverkochte citroentje) van de schappen bij IBM te lozen. Het word in de UK als alternatief geadviseerd door IBM. De posts met opmerkingen over dat de X120E wel in de voormalig oostblok landen beschikbaar zal zijn, en niet in West-Europa, zijn niet voor herhaling vatbaar en volgens mij inmiddels daar ook al verwijderd.
Ik wil mijn desktop met 12GB RAM vervangen door een notebook. Maar omdat de SB HP Envy 17 3D maar niet komt (voor CS4+CS5 vnl Illustrator, C4D R12 Core, NetBeans en Aptana scripting, Android en iPhone (Unity 3D) development, Blu-ray films, internetten) en naar alle waarschijnlijkheid nog steeds met maximaal 8GB RAM uitgerust kan worden wilde ik, tijdens het wachten op de Envy, alvast de X120E aanschaffen om o.a. die extra 4GB RAM te compenseren en voor wat betreft mijn werk ook direct mobieler te zijn. Dus goede bouwkwaliteit en draagbaar, tot 14 inch, min. 4GB RAM, Win7 Pro/Ult, SSD mogelijk (zelf uitzoeken en inbouwen), VGA, HDMI of DP, uitgebreide netwerk connectiviteit, pittig snelle desktop (vensters) performance, voor MS Office (vooral Access), scripting, IBM Client Access, snel internet (Bij IBM pdf manuals raadplegen en downloaden).
Dus als iemand een alternatief heeft voor die X120E ?
NxCPU schreef op zondag 20 februari 2011 @ 11:50:
[...]
..........
Ik lees in dit draadje op het Lenovo forum alleen ergernis omtrent de beschikbaarheid van de X120E. Zelfs bij die Yankee Doodle Dandy's.
..........
Hey ik dacht er eerst aan een laptop van rond de €1000 te kopen om naast de noodzakelijke arbeid aan mijn studies/thesis(binnenkort) ook wat te kunnen gamen.
Nu de zoektocht naar een laptop die beide combineert en aan een aantal van mijn andere onredelijke eisen (linux compatibliteit, mat scherm, numeriek klavier), tegemoet komt viel serieus tegen.
Dus heb ik het plan opgevat om mijn budget licht op te trekken en te delen in twee: 1 Degelijke mini-laptop voor mijn studies en 2 een mini hometheater pc met game mogelijkheid om te koppelen aan mijn nieuwe televisie (26 inch full hd) via HDMI. Ik dacht voor beide rond de €600 te blijven.
Dus hoopte ik hier voor de eerste wat advies te winnen: Is deze Thinkpad Edge 11 een goede aankoop? Iemand er evaring mee? Zoja, kan het geheugen van dit model geupgrade worden tot pakweg 4GB want ik multitask nogal veel... En in het Non-Windows OS subforum werd me verteld dat Lenovo Thinkpads over het algemeen goed functioneren onder Linux - Vista op mijn huidige laptop heeft me zwaar teleurgesteld -, klopt dit? Alternatieve suggesties zijn altijd welkom.
Ik hoopte eerst een Lenovo Thinkpad X120e te verkrijgen, maar deze komt blijkbaar niet naar West-Europa.
Bij voorbaat dank.
EDIT: mijn excuses voor de misplaatsing, ik dacht alle regels erop nagelezen te hebben en ze gevolgd te hebben, blijkbaar heb ik me opnieuw vergist.
Nu de zoektocht naar een laptop die beide combineert en aan een aantal van mijn andere onredelijke eisen (linux compatibliteit, mat scherm, numeriek klavier), tegemoet komt viel serieus tegen.
Dus heb ik het plan opgevat om mijn budget licht op te trekken en te delen in twee: 1 Degelijke mini-laptop voor mijn studies en 2 een mini hometheater pc met game mogelijkheid om te koppelen aan mijn nieuwe televisie (26 inch full hd) via HDMI. Ik dacht voor beide rond de €600 te blijven.
Dus hoopte ik hier voor de eerste wat advies te winnen: Is deze Thinkpad Edge 11 een goede aankoop? Iemand er evaring mee? Zoja, kan het geheugen van dit model geupgrade worden tot pakweg 4GB want ik multitask nogal veel... En in het Non-Windows OS subforum werd me verteld dat Lenovo Thinkpads over het algemeen goed functioneren onder Linux - Vista op mijn huidige laptop heeft me zwaar teleurgesteld -, klopt dit? Alternatieve suggesties zijn altijd welkom.
Ik hoopte eerst een Lenovo Thinkpad X120e te verkrijgen, maar deze komt blijkbaar niet naar West-Europa.
Bij voorbaat dank.
EDIT: mijn excuses voor de misplaatsing, ik dacht alle regels erop nagelezen te hebben en ze gevolgd te hebben, blijkbaar heb ik me opnieuw vergist.
[ Voor 4% gewijzigd door Doubter op 24-02-2011 15:29 ]
Verwijderd
Laat ik die even verplaatsen naar het [NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook december 2010 12"-14". Ik vermoed dat daar meer kennis aanwezig is.
edit: done.
edit: done.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 15:22 ]
x120 was alleen echt interessant door fusion.Doubter schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:07:
Bij voorbaat dank.
vlgs mij kan je met google die info zo zien.
amd versie is tot 4GB, intel tot 8GB
als je geen haast hebt zou ik ff wachten tot ze procs updaten.
heb gisteren mn edge 11 binnengekregen.
en ben niet teleurgesteld. ding is echt degelijker dan de fusion vaio
en sneller als de viao 4 sure. (proc belangrijker dan gaming 4 me)
720 en 1080p ook oke
stillte

GiTS
edge 13? of x3.. serieNxCPU schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:36:
[...]
Dus als iemand een alternatief heeft voor die X120E ?
[...]
[ Voor 79% gewijzigd door reaL_G op 24-02-2011 16:21 ]
GiTS
Ik heb eigenlijk net wel haast, hoe groot is de komende processor update?reaL_G schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:18:
[...]
x120 was alleen echt interessant door fusion.
vlgs mij kan je met google die info zo zien.
amd versie is tot 4GB, intel tot 8GB
als je geen haast hebt zou ik ff wachten tot ze procs updaten.
720 en 1080p ook oke
stillte
Ik kan op al die Ghz'en en aantal cores geen echte maat meer plakken. Mijn huidige laptop is een dual core 2Ghz, dus ik veronderstel dat deze thinkpad iets trager gaat zijn, maar omwille van waar hij voor zal moeten dienen zal ik er hopelijk weinig last van hebben...
Verwijderd
Welke versie heb je van de Edge 11?reaL_G schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:18:
[...]
720 en 1080p ook oke
stillte
En deze is dus lekker stil ipv die Sony?
Hoor je geen wine/hoog gezing van de HD of heb je weer een SSD ervoor in plaats gezet?
Een Edge 11 met Intel i3 SB leek mij wel wat (gaming totaal niet belangrijk voor mij)...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 20:28 ]
alle procs van intel worden geupdate met sandy-bridge modellen. herzen blijven hetzelfde denk.Doubter schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:26:
[...]
Ik heb eigenlijk net wel haast, hoe groot is de komende processor update?
dacht ik. wat is haast? (bij mij een aantal dagen)
ThinkPad Edge 11 (NVY5EMH) heb ik gehaald. (met antiglare scherm en Matte finish)Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:25:
[...]
Welke versie heb je van de Edge 11?
En deze is dus lekker stil ipv die Sony?
Hoor je geen wine/hoog gezing van de HD of heb je weer een SSD ervoor in plaats gezet?
Een Edge 11 met Intel i3 SB leek mij wel wat (gaming totaal niet belangrijk voor mij)...
dat geluid bij de sony was zowiezo niet van de hdd (win index van 5.1) maar van bij het apu gedeelte.
dit ding hoor je ook, in een halfuur tijd blaast ie 1 a 2 keer ff 1min wat lucht weg, waarbij het geluid iets zachter is dan de idle stand van de sony. de rest van de tijd hoor je de fan niet.
en de hdd hoorde je wel tikken soms (hdd geluid is normaal), vandaar dat de ssd er ook gelijk in is gezet.
+ in stellingen zijn vele malen beter regelbaar.
laters
GiTS
Wat vinden jullie van de review en dan bedoel ik de accu duur? zo'n 3 uur onder belasting al is de vraag welke settings etc ze hebben gebruikt, staat ook niet in de test.
http://nl.hardware.info/reviews/2021/msi-u270-review
De term als je het rustig aan doet kan hij 5 tot 5.5 uur halen vind ik persoonlijk een beetje vaag.
De 3 uur vind ik tevens niet erg goed te noemen..
http://nl.hardware.info/reviews/2021/msi-u270-review
De term als je het rustig aan doet kan hij 5 tot 5.5 uur halen vind ik persoonlijk een beetje vaag.
De 3 uur vind ik tevens niet erg goed te noemen..
[ Voor 54% gewijzigd door pino85 op 24-02-2011 21:43 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Dat is precies de reden dat ik alleen nog maar reviews lees van anandtech en notebookcheck, de verschillende sites zijn zó verschrikkelijk onduidelijk over hun testmethoden dat je deze alleen nog kan gebruiken om de resultaten onderling te vergelijken.
Je hebt gelijk ik vind het toch wel jammer eigenlijk dat veel NL sites op vage onduidelijke manier testen publiceren.. vaak mag je het niet eens een review noemen..
Liefhebber van Tweakers
U36JC staat voor 799 op Cyberport.de
Kan me niet voorstellen dat die dan 1000+ wordt in NL.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ongelofelijk dat is wat we willen zien!
Liefhebber van Tweakers
En dat is nog onder lichte belasting, internet surfen en dergelijke. Als er weinig tot geen belasting is, dan houdt de batterij het tot meer dan 13 uur vol. Yikes!
Hmm ik zie nu alleen dat het een C-50 cpu is en niet de E-350, dat had ik over het hoofd gezien.
Dat scheelt toch wel weer iets.
[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 25-02-2011 09:22 ]
Liefhebber van Tweakers
Ja dat is waar, maar niet weerhoudt je om de E-350 de undervolten en underclocken zodanig dat hij de batterijduur van de C-50 kan evenaren. De C-50 overclocken is een ander paar mouwen.
[ Voor 0% gewijzigd door RuddyMysterious op 25-02-2011 10:02 . Reden: schrijffouten, ni nommaaal ]
De toshiba R630-140 is ook wel wat denk ik ? Kost nu 908 euro en daar heb je dan een core i3 370M voor met 128GB SSD, sterke behuizing met magnesium, een mat scherm en dvd drive alsnog 1,48kg en met een 6cell batterij die maximaal 8,5 uur haalt.
Met zijn 18 tot 26mm dikte is het toch een thin & light met een flinke performance voor een goede prijs.
Ik ga hem zelf denk ik wel kopen. ik heb nu een 15 inch laptop met 80gb ssd erin en het werkt enorm vloeiend, maar hij is met 2,8kg nogal zwaar om mee naar school te nemen en de accuduur is toch wel een beetje kort met 4 uur max.
Met zijn 18 tot 26mm dikte is het toch een thin & light met een flinke performance voor een goede prijs.
Ik ga hem zelf denk ik wel kopen. ik heb nu een 15 inch laptop met 80gb ssd erin en het werkt enorm vloeiend, maar hij is met 2,8kg nogal zwaar om mee naar school te nemen en de accuduur is toch wel een beetje kort met 4 uur max.
Dat sterke behuizing verhaaltje zou ik in het echt toch eens gaan bekijken/voelen want het viel mij enorm tegen. Als je een beetje drukt op de polssteun links-voor druk je de behuizing direct op de koelings-fan met een enorme ratel tot gevolg. Het toetsenbord lijkt net een natte krant, het typgevoel is echt dramatisch. Het scherm is wel mat maar de kijkhoek is net als het toetsenbord dramatisch. Ook worden ze nogal heet. De accu schijnt ook niet zo heel erg lang mee te gaan, die 8,5 uur ga je bij lange na niet halen in ieder geval.
Wat wel perfect is aan het ding is het gewicht, behoorlijk goede prestaties en een dvd drive erin. En voor 900 euro is dat best een mooie deal.
Wat wel perfect is aan het ding is het gewicht, behoorlijk goede prestaties en een dvd drive erin. En voor 900 euro is dat best een mooie deal.
Lekker is dat... Al twee webshops hebben via e-mail gemeld dat de Asus P31F-R0090X waarschijnlijk helemaal niet meer uitgeleverd gaat worden binnen de Benelux 
Levertijd is naar onbekend veranderd en volgens een medewerker is Asus niet zeker meer dat ze het betreffende model nog gaan uitleveren.
Lekkere actie, model is net een maand oud... -_-'
Levertijd is naar onbekend veranderd en volgens een medewerker is Asus niet zeker meer dat ze het betreffende model nog gaan uitleveren.
Lekkere actie, model is net een maand oud... -_-'
Verwijderd
ahem? Dat maakt niets uit hoor. Een E-50 is gewoon een lager geclockte E-350, in idle klokken ze naar hetzelfde niveau.pino22 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:15:
Hmm ik zie nu alleen dat het een C-50 cpu is en niet de E-350, dat had ik over het hoofd gezien.
Dat is overigens meteen de reden dat een i3 3x0UM nauwelijks zuiniger is dan een i3-3x0M. Het scheelt nauwelijks een procent.
Klopt, idle stand wellicht wel.
Scheelt 600mhz als de chip in gebruik is, hoeveel dit in de praktijk uit maakt dat moeten we even bekijken, wat jij aangeeft met het voorbeeld is in dat geval correct bij die cpu's was het verschil dermate klein, of dit met deze ook is geen idee.
Scheelt 600mhz als de chip in gebruik is, hoeveel dit in de praktijk uit maakt dat moeten we even bekijken, wat jij aangeeft met het voorbeeld is in dat geval correct bij die cpu's was het verschil dermate klein, of dit met deze ook is geen idee.
[ Voor 33% gewijzigd door pino85 op 25-02-2011 12:52 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Het verschil is sowieso uitermate klein, daar heb ik nog onderzoek naar gedaan:
.: EIST onder de loep
Een snellere chip is zo goed als even zuinig onder hetzelfde voltage vanwege het race-to-idle principe.
.: EIST onder de loep
Een snellere chip is zo goed als even zuinig onder hetzelfde voltage vanwege het race-to-idle principe.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 13:29 ]
Interessant en dat heb je in je vakantie gedaan? nice
Liefhebber van Tweakers
Je onderzoek is interessant, maar je neemt daarbij een cpu waarbij het minimumvoltage bereikt is op ~1,8GHz. Mijn oude pentium M kan tot 0.7V, en dat lukt voor mij enkel op de laagste kloksnelheid van 800MHz. Op die manier is idlen op de laagste kloksnelheid nog steeds gunstiger dan op een hogere.
edit: Ah, ik zie nu pas dat je de effectiviteit van die simulerende underclock-methodes probeert te verifiëren op nuttigheid.
edit: Ah, ik zie nu pas dat je de effectiviteit van die simulerende underclock-methodes probeert te verifiëren op nuttigheid.
[ Voor 17% gewijzigd door RuddyMysterious op 25-02-2011 14:04 ]
Verwijderd
Hij gaat niet lager dan 0,875, en daarom zeg ik ook...

Met een lager voltage zijn de pieken lager, maar aangezien de processor zich in 99% van de tijd in idle begeeft maakt dat maar weinig uit
Het stroomverbruik in idle is altijd gelijk vanwege power saving features (0v, FSB losgekoppeld, en nog meer van dat soort truuks.)
Zeg nu zelf, wat als de pieken 10% lager zijn, hoeveel invloed heeft dat op het stroomverbruik onder lichte load? vrijwel niets.
Maarja, ik probeerde inderdaad de underclock methodes te verifiren, de beste trade off in mijn geval blijkt te zijn de hoogste kloksnelheid welke met het minimumvoltage haalbaar is. Gek genoeg bleek de "superLFM" een negatief effect op het verbruik te hebben, dat is de reden dat de hedendaagse i3-tjes niet onder de 1600mhz klokken. Iets wat door velen word aangenomen als pure verspilling.
In feite is de kloksnelheid volstrekt irrevelant, als de pieken 2x zo hoog worden en 2x zo kort blijft het netto effect hetzelfde.
stroomverbruik is kloksnelheid maal het kwadraat van het voltage, ter illiustratie:Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:28:

Met een lager voltage zijn de pieken lager, maar aangezien de processor zich in 99% van de tijd in idle begeeft maakt dat maar weinig uit
Het stroomverbruik in idle is altijd gelijk vanwege power saving features (0v, FSB losgekoppeld, en nog meer van dat soort truuks.)
Zeg nu zelf, wat als de pieken 10% lager zijn, hoeveel invloed heeft dat op het stroomverbruik onder lichte load? vrijwel niets.
Maarja, ik probeerde inderdaad de underclock methodes te verifiren, de beste trade off in mijn geval blijkt te zijn de hoogste kloksnelheid welke met het minimumvoltage haalbaar is. Gek genoeg bleek de "superLFM" een negatief effect op het verbruik te hebben, dat is de reden dat de hedendaagse i3-tjes niet onder de 1600mhz klokken. Iets wat door velen word aangenomen als pure verspilling.
In feite is de kloksnelheid volstrekt irrevelant, als de pieken 2x zo hoog worden en 2x zo kort blijft het netto effect hetzelfde.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 14:18 ]
Het is ook pure verspilling, want moest intel nu het minimumvoltage en de minimummultiplier lager hebben ingesteld, dan zouden die platformen nog zuiniger zijn. Of niet?
Verwijderd
exact, maar dan zouden ze geen dure ULV versies van dezelfde CPU's verkopen
Als er geen begrenzing op zat had ik mijn processor al lang ge-undervolt tot het niveau van een SU7300, ik vermoed dat hij de 0,6v wel haalt.
AMD kent zulke begrenzingen in veel mindere mate. Het minimumvoltage op 0,875v (en 1,100v voor de Txxxx serie) is gewoon belachelijk.
Als er geen begrenzing op zat had ik mijn processor al lang ge-undervolt tot het niveau van een SU7300, ik vermoed dat hij de 0,6v wel haalt.
AMD kent zulke begrenzingen in veel mindere mate. Het minimumvoltage op 0,875v (en 1,100v voor de Txxxx serie) is gewoon belachelijk.
Dat is inderdaad zeer belachelijk. Ik krijg het schijt van die kunstmatige marktzetting, iets waar Intel inderdaad zeer goed in is. Ik vind het grappig dat mensen zo stonden op hun principes dat ze geen kreupele hardware willen kopen, verwijzende naar de triplecore van AMD, maar als je dat naast een minder dure cpu van Intel zet, dan verdwijnt de lach van je gezicht. RAAAGGGGGEEEEE enzo.
Even nog terug komend op de U270 review bij de buren, men heeft nu aan gegeven hoe deze getest te hebben de accu duur bedoel ik( in korte uitleg)
http://nl.hardware.info/f...29&viewfull=1#post2088529
Blijft een vreemde uitslag maar goed ik wacht even andere reviews af want vind het een mooi product!
http://nl.hardware.info/f...29&viewfull=1#post2088529
Blijft een vreemde uitslag maar goed ik wacht even andere reviews af want vind het een mooi product!
[ Voor 32% gewijzigd door pino85 op 25-02-2011 15:18 ]
Liefhebber van Tweakers
http://www.cyberport.de/n...u36jc-rx109v-schwarz.html
De Asus U36JC voor 799,- lijkt mij een hele goede deal voor een studente
Iemand die hier een alternatief voor kan aandragen? (wel vergelijkbaar qua specs/batterij)
En klopt dat dit keyboard hetzelfde als de vorige modellen i.v.m. vervangen? Lijkt namelijk op de foto's 100% hetzelfde.
De Asus U36JC voor 799,- lijkt mij een hele goede deal voor een studente
Iemand die hier een alternatief voor kan aandragen? (wel vergelijkbaar qua specs/batterij)
En klopt dat dit keyboard hetzelfde als de vorige modellen i.v.m. vervangen? Lijkt namelijk op de foto's 100% hetzelfde.
Freakster86 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 02:06:
http://www.cyberport.de/n...u36jc-rx109v-schwarz.html
De Asus U36JC voor 799,- lijkt mij een hele goede deal voor een studente![]()
JT schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:10:
U36JC staat voor 799 op Cyberport.deKan me niet voorstellen dat die dan 1000+ wordt in NL.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
haha, dus? Snap 'm niet.
Hier heeft Max Ict (kutshop) h'm nu in de prijslijst voor 870 euro. Zij zijn vaak het goedkoopst van alle webshops, dus de rest zal wel rond de 900 zitten. Nogal een verschil.
Hier heeft Max Ict (kutshop) h'm nu in de prijslijst voor 870 euro. Zij zijn vaak het goedkoopst van alle webshops, dus de rest zal wel rond de 900 zitten. Nogal een verschil.
Ik vond je melding wat overbodig omdat ik die ook al had gedaan, maar was net wakker dus zag je vragen niet
Ecodan warmtepomp
Om jullie toch maar op de hoogte te houden:
Ik heb gisteren avond een Acer 3820TG besteld via cyberport. Dus hopelijk komt die binnenkort aan. Kan niet wachten, mooi dingetje. i5-460 en ati 6550 erin.
Nu maar gaan beslissen of ik al dan wel of niet een backlit tobo erin ga zetten...
Ik heb gisteren avond een Acer 3820TG besteld via cyberport. Dus hopelijk komt die binnenkort aan. Kan niet wachten, mooi dingetje. i5-460 en ati 6550 erin.
Nu maar gaan beslissen of ik al dan wel of niet een backlit tobo erin ga zetten...
Dit topic is gesloten.