Problemen met flash in combinatie met optimus

Pagina: 1
Acties:

• Struktron
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-07 00:03
Hoi,

Ik ben nog niet zo lang op dit forum, aangezien hier aardig wat professionals bij elkaar zijn probeer ik het via deze weg.
Ik zit met een probleem ik heb net een nieuwe laptop gekocht namelijk:
de Samsung sf 310-s03
www.mycom.nl/Product/Note...F310S03NL--i3380M/1110297

Het probleem is dat de Geforce GT310M problemen heeft met het afspelen van flash filmpjes in alle internet browsers(IE, Chrome,Firefox). :'(

In you tube
* Bij chrome geen navigatiebalk
* Bij firefox flash plug-in installeren melding, ook na installatie
* Bij IE strepen in beeld

Nu is er van alles aan gedaan, Video Drivers (nvidia, optimus, samsung) vernieuwd, Nieuwe en oude flash versies geprobeerd, Laptop omgeruild met zelfde nieuwe(nog steeds zelfde probleem), schone installatie etc.
Op Google opgezocht en het is een bekend probleem bij de combinatie van de videokaart en flash, alleen is er nergens een oplossing. (als jullie er 1 weten graag, Mycom werknemer is er meer dan 8 uur mee bezig geweest zonder resultaat)

Nu heb ik van de winkel een optie gekregen om de laptop om te ruilen met een andere nieuwe laptop.
1 van de alternatieven is:
de Sony Notebook VAIO EA4S1E/W/i3-380M 14"/4G/320G/HD5470/W7Pr. €800.- geen reviews te vinden
www.mycom.nl/Product/Note...AIO-EA4S1EWi3380M/1110293
Is dit een goed alternatief of hebben jullie andere aanraders?

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen. _/-\o_

Budget ligt tot €800,-
Batterijduur vind ik wel een pre
Niet groter dan 15.6 inch
All round laptop

Samsung sf310-s03 (nu in bezit)
- 13.3 inch
- i3-380 2,53GHz
- 320 GB 5400Rpm
- Geforce GT310M
- 4 gb ddr3
- 2,06kg
- € 700.-

[ Voor 6% gewijzigd door Struktron op 24-02-2011 01:00 ]

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 08:42
Wat een raar verhaal, hoe kom jij of MyCom tot de conclusie dat het aan de GPU icm Flash komt ?
Betreft de ruil, moet je dan ook bijbetalen, anders zou ik het doen, als je er zelf voor de rest geen problemen mee hebt. Zou hem wel in de winkel even (laten) testen.

Probeer is bijv. met een livecd te kijken of je het probleem ook kan simuleren ?

[ Voor 19% gewijzigd door Yippie op 24-02-2011 00:44 ]

Verwijderd

Struktron schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:34:
1 van de alternatieven is:
de Sony Notebook VAIO EA4S1E/W/i3-380M 14"/4G/320G/HD5470/W7Pr. €800.-
www.mycom.nl/Product/Note...AIO-EA4S1EWi3380M/1110293
Die heeft een accuduur van nog geen 2 uur :X
Voor aankoopadvies kun je beter uitwijken naar dit topic: [NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook december 2010 12"-14"

Vast een probleem met optimus, hier staat beschreven hoe je de videokaart inschakelt voor een bepaalde task:
Remzz in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 2"

• Struktron
Vast een probleem met optimus, hier staat beschreven hoe je de videokaart inschakelt voor een bepaalde task:
[/quote]

Dit heb ik al een aantal keer geprobeerd het schakelen tussen videokaart en integrated gpu, helaas zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Titelfix.

offtopic:
Dat had ik al veel eerder moeten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosonik
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-07 16:32
ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn U30JC (i370m en Gforce 310m, en natuurlijk optimus.).

Problemen met Flash:

Chrome geeft ook geen navigatiebalk in Youtube sinds een update naar flash 10.2.
Firefox heb ik alleen geinstalleerd om te testen. Ik moest hier opnieuw flash instaleren, maar daarna deed alles binnen de korte periode dat ik rond heb gesnuffeld het prima.
Internet Explorer geeft zwart beeld bij youtube filmpjes. Dit laatste wordt wel vaker genoemd op internet.
Gelukkig kan Chrome html5 afspelen, dus 80% van de filmpjes kan je normaal kijken. Ik heb wel het idee dat de qualiteit van het geluid daar consequent wat minder is, misschien omdat het harder is gecomprimeerd?

Argumenten waarom het met optimus te maken heeft:

Het probleem met Internet Explorer en zwart youtube beeld wordt vaak gemeld door mensen met een laptop met optimus.
Wanneer ik de youtube film bij Chrome opstart (in Flash vorm), dan krijg ik eerst WEL de navigatiebalk te zien. Met een testprogrammatje kan ik zien dat DAARNA pas optimus aanspringt, en precies op dat moment verdwijnt de navigatiebalk.

Uiteraard heb ik al een beetje zitten spelen met de laatste versie van de NVidia driver. Ik heb die van de officiele ASUS website, en zou misschien een keer de driver van Nvidia kunnen proberen hoewel mensen die met die driver ook problemen melden.

Een ander wellicht verbonden probleem dat ik krijg is als ik Left 4 Dead 2 probeer te spelen. Ik heb een volledig legale versie gewoon gedownload via mijn Steam account, en al een keer opnieuw geinstalleerd. Wanneer ik het opstart staat er dat mijn videokaart (Intel GMA x000) niet wordt herkend. Vervolgens bij het spelen krijg haal ik iets van 10 frames per second omdat alleen de intel GPU aan het werk gaat. Ook als ik zeg "run program with dedicated graphics" (optie van Nvidia) start hij met de niet-herkende intel GPU en krijg ik bagger-FPS. Er zijn genoeg reviews op internet die aantonen dat een U30JC makkelijk 30 FPS kan halen.

Het zou heel fijn zijn als Nvidia een optie zou geven om één van beide GPUs geheel uit te schakelen. Dan kan ik gewoon met de i3 youtube kijken en met de Nvidia gamen. Weet iemand of dit misschien al mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al bekend dat de problemen door optimus komen, het blijkt een nogal ingewikkelde techniek. Ik heb zelfs gehoord dat nvidia de ontwikkeling heeft gestaakt. De oplossing beschreven in het xps 15 topic blijkt voor de meeste mensen goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struktron
[quote]Kosonik schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:01:
ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn U30JC (i370m en Gforce 310m, en natuurlijk optimus.).

Met een testprogrammatje kan ik zien dat DAARNA pas optimus aanspringt, en precies op dat moment verdwijnt de navigatiebalk.

Hoe heet dat testprogramma precies???
Pagina: 1