[NBBG] Thin&light-notebook - december 2010
De Notebook Best Buy Guide van december staat er weer aan te komen enonder andere de thin&light zal hier onderdeel van uitmaken. Een
thin&light moet, zoals de naam al aangeeft dun en licht zijn. Ook
letten we op het gewicht en de degelijkheid, terwijl uiteraard de
prestaties en accuduur evenzeer belangrijk zijn. Er zijn genoeg
ultraportables met zuinige maar niet bijster krachtige cpu's, maar we
zoeken de modellen die kracht met bovenstaande eisen combineren.
Voor dit alles hadden we traditiegetrouw een budget van 700 euro opzij
gezet. De laatste maanden zijn de ontwikkelingen echter niet bepaald
snel gegaan. De reeks kandidaten is ten opzichte van de vorige guide
niet echt uitgebreid. Mijn voorstel is daarom de categorie aan te
passen en het budget te verhogen zodat we krachtiger en stijlvoller en
zakelijke alternatieven kunnen aanraden. Zo kunnen we bv ook de alternatieven met zuinige Core i-cpu's meenenem (al zijn dat er ook niet veel)
We kunnen in de guide dan verwijzen naar de
eerdere guide voor goedkope alternatieven, of we kunnen een additionele lijst van drie betaalbare thin&lights opnemen.
Voorselectie
pricewatch: Toshiba Portégé R700-174Zeer degelijke 13,3"-Toshiba met een krachtige Core i5 460M. Accuduur
zou desondanks lang zijn: 6 uur volgens http://www.laptopmag.com/...toshiba-portege-r700.aspx Het gewicht is 1,43 kilogram en de dikte is 30,5mm.
pricewatch: Asus UL30JT-RX003X
Het model van de vorige guide is al niet meer te krijgen maar deze duurdere (met 640GB) nog wel. Het is nog steeds een zeer goed model. Jammer dat Asus geen opvolgers/alternatieven in NL heeft uitgebracht.
pricewatch: Apple MacBook Air 13.3" 128GB (najaar 2010)
Ik ben niet zo'n MacBook-fan, maar deze Air is toch wel een mooie, degelijke thin&light. Enfin, de review zegt genoeg denk ik. reviews: Apple MacBook Air 11" en 13": licht, luchtig en plat
pricewatch: Sony Vaio VPC-Z13M9E
We komen hier bij wel heel hoge prijzen terecht, maar de specs zijn er dan ook naar. Deze Vaio Z combineert een gewicht van 1,55 kilo met een Core i5-460M, Geforce GT 330M en een ssd van 128GB. Het 13,3"-scherm heeft een resolutie van 1600x900. Dikte is 33mm.
Verder zal ik bij Lenovo informeren of dit model naar Nederland komt: IdeaPad U260. 12,5"-scherm, Zuinige Core i3 of Core i5 en dikte van 18mm.
Ik ben benieuwd waar jullie mee komen en of jullie liever een betaalbare lijst zien en zo ja, welke modellen dan.
[ Voor 11% gewijzigd door Olaf op 11-11-2010 09:38 ]