[NBBG] Multimedianotebook december

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter

[NBBG] Multimedianotebook - december 2010

We zijn voor de NBBG van december weer op zoek naar een mooie multimedianotebook, waar we maximaal 1300 euro aan uit willen geven. Dingen waar we extra veel waarde aan hechten zijn een scherm met hoge resolutie, een hdmi uitgang en een blu-ray-drive. Omdat bijna alle videokaarten tegenwoordig hardwarematig videostreams kunnen decoderen, is een high-end kaart niet noodzakelijk. Een groot scherm is een leuke extra, maar geen vereiste.
Voorselectie
Na het invoeren van wat criteria in de Pricewatch, is dit een selectie van de modellen die verschenen.

pricewatch: Toshiba Qosmio X500-13E
In de categorie groter is beter hebben we deze 18,4" Toshiba. Jammer genoeg geen full-hd scherm, maar maar met 1680x1050 hebben we wel the next best thing. Wel beschikt de laptop over een blu-ray drive, een hdmi-uitgang en maar lieft 8GB geheugen. De drie jaar p&r-garantie is een leuke extra

pricewatch: Fujitsu Celsius H700
Het uiterlijk van de Fujitsu zal misschien niet iedereen aanspreken, maar de specs spreken voor zichzelf. Met een Core i7, full-hd scherm, blu-ray-drive en een hdmi-uitgang worden veel eisen van ons vervuld.

pricewatch: Toshiba Satellite L670-17M
De Toshiba l670 blinkt nergens in uit, maar laat ook geen grote steken vallen. De cpu is vlot, er is veel geheugen aanwezig, de videokaart is afdoende en de laptop bevat een blu-ray-drive. De resolutie van het scherm valt een tikkeltje tegen.

pricewatch: Sony Vaio VPC-F13M1E (Zilver)
Sony Vaio's staan bekend om hun mooie schermen, en dit model combineert een beelddiagonaal van 16,4" met een full-hd resolutie. De notebook voldoet verder eigenlijk aan al onze eisen, als is het wel jammer dat er geen blu-ray-drive ingebouwd zit.

pricewatch: Acer Aspire 8943G-434G1TMn
Een krachtpatser van Acer, met een groot 18,4"-scherm. Acers hebben bij sommige mensen niet zo'n goede reputatie, maar het bedrijf laat met zijn nieuwere modellen zien dat het gewerkt heeft aan de bouwkwaliteit. Deze 8943G beschikt net als bovenstaande Sony slechts over een dvd-drive, maar heeft wel een snelle cpu, goede videokaart, een full-hd scherm en lekker veel schijfruimte.

Opmerkingen, suggesties? Komt u maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dell XPS 15 en XPS 17 geven echt heel veel waar voor hun geld.

Helaas heeft de XPS17 op het moment enkel de 1600x900 optie, wat echt zonde is...

De XPS kan ik voor 4 euro boven het budget configureren met:

- Core i7 740QM
- 4GB DDR3
- 500GB 7200rpm HDD
- Full HD R+BG-led scherm
- Blu-ray lezer
- Bluetooth
- GT 435M videokaart
- 9 cell accu

Mooie, compacte multimedianotebook die volgens mij alles wel aan kan. Het scherm is ook heel goed.

Je hebt verder de budget Sony Vaio geselecteerd, die heeft geen beter scherm als andere notebooks, dan moet je de duurdere versie hebben:http://tweakers.net/pricewatch/267576/sony-vaio-vpc-f13s0e-(zwart).html#tab:info
Maar die is duurder en ook qua specs wel weer vergelijkbaar met de Dell.

Bij die Dell heb ik maar voor 4GB gekozen, de 6GB variant is ook mogelijk, maar kost veel en dat gaat ten koste van oa extra's als bluetooth en de grotere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals Genetx zegt: de XPS-lijn van Dell;)

Ik vind persoonlijk dat de XPS 15 meteen al boven eerder genoemde opties uitsteekt, voor een zeer redelijke prijs krijg je een (veel) beter scherm en ook zeer goeie speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via de epp-mogelijkheid krijg je dit:
IntToStr schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:27:

Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M)
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card
4 jaar In-Home Hardware Support
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
40 cm (15.6") Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED- breedbeeldscherm met TrueLife

Inclusief mastercard korting kom ik op 940 euro in totaal. Best nette prijs vind ik.
dat is echt -heel veel- waar voor je geld, maar ik neem aan dat we geen vage epp-configs op de frontpage gaan zetten.

de xps 17 is ook heel leuk, al neigt hij meer naar de gaming kant. (geen full-hd scherm, zelfde prestaties als de mobility HD5850, iets minder wellicht.
GENETX schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:35:
De XPS kan ik voor 4 euro boven het budget configureren met:
weet niet hoe je daaraan komt, maar ik krijg:

Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
40 cm (15.6") Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED- breedbeeldscherm met TrueLife
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
640 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
2GB NVIDIA® GeForce™ 435M GT grafische kaart
Blu-ray Disc™ combo drive (reads Blu-ray Disc™ & writes to CD/DVD
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
en bluetooth uiteraard

inclusief de kortingsbon voor €1267,80 exact, netjes onder het budget, accuduur met de 6 cel is 3.5u internet, 5u idle (ja, groot verschil :? ) met de 9 cel word dat resp. 5 en 8 uur

scherm is -aldus de geruchten- indentiek aan het vaio F premium scherm (98~99% adobeRGB) , maar dan zonder de matte finish (deze is helaas boven het budget). het "standaard" 1080p scherm is helaas niets bijzonders. (deze zit op alle modellen, uitgezonderd degene met de i7 processor)

de xps 17 is een leuk alternaties voor diegenen die leiver iets meer grafische kracht inleveren voor een lagere resolutie scherm, de F als alternatief voor notebook met strak ontwerp :P , en nog iets.
een 18.4" waarschijnlijk, om alle aspecten aan bod te brengen.

persoonlijk zou ik de F met premium scherm kiezen als alternatief, deze is boven het budget, maar levert zoveel meer dan de standaard versie met ditto scherm.
pricewatch: Sony Vaio VPC-F13S0E (Zwart)
pricewatch: Sony Vaio VPC-F13Z1E/B
of pricewatch: Sony Vaio F13Z1E/BI

edit: hebben we dit keer trouwens een ganemotebook? dan stel ik voor de xps 17 daar in de brengen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb geen korting toegepast aangezien het om de NBBG gaat en die kortingsonafhankelijk moet zijn. Nu blijven die kortingen wel bij Dell, maar het gaat om de vorm. Ik weet niet of het uberhaupt echt goed te praten is in de NBBG als je al die kortingscode's uitlegt, wan t in hoeverre mag iedereen "officieel" epp gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:58:
Ik heb geen korting toegepast aangezien het om de NBBG gaat en die kortingsonafhankelijk moet zijn. Nu blijven die kortingen wel bij Dell, maar het gaat om de vorm. Ik weet niet of het uberhaupt echt goed te praten is in de NBBG als je al die kortingscode's uitlegt, wan t in hoeverre mag iedereen "officieel" epp gebruiken?
effectief is zo goed als elk bedrijf aangesloten, maar de epp-mogelijkheid op de frontpage lijkt me inderdaad geen goed idee.
het voordeel van de epp-configs is dat de uitbreiding naar 4 jaar garantie slechts €95 kost, in-home welteverstaan.

de kortingsbon zou ik wel aantippen, dat is puur standaard bij dell. (zoals je weet), bovendien kunnen we dan een verklaring geven voor het feit dat we "boven" het budget zijn gegaan :+

de accuduur klopt trouwens niet, ik was vergeten dat we het hier over de i7 (zonder optimus) hadden, dan kom je richting de 3 uur met surfen (5 uur met extended batterij).

edit: de xps 17 is voor net geen €1300 (incl. kortingsbon) te configueren met:

1TB hdd
4gb ram
3GB HT445
i7 740m
blu-ray
4 jaar in-home garantie
en bluetooth

het grootste voordeel van deze laptop is dat hij over 4 RAM sloten beschrikt waardoor deze gemakkelijk uitgebreid kan worden met vrachtwagenladingen vol RAM, 16GB voor ~240 aldus de pricewatch.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuga
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04 06:17
Basis XPS 15 met 1080p en blueray kan voor 1100 (plus verzendkosten).
Zie ook review op anandtech http://www.anandtech.com/show/3999

Nadeel kan zijn hogere verzendkosten en langere (2-3 weken) levertijd.

5% kortingscode zijn continu bij Dell en link naar forum kan zonder probleem.
EPP is iets vager, maar ik zie geen probleem om mensen te informeren of naar hun bedrijf te wijzen.

Overigens zijn kortingscode, continue andere kortingen/extra's bij Dell verkooptrucs. Mensen kopen eerder als ze denken dat iets tijdelijk is of ze een speciale korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuga schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:55:
Basis XPS 15 met 1080p en blueray kan voor 1100 (plus verzendkosten).
Zie ook review op anandtech http://www.anandtech.com/show/3999
juist, maar ik geloof dat de heren hier het budget liever opmaken :)
persoonlijk zou ik de goedkoopste nemen met een i5 en 1080p, eventueel de 9-cel batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:11
Het valt me op dat als je gaat zoeken, het niet eens meevalt om voor 1300,- een multimedianotebook te vinden...

1300,- vind ik nog steeds een flink bedrag! en daar ga je toch echt niet zo'n lelijke Dell van aanschaffen,
neem ik aan?

Hoe goed de spec's ook mogen zijn voor het geld, als je zoveel uitgeefd aan een laptop wil je toch wel
een premium gevoel en dan kan je niet om de Vaio F heen:

Alternatief kan deze Asus zijn: (als die uitkomt, dat is altijd een probleem met Asus...)

pricewatch: Asus N73JQ-TZ115V

Verder vraag ik me af, waarom blu ray?
Dan zou ik het eerder zoeken in een grote HD om films op te slaan.

2 bay's zijn dan eig. interessanter, 1 ssd en een HD.

Dan zou de XPS17 bijna weer....

Edit; heb geen hekel aan Dell, maar verwacht voor dit geld gewoon wat meer :)

[ Voor 4% gewijzigd door Firedre op 19-11-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de dell begint bij €870 met full-hd en i5-560...

de dell komt relatief slecht uit de bus als je €1300 wil uitgeven omdat je dan (dure) upgrades moet nemen om aan dat budget te komen, en niet 40% daaronder
Firedre schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:41:
1300,- vind ik nog steeds een flink bedrag! en daar ga je toch echt niet zo'n lelijke Dell van aanschaffen,
neem ik aan?
geef mij maar zo'n waar-voor-je-geld 'lelijke' dell, dan :P
Hoe goed de spec's ook mogen zijn voor het geld, als je zoveel uitgeefd aan een laptop wil je toch wel
een premium gevoel en dan kan je niet om de Vaio F heen:

inderdaad, maar de specs..
die gaan er zelfs op achteruit, terwijl je €400/500 meer betaalt, dat kan toch niet?

het gaat hier wel over de best buy, niet over de mooiste buy :+
Alternatief kan deze Asus zijn: (als die uitkomt, dat is altijd een probleem met Asus...)

pricewatch: Asus N73JQ-TZ115V
niet leverbaar, helaas, anders zou hij zeker in de alternatieven terecht komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00
De Dell XPS 15 wint dit te makkelijk. Overclassed elke andere laptop in zijn segment momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
Tja, als het alleen om de spec's gaat kun je niet om deze heen:

pricewatch: MSI GX660-249NL

http://www.medion.com/nl/...spots&utm_term=30011773A1

Edit,

En voor wie eens iets totaal anders wilt,

Een Alienware M15x

i3 350
GT240M
160 GB
Full HD 1920X1080

Voor 1299,-

En zo kan ik nog wel ff doorgaan....

[ Voor 12% gewijzigd door Firedre op 20-11-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firedre schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:49:

http://www.medion.com/nl/...spots&utm_term=30011773A1

Edit,

En voor wie eens iets totaal anders wilt,

Een Alienware M15x

i3 350
GT240M
160 GB
Full HD 1920X1080

Voor 1299,-

En zo kan ik nog wel ff doorgaan....
Ondanks het feit dat een highend videokaart geen vereiste is, zouden deze laptops niet helemaal misstaan in deze NBBG, daar heb je denk ik wel gelijk in.

Die Alienware echter heeft hier imho niets te zoeken. Veel te duur als je het afzet tegen de specificaties.

Overigens heeft de Vaio F13M volgens mij wel gewoon een bluray-drive. Volgens diverse webshops iig, en bij mediamarkt heb ik de M ook met bluray zien staan. De F11 en F12M waren ook gewoon met bluray uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firedre schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:49:

dat is geen multimedia notebook, dat is een gamebak.
de processor loopt ook achter, en de accuduur is ronduit prut.

het gaat niet om de specs, maar om het toaalplaatje: accuduur, kwaliteit van de behuizing, speakers, uiterlijk, specs, en vooral, een mooi scherm.
de xps 15 en de vaio zijn de enige 2 die daaraan voldoen, nu ja, de accuduur is niet geweldig, maar dat valt op te lossen met de 9-cel batterij (en de F is ook te zwaar om fatsoenlijk mee te nemen, imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:26:
[...]

het gaat niet om de specs, maar om het toaalplaatje: accuduur, kwaliteit van de behuizing, speakers, uiterlijk, specs, en vooral, een mooi scherm.
de xps 15 en de vaio zijn de enige 2 die daaraan voldoen, nu ja, de accuduur is niet geweldig, maar dat valt op te lossen met de 9-cel batterij (en de F is ook te zwaar om fatsoenlijk mee te nemen, imo)
Mee eens, maar uiterlijk is echt het grote minpunt van de XPS.
daarnaast wordt ook vergeten dat je maar 1 jaar garantie krijgt en de support om te huilen is.

En meenemen is geen issue hier.

Kijk, je kan hier op dit forum genoeg lezen hoeveel bang for the buck de XPS is, ik zie liever wat input
over alternatieven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Firedre schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:31:
[...]

Mee eens, maar uiterlijk is echt het grote minpunt van de XPS.
daarnaast wordt ook vergeten dat je maar 1 jaar garantie krijgt en de support om te huilen is.

En meenemen is geen issue hier.

Kijk, je kan hier op dit forum genoeg lezen hoeveel bang for the buck de XPS is, ik zie liever wat input
over alternatieven...
Je hebt sowieso altijd meer dan 1 jaar garantie op je laptop, daar zorgt de Europese wetgeving gelukkig voor. De XPS 15 vind ik iig een heel sterk alternatief. Ik ben het ermee eens dat het uiterlijk niet bijzonder, maar met de eerdergenoemde configuratie krijg je wel een hele mooie, krachtige laptop die bijna alles boxes aftikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica