[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
driel24 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:47:
[...]
docx ???? ben U een tweaker ??? ;)
Het gaat er gewoon om dat het een gewoon heel slecht is van asus om een MS office formulier te sturen naar mensen die weigeren windows te gebruiken.
OpenOffice wist er totaal geen chocola van te maken. Het formulier dat 1 a4'tje hoort te zijn, werd weergegeven over 3 pagina's met alle tekst door elkaar. Google docs wist er wel raad mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-05 18:42

Nikeo

Jawelles

ik vind het ook schandalig dat Asus niet eerst moeite doet om de 0,00001% principiële microsofthaters uit hun klantenbestand te filteren zodat die benaderd kunnen worden met een formulier in plain text formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Nikeo schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 07:45:
ik vind het ook schandalig dat Asus niet eerst moeite doet om de 0,00001% principiële microsofthaters uit hun klantenbestand te filteren zodat die benaderd kunnen worden met een formulier in plain text formaat
LOL

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Nikeo schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 07:45:
Bullshit, ze moeten gewoon standaard een pdfje, oid sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160809

Ik heb zelf ook zojuist een Asus gekocht en was ook van plan om dezelfde procedure aan te gaan als stevie-p.
Vroeg me alleen af of je al wat meer had gehoord over het bedrag dat je terug hebt gekregen of gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Zag op Ibood trouwens dat Acer/Packard Bell iets van 35 euro teruggeeft. Dan moet je de laptop wel eerst naar ze opsturen etc.

http://nl-nl.forum.ibood....nt-page-3/#comment-321374

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Anoniem: 160809 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:46:
Ik heb zelf ook zojuist een Asus gekocht en was ook van plan om dezelfde procedure aan te gaan als stevie-p.
Vroeg me alleen af of je al wat meer had gehoord over het bedrag dat je terug hebt gekregen of gaat krijgen?
Helaas nog niet. Ik heb het ingevulde formulier gemaild en daarna niets meer van ze vernomen.
Bedenk wel dat je binnen 7 dagen contract met asus moet opnemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Ik heb inmiddels het volgende formulier binnen, hierop staat vermeld dat ik 65 euro terug krijg, het gaat om windows 7 professional.
Inmiddels 65 euro bijgeschreven gekregen op mijn rekening van Asus.

[ Voor 23% gewijzigd door Stevie-P op 10-03-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Een mail richting Dell Support verstuurd krijg dit als antwoord.
Bedankt voor uw mail naar Customer Care.

Er word inderdaad vermeld dat software terug gestuurd kan worden alleen is dat niet mogelijk in europa.
Wat wij kunnen doen is de hele order terug halen en niet alleen de software dat staat geinstalleerd op uw systeem.
Een XPS 15 besteld, maar nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

MrJames schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:51:
Een mail richting Dell Support verstuurd krijg dit als antwoord.

[...]

Een XPS 15 besteld, maar nog niet binnen.
Dat klopt dus niet, het is alleen in europa mogelijk software te weigeren afzonderlijk van de PC :F

In de VS, china.. kan dit allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Ik zou even bellen met Dell, over de mail is het makkelijker 'nee' zeggen dan over de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 21:24
Ben het MS zelf maar eens gaan vragen hoe het nou zit met geld en producten terugsturen/deactiveren:
U chat nu met 'Gwen'.

Jelle: Hoi Gwen

Gwen: Welkom bij Microsoft. Mijn naam is Gwen. Goed dat U met ons contact heeft opgenomen. We gaan zien hoe we u het beste kunnen helpen.

Gwen: Wat betreft uw vraag, deze zal u aan Dell moeten stellen, zij leveren alle ondersteuning op de door hun geleverde Windows-versie.

Jelle: Oke, ze doen er nogal moeilijk over helaas. Ik zal het nog een keer gaan proberen

Jelle: maar weet u of microsoft wel zoiets ondersteunt? geld voor teruggave/deactiveren?

Gwen: Microsoft ondersteunt dat niet omdat alle rechten op die licentie door Dell zijn overgenomen.

Jelle: oke

Jelle: bedankt!
Blijkbaar heeft MS dus niks met de teruggave regeling te maken als het gaat om Dell laptops.

Denk dus dat je dan ook niet kan aankomen met de opgezette regels van MS omtrent license refusals :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is logisch, de koppelverkoop word georganiseerd door dell, microsoft heeft daar niets mee te maken.

Nog maar een keer proberen en ze keihard met hun neus op hun eigen AV wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecretChaos
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb net met een medewerker van dell gechat en krijg dit als antwoord:

03/18/2011 11:22:47AM ***:

"okee bedankt nog een ander vraagje in jullie voorwaarden staat dat je ook software kan weigeren en daar een vergoeding van krijgt ik wil deze pc namelijk gaan gebruiken met een al eerder aangeschafte windows 7 versie is het mogelijk om windows 7 versie van jullie te weigeren en daar een vergoeding voor te krijgen ?"

03/18/2011 11:24:07AMAgent (***):

"Die mogelijkheid is er, maar voor verdere uitleg dient u dat op te nemen De Technische Support 020 674 4849 of 0206744594 die u hierover verder kunnen inlichten."

zodra ik mijn xps 15 binnen heb maar even proberen lijk me.

[ Voor 9% gewijzigd door SecretChaos op 18-03-2011 12:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Ik heb net even gebeld met Dell en na flink doorvragen werd me verteld dat het alleen op de latitude modellen mogelijk was. Hij zou het nu uitzoeken en me terugbellen.Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is raar, want zakelijke klanten hebben geen recht op teruggave. Laat de latitude nu alleen bestelbaar zijn via het zakelijke gedeelte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Broodje aap antwoord inderdaad. Volgens mij weten die lui écht niks. Of ze houden zich van de domme om zoveel mogelijk refunds af te wimpelen. Ik denk het laatste. Ik geef nog niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ook ik wil een laptop gaan kopen, maar ik wil niks met Microsoft te maken hebben. Mijn interesse gaat momenteel het meest uit naar Asus, maar dat is nog geheel afhankelijk van hun beleid in dezen. Iemand met suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:26
De policy is volgens mij dat je alle boekjes ed moet opsturen en dat Asus dan geen garantie meer geeft op het software-deel. Zoek maar eens op Asus in dit topic ;)

[ Voor 64% gewijzigd door GENETX op 04-04-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik heb net een medewerker van Asus aan de telefoon gehad en die deed er niet moeilijk over. Binnen twee dagen na aankoop moest ik contact opnemen met Asus, dan maakten zij het voor mij in orde. Asus handelt het dus best netjes af vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Als ik mijn dell xps15 binnenkrijg ben ik van plan om het weigeren van de licentie te filmen. Iets zegt me dat dit wel eens van pas zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Helix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-12-2024
Na vorig jaar twee keer met succes een refund te krijgen voor Windows heb ik het deze keer lastiger met Dell:

Eerste reactie van Dell - ik was oorspronkelijk in het Engels begonnen, maar later in de thread naar het Nederlands geswitched (dacht het het wellicht makkelijker communiceren was)
Dear ************,

Thank you for your mail to Dell.

It's not possible to only return the Windows software.
We can return the system with in 7 days not only software.

Regards

Customer Care Representative
Mijn vervolg reactie:
Dear Sir/Madam,

I have no need for the Windows software as I am in the possession of my own licensed software. I am sure that returning the Windows software is possible, as I have done so with past purchases.

I would therefor like to draw your attention to the following passage in Dell's own policies (algemene voorwaarden), under the header "DELL INTELLECTUAL PROPERTY EN SOFTWARE POLICY"
[...]
As I purchased the laptop as a consumer customer under acknowledgement of these policies I hold Dell to these policies and kindly request you to adhere to them.

If it would help I could provide you order numbers of the previous laptops I have bought and the KMM numbers under which I requested (and received) the refund of the Windows software.

Regards,
Reactie van dezelfde mail agent:
Dear Customer,

The only thing we can do is return the whole order.

By telephone is possible to book orders without the Software.

Regards
Dell Customer Care
En dan maar nu in het Nederlands:
Beste *************,

Ik ga even verder in het Nederlands wat voor ons beiden makkelijker is denk ik

U zegt in uw tweede mail niet veel anders dan in uw eerste, echter inhoudelijk reageert u niet op mijn concrete vraag met betrekking tot de algemene verkoopvoorwaarden van Dell met name de sectie met betrekking tot "DELL INTELLECTUAL PROPERTY EN SOFTWARE POLICY".

Hierin staat toch echt duidelijk dat het wel mogelijk is de software voor een refund te retourneren.

Kunt u mij misschien dan ook uitleggen hoe het is dat ik vorig jaar - onder exact dezelfde verkoopvoorwaarden - tot twee keer toe wel een refund heb ontvangen voor de Windows software. Voor uw referenetie dit was geregeld onder uw referenties: KMM**************KM en KMM***************KM.

Mocht het telefonisch afwikkelen van deze vraag gemakkelijker voor u zijn kunt u mij bereiken op: ************

In afwachting van uw inhoudelijk antwoord verblijf ik,

En dan de laatste reactie van de agent:
Geachte heer *************,

Bedankt voor uw mail naar Customer Care.

In de EU is het niet meer mogelijk om de Software te retouneren.
Het is alleen nog mogelijk in Amerika, daar kunt u ook alleen de Software retouneren.

Wij kunnen in Europa alleen nog de hele order terug halen.

Mijn excusses voor het ongemak.
Customer Care Representative
Het is lastig inhoudelijk reactie te krijgen op de inhoud van hun eigen software policy. Ik vind het prima als ze niet meer willen meewerken aan de refund, of alleen middels een return van het hele systeem - dit staat namelijk ook in de EULA van Microsoft: als je het niet eens bent met de EULA van MS onderwerp je je volgens dezelfde EULA aan de retourvoorwaarden van de hardware leverancier waarbij zij mogelijk kunnen eisen dat het volledig syhsteem retour moet.

Dell heeft echter vooralsnog verzuimd hun eigen policy hierop aan te passen, terwijl de medewerkers wel andere instructies hebben gekregen. |:(

Doesn't expecting the unexpected make the unexpected become the expected?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Alfa Helix schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:48:
Na vorig jaar twee keer met succes een refund te krijgen voor Windows heb ik het deze keer lastiger met Dell:

Eerste reactie van Dell - ik was oorspronkelijk in het Engels begonnen, maar later in de thread naar het Nederlands geswitched (dacht het het wellicht makkelijker communiceren was)

[...]

Mijn vervolg reactie:

[...]

Reactie van dezelfde mail agent:

[...]

En dan maar nu in het Nederlands:

[...]

En dan de laatste reactie van de agent:

[...]

Het is lastig inhoudelijk reactie te krijgen op de inhoud van hun eigen software policy. Ik vind het prima als ze niet meer willen meewerken aan de refund, of alleen middels een return van het hele systeem - dit staat namelijk ook in de EULA van Microsoft: als je het niet eens bent met de EULA van MS onderwerp je je volgens dezelfde EULA aan de retourvoorwaarden van de hardware leverancier waarbij zij mogelijk kunnen eisen dat het volledig syhsteem retour moet.

Dell heeft echter vooralsnog verzuimd hun eigen policy hierop aan te passen, terwijl de medewerkers wel andere instructies hebben gekregen. |:(
Niet om het een of het ander, maar dit is voor mij een reden om niets van Dell te willen hebben. Waarom niet gewoon het spul terug en dan een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Heeft iemand voor mij een direct e-mail adres naar Dell? Ik heb via hun contact formulier gereageerd maar heb geen reactie gehad.. Wel een bevestiging dat hij ontvangen was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Kheb net een asus laptop binnen. Mag ik gewoon de laptop opstarten en de (mogelijke) zelfinstallatie van windows7 laten aflopen en dan alsnog in aanmerking kunnen komen voor de refund?
Ik heb de laptop nog niet aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Nee, je mag niet de installatie laten aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invmat
  • Laatst online: 31-07-2024
Jongens, ik heb vandaag bij Wehkamp.nl de Asus Eee PC 1001PX besteld. Ik ontvang hem waarschijnlijk dinsdag. Ik zou het fijn vinden als iemand deze 2 vragen kon beantwoorden:
1. Wat is de beste manier om Asus te benaderen om geld terug te krijgen voor het weigeren van een Windows-licentie?
2. Dit netbookje wordt geleverd met Windows 7 Starter Edition. Ik heb gehoord dat sommige mensen hiervoor €7,- hebben teruggekregen. Mijn vraag: iemand ervaringen met geld terugkrijgen bij windows 7 starter edition? Is het de moeite waard? (€7,- vind ik ook net niks...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens wiki zou Acer 20 pond teruggeven Wikipedia: Windows refund maar ik heb ook wel eens zo'n belachelijk laag bedrag als jij gehoord. Ik zou me de moeite besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invmat
Gianni Rombios schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:48:
Volgens wiki zou Acer 20 pond teruggeven Wikipedia: Windows refund maar ik heb ook wel eens zo'n belachelijk laag bedrag als jij gehoord. Ik zou me de moeite besparen.
Denk dat ik dat ook ga doen. Sowieso, sommige zeggen dat het vaak een % van aankoopbedrag is. Dat was bij mij al laag (€190,-), dus denk dat het idd zoiets van €7,- zal worden.

Achja, dan betaal ik maar €7,- om het gigantisch verouderde DRM-systeem genaamd "Silverlight" te gebruiken voor ouderwetse sites die er gebruik van maken (RTL gemist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Laatst online: 04-07-2022
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw email.

Om u hiermee verder te helpen kunt u het volgende doen: een email sturen naar support_nl@asus.com en hierin vermelden dat u graag een licentie refund wilt hebben ivm deze notebook. Hierin vermelden het serienummer van uw notebook en uw contact gegevens e.d. Zodra wij deze informatie van u hebben ontvangen zetten wij deze licentie refund procedure in gang.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Asus TSD
Asus werkt hieraan nog mee. Maar ik ga geen refund vragen, de laptop is voor een kennis en heb geen zin om een halve dag te gaan kloten om al die drivers en software werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Ze werken niet mee bij Dell. Ik zal vanmiddag nog even bellen. Ik had er budgettechnisch wel op gerekend dat er nog wat geld van de order af zou gaan voor de windowslicentie, maar helaas.

Dear Sir,

Thank you for your e-mail.

As mentioned in my previous e-mail, it's Dell policy to return the whole system.

I dont know if the policy has changed since may 2010, changes are that they have been.

Fact remains, that I cannot return the software only. I need to return the whole system.

I've confirmed this with multiple departments, including the legal department.

Kind regards,

Dylan Liang

Dell Customer Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invmat
Ben ik de enige die het idioot vind dat als je de licentievoorwaarden van Windows 7 Starter wilt weigeren, je dit alleen kunt doen door laptop van netvoeding af te halen EN de batterij eruit te halen...? (Power-knop resulteert in Stand-By)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

power knop 5 seconden inhouden. Dan gaat hij doe dan ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invmat
Anoniem: 303530 schreef op zondag 24 april 2011 @ 16:14:
power knop 5 seconden inhouden. Dan gaat hij doe dan ook uit.
Ik heb hem 10 seconden lang ingedrukt gehouden, maar het had echt geen zin. Als hij aanstond ging hij daardoor gewoon in de stand-by, waarna blijven indrukken geen resultaat had en opnieuw drukken als resultaat had dat hij weer aanging. Als je bij dat opnieuw drukken de knop ingedrukt bleef houden, gebeurde er niets. Opnieuw opnieuw indrukken resulteerde weer in stand-by.

Echt giga-irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395864

Is er eigenlijk iemand hier bij wie het de laatste tijd nog WEL gelukt is om bij Dell een refund voor het OS of andere software te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
ook al zo'n email :(

Dear Sir Meijer,

Thank you for your e-mail.

It's Dell policy to return the whole system instead of only the software.
This is because you bought the software together with the system in one order. It's impossible to return the software only.

In order to return the software, we need to return the whole system.

I've confirmed this with multiple departmens, including the legal department.
I would like to hear from you wether or not you would like to return the system.

Best regards,

Dylan Liang
Dell Customer Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Ik zou die Dylan een mailtje sturen waarin je hem bedankt voor zijn inzet tot dan toe. Verder zou ik dan aangeven dat ik de mailcorrespondentie zou gebruiken als rapportage naar die inventarisatie ivm het nieuwe onderzoek van de europese commissie (met de link naar dat formulier, staat wel ergens in een nieuwspost in de laatste 2 weken).
Daarna een mail naar Microsoft. Die hebben ook een meldpunt wanneer het je niet lukt om bij een fabrikant je geld terug te claimen. Hoe ze daar met de zaken omgaan geen idee, maar goed... Wellicht heb je met het bovenstaande verhaal richting Dell klantenservice de schrik er al goed genoeg bij ze ingejaagd dat stap 2 (Microsoft mailen) niet eens nodig is.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
ik heb net de EULA van Windows 7 Home Premium door gelezen en kwamt dit tegen
http://download.microsoft...fb5-8fa4-199b5dab4adc.pdf

Door de software te gebruiken gaat u akkoord met deze voorwaarden. Indien u niet akkoord gaat met de voorwaarden, mag u de software niet gebruiken. U dient in dat geval contact op te nemen met de fabrikant of installateur om te informeren naar het gehanteerde retourenbeleid. U dient zich te houden aan het beleid. Dit kan uw rechten beperken of vereisen dat u het volledige systeem waarop de software is geïnstalleerd retourneert.

dat betekent dus dat dell gelijk heeft of niet. alleen op hun site hebben ze nog staan dat ze het het bedrag retouren. bij Microsoft niet meer dus. :S

en dit wil ik sturen naar Dylan:
Hello Dylan,

Thank you for helping me. I would like to point u to the following text in the dutch User license agreement at the bottom of the page it clearly states the following:

Software (dutch)

Dell is niet de rechthebbende op de intellectuele eigendomsrechten ten aanzien van de door haar geleverde Software. Deze berusten bij een derde en meestal is toestemming van deze derde nodig voor het gebruik daarvan.

Dell heeft geen invloed of controle over de inhoud en toepasselijkheid van voorwaarden van derden. Indien u de voorwaarden voor het gebruik van de Software weigert te aanvaarden en als u een consument bent, accepteert Dell gedurende 7 werkdagen na de datum van aflevering van de Software retournering daarvan en zal Dell de daarvoor door u betaalde prijs terugbetalen. Deze mogelijkheid bestaat alleen dan indien het gaat om Software in een computer of indien de Software als een apart product is geleverd. Ontbinding is uitsluitend mogelijk voor Software waarvan de zegel niet is verbroken. Indien de Software geen apart product is, maar in de hardware is geïntegreerd en u een consument bent, kunt u gebruik maken van de bedenktijd van 7 werkdagen om de in de hardware geëntegreerde Software te retourneren.

http://www1.euro.dell.com...=nl&s=dhs&~lt=popup#link6

If you still not accept this than im forced to write an email to Microsoft and The European commission http://ec.europa.eu/competition/forms/consumer_form_en.html

[ Voor 49% gewijzigd door Martijn Meijer op 02-05-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395864

We hebben het over een paar tientjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind €112 meer dan "een paar tientjes". Voor velen is het ook een principekwestie. Er zijn zat mensen die weigeren nog een rode cent aan microsoft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
Anoniem: 303530 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:05:
Ik vind €112 meer dan "een paar tientjes". Voor velen is het ook een principekwestie. Er zijn zat mensen die weigeren nog een rode cent aan microsoft te betalen.
idd 100 euro is geen kattenpis :D kan ik weer een mooie broek van halen of 2 muisen 1 voor mn pc en mn nieuw Dell :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
verkeerde topic 8)7

[ Voor 94% gewijzigd door Martijn Meijer op 04-05-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Dell heeft mij laten weten dat ze alleen in de VS een refund geven. Jammerlijke gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Als ik het goed begrijp is het dus afgelopen met deze mooie regeling bij Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Dat weet je pas als je het geprobeerd hebt maar als je een aankoop ervan af wilt laten hangen dan zou ik er niet op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-04 20:55

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262838

En, iemand nog verder succes geboekt met het verkrijgen van een refund bij dell ?

Zou het mogelijk zijn een refund te krijgen van een dell laptop aangeschaft in een supermarkt ? Of gaat dit alleen wanneer je besteld via de dell shop...

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 262838 op 23-05-2011 19:52 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou je uit moeten vechten met de supermarkt, ik geef je echter weinig kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ik krijg als alles goed gaat 43 euro terug van Asus. Ik moet de windows sticker die op mijn laptop zit, + nog wat formulieren opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Welk model had je en wat was je aankoop bedrag ?

Is het niet mogelijk om bij bijvoorbeeld Dell al aan te geven bij de notitie dat je geen Windows wil ?
Dan kunnen ze het mischien gelijk verekenen, zit je niet met hele laptop opsturen (Kost niet alleen tijd, het is ook maar de vraag wat ze met je pakketjes doen. Lees: TNT post )

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Cornelisjuh schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:17:
Welk model had je en wat was je aankoop bedrag ?

Is het niet mogelijk om bij bijvoorbeeld Dell al aan te geven bij de notitie dat je geen Windows wil ?
Dan kunnen ze het mischien gelijk verekenen, zit je niet met hele laptop opsturen (Kost niet alleen tijd, het is ook maar de vraag wat ze met je pakketjes doen. Lees: TNT post )
N53SV-SZ404V voor 749 euro. Zover ik kon zien is de 43 euro de standaard prijs die ze betalen voor "Win 7 Prem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 16:16
Anoniem: 179986 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:36:
Dell heeft mij laten weten dat ze alleen in de VS een refund geven. Jammerlijke gang van zaken.
Iemand hier nog ervaringen mee of doet Dell nog wel aan refunds??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ben er op het moment mee bezig, maar het lijkt niet echt iets te worden... Telefonisch was het niks, dus nu maar een Engelstalig mail gestuurd naar een klachtenemailadres. Was alweer bijna een week geleden, maar nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Maar, wat ik hier uit begrijp.
Je hoeft de software niet te retourneren.
Dan kan je het toch weer gebruiken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet iedereen win windows (linux, of een professional variant), of kan er goedkoper aan komen.

Sowieso, als ik mijn laptop binnenkrijg ga ik de troep die datasafe en mcafee heet ook meteen weigeren. Scheelt 2 tientjes of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Hm ga ik ook doen.
Windows kan ik misschien wel via school goedkoop krijgen.
Iemand die weet hoeveel Windows 7 Home Premium/Professional/Ultimate via Slim.nl kost?
Ik kan hem ook wel zakelijk kopen, alleen moet ik dan opzoek naar een bedrijf die het verkoopt waarbij ik een factuur kan krijgen. Iemand die een goedkope shop kent?

Nu nog even dit topic doorzoeken opzoek naar die link van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
Anoniem: 303530 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:15:
Niet iedereen win windows (linux, of een professional variant), of kan er goedkoper aan komen.

Sowieso, als ik mijn laptop binnenkrijg ga ik de troep die datasafe en mcafee heet ook meteen weigeren. Scheelt 2 tientjes of iets dergelijks.
Als het al problematisch is om de Microsoft licenties refunded te krijgen, hoe ga je dit dan doen voor alle overige meuksoftware...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij waren een aantal mensen er onlangs in geslaagd om meuk te refunden. Maar windows zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik vind het maar een vies spelletje dat dell speelt. Bij het eerste scherm krijg je direct een melding van MS én van Dell waarin staat dat je de overeenkomst moet accepteren, als je dit niet wilt moet je bellen naar de klantenservice.

Ik heb gebeld naar de klantenservice, die wisten nergens van en ik kon geen gebruik maken van een retourregeling alleen als ik de volledige laptop retouneerde. Wat een gezeik, ik heb gewoon alles eraf gegooid en mijn MSDN versie erop gezet, dan maar 20 euro extra betalen, ga niet wekenlang vechten daarover. Zeer slechte zaak van Dell en Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:19
Ik heb het topic met enige regelmaat gevolgd en ben er wel achter dat er een wezenlijk verschil zit tussen particulier en zakelijke klant!
Via een vriend met eigen onderneming en businesspartner van Dell heb ik een Latitude E5520 besteld. Deze laptop kwam ex.btw op de website uit op 733 euro. Met korting en bij offerte oplaten nemen van weigering software een totale korting gekregen van 280 euro. Betaal nu 455 euro ex.btw met het FHD paneel erin.

Zo zie je maar, het kan allemaal wel, als je maar zakelijke ingangen hebt. Vindt het persoonlijk op sommige vlakken maar een raar systeem wat de fabrikanten doen. Aan de andere kant is het ook wel weer begrijpelijk uit commercieel oogpunt.

[ Voor 15% gewijzigd door Ralph88 op 25-07-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
het klinkt toch als koppel-verkoop, en volgens mij mag dat niet...
aan de andere kant: niemand verplicht je om een dell te kopen natuurlijk... (hoewel het bij andere merken wss precies hetzelfde gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het IS koppelverkoop. Daarom heeft kroes ook geregeld dat je windows kan weigeren. Helaas is er geen enkele fabrikant welke zich daar aan houd. Mocht het tot een rechtzaak komen heeft de fabrikant geen enkele kans om er nog onderuit te komen.

Nu ja, behalve asus. Je krijgt daar €50 terug ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:31:
Het IS koppelverkoop. Daarom heeft kroes ook geregeld dat je windows kan weigeren. Helaas is er geen enkele fabrikant welke zich daar aan houd. Mocht het tot een rechtzaak komen heeft de fabrikant geen enkele kans om er nog onderuit te komen.

Nu ja, behalve asus. Je krijgt daar €50 terug ongeveer.
Snap nog steeds niet waarom een Dell enzo niet gewoon de mogelijkheid geeft om zonder software te bestellen (behalve dan een cd'tje met drivers)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bepaalde zakelijke laptops kan je met ubuntu bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:05:
Bepaalde zakelijke laptops kan je met ubuntu bestellen.
Structureel bedoel ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359528

Ik ben van plan de XPS 17 3d te kopen
ik kan mcafee windows en alle andere meuk software weigeren en mn refund nog krijgen, aangezien dit wettelijk verplicht is door onze mevrouw kroes?
gebruik zelf alleen mn windows van msdn en ook gebruik ik linux/backtrack
dusjaaaa
hoop eiglijk datk daar kleine refund voor kan krijgen, iemand mij de kans op teruggave van het bedrag kan vertelle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 28-02 01:01
Anoniem: 359528 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:03:
Ik ben van plan de XPS 17 3d te kopen
ik kan mcafee windows en alle andere meuk software weigeren en mn refund nog krijgen, aangezien dit wettelijk verplicht is door onze mevrouw kroes?
gebruik zelf alleen mn windows van msdn en ook gebruik ik linux/backtrack
dusjaaaa
hoop eiglijk datk daar kleine refund voor kan krijgen, iemand mij de kans op teruggave van het bedrag kan vertelle?
Met een hoop zeiken heb je kans dat ze je je laptop terug laten sturen, waarna je hem na een paar weken weer clean terugkrijgt, en 50 euro oid. Het is wel een gevecht met Dell heb ik gemerkt.

• minimals
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-01 08:03
Ik ben van plan een nieuwe Samsung laptop aan te kopen en ik heb op voorhand gemaild voor meer informatie. Dit is de mail die ik terugkreeg.
Beste heer/mevrouw ..........,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot met onze notebooks meegeleverde exemplaren van Windows 7.

Er is de mogelijkheid om afstand te doen van de bij uw notebook meegeleverde licentie van Windows.
Daartoe kunt u een verklaring bij ons indienen, waarna uw notebook dan in ons reparatiecentrum wordt
ontdaan van Windows. De licentiesticker wordt aldaar dan ook verwijderd en u krijgt een bedrag van 25,- euro
hiervoor van ons gerestitueerd.

Voor verdere vragen (bijvoorbeeld het in gang zetten van deze procedure) of het verkrijgen van de daartoe
benodigde stukken, kunt u contact opnemen met ons Contactcenter op telefoonnummer 0900–Samsung
(0900-7267864) op werkdagen van 09.00–18.00 uur.

Hopende u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Contactcenter medewerker
Samsung Electronics Benelux
www.samsung.nl
Nu ben ik nog van plan te bellen om te vragen hoe lang ik mijn laptop kwijt zou zijn. Als dit geen eeuwigheid is wil ik dit wel overwegen.

€25 is een stuk minder dan je bij de rest van de fabrikanten krijgt. Bij asus bijna het dubbele, en bij dell 4x zoveel in de tijd dat ze het nog deden.

• rubstar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-04 22:50
Heeft iemand ervaring met ASUS? ik heb inmiddels gebeld met Asus en ook email contact gehad. Heb nu 1 formulier ontvangen, het refund application form. Daarbij zit een lijst van terms en conditions waar er over nog 1 extra formulier wordt gesproken, het payment request form.

Ik heb de persoon bij ASUS al 2x gemaild met de vraag waar dat formulier te vinden is maar hij blijft hetzelfde formulier terug sturen. Heeft iemand onlangs bij Asus iets aangevraagd die mij kan uitleggen welke formulieren opgestuurd moeten worden?

Er staat duidelijk vermeld dat als je afwijkt van hun regels je niks terug krijgt dus 1 formulier opsturen lijkt mij niet handig. Als niemand een idee heeft klim ik wel weer in de telefoon..

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:45
Ralph88 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:41:
Ik heb het topic met enige regelmaat gevolgd en ben er wel achter dat er een wezenlijk verschil zit tussen particulier en zakelijke klant!
Via een vriend met eigen onderneming en businesspartner van Dell heb ik een Latitude E5520 besteld. Deze laptop kwam ex.btw op de website uit op 733 euro. Met korting en bij offerte oplaten nemen van weigering software een totale korting gekregen van 280 euro. Betaal nu 455 euro ex.btw met het FHD paneel erin.

Zo zie je maar, het kan allemaal wel, als je maar zakelijke ingangen hebt. Vindt het persoonlijk op sommige vlakken maar een raar systeem wat de fabrikanten doen. Aan de andere kant is het ook wel weer begrijpelijk uit commercieel oogpunt.
Zelfde geprobeerd 2maal; "Op zakelijke bestellingen niet mogelijk."

• minimals
Ik heb net even aan de telefoon gehangen met Samsung om na te vragen hoe de procedure net in z'n werk gaat. Het toestel moet opgestuurd worden naar het service center van Samsung, maar de verzendingskosten moeten wel zelf betaald worden. Vervolgens kan het 2 tot 4 weken duren voor het toestel teruggestuurd wordt. Aangezien de kosten om het toestel op te sturen al vrij hoog zullen liggen en ik 2 tot 4 weken vrij lang vind, is het me het niet waard om hem op te sturen.

Ik vermoed dat Samsung zich ondertussen gewapend heeft tegen mensen die een terugbetaling willen van hun Windows licentie. 25 euro is al weinig, zeker als de verzendingskosten uit je eigen zak moeten komen. Met andere woorden haal je dus weinig tot geen voordeel uit het doorlopen van deze procedure.

25 euro is veel te weinig. OEM's krijgen vast korting op windows. maar echt geen €25. Je moet eerder in de richting van €50 denken per home-premium licentie

• minimals
Ik besef goed genoeg dat 25 euro veel te weinig is, maar probeer dat maar eens uit te leggen aan een medewerker van hun callcenter. Het antwoord dat ik kreeg was dat dit (uiteraard) hogerop beslist werd en dat ze er voor de rest niets aan kunnen doen of over kunnen zeggen. Ze geven een refund zoals aangegeven in de Windows 7 overeenkomst, maar daarin staat niet gespecifieerd hoe groot deze refund moet zijn. Als ze het onaantrekkelijk genoeg maken door lange verwerkingskosten en een lage refund gaat er zo goed als niemand toehappen en moeten ze daar hun tijd (= geld) niet in steken.

Ik denk dat er van die €25 in een rechtzaak geen spaan heel blijft....

• rubstar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-04 22:50
Ik heb inmiddels met de persoon gesproken van de "formulieren" er stond iets fout in de computer en ze dachten dat ik een formulier al had ontvangen terwijl dat niet zo was. Dat is nu opgelost.

Ik zou bij Asus in ieder geval 43,- terug krijgen, voor Windows 7 Home Premium.

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:32
Dus je hoeft alleen een formulier in te vullen? Er hoeft niets te worden teruggestuurd?

Ik ben ook bezig met een refund bij ASUS belgië. Heb mijn laptop online moeten registreren (VIP-lid) en een document moeten doormailen. Ik wacht nu op verdere "behandelingen"...

Hoop alleen dat er geen gezeik van komt mocht de laptop ooit in herstelling gaan, hoe zouden ze dan testen of deze wel goed functioneert zonder Wndows op.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 262838 op 11-08-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359528

Weet iemand hoe ik het beste bij Dell, windows en alle software kan weigeren voor een restitutie, kan hier zelf namelijk nergens een formulier ofzo van vinden.

Edit 2

Of mischien een mail adres?

Edit 3...

Aub iemand :$?

Edit 4...

Windows wou ik er op zetten via DVD, wilde niet werken, dusdan maar die *** voorwaarden geaccepteerd, niet op internet gaan dr mee offc, en kijken of die daarna wel wil booten van dvd, anders is mn dvd speler nog kapot ook..

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 359528 op 23-08-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag heeft Asus 43 euro op mijn rekening gestort, netjes afgehandeld.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 262838 op 02-09-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-05 15:22
  1. Lenovo ThinkPad Edge 15"
  2. Windows 7 Home Premium
  3. -
  4. -
  5. -
  6. €449,90
Ik moet nog kijken hoe ik dit ga aanpakken. Voordat ik de laptop kreeg heb ik al gebeld naar de winkel en daarna Lenovo zelf, maar ze zeggen dat het niet kan.
* Peetz0r is het er niet mee eens...

Edit: hier een filmpje waat ik de EULA probeer te weigeren: YouTube: Trying to decline Windows EULA - YouTube

Er is alleen ene checkbox waar ik vanaf blijf, en een volgende-knop die grijs blijft.
De 2e eula is voor Lenovo. Die accepteer ik wel, want dat gaat over de hardware.

P.S. Ik ben minderjarig (16). Zit er eigenlijk wel een juridische betekenis aan wanneer ik iets accepteer/weiger?

[ Voor 43% gewijzigd door Peetz0r op 05-09-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 22:28
Weet iemand toevallig hoe Sony hiermee omgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:19
ThinClientQ schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:22:
[...]

Zelfde geprobeerd 2maal; "Op zakelijke bestellingen niet mogelijk."
Vreemd, ik heb toch echt een Dell Latitude E5520 zakelijk via een accountmanager samengesteld zonder software en harde schijf, omdat ik er zelf een SSD in ging zetten.
Heb nu een zogehete N-series E5520, omdat er geen software bij zit. Zit ook een N-sticker ipv W7 op.
Moet er wel bij zeggen dat dit alles alleen mogelijk is op de Latitude serie en niet op Studio, XPS en Vostro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 06-05 08:43

NSG

Je weet niks!

Had dell een mail gestuurd (laptop is net in productie)

Krijg als antwoord:
Geachte heer ... ,

Hartelijk dank voor uw e-mailbericht.
Deze optie is niet geldig voor klanten in Nederland.

Met vriendelijke groet,
Dell B.V.
Hierna heb ik 12:38 maar een mail terug gestuurd waarin ik een stuk citeer vanaf hun website en daar bij deze link meld http://www1.euro.dell.com...&s=dhs&~lt=popup#software

Tot op heden geen antwoord terug gehad.

[ Voor 36% gewijzigd door NSG op 11-09-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:42
Nerf schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:45:

Nu ben ik nog van plan te bellen om te vragen hoe lang ik mijn laptop kwijt zou zijn. Als dit geen eeuwigheid is wil ik dit wel overwegen.
Al die moeite voor 25 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 22:28
Weet iemand het hoe dit bij sony is geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Fijn, Dell reageert helemaal niet meer op mijn mails, ik zal wel op de block lijst staan :')
Laptop is intussen ook onderweg, dus leveren zonder software gaat ook niet meer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een heel andere hoek. Ik meen me te herinneren dat het in de VS nog wel kon. Ga naar dell.com en stuur via die site een mail naar de support. Misschien dat dat werkt.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:20
Nou, geld proberen terug te krijgen via dell is ook een drama :D

Ff gebelt met dell (halfuur) maar dat word hem niet.

Ook nog een kwartier met microsoft gebelt, die zeggen dan ook dat je dan echt bij je fabrikant of installateur moet wezen ; dell dus.

Goed verder absoluut geen ramp alleen jammer :P

• NSG

NSG

Je weet niks!

BastiaanCM schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:50:
Nou, geld proberen terug te krijgen via dell is ook een drama :D

Ff gebelt met dell (halfuur) maar dat word hem niet.

Ook nog een kwartier met microsoft gebelt, die zeggen dan ook dat je dan echt bij je fabrikant of installateur moet wezen ; dell dus.

Goed verder absoluut geen ramp alleen jammer :P
Ja, zelfde verhaal hier.. ook voor mijn geen ramp, ik zag dit topic pas 2 dagen na het bestellen van mijn laptop.
Maar toch jammer inderdaad, eerste wat ik ga doen wanneer ik hem binnen krijg ik windows 7 pro + windows 8 dev previeuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Ik heb zonet gebeld met Dell om een laptop te bestellen zonder Windows. Maar zelfs als ik via de telefoon bestel, kunnen ze mij niet een laptop leveren zonder Windows of andere licenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XAEROCOOL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:37
P.E.T.E.R. schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:59:
  1. Lenovo ThinkPad Edge 15"
  3. -
  4. -
  5. -
  6. €449,90
Ik moet nog kijken hoe ik dit ga aanpakken. Voordat ik de laptop kreeg heb ik al gebeld naar de winkel en daarna Lenovo zelf, maar ze zeggen dat het niet kan.
* XAEROCOOL is het er niet mee eens...

Edit: hier een filmpje waat ik de EULA probeer te weigeren: YouTube: Trying to decline Windows EULA - YouTube

Er is alleen ene checkbox waar ik vanaf blijf, en een volgende-knop die grijs blijft.
De 2e eula is voor Lenovo. Die accepteer ik wel, want dat gaat over de hardware.

P.S. Ik ben minderjarig (16). Zit er eigenlijk wel een juridische betekenis aan wanneer ik iets accepteer/weiger?
Ik net ook een Lenovo laptop gekocht, is het jou gelukt om je geld terug te krijgen? Als dit het geval is, hoe heb je dit aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448972

1. Acer Aspire S3 (Ultrabook)
3. 40,-
4. Zie onder
5. Ja
6. 671,- (Speciale actieprijs, normaal 799,-)

Goed, hier komt het verhaal.
Aangezien mijn Xxodd laptop (die je in 2007 gewoon zonder Windows kon kopen) inmiddels bijna 5 jaar oud was, en vooral omdat de nieuwe generatie Ultrabooks errug cool zijn, vond ik het wel tijd om tot aanschaf van een nieuw speeltje over te gaan. Dat ik precies de 19% extra korting van de BCC getroffen had was meer geluk dan wijsheid. Maar als Open Source fundamentalist moest er natuurlijk wel Linux op gaan draaien, en (misschien nog wel belangrijker) weiger ik om mijn euro's aan Microsoft te geven.

Voor de aanschaf had ik al via de acer website gevraagd of ik een refund van de Windows licentie kon krijgen, en hoeveel dat dan zou zijn. Daar heb ik het onderstaande antwoord op gekregen :

Geachte mevrouw, meneer,
Het is mogelijk om restitutie voor uw Windows licentie te krijgen wanneer u daar geen gebruik van wil maken.
U dient alvorens installatie contact op te nemen met de Acer Helpdesk.
Voorwaarden:
- u dient deze binnen 30 dagen na aankoop aan te vragen bij de Acer Helpdesk.
- toestel dient nog op de taalkeuze van Windows te staan, of op het scherm waar u de licentie van Microsoft normalliter zou moeten accepteren of weigeren.
- het opsturen en terug ontvangen van het apparaat is voor eigen rekening.
- restitutie bedragen:
Overige Notebooks / PC's
Windows 7 Starter Euro 20,-
Windows 7 Home Basic Euro 35,-
Windows 7 Home Premium Euro 40,-
Windows 7 Professional Euro 70,-
Windows 7 Ultimate Euro 90,-
Dit proces zal circa 5 werkdagen in beslag nemen.

Dat klonk hoopgevend. Goed, de laptop aangeschaft dus, in de verzegelde doos laten zitten en via het Acer Customer Care Portal een melding ingeschoten dat ik de Windows installatie verwijderd wilde hebben en een refund wilde. Aangezien het volledige typenummer en serienummer op een sticker op de buitenkant van de doos staan kon ik die meteen invoeren en de melding aanmaken als "eigenaar van een Acer product". Je kan kiezen uit "probleem melden" en "toestel aanbieden voor reparatie", in eerste instantie heb ik de eerste gekozen maar bericht teruggekregen dat ik de tweede moest kiezen. Dat gedaan dus, vervolgens een UPS vrachtbrief gekregen om de laptop op te laten halen. Binnen een week had ik hem weer terug, de licentiesticker was keurig netjes verwijderd (geen krassen oid) en de harddisk was leeg. Erg netjes tot zo ver.

Omdat ik bij mijn eerste melding mijn rekeningnummer nog niet vermeld had (ik verwachtte een formulier oid om in te vullen) voor de zekerheid via het Portal de vraag gesteld wanneer ik de refund kon verwachten, onder vermelding van mijn rek.nr. Daarop kreeg ik een reacite van Customer Support :

Geachte klant,
U ontvangt vandaag nog een formulier van ons wat u normaliter reeds vooraf had moeten ontvangen met een aantal aanvullende voorwaarden met betrekking tot het refunden van uw O.S. licentie. Dit formulier dienen wij ondertekend retour te ontvangen zodat we voor u de verdere refund in werking kunnen stellen.
Gezien het feit dat onze betalingen door het hoofdkantoor in Europa (italy) eenmalig per maand worden uitgevoerd, zult u een eventuele terugstoring van de O.S. Licentie pas rond 15/3 ontvangen, op basis van het feit dat wij het formulier voor die tijd binnen hebben, en deze volledig is ingevuld.
Met vriendelijke groet, Acer Support.

Hierbij kreeg ik een formulier waar een aantal zaken al ingevuld waren (mijn naam, serienummer van de laptop) waar ik dan inderdaad mijn rekeningnummer op in kon vullen. Verder verklaar je dan officieel afstand te doen van de Windows licentie en akkoord ermee te gaan dat Acer je verder niet meer met softwareproblemen gaat helpen. Geen punt allemaal. Dat formulier dus ingevuld, en teruggestuurd samen met een kopie van de aankoopbon en onder vermelding van het callnummer.

Na een week er nog een keer voor de zekerheid achteraan gebeld, te horen gekregen dat ze het allemaal in goede orde ontvangen hebben, dat de refund in princiepe goedgekeurd was en dat ik het na de maandelijkse betaalrun zou moeten ontvangen.

Ik heb het geld dus nog niet echt terug, maar het ziet er naar uit dat het wel gaat lukken. Al met al vind ik dat Acer dit behoorlijk netjes doet. Zelf heb ik denk ik niet helemaal de kortste route gevolgd, de beste procedure zou volgens mij moeten zijn :
  1. Acer laptop kopen, doos dicht laten zitten (of in elk geval niet doorstarten)
  2. Met behulp van serienummer een melding maken via de website, hierbij vragen om het restitutieformulier voor de Windows licentie. Dit zou ook via de telefonische helpdesk moeten kunnen.
  3. Als je geluk hebt krijg je een UPS vrachtbrief om de laptop op te laten halen. In de voorwaarden staat dat je zelf voor het versturen moet betalen, maar in mijn geval hoefde dat dus niet. Dit kan een foutje van hun zijn geweest. Hoe dan ook, het apparaat moet naar Acer. Hier bijsluiten een print van de call, het callnummer (ik kreeg een barcode die ik uitgeprint heb) en een kopie van de aankoopbon. Ik had toen het restitutieformulier nog niet, maar als je dat hebt zou ik het meteen meesturen.
  4. Daarmee zou je er moeten zijn, zo niet blijken ze goed te reageren op vragen via de website. Als je telefonisch iets wil vragen kan je denk ik het beste vragen naar het Contact Center, Afdeling Aftersales. Zij gaan hier blijkbaar over.
Het is een heel verhaal, ik hoop dat iemand hier wat aan heeft. Tot slot kan ik melden dat de Aspire S3 als een zonnetje werkt met Ubuntu Linux, veel nuttige tips zijn te vinden op Linlap.com.

Succes !
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07-2024
1. Acer L100
2. WinXP
3. 50 euro
4. Bellen en bellen, en dan nog 2 mailen...
5. Hele pc opsturen
6. 400 euro incl

Beetje zwaar mosterd na de maaltijd - Maart 2007 :)

Helaas is deze "eindelijk" overleden na zwaar misbruik en overuren (voeding en connector is kapot gegaan).

Ik heb daarna nog een keer gedaan voor iemand anders maar voor een laptop (Packard Bell) maar die 30 euro was niet de moeite waard.

Dell deden ze al vanaf moment 1 al moeilijk, ik had al meteen opgegeven, 30 euro pff.... laat maar hangen...
Asus idem dito maar dat was zelfs 20 euro... niet de moeite waard.

Mijn volgende "slachtoffer" zal HP zijn, als morgen mijn nieuwe laptop binnenkomt.

Op Facebook waren ze compleet amateuritisch bezig om mijn verzoek "een laptop met ruimte voor een 2e harde schijf". Im not amused, want ze hebben nog steeds neit uitgezocht en sturen me gewoon 2x four rond. Ok ik snap dat ze niet ff 1,2,3 meteen voor me uitzoeken. Geef dan een antwoord, het is niet te doen om dat uit te zoeken (jah ik ben ook tevreden met dit soort antwoorden) of jah die en die laptop.

Ik begrijp goed hierboven dat het 40 euro (bij acer) is voor een Win7 Home Pre?

Heeft iemand anders al geprobeerd bij HP? Schijnt dat ze samen met Lenovo het moeilijkste doen van allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299512

15:37:05 Klant Rutger Wink
Eerste vraag/Commentaar: Kan ik ook een Dell xps15 bestellen zonder Windows geinstalleerd?
15:37:10 Systeem Systeem
https://chatadengine.dell...e0-450e-b05a-021e4089e8eb
U wordt nu met een medewerker van Dell Technical Support verbonden. Wij danken u voor het gebruiken van Dell Chat.
U bent verbonden met Samir_Hamsi
15:37:20 Agent Samir_Hamsi
Goedemiddag welkom bij Dell,
15:37:25 Agent Samir_Hamsi
nee helaas dat is niet mogelijk
15:37:40 Klant Rutger Wink
Waarom niet?
15:38:23 Agent Samir_Hamsi
zo is het ingesteld door de marketing afdeling
15:38:30 Agent Samir_Hamsi
Microsoft is Dell partner
15:38:48 Klant Rutger Wink
maar ik heb onlangs windows gekocht voor mijn desktop en zou nu 2 maal betalen voor hetzelfde.
15:39:40 Agent Samir_Hamsi
dat kan helaas niet anders
15:39:46 Agent Samir_Hamsi
tot mijn spij(:(
15:40:08 Klant Rutger Wink
Als ik hierop google kom ik verhalen tegen dat het wel mogelijk is?
15:41:01 Agent Samir_Hamsi
dat is helaas niet mogelijk bij Dell alleen als u een server wenst aan te schaffen.
15:41:11 Agent Samir_Hamsi
die zijn wel leverbaar zonder os.
15:41:24 Klant Rutger Wink
15:41:24 Agent Samir_Hamsi
bij de consumenten segment is het niet mogelijk.
15:41:33 Agent Samir_Hamsi
heeft u nog andere vragen?
15:41:35 Klant Rutger Wink
hier is het ook mogelijk voor de studio 15 dat is toch echt consumenten nivau
15:41:56 Agent Samir_Hamsi
dat zijn oude verhalen van jaren geleden
15:42:06 Agent Samir_Hamsi
dat is niet meer van toepassing, alles is verandert nl
15:43:56 Agent Samir_Hamsi
Dank u en een prettige dagje toegewenst. Met vriendelijke groet, account manager Benelux Samir Hamsi.
15:44:01 Systeem Systeem
Samir_Hamsi heeft de sessie verlaten!
15:44:01 Systeem Systeem
De sessie is beeindigd!

Nou helaas dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 11:56
hier zelfde probleem bij dell

op chat kom je er gewoon niet door heen dat koppelverkoop gewoon niet mag
beetje jammer allemaal

telefoon ook maar geprobeerd 4 mensen aan de lijn gehad
kan het gewoon niet weigeren de os :( :S
moet het maar gewoon aan nemen wat een gezeik er mee zeg

is dit nu alleen van de laatse tijd ofzo ? het kon altijd gewoon
aan de telefoon zijden ze ook dat ze het nog nooooooiiittt gedaan hebben (tuurlijk :s)

en tweakers.net moest ik maar niet geloven wat een rare mensen bij dell zeg
heb haar maar een prettig dag gewenst

[ Voor 28% gewijzigd door NLMarcel194 op 21-02-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deassain
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-03-2014
Ik weet dat een jaar of 2 geleden je nog aan Dell kon vragen om de licentie van Windows terug te storten als je deze niet gebruikte. Weet iemand of het nog steeds mogelijk om dit doen? Ik heb al met een Dell rep gechat, maar die was niet echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

In theorie is dat mogelijk. Je zal er echter veel moeite voor moeten doen en slechts weinig voor terug krijgen. Een Windows licentie is slechts enkele tientjes, als je geluk heb. Als ik jou was zou ik het niet doen, want het maakt de laptop bij eventuele verkoop ineens een stuk minder waard.

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 28-03-2013 19:47 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Lees dit topic nog maar eens door. Het kan helaas niet meer.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste