[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Op basis van de Microsoft End User License Agreement is het mogelijk het Operating System en andere software (Works bijv.) te weigeren en een refund te krijgen.
By using the software, you accept these terms. If you do not accept them, do not use the
software. Instead, return it to the retailer for a refund or credit. If you cannot obtain a refund
there, contact Microsoft
or the Microsoft affiliate serving your country for information about Microsoft’s
refund policies. See www.microsoft.com/worldwide.
Bron: http://download.microsoft...875-8153-889cf5105718.pdf

Dank aan Tweaker Dennis voor het bekender maken van deze mogelijkheid.

Het leek me een goed plan om ervaringen te delen zodat iedereen weet bij welke fabrikanten het kan, hoeveel je terug krijgt en hoe het werkt.

Ik stel voor dat we op de volgende manier ervaringen delen:

1. Om welke PC/Notebook ging het? (Merk/Type)
2. Welk OS en software? (Basic/Premium etc.)
3. Wat kreeg je er voor terug (incl. BTW)?
4. Hoe heb je het geregeld?
5. Moest je de software retourneren?
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop (incl. OS en BTW)?

Ik zal zelf beginnen:
1. Dell Studio 15
2. Vista Home Premium 64 bit en Works
3. 92,-
4. Gebeld met een 0206745500 keuze 4.
5. Ja (naar een antwoordnummer, gratis verzending)
6. 612,-

Update 3-9-2009: De beste manier met Dell schijnt via de email te zijn. Gebruik het formulier op de website. Als jet het via de mail doet hoef je de DVDs niet terug te sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 14-09-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:35
1. Dell Studio 15
2. Vista Home Premium 32 bit en Works
3. 220,-
4. Gebeld naar de toen nog bestaande klantenservice.
5. Nee, serienummers ook niet geblokkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-05 17:26
1. Dell Studio 15
2. Vista Home Premium 32 bit
3. 96,25
4. Gebeld met een 0206745500 keuze 4.
5. Ja (naar een antwoordnummer, gratis verzending)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Heeft iemand dit al geprobeerd bij andere merken? Zo ja, wat was het resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:16
Huh? Vanwaar die grote verschillen tussen Vista x64 + Works en Vista x86 + Works?

Zit daar nog enige logica in of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
The Realone schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:20:
Zit daar nog enige logica in of...?
Volgens mij niet. Dennis heeft geluk gehad. Daarna schommelt het rond de 90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De consumentenbond is er ook mee bezig:
http://www.computertotaal...d-eist-Windows-refund.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Wellicht dat Dell de vergoeding heeft verlaagd:
JeroenBvd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:29:
Zojuist met Dell gebeld voor de weigering van de Vista licensie enzo. Voor MS Works krijg ik niets terug, dat mocht ik blijkbaar niet weigeren. Voor Vista 64-bits krijg ik 63,13 excl BTW terug. Inclusief BTW komt dat uit op €75,12 terwijl anderen hier spreken van €96 euro -O-. Ook nadat ik hem daarop attendeerde vertelde hij me "Meer kan ik niet geven, dit is wat hier in het systeem staat" :(
Indien iemand ervaring heeft met andere leveranciers hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176386

Heeft iemand toevallig ervaring met een refund krijgen bij HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Anoniem: 176386 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:01:
Heeft iemand toevallig ervaring met een refund krijgen bij HP?
Bel even met HP. Dan ben je er zo achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:20
Goede actie !!!!

Zit er nog een redelijke termijn waarbinnen je deze refund moet doen ?

edit// 7 dagen

[ Voor 9% gewijzigd door driel24 op 15-07-2009 12:40 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
driel24 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:35:
Zit er nog een redelijke termijn waarbinnen je deze refund moet doen ?
Volgens mij binnen een week.

Edit: en officieel mag je de software niet hebben gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 15-07-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 15:24

Saven

Administrator

Weet iemand wanneer het geld 'teruggestort' wordt op de creditcard?

"Thank you for contacting Dell Online Customer Service.

We will not be collecting the part from you, but would arrange for the amount to be refunded back to your account. The credit reference number is : xxxxxxx."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Saven schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:37:
Weet iemand wanneer het geld 'teruggestort' wordt op de creditcard?
Duurde bij mij een volle week.
We will not be collecting the part from you, but would arrange for the amount to be refunded back to your account. The credit reference number is : xxxxxxx."
Ok. Je kunt dus beter mailen dan bellen, want ik moest de cds terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Philflow schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:38:
[...]

Duurde bij mij een volle week.

[...]

Ok. Je kunt dus beter mailen dan bellen, want ik moest de cds terug sturen.
Handig voor de mensen die willen cheaten :P 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Saven op 19-07-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

1. Om welke PC/Notebook ging het? (Merk/Type) Dell Studio 1555
2. Welk OS en software? (Basic/Premium etc.) Windows Vista Home Premium 64 bits NL + MS Works 9
3. Wat kreeg je er voor terug? €88
4. Hoe heb je het geregeld? Gemaild via Customer Care mail form op dell-site (heb voor zekerheid in het Engels getypt).
5. Moest je de software retourneren? Nee. Ik werd in het Engels gebeld door een mevrouw uit India en die zei dat ik het niet hoefde terug te sturen en ze gingen geld overmaken naar mij. Ik mocht de software weggeven, zelf alsnog gebruiken of weggooien zei ze (wtf?)! En het was ook lekker weer in India :)
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop (incl. OS en BTW)? €700

[ Voor 8% gewijzigd door woekele op 15-09-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:05
een collega van mij heeft net een nieuwe dell laptop gekocht en het lijkt me ideaal om zo nog wat extra korting te krijgen. Maar wat schrijven jullie in je mail precies? Kan misschien een van jullie hier posten wat jullie naar dell hebben gestuurd?

Alvast bedankt

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

"Hallo, ik heb net mijn Dell Notebook binnengekregen. Ik heb hem nog niet gebruikt. Ik accepteer de gebruikersovereenkomst van microsoft windows vista home premium nl 64 bits en microsoft works 9 niet en wil daarom een refund aanvragen voor de licentiekosten van deze software. Mijn ordernummer is X, mijn klantnummer is Y. DOEI!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Heb nu ook een Acer Laptop besteld, ben benieuwd of ik de windowslicentie mag gaan weigeren :P Acer kennende niet ;) We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-05 19:09
woekele schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 22:13:
Heb nu ook een Acer Laptop besteld, ben benieuwd of ik de windowslicentie mag gaan weigeren :P Acer kennende niet ;) We gaan het zien.
Ik ben benieuwd! _/-\o_
Ze moeten wel aangezien het in de voorwaarden van Microsoft staat :)
Ben benieuwd hoe ze reageren, houd ons op de hoogte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
En als ze nee zeggen moet je zeggen "dan ga ik het melden bij Microsoft" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Mjaw, maar ik vraag me dus af of ik het officieel wel bij acer zelf moet claimen of bij de winkel waar ik de machine koop. Maarja, we zullen zien wat ze zeggen ;) Ik verwacht dat de laptop volgende week ergens binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckwhisperer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-03 14:37
Ik ga komende week een Asus eeepc 1005HA-M binnenkrijgen.
Ga ook een mailtje sturen naar Asus dat ik Windows xp niet wil.
Eens zien wat ze gaan zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05 19:58
Vandaag een packerd bell laptop gekocht:

1. Packard Bell Easynote TJ66
2. WIN Vista HOME basic SP1 + MS Works 9 SE
3. nog niet bekend
4. bellen met support.
5. Laptop moet opgehaald worden via UPS naar Duitsland (zit er nog over na te denken)

Grappige is dat ik een mail kreeg van Acer support hierover. Dus ik denk dat Acer hier ook geen probleem van maakt. Moest wel even nagevraagd worden bij leidinggevende aangezien de medewerker er niks vanaf wist.

Net even met MS gebeld zelf, indien je in het bezit bent van de retail versie dan kun je je tot MS wenden. Indien het voorgeinstalleerd is moet je bij de leverancier van de laptop zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Falcon Heavy op 22-07-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Frank J. schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:10:
Vandaag een packerd bell laptop gekocht:
Mooi dat we eindelijk iemand hebben die het met een ander merk uitzoekt. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechnoPauluz
  • Laatst online: 18-08-2024
Gisteren in Bladel hadden ze aldi pc's/laptops voor het halve geld (kwamen van allerlei vestigingen af) :) dus ik had van beide 1 exemplaar aangeschaft.

Nu ik dit artikel had gelezen was ik wel erg benieuwd of dit ook mogelijk was bij Medion, de fabrikant van de computers van de Aldi.

Ik heb zojuist gebeld naar Medion maar daar kreeg ik te horen dat het niet mogelijk was bij hun. :( (de telefoniste wist het niet meteen en was het na gaan vragen)

Daarna heb ik met Microsoft gebeld. Ik kreeg een zelfde soort antwoord als bij Frank J.
Indien je in het bezit bent van de retail versie dan kun je je tot MS wenden. Indien het voorgeinstalleerd is moet je bij de leverancier van de laptop zijn.
Microsoft zou de EOM versie volgens hun uit handen hebben gegeven aan Medion zodat zij er verantwoordelijk voor zouden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
TechnoPauluz schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:51:
Gisteren in Bladel hadden ze aldi pc's/laptops voor het halve geld (kwamen van allerlei vestigingen af) :) dus ik had van beide 1 exemplaar aangeschaft.

Nu ik dit artikel had gelezen was ik wel erg benieuwd of dit ook mogelijk was bij Medion, de fabrikant van de computers van de Aldi.

Ik heb zojuist gebeld naar Medion maar daar kreeg ik te horen dat het niet mogelijk was bij hun. :( (de telefoniste wist het niet meteen en was het na gaan vragen)

Daarna heb ik met Microsoft gebeld. Ik kreeg een zelfde soort antwoord als bij Frank J.

[...]

Microsoft zou de EOM versie volgens hun uit handen hebben gegeven aan Medion zodat zij er verantwoordelijk voor zouden zijn...
Ik zou nog een keer gaan bellen met Medion met alle voorwaarden erbij en erbij zeggen dat je met microsoft gebeld hebt en die zeiden dat ze het geld terug moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechnoPauluz
Na het bericht van Edward van Gelder heb ik toch nog eens gebeld naar Medion, gewapend met de licentievoorwaarden en het feit dat M$ mij verteld had dat ik voor dit bij Medion moest aankloppen.

Dit maal kreeg ik een man aan de telefoon die er al wat meer op in ging... Ik kreeg een klantnummer etc. en het probleem werd goed onder de loep gelegd. Na het administratieve registratieproces van klant en laptop/pc nummer. Heeft de desbetreffende man alle betrokken afdelingen geraadpleegd.

Mij kwam met de volgende conclusie: Doordat Medion niet alleen voor Nederland maar ook voor heel Europa een gigantische berg pc's laat maken heeft Microsoft een deal met hun gesloten dat per systeem de OS los erbij geleverd word. De waarde per pc/laptop van de OS was rond de € 0,25 euro!! Ja inderdaad, een kwartje :P Hij kon mij ook niet vertellen hoe het zat met leveranciers als Dell etc. maar ik was vrij om Vista te weigeren en mijn eigen OS te installeren.

De garantie zou ook blijven gelden zolang ik maar in staat was de pc weer in oorspronkelijke staat te herstellen (meegeleverde recoverydisk) (D schijf)

Dus kort samengevat:

Een Medion notebook (MD 97320) en een PC van Medion (MD nogwa)

Beide geleverd met Premium Ramen (Vista Premium)

3. Wat kreeg je er voor terug?
De gezamenlijke waarde van beide was iets dan een postzegel van € 0,39

- Gebeld met Medion (0900 - 633 466 0 (€ 0,15 / min.)).
Antwoord: vage reactie.

- Gebeld met Microsoft (Phone: +31 (0)20-5001500)
Antwoord: Medion is verantwoordelijk voor dit + goede uitleg voorwaarden.

- Weer gebeld met Medion
Antwoord: Zie boven...

Dat was niet de moeite.

Ik hoop hierbij een nuttige bijdrage geleverd te hebben aan dit topic,

Groetjez,

Pauluz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Geniaal 8)7

En voor garantie moet je dus een recovery uitvoeren waarmee Windows wordt geïnstalleerd waarvoor je net je licentie hebt geweigerd. Slimme koppen daar bij Medion :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
TechnoPauluz schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:25:
Mij kwam met de volgende conclusie: Doordat Medion niet alleen voor Nederland maar ook voor heel Europa een gigantische berg pc's laat maken heeft Microsoft een deal met hun gesloten dat per systeem de OS los erbij geleverd word. De waarde per pc/laptop van de OS was rond de € 0,25 euro!!
Bedankt voor je nuttige bijdrage. Je zou dit kunnen melden aan Microsoft in de trant van Medion weigert restitutie van de licentie zoals in jullie voorwaarden vermeldt staat. Misschien kan Microsoft er wat aan doen.

Dat verhaal van een kwartje is natuurlijk onzin. Geen enkele reseller krijgt al z'n licenties voor een kwartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechnoPauluz
Ik wil daar wel even bij vermelden dat dit betrekking had op het besturingssysteem, niet op de onderdelen van de pc zelf. Ik had dit ook ff nagevraagd omdat ik met deze huidige pc heel Vista eraf had gemikt (+recovery partitie) en er met heeel veel moeite XP op had gezet.

Gr. Pauluz, die eigenlijk geen zin heeft om het hele uninstal stressproces weer mee te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechnoPauluz
Dat verhaal van een kwartje is natuurlijk onzin. Geen enkele reseller krijgt al z'n licenties voor een kwartje.
Het verhaal lijkt natuurlijk vreemd 8)7, zelfs de man die ik aan de lijn had vond dat zo.
Maar het zou tuurlijk kunnen dat Microsoft ook gewoon wil dat particulieren gewend raken aan Windows en dat dus ook hun kinderen het systeem leren gebruiken. Kijk het is ook een soort van reclame, scholen krijgen het besturingssysteem ook niet voor niks voor een prikkie O-)

Psychische oorlogsvoering tegen andere bedreigingen als Linux, Apple? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
TechnoPauluz schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:46:
[...]
Het verhaal lijkt natuurlijk vreemd 8)7, zelfs de man die ik aan de lijn had vond dat zo.
Maar het zou tuurlijk kunnen dat Microsoft ook gewoon wil dat particulieren gewend raken aan Windows
Het zou theoretisch wel kunnen, maar het gaat er bij mij niet in. MS geeft geen Vista licenties weg. OEM partners moeten er gewoon voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechnoPauluz
Na nogmaals Microsoft gecontracteerd te hebben met de vermelding die Philflow gegeven had kwam er het volgende uit:

Microsoft en Medion hebben blijkbaar een deal gesloten, deze business afspraken gingen boven de pet van de man die ik aan de lijn had. Hij vertelde wel dat het normaal niet zou kunnen dat de OS voor een schamel bedrag van € 0,25 verkocht werd.

Verder kwam hij met de volgende conclusie:
Door de deal die M$ & Medion gesloten hebben is de consument nu gebonden aan de voorwaarden die Medion heeft gesteld (zou kunnen want ik kan me nog herinneren dat bij een vorige Vista installatie de termen Medion ook voorkwamen)

Dus... Je kunt dus wel/niet accoord gaan met de voorwaarden die lees: Medion heeft gesteld!

Nou vind ik het wel genoeg geweest :P m'n belbundel is al lang op hehehe...

Gr. Pauluz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Wat vreemd, ik zou proberen een wat hogere pief te bereiken bij medion of bij microsoft voor meer informatie.
Wellicht via de email zodat het je geen extra geld kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb net Dell XPS Premium Support (0206744594) gebeld voor wat andere vragen. En heb maar daarna ook gelijk gevraagt of ik vista en works kan weigeren, maar dit was volgens hem niet mogelijk. Dit doet Dell namelijk nooit zei hij ;s.
Ik heb een xps m1330, die bijna een jaar oud is. Lees hier dat het binnen 7 dagen moet. Is het iemand hier gelukt om dit buiten dit termijn te doen? Zoja, via welk e-mail adres of tel. nr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
xileS schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:45:
Ik heb net Dell XPS Premium Support (0206744594) gebeld voor wat andere vragen. En heb maar daarna ook gelijk gevraagt of ik vista en works kan weigeren, maar dit was volgens hem niet mogelijk. Dit doet Dell namelijk nooit zei hij ;s.
Ik heb een xps m1330, die bijna een jaar oud is. Lees hier dat het binnen 7 dagen moet. Is het iemand hier gelukt om dit buiten dit termijn te doen? Zoja, via welk e-mail adres of tel. nr.
Als je Vista hebt geactiveerd ben je accoord gegaan met de EULA. Je geld terugkrijgen nadat je accoord bent gegaan lijkt me uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik ben er niet mee akkoord gegaan, aangezien ik win xp op me laptop heb geïnstalleerd. Heb later ook een nieuwe lege HDD van Dell gekregen, hierop heeft dus ook nog nooit vista op gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ik heb toen ik mijn HP laptop aangeschaft had ook een poging ondernomen. Het gaat hier om een 6710b met een Vista Business (OEM) licentie. Dit was ca 1,5 jaar geleden.
Bij installatie niet de EULA geaccepteerd, maar linux erop gezet.

Gebeld met MS: Natuurlijk verwezen die me door naar de leverancier. Ik dus met HP support gebeld, ook daar geen succes. Ik kreeg te horen dat ik de verkopende partij hiervoor moest benaderen. Ik weet niet eens meer wie dat waren, het is in ieder geval geen bedrijf dat met partikulieren zaken doen, maar een b2b supplier waar het bedrijf waar ik voor werk hun spullen inkoopt. Ze wilden me eerst weer terugverwijzen naar MS, toen ik vertelde dat ik die als eerste al gebeld had met de vraag riepen ze gelijk, oh, dan moet u HP support bellen. Nadat ik uitgelegd had dat ik die ook al gehad had en dat die me naar hen toe verwezen, kwam ik niet echt meer verder. Ze bleven volhouden dat zij in ieder geval niets voor me konden (wilden ?) doen. Kortom, ik heb het maar opgegeven. :|

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Philflow schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:33:
[...]

Bedankt voor je nuttige bijdrage. Je zou dit kunnen melden aan Microsoft in de trant van Medion weigert restitutie van de licentie zoals in jullie voorwaarden vermeldt staat. Misschien kan Microsoft er wat aan doen.

misschien verdienen ze zoveel met de trials dat de kosten van het OS te verwaarlozen zijn? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabaman
  • Laatst online: 09-05 16:56
Op het moment vertellen ze dat ze geen refund geven op de OS aangezien deze al geïnstalleerd is.
Hoe nu verder te gaan of is het beleid van Dell aangescherpt?

1. Om welke PC/Notebook ging het? (Merk/Type) Dell Studio 1737
2. Welk OS en software? (Basic/Premium etc.) Windows Vista Home Premium 64 bits NL + MS Works 9
3. Wat kreeg je er voor terug? ---
4. Hoe heb je het geregeld? Telefonisch contact met 0206745500 waarna ik doorverbonden ben met een engelstalige operator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
gabaman schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:58:
Op het moment vertellen ze dat ze geen refund geven op de OS aangezien deze al geïnstalleerd is.
Hoe nu verder te gaan of is het beleid van Dell aangescherpt?
Probeer het eens via de mail: Customer Care mail form op dell-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Het wordt steeds minder bij Dell:

Om een Dell Studio 1550 laptop. Gekocht via een tip uit het Dell 1550 topic, toen het ding een weekend in de aanbieding was en met diverse kortingscodes voor relatief weinig geld gekocht kon worden.

Volgens m'n papiertje Dutch Genuine WIndows Vista SP1 Home Premium (64BIT) including Media én Dutch - Microsoft Works.

Volgens het mailtje dat ik zojuist kreeg: 65,56 voor Vista en maar liefst 6,56 voor Works; in totaal €72,12 + vat. Dit bedrag zou binnen 5 tot 7 werkdagen op mijn rekening moeten staan.

Ik ben zo gauw het ding geleverd was gaan bellen met Dell, op +31 20 674 4200 (leveringsondersteuning). Daar liep ik vast in het automatisch menu met de melding dat de NL helpdesk niet (meer) beschikbaar is. Toen heb ik gebeld met +31 20 674 4500 (technische ondersteuning). Uiteindelijk een Nederlandse meneer aan de telefoon die beweerde dat ik akkoord was gegaan met de software bij het sluiten van de deal. Toen de manager gesproken. Long story short: Konden niks voor me doen, verwezen me door naar het formulier op dell/ordersupport. En de tip voortaan telefonisch te bestellen.
Via mail support contact gehad met een zekere Aarti, die eerst niet begreep dat ik de laptop al geleverd had gekregen, vervolgens heel blij was dat ik hem zo duidelijk liet weten dat dat wél zo was, daarna mijn bank gegevens wilde weten en nu uiteindelijk een bedrag heeft uitgekeerd.

Nee, ik heb geen opdracht gehad de software te retourneren, te formatteren of de cd's door de plee te spoelen. Ik hang er voor de zekerheid een 'eigen' Vista serial in, maar ik betwijfel of dat echt nodig is. Maar ik neem geen risico's, de laptop is voor onze oudste dochter die er straks een jaar mee in Engeland zit. Beetje lullig als de serial rond kerst wordt geblokkeerd :P

edit:

Ow dat 'ff serial omhangen' gaat minder gemakkelijk dan gehoopt. Kom je aan met je enterprise serienr op een vista home flaptop.. had ik kunnen verwachten. Dan toch maar formatten en drivertjes installeren en de hele rataplan =P

[ Voor 5% gewijzigd door phAn op 05-08-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabaman
  • Laatst online: 09-05 16:56
Kun jij de link naar dat formulier posten.
Op mijn mail reageerden ze met; "Thank you for contacting Dell Online Customer Services. Unfortunately, we cannot arrange a refund for the Operating Systems. Howeve, we can arrange a refund for the MS works software."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Natuurlijk. Je moet naar

http://support.euro.dell....c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Vervolgens vul je je gegevens in en zet je bij de inlichtingen het verzoek om windows en works te weigeren. Plak er desnoods een linkje bij naar hun eigen overeenkomst, waarin duidelijk staat vermeld dat je binnen 7 dagen recht hebt bijgeleverde software - inclusief het OS - te weigeren. Bijvoorbeeld

Graag beroep ik mij op uw voorwaarden, welke stellen dat bijgeleverde software door derden geweigerd kan worden - zoals na te lezen onder 'software' op http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=gen&~lt=popup

Nou kom je overigens bij Engels sprekende Indiërs terecht, dus wellicht doe je er goed aan gelijk in het Engels te gaan schrijven. Anders missen ze dingetjes :P

Natuurlijk draai je Dell een poot uit door geld terug te vragen. Echter je bent volledig legaal bezig en je staat in je recht. Als jij al een licentie in je bezit hebt, is een nieuwe nergens voor nodig. Maak duidelijk dat je daarvan op de hoogte bent. Succes.

[ Voor 3% gewijzigd door phAn op 05-08-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:45
Ik heb zelf vanavond een XPS16 besteld i.c.m met vista.
Kan ik Vista ook weigeren? En moet ik dat een week na bestellen doen,of een week na levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Btw, mijn Dell Studio XPS 16 van een aantal weken terug, heb tijdje geleden brief gehad dat er een creditatie plaats heeft gevonden. Heb nog niet gecheckt bij mn creditcard maatschappij, maar ga er van uit dat dit wel goed zit :)

- Dell Studio XPS 16

- Windows Vista Home Premium 64-bit en Works

- 132 euro (en nog een paar dubbeltjes) voor Works kreeg ik 0 euro terug :')

- Mailen via de website

- Nope

[ Voor 3% gewijzigd door Saven op 10-08-2009 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben ook benieuwd of iemand dit wel eens geprobeerd heeft bij de (merkloze) retailers zoals Paradigit of Mediamarkt en Dynabyte. Vooral Paradigit en Dynabyte vind ik altijd nogal stug als het op dit soort dingen aankomt. Ben benieuwd of ze gevoelig zijn voor die regeltjes van Microsoft.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Room42 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 02:28:
Ik ben ook benieuwd of iemand dit wel eens geprobeerd heeft bij de (merkloze) retailers zoals Paradigit of Mediamarkt en Dynabyte. Vooral Paradigit en Dynabyte vind ik altijd nogal stug als het op dit soort dingen aankomt. Ben benieuwd of ze gevoelig zijn voor die regeltjes van Microsoft.
Als ik het mij goed kan herinneren kan je bij Paradigit ervoor kiezen om systemen zonder OS geleverd te krijgen.
In plaats van het besturingssysteem komt er te staan: "FreeDos gebruiksrecht, geen support".
Of dit nog steeds het geval is, zou ik helaas niet weten.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Merk trouwens dat ik best veel mazzel had met mijn 132 euro? Hoe kan het dat die bedragen zo uiteen lopen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Blijkbaar kan je dus contact opnemen via telefoon of via email.

Voor de Belgische tweakers verondertel ik dat de link is voor via email:
http://support.euro.dell....ndex.aspx?c=be&l=nl&s=gen

Weet iemand welk telefoonnummer best gebeld wordt voor Belgische tweakers? Hoe komen jullie aan het telefoonnummer uit de startpost (hoe heb je op de site doorgeklikt om daaraan te komen, dan doe ik op de Belgische site hetzelfde)?

• mda85
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-04-2024
Als je windows Vista en Words niet activeerd zodat je geld terug krijgt moet je daar een creditcard voor hebben of stort dell ook geld retour op bv abn-amro etc. ??

Ik lees hier alleen dingen over creditcard

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-04 16:14
1. Om welke PC/Notebook ging het? Dell Studio 1555
2. Welk OS en software? Windows Vista Home Premium 64 bits NL + MS Works 9
3. Wat kreeg je er voor terug? €77,77
4. Hoe heb je het geregeld? Gemaild via Customer Care mail form op dell-site (nl getypy, engels terug ontvangen)
5. Moest je de software retourneren? Niet dat ik weet. Heb er in mijn mail voor gevraagd wat er nu nog moest gebeuren (cd inleveren, code doorgeven etc). Maar is in de reactie helemaal niet op teruggekomen.

• Philflow

Philflow

Topicstarter
mda85 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:21:
Als je windows Vista en Words niet activeerd zodat je geld terug krijgt moet je daar een creditcard voor hebben of stort dell ook geld retour op bv abn-amro etc. ??

Ik lees hier alleen dingen over creditcard
Ook gewoon op je rekening volgens mij. Het ligt eraan hoe je betaald hebt.

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 06:08
Even voor de goede orde: checked Dell in zijn geheel niet of een licentie al in gebruik is genomen? Ze vragen de licentie niet terug, net zo min als de dvd?

Karig beleid daar.

• Philflow

Philflow

Topicstarter
kellhus schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:56:
Even voor de goede orde: checked Dell in zijn geheel niet of een licentie al in gebruik is genomen?
Zo lijkt het ja.
Ze vragen de licentie niet terug, net zo min als de dvd?
Als je mailt niet, als je belt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mda85
Kan iemand een hier neer zetten wat hij precies heeft geschreven in de email na Dell voor het retour laten nemen van de Windows Software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
denuz schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 01:41:
Ik heb zelf vanavond een XPS16 besteld i.c.m met vista.
Kan ik Vista ook weigeren? En moet ik dat een week na bestellen doen,of een week na levering?
Binnen 7 werkdagen na ontvangst van je laptop. Dit is het betreffende stuk tekst van Dell haar Algemene Voorwaarden waarin dat wordt uitgelegd:

"Dell heeft geen invloed of controle over de inhoud en toepasselijkheid van voorwaarden van derden. Indien u de voorwaarden voor het gebruik van de Software weigert te aanvaarden en als u een consument bent, accepteert Dell gedurende 7 werkdagen na de datum van aflevering van de Software retournering daarvan en zal Dell de daarvoor door u betaalde prijs terugbetalen."

Ik ga het zelf maandag ook aanvragen nadat ik mijn laptops van UPS heb mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10-2023
2. Welk OS en software? Windows Vista Home Premium 32 bits NL + MS Works 9
3. Wat kreeg je er voor terug? €200
4. Hoe heb je het geregeld?Gebeld verschillende keren door verwezen, uiteindelijk bij iemand terecht gekomen die zei dat het geen probleem was. Dag erna had ik het geld op mijn rekening.
5. Moest je de software retourneren? Neen, mocht de dvd's houden of weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Blas schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:40:
2. Welk OS en software? Windows Vista Home Premium 32 bits NL + MS Works 9
3. Wat kreeg je er voor terug? €200
4. Hoe heb je het geregeld?Gebeld verschillende keren door verwezen, uiteindelijk bij iemand terecht gekomen die zei dat het geen probleem was. Dag erna had ik het geld op mijn rekening.
5. Moest je de software retourneren? Neen, mocht de dvd's houden of weggooien.
Ook zo'n mazzelaar.

Ik ben echt benieuwd hoe dat zit met de verschillende bedragen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:22
Hoe kan je voor een licentie nou 200 euro terug krijgen?
Dan heb je je laptop echt voor een habbekrats :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:32
2. Welk OS en software? Windows Vista Home Premium 64 bits NL + MS Works 9
3. Wat kreeg je er voor terug? € 88,32
4. Hoe heb je het geregeld? Via mail formulier op dell.nl
5. Moest je de software retourneren? Nee, stond ik de mail dat ze de CD's niet terug hoefde.

De verschillen in bedragen kan ik niet helemaal vatten, maar ik ben blij dat ik in iedergeval iets heb teruggekregen. De bovenstaande post waarin gemeld word dat hij 200 euro heeft terug gekregen zal wel van een tijdje geleden zijn, omdat hij een 32bit windows erbij heeft gekregen. Dell levert nu al een tijd 64bit windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WTF met het verschil in die bedragen :o

Als je via mail doet: welke gegevens melden jullie er ook al ineens bij?
- uiteraard de melding van weigering van de softwarelicentie en de vraag naar terugstorting, maar ook:

- klantnummer?
- ordernummer/referentie of factuurnummer?
- rekeningnummer voor terugstorting (of gebeurt dit automatisch op de rekening waarvan je de sorting voor de betaling van de laptop hebt gedaan)?

Overigens iemand al geprobeerd om de software-licentie alsnog te gebruiken achteraf? Gaat dat of is deze geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Het is misschien handig als men er ook de datum wanneer zij de refund hebben aangevraagd er bij zetten, aangezien een tijdje geleden er nog grote bedragen werden teruggestort.

• DirkZzZ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:22
Anoniem: 144949 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:50:
Overigens iemand al geprobeerd om de software-licentie alsnog te gebruiken achteraf? Gaat dat of is deze geblokkeerd?
Zou wel grappig zijn, krijg je het geld terug en vervolgens kan je Vista nog activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
  • Laatst online: 04-05 09:03
Als je de vista CD-ROM dan retourneert, maar je hebt je wel ingeschreven voor de upgrade naar windows 7, kan je windows 7 dan nog installeren? of lukt dit dan ook niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Blackadder- schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:24:
Als je de vista CD-ROM dan retourneert, maar je hebt je wel ingeschreven voor de upgrade naar windows 7, kan je windows 7 dan nog installeren? of lukt dit dan ook niet meer?
Uh? Je weigert de software en wilt op basis van de geweigerde software een upgrade? Begrijp ik dat goed? En verwacht je daarop dan een positief antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja hoor, installeren kan altijd *O*

Of je hem ook geactiveerd krijgt is een tweede natuurlijk. Maargoed, de hele bende is sowieso lekker geregeld. Bij Dell hoef je amper wat te doen als ik het zo las dus dan zie ik het nog wel gebeuren dat ze hem niet eens op inactief zetten. Een bug dat je licentie wel geldig is voor Windows 7 en niet meer voor Windows Vista zie ik overigens ook gebeuren hoor. Sterker nog, ik zie ze je licentie nog wel activeren als je belt :')

Volgens mij is het overal zo bagger (zie ook de ervaringen) geregeld omdat men er nog nooit van uit is gegaan dat iemand Windows weigert. Het is misschien niet helemaal legaal ( :P ) maar ik zou zeggen, give it a shot want ik geef je een grote kans tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310040

Blijft de serial van vista dan nog geldig, en kan je hem dan nog steeds blijven gebruiken?
Is het geen idee, om de disc te slipstreamen en dan dell te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Ik was gebeld geworden maar niet bereikbaar op dat moment toen kreeg ik mailtje voor nog eens gebeld te worden op ander nummer ofzo want ze wilden mijn bankgegevens. Deze bankgegevens via email nog eens gestuurd want dat had ik namelijk al gewoon stiekem bij het allereerste mailtje erbij gezet maar blijkbaar lezen ze dat maar half.
Kreeg ik prompt dit terug:

Dear xxxxxxx,

Thank you so much for the below details.
We will not be collecting the CDs from you, But would arrange for the amount to be refunded back to your account.
Please allow 5-7 business days for the amount to get reflected on your account. The credit reference number is xxxxxxxx.
We thank you for your kind co-operation in this matter.

Eventjes afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-04 16:21
Interessant. Ga dit ma/di na ontvangst van mijn systeem proberen.
Ik kan via MSDNAA een gratis versie krijgen

(overigens: dan is die voucher mogelijk wel interessant. Ik heb Vista geweigerd, maar die upgrade is onderdeel van de deal en inmijn perceptie niet gekoppeld aan het al of niet activeren van Vista, maar natuurlijk zul je wel vista nodig hebben om de upgrade te doen).

Nog een paar andere vraagjes:

Hebben die Dell dingen allemaal een aparte key? Of is er een of andere volume license key die voor iedereen gelijk is. (ik heb volgens mij bij mijn vorige dell ook zelf geen serienummer of zo ingevoerd, em om in de fabriek ieder systeem een apart nummer te geven is niet echt handig).

En mijn systeem kwam met 15 maanden McAfee. Zat in de package deal, heb ik zelf niet erbij gezet.
Is hiervoor geld terug te krijgen?

En tenslotte die windows 7 upgrade: Ik heb 2 systemen besteld, eentje is er gisteren geleverd maar daar zat geen bon bij of zo. Hoe gaat het aanvragen daarvan?

Alvast bedankt. Frans.

PS; en zit er nog andere zut op die ik niet wil hebben, maar waar k geld voor terug kan krijgen.
Ik weet dat ik me bij mijn vorige dell nogal geergerd heb aan de zooi die er bij zat (trial dit, trial dat), dus in dat kader is een fresh install van MSDNAA ook interessant

PPS: MSDNAA = MicroSoft Developer Netowrk Academic Alliance.
Via sommige scholen (hbo/wo) kun je daar gratis of voor een prikkie sw krijgen als je student of docent bent.
Ik heb geen idee welke scholen dat zijn, maar Fontys ICT Eindhoven zit er in ieder geval bij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
@ Chump0

Waarom slipstreamen? Zo'n code zit gewoon onderop je notebook. Volgens mij zijn er gewoon verhalen waarbij de code (nog) niet gedeactiveerd is. Aangezien alles verder automagisch kan denk ik dat je heel veel kan fixen. Er gaat nog wel wat tijd overheen voor het wordt doorgevoerd bij MS zelf denk ik. Tijd zat om in ieder geval een upgrade naar 7 te claimen wat dat betreft. En windows Vista wordt sowieso met de SLIC table geactiveerd (dezelfde methode als waar alle hacks op werken). Daarvoor wordt niet eens contact gezocht met de servers van Windows, maar enkel met je BIOS. De code heb je gewoon standaard wanneer je je laptop koopt en die blijft, hoe dan ook, werken ;)

@ Hierboven:
Preconfigured met een VLK dus, na een format zul je je eigen key moeten pakken die dus wel afwijkt. Over je virusscanner, give it a shot :) . Voor de upgrade zonder bon moet je gewoon ff kijken op de site van de fabrikant. Wat ook weer leuk is: Die hele administratie gaat OOK via een ander bedrijf. Nog meer kans dat het allemaal goed mis gaat en dus gewoon geld terugkrijgt en gewoon Windows 7 kunt krijgen voor wat verzendkosten :P

*dit draadje wordt interessant nu. As said, ik geef het een goede kans.

[ Voor 27% gewijzigd door GENETX op 21-08-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:46

geerttttt

Manisch positief

Ik heb gemailed met dell om mijn geld terug te krijgen voor vista en works.
Ik kreeg volgens de vrouw aan de lijn (ze belde me later terug) zo'n 72 euro terug.

Vandaag keek ik mijn bankafschriften na, heb ik 89,86 EUR ontvangen, hoger dus dan mij verteld was.

Dank u dell ;)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ik heb eergister een mailtje gestuurd al voor de refund, maar nog steeds niks van ze gehoord.
Straks gaan ze zeuren dat ik er te lang mee heb gewacht als ze hem zogenaamd niet hebben ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:45
Saven schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:24:
Ik heb eergister een mailtje gestuurd al voor de refund, maar nog steeds niks van ze gehoord.
Straks gaan ze zeuren dat ik er te lang mee heb gewacht als ze hem zogenaamd niet hebben ontvangen?
Maak je maar niet druk,je hebt een week om de software te retourneren,aangezien jij je dell woensdag hebt ontvangen is er nog wel even tijd :)
Ik heb inmiddels wel via mail bevestiging gehad, hoeveel ik terugkrijg weet ik nog niet.Is mij niet verteld via mail. Even afwachten nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Er is niemand gelukt om refund te krijgen na 7 dagen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Saven schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:24:
Dell werkt gewoon alleen van maandag tot donderdag ;) . Volgens Dell haar eigen Algemene Voorwaarden en Policies (helemaal onderaan pagina) heb je 7 werkdagen de tijd om de voorwaarden van de software te weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307416

hello, heb snel een vraagje dat ik wil stellen. Ik woon dus in België en heb een Studio 15 Besteld bij Dell. Wanneer je deze ontvangt, krijg je daar een Vista Officiële DVD bij of alleen een recovery dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
1. Om welke PC/Notebook ging het? 3x Dell Studio XPS 16
2. Welk OS en software? 3x Dutch Windows Vista SP1 Home Premium 64bit including Media and Dutch Microsoft Works 9.0
3. Wat kreeg je er voor terug? € 422,69 (140,90 per laptop)
4. Hoe heb je het geregeld? Via webformulier gemaild naar klantenservice in het engels.
5. Moest je de software retourneren? Nee
6. Datum van aanvraag terugbetaling? 17-08-2009 (Zelfde dag als levering)

Ik was nog gebeld geworden voor mijn bankgegevens, echter was ik toen niet bereikbaar. Heb toen een mailtje ontvangen met de vraag voor een ander nummer om de bankgegevens te verkrijgen. Heb dit nummer teruggestuurd samen met mijn bankgegevens en kreeg een mailtje terug dat het zo geregeld was. Overigens had ik deze bankgegevens al in het allereerste mailtje via het webformulier erbij genoteerd maar had de medewerker dit blijkbaar niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 16:57

Balachmar

The truth is out there

Samsung N110
Windows XP SP3 Home Edition
30 euro werd mij aangeboden (wat voor netbooks redelijk is), maar ik moest mijn netbook opsturen naar Samsung (via UPS, TNT accepteerden ze niet???). En dan moest ik 2x verzendkosten + werk betalen om Windows te laten verwijderen. Dit kost natuurlijk al gauw meer dan 30 euro.
Telefoon
Ja dus! En hoe....

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik kan je vertellen dat Acer helemaal mooi met dit soort dingen omgaat: ze reageren gewoon compleet niet. Haha, ik zal eens proberen te bellen ipv mailen/mailforms...

Update: bellen is gelukt. Je kunt 60 euro krijgen voor de licentie, maar de laptop moet in zijn geheel terug naar Acer. Verzendkosten zijn volledig voor de gebruiker. Langsbrengen en ophalen in Den Bosch mag ook. Tussen langsbrengen en ophalen zitten wel een aantal werkdagen, dus niet "klaar terwijl u wacht".

Tjah, dit is dus waar het op neer komt. Het windows-os word je opgedrongen, je mag het wel weigeren, maar ze maken dit zo onaantrekkelijk (tenzij je toevallig in Den Bosch woont) dat niemand het zal doen. Deze hele regeling wordt zo dus door ze zelf onderuit gehaald. Slim...

Ik ga eens kijken of ik wel in aanmerking kom voor de windows 7 upgrade...

[ Voor 82% gewijzigd door woekele op 25-08-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 15:00
Gisteren heb ik mijn Dell Studio laptop ontvangen en ik ga zometeen even mailen voor de refund.

Als ik de laptop nu opstart dan vraagt ie om dingen zoals taal enzo in te stellen.
Kan ik dit gewoon instellen en daarna Windows gebruiken?
en als ze de cds niet terug hoeven zal de serial (en windows zelf dus) gewoon blijven werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
RelaXXinG schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:34:
Gisteren heb ik mijn Dell Studio laptop ontvangen en ik ga zometeen even mailen voor de refund.

Als ik de laptop nu opstart dan vraagt ie om dingen zoals taal enzo in te stellen.
en als ze de cds niet terug hoeven zal de serial (en windows zelf dus) gewoon blijven werken?
Als je het allemaal officieel wil doen moet je Windows niet gaan gebruiken.

In de praktijk is de kans groot dat je het wel gewoon kunt doen. Je bent dan in feite illegaal bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
RelaXXinG schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:34:

Zo'n regeling misbruiken, dus wel een refund vragen en dan toch windows gebruiken, is gewoon hufterig IMHO. Als maar genoeg mensen dit flikken, zullen de regelingen wel vanzelf moeilijker gaan maken.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Als je Vista weigert kom je natuurlijk ook niet in aanmerking voor de W7-update lijkt me?

Als mijn laptop binnen is ga ik in ieder geval wat proberen te krijgen voor MS Works.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

u_nix_we_all schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:51:
[...]

Zo'n regeling misbruiken, dus wel een refund vragen en dan toch windows gebruiken, is gewoon hufterig IMHO. Als maar genoeg mensen dit flikken, zullen de regelingen wel vanzelf moeilijker gaan maken.
Mee eens, als mensen dit gaan misbruiken, wordt het voor mensen die zoals ik windows echt niet willen alleen maar moeilijker!

• mda85
geerttttt schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:56:
Ik heb gemailed met dell om mijn geld terug te krijgen voor vista en works.
Ik kreeg volgens de vrouw aan de lijn (ze belde me later terug) zo'n 72 euro terug.

Vandaag keek ik mijn bankafschriften na, heb ik 89,86 EUR ontvangen, hoger dus dan mij verteld was.

Dank u dell ;)
Wat heb jij gemailt naar de helpdesk?
En heb je het in het engels gedaan of gewoon in het Nederands?

Zou jij of iemand anders een voorbeeld mail hier kunnen neerzetten?

• Philflow

Philflow

Topicstarter
mda85 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:01:
[...]
Zou jij of iemand anders een voorbeeld mail hier kunnen neerzetten?
Deze vragen zijn al beantwoord.

• mda85
Philflow schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:11:
[...]

Deze vragen zijn al beantwoord.
Ik kan het niet vinden waar staat die dan, kun je link geven?

• Philflow

Philflow

Topicstarter
mda85 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:14:
[...]

Ik kan het niet vinden waar staat die dan, kun je link geven?
Ik dacht in deze thread, maar dan zal het wel de Studio 15 thread zijn, als ik het me goed herinner.
Edit: deze thread.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 27-08-2009 11:18 ]

• mda85
Philflow schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:17:
[...]

Ik dacht in deze thread, maar dan zal het wel de Studio 15 thread zijn, als ik het me goed herinner.
Daar heb ik niks aan:P

• mda85
Philflow schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:17:
[...]

Oke thnx :) ik had geen zin om het Studio 15 thread door te zoeken dat is veeeeeeeel te lang, ik had het laatst wel gezien maar wist niet meer waar :)

Bedankt, ik heb deze thread uiteindelijk even doorgezocht en gevonden :)

• Nivk
mda85 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:19:
[...]

Bedankt, ik heb deze thread uiteindelijk even doorgezocht en gevonden :)
Anders hier dit heb ik gestuurd:

Dear Sir/Madam,

About a week ago I ordered *LAPTOP*. It has been delivered on *DATE* . The notebook has been delivered with Dutch Windows Vista SP1 Home Premium 64bit including Media and Dutch Microsoft Works 9.0. I have not used these software packages and I do not comply with their license terms.
Since I have installed Ubuntu version 9.04 Linux on the notebook and did not accept the licenses of, or will be using, Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit and Microsoft Works 9.0. I would like to make use of the restitution possibility as described in the Windows and Works license terms:

http://download.microsoft...875-8153-889cf5105718.pdf
and your conditions, which state that software supplied by third parties may be refused. As can be read under ‘software’ at: http://www1.euro.dell.com...nl&s=gen&~lt=popup#_blank

I would like to know how to make use of the refund procedure and if possible put it into operation for Windows Vista Home Premium and Microsoft Works 9.0 software packages.
Thanks in advance.

Yours faithfully,

*Name
Adres
Telefoonnummer
Banknummer
Banknaam
Bank locatie:
Customer number:
Order number: *

Ik heb dit overigens van Dennis Lammers gekopieerd uit het studio 15 thread, een beetje vertaald en gewijzigd hier en daar.

Edit: Bedankt Balachmar, was een beetje dom 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Nivk op 27-08-2009 16:23 . Reden: Link ]

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

http://download.microsoft...875-8153-889cf5105718.pdf

Doe het dan zo :)
%20 is je vriend :)

[ Voor 6% gewijzigd door Balachmar op 27-08-2009 16:09 ]

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-04 16:21
Heb v andaag een email gehad van Dell met 2 credit reference numbers, maar geen bedrag.
Iemand enig idee hoe ik dat kan vinden?

btw "we will not be collecting the part from you".

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Dat kun je vinden op je rekening als de transactie is voltooid. Eerder denk ik niet:
"Please allow 5-7 business days for the amount to get reflected on your account. The credit reference number is xxxxxxxx."
Stond er redelijk snel bij mij op de rekening in ieder geval eerder dan 5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mda85
Ik heb vanochtend een email gestuurd via Dell Support, hoelang duurde het bij jullie voordat je een reactie kreeg?

Ik heb ook dell gebelt maar dat is 1 groot raadsel daar, heeft iemand tips wie ik daar over kan bellen? Ik bel namelijk liever dan ik zit te wachten op een email van Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hou me op de hoogte mda85, heb deze nacht ook een mail gestuurd via dat support-formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293752

Ik heb ook een dell studio 15 gekocht die vandaag is aangekomen, zeggen jullie nou van formulier insturen en geld terug vragen voor windows en works en dan je eigen besturingsysteem installeren? of gewoon zo laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

mda85 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:55:
Ik heb vanochtend een email gestuurd via Dell Support, hoelang duurde het bij jullie voordat je een reactie kreeg?

Ik heb ook dell gebelt maar dat is 1 groot raadsel daar, heeft iemand tips wie ik daar over kan bellen? Ik bel namelijk liever dan ik zit te wachten op een email van Dell?
Ik kreeg helemaal geen reply 8)7
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste