Dat heb je een paar keer gemeld, maar je zal er niets mee opschieten. Als je wil dat er iets aan gedaan wordt moet je bij Dell zijn.
Op 10-8 heeft ie al gemeld dat ie voor een pc geld terug gehad heeft....Philflow schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:13:
[...]
Dat heb je een paar keer gemeld, maar je zal er niets mee opschieten. Als je wil dat er iets aan gedaan wordt moet je bij Dell zijn.
hoelang duurde het bij jullie voordat je bericht terug had op de mail naar Dell? via de Dell support op de website?
Ik heb donderdag avond een mail gestuurd en nog steeds geen reactie?
Iemand een idee?????
Iemand een idee?????
Ik heb de dag erna meteen reactie gehad.
Heb inmiddels 132€ terug gehad.
Duurde wel een aantal dagen voordat ik het geld terug had,maar dat is logisch.
Heb inmiddels 132€ terug gehad.
Duurde wel een aantal dagen voordat ik het geld terug had,maar dat is logisch.
Op de 18e van augustus heb ik een mail gestuurd. De 19e had ik antwoord en aantal dagen erna stond het op de rekening. Geen slecht woord hierover dusmda85 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:50:
hoelang duurde het bij jullie voordat je bericht terug had op de mail naar Dell? via de Dell support op de website?
Iemand een idee?????
Echter de 19e, 24e en 27e van augustus heb ik via hetzelfde formulier een klacht geplaatst weliswaar over iets anders dan een refund maar nog steeds geen antwoord. Op 28 augustus heb ik toen maar ook een mail gestuurd naar Technical Support met dezelfde klacht en waarom klantenservice niet reageert. Misschien wat mis met Dell haar mailsysteem hoe dan ook wel vervelend.
Morgen ga ik maar weer eens bellen ook al leverde dat voorheen, gebeld op 17e, alleen op dat er contact met mij zou worden opgenomen wat klaarblijkelijk niet is gebeurd.
Ook nog spannend hoeveel het zal zijn
Dell bellen kan dus tot 7 dagen nadat je de laptop binnen hebt of tot 7 dagen nadat je de laptop besteld hebt?
Dell bellen kan dus tot 7 dagen nadat je de laptop binnen hebt
ik heb een reactie op mijn mail werd vandaag gebelt (kon niet opnemen) direct daarna een email voor mijn bankgegevens.
En afwachten hoeveel ik terug krijg
Dell bellen kan dus tot 7 werkdagen nadat je de laptop binnen hebt:
Indien u de voorwaarden voor het gebruik van de Software weigert te aanvaarden en als u een consument bent, accepteert Dell gedurende 7 werkdagen na de datum van aflevering van de Software retournering daarvan en zal Dell de daarvoor door u betaalde prijs terugbetalen.
Zoals Philflow al zei zou ik een mailtje sturen, krijg je geen gedoe met de software terug te sturen:
Indien u de voorwaarden voor het gebruik van de Software weigert te aanvaarden en als u een consument bent, accepteert Dell gedurende 7 werkdagen na de datum van aflevering van de Software retournering daarvan en zal Dell de daarvoor door u betaalde prijs terugbetalen.
Zoals Philflow al zei zou ik een mailtje sturen, krijg je geen gedoe met de software terug te sturen:
Philflow schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 10:49:
Update 3-9-2009: De beste manier met Dell schijnt via de email te zijn. Gebruik het formulier op de website. Als jet het via de mail doet hoef je de DVDs niet terug te sturen.
Verwijderd
Raar, ik heb op dezelfde avond als jou een mail gestuurd, en heb nog geen reactie gekregen.mda85 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:51:
ik heb een reactie op mijn mail werd vandaag gebelt (kon niet opnemen) direct daarna een email voor mijn bankgegevens.
Anders moet je nog een keer dezelfde email sturen, of heb je dat al gedaan?Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 08:52:
[...]
Raar, ik heb op dezelfde avond als jou een mail gestuurd, en heb nog geen reactie gekregen.
Verwijderd
Nog niet opnieuw gestuurd nee, zal ik vanavond eens proberen.mda85 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:08:
[...]
Anders moet je nog een keer dezelfde email sturen, of heb je dat al gedaan?
Ik weet ook niet of ik m'n telefoonnummer erbij heb gezet, dus zal dat ditmaal zeker doen. Zet je het internationaal nummer erop (met landcode) of gewoon het nationaal nummer zonder landcode?
Ik heb gewoon me mobiele nummer er neer gezet, geen landnummer ofzo.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:24:
[...]
Nog niet opnieuw gestuurd nee, zal ik vanavond eens proberen.
Ik weet ook niet of ik m'n telefoonnummer erbij heb gezet, dus zal dat ditmaal zeker doen. Zet je het internationaal nummer erop (met landcode) of gewoon het nationaal nummer zonder landcode?
Ik zou als jou was ook meteen je rekeningnummer, IBAN, BIC, en de naam van je bank er bij zetten dat hebben ze nodig om het geld te kunnen overmaken.
1. Om welke PC/Notebook ging het? Dell Studio 15
2. Welk OS en software? Microsoft Windows Premium 64 bits / Works
3. Wat kreeg je er voor terug? 75.44 ( er staat in de mail 75.44+vat is dat al incl btw of komt dat er nog btw boven op??)
4. Hoe heb je het geregeld? Mail sturen via support
5. Moest je de software retourneren? Nee
Dit is de email hoe ik hem verstuurd heb. ( incl BIC, IBAN dat hebben ze nodig voor betaling naar Nederland )
Dear Sir/Madam,
About a week ago I ordered a Dell Studio 15. It has been delivered on DATE. The notebook has been delivered with Dutch Windows Vista SP1 Home Premium 64bit including Media and Dutch Microsoft Works 9.0.
I have not used these software packages and I do not comply with their license terms.
Since I have installed Ubuntu version 9.04 Linux on the notebook and did not accept the licenses of, or will be using, Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit and Microsoft Works 9.0.
I would like to make use of the restitution possibility as described in the Windows and Works license terms:
http://download.microsoft...875-8153-889cf5105718.pdf and your conditions, which state that software supplied by third parties may be refused. As can be read under ‘software’ at: http://www1.euro.dell.com...=gen&~lt=popup#_blank
I would like to know how to make use of the refund procedure and if possible put it into operation for Windows Vista Home Premium and Microsoft Works 9.0 software packages.
Thanks in advance.
Yours faithfully,
Name:
Address:
Telephone:
Bank name:
Bank number:
IBAN:
BIC:
Customer number:
Order number:
2. Welk OS en software? Microsoft Windows Premium 64 bits / Works
3. Wat kreeg je er voor terug? 75.44 ( er staat in de mail 75.44+vat is dat al incl btw of komt dat er nog btw boven op??)
4. Hoe heb je het geregeld? Mail sturen via support
5. Moest je de software retourneren? Nee
Dit is de email hoe ik hem verstuurd heb. ( incl BIC, IBAN dat hebben ze nodig voor betaling naar Nederland )
Dear Sir/Madam,
About a week ago I ordered a Dell Studio 15. It has been delivered on DATE. The notebook has been delivered with Dutch Windows Vista SP1 Home Premium 64bit including Media and Dutch Microsoft Works 9.0.
I have not used these software packages and I do not comply with their license terms.
Since I have installed Ubuntu version 9.04 Linux on the notebook and did not accept the licenses of, or will be using, Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit and Microsoft Works 9.0.
I would like to make use of the restitution possibility as described in the Windows and Works license terms:
http://download.microsoft...875-8153-889cf5105718.pdf and your conditions, which state that software supplied by third parties may be refused. As can be read under ‘software’ at: http://www1.euro.dell.com...=gen&~lt=popup#_blank
I would like to know how to make use of the refund procedure and if possible put it into operation for Windows Vista Home Premium and Microsoft Works 9.0 software packages.
Thanks in advance.
Yours faithfully,
Name:
Address:
Telephone:
Bank name:
Bank number:
IBAN:
BIC:
Customer number:
Order number:
[ Voor 3% gewijzigd door mda85 op 01-09-2009 11:29 ]
Op zich een goede email, hoewel het simpeler zou kunnen. In de trant van:
Dear sir/madam,
About a week ago I ordered a Dell Studio 15. It has been delivered on DATE. The notebook has been delivered with Dutch Windows Vista SP1 Home Premium 64bit including Media and Dutch Microsoft Works 9.0. I have not used these software packages and I do not comply with their license terms.
I want to make use of the refund policy described at .....
I kindly request you to refund the money.
Your sincerly,
Name:
Address:
Telephone:
Bank name:
Bank number:
IBAN:
BIC:
Customer number:
Order number:
Dear sir/madam,
About a week ago I ordered a Dell Studio 15. It has been delivered on DATE. The notebook has been delivered with Dutch Windows Vista SP1 Home Premium 64bit including Media and Dutch Microsoft Works 9.0. I have not used these software packages and I do not comply with their license terms.
Your sincerly,
Name:
Address:
Telephone:
Bank name:
Bank number:
IBAN:
BIC:
Customer number:
Order number:
[ Voor 182% gewijzigd door Philflow op 01-09-2009 11:48 ]
Ja oke het kan simpeler maar je kan beter te veel informatie dan te weining neer zetten.Philflow schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:44:
Op zich een goede email, hoewel het simpeler zou kunnen. In de trant van:
Dear sir/madam,
Your sincerly,
Name:
Address:
Telephone:
Bank name:
Bank number:
IBAN:
BIC:
Customer number:
Order number:
Ik denk juist van niet. Simpeler = beter. Ook minder geslijm = beter vind ik.mda85 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:52:
[...]
Ja oke het kan simpeler maar je kan beter te veel informatie dan te weining neer zetten.
Maar goed, dat kan iedereen voor zichzelf beslissen
@ Philflow: weet jij bovenstaand of dat bedrag al incl of excl btw is?
@ Philflow: weet jij bovenstaand of dat bedrag al incl of excl btw is?
Ik gok ex. Maar het blijft een loterij. Wel een leuk spel element wat Dell erin brengt
haha ja, die bedragen verschillen ook zo erg, de een krijgt €75 de andere €200 terug. vage shit bij Dell hehe
Dat bedrag is exl BTW.
Je mail hoeft helemaal niet zo uitgebreid.
Zeggen dat je de user-agreement niet accepteert en een refund wil is al genoeg.
Als je er geen bankgegevens bijzet wordt je terug gebeld,en wordt alles afgehandeld.
Als je er geen bankgegevens bijzet wordt je terug gebeld,en wordt alles afgehandeld.
[ Voor 68% gewijzigd door denuz op 01-09-2009 13:55 ]
Ik zal zo voor iemand anders even mailtje sturen( Wel via zijn mail adres )
Ik heb de "template" gebruikt. Altijd handig! maar ik had nog een vraagje over het onderstaande stukje.
2 Zijn de IBAN en BIC verplicht?
3 Bank Number is gewoon zijn rekening nummer toch?
4 Order number is toch gewoon het Internet-ontvangstbewijsnummer? ( NL01 blabla )
Ik heb de "template" gebruikt. Altijd handig! maar ik had nog een vraagje over het onderstaande stukje.
1 Moet ik ook de plaats van mijn bank meesturen? ( In mijn geval Harlingen )Name:
Address:
Telephone:
Bank name:
Bank number:
IBAN:
BIC:
Customer number:
Order number:
4 Order number is toch gewoon het Internet-ontvangstbewijsnummer? ( NL01 blabla )
[ Voor 7% gewijzigd door souljah1h op 01-09-2009 14:13 ]
1. Plaats van de bank hoeft niet.souljah1h schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:11:
Ik zal zo voor iemand anders even mailtje sturen( Wel via zijn mail adres )
[...]
1 Moet ik ook de plaats van mijn bank meesturen? ( In mijn geval Harlingen )
2. IBAN en BIC is verplicht dat is voor betalen naar en vanuit het buitenland. (dat is zeg maar je buitelandse rekeningnummer) deze gegevens kun je bij online bankieren vinden of even de bank bellen.
3. Bank Number is gewoon je rekening nummer
Verwijderd
Voor de duidelijkheid, sturen jullie een mail naar een bepaald email ades, of vullen jullie ook gewoon het formulier in?
Het is toch makkelijker als jeje bankgegevens erbij zet, dan is het veel sneller geregeld.denuz schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:53:
Dat bedrag is exl BTW.
En voor de mensen die overdag werken en geen telefoon kunnen opnemen is dat veel makkelijker.
Ben je zonder mail of telefoon verkeer klaar.
IBAN en BIC is gewoon 1 nummer en niet voor iedereen verschillend? Dan kan ik het gewoon van de frieslandbank site afhalen..mda85 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:14:
[...]
1. Plaats van de bank hoeft niet.
2. IBAN en BIC is verplicht dat is voor betalen naar en vanuit het buitenland. (dat is zeg maar je buitelandse rekeningnummer) deze gegevens kun je bij online bankieren vinden of even de bank bellen.
3. Bank Number is gewoon je rekening nummer
Jewel dat is bij elke rekening verschillendsouljah1h schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:16:
[...]
IBAN en BIC is gewoon 1 nummer en niet voor iedereen verschillend? Dan kan ik het gewoon van de frieslandbank site afhalen..
IBAN is een nummer
BIC is een nummer
[ Voor 17% gewijzigd door mda85 op 01-09-2009 14:17 ]
Kon het zo snel niet via internet bankieren vinden. Heb nu deze site gebruikt.. http://www.ibannl.org/iban_check.php wel betrouwbaar toch?mda85 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:16:
[...]
Jewel dat is bij elke rekening verschillend
IBAN is een nummer
BIC is een nummer
edit:
??4 Order number is toch gewoon het Internet-ontvangstbewijsnummer? ( NL01 blabla )
[ Voor 13% gewijzigd door souljah1h op 01-09-2009 14:23 ]
Verwijderd
Had ik dus gedaan: bankgegevens er al bij gezet, ook emailadres. Geen telefoonnr omdat ik overdag inderdaad niet altijd ter beschikking ben om op te nemen.mda85 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:15:
[...]
Het is toch makkelijker als jeje bankgegevens erbij zet, dan is het veel sneller geregeld.
En voor de mensen die overdag werken en geen telefoon kunnen opnemen is dat veel makkelijker.
Ben je zonder mail of telefoon verkeer klaar.
Had wel verwacht een reactie of bevestiging via mail te krijgen, maar jij denkt dus dat ze gewoon storten zonder iets te laten weten?
En heb dus ook via het formulier via de website gedaan. Sturen jullie mail, en naar welk adres, waar vind je dat?
Ik ben van plan het gewoon hier in te vullen : http://support.euro.dell....c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhsHad ik dus gedaan: bankgegevens er al bij gezet, ook emailadres. Geen telefoonnr omdat ik overdag inderdaad niet altijd ter beschikking ben om op te nemen.
Had wel verwacht een reactie of bevestiging via mail te krijgen, maar jij denkt dus dat ze gewoon storten zonder iets te laten weten?
En heb dus ook via het formulier via de website gedaan. Sturen jullie mail, en naar welk adres, waar vind je dat?
Dit is ook al eerder in dit topic gedaan
Ik heb geen IBAN of BIC nummer hoeven te geven, het geld werd immers in mijn geval overgemaakt naar een bank in Amsterdam en daar ook weer vanuit teruggeboekt. Wil je toch die nummers vinden:souljah1h schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:21:
[...]
Kon het zo snel niet via internet bankieren vinden. Heb nu deze site gebruikt.. http://www.ibannl.org/iban_check.php wel betrouwbaar toch?
??
Van de Frieslandbank site:souljah1h schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:16:
IBAN en BIC is gewoon 1 nummer en niet voor iedereen verschillend? Dan kan ik het gewoon van de frieslandbank site afhalen..
U weet uw IBAN en de BIC van Friesland Bank niet meer Via het Internet kunt u snel beschikken over het IBAN en de BIC die u wenst. Ga via het rechtermenu naar "IBAN Nederland" en tik het rekeningnummer in waarvoor u het IBAN wilt weten. Nadat u heeft bevestigd dat uw rekening bij Friesland Bank loopt, krijgt u het volledige IBAN en de BIC van het door u opgegeven rekeningnummer teruggemeld.
Het ordernummer begint niet met NL en was bij mij een nummer bestaande uit 9 cijfers. In de orderbevestiging mail van Dell zit een link naar de status van de laptop daar kun je je klantnummer en ordernummer vinden.
[ Voor 60% gewijzigd door Nivk op 01-09-2009 18:52 ]
Verwijderd
Ok heb nu in de loop van de namiddag ook telefoon gekregen van Dell. In het Engels en aan de landcode te zien uit Ierland. Rekeningnummer, banknaam en accounthouder werden gevraagd. Ik heb 2 maal expliciet aangegeven dat alle benodigde gegevens reeds via het formulier doorgegeven waren, maar ze wouden dit toch telefonisch doen (terwijl het formulier voor hun neus staat maargoed) waar ik niet zo blij mee ben omdat cijfertjes en lettertjes nogal snel verkeerd worden verstaan. Hoe dan ook zo verder geregeld en via mail bevestiging gekregen (was een reply op m'n formulier) zonder dat hier het nummer bevestigd was en zonder een vermelding van het bedrag.
Al bij al is dat gedoe via telefoon niet handig. In het Engels, over een slechte internationale lijn waarbij rekeningnummers en namen doorgegeven moeten worden die 1op1 correct moeten zijn. Je wordt opgebeld op een moment dat niet heel goed uitkomt. Eerst de trappenhal opgelopen en aan het mens gevraagd of ze even aan de telefoon kon blijven. Een half gebouw doorgelopen op zoek naar een rustige plek. Vergaderzaal binnengelopen in de hoop een rustige plek te hebben maar was vergadering bezig
Vervolgens volledig buiten gaan staan en dan heb ik er nog maar de helft van verstaan van wat ze zei.
Al bij al is dat gedoe via telefoon niet handig. In het Engels, over een slechte internationale lijn waarbij rekeningnummers en namen doorgegeven moeten worden die 1op1 correct moeten zijn. Je wordt opgebeld op een moment dat niet heel goed uitkomt. Eerst de trappenhal opgelopen en aan het mens gevraagd of ze even aan de telefoon kon blijven. Een half gebouw doorgelopen op zoek naar een rustige plek. Vergaderzaal binnengelopen in de hoop een rustige plek te hebben maar was vergadering bezig
Ja ik was ook gebeld geworden voor de bankgegevens terwijl mijn gegevens in de mail al vermeld stonden. Ik was er echter toen niet en kreeg alsnog een mail met de vraag voor de gegevens, deze nogmaals gestuurd via mail en toen was het geregeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Nivk op 01-09-2009 18:49 ]
Bij mij ging het precies hetzelfde.Nivk schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:45:
Ja ik was ook gebeld geworden voor de bankgegevens terwijl mijn gegevens in de mail al vermeld stonden. Ik was er echter toen niet en kreeg alsnog een mail met de vraag voor de gegevens, deze nogmaals gestuurd via mail en toen was het geregeld.
Ik denk dat het beste is als hun bellen om niet de telefoon op te nemen dan krijg je direct er achteraan een email om je bankgegevens te mailen.
Dat is voor je eigen veiligheid met cijfers en letters doorgeven.
Zoals Disco Stu al zegt engels doorgeven en ze moeten het ook maar goed 1 op 1 overnemen is een risico.
Ik ben totaal niet gebeld ofzo na dat ik een mail heb gestuurd, en heb 2x gemailed voor 2 verschillende laptops.
De reactie was:
De reactie was:
Dear DirkZz,
Thank you for contacting Dell online customer service.
We will not be collecting the part from you, But would arrange for the amount to be refunded back to your account. You can give it to someone(huh?) or safely dispose it.
Please allow 5-7 business days for the amount to get reflected on your account.
The credit reference number is 123456789.
Regards,Afshan Farah
Wat een aparte namen allemaal
.
[ Voor 31% gewijzigd door Nivk op 04-09-2009 12:46 ]
You can give it to someone 
Lekker mailtje, volgens mij zien ze het bij dell gewoon als extra korting en gaan ze er ook niet achteraan oid.
Lekker mailtje, volgens mij zien ze het bij dell gewoon als extra korting en gaan ze er ook niet achteraan oid.
Betekent gewoon dat je de software/cds zelf mag houden,gewoon gebruiken of weggeven.DirkZzZ schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:00:
Ik ben totaal niet gebeld ofzo na dat ik een mail heb gestuurd, en heb 2x gemailed voor 2 verschillende laptops.
De reactie was:
[...]
Binnen een aantal dagen heb je gewoon het geld op je rekening staan. Nog even afwachten dus
Van mijn broertjes laptop hebben ze het nu over gemaakt.denuz schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:22:
[...]
Betekent gewoon dat je de software/cds zelf mag houden,gewoon gebruiken of weggeven.
Binnen een aantal dagen heb je gewoon het geld op je rekening staan. Nog even afwachten dus
1. Om welke PC/Notebook ging het? (Merk/Type) Dell Inspirion
2. Welk OS en software? (Basic/Premium etc.) Vista Home Premium
3. Wat kreeg je er voor terug? € 90,44
4. Hoe heb je het geregeld? Een mail gestuurd naar Dell in het Engels via het formulier op de website.
5. Moest je de software retourneren? Nee, ik mocht het houden of weggeven stond er in de mail.
dell blijft verrassen
Ik heb via de website via het contactformulier om een refund gevraagd voor beide systemen die ik afgelopen week ontvangen heb. Kort daarna kreeg ik een mailtje dat ik een refund kreeg (zonder dat het bedrag erbij stond) en dat ze het onderdeel niet terug hoeven te hebben.
(overigens, wat iemand hierboven zei, ze doen dit soms ook met defecte onderdelen; die hoef je niet altijd terug te sturen, dat give to a friend lijkt meer een reactie voor een stuk hw).
Vandaag kreeg ik twee creditnota's:
Eentje voor eur 80.17 ex 95.40 inc, dat was voor een studio 17
en eentje voor eur 68.53 ex, 81.55 incl dat was voor een studio 1555
(en for the record: de studio 15 was ca. eur 700 en de studio 17 eur 600 dus de goedkoopste laptop kreeg de meeste korting).
Het rare is dat er precies hetzelfde ref nummer bijstaat, in beide gevallen gaat het om vists sp1 home premium, 64 bit + works.
Datum van de creditnota is hetzelfde als de factuurdatum (de nota van de studio17 is twee dagen ouder als die van de studio 15).
FM
Ik heb via de website via het contactformulier om een refund gevraagd voor beide systemen die ik afgelopen week ontvangen heb. Kort daarna kreeg ik een mailtje dat ik een refund kreeg (zonder dat het bedrag erbij stond) en dat ze het onderdeel niet terug hoeven te hebben.
(overigens, wat iemand hierboven zei, ze doen dit soms ook met defecte onderdelen; die hoef je niet altijd terug te sturen, dat give to a friend lijkt meer een reactie voor een stuk hw).
Vandaag kreeg ik twee creditnota's:
Eentje voor eur 80.17 ex 95.40 inc, dat was voor een studio 17
en eentje voor eur 68.53 ex, 81.55 incl dat was voor een studio 1555
(en for the record: de studio 15 was ca. eur 700 en de studio 17 eur 600 dus de goedkoopste laptop kreeg de meeste korting).
Het rare is dat er precies hetzelfde ref nummer bijstaat, in beide gevallen gaat het om vists sp1 home premium, 64 bit + works.
Datum van de creditnota is hetzelfde als de factuurdatum (de nota van de studio17 is twee dagen ouder als die van de studio 15).
FM
Ik heb nog eeen email naar Dell gestuurd om te vragen hoe het kwam dat ik voor verschillende systemen verschillende refunds kreeg.
Het antwoord
Het antwoord
Every bundle system(N0853511) that is ordered has different price for the parts.
This is the reason why there is difference in the price for the same part which is operating system software and Microsoft works.
Verwijderd
Dan zou je verwachten dat je met duurdere systemen een hogere refund krijgt voor dezelfde software, maar dat blijkt in praktijk ook weer niet het geval te zijn.
Verwijderd
nee denk dat het eerder met de productiegrootte van een product te maken heeft. Waarschijnlijk verkoopt de studio15 beter en kunnen ze dus een grotere partij inkopen. Maar goed, blijft raar dat ze niet gewoon 1 grote order plaatsen voor alle systemen.
Nu ook het geld voor mijn Studio 15 terug gekregen :):
€ 82,67
1. Om welke PC/Notebook ging het? (Merk/Type) Dell Studio 15
3. Wat kreeg je er voor terug? € 82,67
4. Hoe heb je het geregeld? Een mail gestuurd naar Dell in het Engels via het formulier op de website.
5. Moest je de software retourneren? Nee, ik mocht het houden of weggeven stond er in de mail.
€ 82,67
Verwijderd
1. Om welke PC/Notebook ging het? (Merk/Type) Dell Studio XPS 16
2. Welk OS en software? (Basic/Premium etc.) Engels Vista Home Premium 64bit & Works
3. Wat kreeg je er voor terug? €146.xx
4. Hoe heb je het geregeld? Zoals zovelen hier: formulier op de support site ingevuld (in het Engels) en een paar dagen later telefoon gekregen in het Engels.
5. Moest je de software retourneren? Heb ik niet naar gevraagd en is ook niets over gezegd geweest. Ik vermoed van niet (zoals iedereen die het op dezelfde manier als mij heeft aangevraagd).
2. Welk OS en software? (Basic/Premium etc.) Engels Vista Home Premium 64bit & Works
3. Wat kreeg je er voor terug? €146.xx
4. Hoe heb je het geregeld? Zoals zovelen hier: formulier op de support site ingevuld (in het Engels) en een paar dagen later telefoon gekregen in het Engels.
5. Moest je de software retourneren? Heb ik niet naar gevraagd en is ook niets over gezegd geweest. Ik vermoed van niet (zoals iedereen die het op dezelfde manier als mij heeft aangevraagd).
Hee, je hebt ruim een euro meer gekregen als ik.DirkZzZ schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:26:
Nu ook het geld voor mijn Studio 15 terug gekregen :):
€ 82,67
Ik vermoed dat de prijs waarop de refund gebaseerd is een $ prijs is en dat dit aan de $ <-> eur koers ligt.
Anders snap ik er helemaal niets meer van.
FM
Vandaag voor de grap eens geprobeert of je Vista dan nog wel gewoon kan installeren;
Het werkte bij mij perefct, ik kon zelfs updaten enz.
Daarna Windows 7 Ultimate er maar op gezet, en de Vista sticker van mijn laptop gehaald.
Het werkte bij mij perefct, ik kon zelfs updaten enz.
Daarna Windows 7 Ultimate er maar op gezet, en de Vista sticker van mijn laptop gehaald.
Update:
Na mailwisseling
1. Om welke PC/Notebook ging het? (Merk/Type) Dell Studio 1737
2. Welk OS en software? (Basic/Premium etc.) Windows Vista Home Premium 64 bits NL + MS Works 9
3. Wat kreeg je er voor terug? €115,31 incl BTW
4. Hoe heb je het geregeld? Telefonisch contact met 0206745500 waarna ik doorverbonden ben met een engelstalige operator. Daarna een mailwisseling waarbij ze twee keer aangaven dat er geen refund voor de OS kan plaatsvinden, ondanks de link naar de algemene voorwaarden.
Na mailwisseling
1. Om welke PC/Notebook ging het? (Merk/Type) Dell Studio 1737
2. Welk OS en software? (Basic/Premium etc.) Windows Vista Home Premium 64 bits NL + MS Works 9
3. Wat kreeg je er voor terug? €115,31 incl BTW
4. Hoe heb je het geregeld? Telefonisch contact met 0206745500 waarna ik doorverbonden ben met een engelstalige operator. Daarna een mailwisseling waarbij ze twee keer aangaven dat er geen refund voor de OS kan plaatsvinden, ondanks de link naar de algemene voorwaarden.
Weet iemand misschien of andere merken zoals Asus en Acer ook geld terug geven als je de voorwaarden niet accepteerd? Ik wil namelijk een nieuwe laptop te kopen van Asus of Acer maar ben niet van plan om de meegeleverde Windows te gebruiken.. Hopelijk weet iemand dit, want in dit topic gaat het alleen maar over Dell's.
Voor antwoord over Acer: lees dit topic eens door, gebruik de zoekfunctie (rechtsbovenin, als je daar zoekt, zoekt hij alleen binnen dit topic).
1. Om welk Notebook ging het? (Merk/Type) Dell Studio 1555
2. Welk OS en software? Vista HP 64bit NL & Works & 15 mnd McAfee
3. Wat kreeg je er voor terug? € 96,65
4. Hoe heb je het geregeld? e-form ingevuld (Engels) met alle bankgegevens, maar geen telefoonnr. 2 dagen later bericht dat er een "refund" zou plaatsvinden, wat 2 dagen later is gebeurd.
5. Moest je de software retourneren? Nee, in hun antwoord werd dit uitdrukkelijk vermeld.
[/quote]
2. Welk OS en software? Vista HP 64bit NL & Works & 15 mnd McAfee
3. Wat kreeg je er voor terug? € 96,65
4. Hoe heb je het geregeld? e-form ingevuld (Engels) met alle bankgegevens, maar geen telefoonnr. 2 dagen later bericht dat er een "refund" zou plaatsvinden, wat 2 dagen later is gebeurd.
5. Moest je de software retourneren? Nee, in hun antwoord werd dit uitdrukkelijk vermeld.
[/quote]
2. Welk OS en software? Windows Vista SP1 Home Premium (64 BIT) Engels + Works 9.0 Engels
3. Wat kreeg je er voor terug? € 130,77
4. Hoe heb je het geregeld? Formulier op de Dell website ingevuld.
5. Moest je de software retourneren? Nee, volgens Dell niet nodig.
2. Welk OS en software? Windows Vista SP1 Home Premium (64 BIT) Engels + Works 9.0 Engels
3. Wat kreeg je er voor terug? € 130,77
5. Moest je de software retourneren? Nee, volgens Dell niet nodig.
[ Voor 3% gewijzigd door Ritchie op 12-09-2009 11:13 ]
- NAC Breda -
Verwijderd
3. Wat kreeg je er voor terug? € 110,03
5. Moest je de software retourneren? Nee, die mocht ik houden.
3. Wat kreeg je er voor terug? € 110,03
5. Moest je de software retourneren? Nee, die mocht ik houden.
1. Om welke PC/Notebook ging het? (Merk/Type)
Dell Studio XPS 1640
2. Welk OS en software? (Basic/Premium etc.)
Windows Vista SP1 Home Premium (64 BIT) Engels + Works 9.0 Engels
3. Wat kreeg je er voor terug?
€147,25
4. Hoe heb je het geregeld?
Mailen via contact form op site (email was gewoon in het nederlands geschreven.
5. Moest je de software retourneren?
Nee
Ik ben kennelijk wel extreem lucky..
Dell Studio XPS 1640
€147,25
Nee
[ Voor 4% gewijzigd door Knaak op 13-09-2009 14:44 ]
Was naar de Mycom gegaan maar die beweert dat het niet mogelijk is een refund te doen nadat de stickers met licentiecodes op de netbooks geplakt zijn. Ik neem aan dat ze Windows ook gewoon terug moeten nemen als ik de licentie weiger. Iemand ervaring met andere winkels dan Dell?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Volgens mij heeft nog niemand windows geweigerd bij een fysieke winkel, iedereen doet het via de fabrikant van de PC, zoals Dell, Acer (retourneren bijna duurder dan wat het oplevert), HP... etc.
Donderdag een mail gestuurd maar nog geen reactie van dell zijn kant. Nog een x gebruik maken van het formulier?
Verwijderd
Ik denk dat enig geduld wel op zijn plaats is. Ik heb ook een aantal dagen moeten wachten, vermoedelijk vanwege het weekend
Enige haast is wel geboden, je mag maar tot 7 dagen je refund indienenVerwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:46:
Ik denk dat enig geduld wel op zijn plaats is. Ik heb ook een aantal dagen moeten wachten, vermoedelijk vanwege het weekend
werkdagen toch?
[ Voor 25% gewijzigd door woekele op 13-09-2009 18:57 ]
Ik meende gewone dagenwoekele schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:57:
werkdagen toch?
Verwijderd
Werkdagen.
En het is je eerste maal dat je daarvoor contact opneemt dat telt. Anders zou het mooi zijn: dan wachten ze gewoon 7 dagen voordat ze reageren om dan te zeggen "sorry te laat".
En het is je eerste maal dat je daarvoor contact opneemt dat telt. Anders zou het mooi zijn: dan wachten ze gewoon 7 dagen voordat ze reageren om dan te zeggen "sorry te laat".
Ja dit is mijn eerste keer. Maar als ik niks van hun terug hoor stuur ik echt nog wel een mailtjeVerwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:04:
Werkdagen.
Iets zegt mij dat dit niet veel goeds voorspelt voor de toekomst!gabaman schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:31:
Daarna een mailwisseling waarbij ze twee keer aangaven dat er geen refund voor de OS kan plaatsvinden, ondanks de link naar de algemene voorwaarden.
[ Voor 17% gewijzigd door QuiCk01 op 13-09-2009 19:48 ]
Verwijderd
Ik had op een donderdagavond gestuurd, en de dinsdag erop kreeg ik telefoon. Dus kan even duren.
Verwijderd
Dat hun lang op zich laten wachten is hun probleem, jij hebt je binnen 7 dagen gemeld voor de refundsouljah1h schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:56:
[...]
Enige haast is wel geboden, je mag maar tot 7 dagen je refund indienen
Ik heb vandaag mijn refund ingediend, beetje laat was ik dus even hopen dat ze er nog mee akkoord gaan
. Mijn laptop kwam 2-09 binnen... Dus even afwachten. Gaat om een studio 1555.
[ Voor 7% gewijzigd door GrandDestroyer op 13-09-2009 22:33 ]
Ik hoor verschillende mensen zeggen "Ik heb de gebruikersovereenkomst niet geaccepteerd" maar bij de aankoop van mijn dell Studio 15 een paar dagen geleden kreeg ik geen optie om al dan niet een gebruikersovereenkomst te accepteren.
Bij het opstarten van de laptop moest ik direct een naam, taal en achtergrond kiezen. Is het alsnog mogelijk om een mailtje te sturen, Vista te deinstalleren samen met works (welke niet geïnstalleerd is) en alsnog geld te ontvangen?
Heeft er iemand ook een link naar de "form" om Vista en andere software te retourneren of moet ik gwn een mailtje via costumer support sturen?
Bij het opstarten van de laptop moest ik direct een naam, taal en achtergrond kiezen. Is het alsnog mogelijk om een mailtje te sturen, Vista te deinstalleren samen met works (welke niet geïnstalleerd is) en alsnog geld te ontvangen?
Heeft er iemand ook een link naar de "form" om Vista en andere software te retourneren of moet ik gwn een mailtje via costumer support sturen?
officieel mag je vista nog niet in gebruik genomen hebben, maar dat controlen ze toch niet. (als dat al mogelijk is)
Hoe je het moet aanvragen staat toch uitgebreid in dit topic beschreven.
Hoe je het moet aanvragen staat toch uitgebreid in dit topic beschreven.
Verwijderd
Het lijkt wel dat de engelstalige software een hogere refund krijgt.
Is het dus interessanter om engelstalige software te kiezen, om zo een hogere refund te krijgen?
Is het dus interessanter om engelstalige software te kiezen, om zo een hogere refund te krijgen?
Tot die conclusie waren we hier nog niet gekomen,maar je zou het kunnen proberen.Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:32:
Het lijkt wel dat de engelstalige software een hogere refund krijgt.
Het is een beetje onduidelijk waar al die verschillende prijzen vandaan komen, deels zal het te maken hebben met de wisselkoers van de $.
Volgensmij wordt het bedrag wat je terugkrijgt gebaseerd op de totale prijs van je laptop, jij hebt meer terug gekregen maar de prijs van je laptop zal ook een stuk hoger gelegen hebben.MOAW schreef op zondag 13 september 2009 @ 14:43:
Dell Studio XPS 1640
€147,25
Nee
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Misschien een idee om een vraag 6 erbij te plaatsen met de vraag 'wat was de totaalprijs van de laptop?' Misschien dat we zo een verband kunnen ontdekken.
OK goed idee.Nikeo schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:18:
Misschien een idee om een vraag 6 erbij te plaatsen met de vraag 'wat was de totaalprijs van de laptop?' Misschien dat we zo een verband kunnen ontdekken.
Kreeg net een mailtje :
Thank you for contacting Dell Online Customer Service.
We will not be collecting the part from you, but would arrange for the amount to be refunded back to your account.
even afwachten hoeveel het is!
Thank you for contacting Dell Online Customer Service.
We will not be collecting the part from you, but would arrange for the amount to be refunded back to your account.
[ Voor 8% gewijzigd door souljah1h op 14-09-2009 15:33 ]
Verwijderd
Ah, kijk eens aan. Toch nog gelukt
Het lijkt erop dat iedereen hetzelfde standaard mailtje terug krijgt.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 18:41 ]
Hoelang duurt het ongeveer voordat het geld op je rekening staat nadat je een mailtje hebt gekregen van dell?
Paar dagen.souljah1h schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:37:
Hoelang duurt het ongeveer voordat het geld op je rekening staat nadat je een mailtje hebt gekregen van dell?
Helaas, kreeg mailtje terug dat ik buiten de 7 dagen ben gevallen ach jah.. Dan maar windows 7 upgradeGrandDestroyer schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:32:
Ik heb vandaag mijn refund ingediend, beetje laat was ik dus even hopen dat ze er nog mee akkoord gaan. Mijn laptop kwam 2-09 binnen... Dus even afwachten. Gaat om een studio 1555.
Ik had al verwacht dat ze streng op zouden zijn met de 7 dagen, zal dus goed opletten. Nu ik een tijdje dit topic volg kriebelt het heel erg om een studio samen te stellen zonder OS en works. Enorme korting en ik wil het toch niet draaien...
Zie ook dat de FP aangepast is met vraag 6, ben benieuwd of er een verband is!
Zie ook dat de FP aangepast is met vraag 6, ben benieuwd of er een verband is!
Prijs van mijn systeem was 973 euro en kreeg dus 147 terug.
Zou je dit ook in willen vullen?MOAW schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:30:
Prijs van mijn systeem was 973 euro en kreeg dus 147 terug.
3. Wat kreeg je er voor terug (incl. BTW)?
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop (incl. OS en BTW)?
Alvast bedankt!
Hoe wil je de prijs noteren?
Prijs voor de kortingen? Prijs na de kortingen? Sommige mensen maken gebruik van EPP,niet allemaal.
Ik denk dat de prijzen die nu genoemd worden een vertekend beeld kunnen geven als er conclusies aan verbonden gaan worden.
Prijs voor de kortingen? Prijs na de kortingen? Sommige mensen maken gebruik van EPP,niet allemaal.
Ik denk dat de prijzen die nu genoemd worden een vertekend beeld kunnen geven als er conclusies aan verbonden gaan worden.
147/973x100=15% 97/665x100=15% voor Vista HP x64 en Works 9.
Als het refundbedrag echt een percentage is van het syteembedrag, dan zijn de kortingen er ook in verwerkt lijkt me.
Ik vind het echter wel vreemd, want het lijkt me dat voor een zelfde OS hetzelfde licentiebedrag afgedragen moet worden of het nu een dure of een voordelige PC betreft.
Als het refundbedrag echt een percentage is van het syteembedrag, dan zijn de kortingen er ook in verwerkt lijkt me.
Ik vind het echter wel vreemd, want het lijkt me dat voor een zelfde OS hetzelfde licentiebedrag afgedragen moet worden of het nu een dure of een voordelige PC betreft.
Is het misschien zo dat mensen met een XPS meer terugkrijgen voor hun OS dan mensen met een Studio?
Simpel, geen garantie op softwarematige problemen, enkel op hardware. Maar dat is eigenlijk altijd zo.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Fabrikant/Merk | Dell |
Datum | 16 - 7 - 2009 |
Model | Dell Studio 15 (1555) |
Betreffende Software | Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit Microsoft Works 9.0 |
Refund/Retour Proces | Email gestuurd naar engelse support. Dag later antwoord terug, word nog gebeld. Gebeld door Indiaas klinkende support volgens mij uit Ierland (het telefoonnummer) rekeningnummer gevraagd info en week later geld terug gestort gekregen. |
Geretourneerd? | Nee niet omgevraagd, heb de DVD en licentie nog liggen werkt ook nog gewoon |
Geld terug | Microsoft Windows Home Premium € 73,92 Microsoft Works 9.0 € 7,39 Totaal: € 81,31 |
Teruggave Termijn | 12 dagen na eerste mail terug op rekening. |
Kosten Systeem Voor/Na | € 610,23 na € 528,92 |
Opmerking: lage prijs was door super aanbieding.
Template code: (Mogelijk toevoegen aan start post?)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| [table] [tr] [td=,,,,,,175][b]Fabrikant/Merk[/b][/td] [td]xyzFabrikant[/td] [/tr] [tr] [td][b]Datum[/b][/td] [td]dd-mm-jjjj[/td] [/tr] [tr] [td][b]Model[/b][/td] [td]xyzModel[/td] [/tr] [tr] [td=,,,top][b]Betreffende Software[/b][/td] [td=,,,top]xyzSoftware[/td] [/tr] [tr] [td=,,,top][b]Refund/Retour Proces[/b][/td] [td=,,,top]xyzProces[/td] [/tr] [tr] [td=,,,top][b]Geretourneerd?[/b][/td] [td=,,,top]xyzGeretourneerd[/td] [/tr] [tr] [td][b]Geld terug[/b][/td] [td]xyzGeldTerug[/td] [/tr] [tr] [td=,,,top][b]Teruggave Termijn[/b][/td] [td=,,,top]xyzTeruggaveTermijn[/td] [/tr] [tr] [td][b]Kosten Systeem Voor/Na[/b][/td] [td]xyzKostenVoorNa[/td] [/tr] [/table] |
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 19:07 . Reden: Template opmaak fancier gemaakt ]
Is er toevallig ook iemand die het voor elkaar heeft gekregen om mcfee te weigeren en geld voor terug te krijgen?
(wil heel die troep niet hebben, maar je krijgt hem er 15 maanden "gratis" bij)
Is voor een dell studio 1555
Kan op de site van mcfee niet veel meer vinden dan dit:
Right of Cancellation
Please note that if you are an individual user and you acquired products and/or services for your personal use (i.e. not for business purposes), you may cancel your purchase from us and obtain a refund provided that you do so within 30 days of the original purchase.
IF YOU CANCEL YOUR PURCHASE YOU MUST EITHER RETURN THE SOFTWARE OR DELETE IF ALREADY INSTALLED.
You may exercise this right of cancellation by contacting Customer Support. For a complete list of support options by country, visit www.mcafeehelp.com.
Is een beetje dubieus misschien, aangezien de software aangeboden word als gratis.
Is voor een dell studio 1555
Kan op de site van mcfee niet veel meer vinden dan dit:
Right of Cancellation
Please note that if you are an individual user and you acquired products and/or services for your personal use (i.e. not for business purposes), you may cancel your purchase from us and obtain a refund provided that you do so within 30 days of the original purchase.
IF YOU CANCEL YOUR PURCHASE YOU MUST EITHER RETURN THE SOFTWARE OR DELETE IF ALREADY INSTALLED.
You may exercise this right of cancellation by contacting Customer Support. For a complete list of support options by country, visit www.mcafeehelp.com.
Is een beetje dubieus misschien, aangezien de software aangeboden word als gratis.
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl
Verwijderd
Had gisteren HP even gebeld over de hp pavilion dv3650ed, of het mogelijk is een refund te krijgen voor bijgeleverde vista en windows works. Kreeg als antwoord dat dat niet mogelijk is bij HP
.
Contact opgenomen met microsoft waarbij ik duidelijk wees op de license agreement en dit kreeg ik terug:
Contact opgenomen met microsoft waarbij ik duidelijk wees op de license agreement en dit kreeg ik terug:
Maar goed pech dan maar. Ga hp pavilion dv3650ed denk ik vandaag bestellen, indien iemand iets beters heeft hoor ik het graag, beter specs ofzo, liefst wel 13/(,3) inch.Als u nu een HP notebook met daarop een voorgeinstalleerde OS Vista home premium aanschaft, bestaat momenteel de speciale aanbieding deze licentie gratis up te graden naar Windows 7.
Uitgebreide informatie hierover vindt u op de site: www.Windows7UpgradeOption.com
Wellicht is dit een waardevol alternatief voor u.
Een andere mogelijkheid zou zijn slechts de hardware aan te schaffen en vervolgens de SW naar keuze te installeren.
Ik heb McAfee 15 mnd. geweigerd samen met Vista en Works. Helaas werd er niet gespecificeerd wat je voor elk pakket terugkrijgt.Morelleth schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:46:
......mcfee te weigeren en geld voor terug te krijgen?
.....
Verwijderd
Zie aangepaste bericht,
Misschien is het handig om een nieuw topic te openen met alleen de opsommingen en een discussie topic er naast?
Misschien is het handig om een nieuw topic te openen met alleen de opsommingen en een discussie topic er naast?
Lijkt mij inmiddels wel vrij duidelijk dat het om 15% van het aankoopbedrag gaat tegenwoordig (enkele tienden van procenten verschil daargelaten af en toe). Het lijkt hierbij niet uit te maken of de overige software zoals een gratis virusscanner voor xx maanden ook wordt ingeleverd of niet. Ik ben er alleen nog niet uit of er een verschil zit tussen de refund voor de Nederlandse en Engelse Vista.
Helaas heb ik nog geen compleet aankoopbedrag gezien voor een Studio 1555 of voor een XPS 16 met de Engelstalige Vista, de refundbedragen doen echter vermoeden dat dit hoger zou zijn. Aangezien de markt voor deze Engelstalige besturingssystemen veel groter is, is een hogere refund wellicht te verantwoorden, doordat Dell minder kosten hoeft te maken allicht.
Helaas heb ik nog geen compleet aankoopbedrag gezien voor een Studio 1555 of voor een XPS 16 met de Engelstalige Vista, de refundbedragen doen echter vermoeden dat dit hoger zou zijn. Aangezien de markt voor deze Engelstalige besturingssystemen veel groter is, is een hogere refund wellicht te verantwoorden, doordat Dell minder kosten hoeft te maken allicht.
[ Voor 3% gewijzigd door HMeijer op 17-09-2009 19:52 ]
Nou vooruit, speciaal voor jou dan.HMeijer schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:52:
Fabrikant/Merk | Dell |
Besteldatum | 02-09-2009 |
Model | Studio XPS 16 |
Betreffende Software | English Genuine Windows Vista SP1 Home Premium (64 BIT) including Media English - Microsoft Works 9.0 |
Refund/Retour Proces | 13-09-2009: e-mail gestuurd via website formulier 14-09-2009: eerste reactie terug dat ze me telefonisch niet konden bereiken 14-09-2009: op e-mail gereageerd met rekeningnummer erbij 15-09-2009: reactie terug dat het geld binnen 5-7 werkdagen op mijn rekening gestort zal worden 17-9-2009: geld staat op mijn rekening |
Geretourneerd? | Nee, zie reactie uit Dell's e-mail: "We will not be collecting the part from you, but would arrange for the amount to be refunded back to your account." |
Geld terug | 132,07 totaal (14,8% van het factuurbedrag) |
Teruggave Termijn | 4 dagen na het invullen van het contactformulier |
Kosten Systeem Voor/Na | voor: 892,05 na: 759,98 |
Verwijderd
het lijkt er inderdaad op dat je 15% terugkrijgt, goed nieuws, dat zou betekenen dat ik bijna 140 euro terugkrijg 
en ik kreeg hem al praktisch gratis (dankjewel papa
)

en ik kreeg hem al praktisch gratis (dankjewel papa
Heb dell het volgende gemailed:
En ze antwoorden met het volgende:quote: MeGeachte,
Ik heb ongeveer een week geleden bij Dell een Studio 15 laptop besteld en deze is een kleine week geleden aangekomen. Ik heb deze laptop aangekocht in verband met mijn studies maar nu blijkt dat we niet met Windows Vista maar met XP en Ubuntu gaan werken. De Vista licentie, samen met het Microsoft Works licentie zijn dus nutteloos voor mij en zou deze graag willen inruilen.
En dan mijn gegevens...
Dit kan volgens mij niet ofwel? Dat van XP en Ubuntu was maar zever maar wel een geldig excuus om een refund te vragen in mijn ogen. Maandag eens bellen maar dan moeten ze niet zeggen dat de 7 dage periode al voorbij is.quote: Dell Costumer SupportDear Tom Welleman,
Thank you for contacting Dell online customer service.
I would like to inform you that we can ship only those parts which are included in the system specification at the time of purchase and cannot make any changes on these.
The details are specific to each purchase and get blocked once the order is submitted.
I am sorry to inform you but we cannot make any exchanges for the software on the order.
However in case you would like to purchase the Ubuntu software separately you can place an order for that either online on www.dell.be or with the sales department on the phone # 02-711-9587.
Regards,
Vaishalee S
Dell Customer Service
Jij zegt dat je de software wilt inruilen,dat is idd niet mogelijk.
Stuur gewoon een mailtje in het Engels. Zeg dat je de user-agreement niet accepteert en een refund wilt. Dat is alles.
Stuur gewoon een mailtje in het Engels. Zeg dat je de user-agreement niet accepteert en een refund wilt. Dat is alles.