[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 21:57
followup op mijn eerdere mails:
ik had twee pc's, kreeg iets van 85 en 95 eur terug (95 eur voor een studio 17, 85 voor een studio 1555, die duurder was dan de studio 17).
Het vreemde was dat ik 2x eur 85 (ongeveer) terugkreeg via mijn creditcard en eur 10 via de bank.

Dell is strange....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMeijer schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:52:
Helaas heb ik nog geen compleet aankoopbedrag gezien voor een Studio 1555 of voor een XPS 16 met de Engelstalige Vista, de refundbedragen doen echter vermoeden dat dit hoger zou zijn.
Studio XPS 16 met Engelse Vista:

15.267215389269656474613755620234% van aankoopbedrag teruggekregen ;)
Heb al eerder in dit topic template ingevuld.
Je bericht komt inderdaad niet duidelijk over. Het lijkt alsof je Vista wilt inruilen tegen XP of Ubuntu. Dus gewoon duidelijk stellen dat je de Vista weigert en een refund wilt (niet inruilen).

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitseh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07-2024
Voor mijn vriendin een Dell Inspiron 15 besteld.
Dag dat ze de bestelling gekregen heeft een mailtje gestuurd.
Volgende dag al een mail van Dell dat ze het geld zouden over maken.

3 dagen later staat er 99,26 euro op haar rekening bijgeschreven.
Alleen ivm studie drukte en aardige afstand tussen mijn studie stad en haar woonplaats, ben ik er niet aan toegekomen om vista te verwijderen en mijn winxp erop te zetten.

Nu wou ik dit vandaag gaan doen, maar zie ik bij haar systeem info dat windows al is geactiveerd..
Na strenge ondervraging van haar vader, weet hij niet eens zeker of hij dit heeft gedaan.
Is dit misschien al gebeurt met de installatie van Dell?

Hebben jullie enig idee wat er gebeurt als ik vista erop laat?

---------------------------------------------------------------------
1. Om welke PC/Notebook ging het? (Merk/Type) Dell Inspiron 1545
2. Welk OS en software? (Basic/Premium etc.) Windows Vista Home premium(NL) en Works 9.0
3. Wat kreeg je er voor terug (incl. BTW)? 99,26 euro
4. Hoe heb je het geregeld? Email in het Nederlands en Engels via de Dell site. Kreeg in het engels een mailtje terug.
5. Moest je de software retourneren? Nee.
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop (incl. OS en BTW)? 528 (incl. verzendkosten) - 100 = ~ 428 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij installatie van de Windows is hij al standaard geactiveerd. Dit door de SLIC 2.0 of 2.1 BIOS van dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
Bij Jitseh is het ~18,8%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jitseh schreef op zondag 20 september 2009 @ 14:18:
Voor mijn vriendin een Dell Inspiron 15 besteld.
het verschilt per model, lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Nivk schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:33:
1. Om welke PC/Notebook ging het? 3x Dell Studio XPS 16
2. Welk OS en software? 3x Dutch Windows Vista SP1 Home Premium 64bit including Media and Dutch Microsoft Works 9.0
3. Wat kreeg je er voor terug? € 422,69 (140,90 per laptop)
4. Hoe heb je het geregeld? Via webformulier gemaild naar klantenservice in het engels.
5. Moest je de software retourneren? Nee
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop (incl. OS en BTW)? € 3460,22

Iets meer dan 12% dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:49

Gem

1. Om welke PC/Notebook ging het? (Merk/Type) Dell Studio 15 (1555)
2. Welk OS en software? (Basic/Premium etc.) Vista Home Premium 64 bit NL + Works gebeuren
3. Wat kreeg je er voor terug (incl. BTW)? 84,64
4. Hoe heb je het geregeld? Verstuurd mbv webformulier
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop (incl. OS , BTW en verzendkosten)? 664,06

664,06
84,64 -
------------
579,42

Nette prijs voor een snelle laptop :)

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:13

Soggy

vroemmmm

Ik heb een Dell Vostro besteld via een webshop. Binnen de termijn van 8 dagen heb ik een restitutie geclaimd, maar helaas nul op het rekest gekregen.

-Contact opgenomen met de leverancier; die wilde niet meewerken;
-Contact opgenomen met Dell; zij konden mij niet helpen, aangezien ik de laptop niet rechtstreeks bij hen heb besteld;
-Contact opgenomen met Microsoft die mij weer terugverwees naar de fabrikant aangezien het een OEM-licentie betreft.

Helaas dus...

1. Om welke PC/Notebook ging het? (Merk/Type) Dell Vostro A860
2. Welk OS en software? (Basic/Premium etc.) Vista Home Business 32 bit NL
3. Wat kreeg je er voor terug (incl. BTW)? noppes
4. Hoe heb je het geregeld? Verstuurd mbv webformulier(en)
5. Moest je de software retourneren? N.v.t.
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop (incl. OS , BTW en verzendkosten)? 429,53

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

1. Om welke PC/Notebook ging het? (Merk/Type)
Toshiba L500-128

2. Welk OS en software? (Basic/Premium etc.)
Vista Home Premium

3. Wat kreeg je er voor terug (incl. BTW)?
40 euro

4. Hoe heb je het geregeld?
Poging 1: bellen met klantenservice ik kreeg een duitser aan de lijn die Nederlands sprak
die begreep mijn verhaal niet die zei daar doen we niet aan want we leveren ook laptops waar geen microsoft producten op staan???? had geen zin om nog verder met hem te praten dus direct nog een keer terug gebeld

Poging nummer 2 opnieuw gebeld naar de klantenservice aangegeven dat ik geen windows op mijn laptop wilde hebben maar linux. hij wist gelijk waar ik het over en had een case aangemaakt. Er is een formulier naar me toegezonden dat ik moest invullen met een aantal gegevens iban nummer etc etc etc.
de volgende dag kwam UPS om mijn laptop kosteloos op te halen maar ik was er niet.
uiteindelijk heb ik het maar geanuleerd omdat je de laptop toch een tijdje kwijt bent en ik had mijn laptop per direct nodig voor school. had eigenlijk gehoopt dat ik alleen de code ofzo kon doorgeven maar zo werkt het dus helaas niet. Maar voor jullie informatie: Bij Toshiba kan je dus ook een refund krijgen :)

5. Moest je de software retourneren?
Hele Laptop

6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop (incl. OS en BTW)?
599,95

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Dus je hebt wel het retourneren aangevraagd, maar het niet gedaan? Was voor het aanvragen niet al bekend dat je hem tijdelijk kwijt zou zijn? Of kwam dit als een verassing voor je? Vind het anders nogal onbeschoft om het te annuleren nadat ze kosteloos (voor jou, maar uiteraard niet voor hun!) de UPS al hebben gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

woekele schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:59:
Dus je hebt wel het retourneren aangevraagd, maar het niet gedaan? Was voor het aanvragen niet al bekend dat je hem tijdelijk kwijt zou zijn? Of kwam dit als een verassing voor je? Vind het anders nogal onbeschoft om het te annuleren nadat ze kosteloos (voor jou, maar uiteraard niet voor hun!) de UPS al hebben gestuurd.
Wist ik inderdaad maar het was allemaal niet in 1x goed gegaan. Ik zou een formulier mee moeten geven met de laptop die via e-mail naar mij verzonden zou worden. Dit was niet gebeurd dus ik kon hem niet meegeven ups zou dan 2 dagen later weer komen. Maar ik moest hem hebben voordat school begon en op deze manier zou ik dat niet redden.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. dell studio 1555 (p8600, 4 jaar garantie, bluetooth...)
2. Vista home premium + works + mcafee trial (3 maanden)
3. 112,56 8,13% totaalbedrag
4. form invullen op dell website
5. nee
6. 916,58

totaalprijs: 803,12

ik had op 15% gehoopt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je berekening klopt niet je hebt 12% korting niet 8%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

916/112=8
112/916=0.12

:X O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
Mijn xps 13;

Ik heb ook het webformulier ingevuld bij dell, voorlopig met een slecht resultaat;
Thank you for your E-mail.
Thank you for contacting Dell online customer service.

We will not be able to arrange return and refund for the operating system for this order.

The operating system is pre-loaded software so we will not be able to return separately.

If you wish we can arrange return and refund for the Microsoft works. Please confirm so that we can do the needful.

Regards,
Afshan Farah
Waarop ik antwoorde;
As microsoft states in his EULA, and dell self on this website: http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=gen&~lt=popup

i have the right to decline software from microsoft, including Windows Vista, I have the right on a refund on both items, Microsoft Vista and Microsoft Works, i also know several contacts who had no problems with this, why are you declining my right?

best regards,
waarna ik een mail terugkreeg;
Thank you for your E-mail.

I do understand your concern in this regard.

We have escalated this matter to our manager. We will contact you back with an update.

Regards,
Afshan Farah
ik ben benieuwd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte tijd geleden een Dell studio 1555 besteld welke afgelopen vrijdag binnenkwam. Gelijk online een form ingevuld met een aanvraag voor refund. Eerst reactie was dat ik voor het OS geen refund kan krijgen maar wel voor Works. Teruggemaild dat het zowel in de Microsoft als de Dell voorwaarden staat dat ik het OS kan weigeren en recht heb op een refund. Wederom een afwijzing.

Vandaag een Nederlandse aan de lijn gehad die me vertelde dat sinds gister/vandaag het management heeft besloten geen refunds meer te geven omdat het te duur werd. Heb me door laten verbinden met de Engelstalige customer care welke me vertelde dat ze sowieso nooit een refund geven voor het OS...Wazig allemaal. Wel wilde ze me een refund geven voor Works als ook McAfee security center maar dat is maar een paar euro. Verder een klacht ingediend maar daar heb je natuurlijk weinig aan.

Ook Microsoft gebeld, bellen me terug maar verwacht er weinig van aangezien je dit soort zaken bij de OEM moet regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:18:
Vandaag een Nederlandse aan de lijn gehad die me vertelde dat sinds gister/vandaag het management heeft besloten geen refunds meer te geven omdat het te duur werd.
Ik kan me dat wel voorstellen. Ik denk dat er inmiddels zeer veel mensen gebruik hebben gemaakt van de regeling. Het zou wel jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 23:43

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ja, maar dan moeten ze het dus ook wel uit de EULA halen, anders kun je alles wat daarin staat als onzin aanzien.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF, waarom geven ze dan buitensporig hoge bedragen terug?

ik bedoel, dell betaald echt geen 120 euro voor windows, eerder 50-70

edit: vond op het web onder andere windows vista home premium OEM voor 91,xx euro, 69,99 ex btw
in een webshop, that is

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Ik ben benieuwd, vandaag eindelijk laptop ontvangen en gelijk refund aangevraagd. Ten tijde van de bestelling is overigens ook toegezegd dat software later kon worden geweigerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMeijer schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:11:
Ten tijde van de bestelling is overigens ook toegezegd dat software later kon worden geweigerd....
Dat heb ik de dame aan de telefoon ook verteld, doen ze niks mee behalve excuses maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:29
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:39:
WTF, waarom geven ze dan buitensporig hoge bedragen terug?....
Dat is wat mij ook het meest verbaast heeft. Een percentage (ca 15 %) van het aankoopbedrag heeft toch niks met de werkelijke kosten te maken. Ieder type OS kost evenveel op wat voor systeem dan ook.

Wat me nog meer heeft verbaasd, is dat het zonder aanpassingen van je systeem ging. Omdat het een OS betreft van een grote OEM systeembouwer hoeft er niet online geactiveerd te worden. Er wordt een OEM key en een certificaat op de DVD meegeleverd, Met de juiste informatie in de bios had je na installatie een geactiveerd systeem.
Eigenlijk had je dus je systeem terug moeten sturen, zodat de bios aangepast kon worden en het OS werd verwijderd. Nu kreeg je alleen een mailtje dat er geld werd teruggestort en dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-07 10:35
Jitseh schreef op zondag 20 september 2009 @ 14:18:
knip
Nu wou ik dit vandaag gaan doen, maar zie ik bij haar systeem info dat windows al is geactiveerd..
Na strenge ondervraging van haar vader, weet hij niet eens zeker of hij dit heeft gedaan.
Is dit misschien al gebeurt met de installatie van Dell?

Hebben jullie enig idee wat er gebeurt als ik vista erop laat?

knip
helemaal niks volgensmij.

want dell installeert op iedere laptop dezelfde windows met volgensmij dezelfde product code.
en die zal dus ook gewoon geldig en legitiem blijven.

echter mag je windows vista niet gebruiken omdat je er neit voor hebt betaald. en de stikker aan de onderzeide van je laptop met windows licentie is dus niet meer geldig
(who cares)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
elinx schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:59:
[...]
Dat is wat mij ook het meest verbaast heeft. Een percentage (ca 15 %) van het aankoopbedrag heeft toch niks met de werkelijke kosten te maken.
Er werd volgens mij geen percentage van het aankoopbedrag uitbetaald. Dat is op een gegeven moment geopperd maar blijkt niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 15:16
Klopt, Dell is er mee gestopt meen ik. Al die besturingssystemen refunden kost ze teveel geld, is ook niet zo gek als je kijkt wat ze ervoor geven.
Wederom krijg ik 21 oktober mijn dell studio 1555 en ga ik het misschien proberen. Ik heb hier nog een windows xp cd liggen, maar hoe zit dat dan. Als ik vista refund. Welke serial moet ik dan invullen voor die xp versie op me laptop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
Vandaag gemiste oproep van Dell gehad en een emailtje dat ze mijn bankgegevens wouden hebben voor de refund. Ik had wel ten tijde van mijn bestelling al aangegeven om hier gebruik van te maken en had toen al afgesproken om na de levering alsnog het formulier in te vullen. Misschien ben ik net een uitzondering hierdoor?

@Philflow
Waaruit blijkt dat 15% niet klopt?

[ Voor 44% gewijzigd door HMeijer op 08-10-2009 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
Ik heb hier in elk geval vier gevallen gezien waarbij de 15% wel een redelijk nauwkeurige benadering vormde. Ik zeg niet dat het inderdaad 15% is, maar het lijkt me nog steeds een redelijke vuistregel te zijn. Vergeet ook niet dat Dell de hele tijd aan het spelen is geweest met deze voorwaarden. Sommige kregen nog 210 euro retour voor hun licentie, andere ongeveer 15%, weer andere een percentage die hier in de buurt van lag en nu schijnt Dell niets meer uit te keren volgens bovenstaande berichten. Maar goed, binnenkort kan ik hier mijn eigen verhouding aan toe voegen...

[ Voor 4% gewijzigd door HMeijer op 08-10-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk is het een percentage van het beginbedrag, ik voerde voor €125 aan upgrades uit ( scherm, bluetooth, garantie) en kreeg ongeveer 12% terug, het beginbedrag was dus ongeveer 800, mogelijk nog lager (weet niet zeker of p8600 er inzat of niet, anders was het 700

112/800 = 14%
112/700 = 16%

dus..

789.99 beginbedrag
5% korting
750.49
15% terug van windows
112.57 krijg ik dan terug volgens mijn berekeningen, en hoeveel kreeg ik echt terug? 112.56 klopt redelijk
maar ik weer niet meer zeker of de prijs echt 790 was, weet iemand nog hoeveel die superaanbieding met blu-ray en 4 jaar garantie destijds kostte? :9

ik denk dat het wel redelijk klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
HMeijer schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:32:
[...]
Ik heb hier in elk geval vier gevallen gezien waarbij de 15% wel een redelijk nauwkeurige benadering vormde.
Oh jawel, het komt vaak aardig in de buurt van 15%, dat zul je mij niet horen ontkennen.

Maar er werd over gepraat alsof het een regel was waar Dell het op baseerde. Dat lijkt me niet. Het komt er eerder toevallig op uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Studio 15 binnen gekregen en vroeg mij nou af of de refund nog werkt? Ik ben hier een beetje vanuit gegaan toen ik hem besteld heb. Ik lees in dit topic nu nog een beetje verschillende verhalen. Is het nog wel het beste om de software niet te activeren en via het contact formulier de refund aan te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Je komt er alleen achter door het te proberen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-07 13:16

Jeoh

blaat

K.Rotteveel87 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:12:
Mijn xps 13;

Ik heb ook het webformulier ingevuld bij dell, voorlopig met een slecht resultaat;

[...]

Waarop ik antwoorde;

[...]

waarna ik een mail terugkreeg;

[...]

ik ben benieuwd :/
Vreemd resultaat, aangezien dezelfde persoon eerder in dit topic gewoon het geld teruggaf :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 15:16
Ja raar, maar volgens mij stopt dell met dat! Heb ik ergens gelezen weet zo niet meer waar. Het werd ze te duur meen ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Nikeo

Jawelles

mark19942008 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:04:
Ja raar, maar volgens mij stopt dell met dat! Heb ik ergens gelezen weet zo niet meer waar. Het werd ze te duur meen ik :(
paar posts boven je? 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
Zojuist ~15% retour gekregen van het aankoopbedrag voor het weigeren van mijn Windows Vista en Works licentie. Het was zelfs iets meer.

1. Om welke PC/Notebook ging het? Dell Studio 1555
2. Welk OS en software? Windows Vistal Home Premium 64bit + Microsoft Works 9.0
3. Wat kreeg je er voor terug ( Professionaincl. BTW)? € 101,27
4. Hoe heb je het geregeld? Klantenservice Dell per contactformulier benaderd, waarna 2x telefonisch is geprobeerd om terug te bellen. Na de tweede poging mochten de bankgegevens ook per mail worden gestuurd.
5. Moest je de software retourneren? Neen.
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop (incl. OS en BTW)? € 653,37

Percentage: 15,4996% van oorspronkelijk aankoopbedrag. Telefonische upgrade was een Full-HD WLED scherm t.w.v. 80 euro. Het basismodel had een waarde van € 573,37, wat resulteert in een refund-percentage van 17,66%.

Als we onderstaande grafiek erbij pakken, is misschien de conclusie dat het refund-percentage ongeveer 15% bedraagt en misschien ook wordt beïnvloed door de geldende dollarkoers van dat moment, aangezien Dell niet in euro's zal rekenen maar in dollars. Ik krijg namelijk kennelijk meer terug dan andere mensen eerder terugkregen gecombineerd met het gegeven dat de euro t.o.v. de dollar sterker is geworden.
Afbeeldingslocatie: http://www.x-rates.com/d/USD/EUR/graph120.png

[ Voor 6% gewijzigd door HMeijer op 14-10-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hmeijer

Kun je me vertellen wanneer je het form ingediend hebt en wanneer de refund toegezegd is. Nogal raar dat ze uitzonderingen maken terwijl ze mij melden dat ze absoluut niet meer terugbetalen. Ondanks dat de verkoopster me vertelde dat het wel zou kunnen.
Wel heb ik in de €22,- teruggekregen voor wat er staat McAfee maar volgens mij zit daar ook Works en mogelijk ook powerdvd bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
6 oktober ingediend, 9 oktober eerste mail terug waarin gevraagd werd om contactgegevens terug te sturen en binnen 4 werkdagen geld overgemaakt. Ik heb overigens wel in mijn oorspronkelijke refund mail gemeld dat mij ten tijde van de aankoop van de laptop is toegezegd dat het refunden van windows geen probleem was en moest gebeuren nadat ik de laptop had ontvangen. M.a.w. het kan zijn dat ik net een grensgeval was, aangezien de refund al eerder was toegezegd telefonisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 21:31
Reagerend op de HP klanten... zonet HP Compaq laptop gekocht en HP gebeld voor refund. In eerste instantie vertelde de medewerker dat dit niet mogelijk was. Na aandringen deed hij navraag en nu is een case aangemaakt en mijn aanvraag doorgespeeld naar HP NL. Wat ik begreep van de medewerker is dat HP bezig is dit te onderzoeken en nog een uitspraak moet doen. Laten we hopen dat ze dit serieus nemen.

1. HP Compaq 2230s
2. Vista Business
3. In afwachting
4. Bellen
5. In afwachting
6. 590 euro incl btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:59:
...
Wel heb ik in de €22,- teruggekregen voor wat er staat McAfee maar volgens mij zit daar ook Works en mogelijk ook powerdvd bij.
Ik heb een refund aangevraagd voor Windows en Works, maar er stond ook enkel Windows op de factuur. Wees blij met die € 22 zou ik zeggen, dat zijn McAfee en Works normaal echt niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-07 14:24

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Na het bestellen van een studio 15 keek ik of ik al van tevoren iets kon regelen.
Op dell.nl een mail naar de klantenservice gestuurd (in het Nederlands), alleen kreeg een mail in het engels terug:
quote: mijn mailtje
Bij het selecteren van de software van de laptop die besteld is, ben ik geen optie tegengekomen om de software van Microsoft te weigeren.
Volgens de EULA van Microsoft kan vooraf geinstalleerde software geweigerd worden, en hiervoor het bedrag van dit softwarepakket teruggboekt worden.
Ik wil heel graag weten wat ik moet doen om de vooraf geinstalleerde Microsoft software te weigeren en een refund te krijgen.
quote: reply van dell
I understand that you wish to return/cancel the operating system of this order. I would like to inform you that we do not sell system/laptops with out operating system.

In the same manner, we do not arrange return for the operating system separately. If you wish to change the operating system or return it then you need to return the whole systems.
Even denken hoe ik deze meneer heel duidelijk kan uitleggen dat ik het product niet terug wil brengen of zonder OS wil kopen, ik wil gewoon waar ik recht op heb ;)

1. Om welke PC/Notebook ging het? Dell Studio 15
2. Welk OS en software? Microsoft Windows Vista x64, Microsoft Works 09
3. Wat kreeg je er voor terug?
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop?

Lijstje zal bijgevuld worden wanneer ik m'n refund heb.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 21:31
Zonet telefoon gekregen van HP. Helaas, maar HP NL heeft als beleid geen refund te geven voor Windows licenties :(
Eén voordeel: m'n laptop komt in aanmerking voor een gratis upgrade naar Windows 7. Die ga ik ook gebruiken. Helaas geen money back!
Update: hmm, die "gratis" upgrade kost wel 25 euro aan verzendkosten 8)7 "ja meneer, dan krijgt u wel een dvd + boekje + nog een dvd + een licentiesticker en het wordt vanuit Duitsland per koerier opstuurd!" Ben ik nou gek of blijft hierdoor de kassa van HP doorrinkelen?

1. HP Compaq 2230s
2. Vista Business
3. Nix, nada, niente
4. Bellen
5. Mag het houden
6. 590 euro incl btw

[ Voor 27% gewijzigd door segil op 17-10-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:56
1. Om welke PC/Notebook ging het? Dell Inspiron 1545
3. Wat kreeg je er voor terug? Nog niet bekend (geld is nog niet gestort)
4. Hoe heb je het geregeld? Formulier op dell support site ingevuld
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop? 600 euro zo uit mijn hoofd

19de formulier ingevuld, ondanks dat al veel mensen het niet meer kregen toch maar geprobeerd. Kreeg net een email van dell terug:

Thank you for contacting Dell Online Customer Service.

We will not be collecting the CDs from you, But would arrange for the amount to be refunded back to your account.

Please allow 5-7 business days for the amount to get reflected on your account. The credit reference number is -----------------.

Regards,
----- --------------
Dell Online Customer Service

Dus lijkt erop dat ik geld terug krijg :D

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:21
Even vor de Dell mensen hier:

Als je het geld terug hebt gekregen van Dell, kan je via de site nog steeds de upgrade naar Windows 7 aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirWInsalot
  • Laatst online: 01:39
Heeft iemand een idee hoe het zit met Windows 7, Microsoft Works en McAfee??
Zou ik bij een in aanmerking komen voor restitutie als de bovenstaande software weiger??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:50
Vandaag heb ik 6 studio 15 laptop ontvangen en meteen een refund aangevraagd. Even kijken of ik een refund krijg. Hou jullie op hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
DirkZzZ schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:36:
Even vor de Dell mensen hier:

Als je het geld terug hebt gekregen van Dell, kan je via de site nog steeds de upgrade naar Windows 7 aanvragen.
Het is wel even belangrijk om twee dingen uit elkaar te houden: dat je een Windows 7 upgrade aan kan vragen, wil niet zeggen dat het ook mag. Als jij namelijk je Windows Vista hebt geweigerd (en daar een refund voor hebt gekregen), dan is je recht op een upgrade ook vervallen. De enige voorwaarde voor een 'gratis' Windows 7 upgrade is dat je een systeem mét Windows Vista in een bepaalde periode hebt aangeschaft. En dat heb je niet gedaan met de refund voor Windows Vista, dus heb je ook geen recht op Windows 7 en draai je dus illegaal Windows 7.
SirWInsalot schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:50:
Heeft iemand een idee hoe het zit met Windows 7, Microsoft Works en McAfee??
Zou ik bij een in aanmerking komen voor restitutie als de bovenstaande software weiger??
Volgens de EULA zit er geen verschil tussen Vista en 7 wat dit aangaat. Maar zoals je hebt kunnen lezen zijn er inmiddels legio mensen die geen refund krijgen. Al denk ik dat het de moeite loont om een paar keer te proberen. Ik zou eerst in het Engels proberen (heb ik ook gedaan), mocht dat niet werken, dan Nederlands of eventueel bellen. Het moet namelijk wel binnen 7 dagen na levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
Knuckless schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:54:
1. Om welke PC/Notebook ging het? Dell Inspiron 1545
3. Wat kreeg je er voor terug? Nog niet bekend (geld is nog niet gestort)
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop? 600 euro zo uit mijn hoofd

19de formulier ingevuld, ondanks dat al veel mensen het niet meer kregen toch maar geprobeerd. Kreeg net een email van dell terug:

Thank you for contacting Dell Online Customer Service.

We will not be collecting the CDs from you, But would arrange for the amount to be refunded back to your account.

Please allow 5-7 business days for the amount to get reflected on your account. The credit reference number is -----------------.

Regards,
----- --------------

Dus lijkt erop dat ik geld terug krijg :D
net gekeken heb 105,77 EUR terug gekregen en laptop koste 592 euro dus niet slecht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-07 22:10
Dell gaat op mijn Dell Studio 1557 nog wel een refund geven. Beetje vaag dat ze dit dan bij andere niet meer doen?

Dear TLer,

Thank you for your email. We will not be collecting the software from you, But would arrange for the amount to be refunded back to your account.

Please allow 5-7 business days for the amount to get reflected on your account. The credit reference number is xxx.

Regards,
Prasad Chintamaneni
Dell Online Customer Services.
www.dell.nl/ordersupport

Nog geen idee hoeveel ik terug krijg. Misschien is het maar €25 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Vandaag heb ik reactie gehad voor refund van mij windows. VOlgens mij hebben ze het niet begrepen. Ik wil alleen een refund voor de vista en works, terwijl zij over de complete order hebben. Maar wordt binnen een korte termijn opgebeld, misschien dat ik het dan kan uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Vandaag een telefoontje heb een telefoontje gehad voor het doorgeven van mijn banknummer van een dell medewerker. Ik werd opgebeld door een Indier. Ik zou een bedrag boven de 500 + vat(btw) krijgen. Heb hem niet duidelijk kunnen verstaan.

Refund aanvragen kan nog steeds dus.

Als ik het bedrag op mijn rekening gestort krijg, vemeld ik het hier ook. Het ging om 5 studio 15 laptops van 540 euro en 1 studio 15 laptop van 710 euro euro na kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
volgens deze pipo niet..
Dear Kars Rotteveel,

I certainly agree with you that in the past we have arranged the refund for operating system. However, recently we have changed our policy to deal with refunds for operating system and we have stopped processing the refund for Operating system. Hence, we are not able to fulfill your request.

Once again, I apologize and truly regret any inconvenience or frustration this matter may have caused.

Regards
Satish.SP
Dell online customer service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Vandaag is er op mijn bankrekening 543 euro bijgeschreven door dell. Ik zal even het schema invullen.

1. Om welke PC/Notebook ging het? Dell Inspiron 1555 5x en 1557 1x
3. Wat kreeg je er voor terug? 543 totaal. na rato verdeeld: 1555 86 euro en 1557 113rr euro
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop? 540 voor studio 1555 en 709 voor studio 1557

Ik ben dus tevreden met de prijs van de laptop, maar vind de nieuwe scherm resoluties 2 maal niks. Heb liever een laptop met een 16:10 scherm met 1440x900 pixels. Maar ja ik mag niet klagen. 455 euro voor een laptop met t4300, ati hd4570 en 3 jaar next business day garantie is zeer goedkoop.

@Rotteveel. Wanneer heb jij je laptop besteld, misschien dat zie die datum aanhouden. Die van mij is eind september besteld. Verder heb ik in de mail gezet, dat mijn salesmanager het heeft toegezegd dat refund mogelijk was.

[ Voor 12% gewijzigd door karakedi op 03-11-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirWInsalot
  • Laatst online: 01:39
Is het niet verstandig als iemand een soort van standaard post waarin duidelijk staat dat je recht hebt op een refund als je de OS van Windows weigert ??
Het zou veel mensen ( inclusief ik :P) helpen.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
De link van die voorwaarden zijn eerder opgenoemd. Maar omdat ik in een goede bui ben, vermeld ik het nogmaals: http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=gen&~lt=popup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
1. Om welke Notebook ging het? Dell Studio 1557
3. Wat kreeg je er voor terug? 106,93 euro
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop? 848 inclusief verzend kosten á 29 euro.

Dus 13% retour (excl. verzend kosten).

Laptop gekocht op 10-10-2009. 19-10 verzonden en 23.10 in ontvangst genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
27-9 besteld, dus het ziet er naar uit dat ik gewoon genaa*d ben, er zijn ook mensen na mij die wel de software retour hebben gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat het nu pure willekeur is of je een refund krijgt. Ik heb er een aantal mails heen gestuurd maar geen resultaat. Zelfs de verkoopster die mij de refund heeft toegezegd doet niks voor me en zegt dat ze me verkeerd heeft voorgelicht.

@SirWInsalot
Ook al heb je recht op een refund, dat maakt bijna geen een bedrijf iets uit. De consument onderneemt toch niets en vaak kost het je toch meer dan dat je aan refund ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
ik ga voor de grap eens aan mailtje naar radar sturen,

die zijn altijd wel geïnteresseerde in afpersingsverhalen van microsoft danwel een andere groot bedrijf,

power to the people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
K.Rotteveel87 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:44:
27-9 besteld, dus het ziet er naar uit dat ik gewoon genaa*d ben, er zijn ook mensen na mij die wel de software retour hebben gekregen..
Ik had 26-9 besteld en wel een refund gekregen 8)7 dus lijkt inderdaad totaal willekeurig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviepwr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-12-2012
Ideaal!!! ik heb een msdn account voor school, gebuik alleen windows als dit moet voor school en ik kan geen laptops vinden zonder windows.
nu alleen nog een debian licentie zien te regelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
steviepwr schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:16:
Ideaal!!! ik heb een msdn account voor school, gebuik alleen windows als dit moet voor school en ik kan geen laptops vinden zonder windows.
nu alleen nog een debian licentie zien te regelen :+
www.xxodd.nl
www.bto.eu

Beide zonder licenties en er zullen er vast nog wel een paar meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Vraag me af of deze refund ook bij Asus mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sab
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 21:00

sab

1. Om welke PC/Notebook ging het? Dell Studio XPS 1340
2. Welk OS en software? Microsoft Windows 7 nl, Microsoft Works 09, McAfee security center
3. Wat kreeg je er voor terug? 107,52 euro (win: 87.88, works: 0.83, mcafee: 18.83)
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop? 1234 euro

1 November besteld, 13 november ontvangen + refund mail gestuurd, 16 november bevestiging per mail.

[ Voor 11% gewijzigd door sab op 16-11-2009 16:43 ]

eruditio ergo valesco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die refund is een zeer interessante mogelijkheid, maar aangezien het niet bij iedereen lukt vraag ik me af of het als alternatief al dan niet mogelijk is om die Windows door te verkopen? Een vriendin van me wil immers een heel goedkope laptop en Linux is prima voor haar dus hoeft ze de Windows er niet bij. Als ze die kan doorverkopen aan een vriend is dat een goede tweede oplossing als een refund niet lukt.

Ja, ik weet dat het om een OEM versie gaat en dat je dan voor support niet bij Microsoft terecht kan, maar daar zijn onze technisch aangelegde vrienden toch niet in geïnteresseerd. Ik vroeg me gewoon af of er praktische beperkingen zijn? Kan je de sticker op een ander systeem kleven? Zijn de CD's van Dell compatibel met systemen van andere makelij?

Hartelijk dank voor tips & tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De CD/DVD's van Dell zullen niet compatible zijn met andere systemen (ik zou ze zelfs niet op andere type dells gebruiken) maar dat hoeft je er niet van te weerhouden het serienummer op een andere machine te gebruiken. Of dat mag... geen idee en het zal wel niet, ms kennende. Of dat een probleem is... volgens mij merken ze het niet.

De koper moet jou echter wel vertrouwen... wie zegt dat jij de code wel vernietigt op de laptop en/of hem niet vaker verkoopt? :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het_Eendje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51
1. Om welke PC/Notebook ging het? (Merk/Type) Dell Inspiron 11z (1110)
2. Welk OS en software? (Basic/Premium etc.) Windows 7 Home Premium en MS-Works
3. Wat kreeg je er voor terug (incl. BTW)? € 89,88
4. Hoe heb je het geregeld? Formulier op de Dell-supportsite ingevuld en opgestuurd
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop (incl. OS en BTW)? € 544,-

Verwijderd

Heb mijn Dell Studio 15 laptop vorige week donderdag ontvangen en direct via de website van Dell refund aangevraagd. Vandaag werd ik gebeld door een vrouwtje zonder nummer. Ze vroeg om de bankgegevens voor de refund.

Direct daarna kreeg ik een mailtje met de bevestiging... :)

• kwaktwan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-07 09:05
Als ik gebruik heb gemaakt van EPP bij Dell.
Kan ik dan bij segment evengoed kiezen voor thuisgebruiker?
Of grote en wereldwijde bedrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Om welke PC/Notebook ging het? (Merk/Type) Dell Studio 1555
2. Welk OS en software? (Basic/Premium etc.) Windows 7 & Works 9.0
3. Wat kreeg je er voor terug (incl. BTW)? €94,08
4. Hoe heb je het geregeld? Via de Dell website een contact formulier ingevuld en toen werd ik een week later gebeld om mijn bankgegevens door te geven.
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop (incl. OS en BTW)? €657,71

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denken om een Dell Studio 15 te bestellen. Maar ik heb hier nog een win xp licentie liggen en een win7 upgrade uit het family pack. Dus ik heb geen behoefte aan de bijgeleverde win7 versie.
Doch zou ik het wel handig vinden als ik McAfee kan gebruiken. Kan iemand mij vertellen of Dell daarvoor een aparte installatie cd meelevert? Of is er geen mogelijkheid om dat later apart te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan koop je toch gewoon los?

bij de trial word inidergeval geen key meegeleverd, reinstall = weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 23:56:
dan koop je toch gewoon los?

bij de trial word inidergeval geen key meegeleverd, reinstall = weg
Tja, los kopen kost minimaal €50 per jaar, bij Dell kost het me €20 (extra, naast de aanbieding van 15 maanden) voor 3 jaar.

EDIT: Ik zag op de dell website de mogelijkheid: "In de fabriek geïnstalleerde software downloaden (Mijn Dell-downloads)", hopelijk zit daar ook de McAfee software bij. Ik heb mijn bestelling iig net geplaatst :) Hopelijk komt het nog voor kerst

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-07 23:20

Ma®tin

Hallo

1. Om welke PC/Notebook ging het? Dell Inspiron 1750
2. Welk OS en software? Windows vista home basic 32bit en MS-works 9.0
3. Wat kreeg je er voor terug (incl. BTW)? €71,50
4. Hoe heb je het geregeld? Formulier op de Dell-supportsite ingevuld en opgestuurd
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop (incl. OS en BTW)? €428,-

Deze laptop had ik voor mijn moeder besteld.
Toen ik haar vertelde dat je geld terug kon krijgen voor je windows cd had ze opeens ook wel zin in linux... 8) ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Ma®tin op 15-12-2009 20:03 ]

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Laatst online: 04-07-2022
UPDATE:
Ik krijg de acer aspire one als het goed is morgen binnen. Kzal dan meteen naar acer bellen.

Acer Aspire One 751h-Bp roze variant
Windows XP Home Edition SP3 32 bits
NIKS
GEBELD
-
319 euro

[ Voor 4% gewijzigd door lordMocro op 16-12-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je het topic al doorzocht op "Acer"? (om teleurstelling te voorkomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Laatst online: 04-07-2022
Gianni Rombios schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:13:
Heb je het topic al doorzocht op "Acer"? (om teleurstelling te voorkomen)
Kheb acer net gebeld. Kreeg een irritante, verwaarnde hindoestaan aan de telefoon die steeds "nee" als antwoord gaf. Totdat ik vroeg wat zijn naam was (beetje dreigen lol), toen was hij ineens wel behulpzaam, hij vroeg het "LUS#" van mijn acer aspire one, en ging toen 3min afk om wat dingen na te vragen.

Uiteindelijk bleef het antwoord gewoon "Nee, het kan niet". Naja, verder dan dit kom ik denkik niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 11:04
1. Om welke PC/Notebook ging het? (Merk/Type) Dell Studio 15 (1550)
2. Welk OS en software? (Basic/Premium etc.) Windows 7 Home Premium en MS-Works
3. Wat kreeg je er voor terug (incl. BTW)? € 77,78
4. Hoe heb je het geregeld? Formulier op de Dell-supportsite ingevuld en opgestuurd, daarna ook nog een mail omdat ze de vraag verkeerd begrepen, zie mail hieronder
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop (incl. OS en BTW)? € 635,54

Mailwisseling met Dell:

Dear Marco van Pijkeren,

Thank you very much for your valuable time and sending us all the required information.

As per your request we have arranged for the refund for the Windows 7 software and the MS works on the order.

We will not be collecting the CD's from you and you can either keep them or discard the same, But we have arranged for the amount to be refunded back to your account.

Please allow 5-7 business days for the amount to get reflected on your account. The credit reference number is 10021151***.

Regards,
Vaishalee S

www.dell.nl/ordersupport For Netherlands

Original Message Follows: ------------------------
Hello,

I am afraid that you have misunderstood my earlier message.
I have in no way asked for a windows 7 upgrade as that isn't necessary since the laptop came with windows 7 pre-installed.

I'll try to translate my message as good as I can and hope it will be understood this time:
I have rejected the EULA from Microsoft (Windows 7 & Works), therefore I would like to call upon Dell's own policies which state that I can reject the license of software provided by 3rd parties and am eligible for a refund.

Therefore I would like to request a refund for Windows 7 and Works as I will not be using them since I rejected the license terms.

My bankaccount details for the refund are:
M van Pijkeren
acountnr: *******
IBAN: NL86ABNA0******
BIC: ABNANL2A

Greetings,

Marco van Pijkeren

2009/12/16 NL_CC_HSB_DHS_PRE <NL_CC_HSB_DHS_PRE@dell.com>

Dear Marco van Pijkeren,

We apologize for any inconvenience this issue may have caused.

I would like to inform you that, we have checked the details on your order # 615220*** and that your system service tag # C4DPX** has been validated and made eligible for Windows 7 upgrade. Please visit https://win7.dell.com now to register your service tag.

Once you register your service tag, an email will be sent out with the instructions to place the order for the Win 7 Upgrade kit. After placing the order you will receive a confirmation email with the order number to the email address which has been registered.

Dell will use your e-mail address to send status updates to keep you informed of your upgrade kit order.

For more details about eligibility please visit: https://win7.dell.com/Eligibility.aspx
For more information about the Free Upgrade program please visit: https://win7.dell.com/
For win 7 order status please login at https://win7.dell.com/Login.aspx

Regards,
Vaishalee S

www.dell.nl/ordersupport For Netherlands

Original Message Follows:
------------------------
*** PLEASE DO NOT CHANGE THE SUBJECT WHEN REPLYING ***
*** This is a feedback Message from Dell Online Customer Care. ***
Customer Name:Marco van Pijkeren
Customer Email Address:Marco@***.com
Customer Phone Number:06*********
Customer Number:NL330****
Order Number:6152207**
Order has been delivered:YES
Request Reason:Other

------------------------------------------------------------------------
-Explanation-
Ik heb de EULA van Microsoft (Windows 7 & Works) geweigerd en wil mij daarom beroepen op uw voorwaarden, welke stellen dat bijgeleverde software door derden geweigerd kan worden - zoals na te lezen onder 'software' op http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=gen&~lt=popup

Aangezien ik de software dus niet kan/mag gebruiken zou ik het aanschafbedrag van deze software terug willen ontvangen op rekeningnummer ****.

Met vriendelijke groet,
Marco van Pijkeren

Referring URL :http://support.euro.dell.com/support/emailcustomercare/emea/index.aspx?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Date Submitted:11-12-2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinip10
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-07 19:29
1. Om welke PC/Notebook ging het? Dell studio 1555
2. Welk OS en software? Windows 7 64b mcafea en MS-works 9.0
3. Wat kreeg je er voor terug (incl. BTW)? 88€
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop (incl. OS en BTW)? 735€

Ik had voor de software een refund aangevraagd en ik kreeg de volgende mail terug voor mijn refund:

Dear tinip10,

Thank you for your email.

As per your request we have arranged for the complete refund on this order.

We will not be collecting the graphics card from you and you can either keep it or discard the same, but we have arranged for the amount to be refunded back to your account.

Please allow 5-7 business days for the amount to get reflected on your account. The credit reference number is********* .

Thanks
Rupa.K

Vreemd? maar hadden het bedrag binnen drie dagen al overgeboekt!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-07 19:54
Om te beginnen heb ik hem nog niet gekocht maar ga hem wel halen in januari
voor een mooi verjaardag cadeau voor me eigen :P:P moet wel beetje kunnen toch
en de prijs zou dan denk nog wat minder worden

heb wou dus eerst beetje de gang van zaken weten bij me vaste pc zaakie waar ik altijd kom wouden ze niet zonder OS doen zo dat hun gezijk hebben met asus dus dacht bel ze zelf wel eve op

gewoon net nr dat was mooi en kreeg binnen 2 min iemand aan de lijn en het ging best wel makkelijk zij gewoon dat ik de OS niet wou en me geld terug wou hebben als ik de latop zou kopen dat was dus niet echt een probleem hij moest zelf wel steeds iets na vragen maar ik kwam er dus later achter dat ik 40 eurotje terug kon krijgen wel mooi vond ik zelf

ik hoefde alleen de serial er af te halen en de cd`s opsturen en de boekjes wel op eigen kosten dit ga ik denk wel aan getekend doen want je weet maar nooit toch ??? en dan zou ik binnen 6 weken me geld terug krijgen maar is dat niet een telange tijd duur ??? want ze krijgen wat binnen en eve controleren toch lijkt me ???

maar nog iets er zou nog een wet komen en zou in het volgende jaar in gaan maar weten jullie misschien wanneer dat ongeveer is ???

1. Om welke PC/Notebook ging het? (Asus Eee PC 1201N Zwart )

2. Welk OS en software? (Win 7 Home Premium .)

3. Wat kreeg je er voor terug (+- 40 euro)

4. Hoe heb je het geregeld? ( Gewoon gebeld met asus en wat papieren tekenen )

5. Moest je de software retourneren? ja cd`s boekjes en al die zooi niet de laptop zelf gelukkig :P )

6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop + OS ( 430 Euro +-met BTW )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:13
Naar Asus gemaild in augustus, nooit meer wat teruggehoord nadat ik het formulier had opgestuurd. Bleek dat die medewerker weg was. het 2e formulier was wel ff wat uitgebreider, serial, cd's, boekje echt alles moet mee!

Asus vraagt ook of je ervoor tekend dat je geen ander Windows OS installeerd, had daar geen zin in om te tekenen dus maar niks opgestuurd.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
( Asus vraagt ook of je ervoor tekend dat je geen ander Windows OS installeert, had daar geen zin in om te tekenen dus maar niks opgestuurd. )

dit vind ik wel heel erg raar dus als ik toevallig win 7 al gekocht heb in de winkel en daar na koop ik een laptop of een normale pc wat moet ik dan met 2 x een licentie dat slaat toch nergens op is dan toch logies dat je maar 1 licentie gebruikt en de andere terug stuurt en plus dat je dan een echte schone installatie heb want met die reclame zooi van iedere fabrikant word ik gek van maar ze kennen toch nooit zeggen dat je geen andere Windows installatie mag uitvoeren ook al heb je er wel voor betaalt een andere zeg maar

maar ja ik ga ze nog een keertje eve op bellen en zo kijken wat ze zeggen maar ja moet de laptop ook nog halen maar ja nog geen haast mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
@ technopeuter

heb zo net gebeld naar asus over het geval dat je geen andere Windows op zou mogen installeren
dat mag dus wel het is blijkbaar dat je geen ondersteuning meer krijgt van asus op software gebied dan nog wel op de hardware gebied dus dat valt nog wel mee te leven volgens mijn
want bij microsoft ken je gewoon terecht voor je windows problemen

maar ik zie het van zelf nog wel moet eerst me asus 1201n nog halen in januari maar alles zou denk wel gewoon goed verlopen zal het nog wel laten weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:23
Ik heb de EULA van Microsoft (Windows 7 & Works) geweigerd en wil mij daarom beroepen op uw voorwaarden, welke stellen dat bijgeleverde software door derden geweigerd kan worden - zoals na te lezen onder 'software' op http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=gen&~lt=popup

Aangezien ik de software dus niet kan/mag gebruiken zou ik het aanschafbedrag van deze software terug willen ontvangen op rekeningnummer ****.

Met vriendelijke groet,
Marco van Pijkeren

Ik kan dit niet (meer) terug vinden in de EULA. Kijk ik eroverheen of is Dell zo 'slim' geweest om deze regel te schrappen. Jammer :(, wilde als mijn laptop binnen is een refund aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jawel hoor, onderste paragraaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple_D
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07 08:52
1. Om welke PC/Notebook ging het? Dell Studio 1557
2. Welk OS en software? Microsoft Windows 7 nl, Microsoft Works 09, McAfee security center
3. Wat kreeg je er voor terug? 127,52 euro (!!!)
4. Hoe heb je het geregeld? Formulier op dell support site ingevuld, ben gebeld geworden voor bankgegevens en 3 dagen later was het geregeld.
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop? € 1.078,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:17
2. Welk OS en software? (Basic/Premium etc.) Windows 7 home premium EN 64bit + MS works
3. Wat kreeg je er voor terug (incl. BTW)? €76.76
4. Hoe heb je het geregeld? Formulier ingevuld, bankgegevens meteen meegestuurd
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop (incl. OS en BTW)? 600 euro incl. verzenden

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 09:19
Ik heb in oktober 2009 2 keer via het webformulier gevraagd om een refund. NIETS van gehoord. Nu nog maar eens gevraagd en dit was het antwoord:
Geachte heer ,

Hartelijk dank voor het gebruiken van onze e-mailservice.

het is niet meer mogelijk om voor de licentie een refund aan te vragen, dat is vorig jaar wel zo geweest dat klopt.
Dat is alleen nog mogelijk voor klanten die de order geplaatst hebben als home users of als de order in UK is aangemaakt.

Wij kunnen helaas niets voor u betekennen.

Onze exucces hier voor.

Met vriendelijke groeten

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09-2022
1. Om welke PC/Notebook ging het? (Merk/Type) Dell Studio 1557
2. Welk OS en software? (Basic/Premium etc.) Windows 7 home premium NL 64bit + MS Works + McAffee
3. Wat kreeg je er voor terug (incl. BTW)? €137,59
4. Hoe heb je het geregeld? Via contactformulier, bankgegevens meteen meegestuurd
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop (incl. OS en BTW)? 1100 euro incl. verzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2. Welk OS en software? (Basic/Premium etc.) Win 7 home premium EN 64bits + MS Works
3. Wat kreeg je er voor terug (incl. BTW)? €82,16
4. Hoe heb je het geregeld? Email via de website
6. Wat was het totaal bedrag voor de laptop (incl. OS en BTW)? Ong. € 700 incl kortingen (tvw €300)

Kreeg gister netjes een credit nota in de bus, blijk ik voor MS works niks terug gekregen te hebben en dus alleen voor win 7 €82,16. Vind het wel prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobusp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02-2024
Acer M7300 desktop
Vista Home Premium, MS Works, Mcafee trial en de Acer crapware
Niks
Gebeld
Nee
605 euro

Acer gebeld, kreeg een veel te zacht pratende knul aan de telefoon, die niet wist wat ik bedoelde. Na navraag meldde hij me dat er niks teruggegeven werd, want de computer werd mét software aan de handelaar verkocht. Dus ik moest daar zijn. Vertelde hem dat dat niet klopte, hij zei van wel, etc. Supervisor kon ik niet krijgen want die had hij net al in zijn 'werk' gestoord met z'n navraag. Na verloop van tijd maar opgegeven. Ik ga in ieder geval niet naar de handelaar om m'n geld want die hebben me uiterst correct, snel en vriendelijk behandeld, dus die ga ik niet vermoeien met gezeur over refunds.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik niet heel erg heb aangedrongen. 's avonds kon ik er Windows 7 op zetten en dat heb ik toen maar gedaan. Wilde m'n computer ook gewoon gaan gebruiken.

In ieder geval zijn ze bij Acer niet happig op refunds. Volgens mij sta je volledig in je recht als je het juridisch gaat aanpakken, maar wie doet dat... Er moet een keer een grote rechtzaak om komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb toendertijd een formulier van Acer ontvangen waarmee ik een refund kan aanvragen. Je moet echter wel de gehele pc naar ze opsturen/langsbrengen (Den Bosch). (zie vorige post van me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobusp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02-2024
Heb je post gelezen ja, maar ik had me van tevoren al voorgenomen om dat niet te doen. ZIJ zadelen me op met die onzin, dus het is HUN probleem. Ik moet mijn pc dan niet op hoeven sturen. Als dat écht de enige manier is om een refund te krijgen, dan maar geen refund. Maar eigenlijk is dat niet de bedoeling natuurlijk, het moet gewoon gemakkelijk kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door kobusp op 22-01-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook bij Dell om een refund gevraagd voor mijn Dell studio, deze heb ik vorige week donderdag ontvangen dezelfde dag nog een mail gestuurd, maar nog geen reactie.

Gisteren nog maar een poging gewaagd, nog steeds geen reactie gehad. De vraag is of nu moet gaan bellen met DELL met de kans dat ik de cd's alsnog moet insturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:05:
ik heb ook bij Dell om een refund gevraagd voor mijn Dell studio, deze heb ik vorige week donderdag ontvangen dezelfde dag nog een mail gestuurd, maar nog geen reactie.

Gisteren nog maar een poging gewaagd, nog steeds geen reactie gehad. De vraag is of nu moet gaan bellen met DELL met de kans dat ik de cd's alsnog moet insturen.
toch gebeld word ik doorverbonden met een engelstalige madame met een indiaans accent, resultaat geen refund want het gaat om recovery CD's daar geven ze geen refund op.

hoe zat dat bij jullie hadden degenen die een refund hebben gekregen wel een installatie CD gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 06:53
Ik heb eergisteravond het formulier op de Dell site ingevuld voor een refund van 2 stuks W7, McAfee, Works maar tot op heden nog niets vernomen van ze.
Moet ik nogmaals het formulier invullen/verzenden of moet ik gewoon nog wat geduld hebben ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-07 17:15
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:32:
[...]

toch gebeld word ik doorverbonden met een engelstalige madame met een indiaans accent, resultaat geen refund want het gaat om recovery CD's daar geven ze geen refund op.

hoe zat dat bij jullie hadden degenen die een refund hebben gekregen wel een installatie CD gekregen?
Het gaat er meer om denk ik of je de Voorwaarden van Microsoft hebt gewijgerd. Indien je dit hebt dan gedaan dan heb jij aangegeven GEEN gebruik te willen maken en hoort Dell jou keurig de centen terug te geven.

Zoals in hun EULU staat aangegeven:
Software

Dell is niet de rechthebbende op de intellectuele eigendomsrechten ten aanzien van de door haar geleverde Software. Deze berusten bij een derde en meestal is toestemming van deze derde nodig voor het gebruik daarvan.

Dell heeft geen invloed of controle over de inhoud en toepasselijkheid van voorwaarden van derden. Indien u de voorwaarden voor het gebruik van de Software weigert te aanvaarden en als u een consument bent, accepteert Dell gedurende 7 werkdagen na de datum van aflevering van de Software retournering daarvan en zal Dell de daarvoor door u betaalde prijs terugbetalen. Deze mogelijkheid bestaat alleen dan indien het gaat om Software in een computer of indien de Software als een apart product is geleverd. Ontbinding is uitsluitend mogelijk voor Software waarvan de zegel niet is verbroken. Indien de Software geen apart product is, maar in de hardware is geïntegreerd en u een consument bent, kunt u gebruik maken van de bedenktijd van 7 werkdagen om de in de hardware geëntegreerde Software te retourneren.
Bron: http://www1.euro.dell.com...=nl&s=gen&~lt=popup#link6 (helemaal onderaan)

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de brief geplakt die hier in deze tread ook staat overgenomen (Engelse versie), maar tot op heden per mail geen reactie.

ik heb vandaag zelf dus gebeld en de betreffende lady heeft tegen mij gezegd dat ze op een recovery cd geen refund geven.
ik kijk net in mijn mailbox en zie:

Dear ***************,

We have requested a refund for the software under the reference number *************. You can expect the amount to reflect in your account in 5 to 7 workings days.

Regards,
Swechcha
www.dell.nl/ordersupport

Blijkbaar heeft het bellen geholpen maar blijft natuurlijk raar als ik eerst een dikke NEE krijg te horen van customer support service lijn maar goed. ik wacht af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@yosre31

Hoelang heeft het bij jou geduurd voordat je bericht kreeg?
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste