andere fabrikanten hebben die refund allemaal al lang onaantrekkelijk gemaakt (laptop retour sturen, weken lange wachttijd, behandelingskosten, blablabla...) Ik vind het dus alsnog bijzonder dat Dell daar zo lang mee gewacht heeft. Nu gingen er blijkbaar toch te veel mensen gebruik van maken en heeft ook Dell er een leuke draai aan gegeven.
Heb net telefonisch contact gehad met de 'kwaliteitsafdeling' van Dell.
Zij zeggen dat het niet meer mogelijk is een refund aan te vragen voor laptops of complete systemen.
Je kan vanaf heden alleen nog maar het complete systeem retourneren.
Ik ga het eens in het Engels aankaarten.
Als mensen een week geleden wel een retour krijgen, via het Engels, ga ik het maar eens zo proberen.
Zij zeggen dat het niet meer mogelijk is een refund aan te vragen voor laptops of complete systemen.
Als mensen een week geleden wel een retour krijgen, via het Engels, ga ik het maar eens zo proberen.
Ben toch echt benieuwd hoe ze dat willen onderbouwen, als ik bij hun voorwaarden kijk op de dell site staat in principe dat het nog kan:Source90 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:03:
Heb net telefonisch contact gehad met de 'kwaliteitsafdeling' van Dell.
Software
Dell is niet de rechthebbende op de intellectuele eigendomsrechten ten aanzien van de door haar geleverde Software. Deze berusten bij een derde en meestal is toestemming van deze derde nodig voor het gebruik daarvan.
Dell heeft geen invloed of controle over de inhoud en toepasselijkheid van voorwaarden van derden. Indien u de voorwaarden voor het gebruik van de Software weigert te aanvaarden en als u een consument bent, accepteert Dell gedurende 7 werkdagen na de datum van aflevering van de Software retournering daarvan en zal Dell de daarvoor door u betaalde prijs terugbetalen. Deze mogelijkheid bestaat alleen dan indien het gaat om Software in een computer of indien de Software als een apart product is geleverd. Ontbinding is uitsluitend mogelijk voor Software waarvan de zegel niet is verbroken. Indien de Software geen apart product is, maar in de hardware is geïntegreerd en u een consument bent, kunt u gebruik maken van de bedenktijd van 7 werkdagen om de in de hardware geëntegreerde Software te retourneren.
Link naar de voorwaarden
en dan helemaal onderin
Alcohol, the cause and solution to all of life's problems
Anoniem: 367763
KlaaZVaaG en Source90
beetje zwak dat je je eigen naam uit een email verwijderd maar wel de naam van een medewerker laat staan. Ik geloof dat er nog zoiets is als privacy, die in de policy van tweakers ook genoemd word geloof ik.
Ik snap julie probleem niet. je hebt het recht om binnen 7 dagen je systeem te retouneren. Je besteld hem toch zelf met de software erop? Je stelt dus iemand anders verantwoordelijk voor je eigen fout. Lijkt me heel logisch
beetje zwak dat je je eigen naam uit een email verwijderd maar wel de naam van een medewerker laat staan. Ik geloof dat er nog zoiets is als privacy, die in de policy van tweakers ook genoemd word geloof ik.
Ik snap julie probleem niet. je hebt het recht om binnen 7 dagen je systeem te retouneren. Je besteld hem toch zelf met de software erop? Je stelt dus iemand anders verantwoordelijk voor je eigen fout. Lijkt me heel logisch
Anoniem: 363414
Als je nou een optie had om het product te bestellen zonder software had je gelijk maar in dit geval kun je niet anders.Anoniem: 367763 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:57:
KlaaZVaaG en Source90
Anoniem: 363414
Vandaag heb ik ook contact gehad met Dell om een refund. Ook ik kreeg het zelfde antwoord als meerdere hierboven, dus met andere woorden doen ze niet meer aan een refund en kun je alleen maar je hele order cancelen ???
Iemand al een laptop terug gestuurd naar dell ?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 363414 op 02-08-2010 20:44 ]
Ik heb zelf ook navraag gedaan voor een refund bij 4Launch, het gaat om een Sony Vaio laptop met Windows Home Premium. Volgens 4Launch is het wel mogelijk maar ik krijg iets van 30 euro terug en het kan een paar maanden duren, hier is mail die ik terugkreeg:
Voor 30 euro is het denk ik niet de moeite waard, kan ik beter een dual boot maken en gewoon die Windows-tax betalen. Het is voor mij niet echt een principekwestie, maar ik blijf het toch zonde van het geld vindenBeste Joop,
Het is inderdaad mogelijk om de EULA te weigeren, en het bedrag van de Windows licentie terug te krijgen.
Hiervoor dient u een retourzending aan te maken via onze webshop. Hierbij dienen wij een screenshot te hebben die u heeft meegemaild, en een na de weigering, zodat wij de bevestiging hebben dat u deze ook daadwerkelijk geweigerd heeft. Vervolgens kunt u de boekjes en code van Windows zelf die op de notebook zit toesturen (deze dient u dus van de notebook af te halen) naar ons opsturen.
Vervolgens kunnen wij de procedure starten voor het terugkrijgen van de prijs van de licentie.
Het is echter zo dat dit een erg lang proces is, en het bedrag wat u terug krijgt miniem is. Volgens mij gaat het om een bedrag van ongeveer 30 euro en kan het tot enkele maanden duren voordat u dit terug krijgt.
Tenzij het dus echt een principe kwestie is, is het niet de moeite waard om dit terug te vragen.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Support
4Launch BV
-----Original Message-----
From: xxx
Sent: woensdag 4 augustus 2010 23:59
To: 4Launch - Support
Subject: refund Windows 7 Home Premium?
Geachte heer/mevrouw,
Vandaag heb ik de laptop opgehaald die ik bij u besteld had, een Sony Vaio VPCY21S1E. Ik ben er op zich tevreden mee, alleen ik ben van plan om Ubuntu Linux te gaan gebruiken als besturingssysteem.
Ik heb daarom de licentievoorwaarden van Microsoft Windows 7 Home Premium NIET geaccepteerd, zoals deze bij het opstarten te lezen zijn (zie bijlage voor een screenshot). Omdat ik Windows dus niet ga gebruiken wil ik graag weten of ik een refund kan krijgen voor de licentiekosten van deze software.
met vriendelijke groet,
xxx

Anoniem: 303530
je moet eerst je notebook ontvangen en daarna kan je pas weigeren, raar maar waarAnoniem: 363414 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:25:
Vandaag heb ik ook contact gehad met Dell om een refund. Ook ik kreeg het zelfde antwoord als meerdere hierboven, dus met andere woorden doen ze niet meer aan een refund en kun je alleen maar je hele order cancelen ???

Ja het staat nog steeds in hun voorwaarden.
Echter na een 'grondig onderzoek door de kwaliteitsafdeling' hebben ze mij 'helaas niet verder kunnen helpen'.
Vanaf heden dus niet meer mogelijk om een Dell te kopen zonder aan Windows vast te zitten.
Echter na een 'grondig onderzoek door de kwaliteitsafdeling' hebben ze mij 'helaas niet verder kunnen helpen'.
Vanaf heden dus niet meer mogelijk om een Dell te kopen zonder aan Windows vast te zitten.
hier word ik toch zo moe van
een maand geleden kon het nog, en nu opeens niet meer?
en dat, terwijl er helemaal niets is veranderd aan de voorwaarden.
ik zou nogmaals mailen, en ze met de neus op de feiten druken, het staat nota bene in hun eigen voorwaarden, ja, datgene waarmee je akkoord dient te gaan voordat je koopt
ik zal binnenkort wel even mailen, misschien krijgen we dan duidelijkheid.
edit: mijn ondertietel alvast even aangepast...

een maand geleden kon het nog, en nu opeens niet meer?
en dat, terwijl er helemaal niets is veranderd aan de voorwaarden.
ik zou nogmaals mailen, en ze met de neus op de feiten druken, het staat nota bene in hun eigen voorwaarden, ja, datgene waarmee je akkoord dient te gaan voordat je koopt

ik zal binnenkort wel even mailen, misschien krijgen we dan duidelijkheid.
edit: mijn ondertietel alvast even aangepast...
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 08-08-2010 00:04 ]
Mijn studio 17 is tijdens mijn vakantie binnengekomen, gelukkig kon een vriend van mij het door jullie gemaakte standaard mailtje naar Dell sturen
.
Na 2 weken eindelijk een mailtje ontvangen waarin mij werd duidelijk gemaakt dat ik alleen een refund kon krijgen voor de software indien ik de laptop terugstuur. Ik vind dit zelf nogal omslachtig om te doen aangezien Dell en ik op deze manier verzendkosten moeten gaan betalen
.
Lijkt mij dat ze op deze manier meer geld kwijt zijn dan als ze het gewoon toelaten zonder het opsturen....
Ik heb nog een mailtje teruggestuurd met de vraag waarom de regeling ineens is verandert. Als ik antwoord heb zal ik het plaatsen.
Na 2 weken eindelijk een mailtje ontvangen waarin mij werd duidelijk gemaakt dat ik alleen een refund kon krijgen voor de software indien ik de laptop terugstuur. Ik vind dit zelf nogal omslachtig om te doen aangezien Dell en ik op deze manier verzendkosten moeten gaan betalen

Lijkt mij dat ze op deze manier meer geld kwijt zijn dan als ze het gewoon toelaten zonder het opsturen....
Ik heb nog een mailtje teruggestuurd met de vraag waarom de regeling ineens is verandert. Als ik antwoord heb zal ik het plaatsen.
Anoniem: 367266
moet je dit mailtje invullen?
http://support.euro.dell....c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
Moet je dit mailtje dan pas versturen wanneer je de laptop hebt of wanneer je hem besteld hebt?
Of moet je het al regelen voordat je hem besteld.
http://support.euro.dell....c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
Moet je dit mailtje dan pas versturen wanneer je de laptop hebt of wanneer je hem besteld hebt?
Op zich is het logisch dat ze de laptop terug willen hebben, als je de software weigert.
Bij Dell zit Windows nl gebakken aan de BIOS van de PC. Zolang die niet gewijzigd is kan je gewoon een OEM DVD van Dell blijven gebruiken zonder ooit problemen te krijgen met invoeren van een key en activeren.
Een Dell installatie wordt nl offline geactiveerd, doordat een Dell certificaat en een key op de DVD staan.
Samen met het BIOS zorgt deze combinatie dat je "zorgeloos" Windows kan blijven gebruiken.
maw je hebt weliswaar geweigerd, maar gebruik blijft mogelijk, zonder consequenties.
Wat ze dus waarschijnlijk doen is de BIOS van je PC wijzigen, waardoor je niet zomaar een Dell dvd kan gebruiken, zonder een key in te voeren.
De sticker onderop heeft weliswaar een key, maar die dient alleen als "Cetificaat van Echtheid" de zgn COA, die niet dient om Windows mee te activeren.
Vreemd genoeg is het mogelijk om een biosupdate van de Dell site te downloaden, daar moet ongetwijfeld ook de de OEM tabel van Dell inzitten, anders zou iedereen die deze update installeert plots met een ongeactiveerde installatie zitten. Dus......... wat is wijsheid?
Bij Dell zit Windows nl gebakken aan de BIOS van de PC. Zolang die niet gewijzigd is kan je gewoon een OEM DVD van Dell blijven gebruiken zonder ooit problemen te krijgen met invoeren van een key en activeren.
Een Dell installatie wordt nl offline geactiveerd, doordat een Dell certificaat en een key op de DVD staan.
Samen met het BIOS zorgt deze combinatie dat je "zorgeloos" Windows kan blijven gebruiken.
maw je hebt weliswaar geweigerd, maar gebruik blijft mogelijk, zonder consequenties.
Wat ze dus waarschijnlijk doen is de BIOS van je PC wijzigen, waardoor je niet zomaar een Dell dvd kan gebruiken, zonder een key in te voeren.
De sticker onderop heeft weliswaar een key, maar die dient alleen als "Cetificaat van Echtheid" de zgn COA, die niet dient om Windows mee te activeren.
Vreemd genoeg is het mogelijk om een biosupdate van de Dell site te downloaden, daar moet ongetwijfeld ook de de OEM tabel van Dell inzitten, anders zou iedereen die deze update installeert plots met een ongeactiveerde installatie zitten. Dus......... wat is wijsheid?
[ Voor 41% gewijzigd door elinx op 13-08-2010 13:58 ]
Wat probeer je hier nu mee te zeggen?
Dat we onze software die we niet willen niet moeten weigeren.
Volgens jou kunnen wij de software (windows) gewoon weigeren (dus geld krijgen) en toch gebruiken.
Geen probleem toch ?
Dat we onze software die we niet willen niet moeten weigeren.
Volgens jou kunnen wij de software (windows) gewoon weigeren (dus geld krijgen) en toch gebruiken.
Geen probleem toch ?
Het enige wat ik hiermee probeer te zeggen is dat het weigeren van software inhoudt dat je het niet gaat gebruiken.
Inderdaad, tot heden kon je de geweigerde software gewoon (blijven) gebruiken, wat natuurlijk vreemd is.
Geen probleem toch voor de gebruiker, maar Dell financierde dat dmv een refund.
Dat Dell dan ook (eindelijk) maatregelen neemt om dat te voorkomen lijkt me niet meer dan logisch.
De mogelijkheid om te weigeren wordt dus niet ontnomen, maar door Dell op deze manier wel ontmoedigd.
Inderdaad, tot heden kon je de geweigerde software gewoon (blijven) gebruiken, wat natuurlijk vreemd is.
Geen probleem toch voor de gebruiker, maar Dell financierde dat dmv een refund.
Dat Dell dan ook (eindelijk) maatregelen neemt om dat te voorkomen lijkt me niet meer dan logisch.
De mogelijkheid om te weigeren wordt dus niet ontnomen, maar door Dell op deze manier wel ontmoedigd.
ja klopt.
Ik zal het persoonlijk ook niet gebruiken.
Ik heb zelf hier een Windows 7 liggen. Andere software zoals McAfee gebruik ik toch niet.
Maar..
http://support.euro.dell....l&s=dhs&cs=nldhs1
Ik zal het persoonlijk ook niet gebruiken.
Ik heb zelf hier een Windows 7 liggen. Andere software zoals McAfee gebruik ik toch niet.
Maar..
http://support.euro.dell....l&s=dhs&cs=nldhs1
Ja, dat mailtje moet je invullen (beste is in het engels, omdat het naar India gaat) dat je de software weigert. Zoek ergens in dit topic voor een voorbeeld van de desbetreffende tekst.
Het kan echter pas als je de PC ontvangen hebt en wel binnen 7 dagen. Want eigenlijk geef je aan dat je de meegeleverde software weigert te ontvangen.
Vooraf kan je alleen de gehele bestelling annuleren.
Trouwens, zoals eerder vermeld loop je kans dat je de laptop moet opsturen naar Dell. Dit zal ongetwijfeld consequenties hebben voor het bedrag wat je eventueel terugkrijgt omdat er verzendkosten bijkomen. Of je zowel heen en terugsturen moet betalen weet ik niet, maar €25,- à €50,- is er al gauw mee gemoeid.
Het kan echter pas als je de PC ontvangen hebt en wel binnen 7 dagen. Want eigenlijk geef je aan dat je de meegeleverde software weigert te ontvangen.
Vooraf kan je alleen de gehele bestelling annuleren.
Trouwens, zoals eerder vermeld loop je kans dat je de laptop moet opsturen naar Dell. Dit zal ongetwijfeld consequenties hebben voor het bedrag wat je eventueel terugkrijgt omdat er verzendkosten bijkomen. Of je zowel heen en terugsturen moet betalen weet ik niet, maar €25,- à €50,- is er al gauw mee gemoeid.
[ Voor 28% gewijzigd door elinx op 13-08-2010 17:05 ]
Waarom moet nu de laptop wel naar dell worden gestuurd en in alle andere gevallen hier gemeld niet?
Werk jij bij dell ofzo ?
Werk jij bij dell ofzo ?
Ik begrijp deze reactie niet zo, als ik je probeer te waarschuwen voor de consequenties van het feit dat vermoedelijk het refundbeleid is gewijzigd, zoals eerder door anderen gemeld is.Anoniem: 367266 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:12:
....Werk jij bij dell ofzo ?
Mij maakt het niet uit wat je doet. Je bent vrij om de software te weigeren of te houden.
Tijdje terug weer mail gehad.
Dear sir ~Name~,
I think you still dont understand what I mean so I will explain again: You can't get a refund for the software. The only way to get a refund for the software is to return the whole system and receive a refund for the system as well. So we will not send you back the system (without any software). I cant give you an indication of when this has changed. But untill further notice this is the only procedure. When you place an order with one of our accountmanagers, you can indicate what kind of software you prefere.
Kind regards
~Insert Name~
Dell Customer Care
Dus wat ik hieruit kan afleiden is dat als je een Dell laptop wil zonder software dan is dat alleen mogelijk door hem via een van de accountmanagers te bestellen....
Ik vind trouwens dat de Dell support erg traag reageert als het om "normale" klanten gaat. Ze zo ongeveer antwoord op je vragen maar zijn niet echt bereid meer te doen dan dat.
Kan er natuurlijk aan liggen dat ik iemand te pakken had met een minder grootte vocabulaire in engels
.
Het heeft mij meerdere mailtjes gekost om dit antwoord te krijgen.
Dear sir ~Name~,
I think you still dont understand what I mean so I will explain again: You can't get a refund for the software. The only way to get a refund for the software is to return the whole system and receive a refund for the system as well. So we will not send you back the system (without any software). I cant give you an indication of when this has changed. But untill further notice this is the only procedure. When you place an order with one of our accountmanagers, you can indicate what kind of software you prefere.
Kind regards
~Insert Name~
Dell Customer Care
Dus wat ik hieruit kan afleiden is dat als je een Dell laptop wil zonder software dan is dat alleen mogelijk door hem via een van de accountmanagers te bestellen....
Ik vind trouwens dat de Dell support erg traag reageert als het om "normale" klanten gaat. Ze zo ongeveer antwoord op je vragen maar zijn niet echt bereid meer te doen dan dat.
Kan er natuurlijk aan liggen dat ik iemand te pakken had met een minder grootte vocabulaire in engels

Het heeft mij meerdere mailtjes gekost om dit antwoord te krijgen.
[ Voor 18% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 18-08-2010 16:29 . Reden: dell en support ]
Heb net met Dell gebeld, zegt een accountmanager gewoon domweg dat ze geen refund geven voor het OS. WTF Dell? Eerst de EPP-korting verlagen, dan ervoor zorgen dat de EPP-korting niet meer gecombineerd kan worden met een kortingscoupon en dan geen geld meer teruggeven voor het OS. Op deze manier is de configuratie die ik voor ogen had veel te duur geworden voor de gemiddelde student. Wat nu? Moet ik maar gaan afdingen bij een accountmanager? 
Edit: Ik lees nu inderdaad helemaal onderaan bij de algemene voorwaarden van Dell het volgende:
Ik laat het hier niet bij zitten, ik ga ze nog eens bellen om iets te regelen.

Edit: Ik lees nu inderdaad helemaal onderaan bij de algemene voorwaarden van Dell het volgende:
Ze spreken zichzelf dus tegenDell heeft geen invloed of controle over de inhoud en toepasselijkheid van voorwaarden van derden. Indien u de voorwaarden voor het gebruik van de Software weigert te aanvaarden en als u een consument bent, accepteert Dell gedurende 7 werkdagen na de datum van aflevering van de Software retournering daarvan en zal Dell de daarvoor door u betaalde prijs terugbetalen. Deze mogelijkheid bestaat alleen dan indien het gaat om Software in een computer of indien de Software als een apart product is geleverd. Ontbinding is uitsluitend mogelijk voor Software waarvan de zegel niet is verbroken. Indien de Software geen apart product is, maar in de hardware is geïntegreerd en u een consument bent, kunt u gebruik maken van de bedenktijd van 7 werkdagen om de in de hardware geëntegreerde Software te retourneren.

Ik laat het hier niet bij zitten, ik ga ze nog eens bellen om iets te regelen.
[ Voor 56% gewijzigd door Joep op 26-08-2010 16:23 ]
Ik heb het ondertussen opgegeven, ik moet binnenkort mijn studie weer gaan volgen waarvoor ik de laptop nodig heb
.
Bedankt Dell
.
Bedankt Dell

Wat ik me afvraag ... stel nou dat je gewoon tegen zo'n accountmanager zegt aan de telefoon van ja ik wil al die meegeleverde software niet hebben. Dat kunnen ze dan gewoon bij de order zetten ?
Anoniem: 215257
Ik zou toch maar even kijken of je kassa erbij kan krijgen hoor
Want wat ze nu doen kan natuurlijk niet. En waarom schrijft die Stephanie Verlaan elk woord met een d aan het eind?
weigerd, annuleerd,
Ze lijkt mij uit bovenstaande mailtjes wel de meest hardnekkige bureaucratische helpdeskmedewerker die er is.
weigerd, annuleerd,
Ze lijkt mij uit bovenstaande mailtjes wel de meest hardnekkige bureaucratische helpdeskmedewerker die er is.
doen, hopelijk houden al die andere merken (behalve appleAnoniem: 215257 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:51:
Ik zou toch maar even kijken of je kassa erbij kan krijgen hoor
die heeft vast een inburgeringscursus gemist...Want wat ze nu doen kan natuurlijk niet. En waarom schrijft die Stephanie Verlaan elk woord met een d aan het eind?
weigerd, annuleerd,
Is er recent nog iemand die succes heeft met de refund?
En is die refund ook te combineren met de EPP korting, aangezien er in de voorwaarden staat:
"Ontbinding is uitsluitend mogelijk voor Software waarvan de zegel niet is verbroken. Indien de Software geen apart product is, maar in de hardware is geïntegreerd en u een consument bent, kunt u gebruik maken van de bedenktijd van 7 werkdagen om de in de hardware geëntegreerde Software te retourneren."?
Die EPP korting is toch voor werknemers van een bedrijf, en dan val je toch ook onder consument?
En is die refund ook te combineren met de EPP korting, aangezien er in de voorwaarden staat:
"Ontbinding is uitsluitend mogelijk voor Software waarvan de zegel niet is verbroken. Indien de Software geen apart product is, maar in de hardware is geïntegreerd en u een consument bent, kunt u gebruik maken van de bedenktijd van 7 werkdagen om de in de hardware geëntegreerde Software te retourneren."?
Die EPP korting is toch voor werknemers van een bedrijf, en dan val je toch ook onder consument?
consument ja.
pas als je op dell.nl voor "midden en klein bedrijf" kiest ben je geen consument, epp is bedoeld voor consumenten, niet voor bedrijven.
pas als je op dell.nl voor "midden en klein bedrijf" kiest ben je geen consument, epp is bedoeld voor consumenten, niet voor bedrijven.
Anoniem: 382431
Nou, ik ga het een poging geven.
Heb net eventjes gebeld en een prettig gesprek gehad met ene Ester de Jong. Zij kwam na een kwartier praten ook met het verhaal aan dat Dell alleen dan de hele laptop terug kan nemen, en niet enkel de windows 7 software. Dus ik haar eventjes met haar neus op de algemene voorwaarden gedrukt. Zij: "Ja, maar dat staat er een beetje vaag, en is op meerdere manieren te interpreteren", zegt ze. Dus ik "Heeft u wel het juiste stukje voor u?" Zij: "Jaja". Ik: "Waar in de algemene voorwaarden kijkt u dan?" Zij: "... euh, ja, gewoon, in het midden". Ik: "Juist, het stukje waar ik het over heb, staat helemaal onderaan". Zij: "...." "euh..." "Ohja, die had ik nog niet gezien, euhm, ... , ogenblikje".
Na 5 minuten wachten kreeg ik haar weer aan de lijn. "Ja meneer, dit had ik inderdaad nog niet gezien en dit maakt het even allemaal een stukje ingewikkelder (*kuch*). We moeten hier later nog even op terug komen" etc etc.
Kortom, ze zou er nog bij me op terug komen. Zoniet vandaag, dan wel morgen. Ben dus zeer benieuwd.
Ik hou jullie op de hoogte.
Heb net eventjes gebeld en een prettig gesprek gehad met ene Ester de Jong. Zij kwam na een kwartier praten ook met het verhaal aan dat Dell alleen dan de hele laptop terug kan nemen, en niet enkel de windows 7 software. Dus ik haar eventjes met haar neus op de algemene voorwaarden gedrukt. Zij: "Ja, maar dat staat er een beetje vaag, en is op meerdere manieren te interpreteren", zegt ze. Dus ik "Heeft u wel het juiste stukje voor u?" Zij: "Jaja". Ik: "Waar in de algemene voorwaarden kijkt u dan?" Zij: "... euh, ja, gewoon, in het midden". Ik: "Juist, het stukje waar ik het over heb, staat helemaal onderaan". Zij: "...." "euh..." "Ohja, die had ik nog niet gezien, euhm, ... , ogenblikje".
Na 5 minuten wachten kreeg ik haar weer aan de lijn. "Ja meneer, dit had ik inderdaad nog niet gezien en dit maakt het even allemaal een stukje ingewikkelder (*kuch*). We moeten hier later nog even op terug komen" etc etc.
Kortom, ze zou er nog bij me op terug komen. Zoniet vandaag, dan wel morgen. Ben dus zeer benieuwd.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik heb maandagavond een email gestuurd via het contactformulier op de dell site. Maar tot nu toe nog geen reactie terug ontvangen...
Ik ben ook wel even benieuwd wat hieruit komt.
Ben me ook aan het oriënteren voor een Dell laptop, en kom er via de verschillende topics hier op Tweakers achter dat er via diverse manieren allerlei leuke kortingen te bedingen zijn (epp, promotiecodes, en evt. deze refund) Moet me alleen nog even verdiepen in dat epp, weet niet of dat interessant is voor kopers uit NL, of dat daar nadelen aan zitten (garantie, ander toetsenbord etc.) Morgen weer even verder snuffelen!
Ben me ook aan het oriënteren voor een Dell laptop, en kom er via de verschillende topics hier op Tweakers achter dat er via diverse manieren allerlei leuke kortingen te bedingen zijn (epp, promotiecodes, en evt. deze refund) Moet me alleen nog even verdiepen in dat epp, weet niet of dat interessant is voor kopers uit NL, of dat daar nadelen aan zitten (garantie, ander toetsenbord etc.) Morgen weer even verder snuffelen!
Ik heb nu een reactie terug op mijn e-mail (ik had daarin citaten naar hun voorwaarden gestopt):
"Hierbij wil ik u informeren dat het volledige systeem terug zal moeten aangezien u de OS voorwaarden weigerd."
Ze ontkennen dus niet dat de refund mogelijkheid er is, ze proberen het dus zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. Het slaat toch ook nergens op dat je het hele systeem moet terugsturen... Eerder was het toch het geval dat men het alleen moest aangeven en helemaal niks moest terugsturen?
"Hierbij wil ik u informeren dat het volledige systeem terug zal moeten aangezien u de OS voorwaarden weigerd."
Ze ontkennen dus niet dat de refund mogelijkheid er is, ze proberen het dus zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. Het slaat toch ook nergens op dat je het hele systeem moet terugsturen... Eerder was het toch het geval dat men het alleen moest aangeven en helemaal niks moest terugsturen?
dat was inderdaad het geval, maar dan vraag ik me af wat ze gaan doen, de code zit namelijk ingebakken in het BIOS...
er staat niets over de wijze waarop dit dient te gebeuren.Dell is niet de rechthebbende op de intellectuele eigendomsrechten ten aanzien van de door haar geleverde Software. Deze berusten bij een derde en meestal is toestemming van deze derde nodig voor het gebruik daarvan.
Dell heeft geen invloed of controle over de inhoud en toepasselijkheid van voorwaarden van derden. Indien u de voorwaarden voor het gebruik van de Software weigert te aanvaarden en als u een consument bent, accepteert Dell gedurende 7 werkdagen na de datum van aflevering van de Software retournering daarvan en zal Dell de daarvoor door u betaalde prijs terugbetalen. Deze mogelijkheid bestaat alleen dan indien het gaat om Software in een computer of indien de Software als een apart product is geleverd. Ontbinding is uitsluitend mogelijk voor Software waarvan de zegel niet is verbroken. Indien de Software geen apart product is, maar in de hardware is geïntegreerd en u een consument bent, kunt u gebruik maken van de bedenktijd van 7 werkdagen om de in de hardware geëntegreerde Software te retourneren.
Dit soort argumenten heb ik dus nodig als Dell me terug belt en me verteld m'n laptop naar hun toe te sturen.Anoniem: 303530 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:16:
dat was inderdaad het geval, maar dan vraag ik me af wat ze gaan doen, de code zit namelijk ingebakken in het BIOS...
Over welke 'code' heb je het?
een SLIC table, een sgn software licencing table, deze bevat wat troep zodat je windows kan installeren zonder de key in te toetsen tijdens de installatieprocedure, hij is dan ook meteen geactiveerd.
ik betwijfel echter ten zeerste of dell die onklaar gaat maken, alle tools die de SLIC aapassen zijn stuk voor stuk windows 7/vista hacks. Ik denk ook niet dat MS er blij mee is als dell een tool gaat maken waarmee je de tabel kan wissen...
ik betwijfel echter ten zeerste of dell die onklaar gaat maken, alle tools die de SLIC aapassen zijn stuk voor stuk windows 7/vista hacks. Ik denk ook niet dat MS er blij mee is als dell een tool gaat maken waarmee je de tabel kan wissen...
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 03-12-2010 08:13 ]
Ik heb weer een reactie terug...
"Hierbij wil ik u informeren dat in nederland het gehele systeem terug moet, dit heeft Dell nederland besloten. Alleen in Dell US wordt er een refund gedaan voor de OS, de voorwaarde tot betrekking uw verzoek is alleen geldig is US.
Zoals ik u al vermeld had, ik kan het gehele systeem laten ophalen en uw geld terug storten."
"Hierbij wil ik u informeren dat in nederland het gehele systeem terug moet, dit heeft Dell nederland besloten. Alleen in Dell US wordt er een refund gedaan voor de OS, de voorwaarde tot betrekking uw verzoek is alleen geldig is US.
Zoals ik u al vermeld had, ik kan het gehele systeem laten ophalen en uw geld terug storten."
alleen geldig in dell-US..
waarom staat het dan in de NEDERLANDSE algemene voorwaarden? makes no sense.
waarom staat het dan in de NEDERLANDSE algemene voorwaarden? makes no sense.
Zoals boven vermeld zou ik jullie op de hoogte houden van gang van zaken. Dat doe ik ook nog steeds, echter, heb gewoon nog steeds geen reactie terug gekregen... Ben er al weer meerdere keren achteraan wezen bellen, maar tot noch toe zonder resultaat. Intern loopt de communicatie bij Dell weer zoals vanouds.
De Bios hoort dan toch bij Software in de hardware? Die valt dan buiten de regeling en mag Dell niet onklaar maken als je die wel wilt gebruiken.Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:05:
een SLIC table, een sgn software licencing table, deze bevat wat troep zodat je windows kan installeren zonder de key in te toetsen tijdens de installatieprocedure, hij is dan ook meteen geactiveerd.
Geëntegreerde typo in de algemene voorwaarden inbegrepenIndien de Software geen apart product is, maar in de hardware is geïntegreerd en u een consument bent, kunt u gebruik maken van de bedenktijd van 7 werkdagen om de in de hardware geëntegreerde Software te retourneren.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Indien de Software geen apart product is, maar in de hardware is geïntegreerd en u een consument bent, kunt u gebruik maken van de bedenktijd van 7 werkdagen om de in de hardware geëntegreerde Software te retourneren.
Als je hiermee aan komt bij Dell dan kunnen ze het toch niet weigeren?
Het staat tenslotte in de voorwaarden..
Als je hiermee aan komt bij Dell dan kunnen ze het toch niet weigeren?
Het staat tenslotte in de voorwaarden..
[ Voor 65% gewijzigd door Zanzarismo op 08-01-2011 04:08 ]
Als je het systeem terug zou sturen, krijg je dan net zo veel terug als eerst? Jammer dat niemand dit nog geprobeerd heeft. Het maakt mij niet uit ôf ik een weekje langer op mijn laptop moet wachten...
Hele laptop terugsturen betekend dat de afziet van koop.
Misschien begrijp ik het een en ander verkeerd maar de nieuwe manier van OS weigeren is toch dat je de laptop terugstuurt naar Dell zodat zij het er af kunnen halen? Dan sturen ze later je laptop weer gewoon op toch?
Ben nu met Acer aan het bellen want ik wil wel een laptop van hun maar zonder windows want ik wil,
Wat zij mij melden is, laptop kopen, rma aanvragen bij acer, ze komen hem dan halen, trekken hem daar leeg.
Vervolgens krijg je hem dan weer terug en een bedrag van tussen de 25 en 50 euro krijg je terug. Dit bedrag is zo laag omdat zij de kosten van transport en manuren om hem leeg te trekken etc er van af halen.
Beetje vreemd...
Wat zij mij melden is, laptop kopen, rma aanvragen bij acer, ze komen hem dan halen, trekken hem daar leeg.
Vervolgens krijg je hem dan weer terug en een bedrag van tussen de 25 en 50 euro krijg je terug. Dit bedrag is zo laag omdat zij de kosten van transport en manuren om hem leeg te trekken etc er van af halen.
Beetje vreemd...
Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!
Ik kan nauwelijks geloven dat ze daar kosten voor mogen rekenen
RMA is normaal gesproken gratis, waarom in dit geval niet?

RMA is normaal gesproken gratis, waarom in dit geval niet?
Zojuist met Asus gebeld over het retourneren van windows. Ik kreeg te horen dat dit geen enkel probleem was, mits ik binnen een week na aanschaf contact met Asus op zou nemen; 2 formuliertjes invullen en samen met alle microsoft spullen opsturen. Zij storten dan het geld van de licentie terug.
Netjes geholpen aan de telefoon, en geen enkel moment kreeg ik te horen dat dit problematisch zou zijn, of dat dit niet zou kunnen (zoals Lenovo mij bijvoorbeeld meldde).
Netjes geholpen aan de telefoon, en geen enkel moment kreeg ik te horen dat dit problematisch zou zijn, of dat dit niet zou kunnen (zoals Lenovo mij bijvoorbeeld meldde).
Eindelijk, je bent dan je laptop enige(?) dagen kwijt neem ik aan?
Laat ook even weten hoeveel je precies terugkrijgt.
Laat ook even weten hoeveel je precies terugkrijgt.
Hebben ze ook gezegd hoeveel je ongeveer gaat terugkrijgen?
Mij werd verteld dat ik de boekjes, licentie en installatie cd's samen met de formulieren moest opsturen, de laptop zelf niet.
Ik krijg als het goed is morgen m'n laptop binnen en ik zal dan gelijk contact met Asus opnemen en ook vragen hoeveel de vergoeding zal zijn.
Ik krijg als het goed is morgen m'n laptop binnen en ik zal dan gelijk contact met Asus opnemen en ook vragen hoeveel de vergoeding zal zijn.
Net mijn laptop binnen gekregen en wederom gebeld met Asus. Ik kreeg van de medewerker zijn email adres, waar ik mijn gegevens + serienummer naar moest sturen. Hij zou er dan voor zorgen dat ik de juiste formulieren zou ontvangen.
Ik heb nog even voor de duidelijkheid nagevraagd wat ik precies moet opsturen met de formulieren, dat gaat om de licentie en de disc met drivers & utilities (een windows schijfje was niet meegeleverd met mijn laptop). Welk bedrag ik terug kan verwachten wist de vriendelijke man van Asus niet precies, maar het zou om een enkele tientjes gaan.
Formulier binnen: een onmogelijk docx bestand
Ik weet nou niet of ik hierom moet lachen of huilen.
Ik heb nog even voor de duidelijkheid nagevraagd wat ik precies moet opsturen met de formulieren, dat gaat om de licentie en de disc met drivers & utilities (een windows schijfje was niet meegeleverd met mijn laptop). Welk bedrag ik terug kan verwachten wist de vriendelijke man van Asus niet precies, maar het zou om een enkele tientjes gaan.
Formulier binnen: een onmogelijk docx bestand

[ Voor 8% gewijzigd door Stevie-P op 08-02-2011 13:34 ]
docx ???? ben U een tweaker ???Stevie-P schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:10:
Net mijn laptop binnen gekregen en wederom gebeld met Asus. Ik kreeg van de medewerker zijn email adres, waar ik mijn gegevens + serienummer naar moest sturen. Hij zou er dan voor zorgen dat ik de juiste formulieren zou ontvangen.
Formulier binnen: een onmogelijk docx bestandIk weet nou niet of ik hierom moet lachen of huilen.
office 2007/2010... >> converter downloaden.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Het gaat er gewoon om dat het een gewoon heel slecht is van asus om een MS office formulier te sturen naar mensen die weigeren windows te gebruiken.
OpenOffice wist er totaal geen chocola van te maken. Het formulier dat 1 a4'tje hoort te zijn, werd weergegeven over 3 pagina's met alle tekst door elkaar. Google docs wist er wel raad mee.
ik vind het ook schandalig dat Asus niet eerst moeite doet om de 0,00001% principiële microsofthaters uit hun klantenbestand te filteren zodat die benaderd kunnen worden met een formulier in plain text formaat
LOLNikeo schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 07:45:
ik vind het ook schandalig dat Asus niet eerst moeite doet om de 0,00001% principiële microsofthaters uit hun klantenbestand te filteren zodat die benaderd kunnen worden met een formulier in plain text formaat
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Bullshit, ze moeten gewoon standaard een pdfje, oid sturen.Nikeo schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 07:45:
Anoniem: 160809
Ik heb zelf ook zojuist een Asus gekocht en was ook van plan om dezelfde procedure aan te gaan als stevie-p.
Vroeg me alleen af of je al wat meer had gehoord over het bedrag dat je terug hebt gekregen of gaat krijgen?
Vroeg me alleen af of je al wat meer had gehoord over het bedrag dat je terug hebt gekregen of gaat krijgen?
Zag op Ibood trouwens dat Acer/Packard Bell iets van 35 euro teruggeeft. Dan moet je de laptop wel eerst naar ze opsturen etc.
http://nl-nl.forum.ibood....nt-page-3/#comment-321374
http://nl-nl.forum.ibood....nt-page-3/#comment-321374
Helaas nog niet. Ik heb het ingevulde formulier gemaild en daarna niets meer van ze vernomen.Anoniem: 160809 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:46:
Ik heb zelf ook zojuist een Asus gekocht en was ook van plan om dezelfde procedure aan te gaan als stevie-p.
Bedenk wel dat je binnen 7 dagen contract met asus moet opnemen!
Ik heb inmiddels het volgende formulier binnen, hierop staat vermeld dat ik 65 euro terug krijg, het gaat om windows 7 professional.
Inmiddels 65 euro bijgeschreven gekregen op mijn rekening van Asus.
Inmiddels 65 euro bijgeschreven gekregen op mijn rekening van Asus.
[ Voor 23% gewijzigd door Stevie-P op 10-03-2011 17:02 ]
Een mail richting Dell Support verstuurd krijg dit als antwoord.
Een XPS 15 besteld, maar nog niet binnen.Bedankt voor uw mail naar Customer Care.
Er word inderdaad vermeld dat software terug gestuurd kan worden alleen is dat niet mogelijk in europa.
Wat wij kunnen doen is de hele order terug halen en niet alleen de software dat staat geinstalleerd op uw systeem.
Dat klopt dus niet, het is alleen in europa mogelijk software te weigeren afzonderlijk van de PCMrJames schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:51:
Een mail richting Dell Support verstuurd krijg dit als antwoord.
[...]
Een XPS 15 besteld, maar nog niet binnen.

In de VS, china.. kan dit allemaal niet.
Ben het MS zelf maar eens gaan vragen hoe het nou zit met geld en producten terugsturen/deactiveren:
Denk dus dat je dan ook niet kan aankomen met de opgezette regels van MS omtrent license refusals
Blijkbaar heeft MS dus niks met de teruggave regeling te maken als het gaat om Dell laptops.U chat nu met 'Gwen'.
Jelle: Hoi Gwen
Gwen: Welkom bij Microsoft. Mijn naam is Gwen. Goed dat U met ons contact heeft opgenomen. We gaan zien hoe we u het beste kunnen helpen.
Gwen: Wat betreft uw vraag, deze zal u aan Dell moeten stellen, zij leveren alle ondersteuning op de door hun geleverde Windows-versie.
Jelle: Oke, ze doen er nogal moeilijk over helaas. Ik zal het nog een keer gaan proberen
Jelle: maar weet u of microsoft wel zoiets ondersteunt? geld voor teruggave/deactiveren?
Gwen: Microsoft ondersteunt dat niet omdat alle rechten op die licentie door Dell zijn overgenomen.
Jelle: oke
Jelle: bedankt!
Denk dus dat je dan ook niet kan aankomen met de opgezette regels van MS omtrent license refusals
Dat is logisch, de koppelverkoop word georganiseerd door dell, microsoft heeft daar niets mee te maken.
Nog maar een keer proberen en ze keihard met hun neus op hun eigen AV wijzen.
Nog maar een keer proberen en ze keihard met hun neus op hun eigen AV wijzen.
Ik heb net met een medewerker van dell gechat en krijg dit als antwoord:
03/18/2011 11:22:47AM ***:
"okee bedankt nog een ander vraagje in jullie voorwaarden staat dat je ook software kan weigeren en daar een vergoeding van krijgt ik wil deze pc namelijk gaan gebruiken met een al eerder aangeschafte windows 7 versie is het mogelijk om windows 7 versie van jullie te weigeren en daar een vergoeding voor te krijgen ?"
03/18/2011 11:24:07AMAgent (***):
"Die mogelijkheid is er, maar voor verdere uitleg dient u dat op te nemen De Technische Support 020 674 4849 of 0206744594 die u hierover verder kunnen inlichten."
zodra ik mijn xps 15 binnen heb maar even proberen lijk me.
03/18/2011 11:22:47AM ***:
"okee bedankt nog een ander vraagje in jullie voorwaarden staat dat je ook software kan weigeren en daar een vergoeding van krijgt ik wil deze pc namelijk gaan gebruiken met een al eerder aangeschafte windows 7 versie is het mogelijk om windows 7 versie van jullie te weigeren en daar een vergoeding voor te krijgen ?"
03/18/2011 11:24:07AMAgent (***):
"Die mogelijkheid is er, maar voor verdere uitleg dient u dat op te nemen De Technische Support 020 674 4849 of 0206744594 die u hierover verder kunnen inlichten."
zodra ik mijn xps 15 binnen heb maar even proberen lijk me.
[ Voor 9% gewijzigd door SecretChaos op 18-03-2011 12:29 . Reden: typo ]
Ik heb net even gebeld met Dell en na flink doorvragen werd me verteld dat het alleen op de latitude modellen mogelijk was. Hij zou het nu uitzoeken en me terugbellen.Ik ben benieuwd
Dat is raar, want zakelijke klanten hebben geen recht op teruggave. Laat de latitude nu alleen bestelbaar zijn via het zakelijke gedeelte...
Broodje aap antwoord inderdaad. Volgens mij weten die lui écht niks. Of ze houden zich van de domme om zoveel mogelijk refunds af te wimpelen. Ik denk het laatste. Ik geef nog niet op
Ook ik wil een laptop gaan kopen, maar ik wil niks met Microsoft te maken hebben. Mijn interesse gaat momenteel het meest uit naar Asus, maar dat is nog geheel afhankelijk van hun beleid in dezen. Iemand met suggesties?
De policy is volgens mij dat je alle boekjes ed moet opsturen en dat Asus dan geen garantie meer geeft op het software-deel. Zoek maar eens op Asus in dit topic
[ Voor 64% gewijzigd door GENETX op 04-04-2011 16:36 ]
Ik heb net een medewerker van Asus aan de telefoon gehad en die deed er niet moeilijk over. Binnen twee dagen na aankoop moest ik contact opnemen met Asus, dan maakten zij het voor mij in orde. Asus handelt het dus best netjes af vind ik.
Als ik mijn dell xps15 binnenkrijg ben ik van plan om het weigeren van de licentie te filmen. Iets zegt me dat dit wel eens van pas zou kunnen komen.
Na vorig jaar twee keer met succes een refund te krijgen voor Windows heb ik het deze keer lastiger met Dell:
Eerste reactie van Dell - ik was oorspronkelijk in het Engels begonnen, maar later in de thread naar het Nederlands geswitched (dacht het het wellicht makkelijker communiceren was)
Dell heeft echter vooralsnog verzuimd hun eigen policy hierop aan te passen, terwijl de medewerkers wel andere instructies hebben gekregen.
Eerste reactie van Dell - ik was oorspronkelijk in het Engels begonnen, maar later in de thread naar het Nederlands geswitched (dacht het het wellicht makkelijker communiceren was)
Mijn vervolg reactie:Dear ************,
Thank you for your mail to Dell.
It's not possible to only return the Windows software.
We can return the system with in 7 days not only software.
Regards
Customer Care Representative
Reactie van dezelfde mail agent:Dear Sir/Madam,
I have no need for the Windows software as I am in the possession of my own licensed software. I am sure that returning the Windows software is possible, as I have done so with past purchases.
I would therefor like to draw your attention to the following passage in Dell's own policies (algemene voorwaarden), under the header "DELL INTELLECTUAL PROPERTY EN SOFTWARE POLICY"
[...]
As I purchased the laptop as a consumer customer under acknowledgement of these policies I hold Dell to these policies and kindly request you to adhere to them.
If it would help I could provide you order numbers of the previous laptops I have bought and the KMM numbers under which I requested (and received) the refund of the Windows software.
Regards,
En dan maar nu in het Nederlands:Dear Customer,
The only thing we can do is return the whole order.
By telephone is possible to book orders without the Software.
Regards
Dell Customer Care
En dan de laatste reactie van de agent:Beste *************,
Ik ga even verder in het Nederlands wat voor ons beiden makkelijker is denk ik
U zegt in uw tweede mail niet veel anders dan in uw eerste, echter inhoudelijk reageert u niet op mijn concrete vraag met betrekking tot de algemene verkoopvoorwaarden van Dell met name de sectie met betrekking tot "DELL INTELLECTUAL PROPERTY EN SOFTWARE POLICY".
Hierin staat toch echt duidelijk dat het wel mogelijk is de software voor een refund te retourneren.
Kunt u mij misschien dan ook uitleggen hoe het is dat ik vorig jaar - onder exact dezelfde verkoopvoorwaarden - tot twee keer toe wel een refund heb ontvangen voor de Windows software. Voor uw referenetie dit was geregeld onder uw referenties: KMM**************KM en KMM***************KM.
Mocht het telefonisch afwikkelen van deze vraag gemakkelijker voor u zijn kunt u mij bereiken op: ************
In afwachting van uw inhoudelijk antwoord verblijf ik,
Het is lastig inhoudelijk reactie te krijgen op de inhoud van hun eigen software policy. Ik vind het prima als ze niet meer willen meewerken aan de refund, of alleen middels een return van het hele systeem - dit staat namelijk ook in de EULA van Microsoft: als je het niet eens bent met de EULA van MS onderwerp je je volgens dezelfde EULA aan de retourvoorwaarden van de hardware leverancier waarbij zij mogelijk kunnen eisen dat het volledig syhsteem retour moet.Geachte heer *************,
Bedankt voor uw mail naar Customer Care.
In de EU is het niet meer mogelijk om de Software te retouneren.
Het is alleen nog mogelijk in Amerika, daar kunt u ook alleen de Software retouneren.
Wij kunnen in Europa alleen nog de hele order terug halen.
Mijn excusses voor het ongemak.
Customer Care Representative
Dell heeft echter vooralsnog verzuimd hun eigen policy hierop aan te passen, terwijl de medewerkers wel andere instructies hebben gekregen.

Doesn't expecting the unexpected make the unexpected become the expected?
Niet om het een of het ander, maar dit is voor mij een reden om niets van Dell te willen hebben. Waarom niet gewoon het spul terug en dan een ander merk?Alfa Helix schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:48:
Na vorig jaar twee keer met succes een refund te krijgen voor Windows heb ik het deze keer lastiger met Dell:
[...]
Mijn vervolg reactie:
[...]
Reactie van dezelfde mail agent:
[...]
En dan maar nu in het Nederlands:
[...]
En dan de laatste reactie van de agent:
[...]
Het is lastig inhoudelijk reactie te krijgen op de inhoud van hun eigen software policy. Ik vind het prima als ze niet meer willen meewerken aan de refund, of alleen middels een return van het hele systeem - dit staat namelijk ook in de EULA van Microsoft: als je het niet eens bent met de EULA van MS onderwerp je je volgens dezelfde EULA aan de retourvoorwaarden van de hardware leverancier waarbij zij mogelijk kunnen eisen dat het volledig syhsteem retour moet.
Heeft iemand voor mij een direct e-mail adres naar Dell? Ik heb via hun contact formulier gereageerd maar heb geen reactie gehad.. Wel een bevestiging dat hij ontvangen was
Kheb net een asus laptop binnen. Mag ik gewoon de laptop opstarten en de (mogelijke) zelfinstallatie van windows7 laten aflopen en dan alsnog in aanmerking kunnen komen voor de refund?
Ik heb de laptop nog niet aangezet.
Ik heb de laptop nog niet aangezet.
Jongens, ik heb vandaag bij Wehkamp.nl de Asus Eee PC 1001PX besteld. Ik ontvang hem waarschijnlijk dinsdag. Ik zou het fijn vinden als iemand deze 2 vragen kon beantwoorden:
1. Wat is de beste manier om Asus te benaderen om geld terug te krijgen voor het weigeren van een Windows-licentie?
2. Dit netbookje wordt geleverd met Windows 7 Starter Edition. Ik heb gehoord dat sommige mensen hiervoor €7,- hebben teruggekregen. Mijn vraag: iemand ervaringen met geld terugkrijgen bij windows 7 starter edition? Is het de moeite waard? (€7,- vind ik ook net niks...)
1. Wat is de beste manier om Asus te benaderen om geld terug te krijgen voor het weigeren van een Windows-licentie?
2. Dit netbookje wordt geleverd met Windows 7 Starter Edition. Ik heb gehoord dat sommige mensen hiervoor €7,- hebben teruggekregen. Mijn vraag: iemand ervaringen met geld terugkrijgen bij windows 7 starter edition? Is het de moeite waard? (€7,- vind ik ook net niks...)
Volgens wiki zou Acer 20 pond teruggeven Wikipedia: Windows refund maar ik heb ook wel eens zo'n belachelijk laag bedrag als jij gehoord. Ik zou me de moeite besparen.
Denk dat ik dat ook ga doen. Sowieso, sommige zeggen dat het vaak een % van aankoopbedrag is. Dat was bij mij al laag (€190,-), dus denk dat het idd zoiets van €7,- zal worden.Gianni Rombios schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:48:
Volgens wiki zou Acer 20 pond teruggeven Wikipedia: Windows refund maar ik heb ook wel eens zo'n belachelijk laag bedrag als jij gehoord. Ik zou me de moeite besparen.
Achja, dan betaal ik maar €7,- om het gigantisch verouderde DRM-systeem genaamd "Silverlight" te gebruiken voor ouderwetse sites die er gebruik van maken (RTL gemist).
Asus werkt hieraan nog mee. Maar ik ga geen refund vragen, de laptop is voor een kennis en heb geen zin om een halve dag te gaan kloten om al die drivers en software werkend te krijgen.Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw email.
Om u hiermee verder te helpen kunt u het volgende doen: een email sturen naar support_nl@asus.com en hierin vermelden dat u graag een licentie refund wilt hebben ivm deze notebook. Hierin vermelden het serienummer van uw notebook en uw contact gegevens e.d. Zodra wij deze informatie van u hebben ontvangen zetten wij deze licentie refund procedure in gang.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Asus TSD
Ze werken niet mee bij Dell. Ik zal vanmiddag nog even bellen. Ik had er budgettechnisch wel op gerekend dat er nog wat geld van de order af zou gaan voor de windowslicentie, maar helaas.
Dear Sir,
Thank you for your e-mail.
As mentioned in my previous e-mail, it's Dell policy to return the whole system.
I dont know if the policy has changed since may 2010, changes are that they have been.
Fact remains, that I cannot return the software only. I need to return the whole system.
I've confirmed this with multiple departments, including the legal department.
Kind regards,
Dylan Liang
Dell Customer Care
Dear Sir,
As mentioned in my previous e-mail, it's Dell policy to return the whole system.
I dont know if the policy has changed since may 2010, changes are that they have been.
Fact remains, that I cannot return the software only. I need to return the whole system.
I've confirmed this with multiple departments, including the legal department.
Kind regards,
Dylan Liang
Dell Customer Care
Ben ik de enige die het idioot vind dat als je de licentievoorwaarden van Windows 7 Starter wilt weigeren, je dit alleen kunt doen door laptop van netvoeding af te halen EN de batterij eruit te halen...? (Power-knop resulteert in Stand-By)
Ik heb hem 10 seconden lang ingedrukt gehouden, maar het had echt geen zin. Als hij aanstond ging hij daardoor gewoon in de stand-by, waarna blijven indrukken geen resultaat had en opnieuw drukken als resultaat had dat hij weer aanging. Als je bij dat opnieuw drukken de knop ingedrukt bleef houden, gebeurde er niets. Opnieuw opnieuw indrukken resulteerde weer in stand-by.Anoniem: 303530 schreef op zondag 24 april 2011 @ 16:14:
power knop 5 seconden inhouden. Dan gaat hij doe dan ook uit.
Echt giga-irritant.
Anoniem: 395864
Is er eigenlijk iemand hier bij wie het de laatste tijd nog WEL gelukt is om bij Dell een refund voor het OS of andere software te krijgen?
ook al zo'n email 
Dear Sir Meijer,
It's Dell policy to return the whole system instead of only the software.
This is because you bought the software together with the system in one order. It's impossible to return the software only.
In order to return the software, we need to return the whole system.
I've confirmed this with multiple departmens, including the legal department.
I would like to hear from you wether or not you would like to return the system.
Best regards,
Dylan Liang
Dell Customer Care
Dear Sir Meijer,
It's Dell policy to return the whole system instead of only the software.
This is because you bought the software together with the system in one order. It's impossible to return the software only.
In order to return the software, we need to return the whole system.
I've confirmed this with multiple departmens, including the legal department.
I would like to hear from you wether or not you would like to return the system.
Best regards,
Dylan Liang
Dell Customer Care
Ik zou die Dylan een mailtje sturen waarin je hem bedankt voor zijn inzet tot dan toe. Verder zou ik dan aangeven dat ik de mailcorrespondentie zou gebruiken als rapportage naar die inventarisatie ivm het nieuwe onderzoek van de europese commissie (met de link naar dat formulier, staat wel ergens in een nieuwspost in de laatste 2 weken).
Daarna een mail naar Microsoft. Die hebben ook een meldpunt wanneer het je niet lukt om bij een fabrikant je geld terug te claimen. Hoe ze daar met de zaken omgaan geen idee, maar goed... Wellicht heb je met het bovenstaande verhaal richting Dell klantenservice de schrik er al goed genoeg bij ze ingejaagd dat stap 2 (Microsoft mailen) niet eens nodig is.
Daarna een mail naar Microsoft. Die hebben ook een meldpunt wanneer het je niet lukt om bij een fabrikant je geld terug te claimen. Hoe ze daar met de zaken omgaan geen idee, maar goed... Wellicht heb je met het bovenstaande verhaal richting Dell klantenservice de schrik er al goed genoeg bij ze ingejaagd dat stap 2 (Microsoft mailen) niet eens nodig is.
XBO: Michaël#3318
ik heb net de EULA van Windows 7 Home Premium door gelezen en kwamt dit tegen
http://download.microsoft...fb5-8fa4-199b5dab4adc.pdf
Door de software te gebruiken gaat u akkoord met deze voorwaarden. Indien u niet akkoord gaat met de voorwaarden, mag u de software niet gebruiken. U dient in dat geval contact op te nemen met de fabrikant of installateur om te informeren naar het gehanteerde retourenbeleid. U dient zich te houden aan het beleid. Dit kan uw rechten beperken of vereisen dat u het volledige systeem waarop de software is geïnstalleerd retourneert.
dat betekent dus dat dell gelijk heeft of niet. alleen op hun site hebben ze nog staan dat ze het het bedrag retouren. bij Microsoft niet meer dus.
en dit wil ik sturen naar Dylan:
http://download.microsoft...fb5-8fa4-199b5dab4adc.pdf
Door de software te gebruiken gaat u akkoord met deze voorwaarden. Indien u niet akkoord gaat met de voorwaarden, mag u de software niet gebruiken. U dient in dat geval contact op te nemen met de fabrikant of installateur om te informeren naar het gehanteerde retourenbeleid. U dient zich te houden aan het beleid. Dit kan uw rechten beperken of vereisen dat u het volledige systeem waarop de software is geïnstalleerd retourneert.
dat betekent dus dat dell gelijk heeft of niet. alleen op hun site hebben ze nog staan dat ze het het bedrag retouren. bij Microsoft niet meer dus.
en dit wil ik sturen naar Dylan:
Hello Dylan,
Thank you for helping me. I would like to point u to the following text in the dutch User license agreement at the bottom of the page it clearly states the following:
Software (dutch)
Dell is niet de rechthebbende op de intellectuele eigendomsrechten ten aanzien van de door haar geleverde Software. Deze berusten bij een derde en meestal is toestemming van deze derde nodig voor het gebruik daarvan.
http://www1.euro.dell.com...=nl&s=dhs&~lt=popup#link6
If you still not accept this than im forced to write an email to Microsoft and The European commission http://ec.europa.eu/competition/forms/consumer_form_en.html
[ Voor 49% gewijzigd door Martijn Meijer op 02-05-2011 20:55 ]
Ik vind €112 meer dan "een paar tientjes". Voor velen is het ook een principekwestie. Er zijn zat mensen die weigeren nog een rode cent aan microsoft te betalen.
idd 100 euro is geen kattenpisAnoniem: 303530 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:05:
Ik vind €112 meer dan "een paar tientjes". Voor velen is het ook een principekwestie. Er zijn zat mensen die weigeren nog een rode cent aan microsoft te betalen.
verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door Martijn Meijer op 04-05-2011 18:40 ]