[LBBG] ultrabook December 2013

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

In de ultrabook categorie zoeken wij -met een maximum van €1500- een notebook welke overal mee naartoe genomen kan worden, voor de gebruiker welke niet noodzakelijk veel power nodig heeft.

voorselectie

macbook air
De macbook air is onlangs vernieuwd. Waarbij er niet heel veel vernieuwing werd gebracht buiten een langere accuduur. Bevat HD 5000 graphics, welke beter is dan de 4200 en 4400 welke in veel andere ultrabooks zit.
Het grootste nadeel is het scherm. Het scherm was een jaar of wat geleden al reden om de zenbook UX31A of vaio Z te verkiezen boven de air, en apple heeft sindsdien geen upgrades op dit gebied toegevoegd. 900p TN met brakke color gamut vind ik niet acceptabel in deze klasse. Alle concurrenten hebben een significant beter scherm.

vaio pro
De 13" variant krijg je voor €999 met i5 en sata flash. Upgrades:
i7: €75
256GB SSD: €160
8GB: €40
Sheet battery: €99
touch: €100

De 8GB upgrade lijkt mij verplicht. De sheet batterij zorgt ervoor dat hij langer op de accu mee gaat dan de macbook air, en tevens ongeveer even zwaar is. aldus anandtech. Obvious choice voor diegenen die voor maximale mobiliteit gaan.
Nadeel is dat de slechte berichten over de pro mij nogal afschrikken om deze laptop. Het meeste schijnt opgelost te zijn, dat soort dingen blijven altijd hangen.

pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii
anandtech
Deze gaat meer richting de 2.0KG. Komt met (volgens mij) het beste scherm wat er nu op de markt is, en heeft een GT 750m voor gaming power.

xps 13 haswell
Nieuwe dell telg. Prijs en specs zonder kortingsbonnen haast hetzelfde als de vaio pro, maar een touchscreen is verplicht. De vorige XPS 13 daalde vrij snel fors in prijs. Vanwege het gebrek aan reviews is momenteel niet te beoordelen of dit een goede keus is.

XPS 12 haswell
i7, 256GB SSD, 8GB, flip systeem. Met deze specs € 1249, waar de vaio pro €1374 aan tikt met deze specs. Wel 500gr zwaarder. notebookcheck heeft een review die 8¾ uur accuduur meet. (vaio pro zonder sheet = 5½, daar heb ik mijn twijfels bij als je dat naast anand's cijfers legt).

pricewatch: Acer Aspire S7 392-54204G12tws / pricewatch: Acer Aspire S7 392-74508G25twss
Toetsenbord schijnt enorm slecht te zijn. Scherm schijnt ondanks de hoge resolutie matig te zijn. Klachten over DPI scaling.

pricewatch: Samsung ATIV Book NP940X3G-K03DE / pricewatch: Samsung ATIV Book NP940X3G-K01NL
Reviews? DPI scaling??

• thinkpads: nog niet leverbaar. En de specs (low-voltage op de X lijn) zijn een deceptie als je het mij vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Is er een reden om pricewatch: Asus Zenbook Touch UX301LA-C4006H en varianten erop niet mee te nemen?

Of, om een beetje buiten de box te denken: een Surface 2 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik over het hoofd gezien. Maar ik vind hem persoonlijk te duur. We moeten er op kunnen vertrouwen dat hij na 1 december niet plots een stuk duurder wordt, slechts één shop bied hem momenteel aan binnen het budget.
Of, om een beetje buiten de box te denken: een Surface 2 Pro?
Ik zat ook al te twijfelen over dat apparaat. Alhoewel ik zeker fan ben van de surface pro reeks twijfel ik soms over het daadwerkelijke mobiele gebruik. Het ding is een bitch om op schoot te gebruiken, en dat is iets wat volgens mij veel mensen doen. Ik vind het gebruik van 4GB RAM in de goedkopere versies ook een misser.

Overigens is de surface pro 1 as we speak achterlijk goedkoop: pricewatch: Microsoft Surface Pro 64GB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:18
Gezien de categorie omschrijving:
"een notebook welke overal mee naartoe genomen kan worden, voor de gebruiker welke niet noodzakelijk veel power nodig heeft." zou ik de Acer V7 hoogstens als alternatief met dGPU benoemen. Bij een echte ultrabook denk ik toch veel eerder aan een dunne behuizing en een gewicht ruim onder de 2Kg. Niet dat de Acer nou een stoeptegel is maar het is wel echt iets anders dan bijv. een Vaio Pro of Macbook Air.

Zelf zou ik de Vaio Pro als "winnaar" aanwijzen. De Samsung Ativ 9 en Acer S7 zijn erg mooie toestellen maar de zeer hoge resolutie vind ik niet echt nuttig. Je betaalt een kleine prijs in performance en lang niet alles schaalt lekker mee. Ik zie dus meer problemen dan meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Is de nieuwe macbook pro retina 13" een optie?

pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" (najaar 2013) 2,4GHz 4GB 128GB

Heb hem zelf ondertussen ook, en de nieuwe igpu (HD5100) en Haswell cpu zorgen voor goede prestaties met ook een goede accuduur. Het scherm is ook bijzonder goed. Helaas is hij met 256 gb hdd net buiten budget, maar de 8 gb upgrade zou nog net lukken zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:04:
[...]

Die heb ik over het hoofd gezien. Maar ik vind hem persoonlijk te duur. We moeten er op kunnen vertrouwen dat hij na 1 december niet plots een stuk duurder wordt, slechts één shop bied hem momenteel aan binnen het budget.
Hij is natuurlijk pas net uit en dat is de reden voor het aantal shops. Ik zou het even moeten checken hoe het met de andere varianten zit. Als de prijzen van de vorige generaties ultrabooks van Asus een richtlijn is, lijkt het me niet dat we het budget gaan overschrijden.
[...]

Ik zat ook al te twijfelen over dat apparaat. Alhoewel ik zeker fan ben van de surface pro reeks twijfel ik soms over het daadwerkelijke mobiele gebruik. Het ding is een bitch om op schoot te gebruiken, en dat is iets wat volgens mij veel mensen doen. Ik vind het gebruik van 4GB RAM in de goedkopere versies ook een misser.
Ja, dat scharnier is inderdaad een net-niet. Ik zit as we speak op de bank met mijn UX31A. Aan de andere kant, sinds ik een Surface heb, komt de UX31A bijna de sleeve niet meer uit... Als ik naar klanten ga, neem ik ze allebei mee. En wat me opvalt: ik pak sneller de Surface dan de UX31A. :P
Overigens is de surface pro 1 as we speak achterlijk goedkoop: pricewatch: Microsoft Surface Pro 64GB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Is de surface pro 1 voor die prijs een goede deal? Via Microsoft studentendeals is de surface pro 1 zelfs nog goedkoper te krijgen. Maar twijfel heel erg omdat de 2 beter is maar eigenlijk ook te duur vind ik (verschil is 250 euro). Maar ben bang dat de accuduur van de surface 1 niet lang genoeg zal zijn.

De problemen met het op schoot houden is volgens sommige reviews opgelost door de nieuwe kickstand. Dus misschien toch een optie? Bouwkwaliteit is iig beter dan van de sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Polster schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:16:
Zelf zou ik de Vaio Pro als "winnaar" aanwijzen. De Samsung Ativ 9 en Acer S7 zijn erg mooie toestellen maar de zeer hoge resolutie vind ik niet echt nuttig. Je betaalt een kleine prijs in performance en lang niet alles schaalt lekker mee. Ik zie dus meer problemen dan meerwaarde.
Dat vind ik zelf ook de meest logische optie.
warcow schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:18:
Is de nieuwe macbook pro retina 13" een optie?

pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" (najaar 2013) 2,4GHz 4GB 128GB

Heb hem zelf ondertussen ook, en de nieuwe igpu (HD5100) en Haswell cpu zorgen voor goede prestaties met ook een goede accuduur. Het scherm is ook bijzonder goed. Helaas is hij met 256 gb hdd net buiten budget, maar de 8 gb upgrade zou nog net lukken zo te zien.
Dat klinkt op zich zo gek nog niet. door het gewicht (1.65kg, notebookcheck) zou ik hem echter sneller zien als concurrent voor de acer V7 (1.95kg, anandtech) dan voor de vaio pro (1.07kg, notebookcheck). De schermen reken ik ongeveer als gelijk, de retina heeft een veel lagere color gamut (ervanuitgaande dat er hetzelfde paneel in zit als de 2012).
Edmin schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:33:
[...]

Hij is natuurlijk pas net uit en dat is de reden voor het aantal shops. Ik zou het even moeten checken hoe het met de andere varianten zit. Als de prijzen van de vorige generaties ultrabooks van Asus een richtlijn is, lijkt het me niet dat we het budget gaan overschrijden.
Dat lijkt mij geen goede richtlijn, volgens nieuws: Asus brengt Zenbook UX301 met wqhd-scherm eind november uit zet asus hoog in, nog hoger dan de retina MBP 13" 8)7
--_-- schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:22:
De problemen met het op schoot houden is volgens sommige reviews opgelost door de nieuwe kickstand. Dus misschien toch een optie? Bouwkwaliteit is iig beter dan van de sony.
Veel reviews klagen nog steeds over gebruik op schoot, ars illiustreert het met foto's: http://arstechnica.com/ga...o-2-less-than-a-laptop/2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 09:25

JT

VETAK y0

In principe ook de Pro maar gezien alle quality control problemen durf ik eigenlijk niet te zeggen dat de Pro de winnaar moet zijn.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar zit ik dus ook mee. Op papier is de vaio pro de beste, geen twijfel mogelijk. Maar in de praktijk zijn er veel mensen negatiever over de pro.

Laat ik de volgende vraag stellen, als de vaio pro het niet wordt, wat dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 18:03:
Daar zit ik dus ook mee. Op papier is de vaio pro de beste, geen twijfel mogelijk. Maar in de praktijk zijn er veel mensen negatiever over de pro.
Vergeet niet dat er procentueel ook veel meer Vaio Pro gebruikers op t.net zijn dan welk andere ultrabook. Dat maakt het ook een ander verhaal met de negatieve berichtgeving. Niet dat ik zelf de kwaliteit ervan alsnog als goed bevind, maar mag wel een kleine nuancering in hoe je het brengt, nog lang geen BTO niveau ;).
Laat ik de volgende vraag stellen, als de vaio pro het niet wordt, wat dan wel?
Darkstone, Trust me on this: Fit13A
Verslaat de Pro op bijna elk front met uitzondering van 100 gram en sheet battery oplossing. Bouwkwaliteit, accuduur, koeling, geluidsproductie en wifi stabiliteit zijn een wereld van verbetering. Neem daarna ook nog eens de marginaal iets lagere prijs, betere touchscreen en flip mechanisme wat echt 100% goed werkt.

Kan alleen nog geen concrete bronnen vinden behalve mijn eigen bevindingen.

Edit: alleen het keyboard vind ik iets minder fijn...

[ Voor 6% gewijzigd door Vinand op 15-11-2013 18:29 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 18:28:
[...]

Vergeet niet dat er procentueel ook veel meer Vaio Pro gebruikers op t.net zijn dan welk andere ultrabook. Dat maakt het ook een ander verhaal met de negatieve berichtgeving. Niet dat ik zelf de kwaliteit ervan alsnog als goed bevind, maar mag wel een kleine nuancering in hoe je het brengt, nog lang geen BTO niveau ;).
Daar ben ik van op de hoogte. Ik had nog een alina getypt dat als het de vaio pro niet wordt met de beargumentering dat de quality control slecht is, dat wel onderbouwd moet worden met argumenten waarom het bij de concurrentie beter is. Maar bij nader inzien vond ik het verhaal weinig toevoegen en schrapte ik het stuk.

Volgens mij gaat het erg lastig worden om te bewijzen dat de ux301, XPS 13 of samsungs niet dezelfde quality control problemen hebben. De XPS 12 is al langer te krijgen overzee, maar ik volg de topics daaromheen niet.
Darkstone, Trust me on this: Fit13A
Verslaat de Pro op bijna elk front met uitzondering van 100 gram en sheet battery oplossing. Bouwkwaliteit, accuduur, koeling, geluidsproductie en wifi stabiliteit zijn een wereld van verbetering. Neem daarna ook nog eens de marginaal iets lagere prijs, betere touchscreen en flip mechanisme wat echt 100% goed werkt.
De fit 13 is ( ~€60 ) duurder dan de pro met touch, met als extra nadeel dat touch verplicht is?
http://www.sony.nl/customise/vn-fit-a
Of kijk ik scheel?
Edit: alleen het keyboard vind ik iets minder fijn...
Vergeleken met de pro of jouw oude Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
De afwerking van de vaio vond ik minder (hoor je wel vaker). Wel lekker licht, maar door carbon weer erg flexibel. Sommige mensen vinden dat ook een erg groot minpunt.

Ik heb toevallig net de nieuwe XPS 13 besteld (i7 Haswell, 8GB geheugen, 256 GB SSD en 1080p touchscreen). Als je daar de vip korting op toepast dan kost ie ~€ 1270,- (incl verzenden) en dat is een zeer nette prijs voor een ultrabook met die specs volgens mij. Anders dus € 1408,- zonder korting (past nog in gestelde budget).

Dezelfde configuratie kost bij Sony € 1.374,- (incl verzending).

Dus tja.. Aan de XPS is verder niks veranderd volgens bij behalve touchscreen (zou niet weten wat voor effecten dat heeft op de kwaliteit van het scherm). De vorige kreeg wel goede reviews qua bouw kwaliteit en beeldscherm kwaliteit volgens mij.

Verder heb ik nog gekeken naar de HP Spectre 13-3000ed. Geen reviews voor kunnen vinden, kost € 1400 voor dezelfde specs als ik hierboven noemde. Maar met een hogere resolutie (2560x1440) wat natuurlijk wel een voordeel is.

Verder is de Samsung Ativ Book 9 prachtig om te zien in het echt. Heel mooie (wellicht te hoge) resolutie. Maar de rest van de specs vallen gewoon tegen om de prijs te rechtvaardigen. Een 256gb ssd met een i7 en 8gb geheugen is wat je verwacht bij zo'n prijs (ik tenminste wel).

Eigenlijk samengevat kan ik je ook niet helpen :). Ik heb maar gewoon een XPS 13 gekocht (met vip korting). Voor mij eentje die en mooi is afgewerkt (zover ik heb kunnen lezen en zien in video's) en een goede prijs heeft voor de specs.

Zonder vip korting had ik de kat nog even uit de boom gekeken overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 15:15
Zou er (snel) een Dell XPS 13 Developer edition uitkomen? Deze versie wordt met Ubuntu geleverd voor zover ik weet. Scheelt weer een Microsoft licentie!

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik denk niet dat er een prijsverschil in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:32:
[...]

Daar ben ik van op de hoogte. Ik had nog een alina getypt dat als het de vaio pro niet wordt met de beargumentering dat de quality control slecht is, dat wel onderbouwd moet worden met argumenten waarom het bij de concurrentie beter is. Maar bij nader inzien vond ik het verhaal weinig toevoegen en schrapte ik het stuk.

Volgens mij gaat het erg lastig worden om te bewijzen dat de ux301, XPS 13 of samsungs niet dezelfde quality control problemen hebben. De XPS 12 is al langer te krijgen overzee, maar ik volg de topics daaromheen niet.
yeah agreed bro..

Quality control van de Pro 13 is idd jammer. Veel wifi problemen en de geluidsissues zijn gelukkig al opgelost, op het feit van de 2.4GHZ gedoe na... (stoort heel erg met lage kwaliteit routers). Sony is zoals ik had begrepen wel hard bezig met het vinden/testen van een permanente fix hiervoor.
De fit 13 is ( ~€60 ) duurder dan de pro met touch, met als extra nadeel dat touch verplicht is?
http://www.sony.nl/customise/vn-fit-a
Of kijk ik scheel?
- Touch is toch essentieel voor de tablet mode, de functie die touchscreen daadwerkelijk een meerwaarde geeft, althans je kan de xps 12 toch ook niet zonder touch krijgen (let op, dit is een aanname van mij :9, misschien is dat wel mogelijk 8)7 )?
- Toetsenbord vergeleken met de Pro 13, die typt gewoon fijn.
- ERP van de retailmodellen liggen lager dan de Pro 13, had me nog niet verdiept in de store prijzen. Ik vermoed dat postlaunch met de tijd mee het een en ander zal veranderen in de prijzen zoals met de Pro gedurende de tijd ook gebeurde.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJbeats
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05-2021
En de sony multiflip? Ik heb hier nog weinig van gehoord maar volgens mij is deze ook wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:45:
- Touch is toch essentieel voor de tablet mode, de functie die touchscreen daadwerkelijk een meerwaarde geeft, althans je kan de xps 12 toch ook niet zonder touch krijgen (let op, dit is een aanname van mij :9, misschien is dat wel mogelijk 8)7 )?
Je kan de XPS 13 haswell niet eens zonder touch krijgen.

Mijn punt was dat de pro €160 goedkoper is dan de fit 13A als je geen touch neemt op de pro. De fit heeft die optie niet.

Ik zou zeggen dat de vaio pro alleen een optie is als er geen touchscreen wordt gekozen. Is een touchscreen wel vereist, dan zijn de XPS 12 en fit 13A wellicht betere keuzes.

Snappen jullie trouwens dat de XPS 13 met i7 en 256GB SSD € 1,379.00 kost, en de XPS 12 met exact dezelfde specs en body, op dat draaischanier na € 1,249? 8)7
- ERP van de retailmodellen liggen lager dan de Pro 13, had me nog niet verdiept in de store prijzen. Ik vermoed dat postlaunch met de tijd mee het een en ander zal veranderen in de prijzen zoals met de Pro gedurende de tijd ook gebeurde.
Over retail prijzen gesproken, de vaio pro is in de pricewatch eigenlijk altijd duurder van de sony store.
SpeedingWilly schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:09:
Zou er (snel) een Dell XPS 13 Developer edition uitkomen? Deze versie wordt met Ubuntu geleverd voor zover ik weet. Scheelt weer een Microsoft licentie!
Bij de ivy-bridge versie was de ubuntu variant duurder dan de windows variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
AJbeats schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:58:
En de sony multiflip? Ik heb hier nog weinig van gehoord maar volgens mij is deze ook wel goed
Daar had ik het over, ik vind hem persoonlijk na enkele kortere testen flink beter dan de pro 13... (FitA word deze series ook wel genoemd). Reviews zijn er niet echt, alleen previews... Hier enkele NL previews, google maar als je er meer wilt lezen:
reviews: Sony Vaio Fit multi-flip: convertible ultrabook-topper
http://www.bouweenpc.nl/r...p-en-vaio-tap-11-hands-on
http://nl.hardware.info/n...ands-on-met-sony-vaio-fit
http://www.tabletsmagazin...-flip-convertible-laptop/

Nog geen negatieve tegen gekomen.

Tevens is de 13" interessant vanwege het gewicht van 1.15Kg, scherm en accuduur, en 15" vanwege de specs = hoge resolutie + digitizer + GPU. De 14" gewoon negeren: heeft lage max helderheid en weegt 1.7kg (ja echt! 8)7 ).

@ Darkstone, ja over de prijs heb je wel gelijk. De non touch voor de Pro 13 is prijstechnisch uiteraard ook veel interessanter dan de touch versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:54
SpeedingWilly schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:09:
http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/xps-13-linux/pd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opmerkelijk. De i5/128GB variant is €40 duurder met linux ten opzichte van windows, de i7/256GB variant €80 goedkoper met linux. What are they thinking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:40:
Opmerkelijk. De i5/128GB variant is €40 duurder met linux ten opzichte van windows, de i7/256GB variant €80 goedkoper met linux. What are they thinking?
Ik moet altijd lachen als ik dit zie: http://i.dell.com/sites/i...MLK-love-pdp-module-2.jpg
Je ziet dus meer bomen en minder mist op 1080p _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeksel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 18:28
Is de XPS 11 nog overwogen? Helaas maar 4GB geheugen.

Vinand, de Fit13A is in Nederland nog niet uit toch? Overigens is deze review niet helemaal positief: "The elegant hinge design and glorious display are soured by negatives such as the noisy cooling fans and patchy build quality. There's promise here, but if you're in the market for a hybrid device, the Dell XPS 12 is a far better buy."

[ Voor 166% gewijzigd door Poeksel op 16-11-2013 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Poeksel schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 00:14:
Is de XPS 11 nog overwogen? Helaas maar 4GB geheugen.
Als er reviews komen, maybe. Ik vind het gebruik van Y processoren wel een misser. Ik vraag me dan af of je niet beter de surface pro kunt halen. Die heeft een stuk meer pit en vermoedelijk beter toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vallinga
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07-2021
mijn keuze zou ook de vaio pro 13" zijn..... maar uit ervaring weet ik dat het apparaat simpelweg niet goed in elkaar zit.
Ik heb 3 (!!!) vaio pro's (core i5, non touch) gehad en alle 3 hadden een losse bezel.
Bij 2 zelfs zo erg dat ik de elektronica van het scherm kon zien zitten.

Dit is heel spijtig, want het was qua uitvoering en prijs een goed apparaat. Zelf had ik geen last van lawaai of brakke wifi.

Nu volg ik deze thread vol aandacht.
Zelf had ik de dell xps 13 in gedachten.
Maar als de asus UX301LA-C4006H in prijs zakt is deze ook aantrekkelijk.

Voor mij hoeft een resolutie > 1080p niet op een 13".
Sommige programma's zoals photoshop worden dan simpelweg onwerkbaar. Tenminste dat werd tijdens de review van de ativ book 9 plus gezegd.

Mijn wensen zijn: 8gb geheugen, 256gb ssd en dat is nog best lastig om te krijgen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18

DDX

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:53:

• thinkpads: nog niet leverbaar. En de specs (low-voltage op de X lijn) zijn een deceptie als je het mij vraagt
Ik zou in dit lijstje dan toch de X1 Carbon zetten ?
pricewatch: Lenovo Thinkpad X1 Carbon (N3NCNMH)

Ik heb zelf de wat duurdere X1 Carbon Touch, batterij red zo'n 5 a 6 uur afhankelijk wat je doet.
En gewicht van 1,36kg lijkt me prima voor een ultrabook.
Scherm 1600x900, ook hoger dan veel andere ultrabooks.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een oude versie, met een vergelijkbaar scherm wat wij op de macbook air zo slecht vinden. elke, maar dan ook letterlijk elke concurrent met haswel in deze prijsklasse heeft een veel beter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 23:18

DDX

Tja oudere model cpu, maar je noemt 'voor de gebruiker welke niet noodzakelijk veel power nodig heeft' ?
Scherm is naar mijn mening beter dan veel andere notebooks die ik in mij handen heb gehad. (en na calibratie met spyder ook prima kleuren, standaard afstelling iets te paars)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DDX schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 01:50:
Tja oudere model cpu, maar je noemt 'voor de gebruiker welke niet noodzakelijk veel power nodig heeft' ?
Dat klopt, maar dan nog is een snellere CPU natuurlijk beter. Het ging mij er meer om dat haswell vaak iets zuiniger lijkt te zijn in deze klasse. Zo is de accuduur van de XPS 12 (niet direct een hoogvlieger) al 33% langer, en die van de air of pro 100% langer.
Scherm is naar mijn mening beter dan veel andere notebooks die ik in mij handen heb gehad. (en na calibratie met spyder ook prima kleuren, standaard afstelling iets te paars)
Klopt, maar het blijft TN, geen 1080p resolutie, en geen wide gamut. Elke concurrent behalve de MBA heeft inmiddels IPS, 1080p of zelfs nog hoger, en er zijn er enkelen met wide-gamut. Relatief gezien aan de andere opties die tot nu toe genoemd zijn heeft hij net als de air gewoon een slecht scherm.

Het scherm op de air is overigens iets slechter, een lagere color gamut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 13-09 11:35
Ik ben ook in de markt voor een ultrabook van max 1500,- alleen word ik weer een beetje triest van de hoeveelheid glanzende schermen die in dit segment in de ultrabooks gegooid wordt. Ik had begrepen dat Intel tegenwoordig touch verplicht stelt voor de term ultrabook, en dat zou ik echt jammer vinden.

Ik neig voor het moment nog naar een Sony Vaio Pro 13 maar de QA problemen maken mij daar niet echt vrolijk.

Gek genoeg lijkt de ultrabook die het beste past bij mijn wensen bijna de vorige generatie van de samsung 9 series te zijn, waar in de line-up van dit jaar sowieso touch heeft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

DDX schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 01:19:
[...]

Ik zou in dit lijstje dan toch de X1 Carbon zetten ?
pricewatch: Lenovo Thinkpad X1 Carbon (N3NCNMH)

Ik heb zelf de wat duurdere X1 Carbon Touch, batterij red zo'n 5 a 6 uur afhankelijk wat je doet.
En gewicht van 1,36kg lijkt me prima voor een ultrabook.
Scherm 1600x900, ook hoger dan veel andere ultrabooks.
Alternatieven lijken minder betrouwbaar of van mindere bouwkwaliteit te zijn.
De Lenevo is versterkt van binnen. Van Carbon gemaakt.
Zeker als de bedoeling is dat een laptop mobiel is,
Wil je niet de fragiliteit van de Samsung of Acer.
Of de onbetrouwbaarheid van de Sony.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefrey Lijffijt
  • Laatst online: 11-06 11:30
Volgens mij past de rMBP 13" wel binnen het budget. De 8/256 versie is nu te krijgen voor 1470. Daarnaast zijn veel mensen bij tweakers student of werkzaam in het onderwijs, waarbij ze hem bij Apple voor 1440 kunnen kopen.

Ik ben er zelf nog niet uit of hij de meerprijs waard is tov de vaio pro, maar als je gewoon het beste wilt binnen 1500 euro is het een kandidaat. Het is natuurlijk wel zo dat iedereen een mening heeft over OS X, sommige vinden het mooi, andere een totale afknapper.

Toevoeging: zoals ik elders al schreef is de processor een low-voltage en qua prestaties goed vergelijkbaar met een M-proc en stukken sneller dan de ULV's van de andere ultrabooks. De Iris 5100 graphics zijn geen 750M, maar wel significant sneller dan de HD 4400. De SSD's in de Air en rMBP scoren ook extreem goed, doordat ze via PCIe zijn verbonden, zoals in vele reviews staat. De Air zou ik niemand aanraden met het scherm dat in deze klasse zwaar onder de maat is.

[ Voor 25% gewijzigd door Jefrey Lijffijt op 17-11-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Wat hierboven ook wordt genoemd over glanzende schermen was voor mij ook een reden om juist niet een touchscreen te willen. De rMBP heeft dan wel een glossy scherm, hij weerkaatst gelukkig bijzonder weinig licht. Bij mijn surface RT erger ik mij vaak nog aan de weerkaatsingen maar bij de macbook ben ik juist verbaasd over hoe weinig hij weerkaatst. Weet niet hoe dit bij andere (windows) laptops/ultrabooks is, misschien doen die het tegenwoordig ook al stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vaio pro zonder touch heeft een mat scherm.

Overigens vind ik niet dat wij voor de gebruiker de keuze moeten maken of je voor een mat of glossy scherm moet gaan. sommigen mensen hebben liever een mat scherm, ik heb liever een glossy scherm. Dat we dan voor 'X' kiezen 'onder andere omdat-ie een mat scherm heeft' vind ik zwak.

De rMBP vind ik overigens wel erg zwaar. Ik zou dan persoonlijk eerder de acer V7 aanschuiven. 300gr zwaarder, veel betere grafische prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
Ik vind dat je de vaio pro eigenlijk niet aan kunt raden omdat iedereen hier op de hoogte is dat er veel mensen problemen mee hebben. De bouwkwaliteit is gewoon matig te noemen. Zou het raar vinden om een notebook aan te raden in een prijsklasse tot 1500 euro als je weet dat het ding niet deugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De quality control is matig te noemen. Dat-ie flext vind ik geen evident kenmerk van een slechte bouwkwaliteit. Een thinkpad T lijn flext ook meer dan een MBP, maar niemand zal zeggen dat die laatste een betere bouwkwaliteit heeft.

Het probleem is dat er niets is, behalve de apple's, waarvan we zeker weten dat het wél deugt. Als we de vaio pro niet kiezen 'omdat de bouwkwaliteit slecht is' moet dat volgens mij vergezeld worden met argumenten waaruit blijkt dat het bij de concurrentie beter is. Maar bestaan die argumenten bij laptops die pas net of net niet op de markt zijn?

Voor de XPS 12 en 13 kun je misschien een case maken door aan te nemen dat de kwaliteit hetzelfde is als de voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
Ik bedoel niet de flex. Ik doelde meer op de loszittende scherm randen, matige touchpads. Het exemplaar dat ik had was bij de USB-poort ook niet lekker afgewerkt al kan dat natuurlijk wel een incident zijn.

Zelf zou ik meer vertrouwen hebben in de xps 13. Ben zelf nog steeds opzoek naar een ultrabook maar de keuze is gewoon erg lastig. Waarschijnlijk wordt het voor mij een surface pro 1 of 2 maar snap dat die ook niet voor iedereen ideaal zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
--_-- schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:46:
Ik vind dat je de vaio pro eigenlijk niet aan kunt raden omdat iedereen hier op de hoogte is dat er veel mensen problemen mee hebben. De bouwkwaliteit is gewoon matig te noemen. Zou het raar vinden om een notebook aan te raden in een prijsklasse tot 1500 euro als je weet dat het ding niet deugd.
Nu overdrijf je wel behoorlijk, er zijn inderdaad een hoop gebruikers die klagen over de kwaliteit. Maar vergeet niet dat dat ook komt omdat er ook veel meer tweakers zijn die de laptop aangeschaft hebben in verhouding met de alternatieven. Veel van zijn ernstigste problemen zijn via bios/driver updates opgelost, voor de rest is alleen de kwaliteit controle van CTO modellen matig te noemen. Maar nog steeds lang niet zo erg als je voordoet. Het is niet zoals een gemiddelde Clevo laptop waarvan de engineering in het algemeen gewoon niet deugt zodat letterlijk elk model na een jaar problemen krijgt/overhit raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vallinga
  • Laatst online: 17-07-2021
Als ik het vaio pro forum wat door struin, lijkt het erop dat met name de CTO modelen zonder touch problemen hebben met de los zittende schermrand.
Nadeel is wel dat het met de andere haswell modellen inderdaad een beetje koffie dik kijken is of die beter gebouwd zijn dan de Vaio Pro.
Al denk ik dat bij de asus en de samsung series 9 je er wel een beetje vanuit kan gaan dat die constructie goed is, aangezien het meer een evolutie van een model is. De vaio was een compleet nieuw model.
Aan de andere kant zou je denken dat sony ook goed weet hoe je een dunne lichte notebook moet maken..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 12:47

Qon

Is deze: pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii ook niet erg aantrekkelijk in deze categorie?

Ik lees in reviews dat er vrij weinig verschil zit in de v5 tegenover de v7 behalve de matte finish. Daarnaast heeft mijn aangedragen optie natuurlijk geen cashe ssd, maar hij is wel een stukje goedkoper.

Zeg ik nu iets heel geks of is dit ook een goede ultrabook voor weinig centen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-08 11:31
2kg. Maar misschien een goedkoper alternatief voor de aspire v7. Ik ben niet helemaal op de hoogte van de precieze verschillen tussen beide.
Lijkt mij in ieder geval geen alternatief voor de Vaio Pro en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefrey Lijffijt
  • Laatst online: 11-06 11:30
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:07:
De vaio pro zonder touch heeft een mat scherm.

Overigens vind ik niet dat wij voor de gebruiker de keuze moeten maken of je voor een mat of glossy scherm moet gaan. sommigen mensen hebben liever een mat scherm, ik heb liever een glossy scherm. Dat we dan voor 'X' kiezen 'onder andere omdat-ie een mat scherm heeft' vind ik zwak.

De rMBP vind ik overigens wel erg zwaar. Ik zou dan persoonlijk eerder de acer V7 aanschuiven. 300gr zwaarder, veel betere grafische prestaties.
De V7-482PG (2.1kg) is 500g zwaarder dan de 13" rMBP (1.57kg) en het volume is meer dan anderhalf keer zoveel. De V7 is zowel groter als zwaarder dan de 15" rMBP, maar ik snap wel dat die buiten de prijsrange valt. De V7 is een mooi ding, maar je moet je wel afvragen of het een ultrabook genoemd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De V7 weegt 1.95Kg. 380 gram zwaarder dan de rMBP 13". Daarvoor krijg je een GT 750m, mogelijkheid om het RAM uit te breiden, een 2.5" slot, en bespaar je €500 minus de kosten van je SSD ten opzichte van de rMBP.

Aan de andere kant. De rMPB weegt 510gr meer dan de vaio Pro, daarvoor krijg je 'slechts' een retina scherm en betere bouwkwaliteit en iets snellere CPU.

Simpel gezegd is de stap van de rMBP naar de V7 een stuk aantrekkelijker dan de stap van de vaio pro naar de rMBP.

Het gewicht komt bij anand vandaan: http://anandtech.com/show...eview-everything-you-need
Het betreft een HDD configuratie. Het vervangen van de HDD door een mSATA SSD levert 90gr winst op.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 20:59 ]

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 14:24

EektheMan

DPC

Misschien aardig als buitenbeentje: De Asus Taichi

Ruim assortiment processors, maar helaas nog geen Haswell.

Het dubbele scherm kan handig zijn voor degenen die een presentatie bij een klant moeten geven of voor wie enkel een ultrabook mee wil en niet ook nog een tablet.

Leuke review: productreview: Asus Taichi 31-CX003H review door TEAMIKKE

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 427 SOHC
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-07 08:52
http://www.laptopshop.be/...ite-u840w-107-azerty.html
Lijkt mij een mooie deal wat is jullie mening over deze toestellen?

twijfels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een resolutie van 1792 x 768 wil echt niemand..

Voor zover ik mij kan herinneren was het scherm ook nog eens TN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 427 SOHC
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-07 08:52
Ja snap wel dat het scherm, de resolutie niet voor iedereen is maar blijft toch beter dan de de regulier 1366 x 768 . Of zie ik dit mis, ik kan nergens een toestel vinden met azerty toestenbord dat me deze specs geeft voor deze prijs.
nl 3*usb3, I5 cpu, 2 hdd (als dit klopt) en verlicht toestenbord, en gewicht en afmetingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
427 SOHC schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:54:
Ja snap wel dat het scherm, de resolutie niet voor iedereen is maar blijft toch beter dan de de regulier 1366 x 768 . Of zie ik dit mis, ik kan nergens een toestel vinden met azerty toestenbord dat me deze specs geeft voor deze prijs.
nl 3*usb3, I5 cpu, 2 hdd (als dit klopt) en verlicht toestenbord, en gewicht en afmetingen. :)
Gewicht van 1,9kg en 2CM dikte is behoorlijk wat meer dan echt "thin & light" voor zijn specs. De afmeting is daarnaast niet bepaald het meest handig om mee te nemen. Het scheelt maar 1,5cm met de breedte van de S15...
Ik zeg nee, zeker als het ook nog eens TN is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Moet zeggen dat die Sony best interessant is :
VP1321C5E 859,00 €
Ontwerp: Zwart SVP1321C5E
Samengesteld
Intel® CoreTM i3-4010U, 1.7GHz
Windows 8
128 GB PCIe Flash SSD
8 GB 1600 MT/s DDR3L-SDRAM
33,7 cm LED, 1920x1080
Batterij werkt maximaal 7 uur
Zonder Wi-Fi- en VGA-dongle
Zonder LCD- beschermer
8GB is net zo duur als 4GB :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik herinner iedereen eraan dat het einde van de maand nabij komt. De redactie zal vervolgens de winnaar uitkiezen. Maar aangezien niemand argumenten kan noemen voor andere laptops dan de vaio pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 07:10
de nieuwe xps 13 nog geen tot weinig informatie over verkrijgbaar maar ziet er erg goed uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 20:58
Shit. Ik zie het topic nu pas.

Ik wil graag een contender toevoegen, want ik heb hem hier zo snel nog niet voorbij zien komen. De Lenovo Yoga 2 Pro.

Redenen (en die neem ik over van Engadget):
- Schitterend scherm
- Goed gebouwd
- Toetsenbord en trackpad zijn goed (niet MacBook goed, maar het komt in de buurt volgens de review)
- 1,3 kg

Enige nadeel volgens Engadget is een relatief korte batterijduur: 6,5 uur.

Volgens de Pricewatch zijn er geen prijzen bekend, maar ik heb hem op Neckermann te koop zien staan voor €1299.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
DwightKSchrute schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:33:
Shit. Ik zie het topic nu pas.

Ik wil graag een contender toevoegen, want ik heb hem hier zo snel nog niet voorbij zien komen. De Lenovo Yoga 2 Pro.

Redenen (en die neem ik over van Engadget):
- Schitterend scherm
- Goed gebouwd
- Toetsenbord en trackpad zijn goed (niet MacBook goed, maar het komt in de buurt volgens de review)
- 1,3 kg

Enige nadeel volgens Engadget is een relatief korte batterijduur: 6,5 uur.

Volgens de Pricewatch zijn er geen prijzen bekend, maar ik heb hem op Neckermann te koop zien staan voor €1299.
En wat voor hardware krijg je voor dat geld? Een voordeel aan de Sony is dat de prijs heel aardig is en dat je vaak leuke korting krijgt via de webshop, zo had je laatst voor 999 (geloof ik)(en zonder kortingsbon, kon dus nog goedkoper) een i5, 8gb ram en 256GB PCIe ssd. Ik weet niet precies hoe het er nu voorstaat, maar de Vaio Pro is in mijn ogen niet duur voor ultrabook begrippen. Ook zijn vrij veel reviews positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 20:58
Jornv schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:46:
[...]

En wat voor hardware krijg je voor dat geld? Een voordeel aan de Sony is dat de prijs heel aardig is en dat je vaak leuke korting krijgt via de webshop, zo had je laatst voor 999 (geloof ik)(en zonder kortingsbon, kon dus nog goedkoper) een i5, 8gb ram en 256GB PCIe ssd. Ik weet niet precies hoe het er nu voorstaat, maar de Vaio Pro is in mijn ogen niet duur voor ultrabook begrippen. Ook zijn vrij veel reviews positief.
Eens wat betreft de Vaio Pro, maar omdat hier nogal twijfelachtig werd gedaan over het al dan niet opgelost zijn van de problemen die de Vaio Pro had, opperde ik de Yoga 2 Pro. Ook omdat ik hem in de Topic-Start niet had zien staan. Voor de volledigheid zeg maar.

De hardware voor 1299:
- i5 (Haswell)
- 8 gb
- 256 gb
- 13,3" IPS touchscreen (resolutie: 3200x1800)

[ Voor 5% gewijzigd door DwightKSchrute op 26-11-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
Wat de problemen betreft, de wifi issues zijn met een driver update van intel opgelost, de koeling is niet optimaal en onder load gaat de laptop lawaai maken (niet heel vreemd).

De yoga 2 pro heeft wel een leuke schermconstructie, dat kan een voordeel zijn. Die enorm hoge resolutie is op papier ook een pluspunt, maar zolang dingen niet goed meeschalen levert het ook wat ergernis op vermoed ik. Ik vind eigenlijk dat de meeste nieuwe hasswell utrabooks qua prijs te hoog zitten ten opzichte van de Sony. Dat de yoga 2 pro misschien een beter apparaat is zal ik niet ontkennen, maar vaak wil je toch eerst een aantal goede reviews hebben voordat je daar een echt goed oordeel kan vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gele waas issues volgens notebookreview owners...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Je zou de Lenovo T440s nog kunnen bespreken, maar het is een beetje een long shot.
http://shop.lenovo.com/nl...440s/index.html#customize
14" prijzig (begint bij 1170 euro) & Business design.

Wel wat leuke dingen zoals mat FHD IPS scherm,
Er zit standaard een slome HDD in en een 16GB NGFF SSD (standaard slechts 16gb, maar voor de nabije toekomst wel leuk om een opslag HDD + snelle SSD combi te kunnen maken).
4GB onboard RAM, 1 slot uitbreidbaar.
Dedicated graphics mogelijk (Nvidia GT 730M)
Bijzonder prettig toetsenbord (backlit tegen meerprijs).

4 mm dikker dan de Vaio Pro en de helft zwaarder. Hij zal ook wel iets breder en langer zijn, maar ik kan (buiten de hoogte) geen afmetingen vinden.

Prijstechnisch past hij wel in deze categorie, hij heeft het stempel ultrabook, maar toch wel aan de grote kant, qua design & value for money is het vrij debatable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEnzo94
  • Laatst online: 11-08-2023

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Hoe zit het met chromebooks? Of vallen deze onder een andere categorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
Er is één chromebook die misschien in deze categorie valt en dat is de chromebook Pixel van google. Deze is echter naar mijn weten niet verkrijgbaar in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maevian
  • Laatst online: 22-07 14:06
De nieuwe macbook pro 13 retina is toch niet veel duurder als de vaio pro, en bevind zich nog zeker binnen het budget. De acuuduur is naar wat ik gehoord heb geweldig en de kwaliteits controle is bij de meeste apple producten dik in orde. Veel zwaarder als de air of de vaio pro is hij ook niet.
Of is het gewoon anti tweakers om een apple product in de bbg te zetten?
Ik ben zeker geen apple freak (heb zelf geen ekel apple product buiten een oude ipod nano), maar in de huidige markt vind ik de macbook pro 13 retina een prijs kwaliteit goed product.
Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet waar jij kijkt, maar de retina MBP (de goedkoopste) is €1329.
http://store.apple.com/nl/buy-mac/macbook-pro

4GB RAM in 2013 vind ik absurd, dus we upgraden het RAM, waarmee we op €1429 uit komen. Dat is de enige upgrade die we kunnen uitvoeren om binnen het budget te blijven.

De vaio pro met i5 en 4GB kost 1.039,00. Hierbij kunnen we gratis upgraden naar 256GB SSD en 8GB RAM. Waarmee we dus ongeveer €400 onder de prijs van de rMBP uit komen. Ten tijden van het opstellen van de topicstart betaalde je €1039 voor 8GB en 128GB SSD.

Daarnaast is de rMBP meer dan een halve kg zwaarder.

€400, een bak opslagruimte en 500 gram inleveren voor de iets snellere GPU en 'betere quality control' in de apple notebook lijkt mij een slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEnzo94
  • Laatst online: 11-08-2023

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Wat zijn de gedachten rond de Aspire E1 572-54206?? Nu in de aanbieding bij Saturn voor €529... zou je hier ook nog een beetje op kunnen gamen, denk aan League of Legends of CounterStrike:GO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:34
Ik heb de Acer V7 binnengekregen van wehkamp gisteren, maar nu vroeg ik me af of dit normaal is?
Het viel me meteen op tijdens t opstarten en net een filmpje afgespeeld op hoogste helderheid en je kunt t makkelijk zien. Het lijkt op backlight bleeding. Nu vraag ik me af wat ik t beste kan doen, terugsturen of omruilen? Iemand die mij kan helpen hiermee?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/28737664/20131203_224606.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/28737664/20131203_224639_LLS.jpg
Ik heb t hier gepost omdat t over een ultrabook gaat en een aparte topic leek me te veel voor mijn probleem?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Doe toch maar wel. Dit is het discussietopic voor de BBG van December, niet het algemene ultrabook topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvanbart
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-08 09:32
Ik vind het merkwaardig dat er nergens melding wordt gemaakt van de Thinkpad Yoga. Hij staat inmiddels wel in de Pricewatch, maar via de Lenovo site zijn veel meer configuraties mogelijk.

Ik heb de 'light' versie van de week besteld. Ik heb € 830 betaald voor een supersolide hybride laptop met core i5, 8GB geheugen 500GB harde schijf MET 16GB SSD cache in een M.2 slot.

Toegegeven, de resolutie van 1366x768 is niet indrukwekkend. Maar voor de rest: bizarre specs voor dat geld.

Enfin, als ie binnen is zal ik er verslag van doen. Hier vast een review:
http://www.ithacks.com/20...ovo-thinkpad-yoga-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
Je weet dat de Sony Vaio Pro voor nog minder te bestellen was op de site met echte 256 gb ssd en full hd scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvanbart
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-08 09:32
Er komt iets meer kijken bij een goede pc dan alleen maar de hoeveelheid RAM en hoe groot de SSD is he?
Er zit een immens verschil in de bouwkwaliteit van een Thinkpad en van de Sony Vaio.

Die discussie is volgens mij al vaak gevoerd hier en hoeven we niet over te doen. Ik hoef in ieder geval geen Vaio Pro, hoe leuk de specs ook zijn.

Hoe dan ook denk ik dat de Yoga voor velen een interessant apparaat kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
Ieder zijn eigen voorkeur. Niks mis mee. Ik wens jou in ieder geval veel plezier met je Yoga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
postvanbart schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:54:
Ik vind het merkwaardig dat er nergens melding wordt gemaakt van de Thinkpad Yoga. Hij staat inmiddels wel in de Pricewatch, maar via de Lenovo site zijn veel meer configuraties mogelijk.

Ik heb de 'light' versie van de week besteld. Ik heb € 830 betaald voor een supersolide hybride laptop met core i5, 8GB geheugen 500GB harde schijf MET 16GB SSD cache in een M.2 slot.

Toegegeven, de resolutie van 1366x768 is niet indrukwekkend. Maar voor de rest: bizarre specs voor dat geld.

Enfin, als ie binnen is zal ik er verslag van doen. Hier vast een review:
http://www.ithacks.com/20...ovo-thinkpad-yoga-review/
Dat vind ik helemaal niet indrukwekkend...
Het gewicht ligt toch een flink stuk hoger. Geen volwaardige SSD.
De belangrijkste spec is het meest crap: 768P, dat is echt niet acceptabel voor een laptop van meer dan 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39
Vinand schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:30:
[...]

Dat vind ik helemaal niet indrukwekkend...
Het gewicht ligt toch een flink stuk hoger. Geen volwaardige SSD.
De belangrijkste spec is het meest crap: 768P, dat is echt niet acceptabel voor een laptop van meer dan 600.
Ik vind ook dat het merkwaardig dat er nergens melding wordt gemaakt van de Thinkpad Yoga. Ik heb sinds een paar weken een Thinkpad Yoga (gekocht bij een shop in de pricewatch) met de volgende specs:

Core i7 4500U
8 GB RAM
256 GB SSD
802.11 ac
Full HD IPS with digitizer
Windows 8.1 Pro

Ik heb deze aangeschaft na eerst de Samsung Ativ Book 9 Plus en de Sony Vaio Pro overwogen te hebben. De Ativ viel voor mij af vanwege de matige specs (afgezien van het scherm) en de Sony Vaio Pro vanwege de naar mijn mening mindere bouwkwaliteit.

Het enige nadeel van de Thinpad Yoga is dat het niet de lichtste ultrabook is. Voordeel is dan wel weer dat je een notebook hebt die ook als tablet is te gebruiken.

Vooral de presentation mode vind ik erg handig als je op je luie stoel een beetje aan het surfen bent. De manier waarop het keyboard uitgeschakeld en beschermd wordt in de tablet mode is ingenieus te noemen. De stylus werkt ook prima, al is deze wat aan de dunne kant. Verder tot nu toe niets dan lof.
Pagina: 1