3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Dat ziet er goed uit inderdaad.Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 01:23:
Over home runs gesproken... een >4x zo hoge resolutie als de MBA. Vooruitgang: zo moet het.
Goed dat AMD ook meedoet, maar dit systeem heeft een helaas de 1366 x 768 resolutie, wat toch echt niet meer kan. En zo zie je weer AMD wordt weer gekoppeld met "inferieure" onderdelen, als ik het zo even mag zeggen. Erg jammer weer.Very nice.
Ik heb ook meer interesse in een 15" model. Ik had gehoopt op de 15" series 9 opvolger. 3200 x 1800 hoeft van mij ook niet gelijk, maar 1920 x 1200 IPS/PLS scherm zou ik goed genoeg vinden.EddoH schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 08:51:
En niet één 15" model....
Vind ik ook, een hogere resolutie is in principe nauwelijks merkbaar zoals bij de Retina maar het vreet wel aan je systeem resources. Ik ben overigens ook benieuwd naar de overige waarden van het scherm (helderheid, kleurenproductie, contrast etc.)Regeneration schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:14:
maar 1920 x 1200 IPS/PLS scherm zou ik goed genoeg vinden.
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Persoonlijk heb ik liever een mat scherm dat 400nit aan helderheid heeft, maar ja, je kunt niet alles hebben...
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Zoals het aanbod nu is zou ik kiezen voor mat non-touch :)Ik hecht veel waarde aan het eerste en weinig aan het tweede
Ecodan warmtepomp
Vooralsnog ben ik nog het meest enthousiast over de Samsung 9-serie update, als de behuizing gelijk blijft qua bouw en materialen dan heeft die in ieder geval de voorkeur. En een klein detail, heel fijn dat ze het touchpad eindelijk hebben uitgelijnd in het midden, in plaats van met de spatiebalk
Denk niet dat je over inleveren bouwkwaliteit kunt spreken, want het is een ander soort materiaal plus daarbij andere eigenschappen. Zoals jij het zegt: het voelt waarschijnlijk alleen maar minder stevig aan, maar is het niet.Cyclonist schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:56:
Ik heb de Sony Pro 11 en 13 inmiddels eens getest, vond het inderdaad ontzettend mooie en lichte apparaatjes maar daarbij is wel op bouwkwaliteit ingeleverd. Of althans, stevig zijn ze misschien wel, maar het voelt allemaal een beetje minder stabiel. Een beetje plastic-achtig, en wobbly constructie. Ik had van de Z een hogere pet op in ieder geval. Het touchpad viel ook tegen (relatief klein en het reageert niet heel geweldig).
Vooralsnog ben ik nog het meest enthousiast over de Samsung 9-serie update, als de behuizing gelijk blijft qua bouw en materialen dan heeft die in ieder geval de voorkeur. En een klein detail, heel fijn dat ze het touchpad eindelijk hebben uitgelijnd in het midden, in plaats van met de spatiebalk
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Ik lees redelijk veel verhalen over de slecht reagerende touchpad van de vaio pro en ook op filmpjes op youtube zie je gewoon dat dat ding niet goed werkt.Cyclonist schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:56:
Het touchpad viel ook tegen (relatief klein en het reageert niet heel geweldig).
En hierdoor valt ook deze laptop voor mij af, ik begrijp niet dat er gewoon geen enkele windows fabrikant een fatsoenlijk reagerende touchpad kan maken (op misschien Samsung na), hoe moeilijk is dat wel niet dat alleen Apple dit beheerst? Ik ben absoluut geen Apple liefhebber, net zo min als dat ik een Windows, Linux, of welk ander besturingssysteem liefhebber ben. Maar er is maar 1 koning op touchpad gebied en dat is Apple, de rest hobbelt er mijlenver achteraan met hun geklooi.
[ Voor 0% gewijzigd door Grindtegel op 22-06-2013 11:42 . Reden: typefoutjes ]
Touchpads zijn inderdaad een ramp op windows. Synaptics is de enige fabrikant die er enigszins in slaagt voldoende opties in hun drivers te stoppen om het geheel comfortabel in te kunnen stellen. Out of the box blijft het gewoon bagger.
Mijn mening is het tegenovergestelde. Ik snap nooit waarom men het zo vaak centreert en niet juist uitlijnt op het "typegedeelte", daarmee bedoel ik: ik wil mijn handen altijd zo zetten dat mijn wijsvingers op de F en de J liggen, dan is het in mijn ogen dus logisch als het touchpad hier recht onder zit, want in dat gebied komen je handpalmen/polsen dus het minst in de buurt. Het is misschien voor anderen iets kleins, maar ik kan geen enkele goede reden bedenken wat er beter zou zijn aan een gecentreerd touchpad. Eigenlijk ben ik me hier de laatste tijd steeds meer aan gaan ergeren. Een (in mijn ogen) goed geplaatste touchpad is een uitstervend ras lijkt wel, net als aparte muisknoppen, maar dat is weer een andere discussie.Cyclonist schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:56:
En een klein detail, heel fijn dat ze het touchpad eindelijk hebben uitgelijnd in het midden, in plaats van met de spatiebalk
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Moet zeggen dat ik er wel redelijk onder het indruk van het design was, zag er allemaal wel weer heel erg aantrekkelijk uit. Eindelijk een laptop waar niet alleen de binnenkant maar ook de onderkant strak afgewerkt was met een mooi egale afwerking en het Sony logo in het midden.
Paar punten wat me opviel:
- Het scherm zag er vergelijkbaar uit met mijn Z op gebied van kleurenproductie, iets wat ik niet zie bij de Samsung ativ 9 die er bij in de buurt stond.
- Glossy is gewoon behoorlijk vervelend vs half matte/anti glare wat Sony op de Vaio Z en S plaatst en Samsung matte op de series/ativ 9 (sorry darkstone, I know you love glossy)
- Heel erg licht... Heeeel erg licht. Merkbaar een stuk lichter dan de ativ book.
- Scherm heeft flex met het gebruik van touchscreen, niet zo erg als de T series, maar wel een stuk minder fijn in gebruik dan bijvoorbeeld de Samsung ativ books met touch of de Sony Vaio Fit met touch die er een eindje verder ook stond.
- Scherm voelt bij het touchscreen een beetje troefjes aan waar het display van Samsung een lekkere gladde feeling heeft.
- Laptop voelde erg koel aan.
- Toetsenbord heeft een flink diepere slag ten opzichte van de Vaio T, Vaio Z en de Ativ 9
- Behuizing heeft flex als je kracht zet, meer flex dan mijn vaio VPCZ2x, alsnog voelt het naar mijn idee wel erg stevig aan, lenovo/vaio Z hebben aangetoont dat flex juist kan staan voor stevig zijn. Schermpaneel was daarintegen wel een heel stuk harder en steviger dan mijn huidige Z en de S series... Of dit positief is voor de uiteindelijke stabiliteit weet ik niet...
- De adapter met Lan aansluiting en WPS is een innovatie die ik wel kan waarderen, ik denk dat veel mensen die met een Lan aansluiting werken hier wel voordeel van kunnen inzien, 1 kabel die stroom en netwerk voorzien ipv 2.
- Netwerkkaart is een Intel AC-7260 volgens apparaat beheer. De Wifi problemen van het preproductie model lijken me heel erg sterk bij de huidige laptop pro series met zo een soort beest van een netwerkkaart in het apparaat.
- Helderheid van het scherm was erg hoog, ik schat zo een 400 nits... Het leek een stuk helderder dan mijn Vaio Z, maar ik heb het dan ook niet bepaald in buitenlicht kunnen bekijken/vergelijken.
That's it, niet echt een waardige opvolger voor mijn Vaio Z vanwege het gebrek in specs enzovoorts... Maar alsnog was ik er overigens wel erg positief over (eerste indruk)... Het is zeker een all round geslaagd concept als ultrabook concurrent gezien de prijs niet al te extreem is zoals bij de Vaio Z, maar jammer genoeg had het toch iets perfecter gemogen naar mijn mening.
[ Voor 3% gewijzigd door Vinand op 22-06-2013 21:52 ]
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Je zou toch haast denken dat Sony daar juist actief reclame voor zou maken?Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:13:
De wifi connectie heeft niets met de wifi kaart te maken, maar alles met de antennes. Wel netjes dat ze er wifi AC in stoppen. Ik dacht dat dell daar de eerste mee was (standaard op de alienware lijn), maar die heeft nog geen systemen uitgeleverd.
Edit: Ik dacht dat Apple ook al een lange tijd standaard AC meeleverde op hun Macbooks...
[ Voor 9% gewijzigd door Vinand op 22-06-2013 22:30 ]
-welke Saturn??
-met een mat scherm zou de VAIO Pro beter tot z'n recht komen? (Touch mogelijk daar buiten gelaten)
-als het goed is, was in de winkel de laptop verbonden met wifi. Hoe vond je de reactiesnelheid tijdens het eventuele surfen?
-stond daar de 4 GB met 128 GB uitvoering opgesteld?
Thanks!
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Hij voelde erg snel aan maar dat was vanwege de SSD, er was geen internet verbinding...ck2000nl schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:44:
@Vinand:
-welke Saturn??
-met een mat scherm zou de VAIO Pro beter tot z'n recht komen? (Touch mogelijk daar buiten gelaten)
-als het goed is, was in de winkel de laptop verbonden met wifi. Hoe vond je de reactiesnelheid tijdens het eventuele surfen?
-stond daar de 4 GB met 128 GB uitvoering opgesteld?
Thanks!
- Saturn Leidsche Rijn (Thewall)
- 4GB met i5-4xxx (128GB SSD)
- Ik vind persoonlijk een mat scherm fijner vanwege het feit dat je flink minder reflecties krijgt. Mijn Vaio Z heeft dat ook en puur daarom zou ik het matte scherm boven een glossy + touch scherm kiezen. Ik ben ook erg mobiel en werk vaak buitenhuis met onze grote vriend: "de zon " op mijn laptop. Dit is nogmaals persoonlijk: Darkstone en sommige andere vinden glossy fijner dan een mat scherm.
Een touchscreen met Windows 8 is best prettig, maar de non-touch Samsung Book 7 waarop ik dit typ is momenteel wel mijn favoriet: een full HD non gloss scherm met een hoge helderheid, lange batterijduur, standaard mSATA drive, fullsize poorten en de mogelijkheid om 16GB intern te zetten.
De reflecties liggen echt aan het feit hoe helder het scherm ingesteld kan worden. Bij mijn Alienware (waarschijnlijk het meeste glossy scherm ter wereld) kan het scherm relatief helder, en daardoor heb ik indoor nauwelijks last van reflecties.arnoud_h schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:31:
Er zijn vrij weinig situaties waarin ik een glossy scherm prettiger vind werken dan een mat scherm. Je moet wel erg optimale omstandigheden hebben om geen reflexies te hebben.
Leuke marketing, en ik ben het met je eens dat het een leuke apparaat is, alleen slaat de prijs nergens op. Zeker niet ten opzichte van de Asus N56, Lenovo Y5xx of de Dell Inspiron 15R SE (bang voor your bucks).Een touchscreen met Windows 8 is best prettig, maar de non-touch Samsung Book 7 waarop ik dit typ is momenteel wel mijn favoriet: een full HD non gloss scherm met een hoge helderheid, lange batterijduur, standaard mSATA drive, fullsize poorten en de mogelijkheid om 16GB intern te zetten.
Nu vraag ik me af wat jullie momenteel aan zouden raden voor voornamelijk programmeerwerk. De gewenste laptop heeft dan iig een 1080p scherm nodig en een rappe SSD voor een prijskaartje van zeg maar tot de 11/1200 Euro. Via de zoekfunctie kwamen ook de Dell XPS 14z of een Samsung 5 Serie eruit. Ik heb momenteel zelf tot eind Augustus de tijd om een laptop te kopen.
Ecodan warmtepomp
Ik bedoelde uiteraarde de 9 serieJT schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:30:
Samsung 5 serie? Pak dan een 9 serie...Maar imho zijn er nu 3 uberbooks: XPS13 is maximale bang for the buck als je kan leven met een spiegelend scherm (wel erg helder scherm), UX31 met het beste tobo en zeer goed scherm en dan de Pro 13 als lichtste en full size poorten en zeer goed scherm. Ws ook snellere SSD dan die andere 2.
Voor nu zal ik even focussen op de UX31 of de Pro 13
Die hebben allebei max een 1366 x 768 scherm.Salmon schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:19:
Via de zoekfunctie kwamen ook de Dell XPS 14z of een Samsung 5 Serie eruit.
Als verder Haswell gewenst is, is volgens mij momenteel enkel de Sony Pro een optie. Samsung komt nog met de Ativ book 9 maar die wordt pas op zijn vroegst in augustus verwacht. Het is verder heel erg stil met het aankondigen/uitbrengen van Haswell ultrabooks/thin and lights...
Ja precies wat jij zegt, vind het momenteel ook echt opvallen stil rond het uitbrengen van Haswell ultrabooks. De Ativ book 9 is inderdaad een mooie laptop, alleen kost de Plus versie 1400 Euro en heeft de Lite versie een 768p beeldscherm. Voor nu of deze zomer is eigenlijk de Pro 13/11 een optie met Haswell.Regeneration schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:22:
[...]
Die hebben allebei max een 1366 x 768 scherm.
Als verder Haswell gewenst is, is volgens mij momenteel enkel de Sony Pro een optie. Samsung komt nog met de Ativ book 9 maar die wordt pas op zijn vroegst in augustus verwacht. Het is verder heel erg stil met het aankondigen/uitbrengen van Haswell ultrabooks/thin and lights...
14.1" 1920x1080 touchscherm, wel glossy helaas
Linkje voor de geinteresseerden, http://www.alternate.nl/A...ook/html/product/1084674/
[ Voor 16% gewijzigd door fiftyfive op 05-07-2013 19:05 ]
2KG noem ik alleen net niet bepaald thin & light, wel fijn dat Acer IPS breed in gaat voeren over de gehele lijn! Lijkt mij wel een waardig opvolger van de Vaio S15 mits de koeling voor een keer eens een beetje redelijk is bij Acer.fiftyfive schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:02:
De nieuwe Aspire V7 van Acer is nu te bestellen op sommige webshops. Misschien interessant voor mensen die niet al te veel willen betalen voor een ultrabook maar wel iets lichts willen hebben.
14.1" 1920x1080 touchscherm, wel glossy helaas. Core i5 Haswell processor. Waarschijnlijk met vervangbare geheugen en hardeschijf.
Linkje voor de geinteresseerden, http://www.alternate.nl/A...ook/html/product/1084674/
[ Voor 7% gewijzigd door Vinand op 05-07-2013 19:50 ]
Dit is voor zover ik weet een primeur. Waar er al een tijdje een 13.x" en 15"x zijn met full HD resolutie, bleef de 14.x" altijd steken op maximaal 1600 x 900. Ik ben benieuwd of het ook daadwerkelijk 1920 x 1080 is en niet een foutje is in de product beschrijving van de webshop(s).fiftyfive schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:02:
14.1" 1920x1080 touchscherm,
De Zenbook U500 meet op het dunste punt slechts 6 millimeter en beschikt over een Full-HD IPS Beeldscherm met Touch. Daarnaast beschikt de U500 over een krachtige Intel® Core™ i7 Quad-Core processor en een Nvidia GT650M. De Zenbook U500 is vanaf deze week verkrijgbaar.
Neem aan dat het om een Haswell CPU gaat. Dus langzaam komen er meer Haswell opties op de markt!
Mocht dit je aandacht hebben getrokken, dit vind ik zelf eigenlijk niet interessant. Het grootste deel is waarschijnlijk gewoon een stuk dikker. Zie bijvoorbeeld de specs van de U500VZ, die een maximale dikte heeft van ~2 cm.Koerski schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:45:
De Zenbook U500 meet op het dunste punt slechts 6 millimeter
Haha, nee. Het marketing praatje had ik wel achterwege kunnen laten. Maar dacht dat er weer een Haswell ultrabook optie bij zou komen maar het lijkt er toch niet op.Regeneration schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 22:15:
[...]
Mocht dit je aandacht hebben getrokken, dit vind ik zelf eigenlijk niet interessant. Het grootste deel is waarschijnlijk gewoon een stuk dikker. Zie bijvoorbeeld de specs van de U500VZ, die een maximale dikte heeft van ~2 cm.
Heb alternate.nl hierover gemaild en ze hebben het nagevraagd bij de leverancier voor me. Het is echt een 1920x1080 scherm. Voor 800 euro een fullhd ips, core i5 haswell. Ben alleen benieuwd hoe de batterijduur is en jammer van de kleur, goud is niet mijn ding.Regeneration schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 01:04:
[...]
Dit is voor zover ik weet een primeur. Waar er al een tijdje een 13.x" en 15"x zijn met full HD resolutie, bleef de 14.x" altijd steken op maximaal 1600 x 900. Ik ben benieuwd of het ook daadwerkelijk 1920 x 1080 is en niet een foutje is in de product beschrijving van de webshop(s).
http://www.engadget.com/2...40s-thinkpad-coming-soon/The "ultimate business Ultrabook" T440s isn't fully detailed at this point, but there are a few other specs and options on show, including a 14-inch 1,920 x 1,080 IPS display.
Mooi om te weten. Dit beloofd wel wat. En goud als kleur zou ik ook nooit nemen, maar ze komen vast nog wel met andere kleuren.fiftyfive schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 07:37:
[...]
Heb alternate.nl hierover gemaild en ze hebben het nagevraagd bij de leverancier voor me. Het is echt een 1920x1080 scherm. Voor 800 euro een fullhd ips, core i5 haswell. Ben alleen benieuwd hoe de batterijduur is en jammer van de kleur, goud is niet mijn ding.
En nog een 14" met 1920 x 1080. Mooi.Cyclonist schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:50:
Niet de allerlichtste notebook, maar voor een Thinkpad heel aardig:
[...]
http://www.engadget.com/2...40s-thinkpad-coming-soon/
[ Voor 23% gewijzigd door Regeneration op 09-07-2013 19:53 ]
De duitstalige notebookcheck review van de E6540 is inmiddels verschenen (http://www.notebookcheck....90M-Notebook.96600.0.html)Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 01:12:
Wanneer komt de E6540?
Edit: en nu ook de engelstalige. http://www.notebookcheck....90M-Notebook.97595.0.html
[ Voor 17% gewijzigd door TheByteBoy op 22-07-2013 09:45 ]
Ik had gehoopt dat haswell voor een accu boost zou zorgen in de E6540, maar dat valt dus tegen. De grafische kaart is interessant, maar dat wordt lichtelijk verpest door de koeling. Ik krijg in elk geval niet het idee dat het een upgrade is tov. mijn E6520.
Welcome back!Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:06:
Ja, en wat een teleurstelling. Ik zie throtteling, meer fan noise en een lagere accuduur dan de E6520. Verder zit er een low-gamut scherm op.
Ik had gehoopt dat haswell voor een accu boost zou zorgen in de E6540, maar dat valt dus tegen. De grafische kaart is interessant, maar dat wordt lichtelijk verpest door de koeling. Ik krijg in elk geval niet het idee dat het een upgrade is tov. mijn E6520.
Arctic rose kon ik me nog overheen zetten, maar toen ik de laptop aanzette zat ik al meteen pixels te tellen, die waren zo groot en klein in getal, dat ik al snel op 1366x768 uitkwam, en niet op 1920x1080.
Ik heb Alternate al gebeld en op de hoogte gesteld. Waarom het nog (steeds) niet aangepast is, is mij een raadsel. Maar wees gewaarschuwd dus.
Op dit moment schrijf ik dit op een Ativ Book 7. Heerlijke laptop. Vooral het erg goede scherm, dat mat is, heeft me over de streep getrokken. Alhoewel als je nog steeds een XPS 13 kan bestellen voor 1000 euro, met 8GB ram en 256GB ssd, dan zou ik die toch ook heel sterk overwegen. Ik moet het doen met 128GB (voorlopig, komt vast nog wel een keer een 256GB in).
Hmm, kan ik deze nog terugsturen denk jeVerwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:19:
€1000? Ik kom op € 877 voor de XPS 13 met 1080p, 8GB RAM en 256GB SSD.
[ Voor 28% gewijzigd door Marc Rademaker op 25-07-2013 16:58 ]
Geen Ultrabook
Haswell i7-4800MQ,
1920x1080 AU Optronics B156HW0 (hadden nog wat XPS-15 voorraden), geen IPS, TN+
128GB SSD is optie, naast wat stoffige HD's.
90 Wh batterij!!
Huidige deal: 1200-1400 Euro (Korting!)
Configureren maar. Tuurlijk, geen blingbling, je vrouw of vriendin zal hem niet strelen (weer een pre) en het is geen Precision. Deze configuratie komt er wel behoorlijk dicht bij met zijn discrete GPU. Een gamebak zal het natuurlijk nooit worden.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
De XPS 15 is B156WH01 i7, en is een glossy paneel.teacup schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 18:16:
1920x1080 AU Optronics B156HW0 (hadden nog wat XPS-15 voorraden), geen IPS, TN+
Ik heb zelf de E6520. Ik vind het een erg goede notebook, de specs staan in mijn signature. Echter zou ik liever een thinkpad halen als die 2e-hands te verkrijgen waren: lichter, beter touchpad, beter scherm.
Ik heb de nieuwe VIP actie gebruikt. Daarmee kan je op elke laptop 10% korting krijgen. Verder zit er nog 3% shopkorting bij ofzo.Marc Rademaker schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:35:
[...]
Hmm, kan ik deze nog terugsturen denk jeEn welke code gebruik jij? Moet zeker via shopkorting? En dan met 50 euro kortingscode... Mooie deal 877 euro voor zo'n laptop. Maar ik wil er niet nog een week op moeten wachten...
Zie dell.nl/vip. Na aanmelding krijg je een kortingsbon toegestuurd.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
http://www.notebookcheck....537-Notebook.98160.0.html
Met een 65Wh accu haalt het ding een accuduur van 7½ uur wat nog altijd minder is dan de V131, wat best aardig is. Verder is de koeling erg goed (70° onder prime95+furmark, wat natuurlijk niet gek is gezien het TDP van 15w).
Verder de gebruikelijke fails: fast ethernet en glossy TN <200cd/m. Als ze er nu een keer een beter scherm in doen... Momenteel zijn er een paar laptops met een goed scherm rond de €600, maar geen daarvan heeft een goede mobiliteit. Een gat in de markt lijkt mij.
http://www.notebookcheck....aii-Notebook.99264.0.html
+: 15,6" full hd ips, haswell, geforce 750m, msata slot, 650 euro, 7,5 uur op de accu, upgradable alles
-: bouwkwaliteit, trackpad, standaard geen ssd
Opvallend is dat er zo veel verschil zit in verbruik tussen Haswell full voltage en Haswell ulv. Een Haswell full voltage lijkt niet (of hooguit niet veel) zuiniger dan een ivy bridge full voltage (bv E6530 vs E6540). Iedere Haswell ulv met 40-60Wh haalt meteen 7-8 uur op de accu (mb air, inspiron 15r, bovenstaande acer).
Ik had verwacht dat de verschillen tussen ulv en full niet zo groot zouden zijn...
http://www.anandtech.com/...eview-core-i74500u-tested
Ik moet zeggen dat dat, en de minimum dual-band wifi, en de minimum 16GB SSD, toch positieve dingen zijn voor de markt. Het is alleen jammer dat fabrikanten de normale markt zo links laten liggen. De asus N56 is de haast enige zinvolle vooruitgang geweest de afgelopen 2 jaar in het mainstream segment.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 16:43 ]
Sony Vaio Pro 13
Acer Aspire V7
Acer Aspire V5
Acer Aspire E1
Samsung ATIV Book NP9xx
Samsung Ativ Q
HP ProBook 430
Sony Vaio Duo 13
Apple MacBook Air
Waarbij sommigen nog te betwijfelen valt of het wel een echte "ultrabook" is. Echt schrikbarend weinig...
Maar het duurt inderdaad gruwelijk lang. Ik snap niet waarom het zo lang moet duren. In het mainstream segment is het helemaal erg, de enige laptops die nu met haswell beschikbaar zijn zijn de laptops die vorige generatie hard werden afgeraden vanwege een gebrek aan kwaliteit...
Dit is de slechtste intel launch die ik tot nu toe heb meegemaakt. En dan reken ik het chipset debacle met sandy bridge mee. Toen wisten we tenminste wat we konden verwachten.
Wauw. Een acer laptop die een silver award krijgt op anandtech. Acer heeft duidelijk veel dingen verbeterd de afgelopen jaren.
Dat ziet er inderdaad goed uit. Ik vind het ook prijzenswaardig hoe Acer bezig is. Een V7 variant is inmiddels goed verkrijgbaar in Nederland pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii. Het is een iets minder model dan in de Anandtech review, maar naar mijn inzien beter gezien de lagere prijs.Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:45:
http://anandtech.com/show...eview-everything-you-need
Wauw. Een acer laptop die een silver award krijgt op anandtech. Acer heeft duidelijk veel dingen verbeterd de afgelopen jaren.
met 1440p
Jammer dat ze het scherm niet even een upgrade hebben gegeven naar een hogere sRGB dekking.
Het was natuurlijk geen verassing dat de accuduur flink omhoog zou gaan met de haswell versie. De ivy bridge versie gaat gewoon nodeloos inefficiënt met energie.
Echter, in tegenstelling tot de inspiron 15R zijn de specs behoorlijk indrukwekkend voor de prijs. Voor € 639 ex. krijg je een i5 ulv, mat 1080p scherm en HD 8850m (= GT 750m class performance) in een chassis van 2.3kg met de grootste batterij (65Wh).
Een pagina terug zaten we te schreeuwen om het feit dat er zo weinig relatief lichte laptops zijn in dit prijssegment met 1080p. Alles is > 2.7kg. Ik had niet gedacht dat onze wensen zo snel zouden worden vervuld.
http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/latitude-3540-laptop/pd (prijzen ex. btw)
Zien jullie trouwens dat de variant met HD 8850m en 1080p scherm goedkoper is dan de variant zonder die GPU en 768p touchscreen? Wat is daar nu weer de logica van.. Het scheelt ook niet een beetje, maar gewoon €100

Acer heeft nu een serieus alternatief:Avenger84 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 23:26:
ik blijf trouw af en toe eens bijlezen in dit topic, maar zit toch richting die nieuwe zenbooks te denken. Jammer dat het nog even duurt voordat ze er zijn..
pricewatch: Acer Aspire S7 392-74508G25twss
i7 4500u
256SSD (2x 128GB Raid 0)
2560x1440 IPS Touch panel
8GB intern
Afgaande op de reviews doet ie, ook qua bouw kwaliteit, niet onder voor de Zenbook. Qua prijs denk ik dat Acer wint.
http://www.theverge.com/2...cer-aspire-s7-review-2013
http://www.laptopmag.com/...r-aspire-s7-392-6411.aspx
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 14-09-2013 07:18 ]
Gevoelsmatig weet ik niet of ik wel met Acer wil rondlopen. Ja heel kinderachtig, gezien de reviews bijzonder positief zijn. Eens kijken wanneer die zenbook uikomt hoe ze met elkaar vergelijken
Heeft Asus dan wel een AAA naamAvenger84 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:20:
Met wat Asus aagekondigd heeft qua prijs, moet Acer daar wel onder kunnen blijven ja.
Gevoelsmatig weet ik niet of ik wel met Acer wil rondlopen. Ja heel kinderachtig, gezien de reviews bijzonder positief zijn. Eens kijken wanneer die zenbook uikomt hoe ze met elkaar vergelijken
Ik heb die S7 nu 3 dagen, en heb hem ook al 3 dagen meegenomen. Naar kantoor, klanten en in de kroeg (vriend wilde hem graag zien).
Niets dan goede reacties. Sterker, mensen willen hem aanraken
Het enige is dat ik zou kijken of er een 1080p variant komt ipv een 1440p die ik heb. Retescherp (tekst lezen is heerlijk), maar 1080p werkt lekkerder ivm met scaling.
Ik ben wel benieuwd hoe die dan beter gaat zijn. Als ik afga op de reviews is vrijwel alles top aan de Acer, met uitzondering van de toetsenbord lay out.Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:25:
De zenbook zal wel beter zijn. Maar dat is ook niet zo gek, die kost €700 meer dan de acer met identieke specs volgens de adviesprijzen.
Wel grappig dat Asus zelfs Acer heeft gekopieerd met Gorilla glass op de deksel.
Heb ik ookAvenger84 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:20:
Gevoelsmatig weet ik niet of ik wel met Acer wil rondlopen. Ja heel kinderachtig, gezien de reviews bijzonder positief zijn.
Ik schat Asus gevoelsmatig wel iets hoger in dan Acer. AAA? nee dat niet.PWM schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:08:
[...]
Heeft Asus dan wel een AAA naam(Serieuze vraag
).
[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 14-09-2013 13:36 ]
Die is dan ook flink lichter, het is maar net wat belangrijker isPhilflow schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:34:
[...] Blijft gewoon vreemd om >1000 eur uit te geven voor een Acer. Voor Apple of Sony zou ik dat eerder doen. Slaat waarschijnlijk nergens op want afgaande op de reviews is de Acer degelijker dan bijvoorbeeld de Sony Vaio Pro.
http://www.pcadvisor.co.u...3-xps-15-hands-on-review/

De 15.6" komt met 3200 x 1800. De 13 met 16GB, aardig.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 11:15 ]
Ik neem aan dat de 13" met een bizar goede accuduur gaat komen. Zijn de modellen met Ubuntu ook €100,- goedkoper dan de Windows modellen?Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:28:
XPS 13/15 sighted:
http://www.pcadvisor.co.u...3-xps-15-hands-on-review/
[afbeelding]
De 15.6" komt met 3200 x 1800. De 13 met 16GB, aardig.
Ecodan warmtepomp
Ecodan warmtepomp
Dell XPS 13: 1920x1080 IPS, Touch/Geen touch, i5 of i7, Windows 8.1/Ubuntu, 6-19mm.
Dell XPS 15: 3200x1800 IPS, i5 of i7, Windows 8.1/Ubuntu, tot 16GB RAM, 1TB HDD/32GB Cache en volgens mij ook nog een 8870M (gelijk aan 750M), maar dat kan ik ook ergens anders gelezen hebben..
Prijzen waren niet bekend
[ Voor 22% gewijzigd door tweegroenethee op 02-10-2013 14:11 ]
XPS 11, 2560x1440, 1,1kg

De XPS 15 vind ik ook indrukwekkend. Toe ik hem zag dacht ik meteen 'meh weer een overpriced laptop met low-voltage prut', maar het blijkt dus dat ze er een quadcore in hebben gehoord. Dat belooft wat.
http://shop.lenovo.com/us/en/laptops/thinkpad/x-series/x240/
Thinkpad X240. Geen optie tot 1080p IPS, geen optie tot full voltage CPU, niet eens 28w CPU's =

Daar gaat mijn hoop op de enige laptop die nog een beetje fatsoenlijke bouwkwaliteit heeft met full-voltage onder de 2KG.
Zelfs de T440s en T440s hebben een low-voltage CPU.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 23:40 ]
pricewatch: Lenovo Thinkpad Yoga 20CD0038MH
pricewatch: Lenovo Thinkpad Yoga 20CD000MMH
Misschien met 3200*1600 scherm, wat dan weer een suf RGBA scherm is met de helft van de opgegeven resolutie. Of nog minder. Notebookreview owners klagen over groene waas.
En de long awaited HP ZBook:
pricewatch: HP Zbook 15 F0U59ET
15.6" 2.83kg
pricewatch: HP Zbook 17 F0V57ET
17.3" 3,48kg
Ehh ja. Misschien volgend jaar.
pricewatch: Sony Vaio Tap 11 SVT1121B2EW
Apart, volgens AnandTech heeft de XPS 15 een quadcore cpu met een tdp van 37W tov een 46W dualcore. Of is dit normaal?Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:38:
De XPS 15 vind ik ook indrukwekkend. Toe ik hem zag dacht ik meteen 'meh weer een overpriced laptop met low-voltage prut', maar het blijkt dus dat ze er een quadcore in hebben gehoord. Dat belooft wat.
http://www.anandtech.com/...ahigh-resolution-displaysOn the performance side of the spectrum, the XPS 15 also gets scaled up. Dell offers two CPU options: the i5-4200H (2.8-3.4GHz dual-core, 47W TDP, HD Graphics 4600) or the i7-4702HQ (2.2-3.2GHz quad-core, 37W TDP, HD Graphics 4600). And no, you’re not going crazy: the quad-core part is a lower TDP than the dual-core part, but Dell makes up for it by including a GeForce GT 750M 2GB GDDR5 with the quad-core configuration.
Misschien tijd om een apart topic te openen over de nieuwe XPS modellen. Ze komen volgens Tweakers deze week uit. Ik ben erg benieuwd naar de eerste gebruikservaringen.
Ultrafaal. 2,84kg en 3,48kg is nog zwaarder dan 15" en 17" 4 jaar terug wasVerwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 00:20:
En de long awaited HP ZBook:
pricewatch: HP Zbook 15 F0U59ET
15.6" 2.83kg
pricewatch: HP Zbook 17 F0V57ET
17.3" 3,48kg
Ecodan warmtepomp
HP = HoofdPijn...JT schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:47:
[...]
Ultrafaal. 2,84kg en 3,48kg is nog zwaarder dan 15" en 17" 4 jaar terug was

Anyway: Sony tap 11 is erg leuk, na gespeeld te hebben als enige minpunt niet bepaald overtuigd van de meegeleverde keyboard. Typen voelt behoorlijk cramped aan, vind de Pro 11 nog beter aanvoelen en daar was ik ook al niet te positief over de keyboard. Wel alsnog 10x beter dan de Surface pro touch en keyboard cover...
http://www.dell.com/nl/p/xps-13-9333/fs
NL:
XPS 13, i5, 8GB, touch, 128GB: €1199
XPS 13, i7, 8GB, touch, 256GB: €1379
US:
XPS 13, i3, 4GB, non-touch, 128GB: $999
XPS 13, i5, 8GB, touch, 256GB: $1299
XPS 13, i7, 8GB, touch, 256GB $1599
[ Voor 57% gewijzigd door Tk55 op 15-11-2013 11:15 ]
Ecodan warmtepomp
De ivy bridge versie was trouwens duurder bij introductie, maar destijds zakte de prijs vrij snel. Toen beargumenteerde ik nog dat je beter de UX31A kon nemen
Het is ook weer NBBG tijd. Ik zal zo een topic aanmaken voor deze categorie.
Ecodan warmtepomp
Dat je nu voor meer geld minder opslag krijgt is wel jammer..
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2013 11:47 ]
Ecodan warmtepomp
http://www.dell.com/nl/p/xps-15-9530/fs
Zijn hier nog mensen met interesse voor een kleine review mijner zijde?