[NBBG Aanschaf] Basis notebook februari 2012 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011

De NBBG van februari is gepubliceerd. In dit topic kan over de modellen in het Basisnotebook-segment gediscussieerd worden

Je kunt hier terecht met vragen, opmerkingen en andere discussiepunten die betrekking hebben op de NBBG. Heb je zelf een model in de NBBG op het oog maar twijfel je? Of heb je hem al gekocht maar heb je vragen. Plaats hier dan je overwegingen en alternatieven.

Basisnotebook Juni 2011

Dell XPS 15
http://www.dell.com/nl/p/xps-l502x/pd
(of meer specifiek http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1. voor hoelang die link nog geldig blijft.)
Alternatieven
pricewatch: Asus K53SC-SX404V
www.dell.com/nl/p/inspiron-17r-n7110/pd (specifiek)
pricewatch: Medion Akoya P6631 Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die link verwijst dus niet meer naar de juiste config. Typisch dell.

Maar volgens mij heeft dell nog ergens een blunder gemaakt. De config achter http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 heeft een i5, 3GB, 500GB hdd (5400rpm) en een GT525m. Maar, je kan gratis upgraden naar het 1080p scherm! Dat is nog een veel betere deal dan degene die er stond.

Edit: en hij is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Hulp bij mijn keuze voor laptop.
niet te shiny beeld,
misschien in toekomst video bewerking van HD pro camera.
Wat simpel werk met fotoshop.
Scherm hoeft niet zo heel nodig HD te zijn.
goed kunnen parren en rarren
inkijk hoek goed (ook als je scherm iets verder naar voren/achteren gekanteld staat.
15 inch,
Speel nooit games.
liefst tussen de €500-800,-

Heb ik voldoende aan een i5 prosessor?

BTO:
http://www.bto.eu/html/co...D=1&ProductID=551&lang=nl

mediamarkt:
http://www.mediamarkt.nl/...s2m_type=3&s2m_channel=70

Dell:
http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l502x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De BTO is fink buiten je budget. Zo goed is hij niet eens, en je moet nog een OS, mat scherm, en grotere batterij als upgrade nemen (anders heb je 2.5u accuduur). Dan zit je aan de €1000. Simpelweg geen optie lijkt mij.

Verde, je bent gedoemd tot een glansscherm. Tenzij je de N53 neemt. Daar had ik gisteren nog iets over geschreven in het andere topic:
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:49:
De XPS 15 met backlit toetsenbord is een paar euro duurder (of een paar tientjes duurder, als je voor 3-jaar in home garantie gaat). Er zijn precies 2 redenen waarom je de asus zou overwegen:
• De asus heeft, in bepaalde uitvoeringen, een mat scherm. Ik heb overigens geen idee welke uitvoeringen precies. Dat wisselt. Het XPS 15 scherm is overigens een stuk beter. Maarja als je perse een mat scherm wilt?
• De asus heeft 2 jaar garantie. Maar dat argument gaat niet op. Om de zoveel tijd is garantie goedkoop bij de XPS 15, en 'om de zoveel tijd' is toevallig vandaag.

Voor de kortingsbonnen, raadpleeg Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
De N53 is de enige laptop die ik ken met een mat scherm in jouw prijsklasse. Helemaal aan de bovenkant van jouw prijsklasse overigens. En de XPS heeft gewoon heel wat streepjes voor op de N53.

De asus die jij linkt zou ik ook niet nemen. De XPS is (zonder 1080p scherm) 70 tot 80 euro goedkoper. Dat is een te groot prijsverschil om nog te twijfelen tenzij je erg specifieke eisen hebt (e.g. 'maximaal 2.7kg' en 'perse een numpad'.)

Ik raad overigens ten zeerste het 1080p scherm aan als je voor de XPS gaat. Daarmee schaf je de laptop aan met het beste scherm onder de €2000 ongeveer. Raadpleeg die link ik mijn quote voor een overzicht van dell-prijzen. De website is echt een ramp qua overzichtelijkheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
Het is idd een kl*te site.
Ik ben er iig uit het wordt een dell xps, nu alleen twijfel welke ik moet nemen.
XPS 15 (n02x5m09) of 17 (n00x7m27epp).
Ze komen beide rond de €800,-
Mijn reden van twijfel zijn:
XPS 17:
+ 3GB FHD 3D scherm
+ 9cel batterij
+ wireless-N 1030+ bluetooth

- 6MB

XPS 15:
+8 MB

-6cel batt
-2GB FHD (B+RGLED TL) of is dit een + tenopzichte het 3D scherm hierboven?
-wireless-N 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey. Als je de epp variant van de XPS 17 kiest kom je inderdaad €200 goedkoper uit dan de afgelopen 2 maanden...

Beide systemen zijn gelijkwaardig wat mij betreft. De XPS 15 heeft een ietsje beter scherm en is mobieler, de PS 17 heeft een betere grafische kaart en optie tot 2 harde schijven. En 3D functionaliteit. De keuze moet je vooral maken op basis van de gewenste groote van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:20

amas

Law of Nature: Chaos

Ik heb besloten om voor mijn studie een notebook aan te schaffen. Ik hoef er helemaal geen complexe dingen mee te doen. Digitale boeken weergeven, hier en daar eens een presentatie maken/weergeven en misschien thuis een film kijken oid. Uit deze eisen heb ik besloten niet meer dan €500 uit te geven en ben uiteindelijk uitgekomen op pricewatch: Asus X54HY-SX032V. Hij is in andere NBBG op GoT ook al een aantal keer aanbevolen. Maar ik heb nog de vraag of het veel zin heeft om er een SSD als de pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB in te zetten (als vervanging van de HDD). Ga je een grote snelheidswinst merken bij zo'n 'bottom-rank' notebook? M.a.w. is het de ~€90,- waard?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 21:56:
Hey. Als je de epp variant van de XPS 17 kiest kom je inderdaad €200 goedkoper uit dan de afgelopen 2 maanden...

Beide systemen zijn gelijkwaardig wat mij betreft. De XPS 15 heeft een ietsje beter scherm en is mobieler, de PS 17 heeft een betere grafische kaart en optie tot 2 harde schijven. En 3D functionaliteit. De keuze moet je vooral maken op basis van de gewenste groote van het scherm.
Wat houd de epp variant in want ik zie niet echt veel verschil met de n00x7m07 die toch 200,- duurder is, alleen 8Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan. Ik heb werkelijk geen idee.
TheAmassama schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 22:11:
Ik heb besloten om voor mijn studie een notebook aan te schaffen. Ik hoef er helemaal geen complexe dingen mee te doen. Digitale boeken weergeven, hier en daar eens een presentatie maken/weergeven en misschien thuis een film kijken oid. Uit deze eisen heb ik besloten niet meer dan €500 uit te geven en ben uiteindelijk uitgekomen op pricewatch: Asus X54HY-SX032V. Hij is in andere NBBG op GoT ook al een aantal keer aanbevolen. Maar ik heb nog de vraag of het veel zin heeft om er een SSD als de pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB in te zetten (als vervanging van de HDD). Ga je een grote snelheidswinst merken bij zo'n 'bottom-rank' notebook? M.a.w. is het de ~€90,- waard?
Dat is zeker een goede keuze. De enige reden dat ik de persoon hierboven niet aanraad een goedkoper model te nemen met SSD, is dat een goed scherm de enige upgrade is welke nog significanter is dan een SSD. Boven de minimale prijs waarvoor je een goed scherm kan krijgen: altijd een SSD nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 21:56:

Men is bekend dat de EPP varianten zonder BTW berekend worden tijdens configuratie?
Dat zou zomaar die €200 verklaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope. Ik crawl alleen de DHS varianten. Die zijn altijd inclusief btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 00:19:
Nope. Ik crawl alleen de DHS varianten. Die zijn altijd inclusief btw.
Ik zie net inderdaad dat via de sheet 859,- als eindprijs komt, das wel scherp indd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
De SSD komt er ook wel in, wacht alleen nog even, vind ze nu nog te duur. 750 gb heb ik niet echt nodig in de laptop, dus als de prijzen dalen dan komt er een mooie ssd schrijf in. Ga toch voor de 17 versie. De laptop komt het huis niet uit, dus heb geen last dat hij wat lomp is qua vervoer en heb dan toch een 3d scherm...
Kan iemand mij vertellen of hier nu standaard verlicht toetsenbord op zit? Want als ik via de hmujk gebruik kan ik het trucje niet toepassen wat ik las...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zit er niet in. Voor de XPS 15 is er een url-modificatie truuk, maar voor de 17 werkt dat niet. Je kan hem nabestellen voor ongeveer €40. Informeer in [Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2.

En er passen dus 2 harde schijven in de XPS 17.
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 00:22:
[...]

Ik zie net inderdaad dat via de sheet 859,- als eindprijs komt, das wel scherp indd....
Zonder cashback actie. En de sheet maakt een fout met de verzendkosten. Uiteindelijk betaal je -i kid you not- € 728. Je krijgt dan het 3D scherm, 6GB RAM, 750GB hdd, een GT555m, en een 3D bril.

Edit: wacht, een rekenfout. Vorige week heeft dell de minimumtarieven van de kortingsbonnen iets gewijzigd waardoor je op € 768 uitkomt. Al kan je alsnog de 10% korting krijgen via dell.nl/epp (en wat url-gehack). Als iemand daarin geinteresseerd is kan je beter even DMen...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 00:28:
Zit er niet in. Voor de XPS 15 is er een url-modificatie truuk, maar voor de 17 werkt dat niet. Je kan hem nabestellen voor ongeveer €40. Informeer in [Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2.

En er passen dus 2 harde schijven in de XPS 17.

[...]

Zonder cashback actie. En de sheet maakt een fout met de verzendkosten. Uiteindelijk betaal je -i kid you not- € 728. Je krijgt dan het 3D scherm, 6GB RAM, 750GB hdd, een GT555m, en een 3D bril.
728,- gaat mij hier niet lukken, of doe je daar een HMUJK korting overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HMUJK of shopkorting cashback. En zie mijn edit.

nog-een-edit:
nvm. De 9.75% truuk werkt dus niet. Je komt dan op 7% uit. En dat valt best mee qua nut. Dan kan je beter via de normale manier bestellen, en dan accidental damage protection -oid- erbij nemen. €772 na cashback.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2012 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Ik vind die Asus K53SV ook nog wel een interesante kandidaat. Maar ja is idd wel wat ouder. Maar je krijgt wel een Corei5 en een GT540 terug. (aangezien Nvidia niks nieuws in deze klasse heeft. Enige nadeel is dat ie geen usb 3.0 (als ik het goed gezien heb). De vraag is of je een laptop anno 2012 zonder usb 3.0 kunt aanprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Valt mee:
pricewatch: Asus K53SV-SX152V

De XPS 15 en K53 wisselen al een jaar stuivertjes. De XPS is 20 euro goedkoper maar komt met 3GB, en je kan voor 34 euro upgraden naar 3 jaar in-home garantie. Dat vind ik een betere deal dan de asus. Al zullen er wel bepaalde situaties zijn waar je liever de iets lichtere K53 wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
de xps 15 is goedkoper met korting en heeft een zwakkere videokaart. Voor de zelfde videokaart met meer geheugen en 640 Gb harde schijf betaal je dus wel 100 euro meer bij Dell.. Het is maar hoe je het bekijkt. Je kunt idd zelf geheugen veranderen en als je niets met games doet, maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het verschil tussen de GT525m en GT540m is niet echt groot. Mij zou het niets uitmaken: met een overclock zijn ze identiek.

Het klootjesvolk kan inderdaad beter de K53 kiezen. Als je weet wat je doet de XPS, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Ah, nu zie ik het, ik dacht dat er in de dell een 520mx zat. Dat verandert de zaak.
Desalniettemin, in Nederland hebben jullie geluk met dell. Waar ik woon is deze laptop bijna 70 euro duurder. (verander nl maar eens in es)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor mijn moeder. Ze heeft een paar jaar geleden een simpele laptop gekocht en deze is inmiddels zo traag en oud, dat werkt niet lekker meer. Ze wil dus graag een nieuwe en heeft mij gevraagd om eens uit te zoeken wat een goede zou zijn voor haar.

Wat doet ze op de computer?
- Veel gebruik van office
- Tv / films kijken

Wat wil ze?
- Snelheid
- 17" scherm
- DVD kunnen afspelen en branden
- Een paar usb-poorten
- Een mooie laptop
- Budget zo rond de 700-750 euro (goedkoper mag natuurlijk, aangezien ze office ook wil aanschaffen)

Ik heb op pricewatch zitten kijken, maar er zijn zoveel soorten, dat ik het moeilijk vind. Ik heb de volgende merken gekozen (ik heb zelf het idee dat dat fijne merken zijn): Toshiba, Fujitsu Siemens, Fujitsu en Asus.

Wie kan mij tips geven wat een goede optie is, qua prijs-kwaliteit verhouding en waar ze gewoon weer even mee voort kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan volgens mij 2 dingen doen:

De XPS 17 aanschaffen. Ik vind het overkill, maar de enige laptop in het budget met een redelijk scherm. Wel log/zwaar. € 768 met 1080p 3D scherm, 3GB, GT555m welke je niet gaat gebruiken, en een i7 waar je weinig aan hebt. Maar een goed scherm vind ik wel veel waard. De goede speakers zijn een leuke plus.

Een goedkopere laptop, in het €500 budget aanschaffen en deze uitbreiden met een pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB of pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB. Op het oog dure dingen, maar je kan beter een laptop van 4 jaar oud hebben met SSD dan eentje zonder. Mijn ouders hebben een dell inspiron 17R, maar asus aanbod voldoet ook (K73). HP zou ik links laten liggen in dit budget segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat een reactie op mij of op eerdere berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op jou, anders stond er wel een quote :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het namelijk niet echt klinken als een reactie op mijn bericht, vandaar dat ik twijfelde. Ik heb geen idee wat een XPS of een SSD is.

Een 3D scherm lijkt me erg overdreven en HD enzo hoeft ook niet. Het is 95% office en e-mailgebruik, dus zulke dingen lijkt me weggegooid geld eerlijk gezegd. Op mijn eigen oude laptop die het ook een beetje aan het begeven is, zitten dat soort dingen ook niet en ik kan er prima uitzending gemist mee kijken of een film of iets. Ben dus echt meer aan het kijken naar een vrij simpele basislaptop, die gewoon prettig typt, lekker werkt en snel is en natuurlijk wel weer een paar jaar mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je gelijk in. De XPS is gewoon heel erg scherm geprijsd op de een of andere manier. Voor €500 heb je een basislaptop zonder grafische kaart, voor €750 heb je opeens een laptop met betere bouwkwaliteit, een van de beste schermen die je kan kopen, heel erg goede speakers, een quadcore, en een goede grafische kaart. Of je dat nu nodig hebt of niet, als je in de buurt komt van die €750 dan kan je daar niet echt omheen vind ik. Het is gewoon zoveel beter dan wat je nog meer kan krijgen in dit segment.

Dat is trouwens deze laptop met wat kortingsacties: http://www.notebookcheck....30QM-GT-555M.51599.0.html. Aflopen van acties voorbehouden.

En een SSD is een snelle harde schijf, Tegenwoordig heb je processorkracht genoeg. Ik merk serieus geen verschil tussen een processor van 6 jaar oud en een van 1 jaar oud. Als je een snelle laptop wilt, dan is een aftermarket SSD de beste manier.

De enige reden dat ik vaak een snelle processor aanraad is dat je praktisch alleen een goed scherm kan krijgen in combinatie met een dure processor.. Het scherm, snelheid van het opslagmedia en toetsenbord/touchpad zijn veel belangrijker dan een snelle processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:49:
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor mijn moeder. Ze heeft een paar jaar geleden een simpele laptop gekocht en deze is inmiddels zo traag en oud, dat werkt niet lekker meer. Ze wil dus graag een nieuwe en heeft mij gevraagd om eens uit te zoeken wat een goede zou zijn voor haar.

Wat doet ze op de computer?
- Veel gebruik van office
- Tv / films kijken

Wat wil ze?
- Snelheid
- 17" scherm
- DVD kunnen afspelen en branden
- Een paar usb-poorten
- Een mooie laptop
- Budget zo rond de 700-750 euro (goedkoper mag natuurlijk, aangezien ze office ook wil aanschaffen)
De eisen zijn bijzonder algemeen en hardwarematig zeker niet veeleisend.
Iedere Sandy bridge based (moderne laptop) zal dat probleemloos draaien.

Snelheid verhoog je in deze het meest met een SSD.
DVD is altijd aanwezig in een 17" model evenals USB.
Voor dat budget is er genoeg te krijgen en komt het dus vooral aan op de uiterlijke voorkeur (looks) en wat extra aandacht voor het toetsenbord.

Resumé er is heel veel te krijgen en vrijwel alles past binnen dat gebruiksprofiel.
Wil je investeren in snelheid is er echt maar 1 manier en dat is middels een SSD.
Die zijn weer vrij prijzig en zal wellicht van invloed zijn op de keuze van de laptop zelf.
Again, er is genoeg keuze om daar met SSD prima uit te komen.

@Darkstone: met bovenstaande profiel is een XPS17 ten alle tijden zonder SSD.
Hoe scherp geprijsd dan ook, deze is in deze categorie alsnog minder geschikt.
Ik haal uit bovenstaande dat ieder FHD scherm al een sprong vooruit zal zijn.
Een SSD geeft in bovenstaand profiel een veel hoger rendement als een 3D scherm met Quad core.
Je 2e optie voor een goedkopere notebook met SSD lijkt mij the way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie mezelf niet snel een laptop uitbreiden met een SSD schijf (ben niet zo technisch met dat soort dingen). Daarnaast zie ik dat die maar een kleine opslagcapaciteit hebben. Dat lijkt me ook weer lastig. En laptops met ingebouwde SSD zijn vanaf 1100 zo'n beetje en dat is te duur en daarbij ook weer weinig opslagcapaciteit.

Dusja ik twijfel wat handig is. Ik kwam deze tegen en dat leek me wel een prima laptop eigenlijk:
pricewatch: Samsung 300E7A-S04NL

Wel jammer van de 5400 rpm, maar 7200 is amper te vinden...
Wattage van 35W is wel fijn en 3MB cache is redelijk, daarnaast lijkt een i7 me wat onnodig, quadcore heeft ze niet nodig, dualcore lijkt me zat, dus vandaar deze met een i5 erin en 6GB intern is ook wel prettig.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:53:
Ik zie mezelf niet snel een laptop uitbreiden met een SSD schijf (ben niet zo technisch met dat soort dingen). Daarnaast zie ik dat die maar een kleine opslagcapaciteit hebben. Dat lijkt me ook weer lastig. En laptops met ingebouwde SSD zijn vanaf 1100 zo'n beetje en dat is te duur en daarbij ook weer weinig opslagcapaciteit.

Dusja ik twijfel wat handig is. Ik kwam deze tegen en dat leek me wel een prima laptop eigenlijk:

Wel jammer van de 5400 rpm, maar 7200 is amper te vinden...
Wattage van 35W is wel fijn en 3MB cache is redelijk, daarnaast lijkt een i7 me wat onnodig, quadcore heeft ze niet nodig, dualcore lijkt me zat, dus vandaar deze met een i5 erin en 6GB intern is ook wel prettig.
Dual core is in haar geval prima, i5 maximaal.

Bij een 17"model zou ik kijken naar een model waar je een SSD BIJ kunt zetten.
Zodoende heb je de SSD voor snelheid en de HDD voor opslag (en dubbele opslag voor kritische zaken).
Geloof mij en velen anderen als er gezegd wordt dat het de best merkbare enmeest gewaardeerde laptop verbetering is in tijden. Een 64GB SSD +- €90,-volstaat al prima voor Windows + programma's.

Een SSD toevoegen aan een laptop waar 2 HDD's in kunnen is veelal kinderspel en vergt eigenlijk geen technische kennis, een you tube filmpje volstaat daarin prima.

pricewatch: Asus K73SJ-TY028V
Deze is met i5, geschikt voor een extra SSD en een 520GT.
Ik blijf voorstander van een aparte VGA, in dit geval ook omdat je wat meer turbo TDP overhoudt op je CPU.
Zeg maar dat je processor minder warm wordt en daardoor harder kan lopen, dat regelt ie zelf.
Daarbij hou je nog geld over voor een SSD voordat je aan de Samsung prijs zit ;)

Let wel even op dat je Windows opnieuw installeert op de SSD uiteraard.

Lijkt mij in uw geval een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:53:
Dat bedoelde ik dus. Voor €70 meer krijg je met de XPS 17 een 3D scherm, 4x snellere grafische kaart, en een 2x zo snelle CPU.

Aan die laatste 2 dingen heb jij natuurlijk niets, maar dat geeft een beetje aan wat er allemaal te kiezen is in dit segment.. De aanbieding is nu overigens weg (volgens mij een fout, alles is opeens 2x zo duur...).

De asus is niet leverbaar trouwens. pricewatch: Asus K73E-TY210V en pricewatch: Asus K73E-TY210V krijg je dan.

Het dell equivalent kost hetzelfde: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 (zonder GPU) en http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 (met GPU). Mijn ouders hebben die, maar ik heb wat meer vertrouwen in de kwaliteit van de asus. Met shopkorting is de dell wel ietsje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De K73e vermeld dan weer geen dual HDD ondersteuning, ff uitzoeken of daar meteen een 2e HDD in kan.
Beide hebben de HM65 chipset dus het moederbord lijkt gelijk maar dan zonder 520m
Manual is 200MB....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk kan dat wel, asus bied alleen geen model aan met 2 drives.

Een 2e drive bay zal overigens wel ontbreken. Maar je kan hem altijd vasttapen. Dat is geen groot punt. Je hebt wel gelijk dat er nergens op internet is te vinden of er 2 bays aanwezig zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat asus voor de K73E en K73SV andere behuizing en mobo ontworpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Ik heb nu 2 ¨vernieuwde¨ versies van de Asus K53SV ondekt. Ik heb zelf de Asus K53SV SX922V besteld, die volgens de winkel wel 1 USB3.0 heeft, Core i5 2430m en nvidia GT540m en 500 Gb harde schijf voor 560 euro. Daarnaast voor 587 euro is er de Asus K53SV SX967V, die hetzelfde is maar met 640 Gb harde schijf en bluetooth. Scherm is de aloudbekende uit de eerdere series. Ik heb deze beide modellen in Nederland nog niet in de pricewatch gezien, maar lijken me goede notebook voor onder de 600 euro. Zeker als je geen kortingen krijgt op de xps 15 (of zoals ik in het buitenland woont)

Daarbij is zoals eerder gezegd: de ivi bridge gaat vooral zuiniger worden en de Nvidia GT630 is de opvolger van de GT 540m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet de opvolger. De rebrand. Er zit werkelijk geen enkel verschil tussen de GT540m en GT630m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
idd. Dat wilde ik nog zeggen. (zoals je ziet heeft mijn laatste zin hierboven geen puntje aan het einde. Ik was nog niet klaar, maar mijn baas kwam me op de zenuwen werken ;) )
Kortom het is niet waard wachten op Ivy bridge, omdat de processoren er niet sneller op worden in deze prijsklasse (hoogstens zuiniger) en de nvidia videokaarten (GT525 t/m 555) dezelfde blijven, alleen hun nummer verandert.

[ Voor 6% gewijzigd door Trunksmd op 21-02-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De processoren worder wel sneller, 20% per kloktik is de schatting van intel, maar de is al een jaar oud. Ik ben echter al een tijdje van mening dat het eigenlijk geen reet uitmaakt of je nu een i5 of i7 hebt. Echter de dingen die wel belangrijk zijn zoals een goed scherm en fijne bouwkwaliteit zijn niet echt te krijgen met iets anders dan high-end hardware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Als ze sneller worden, zullen ze in het begin toch iets duurder zijn dan de huidige notebooks die al bijna een jaar op de markt zijn. In deze prijsklasse kan dat makkelijk tientallen euros schelen. Maw prijs per performance zal in het begin niet veel schelen. Daarbij betwijfel ik ook of de huis, tuin- en keuken gebruiker er uberhaupt iets van gaat merken. (dat is toch de gemiddelde koper van deze prijsklasse). Voor mij persoonlijk bijvoorbeeld zal het maximum een casual spelletje zijn. Voor de rest, internetten, filmpje kijken of een office document bewerken. (daarbij is het mijn 2e pc voor erbij/om te reizen). Dan denk ik dat dit alles ruim genoeg is.
Een Core i7 zie ik meer voor intensievere bewerkingen zoals video-editing.
Zoals jij hierboven al gezegd hebt: Dan is het veel interessanter om naar een beter scherm, bouwkwaliteit of ssd in deze klasse te kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Trunksmd op 21-02-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle reacties. Ik ga even op zoek wat ik het beste kan doen en wat mijn moeder uiteindelijk wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05-2024
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:01:
Het verschil tussen de GT525m en GT540m is niet echt groot. Mij zou het niets uitmaken: met een overclock zijn ze identiek.

Het klootjesvolk kan inderdaad beter de K53 kiezen. Als je weet wat je doet de XPS, vind ik.
Hoewel ik me niet zo snel aangesproken door de term klootjesvolk (zelfs niet op GoT!), ben ik me wel aan het orienteren op deze twee laptops.
Waarom de voorkeur voor de XPS?

De prijs puur gekeken naar specs lijkt veel gunstiger voor de Asus K53SV (beide beschikken immers over i7 2670, 8gb en de GT540) die voor 690,- te bestellen is, tegenover de XPS15 van 799,-. De schijf van de XPS is wat groter, maar dat mag geen naam hebben. Zie ik wat over het hoofd?

Daarnaast heb ik nog een aantal andere vragen die hopelijk beantwoord mogen worden:
- Hoe groot is het verschil tussen een i5 2450 en de i7 2670? Waar liggen de voordelen van een i7?
- Is een traditionele harde schijf altijd makkelijk zelf te vervangen door een SSD in deze en andere notebooks? Geldt dat ook voor het uitbreiden van geheugen?
- Ik ben er nog steeds niet uit wat voor model ik precies wil, de kleinere en lichte 13" modellen spreken me ook aan, vooral de Vostro V131. Hoe komt het dat deze laptops een veel langere accuduur hebben, is dat puur het kleinere scherm en het ontbreken van een echte GPU? Zijn ook bij deze modellen de HDs makkelijk te vervangen voor SSDs? En het geheugen?

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
robertos schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:25:
[...]

Hoewel ik me niet zo snel aangesproken door de term klootjesvolk (zelfs niet op GoT!), ben ik me wel aan het orienteren op deze twee laptops.
Waarom de voorkeur voor de XPS?
Klootjesvolk is misschien niet de goede term, het vereist wat moeite om de juiste prijs te krijgen, en daar heeft niet idereen zin in.
De prijs puur gekeken naar specs lijkt veel gunstiger voor de Asus K53SV (beide beschikken immers over i7 2670, 8gb en de GT540) die voor 690,- te bestellen is, tegenover de XPS15 van 799,-. De schijf van de XPS is wat groter, maar dat mag geen naam hebben. Zie ik wat over het hoofd?
Met kortingen:
€ 564 - i5, 3GB, 500GB/5400, GT525m, 1 jaar in-home. Extra RAM is aan te raden. Voor 2 tientjes heb je 6GB.
€ 625 - i7, 6GB, 500GB/5400, GT525m, 1 jaar in home
€ 762 - i7, 8GB, 750GB/7200, GT540m, 1 jaar in home. 1080p

Daarom de voorkeur voor de XPS. De i7 variant van de K53 kost uit het hoofd €680. Dat is naast de XPS simpelweg geen goede keuze. De goedkopere pricewatch: Asus K53SV-SX152V kost €35 meer dan de XPS en:

+ is wat lichter en kleiner.
+ heeft standaard 2 jaar garantie. Bij dell kost de upgrade naar 3 jaar in-home garantie op moment van spreken €80.
+ GT540m ipm GT525m

- is wat minder stevig.
- heeft veel mindere speakers
- heeft geen displayport enzo. Ik gok dat dat voor ongeveer 5% van de mensen uitmaakt.
- heeft een numpad, wat ik een nadeel vind.

De config van de XPS verandert steeds, en ze zijn gewoon gelijkwaardig, de ene keer is de XPS goedkoper, en de andere keer de K53. De beste keuze? Heel simpel, de goedkoopste. Met beide maak je een goede koop, en er zijn niet veel laptops waarvan ik dat kan zeggen.
Daarnaast heb ik nog een aantal andere vragen die hopelijk beantwoord mogen worden:
- Hoe groot is het verschil tussen een i5 2450 en de i7 2670? Waar liggen de voordelen van een i7?
Ga ja renderen, videobeweren, compilen of zwaar photoshoppen? Neem dan de i7, in alle andere gevallen maakt het echt helemaal niets uit.
- Is een traditionele harde schijf altijd makkelijk zelf te vervangen door een SSD in deze en andere notebooks? Geldt dat ook voor het uitbreiden van geheugen?
Bij de XPS is het een karwei.. maar de manuals staan online: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/xpsL502X/

De DVD drive vervangen daartegen is bij de XPS weer heel simpel, en bij de K53 wat lastiger.
K53 mauals: http://gentechpcforums.co...e%20Chapter%2002-v1.0.pdf
- Ik ben er nog steeds niet uit wat voor model ik precies wil, de kleinere en lichte 13" modellen spreken me ook aan, vooral de Vostro V131. Hoe komt het dat deze laptops een veel langere accuduur hebben, is dat puur het kleinere scherm en het ontbreken van een echte GPU? Zijn ook bij deze modellen de HDs makkelijk te vervangen voor SSDs? En het geheugen?
Eigenlijk, de enige reden waarom ik een 15" zou aanraden is simpel. Vanwege het scherm.

13.3" 1366*768 of 15.6" 1366*768.. Het zal mij een worst wezen. Een 1080p scherm daartegen levert een enorme meerwaarde op, nog meer dan een SSD als je het mij vraagt. Als je budget ook maar enigszins toereikend is, dan raad ik ten zeerste een notebook met 1080p in. In principe betekent dat dat je automatisch bij de XPS 15 uitkomt: er is simpelweg niets anders van kwaliteit. Een blik in de pricewatch en je komt ongetwijfeld de N53 tegen, maar eigenlijk vind ik de veel goedkopere K53 beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 11:53
Voor mijn tante ben ik ook weer eens aan het kijken naar een nieuwe laptop. Ik moet bekennen dat ik het afgelopen jaar de markt nauwelijks heb gevolgd en ik ben dus ook slecht op de hoogte van de huidige toppers. Op zich schelen de wensen niet heel veel van de Noekie die hier eerder post.

Wat doet ze er mee:
* Office, vooral Excel (resolutie is dus belangrijk ivm groot werkblad)
* E-mail en internetten
* Patience :)
* Foto's bekijken (niet bewerken)

Wensen:
* 17 inch ivm ruim toetsenbord en schermgrootte
* draagbaarheid niet belangrijk
* hoeft geen snelheidsmonster te zijn
* goed scherm, ook in een kamer met veel licht goed leesbaar
* video e.d. niet belangrijk

Al met al kan ze volgens mij goed uit de voeten met een hele basic laptop, ik kan alleen niet goed terugvinden welke dan een heel goed scherm hebben. Prijs is geen issue, als een goed scherm betekent dat de rest misschien wat "overkill" is dan moet dat maar.

Iemand een goed idee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde verhaal, het is triest, maar je kan gewoon geen goed scherm krijgen zonder high-end hardware.

In de praktijk betekent dat dat je automatisch bij de XPS 17 uitkomt. Je krijgt een i7 waar je niets aan hebt, een grafische kaart waar je niets mee gaat doen en de accuduur is niet geweldig. Ik heb er een voor mij staan, en ik zal het even testen. Ik hoor verschillende dingen van 2 tot 4 uur...

Edit: zo'n 4 uur als je niets doet, dus.

€750 kom je dan op uit. Maar je kan goedkoper krijgen. Je vraag je vast af waarom ik er een heb, vanwege een blunder die dell laatst heeft gemaakt.
http://tweakers.net/aanbo...pQpqAoMznVNzNPySqvNCenFgA
Er staan er 2 in V&A op dit moment. Ik verwacht er deze week een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 11:53
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:07:
Zelfde verhaal, het is triest, maar je kan gewoon geen goed scherm krijgen zonder high-end hardware.

In de praktijk betekent dat dat je automatisch bij de XPS 17 uitkomt. Je krijgt een i7 waar je niets aan hebt, een grafische kaart waar je niets mee gaat doen en de accuduur is niet geweldig. Ik heb er een voor mij staan, en ik zal het even testen. Ik hoor verschillende dingen van 2 tot 4 uur...

Edit: zo'n 4 uur als je niets doet, dus.

€750 kom je dan op uit. Maar je kan goedkoper krijgen. Je vraag je vast af waarom ik er een heb, vanwege een blunder die dell laatst heeft gemaakt.
http://tweakers.net/aanbo...pQpqAoMznVNzNPySqvNCenFgA
Er staan er 2 in V&A op dit moment. Ik verwacht er deze week een stuk meer.
750 euro is op zich geen probleem, ze had zelf al bijna een Mac gekocht van meer dan 1100 euro dus alles daaronder voelt als winst :P

Je laatste opmerking kan ik niet helemaal plaatsen, wat bedoel je precies?

Mbt het scherm, is dat nu mat of spiegelend? Ik lees toch ook wat matige recensies, wat maakt het dat jij er zo enthousiast over bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spiegelend.
Je kan een mat scherm krijgen op de XPS 17, N55, N53, en whatever. Maar dan krijg je dus het scherm uit deze inmiddels 23 pagina tellende thread met klachten: http://forum.notebookrevi...hare-your-experience.html
Dat is echt niet slim naar mijn mening. Je zit tegenwoordig vast aan een glossy scherm. Niet alleen bevat de XPS 17 het beste scherm wat je kan krijgen, hij is ook nog eens erg goedkoop.

Als je de pricewatch bekijkt is €750 voor een laptop met een i7, een 3D scherm, een GT555m geen geld. En ik heb geen idee wat voor scherm er in de rest van de notebooks zit.

De dv6 is wellicht een optie, maar als ik http://www.notebookcheck....2eg-Notebook.69136.0.html lees krijg ik vooral het idee dat de XPS net een tikje beter is qua bouwkwaliteit en toetsenbord. De XPS is echter wel vrij bulky met de 9-cel batterij.

Ik merk wel dat de fan vrij onrustig is met mijn exemplaar. Daar hoor ik verder weinig mensen over. Bijvoorbeeld guapper in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 3".
IAMsterdam schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:06:
Je laatste opmerking kan ik niet helemaal plaatsen, wat bedoel je precies?
Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig

XPS 17 + 2 SSD's twv. €650 per stuk. Voor €1000. Ik heb er ook nog een klaar voor de verkoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05-2024
Bedankt voor je info. Na wat rondzoeken op internet en rondkijken in de winkels blijkt er inderdaad verschil te zitten in schermweergaves.

Eigenlijk lijkt me 14" op dit moment de ideale grootte, maar daar zijn niet heel veel modellen van te krijgen. De XPS 14z lijkt me een goede combinatie van draagbaarheid, compactheid en prestaties. De prijs is mmm niet laag te noemen in vergelijking met betere 15" modellen, maar ik zou het er voor over hebben als ik wat goeds zou horen over de kwaliteit (kleurweergave, helderheid) van het scherm, die ik bij de veel Acer, Asus, Toshiba, Samsung modellen niet opzienbarend vond.

reviews: Dell XPS 14z: waarin een kleine laptop groot kan zijn
Alleen krijg ik de indruk van deze review en een kleine zoektocht op het forum dat het scherm niets interessants kan bieden.

Zijn er wel goede schermen te vinden icm met 14"?

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
robertos schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:40:
[...]

Bedankt voor je info. Na wat rondzoeken op internet en rondkijken in de winkels blijkt er inderdaad verschil te zitten in schermweergaves.

Eigenlijk lijkt me 14" op dit moment de ideale grootte, maar daar zijn niet heel veel modellen van te krijgen. De XPS 14z lijkt me een goede combinatie van draagbaarheid, compactheid en prestaties. De prijs is mmm niet laag te noemen in vergelijking met betere 15" modellen, maar ik zou het er voor over hebben als ik wat goeds zou horen over de kwaliteit (kleurweergave, helderheid) van het scherm, die ik bij de veel Acer, Asus, Toshiba, Samsung modellen niet opzienbarend vond.

reviews: Dell XPS 14z: waarin een kleine laptop groot kan zijn
Alleen krijg ik de indruk van deze review en een kleine zoektocht op het forum dat het scherm niets interessants kan bieden.

Zijn er wel goede schermen te vinden icm met 14"?
Nee. In het kort

Alienware M14x
MBA 13/ 11
Asus zenbook
pricewatch: Samsung 900X3A-B01NL

zijn de enigen onder de 15.6" met een scherm wat niet totaal shit te noemen is. Als je een 14" zoekt met een goed scherm, dan raad ik de sony SE aan.
15.6 inch, maar wel 1080p en hij weegt maar 1.98kg.

Die kost dan wel weer meteen 1000-1100. Terwijl de XPS 750 is met een quadcore. Je betaalt er een vrij hoge premium voor. Ook voel ik me zoals altijd verplicht te melden dat de sony service totaal klote is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ik ben op zoek naar echt een budget laptop, indien mogelijk met de onderstaande wensen natuurlijk.
Budget is 300-400 euro, waarbij het een nice-to-have is om nog wat games te kunnen draaien. 15" scherm indien mogelijk.

Natuurlijk niet full-graphics, maar low-medium graphics en vloeiend is dan goed.
Games als D3 en Mass Effect 3.

Ik heb gekeken naar de XPS 15, welke voldoet aan de wensen, maar zit met 600-700 euro boven budget. Is dit überhaupt mogelijk? Of is het kansloos?
(Let wel - de persoon in kwestie wil bijv. 1x Mass Effect 3 spelen voor het verhaal, niet voor de mooiste graphics. Wel vloeiend natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koop een console.

Nee echt, als je een beetje kwalitatief wil gamen, dan moet je iets meer uitgevan dan 300 a 400 euro. 2e-hands is een optie, een HD5850 is wel te krijgen in dit budget. Maar echt veel kwaliteit krijg je dan -imo- niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor mijn oom een laptop aan het uitzoeken, maar ik kom er niet helemaal uit. De laptop mag maximaal 525 euro kosten, liefst wat minder. Ik denk dat er voor die prijs wel wat leuke laptops zijn.

De laptop moet voldoen aan de volgende eisen:
- Een goed merk (Dell, Asus, HP, enz.)
- 15 inch, de resolutie is niet erg belangrijk
- Minimaal 2e generatie Intel Core i3 processor (of AMD als de prestaties op Core i3 niveau zitten)
- Minimaal 4GB intern geheugen (eigenlijk elke laptop die je nieuw koopt heeft dat voortaan :P)
- Minimaal 500GB harde schijf
- Het liefst een losse videokaart, maar Intel HD Graphics is ook voldoende.
- De laptop moet natuurlijk mooi zijn en 2 jaar garantie hebben.

Dit moet toch wel kunnen voor maximaal 525 euro?

Ik kwam zelf uit op de Asus X54HY-SX032V maar deze heeft volgens mij niet zo'n beste accu, en hij is niet al te mooi vind ik. Maar zoiets zoek ik dus. Ik hoop dat iemand mij wilt helpen en als er nog vragen zijn hoor ik het wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ehh ja. In jouw situatie zou ik pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 15 (NVM2CMH) aanschaffen + een selectie uit deze SSD's. Het verschil tussen een pentium chip en een i7 gaat zo iemand niet merken. Ik vind het zelf niet eens erg belangrijk... pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ3GZMH) vind ik zelf ook een kanshebber. Even snelle processor, maar beter leverbaar.

De vraag is dan wel hoe hard je die harde schijf van 500GB nodig hebt.. Mijn ouders krijgen geen 100GB vol, en een SSD levert gewoon enorm veel prestatiewinst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:23:
Koop een console.

Nee echt, als je een beetje kwalitatief wil gamen, dan moet je iets meer uitgevan dan 300 a 400 euro. 2e-hands is een optie, een HD5850 is wel te krijgen in dit budget. Maar echt veel kwaliteit krijg je dan -imo- niet.
Mja, het is primair bedoeld als werklaptop, maar het zou mooi zijn als D3 en ME3 prima draaien op low res.

Wat voor laptops moet ik aan denken om dit wel te bereiken? Kom ik dan uit bij een XPS 15? Of zit er nog iets voor kwa budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Diablo 3 speel ikzelf met een HD4570m. Een grafische kaart die tegenwoordig voorbij wordt gestreefd door een IGP. Met een i3-2xxx of hoger moet dat kunnen. 60fps in de rustige stukken @ 720p.

ME is wat zwaarder als ik http://www.notebookcheck....mo-in-Review.70231.0.html moet geloven. Met een GT525m kan dat zeker. Maar als ik me het goed herriner was de XPS 15 de goedkoopste laptop met een <die klasse> grafische kaart. Al is tegenwoordig deze selectie goedkoper zie ik. Aangevuld met evt pricewatch: Medion Akoya P6627 laptop als je zin hebt wat te overclocken. Dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Thanks voor die pointers.
Qua specs (werk, ME3, D3) lijkt die Asus X53TA-SX187V voor 499 wel te voldoen.
Is wel ff boven budget, maar ga die voorstellen.

De Radeon HD6650M klinkt op zich prima, ben alleen niet helemaal zeker van de AMD A4-3300M. Moet nu individueel eens de benchmarks naast elkaar leggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De AMD processor kun je overigens ook overclocken waar de intels potdicht zitten.. Jammer, de AMD's zijn echte tweaker dingen, maar in zo'n segment dat eigenlijk geen tweaker ze gaat kopen: die geven allemaal meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Haha, ik ga het niet supporten dus overclocken op eigen risico ;)
Maar wel interessant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als je er nog bent, ik zie net dat de K53TA slecht leverbaar is: de goedkoopste is 548,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:32:
Ehh ja. In jouw situatie zou ik pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 15 (NVM2CMH) aanschaffen + een selectie uit deze SSD's. Het verschil tussen een pentium chip en een i7 gaat zo iemand niet merken. Ik vind het zelf niet eens erg belangrijk... pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ3GZMH) vind ik zelf ook een kanshebber. Even snelle processor, maar beter leverbaar.

De vraag is dan wel hoe hard je die harde schijf van 500GB nodig hebt.. Mijn ouders krijgen geen 100GB vol, en een SSD levert gewoon enorm veel prestatiewinst op.
De laptop moet wel een paar jaar meekunnen, hij had het ook nog over video bewerken enzo, ik denk dat het slim is om gewoon meteen voor een Core i3 te gaan. Een SSD is helemaal niet nodig, ik denk dat hij hem al snel genoeg vind met een gewone HDD. Hij wilt trouwens voldoende ruimte voor foto's, video's en muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen is een i3 niet significant sneller dan de B960. Het verschil zit hem in de features: de i3 heeft een snellere HPU (heb jij niets aan, tenzij je quicksync wilt gebruiken) en hyperthreading, wat voor een redelijke winst zorgt in zware apps (ik gok, 15%?). In singlethreaded loads is het verschil nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavix
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 13:57
Hoi,

Ik heb hulp nodig met het uitzoeken van een nieuwe laptop.
Ditmaal is het mijn oom die graag een nieuwe laptop wilt. Zijn budget is 400 euro. Hier even een opsomming van wat hij moet kunnen, ze zijn niet echt veeleisend:

- Internetten (of course)
- Boeken lezen (epubs)
- Films kijken
- Foto's plaatsen (denk uploaden ofzo )
- Office (vanzelfsprekend)
- En toegang tot plaatselijke tv (was dit niet met zo'n usb-antenne wat je los kan kopen)

Een scherm afmeting van 15"-16". In dat segment heb je denk ik ook de meeste kans om iets goeds te vinden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het advies is hetzelfde als Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] Basis notebook februari 2012". Je budget is dan wel jamer, je komt in de praktijk bij dezelfde reeks laptops uit. In principe voldoet alles wat dit en vorig jaar is uitgekomen aan je eisen.

Behalve TV kijken. Voor zover ik weet kan dat alleen met de XPS 15 en 17, daar kan je een TV turner in plaatsen. Je budget moet daarvoor wel verhoogd worden naar iets richting de €650. Dat lijkt mij het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik begrijp dat je hier om advies mag vragen voor budget laptop. Nou ben ik al een tijdje op zoek naar een laptop voor de vriendin van m'n broer. Ze heeft nu nog een Acer 3000 (ten minste dat is wat ze doorgaf) en die is voorzover ik kan vinden zo'n 5+ jaar oud; dus ze doet/gaat lang doen met een laptop :D

Niet zo veel eisen heeft ze, maar ik zit dus vooral met het feit dat ze (heel) lang doet met een laptop en dat ik haar dus wel wat wil aanraden wat over een 4-tal jaar nog mee kan gaan met haar eisen:

- 17" scherm, resolutie niet belangrijk.
- Ze gebruikt veel filezilla, Office
- Wil 'snel' zijn, dus veel open hebben staan tegelijk en nog steeds vloeiend. (Werkgeheugen dus)
- (Full HD) video's moeten gewoon vloeiend draaien
- USB 3.0 zou mijns inziens wel mooi zijn met het oog op de toekomst; maar ik kom dit nog niet zoveel tegen bij laptops waarop ik uitkom.
- Games: doet ze niet echt aan.
- Ik zie haar nog wel 'ns photoshop o.i.d. gebruiken.

- Budget: bij mijn zoektochten kwam ik rond de €600-630 uit. Daar moet het ook wel bij blijven.

Nu ben ik zoals gezegd dus ook aan het rondkijken geweest. Ik heb me vooral gefocust op laptops met i5 processor; misschien voldoet i3 ook wel maar met oog op de toekomst leek me i5 beter, ook lijkt me een sterkere processor belangrijker dan een sterkere videokaart.

Ik ben bij verschillende laptops uitgekomen, heb meerdere keren gehad dat ik dé laptop had maar dan was ie alweer uitverkocht (van de Asus K73TA tot de erg interessante Asus X73SV-TY088V-NL met i5 en GT540M, deze was verdwenen van de pricewatch op de dag dat ze wilde bestellen |:( ). (Een aantal laptops hebben een heel lange levertijd/worden al niet meer geleverd)

Ik heb op de pricewatch een lijst gekregen (Intel i5, 17") en mijn voorkeur gaat eigenlijk vooral uit naar de Asus (staat goed bekend; koeling, behuizing e.d.).
Wat voor mij interessante laptops lijken zijn de:
Dell Inspiron Q17R (7110-2167)
- i5 2430M
- 6GB RAM, 640 HDD
- GeForce GT525M
(Erg goede specs lijkt me, maar weinig over de 17R te vinden, sommigen schijnen niet zo'n liefhebber te zijn van Dell Inspiron laptops...)

Asus X73SD-TY085V
- i5 2450M
- 4GB RAM, 320GB HDD
- GeForce GT610M
(op notebookcheck staat dat de GT610M een beetje vergelijkbaar is met de 520M en die is niet of nauwelijks beter dan de interne videokaart; alleen betere driver support.

Dus heeft zo'n lage instap videokaart wel zin boven de interne videokaart? Of maar gewoon geen videokaart en richten op andere specs zoals HDD en/of RAM?

EDIT: zo beter? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk iemand van de oude stempel :P
Dus heeft zo'n lage instap videokaart wel zin boven de interne videokaart? Of maar gewoon geen videokaart en richten op andere specs zoals ROM of RAM?
Totaal niet. Een kaliber GT610m / HD6450m videokaart is grotendeels onzin. Een GT525m is meteen 2x zo snel... in games. om een filmpje te kijken heb je dat allemaal niet nodig, en zou ik omwille het driver gezeik altijd gaan voor een laptop met IGP.

Ten tweede, in het 17" segment heb je in principe 3 keuzes: hp, dell, en de asus die jij al opnoemt. Een vriend van mij heeft een HP in dit prijssegment, en dat is een ramp. Mijn vader loopt rond met een inspiron 17R, wat ik een prima ding vind vanwege de prijs, en de K73 heb ik geen ervaring mee. Met beide zit je volgens mij goed.

Maar dat brengt ons op het volgende punt. de prijs. Met shopkorting erbij kost de inspiron 17R in totaal €512 (i5, 4GB, 500GB hdd) via link naar dell site. Het wordt dan wel erg moeilijk om nog de K73 te kiezen vind ik. Ik geloof het meteen als iemand beweert dat de K73 beter is. Op de een of andere manier is asus gewoon duur aan het worden de laatste maanden. De G-serie is ook al niet meer te krijgen in nederland..

Van het extra budget kan je dan mooi een SSD aanschaffen. Ik raad een selectie uit deze 3 aan: http://tweakers.net/price...e/50/282240;279967;282241. Het snelheidsverschil ga je niet merken denk ik. Dus ga voor diegene die het meest in de buurt komt van de gewenste capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
UIteindelijk ben ik voor de Asus K53SV-SX922V gegaan. Een versie die ik Nederland nog niet gezien heb (Ik woon in Spanje). Voor 560 euro heeft deze een Core i5 2430M, 4Gb RAM, 500 Gb HD, DVD speler, 15,6 inch scherm en een 2Gb Nvidia GT 540M. Leuk detail, deze versie heeft een usb 3.0 poort (veel van deze versies uit 2011 hadden dat niet). Harde schijf is uitwisselbaar, dus daar komt zeker in de toekomst een SSD in. Bouwkwaliteit vind ik verassend goed voor deze prijs. Het haalt het niet tegenover de unibody macbooks natuurlijk.
Het beeldscherm vind ik redelijk voor deze prijs. Helaas moest ik voor beter een paar honderd euro meer gaan betalen en dat was het mij niet waard. Deze laptop was voor erbij, mobiel te gamen en met name voor Wow, SCII en in de toekomst DIII. Voor al het andere gebruik ik mijn iMac (veel beter scherm). De schermresolutie in deze games stoort mij niet zo. Daarbij heb ik alle settings in Wow (directx11) op high staan met nog 60 FPS. In het slechste geval (drukke RAID) zakt het terug naar 30 FPS. Maar ten alle tijden vloeiend. Die 2 Gb videoram is overkill voor dit beeldscherm, maar wel leuk als je bijvoorbeeld van een extern HD scherm (tv bijvoorbeeld) gebruik maakt en een spelletje wil spelen. In Wow blijft de framerate hetzelfde en valt niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prima keuze. Dat is nog goedkoper dan de goedkoopste webshop in nederland. Als hij in nederland ook die prijs was zou ik die aanraden, in plaats van de XPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:29:
Prima keuze. Dat is nog goedkoper dan de goedkoopste webshop in nederland. Als hij in nederland ook die prijs was zou ik die aanraden, in plaats van de XPS.
Tja, die XPS had ik ook een mooie gevonden, maar dan moest ik naar Nederland gaan en/of via familie bestellen om jullie prijs te krijgen. In Spanje heb ik geen Dell kortingsbonnen gevonden en zelfs zonder kortingsbonnen is ie nog bijna 100 euro duurder dan in Nederland, heel spijtig. (het verschil was ik toch op 1 of andere manier aan verzend en/of reiskosten (hoewel dat laatste dan met een vakantie in NL gecombineerd werd) kwijt geweest.)
Detail, de webwinkel waar ik de laptop gekocht heb, heeft hem nu voor 570 euro te koop staan (er is iemand wakker gemaakt ;) ). Er is ook nog een versie van 580ennogwat euros te koop met bluetooth en 640 Gb HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X700XL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik twijfel over de Asus K53TA-SX187V, hij is leverbaar bij de paradigit, Battlefield 3 moet er gewoon op kunnen draaien, alleen welke settings zou die aankunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen heeft de K53TA hybrid graphics.. Benchmarks zijn zeer schaars, wellicht bied een rondvraag in [Ervaringen] ASUS K53TA uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Trunksmd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:02:
[...]

Tja, die XPS had ik ook een mooie gevonden, maar dan moest ik naar Nederland gaan en/of via familie bestellen om jullie prijs te krijgen. In Spanje heb ik geen Dell kortingsbonnen gevonden en zelfs zonder kortingsbonnen is ie nog bijna 100 euro duurder dan in Nederland, heel spijtig. (het verschil was ik toch op 1 of andere manier aan verzend en/of reiskosten (hoewel dat laatste dan met een vakantie in NL gecombineerd werd) kwijt geweest.)
Detail, de webwinkel waar ik de laptop gekocht heb, heeft hem nu voor 570 euro te koop staan (er is iemand wakker gemaakt ;) ). Er is ook nog een versie van 580ennogwat euros te koop met bluetooth en 640 Gb HD.
Is er een nederlandse webshop waar die Asus K53SV-SX922V voro 570 euro te koop is?
Zo ja, welke? :)

Het uitzoeken voor een kennis heeft mij ook aangestoken om mijn laptop de "upgraden".
Deze Asus K53SV ziet er interessant uit, maar de Dell XPS L502x BTS van Dell (GT540M, 6GB, 750 7200rpm) voor de actieprijs van 699 bij Dell is ook erg interessant.

Any ideas of ik deze XPS 15 moet grijpen nu (actie tot overmorgen), of komt er vast weer direct na een leuke actie?

[ Voor 17% gewijzigd door QuarK op 05-03-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Dit model is (voor zover ik weet) niet te koop in Nederland. Ik heb deze in een spaanse webwinkel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
QuarK schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:12:
Deze Asus K53SV ziet er interessant uit, maar de Dell XPS L502x BTS van Dell (GT540M, 6GB, 750 7200rpm) voor de actieprijs van 699 bij Dell is ook erg interessant.

Any ideas of ik deze XPS 15 moet grijpen nu (actie tot overmorgen), of komt er vast weer direct na een leuke actie?
€ 625 zelfs met 5% bon en shopkorting zelfs.

Dat lijkt mij 'de' deal op dit moment. In dit budget. De K53 is gewoon duur op dit moment, dat is jammer. Er is gewoon erg weinig fatsoenlijks te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 17:05
Ik ben op zoek naar een laptop voor max. 600 euro.
Wat ik ermee wil doen is gewoon wat internetten en gamen. Uiteraard begrijp ik dat met dit budget de meeste games niet op 'high' gespeeld kunnen worden, maar dat verwacht ik ook niet. Die speel ik wel op m'n PC.
Het zou leuk zijn als games als World of Tanks en Diablo 3 gewoon al speelbaar zijn.

Had zelf deze gevonden:
pricewatch: Medion Akoya P6631 Laptop
en
pricewatch: Acer Aspire 5560G-6348G75MN

i5 vs. A6
4GB vs. 8GB
GT540M vs. HD6720G2

Ben niet echt thuis in de laptop wereld dus heb ook geen idee wat nou echt belangrijk is en waar ik goed aan doe.

Maar als de mensen hier wat beters weten voor dit budget, alle tips zijn welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:40:
[...]
Duidelijk iemand van de oude stempel :P

[...]

Totaal niet. Een kaliber GT610m / HD6450m videokaart is grotendeels onzin. Een GT525m is meteen 2x zo snel... in games. om een filmpje te kijken heb je dat allemaal niet nodig, en zou ik omwille het driver gezeik altijd gaan voor een laptop met IGP.

Ten tweede, in het 17" segment heb je in principe 3 keuzes: hp, dell, en de asus die jij al opnoemt. Een vriend van mij heeft een HP in dit prijssegment, en dat is een ramp. Mijn vader loopt rond met een inspiron 17R, wat ik een prima ding vind vanwege de prijs, en de K73 heb ik geen ervaring mee. Met beide zit je volgens mij goed.

Maar dat brengt ons op het volgende punt. de prijs. Met shopkorting erbij kost de inspiron 17R in totaal €512 (i5, 4GB, 500GB hdd) via link naar dell site. Het wordt dan wel erg moeilijk om nog de K73 te kiezen vind ik. Ik geloof het meteen als iemand beweert dat de K73 beter is. Op de een of andere manier is asus gewoon duur aan het worden de laatste maanden. De G-serie is ook al niet meer te krijgen in nederland..

Van het extra budget kan je dan mooi een SSD aanschaffen. Ik raad een selectie uit deze 3 aan: http://tweakers.net/price...e/50/282240;279967;282241. Het snelheidsverschil ga je niet merken denk ik. Dus ga voor diegene die het meest in de buurt komt van de gewenste capaciteit.
Beetje late reactie, maar ik bleef nog wat rondkijken enzo. :+

De (laptops met) instap videokaarten worden 'm dan niet.
Dan blijven er wat mij betreft 3 keuzes over:
- De 17r met jouw configuratie voor de erg lage prijs van €512.
- De 17r met GT525 voor €630. Deze prijs is prima, zou anders betaalt zijn voor de Asus met GT540.
- Een willekeurige Asus K73/X73 (net waar de overige specs/prijs het beste zijn) zonder videokaart.

Optie 1 is natuurlijk erg goedkoop; maar het is natuurlijk wel een beetje een instap laptop; dat komt in review ook naar voren. Ook vrij fors (o.a. door scharnieren).
Optie 2 is erg aantrekkelijk. Nog steeds dezelfde laptop met maar een goede videokaart. Nu heeft ze het niet echt nodig, maar wie weet wat de toekomst (als in 5+ jaar) brengt. Prijs is zoals gezegd niets mis mee.
Optie 3 is ook aantrekkelijk. Geen videokaart maar wel goed merk; mooie, stevige behuizing en koeling. Plus groot aanbod van configuraties waar ik dus precies de juiste uit kan kiezen.

Een ssd is niet nodig. Ja het werkt natuurlijk wel lekker snel maar dat is de +/- €100 niet echt waard dunkt me.

Nog 'ns over nadenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikhail
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-03-2023
Hallo, ik wil graag een laptop kopen. Mijn (eerste) vraag is of het verstandig is om nu een laptop te kopen of is het beter om even te wachten op de nieuwe laptops? (met Ivy Bridge) Mijn budget ligt tussen de 500-700euro. Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Binnen dat budget? Niet interessant. Ivy bridge is echt iets wat pas interessant wordt als je sowieso al bereid bent meer uit te geven van ongeveer €800, dat is hoe ik het zie op dit moment. De prijzen van de op dit moment pupulaire notebooks gaan zeker niet dalen met de introductie van ivy, en het verschil tussen een i3 en een i5 van deze generatie is gewoon niet groot. De winst zit hem vooral in het lagere TDP, usb 3.0 en thunderbolt mogelijkheid.

Piet91 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:55:
Een ssd is niet nodig. Ja het werkt natuurlijk wel lekker snel maar dat is de +/- €100 niet echt waard dunkt me.
Uiteraard. Maar andersom kan je redeneren dat de €100 die je uitgeeft aan de K73 ten opzichte van de inspiron het ook niet echt waard is.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikhail
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-03-2023
Bedankt voor je snelle reactie ;)
Heb jij misschien tips voor mij ivm aankoop van een nieuwe laptop? Mijn oog valt op de

Asus K53SV-SX838V

of

Asus K53SC-SX404V

het is voor redelijk intensief thuisgebruik (films, muziek, internetten)
en voor school (oa word, internet)

Is het volgens jouw wijs om een van deze te kopen? Ze zijn zo te zien bijna uitverkocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 09:41

iFrost

Vroem vroem

Ik zit te twijfelen tussen een:

Acer 5750G (i7-2670QM, Nvidia GT 540M) 15.6"

en een:

Dell Inspiron Q17R (i5-2430M, Nvidia GT 525M) 17.4"

Ik wil een nette notebook gewoon voor elke dag, en om spellen op te spelen zoals Counter Strike. Welke van de 2 is beter? Ik snap dat de Acer betere specs heeft, maar hoe groot is het verschil? Ik denk dat ik Dell toch meer vertrouw dan Acer, ookal heb ik van beide merken geen ervaring.

Overigens kosten ze alletwee 630 euro, dat is ook gelijk mijn maximaal budget.

Alvast bedankt ;)

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X700XL
Ik ga zelf voor de pricewatch: Asus K53TK-SX023V, zodra die leverbaar wordt. Ik wil zelf ook voornamelijk games als counterstrike source spelen, maar ik verwacht ook dat ik er recente games op kan draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door X700XL op 07-03-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost

iFrost

Vroem vroem

Weet je wat het is, ik heb een cheque van 600 euro gewonnen die ik mag uitgeven aan een laptop, dus ik wil niet onder de 600 zitten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mikhail schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:47:
Bedankt voor je snelle reactie ;)
Heb jij misschien tips voor mij ivm aankoop van een nieuwe laptop? Mijn oog valt op de

Asus K53SV-SX838V
Slechte keuze: de XPS 15 is goedkoper, namelijk €625 met i7.

De K53 en XPS 15 zijn redelijk vergelijkbaar, daarom raad ik altijd de goedkoopste aan, en dat is op dit moment ruimschoots de XPS.
Voor prijzen, raadpleeg de sheet. De kortingsbonnen zijn stuk op het moment, maar als je het even navraagt in Dell Waardebonnen Topic is er vast wel iemand die nog een werkende heeft.

als je niet gaat gamen dat is de XPS wel overdreven, dan kan je inderdaad beter voor de K53 zonder discrete videokaart gaan. Raadpleeg de pricewatch.
iFrost schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:47:
Ik zit te twijfelen tussen een:

Acer 5750G (i7-2670QM, Nvidia GT 540M) 15.6"

en een:

Dell Inspiron Q17R (i5-2430M, Nvidia GT 525M) 17.4"

Ik wil een nette notebook gewoon voor elke dag, en om spellen op te spelen zoals Counter Strike. Welke van de 2 is beter? Ik snap dat de Acer betere specs heeft, maar hoe groot is het verschil? Ik denk dat ik Dell toch meer vertrouw dan Acer, ookal heb ik van beide merken geen ervaring.

Overigens kosten ze alletwee 630 euro, dat is ook gelijk mijn maximaal budget.

Alvast bedankt ;)
Voor jou geld hetzelfde: de XPS 15 is gewoon te goed geprijsd op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost

iFrost

Vroem vroem

Bedankt voor de tip, maar ik zie 'm niet voor 625? Enkel voor 700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trabbie_
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:09
Maar met kortingsbonnen (5% voor onder de 800 euro) en cashback korting (netto 5,89 %) kom je ongeveer op dat bedrag uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
boven de 699, tegenwoordig. En ik vermeld niet voor niets dat je de sheet moet raadplegen :P

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost

iFrost

Vroem vroem

De cashback korting geldt alleen voor creditcards toch? Dat heb ik niet, dus dan kom ik uit op €854 met 1080p scherm :(

Of ik heb jullie verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, je hebt tegenwoordig ook http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost

iFrost

Vroem vroem

Sorry, maar ik snap er nog steeds niks van, zelf al heb ik al die posts gelezen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shopkorting is cashback. Dat zie je dus niet op de dell website. De kortingsbonnen zijn dood, maar met een hack heb je 5% boven de €699 en 9.75% boven een bedrag dat ik nog eens moet uitzoeken. €876 of iets dergelijks. De sheet berekent het grotendeels voor je: €625 met i7 zonder 1080p, ~€770 met 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost

iFrost

Vroem vroem

Ah zo, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:55:
De (laptops met) instap videokaarten worden 'm dan niet.
Dan blijven er wat mij betreft 3 keuzes over:
- De 17r met jouw configuratie voor de erg lage prijs van €512.
- De 17r met GT525 voor €630. Deze prijs is prima, zou anders betaalt zijn voor de Asus met GT540.
- Een willekeurige Asus K73/X73 (net waar de overige specs/prijs het beste zijn) zonder videokaart.

Optie 1 is natuurlijk erg goedkoop; maar het is natuurlijk wel een beetje een instap laptop; dat komt in review ook naar voren. Ook vrij fors (o.a. door scharnieren).
Optie 2 is erg aantrekkelijk. Nog steeds dezelfde laptop met maar een goede videokaart. Nu heeft ze het niet echt nodig, maar wie weet wat de toekomst (als in 5+ jaar) brengt. Prijs is zoals gezegd niets mis mee.
Optie 3 is ook aantrekkelijk. Geen videokaart maar wel goed merk; mooie, stevige behuizing en koeling. Plus groot aanbod van configuraties waar ik dus precies de juiste uit kan kiezen.
Een hele hoop interessante Asus modellen zijn niet leverbaar. (op modellen met instap videokaart e.d. na).

Dus eigenlijk blijven dan de 17r modellen van Dell over.
Jij zou dus voor haar pertinent geen model met aparte videokaart aanraden? Want €620 is prima. €512 zal ze overigens natuurlijk nog mooier vinden ;) .

Van die kortingen snap ik weinig. Ik snap dat ik die 2 types korting als het ware kan optellen maar dan moet ze geloof ik lid worden van die ene site (http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell), gaat tijd overheen e.d.
Niet iets waar ze zin in heeft denk ik.

Jammer alleen dat de Asus modellen niet/slecht leverbaar zijn. Spraken mij (en haar) erg aan. Want bij de 17r heb ik toch wel het gevoel dat het wat minder is, koeling weet ik niet, behuizing ziet er toch wel wat goedkoop uit met bijvoorbeeld die scharnieren e.d. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Piet91 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:17:
[...]

Een hele hoop interessante Asus modellen zijn niet leverbaar. (op modellen met instap videokaart e.d. na).

Dus eigenlijk blijven dan de 17r modellen van Dell over.
Jij zou dus voor haar pertinent geen model met aparte videokaart aanraden? Want €620 is prima. €512 zal ze overigens natuurlijk nog mooier vinden ;) .
Nee. Want daar heb je in de praktijk niets aan.
Van die kortingen snap ik weinig. Ik snap dat ik die 2 types korting als het ware kan optellen maar dan moet ze geloof ik lid worden van die ene site (http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell), gaat tijd overheen e.d.
Niet iets waar ze zin in heeft denk ik.
Het heet ook niet voor niets cashback :P
Jammer alleen dat de Asus modellen niet/slecht leverbaar zijn. Spraken mij (en haar) erg aan. Want bij de 17r heb ik toch wel het gevoel dat het wat minder is, koeling weet ik niet, behuizing ziet er toch wel wat goedkoop uit met bijvoorbeeld die scharnieren e.d. :/
Ik vind de bouwkwaliteit nog best goed voor iets in deze prijsklaase. De asus zal wel beter zijn, maar de prijs is ook een heel stuk hoger. Misschien moet je de modellen eens bezichtigen in de winkel, dixons, mycom en vobis verkopen dell's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:29:
[...]
Nee. Want daar heb je in de praktijk niets aan.

[...]
Het heet ook niet voor niets cashback :P

[...]

Ik vind de bouwkwaliteit nog best goed voor iets in deze prijsklaase. De asus zal wel beter zijn, maar de prijs is ook een heel stuk hoger. Misschien moet je de modellen eens bezichtigen in de winkel, dixons, mycom en vobis verkopen dell's.
Ok. Maar dan moet ik eigenlijk wel die kortingen regelen (die zonder videokaart voor €512 i.p.v. de €569 waar die normaal voor gaat), anders kan die €30 voor de GT525M ook wel erbij. Kost nauwelijks meer, en who knows; misschien komt die 525M nog wel 'ns van pas.
Desnoods zet ze de 525M gewoon uit. Boeit het niet, schaadt het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 07-03-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X700XL
Ik heb net een mailtje gekregen van dixons en zij zeggen dat ze de pricewatch: Asus K53TK-SX023V rond 6 april binnen zullen krijgen.

Ik kan in ieder geval al niet wachten! :)

[ Voor 10% gewijzigd door X700XL op 08-03-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X700XL
Ik zit nu weer te twijfelen, hoeveel verschil zit er tussen een a6 3400 en a4 3300 processor?
pricewatch: Asus X53TA-SX187V en pricewatch: Asus K53TK-SX023V

Hardware info geeft iets betere scores voor de sx187v
http://nl.hardware.info/v...l/producten/137121-132287

Dus zit er echt een verschil tussen deze 2 laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De a6 is een quadcore, ja, dat ga je wel merken met bepaalde taken. De dualcore is wel sneller singlethreaded, maar niets wat wat gepruts met overclock tools niet kan oplossen: 2 cores tover je er echter niet zomaar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X700XL
Ik snap je laatste zin even niet..., kan de dualcore toch beter zijn voor gamen?

[ Voor 39% gewijzigd door X700XL op 08-03-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan de quadcore natuurlijk wat overclocken zodat hij hetzelfde presteert als de dualcore in singlethreaded omgevingen, maar andersom gaat dat niet lukken.

Als je dat niet gaat doen zou ik niet weten welke van de 2 processoren je beter dan hebben: de A6 is flink lager geclockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X700XL
Hmmm, nu weet ik het zelf ook helemaal niet meer, welke van de twee laptops zou jij aanraden (zonder nog over te clocken) en is hardware info betrouwbaar qua testresultaten? Probleem is dat ik nergens een review kan vinden van deze twee laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wel: http://www.notebookcheck....ion-Notebook.62849.0.html :)

Ik zou verder niet weten welke van de 2 beter presteert, ik zou zelf mijn geld inzetten op de A6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X700XL
Is er een verschil tussen de A6 3400m en A6 3405m? ik kan de 3405 nergens op internet vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door X700XL op 11-03-2012 19:52 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste