Ik zit nog altijd even rond te kijken, maar is de pricewatch: Acer Aspire 5560G-6348G75MN beter voor gamen? doordat die 2gb videogeheugen heeft? of kan ik beter wachten op mijn eerste keuze? pricewatch: Asus K53TK-SX023V
Hallo Tweakers, 
Ik ben op zoek naar een goed betaalbare laptop (aangezien ik al een volwaardige desktop bezit).
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Ik heb op zich wel wat kennis en zo mijn ideeën, maar ik ben niet zo thuis in de laptop-wereld zoals andere hier.
Het budget is rond de 500 euro.
Er zijn uiteraard een aantal preferables, maar hier kan van afgeweken worden aan de hand van goede argumentatie.
Ik ben eigenlijk opzoek naar een laptop die zo snel mogelijk is zonder geld uit te geven aan grafische performance (dus ik hoef er niet mee te gamen, liever wat sneller applicaties runnen)
Ik ben bereid om vanwege mijn budget minder te letten op accutijd, opslag en uiterlijk.
Het moet gewoon een prima internet pc zijn, die ook wel wat applicaties kan runnen (maar dat kunnen ze tegenwoordig z.g.a. allemaal meen ik).
Alvast heel erg bedankt voor iedereen die mee wilt denken !
Mochten er nog 'open eindjes' zijn wil ik die graag toelichten.
Groetjes,
Wouter

PS: Is het verschil tussen 4, 6 en 8 gb duidelijk merkbaar? en bij beperkt budget de meerprijs van 40/80 euro waard?
PSPS: Zelf neig ik deels naar de Dell Inspiron 15 met i5 voor 499.
Ik ben op zoek naar een goed betaalbare laptop (aangezien ik al een volwaardige desktop bezit).
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Ik heb op zich wel wat kennis en zo mijn ideeën, maar ik ben niet zo thuis in de laptop-wereld zoals andere hier.
Het budget is rond de 500 euro.
Er zijn uiteraard een aantal preferables, maar hier kan van afgeweken worden aan de hand van goede argumentatie.
Ik ben eigenlijk opzoek naar een laptop die zo snel mogelijk is zonder geld uit te geven aan grafische performance (dus ik hoef er niet mee te gamen, liever wat sneller applicaties runnen)
Ik ben bereid om vanwege mijn budget minder te letten op accutijd, opslag en uiterlijk.
Het moet gewoon een prima internet pc zijn, die ook wel wat applicaties kan runnen (maar dat kunnen ze tegenwoordig z.g.a. allemaal meen ik).
Alvast heel erg bedankt voor iedereen die mee wilt denken !
Mochten er nog 'open eindjes' zijn wil ik die graag toelichten.
Groetjes,
Wouter
PS: Is het verschil tussen 4, 6 en 8 gb duidelijk merkbaar? en bij beperkt budget de meerprijs van 40/80 euro waard?
PSPS: Zelf neig ik deels naar de Dell Inspiron 15 met i5 voor 499.
Als je een snelle laptop wilt, dan kan je het idee van de i5 meteen overboord gooien. De snelste laptop in dit segment is er een met een tragere processor, en een fatsoenlijke SSD. pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB bijvoorbeeld. Weinig opslag, maar wel heel erg snel. Je kan desnoods de dvd drive vervangen door een 2e harde schijf.
Dell heeft de inspiron 15 voor € 404 met i3 en 3GB RAM en 320GB hdd, of met 4GB en 500GB hdd voor € 423 na shopkorting cashback.
Review: http://www.notebookcheck....110-Notebook.54078.0.html
Verder valt zoals altijd de pricewatch: Asus X54H-SX121V op. Maar dat is dan ook het enige wat ik kan vinden in het segment. Als ik http://www.notebookcheck....60V-Notebook.71515.0.html erop nasla dan lijkt hij mij niet echt beter dan de inspiron. Het toetsenbord is bij beiden erg marig, maar de accuduur van de dell is veel beter en de asus heeft slechts ruimte voor 1 DIMM, wat jammer is.. De hoeveelheid bloatware die asus gebruikt is ook een factor 2 groter dan dell, asus heeft dan weer betere garantie, maar dat mag ook wel voor de prijs.
Edit: ik pak natuurlijk weer de review van de 15R, dat klopt niet. Er staan op http://www.notebookcheck....on-15R-N5050.65139.0.html wat reviews, maar alleen notebookjournal heeft een goede reputatie, en ik kan geen duits
pricewatch: MSI CX705-003NL kwam ik ook tegen, de prijs moet een fout zijn en ik verwacht niet dat je hem geleverd krijgt (en de processor is erg verouderd) voor de prijs kan je er geen buil aan vallen.
pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9
pricewatch: Corsair CMSO8GX3M1A1333C9
Voor €40 heb je 2x4GB, en voor €60 heb je 1x8GB. RAM is tegenwoordig erg goedkoop, maar aan meer dan 4GB heb je (zeker in combinatie met een SSD) niet veel. Bij twijfel echter: altijd de grootste hoeveelheid nemen. Het kost toch niets.
Dell heeft de inspiron 15 voor € 404 met i3 en 3GB RAM en 320GB hdd, of met 4GB en 500GB hdd voor € 423 na shopkorting cashback.
Review: http://www.notebookcheck....110-Notebook.54078.0.html
Verder valt zoals altijd de pricewatch: Asus X54H-SX121V op. Maar dat is dan ook het enige wat ik kan vinden in het segment. Als ik http://www.notebookcheck....60V-Notebook.71515.0.html erop nasla dan lijkt hij mij niet echt beter dan de inspiron. Het toetsenbord is bij beiden erg marig, maar de accuduur van de dell is veel beter en de asus heeft slechts ruimte voor 1 DIMM, wat jammer is.. De hoeveelheid bloatware die asus gebruikt is ook een factor 2 groter dan dell, asus heeft dan weer betere garantie, maar dat mag ook wel voor de prijs.
Edit: ik pak natuurlijk weer de review van de 15R, dat klopt niet. Er staan op http://www.notebookcheck....on-15R-N5050.65139.0.html wat reviews, maar alleen notebookjournal heeft een goede reputatie, en ik kan geen duits
pricewatch: MSI CX705-003NL kwam ik ook tegen, de prijs moet een fout zijn en ik verwacht niet dat je hem geleverd krijgt (en de processor is erg verouderd) voor de prijs kan je er geen buil aan vallen.
40 / 80 euro?Wouter1337 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 13:57:
pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9
pricewatch: Corsair CMSO8GX3M1A1333C9
Voor €40 heb je 2x4GB, en voor €60 heb je 1x8GB. RAM is tegenwoordig erg goedkoop, maar aan meer dan 4GB heb je (zeker in combinatie met een SSD) niet veel. Bij twijfel echter: altijd de grootste hoeveelheid nemen. Het kost toch niets.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 15:20 ]
Bedankt voor je reply.
Een pc bouwen lukt me nog wel, maar een laptop weet ik niets van.
Ik heb altijd het idee gehad dat dit erg lastig was, dus los RAM geheugen/SSD er in zetten en andere dingen er uit halen?
Geen idee of ik dit kan.... hoewel ik wel het idee heb dat het inderdaad echt een verschil kan maken
Vandaar ook die meerprijs, dat was op basis van verkoopprijzen.
Ik heb altijd het idee gehad dat dit erg lastig was, dus los RAM geheugen/SSD er in zetten en andere dingen er uit halen?
Geen idee of ik dit kan.... hoewel ik wel het idee heb dat het inderdaad echt een verschil kan maken
Verwijderd
Grappig, ik heb precies hetzelfde..... Mij lijkt het ook altijd moeilijker om componenten van je laptop/notebook te vervangen dan van je pc.Wouter1337 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:12:
Bedankt voor je reply.
Dat is, over het algemeen heel simpel. Bijvoorbeeld de X54:
Omdraaien

Klepje eraf:

En alles beschikbaar. De DVD drive vervangen is vaak moeilijker. Bij dit specifieke model moet het toetsenbord er minimaal af.
Als je nu de processor wilt vervangen, okee, reken daar maar een paar uur voor. Al zijn er laptops waarbij zelfs dat een eitje is.
Omdraaien

Klepje eraf:

En alles beschikbaar. De DVD drive vervangen is vaak moeilijker. Bij dit specifieke model moet het toetsenbord er minimaal af.
Als je nu de processor wilt vervangen, okee, reken daar maar een paar uur voor. Al zijn er laptops waarbij zelfs dat een eitje is.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 17:23 ]
Ik denk dat ik, in ieder geval in het begin, liever een complete laptop wil nemen zonder 'risico'.
Voor het budget van maximaal 560 euro ofzo, wat zouden jullie mij dan aanraden?
Ik kan altijd over een jaar nog er voor kiezen om iets te vervangen als het langzaam wordt.
Ik snap dat die nooit echt 'snel' wordt, maar gewoon dat die een tijdje mee kan ! (niet te erg verouderd iig)
Nog steeds:
''Ik ben eigenlijk opzoek naar een laptop die zo snel mogelijk is zonder geld uit te geven aan grafische performance (dus ik hoef er niet mee te gamen, liever wat sneller applicaties runnen)
Ik ben bereid om vanwege mijn budget minder te letten op accutijd, opslag en uiterlijk.''
Danku
Ik kan altijd over een jaar nog er voor kiezen om iets te vervangen als het langzaam wordt.
Ik snap dat die nooit echt 'snel' wordt, maar gewoon dat die een tijdje mee kan ! (niet te erg verouderd iig)
Nog steeds:
''Ik ben eigenlijk opzoek naar een laptop die zo snel mogelijk is zonder geld uit te geven aan grafische performance (dus ik hoef er niet mee te gamen, liever wat sneller applicaties runnen)
Ik ben bereid om vanwege mijn budget minder te letten op accutijd, opslag en uiterlijk.''
Danku
[ Voor 8% gewijzigd door Wouter1337 op 17-03-2012 17:50 ]
http://www.alternate.nl/h...?tn=BUILDERS&l1=Notebooks
Bovenstaande laptop een goede keus voor gebruik als stationaire laptop, aangesloten aan een externe monitor en andere randapparatuur. Gebruik: internet, Office en videobewerking. Ik heb totaal geen ervaring met 'eigen merk' laptops, is het wat of kan je beter gaan voor een gevestigd merk?
Bovenstaande laptop een goede keus voor gebruik als stationaire laptop, aangesloten aan een externe monitor en andere randapparatuur. Gebruik: internet, Office en videobewerking. Ik heb totaal geen ervaring met 'eigen merk' laptops, is het wat of kan je beter gaan voor een gevestigd merk?
Die laptop bestaat niet. Het maakt nauwelijks uit of je een i3, i5 of 7 aanschaft. Maar een SSD maakt je laptop wel meteen 2 tot 3x zo snel. Het liefste zou ik willen dat elke laptop een SSD had in plaats van een snellere processor, maar zo werkt het helaas niet.Wouter1337 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:47:
Ik denk dat ik, in ieder geval in het begin, liever een complete laptop wil nemen zonder 'risico'.
Nog steeds:
Danku![]()
![]()
Ik het iets hogere segment heb je de XPS 15 en K53, maar die bevatten dus de grafische kaart die je niet nodig hebt. En natuurlijk wat verbeterde bouwkwaliteit ten opzichte van het ultra-budget inspiron en X54 spul. Maar ik denk niet dat dat het echt waard is voor jou.
Gevestigd merk of geen gevestigd merk maakt niet zoveel uit. Maar om verschillende redenen is dat een slechte keuze:Zebby schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:53:
http://www.alternate.nl/h...?tn=BUILDERS&l1=Notebooks
• Geen windows, dus nog €80/90 erbij.
• De service van alternate is absoluut waardeloos.
• net als het scherm en toetsenbord van die laptop.
Los daarvan heb je in die prijsklasse te maken met de XPS 17. Die heb je al voor € 768 met i7, 3D scherm 6GB RAM en een 750GB hdd. Die kielhaalt alles in het < €1000 segment op zowel prijs als specs als kwaliteit. Al wil je nog iets anders kopen moet je wel met erg goede argumenten aankomen. De XPS is ook niet een en al rozen en manenschijn (usb 3.0 is buggy, en de fan is volgens sommigen erg, al is er enkele dagen een update die dat *zou* oplossen), maar vergeleken met de rest in het segment....
Ik vraag het best mogelijke voor mijn wensen.
Zoals ik eerder al zei ben ik op de hoogte van de beperkingen die mijn budget me oplegt.
Het liefst zo snel mogelijk zonder geld uit te geven aan grafische performance (niet nodig). Daarnaast ben ik bereid op uiterlijk / accu / opslag / mobiliteit in te leveren.
Iemand enig idee voor rond de 500 euro?
Ideeën:
Packard Bell EasyNote NS11-HR-103 (maar weet niet of ik packard bell moet doen? )
Acer Aspire 5750-2456G50MN
Of liever 4 GB RAM maar dan een HP / Dell Inspiron ?
Edit: Ik kan er later alsnog een SSD in doen, maar voor nu hoeft dat wat mij betreft niet.
Zoals ik eerder al zei ben ik op de hoogte van de beperkingen die mijn budget me oplegt.
Het liefst zo snel mogelijk zonder geld uit te geven aan grafische performance (niet nodig). Daarnaast ben ik bereid op uiterlijk / accu / opslag / mobiliteit in te leveren.
Iemand enig idee voor rond de 500 euro?
Ideeën:
Packard Bell EasyNote NS11-HR-103 (maar weet niet of ik packard bell moet doen? )
Acer Aspire 5750-2456G50MN
Of liever 4 GB RAM maar dan een HP / Dell Inspiron ?
Edit: Ik kan er later alsnog een SSD in doen, maar voor nu hoeft dat wat mij betreft niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Wouter1337 op 17-03-2012 18:19 ]
Beste Tweakers,
Ook ik zit met een hoop twijfels sinds ik op zoek ben naar een nieuwe laptop. Zelf heb ik erg goeie ervaringen met HP probook maar kwa prijs/performance liggen deze wel wat hoog vind ik... Ik hoor ook diverse verhalen over medion... De specs klinken goed maar ik heb geen ervaring met die merk.
Ik wil er traktor DJ op gaan draaien... dus hij moet wel stabiel zijn.
Op zich sta ik voor alles open.
Wat ik graag zou willen:
Buget 500-650,-
4 gig intern
Minimaal 320 gig HD (500 of meer zou ideaal zijn)
Minimaal 3 usb aansluitingen (waarvan 1 keer usb 3 lekker zou zijn... geen pre)
15,6 inch scherm
Een num pad zou erg fijn zijn.
Een stabiel systeem die ook nog tegen een beetje beats kan
De processors ben ik niet echt in thuis... of ik nou een i3 of een i5 moet.... geen idee. Het idee is dat hij met gemak traktor moet kunnen draaien.
Ook ik zit met een hoop twijfels sinds ik op zoek ben naar een nieuwe laptop. Zelf heb ik erg goeie ervaringen met HP probook maar kwa prijs/performance liggen deze wel wat hoog vind ik... Ik hoor ook diverse verhalen over medion... De specs klinken goed maar ik heb geen ervaring met die merk.
Ik wil er traktor DJ op gaan draaien... dus hij moet wel stabiel zijn.
Op zich sta ik voor alles open.
Wat ik graag zou willen:
Buget 500-650,-
4 gig intern
Minimaal 320 gig HD (500 of meer zou ideaal zijn)
Minimaal 3 usb aansluitingen (waarvan 1 keer usb 3 lekker zou zijn... geen pre)
15,6 inch scherm
Een num pad zou erg fijn zijn.
Een stabiel systeem die ook nog tegen een beetje beats kan
De processors ben ik niet echt in thuis... of ik nou een i3 of een i5 moet.... geen idee. Het idee is dat hij met gemak traktor moet kunnen draaien.
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Die is makkelijk. Ik kwam er gisteravond achter dat de bol.com actie nog steeds loopt:
DancePlaza in "Algemeen korting en aanbiedingen topic"
Daarmee kan je iets als http://www.bol.com/nl/p/c...errer=ADVNLTWE00202100099 aanschaffen voor weinig. Alleen vandaag. Misschien hebben ze ook nog iets leuks met een i7, maar ik zou het geld steken in een SSD
DancePlaza in "Algemeen korting en aanbiedingen topic"
Daarmee kan je iets als http://www.bol.com/nl/p/c...errer=ADVNLTWE00202100099 aanschaffen voor weinig. Alleen vandaag. Misschien hebben ze ook nog iets leuks met een i7, maar ik zou het geld steken in een SSD
Dat is een mooi systeempie... Zal wel even checken of je wel meerdere coupons kan gebruiken voor dit product....
er staat: Kan niet gecombineerd worden met andere deals of promoties
Dus misschien kan je maar 1 coupon gebruiken.
er staat: Kan niet gecombineerd worden met andere deals of promoties
Dus misschien kan je maar 1 coupon gebruiken.
Als je even doorleest kan dat dus wel. Zie bijvoorbeeld jhogervorst in "Algemeen korting en aanbiedingen topic".
Ik zoek een laptop van max. ~450€
Hij is voor mijn ouders die hem vooral willen gebruiken voor internet, e-mail en office; veel hoeft hij dus niet te kunnen, maar wel met redelijke snelheid. Ze willen graag een 15.6' scherm.
Zelf kwam ik op: Acer Travelmate 5744-374G32MIKK. Voor maar €388 een simpele laptop met 7200rpm hd. Wel met maar 1 jaar garantie.
Maar toch een beetje kijkend naar de toekomst vind ik deze voor €55 extra ook interessant:Asus X54HY-SX061V
Met een externe videochip, 2nd gen i3 en 2 jaar garantie (en als extraatje usb 3.0). Harde schrijf is wel 180gb minder maar dat geeft niet zo.
Ik twijfel of de €55 het waard is om de Asus te halen, kijkend naar het gebruik van de laptop? Of hebben jullie nog andere mogelijkheden?
Hij is voor mijn ouders die hem vooral willen gebruiken voor internet, e-mail en office; veel hoeft hij dus niet te kunnen, maar wel met redelijke snelheid. Ze willen graag een 15.6' scherm.
Zelf kwam ik op: Acer Travelmate 5744-374G32MIKK. Voor maar €388 een simpele laptop met 7200rpm hd. Wel met maar 1 jaar garantie.
Maar toch een beetje kijkend naar de toekomst vind ik deze voor €55 extra ook interessant:Asus X54HY-SX061V
Met een externe videochip, 2nd gen i3 en 2 jaar garantie (en als extraatje usb 3.0). Harde schrijf is wel 180gb minder maar dat geeft niet zo.
Ik twijfel of de €55 het waard is om de Asus te halen, kijkend naar het gebruik van de laptop? Of hebben jullie nog andere mogelijkheden?
Hetzelfde als de persoon hierboven. Pak Bol.com kortingsbon via Livingsocial en vraag in dat topic om jouw invites te sturen. Per e-mailadres kan je dan een kortingsbon van €20 kopen voor €10. Koop er een hele boel, en je kan een leuke laptop bij bol uitzoeken.
Ik heb al 15 van die bonnen, wat ik daarmee ga doen weer ik nog niet.
Edit: uitverkocht. Helaasch.
Ik heb al 15 van die bonnen, wat ik daarmee ga doen weer ik nog niet.
Edit: uitverkocht. Helaasch.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2012 19:16 ]
Darkstone,
Ik zit nog even te twijfelen tussen wat laptops. Namelijk de
Asus K53SV-SX706V - Intel i5-2430M / 8 GB DDR3 RAM / 640 GB HDD / GeForce GT540M / 15.6 inch / Bruin
€ 665,00
of
Asus K53SD-SX336V - Core i5-2450M 2.5 GHz / 6GB DDR3 RAM / 500GB HDD / NVIDIA GeForce 610M / 15.6 inch
€ 649,00
De bovenste welke jij aanraade is dus wel een iets ouder model... De specs zijn net wat meer alleen de processor is iets ouder... Is dat verschil te verwaarlozen? ik weet niet wat voor verbeteringen ze hebben doorgevoerd? En dat hij geen Wireless N heeft boeit eigenlijk niet zo...
Ik zit nog even te twijfelen tussen wat laptops. Namelijk de
Asus K53SV-SX706V - Intel i5-2430M / 8 GB DDR3 RAM / 640 GB HDD / GeForce GT540M / 15.6 inch / Bruin
€ 665,00
of
Asus K53SD-SX336V - Core i5-2450M 2.5 GHz / 6GB DDR3 RAM / 500GB HDD / NVIDIA GeForce 610M / 15.6 inch
€ 649,00
De bovenste welke jij aanraade is dus wel een iets ouder model... De specs zijn net wat meer alleen de processor is iets ouder... Is dat verschil te verwaarlozen? ik weet niet wat voor verbeteringen ze hebben doorgevoerd? En dat hij geen Wireless N heeft boeit eigenlijk niet zo...
Ik had ook maar even snel in de shop gekeken. Alleen de K53-tjes zijn acceptabel geprijds bij bol, bij de rest van de merken hoef je het iig niet te zoeken.
Verder, je kan beter het oude model nemen, de GT540m is flink sneller dan de GT610m ondanks de 'nieuwere' naamgeving. De GT610m is een rebrand van de GT520m, dus op de nummers moet je niet al te veel letten.
Verder, je kan beter het oude model nemen, de GT540m is flink sneller dan de GT610m ondanks de 'nieuwere' naamgeving. De GT610m is een rebrand van de GT520m, dus op de nummers moet je niet al te veel letten.
oke top!... Hopen dat morgen al me bonnetjes van Bol.com binnenkomen
Allereerst: hoewel er binnen mijn budget in dit topic al genoeg gepasseerd is heb ik nog geen GoTter gevonden met dezelfde doelstellingen. Vandaar mijn onderstaande vraag.
Voor mijn studie moet ik naar alle waarschijnlijkheid binnenkort een notebook aanschaffen. Het vermoedelijke budget ligt rond de €550 - € 600 maar liever natuurlijk iets goedkoper.
Op dit moment zal de notebook veel gebruikt worden voor VMWare. Hiervoor lijkt het mijns inziens belangrijk genoeg geheugen te hebben (zelf uitbreiden is natuurlijk geen probleem...). Verder is een vlotte processor natuurlijk fijn om lekker door te kunnen werken. In de toekomst zal het doel waarschijnlijk verschuiven richting programmeren binnen verschillende IDE's. Hiervoor lijkt een hogere resolutie mij wel handig. Echter is het wel een feit dat de notebook dagelijks op de fiets meegesleept moet worden over een afstand van 15km (2 keer per dag) waardoor ik niet weet of een 17" een nadeel zou kunnen zijn. (Iemand ervaring?)
Naast gebruik voor mijn studie zal ik op de notebook een dualboot-setup gaan draaien van Windows 7 en Fedora Core. Nu heb ik veel eerder eens ervaring gehad met het installeren van drivers voor NVIDIA en dat was onder linux niet echt heel fijn te noemen. Daarom twijfel ik of een extra grafische kaart voor mij wel een voordeel biedt.
Zelf ben ik na wat zoekwerk op een aantal kanshebbers terechtgekomen, namelijk:
Een MSI CX640-457 €555
Intel Core i5 2430M op 2,4Ghz
4GB
GeForce GT520M
15"
Een Toshiba Satellite C660-258 €490
4GB
Intel Integrated HD Graphics
15"
Een Dell Inspiron 15 €499
Intel Core i5-2450M op 2,5Ghz
4GB
Intel HD3000
15"
Een Dell Inspiron 17R €569
4GB
Intel HD3000
17"
Onderstaande twee notebooks zitten aan de rand van het budget waardoor geheugenuitbreiding mogelijk eerst uitgesteld moet worden... hebben ze echt grote voordelen? (De Dell is met cashback overigens ook niet de duurste)
Een Dell XPS15 €599
4GB
Geforce GT525M 1GB
15"
Een Asus K53SC-SX149V-NL €599
Intel Core i5-2430M op 2,4Ghz
4GB
Geforce GT520 1GB
15"
Alle bovenstaande notebooks zijn uitgerust met een Intel-processor uit de i-serie... een gelijkwaardige AMD is natuurlijk ook het overwegen waard... maar deze heb ik nog niet kunnen vinden. Iemand tips?
Graag jullie mening over de bovenstaande keuzes/punten en natuurlijk zijn ook suggesties voor andere typen welkom!
p.s. Dell biedt via cashback-acties vaak een korting... zou iemand uit kunnen leggen hoe dit werkt?
Voor mijn studie moet ik naar alle waarschijnlijkheid binnenkort een notebook aanschaffen. Het vermoedelijke budget ligt rond de €550 - € 600 maar liever natuurlijk iets goedkoper.
Op dit moment zal de notebook veel gebruikt worden voor VMWare. Hiervoor lijkt het mijns inziens belangrijk genoeg geheugen te hebben (zelf uitbreiden is natuurlijk geen probleem...). Verder is een vlotte processor natuurlijk fijn om lekker door te kunnen werken. In de toekomst zal het doel waarschijnlijk verschuiven richting programmeren binnen verschillende IDE's. Hiervoor lijkt een hogere resolutie mij wel handig. Echter is het wel een feit dat de notebook dagelijks op de fiets meegesleept moet worden over een afstand van 15km (2 keer per dag) waardoor ik niet weet of een 17" een nadeel zou kunnen zijn. (Iemand ervaring?)
Naast gebruik voor mijn studie zal ik op de notebook een dualboot-setup gaan draaien van Windows 7 en Fedora Core. Nu heb ik veel eerder eens ervaring gehad met het installeren van drivers voor NVIDIA en dat was onder linux niet echt heel fijn te noemen. Daarom twijfel ik of een extra grafische kaart voor mij wel een voordeel biedt.
Zelf ben ik na wat zoekwerk op een aantal kanshebbers terechtgekomen, namelijk:
Een MSI CX640-457 €555
4GB
GeForce GT520M
15"
Een Toshiba Satellite C660-258 €490
4GB
Intel Integrated HD Graphics
15"
Een Dell Inspiron 15 €499
4GB
Intel HD3000
15"
Een Dell Inspiron 17R €569
4GB
Intel HD3000
17"
Onderstaande twee notebooks zitten aan de rand van het budget waardoor geheugenuitbreiding mogelijk eerst uitgesteld moet worden... hebben ze echt grote voordelen? (De Dell is met cashback overigens ook niet de duurste)
Een Dell XPS15 €599
4GB
Geforce GT525M 1GB
15"
Een Asus K53SC-SX149V-NL €599
Intel Core i5-2430M op 2,4Ghz
4GB
Geforce GT520 1GB
15"
Alle bovenstaande notebooks zijn uitgerust met een Intel-processor uit de i-serie... een gelijkwaardige AMD is natuurlijk ook het overwegen waard... maar deze heb ik nog niet kunnen vinden. Iemand tips?
Graag jullie mening over de bovenstaande keuzes/punten en natuurlijk zijn ook suggesties voor andere typen welkom!
p.s. Dell biedt via cashback-acties vaak een korting... zou iemand uit kunnen leggen hoe dit werkt?
V&A aangeboden: XPS 15 - i5-2410, 5gb, FullHD wellicht. 1080p is een must, maar buiten jouw budget
Verder zou ik de msi ten zeerste vermijden. De bouwkwaliteit van de vorige lijn was echt crap, en ik heb niet het idee dat dat verbeterd is: sowieso is de XPS 15 maar een paar euro meer, en die is toch een klasse beter. En gebruik sowieso de sheet. De verzendkosten zijn deze week gratis, dat moet je zelf even handmatig fixen, maar voor de rest is hij een stuk sneller dan de dell website.
Je moet volgens mij kiezen tussen de XPS, de inspiron 15R, en de toshiba. De toshiba komt op http://www.notebookcheck....660-Notebook.43702.0.html niet erg goed uit de bus.. De inspiron is volgens diezelfde site een stuk beter (http://www.notebookcheck....110-Notebook.54078.0.html). De asus is simpelweg te duur, en een 17" is verre van ideaal. Als je een hoge resolutie wilt, neem dan de 2e-handse hierboven.
En even wat anders. Ik doe nu 3e-jaars technische informatica, en een 1080p scherm is echt een must. Ik neem mijn laptop elke dag mee. Iets in de prijsklasse van de inspiron gaat praktisch gegarandeerd stuk na een paar jaar. De XPS is erg stevig voor de prijsklasse en eigenlijk het minimale wat je wilt hebben. Het liefst geef je nog wat meer uit zodat je een goed scherm en SSD kan krijgen.
Verder zou ik de msi ten zeerste vermijden. De bouwkwaliteit van de vorige lijn was echt crap, en ik heb niet het idee dat dat verbeterd is: sowieso is de XPS 15 maar een paar euro meer, en die is toch een klasse beter. En gebruik sowieso de sheet. De verzendkosten zijn deze week gratis, dat moet je zelf even handmatig fixen, maar voor de rest is hij een stuk sneller dan de dell website.
Je moet volgens mij kiezen tussen de XPS, de inspiron 15R, en de toshiba. De toshiba komt op http://www.notebookcheck....660-Notebook.43702.0.html niet erg goed uit de bus.. De inspiron is volgens diezelfde site een stuk beter (http://www.notebookcheck....110-Notebook.54078.0.html). De asus is simpelweg te duur, en een 17" is verre van ideaal. Als je een hoge resolutie wilt, neem dan de 2e-handse hierboven.
En even wat anders. Ik doe nu 3e-jaars technische informatica, en een 1080p scherm is echt een must. Ik neem mijn laptop elke dag mee. Iets in de prijsklasse van de inspiron gaat praktisch gegarandeerd stuk na een paar jaar. De XPS is erg stevig voor de prijsklasse en eigenlijk het minimale wat je wilt hebben. Het liefst geef je nog wat meer uit zodat je een goed scherm en SSD kan krijgen.
De MSI zal het dan niet worden, en ook de toshiba valt dan af...
Wat is het feitelijke verschil tussen een inspiron 15 en een 15r? Iets meer wordt al lastig dus een xps15 is op zich wel top of the line...
wat bedoel je met 'de asus is simpekweg te duur'? Voor deze prijs krjg je wel ook nog 2 jaar next business day support. Het gaat overigens om een 15 inch dus op zich ook nog het overwegen waard.
Zijn er nog andere opties?
Wat is het feitelijke verschil tussen een inspiron 15 en een 15r? Iets meer wordt al lastig dus een xps15 is op zich wel top of the line...
wat bedoel je met 'de asus is simpekweg te duur'? Voor deze prijs krjg je wel ook nog 2 jaar next business day support. Het gaat overigens om een 15 inch dus op zich ook nog het overwegen waard.
Zijn er nog andere opties?
Ik had nog niet gezien dat de asus bij campusshop vandaan kwam. Maar de next-business day stelt niet enorm veel voor meen ik. De voorwaarden zijn goed maar ik hoor nog wel eens mindere dingen, misschien kan je het even navragen in Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic. De X5Q van campusshop was enige tijd terug een populaire notebook.
De XPS is steviger, betere speakers, en ook next-business day garantie (on-site).
De K53 is wat lichter en compacter, en heeft een numpad. Een numpad vind ik zelf een nadeel.
De beste keuze is eigenlijk de goedkoopste van de 2, en dat is de XPS. En eigenlijk vergelijk ik hem dan met pricewatch: Asus K53SV-SX152V, zodat je tenminste een fatsoenlijke GPU krijgt (het gat tussen de GT520m en GT525m is enorm), maar ik weet niet hoeveel waarde jij daaraan hecht. Het zijn eigenlijk allebei goede keuzes.
Verder zijn er eigenlijk geen opties, het is al een jaar lang K53SV of XPS 15 wat je kan kiezen, meestal de goedkoopste van die 2. Voor de rest bestaat er niets volgens mij.
Omdat-ie in principe gelijkwaardig is aan de XPS.bdalenoord schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:17:
wat bedoel je met 'de asus is simpekweg te duur'?
De XPS is steviger, betere speakers, en ook next-business day garantie (on-site).
De K53 is wat lichter en compacter, en heeft een numpad. Een numpad vind ik zelf een nadeel.
De beste keuze is eigenlijk de goedkoopste van de 2, en dat is de XPS. En eigenlijk vergelijk ik hem dan met pricewatch: Asus K53SV-SX152V, zodat je tenminste een fatsoenlijke GPU krijgt (het gat tussen de GT520m en GT525m is enorm), maar ik weet niet hoeveel waarde jij daaraan hecht. Het zijn eigenlijk allebei goede keuzes.
Verder zijn er eigenlijk geen opties, het is al een jaar lang K53SV of XPS 15 wat je kan kiezen, meestal de goedkoopste van die 2. Voor de rest bestaat er niets volgens mij.
Bouwkwaliteit, speakers, en grafische kaart. De laatste 2 dingen kunnen je waarschijnlijk niet veel schelen. Maar de eerste wel. De inspiron is wel lichter en gaat langer mee op de accu volgens notebookcheck, al ben ik ervan overtuigd dat dat een meerfout is.Wat is het feitelijke verschil tussen een inspiron 15 en een 15r? Iets meer wordt al lastig dus een xps15 is op zich wel top of the line...
En hoe zijn de meningen over een notebook (evt. tweedehands of bijv. een restpartij/etalagemodel) uit de HP ProBook serie, zoals een HP Probook 6560b (bijvoorbeeld deze of deze?)
[ Voor 31% gewijzigd door hiekikowan op 26-03-2012 11:02 ]
Ik heb ongeveer hetzelfde budget en ik wil een laptop waarop ik gewoon kan surfen, downloaden, office, hier en daar photoshop en uiteindelijk ook Diablo III op kan spelen.bdalenoord schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:13:
Allereerst: hoewel er binnen mijn budget in dit topic al genoeg gepasseerd is heb ik nog geen GoTter gevonden met dezelfde doelstellingen. Vandaar mijn onderstaande vraag.
KNIP
Ik neig naar de XPS15, maar moet ik dan nog even wachten op de nieuwe versie?
In een laag budget, nee. Als je in het segment zit waar je sowieso al een i7 en 1080p scherm krijgt, dan zeker wachten.
Dat is wat ik ervan verwacht, ik kan er ook finaal naast zitten.
bedankt! ik denk dat ik toch maar even wacht, mijn huidige laptop voldoet nog prima en Diablo III is nog niet uit...Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:03:
In een laag budget, nee. Als je in het segment zit waar je sowieso al een i7 en 1080p scherm krijgt, dan zeker wachten.
Allowa!
Ik ben op zoek naar een laptop waar een beetje mee ge-gamed kan worden (low - medium settings in WOW) met een budget van €400-450. Het scherm hoeft niet groter te zijn als 15 inch.
Heb zelf veel rond gekeken in de pricewatch maar kan nog niet echt een keuze maken.
Mijn vraag: Is iemand ergens een goede deal tegengekomen voor een redelijke laptop die rond mijn budget zit?
Super bedankt!
Ik ben op zoek naar een laptop waar een beetje mee ge-gamed kan worden (low - medium settings in WOW) met een budget van €400-450. Het scherm hoeft niet groter te zijn als 15 inch.
Heb zelf veel rond gekeken in de pricewatch maar kan nog niet echt een keuze maken.
Mijn vraag: Is iemand ergens een goede deal tegengekomen voor een redelijke laptop die rond mijn budget zit?
Super bedankt!
Daar is het budget simpelweg te laag voor. Nu ja, op low zal het wel kunnen met een moderne IGP (i3-23**m en hoger). 2e-hands is in dit budget echt een betere keuze, of gewoon wachten op een leuke deal (wat wel even kan duren).
Ik ga dan toch maar me budget iets opschroeven.
Wat dachten jullie van deze:
pricewatch: Asus K53TA-SX108V
Of deze:
pricewatch: Asus A53SJ-SX230V
Of misschien een andere voor 550?
Wat dachten jullie van deze:
pricewatch: Asus K53TA-SX108V
Of deze:
pricewatch: Asus A53SJ-SX230V
Of misschien een andere voor 550?
[ Voor 5% gewijzigd door masterrobo op 27-03-2012 20:18 ]
Bij nader inzien, pricewatch: Medion Akoya P6627 laptop ziet er redelijk uit. In de pricewatch kom ik niets anders interessants tegen tot en met pricewatch: MSI CX640DX-478NL. Maar in dat prijssegment... Voor € 524 heb je alweer de XPS 15 met i5, 4GB en een GT525m. Dat is een kwalitatief veel betere laptop.
Via Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8". De verzendkosten zijn gratis itt tot wat in de sheet staat.
Via Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8". De verzendkosten zijn gratis itt tot wat in de sheet staat.
Thanks Darkstone ik ga waarschijnlijk voor die Dell Xps 15.
Weet jij trouwens nog waar die Dell kortingsbonnen topic staat? Kan hem zelf niet meer vinden.
Weet jij trouwens nog waar die Dell kortingsbonnen topic staat? Kan hem zelf niet meer vinden.
Dell Waardebonnen Topic
Maar die heb je niet nodig, de linkjes naar de kortingsacties staan in de sheet
Niet altijd de nieuwste, maar op dit moment wel.
Maar die heb je niet nodig, de linkjes naar de kortingsacties staan in de sheet
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een laptop met 15,6" monitor die geschikt zou zijn voor het bewerken van foto's. De Adobe suite zou er dus goed op moeten kunnen draaien en bij wat grotere foto's met meerdere lagen zou de performance toch nog redelijk moeten zijn (zo goed mogelijk)
Het budget voor de laptop is echter maar 600 euro.
Enig idee waar ik het beste naar kan kijken of tips?
Het budget voor de laptop is echter maar 600 euro.
Enig idee waar ik het beste naar kan kijken of tips?
Ook de XPS 15, als je van plan bent af en toe te gamen.
Als je dat niet van plan bent, dan voldoet in principe alles in met een redelijke processor: pricewatch filter. Maar 3 tientjes extra voor de XPS 15 in plaats van pricewatch: Toshiba Satellite C660-258 (HP zou ik vermijden in dit segment) lijken mij geen verspilde moeite.
Als je dat niet van plan bent, dan voldoet in principe alles in met een redelijke processor: pricewatch filter. Maar 3 tientjes extra voor de XPS 15 in plaats van pricewatch: Toshiba Satellite C660-258 (HP zou ik vermijden in dit segment) lijken mij geen verspilde moeite.
Verwijderd
Wat is trouwens de reden dat HP wordt afgeraden in die prijscategorie, of is HP toch niet zo degelijk (meer)?
Ik hoorde trouwens dat ik met een leuke korting op HP laptops kan krijgen, dan zou bijvoorbeeld de HP Pavilion dv6-6c40ed net in het budget passen:
pricewatch: HP Pavilion dv6-6c40ed
Of zou ik toch beter af zijn met een asus, samsung of toshiba rond de 600 ?
Gaming zal er trouwens niet echt veel op gebeuren (beetje sociale spellen en google chrome spellen) maar ik denk dat er wel video editing op gaat gebeuren.
Ik hoorde trouwens dat ik met een leuke korting op HP laptops kan krijgen, dan zou bijvoorbeeld de HP Pavilion dv6-6c40ed net in het budget passen:
pricewatch: HP Pavilion dv6-6c40ed
Of zou ik toch beter af zijn met een asus, samsung of toshiba rond de 600 ?
Gaming zal er trouwens niet echt veel op gebeuren (beetje sociale spellen en google chrome spellen) maar ik denk dat er wel video editing op gaat gebeuren.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 19:09 ]
Dat is wel een redelijke HP. Een vriend van mij heeft echter het meest budgetmodel, en dat ding is echt een ramp.. De inspiron 17R is vergeleken met dat ding echt veel beter, en slechts een tientje duurder. Maar dat is niet het model wat jij linkt.
Maar op zich, de XPS 15 is fors goedkoper dan de dv6 en een stukje beter qua bouwkwaliteit. Voor € 612 heb je alweer de variant met i7 en 6GB RAM in combinatie met de juiste kortingen. In het segment kan je gewoon niet om dat ding heen.
Maar op zich, de XPS 15 is fors goedkoper dan de dv6 en een stukje beter qua bouwkwaliteit. Voor € 612 heb je alweer de variant met i7 en 6GB RAM in combinatie met de juiste kortingen. In het segment kan je gewoon niet om dat ding heen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 19:13 ]
Aangezien ik pas een complete inrichting voor mijn huis gekocht heb ben ik op zoek naar een 15,6" laptop voor een beperkt budget. Ik ben eigenlijk van plan om +/- 400 Euro uit te geven aan een laptop en het liefst zelfs nog wat minder.
De laptop zal ik gebruiken voor wat office werk en voornamelijk internetten. Hierbij vind ik het wel belangrijk dat hd filmpjes op youtube moeiteloos afgespeeld moeten kunnen worden, maar dat lijkt me tegenwoordig voor geen één laptop meer een probleem. Voor het game en film werk heb ik een xbox en htpc, dus die zware taken hoeft de laptop niet uit te voeren.
Ik ben al een tijdje uit de roulering wat betreft de cpu types in laptops, waardoor ik eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer zie. Daarnaast is de beschikbare info over laptop cpu's beperkt tov desktop cpu's.
Volgens mij zijn er een drietal cpu typen die binnen mijn budget passen (waarbij de x voor de verschillende versies staat):
Intel i3 23x0
Intel i3 3x0(U)M
AMD Fusion E-x50
Kan iemand mij adviseren voor welk type cpu ik het beste kan gaan? Wellicht zijn er zelfs wel andere cpu's die een betere optie zijn, maar die ik gemist heb.
Het vreemde vind ik dat de Fusion cpu's maar een zeer lage frequentie hebben, waardoor ik hier een minder gevoel bij heb...
Als iemand overigens nog advies heeft voor welke laptop voor deze prijs het beste aangeschaft kan worden, dan houd ik mij aanbevolen!
De laptop zal ik gebruiken voor wat office werk en voornamelijk internetten. Hierbij vind ik het wel belangrijk dat hd filmpjes op youtube moeiteloos afgespeeld moeten kunnen worden, maar dat lijkt me tegenwoordig voor geen één laptop meer een probleem. Voor het game en film werk heb ik een xbox en htpc, dus die zware taken hoeft de laptop niet uit te voeren.
Ik ben al een tijdje uit de roulering wat betreft de cpu types in laptops, waardoor ik eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer zie. Daarnaast is de beschikbare info over laptop cpu's beperkt tov desktop cpu's.
Volgens mij zijn er een drietal cpu typen die binnen mijn budget passen (waarbij de x voor de verschillende versies staat):
Intel i3 23x0
Intel i3 3x0(U)M
AMD Fusion E-x50
Kan iemand mij adviseren voor welk type cpu ik het beste kan gaan? Wellicht zijn er zelfs wel andere cpu's die een betere optie zijn, maar die ik gemist heb.
Het vreemde vind ik dat de Fusion cpu's maar een zeer lage frequentie hebben, waardoor ik hier een minder gevoel bij heb...
Als iemand overigens nog advies heeft voor welke laptop voor deze prijs het beste aangeschaft kan worden, dan houd ik mij aanbevolen!
De fusions zijn bedoeld als zuinige CPU in netbooks. Ze vegen de vloer aan de de intel atom's. Maar een i3-23xx kan 3x zoveel verbruiken, en is gewoon heel, heel veel sneller. Om een indicatie te geven:
atom = geen benchmarks. Misschien kan hij hem niet eens draaien?
E-350/450 = 1150
i3-380UM = 1800
i3-2330M = 3600
i7-2620M = 5400, snelste singlecore op dit moment.
...in cinebench 64-bit single core.
In het kort een amd E processor of intel ...UM is absoluut niet handig, tenzij je in een segment zit waar een 'full voltage' processor onmogelijk te koelen valt. Of je nu een i3 kiest of een pentium B950 (nog meer budget variant), maakt eigenlijk niet veel uit. Zoveel scheelt dat nu ook weer niet.
In het segment weet ik eigenlijk niet wat ik moet aanraden, alles in de pricewatch voldoet wel, zolang er maar zo veel mogelijk RAM in zit. 4GB is doorgaans voldoende.
atom = geen benchmarks. Misschien kan hij hem niet eens draaien?
E-350/450 = 1150
i3-380UM = 1800
i3-2330M = 3600
i7-2620M = 5400, snelste singlecore op dit moment.
...in cinebench 64-bit single core.
In het kort een amd E processor of intel ...UM is absoluut niet handig, tenzij je in een segment zit waar een 'full voltage' processor onmogelijk te koelen valt. Of je nu een i3 kiest of een pentium B950 (nog meer budget variant), maakt eigenlijk niet veel uit. Zoveel scheelt dat nu ook weer niet.
In het segment weet ik eigenlijk niet wat ik moet aanraden, alles in de pricewatch voldoet wel, zolang er maar zo veel mogelijk RAM in zit. 4GB is doorgaans voldoende.
Hallo,
Ik had een vraag. Ik moet voor mijn moeder een laptop rond de 500 euro kopen. Goedkoper is daarbij beter.
Nu heb ik bij Dell gekeken maar daar kom ik er niet echt 1 vinden. Als ik in de pricewatch kijk kom ik uit op 1 van de volgende: http://tweakers.net/price...3406;293352;299204;287697
Welke zou ik moeten nemen. Zeg het ook als ik een goede heb gemist!
Ik had een vraag. Ik moet voor mijn moeder een laptop rond de 500 euro kopen. Goedkoper is daarbij beter.
Nu heb ik bij Dell gekeken maar daar kom ik er niet echt 1 vinden. Als ik in de pricewatch kijk kom ik uit op 1 van de volgende: http://tweakers.net/price...3406;293352;299204;287697
Welke zou ik moeten nemen. Zeg het ook als ik een goede heb gemist!
Bedankt voor de info Darkstone!!
Ik denk dat de volgende dan een hele goede kandidaat is:
http://configure.euro.del...d=inspiron-15-intel-n5050
Tot morgen 29 euro korting leveringskosten + ik heb nog een kortingsbon van 15% (zo'n 'kraslot'). Wat een prijs van 381,65 Euro maakt.
Is er nog meer korting te krijgen via Dell?
Ik denk dat de volgende dan een hele goede kandidaat is:
http://configure.euro.del...d=inspiron-15-intel-n5050
Tot morgen 29 euro korting leveringskosten + ik heb nog een kortingsbon van 15% (zo'n 'kraslot'). Wat een prijs van 381,65 Euro maakt.
Is er nog meer korting te krijgen via Dell?
[ Voor 4% gewijzigd door Spurlie op 04-04-2012 13:01 ]
Toshiba Satellite P755D: Nearing the End of the Road for Llano
Bij gebrek aan een betere plek. Valt mij erg tegen van toshiba...
Hallo allemaal,
Ik heb hier een 3 tal laptops in dezelfde prijs categorie gevonden.
Welke zouden jullie kiezen? met games in het achterhoofd. (mijn gevoel zegt Asus)
http://tweakers.net/price.../496/299204;302842;293326
Bedankt alvast!
Ik heb hier een 3 tal laptops in dezelfde prijs categorie gevonden.
Welke zouden jullie kiezen? met games in het achterhoofd. (mijn gevoel zegt Asus)
http://tweakers.net/price.../496/299204;302842;293326
Bedankt alvast!
Zelfde verhaal als altijd: De XPS 15 is zo goedkoop, dat je er gewoon niet omheen kan als je een budget gamebak wilt.
€ 536 met i5, GT525m en een 500GB HDD met de bekende kortingsbonnen: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1, http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 en http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell.
De grafische kaart in de asus is iets sneller, al weet ik niet hoeveel bij gebrek aan benchmarks. De i5 is een héél stuk sneller dan de A6: zo'n 50% multithreaded, en meer dan 2x zo snel singlethreaded. De XPS bevat ook wat meer features. Maar een mindere garantietermijn.
€ 536 met i5, GT525m en een 500GB HDD met de bekende kortingsbonnen: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1, http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 en http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell.
De grafische kaart in de asus is iets sneller, al weet ik niet hoeveel bij gebrek aan benchmarks. De i5 is een héél stuk sneller dan de A6: zo'n 50% multithreaded, en meer dan 2x zo snel singlethreaded. De XPS bevat ook wat meer features. Maar een mindere garantietermijn.
Thx Darkstone voor je response!
Toch nog een paar vraagjes.
De XPS 15 staat in jou link te koop voor € 599, de kortingsbonnen( http://www1.euro.dell.com...l&s=dhs&cs=nldhs1) zijn geldig vanaf een systeem van 699. Dus hoe kom je aan die 536 euro? (komt vast een 'doh' moment wat ik niet goed gelezen het
)
Verder is het niet zo dat (zoals ik las op notebookcheck.net) de GT525m minder is dan een GT540m?
Zeker heb ik liever een Dell XPS 15 met zon i5 als die in het budget past.
Hoor et graag en thx !
Toch nog een paar vraagjes.
De XPS 15 staat in jou link te koop voor € 599, de kortingsbonnen( http://www1.euro.dell.com...l&s=dhs&cs=nldhs1) zijn geldig vanaf een systeem van 699. Dus hoe kom je aan die 536 euro? (komt vast een 'doh' moment wat ik niet goed gelezen het

Verder is het niet zo dat (zoals ik las op notebookcheck.net) de GT525m minder is dan een GT540m?
Zeker heb ik liever een Dell XPS 15 met zon i5 als die in het budget past.
Hoor et graag en thx !
Je hebt gelijk. In de sheet van mij stond nog de oude kortingstabel van passen, toen kreeg je 7% korting op die laptop. Zonder de bonnen is hij € 564. En dan weet ik niet of hij nog in jouw budget pas.
Een procent of 10. Maar het is fysiek dezelfde chip, dus gewoon overclocken die bakHeadRox schreef op donderdag 12 april 2012 @ 08:04:
Hallo allemaal,
Ik wil een notebook aan gaan schaffen ( alweer
) en ik twijfel dus tussen de volgende modellen.
Ik heb ~ 600€ uit te geven hieraan.
Ik speel FIFA 12, MW3 en mischien een potje BF3 ( hoeft van mij niet op ultra ofzo.. gaat mij om de plezier
)
Ik twijfel nu tussen deze modellen:
Wat is volgens jullie het beste?
Ik wil een notebook aan gaan schaffen ( alweer
Ik speel FIFA 12, MW3 en mischien een potje BF3 ( hoeft van mij niet op ultra ofzo.. gaat mij om de plezier
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Dell Inspiron Q15R (5110-2765) | € 599,- | € 599,- |
1 | MSI CX640-447NL | € 544,90 | € 544,90 |
1 | MSI CX640DX-478NL | € 518,39 | € 518,39 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.662,29 |
-
Waarom deze niet (voordeliger en snellere processor) Asus X53E-SX1403Vxheroxkefx schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:31:
Hallo allemaal,
Ik wil een notebook aan gaan schaffen ( alweer) en ik twijfel dus tussen de volgende modellen.
Ik speel FIFA 12, MW3 en mischien een potje BF3 ( hoeft van mij niet op ultra ofzo.. gaat mij om de plezier)
# Product Prijs Subtotaal 1 Dell Inspiron Q15R (5110-2765) € 599,- € 599,- 1 MSI CX640-447NL € 544,90 € 544,90 1 MSI CX640DX-478NL € 518,39 € 518,39 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.662,29
Groeten, Frank
Omdat deze een intel HD graphics heeft, ik wil een DEDI vid.
-
Is dit ook niets: http://tweakers.net/price...53tk-sx023v.html#tab:info Asus K53TK-SX023Vxheroxkefx schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:48:
Omdat deze een intel HD graphics heeft, ik wil een DEDI vid.
Frank
Hey, dat is idd wel een goede vergelijkbare laptop tegenover de MSI CX640DX-478NL
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/302842;299204
de GPU van de AMD is beter.. maar de CPU van de Intel is beter..
what to do?
what to do?
-
Ik ben niet zo'n expert op (AMD)processor gebied, dus hopelijk kunnen de experts hier op het forum hun oordeel er over geven...xheroxkefx schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:02:
Hey, dat is idd wel een goede vergelijkbare laptop tegenover de MSI CX640DX-478NL
what to do?
Frank
Hmmmzz de 5% kortingsbonnen zijn nu alleen nog maar vanaf € 699 Dell XPS laptops
10% vanaf € 799.
Darkstone Ik heb geen idee hoe je aan € 564 komt voor een Dell XPS 15 met GT525. Plse xplain
10% vanaf € 799.
Darkstone Ik heb geen idee hoe je aan € 564 komt voor een Dell XPS 15 met GT525. Plse xplain
Via https://www.haalmeeruitje...-pagina.jsp?id_part=30294. De verzendkosten zijn gratis. En als ik dan de sheet erbij pak kom ik op precies dat bedrag.
En als het budget toch €600 is.. Niet moeilijk doen: XPS 15. De grafische kaart in de asus is iets sneller (maar je kan ze altijd nog overclocken). De i5 is wel even heel wat sneller dan hetgeen wat amd in het assoirement heeft. En belangrijker is dat de xps qua features en bouwkwaliteit gewoon een enorme stap omhoog is.
Ik heb nog een review gevonden van de msi: http://www.notebookcheck....book-GT-520M.52171.0.html en het is niet zo slecht als de voorganger, echt goed is het allemaal niet. De asus is al een stuk beter wat dat betreft: http://www.notebookcheck....ion-Notebook.62849.0.html. Maar mist een goed touchpad en goede speakers, 2 dingen waar de xps het heel erg goed doet.
En de inspiron Q15R is wel goedkoop zeg. Mijn ouders hebben een inpiron 17R en ik ben best onder de indruk voor wat je krijgt voor die prijs. Met de quadcore kan de koeling het gewoon niet aan, en dus is het een miskoop. Raar dat ze hem aanbieden in deze configuratie.
De GPU's zijn ongveer even snel. Maar de i3 is wat sneller. Niet dat je dat echt gaat merken in games.ph2m schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:31:
[...]
Ik ben niet zo'n expert op (AMD)processor gebied, dus hopelijk kunnen de experts hier op het forum hun oordeel er over geven...![]()
Frank
En als het budget toch €600 is.. Niet moeilijk doen: XPS 15. De grafische kaart in de asus is iets sneller (maar je kan ze altijd nog overclocken). De i5 is wel even heel wat sneller dan hetgeen wat amd in het assoirement heeft. En belangrijker is dat de xps qua features en bouwkwaliteit gewoon een enorme stap omhoog is.
Ik heb nog een review gevonden van de msi: http://www.notebookcheck....book-GT-520M.52171.0.html en het is niet zo slecht als de voorganger, echt goed is het allemaal niet. De asus is al een stuk beter wat dat betreft: http://www.notebookcheck....ion-Notebook.62849.0.html. Maar mist een goed touchpad en goede speakers, 2 dingen waar de xps het heel erg goed doet.
En de inspiron Q15R is wel goedkoop zeg. Mijn ouders hebben een inpiron 17R en ik ben best onder de indruk voor wat je krijgt voor die prijs. Met de quadcore kan de koeling het gewoon niet aan, en dus is het een miskoop. Raar dat ze hem aanbieden in deze configuratie.
Al enige tijd ben ik op zoek naar een nieuwe laptop, mijn oude Compaq N610 is nu echt aan vervanging toe.
Wat wil ik ermee? In ieder geval de dagelijkse dingen op internet en het gebruik van Office ed.
Ben niet van de games dus dat scheelt. Ook super HDfilms ed zijn niet aan mij besteed.
Daarnaast doe ik aan foto's bewerken met PaintShopPro en/of Photoshop.
De laptop wordt vrnl thuis gebruikt maar in de toekomst mag hij ook mee op vakantie.
Het is wel de bedoeling om er weer een flink aantal jaren plezier van te hebben.
Omdat ik twijfelde over welke maat heb ik een aantal laptops uitgeprobeerd, in de winkel vond ik de 15.6" niet een erg handig formaat, vooral de hoogte viel mij tegen.
De laptop van mijn man (Elitebook 8710,17.3") en de Samsung R510 (15.4") van mijn dochter stonden hier toch dus die heb ik uitgeprobeerd. Ik heb graag een wat grotere letter dat leest makkelijk (en ja ik heb al een goede bril) maar het moet wel scherp blijven natuurlijk.
Na veel gezoek ben ik uitgekomen op een drietal laptops met een 2e gen I5 en toch maar 17.3"inch scherm met een prijs rond de 600 euro.
Dit is uiteindelijk mijn lijstje geworden
Raden jullie 1 van deze 3 aan of juist af? Of hebben jullie een alternatief?
Wat wil ik ermee? In ieder geval de dagelijkse dingen op internet en het gebruik van Office ed.
Ben niet van de games dus dat scheelt. Ook super HDfilms ed zijn niet aan mij besteed.
Daarnaast doe ik aan foto's bewerken met PaintShopPro en/of Photoshop.
De laptop wordt vrnl thuis gebruikt maar in de toekomst mag hij ook mee op vakantie.
Het is wel de bedoeling om er weer een flink aantal jaren plezier van te hebben.
Omdat ik twijfelde over welke maat heb ik een aantal laptops uitgeprobeerd, in de winkel vond ik de 15.6" niet een erg handig formaat, vooral de hoogte viel mij tegen.
De laptop van mijn man (Elitebook 8710,17.3") en de Samsung R510 (15.4") van mijn dochter stonden hier toch dus die heb ik uitgeprobeerd. Ik heb graag een wat grotere letter dat leest makkelijk (en ja ik heb al een goede bril) maar het moet wel scherp blijven natuurlijk.
Na veel gezoek ben ik uitgekomen op een drietal laptops met een 2e gen I5 en toch maar 17.3"inch scherm met een prijs rond de 600 euro.
Ik ben van plan over ongeveer 2 maanden een nieuwe laptop te kopen. Daarbij leek mij de Asus K53TK-SX023V een geschikte kandidaat.
Ik ben van plan meteen een goede ssd te kopen en die erin te zetten, en dan de HDD van de laptop in een USB3 behuizing te doen. Van de Crucial m4 128GB versie is een slim edition en een gewone. Ik heb zeker de slim versie nodig? Of is dat voor thin and lights?
Ik ben dan voor 650 euro klaar.
Voordelen van de Asus K53TK-SX023V:
+Best snelle CPU
+GPU is een enkele, dus geen micro stuttering, beter compatible met games, en snel genoeg voor Skyrim Medium settings
+Bouwkwaliteit(?)
+Mooi, strak design.
Nadelen:
-Paneel is matig. Misschien zelfs slecht. Qua kijkhoek, helderheid, kleur echtheid en resolutie. Resolutie is niet erg, maar ik wil van een filmpje kunnen genieten zonder me te storen aan kleur echtheid, helderheid en grijs ipv zwart.
Nou zie ik dat de XPS 15 veel goedkoper is dan hij lijkt als je de slimme wegen van de sheets bewandeld, maar dat is een studie op zich. Daar zal ik me nog in gaan verdiepen. Hoe is het standaard 1366x768 scherm van de DELL XPS 15?
Ik ben van plan meteen een goede ssd te kopen en die erin te zetten, en dan de HDD van de laptop in een USB3 behuizing te doen. Van de Crucial m4 128GB versie is een slim edition en een gewone. Ik heb zeker de slim versie nodig? Of is dat voor thin and lights?
Ik ben dan voor 650 euro klaar.
Voordelen van de Asus K53TK-SX023V:
+Best snelle CPU
+GPU is een enkele, dus geen micro stuttering, beter compatible met games, en snel genoeg voor Skyrim Medium settings
+Bouwkwaliteit(?)
+Mooi, strak design.
Nadelen:
-Paneel is matig. Misschien zelfs slecht. Qua kijkhoek, helderheid, kleur echtheid en resolutie. Resolutie is niet erg, maar ik wil van een filmpje kunnen genieten zonder me te storen aan kleur echtheid, helderheid en grijs ipv zwart.
Nou zie ik dat de XPS 15 veel goedkoper is dan hij lijkt als je de slimme wegen van de sheets bewandeld, maar dat is een studie op zich. Daar zal ik me nog in gaan verdiepen. Hoe is het standaard 1366x768 scherm van de DELL XPS 15?
Yippie kayak, other buckets!
Ik weet niet zo goed wat ik moet aanraden in het segment, maar eigenlijk zijn ze alle 3 vrij duur in vergelijking met dell's.Papillon57 schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:39:
De XPS 17 is een paar euro goedkoper dan de samsung, maar komt met met een GT550m in plaats van een intel IGP.
De inspiron 17R is zo'n €60 goedkoper dan de asus.
Mijn ouders hebben de 17R. Een prima ding voor de prijs, al schat ik de asus (destijds <€100 duurder) wat beter in. Echter zit je dan weer direct rond de prijs van de XPS 17. Zeker als je van plan bent een spelletje te spelen is dat echt een no-brainer. De bouwkwaliteit is volgens mij beter dan de asus. Hij is wel relatief bulky.
Dat is dan http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 in combinatie met kortingsbon en shopkorting, je komt dan op €625.
De normale versie van de M4 voldoet. De slim is alleen voor bepaalde notebooks, ik ken er uit het hoofd maar een: de x121e.jmk schreef op zondag 15 april 2012 @ 23:54:
En het paneel? Junk. Einde verhaal. Ik ken ook geen een notebook in het segment met iets anders dan junk panelen. Als je waarde hecht aan het scherm, xps 15 met 1080p. Een andere keuze is er simpelweg niet.
De meerprijs lijkt veel, maar geloof me, dat is elke cent dubbel en dwars waard.
Bedankt Darkstone, ga ik die toch ook maar even bekijkenDe XPS 17 is een paar euro goedkoper dan de samsung, maar komt met met een GT550m in plaats van een intel IGP.
De inspiron 17R is zo'n €60 goedkoper dan de asus.
De Dell N5050 met i3 processor heb ik vandaag ontvangen. Ben er erg tevreden mee (voorzover ik dit nu al kan zeggen). Laptop voelt stevig en lekker licht aan.
Heb er iets meer dan 350 Euro voor betaald (15% korting + 7% van shopkorting.nl), voor dat geld of zelfs een aantal tientjes meer had ik geen betere laptop aan kunnen schaffen!
Heb er iets meer dan 350 Euro voor betaald (15% korting + 7% van shopkorting.nl), voor dat geld of zelfs een aantal tientjes meer had ik geen betere laptop aan kunnen schaffen!
Klopt het dat je met die DELL sheets alleen het volle potentieel kan halen met een creditcard?
Ik heb wel PayPall of ideal maar dus geen creditcard.
Ik heb wel PayPall of ideal maar dus geen creditcard.
Kan, maar hoeft niet per se. Je hebt https://www.haalmeeruitje...-pagina.jsp?id_part=30294, maar ook http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell als cashback actie. In het verleden had je alleen haalmeeruitjekaart, maar met de komst van shopkorting kan het ook zonder creditcard.
Verwijderd
Dag ,
Kunnen jullie mij mischien helpen met een keuze voor 15 laptops.
De laptops worden voornamelijk gebruikt om met office te werken(excel en word).
Er worden verder geen zware programma's op gebruikt. Heel afentoe interneten.
De accuduur is wel van groot belang ik zoek een laptop met een zo lang mogelijke accuduur.
Dit allemaal voor een prijs van maximaal 400 euro.
Heb al wat rondgekeken maar er is veel keuze.
Bedankt alvast.
De accuduur is wel van groot belang ik zoek een laptop met een zo lang mogelijke accuduur.
Bedankt alvast.
Systeem/Systemen
Zelf had ik de Dell XPS 15 op het oog.
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
Onderbouwing
Er zou nog redelijk op gegamed kunnen worden en zou een redelijke lange accuduur hebben (iemand schatting)?
Budget
Rond de 600 euro.
Doel
Het systeem moet grafische programma's als Rhinoceros, Autocad, Maxsurf kunnen draaien en ik zou er misschien weleens een game op willen spelen. Dat is niet de absolute vereiste. Hij is voornamelijk voor school/werk.
Vraag / twijfelpunten
Ik twijfel nog of de XPS15 de beste keus is of dat ik toch een andere moet nemen.
Zelf had ik de Dell XPS 15 op het oog.
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
Onderbouwing
Er zou nog redelijk op gegamed kunnen worden en zou een redelijke lange accuduur hebben (iemand schatting)?
Budget
Rond de 600 euro.
Doel
Het systeem moet grafische programma's als Rhinoceros, Autocad, Maxsurf kunnen draaien en ik zou er misschien weleens een game op willen spelen. Dat is niet de absolute vereiste. Hij is voornamelijk voor school/werk.
Vraag / twijfelpunten
Ik twijfel nog of de XPS15 de beste keus is of dat ik toch een andere moet nemen.
[ Voor 3% gewijzigd door yotem op 18-04-2012 11:47 ]
In het segment is er volgens mij niets wat echt significant beter is dan het andere. Als het formaat niet uitmaakt kan je iets als een pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWS5RMH) nemen, maar groter weet ik het niet direct.Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:21:
Dag ,
Bedankt alvast.
Een uur of 4.5, volgens anandtech.yotem schreef op woensdag 18 april 2012 @ 11:31:
Onderbouwing
De XPS lijkt mij de beste keuze sinds de K53 in prijs is gestegen, Vergeet http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell niet.Budget
Rond de 600 euro.
Doel
Vraag / twijfelpunten
En voor de taken die jij opnoemt zou ik de eerste dag al wat extra geheugen aanschaffen. 8GB is volgens mij geen overbodige luxe.
Bedoel je 15.6 inch laptops? Met 400 euro wordt laptops met lange accuduur wel lastig te vinden..Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:21:
Dag ,
Bedankt alvast.
Eventueel netbooks een optie? Deze hebben meestal lange accuduur maar dan ook mindere performance maar goed genoeg voor office en internet..
Ok, super bedankt voor je snelle antwoord, ik had ook nog een vraag gesteld bij het 'Waardebonnen voor DELL' topic.
Het is dus de 5% korting van Dell zelf en 7% shopkorting.nl?
Dat EPP is dat ook voor studenten of?
Zou je adviseren om RAM erbij te kopen bij DELL of zelf een blokje via bijv. Pricewatch
4GB 1033Mhz DDR3 SO-DIMM hoeft namelijk geen 60 euro te zijn.
Vragen, vragen vragen......
Het is dus de 5% korting van Dell zelf en 7% shopkorting.nl?
Dat EPP is dat ook voor studenten of?
Zou je adviseren om RAM erbij te kopen bij DELL of zelf een blokje via bijv. Pricewatch
4GB 1033Mhz DDR3 SO-DIMM hoeft namelijk geen 60 euro te zijn.
Vragen, vragen vragen......
De 5% kortingsbon begint bij... 699 uit het hoofd.
epp kan je ook gebruiken als consument. Er zit een optie in die sheet van mij om dat uit te rekenen. Als naar de epp bestelpagina wil gaan gebruik je &cs=nlepp1 in plaats van &cs=nldhs1.
En ja, gewoon zelf RAM kopen, dat is ongeveer 8x zo goedkoop als bij dell zelf.
epp kan je ook gebruiken als consument. Er zit een optie in die sheet van mij om dat uit te rekenen. Als naar de epp bestelpagina wil gaan gebruik je &cs=nlepp1 in plaats van &cs=nldhs1.
En ja, gewoon zelf RAM kopen, dat is ongeveer 8x zo goedkoop als bij dell zelf.
De sheet berekent gewoon de prijs als je via een bepaalde link bestelt. Zo simpel is het. Keep on trying
Kan iemand mij helpen met het volgende:
Een laptop van 500 tot maximaal 600 euro.
Gamen hoeft niet, dus ingebouwde videokaart voldoet.
Het liefst veel tegelijk open en uiteraard zo snel mogelijk (zoveel mogelijk ram dus lijkt me?)
Maatje 15 inch +-
Beetje dit segment dus:
http://tweakers.net/price...n5BIUvFYVOqr6Ly6sfIGcQY3w
Mij viel vooral de Acer Aspire Aspire 5750-2458G75MN op: met name door de 8 gb ram en prijs van 525.
PS: Ik prefereer graag gewoon alles in het hele pakket, waar zelf niets meer aan gedaan hoeft te worden (zoals eigen RAM e.d.)
Of is het het waard om te wachten op de nieuwe aangekondigde ivy bridge processoren? nieuws: HP voorziet nieuwe Pavilion-laptops van Ivy Bridge-processors
Een laptop van 500 tot maximaal 600 euro.
Gamen hoeft niet, dus ingebouwde videokaart voldoet.
Het liefst veel tegelijk open en uiteraard zo snel mogelijk (zoveel mogelijk ram dus lijkt me?)
Maatje 15 inch +-
Beetje dit segment dus:
http://tweakers.net/price...n5BIUvFYVOqr6Ly6sfIGcQY3w
Mij viel vooral de Acer Aspire Aspire 5750-2458G75MN op: met name door de 8 gb ram en prijs van 525.
PS: Ik prefereer graag gewoon alles in het hele pakket, waar zelf niets meer aan gedaan hoeft te worden (zoals eigen RAM e.d.)
Of is het het waard om te wachten op de nieuwe aangekondigde ivy bridge processoren? nieuws: HP voorziet nieuwe Pavilion-laptops van Ivy Bridge-processors
[ Voor 14% gewijzigd door Wouter1337 op 21-04-2012 22:25 ]
In jouw budget? Nee.Wouter1337 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:57:
Ik vind de acer eigenlijk wel een redelijke keus. En dat zeg ik niet vaak. Notebookcheck heeft een review van het model:
http://www.notebookcheck....50G-Notebook.46094.0.html
Het toetsenbord is crap, en de rest is erg redelijk. Als alternatief heb je bijvoorbeeld de XPS 15 voor iets meer, en dan krijg je meer kwaliteit, maar een grafische kaart waar je niets aan hebt, en minder opslag en RAM. Maar wat moet je met 1TB? Ik de praktijk zet je er na een tijdje toch een SSD in, als je slim bent.
Wat er verder in het segment is, weet ik niet echt. Maar de laatste keer dat ik keek had praktisch alles in het segment een slecht toetsenbord. Dus daar kan je sowieso niet echt omheen, buiten de XPS.
De acer is wel een andere dan in de review, geen 1tb, geen i7 maar i5, wel 8 gb ram.
De persoon in kwestie had ook al niet zo'n goed gevoel bij acer, maar prijs kwaliteit lijkt me gewoon goed...
een laptop van een ander merk kan ook, vaak 6gb ipv 8 en net iets duurder
Xps is idd mooi, maar overbodig.
Wat wel kan is de Inspiron 15inch, 499 voor i5 en 4 gb ram, gaat dan nog 7% van af..
alleen is deze wel wat ouder geloof ik, zit vast een nieuwe aan te komen binnenkort.
De persoon in kwestie had ook al niet zo'n goed gevoel bij acer, maar prijs kwaliteit lijkt me gewoon goed...
een laptop van een ander merk kan ook, vaak 6gb ipv 8 en net iets duurder
Xps is idd mooi, maar overbodig.
Wat wel kan is de Inspiron 15inch, 499 voor i5 en 4 gb ram, gaat dan nog 7% van af..
alleen is deze wel wat ouder geloof ik, zit vast een nieuwe aan te komen binnenkort.
Dat weet ik, maar dan is het toetsenbord, touchpad en scherm nog steeds hetzelfde. De conclusies over de framerate in games moet je sowieso elders halen als dat kan.Wouter1337 schreef op zondag 22 april 2012 @ 08:06:
De acer is wel een andere dan in de review, geen 1tb, geen i7 maar i5, wel 8 gb ram.
De inspiron is volgens mij geen oud model. Gewoon de goedkoopste lijn bij dell. En ik vraag me af of hij beter is dan de acer.
Ik ben van plan om een kleine SSD in mijn laptop te zetten(die ik nog moet kopen) en de HDD in een USB3 behuizing te doen.
Zijn meer mensen die hier zo mee werken? Hoe handig is dit in de praktijk? Hoe gaat het als je bestanden op de USB3 gebruikt om bijvoorbeeld te downloaden, unrar, par, of bijvoorbeeld Remuxen van MKV's?
Een kennis van mij wil ook zo werken voor massaopslag van foto's en wil ook zo live foto's kunnen bewerken en organiseren met Adobe software.
Een andere optie is namelijk het optische station op te offeren ten koste van een 2e interne HDD, met best grote nadelen:
-Vervangen optische station is lastiger, en risicovoller, uitbesteden is weer duurder.
-Warmeontwikkeling, stroomverbruik, je laptop is er eigenlijk niet voor gemaakt.
Zijn meer mensen die hier zo mee werken? Hoe handig is dit in de praktijk? Hoe gaat het als je bestanden op de USB3 gebruikt om bijvoorbeeld te downloaden, unrar, par, of bijvoorbeeld Remuxen van MKV's?
Een kennis van mij wil ook zo werken voor massaopslag van foto's en wil ook zo live foto's kunnen bewerken en organiseren met Adobe software.
Een andere optie is namelijk het optische station op te offeren ten koste van een 2e interne HDD, met best grote nadelen:
-Vervangen optische station is lastiger, en risicovoller, uitbesteden is weer duurder.
-Warmeontwikkeling, stroomverbruik, je laptop is er eigenlijk niet voor gemaakt.
Over welke laptop hebben we het dan?jmk schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:06:
Een DVD drive gebruikt ~10w, mijn intel SSD gebruikt 0.06w. Groot verschil, de hitte ontwikkeling van iets in de dvd bay is echt geen probleem.-Warmeontwikkeling, stroomverbruik, je laptop is er eigenlijk niet voor gemaakt.
Verwijderd
hallo,
is deze http://www.bol.com/nl/p/c....html#product_description laptop goed voor games als san andreas en sims 3 en fifa 12? en hoe presteert hij in het opstarten denken jullie, hoelang doet die er over?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
is deze http://www.bol.com/nl/p/c....html#product_description laptop goed voor games als san andreas en sims 3 en fifa 12? en hoe presteert hij in het opstarten denken jullie, hoelang doet die er over?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2012 14:04 . Reden: Verkeerde copy-paste ]
De laptop: Dat wordt een K53TK van asus of een DELL XPS 15 van 599 euro zonder korting. Beide laptops hebben een klepje voor het vervangen van de HDD. De Optische drive vervangen weet ik niet. Zit je ook niet met een lelijk gat als je dat doet?Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:10:
[...]
Over welke laptop hebben we het dan?
[...]
Een DVD drive gebruikt ~10w, mijn intel SSD gebruikt 0.06w. Groot verschil, de hitte ontwikkeling van iets in de dvd bay is echt geen probleem.
Als je de SSD plaatst op de plek van de optische drive, heb je dan een net zo grote bandbreedte als op de plek van de HDD?
Je dient een caddy te kopen die dat gat opvult.. deze zijn op ebay erg goedkoop, of op www.hddcaddy.nl te krijgen, dus nee, optische verandering zou er niet moeten zijn..
Over de snelheid zou ik niet weten, maar ik neem aan dat deze gelijk zou zijn (beide sata)
Over de snelheid zou ik niet weten, maar ik neem aan dat deze gelijk zou zijn (beide sata)
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Bij de K53 is het een hel, dat kan ik je nu al vertellen. en bij de XPS is de DVD drive te verwisselen met 1 schroefje.
Dat was het goede nieuws: bij de XPS 15 kan je niet booten als je een schijf in de dvd bay plaatst. Je moet dus de SSD in de harde schijf bay stoppen, en om de harde schijf te verwisselen moet de palmrest eraf.
Dat was het goede nieuws: bij de XPS 15 kan je niet booten als je een schijf in de dvd bay plaatst. Je moet dus de SSD in de harde schijf bay stoppen, en om de harde schijf te verwisselen moet de palmrest eraf.
Dat is allemaal heel leerzaam.
Is dat de moeite wel waard tov een externe HDD in de vorm van een USB3 behuizing? Plus dat je dan kan branden mocht dat nodig zijn. Kan best handig zijn op zijn tijd
Is dat de moeite wel waard tov een externe HDD in de vorm van een USB3 behuizing? Plus dat je dan kan branden mocht dat nodig zijn. Kan best handig zijn op zijn tijd
Met die acer moeten films geen probleem zijn toch?
Nee, de IGP kan 5 1080p video streams tegelijk decoderen. Intel heeft zijn werk goed gedaan. Behalve gaming en enkele professionele CAD app's is er tegenwoordig weinig reden om iets anders te nemen dan een standaard IGP van intel.
Hij is besteld, toch leuk met 8gb en i5 voor 525,-
Bedankt!
Bedankt!
Na mijn eerste vraag hier enkele dagen geleden ben ik toch afgestapt van 17.3"Papillon57 schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:39:
Al enige tijd ben ik op zoek naar een nieuwe laptop, mijn oude Compaq N610 is nu echt aan vervanging toe.
Nu heb ik uiteindelijk nog 3 15.6"kandidaten over wenslijst: Laptop 15.6
De specs van de Dell zijn nu vergelijkbaar met de beide Asussen nl ook een I5-2450, HD is 500 ipv 320 maar dan op 5400 rpm.
Bij de reviews van deze XPS lees ik regelmatig over luidruchtige fans, aangezien ik de laptop vaak in een stille huiskamer gebruik is het wel prettig als hij niet erg luidruchtig is.
Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar de X53 waarbij ik de HD eventueel later ooit nog kan vervangen door een 500GB/7200rpm.
Zijn er nog overtuigende argumenten om toch voor 1 van de 2 anderen te kiezen?
Of alternatieven?
Niet direct. De XPS is steviger en heeft veel betere speakers, de K53/X53 is lichter, stiller, en heeft 2 jaar garantie in plaats van 1. Maar de ervaring leert dat er bij dell niet heel erg moeilijk over wordt gedaan.Papillon57 schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:46:
Of alternatieven?
En die fan, het komt wel vaak langs. En er zijn altijd van die mensen die beweren dat de fan altijd uit staat, dat lijkt erg wisselvallig.
Daarnaast heeft de X53, niet de K53, een matig toetsenbord volgens de reviews. Het voornaamste argument voor of tegen de XPS en K53 is de prijs: een jaar terug was de K53 (de variant met GT540m) zo'n €50 goedkoper dan de XPS, die situatie is nu omgekeerd. Het lijken mij allebei prima notebooks.
Bedankt Darkstone.
Nu maar even alles tegen elkaar afwegen en dan kan er besteld worden
Nu maar even alles tegen elkaar afwegen en dan kan er besteld worden
De Intel Graphics draaien heel slecht games. Die XPS 15 spelen games redelijk goed. Als je zou kijken naar de K53TK van Asus dan doen spellen het waarschijnlijk beter dan de XPS. Het CPU gedeelte van de APU van de K53TK(quadcore) is wel langzamer dan een i5.Papillon57 schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:46:
[...]
Of alternatieven?
Dat is enorm wisselvallig. Als gamer zijnde zou ik mijn geld inzetten op de XPS. Al zou de asus in theorie sneller moeten zijn.
Gelukkig game ik niet dus hoef ik daar niet speciaal aan te denken
Het is zo al lastig genoeg maar ook dit neem ik mee in de keuze, bedankt.
Het is zo al lastig genoeg maar ook dit neem ik mee in de keuze, bedankt.
Verwijderd
Dag beste mensen,
Ik ben een vriendin aan het helpen met het uitzoeken van een nieuwe laptop, maar ik kom er zelf ook niet helemaal uit. Omdat de oude laptop het nog doet zolang de netstroom is aangesloten heb ik maar besloten niet over één nacht ijs te gaan, zoveel urgentie zit er niet achter.
De eisen waren de volgende:
- Ongeveer 15 inch
- Niet duur (300 - 450 Euro)
- Goede accuduur
- Te koop bij een fysieke winkel in Groningen
- Geen Acer (want die hebben slechte behuizing schijnt het)
De potentiële eigenaresse is niet erg kieskeurig, maar wil wel graag naar een winkel kunnen als er wat mankeert. Daarom moet hij in Groningen kunnen worden aangeschaft.
De huidige laptop is een Toshiba Satellite L300, een beetje een budgetlaptop van vier jaar oud. Hij hoeft niet weg omdat hij te langzaam is, maar omdat hij soms uitvalt en omdat de accu niet meer goed is. Ik ben maar op zoek gegaan naar iets vergelijkbaars met een lage prijs, en kwam uit bij een andere Toshiba: de Toshiba Satellite C660D-1C7. Hij voldoet aan alle eisen, en is met zijn 4gb geheugen verrassend futureproof in verhouding tot de prijs.
http://www.norrod.nl/15_t...00_4gb_320gb/details.aspx
Toch zit me iets dwars. De processor. De laptop draait op een AMD Fusion E-300 / 1.3 GHz ( Dual-Core ), volgens dit artikel nou niet echt iets bijzonders. Mijn vraag is eigenlijk of deze cpu überhaupt een vooruitgang is ten opzichte van de cpu van een L300, namelijk een Intel Pentium Dual Core T3400. Ik weet dat gigahertzen niet alles zeggen, maar niet wat het in dit geval uitmaakt.
Ook weet ik niet of AMD wel zo'n goed idee is voor iemand die deze laptop alleen wil gebruiken voor relatief simpele taken (tekstverwerken, browsen met véél tabbladen) maar vooral wil "dat hij het gewoon doet" de komende vier/vijf jaar. Binnen dit budget zit je praktisch vast aan AMD, zou het verstandiger zijn om toch maar 100 Euro extra stuk te slaan en voor Intel te kiezen? Of zou dit geen enkel probleem mogen opleveren? Intel staat toch bekend als iets betrouwbaarder.
Ik ben een vriendin aan het helpen met het uitzoeken van een nieuwe laptop, maar ik kom er zelf ook niet helemaal uit. Omdat de oude laptop het nog doet zolang de netstroom is aangesloten heb ik maar besloten niet over één nacht ijs te gaan, zoveel urgentie zit er niet achter.
De eisen waren de volgende:
- Ongeveer 15 inch
- Niet duur (300 - 450 Euro)
- Goede accuduur
- Te koop bij een fysieke winkel in Groningen
- Geen Acer (want die hebben slechte behuizing schijnt het)
De potentiële eigenaresse is niet erg kieskeurig, maar wil wel graag naar een winkel kunnen als er wat mankeert. Daarom moet hij in Groningen kunnen worden aangeschaft.
De huidige laptop is een Toshiba Satellite L300, een beetje een budgetlaptop van vier jaar oud. Hij hoeft niet weg omdat hij te langzaam is, maar omdat hij soms uitvalt en omdat de accu niet meer goed is. Ik ben maar op zoek gegaan naar iets vergelijkbaars met een lage prijs, en kwam uit bij een andere Toshiba: de Toshiba Satellite C660D-1C7. Hij voldoet aan alle eisen, en is met zijn 4gb geheugen verrassend futureproof in verhouding tot de prijs.
http://www.norrod.nl/15_t...00_4gb_320gb/details.aspx
Toch zit me iets dwars. De processor. De laptop draait op een AMD Fusion E-300 / 1.3 GHz ( Dual-Core ), volgens dit artikel nou niet echt iets bijzonders. Mijn vraag is eigenlijk of deze cpu überhaupt een vooruitgang is ten opzichte van de cpu van een L300, namelijk een Intel Pentium Dual Core T3400. Ik weet dat gigahertzen niet alles zeggen, maar niet wat het in dit geval uitmaakt.
Ook weet ik niet of AMD wel zo'n goed idee is voor iemand die deze laptop alleen wil gebruiken voor relatief simpele taken (tekstverwerken, browsen met véél tabbladen) maar vooral wil "dat hij het gewoon doet" de komende vier/vijf jaar. Binnen dit budget zit je praktisch vast aan AMD, zou het verstandiger zijn om toch maar 100 Euro extra stuk te slaan en voor Intel te kiezen? Of zou dit geen enkel probleem mogen opleveren? Intel staat toch bekend als iets betrouwbaarder.
H3nQ, het zou in princiepe niet uit moeten maken aof je nou een intel of AMD proc hebt. Als de laptop alleen voor zakelijke dingen of surfen gebruikt word merk je er sowiesow weinig van. Vooral bij applicaties die de CPU stressen merk je er veel van (videobewerking, games, enz.). Als dit het geval is is AMD meestal iets goedkoper, maar iets trager dan intel. Maar ze werken beiden gewoon naar behoren. Kijk gewoon naar de prijsclasse, dan weet je in princiepe genoeg.
Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. Maar maakt het ook niet uit voor de betrouwbaarheid op de lange termijn?IIsnickerII schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:13:
H3nQ, het zou in princiepe niet uit moeten maken aof je nou een intel of AMD proc hebt. Als de laptop alleen voor zakelijke dingen of surfen gebruikt word merk je er sowiesow weinig van. Vooral bij applicaties die de CPU stressen merk je er veel van (videobewerking, games, enz.). Als dit het geval is is AMD meestal iets goedkoper, maar iets trager dan intel. Maar ze werken beiden gewoon naar behoren. Kijk gewoon naar de prijsclasse, dan weet je in princiepe genoeg.
(Zonder een AMD/Intel-flamewar te willen ontketenen, ben al jaren tevreden AMD-gebruiker)
Wij zijn opzoek naar een laptop van rond de 700 euro die bedoelt is voor alledaags gebruik en voor het spelen van spellen. De bedoeling is dat deze laptop onze desktop vervangt en we weer een paar jaar verder kunnen. Nu heb ik op internet de Asus K53SD-SX237V - 15,6" gevonden (pricewatch: Asus K53SD-SX237V) alleen nergens heb ik meningen over deze laptop kunnen vinden.
Is deze laptop de beste keus in die prijsklasse of raden jullie wat anders aan?
Is deze laptop de beste keus in die prijsklasse of raden jullie wat anders aan?
Op die K53SD heb je geen losstaande videokaart. Dus niet bepaald geschikt voor gaming.
Kijk voor ASUS naar de N53SV of voor Dell naar de XPS 15/17
Kijk voor ASUS naar de N53SV of voor Dell naar de XPS 15/17
Hoe bedoel je dat precies, het geheugen van de videokaart is dedicated, dat betekent toch dat dit losstaand is van het interne geheugen van 8 gb?
Het geheugen is shared.
Maar dat is niet het probleem. Het probleem is dat de intel IGP traag als stront is vergeleken met een echte dedicated GPU zoals de GT525m. Die is al 2x zo snel. En in de XPS 17 kan je binnen het budget nog een GT550m of 555m krijgen, weke nog eens 30% (praktijk) sneller is.
Los daarvan, als gamen een primair doel is, dan zou ik eventjes wachten op de nieuwe GT6xx lijn. De GT630m is gewoon een rebrand van de lijn die nu al verkrijgbaar is, maar de GT640m zou een heel stuk sneller moeten zijn, nog iets sneller dan de GT555m in een lagere prijsklasse.
Maar dat is niet het probleem. Het probleem is dat de intel IGP traag als stront is vergeleken met een echte dedicated GPU zoals de GT525m. Die is al 2x zo snel. En in de XPS 17 kan je binnen het budget nog een GT550m of 555m krijgen, weke nog eens 30% (praktijk) sneller is.
Los daarvan, als gamen een primair doel is, dan zou ik eventjes wachten op de nieuwe GT6xx lijn. De GT630m is gewoon een rebrand van de lijn die nu al verkrijgbaar is, maar de GT640m zou een heel stuk sneller moeten zijn, nog iets sneller dan de GT555m in een lagere prijsklasse.