[NBBG Aanschaf] Basis notebook februari 2012 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik zie nu wat je bedoelt, als ik de Asus bij kieskeurig opzoek (http://www.kieskeurig.nl/...7v/specificaties/1034067/) geeft deze aan dat er een NVIDIA GeForce 610M - 2 GB DDR3 VRAM in zit, in de price watch op tweakers staat een intel HD graphics kaart in zit,

Met gamen bedoel ik meer de sims etc. Dus geen hardcore games.

Die XPS wordt toch behoorlijk duurder? Uitgaande van 2e generatie Intel® Core™ i5-2450 Processor (2,50 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz) en de 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart en dan heb je nog 4 gb werkgeheugen

[ Voor 25% gewijzigd door cverkooyen op 24-04-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie sheet. Je kan hem nog voor 808 krijgen met het 3D scherm, dell heeft nogal wat kortingsacties..

En de GT610m.. Die ken ik nog niet, maar ga er maar vanuit dat dat geen verbetering is ten opzichten van de Intel HD graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon57
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09-2023
Zo, met jullie hulp en tips ben ik eruit :)
Ik heb net de Asus K53E-SX1402V besteld, nu even geduld en dan kan ik aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:36
Voor een vriendin ben ik op zoek naar een standaard laptop. Het enige wat zij er op doet is internetten, tekstverwerken en zo af en toe een filmpje (xvid, youtube, uitzending gemist).

Haar wensen:
  • Max. 500 euro, liefst goedkoper.
  • 15"
  • Het liefst een fysieke winkel
  • Het liefst een 'bekend' merk, zoals Asus
  • Moet een aantal jaar 'meekunnen'
Als tweaker zou ik zelf zeggen leg er 60 piek bovenop en je hebt een Dell XPS15. Maar 500 euro is echt het limiet.
Bij de MediaMarkt hebben ze nu de volgende aanbiedingen:

Medion Akoya E6315 met een AMD E-450 processor

TOSHIBA Satellite C660-2RC met een i3 en 6GB RAM.

Hoewel het mi allebei niet mijn keuzes zouden zijn, zijn beiden wellicht wel iets voor de vriendin in kwestie. Wat zou jullie advies zijn? Of is er misschien een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De medion moet je sowieso niet nemen, de E-450 is een processor bedoeld voor dunne laptops in het laagste segment. Een i3 is ook niet bepaald een hoogvlieger, maar al een factor 3 a 4 zo snel.

In het segment is er niet veel te kiezen. Je hebt inderdaad de toshiba, maar ik ben niet helemaal overtuigd. Echter lijkt alles in het segment wel iets te hebben, het lijkt mij dus een redelijke keus.

De i3 is wel van een generatie terug, dat maakt niet heel veel uit. Maar de grafische kaart is in de laatste revisie flink verbeterd. Ik denk echter niet dat je daar iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:45
Ben ook op zoek naar een soort laptop als pelt zoekt. Maar het maximale bedrag was eigenlijk 400 Euro.
Nu vond ik deze:
ACER Aspire 5349-B814G50MI
Maar na een paar reviews lezen is misschien 50 euro erbij wel een goed idee.
Is deze bijvoorbeeld de 50 Euro waard ten opzichte van de Acer?
TOSHIBA Satellite C660-22V
Zijn er nog andere laptops van maximaal 450 euro waar is misschien even naar moet kijken?

Edit: de laptop is bedoelt voor Internet en Office gebruik en wellicht een filmpje afspelen. Gamen is niet nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door petertee op 29-04-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In het segment is gewoon -again- erg weinig. Pak de pricewatch erbij, en er zijn niet eens zoveel mogelijkheden met acceptabele specificaties.

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ3CMMH) en pricewatch: Lenovo Essential B560 (M489RMH) vallen mij in de eerste instantie positief op. Of het wat is? Geen idee. De specs zijn iig in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Ik ben ook op zoek naar een laptop waarbij mijn budget Eur1350-1450 mag bedragen.
Wie ben ik:
Ik ben een student (moet nog 3 en een half jaar voltijd naar school) en ik speel graag een spelletje. CS source of Starcraft II. Gelukkig heb ik een belastingvoordeeltje gehad en kan ik een nieuwe laptop kopen.

Wat wil ik:
Een laptop die bij me past en in ieder geval de komende 3,5 jaar niet aan vervanging toe is.
Spelletje spelen moet kunnen (CS source en Starcraft II)
Niet de meest intensieve spellen, maar ik vind het soepel draaien heel belangrijk. High/Ultra settings hoeven voor mij niet, Mid is prima voor mij. Omdat ik de laptop ook voor school gebruik, moet deze in m'n boekentas passen (standaard Eastpak rugzak) en snel opstarten en uit slaapstand ontwaken. Opslagcapaciteit vind ik niet zo boeiend. Maar het mag wel 200GB zijn of meer. Ook kan de laptop daardoor niet te zwaar zijn en te groot zijn. een standaard 14" formfactor lijkt mij zeer geschikt. (Als ze daar een 16.4-6 inch scherm in hebben weten te proppen, is dat geen probleem) Een scherm met meer dan die standaard 768 beeldlijnen zou ik op prijs stellen (ik heb nu een toshiba A100-812 met 1280*800 en eerlijk gezegd valt het me zwaar tegen om die extra 32 pixels in te leveren). De breedte boeit me niet zo.
Kortom:
-maximaal ruwweg 1400 euro
-14" formfactor (behuizing) (13,x"" kan ook, maar moet wel lekker blijven typen)
-Niet (veel) zwaarder dan 2 - 2,5kg
-SSD schijf van min 200GB (Of een combinatie van goedkopere laptop waarin ik zelf een SSD inzet. Prijs van laptop + SSD mag dan niet hoger uitkomen dan m'n budget)
-Grafische kaart die m'n spellen aan kan
-Processor die autocad een beetje normaal kan draaien alswel Photoshop (i7 2,8ghz ??)
-8 GB geheugen, of 4-6,maar dan moet het ook uitbreidbaar zijn.
-Scherm van minimaal 1300*900
-Oja.. het systeem moet gemaakt zijn om goed/optimaal te werken met Windows 7 en evt 8 later (geen Apple).

Ik loop bij m'n zoektocht tegen redelijk wat zaken aan:
Er zijn vrij weinig laptops te vinden die onder de 15,6" zitten met mijn wensen.
Het beste wat ik tot nu toe heb gevonden is de Dell XPS 14z, (de duurste uitvoering met 256 GB ssd) maar het beeldscherm is niet hoger leverbaar dan de 768 lijnen. Ook twijfel ik een beetje aan die 520 kaart van NVidia.

Hmm ik vind het lastig. Kan iemand me een beetje op weg helpen of zitten er medetweakers in een zelfde soort situatie als ik?

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja.. Het zit zo:

Het aantal laptops onder de 15.6" met een degelijke resolutie zijn op een hand te tellen.
Het aantal laptops onder de 15.6" met een degelijke grafische kaart zijn op een hand te tellen.
Het aantal laptops wat voldoet aan beide voorwaarden is op een vinger te tellen: namelijk de M14x. Ondanks dat het een heel stijlvol ding is is hij gewoon enorm zwaar. En valt denk ik buiten jouw eisen. Sowieso, als je toch al iets gaat kopen wat 2.98kg weegt en een relatief zware adapter, dan is de stap naar de sony SE van 2kg klein. Al heb je dan weer te maken met een mindere grafische kaart en service. Maar je krijgt wel 1080 pixels verticaal, en dat is heel wat waard. Overigens bieden de low-end videokaarten geen significant verschil boven een intel IGP. Voor de GT520m in de XPS 14z hoef je het dus niet te doen. En voor de rest vind ik het apparaat eigenlijk een faal naast de bekende V131. Het kan aan mij liggen, maar de voordelen van de 14z boven de V131 zie ik niet. Zoals altijd: reviews:
http://www.anandtech.com/...ures-in-a-small-package/1
http://www.anandtech.com/...usiness-laptop-for-less/1

Verder, ik denk dat je beter eventjes kan wachten. Medion komt met een kleine laptop met een goede grafische kaart, asus komt met een kleine laptop met goede grafische kaart, en clevo en lenovo ook, en dell zal vast ook wel een van hun laptops upgraden met iets meer grafische pracht. Diablo 3 spelen met een intel IGP is zeker te doen (hell, met mijn HD 4570m gaat dat prima op 768p, low, 50fps). Maar ik denk dat er over een maandje veel meer te krijgen is in dit segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 16:49
Kan iemand me vertellen wat er zo bijzonder is aan de AMD APU's? Ik heb even aan het kijken voor een simpele tot redelijke notebook, en op de volgende selectie uitgekomen (gewoon effe snel geselecteerd). De Toshiba is het duurst met de AMD A8-3520M + Radeon HD6640G2. Maar wordt op alle fronten voorbijgestreefd door de andere drie opties, ondanks dat de Toshiba 8GB heeft en derest 4. Maar deze prijzen zijn geen uitzondering voor de AMD APU's van het moment. Is er iets dat ik mis? Zijn ze misschien extreem zuinig oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de prijs is het absoluut een misbaksel. Des te meer omdat je voor 2 tientjes extra ook al de XPS 15 met i7 kunt krijgen (al raad ik de i5 variant aan). AMD is toch vooral iets in het allerlaagste segment, en dat stopt een beetje rond de €500 tot €550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 11:54:
Tsja.. Het zit zo: [...]

[...] Sowieso, als je toch al iets gaat kopen wat 2.98kg weegt en een relatief zware adapter, dan is de stap naar de sony SE van 2kg klein. [...]
Afbeeldingslocatie: http://www.gm7.nl/afbeeldingen/fotouploads/VaioSA.png
Deze config van de SA series(13,3 Inch)
zou me 1489,00 kosten. Iets boven de bovenlimiet van m'n budget.
Los van het 4GB geheugen (dat ik later evt zelf kan uitbreiden) Is deze laptop helemaal naar mijn wens. Er zit ook een Radeon HD 6630M kaart in die volgens mij helemaal niet zo verkeerd is voor de spellen die ik speel. Een simpele middenklasse kaart.

Heeft er iemand hier ervaring met de degelijkheid van die VAIO dingen?

Ik zal zoiezo nog even tot eind mei/begin juni afwachten, maar daarna gaat er toch echt een laptop komen :) Ik ben de laptop die ik nu heb gewoon hartstikke beu, heb 'm ook 5 jaar nu :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anandtech heeft wel een review van de SB, de iets lower end variant: http://www.anandtech.com/...ll-day-consumer-computing

Pas wel op met het RAM, er zit één DIMM op het moederbord vastgesoldeerd, je kan niet zomaar 2x8GB er in zetten.

Het voornaamste probleem van de SA, naast het feit dat het scherm matig is (zoals alles in het segment, zo ongeveer. Maar daarom niet minder acceptabel) is het feit dat het een sony is. De customer service van sony is een ramp, er staat een verschrikkelijke hoeveelheid bloatware op, en het is een van de 3 merken waarbij je geen driver updates ontvangt van AMD. Die laatste 2 problemen zijn op te lossen met wat getweak. (verse installatie, en gemodde drivers). Maar als je een gemiddelde gebruiker bent die dat niet gaat doen: neem dan geen sony. Als je dat wel op kan lossen, dan denk ik dat het een goede keus is.

Niet dat er iets anders is hoor. Maar ik zou persoonlijk direct uitwijken naar de SE omdat je dan wél een fatsoenlijk scherm krijgt. Al heb je dan nog steeds te maken met de bovenstaande probleempjes van sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:49:
Anandtech heeft wel een review van de SB, de iets lower end variant: http://www.anandtech.com/...ll-day-consumer-computing

Pas wel op met het RAM, er zit één DIMM op het moederbord vastgesoldeerd, je kan niet zomaar 2x8GB er in zetten.

Het voornaamste probleem van de SA, naast het feit dat het scherm matig is (zoals alles in het segment, zo ongeveer. Maar daarom niet minder acceptabel) is het feit dat het een sony is. De customer service van sony is een ramp, er staat een verschrikkelijke hoeveelheid bloatware op, en het is een van de 3 merken waarbij je geen driver updates ontvangt van AMD. Die laatste 2 problemen zijn op te lossen met wat getweak. (verse installatie, en gemodde drivers). Maar als je een gemiddelde gebruiker bent die dat niet gaat doen: neem dan geen sony. Als je dat wel op kan lossen, dan denk ik dat het een goede keus is.

Niet dat er iets anders is hoor. Maar ik zou persoonlijk direct uitwijken naar de SE omdat je dan wél een fatsoenlijk scherm krijgt. Al heb je dan nog steeds te maken met de bovenstaande probleempjes van sony.
Er gaat zowizo een kale Windows op :)
Ik snap er trouwens wel geen ruk van waarom een laptopfabrikant met laptops veelal in het duurdere segment, zulke slechte service heeft, waar veel mensen over praten. Is dat gewoon arrogantie?

AMD heeft toch gewoon die Catalyst drivers? Voor zover ik weet werken die over het algemeen behoorlijk goed. Anders kan er altijd met behulp van GoT en youtube een passende mouw aan gepast worden :). Ik neem aan als er zware problemen gaan komen met de drivers dat er meer mensen daar last van hebben gehad en dat er wel wat over te vinden zal zijn ergens op het internet als ik er zelf niet uitkom.

Dat over dat geheugen, Ik neem aan dat er eentje van 4GB zit vastgesoldeerd en dat het andere slot vrij is? Eentje erbij prikken en dan heb ik toch 8 totaal. Dat is wat ik wel wilde. 16 lijkt me een beetje overkill voor een dualcore laptopje. Ik ga nou niet echt veel video lopen encoden :9 . Of gigantische langdurige batches draaien. Of zouden ze dan toch 2GB vastsolderen en 2GB bijplaatsen?

Het nadeel van die SE vind ik dat die 15,6 Inch is. Dat vind ik te groot :(
Hij moet gewoon makkelijk in m'n eastpak glijden,
Als het nou een laptop is met een 15,6 inch form-factor scherm in een kleinere behuizing (dus hele dunne omlijsting eigenlijk), dan is het ook prima, maar die vind ik maar niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Sorry hoor, maar met deze eisen is er imho maar 1 optie...
M14x !!

Past gewoon binnen je budget, mischien zelfs wel, als je er een 256gb ssd zelf bij zet..
Dit model heeft een i5 2450, of i7 (dure upgrade), en als je hem besteld, gratis upgrade naar een i7 3xxx ivy bridge cpu...

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De M14x is gewoon te zwaar. Hij weegt 2.98kg (oid) plus een adapter van zo'n 600gram. De sony SA doet 1650gr + 300gr voor de adapter. Dat is bijna de helft.
alexandersamson schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:59:
Er gaat zowizo een kale Windows op :)
Ik snap er trouwens wel geen ruk van waarom een laptopfabrikant met laptops veelal in het duurdere segment, zulke slechte service heeft, waar veel mensen over praten. Is dat gewoon arrogantie?
Geen idee. Sowieso is sony een bedrijf wat de consument maar al te graag naait. Playstation 3 otherOS anyone? Sony verkoopt best wat goede laptops, de sony SE en Z als hoofdvoorbeeld. De service en reputatie achter het merk zijn zo slecht dat ik er nooit van me leven iets ga kopen. Sony doet niets anders dan designfouten afschuiven op user abuse. Ik heb wel een lading voorbeelden als je geinteresseerd bent..
AMD heeft toch gewoon die Catalyst drivers? Voor zover ik weet werken die over het algemeen behoorlijk goed. Anders kan er altijd met behulp van GoT en youtube een passende mouw aan gepast worden :). Ik neem aan als er zware problemen gaan komen met de drivers dat er meer mensen daar last van hebben gehad en dat er wel wat over te vinden zal zijn ergens op het internet als ik er zelf niet uitkom.
Je hebt de standaard catalyst drivers...
...alleen heeft sony zich ge-opt-out aan het driverprogramma. De AMD drivers ga je er zonder gemod niet opkrijgen, en zelfs dan vraag ik me heel erg af of de switchable graphics gaan werken. Je hebt hetzelfde probleem bij -ik meen- parasonic en toshiba. Zie o.a. http://www.anandtech.com/show/2940/5. Als ik de review van de SE lees zie ik onder andere driverproblemen met DIRT 3: die draait alleen windowed.
Dat over dat geheugen, Ik neem aan dat er eentje van 4GB zit vastgesoldeerd en dat het andere slot vrij is? Eentje erbij prikken en dan heb ik toch 8 totaal. Dat is wat ik wel wilde. 16 lijkt me een beetje overkill voor een dualcore laptopje. Ik ga nou niet echt veel video lopen encoden :9 . Of gigantische langdurige batches draaien. Of zouden ze dan toch 2GB vastsolderen en 2GB bijplaatsen?
De sony website melde 1x4096MB. Dan neem ik aan dat er een DIMM van 4GB zit vastgesoldeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
aron225 schreef op maandag 30 april 2012 @ 23:09:
Sorry hoor, maar met deze eisen is er imho maar 1 optie...
M14x !!

Past gewoon binnen je budget, mischien zelfs wel, als je er een 256gb ssd zelf bij zet..
Dit model heeft een i5 2450, of i7 (dure upgrade), en als je hem besteld, gratis upgrade naar een i7 3xxx ivy bridge cpu...
Ik stond er naar te kijken, leuk apparaat, maar 3 Kilo? Dat gaat hem niet worden. Hij lijkt me ook best wel dik. Niet echt iets dat ik even snel in mn rugtas slip. :)

Hoe bedoel je gratis upg naar ivy bridge trouwens? Is dat een losse proc die niet vast zit op moederbord?
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 23:09:
De M14x is gewoon te zwaar. Hij weegt 2.98kg (oid) plus een adapter van zo'n 600gram. De sony SA doet 1650gr + 300gr voor de adapter. Dat is bijna de helft.
Dat dus..
Geen idee. Sowieso is sony een bedrijf wat de consument maar al te graag naait. Playstation 3 otherOS anyone? Sony verkoopt best wat goede laptops, de sony SE en Z als hoofdvoorbeeld. De service en reputatie achter het merk zijn zo slecht dat ik er nooit van me leven iets ga kopen. Sony doet niets anders dan designfouten afschuiven op user abuse. Ik heb wel een lading voorbeelden als je geinteresseerd bent..
Ik ben inderdaad wel benieuwd. Voor bijna 1500 euro ben ik zeker wel benieuwd met wat voor soort bedrijf ik in zee ga.
Je hebt de standaard catalyst drivers...
...alleen heeft sony zich ge-opt-out aan het driverprogramma. De AMD drivers ga je er zonder gemod niet opkrijgen, en zelfs dan vraag ik me heel erg af of de switchable graphics gaan werken. Je hebt hetzelfde probleem bij -ik meen- parasonic en toshiba. Zie o.a. http://www.anandtech.com/show/2940/5. Als ik de review van de SE lees zie ik onder andere driverproblemen met DIRT 3: die draait alleen windowed.
Waarom biedt Sony dan wel zo'n catalyst/intelHD pakket aan op hun eSupport website? Dat zou wel verdomd gierig zijn als die niet normaal zouden installeren onder een kale installatie.
De sony website melde 1x4096MB. Dan neem ik aan dat er een DIMM van 4GB zit vastgesoldeerd.
Dat is wat ik inderdaad hoopte en ook bedacht :) thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alexandersamson schreef op maandag 30 april 2012 @ 23:56:
Ik ben inderdaad wel benieuwd. Voor bijna 1500 euro ben ik zeker wel benieuwd met wat voor soort bedrijf ik in zee ga.
Een klasgenoot had een laptop, ik meen een S van 5 jaar terug. Na 13 maanden overleed het moederbord. Een bekend probleem. Maar sony wou hem alleen fixen voor bijna de nieuwprijs.
Een jaar later, sony erkent het probleem. Hij bellen. Nee hoor, de laptop valt niet onder de fabricagefout. Want de laptop is 25 maanden oud, en de regeling geldt alleen voor laptops van 24 of minder maanden oud.
fun fact: de laptop werd al 2 en een half jaar verkocht. Als je hem 'te vroeg' had gekocht had je dus een laptop die met een officieel erkend defect kampte, maar sony wou hem niet repareren.

Een ander voorbeeld van hoe het wel moet. Dell bijvoorbeeld, De M11x had falende schanieren, een bekend probleem. De oplossing: gratis onsite vervanging de komende 5 jaar. Zo los je dus een probleem op.

Ander voorbeeld: de sony E series van vorig jaar. Volgens een poll had 80% van de gebruikers last van een doordringende pieptool (coil whine). Dat kan natuurlijk niet. Bellen naar sony, nee, dat valt binnen de gestelde specificaties. Ter indicatie:
peter.baarlo schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:56:
Ik heb eerder gemeld dat ik ook last had van de Piep uit mijn vaio, ik heb daarna een week gehad dat ik het niet meer opmerkte, echter vorige week begon het weer. ik heb als test mijn laptop op battarij idle laten draaien op kantoor, we zitten met 3 mensen op een afdeling van 60m2 wat zeker erg ruim is, binnen 10 minuten stonden beide collega's aan mijn bureau om te kijken waar dat iritante gepiep vandaan kwam.. Het zit dus in iedergeval niet tussen mijn oren. Ik heb daarop een klacht ingelegd bij sony, dit is hun reactie:
Een half jaar later kwam sony met een fix: powersaving van de processor uitschakelen. Wat de toch al slechtste-in-het-segment accuduur halveerde.

Volgende voorbeeld; de bekende vaio FW en F1 kampen met een vaak loslatende power jack. In een bepaalde maand meldden zich een stuk of 5 tweakers aan het hetzelfde probleem. Volgens sony: user abuse. Sorry, geen garantie. Daarnaast had de bewuste F1 lijn last van een herriemakende fan, net zoals volgens anandtech in de huidige SB serie zit.

En ten slotte, diezelfde F serie had op een gegeven moment last van dode pixels. Iemand had 5 laptops met dode pixels achter elkaar. Dat kan opzich prima. Maar:
We hebben het hier niet over acer, maar over sony. Dat is toch een premium merk?
We hebben het hier niet zomaar over een premium merk. Maar over de F met het premium display. Het beste scherm wat sony destijds aanbood. En sowieso het beste wat je destijds op een laptop voor een redelijke prijs kon krijgen. Dan verwacht je toch wat quality control.
De enige manier om dat kosteloos gefixt te krijgen, was je beroepen op de wet koop op afstand.

Nu maakt een bedrijf als dell ook zat fouten. Maar in the end wordt het meestal wel opgelost op de een of andere manier. Al dan niet door het exemplaar te vervangen door een ander model. Maar geen enkel bedrijf krijgt het voor elkaar om zo krampachtig vast te blijven houden aan user abuse en 'het hoort zo'. Als je ooit problemen krijgt met je laptop, dan hoop ik dat het geen sony is. Want dat bedrijf doet er echt alles aan om ervoor te zorgen dat je bij je volgende aankoop niet voor hetzelfde probleem komt te staan :+
Waarom biedt Sony dan wel zo'n catalyst/intelHD pakket aan op hun eSupport website? Dat zou wel verdomd gierig zijn als die niet normaal zouden installeren onder een kale installatie.
Dat bieden ze aan, inderdaad. Je kan alleen de driver installeren als die van sony zelf komt. Sony kennende maken ze een keer een driver - de huidige versie is, wat, 9 maanden oud? - en updaten ze die nooit meer.
Bij dell is dat geen probleem, immers je download gewoon de catalyst suite, en die kan je installeren. En zo ook bij HP en lenovo en dergelijke. Maar sony doet niet mee aan het driverprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Voor mijn volgende opleiding zoek ik een nieuwe laptop (Photoshop, InDesign en Illustrator)

Helaas is mijn kennis in de hardware gedeelte al een beetje weg en weet ik niet wat voor laptop ik moet kiezen voor de beste prijs/performance verhouding

heb al 2 laptops gezien die mijn oog hebben alleen nu weet ik niet welke ik moet kiezen.

Doeleinden: Photoshop, Illustrator en InDesign // Spellen spelen (Call of duty enz) // Muziek

heb deze 2 gevonden:

http://www.alternate.nl/h...MSI/CX640DX-478NL/969174/?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.wehkamp.nl/com...2,10,17&PI=4&SM=5

Andere suggesties zijn uiteraard welkom! Misschien dat ik bij een bepaald winkel niet heb gekeken o.i.d.

Ik wil er maximaal 530 aan uitgeven

(Is de Quad core van AMD sneller en beter dan een i3 of dat juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 18:56

jbbrans

Knamix schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:24:
Voor mijn volgende opleiding zoek ik een nieuwe laptop (Photoshop, InDesign en Illustrator)

Helaas is mijn kennis in de hardware gedeelte al een beetje weg en weet ik niet wat voor laptop ik moet kiezen voor de beste prijs/performance verhouding

heb al 2 laptops gezien die mijn oog hebben alleen nu weet ik niet welke ik moet kiezen.

Doeleinden: Photoshop, Illustrator en InDesign // Spellen spelen (Call of duty enz) // Muziek

heb deze 2 gevonden:

http://www.alternate.nl/h...MSI/CX640DX-478NL/969174/?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.wehkamp.nl/com...2,10,17&PI=4&SM=5

Andere suggesties zijn uiteraard welkom! Misschien dat ik bij een bepaald winkel niet heb gekeken o.i.d.

Ik wil er maximaal 530 aan uitgeven

(Is de Quad core van AMD sneller en beter dan een i3 of dat juist niet?
Je links zijn niet goed.
Pagina: 1 2 3 Laatste