• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 10:17

[NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011

De NBBG van juni en juli is gepubliceerd. In dit topic kan over de modellen in het Basisnotebook-segment gediscussieerd worden

Je kunt hier terecht met vragen, opmerkingen en andere discussiepunten die betrekking hebben op de NBBG. Heb je zelf een model in de NBBG op het oog maar twijfel je? Of heb je hem al gekocht maar heb je vragen. Plaats hier dan je overwegingen en alternatieven.

Basisnotebook Juni 2011

Asus K53SV-SX146V

NBBG: reviews: Notebook Best Buy Guide: juni 2011
Pricewatch: pricewatch: Asus K53SV-SX146V
Review: reviews: Asus' K53-laptop: opgefrist met Sandy Bridge

Conclusie:
De Asus K53 is degelijk en ziet er goed uit, maar de grootste voordelen van deze laptop zitten onder de motorkap. Met een Core i5-processor, 4GB geheugen en de GT 540M-gpu kan deze machine alle basiscomputertaken goed aan; zelfs de wat veeleisender gebruiker zal aan dit systeem heel wat plezier kunnen beleven.
Alternatieven
pricewatch: Toshiba Satellite L650-1NC
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
pricewatch: MSI CX640-050NL

[Voor 0% gewijzigd door DaMarcus op 15-11-2011 22:00]

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:06

XanderDrake

Build the future!

Wat een goede timing, dit topic werd net gemaakt en ik kreeg een stevige Price alert binnen van de pricewatch mbt een mooie basis laptop met een zeer lage basis prijs.
In feite is het een Basisnotebook gezien de specs, maar de prijs is meer richting low-end/instap laptop.

Ik heb het over de Acer Aspire 5552G-N834G64MN.

Kwa uiterlijk niet zo veel op aan te merken, maar intern is het helemaal in orde:
Technische Specificaties
CPU-type: AMD Phenom II N830
Geheugengrootte: 4GB
Geheugentype:DDR3 (SODIMM)
Schermdiagonaal: 15,6", 1366 x 768 pixels
Videochip: Radeon Mobility HD5650, 1GB DDR3
Video uit: D-Sub (VGA), HDMI
Backlight: Led: Edge-lit
Opslagcapaciteit: 640GB
Hardeschijftype: 5400rpm
Fabrieksgarantie:1 jaar pickup & return

Als je het mij vraag is deze laptop heel geschikt voor stevige berekeningen en multitasking door zijn TriCore processor (ik schat ongeveer zo goed als een instap Core i5 met HT). HDD en RAM houveelheid zijn standaard deze dagen. Wat deze laptop bijzonder maakt is de stevige HD 5650 met 1gb vRAM. Je zou alle games nog wel kunnen spelen op medium-high settings op de native 1366 x 768 resolutie.

Maar het aantrekkelijkste is nog wel de prijs: €399!
Ik vrees een beetje dat dit een EOL model is, maar dat neemt niet weg dat hij snel, goedkoop en leverbaar is!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
XanderDrake schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:58:
(ik schat ongeveer zo goed als een instap Core i5 met HT).
Dat is niet waar, hij scoort in cinebench multi (zo ongeveer de situatie voor deze proc) gelijk aan de Core i3 330M op 2.13ghz. Het aanbod van amd is gewoon bedroevend slecht.

Wel een goede prijs, maar ja dat moet ook wel met zo'n processor.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:26:
De vraag is, wat wil je precies doen met een basis notebook? Gezien de GPU vrij capabel is kan je veel zware berekeningen daar aan overlaten.

En de prijs, ja, daar kan je moeilijk om heen :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:33

Dennis1812

Amateur prutser

Komt goed uit deze guide, ga waarschijnlijk deze maand een laptop halen dusja ^^ Grote kans dat het die uit de beginpost word.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:42
Ik denk dat ik voor het simpelere broertje van de Asus ga:

http://tweakers.net/pricewatch/280111/asus-k53sj-sx216v.html

Mijn vriendin heeft alleen maar een laptop nodig voor DVD/youtube kijken, surfen, chatten en mailen etc. Dus ik denk dat dan zelfs het kleinere broertje overkill is :) Maar heb geen idee wat het anders zou moeten worden :?

[Voor 8% gewijzigd door partyondude op 01-06-2011 19:46]

Anoniem: 368013

Bij de Best Buy Guide wordt als alternatief voor de Asus de volgende Dell gegeven: link

Nou ben ik zelf nog gaan zoeken en op de volgende configuratie gekomen: link

Voor minder geld, zijnde € 579,- (incl verzendkosten!) heb je een i5-2410M ipv i5-480M en een GT525M ipv GT420M.

Ik draai al jarenlang op Dell en heb er alleen nog maar goede ervaringen mee gehad, dus stap niet graag over op een ander merk. Nou vind ik 320 GB te weinig en is dit uit te breiden naar 500 GB (7.200 rpm) wat zorgt voor een totaalprijs van € 614,-. Als je daarbij ook nog eens bedenkt dat de Dell wél over USB 3 aansluiting beschikt vind ik de Dell een logische keuze voor een meerprijs van € 7. Daarnaast vind ik het uiterlijk mooier, maar dat is iets persoonlijks.

• Niet online
Dat klopt, maar de dell is alleen via een deeplink te bereiken. Bovendien heeft de asus wel 2 jaar garante.

Tevens, de kleine hdd maakt het interessanter om hem meteen te vervangen door een SSD :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ja ik vind eigenlijk dat we op het punt zijn gekomen dat één USB 3.0 poort aanwezig moet zijn in een basis notebook of PC. Als Intel daar anders over denkt, jammer, maar je systeem is niet echt future-proof zonder USB 3.0.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• partyondude
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn vriendin haar laptop is (gelukkig) kapot, wat een gruwelijk onding was dat! Mega traag, werd heel heet, maakte herrie etc, dus mooi dat er een vervanger mag komen :)

Ik heb de BBG van deze maand natuurlijk al gelezen, maar ik denk dat de basisnotebook toch nog iets teveel voor haar is. Ik zit zelf aan deze exemplaren te denken waar ik graag wat advies over krijg.

http://tweakers.net/pricewatch/280569/msi-cx640-050nl.html
http://tweakers.net/pricewatch/283095/msi-cr640-057nl.html
http://tweakers.net/price...spire-5750-2314g50mn.html

Eisen:

Vlot in gebruik
Webcam
Goed voor flink wat jaren onbezorgd gebruik. (Dus lijkt de keus voor een Sandy Bridge laptop mij gerechtvaardigd?)

Doel:

Internet
Mail
Youtube/DVD kijken
Media opslag
Klein spelletje

In mijn ogen niet al te schokkende eisen. USB 3.0 zoals hierboven beschreven lijkt me nou niet direct een bottleneck, of denken jullie daar anders over?

Ik ben nieuwsgierig naar de verschillen tussen de 2 MSI's. Eén is uitgebreid besproken door een mede tweaker, wat maakt die andere MSI nou anders vraag ik me af?

Verder lijkt de Asus me geen verkeerde keus, de Acer zegt me helemaal niks.

Ik heb ook nog even naar Dell gekeken maar die worden toch vrij snel een stuk duurder en wat ik hierboven al schreef, het hoeft allemaal niet zo gek. Budget is maximaal €525,-, goedkoper mag uiteraard ook.

Wie kan mij wat wijzer maken?

[Voor 3% gewijzigd door partyondude op 03-06-2011 15:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-05 15:59
partyondude schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:29:
*snip*
Ik heb de BBG van deze maand natuurlijk al gelezen, maar ik denk dat de basisnotebook toch nog iets teveel voor haar is. Ik zit zelf aan deze exemplaren te denken waar ik graag wat advies over krijg.

http://tweakers.net/pricewatch/280569/msi-cx640-050nl.html
http://tweakers.net/pricewatch/283095/msi-cr640-057nl.html
http://tweakers.net/price...spire-5750-2314g50mn.html

Eisen:

Vlot in gebruik
Webcam
Goed voor flink wat jaren onbezorgd gebruik. (Dus lijkt de keus voor een Sandy Bridge laptop mij gerechtvaardigd?)

Doel:

Internet
Mail
Youtube/DVD kijken
Media opslag
Klein spelletje
Met de eisen die jij beschrijft kun je bijna geen verkeerde laptop kopen. Ik heb bijvoorbeeld nog een laptop liggen van ongeveer 10 jaar oud met 1,2 ghz en 512 mb geheugen. Echt een oud ding dus en die doet bovenstaande eisen nog prima.

Webcam
Dat gezegd hebbende zou ik goed letten op de kwaliteit van de webcam, de meeste ingebouwde webcams zijn echt slecht. Dus lees een review over de webcam bij de laptop die je wil kopen. Dell heeft toevallig in de xps serie een goed cam, maar er zijn zat andere merken.

usb 3
USB 3 zou ik niet als een harde eisen zien, zeker niet voor een instap laptop. Kan mijzelf nog niets voorstellen dat alleen gaat werken op usb 3 en echt vervelend is als je het niet hebt (iemands anders wel?).

spelletjes
de eenvoudige spelletjes kunnen op alle laptops gespeeld worden. De echte video games die de mannen graag spelen hebben zelfs op lagere resolutie nog een redelijke videokaart nodig. Als je vriendin dit niet denkt te gaan doen kun je aardig besparen door niet voor een redelijk/goede videokaart te gaan.
In de regel is een onboard intel videokaart voldoende voor eenvoudige games, wil je meer dan heb je de nvidia of ati videokaarten nodig. Maar bedenk wel dat je ze later niet alsnog kunt inbouwen in een laptop.

van jouw rijtje hebben onderstaande twee de betere videokaarten om ook de wat leukere games te spelen en net iets vloeiender films af te spelen.
pricewatch: MSI CX640-050NL
pricewatch: Asus K53SJ-SX216V

Daarmee weet je ook gelijk het verschil tussen beiden msi´s. De MSI CX640-050NL heeft een betere videokaart. Voor 20 euro extra is dat echt de betere keus. Zo´n videokaart kun je op een later moment niet even omwisselen bij een laptop.

Verder nog wel even controleren of de cams van deze laptops goed zijn. kijk bij review van deze laptops bijvoorbeeld hoe de webcam het doet bij schemer of kunstlicht. Je wilt er toch ook voordelen van hebben dat je vriendin nieuwe laptop koopt ;)

[Voor 6% gewijzigd door 2green op 04-06-2011 11:45]

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 23:25
Zelf heb ik deze aangeschaft

ASUS K52DR-EX285V

Voor € 454 bij de Media Markt Amsterdam Noord met de vakantie-voordeel-actie (normaleprijs € 529), Als ik op internet kijk valt deze processor AMD Phenom II 4 P960 hij qua processor tussen een i3 en een i5 (oude modellen). Tot nu toe ben ik hartstikke tevreden. De Laptop doet wat hij voor mij hoofdzakelijk moet doen:

- Video's in HD afspelen
- Internet (browsen, HD-mediastreaming);
- Downloaden (via internet en usenet);

Plus punt:
- prijs / kwaliteit verhouding (voor de prijs zoals hij met de vakantiebonnen-actie van Media Markt is).
- wordt niet heet;

Minpunt:
- bevattelijk voor vingerafdrukken (dit vindt ik echt irritant)
- Programma's waarvan een heleboel overbodig zijn.

Deze punten zijn voor mij het meest opvallend / uit het oog springend;

Ik kan ook de werking van de laptop gaan punten, maar als je naar de specificaties kijkt is het per persoon afhankelijk, wat je een voordeel / nadeel vindt. Ik heb uiteindelijk gekozen voor functionaliteit in plaats van high. Zo was ik van plan een een ASUS met een I7 processor te kopen. Ook heb ik de Dell XPS 15 lange tijd in gedachte gehad. Na een paar dagen op tweakers.net te hebben gelezen en vragen gesteld, kwam ik erachter dat mijn behoeft meer lag bij een wat low budget systeem die ik gewoon beneden op de bank of ik bed kan gebruiken.

Als je een laptop zoekt waarbij je een beperkt budget hebt (tussen de €450 - € 550) en het hoeft geen i-serie processor te zijn (dus echte snelheid is niet je ding;

Of als je "net als ik" voor gamen reeds een console (XBOX 360 / PS 3) hebt

dan kan je met deze laptop goed uit de voeten.

Aangezien ik heel veel twijfelde ben ik goed nagegaan wat ik echt nodig had.

Specificaties:

* Geheugen
* Intern geheugen:4.096 MB
* Geheugenslots:2x SO-DIMM
* Intern geheugentype:DDR3
* Kloksnelheid geheugen:1.066 MHz
* Maximum intern geheugen:8 GB

* Processor
* Processor-kloksnelheid:1.800 MHz
* Processorfamilie:AMD Phenom II
* Processor model:P960
* Chipset moederbord:AMD RX881M
* Geïnstalleerde processorcache:2 MB
* System bus:3,6 GT/s

* Beeldscherm
* Beeldschermdiagonaal:15,6 "
* Resolutie:1366 x 768 Pixels
* Beeldscherm:CCFL HD
* Beeldformaat:16:9

* Gewicht en omvang
* Gewicht:2.620 g
* Breedte:380 mm
* Diepte:255 mm
* Height (front):34,5 mm
* Height (rear):35,7 mm

* Besturingssysteem/software
* Inclusief besturingssysteem:Windows 7 Home Premium
* Operating system architecture:64-bit

* Schijf
* Totale opslagcapaciteit:500 GB
* Harde schijf-interface:Serial ATA
* Rotatiesnelheid:5.400 RPM

* Netwerk
* WLAN verbinding:Ja
* Wireless LAN type:802.11b/g/n
* LAN met kabels:Ja
* Bekabelingstechnologie:10/100/1000Base-T(X)
* 3G network access module:-
* Bluetooth:Nee

* Optische drive
* Soort optische drive:DVD Super Multi DL

* Verbindingsmogelijkheden
* ExpressCard slot:Nee
* Aansluiting voor netstroomadapter:Ja
* Aantal Ethernet LAN (RJ-45)-poorten:1
* Aantal HDMI-poorten:1
* CardBus PCMCIA slot type:Nee
* DVI poort:Nee
* Infrarood datapoort:Nee
* Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang:1
* Microfoon, line-in ingang:Ja
* Port replicator:Nee
* S/PDIF uitgang:Nee
* SmartCard slot:Nee
* TV aansluiting:Nee
* USB 2.0 poort(en):3
* VGA (D-Sub)poort(en):1

* Certificaten
* Industriestandaard:IEEE 802.3, IEEE 802.3u, IEEE 802.3ab

* Video
* Grafische adapter:Mobility Radeon HD 5470
* Maximum geheugen grafische adapter:1.024 MB
* Grafische adapter, soort geheugen:GDDR3
* Grafische adapter, fabrikant:ATI

* Energie
* Stroomvoorziening:100 - 240V
* Soort voeding:AC/DC
* Batterijtechnologie:Lithium-Ion
* Geleverde stroom door de batterij:2.200 mAh
* AC adapter frequentie:50/60 Hz
* Externe adapter:Ja
* AC adapter vermogen:90 W
* AC adapter uitgangsstroom:3,42 A
* AC adapter uitgangsspanning:19 V

* Technische details
* Netwerkfuncties:Gigabit Ethernet
* Draadloze technologie:Wi-Fi
* Soort:PC
* Aanwijsapparaat:Touchpad

* Audio
* Ingebouwde microfoon:Ja
* Audiosysteem:SRS PS
* Aantal ingebouwde luidsprekers:2
* Merk luidsprekers:Altec Lansing

* Toetsenbord
* Full-size keyboard:Ja

* Camera
* Totale cameraresolutie (megapixels):0,3 MP

* Beveiliging
* Bevestigingsmogelijkheid voor kabelslot:Kensington
* Hard disk drive, wachtwoord gebruiker:Ja
* Password protection:HDD,User,BIOS

* Minimale systeemeisen
* Compatibele besturingssystemen:Windows 7 Home Premium

* Opslagmedia
* Compatibele geheugenkaarten:Memory Stick (MS),MMC,SD
* Geïntegreerde kaartlezer:Ja

* Kleur
* Kleur van het product:Black

[Voor 50% gewijzigd door Mouse_NL op 04-06-2011 16:01. Reden: type laptop vermelding]

Iphone 5 -- eerste Iphone

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:04
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:26:
[...]

Dat is niet waar, hij scoort in cinebench multi (zo ongeveer de situatie voor deze proc) gelijk aan de Core i3 330M op 2.13ghz. Het aanbod van amd is gewoon bedroevend slecht.

Man, ik doe alles met een i3 330M, en het gaat retesnel.
als je geen specifieke taken hebt die om een flinke proc vragen, dan zijn de meeste proc's
gewoon overkill...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 368013

Ik draai zelf ook op een i3 330M en met normaal gebruik (internetten, filmpje kijken, downloaden & uitpakken etc) benut ik volgens mij nog geen 50% van de beschikbare CPU kracht. De SB generatie mag dan wel sneller zijn, maar ik begrijp AMD's Llano visie dat de gemiddelde consument meer heeft aan betere grafische kracht.

Niet bedoeld als reclame voor AMD overigens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 15:22
Hebben jullie deze al gezien?

Core i7 2630QM
4GB
GeForce GT540M
17,3" 1600x900 (WXGA++)
640GB

Voor 520 euro.. o_0.
Het enige wat op aan te merken is, is dat het een beetje groot is. Verder behoorlijke specs voor een lage prijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 21:44
Dat de prijs mogelijk niet gaat kloppen... De eerste shops hebben zo'n lage prijs, de rest zit op 750-800, wat veel logischer is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 409416

Ik ben op zoek naar een laptop om 2 redenen:

- Vervanging desktop: Mijn 6 jaar oude desktop die ik nu gebruik werkt op zich nog maar is niet de aller snelste meer, tevens maakt hij best veel geluid wat o.a. best irritant is tijdens het bekijken van films.

- Mobiliteit: Zodat ik in de trein en in het weekend bij mijn ouders ook nog wat kan typen zonder dat ik van hun ultra trage computer gebruik hoef te maken.

Waar ik mijn computer voornamelijk voor gebruik is:
50% Films/series kijken (voornamelijk streaming)
25% Internet en mail
15% Tekst verwerking
10% Af een toe een game spelen (nu niet al te zware maar zou StarCraft II wel graag willen spelen)

Zelf zat ik te denken aan de:
Acer Aspire 5750-2414G50MN
Asus K53SV-SX146V

Beide rond de 580 euro en een i5 2410M processor, waarschijnlijk lichtelijk overkill maar ben rather safe than sorry :P.
Acer: Intel HD Graphics, en usb 3
Asus: GeForce GT540M

Qua specs zit het verschil hem in de video kaart, weegt het verschil in performance tussen de 2 kaarten op tegen het weglaten van de usb 3.0 (ga ik dit gebruiken?)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Ik zou zeker de asus nemen. Niet vanwege het verschil in specs, maar omdat asus 2 jaar garantei geeft en acer 1 jaar. Bovendien heeft acer een vrij twijfelachtige reputatie....

De asus heeft ook nog eens betere specs, dus de keuze is snel gemaakt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• partyondude
Na het advies wat ik hier gekregen heb, doorlezen van de NBBG etc denk ik dat ook voor de Asus ga, maar dan met de i3 2310m processor erin. Lijkt me een prima laptop en is alweer €4,- goedkoper geworden deze week :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05
ik vind dat er weinig belang wordt gehecht aan garantie.
Bij Dell kun je voor 200€ 4 jaar onsite garantie krijgen,
wetende dat bij een notebook met intensief gebruik (trein, school, ...) al eens iets kan kapot gaan,
en de reparaties heel duur zijn zou ik eerder opteren voor 4 jaar garantie...
Dan weet je tenminste zeker dat je notebook 4 overleefd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Ik heb ook 4 jaar garantie.. maar achteraf gezien had ik dat net zo goed niet kunnen doen. Als ik iets sloop haal ik wel een onderdeel van ebay, ruim voorradig.

Was ook maar €20 door een gelukkige samenloop van verschillende kortingen :9

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 07-06-2011 16:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• partyondude
tsjarlie schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:56:
ik vind dat er weinig belang wordt gehecht aan garantie.
Bij Dell kun je voor 200€ 4 jaar onsite garantie krijgen,
wetende dat bij een notebook met intensief gebruik (trein, school, ...) al eens iets kan kapot gaan,
en de reparaties heel duur zijn zou ik eerder opteren voor 4 jaar garantie...
Dan weet je tenminste zeker dat je notebook 4 overleefd...
Als je voorzichtig met het apparaat omgaat moet die toch ook wel 4 jaar kunnen worden zonder garantie te claimen?

Ik vind €200,- voor een laptop van wat ik op het oog heb (€485,-) een heel erg fors bedrag!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:10
Ik ben zeer geïnteresseerd in de asus. Ik voel me alleen niet zo happy met het bestellen op het internet, dus heeft iemand enig idee waar ik deze ergens in een winkel zou kunnen halen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Een van de ...42 shops zit toch wel in de buurt?
pricewatch: Asus K53SV-SX146V

Anoniem: 163928

Ik ben op zoek naar een laptop, maar ben er eigenlijk absoluut niet in thuis. Ik ben qua formaat uitgekomen op een 15.6" notebook. De notebooks van de NBBG vind ik wat te duur, ik zit qua budget meer in de richting van €350 te denken.

Mijn wensen:
- Goede prestaties, snel bij mijn gebruik
- Wordt binnen en buiten(overdag) gebruikt
- Browsen, Youtube, Videochat
- Veel typen
- Muziek

Ik ben zelf uitgekomen op 3 keuzes:
pricewatch: Asus K52F-EX573V
pricewatch: Toshiba Satellite C660-10D
pricewatch: Acer Aspire 5742Z-P614G32MN

Mijn probleem:
Ik zou niet weten welke van deze drie te kiezen, van alleen de Acer heb ik een review kunnen vinden. Welke van deze 3 kan ik het beste aanschaffen?
Of is er in deze prijsklasse een beter koop?

• Niet online
Ik zou voor de asus gaan, ik kan zo 123 niets beter vinden eigenlijk. Zeker niet met 2 jaar garantie.

Anoniem: 163928

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:43:
Ik zou voor de asus gaan, ik kan zo 123 niets beter vinden eigenlijk. Zeker niet met 2 jaar garantie.
Bedankt voor de reactie, ik heb hem besteld.

Anoniem: 363414

@Darkstone: waarom noem je deze niet ?
http://configure.euro.del...n06x5m04&s=bsd&vw=classic

Ja je moet hem bestellen bij de niet consumenten afdeling maar je kan gewoon aangeven dat je hem voor prive doeleinden gaat gebruiken.
De aanbieding is verlengd en die van mij is al onderweg, doe er je voordeel mee !

Laat maar, Dell heeft vannacht de prijs weer aangepast :(

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 363414 op 09-06-2011 06:39]

• Vincent010
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-06-2011
Goeiemiddag,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, en behalve het normale gebruik (Youtube, Word, films kijken, etc) heb ik eigenlijk maar 1 eis: Hij moet Hearts of Iron III kunnen spelen!

De minimum eisen zijn:
Intel Processor - Core 2 Duo E6300 1.86GHz
AMD Processor - Athlon 64 X2 Dual Core 3800+
Nvidia Graphics Card - GeForce 8800
ATI Graphics Card - Radeon X1900
RAM (Memory) - 2 GB
Hard Disk Space - 1.5 GB
Direct X - 9

Na het lezen van de Best Buy Guide ben ik aan het twijfelen tussen de Asus K53E-SX095V http://tweakers.net/price...k53e-sx095v.html#tab:info

en de
Asus-K53SJ-SX216V
http://tweakers.net/price...53sj-sx216v.html#tab:info

Is de SX095V voldoende of kan ik beter voor de andere K53 (of desnoods een andere laptop) gaan?

Na slechte ervaringen ben ik echter klaar met Dell en Acer! :(

• headshotcatcher
  • Laatst online: 02-01 14:54
Hallo :)
Ik ga volgend SCHOOLjaar doorbrengen in Amerika (een High school jaar) en heb dan ook een laptop nodig. Ik game nu best wel veel maar ben van plan dat volgend jaar vrijwel niet te doen, dus de laptop hoeft niet zo super krachtig te zijn.
Als ik game speel ik voornamelijk Valve (Halflife 2/Team fortress 2, duh:P) spellen en Paradox Interactive (Europa Universalis 3, Victoria 2) spellen, en dus vrijwel geen nieuwe, danwel zware spellen.
Het enige 'zware' spel wat ik recentelijk gespeeld heb is Metro 2033, maar een spel niet kunnen spelen is niet zo erg.

Ik las in de mediamarkt een aanbieding, deze laptop met een printer erbij (die er niet echt toe doet) voor 500 euro. Met een i5 processor en een mobility 5470 lijkt dit een hele goedkope en hele geschikte computer, maar zal ik dit ook zo ondervinden?
En zijn er andere (geschiktere) keuzes voor mij?

Alvast bedankt (en sorry voor de warrige post :P)

• Niet online
pricewatch: HP Pavilion DV6-3137ED (XD492EA)

Ik zie geen i5? :?

Maar, met jouw budget kun je beter wachten. AMD komt deze weken met de Lliano notebooks. Dat is min of meer een quadcore + HT5650 Ongeveer hetzelfde als de GT525m, het dubbele van de HD5470m voor dezelfde prijs prijs dan je nu hebt plus een veel betere accuduur. Eventueel kun je deze ook aanschaffen in het land van de lage dollar (sowieso aan te raden, dat scheelt 20-25% en je hoeft je geen zorgen te maken over de brakke garantievoorwaarden aldaar. Tegen de tijd dat je klaar bent met school is je garantie verlopen :P )

• XAEROCOOL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:09
Ik raad ook aan gewoon in VS te kopen, zou een stuk goedkoper moeten zijn. En dan kun je voor 500 euro iets beters kopen.

• fangfang
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-04 21:11
Hallo,

ik ben al enige tijd op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb momenteel MSI x340, wat gwn zijn werk nog doet na 1.5 jaar. Maar ik ben opzoek naar een budget laptopje. voor ongv 500 euro.

Het wordt meer een productivity machine, die ook HD films kan afspelen. En wat casual gaming. LOL oa.

Ik kwam via de thread op de volgende machine uit: Asus K53SJ-SX216V

Met intel snd i3 is genoeg voor wat ik wil doen. En die extra nvidia is voor casual gaming. Zeker met optimus hoef ik niet al te veel batterij in te leveren. Maar ik vroeg me af of ik de hdd kan vervangen zonder de garantie te laten vervangen. En is de hdd makkelijk te bereiken via de onderkant van de laptop. Vaak zie je dat hdd en ram onder een klep zit aan de onderkant van je laptop.

alvast bedankt!

• Niet online
Hetzelfde als hierboven eigenlijk. Wachten op Llano. Een GT520m is een rotkaart die niet bedoeld is voor gamen, zelfs de IGP is technisch gezien sneller (maar met mindere driver support, dat wel). De basisprijs zal zo ongeveer rond de prijs van de bovengenoemde K53 komen te liggen met een iets tragere CPU maar een veel snellere en bovenal zuinigere GPU. Ik zal even uitzoeken wanneer die nu eindelijk eens beschikbaar komen...

• fangfang
Niet helemaal mee eens. Volgens anandtech kan Liano eigenlijk niet op boksen intel sandy bridge. En h.264 playback doet sandy bridge toch een stuk efficienter dan Liano, toch wel cruciaal voor HD mkvs.

korte conclusie van de review:

Bijna gelijke batterij duur maar slechtere cpu performance tov intel sandy bridge. on par met arandale. Enige voordeel voorAMD is GPU. maar de 500 euro prijs klasse krijg je niet die A8 quad core apu. Dus ik denk dat de prestatie nog een beetje tegen zullen vallen bij de A6 en A4's

Anandtech zeg het al dat je nu mss beter af bent met de intel sandy bridge

• GENETX
De Llano heeft gewoon de hoogste score gekregen voor playback tot nu toe van HD content:
EaS in "[Algemeen] AMD nieuwsdiscussie topic - d..."

Llano is gewoon een nieuw type product. Je wilt ze niet vergelijken. Ja, de CPU is ruk. AMD zet namelijk in op GPGPU. Als dat aanslaat dan kan Intel het wel vergeten. Intel is 80% CPU, 20% GPU, AMD is 50-50 op dat vlak. Geen wonder dat de CPU veel minder presteert. Het is een andere denkwijze. En hoewel dat voor velen moeilijk te begrijpen is, want de meesten zien Llano nog steeds puur als CPU, ik denk dat AMD de juiste keuze maakt hier. Alleen heeft het tijd nodig en moeten devvers nu aan de slag om de GPU te gaan benutten.

Als je geen rauwe CPU kracht nodig hebt, en dat heb je niet voor word, internet en standaardtaken, dan kun je zeker Llano overwegen. Llano vind ik persoonlijk, bij een goed prijspijl, zeer interessant voor gamers, HTK-gebruik en multimedia. Intel moet je nemen als je veel virtual machines hebt, dikke matcas berekeningen doet en veel simuleert op de CPU.

• ChrisBV69
  • Laatst online: 14-05 10:09
Hallo

Ik sta op het punt eentje aan te schaffen. Ik neig naar de Asus, maar deze Samsung bracht ook wel enige twijfel. Is dat terecht?
pricewatch: Samsung RF711-S02

Ik wil simpelweg de beste prestaties voor mn 600€ (grafisch).

Dank je

• fangfang
Ik weet niet om je prijs wel klopt. want het verschil met de goedkoopste en de rest is best veel. Kan zijn dat pricewatch de verkeerde heeft gelinkt. Zo niet, dan heb je een aardige value voor een laptop.

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-02 13:01
Die van central point is een verouderd model!!!
Samsung NP-RV711-A01NL/17.3" I3 380M 500G 5.4KS Kenmerken
NP-RV711-A01NL/17.3" I3_380M 500G_5.4KS SILVER

Dus geen RF en geen Sand bridge!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-05 09:52
Ik heb met "spoed" een nieuwe laptop nodig, aangezien er door inbraak & diefstal het één en ander is verdwenen.

Nu lees ik hier zo wat over deze basis notebook en heb ik eigenlijk één simpele vraag:

Ik koppel de laptop vaak aan een 24" monitor, is de grafische kaart goed genoeg om nieuwe games (bijv. The Witcher II, Rift) in 1900x1200 te draaien op medium resolutie?

Zoja, ga ik eens kijken waar deze in buurt te krijgen is en dan ook maar zoeken naar een nieuwe goede 24" IPS-monitor :-s

PS Misschien denk je: Koop gewoon een desktop, maar aangezien ik op meerdere werkplekken bezig moet met office-werk en thuis graag HD-films kijk en soms wil gamen is dat nu geen optie.

[Voor 15% gewijzigd door Don Juansen op 16-06-2011 14:45]

• GENETX
Dat ga je bij lange na niet redden. Je hebt toch wel snel de snelste mobiele GPU nodig voor 1920x1200 hoor...

• Don Juansen
Mjah, daar was ik al bang voor :-)

En dat gaat dan ver boven mijn budget van 600e zitten, denk dat deze budget dan het beste uit de bus komt!

• ChrisBV69
Mudi schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:42:
Die van central point is een verouderd model!!!
Samsung NP-RV711-A01NL/17.3" I3 380M 500G 5.4KS Kenmerken
NP-RV711-A01NL/17.3" I3_380M 500G_5.4KS SILVER

Dus geen RF en geen Sand bridge!
bedankt voor de waarschuwing. inderdaad de goedkoopste prijzen die veel verschillen zijn niet met dezelfde videokaarte en processor.

• Don Juansen
Gisteren deze Asus besteld en vandaag om 17u geleverd gekregen via Komplett.nl!
Heb de batterij + oplader aangesloten en de laptop aangezet, maar er is een probleem.
De laptop blijft nu al langer dan 20 minuten in "Setup is preparing your computer for first use" zitten.
De balk onderin beeld loopt nog, soms knippert een lampje nog om aan te geven dat er iets gebeurd, maar ik zie geen progressie... Is dit normaal?

Er zit ook geen Windows 7-CD bij, enkel de laptop in het pakketje..
Iemand hier ervaring mee of tips voor me?

• Niet online
Nog even wachten, anders http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/ downloaden en installeren via een dvd, usb stick, of externe harde schrijf.

• Don Juansen
Ok thanks! Zal em wel ff aan laten staan terwijl ik ff uit eten ga :-)

• Niet online
Wel slecht trouwens als hij het out-of-the-box niet goed doet....

• Don Juansen
Ja, ik vond het ook vrij bizar dat ie out-of-the-box deze problemen had.
Gisteren heb ik de Asus nog 2u aan laten staan in dat Setup preparing-scherm, maar er was geen vooruitgang. Uiteindelijk besloten via een W7-cd te booten, formatteren en vers te installeren.

Nu de Asus-drivers allemaal downloaden en dan eens kijken wat dit ding kan.

• ruudws
  • Laatst online: 16-05-2022
Hallo mensen,

Dit jaar ben ik geslaagd voor mijn eindexamen HAVO en word bijna 18 jaar. Nu krijg ik als verjaardags cadeau en examen cadeau samen een laptop,

•Wat mag het systeem gaan kosten?

tussen de 500 en 700 euro

•Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik zal de laptop met name gebruiken voor op school. Ik moet elke dag vanaf zwolle naar groningen reizen met de trein dus hij moet wel tegen een klein stootje kunnen, uiteraard ben ik er wel voorzichtig mee.

Verder vind ik het belangrijk dat ik er goede films op kan kijken en ik wil zo nu en dan ook nog wel een nieuw spelletje op spelen (denk aan cod6, fable 3, etc). Ik vind het belangrijk dat er een hdmi uitgang opzit en minimaal 320 gb harde schijf. Films wil ik ook zonder stotteren in HD kunnen kijken. Ten slotte moet de laptop wel een goede batterijduur hebben. De beeldschermgrootte maakt daarintegen weer niks uit, kleiner is zelfs beter

•Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?

ik heb een beetje rondgekeken en heb op het moment deze laptops op het oog :Packard Bell Easynote Lm85-Jo-180 - Intel Corei5-460m/ 4096 MB / 640 GB of de Acer Aspire 5742G-464G64MN - Intel Core i5-460m / 4096 MB / 640 GB / Zwart of de Hp Pavilion DV6-3185ed - Intel Core i3 / 4096 MB / 500 GB

•Wat voor soort programma's wil je draaien?

Vooral Spelletjes en HD films (eventueel ook bluray rips)

Graag hoor ik van mensen met iets meer verstand van laptops wat voor mij de beste optie is of eventueel een beter alternatief.

Verder weet ik nu waar ik op moet letten:
De processor is minimiaal 2.0 ghz
de videokaart is het liefst 1 gb
de harde schijf heeft een opslag van 300gb +
het ram geheugen is 4gb+

mochten er nog dingen belangrijk zijn voor mij om rekening mee te houden dan hoor ik het ook graag!

Groeten Ruud

• Niet online
Welke studie ga je doen? Bij informatica studies is een goed scherm simpelweg onmisbaar. Je wilt misschien niets bijbetalen, het is veel slimmer om dat wel te doen. €860 is de sweet spot voor een bak die alles heeft. (namelijk: een xps 15 of N53SV met 1080p scherm en i7, en fatsoenlijke accuduur)

Tegenwoordig is er niet zoveel te kiezen als je waar voor je geld wilt:
pricewatch: Asus K53SV-SX146V
pricewatch: Asus N53SV-SZ507V idem maar dan met 1080p
pricewatch: Asus N53SV-SZ016V idem met i7

Of de xps 15, vergelijkbaar met de N53SV-en hierboven maar iets duurder*, met veel beter scherm, iets betere accuduur (5 uur in plaats van 3.5), en meer features. Hij mist ook de enorme rand om het scherm...

Veel asus en dell ja, maar de overige merken zijn nu eenmaal totaal niet competief in dit segment op dit moment. Een verdwaalde HP hier en daar, maar niets kan tippen aan de K53 en als je duurder gaat ben je imo gek als je geen 1080p scherm neemt.

*€50 Als je een paar dagen wacht, de huidige 'aanbiedingen' zijn knudde.

• Vancha801
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-05-2022
Hoe zit het overigens met de gaming notebooks? Daar heb ik al een tijdje geen special meer van gezien en ik zou best eens aan vervanging toe zijn :)

• Niet online
De verschillende categorien rouleren om de zoveel maanden. Al zijn er imo weinig gamenotebooks op dit moment. Alles bevat op dit moment de stokoude GTX460m of de overkill HD6970m. Weinig spannends.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChrisBV69
Na wat speurtijd op internet heb ik de knoop doorgehakt en de Asus besteld.

Levertijd
Ik heb deze Asus afgelopen donderdag 18.00u besteld bij komplett.nl. De volgende ochtend om 10.00u was hij binnen! (normaal kun je rekenen -mits op voorraad- de volgende dag tussen 09.00 en 22.00u)

Performance
Het is een top ding! Ik geloof de gasten van tweakers dat je met deze Asus het maximale uit je 600€ haalt. Games als GTAIV en RainbowSix Vegas 2 draait hij op hoogste details met gemak. Meer games heb ik er nog niet op getest, maar op notebookcheck onderaan de pagina een overzicht van de performance van de videokaart.
http://www.notebookcheck....orce-GT-540M.41715.0.html

Beter dan een SandyBridge i5 processer en een GeForce GT 540 voor dit budget vind je denk ik niet. Maar voor de niet kenners als ik: geloof die gasten van tweakers maar gewoon! Ik spreek inmiddels uit ervaring :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roy_89
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-02 20:59
Hallo,

Ik ben opzoek naar een notebook voor een vriend van mij.
Hij wil er de volgende dingen mee gaan doen:

Video's in hd afspelen
Downloaden
Media opslag
Internet/mail
Office programma's
Redelijke accu duur hij wordt namelijk ook onderweg gebruikt.

Hij moet ook 5 jaar mee kunnen niet dat ie naar een jaar al traag wordt. Wat bij zijn vorige laptop wel het geval was. (HP)
Hij moet tegen een stootje kunnen.
Binnen en buiten (in de tuin) gebruik.
Max 600 euro.

• Niet online
Eigenlijk hetzelfde als meer mensen hierboven: gewoon de K53SV halen.

Je zou ook nog even kunnen kijken in [Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 7, misschien staat er iets tussen. Saturn heeft weer acties lees ik.
Roy_89 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:38:
Hij moet ook 5 jaar mee kunnen niet dat ie naar een jaar al traag wordt. Wat bij zijn vorige laptop wel het geval was. (HP)
Dat heeft voor 100% te maken met de troep die hij erop gooit, traagheid heeft niets te maken met kwaliteit, maar met de snelheid van de hardschjf in combinatie met de troep die allemaal wel niet op de achtergrond draait.

Edit: review van de K53SV: http://www.notebookcheck....31V-Notebook.56057.0.html
Accuduur is mij iets lager dan verwacht met 4 uur 14min. Dat is korter dan de xps 15 met 4 uur en 48 minuten terwijl de rollen volgens anadtech andersom liggen. Bij anadtech is de versie met alleen een IGP getest. Blijkbaar is dat zuiniger dan een optimus config.

[Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 20-06-2011 17:58]

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Loop nu sinds afgelopen vrijdag met de Asus laptop onder mn arm. Zit me alleen af te vragen; is het niet een optie om een bluetooth-part te kopen die je ergens makkelijk in kan prikken op het laptop moederbord ofzo? En ja ik snap dat je dan je garantie kwijt bent..

edit: dan bedoel ik dus niet een dongle, heb al maar 3 USB poorten ;)
en is er een mini PCIe slot vrij of moet je een wifi+bluetooth combi card kopen anders?

[Voor 23% gewijzigd door r0el op 20-06-2011 20:36]

• Niet online
Die garantie ben je niet kwijt.

Optie 1: http://tweakers.net/price...R24DbrFx8a2nMZeltOosdVafw
Optie 2: http://shop.ebay.com/i.ht...3286.c0.m14&_sop=15&_sc=1, een dell kaartje die blijkbaar het goedkoopste is zou gewoon moeten werken Mits de benodigde kabels aanwezig zijn.

Anoniem: 411674

Naar aanleiding van de info hier ben ik ook van plan de K53SV-SX146V te kopen.

Op de website van komplett zag ik echter ook een aanbieding voor de K53JS-SX077V, dit model is nu €633, maar lijkt minder dan de K53SV-SX146V. K53SV heeft een NVIDIA GeForce GT540, terwijl de K53JS een NVIDIA GeForce GT520 heeft. Voor de rest zie ik geen verschillen. Lijkt me dus een vreemde deal.

Iemand ervaring met de K53JS? Zie ik iets over het hoofd?

• Niet online
Grote kans dat de SV goedkoper is omdat deze en masse word verkocht. bovendien kosten nvidia kaarten echt letterlijk niets. NVIDIA dumpt ze voor een spotprijs om marktaandeel te winnen.
Dat klinkt gek, maar het marktaandeel van ATI is nu hoger dan het marktaandeel van nvidia, in het high end en desktopsegment betekent nvidia weinig tot niets qua prijs/kwaliteit (op een prijs die vaak gehaald word door onder de marktprijs te verkopen!).

Anoniem: 411682

Hoi,

Ik heb het topic met interesse gevolgd. De Asus K53SV-SX146V is een mooie laptop maar ligt helaas buiten mijn budget van 500 euro.

Ik wil de laptop gebruiken voor school, muziek/films, af en toe foto's bewerken. Gamen doe ik op mijn xbox dus dat is niet nodig. Nu spreekt de ASUS K53SJ-SX216V mij aan qua prijs maar heb ik gelezen dat de geforce gt520m niet al te best is. Maakt dat voor mijn wensen wat uit? En is er een alternatief voor deze prijs?

Wat denken jullie?

• Niet online
Een grafische kaart heeft alleen betekenis als je gaat gamen. Als je dat niet gaat doen is een trage rotkaart zelfs aan te raden omdat deze nu eenmaal een stuk zuiniger zijn. De K53SJ zal prima voldoen aan jouw eisen.

Anoniem: 411682

Bedankt voor de snelle reactie!

Is dit de beste keus of is er een alternatief?

• KeeP IT ReaL
  • Laatst online: 01:00
Zelf ben ik op zoek naar een laptop onder de 400 euro.
Nu zie ik op de voorkant van de Media Markt folder een HP laptop van 399 staan.
Erg mooie laptop voor het geld maar liever zie ik een wat snellere cpu.
Wat vinden jullie van deze aanbieding?

• Niet online
Anoniem: 411682 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:22:
Bedankt voor de snelle reactie!

Is dit de beste keus of is er een alternatief?
De knaller van de week is ongetwijfeld pricewatch: Samsung R540-JA06. Verder is er, naast de asus, eigenlijk niets interessants.
KeeP IT ReaL schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:45:
Zelf ben ik op zoek naar een laptop onder de 400 euro.
Nu zie ik op de voorkant van de Media Markt folder een HP laptop van 399 staan.
Erg mooie laptop voor het geld maar liever zie ik een wat snellere cpu.
Wat vinden jullie van deze aanbieding?
Is dit een grap? Ik werk niet bij de mediamarkt, heb geen folder hier liggen. En als dat zo was zou ik ook niet de moeite doen om te kijken ;)

• KeeP IT ReaL
  • Laatst online: 01:00
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:50:
Is dit een grap? Ik werk niet bij de mediamarkt, heb geen folder hier liggen. En als dat zo was zou ik ook niet de moeite doen om te kijken ;)
Nee hoor is geen grap.
Normaal kijk ik ook niet in de Media Markt voor laptops.
Het gaat om een:
DV7-4150
17"
P6100 (2GHz)
3GB
320 GB HD
HD5470 (512 MB)
Wifi N
Cardreader
Win 7 Home Premium

• Niet online
Goede deal, als ik de pricewatch bekijk:
http://tweakers.net/price...DTtWkfduyN5Db9DHvtL2itfQE
De goedkoopst vergelijkbare kost, ehh, 80 euro meer.

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 13:56
Zojuist de folder binnen gehad van Saturn.

Daar wordt nu een HP DV 6 - 3170 ED voor 583,94 aangeboden.
Deze laptop beschikt over een i7 720QM processor en een blu-ray speler.

Is dit ook een goed alternatief ?

• Niet online
Ik denk dat het een fout is. Ten eerste kost een i7 alleen al $300+, en ten tweede is de afgebeelde behuizing nevernooit in staat om 60w aan warmte af te voeren. Als het klopt kan ik je nu al garanderen dat je problemen gaat krijgen met de hitteproductie.

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
http://h10010.www1.hp.com...4354-4247579-5076683.html

Prijs kan best kloppen...Via google bij Komplett en MM voor 679 euro. Niet verkeerd voor de specs.
Jammer; geen USB 3.0

• Niet online
Na wat google gebruik blijkt dat de laptop het wel fatsoenlijk kan koelen. Ik zou echter eerder de K53 aanraden omdat de acuuduur met een i7-740QM ongetwijfeld kut is.

Anoniem: 154383

Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:50:
[...]

De knaller van de week is ongetwijfeld pricewatch: Samsung R540-JA06. Verder is er, naast de asus, eigenlijk niets interessants.
Is verder geen alternatief meer richting budget?

de Asus lijkt me helemaal goed als ik alles hier zo lees, maar is me eigenlijk stukje boven budget..
Wou eigenlijk onder de 400 blijven 8)7

Maar wil wel een stevige laptop die niet te heet word (altijd op schoot en veel open/dicht)

Gebruik wel vaak photoshop en HD films kijken is ook wel een pre (geen must)
gamen doe ik eigenlijk nooit en als ik het wel doe is het meestal een ouder spel.

voor de rest vooral internet..

• Niet online
Die knaller van de week was gisteren €430 ;)

Ik zoek zo even wat op, eerst even een eitje koken...
Note to self: gebruik meer boter...

Een van deze lijkt mij het beste:
http://tweakers.net/price.../496/283328;283012;274111
De samsung is waarschijnlijk de beste. De lenovo is leuk als je even uitzoekt of deze in aanmerking komt van de lenovo cashback actie. En de HP als je toch nog een recent spelletje wilt doen. Starcraft 2 op low gaat prima met die kaart rond 40-50FPS.

[Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 23-06-2011 13:44]

• YippieKaye
  • Laatst online: 11-05 17:08
Ik heb gister de Asus K53SV-SX146V gekocht. Ik wil daar een SSD inbouwen. Weet iemand of de Asus al SATA-600 heeft, en ik dus een Vertex 3 kan inbouwen of heeft hij SATA-300 en is dus een Vertex 2 voldoende?

[Voor 0% gewijzigd door YippieKaye op 24-06-2011 10:42. Reden: typo]

• Niet online
Hij heeft SATA3 = 6000Gb/s

Maar please, koop geen vertex 2 of 3. Die dingen zijn HOPELOOS onbetrouwbaar. Je kan veel beter de M4, intel 320, of kingston V+ kopen. Het verschil in de praktijk merk je toch niet.

• JcK_85
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-04 07:30
http://tweakers.net/price...0-(nz33mmh).html#tab:info

Lijkt mij een goed alternatief!
Biedt nagenoeg dezelfde specs en met de 100euro cashback actie zit ie onder de 600euro.

Wat ik me alleen afvraag is hoe de AMD Radeon HD 6630M zich verhoud tot de nvidia 540 uit de asus?!
Iemand een idee :?

Knutsel te graag aan computers voor mij eigen bestwil :-)

• Niet online
omgwtfbbq. Ik wacht al 5 maanden op iets wat competitief is met een AMD kaart. Tot nu toe had je alleen de HP's van >€850...

De 6630m is precies even snel als de GT540m. De AMD is echter nog 50% te overclocken waar de nvidia kaart al op zijn max zit. Min een paar procent. Hij zou ook nog eens zuiniger zijn.

Met overclock presteert hij identiek aan de HD6730m, er staan nog geen benches op het net maar die marginaal slechter zijn met de GT555m

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 24-06-2011 11:57]

• JcK_85
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:47:
omgwtfbbq. Ik wacht al 5 maanden op iets wat competitief is met een AMD kaart. Tot nu toe had je alleen de HP's van >€850...

De 6630m is precies even snel als de GT540m. De AMD is echter nog 50% te overclocken waar de nvidia kaart al op zijn max zit. Min een paar procent. Hij zou ook nog eens zuiniger zijn.

Met overclock presteert hij identiek aan de HD6730m, er staan nog geen benches op het net maar die marginaal slechter zijn met de GT555m
Dat wordt dan bestellen maar :9~

Ik heb de prijs even gecontroleerd bij laptopshop.nl Die 699 is excl. de cashback actie dus na de cashback betaal je er dus 599 voor.

• Niet online
De asus gaat vermoeddelijk wel langer mee op de accu en heeft 2 jaar garantie. Maar voor pure performance is de lenovo een betere keus.

• JcK_85
Heb de adder onder het gras gevonden wat betreft de lenovo.
De cashback actie loopt tot 30-6-2011. Opzich geen probleem ware het niet dat om voor de cashback in aanmerking te komen je de registratie moet uit voeren 30 tot 60 dagen na de aankoop.

Dat gaan we dus niet meer redden voor 30-6.......... toch maar de asus bestellen dan...........

Of deze voor 504euro @ bcc : http://tweakers.net/price...2g-454g75mn.html#tab:info

• Niet online
Dat is een acer, met de bekende slechte garantie. En de accuduur doet onder van dat van de ASUS: de vorige generatie i5-jes zijn niet echt zuinig.

• YippieKaye
  • Laatst online: 11-05 17:08
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:36:
Hij heeft SATA3 = 6000Gb/s

Maar please, koop geen vertex 2 of 3. Die dingen zijn HOPELOOS onbetrouwbaar. Je kan veel beter de M4, intel 320, of kingston V+ kopen. Het verschil in de praktijk merk je toch niet.
Hartelijk dank voor je reactie. Ik zag toevallig vandaag een goede aanbieding voor een 120G intel 320.

• Thenotorious
  • Laatst online: 26-05 13:53
Welke raden jullie aan?

pricewatch: Acer Aspire 5552-P344G75MN
of
pricewatch: Acer Aspire 5742ZG-P614G50MN
Ik hoor graag van jullie!

Im notorious

• Niet online
Ik raad Philflow in "[Aanbiedingen] Complete Systemen & Lapto..." aan, die is een stuk sneller maar heeft een mindere GPU..

• Thenotorious
Probleem is ik wil een goede laptop tot 550euro willen die ik via een webshop in termijnen kan betalen.

Im notorious

• Niet online
Termijnen? Bij een laptop van 270 euro? :o

Iets beters als de lenovo ga je voor onder de €450 niet vinden.

• Thenotorious
Uhm,
Ik ben bereid iets tot 550euro te kopen
daarom gaf ik die 2 links van die Acer's ook , is dat niks dan?

Im notorious

• Niet online
De lenovo is beter dan de eerste acer en kost een stuk minder.

In plaats van de 2e acer kun je beter pricewatch: Asus K52JU-SX114V nemen, die is vergelijkbaar maar met een betere processor en betere garantie. Acer staat bekend om zijn slechte service, dat is zeker op een budget niet onbelangrijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 17:23
Ik en nu even een vriendin aan het helpen voor een laptop. Die heeft weinig eisen behalve dat ie wit moet zijn.
Ik heb dus ook 2 keuzes bij haar neergelegd:

pricewatch: Toshiba Satellite C660-1R1

pricewatch: Asus K52F-SX1161V

Is er iets mis met deze laptops wat jullie toevallig weten, anders dan kan ze er tussen kiezen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Ik vind ze allebei weinig bang voor de buck geven. De Samsung heeft zelfs nog 100mbit ethernet :P

Maar als je nu eenmaal wit wilt in plaats van bruin/zwart valt er weinig te kiezen. Er is niets mis met de modellen voor zover ik weet, in tegenstelling tot de witte sony's...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik zoek een low end laptop met een echte video kaart.
De Asus K52JU-SX006V lijkt het meest interresant. Het heeft een redelijk goede processor(core i3 380m), een redelijke GPU(6370mobile). De prijs hiervoor is dat het maar 320gb HD heeft maar harde schijven zijn redelijk makkelijk te upgraden in tegenstelling tot de andere dingen die zo ver ik weet moeilijk zijn om eventueel up te graden.

De grootste concurrent vind ik de Acer Aspire 5552G-N834G64MN
Die heeft namelijk een 5650 mobile en is 50 euro goedkoper. De processor is wel best wel minder(AMD Phenom II N830) en hij heeft wel weer meer harde schijf ruimte.

Ik kan echter weinig benches vinden van beide laptops maar afgaande van de specs en wat notebookcheck en paar random forums tegen mij zeggen is dat asus betere cooling heeft maar dat de 5650 gewoon krachtiger is dan de 6370.

Nou is mijn vraag welke jullie zouden kiezen en of er verder nog iets bekend qua performance van deze laptops. Ik neig toch naar de Asus. Ik ga het maar tijdelijk gebruiken(misschien 2 maanden) om te gamen en de krachtigere processor is denk ik handiger voor wat ik ga doen nadat ik er niet meer mee ga gamen namelijk films kijken, internetten en andere basis dingen. Betere cooling is ook weer handig voor dat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
De acer heeft een videokaart die ruim 2x sneller is. En de phenom is, mits voldoende threading, niet veel trager dan de i3.

Je kan ook wachten, AMD komt binnenkort met de fusion processoren. Die zijn niet veel sneller maar bevatten meteen een goede GPU (a la HD5650). Die combinatie zou goedkoper moeten zijn dan wat je nu in de acer vind. Maar dat kan nog een maand duren, en het is nog afwachten wat hij prijspunt gaat worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tc-Chub
Anoniem: 303530 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:21:
Ik vind ze allebei weinig bang voor de buck geven. De Samsung heeft zelfs nog 100mbit ethernet :P

Maar als je nu eenmaal wit wilt in plaats van bruin/zwart valt er weinig te kiezen. Er is niets mis met de modellen voor zover ik weet, in tegenstelling tot de witte sony's...
Ja daarom, het MOET een witte zijn volgens haar, dat is haar eigen keuze dus dan lijken me dat twee prima laptops. Nu moet ze alleen zelf nog kiezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tc-Chub
Nu weer even verder met mezelf ik denk toch dat deze pricewatch: Asus K53SV-SX146V wel redelijk aan mijn eisen voldoet. Ik vraag me alleen toch af of het scherm niet te groot is, maar dat moet ik denk ik zelf even bekijken in een winkel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Anoniem: 303530 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:33:
Je kan ook wachten, AMD komt binnenkort met de fusion processoren. Die zijn niet veel sneller maar bevatten meteen een goede GPU (a la HD5650). Die combinatie zou goedkoper moeten zijn dan wat je nu in de acer vind. Maar dat kan nog een maand duren, en het is nog afwachten wat hij prijspunt gaat worden.
Ik wou eerst een nieuwe laptop hebben tegen de tijd dat ik ga verhuizen eind juli maar ik wist niet dat er een compleet nieuwe serie van zulk spul aan kwam. Ga toch maar wachten tot na de zomer vakantie in september dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Qua performance is het niet echt interessant (even snel als de huidige combinatie in de acer die je opnoemt), qua prijs, en vooral stroomverbruik, wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik heb even gekeken en ik heb hier een hele interessante aanbieding gevonden voor studenten:

http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=80002568

Ik snap alleen niet, waarom ik dat model nergens kan vinden. Dit is in ieder geval het model waar die het meest op lijkt: pricewatch: Asus K53SV-SX380V

Wat zeggen jullie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Dat is wel een erg lage meerprijs voor een quadcore en de garantie bij campusshop.

Alleen...
15.6" LED-backlit TFT LCD Display resolution: HD 1366x768 / 16:9 Display type: (Typical 180-nit) 16ms response time NTSC:45% Glare
:X
Edit: nevermind, dat staat bij elke laptop. Raar, ik wist niet eens dat er nog 15" schermen met 45% NTSC bestonden.. dat is echt dieptriest.

En ik weet niet zeker of die 90w adapter wel slim is. Dell levert met de quadcore altijd een 125w adapter mee, de dualcore krijgt een 90w exemplaar als ik me het goed herinner.

[Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 26-06-2011 16:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja dat scherm heb ik inderdaad gezien. En is die accu dan ook een probleem want het is wel de 2e generatie i7 he.

Maar er is in die prijsklasse (rond de 600) bijna geen laptop te krijgen met een 15.6 inch scherm dat 1920 * 1080 is.

Edit: Hier zelfs een deal voor een Dell XPS 15 alleen die is zelf met dat scherm...

http://www.dell.com/nl/p/...0x5m11&model_id=xps-l502x

[Voor 59% gewijzigd door Tc-Chub op 26-06-2011 16:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Alleen 2e hands. Maar ik ben daar niet zo'n fan van, niemand gaat zijn notebook met 1080p voor een zacht prijsje wegdoen. Al zijn er soms goede deals te vinden op marktplaats. Bijvoorbeeld, http://gathering.tweakers...find/poster/343358/topics heeft voor weinig een jaar oude elitebook gekocht met een goed scherm, en DaMarcus had een gloednieuwe MBP 15" in jouw prijsklasse, toch? :P Maar anders kom je al snel bij de K53 uit.
Fabrikanten lijken 1080p nog steeds te zien als een kleine upgrade als al het andere al voldoende is (i7, veel RAM, blu-ray meestal...) slaat nergens op natuurlijk.

Als alternatief kan je er zelf een scherm in shoppen, maar dat kost ook weer +- €100-150 los, dus daar schiet je niets mee op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tc-Chub
Maar dat scherm wat dus bij die deal zit is een slecht scherm? Of merk je dat op het zich niet zo. Ik heb nu dit scherm pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW zit daar heel veel verschil in dan qua scherpte?

Ja ik kan nog niet echt een super deal vinden, maar ik blijf zoeken, ik heb de laptop toch niet gelijk nodig.
Pagina: 1 2 3 ... 19 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee