Acties:
  • 0 Henk 'm!
nickdw7 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:38:
Goed om te horen! Ga morgen dan maar langs de mediamarkt!
Maar 600 euro is een koopje. Serieus, ik betaal 550 voor een i5 versie met 4gb ram en 500gb hdd. En dat was nog 50 euro goedkoper dan de rest.

Op de XPS 15 na is deze wel de beste van alle die je even in de winkel kunt kopen.

Kijk anders ook even mijn review ervan :

productreview: Asus K53SV-SX146V review door iPodKiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 21:13
iPodKiller schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:53:
[...]

Maar 600 euro is een koopje. Serieus, ik betaal 550 voor een i5 versie met 4gb ram en 500gb hdd. En dat was nog 50 euro goedkoper dan de rest.

Op de XPS 15 na is deze wel de beste van alle die je even in de winkel kunt kopen.

Kijk anders ook even mijn review ervan :

productreview: Asus K53SV-SX146V review door iPodKiller
Bedankt voor je positieve reactie :D

Leuke review, eentje wat mij zeer blij maakt, en dan te bedenken dat de mijne dan nóg even beter zal zijn! (de laptop uiteraard)
Maar wat maakt jou dan zo'n dell fan? Ik hoor daar toch vaak slechte berichten over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Niemand hier is dell fan of asus fan... Enkel een fan van individuele producten. En face it, de xps 15 is gewoon net iets beter dan de K53SV. De ene keer is hij iets duurder, en de andere keer iets goedkoper, met behulp van enkele acties. Tijdens het mediamarkt weekend is de K53 de betere keus, en de andere keer weer de xps 15.

En bij asus gaat het ook vaak genoeg fout. Zie Major 7 in "[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook - December 2011" bijvoorbeeld. Verde zegt het ook ongeveer niets als je slechte dingen hoort over dell, omdat dell een variëteit aan verschillende servicecontracten aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:05:
Niemand hier is dell fan of asus fan... Enkel een fan van individuele producten. En face it, de xps 15 is gewoon net iets beter dan de K53SV. De ene keer is hij iets duurder, en de andere keer iets goedkoper, met behulp van enkele acties. Tijdens het mediamarkt weekend is de K53 de betere keus, en de andere keer weer de xps 15.

En bij asus gaat het ook vaak genoeg fout. Zie Major 7 in "[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook - December 2011" bijvoorbeeld. Verde zegt het ook ongeveer niets als je slechte dingen hoort over dell, omdat dell een variëteit aan verschillende servicecontracten aanbied.
Idem hier. Je hebt slechte modellen en goede modellen van een merk, en ja, je hebt weleens aanbiedingen dat in een goede moment komt wanneer je nét een nieuwe laptop zoekt, bij mij was dit het geval met de K53SV in de zomer. Volgens t.net in de best buy guide kwam deze als beste uit de bus, en had daarna lang getwijfeld en zitten wachten op aanbiedingen.

De XPS15 was toen nog over mijn budget heen en deze was voor 550,- in de aanbieding.

Dus ja, ik ben zéér tevreden over de K53SV, maar als ik opnieuw kon kiezen, dan koos ik voor de XPS15 omdat deze toch net ietsjes beter is.

Maar 600,- voor een i7 + 8gb ram en GT540m is een meeneemprijsje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Is zeker zo, maar vooral mijn eigen/familie ervaringen met ASUS zijn een stuk beter dan met dell. Maar ach, ik hoop dat de K53SV mij niet zal teleurstellen en ik denk ook dat ie dat zeker niet zal doen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iPodKiller schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:17:
Maar 600,- voor een i7 + 8gb ram en GT540m is een meeneemprijsje!
Inspiron 15R met i7, GT525m, 6GB RAM is €596 met mastercard actie en een (op dit moment, niet beschikbare) €25 kortingsbon. Maar die raad ik liever niet aan omdat ik de kwaliteiten van de xps (met i5, zelfde prijs ongeveer) beter vind. Specs zijn niet alles, zeker anno 2012. Zie de opkomst van ultrabooks. Niet de snelste processoren, maar wel genoeg voor de meeste mensen.

De gemiddelde persoon heeft niets aan een i7. Als ik zou was zou ik de variant met i5 nemen, en van het bespaarde geld een mooie SSD kopen. Wat denk je eigenlijk te doen wat nuttig gebruik kan maken van 4 cores?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 25-01-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, oke. Een i7 voor het bovengenoemde is wel wat overkill,

Maar voor 600,- is deze bijna even duur als de i5 + gt540m varianten.. (als dat ding ook echt 600 zal gaan kosten). Hij wou ook nog gamen erop.

Of hij kan ook gewoon een SSD erbij doen later.

[ Voor 11% gewijzigd door iPodKiller op 25-01-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik neem aan dat je de i5 + GT540m varianten voor pak-m-beet €520 a €500 kan kopen bij de mediamarkt. Gokje hoor. Ik neem aan dat je het met mij eens ben dat dat -in verreweg de meeste gevallen- een betere keuze is. Bij een game heb je weinig tot niets aan meer cores. Niet met dit kaliber grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Jaa 612 euro ongeveer. (mediamarkt site ligt er nu uit omdat ze die laptops gaan updaten) maar wat wel zo is, is dat de i5 versie dan ook goedkoper is. Het verschil tussen die 2 is dan i5 tegen i7 en 4gb tegen 8gb ..

@Darkstone dat scheelt me al snel rond de 100 euro, maar dat verschil tussen i5 en i7 en 4tegen8gb werkgeheugen, merk je dat verschil écht? deze bedoel je toch? : deze

[ Voor 12% gewijzigd door nickdw7 op 25-01-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nickdw7 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:33:
Jaa 612 euro ongeveer. (mediamarkt site ligt er nu uit omdat ze die laptops gaan updaten) maar wat wel zo is, is dat de i5 versie dan ook goedkoper is. Het verschil tussen die 2 is dan i5 tegen i7 en 6gb tegen 8gb ..

@Darkstone dat scheelt me al snel rond de 100 euro, maar dat verschil tussen i5 en i7 en 6tegen8gb werkgeheugen, merk je dat verschil écht?
Nee hoor, je hebt met 4gb al meer dan voldoende. En later upgraden is geen probleem.

Zelfde met de Cpu's, wat je daarnet zij zul je echt niet zo snel merken. In games misschien, maar dat zal ook niet zo heel veel verschil tussen zitten.

Als je bij de MM het voor 100 goedkoper kunt krijgen met een i5 variant mag je ook niet klagen hoor, ik zou dan voor de i5 versie gaan en dan later nog een SSDtje erbij kopen.

Dat is veel en veel sneller dan de i7 versie met 8gbram. Ik dacht dat dit de enige aanbieding was.. :P

[ Voor 6% gewijzigd door iPodKiller op 25-01-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nickdw7 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:33:
maar dat verschil tussen i5 en i7 en 4tegen8gb werkgeheugen, merk je dat verschil écht?
Dat verschil merk je niet. Tenzij je gaat renderen/compilen/videobewerken//vul maar in. Voor veel tweakers niet van toepassing.

En ik bedoel geen specifiek model, gewoon een K53SV-***** met i5. Er zijn er meerdere, geen idee welke de dichtstbijzijnde mediamarkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Kijk, hier hou ik van mannen die er verstand van hebben. Ik moet straks voor school wat fotoshoppen enzo, (slechts 1 uur in de week) vind ik mijn laptop te langzaam knal ik er gewoon een nieuwe ssd in ben je max €40,- kwijt voor een 8gb aldus tweakers pricewatch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Nu de mediamarkt de prijzen heeft geupdated kom ik tot de conclusie dat (online) ze de i5 versie + geforce 540m niet hebben..
Wel een ander met met
Intel Core i5-2430M Processor 2.4ghz + intelgraphics HD 3000 + 6gb ddr3

deze dus: klik

van die hierboven is ook een i7 versie van, met zelfde videokaart.

Wat ik me dus afvraag is die intel HD 3000 kaart goed.. Intel lijkt mij over het algemeen niet best...
En anders wordt het toch de i7 versie als ze bij mijn vestiging geen i5 met gt 540m hebben.. tenzij die intel hd 3000 kaart 'je van het' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, ik weet niet of je wilt gamen erop. Zo niet dan voldoet de intel hd graphics voor normale grafische taken. Maar als je over zware games gaat beginnen, dan zou ik een GT525m of beter nemen.

Je zei in je berichtje dat je erop wou gaan gamen. Maar kijk gewoon wat de MM te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Irrelevant:

Ik ben er nu achter wat voor notebook de BTO 15P35 precies is. Een rebrand van de bekende medion:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/e7543be0e0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/images/BTO_PBOOK_15P35_LEFT.jpg

le review: http://www.notebookcheck....815-Notebook.59992.0.html

goede case.
matig toetsenbord
crap touchpad/buttons
Scherm het gebruikelijke B156HW01 v5. Had niet anders verwacht overigens.
hdmi en vga poorten zo geplaatst dat je ze niet tegelijk kan gebruiken (??)
throttlet terug tot 800mhz onder load.....
middelmatige accuduur. 3.5u gok ik, met surfen.

Vanwege throtteling problemen, zeker geen aanrader. De GPU is ook veel minder sneller dan de GT540m dan je zou verwachten: Anoniem: 303530 in "[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook - December 2011" 18%.
Ga voor de K53 dit weekend, heren... Niet de medion.

Man. ik ben blij dat ik uit principe altijd laptops afraad waarvan niet te controleren is of ze goed zijn :X

nickdw7 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:25:
Nu de mediamarkt de prijzen heeft geupdated kom ik tot de conclusie dat (online) ze de i5 versie + geforce 540m niet hebben..
Wel een ander met met
Intel Core i5-2430M Processor 2.4ghz + intelgraphics HD 3000 + 6gb ddr3

deze dus: klik

van die hierboven is ook een i7 versie van, met zelfde videokaart.

Wat ik me dus afvraag is die intel HD 3000 kaart goed.. Intel lijkt mij over het algemeen niet best...
En anders wordt het toch de i7 versie als ze bij mijn vestiging geen i5 met gt 540m hebben.. tenzij die intel hd 3000 kaart 'je van het' is.
Je hebt altijd een intel 3000. Dat is de IGP die ingebouwd is in de CPU. a-la switchable graphics.

En neem geen 17". Ik weet niet wat jij doet, maar een 17" voor een student of iemand anders die er veel mee sleept, is ten zeerste te vermijden.

En, de webshop staat volledig los van de mediamarkt. De shops hebben andere producten dan de winkel zelf. Het is aan te raden alsnog even langs te gaan.

Edit: what did i just say? Ik bedoel natuurlijk dat de webshop andere producten heeft dan de winkels, die onderling ook weer andere producten hebben staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 26-01-2012 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Dankjulliewel ! Ik ga vrijdag even langs. Ik weet nu precies wat ik wil en wat hoed voor mij is. Ik hou jullie op de hoogte welke t is geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De X6816 (Wat je net opnoemde was de x6815) is ook bij de aldi te krijgen..

http://www.aldi.nl/aldi_v...012012_48_137_1371_5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt. Dat model moet je dus vermijden. hij throttlet nog erger dan die acer timelineX-jes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:48
Zojuist bij de Mediamarkt geweest en de Asus N55SF-S1366V meegenomen voor 839,46.
Nu aan het installeren :)

Het toetsenbord van het showmodel (voor mij uit de doos gehaald) was goed.
Mijn model (nieuwe doos meegepakt) is ook goed. Alleen het numpad heeft iets meer speling.
Dat kijk ik nog ff aan.

Keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-05 14:09
iPodKiller schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:01:
De X6816 (Wat je net opnoemde was de x6815) is ook bij de aldi te krijgen..

http://www.aldi.nl/aldi_v...012012_48_137_1371_5.html
Daar zat ik net naar te kijken. Maar ik ben geen fan van Medion (slechte ervaring).

Als optie kijk ik nu naar : pricewatch: Samsung RC730-S04NL
Helaas ben ik niet bekend met Samsung. De CPU en GPU lijken me wel afdoende, maar ik weet niet of dit scherm wel genoeg is voor mijn wensen.
Ik ben een casual gamer. Voornamelijk singleplayer en wil graag skyrim en TW series spelen.Het moet soepel lopen en snel kunnen laden. Daarvoor wil ik best naar iets lagere resoluties kijken (maar niet als het niet hoeft). Ook moet de laptop wel een tijdje mee kunnen met nieuwe games.

Is dit wat of weten jullie betere alternatieven?

budget is rond de €700,-

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees een paar posts terug, daar hebben we het net over een K53 versie met i5 + GT540m en eventueel een SSD.

Dat raad ik je meteen aan. Ik heb voorzover ik weet geen problemen met Skyrim(heb het een paar keer gespeeld) op mijn K53SV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
Dank je. Ik was al aan het lezen. Maar iets met bomen en een bos ;)

Weet een van jullie of het mogelijk is in deze K53 een 2e schijf (SSD) in te plaatsen? Al dan niet op de plek van de optical.

edit: Gevonden. Het blijkt mogelijk te zijn.
Nu nog kiezen tussen de K53SV-SX838V en de K53SV-SX380V .
Blijkt toch weer dat mijn kennis tekort schiet. Weegt de extra GB voor de graka van de 380 op tegen de snellere i7 van de 838...?

[ Voor 37% gewijzigd door Nukar op 26-01-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja is dit mogelijk? Een 2e hdd zonder de dvd speler eruit te halen bij de K53? Wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
Nee, komt op de plek van de DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, dacht al. Dat is dan wel weer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362639

Ben al een tijdje aan het struinen door verschillende topics en ben op eerste instantie uitgekomen op een xps15 i5-2430 / 6 GB / 750 GB 7200rpm / HDLEDTL 720 p scherm / GT540M. Eerdere post van JcK85 wees mij echter op de Asus N53 sv-s1930v (i5-2430 / 4GB / 500 GB 5400rpm?? / FHD scherm 1080p / GT540M die bij media markt in de aanbieding is.

XPS15 configuratie kost op dit moment (incl alle kortingen) €650, de Asus €587, kortom een klein prijsverschil dat mij aan de ene kant neigt om voor de Dell te gaan, zij het niet dat deze een 720 p scherm heeft en de Asus een 1080p. De Asus heeft daarentegen weer een HDD 5400rpm tov 7200rpm.

Graag jullie advies, het lijkt te hangen op het scherm of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met kortingen € 558 voor de xps 15 met i5, de GT540m is geldverspilling, nog geen tientje waard. Met 1080p scherm € 673.

De XPS 15 is een pak beter dan de N53. Maar het prijsverschil is wel fors, in dit geval zou ik de N53 aanraden, en anders de XPS 15 met 1080p scherm.

Edit: faal. Ik dacht dat ik in een NBBG topic zat :F

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 26-01-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,241018,237861.html
i5, 4Gb, 500 Gb, GT540 en full hd scherm voor 612 euro.

http://www.mediamarkt.nl/...,10259,241018,245755.html
i7, 8Gb, 500Gb, GT540 maar met standaard 1366 x 768 scherm voor 621 euro.

MM Utrecht had van beide een stapel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Houd er rekening mee dat de webschop andere prijzen hanteert dan de winkels.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 27-01-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 22:49

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Aangezien mijn oude 17"HP pavillion het aan begeven is toch op zoek naar een nieuwe laptop.

Vorige week bij mycom in de veiling voor weinig een Packard Bell PG oneTwo S A5050 - AMD E350 gekocht dus een 17" is niet meer zo noodzakelijk als voorheen maar wel lekker om op te werken. Aangezien de laptop af en toe op vakantie meegaat en verder veel thuis blijft bij zijn baasje hoeft hij ook niet superportable te zijn :>

Kids spelen voornamelijk op de oneTwo, hardcore gamen doe ik op mijn pc's boven dus het is een vakantielaptop en lekker voor beneden om op te werken (office) en internet/simpele games. :X

Nou zat ik dus te kijken naar pricewatch: Medion Akoya P6631 Laptop, dit aangezien ik bij medionshop met paypal kan betalen en daar staat nog een leuk bedragje op (pre). Alleen hebben ze nu in de medionshop voor 70 euris meer een 17" variant met een iets grotere schijf en een mat scherm pricewatch: Medion Akoya P7621.

Nou is de vraag of die schermen in 17" afwijken van de 15" varianten qua kwaliteit of zijn ze gewoonweg een slag groter? Deze is dan mat in tegenstelling tot de glanzende 15" (hp die ik nu heb is ook glanzend en ik word gillend gek van de reflectie), kon in de faqs etc niet zo terugvinden of daar nou een kwaliteitsverschil in zat. :o

Iemand goede tips? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NightHawk4 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:19:
Nou is de vraag of die schermen in 17" afwijken van de 15" varianten qua kwaliteit of zijn ze gewoonweg een slag groter? Deze is dan mat in tegenstelling tot de glanzende 15" (hp die ik nu heb is ook glanzend en ik word gillend gek van de reflectie), kon in de faqs etc niet zo terugvinden of daar nou een kwaliteitsverschil in zat. :o
Dit. Als je waarde hecht aan een goed scherm luid mijn advies hetzelfde als altijd: koop een xps 15 of 17. Goedkoper met een goed scherm ga je het niet vinden. Een beter scherm ook niet trouwens, of je moet een factor 3 a 4 meer willen uitgeven.

Ik vind de medion verder niet enorm denderend. Als je http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 pakt, daar een installatiemedium bij doet plus de bekende kortingsbonnen ben je bijna €50 goedkoper uit. Terwijl je een imho betere laptop krijgt. In het 17" segment weet ik zo niet wat de beste keuze is in deze prijsklasse. zeker als je blu-ray wilt. Alhoewel je imo beter een goed scherm kan hebben dan blu-ray voor films. En daarbij doel ik niet zozeer op de resolutie, maar op de kwaliteit van het scherm. Maar dat kost ook een pak meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Roodey schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:24:
Zojuist bij de Mediamarkt geweest en de Asus N55SF-S1366V meegenomen voor 839,46.
Nu aan het installeren :)

Het toetsenbord van het showmodel (voor mij uit de doos gehaald) was goed.
Mijn model (nieuwe doos meegepakt) is ook goed. Alleen het numpad heeft iets meer speling.
Dat kijk ik nog ff aan.

Keep you posted!
Vorige week donderdag tijdens de BTW actie een laptop gehaald bij de Mediamarkt.
Vanochtend was ik te vroeg uit bed en besloot ff te gamen (multiplayer Modern Warfare 3).
De eerste ronde ging goed. Bij het switchen naar de volgende map liep de laadbalk zo traag vol dat ik wist dat er iets niet goed zat.
Opnieuw geprobeerd en hij liep weer vast. Via taakbeheer proces beëindigen en opnieuw getest, etc.
Via taakbeheer processen bekeken en het geheugen loopt van 400MB op naar 900MB en weer terug naar 700MB zonder dat er iets gebeurd ingame.

Wat heb ik in de paar keer dat ik de laptop heb gebruikt geinstalleerd?
Steam, Modern Warfare 3, uTorrent, Sopcast en AVG.
5 programma's maar!

AVG heb ik gisteravond geinstalleerd en het kan volgens mij hier niet aan liggen omdat het vanochtend eerst wel goed werkte.
Maar tegen beter weten in heb ik geprobeerd AVG te uninstalleren. Ook dit lukt niet. Dus het ligt niet aan Modern Warfare 3.

Ik ben eigenlijk zwaar teleurgesteld in de laptop! Het was geen goedkope. Ik heb het minimale geinstalleerd.
Hoe is het retourbeleid van Mediamarkt? Zijn ze verplicht deze retour te nemen en mijn geld terug te geven?
Ik heb boven nog een desktop staan en helemaal klaar met de laptop.

Ben de laatste tijd heel druk en dan wil ik wel dat alles werkt als ik op de laptop wil.

update:
Ik lees nu dat desktops en notebooks niet omgeruild/geretourneerd kunnen worden.
Like wtf?
Het werkt niet naar behoren. Je gaat me niet vertellen dat de laptop eerst geretourneerd wordt naar Aus?

*crosspost ivm mogelijk retourbeleid van 7 dagen, dus snel antwoord nodig (vandaag 7e dag in mijn bezit)*

[ Voor 5% gewijzigd door Roodey op 02-02-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je het over de N55?

Probeer eens een clean install van Windows 7. Dan is al die bloatware ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
iPodKiller schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 09:54:
Heb je het over de N55?

Probeer eens een clean install van Windows 7. Dan is al die bloatware ook weg.
ja, heb ik ook aan zitten denken.
maar waar vind ik W7 64 bit?

en eigenlijk wil ik geen clean install. het moet out of the box werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Net gebeld met de Mediamarkt.
Ik kan naar de servicebalie en die testen de laptop.
Is het probleem er daar nog, ruilen ze de laptop om.

Weet iemand of ze geld terug betalen?
Volgens mij zijn ze meer van het omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je krijgt een waardebon terug. Koop is koop, behalve als je in een webwinkel koopt, dan krijg je geld terug.

En ik vind het een beetje hypocriet om meteen te zeggen dat het aan de laptop ligt... Ze zuilen het om, dat klopt, maar met een beetje kennis kom je er zelf een stuk sneller achter wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:29:
Je krijgt een waardebon terug. Koop is koop, behalve als je in een webwinkel koopt, dan krijg je geld terug.

En ik vind het een beetje hypocriet om meteen te zeggen dat het aan de laptop ligt... Ze zuilen het om, dat klopt, maar met een beetje kennis kom je er zelf een stuk sneller achter wat het probleem is.
Waar moet het dan aanliggen?
Mijn desktop pc heeft mindere spec's als de laptop, maar nooit geen problemen.
Er staan 5 normale programma's op die geen gekke dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roodey schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:01:
[...]

ja, heb ik ook aan zitten denken.
maar waar vind ik W7 64 bit?

en eigenlijk wil ik geen clean install. het moet out of the box werken.
Oh, overal. Via sites vind je .iso files genoeg van W7. Gewoon die .iso file op een cdtje branden.

Je hebt toch die licentie.

[ Voor 14% gewijzigd door iPodKiller op 02-02-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is, voor een leek, een wel heel slecht te begrijpen opdracht :P

Maar het kan overal aan liggen. Slachtoffer nummer 1 is ongetwijfeld de software. Ik heb al zoveel bugs in pre-installed software gezien dat ik me nergens mee over verbaas... krakend geluid, vastlopen, grafische glitches...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan bijna niet aan de N55 liggen, het moet wel een softwarematisch probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Ja, ik neig toch naar een clean install.
Wat een zooi bloatware! Echt om ziek van te worden.

Welke drivers moet ik zoal daarna installeren?

Ik wacht eerst de 2 weken termijn af. Aangezien hij dan gewoon omgeruild gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roodey schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:56:
Ja, ik neig toch naar een clean install.
Wat een zooi bloatware! Echt om ziek van te worden.

Welke drivers moet ik zoal daarna installeren?

Ik wacht eerst de 2 weken termijn af. Aangezien hij dan gewoon omgeruild gaat worden.
Deze volgens mij :

http://www.asus.com/Noteb...rtainment/N55SF/#download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444960

Bekijk myReact van willemjanwolfBekijk de gallery van willemjanwolfBerichten: 6
Reg. datum: 12 februari 2012
--------------------------------------------------------------------------------
beste tweakers
ik wil een dellxps 15 aanschaffen en ik keek op dell wat ik kon kiezen er bij dat ik een multitouch scherm gratis kon kiezen Meer informatie
40 cm(15.6") HD WLED TL (1366x768) 720p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera [Inbegrepen in prijs]
40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera [[meerprijs] € 168,07]
40 cm(15.6”) Multi-Touch HD WLED TL (1366x768) 720p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera [meerprijs] € 0,00
ik weet niet of dit fijner is of ik het ga gebruiken gaat dat ten koste van mijn laptop?
en moet ik een andere grafische kaart nemen
1 GB NVIDIA® GeForce® GT 525M grafische kaart [Inbegrepen in prijs]
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart [[meerprijs] € 67,23]
Aanbevolen door Dell
ik wil mijn budget wel onder de 600 houden

gr willem
ps moet ik ook een 6gb nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ahh dat is beter ;)

Maar je vraagt nu precies hetzelfde wat F.West98 in "dell xps15" en Joolee in "dell xps15" al beantwoord hebben. Ik luisterde vroeger ook altijd slecht :P (met een goede reden: slechthorend) Maar zo slecht nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:54:
Ahh dat is beter ;)

Maar je vraagt nu precies hetzelfde wat F.West98 in "dell xps15" en Joolee in "dell xps15" al beantwoord hebben. Ik luisterde vroeger ook altijd slecht :P (met een goede reden: slechthorend) Maar zo slecht nu ook weer niet.
ja maar waar en wat moet ik dan vragen dat snap ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zoek een laptop die op die diablo 3 makkelijk kan draaien en genoeg geheugen ik heb al gekeken naar dell maar die zijn heel duur ik ik wil max rond de 600 uitgeven.
het liefst 6 gb werkgeheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
+ pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9

Waarom perse 6GB aan werkgeheugen? Dat maakt je laptop niet direct sneller ofzo. Een SSD geeft meer snelheidsgevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

willy1986 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:23:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
+ pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9

Waarom perse 6GB aan werkgeheugen? Dat maakt je laptop niet direct sneller ofzo. Een SSD geeft meer snelheidsgevoel.
ik weet dat heb verder niet veel verstand van laptops maar is een 3gb goed want ik heb veel muziek en wil diablo gaan spelen en geeft een grafische kaart van 2gb inplaats van 2gb ook meer kwaliteiten of betaal ik alleen meer omdat het mooi staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan videogeheugen op een laptop met een resolutie van 768p, heb je echt helemaal niets. 512MB is al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:41:
Aan videogeheugen op een laptop met een resolutie van 768p, heb je echt helemaal niets. 512MB is al genoeg.
is het upgraden van een laptop door er bijv een ssd aan toe te voegen moeilijk voor iemand die dat nog nooit heeft gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngein85
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Een soort wat moet ik kopen post.......maar misschien kan iemand mij helpen?

Ik ben al enige tijd op zoek naar een laptop maar zie door de mooie bomen het bos niet meer.

Op dit moment heb ik 2 pc's staan, beide aan vervanging toe, daarvoor in de plaats wil ik eigenlijk een laptop.
Ik heb 2 leuke beeldschermen, toetsenborden en muizen staan, maar kan je op elke laptop makkelijk dat soort dingen aan sluiten of moet je ergens op letten?

Verder wil ik rond de 500 euro uitgeven, lijkt een 15.6 scherm mij groot genoeg omdat ik hem toch wil aansluiten op een los beeldscherm, gewicht is niet belangrijk omdat hij meestal thuis staat.

Geen bijzondere programma's, ik gebruik hem voornamelijk voor office, internet mail en soms wat games. Belangrijk is snelheid en het normaal kunnen draaien van meerdere programma's. HDMI aansluiting heeft ook mijn voorkeur. Ook wil ik op een redelijk niveau films kunnen afspelen en muziek luisteren

Mijn gevoel zegt I-5 met 4GB geheugen maar goed, dan heb je nog zo'n miljoen opties.

Iemand tips waar ik op moet letten?

[ Voor 3% gewijzigd door Ngein85 op 13-02-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404313

Ngein85 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:31:

Ik ben al enige tijd op zoek naar een laptop maar zie door de mooie bomen het bos niet meer.

Op dit moment heb ik 2 pc's staan, beide aan vervanging toe, daarvoor in de plaats wil ik eigenlijk een laptop.
Ik heb 2 leuke beeldschermen, toetsenborden en muizen staan, maar kan je op elke laptop makkelijk dat soort dingen aan sluiten of moet je ergens op letten?

Verder wil ik rond de 500 euro uitgeven, lijkt een 15.6 scherm mij groot genoeg omdat ik hem toch wil aansluiten op een los beeldscherm, gewicht is niet belangrijk omdat hij meestal thuis staat.

Geen bijzondere programma's, ik gebruik hem voornamelijk voor office, internet mail en soms wat games. Belangrijk is snelheid en het normaal kunnen draaien van meerdere programma's. HDMI aansluiting heeft ook mijn voorkeur

Mijn gevoel zegt I-5 met 4GB geheugen maar goed, dan heb je nog zo'n miljoen opties.

Offtopic:
Waarschuwing:
"Wat moet ik kopen"- en "Is deze goed"-vragen zijn NIET TOEGESTAAN!!! Ruimte voor discussie is er mits er onderbouwde argumenten worden toegepast. Overtreders eindigen zonder pardon in de prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-05 11:35

Geen bijzondere programma's, ik gebruik hem voornamelijk voor office, internet mail en soms wat games. Belangrijk is snelheid en het normaal kunnen draaien van meerdere programma's. HDMI aansluiting heeft ook mijn voorkeur. Ook wil ik op een redelijk niveau films kunnen afspelen en muziek luisteren

Voor <500 euro gaat deze de beste gameprestaties leveren.
pricewatch: Asus K53TK-SX023V

ST workloads ligt hij wat achter op i3.. maar maakt het weer goed met MT workloads.
Verder is hij superieur in games aan de GT540M welke de max is die je kunt krijgen bij nVidia voor <500 euro.
Helemaal als je dual graphics draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als snelheid belangrijk is, dan zou ik een i5+ SSD nemen. Al moet je dan wel over je budget heen.

Maar wat voor games wil je draaien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Vraagje tussendoor: kun je bij de Asus K53SV serie de ingebouwde harde schijf makkelijk vervangen door een SSD? Ik weet dat er caddies zijn om de DVD-drive te vervangen door een SSD, maar ik heb de DVD-drive nog regelmatig nodig en een externe drive vind ik dan niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal geen groot probleem zijn denk ik en HDD verwisselen, dat omdat er maar 1 klep is die tot alle belangrijke componenten lijdt.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/uploads/pics/100-19_01.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door iPodKiller op 14-02-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is het verschil tussen een 1 GB NVIDIA® GeForce® GT 525M grafische kaart en een 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart groot en is het de 60 euro waard
de prijzen van dell gaan elke dag omhoog en omlaag weet iemand waarom

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 444960 op 14-02-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hangt ervan af wat je ermee gaat doen. In principe is de GT525m de GT540m(zelde chip) maar dan lager geklokt.

Met gamen merk je die ene extra GB bijna niet, een paar fps meer of zo. Die 2gb zal wel handig kunnen zijn als je met meerdere schermen gaat werken zoals of op een ultra scherpe monitor met 2560x1600 pixels .

Tja, mijn advies : Als je er lichte taken mee doet, dan is 2gb overkill.

Dan zou ik eerder voor de GT525m gaan, vind die GT540m 2gb de 60 euro extra het niet waard..

[ Voor 11% gewijzigd door iPodKiller op 14-02-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iPodKiller schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:07:
Hangt ervan af wat je ermee gaat doen. In principe is de GT525m de GT540m(zelde chip) maar dan lager geklokt.

Met gamen merk je die ene extra GB bijna niet, een paar fps meer of zo. Die 2gb zal wel handig kunnen zijn als je met meerdere schermen gaat werken zoals of op een ultra scherpe monitor met 2560x1600 pixels .

Tja, mijn advies : Als je er lichte taken mee doet, dan is 2gb overkill.

Dan zou ik eerder voor de GT525m gaan, vind die GT540m 2gb de 60 euro extra het niet waard..
ja ik wil zegmaar wow diablo 3 gaan spelen dus niet noodzakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

10 euro misschien. Voor €60 is het gewoon een bijzonder slechte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je realiseert je dat die prijs exclusief BTW is en je op het zakelijke gedeelte standaard duurder uit bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar is dit http://configure.euro.del...del_id=xps-l502x-proc-mod het geld waard

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 444960 op 14-02-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee. Want:

• Jij hebt niets aan een i7 tov een i5. Als je het daar niet mee eens bent, geef dan concrete situaties waarbij jij denkt dat dat wel zo is.
• Via de sheet en wat gepuzzel heb je voor €62 meer het 1080p scherm erbij. Het scherm is, zodra het in je budget past, een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand ander nog een idee voor een laptop met 1080p en min 4 gb werkgeheugen als het kan een ssd budget rond de 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 444960 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:44:
heeft iemand ander nog een idee voor een laptop met 1080p en min 4 gb werkgeheugen als het kan een ssd budget rond de 600
Jij droomt ;) Of dat wordt een goedkope laptop kopen van 400,- en de scherm eruit slopen en een 1080p schermpje erin zetten(als je er een kunt vinden) + een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De XPS 15 is de goedkoopste, en ook verreweg de beste als je het mij vraagt. Volgens de pricewatch zijn er deze laptops met 1080p onder de €750:

pricewatch: Medion Akoya P6627
pricewatch: MSI GE620DX-297NL
pricewatch: HP Pavilion dv6-6b75ed
pricewatch: Medion Akoya P6627
(en de XPS 15. € 677 met i5, 3GB RAM, 500GB hdd. 3GB RAM is inderdaad weinig, daarom kan je de prijs van pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 erbij rekenen zodat je 8GB hebt)

De medion is een oud model, de MSI ontvangt vooral slechte reviews, en de HP heeft een processor die zo traag is als een slak: de i5 is singlethreaded 5x zo snel en multithreaded zo'n 40% sneller. Nu zal je daar in de praktijk wel genoeg aan hebben. Met zo'n trage processor verwacht je dat je goedkoper uit bent... Maar hij is een stuk duurder dan de XPS.

En voor wat de HP kost heb je ook al bijna de XPS 15 met i7. Die is multithreaded 2.5x zo snel als de A6 processor in de HP. De grafische kaart van de HP is overigens wel wat sneller. Maar dat wisselt sterk per game. http://www.notebookcheck....ano-Notebook.57360.0.html en dan de game vergelijkingen uitklappen.)
Edit: betere nuance: in 3 van de 5 games prestert hij een stuk slechter, in eentje een stuk beter, in de game die nog over is een heel klein beetje minder.

Daarnaast is de XPS 15 heel erg duidelijk beter dan de medion en msi qua feature en bouwkwaliteit, en ietsje beter dan de HP (iets zwaarder en kortere accuduur, betere speakers, scherm, en bouwkwaliteit.)

Je kan echt, serieus, onmogelijk iets anders aanschaffen dan de XPS 15 tussen de €536 en de prijs van de pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 15-02-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achja, beste is gewoon eventjes wachten. Nog een paar maandjes en het is alweer zomer. De tijd vliegt, en zo de aanbiedingen(oude laptops weg, nieuwe erin) dan.

Tenzij je er snel eentje moet hebben.

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 12:44
Een vraagje, zijn die laptops van Acer werkelijk zo slecht als velen hier beweren? Dat omdat ik in Spanje woon en laptop van Acer gezien heb met 15.6 inch scherm, core i5 en Nvidia GT630 erin en dit alles voor 550 euro.
(De 630 is vergelijkbaar met de 540)
Het liefst had ik dergelijke specificaties onder de 500 euro gezien, maar dat vind ik nergens. Ik zoek namelijk een laptop, waarop ik Wow en Diablo III kan draaien en niet alleen in low settings. (dan had ik deze videokaart niet nodig)

(het maakt mij persoonlijk niet uit of ik een NL, ES of US toetsenbord heb, maar zeker geen duits of azerty toetsenbord en ik ga in het voorjaar toch een weekje naar Nederland, naargelang prijsvergelijk koop ik er 1 in Nederland).

[ Voor 25% gewijzigd door Trunksmd op 16-02-2012 12:56 ]

Nee, je hebt slechte modellen en goede modellen. Dat heeft elk bedrijf, maar over het algemeen staat Acer bekend om zijn slechte laptops.

Maar is daar geen K53 model van Asus te vinden?? Ik zou er wel 50 euro bovenop gooien voor betere bouwkwaliteit en service.

[ Voor 15% gewijzigd door iPodKiller op 16-02-2012 14:19 ]

• Trunksmd
tja, de ASUS K53SV SX542V voor 587, maar dat is al een dikke 80 euro boven mijn budget: core i5, GT540, maar geen usb 3.0 .
Hmm,weet je ook de exacte modelserie van de Acer? Ben er wel benieuwd naar.

Zit hier niks tussen van wat je net opnoemde?

En heb je de notebook nu snel nodig? Zo niet, dan zou ik maar gewoon eventjes wachten totdat Asus zijn huidige K series met de 630m levert.

Maar ik zou graag de modelnummer of serie weten.

iPodKiller schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:34:
[...]

Jij droomt ;) Of dat wordt een goedkope laptop kopen van 400,- en de scherm eruit slopen en een 1080p schermpje erin zetten(als je er een kunt vinden) + een SSD.
stel dat ik de dell xps15 koop is het dan moeilijk om er meer gb in te doen en een ssd

iPodKiller schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:28:
En heb je de notebook nu snel nodig? Zo niet, dan zou ik maar gewoon eventjes wachten totdat Asus zijn huidige K series met de 630m levert.
Why? GT540m == GT630m. Niet eens hogere kloksnelheden.

Rebranding 101 ;)

ik heb net bij mediamarkt gekeken en zag de asus k53sv-sx180v en die zag er wel mooi uit ik weet i7 is te veel voor me maar ik heb die niet in i5 gezien is dat een goede laptop of koop ik troep
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:09:
[...]

Why? GT540m == GT630m. Niet eens hogere kloksnelheden.

Rebranding 101 ;)
Oh ja, helemaal vergeten. :F

Wacht dan maar op de nieuwe Kseries met de 635m :P dat is de Gt555m. Kijken of dat in de mid end laptops zullen komen.

Maar mijn advies , wacht gewoon.

Ik denk het eigenlijk niet.

En als ik nieuws: Gerucht: Intels Ivy Bridge-cpu's pas na juni massaal beschikbaar zie, dan vraag ik me een beetje af hoe lang je moet wachten. Dell, asus en fruit verkoopt goed dit moment, maar de rest van de merken zouden wel eens met grote vooraden chips kunnen blijven zitten. Ik hoop dat intel dan de restcapaciteit gaat inzetten om de flash markt eens een schop onder de kont te geven.

• bladerash
Trunksmd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:39:
Een vraagje, zijn die laptops van Acer werkelijk zo slecht als velen hier beweren? Dat omdat ik in Spanje woon en laptop van Acer gezien heb met 15.6 inch scherm, core i5 en Nvidia GT630 erin en dit alles voor 550 euro.
(De 630 is vergelijkbaar met de 540)
Het liefst had ik dergelijke specificaties onder de 500 euro gezien, maar dat vind ik nergens. Ik zoek namelijk een laptop, waarop ik Wow en Diablo III kan draaien en niet alleen in low settings. (dan had ik deze videokaart niet nodig)

(het maakt mij persoonlijk niet uit of ik een NL, ES of US toetsenbord heb, maar zeker geen duits of azerty toetsenbord en ik ga in het voorjaar toch een weekje naar Nederland, naargelang prijsvergelijk koop ik er 1 in Nederland).
Dit is de beste gamelaptop voor onder de 500 euro..
pricewatch: Asus K53TK-SX023V

Videokaart is beter dan GT540.. in hybrid crossfire helemaal.

Dat valt eigenlijk best mee. Ik weet niet hoe het kan, maar de resultaten op het net zijn enorm wisselend.

maar kan ik beter de k53sv-sx180v kopen inplaats van de dell xps15'

• bladerash
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:31:
Dat valt eigenlijk best mee. Ik weet niet hoe het kan, maar de resultaten op het net zijn enorm wisselend.
Dit is wat notebookcheck ervan zegt:

''Compared to the competitor, the 7670M positions itself in our tests slightly above the GeForce GT 630M on a level of the GeForce GT 550M.''

http://www.notebookcheck....eon-HD-7670M.69483.0.html

Zodra je dual graphics draait met 6520G in de A6, wordt het alleen maar sneller.

• Trunksmd
Het model Acer Aspire 5750G-2454G50mnkk heb ik nog niet in de pricelist hier gezien. Inderdaad de GT 540 en 630 zijn vrijwel hetzelfde.

Het probleem van die A6 is dat het nauwelijks een Core i3 (processor) bijhoudt (tenminste dat lees ik)

Ik heb toevallig deze week eens in de locale mediamarkt alle laptops aangezet (ik weet niet of ze zo blij waren hiermee :+ ) Maar het was om te testen hoe snel ze opstarten (ik weet dat dit afhankelijk van meerdere factoren is, maar het geeft een goede indruk als je het met ze allemaal doet): Ik heb hier ergens gelezen dat een Core i3 en i5 niet veel verschilt in snelheid. Nou, in opstarten wel. Ik kreeg toch de indruk dat de Core i5s net iets soepeler opstarten.

Anoniem: 444960 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:34:
maar kan ik beter de k53sv-sx180v kopen inplaats van de dell xps15'
De k53sv-sx180v bestaat niet volgens google. De k53sc-sx180v wel, maar die bevat een mindere grafische kaart.

Verder, het is handig als je zelf een linkje geeft naar het model. Als het kan naar de pricewatch.
bladerash schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:37:
[...]

Dit is wat notebookcheck ervan zegt:

''Compared to the competitor, the 7670M positions itself in our tests slightly above the GeForce GT 630M on a level of the GeForce GT 550M.''

http://www.notebookcheck....eon-HD-7670M.69483.0.html

Zodra je dual graphics draait met 6520G in de A6, wordt het alleen maar sneller.
e.g.:
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:42:
En voor wat de HP kost heb je ook al bijna de XPS 15 met i7. Die is multithreaded 2.5x zo snel als de A6 processor in de HP. De grafische kaart van de HP is overigens wel wat sneller. Maar dat wisselt sterk per game. http://www.notebookcheck....ano-Notebook.57360.0.html en dan de game vergelijkingen uitklappen.)
Edit: betere nuance: in 3 van de 5 games prestert hij een stuk slechter, in eentje een stuk beter, in de game die nog over is een heel klein beetje minder.
Overigens denk ik dat ik een fout heb gemaakt bij het aflezen van de cijfers. 5x zo snel klopt volgens mij niet. 2.5x is een reallistischer getal gok ik.

De HP in de review heeft een:
AMD Radeon HD 6755G2 - 1024 MB, Core: 600 MHz, Memory: 800 MHz,
Dual GPU HD 6750M + HD 6520G (IGP), 8.832.0.0
en
AMD A-Series A6-3410MX 1.6 GHz
Waar de asus het moet doen met een:

AMD A6-3405M
Radeon Mobility HD7670

aldus de pricewatch. Die 2 GPU's zijn zo goed als gelijk (zelfde proces, aantal shaders, zelfde kloksnelheden). Dan trek ik al snel de conclusie dat je beter een GT525m kunt hebben dan een AMD GPU. Althans, een AMD gpu onder de HD 6770m. De GPU op zich is prima, maar de CPU vertraagt de boel, i guess. Het is jammer dat anand geen reviews heeft van deze modellen... Alleen de MBP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand ergens een link of zelf een tweedehands k53sv-sx180v pricewatch: Asus K53SV-SX380V of deze die er het meest op lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447855

Ik heb rond gekeken op tweakers over laptop advies, helaas heb ik niet iets gevonden dat aan mijn eisen voldoet en aan mij prijsklasse. Vandaar dat ik een nieuw topic start

Ik zoek een laptop tussen tussen I3 en I5.

Ik wil er tegen de €400 voor uitgeven.
- ongeveer 15 inch lcd scherm
- harde schijf maakt niet uit
- vanaf 4GB werkgeheugen

Wordt niet voor spellen/films gebruikt maar waar veel programma's tegelijk aan staan.
(vaak 20 tabladen, 4 word 2 pdf youtube, linkedin etc)

Ik had deze 2 al in gedachten:

http://www.4launch.nl/sho...489mmh-15-6---370m--500gb

http://www.4launch.nl/shop/get/p-4-productid-117082

Iemand een beter voorstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja, in dit segment heb je niet veel te kiezen.
pricewatch filter.

In principe voldoet alles wel, het verschil tussen de i3-370m, PDC B960/950 ga je niet merken trouwens. De i3 is van een generatie terug.
Kies er gewoon een uit die mooi is, zou ik zeggen. De asus raad ik wel tijdelijk af totdat Asus X54H scherm is opgehelderd.

En niet vergeten op dag een meteen een herinstallatie te doen. Er wordt verschrikkelijk veel vertragende software meegeleverd tegenwoordig. Zie Anoniem: 303530 in "welk laptop merk heeft de minste nutteloze software?".

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 25-02-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waren er bij die Acer Travelmate modellen geen problemen? Throttling issues o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De varianten met GT 540m gpu ja, dat is niet van toepassing op deze volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Persoonlijk zou ik Acer altijd mijden, iets met gegarandeerd een defect binnen 24 maanden (althans dat is mijn ervaring met 3 Acer laptops in vriendenkring). Overigens lijkt het in het algemeen wel alsof notebooks tot €500,- niet gemaakt zijn om langer dan 2 jaar mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook. Maar die lage prijs wordt schijnbaar gewenst door de consument.. Ik zou iemand in mijn vriendenkring niet snel iets aanraden onder de €600. Het voldoet an sich. Maar het is het allemaal net niet. Voor die prijs heb je zoveel meer, ik kwam een XPS 15 met 1080p tegen voor die prijs in V&A, bijvoorbeeld. In dit prijssegment is een 2e handse erg interessant vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm oke. Ik heb van vrienden ook gehoord dat ik beter de lenovo kan nemen.

Maar naast deze 2, heeft er iemand nog betere voorstellen? Ik kan tot 450 stijgen als het echt veel verschil is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga voor de TOSHIBA SATELLITE C660-258 want deze heeft i5, (419 euro)
de satellite is veel beter dan de lenovo neem ik aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die is alweer €519? Als je zoveel gaat uitgeven, neem dan alsnog de lenovo met een pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB ernaast.

Als je die voor €419 kunt krijgen lijkt het mij wel een goede deal, lees wat reviews zou ik zeggen:
http://www.notebookcheck....660-Notebook.43702.0.html
Bouwkwaliteit is goed, maar de accuduur en touchpad zijn matig tot waardeloos. Maar dat is te verwachten voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, deze kan ik nieuw voor 419 euro krijgen. Ik heb er niks slecht over gelezen..
Maar het is een super snelle laptop (i5) daar gaat het om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat het een i5 is betekent niet dat hij snel is. Sterker nog, ik merk in het echt nauwelijks verschil als ik mijn processor op 800mhz laat draaien in plaats van 2400mhz. Als je een snelle computer wil, dan koop je een SSD. Dat wil niet zeggen dat het een slechte deal is overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Laatst online: 25-04 19:43
MIsschien iets voor de snelle beslissers: http://www.ibood.com/nl/nl/

geen idee of de config wat is, de prijs is wel scherp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niets bijzonders als je het mij vraagt: de laptop die een half jaar geleden voorbij kwam zou ik verkiezen boven deze.
[Ervaringen] ASUS K53TA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.notebookcheck....60V-Notebook.71515.0.html
X54** review.

Valt tegen. De accuduur is minder dan ik had verwacht, er zit 1 DIMM slot in en het toetsenbord is matig. Ik had meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyChipmunk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
Hallo,

Als amateur zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik heb een laptop nodig voor tekstverwerking en games als wow, sc2 en diablo 3 te kunnen spelen.
Mijn budget is 500 euro.
Is de asus k53tk-sx023v een goede keus?
In de mediamarkt folder staat de asus k53tk-sx022v, maar die lijkt mij minder. Correct?
Of een andere?

Groet en bedankt!
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste