Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caparone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-02 07:39
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:51:
Dan kan je het beste de X53 nemen denk ik. Erg goedkoop, en bij basis photoshop taken ga ik er niet vanuit dat je een i5 nodig hebt, daar draai je doorgaans geen zware filters mee. Als je meer wilt uitgeven, investeer dan in een SSD vind ik.
je bedoelt de Asus X54H-SX121V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een typfout ja :X Raar, ik dacht aan de X54 terwijl ik dat typte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd, als je toch geen al te zware taken gaat doen, dan beter die X54.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caparone
Ok bedankt. Ik wacht nog een week en kijk wat de prijzen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 20:59
Hopelijk ben ik hier op het juiste adres. Heb al jaren problemen met laptops, of ik koop de verkeerde, of ze werken niet meer naar behoren naar verloop van tijd (ouderdom, accu's en al die dingen). Nu wil ik niet te veel geld uit geven om een nieuwe nederlaag te voorkomen, ik ben er namelijk achter dat ik een laptop maar voor een aantal jaar kan gebruiken. Niet dat ik zo slordig/lomp ben, maar meer pech en veranderde wensen t.a.v. een laptop.

Dus nu heb ik een aantal dagen rond gespeurd op het internet op zoek naar de juiste laptop. Wat voor een?
- Een laptop met een goede accu (minimaal 4 uur bij office en internet gebruik), die makkelijk te vervoeren is (hoe lichter, hoe beter), te gebruiken voor internet, presentaties, office en mail. Het is belangrijk dat het gewoon goed loopt en niet 10 seconden duurt voordat word/powerpoint is opgestart.

Ik heb gezocht op laptops van het formaat 12,1 " t/m 15,6 " met HDMI, d-sub of dvi-i voor naar de tv
In het budget tot rond de 500 euro

Laptop 1 lijkt me beetje te langzaam voor mijn wensen
Asus EEE PC 1215B BLK216M
Fusion E-450 1,65 GHZ
4 GB DDR3
12,1 "
HD6320
8 uur
1,4 KG
€ 373,48

laptop 2 beetje zwaar en onbekende batterijduur. Pluspunt zijn de andere specs
HP g6-1245sd
A6-3400M 1,4 GHZ
6 GB DDR3
15,6 "
HD6520G
? batterij
2,55 KG
€ 399,- (440 incl. 3 jaar garantie mycom)

Laptop 3
Acer Aspire 4755G-2334G50MN
Intel i3 2330m 2,20 GHZ
4 GB DDR3
14"
GT540M
4,5 uur accu
2,3 KG
€ 500,-

Nu vraag ik me af of ik nog ergens laptops over het hoofd heb gezien. En of dat ik niet te veel door draai met die laptop 2 en 3. Want het gaat echt om zakelijke dingen zoals office, goede accu, snel internet. Dus gamen o.i.d. is niet aan de orde, maar voor internet video's is een goede grafische chip natuurlijk wel fijn.

Ik heb nu namelijk meegemaakt dat ik een 10,1 " netbook heb geprobeerd, maar deze was toch echt te langzaam voor alle bewerkingen. Ik kon geen 2 dingen tegelijk doen en als er plotseling een pop up kwam van de virusscanner of updater dan slaat dat ging weer een halve minuut vast... Echt een drama.
Daarom wil ik nu wel een goede laptop uitkiezen die snel genoeg is, maar het hoeft ook weer geen toppertje te zijn.

Alvast bedankt voor de hulp

[ Voor 10% gewijzigd door Patavorene op 19-01-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je die van een paar posts terug gelezen?

Die raad ik je dan ook meteen aan :

pricewatch: Asus X54H-SX121V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 23:34
iPodKiller schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:40:
Heb je die van een paar posts terug gelezen?

Die raad ik je dan ook meteen aan :

pricewatch: Asus X54H-SX121V
Ik zoek ook nog iets iets redelijk goeds voor ongeveer 400 of iets minder euro's.
Bij even in wat wat winkels kijken en voelen viel me op dat op veel van de modellen best wel een vervelend niet echt lekker aanvoeld keyboard hebben. (m'n werk Dell 6410 voelt natuurlijk veel steviger aan).
Iemand al deze in handen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patavorene schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:47:
maar voor internet video's is een goede grafische chip natuurlijk wel fijn.
Nee. Alles wordt nog door de processor gedaan, behalve flash, maar dat doet een IGP op zijn sloffen.

Laptop 3 valt dan sowieso af, trouwens. Je gaat niet gamen, waarom die GPU?
Ik heb nu namelijk meegemaakt dat ik een 10,1 " netbook heb geprobeerd, maar deze was toch echt te langzaam voor alle bewerkingen. Ik kon geen 2 dingen tegelijk doen en als er plotseling een pop up kwam van de virusscanner of updater dan slaat dat ging weer een halve minuut vast... Echt een drama.
Daarom wil ik nu wel een goede laptop uitkiezen die snel genoeg is, maar het hoeft ook weer geen toppertje te zijn.
Dat hij vast staat heeft niets te maken met de processor, maar alles met de harde schijf.

En als je een kleine laptop wil, pak dan pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 8172Z-U543G32N + extra RAM. Anders: X54 is best goed specsgewijs. Beter dan de rest in deze prijsklasse.

Als je nog meer wilt uitgeven, investeer dan in een SSD. pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB bijvoorbeeld.
weerstand schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:47:
[...]

Ik zoek ook nog iets iets redelijk goeds voor ongeveer 400 of iets minder euro's.
Dan kan je nu stoppen met zoeken :P
Bij even in wat wat winkels kijken en voelen viel me op dat op veel van de modellen best wel een vervelend niet echt lekker aanvoeld keyboard hebben. (m'n werk Dell 6410 voelt natuurlijk veel steviger aan).
Dat is niet uitzonderlijk.. Ik heb ooit iemand horen beweren dat de F11 van €1300 de enige laptop was in de mediamarkt met een fijn toetsenbord, om je een idee te geven. Je wilt budget, dan wordt er nu eenmaal op dat soort dingen bespaard, en sommige duurdere laptops ook. Bijvoorbeeld, de clevo's en asus €700-1200 hebben zonder uitzondering een matig toetsenbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:50:
[...]
Nee. Alles wordt nog door de processor gedaan, behalve flash, maar dat doet een IGP op zijn sloffen.

Laptop 3 valt dan sowieso af, trouwens. Je gaat niet gamen, waarom die GPU?

En als je een kleine laptop wil, pak dan pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 8172Z-U543G32N + extra RAM. Anders: X54 is best goed specsgewijs. Beter dan de rest in deze prijsklasse.

Als je nog meer wilt uitgeven, investeer dan in een SSD. pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB bijvoorbeeld.
Hmm jaa twijfels... dat heb ik de laatste dagen al. Aangezien ik liever niet meteen mijn laptop ga verbouwen valt het SSD idee af, ben daarin nogal onhandig.

En de Asus X54h ziet er goed uit, alleen ken ik de CPU niet echt, is dit een nieuw model want kan hem zo snel niet vinden op de Asus site.

Laptop 3 had ik er bij gezet omdat 14 " toch wel een mooie grootte is, lange accuduur en tsja voor 100 euro meer. Het budget is 500 euro als dat het ook echt waard is..Ideaal lijkt mij een laptop van 13,3 " of 14 ".
Er zijn veel 15,6 " in deze prijsklasse die echt veel op elkaar lijken, waardoor het moeilijk wordt om te kiezen.

Laptop 2 sprak me heel erg aan door de hoeveelheid geheugen, de A6-processor van AMD en de 3 jaar garantie van mycom. Alleen zit ik nog steeds te dubben over de accuduur.. kan het niet snel vinden bij de reviews.

[ Voor 35% gewijzigd door Patavorene op 19-01-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De X54 heeft ook geen geweldige accuduur hoor, een 4-cel accu meen ik. ik gok op 3 uur. Ik kan hem trouwens wel vinden: http://www.asus.com/Notebooks/Versatile_Performance/X54H/.

De B960 is een lager geclockte i3-2310m, hij is sneller dan de A6 gek genoeg.. Dat geeft een indicatie hoe ver AMD achter loopt op de markt. AMD bied leuke combinaties van cpu + GPU, maar als je niet gaat gamen.. Nutteloos.

En het is inderdaad moeilijk om in te schatten hoe stevig een budgetlaptop is. De goede reviewsites (ergo, anandtech) reviewt vooral de mainstream en high-end modellen, en de meeste andere sites vertrouw ik niet echt... Veel willekeur lijkt daar in te zitten.

Je kan overigens voor iets boven het budget een xps 15 aanschaffen. Verreweg de beste laptop in deze prijsklasse, of zeg maar, de prijsklassse onder de €1200. Dat vereist wel een mastercard, je zou ook kunnen wachten natuurlijk...

Lees trouwens eens http://www.mycom.nl/Garantie.aspx. Ik vind de 3 jaar garantie en wassen neus.. Bij elke fatsoenlijke shop moet je dar voor elkaar kunnen krijgen. De 'garantie' is enkel nuttig om in het 2e jaar garantie te claimen voor een merk wat 1 jaar aanbied, als ik de voorwaarden goed bekijk.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
Klopt ik heb het gezien. Nee de garantie is inderdaad een wassen neus als ik het zo lees.
Maar dan kom ik toch nog steeds uit op de 14 " acer aspire 4755G-2334G50MN
Het kost wel ongeveer 100 euro meer, maar zit toch op te hikken tegen die mindere batterij van de X54H.
De GPU is misschien wel een beetje over de top, maar dat beetje extra heb ik er wel voor over voor de rest van de specs (4,5 uur batterij maximaal volgens de site). En bij CD-Romland dacht ik 2 jaar garantie te hebben gezien.

Ik zie in ieder geval geen andere die op het gebied van accu, prestaties, grootte/gewicht in de buurt komt.
En misschien is het een beetje veel geld voor wat ik er uiteindelijk mee ga doen, maar aangezien het binnen het budget blijft, wil ik toch die keus pakken om iets meer in bezit te hebben dan eigenlijk nodig is..

Of zeg je toch, Nee! niet doet echt zonde van het geld. Want van alle 15,6" inches heb ik het gevoel dat ze op het gebied van de batterij mij hard gaan nekken (zie er maar weinig met een echte hoge accuduur volgens de bedrijfssite). Want accu is wel een hot item bij mij, aangezien ik nu met mijn 10,1" niet zonder netsnoer kan werken (dan valt ie uit)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patavorene schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:57:
(4,5 uur batterij maximaal volgens de site).
Volgens de fabrikant ja. Voor de vergelijking. De xps 15 gaat volgens de fabrikant meer dan 6 uur mee (voordat dat eraf werd gehaald). In de praktijk een nette 4.5 uur.

Je kan gewoon niet op de fabrikant vertrouwen bij dat soort dingen. Een van de reden waarom het zo moeilijk is om een laptop een te raden. Je weet vaak niet precies wat je krijgt, de fabrikant kan je voor het gewicht niet eens vertrouwen...

De acer is verder erg goedkoop en is een kanshebber voor [NBBG] Thin & light notebook - februari 2012 (budget). Maar bij het gebrek aan reviews zie ik dat niet helemaal zitten... Dadelijk blijkt hij 3 uur te doen, en dan zit je met gebakken peren.

Deze bijvoorbeeld:
http://support.acer.com/a...0TG/Aspire4830TGsp2.shtml
'up to 9.0 hours'
review:
http://www.notebookcheck....0TG-Notebook.53433.0.html
compleet idle, wifi uit, scherm helderheid laag, 7.5 uur.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caparone
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:15:

Je kan overigens voor iets boven het budget een xps 15 aanschaffen. Verreweg de beste laptop in deze prijsklasse...
Daar ben ik het niet mee eens. Dan zie ik de Asus K53E-SX879V als beste keuze. Bijna 50 euro goedkoper dan de Dell XPS15. Goedkoper en een betere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:29
Caparone schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:45:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Dan zie ik de Asus K53E-SX879V als beste keuze. Bijna 50 euro goedkoper dan de Dell XPS15. Goedkoper en een betere processor.
En daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ik vind zelfs die Asus' er maar fragiel uitzien. Vooral die dunne schanieren. Daarnaast is het een plastic laptop en zit er geen dedicated videokaart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dunne schanieren <> slechte schanieren ;)

Bovendien heeft de xps ook mini-schanieren:
http://img.photobucket.com/albums/v324/SSPuffer/IMG_1162.jpg
Edit beter plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v324/SSPuffer/IMG_1166.jpg

Kan best zijn dat die beter zijn, ik weet het niet, maar het argument dunne scharnieren raakt kant noch wal. Verder is de K53 lijn gewoon prima: meer garantie lichter. en de xps heeft dan weer betere bouwkwaliteit en betere speakers. Sinds enige tijd is de xps 15 echter goedkoper dan de K53SV (met dedicated GPU) en zie ik niet meer echt reden om voor de asus te kiezen. Bij de versies zonder dedicated GPU gaat die argumentatie natuurlich niet op.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caparone
AMD1800 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:48:
[...]

En daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ik vind zelfs die Asus' er maar fragiel uitzien. Vooral die dunne schanieren. Daarnaast is het een plastic laptop en zit er geen dedicated videokaart in.
Tjah het is maar hoe je er mee omgaat. Ik vind een betere processor iets meer "toekomst proof". En dat tegen een goedkopere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:F

Over 4 jaar ben je veel blijer met je bouwkwaliteit dan met je snellere processor, hoor. Voor snelheid, koop een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:29
@Darkstone: Daar heb je een punt. Maar geef toe, puur op zicht heb je toch liever een breder schanier. :P Het oogt wel steviger, maar schijn kan bediegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caparone
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:58:
[...]

:F

Over 4 jaar ben je veel blijer met je bouwkwaliteit dan met je snellere processor, hoor. Voor snelheid, koop een SSD.
Je krijgt wel 2 jaar garantie ipv 1 jaar garantie zoals bij de Dell. Wat heb je aan bouwkwaliteit als je laptop het na 1 jaar begeeft?
Maar het is per persoon afhankelijk wat je belangrijker vindt. Garantie/bouwkwaliteit/speakers/processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbass
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-06 13:25
Voor mijn zusje ben ik op zoek naar een redelijk simpele laptop, budget ongeveer 450 euro. Ze wil hem graag in de winkel halen en bij de computerland heb ik nu deze 2 gevonden:

pricewatch: Toshiba Satellite C660-22V (444 euro)

pricewatch: Asus X54HY-SX032V (459 euro)

Ik neig zelf naar de Toshiba omdat ze waarde hecht aan de iets grotere hdd en ze tevreden is over haar huidige Toshiba. HDMI out zal ze (waarschijnlijk) niet gebruiken en de meerwaarde van een USB 3.0 port is bij mijn weten ook niet groot (zeker niet bij haar gebruik, wat bestaat uit word, internet en af en toe een serie of film kijken).

Is dat een goede keuze, of is de asus toch beter om een reden die ik mis? Of is er een andere laptop in deze prijsklasse die ze beter kan halen (en die in de winkel te vinden is voor die prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
Ik ben toch een beetje geswitcht qua keuze, mede door het lezen van het nieuwe thin & light topic.
Ik denk toch dat ik moet kiezen tussen deze twee heb alleen een vraag over de garantie.

Laptop 1: Acer Aspire Timeline X 4830T-2334g50mn € 500,-
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 4830T-2334G50MN
Zeer goede accu, alleen op de Acer site staat niks over de garantie hiervan. Op de Azerty site staat ook niks over de garantie aangegeven, alleen over de mogelijkheid tot verlengen van de garantie. Nu zag ik bij andere verkopers soms 1 en soms 2 jaar staan. Beetje onduidelijk dus wat ik hier kan verwachten?

Laptop 2: Acer Aspire AS4755G-2334G50MN € 500,-
pricewatch: Acer Aspire 4755G-2334G50MN (Rood)
Scoort heel goed op de hardware info vergelijker. Helaas volgens de Acer site maar 4,5 uur accu dus wie weet hoeveel dat daadwerkelijk zou zijn. Garantie is daarentegen wel 2 jaar bij bijvoorbeeld CD-Romland. Verder zit hier zo goed als hetzelfde in als bovenstaande, maar dan met een andere videochip.

Dat heeft niet mijn prioriteit, maarja voor hetzelfde geld en met duidelijke garantie neig ik toch naar laptop 2 te gaan. Kan iemand mij zekerheid verschaffen over de garantie van laptop 1? Wat kan ik verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigbass schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:21:
Voor mijn zusje ben ik op zoek naar een redelijk simpele laptop, budget ongeveer 450 euro. Ze wil hem graag in de winkel halen en bij de computerland heb ik nu deze 2 gevonden:

pricewatch: Toshiba Satellite C660-22V (444 euro)

pricewatch: Asus X54HY-SX032V (459 euro)

Ik neig zelf naar de Toshiba omdat ze waarde hecht aan de iets grotere hdd en ze tevreden is over haar huidige Toshiba. HDMI out zal ze (waarschijnlijk) niet gebruiken en de meerwaarde van een USB 3.0 port is bij mijn weten ook niet groot (zeker niet bij haar gebruik, wat bestaat uit word, internet en af en toe een serie of film kijken).

Is dat een goede keuze, of is de asus toch beter om een reden die ik mis? Of is er een andere laptop in deze prijsklasse die ze beter kan halen (en die in de winkel te vinden is voor die prijs)
Beiden zijn prima denk ik. De toshiba is heel erg licht, maar de asus heeft een stuk betere GPU. De IGP van de vorige generatie processoren zijn niet nogal.. traag. Als je niet gaat gamen zou dat echter weinig uit moeten maken.
Patavorene schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:34:
Ik ben toch een beetje geswitcht qua keuze, mede door het lezen van het nieuwe thin & light topic.
Ik denk toch dat ik moet kiezen tussen deze twee heb alleen een vraag over de garantie.

Laptop 1: Acer Aspire Timeline X 4830T-2334g50mn € 500,-
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 4830T-2334G50MN
Zeer goede accu, alleen op de Acer site staat niks over de garantie hiervan. Op de Azerty site staat ook niks over de garantie aangegeven, alleen over de mogelijkheid tot verlengen van de garantie. Nu zag ik bij andere verkopers soms 1 en soms 2 jaar staan. Beetje onduidelijk dus wat ik hier kan verwachten?

Laptop 2: Acer Aspire AS4755G-2334G50MN € 500,-
pricewatch: Acer Aspire 4755G-2334G50MN (Rood)
Scoort heel goed op de hardware info vergelijker. Helaas volgens de Acer site maar 4,5 uur accu dus wie weet hoeveel dat daadwerkelijk zou zijn. Garantie is daarentegen wel 2 jaar bij bijvoorbeeld CD-Romland. Verder zit hier zo goed als hetzelfde in als bovenstaande, maar dan met een andere videochip.

Dat heeft niet mijn prioriteit, maarja voor hetzelfde geld en met duidelijke garantie neig ik toch naar laptop 2 te gaan. Kan iemand mij zekerheid verschaffen over de garantie van laptop 1? Wat kan ik verwachten?
De timelineX heeft sinds 1 januari 2 jaar garantie, raar, ze zijn een jaar of 3? geleden juist overgestapt op 1 jaar...

De timelineX is een goede keuze, de meesten kiezen de 14z of V131 (kortingsbonnen), die gaan langer mee en de V131 is lichter. Maar de timelineX is ook een goede keuze op dit budget.

De andere acer zou ik niet doen. Dat staat in mijn vorige post ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caparone
Ok mijn budget is toch wat omhoog gegaan, ik twijfel nu tussen deze 2:

1: Samsung 300E5A-S01NL
of
2: HP Pavilion g6-1250sd

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 08:38
Even een vraagje omtrent 2 Toshiba laptops.
Mijn vrouw wil een nieuwe laptop.
Wij gebruiken door de goede ervaring met Toshiba al jaren dit merk, dus we willen graag bij Toshiba blijven. (Ik heb zelf de Qosmio uitvoering)
Maar voor mijn vrouw is een budget model voldoende. Beetje surfen en wat fotobewerkingen doen. That's it.

Nu heb ik 2 modellen uit de 670 serie op het oog:
C670D-11G met 1.3Ghz AMD Fusion E-300 processor
C670-13G met 2.0 Ghz Intel B940 processor.
Beiden zijn nagenoeg even duur en de specs wijken alleen af op de CPU.

Welke zou nu de beste zijn?
Is die AMD Fusion E300 processor echt stukken langzamer dan die Intel B940?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caparone schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:45:
Ok mijn budget is toch wat omhoog gegaan, ik twijfel nu tussen deze 2:

1: Samsung 300E5A-S01NL
of
2: HP Pavilion g6-1250sd

Wat vinden jullie ervan?
Je kan €520+ werkelijk onmogelijk iets anders aanschaffen dan de xps 15, met de haalmeeruitjekaart actie is die erg goedkoop. Zie die mooie sheet van mij: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
vweereld schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:58:
Welke zou nu de beste zijn?
Is die AMD Fusion E300 processor echt stukken langzamer dan die Intel B940?
Zonder benchmarks te controleren: het scheelt een factor 3. Neem GEEN amd fusion-ding als een intel ook in het budget/aantal inch valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caparone
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 23:39:
[...]

Je kan €520+ werkelijk onmogelijk iets anders aanschaffen dan de xps 15, met de haalmeeruitjekaart actie is die erg goedkoop. Zie die mooie sheet van mij: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
Ik kan bovengenoemde laptops voor 485 krijgen. Dus geld is geen issue, alleen weet ik niet of ik beter voor de samsung of hp kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van mij heeft de 17" HP, Daar ben ik niet echt tevreden over... De samsung ken ik niet, maar ik kan op voorhand al zeggen dat de xps 15 kwalitatief een stuk beter is. Sterker nog de K53E die je aan het begin noemde zou mijn voorkeur verdienen boven deze 2 exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caparone
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 01:11:
Een vriend van mij heeft de 17" HP, Daar ben ik niet echt tevreden over... De samsung ken ik niet, maar ik kan op voorhand al zeggen dat de xps 15 kwalitatief een stuk beter is. Sterker nog de K53E die je aan het begin noemde zou mijn voorkeur verdienen boven deze 2 exemplaren.
Ow ok, ja de K53E kan ik voor 400 euro in mijn bezit krijgen. Maar waarom krijgt die de voorkeur boven de Samsung en HP? Die beschikken toch over een betere grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk zijn de HD6470 en GT520mx nauwelijks sneller dan de intel 3000 IGP. De GT525m is wel meteen 2x zo snel ongeveer. Een dergelijks budget dedicated GPU is gewoon pure marketing. Sony krijgt het zelfs voor elkaar een GT410 als upgrade aan te bieden voor een bepaald bedrag. Dat ding is nota bane trager 8)7

Als je niet gaat gamen heb je overigens helemaal niets aan een grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caparone
Hmm ok. Ja dan moet ik toch binnenkort eindelijk iets beslissen. Voordat het stormloop loopt bij de mediamarkt i.v.m. de 19% btw actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:48
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 01:16:
Eigenlijk zijn de HD6470 en GT520mx nauwelijks sneller dan de intel 3000 IGP. De GT525m is wel meteen 2x zo snel ongeveer. Een dergelijks budget dedicated GPU is gewoon pure marketing. Sony krijgt het zelfs voor elkaar een GT410 als upgrade aan te bieden voor een bepaald bedrag. Dat ding is nota bane trager 8)7

Als je niet gaat gamen heb je overigens helemaal niets aan een grafische kaart.
Als je weet hoe goed/stabiel de nVidia GeForce 8200M, 8600M en 9300M (en nog wat in deze range destijds) waren, zou je nu blij geweest zijn dat je nog terug kon vallen op een IGP, al waren ze even snel. ;)

Hopelijk zijn de nVidia GeForce GT520/525/540M(X) van betere kwaliteit, dit zullen we echter pas met zekerheid weten als we eenn jaar of twee verder zijn.

Wat trouwens een leuk specs Notebookje is voor het geld: http://aldi.medion.com/md97888/nl/ (vanaf 25 januari 2012) (niet echt een basis Notebook).

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 21-01-2012 01:33 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, specs zien er goed uit. Maar de rest, geen idee. Ik zou zelf niet zo snel een dergelijke notebook kopen.
Notebookjournal heeft overigens al een review: http://www.notebookjourna...r-x6816-md97888-nkrt-1469 maar mijn duits is niet zo schon.. Als iemand zich geroepen voelt om te kijken of er geen rare dingen in staan, ga je gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:48
Het zijn best degelijke Notebookjes voor het geld, alleen de scherm resolutie vindt ik niet echt bij de specs passen (dus eigenlijk toch wel weer een basis Notebook), en het design is niet mijn smaak. Maar nooit zelf klachten over de garantie gehoord bij de Aldi.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 21-01-2012 01:35 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 21:13
Ik heb een vraag over deze notebook:

pricewatch: Asus K53SV-SX838V

de komende 4 dagen €600,- bij de mediamarkt.
Is deze zijn prijs waard? Ik wil hier graag films op kijken (BBC Earth) games spelen (het liefst de nieuwste) en natuurlijk snel surfen en mijn werk bewerken (word)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker. Heb de K53SV ook, zeker z'n prijs waard.

Hier wat opgenomen gameplay van mijn K53SV, alle games zijn bijna max out op de 720p resolutie.

FIFA 12 alles max out, 60 fps zonder enige framedrops.
Crysis 2 rond de 30 fps, op medium settings.
MW2 alles max out, 60 fps zonder enige framedrops. Zelfde met MW3, maar dan met 40-50 fps.
Battlefield 3 ook op 30 fps, maar dan op medium settings en AA uit.

Kortom, ding kan alle grafische taken met gemak aan. En ik heb de i5 (2410m) versie nog, ik denk dat die i7 nog iets meer fps eruit pompt.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oOesLkPO2Gc]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WTUpjvnNP9I]

[ Voor 6% gewijzigd door iPodKiller op 25-01-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Goed om te horen! Ga morgen dan maar langs de mediamarkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nickdw7 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:38:
Goed om te horen! Ga morgen dan maar langs de mediamarkt!
Maar 600 euro is een koopje. Serieus, ik betaal 550 voor een i5 versie met 4gb ram en 500gb hdd. En dat was nog 50 euro goedkoper dan de rest.

Op de XPS 15 na is deze wel de beste van alle die je even in de winkel kunt kopen.

Kijk anders ook even mijn review ervan :

productreview: Asus K53SV-SX146V review door iPodKiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
iPodKiller schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:53:
[...]

Maar 600 euro is een koopje. Serieus, ik betaal 550 voor een i5 versie met 4gb ram en 500gb hdd. En dat was nog 50 euro goedkoper dan de rest.

Op de XPS 15 na is deze wel de beste van alle die je even in de winkel kunt kopen.

Kijk anders ook even mijn review ervan :

productreview: Asus K53SV-SX146V review door iPodKiller
Bedankt voor je positieve reactie :D

Leuke review, eentje wat mij zeer blij maakt, en dan te bedenken dat de mijne dan nóg even beter zal zijn! (de laptop uiteraard)
Maar wat maakt jou dan zo'n dell fan? Ik hoor daar toch vaak slechte berichten over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand hier is dell fan of asus fan... Enkel een fan van individuele producten. En face it, de xps 15 is gewoon net iets beter dan de K53SV. De ene keer is hij iets duurder, en de andere keer iets goedkoper, met behulp van enkele acties. Tijdens het mediamarkt weekend is de K53 de betere keus, en de andere keer weer de xps 15.

En bij asus gaat het ook vaak genoeg fout. Zie Major 7 in "[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook - December 2011" bijvoorbeeld. Verde zegt het ook ongeveer niets als je slechte dingen hoort over dell, omdat dell een variëteit aan verschillende servicecontracten aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:05:
Niemand hier is dell fan of asus fan... Enkel een fan van individuele producten. En face it, de xps 15 is gewoon net iets beter dan de K53SV. De ene keer is hij iets duurder, en de andere keer iets goedkoper, met behulp van enkele acties. Tijdens het mediamarkt weekend is de K53 de betere keus, en de andere keer weer de xps 15.

En bij asus gaat het ook vaak genoeg fout. Zie Major 7 in "[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook - December 2011" bijvoorbeeld. Verde zegt het ook ongeveer niets als je slechte dingen hoort over dell, omdat dell een variëteit aan verschillende servicecontracten aanbied.
Idem hier. Je hebt slechte modellen en goede modellen van een merk, en ja, je hebt weleens aanbiedingen dat in een goede moment komt wanneer je nét een nieuwe laptop zoekt, bij mij was dit het geval met de K53SV in de zomer. Volgens t.net in de best buy guide kwam deze als beste uit de bus, en had daarna lang getwijfeld en zitten wachten op aanbiedingen.

De XPS15 was toen nog over mijn budget heen en deze was voor 550,- in de aanbieding.

Dus ja, ik ben zéér tevreden over de K53SV, maar als ik opnieuw kon kiezen, dan koos ik voor de XPS15 omdat deze toch net ietsjes beter is.

Maar 600,- voor een i7 + 8gb ram en GT540m is een meeneemprijsje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Is zeker zo, maar vooral mijn eigen/familie ervaringen met ASUS zijn een stuk beter dan met dell. Maar ach, ik hoop dat de K53SV mij niet zal teleurstellen en ik denk ook dat ie dat zeker niet zal doen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPodKiller schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:17:
Maar 600,- voor een i7 + 8gb ram en GT540m is een meeneemprijsje!
Inspiron 15R met i7, GT525m, 6GB RAM is €596 met mastercard actie en een (op dit moment, niet beschikbare) €25 kortingsbon. Maar die raad ik liever niet aan omdat ik de kwaliteiten van de xps (met i5, zelfde prijs ongeveer) beter vind. Specs zijn niet alles, zeker anno 2012. Zie de opkomst van ultrabooks. Niet de snelste processoren, maar wel genoeg voor de meeste mensen.

De gemiddelde persoon heeft niets aan een i7. Als ik zou was zou ik de variant met i5 nemen, en van het bespaarde geld een mooie SSD kopen. Wat denk je eigenlijk te doen wat nuttig gebruik kan maken van 4 cores?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, oke. Een i7 voor het bovengenoemde is wel wat overkill,

Maar voor 600,- is deze bijna even duur als de i5 + gt540m varianten.. (als dat ding ook echt 600 zal gaan kosten). Hij wou ook nog gamen erop.

Of hij kan ook gewoon een SSD erbij doen later.

[ Voor 11% gewijzigd door iPodKiller op 25-01-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je de i5 + GT540m varianten voor pak-m-beet €520 a €500 kan kopen bij de mediamarkt. Gokje hoor. Ik neem aan dat je het met mij eens ben dat dat -in verreweg de meeste gevallen- een betere keuze is. Bij een game heb je weinig tot niets aan meer cores. Niet met dit kaliber grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Jaa 612 euro ongeveer. (mediamarkt site ligt er nu uit omdat ze die laptops gaan updaten) maar wat wel zo is, is dat de i5 versie dan ook goedkoper is. Het verschil tussen die 2 is dan i5 tegen i7 en 4gb tegen 8gb ..

@Darkstone dat scheelt me al snel rond de 100 euro, maar dat verschil tussen i5 en i7 en 4tegen8gb werkgeheugen, merk je dat verschil écht? deze bedoel je toch? : deze

[ Voor 12% gewijzigd door nickdw7 op 25-01-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nickdw7 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:33:
Jaa 612 euro ongeveer. (mediamarkt site ligt er nu uit omdat ze die laptops gaan updaten) maar wat wel zo is, is dat de i5 versie dan ook goedkoper is. Het verschil tussen die 2 is dan i5 tegen i7 en 6gb tegen 8gb ..

@Darkstone dat scheelt me al snel rond de 100 euro, maar dat verschil tussen i5 en i7 en 6tegen8gb werkgeheugen, merk je dat verschil écht?
Nee hoor, je hebt met 4gb al meer dan voldoende. En later upgraden is geen probleem.

Zelfde met de Cpu's, wat je daarnet zij zul je echt niet zo snel merken. In games misschien, maar dat zal ook niet zo heel veel verschil tussen zitten.

Als je bij de MM het voor 100 goedkoper kunt krijgen met een i5 variant mag je ook niet klagen hoor, ik zou dan voor de i5 versie gaan en dan later nog een SSDtje erbij kopen.

Dat is veel en veel sneller dan de i7 versie met 8gbram. Ik dacht dat dit de enige aanbieding was.. :P

[ Voor 6% gewijzigd door iPodKiller op 25-01-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickdw7 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:33:
maar dat verschil tussen i5 en i7 en 4tegen8gb werkgeheugen, merk je dat verschil écht?
Dat verschil merk je niet. Tenzij je gaat renderen/compilen/videobewerken//vul maar in. Voor veel tweakers niet van toepassing.

En ik bedoel geen specifiek model, gewoon een K53SV-***** met i5. Er zijn er meerdere, geen idee welke de dichtstbijzijnde mediamarkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Kijk, hier hou ik van mannen die er verstand van hebben. Ik moet straks voor school wat fotoshoppen enzo, (slechts 1 uur in de week) vind ik mijn laptop te langzaam knal ik er gewoon een nieuwe ssd in ben je max €40,- kwijt voor een 8gb aldus tweakers pricewatch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Nu de mediamarkt de prijzen heeft geupdated kom ik tot de conclusie dat (online) ze de i5 versie + geforce 540m niet hebben..
Wel een ander met met
Intel Core i5-2430M Processor 2.4ghz + intelgraphics HD 3000 + 6gb ddr3

deze dus: klik

van die hierboven is ook een i7 versie van, met zelfde videokaart.

Wat ik me dus afvraag is die intel HD 3000 kaart goed.. Intel lijkt mij over het algemeen niet best...
En anders wordt het toch de i7 versie als ze bij mijn vestiging geen i5 met gt 540m hebben.. tenzij die intel hd 3000 kaart 'je van het' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, ik weet niet of je wilt gamen erop. Zo niet dan voldoet de intel hd graphics voor normale grafische taken. Maar als je over zware games gaat beginnen, dan zou ik een GT525m of beter nemen.

Je zei in je berichtje dat je erop wou gaan gamen. Maar kijk gewoon wat de MM te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Irrelevant:

Ik ben er nu achter wat voor notebook de BTO 15P35 precies is. Een rebrand van de bekende medion:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/e7543be0e0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/images/BTO_PBOOK_15P35_LEFT.jpg

le review: http://www.notebookcheck....815-Notebook.59992.0.html

goede case.
matig toetsenbord
crap touchpad/buttons
Scherm het gebruikelijke B156HW01 v5. Had niet anders verwacht overigens.
hdmi en vga poorten zo geplaatst dat je ze niet tegelijk kan gebruiken (??)
throttlet terug tot 800mhz onder load.....
middelmatige accuduur. 3.5u gok ik, met surfen.

Vanwege throtteling problemen, zeker geen aanrader. De GPU is ook veel minder sneller dan de GT540m dan je zou verwachten: Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook - December 2011" 18%.
Ga voor de K53 dit weekend, heren... Niet de medion.

Man. ik ben blij dat ik uit principe altijd laptops afraad waarvan niet te controleren is of ze goed zijn :X

nickdw7 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:25:
Nu de mediamarkt de prijzen heeft geupdated kom ik tot de conclusie dat (online) ze de i5 versie + geforce 540m niet hebben..
Wel een ander met met
Intel Core i5-2430M Processor 2.4ghz + intelgraphics HD 3000 + 6gb ddr3

deze dus: klik

van die hierboven is ook een i7 versie van, met zelfde videokaart.

Wat ik me dus afvraag is die intel HD 3000 kaart goed.. Intel lijkt mij over het algemeen niet best...
En anders wordt het toch de i7 versie als ze bij mijn vestiging geen i5 met gt 540m hebben.. tenzij die intel hd 3000 kaart 'je van het' is.
Je hebt altijd een intel 3000. Dat is de IGP die ingebouwd is in de CPU. a-la switchable graphics.

En neem geen 17". Ik weet niet wat jij doet, maar een 17" voor een student of iemand anders die er veel mee sleept, is ten zeerste te vermijden.

En, de webshop staat volledig los van de mediamarkt. De shops hebben andere producten dan de winkel zelf. Het is aan te raden alsnog even langs te gaan.

Edit: what did i just say? Ik bedoel natuurlijk dat de webshop andere producten heeft dan de winkels, die onderling ook weer andere producten hebben staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
Dankjulliewel ! Ik ga vrijdag even langs. Ik weet nu precies wat ik wil en wat hoed voor mij is. Ik hou jullie op de hoogte welke t is geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De X6816 (Wat je net opnoemde was de x6815) is ook bij de aldi te krijgen..

http://www.aldi.nl/aldi_v...012012_48_137_1371_5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Dat model moet je dus vermijden. hij throttlet nog erger dan die acer timelineX-jes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 23:01
Zojuist bij de Mediamarkt geweest en de Asus N55SF-S1366V meegenomen voor 839,46.
Nu aan het installeren :)

Het toetsenbord van het showmodel (voor mij uit de doos gehaald) was goed.
Mijn model (nieuwe doos meegepakt) is ook goed. Alleen het numpad heeft iets meer speling.
Dat kijk ik nog ff aan.

Keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:08
iPodKiller schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:01:
De X6816 (Wat je net opnoemde was de x6815) is ook bij de aldi te krijgen..

http://www.aldi.nl/aldi_v...012012_48_137_1371_5.html
Daar zat ik net naar te kijken. Maar ik ben geen fan van Medion (slechte ervaring).

Als optie kijk ik nu naar : pricewatch: Samsung RC730-S04NL
Helaas ben ik niet bekend met Samsung. De CPU en GPU lijken me wel afdoende, maar ik weet niet of dit scherm wel genoeg is voor mijn wensen.
Ik ben een casual gamer. Voornamelijk singleplayer en wil graag skyrim en TW series spelen.Het moet soepel lopen en snel kunnen laden. Daarvoor wil ik best naar iets lagere resoluties kijken (maar niet als het niet hoeft). Ook moet de laptop wel een tijdje mee kunnen met nieuwe games.

Is dit wat of weten jullie betere alternatieven?

budget is rond de €700,-

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees een paar posts terug, daar hebben we het net over een K53 versie met i5 + GT540m en eventueel een SSD.

Dat raad ik je meteen aan. Ik heb voorzover ik weet geen problemen met Skyrim(heb het een paar keer gespeeld) op mijn K53SV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
Dank je. Ik was al aan het lezen. Maar iets met bomen en een bos ;)

Weet een van jullie of het mogelijk is in deze K53 een 2e schijf (SSD) in te plaatsen? Al dan niet op de plek van de optical.

edit: Gevonden. Het blijkt mogelijk te zijn.
Nu nog kiezen tussen de K53SV-SX838V en de K53SV-SX380V .
Blijkt toch weer dat mijn kennis tekort schiet. Weegt de extra GB voor de graka van de 380 op tegen de snellere i7 van de 838...?

[ Voor 37% gewijzigd door Nukar op 26-01-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja is dit mogelijk? Een 2e hdd zonder de dvd speler eruit te halen bij de K53? Wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
Nee, komt op de plek van de DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, dacht al. Dat is dan wel weer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een tijdje aan het struinen door verschillende topics en ben op eerste instantie uitgekomen op een xps15 i5-2430 / 6 GB / 750 GB 7200rpm / HDLEDTL 720 p scherm / GT540M. Eerdere post van JcK85 wees mij echter op de Asus N53 sv-s1930v (i5-2430 / 4GB / 500 GB 5400rpm?? / FHD scherm 1080p / GT540M die bij media markt in de aanbieding is.

XPS15 configuratie kost op dit moment (incl alle kortingen) €650, de Asus €587, kortom een klein prijsverschil dat mij aan de ene kant neigt om voor de Dell te gaan, zij het niet dat deze een 720 p scherm heeft en de Asus een 1080p. De Asus heeft daarentegen weer een HDD 5400rpm tov 7200rpm.

Graag jullie advies, het lijkt te hangen op het scherm of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met kortingen € 558 voor de xps 15 met i5, de GT540m is geldverspilling, nog geen tientje waard. Met 1080p scherm € 673.

De XPS 15 is een pak beter dan de N53. Maar het prijsverschil is wel fors, in dit geval zou ik de N53 aanraden, en anders de XPS 15 met 1080p scherm.

Edit: faal. Ik dacht dat ik in een NBBG topic zat :F

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,241018,237861.html
i5, 4Gb, 500 Gb, GT540 en full hd scherm voor 612 euro.

http://www.mediamarkt.nl/...,10259,241018,245755.html
i7, 8Gb, 500Gb, GT540 maar met standaard 1366 x 768 scherm voor 621 euro.

MM Utrecht had van beide een stapel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd er rekening mee dat de webschop andere prijzen hanteert dan de winkels.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Aangezien mijn oude 17"HP pavillion het aan begeven is toch op zoek naar een nieuwe laptop.

Vorige week bij mycom in de veiling voor weinig een Packard Bell PG oneTwo S A5050 - AMD E350 gekocht dus een 17" is niet meer zo noodzakelijk als voorheen maar wel lekker om op te werken. Aangezien de laptop af en toe op vakantie meegaat en verder veel thuis blijft bij zijn baasje hoeft hij ook niet superportable te zijn :>

Kids spelen voornamelijk op de oneTwo, hardcore gamen doe ik op mijn pc's boven dus het is een vakantielaptop en lekker voor beneden om op te werken (office) en internet/simpele games. :X

Nou zat ik dus te kijken naar pricewatch: Medion Akoya P6631 Laptop, dit aangezien ik bij medionshop met paypal kan betalen en daar staat nog een leuk bedragje op (pre). Alleen hebben ze nu in de medionshop voor 70 euris meer een 17" variant met een iets grotere schijf en een mat scherm pricewatch: Medion Akoya P7621.

Nou is de vraag of die schermen in 17" afwijken van de 15" varianten qua kwaliteit of zijn ze gewoonweg een slag groter? Deze is dan mat in tegenstelling tot de glanzende 15" (hp die ik nu heb is ook glanzend en ik word gillend gek van de reflectie), kon in de faqs etc niet zo terugvinden of daar nou een kwaliteitsverschil in zat. :o

Iemand goede tips? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NightHawk4 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:19:
Nou is de vraag of die schermen in 17" afwijken van de 15" varianten qua kwaliteit of zijn ze gewoonweg een slag groter? Deze is dan mat in tegenstelling tot de glanzende 15" (hp die ik nu heb is ook glanzend en ik word gillend gek van de reflectie), kon in de faqs etc niet zo terugvinden of daar nou een kwaliteitsverschil in zat. :o
Dit. Als je waarde hecht aan een goed scherm luid mijn advies hetzelfde als altijd: koop een xps 15 of 17. Goedkoper met een goed scherm ga je het niet vinden. Een beter scherm ook niet trouwens, of je moet een factor 3 a 4 meer willen uitgeven.

Ik vind de medion verder niet enorm denderend. Als je http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 pakt, daar een installatiemedium bij doet plus de bekende kortingsbonnen ben je bijna €50 goedkoper uit. Terwijl je een imho betere laptop krijgt. In het 17" segment weet ik zo niet wat de beste keuze is in deze prijsklasse. zeker als je blu-ray wilt. Alhoewel je imo beter een goed scherm kan hebben dan blu-ray voor films. En daarbij doel ik niet zozeer op de resolutie, maar op de kwaliteit van het scherm. Maar dat kost ook een pak meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Roodey schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:24:
Zojuist bij de Mediamarkt geweest en de Asus N55SF-S1366V meegenomen voor 839,46.
Nu aan het installeren :)

Het toetsenbord van het showmodel (voor mij uit de doos gehaald) was goed.
Mijn model (nieuwe doos meegepakt) is ook goed. Alleen het numpad heeft iets meer speling.
Dat kijk ik nog ff aan.

Keep you posted!
Vorige week donderdag tijdens de BTW actie een laptop gehaald bij de Mediamarkt.
Vanochtend was ik te vroeg uit bed en besloot ff te gamen (multiplayer Modern Warfare 3).
De eerste ronde ging goed. Bij het switchen naar de volgende map liep de laadbalk zo traag vol dat ik wist dat er iets niet goed zat.
Opnieuw geprobeerd en hij liep weer vast. Via taakbeheer proces beëindigen en opnieuw getest, etc.
Via taakbeheer processen bekeken en het geheugen loopt van 400MB op naar 900MB en weer terug naar 700MB zonder dat er iets gebeurd ingame.

Wat heb ik in de paar keer dat ik de laptop heb gebruikt geinstalleerd?
Steam, Modern Warfare 3, uTorrent, Sopcast en AVG.
5 programma's maar!

AVG heb ik gisteravond geinstalleerd en het kan volgens mij hier niet aan liggen omdat het vanochtend eerst wel goed werkte.
Maar tegen beter weten in heb ik geprobeerd AVG te uninstalleren. Ook dit lukt niet. Dus het ligt niet aan Modern Warfare 3.

Ik ben eigenlijk zwaar teleurgesteld in de laptop! Het was geen goedkope. Ik heb het minimale geinstalleerd.
Hoe is het retourbeleid van Mediamarkt? Zijn ze verplicht deze retour te nemen en mijn geld terug te geven?
Ik heb boven nog een desktop staan en helemaal klaar met de laptop.

Ben de laatste tijd heel druk en dan wil ik wel dat alles werkt als ik op de laptop wil.

update:
Ik lees nu dat desktops en notebooks niet omgeruild/geretourneerd kunnen worden.
Like wtf?
Het werkt niet naar behoren. Je gaat me niet vertellen dat de laptop eerst geretourneerd wordt naar Aus?

*crosspost ivm mogelijk retourbeleid van 7 dagen, dus snel antwoord nodig (vandaag 7e dag in mijn bezit)*

[ Voor 5% gewijzigd door Roodey op 02-02-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je het over de N55?

Probeer eens een clean install van Windows 7. Dan is al die bloatware ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
iPodKiller schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 09:54:
Heb je het over de N55?

Probeer eens een clean install van Windows 7. Dan is al die bloatware ook weg.
ja, heb ik ook aan zitten denken.
maar waar vind ik W7 64 bit?

en eigenlijk wil ik geen clean install. het moet out of the box werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Net gebeld met de Mediamarkt.
Ik kan naar de servicebalie en die testen de laptop.
Is het probleem er daar nog, ruilen ze de laptop om.

Weet iemand of ze geld terug betalen?
Volgens mij zijn ze meer van het omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt een waardebon terug. Koop is koop, behalve als je in een webwinkel koopt, dan krijg je geld terug.

En ik vind het een beetje hypocriet om meteen te zeggen dat het aan de laptop ligt... Ze zuilen het om, dat klopt, maar met een beetje kennis kom je er zelf een stuk sneller achter wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:29:
Je krijgt een waardebon terug. Koop is koop, behalve als je in een webwinkel koopt, dan krijg je geld terug.

En ik vind het een beetje hypocriet om meteen te zeggen dat het aan de laptop ligt... Ze zuilen het om, dat klopt, maar met een beetje kennis kom je er zelf een stuk sneller achter wat het probleem is.
Waar moet het dan aanliggen?
Mijn desktop pc heeft mindere spec's als de laptop, maar nooit geen problemen.
Er staan 5 normale programma's op die geen gekke dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roodey schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:01:
[...]

ja, heb ik ook aan zitten denken.
maar waar vind ik W7 64 bit?

en eigenlijk wil ik geen clean install. het moet out of the box werken.
Oh, overal. Via sites vind je .iso files genoeg van W7. Gewoon die .iso file op een cdtje branden.

Je hebt toch die licentie.

[ Voor 14% gewijzigd door iPodKiller op 02-02-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is, voor een leek, een wel heel slecht te begrijpen opdracht :P

Maar het kan overal aan liggen. Slachtoffer nummer 1 is ongetwijfeld de software. Ik heb al zoveel bugs in pre-installed software gezien dat ik me nergens mee over verbaas... krakend geluid, vastlopen, grafische glitches...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan bijna niet aan de N55 liggen, het moet wel een softwarematisch probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Ja, ik neig toch naar een clean install.
Wat een zooi bloatware! Echt om ziek van te worden.

Welke drivers moet ik zoal daarna installeren?

Ik wacht eerst de 2 weken termijn af. Aangezien hij dan gewoon omgeruild gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roodey schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:56:
Ja, ik neig toch naar een clean install.
Wat een zooi bloatware! Echt om ziek van te worden.

Welke drivers moet ik zoal daarna installeren?

Ik wacht eerst de 2 weken termijn af. Aangezien hij dan gewoon omgeruild gaat worden.
Deze volgens mij :

http://www.asus.com/Noteb...rtainment/N55SF/#download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk myReact van willemjanwolfBekijk de gallery van willemjanwolfBerichten: 6
Reg. datum: 12 februari 2012
--------------------------------------------------------------------------------
beste tweakers
ik wil een dellxps 15 aanschaffen en ik keek op dell wat ik kon kiezen er bij dat ik een multitouch scherm gratis kon kiezen Meer informatie
40 cm(15.6") HD WLED TL (1366x768) 720p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera [Inbegrepen in prijs]
40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera [[meerprijs] € 168,07]
40 cm(15.6”) Multi-Touch HD WLED TL (1366x768) 720p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera [meerprijs] € 0,00
ik weet niet of dit fijner is of ik het ga gebruiken gaat dat ten koste van mijn laptop?
en moet ik een andere grafische kaart nemen
1 GB NVIDIA® GeForce® GT 525M grafische kaart [Inbegrepen in prijs]
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart [[meerprijs] € 67,23]
Aanbevolen door Dell
ik wil mijn budget wel onder de 600 houden

gr willem
ps moet ik ook een 6gb nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh dat is beter ;)

Maar je vraagt nu precies hetzelfde wat F.West98 in "dell xps15" en Joolee in "dell xps15" al beantwoord hebben. Ik luisterde vroeger ook altijd slecht :P (met een goede reden: slechthorend) Maar zo slecht nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:54:
Ahh dat is beter ;)

Maar je vraagt nu precies hetzelfde wat F.West98 in "dell xps15" en Joolee in "dell xps15" al beantwoord hebben. Ik luisterde vroeger ook altijd slecht :P (met een goede reden: slechthorend) Maar zo slecht nu ook weer niet.
ja maar waar en wat moet ik dan vragen dat snap ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek een laptop die op die diablo 3 makkelijk kan draaien en genoeg geheugen ik heb al gekeken naar dell maar die zijn heel duur ik ik wil max rond de 600 uitgeven.
het liefst 6 gb werkgeheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
+ pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9

Waarom perse 6GB aan werkgeheugen? Dat maakt je laptop niet direct sneller ofzo. Een SSD geeft meer snelheidsgevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willy1986 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:23:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
+ pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9

Waarom perse 6GB aan werkgeheugen? Dat maakt je laptop niet direct sneller ofzo. Een SSD geeft meer snelheidsgevoel.
ik weet dat heb verder niet veel verstand van laptops maar is een 3gb goed want ik heb veel muziek en wil diablo gaan spelen en geeft een grafische kaart van 2gb inplaats van 2gb ook meer kwaliteiten of betaal ik alleen meer omdat het mooi staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan videogeheugen op een laptop met een resolutie van 768p, heb je echt helemaal niets. 512MB is al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:41:
Aan videogeheugen op een laptop met een resolutie van 768p, heb je echt helemaal niets. 512MB is al genoeg.
is het upgraden van een laptop door er bijv een ssd aan toe te voegen moeilijk voor iemand die dat nog nooit heeft gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngein85
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Een soort wat moet ik kopen post.......maar misschien kan iemand mij helpen?

Ik ben al enige tijd op zoek naar een laptop maar zie door de mooie bomen het bos niet meer.

Op dit moment heb ik 2 pc's staan, beide aan vervanging toe, daarvoor in de plaats wil ik eigenlijk een laptop.
Ik heb 2 leuke beeldschermen, toetsenborden en muizen staan, maar kan je op elke laptop makkelijk dat soort dingen aan sluiten of moet je ergens op letten?

Verder wil ik rond de 500 euro uitgeven, lijkt een 15.6 scherm mij groot genoeg omdat ik hem toch wil aansluiten op een los beeldscherm, gewicht is niet belangrijk omdat hij meestal thuis staat.

Geen bijzondere programma's, ik gebruik hem voornamelijk voor office, internet mail en soms wat games. Belangrijk is snelheid en het normaal kunnen draaien van meerdere programma's. HDMI aansluiting heeft ook mijn voorkeur. Ook wil ik op een redelijk niveau films kunnen afspelen en muziek luisteren

Mijn gevoel zegt I-5 met 4GB geheugen maar goed, dan heb je nog zo'n miljoen opties.

Iemand tips waar ik op moet letten?

[ Voor 3% gewijzigd door Ngein85 op 13-02-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ngein85 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:31:

Ik ben al enige tijd op zoek naar een laptop maar zie door de mooie bomen het bos niet meer.

Op dit moment heb ik 2 pc's staan, beide aan vervanging toe, daarvoor in de plaats wil ik eigenlijk een laptop.
Ik heb 2 leuke beeldschermen, toetsenborden en muizen staan, maar kan je op elke laptop makkelijk dat soort dingen aan sluiten of moet je ergens op letten?

Verder wil ik rond de 500 euro uitgeven, lijkt een 15.6 scherm mij groot genoeg omdat ik hem toch wil aansluiten op een los beeldscherm, gewicht is niet belangrijk omdat hij meestal thuis staat.

Geen bijzondere programma's, ik gebruik hem voornamelijk voor office, internet mail en soms wat games. Belangrijk is snelheid en het normaal kunnen draaien van meerdere programma's. HDMI aansluiting heeft ook mijn voorkeur

Mijn gevoel zegt I-5 met 4GB geheugen maar goed, dan heb je nog zo'n miljoen opties.

Offtopic:
Waarschuwing:
"Wat moet ik kopen"- en "Is deze goed"-vragen zijn NIET TOEGESTAAN!!! Ruimte voor discussie is er mits er onderbouwde argumenten worden toegepast. Overtreders eindigen zonder pardon in de prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33

Geen bijzondere programma's, ik gebruik hem voornamelijk voor office, internet mail en soms wat games. Belangrijk is snelheid en het normaal kunnen draaien van meerdere programma's. HDMI aansluiting heeft ook mijn voorkeur. Ook wil ik op een redelijk niveau films kunnen afspelen en muziek luisteren

Voor <500 euro gaat deze de beste gameprestaties leveren.
pricewatch: Asus K53TK-SX023V

ST workloads ligt hij wat achter op i3.. maar maakt het weer goed met MT workloads.
Verder is hij superieur in games aan de GT540M welke de max is die je kunt krijgen bij nVidia voor <500 euro.
Helemaal als je dual graphics draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als snelheid belangrijk is, dan zou ik een i5+ SSD nemen. Al moet je dan wel over je budget heen.

Maar wat voor games wil je draaien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Vraagje tussendoor: kun je bij de Asus K53SV serie de ingebouwde harde schijf makkelijk vervangen door een SSD? Ik weet dat er caddies zijn om de DVD-drive te vervangen door een SSD, maar ik heb de DVD-drive nog regelmatig nodig en een externe drive vind ik dan niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal geen groot probleem zijn denk ik en HDD verwisselen, dat omdat er maar 1 klep is die tot alle belangrijke componenten lijdt.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/uploads/pics/100-19_01.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door iPodKiller op 14-02-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het verschil tussen een 1 GB NVIDIA® GeForce® GT 525M grafische kaart en een 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart groot en is het de 60 euro waard
de prijzen van dell gaan elke dag omhoog en omlaag weet iemand waarom

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hangt ervan af wat je ermee gaat doen. In principe is de GT525m de GT540m(zelde chip) maar dan lager geklokt.

Met gamen merk je die ene extra GB bijna niet, een paar fps meer of zo. Die 2gb zal wel handig kunnen zijn als je met meerdere schermen gaat werken zoals of op een ultra scherpe monitor met 2560x1600 pixels .

Tja, mijn advies : Als je er lichte taken mee doet, dan is 2gb overkill.

Dan zou ik eerder voor de GT525m gaan, vind die GT540m 2gb de 60 euro extra het niet waard..

[ Voor 11% gewijzigd door iPodKiller op 14-02-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPodKiller schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:07:
Hangt ervan af wat je ermee gaat doen. In principe is de GT525m de GT540m(zelde chip) maar dan lager geklokt.

Met gamen merk je die ene extra GB bijna niet, een paar fps meer of zo. Die 2gb zal wel handig kunnen zijn als je met meerdere schermen gaat werken zoals of op een ultra scherpe monitor met 2560x1600 pixels .

Tja, mijn advies : Als je er lichte taken mee doet, dan is 2gb overkill.

Dan zou ik eerder voor de GT525m gaan, vind die GT540m 2gb de 60 euro extra het niet waard..
ja ik wil zegmaar wow diablo 3 gaan spelen dus niet noodzakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 euro misschien. Voor €60 is het gewoon een bijzonder slechte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je realiseert je dat die prijs exclusief BTW is en je op het zakelijke gedeelte standaard duurder uit bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar is dit http://configure.euro.del...del_id=xps-l502x-proc-mod het geld waard

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Want:

• Jij hebt niets aan een i7 tov een i5. Als je het daar niet mee eens bent, geef dan concrete situaties waarbij jij denkt dat dat wel zo is.
• Via de sheet en wat gepuzzel heb je voor €62 meer het 1080p scherm erbij. Het scherm is, zodra het in je budget past, een must.
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste