• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:11

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

iPodKiller schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:11:
[...]

Nee budget is echt max. 450, een i5 lijkt mij teveel van het goede voor mijn zusje, aangezien zij alleen photoshop als zware taak gaat doen, dat moet makkelijk lukken met een i3(sandy bridge).

Ik ga morgen even de model bij de dixons bekijken, valt die tegen, dan maar die X54 van 400.
Heb voor mn ouders die x54 bij de MM gekocht voor 429 inclusief een 6470m videokaart. Ik moet zeggen dat het echt een prima laptop is, absoluut niet langzaam. Alles werkt soepel: win 7, multitasken, aero etc. Voor dat geld echt heel goed eigenlijk. Ook is ie lekker licht, zeker vergeleken met mijn X53.

Verwijderd

Alles in dit budget werkt gewoon goed. Dat is het punt niet. De verschillen zitten hem voornamelijk in de bouwkwaliteit. Een verschil tussen een i3 en B940 is niet zo groot dat je laptop traag wordt.. Dat is al een paar jaar niet meer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, daarom ga ik ook morgen eventjes naar de modellen zelf kijken, als ze natuurlijk in de winkels meteen te koop zijn.

Op plaatjes ziet het er altijd anders uit dan in de werkelijkheid.

[ Voor 22% gewijzigd door iPodKiller op 30-12-2011 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:45
iPodKiller schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 01:18:
Tja, daarom ga ik ook morgen eventjes naar de modellen zelf kijken, als ze natuurlijk in de winkels meteen te koop zijn.

Ik was vorige week in de vernieuwde informatique. En daar hadden ze veel modellen uitgestald staan. Ik weet niet of jou model er ook tussen staat en/of het in de buurt is. Maar je kan ze ff bellen. En anders hebben ze bij de mediamarkt ook vaak veel modellen staan.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik zoek een nieuwe laptop, mn voor werk/scriptie dus ik wil veel programma's tegelijk open hebben (spss, word, adobe etc) , daarnaast gewoon surfen en films kijken.
Budget is ong 500 euro (max 50 euro meer, liefst minder).

Ik twijfel nu tussen:
acer-aspire-5733z-p624g50mi
lenovo-thinkpad-e525-(nz62hmh)
of
sony-vaio-vpcel2s1e

Enige verschil voor mij lijkt te de prijs en de afwerking. Kan iemand mij adviseren voor welke ik zou moeten gaan? Of is er een andere laptop duidelijk beter in deze prijsklasse?
Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De E-450 is een concurrent voor de intel atom. Ik weet niet wie er bij sony heeft beslist dat die CPU er in moet kopen.. in dit formaat een totale miskoop. Het nut van die CPU houd ongeveer op bij 13.3" en €400.

Uit deze selectie: de acer. Maar pricewatch: Asus X54H-SX121V en pricewatch: Asus X54HY-SX061V lijken mij beter.
Nog een stap omhoog en je komt bij de xps 15 voor €509 (met i5 en GT525m, 7200rpm schijf, ...). Maar de mastercard actie loopt eigenlijk vandaag af, en ik weet niet of die terug komt. http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell

Bij haast: neem een van de 2 asus notebooks. Anders, wacht een paar dagen wat die mastercard actie gaat doen (als je een willekeurig merk creditcard hebt. Anders heb je daar ook niet veel aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel. Waaraan ligt het dat die twee van asus beter zijn dan? Die hebben beide 320GB opslagcapaciteit terwijl die van acer 500GB heeft. Of gaat het dan met name om die USB 3.0?

Ik kan trouwens op haalmeeruitjecard de afloopdatum van die actie helemaal niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die staat op de homepage in de slideshow. 31 december.
Maar voorgaande keren was het zo dat de actie ergens in de ochtend af liep.. je moet er niet meer op vertrouw dat je het morgen nog lukt te bestellen.

En waarom de asus beter is? De cpu is iets moderner, maar dat ga je niet per-se merken. Het grootste verschil zit hem in de 2 jaar garantie, plus hij is enkele euro's goedkoper. Groote van de harde schijf heb ik niet eens naar gekeken.. de meeste mensen krijgen hem toch nooit vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las dat de Asus X54H-SX121V een viercellige batterij heeft. Gaat dat niet veel effect hebben op de levensduur van de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even zoeken.. Ik neem aan dat ipodkiller dat al heeft uitgezocht. Die heeft namelijk ook oog op die laptop.

http://www.asus.com/Noteb...ance/X54H/#specifications
4Cells 2600 mAh 37 Whrs
Scherp gezien :X

De accuduur zal niet compleet brak zijn (het broertje de K53E is ontiegelijk zuinig.) Maar meer dan gemiddeld zal het niet zijn. Je moet dan denken aan 3 a 4 uur. Maximaal.

Misschien kan ipodkiller dat nog even bevestigen:
iPodKiller schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 01:18:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ow... die heb ik over het hoofd gezien.. Ik ga morgen definitief kijken(heb weinig tijd gehad de afgelopen dagen)

Maar bij de Acer staat dat het een 6 cells accu heeft, maar zoveel verschil zit daar toch ook nou weer niet in? En ja, voor 399,- kun je niet alles verwachten hé :P

Ow shit, de link bestaat niet meer van de x54 bij de bcc site.

Als die maar niet in de winkel is uitverkocht. :/

[ Voor 13% gewijzigd door iPodKiller op 31-12-2011 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is toch maar de Acer van 450 geworden, bij de BCC was de X54 helaas op.

Maar ik moet je toch zeggen, zo slecht is die Acer nou ook weer niet, wel veel bloatware, maar dat is niks bijzonders tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb deze net in de nieuwe Dixons folder gezien :

500 euro.

http://www.dixons.nl/acer-4755g-2334g50mn-2nd-i3-2330m.html

i3 2330m, GT540m, (1 module) 4gb ram, 14'' scherm, 500gb hdd.

Vind hem er niet slecht uitzien, en dit is ook een van de weinige modellen van Acer met een chiclet toetsenbord.

Een review vertaald van Hongaars naar NL :

Pro + De juiste prestaties op alle fronten
+ Excellent toetsenbord
+ HDMI en USB 3.0
+ Verschillende configuraties beschikbaar
V
- Slechts een jaar garantie op de basisprijs
- Dat klinkt erger dan verwacht
- Glanzende cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag hem gisteren ook ja. Er staat een hele rits in de pricewatch.
http://tweakers.net/price...QE-hPZlPHgyFXuaPG9h8t5_AA

An sich leuk. Maar de timelineX serie heeft serieuze throtteling problemen.. ik zou hem skippen, ookal is er met het aflopen van de haalmeeruitjekaart actie niets beters in dit prijspunt. Deze nieuwe variant heeft hetzelfde moederbord lijkt het als ik naar de poorten kijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm wist ik niet, een koper van Amazon had een review achtergelaten over de timelinex serie hij zij het volgende over de throttling issues :

''**Update on Throttling Issue***

I did experience problems with throttling under very heavy load (games, intense cpu processing/rendering). However, there is a not-too-complicated work around. Download throttlestop (google it) and install it. Then go to options, enable "alarm" make sure dts is set to 15-20 (this will enable another setting once the cpu is 15-20 degrees from where it would start throttling). Then set use profile to "2".

Then go to the top and select the bullet for profile number 2 (doesnt matter what the name is) click the button marked "disable turbo." Set multiplier to 23. Now try your CPU intensive task. If computer restarts/turns off, dial back the multiplier until it stops doing so. Your computer will be running about 1.9-2.6 GHz, which isn't optimal, but is much, much better than 1.3 when it throttles. Just make sure to run throttlestop whenever you start your comp, or add it to your startup (if unsure, google how to start a program when windows starts).

Hopefully Acer will release a bios setting to properly fix this in the future, but for me, I don't play enough games/do enough long rendering for the throttling to really affect me.

*** Second Update on Throttling Issue ***

The issue with throttling ultimately stems from overheating, which is a result of poor quality thermal paste applied by Acer. I have fixed all throttling issues (without the use of throttlestop) by removing the thermal paste and applying new paste. I highly recommend that anyone doing this have experience or take it to a repair shop. Also, insist on using ArciClean and Arctic Silver 5. It's a little more expensive (about 35 bucks for both), but well worth it.''

Leuk, maar valt je laptop openmaken en koelpasta vervangen niet buiten de garantie? Overslaan dus idd, alhoewel mooie specs/prijs verhouding, wil zo meer modellen zien van andere fabrikanten.

[ Voor 5% gewijzigd door iPodKiller op 02-01-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 15:45
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:22:
[...]
De E-450 is een concurrent voor de intel atom. Ik weet niet wie er bij sony heeft beslist dat die CPU er in moet kopen.. in dit formaat een totale miskoop. Het nut van die CPU houd ongeveer op bij 13.3" en €400.

Uit deze selectie: de acer. Maar pricewatch: Asus X54H-SX121V en pricewatch: Asus X54HY-SX061V lijken mij beter.
Nog een stap omhoog en je komt bij de xps 15 voor €509 (met i5 en GT525m, 7200rpm schijf, ...). Maar de mastercard actie loopt eigenlijk vandaag af, en ik weet niet of die terug komt. http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell

Bij haast: neem een van de 2 asus notebooks. Anders, wacht een paar dagen wat die mastercard actie gaat doen (als je een willekeurig merk creditcard hebt. Anders heb je daar ook niet veel aan)
Ik ben ook op zoek naar een notebook voor scriptie/stage/studie en eventueel wat hd films afspelen op mijn TV middels HDMI..en misschien een spelletje op z'n tijd..maar dit zal geen bf3 zijn oid

Nu kwam ik zelf op de volgende twee notebooks:

pricewatch: Asus X54HY-SX061V
pricewatch: MSI CX640-050NL

Wat raden jullie aan met een budget van max 500 euro? Of wellicht een heel ander model? Liever geen Acer, gezien alle negatieve verhalen over garantie enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:42
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor school/werk waar ook eventueel nog een game als MW2 op gespeelt kan worden.
Ik heb de Acer bij Mediamarkt gezien, welke met de 'geen BTW actie' eind deze maand wel aantrekkelijk geprijsd is in mijn ogen.
Heeft iemand ervaring met deze laptop?

pricewatch:Acer Aspire 5755G-2438G75MN

EDIT:
Ik zie nu de volgende laptop, misschien is deze beter? Goedkoper is ie in ieder geval.
pricewatch:Asus K53SC-SX404V

[ Voor 22% gewijzigd door -EvoLution- op 03-01-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
pricewatch: Asus K53SV-SX798V is beter.
Op een Geforce 520 kan je niet gamen. 540 is al stukken beter!

[ Voor 20% gewijzigd door willy1986 op 03-01-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Zie de Asus die ik er net zelf bij heb gezet, deze is voor dezelfde prijs te verkrijgen als de laptop die jij aanraadt, maar heeft meer geheugen en een grotere HDD.

Wat is de beste keus van de drie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
-EvoLution- schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:47:
[...]

Zie de Asus die ik er net zelf bij heb gezet, deze is voor dezelfde prijs te verkrijgen als de laptop die jij aanraadt, maar heeft meer geheugen en een grotere HDD.

Wat is de beste keus van de drie?
Die asus met 540 kaart. Eventueel geheugen upgrade doen. latje 4Gb kost maar 20 euro. Maar een SSD zal je nog meer snelheidswinst geven.

Of afwachten op een reactie van Darkstone; die heeft nog meer inzicht...

[ Voor 7% gewijzigd door willy1986 op 03-01-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn glazen bol toont de pricewatch: Asus K53SV-SX542V als beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Ik zie dat jij er veel verstand van hebt;)
Qua scherm/geluid/toetsenbord ook een goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherm? brak. Geluid? Niets bijzonders. toetsenbord? prima voor zover ik weet.

Voor een verbetering zal je de xps 15 moeten kopen. Die is met schermupgrade -uit het hoofd- 250 euro duurder. Wat ik overigens elke cent waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:03:
Scherm? brak. Geluid? Niets bijzonders. toetsenbord? prima voor zover ik weet.

Voor een verbetering zal je de xps 15 moeten kopen. Die is met schermupgrade -uit het hoofd- 250 euro duurder. Wat ik overigens elke cent waard vind.
Ik zie heel vaak voor komen dat schermen 'brak' zijn en dat je voor een beter scherm een XPS15 met HD scherm moet kopen.
Echter, het scherm in deze laptop is vergelijkbaar met de meeste huis, tuin en keuken laptops neem ik aan?
Dan kan ik niet spreken van een 'brak' scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zie je goed. echter het feit dat 99% van de laptops een vergelijkbaar scherm hebben betekent niet dat ik dat opeens acceptabel ga vinden. Binnen dit budget echter: weinig keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:13:
Dat zie je goed. echter het feit dat 99% van de laptops een vergelijkbaar scherm hebben betekent niet dat ik dat opeens acceptabel ga vinden. Binnen dit budget echter: weinig keus.
Prima, laptops met vergelijkbare schermen vind ik goed genoeg, dus dan zal deze ook wel goed genoeg zijn!
Bedankt voor de info.

Rest mij nog één vraag, op Tweakers vond ik laatst een topic welke ging over het terugvragen van geld voor je OS. Is dit bij ASUS ook mogelijk? Ik vond hier vrij weinig informatie over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

Voor zover ik weet is asus de enige waarbij deze (overigens verplichte) mogelijkheid bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-EvoLution- schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:00:
[...]

Ik zie dat jij er veel verstand van hebt;)
Qua scherm/geluid/toetsenbord ook een goede keuze?
Lees anders even mijn review over de K53SV.

productreview: Asus K53SV-SX146V review door iPodKiller

MW2 draait btw perfect erop, zelfs met alles max out + max AA settings 60 fps stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Zou iemand mij ook even kunnen helpen?

pricewatch: Asus X54HY-SX061V
pricewatch: MSI CX640-050NL

Of iets anders van max 500 euro? Er zijn zo ontzettend veel modellen..
Zojuist bij BCC geweest..daar ligt voornamelijk Acer....maar daar ben ik niet zo kapot van eerlijk gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik was toevallig ook afgelopen zaterdag bij de BCC een nieuwe laptop uitzoeken voor 450 max voor mijn zusje.

Na veel zoeken in fysieke winkels kwamen we toch weer uit op deze :

http://www.bcc.nl/product/acer-2334g50mi

Tja het is een Acer, maar als ik eerlijk ben, deze model ziet er beter uit dan de andere Aspire modellen.

Als het echt bij fysieke winkels blijft, dan zou ik voor deze gaan.

Maar zijn er ook bepaalde eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Ehm eisen niet echt.

Zoals ik zei, het is vooral voor studie. Maar tevens gaat het mijn desktop vervangen..
Dus:
- Internet - Mail - Muziek - Films via HDMI naar TV - Office - Wellicht downloaden en misschien is een spelletje..maar dat zal qua graphics max. iets als fifa 12 zijn ofzo.. gamen is niet de prio in ieder geval.

En hij moet er 'degelijk en leuk' uitzien.. dus geen plastic feeling zeg maar..wat je nog wel is bij samsung tegenkomt..

En mijn afkeer tegen Acer heeft vooral te maken met de hoeveelheid bloatware altijd.. en qua service/garantie zijn ze ook nooit zo goed geweest is mijn ervaring.. of kunnen jullie dat inmiddels tegenspreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
en ik ben niet gebonden aan een fysieke winkel. Mag ook een webwinkel zijn:)

Mediamarkt: pricewatch: Acer Aspire 5349-B803G32MI 299 euro..is dat een optie of is dat te traag voor mijn doeleinden?

de laptop moet wel minimaal 2 jaar mee kunnen natuurlijk;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamepet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-08 15:10
Zelf ben ik ook opzoek naar een laptop van max 400 euro. Mijn oog is gevallen op de asus-x54hy-sx082v ivm de 6470m gpu (voor af en toe een potje league of legends). Of raden jullie wat anders aan ?

Ook ga ik natuurlijk de Mediamarkt goed in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Queros schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:47:
Ehm eisen niet echt.

Zoals ik zei, het is vooral voor studie. Maar tevens gaat het mijn desktop vervangen..
Dus:
- Internet - Mail - Muziek - Films via HDMI naar TV - Office - Wellicht downloaden en misschien is een spelletje..maar dat zal qua graphics max. iets als fifa 12 zijn ofzo.. gamen is niet de prio in ieder geval.

En hij moet er 'degelijk en leuk' uitzien.. dus geen plastic feeling zeg maar..wat je nog wel is bij samsung tegenkomt..

En mijn afkeer tegen Acer heeft vooral te maken met de hoeveelheid bloatware altijd.. en qua service/garantie zijn ze ook nooit zo goed geweest is mijn ervaring.. of kunnen jullie dat inmiddels tegenspreken?
Desktop vervanger? Dus blijft die ook thuis of ga je er dagelijks mee naar school?

Als die thuis blijft dan deze :

pricewatch: Asus K73E-TY210V

Vind je die 17'' iets te groot dan deze :

pricewatch: Asus K53E-SX879V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Ik neem hem mee naar school voor office en mail.. De rest qua films en entertainment gebeurd thuis:) 17 inch vind ik te groot.. Is de videokaart van die 15' asus wel ok? Voor eventueel fifa 12 bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Hier is daar een mooi artikel over te vinden :)
Benchmark analysis

Fortunately for FIFA 11 players, FIFA 12 is about as taxing to the system as its predecessor, so entry-level laptops that are able to play FIFA 11 fluently should also perform about equally as well in the 2012 version. Therefore, even older systems with Core 2 Duo processors in conjunction with an integrated Intel GMA 4500MHD GPU can render fluent frame rates at the lowest graphical settings. We noticed lots of stuttering with the GMA 4500MHD under medium settings, which oddly enough did not record correctly in Fraps.

Jumping to medium-high detail settings will only require a modern integrated GPU, such as the Intel HD Graphics 3000 in Sandy Bridge chipsets or Radeon graphics in AMD Fusion cores.

The highest detail settings at full HD resolution will play at over 60 FPS with the fast mid-range GeForce GT 540M. The less powerful Radeon HD 6630M was able to provide acceptable frame rates on the ultra settings as well, but at about half the average of the GeForce GT 540M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Ok.. Nou dat is dan opgelost wat betreft fifa:p

pricewatch: Asus X54HY-SX032V Dit misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Misschien leuk voor nu maar als je ook FIFA '13 en '14 wil spelen, is het verstandig om te kijken naar een notebook met de GPU zoals GT540M en de HD 6750M. Anders kan je bij wijze van spreken na een jaar al een andere notebook kopen als je games wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:15
Hoi,

Ik zoek nog een laptopje voor het gewone office gebruik, email, wat muziek en misschien wel een film zo af en toe. Doel is eigenlijk een zon best mogelijke prijs/kwaliteit verhouding, maar wel een acceptabele prijs. Zeg rond de 400 of minder.

Mijn oog viel op deze aanbieding van Mycom
Voor 400 euro krijg je:

Processor: AMD A6-3400M ( 4 cores, op 1,4GHz)
Geheugen: 6GB
Harde schijf: 500GB
Onboard VGA: Radeon HD 6520G
Verdere bijzonderheid? HDMI
3 jaar garantie bij MyCom

Balen dat de Haal meer uit je card actie is afgelopen. heb er nog over te denken om daar (nog) een laptop te bestellen, maar ik zat toch te twijfelen omdat de persoon geen laptop met een dikke i5 enzo nodig heeft.

Misschien dat jullie mij verder kunnen helpen.

Edit:

Dit zou misschien wel wat kunnen zijn. Is ietsje sneller als het goed is. Van de Acer Travelmate serie:
Processor: P6200 op 2,13GHz
Geheugen: 4GB
Harde schijf: 320GB
Onboard VGA: intel HD
Prijs: 345
Verdere bijzonderheid?

Net zoals deze Lenovo: voor 356 euro. Nog sneller dan alle bovenstaande, maar wel wat weinig geheugen. Daar kunnen we natuurlijk zelf eenvoudig wat aan doen. :)

Edit 2: @ DaMarcus: Een GT 525M schijnt eenvoudig over te clocken te zijn naar de 540 snelheden, aangezien het de zelfde kaart is, alleen lager geclockt :)

[ Voor 31% gewijzigd door AMD1800 op 03-01-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Lastige keuzes hoor haha

[ Voor 195% gewijzigd door Queros op 04-01-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Queros: Omdat het maar een laptop is van 15,6 inch, moet je er rekening mee houden, dat de laptop, gezien het nummerieke gedeelte, kleinere toetsen heeft. Dit kan je minder fijn vinden, maar het kan net zo goed snel wennen of je hebt er helemaal geen last van. :) Verder weet ik het niet.

We hebben hier wel een oude MSI staan, deed het op zich wel prima. Enige nadeel bij die laptop was dat je niet kon scrollen met het touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Nja toetsen wen ik wel aan:)

Wat vind je verder van t model en merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:19
[quote]AMD1800 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:56:
Hoi,

Ik zoek nog een laptopje voor het gewone office gebruik, email, wat muziek en misschien wel een film zo af en toe. Doel is eigenlijk een zon best mogelijke prijs/kwaliteit verhouding, maar wel een acceptabele prijs. Zeg rond de 400 of minder.

Ik zoek voor een brugklasser ook een 15.6 inch laptop, rond de 365 euro.

Geen speciale wensen, liefst een zo goed mogelijk scherm (maar voor dit geld krijg je altijd spiegelend?)
Ik was ook al op de Mycom aanbieding gevallen: 3 jaar garantie lijkt me fijn.
6 GB + 500 GB ook.
Nog meer opties rond deze prijs?

Asus klinkt voor mij beter dan HP, maar is dat nog steeds zo?
wenslijst: Brugklas laptop

[ Voor 11% gewijzigd door weerstand op 04-01-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
MSI-CX640-455
Intel Core i3
RAM 4 GB
500 GB
NVIDIA GeForce GT 520M
http://www.laptopshop.nl/product/150783/msi-cx640-455nl.html

ASUS K53E-SX879V
Intel Core i5
RAM 4 GB
320 GB
Intel HD Graphics 3000
http://www.laptopshop.nl/...955/asus-k53e-sx879v.html

TOSHIBA SATELLITE C660-1UJ
Intel Core i3
RAM 4 GB
500 GB
Intel HD Graphics
http://www.laptopshop.nl/...a-satellite-c660-1uj.html

pricewatch: Samsung NP-RV520-S01NL Deze?

1 van deze 4 moet het worden.. Wie helpt me de knoop doorhakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:07
AMD1800 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:56:
Hoi,

Mijn oog viel op deze aanbieding van Mycom
Voor 400 euro krijg je:

Processor: AMD A6-3400M ( 4 cores, op 1,4GHz)
Geheugen: 6GB
Harde schijf: 500GB
Onboard VGA: Radeon HD 6520G
Verdere bijzonderheid? HDMI
3 jaar garantie bij MyCom

Balen dat de Haal meer uit je card actie is afgelopen. heb er nog over te denken om daar (nog) een laptop te bestellen, maar ik zat toch te twijfelen omdat de persoon geen laptop met een dikke i5 enzo nodig heeft.

Misschien dat jullie mij verder kunnen helpen.
Hebben wij gister gehaald. Laptop van mn broertje ging kaduk (GF 8000-serie, straks maar eens in de oven ;) en ja DaMarcus, het is mijn oude geliefde en vaak op afgeklopte Asus F3Sc).

Laptop is wel aardig plastic, al is de flex in bijvoorbeeld het toetsenbord niet eens zo erg. Verder loopt het ding echt lekker vlot. Geluid is goed uit de speakers en scharnieren lijken ook prima in orde (goed vast, niet te stijf, lijken niet echt fragiel. Gewoon zoals altijd met liefde behandelen :P . Scherm is wel slecht als het aankomt op kleuren. Zolang je niet gaat fotobewerken kom je er wel uit. Even calibreren in Windows scheelt al het nodige. Ik heb er nog niet echt lang naar gekeken, maar in no time gaf het scherm iig al wat betere kleuren.

Binnen een uurtje had ik hem echt werk klaar (HP en andere crapware er af, office er op etc). Verder prima laptop voor het geld. Call Of Duty MW3 draait op medium settings zelfs prima! Trackmania Nations gaf op medium ook netjes 30FPS op een server. Offline tikte hij zelfs 80FPS aan, dus wellicht dat door de auto's van anderen uit te schakelen meer winst te halen is.

Voor 400 euro met 3 jaar garantie bij de MyCom is deze laptop imho een no-brainer. Intern is het dingetje minstens 100 euro extra waard en door de 3 jaar garantie zou ik me minder druk maken om de ietwat goedkopere behuizing. Zoveel krijg je anders ook niet voor het geld. Hetzelfde geldt voor de kleine 47Wh accu. Al heb ik nog niet kunnen zien hoe lang die meegaat.

Zeker voor de mensen die ook nog van plan zijn wat te gamen en een zeer beperkt budget hebben kun je imho niet om deze HP heen. Zeker @weerstand. Brugklasser == gamen volgens mij ;) Dan zou ik echt niet voor de HP gaan van de 2 die je nu in de wenslijst hebt.
@Queros: Omdat het maar een laptop is van 15,6 inch, moet je er rekening mee houden, dat de laptop, gezien het nummerieke gedeelte, kleinere toetsen heeft. Dit kan je minder fijn vinden, maar het kan net zo goed snel wennen of je hebt er helemaal geen last van. Verder weet ik het niet.
Onwaar. Sinds de 16:9 schermen is het scherm nog breder dan bij de 16:10 schermen van 3 jaar geleden. Daardoor is er net genoeg ruimte voor een numpad. Dit gaat niet ten koste van de grootte van de toetsen. Hooguit zijn de pijltjes iets veplaatst en de rechter shift wat ingekort.

Edit: Oh, vergeten, zelfs de Asus M51 met 16:10 15,4" scherm had al een numpad. Die toetsen waren verder ook identiek aan die van mijn F3Sc welke eigenlijk dezelfde behuizing had.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 04-01-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Queros schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:53:
MSI-CX640-455
Intel Core i3
RAM 4 GB
500 GB
NVIDIA GeForce GT 520M
http://www.laptopshop.nl/product/150783/msi-cx640-455nl.html

ASUS K53E-SX879V
Intel Core i5
RAM 4 GB
320 GB
Intel HD Graphics 3000
http://www.laptopshop.nl/...955/asus-k53e-sx879v.html

TOSHIBA SATELLITE C660-1UJ
Intel Core i3
RAM 4 GB
500 GB
Intel HD Graphics
http://www.laptopshop.nl/...a-satellite-c660-1uj.html

pricewatch: Samsung NP-RV520-S01NL Deze?

1 van deze 4 moet het worden.. Wie helpt me de knoop doorhakken..
Ik zou voor de K53E gaan, die heeft simpelweg de beste bouwkwaliteit (mat aan de buitenkant, aluminiumcoating aan de binnenkant). Als je geen problemen hebt met een 320gb hdd dan zou ik ervoor gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door iPodKiller op 04-01-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Maar die heeft wel een Intel HD Graphics 3000, terwijl de MSI een GT520 heeft..
Of is de MSI gewoon uberhaupt niets?:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Intel HD graphics en GT520m verschillen niet heel veel van elkaar. Lees dit stukje maar over de gt520m :

''Performance As an entry level card, the GT 520M has to compete against the Intel HD Graphics 3000 in the current Sandy Bridge processors. In our tests, the card was only slightly faster, but the better driver support did make a difference. However, demanding games like Battlefield 3 or The Witcher 2 are not playable. Other modern games only run in low details, and therefore gamers wont be pleased with the performance. Low demanding games like Fifa 12, however, are playable with high detail settings.''

De intel HD graphics draait FIFA 12 gewoon netjes, Maar als je gewoon alles vloeiend wil, dan zou ik naar een laptop met GT540m kijken. Of een GT525m, dat is gewoon de GT540m maar dan lager geklokt, maar die vind je op dit moment erg weinig helaas.

Of, als je dan toch wilt gamen, dan zou ik voor deze gaan :

pricewatch: Asus K53TA-SX108V

http://www.laptopshop.nl/...tm_medium=pricecomparison

De cpu komt in de buurt als van een i3(het is wel een quad core),is de gpu is krachtiger dan een GT540m vanwege de 2 gpu's(die in xfire opstelling kan werken). Alhoewel nog niet alles geoptimaliseerd is ervoor, en de scherm erg slecht is, is 499,- een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

De GT540M en de 6720G2 zijn qua prestaties behoorlijk aan elkaar gewaagd. Dat er 2 GPU's aanwezig zijn, wil niet zeggen dat de 6720G2 per definitie sneller is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theoretisch ja. Als ik echter http://www.notebookcheck....orce-GT-540M.41715.0.html en http://www.notebookcheck....on-HD-6720G2.57274.0.html dan is de nvidia in game benchmarks (!= 3Dmark et co) significant sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Dus toch de MSI met de NVIDIA? Wat zouden jullie een nadeel vinden aan de MSI?

[ Voor 9% gewijzigd door Queros op 04-01-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:35:
Theoretisch ja. Als ik echter http://www.notebookcheck....orce-GT-540M.41715.0.html en http://www.notebookcheck....on-HD-6720G2.57274.0.html dan is de nvidia in game benchmarks (!= 3Dmark et co) significant sneller.
Mwa, ik denk dat drivers toch hier het probleem is voor de 6720G2, nu is de GT540m de betere ja, omdat deze het beste geoptimaliseerd is voor gamen.

Tja daarom zij ik al een paar maandjes terug, leuke aankoop met oog op de toekomst(alhoewel de cpu een stuk zwakker dan een i5 is).

@queros, tja de Asus heeft de beste bouwkwaliteit van de 4, maar de keuze ligt echter aan jou. Wil je die kleine beetje extra performance van de gpu van de MSI notebook of de betere cpu performance en iets mindere gpu en(320gb) hdd van de Asus?

[ Voor 15% gewijzigd door iPodKiller op 04-01-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Dan denk ik tóch dat het de http://www.laptopshop.nl/...955/asus-k53e-sx879v.html wordt..
Ik zou de MSI graag willen zien in het echt..maar kan hem nergens vinden in fysieke winkels.. van de ASUS weet ik dat het een degelijke machine is, qua behuizing e.d.. alleen de muisknoppen maken een hard klikkend geluid als je ze indrukt..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf de k53sv, de muisknoppen hebben idd een harde klik, maar als je links onder/rechts onder van de muis indrukt, dan maakt het bijna geen geluid. Maar ik gebruik liever een muis, opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de ASUS K53sc-sx404v gaan bestellen, is een clean install aan te raden? Wordt de nodige software daarvoor meegeleverd?

Heeft iemand nog op of aanmerkingen op deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:12
Ik heb vele reviews gelezen maar ben nog niet overtuigd. De een vindt m goed, de ander zegt dat de laptop net windows kan draaien. Ik heb het over de Lenovo Thinkpad E325. Volgens mij krijg je best veel waar voor je geld. Klein, licht en lange accuduur.

Wat ik wil is een lange accuduur, Office werk, Internetten en series/films kijken (HD kwaliteit)
Nu zijn er twee versies:

AMD E350
2 GB DDR3 1066
320 GB 5400 rpm
€ 350

AMD E450
2 GB DDR3 1333
500 GB 7200 rpm
€ 410

Is het die 60 euro waard om de E325 mét E450 te nemen, of niet? In de review zegt die gene van niet, echter er zit ook een 7200 rpm hd in. Of zijn er nog hele/betere opties?

Alvast bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoek je echt alleen 13'' laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
Het liefst draagbaar, ik heb gekeken naar 15,6" maar kwam toen dus de E325 tegen.

Maar wel voor rond de 400 euro, meer is er niet nodig naar mijn inziens, en die 9 uur is natuurlijk wel heel fijn. Ik heb ook zitten kijken naar een Lenogo E520/E525 (Heb er meerdere in mijn handen gehad en bezit er zelf een) Deze heeft een accuduur van ongeveer 4,5-5 uur. Ook prima. Maar die 13"stond mij best wel aan. Of is dat dus niet aan te raden?
Als het maar fatsoenlijk windows 7, office, internet, HD films en het liefst Football Manager kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja de E Series van AMD is eigenlijk voor netbooks bedoeld, dus snap al sowieso niet waarom ze dat in 15'' modellen stoppen. Maar ja, het blijft moeilijk een 13'' notebook te vinden.

En de 2gb ram is wat aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
Die 2 GB is voor 10 euro uit te breiden naar 4 GB, geen probleem lijkt me. Maar als ik het zo begrijp is het niet echt een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie inmmiddels door de bomen het bos niet meer....

Niet lang wikken en wegen besloten voor een 17 inch laptop te gaan van ASUS, meer er zijn zo veel verschillende types die natuurlijk weer net iets van elkaar verschillen.

Ik wil de laptop echt als multimedia en werk pc gebruiken, draai geen zware programma's en speel er geen games op. Ik wil er wel een SSD in laten zetten en heb inmiddels begrepen dat ik er dan het beste op kan letten dat er een E Sata 6 aansluiting is toch?

Iemand advies over welke typenummer of serie (K of N) het beste bij mijn wensen aansluit?

Net een XPS 17 besteld, nu even uitzoeken welke SSD drive ik moet kopen en hoe ik dat ding erin krijg met mij 2 linkerhanden...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
O_Tiby schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:49:
Die 2 GB is voor 10 euro uit te breiden naar 4 GB, geen probleem lijkt me. Maar als ik het zo begrijp is het niet echt een aanrader?
Mwoah hangt er van af. De E-serie is dan meer voor netbooks en low-voltage markt. Tsja, het zijn niet de snelste processoren, maar gewoon internetten, word, HD filmpje. Alles is goed mogelijk en ze zijn nog steeds lekker vlot voor die zaken. Football Manager kan een ander verhaal worden. Anderzijds, voor 400 euro ga je anders geen compacte laptop krijgen. Het is dus toch concessies doen: Of een kleine compacte laptop met lange accuduur met een wat tragere computer, of een groot lomp 15,6" bakbeest met vlut accu en een snellere processor. De vraag is, wat is voor jou het belangrijkste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:16

D4NG3R

kiwi

:)

Fffuuuu dit is irritant..

Ik zit er nog steeds te twijfelen of ik nu de pricewatch: Asus N53SV-S1827V ga kopen of dat ik nog 2 weekjes wacht en zie of er nog wat anders/goedkopers beschikbaar komt..

Echter heeft de webshop waar ik hem wil kopen me wel een erg lekker aanbod gedaan (Omdat de prijs daar plots gestegen was) door hem te verkopen voor de prijs waarop hij vanochtend (en daarvoor) stond.. Maar dan moet ik hem wel vandaag of morgen bestellen (Nouwja er is geen datum vastgezet, maar ik vind het wat lullig om over een week oid pas op het bod in te gaan :+ ).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk acht ik de kans dat er iets nieuws komt zeer klein. Dell gaat zijn lijn niet updaten, dat weet ik zeker. Asus.. zou kunnen, al denk ik dat we nog even moeten wachten: De N53 is 1.5 jaar oud, en de N55 lijn een half jaar.

Msi heeft ook een redelijk recente lijn en de rest van de merken (bto uitgezonders) zijn eigenlijk niets in dit segment. Je zou bij een dealer kunnen informeren of er iets nieuws komt. Maar zoals altijd raad ik af iets nieuws te kopen, je weet zonder reviews niet wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:16

D4NG3R

kiwi

:)

Zo, bestelling is de deur uit.

Nu nog een laptoptas en een muis erbij kopen. Kan ik voor hulp bij het zoeken van een laptop tas eventueel ook nog terecht in dit topic?

[ Voor 81% gewijzigd door D4NG3R op 05-01-2012 18:43 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En mijn ouders zoeken ook nog een laptop (ja, nog eentje). Aangezien ik hier 3 dell's heb met bijbehorende adapter wordt het dus weer een dell. Hoewel ik niet dol ben op de inspirions waarschijnlijk een 17R http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 voor €499 (met i3, 4GB, 500GB). De xps 17 (http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1) voor € 664 is ook een optie maar ik denk dat ik dan vooral betaal voor een betere grafische kaart en garantie (het eerste gaan ze never nooit gebruiken. Het 2e.. niet nodig als je een 2e laptop plus mijn reparatieskills hebt..). Dan wordt het dus de inspirion.

Tenzij iemand mij doorslaggevende redenen kan geven om dat niet te doen.
D4NG3R schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:42:
Nu nog een laptoptas en een muis erbij kopen. Kan ik voor hulp bij het zoeken van een laptop tas eventueel ook nog terecht in dit topic?
Van mij mag het.. Ik denk echter niet dat iemand hier daar antwoord op kan geven. Een muis uitzoeken doe je zelf, en een tas uitzoeken doe je imo in de winkel met je laptop erbij, zodat je zeker weer dat hij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@ Darkstone: Waarom willen ze zo'n bakbeest van een laptop dan? ik zou toch een 15 inch aanraden. Verder heb ik niet echt een laptop die zo in mij opkomt. Behalve dan gewoon nog een XPS15 halen met de nodige kortingen er overheen. kom je misschien op 560, maar heb je wel een i5 en videokaart en goed geluid. En als ze dan ook dat mooie scherm erin willen van 1920x1080, ben je mooi klaar maar dan heb je m wel iets duurder.

Ik zelf ben nog steeds op zoek naar een nieuwe laptop. Het zoekveld is alleen iets veranderd. We zoeken nu een laptop met een i5 en een losse videokaart, zodat de persoon die m krijgt er nog lang mee vooruit kan. We willen geen hp, packard bell en geen acer en de laptop moet in een echte winkel worden gekocht. Helaas wonen we niet in middelburg, dus, de samsung rv520 wordt m niet. Moet je m ophalen :(

Ik had zelf ook nog het oog op de Asus K53SC-SX218V Wel de oude serie, maar bij mycom heb je toch 3 jaar garantie en dan zou ik m voor 540 mee kunnen nemen.

Dus, iemand nog andere suggesties? Ik vind de Asus wel wat duur. :P

[ Voor 22% gewijzigd door AMD1800 op 06-01-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouders willen een 17" om op de bank te gebruiken en op het werk (afstand: 10 meter). Dan is een 17" de beste keus,

een xps 15 is te klein, en een xps 17 met 3D scherm bevat veel en veel te veel zooi die nooit wordt gebruikt.. i7 is onnodig, 3D idem, speakers idem (ze gebruiken nu een studio 17. Speakers nog nooit gebruikt) en de gratische kaart zie ik als een nadeel.

En de mycom, vobis, en ik geloof dynabyte? verkopen dell's. Is dat misschien een optie?
En wat wil je met een GT520m? Dat ding is pure marketing. Nauwelijks sneller dan de intel 3000. Als je verwacht daar games mee te kunnen spelen doe je een miskoop.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@ Darkstone: Oke. Ik zou haast een extern scherm aanraden op het werk. Maar goed, dit zal wel geen optie zijn, aangezien je hier wel zelf op zou komen. Dan zou ik de dell nemen.

mycom en dynabyte zijn opties. Vobis zit niet in de buurt. Ik zal eens op hun site kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Werk' is een eenmansbedrijf waar de systemen enkel worden gebruikt voor administratie en mailen :P Een extern scherm is totaal onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Nou goed, jij zet erbij dat het vanaf een afstand van 10 meter te bekijken moet zijn, dus, vandaar mijn suggestie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Mijn schoonzusje is op zoek naar een laptop die ze straks voor de studie kan gebruiken.
Op dit moment heeft ze de volgende laptop op het oog:
Acer Aspire 5733Z-P624G50MI
Mijn vraag, kan ze voor ongeveer hetzelfde geld een betere laptop krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:49:
Net een XPS 17 besteld, nu even uitzoeken welke SSD drive ik moet kopen en hoe ik dat ding erin krijg met mij 2 linkerhanden...
In een XPS 17 kunnen standaard 2 hardeschijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:51
Na een lange zoektocht voor een Basisnotebook voor mijn ouders kwam de Asus K53SC-SX404V als best passende bij de behoefte uit de bus, dus besteld bij de enige retailer die een zwart/zilveren zou leveren (wilde mijn ouders) (ook nog nagevraagd, of het echt een zwart/zilveren was voor bestelling). Bij ontvangst kwam er een 'bruine' binnen. Ongeacht de specificaties vonden ze kleur niets. Dus deze is na communicatie kostenloos retour gegaan.

Vandaag weer op zoek geweest. Nu kwam de de HP Pavilion g7-1270sd tevoorschijn. Ook weer een Intel Core i5 2430M, dit was wel een basis vereiste.

De afwegingspunten waren:

Asus K53SC-SX404V:
1 x USB 3.0
750GB HDD 5400RPM
8 GB DDR3
15,6" 1366 x 768 pixels scherm
nVidia GeForce GT520MX

HP Pavilion g7-1270sd:
Geen USB 3.0
500 GB HDD 5400RPM
6 GB DDR3
17,3" 1600 x 900 pixels BrightView scherm
AMD Radeon HD 6470M
€ 70,00 goedkoper

Gezien mijn ouders de Notebook nooit meenemen, is een iets zwaardere met een groter scherm prima.

De GeForce nVidia GeForce GT520MX is ongeveer gelijkwaardig als de AMD Radeon HD 6470M, zeker bij niet gamen (als ze dit enige belangrijkheid hadden gegeven was de nVidia GeForce GT540M nog een overweging in deze prijsklasse).

Ik was nog verbaast naar wat er te krijgen was tussen de € 549,00 en de € 639,00.

Een Acer of Medion was geen optie, gezien ik daar in het verleden teveel moederbord/moederbord connectoren problemen mee heb gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 07-01-2012 18:04 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Jumpman schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:58:
Na een lange zoektocht voor een Basisnotebook voor mijn ouders kwam de Asus K53SC-SX404V als best passende bij de behoefte uit de bus, dus besteld bij de enige retailer die een zwart/zilveren zou leveren (wilde mijn ouders) (ook nog nagevraagd, of het echt een zwart/zilveren was voor bestelling). Bij ontvangst kwam er een 'bruine' binnen. Ongeacht de specificaties vonden ze kleur niets. Dus deze is na communicatie kostenloos retour gegaan.

Vandaag weer op zoek geweest. Nu kwam de de HP Pavilion g7-1270sd tevoorschijn. Ook weer een Intel Core i5 2430M, dit was wel een basis vereiste.

De afwegingspunten waren:

Asus K53SC-SX404V:
1 x USB 3.0
750GB HDD 5400RPM
8 GB DDR3
15,6" 1366 x 768 pixels scherm
GeForce GT520MX

HP Pavilion g7-1270sd:
Geen USB 3.0
500 GB HDD 5400RPM
6 GB DDR3
17,3" 1600 x 900 pixels BrightView scherm
ATi HD6740M
€ 70,00 goedkoper

Gezien mijn ouders de Notebook nooit meenemen, is een iets zwaardere met een groter scherm prima.

De GeForce GT520MX is ongeveer gelijkwaardig als de ATi HD6740, zeker bij niet gamen (als ze dit enige belangrijkheid hadden gegeven was de GeForce GT540M nog een overweging in deze prijsklasse).

Ik was nog verbaast naar wat er te krijgen was tussen de € 549,00 en de € 639,00.

Een Acer of Medion was geen optie, gezien ik daar in het verleden teveel moederbord/moederbord connectoren problemen mee heb gezien.
Ik ben meer fan van Asus. Je krijgt er ook een jaar extra garantie op. En ik had pas nog een dode HP in mijn handen, van net 2 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:58:
De GeForce GT520MX is ongeveer gelijkwaardig als de ATi HD6740, zeker bij niet gamen (als ze dit enige belangrijkheid hadden gegeven was de GeForce GT540M nog een overweging in deze prijsklasse).
Ik denk dat je daar 6470m bedoeld.

En ja, de kleur van de Asus modellen spreekt niet iedereen aan, maar qua bouwkwaliteit is de Asus toch echt beste in deze prijsklasse.

Maar waarvoor hebben ze die i5 dan voor nodig? Je zult het verschil tussen een i3/i5 echt niet merken hoor als je niet met al te zware programma's werkt.

[ Voor 29% gewijzigd door iPodKiller op 07-01-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De xps 15 is beter gebouwd en is goedkoper. Zie Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7". Voor de luierds: €529 met i3 en €569 met i5.(beiden 4GB en 500GB hdd, 7200rpm)

De beste keuze op dit moment als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
mhr-zip schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:06:
[...]

Ik ben meer fan van Asus. Je krijgt er ook een jaar extra garantie op. En ik had pas nog een dode HP in mijn handen, van net 2 jaar oud.
Ik ben ook meer fan van Asus, maar over smaak/kleur kan ik geen besluit nemen. Gezien Asus de hele K53SC lijn alleen in "bruin" in Nederland levert, valleen er veel modellen af.
iPodKiller schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:09:
[...]

Ik denk dat je daar 6470m bedoeld.

En ja, de kleur van de Asus modellen spreekt niet iedereen aan, maar qua bouwkwaliteit is de Asus toch echt beste in deze prijsklasse.

Maar waarvoor hebben ze die i5 dan voor nodig? Je zult het verschil tussen een i3/i5 echt niet merken hoor als je niet met al te zware programma's werkt.
De i5 is wat toekomst vaster. Mijn vriendin heeft een i3, en ik ook een i5 het verschil is behoorlijk als je wat programma's open hebt staan en bijvoorbeel Office of Google Sketchup eens opstart, en voor de prijzen tussen i3 en een i5 hoef je een i5 op dit moment niet te laten.

Het was inderdaad de 6470M (stond er één keer fout in ), even aangepast. Thnx!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:33:
De xps 15 is beter gebouwd en is goedkoper. Zie Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7". Voor de luierds: €529 met i3 en €569 met i5.(beiden 4GB en 500GB hdd, 7200rpm)

De beste keuze op dit moment als je het mij vraagt.
Dell hebben we ook nog naar gekeken, helaas was de levertijd te lang (oude Notebook was gestolen) voor de configuratie die we wilde bestellen.

[ Voor 65% gewijzigd door Jumpman op 07-01-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Darkstone: Behalve dat je dan maar 1 jaar garantie hebt ja. Dat vind ik personlijk toch wel erg vervelend, ondanks dat ik net een nieuwe xps 15 heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. En de garantie is ook bijna het enige punt wat mij ervan weerhoud om te roepen dat de xps 15 de enige keus is. De garantie van dell is niet slecht, maar 1 jaar. Dat is toch jammer. Al kreeg ik laatst een half jaar na de garantie nog een nieuwe adapter (maar N=1 in dit geval).

Ik weet niet zo goed wat de beste keuze is in dit geval. De K53 is gewoon erg goed, en de xps 15 nog iets beter. Zo goed dat ik nog nooit naar alternatieven heb gekeken, al zijn er een paar goede lenovo's die vrijwel zeker te lelijk zijn:

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ3B4MH)
(note: de kleur is volgens mij zwart. Alleen AMD's komen in het rood afaik. http://www.notebookcheck....520-Notebook.60703.0.html bevestigd dat).
Geen idee of dat een beetje bouwkwaliteit/accuduur is, het is te laat om nog reviews te gaan doorlezen.. maar een snelle blik op de review hierboven en ik zie niets raars.

Misschien ook pricewatch: Asus K53E-SX1069V. Geen idee of de kleur klopt... maar de prijs is er goed en bol.com heeft enorm gunstige retourvoorwaarden (antwoordnummer, kost geen verzendkosten). Een gokje waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb deze ook gezien :

Bij de meeste shops is deze in de bruine uitvoering, weet echt niet of deze ook de bruine is, misschien maar proberen als bol.com mislukt?

http://www.databyteshop.nl/K53E-SX879V?ref=tweakers
http://www.acesdirect.nl/...eakers.net&s2m_indirect=1
http://www.centralpoint.n...tm_campaign=tweakersclick
http://www.bol.com/nl/p/c...100099PLZ#product_sellers
http://www.4allshop.nl/K53E-SX879V?ref=tweakers

Bij de 4allshop en de Databyte staat er dit : ''Kleur
Kleur van het product Zwart, Zilver''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@ darkstone: maar Dell moet volgens mij wel langer garantie geven, omdat de normale levensduur van een laptop nooit 1jaar is.

Lenovo is volgens mij wel goede kwaliteit. Plaatje van de asus lijkt niet te kloppen. Lijkt wel zon dun ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
AMD1800 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 10:04:
@ darkstone: maar Dell moet volgens mij wel langer garantie geven, omdat de normale levensduur van een laptop nooit 1jaar is.

Lenovo is volgens mij wel goede kwaliteit. Plaatje van de asus lijkt niet te kloppen. Lijkt wel zon dun ding.
Zoals altijd: In dat geval moet jij bewijzen dat de fout er al in zat bij aanschaf. Ja, je hebt er recht op inderdaad Maar of je het krijgt is echt een tweede. Die wet is zo ontzettend krom dat je er eigenlijk vrij weinig mee kan. Standaard 2 jaar garantie (of meer) scheelt je heel wat ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
iPodKiller schreef op zondag 08 januari 2012 @ 09:34:
Heb deze ook gezien :

Bij de meeste shops is deze in de bruine uitvoering, weet echt niet of deze ook de bruine is, misschien maar proberen als bol.com mislukt?

http://www.databyteshop.nl/K53E-SX879V?ref=tweakers
http://www.acesdirect.nl/...eakers.net&s2m_indirect=1
http://www.centralpoint.n...tm_campaign=tweakersclick
http://www.bol.com/nl/p/c...100099PLZ#product_sellers
http://www.4allshop.nl/K53E-SX879V?ref=tweakers

Bij de 4allshop en de Databyte staat er dit : ''Kleur
Kleur van het product Zwart, Zilver''
Hmmm, zo ben ik ook in de fout gegaan. Zelfs nog contact met de shop gehad voor bestelling, nee echt de zilver/zwarte, bij levering bruin. Weer contact met de shop, nee Asus levert de K53 serie alleen in het bruin in Nederland, shop contact gehad met Asus, nee geen andere kleur dan bruin mogelijk in Nederland.

Helemaal vreemd dat Bol.com het over de kleur wit heeft bij het artikel Asus K53E-SX1069V. Wit staat niet eens op de website van Asus zelf bij de K53 serie. Hij staat wel weer op een algemeen plaatje met heel veel kleuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 08-01-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Nou, na lang zoeken.. pricewatch: Samsung 300E5A-S02NL deze is het geworden.. en bevalt goed:)

[ Voor 15% gewijzigd door Queros op 09-01-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:04
Beste Tweakers,

Mijn eerste topic hier, het zit zo;

Zelf heb ik een alienware laptop en momenteel ben ik bezig met het aanschaffen van een notebook voor mijn vriendin. Echter ligt haar budget rond de 550,-. Ze houdt welleens van een spelletje (Anno 1404/2070) en verder is die bedoelt om regelmatig mee te nemen in de trein richting studie e.d.

Nu ben ik er erachter gekomen dat het zéér lastig is voor dat budget iets te vinden wat aan die eisen daadwerkelijk voldoet. Máár ben ik 2 laptops tegen gekomen. (Verdere suggesties zijn zeer welkom.)

Alhier:

pricewatch: Asus X53SC-SX081V-NL

Intel Core i5 2410M
Nvidia GT520m
640gb 5.400rpm schijf
4gb ram.
Prijs: 498,-

en

http://www.paradigit.nl/P...9H2158VL133C/default.aspx

AMD Fusion APU A4 3300M 1,9GHz
8GB ram
750GB 5.400rpm schijf.
AMD Radeon HD6650M
Prijs: 544,-

Nou viel mijn oog dus op de bovenstaande serie van Asus waar ik redelijk positieve reviews over heb gelezen en wat voor mijn gevoel een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Echter zien jullie het probleem wellicht al. De i5 is echt mega veel beter dan de AMD 3300m, echter is de AMD HD6650 weer stukken sneller dan de GT520.

Wat nu te doen? Ik kan maar vrij weinig benchmarks vinden waarin de AMD 3300m vergeleken wordt met andere notebook CPU's. En inmiddels heb ik over de jaren heen een hoop vertrouwen opgebouwd in de Intel serie.

Tips en advies is echt meer dan welkom. Voor mijn gevoel heb ik half google (en het tweakers forum/notebookguide) al afgezocht naar benchmarks, maar ik kom er niet uit.

Overigens zijn mij meerdere laptops opgevallen maar over die modellen zijn vrijwel geen reviews te vinden, want accuduur, stevigheid en een prettig toetsenbord en touchpad telt natuurlijk ook mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja. Ik ben niet zo thuis in dit segment, maar veel keuze is er niet. Je kan voor €530 de welbekende xps 15 oppikken: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1. De CPU is niet enorm veel sneller dan de A4 voor normaal gebruik, je omzeilt daarmee wel de wat lastigere drivers van amd dual graphics. En als ik me niet heel erg vergis heb je die K53TA ook voor €499 als in huis.

pricewatch: Asus K53TA-SX188V dus. Alleen weet geen enkele shop (meer?) wat voor hardware er precies in zit. Dat is weer handig...

Iets anders weet ik niet zo snel. De xps 15 is gewoon erg stevig en goedkoop, en uit het hoofd is de K53TA de beste aan de kant van AMD, maar ik weet niet precies wat er in dit specifieke model zit.

ALG:
Wie dacht dat pricewatch: Asus K53E-SX880V het goedkoopste model met een i7 is kan kortingsbonnen gaan zoeken. De inspirion 15R met de juiste combinatie bonnen kan je krijgen voor €620. Met i7 en GT525m 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:15:
Tsja. Ik ben niet zo thuis in dit segment, maar veel keuze is er niet. Je kan voor €530 de welbekende xps 15 oppikken: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1. De CPU is niet enorm veel sneller dan de A4 voor normaal gebruik, je omzeilt daarmee wel de wat lastigere drivers van amd dual graphics. En als ik me niet heel erg vergis heb je die K53TA ook voor €499 als in huis.

pricewatch: Asus K53TA-SX188V dus. Alleen weet geen enkele shop (meer?) wat voor hardware er precies in zit. Dat is weer handig...

Iets anders weet ik niet zo snel. De xps 15 is gewoon erg stevig en goedkoop, en uit het hoofd is de K53TA de beste aan de kant van AMD, maar ik weet niet precies wat er in dit specifieke model zit.

ALG:
Wie dacht dat pricewatch: Asus K53E-SX880V het goedkoopste model met een i7 is kan kortingsbonnen gaan zoeken. De inspirion 15R met de juiste combinatie bonnen kan je krijgen voor €620. Met i7 en GT525m 8)7
Zo, uiteindelijk toch maar het budget een klein beetje verhoogt, toch om zeker te zijn van een enigszins future-proof laptop. ( http://www.paradigit.nl/P...LX_RNG02_024/default.aspx )

Dat is hem geworden:

i5, gt540m, 6gb ddr3, 500 gb en usb 3.0.

Voor de 599,- zeker een redelijke laptop te noemen, weegt vergeleken met mijn 14 inch alienware vrij weinig, en modern warfare 2, anno 1404 etc draaien prima met alles op high/max.

Enige wat me eigenlijk opviel was dat de speakertjes vergeleken met de Alienware echt als een brak mobieltje klinken, maar goed, je kan niet alles hebben voor dat geld. Stevig voelt die wel aan. En qua specs gewoon zeer prima voor het geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even off topic, als ik een tik geef op de behuizing, of gewoon ga typen dan hoor ik een trillend geluid, alsof iets los zit. Is dit van het moederbord o.i.d.? Begint een beetje irritant te worden, soms heb ik het wel en soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brommende HDD? Of resoneert er iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen HDD in iedergeval, ik denk dat er iets mis is met de behuizing. Ik zal het eventjes opnemen/uploaden.

edit: Nu is het weer voor 90% weg als ik mijn notebook een beetje verschuif, echt raar.

[ Voor 54% gewijzigd door iPodKiller op 16-01-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fan misschien? Dan heb je volgens mij alle bewegende delen gehad...
De fan zit onder het toetsenbord las ik. Daar kan vrij gemakkelijk iets in komen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=69dtX_dXGmI]

Je hoort het niet echt duidelijk, maar op 0:26, hoor je het goed.

Ik denk dat de behuizing van onder los zit, want als ik zachtjes van boven naar beneden tik, dan voel ik dat de onderste stuk beweegt, weet niet of dat het geval is maar ik vind het vreemd. Is het normaal dat zo'n geluid?

[ Voor 15% gewijzigd door iPodKiller op 16-01-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Video is prive. Ik kan hem niet bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, vergeten, nu wel neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spijt me, maar ik hoor niets :z

Het filmpje doet het wel hoor.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja het is moeilijk uit te leggen, op 0:26 hoor je duidelijk dat iets los zit, ik weet echt niet wat dat is.

Na die tik hoor je nog 2 andere tikjes erna. Maar goed, hij doet het nog en dat is de belangrijkste, maar heb toch niets te vrezen, 24mnden garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caparone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-02 07:39
Ik ben ook op zoek naar een laptop. Ik ga hem puur gebruiken voor office taken en ik zou het ook handig vinden als ik er sporadisch basis Photoshop taken mee kan uitvoeren.

Mijn budget ligt rond de 450 euro. En ik heb liever een goedkoper exemplaar dan een duurdere.
Ik heb nu 2 opties staan:

1:Asus X54H-SX121V

CPU-type Intel Pentium Dual Core B950
Snelheid 2,1GHz
Moederbordchipset Intel Mobile HM65
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Prijs: 385

2: Asus K53E-SX879V

CPU-type Intel Core i5 2430M
Snelheid 2,4GHz
Moederbordchipset Intel Mobile HM65
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Prijs:485

Nu weet ik niet of ik op de Asus X54H-SX121V Photoshop en Indesign kan draaien?
Optie 2: de Asus K53E-SX879V; wat volgens mij op dit moment de beste laptop onder de 500 euro is.

Nu is mijn vraag of de goedkopere Asus aan mijn eisen voldoet? of dat ik beter voor de duurdere K53E-SX879V kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan je het beste de X53 nemen denk ik. Erg goedkoop, en bij basis photoshop taken ga ik er niet vanuit dat je een i5 nodig hebt, daar draai je doorgaans geen zware filters mee. Als je meer wilt uitgeven, investeer dan in een SSD vind ik.
Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste