• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:26

D4NG3R

kiwi

:)

Mag ik vragen welke, want als ik hier kijk:
http://www.dell.com/nl/p/xps-l502x/fs

Zit er geen enkele met een 1920x1080 scherm bij :S .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Met de sheet reken je uit wat de goedkoopste is, en vervolgens klik je op die blauwe n00.. code in de sheet.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik snap er nogsteeds niks van aangezien er geen enkele XPS15 voor 748 euro over de toonbank gaat :S .

Verwijderd

Dan moet je op die link van mij 4 posts terug klikken :P Dell maakt de boel vrij onduidelijk met allerlei kortingsacties..

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Allang gedaan. Er is geen XPS15 beschikbaar met een i7 en 1080p monitor voor < 800 euro.. Nee ik heb geen mastercard. Dus die kan ik heel snel wegstrepen van het lijstje met mogelijke kandidaten.

Trouwens:
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:47:
Een GT525m is trouwens exact dezelfde GPU als de GT540m en GT550m, al moet je bij die laatste een uitzondering maken als je het over de xps 17 hebt: die is namelijk weer hetzelfde als de GT555m die asus en clevo gebruiken.
Hier was ik al achter, maar hij is wel 15 - 25% trager als de GT555m* (en ~10% trager als de GT540m) en dat vind ik toch vrij veel.

*Op 1920x1080 dan. Lagere resoluties maakt het minder uit.

[ Voor 59% gewijzigd door D4NG3R op 09-12-2011 10:30 ]

Verwijderd

Maar de echter tweaker gaat hem toch overklokken, op die manier wordt het verschil tussen de GT525m en GT540m tot nul gereduceerd.

De GT555m is wel sneller ja, maar de notebooks die die kaart bevatten zij wat duurder (duh) en van mindere kwaliteit. (of van praktisch onbekende kwaliteit, zie de msi). Dat vind ik persoonlijk geen slim idee om aan te raden. Je krijgt minder accuduur, minder toetsenbord, bouwkwaliteit, een enorm veel minder scherm, en nog wat kleine dingen puur voor een iets betere grafische kaart.. Dat vind ik persoonlijk een slechte deal.

en ik zou je aanraden eens te kijken of je ouders misschien zo'n creditcard (hoeft niet perse een mastercard te zijn) hebben. Niet voor niets noem ik de xps 15 de beste laptop onder de 1500 euro, namelijk de prijs waarvoor je een W520 kan importeren :P

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

I see, de enige vraag die mij dan nog resteerd is eigelijk die refund voor het OS bij Dell.

Deze laptop is dus die jij bedoelt:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Kan ik hier nog een refund voor aanvragen?

Verwijderd

Nee, dat doet praktisch alleen asus.. Zoals je in de laatste paar pagina's van gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1359268 kunt lezen.

Bij dell is het helemaal lam. In de AV staat nog letterlijk dat het mogelijk is..

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ok ik zal even navragen bij mijn ouders, afaik heeft m'n pa wel een mastercard.

Maaruh: Stel die heeft hij niet, is er dan nog een andere laptop die je zou aanraden voor <800 euro?

Eisen blijven eigenlijk hetzelfde, SB i7 met minimaal 4GB RAM, een 1920x1080 scherm en een redelijke GPU (GT525m of beter). 15.6" in grote.

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-11 14:41
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 22:30:
Zonder enige twijfel de xps 15. Met behulp van de haalmeeruitjekaart actie (http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell) kan je hem krijgen voor €509 met i5. Accuduur is 4.5u als je redelijk doorsurft, http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/5.
Na veel wikken en wegen ga ik waarschijnlijk vandaag deze XPS 15 bestellen bij Dell:
  • PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i5-2430M Processor 2,40 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,00 GHz bewerken
  • LCD-SCHERM 40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p met 2.0 Mega Pixel Integrated Camera bewerken
  • GEHEUGEN 4.096 MB (2 x 2 GB) 1.333 MHz Dual Channel DDR3 bewerken
  • OPTISCH(E) STATION(S) 8x optisch dvd+/-rw-station bewerken
  • HARDE SCHIJF 500 GB Seriële ATA-harde schijf (7.200 rpm) bewerken
  • GRAFISCHE KAART 1 GB NVIDIA® GeForce® GT 525M grafische kaart bewerken
  • HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion batterij (56 Wh) bewerken
Nu heb ik toch nog een drietal vragen voordat ik de bestelling doorvoer, omdat ik toch wel een leek ben op het gebied van laptops. In de review van AnandTech hebben ze de i7 XPS 15 gebruikt om te testen. Ik neem aan dat het op het gebied van accuduur vrijwel geen verschil zal maken met de i5 2430m?

Tevens heb ik toch gekozen voor het 1080p scherm, omdat het fijner is om naar te kijken en het open hebben van meerdere programma's naast elkaar praktischer is. Nu neem ik aan dat het 1080p scherm de accuduur niet ten goede komt, maar hoe verhoudt zich dit tot het standaard 1366x768 scherm?

Kijkend naar de benchies die in de review staan van AnandTech, dan kan ik wel redelijke fps(~30) verwachten op medium settings in de wat simpelere games op 1080p toch? Denk aan Starcraft 2 op low/medium, League of Legends, etc.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De i7 eist (Waarschijnlijk) meer van de accu, dus met die i5 zou je langer door moeten kunnen gaan (Al zal dit niet super veel langer zijn. Minuut of 30)

Edit: Leeeuk.. Zoals ik al aangaf is die mastercard cashback zut geen optie.

Andere laptop dus sub 800 euro.

[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 09-12-2011 17:50 ]

Verwijderd

Arachnan schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:13:
Nu heb ik toch nog een drietal vragen voordat ik de bestelling doorvoer, omdat ik toch wel een leek ben op het gebied van laptops. In de review van AnandTech hebben ze de i7 XPS 15 gebruikt om te testen. Ik neem aan dat het op het gebied van accuduur vrijwel geen verschil zal maken met de i5 2430m?
Hoogstens een positieve invloed. Ik gok een minuut of 10
Tevens heb ik toch gekozen voor het 1080p scherm, omdat het fijner is om naar te kijken en het open hebben van meerdere programma's naast elkaar praktischer is. Nu neem ik aan dat het 1080p scherm de accuduur niet ten goede komt, maar hoe verhoudt zich dit tot het standaard 1366x768 scherm?
De resolutie maakt niet veel uit, het scherm wel, 9w vs 6w op volle helderheid volgens het spec sheet. Hoeveel verschil dat maakt in het echt? Ik heb geen idee, maar dat lijkt mij een bar slechte reden om af te zien van het 1080p scherm..
Kijkend naar de benchies die in de review staan van AnandTech, dan kan ik wel redelijke fps(~30) verwachten op medium settings in de wat simpelere games op 1080p toch? Denk aan Starcraft 2 op low/medium, League of Legends, etc.
Ik speel starcraft op low @ 1080p met mijn HD4570m. Met een overgeclockte GT525/540m moet je toch wel minimaal op medium kunnen spelen, misschien op high.
D4NG3R schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:38:
Ok ik zal even navragen bij mijn ouders, afaik heeft m'n pa wel een mastercard.

Maaruh: Stel die heeft hij niet, is er dan nog een andere laptop die je zou aanraden voor <800 euro?

Eisen blijven eigenlijk hetzelfde, SB i7 met minimaal 4GB RAM, een 1920x1080 scherm en een redelijke GPU (GT525m of beter). 15.6" in grote.
Dan wordt het een stuk lastiger. De xps kost zonder de cashback € 836.

De pricewatch: http://tweakers.net/price...a1RAyKOo8Dp6TijJWsxLGEMIH Die bevatten (muv de msi) allemaal een B156HW01 v5 (de msi in die link), zo ongeveer het slechtste 1080p scherm wat je kan krijgen.. daar hoef je dus niet op te letten.

De N53 heeft bovendien een accuduur rond de 3.5u, de medion hetzelfde zie ik..
Het uiterlijk staat mij niet aan, maar sub-800 zou ik zeker de pricewatch: Medion Erazer X6815 (30012691) aanraden, al is die €805..

Ik vind geen van de 2 laptops in mijn pricewatch filter een goede keus.. De N53 heeft de gebruikelijke minpunten (scherm, toetsenbord, accuduur, enorm groot voor een 15.6"-er). En het touchpad van de medion is brak, hij throttlet als een gek tijdens games, en het toetsenbord is wederom brak als je die review leest.

Ik begin hier misschien te klinken als een of andere dell-verkoper.. Maar die paar tientjes extra voor de xps 15, dat vind ik een bijzonder goede deal in vergelijking met de rest van het spul op de markt.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik heb nog even verder gekeken, en ik kom bij verschillende reviews uit dat de laptop wat zwaar is voor studenten etc. (3KG en dan moet de adapter, andere zut en schoolboek(en) ook nog mee..) en dat hij vrij luidruchtig word onder load (let alone als ik die GT525M overklok tot een GT540M :X ). Ook is het een glanzen scherm wat dus niet prettig gaat worden onder TL verlichting @ school (Gok ik zo..)

Heb je hier nog meningen over Darkstone?

Verwijderd

De N53 is zwaarder en breder en dieper, en even hoog, en de accuduur is minder. Dus ik snap niet echt wat het punt is altijd.. Zelf heb ik ook liever een glansscherm, maar dat moet je uiteraard zefl weten (subtiele hint: als je een mat scherm een eis maakt wordt de keuze ongeveer nul).

En het klopt dat hij redelijk zwaar is. Maar je hebt niet echt een keus als je meer wilt dan 768p. Alle notebooks met een 1080p scherm zijn zwaar, of hebben een slechte accuduur, of beiden. Dan ben je redelijk verplicht om een notebook te kopen met 768p scherm, en dat is ook weer niet slim..

De medion en msi zullen wel lichter zijn, maar ik heb nu geen tijd om daar naar te kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 10:20 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het is voor mij niet zo heel problematisch, het is alleen dat ik geen idee heb hoe zo'n reflecterend scherm is onder TL verlichting. En het gewicht vind ik ook niet zo heel hoog lijken, maar ik heb er geen ervaring mee :P (Behalve af en toe een heel licht 11" netbookje heb ik nooit echt een laptop meegenomen) .

Het enige wat ik mij dan afvraag is het geluid wat de laptop maakt. Word dit echt problematisch hoog of valt dit mee? (Onder load mag hij wel geluid maken ofc, tijdens een spel heb ik toch een headset op of het volume hoog staan, maar in idle wil ik hem niet op een storend niveau kunnen horen. Zeker in een klaslokaal lijkt het mij heel storend als hij erg goed hoorbaar is).

Edit: En nee, 1366x768 is voor mij ook niet echt een optie. Ten 1e vind ik deze resolutie veel te laag en ten 2e ben ik niet anders meer gewend als resoluties boven de 1600x1200 (Zelf gebruik ik 1920x1080 + 1280x1024 op mijn desktop)

Hoe doet bijv de pricewatch: Asus N53SV-S1827V het VS die Dell? Hij kost hetzelfde als de Dell (kan geen cashback korting krijgen dus). (En is de meerprijs van 50 euro het waard bovenop een pricewatch: Asus N53SV-S1766V?)

Ik vind de Asus een stuk mooier, en qua specs is hij iets beter (GT540m vs GT525m. Al zijn het dezelfde GPU's zo hoef ik teminste niet meer te OC'en wat ik op een laptop sowieso liever niet doe :P). Daarnaast heeft deze ook nog eens een full numpad op het toetsenbord zitten wat ook erg welkom is.

Edit: + bij asus kan ik volgens jouw zo een refund aanvragen voor m'n OS wat ook weer 50+ euro zou moeten besparen..

Bij Dell trouwens:
Software

Dell is niet de rechthebbende op de intellectuele eigendomsrechten ten aanzien van de door haar geleverde Software. Deze berusten bij een derde en meestal is toestemming van deze derde nodig voor het gebruik daarvan.

Dell heeft geen invloed of controle over de inhoud en toepasselijkheid van voorwaarden van derden. Indien u de voorwaarden voor het gebruik van de Software weigert te aanvaarden en als u een consument bent, accepteert Dell gedurende 7 werkdagen na de datum van aflevering van de Software retournering daarvan en zal Dell de daarvoor door u betaalde prijs terugbetalen. Deze mogelijkheid bestaat alleen dan indien het gaat om Software in een computer of indien de Software als een apart product is geleverd. Ontbinding is uitsluitend mogelijk voor Software waarvan de zegel niet is verbroken. Indien de Software geen apart product is, maar in de hardware is geïntegreerd en u een consument bent, kunt u gebruik maken van de bedenktijd van 7 werkdagen om de in de hardware geëntegreerde Software te retourneren.
Bron http://www1.euro.dell.com...nl&s=gen&~lt=popup#refund

Keuze gemaakt, ik heb de XPS15 gezien IRL. (Zelfde model, maar een iets tragere CPU)
Ding is oerlelijk en gewoonweg veel te zwaar voor een student. De bovenstaande Asus is bijna een halve kilo lichter wat een behoorlijk verschil maakt als je hem constant meesleept.

[ Voor 106% gewijzigd door D4NG3R op 13-12-2011 11:18 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wat een edit had moeten zijn werd een nieuwe post :F . Zie hierboven.

[ Voor 84% gewijzigd door D4NG3R op 13-12-2011 11:18 ]

Verwijderd

D4NG3R schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:59:
Hoe doet bijv de pricewatch: Asus N53SV-S1827V het VS die Dell? Hij kost hetzelfde als de Dell (kan geen cashback korting krijgen dus). (En is de meerprijs van 50 euro het waard bovenop een pricewatch: Asus N53SV-S1766V?)
Zwaarder, breder, dieper, even hoog, mindere accuduur, rukscherm en slecht toetsenbord. Dat is het ongeveer..
Edit: + bij asus kan ik volgens jouw zo een refund aanvragen voor m'n OS wat ook weer 50+ euro zou moeten besparen..

Bij Dell trouwens:

[...]

Bron http://www1.euro.dell.com...nl&s=gen&~lt=popup#refund
Dat heb ik al gezegd: daar doen ze niet aan bij dell.
Keuze gemaakt, ik heb de XPS15 gezien IRL. (Zelfde model, maar een iets tragere CPU)
Ding is oerlelijk en gewoonweg veel te zwaar voor een student. De bovenstaande Asus is bijna een halve kilo lichter wat een behoorlijk verschil maakt als je hem constant meesleept.
De N53 is zwaarder! zo'n 100 gram.

En die fan van de xps 15. Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken. 95% heeft er geen problemen mee, maar er zijn ook mensen die beweren dat hij erg storend is. Bij de N53 komt dat minder vaak voor, Zeg maar, nooit.
Mocht ik echter nu een laptop moeten kopen, dan zou ik mij geen zorgen maken over de fan. Dat zegt genoeg denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 11:23 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

N53SV is volgens reviews en de Asus site 2.7~2.8KG, de dell 3.1KG?

Mooier uiterlijk, numpad, zo goed als dezelfde spec's. Maar wel 100 euro goedkoper.. (Als ik die OS refund er nog bij aanvraag)

het toetsenbord (Wat meeveert) had ik al gezien ja, dit is wat minder maar er valt mee te leven (Huidige laptop doet hetzelfde dus :P)

Enneh, hoezo rukscherm? Als het contrast en de helderheid wat minder zijn is voor mij echt geen probleem..

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 13-12-2011 11:27 ]

Verwijderd

Uit het hoofd is de dell 2.83Kg, de asus 2.93Kg met 48wh accu. Zie notebookcheck. De fabrikant geeft nooit fatsoenlijke specs op..

Met rukscherm bedoel ik dat de kleurkwaliteiten mijlenver onder het niveau van de xps 15 liggen:
700:1 vs <200:1 contract
300cd/m vs 220cd/m
95% NTSC vs 60% NTCS

Het scherm is waarschijnlijk net zo goed als diegene waar jij nu naar kijkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 11:32 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Neuh huidige scherm is wat beter als die van de dell :+ .
http://h18000.www1.hp.com...ecs/12377_na/12377_na.PDF

Maargoed, de dell is en blijft oerlelijk en is gigantisch lomp. (doordat hij niet zo strak is als andere laptops..) Zijn er echt geen eventueel andere opties?

Edit: De asus is amper 1cm groter aan alle kanten
code:
1
2
3
Width: 15"
Height: 1.3" ~ 1.5" 
Depth: 10.4"

code:
1
2
3
Width: 15.6" (+1.5cm)
Height: 1.2" ~ 1.6" (-0.25cm tot + 0.25cm)
Depth: 10.6" (+0.5cm)

Geen noemenswaardig verschil

[ Voor 71% gewijzigd door D4NG3R op 13-12-2011 11:55 ]

Verwijderd

Niet dat ik weet. De N55 is buiten het budget en imo nog steeds minder dan de xps (bovendien vind ik hem persoonlijk oerlelijk, dat beloof wat als je de xps 15 al lelijk vind :P).. Msi heb ik geen idee van of het wat is.

Je zou nog kunnen kijken naar bto, al ben ik daar geen fan van. Volgens mij zit je daar ook pratisch per direct buiten het budget, maar het is al even geleden. De accuduur is iig nog minder dan de N53.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

(Ik vind de N55 trouwens mooier als de N53 en de XPS. Ik houd van strakke laptops. Al ben ik niet weg van dat glimmende, aangezien dat gewoon een trekpleister is voor vingerafdrukken)

Kan ik bij asus _gegarandeerd_ die refund krijgen voor het OS? Want dan valt de N55 namelijk wel binnen mijn budget (zo rond de €825)

De N55 heeft slechts 2 SODIMM sloten en kan max 8GB aan. Dit is mij toch wat te weinig.. De N53 (Het model waar ik naar kijk dan) heeft 4 sloten en kan max 16GB aan.

Keuzes keuzes keuzes.. Het probleem is dat ik nog maar 2 dagen heb om die XPS15 voor een gunstige prijs te kopen. En dat dat mij eigelijk gewoon te kort aan is.. Ik heb _altijd_ spijt gehad van gehaaste aankopen, en dan praat ik nog over sub-200 euro bedragen. Let alone als dat gebeurt bij een laptop van 835 euro..

Veel liever wacht ik tot begin januari. Om te zien wat er met de prijzen gebeurt rond kerst, veel aanbiedingen van (web)shops en fabrikanten rond die tijd.

Aargh.. De XPS15 is geweldig qua specs. Maar is gewoonweg veel te lomp en luid voor wat ik prettig vind. De N53 heeft echter weer een slechter tobo en scherm.. Echter kan ik hem wel voor 100+ euro minder krijgen als die XPS15 mocht ik die refund kunnen krijgen (40 euro minder sowieso + die refund welke -als ik online lees- meestal zo rond de 60 a 70 euro ligt)

Edit: Mag ik trouwens vragen hoe je precies de batterijduur berekend? De XPS15 heeft een batterij van 2.6Ah/??Wh, de Asus waar ik naar kijk 5.5Ah/56Wh

[ Voor 80% gewijzigd door D4NG3R op 13-12-2011 12:44 ]

Verwijderd

De dell-aanbiedingen duren vaak maanden. Dat is absoluut geen reden om hem snel te kopen.

en nu zeg je weer dat de xps lomp is, terwijl de N53 nog een stap erger is :P De grotere lompheid zit hem puur in de looks.

Overigens heeft de N53 met i5 2 DIMM sloten, alleen de i7 versie heeft er 4. Dan weet je dat alvast.

Accuduur, daar heb ik verschillende bronnen voor. Ik neem op dit moment aan:

BTO 15CL35: 3 a 3.5 uur met 9-cel. Saillant detail is dat deze de grootste accu heeft van deze collectie.
N53: 3 tot 3.5 uur. Afhankelijk van de accu. Ik geloof overigens dat zo goed als alle N53's op dit moment komen met de grotere accu;
N55: zo'n 4 uur, weinig cijfers beschikbaar
xps 15: 4.5 uur
hp dv6: geen idee, maar iig meer dan de xps.

de absolute tijden moet je niet veel waarde aan hechten, het gaat om de verhoudingen, de tijden zijn ongeveer wat ej haalt als je redelijk intensief gaat surfen op 100cd/m, dat is de anandtech standaardtest.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Correct, maar de huidige aanbiedingen op de XPS15 die jij aanraad is tot woensdag geldig :')

- 6GB RAM ipv 4GB
- HDD van 750GB IPV 320GB < Als deze actie echt verloopt is deze laptop 100% uitgesloten. Minimum HDD grote die ik gewoonweg nodig ga hebben is 500GB.
- Ruime korting van 400 euro

Maargoed ik vraag mij wel af hoeveel waarde ik moet hechten aan de batterijduur. In principe hangt hij op school altijd aan de adapter (En thuis ook), dat ene uurtje uitgezonderd maakt vrij weinig verschil op accus die het 3+ uur uithouden.

Voordelen/nadelen van beide laptops:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
+ Koeler
+ Stiller
+ 40 tot 100 euro goedkoper
+ Numpad aanwezig
+ Mooier (VEEL mooier)
+ aansluitingen zitten voor mij prettiger op de laptop, maar dit is niet echt iets wat ik belangrijk vind.

- (ruim) slechtere monitor
- somewhat brak toetsenbord dat meeveert als je een toets indrukt
- Slechtere accu (Nogmaals: Hoe problematisch word dit voor mijzelf. Ik denk eigelijk niet)
- Iets groter

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
+ Steviger
+ Betere monitor
+ Betere accu
+ Beter toetsenbord

- Iets minder prettige plaatsing van aansluitingen als headset e.d (geen punt waar ik echt heel erg belang aan stel though)
- Geen Numpad (iets wat ik toch vrij intensief gebruik. En een USB numpad is niet echt een optie)
- lelijk, en hierdoor nogal lomp qua uiterlijk
- 40 tot 100 euro duurder
- Lawaaiig
- Warmer

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 13-12-2011 13:36 ]

Verwijderd

De aanbieding is tot woensdag geldig ja. Tien virtuele euro's dat de aanbieding donderdag in dezelfde vorm terugkeert.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je had het een paar posts terug over BTO.

Valt volgensmij nog goed te doen?

http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=541

i7-2670QM 2.2Ghz
GT555M met 2GB VRAM
8GB RAM

~800 euro.

Edit: En is zo te lezen al direct zonder OS :) .

Dus:
http://www.alternate.nl/h...GT555_Performance/591820/

Qua specs kan geen andere laptop van die prijsklasse er tegen op.. Maar is hij verder wel goed?

Accuduur is dan weer niet geweldig, 2.5 tot 3u liggend aan hoe je de monitor hebt ingesteld als je werkt op de IGP. Maargoed, een adapter verhelpt dit probleem 8)7.

Edit2: En er zijn ook direct caddies voor een 2e HDD (SSD dus :+ ) beschikbaar:
http://www.notebooktotaal...523d910891f9cc08cbc59d084

Edit3: En hij is lichter als de asus en dell 8)7 .

[ Voor 77% gewijzigd door D4NG3R op 13-12-2011 13:51 ]

Verwijderd

D4NG3R schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:41:
Qua specs kan geen andere laptop van die prijsklasse er tegen op.. Maar is hij verder wel goed?
Uit het hoofd is hij op notebooktotaal.nl goedkoper. Niet bij alternate kopen, de service aldaar stinkt.

Qua specs is hij goed ja. Maar ik kan dus geen enkele review vinden. Los van het feit dat hij er goedkoop uitziet (vooral het toetsenbord) geeft het mij ook niet veel hoop dat het aantal reviews op 0 schijnt te liggen.
Accuduur is dan weer niet geweldig, 2.5 tot 3u liggend aan hoe je de monitor hebt ingesteld als je werkt op de IGP. Maargoed, een adapter verhelpt dit probleem 8)7.
IIRC heeft de 15P.. geen optimus, dus je kan niet werken op de IGP. Ik weet niet meer zeker waar ik dat vandaan heb overigens...
Edit3: En hij is lichter als de asus en dell 8)7 .
Klopt. Die 2 zijn dan ook redelijk zwaar. Niet dat je keuze hebt, maar je moet moeite doen om een zwaarder notebook dan de N53 te vinden in deze performanceklasse.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het toetsenbord ziet er IIG minder ruk uit als die van de asus aangezien deze meer "losse" knoppen heeft (Ben de naam ervoor even kwijt). De body gaat er zeg maar tussendoor.

En notebooktotaal had ik ook al gevonden ja, tientje goedkoper. Met een beetje betere koelpasta nogsteeds 5 euro goedkoper.

http://www.notebooktotaal...k-white-scherm-p-310.html
Een FULL-HD scherm met 1920x1080 resolutie gekoppeld aan een supersnelle NVIDIA GT555M met 2GB eigen geheugen in combinatie met NVIDIA Optimus Technologie, zorgen voor een interessante combinatie van snelheid en draagbaarheid. Wanneer u behoefte heeft aan de snelle NVIDIA GT555 Videokaart dan is deze geactiveerd bij b.v. het spelen van spelletjes (3D), videobewerking en of andere zware grafische toepassingen. Heeft u de behoefte aan een lange batterij-duur dan kunt u er voor kiezen om de Intel videokaart te gebruiken, hiermee kan de batterij-duur bijna verdubbelen.
Er word wel op geadverteerd IIG :P .

Maargoed, het lijkt een mooie laptop waarbij je betaald voor wat je krijgt (hoge specs, wat mindere constructie en een gewoonweg slechte accu).

Nu nog de vraag of hij interessant genoeg is VS de XPS15 en N53SV...
Geachte heer te Lintelo,

Bedankt voor uw email.

Het is inderdaad mogelijk om een refund te krijgen voor de Windows licentie.
Let er wel op dat deze refund binnen een bepaalde periode afgerond moet zijn.
De aanvraag dient u namelijk binnen 2 weken na aankoop bij ons in te dienen.

Om de refund in behandeling te kunnen nemen en u de benodigde formulieren toe te kunnen sturen zijn wij een kopie van uw aankoopsbewijs nodig.
Zou u ons dus zo spoedig mogelijk een kopie van uw aankoopsbewijs kunnen sturen.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Vriendelijke groet,

Asus TSD.
Pierre Kotlarski
_/-\o_
Maakt de keuze alleen maar moeilijker :9 .

Edit: De enige vraag die voor mij nog rest is of het bij die BTO laptop gaat om een 'echte' GT555M of een GT550M..

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 13-12-2011 15:26 ]

Verwijderd

GT555m met 144 shaders en 128bit geheugenbus.. Ik weet niet of je dat onder een echte wilt rekenen. De dell variantie heeft 192 bits.
Overigens gebruikt asus ook deze variant, en medion ook. Slaat nergens op maar goed..

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Oftewel: Het verschil is voor mij onmerkbaar omdat die duurdere Dell variatie alleen bij laptops voorkomt (ver) buiten mijn budget.

Achja. Zoals ik al aangaf word mijn keuze steeds lastiger..

Asus: ~735 euro na refund (Geen OS dus)
+ Goedkoopst. (ruimschoots)
+ 4 SODIMM aansluitingen IPV 2 (16GB vs 8GB max)
- i7 @ 2Ghz VS 2.2Ghz, al lijkt mij het verschil verwaarloosbaar in VM's en games.
- Wat goedkoop qua body/accu

BTO: ~800 euro (geen OS)
+ Beste specs
+ Gunstig geprijsd
+ Lichts van alle 3
= Mooier als de dell, lelijker als de asus.
- Brakke accu
- Waarschijnlijk qua body nog goedkoper als de asus, al lijkt het toetsenbord beter.

Dell: ~835 euro (Win7 home premium)
+ Beste kwaliteit laptop in het algemeen (inclusief accu)
- GT525M (Is over te klokken weet ik, maar doe ik liever niet. Zeker gezien het 'warmteprobleem' wat sommigen hebben)
- Duurste
- Lelijkste en lompste qua uiterlijk (Al is de asus dus blijkbaar lomper :') )

[ Voor 70% gewijzigd door D4NG3R op 13-12-2011 15:56 ]

Verwijderd

Jouw view is overigens duidelijk anders dan die van mij. Mijn lijstje zou zijn:

voordelen van de xps:
+ überscherm
+ accuduur
+ bouwkwaliteit
+ speakers
+ displayport in plaats van die vga-rotzooi...
+ het goedkoopste
+ 7200rpm. Klein punt, maar toch.

Voordelen van de N53:
Ik kan serieus niets bedenken behalve de 2 jaar garantie en 4 dimm slots..

Natuurlijk is het verschil voor jou €100 en dat is aardig wat.. Voor zo'n prijsverschil zijn ze eigenlijk allebei goede keuzes. Maar daar was je al achter.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:11
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:25:
[...]
Niet bij alternate kopen, de service aldaar stinkt.
Die service daar stinkt heeeeel hard. Niet 1, maar wel 10 keer mee op me bek gegaan.

Ik zou tussen de asus en de dell kiezen. Die kloon laptops vind ik nooit zo. Ik heb nu voor mijn vrouw een xps 15 besteld. Ik had vorige week een xps 17 in mijn handen, en 3 dingen vielen mijn positief op:

- Speakers/geluid veeeel beter dan mijn Asus (U30JC)
- Beeldscherm veeeeel beter dan mijn Asus
- Accu duur

Heb je al in dit topic gekeken: Dell Waardebonnen Topic

En heb je evt de mogelijkheid om met een Mastercard te betalen? Krijg je nog extra geld terug.

En hoe zit het met garantie? Bij die Asus heb je 2 jaar, die BTO 1 jaar gok ik, en die dell ook?

[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 15-12-2011 19:03 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Dat heeft hij niet. Anders had ik al lang de discussie afgekapt met de woorden dat het geen zin meer heeft om verder te praten: met de mastercard actie is het gewoon een no brainer.

Helaas vinden mensen nog steeds dat ik alleen dells aanraad omdat ik er aandelen heb ofzo.. Als jullie dit lezen: ga vooral je gang en zoek een betere ;)
mhr-zip schreef op donderdag 15 december 2011 @ 18:59:
En hoe zit het met garantie? Bij die Asus heb je 2 jaar, die BTO 1 jaar gok ik, en die dell ook?
dell 1 jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 19:24 ]

• mhr-zip
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:06:
Dat heeft hij niet. Anders had ik al lang de discussie afgekapt met de woorden dat het geen zin meer heeft om verder te praten: met de mastercard actie is het gewoon een no brainer.

Helaas vinden mensen nog steeds dat ik alleen dells aanraad omdat ik er aandelen heb ofzo.. Als jullie dit lezen: ga vooral je gang en zoek een betere ;)
Ik heb ook iemand anders zijn creditcard er voor gebruikt.

Over dell fan zijn. Ik ben altijd Asus fan, maar ik vind het beeldscherm van mijn U30JC zo ontzettend ruk. En die van de dell was zoveel beter (en het geluid ook). Dat ik verder niks meer uitgezocht heb, en hem blind besteld heb.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Economische levensduur. Bij een laptop van 800+ euro mag je dus uitgaan van zeker een jaar of 3.

Edit: Al is recht hebben en recht krijgen een wereld van verschil :+ .

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 15-12-2011 19:53 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
Voor dochter 2 ook op zoek naar laptop. Uiterste prijs 450.

Moet wat kunnen gamen en geschikt zijn voor studie.
Gamen is sims 3 alles.
Verder natuurlijk alle jonge meiden gedoe ; FB en dat soort zut.

Kwam op deze, kan ik beter bang voor bucks krijgen ?

Packard Bell Easynote LK11-BZ-120NL
Linkje

Verwijderd

Voor €450 moet je niet iets kopen met een E-450.. Dat is een processor bedoeld voor in netbooks, ik snap echt niet dat fabrikanten die troep in 15" spul stoppen. Troep is natuurlijk relatief, maar dit is echt geen goede keus: zelfs pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ38NMH) is beter voor €80 minder.

• maartend
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 18:49:
Voor €450 moet je niet iets kopen met een E-450.. Dat is een processor bedoeld voor in netbooks, ik snap echt niet dat fabrikanten die troep in 15" spul stoppen. Troep is natuurlijk relatief, maar dit is echt geen goede keus: zelfs pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ38NMH) is beter voor €80 minder.
Had ik zien staan, maar wat mij in die PB beviel was die gfx card. Ik dacht dat die dedicated was en niet shaerd en iets onboard-achtigs.

Ik had voor mijn eerste dochter dit gevonden ; Acer Aspire 5552G-N834G64MN

En dat zoek ik nog steeds en ik dacht dus dat die PB er aan voldeed. Van die processoren heb ik minder kaas gegeten. En dan is het ook nog eens een 17" dacht ik. Dus nog slechter volgens jou.

Verwijderd

De grafische kaart zit gewoon on-chip.
Je kan hoogstens een GT520m of HD 6470m krijgen, maar die zijn echt niet veel sneller dan de intel 3000 chip die je in de recente intel processoren aantreft.

En als je toch al €450 gaat uitgeven aan iets wat nauwelijks sneller is dan die lenovo. Pak dan de xps 15 voor €509 met diverse acties. De GT525m daar in is letterlijk 2x zo snel (ietsje sneller dan de HD5650), bouwkwaliteit is ook een stuk beter dan de rest in dit segment.

• TouchHD
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-01 14:02
Ik heb een XPS 17 en ben er erg over te spreken. Ik vond de looks vooraf ook één van de minpunten, maar toen ik hem thuis kreeg vond ik hem eigenlijk wel mooi (al wordt het geen Apple). Goed gebouwd en alles mooi afgewerkt met echt aluminium.

Vergeet trouwens het geluid niet als extra mee te nemen, dit is namelijk zeer goed! Niet vergelijkbaar met andere laptops. En het beeldscherm is een zeer belangrijk voordeel m.i.

• maartend
Probleem is, 450 had ik echt in mijn hoofd als uiterste prijs.

Maar mischien moet ik dat heroverwegen en voor die 15 gaan. Dan kom ik wel even terug hoe en waar ik hem voor dat geld vind.
maartend schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 18:31:
Voor dochter 2 ook op zoek naar laptop. Uiterste prijs 450.

Moet wat kunnen gamen en geschikt zijn voor studie.
Gamen is sims 3 alles.
Sims 3 op intel HD graphics:

Maar zoals Darkstone al zegt, koop een XPS 15 van rond de 500 euro. Die ene 50 euro meer maakt zoveel verschil..

En als je toch niet over de 450 wilt gaan, dan zou ik deze nemen :

pricewatch: Lenovo Essential B560 (M489MMH)

Review ervan :

http://www.notebookcheck....560-Notebook.45337.0.html

---------
Pro

+ Office performance
+ Quiet & cool
+ Low power consumption
+ Feasible battery life
+ Resistant case
+ Fingerprint reader & eSATA
+ Number pad
+ Good key drop and pressure point
+ Good touchpad haptics

Contra

- TFT not AR treated
- Low contrasts
- Narrow viewing angles
- Touchpad keys
- Fan pulsates slightly
- Number pad's layout
- Coiling key bed

Verwijderd

Dat moet je niet doen. De i3-370m is van de arrandale generatie, met intel 3000 GPU. Dat ding is wezenlijk trager dan de B940. en dat is juist wat hij ervan verwacht: een snelle GPU.

• maartend
Dochter komt zo thuis, ga eevn met haar praten.

Voordeel van die 525 is dat ik dan haar 17"monitor kan behouden om voor huiswerk in dual monitor systeem te gaan werken.

Verwijderd

Dat kan sowieso. Zelfs de slechtste GPU kan meerdere schermen aan.

Voor VGA heb je overigens een verloopje nodig. De xps 15 is een van de weinige laptops zonder VGA. Wat mij betreft een positief punt, maar ik weet niet of dat ook voor jou geldt.

• maartend
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:19:
Dat kan sowieso. Zelfs de slechtste GPU kan meerdere schermen aan.

Voor VGA heb je overigens een verloopje nodig. De xps 15 is een van de weinige laptops zonder VGA. Wat mij betreft een positief punt, maar ik weet niet of dat ook voor jou geldt.
Monitor heeft DVI.
En ik weet dat veel gpu's meerder schermen aankunnen, maar dan vind ik snel werken ook prettig. Ach, ik wacht even. heb me al ingelezen op dat dell systeem voor geld en korting, maar snap er de ballen van. Oftewel, ik PM je zo, want ik geloof niet dat je een zaak mag noemen. Ik vraag dan gewoon de link naar die 509 euro.

Ach, dat doe ik nu al.
Mag ik een link naar die 509 euro?

Oja, ik heb een CC, is wel van de ANWB, maar is een VISA.

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 16-12-2011 20:35 ]

Verwijderd

Een GPU is echt alleen interessant van games. Zelfs een 4 jaar oud ding kan probleemloos 2 schermen aansturen.

En je mag hier gewoon een shop noemen hoor. Ik zie niet waarom dat een probleem is..tenzij je probeert verklapte reclame te maken ;)

Die 509 krijg ej met http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 in combinatie met kortingsbon http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561 en kortingsactie http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell.

De kortingsbon loopt nog minimaal een maand.. Niet op de geldig-tot datum letten op de dell site. De mastercard actie verloopt echter wel eind deze maand. Misschien komt hij terug, misschien niet. Misschien is [Ervaringen] Haalmeeruitjecard.nl ook interessant.

Via http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 heb je hem voor € 473. Maar ik vind die paar euro voor een i5 het wel waard.
maartend schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:31:
Oja, ik heb een CC, is wel van de ANWB, maar is een VISA.
Ik weet niet of dat ook werkt.. Als dat niet kan is de vvolgende goedkoopste optie een stuk verder uit het budget, richting de €550 uit het hoofd. Neem een kijkje in de pricewatch.

• maartend
Nou, werkt dus niet met VISA, maar gelukkig heeft schoonpa een Mastercard. Morgen dus even bestellen.

En is momenteel met 500GB ipv 320 en geen verzendkosten. Is ook leuk.

Bedankt voor de hulp.

Verwijderd

maartend schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:41:
En is momenteel met 500GB ipv 320 en geen verzendkosten. Is ook leuk.
dat hebben ze elke week :P De sheet kijkt per config of er gratis verzendkosten zijn, en rekent die er zonodig bij.

• attimos
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12-2014
Ik ben dus ook op zoek naar een basisnotebook rond de 500-600 €

Ik ben afkomstig uit België dus die MC actie van dell geldt hier niet vermoed ik?
Ben ik dan best af met een ASUS k53?

grtz

Verwijderd

3 posts terug staat er:
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:39:
Die 509 krijg ej met http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 in combinatie met kortingsbon http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561 en kortingsactie http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell.

De kortingsbon loopt nog minimaal een maand.. Niet op de geldig-tot datum letten op de dell site. De mastercard actie verloopt echter wel eind deze maand. Misschien komt hij terug, misschien niet. Misschien is [Ervaringen] Haalmeeruitjecard.nl ook interessant.

Via http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 heb je hem voor € 473. Maar ik vind die paar euro voor een i5 het wel waard.
Dat is de deal van dit moment.

• attimos
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 11:34:
3 posts terug staat er:

[...]

Dat is de deal van dit moment.
Ik weet niet of je post op mij slaat, maar ik ben afkomstig uit België dus die deal geldt niet voor mij eh.(helaas)

Verwijderd

Ah.. Dan moet ik beter lezen.

Ik weet zo niet wat er beschikbaar is in belgie. Een variant van de K53SV is waarschijnlijk de beste optie. Een van deze selectie: http://tweakers.net/price...1HYrxCXmZhPYXZi6ZpBf22bR8

Tenzij je niet wilt gamen, dan is de K53SC met tragere grafische kaart een betere optie.

• attimos
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:35:
Ah.. Dan moet ik beter lezen.

Ik weet zo niet wat er beschikbaar is in belgie. Een variant van de K53SV is waarschijnlijk de beste optie. Een van deze selectie: http://tweakers.net/price...1HYrxCXmZhPYXZi6ZpBf22bR8

Tenzij je niet wilt gamen, dan is de K53SC met tragere grafische kaart een betere optie.
Ok bedankt, ik ga voor de K53SC gaan denk ik, van games speel ik toch enkel dota en PES, dus die kaart is meer dan voldoende vermoed ik?
Hoe zit het met de batterij van dit model?

Verwijderd

Richting de 4 uur. Iets met een langere accuduur dan de K53* ga je niet vinden in dit segment als de xps 15 geen optie is.

• attimos
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:51:
Richting de 4 uur. Iets met een langere accuduur dan de K53* ga je niet vinden in dit segment als de xps 15 geen optie is.
Is de xps 14z een optie?

• maartend
Darkstone ; bedankt

XPS 15 voor dochter aangeschaft.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:02

The Legend

*Plop*

Ik ben een laptop aan het uitzoeken voor m'n schoonzus. Ze wil max. 500 euro uitgeven. Heb even gekeken naar XPS15, maar met de huidige acties valt die buiten het budget. Ze is niet veeleisend, standaard office gebruik en wat simpelen spelletjes. Heb nu een shortlist van Asus laptops:

pricewatch: Asus K53SC-SX218V
pricewatch: Asus X54HY-SX061V
pricewatch: Asus X54HY-SX032V

De grootste verschillen zijn Core i3 2330M vs Core i5 2430M en Radeon HD6470 GeForce GT520MX. i5 is sneller dan i3, maar veel verder kom ik niet :P Kan iemand wat zinnigs zeggen over het verschil, en of de prestatiewinst het geld waard is?

Ik ben toch malle pietje niet!

• maartend
The Legend schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:41:
Ik ben een laptop aan het uitzoeken voor m'n schoonzus. Ze wil max. 500 euro uitgeven. Heb even gekeken naar XPS15, maar met de huidige acties valt die buiten het budget.
Als je een mastercard heb zou hij op 509 moeten uitkomen. Valt er dan maar 10 euro buiten.
Mijn zusje besluit ook maar om een laptop te kopen, budget max. 400.

Toch maar deze thinkpad dan van de vorige posts?

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ38NMH)

edit: niet leverbaar -.-

[ Voor 5% gewijzigd door iPodKiller op 17-12-2011 14:54 ]

• The Legend

The Legend

*Plop*

maartend schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:45:
[...]

Als je een mastercard heb zou hij op 509 moeten uitkomen. Valt er dan maar 10 euro buiten.
Ik kom op 599 uit steeds?

Nieuwe shortlist:

pricewatch: Acer Aspire 5750G-2434G50MN i5 2430M + GT520M
pricewatch: Acer Aspire 5750G-2334G50MN i3 2330M + GT520M

pricewatch: Asus K53SC-SX218V i5 2430M + GT520MX
pricewatch: Asus X54HY-SX061V i3 2330M + HD6470

Keuzes.. :P

[edit]

Het duurde even voordat ik de Mastercard actie begreep icm de XPS15. Dat ding is dus bij Dell in de aanbieding voor 599 euro. Daar gaat 5% vanaf, dan kom je op 569 euro, en daarover krijg je dan 12,5% terug van Mastercard? Dan kom ik op ~497 euro, kan dat kloppen?

[ Voor 52% gewijzigd door The Legend op 17-12-2011 15:19 ]

• maartend
The Legend schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:56:
[...]

Nieuwe shortlist:

[edit]

Het duurde even voordat ik de Mastercard actie begreep icm de XPS15. Dat ding is dus bij Dell in de aanbieding voor 599 euro. Daar gaat 5% vanaf, dan kom je op 569 euro, en daarover krijg je dan 12,5% terug van Mastercard? Dan kom ik op ~497 euro, kan dat kloppen?
yeppa

Verwijderd

Buiten het budget. De inspirion 14z valt er wel in, maar ik heb geen idee of die een beetje goed is..
[...]
[edit]

Nee dat klopt niet. De mastercard cashback gaat over het bedrag ex. btw, waardoor je op het veelgenoemde bedrag van 509 uitkomt.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:00:
[...]

Buiten het budget. De inspirion 14z valt er wel in, maar ik heb geen idee of die een beetje goed is..
[...]

Nee dat klopt niet. De mastercard cashback gaat over het bedrag ex. btw, waardoor je op het veelgenoemde bedrag van 509 uitkomt.
Ok, dank. En de conclusie dat de XPS15 superieur is aan de laptops uit m'n shortlist klopt wel? :P

• maartend
The Legend schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:38:
[...]

Ok, dank. En de conclusie dat de XPS15 superieur is aan de laptops uit m'n shortlist klopt wel? :P
yeppa.

Verwijderd

Zeer superieur zelfs.
En hoe zit het met deze ?

http://www.bcc.nl/product/asus-x54hsx086v

400 euro met b950, 4gb en 500gb hdd. Lijkt me perfect voor mijn zusje.

Vind de modelserie er ook niet slecht uitzien.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 14:23
Onlangs voor m'n zusje een pricewatch: Asus K53E-SX879V gekocht, best strakke laptop voor het geld (ong. 480 euro), met een i5 en vrij goede accu. Deze versie (K53E) heeft geen dedicated videokaart, maar dit kost alleen maar extra stroom als je geen spelletjes draait. Verder is de hardeschijf aan de kleine kant met 320GB vergeleken met andere laptops, maar dit mag geen erg groot nadeel vormen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

iPodKiller schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:08:

[video]
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ38NMH) vind ik zelf beter. Maar dat uiterlijk he...
NoepZor schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:50:
Onlangs voor m'n zusje een pricewatch: Asus K53E-SX879V gekocht, best strakke laptop voor het geld (ong. 480 euro), met een i5 en vrij goede accu. Deze versie (K53E) heeft geen dedicated videokaart, maar dit kost alleen maar extra stroom als je geen spelletjes draait. Verder is de hardeschijf aan de kleine kant met 320GB vergeleken met andere laptops, maar dit mag geen erg groot nadeel vormen.
Tegenwoordig niet meer. De GPU wordt tegenwoordig uitgeschakeld zodat je op de zuinigere IGP draait.

Feit is natuurlijk wel dat dat af en toe voor wat problemen zorgt.. Voor een leek is dat niet ideaal.
Ik wou hem ook daarvoor als 1e keus, maar niet leverbaar...

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
Zojuist ook een Dell XPS gekocht, nog net op de valreep van de actie. De cc actie/korting gaf hij niet weer. Als ik het hier goed lees dan word dit achteraf verrekend?!?

In ieder geval heel erg bedankt. Zelf ben ik niet zo thuis in de laptops en door dit topic ben ik tot aankoop van de xps over gegaan :-).

• maartend
scorpio81 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:48:
Zojuist ook een Dell XPS gekocht, nog net op de valreep van de actie. De cc actie/korting gaf hij niet weer. Als ik het hier goed lees dan word dit achteraf verrekend?!?

In ieder geval heel erg bedankt. Zelf ben ik niet zo thuis in de laptops en door dit topic ben ik tot aankoop van de xps over gegaan :-).
Enkel al sje je kaat (Mastercard) via haalmeeruitjemastercard hebt geregistreerd en via daar hebt besteld.
Er zijn echt weinig modellen met een b940/50 te vinden voor rond de 400. Alle 15 inch notebooks zitten vol met die e serie troep van AMD.

Verwijderd

Dat vind ik ook. Waarom AMD het toelaat om die E-series in 15 inch modellen te bouwen....
Tja misschien goedkoop te produceren. Ze zullen zeker krachtig zijn voor een netbook, maar ik vind toch dat de A4 cpu's van AMD standaard in de 15 inch notebooks moeten zitten voor 400,-.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:12

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

iPodKiller schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:08:

[video]
Ik ga deze ook halen voor mn ouders, prima laptop voor t geld volgens mij. Mooi dat ik m bij de bcc ook in de winkel kan halen, t is een nogal lastminute kerstkadotje :*)
Ik ga nog wachten. Even nog 1 weekje of zo totdat de last-minute kerstaanbiedingen komen.

Als er echt echt niks anders is, dan pak ik gewoon die X54, simpel zat ;)

Sowieso, voor 399,- zit je zeker niet verkeerd met wat je ervoor krijgt.

Verwijderd

Hallo allemaal!

Momenteel ook bezig met het oriënteren op het kopen van een laptop. Mijn budget zit rond de 400 euro en qua eisen zit ik niet al te hoog. Wat voor mij belangrijk is, is dat ik wel een hdmi ingang op mijn laptop heb voor het afspelen op mijn t.v en wat '''lichte'' spellen zonder probleem behoor te kunnen spelen (speel zelf vooral league of legends).

De aanbieding bij bcc heeft ook mijn aandacht gekregen maar ik zag op deze site ook nog een laptop staan, namelijk de msi cr650

http://www.redcoon.nl/B34...650-207NL_Laptops#databox

Ik vroeg me af hoe deze in vergelijking staat met degene van bcc

De 50 euro extra voor de bcc is voor mij geen grote issue aangezien ik voor de andere nog verzendkosten moet betalen en niet gelijk zou kunnen ophalen ;).
Ik zou de asus X54 kiezen. Die Msi CR650 heeft een e serie cpu van AMD. Dat is een netbook cpu. Die 50 extra is het meer dan waard omdat er een B950 cpu in zit.

Verwijderd

dank je voor de reactie ipodkiller, tijd om mezelf met kerst blij te maken met een nieuwe laptop :).
Zie dit maar :

http://www.notebookcheck....ok-Processor.52434.0.html

''The Intel Pentium B950 is a dual core processor for entry-level laptops. It is based on the Sandy Bridge architecture but many of the features like Turbo Boost for the CPU part, HyperThreading, AES, Virtualization (VT-x and VT-d), Trusted Execution or Intel Quick Sync are deactivated. The Pentium B940 integrates a graphics card called Intel HD Graphics that is based on the HD Graphics 2000 clocked at 650 / 1100 (with Turbo Boost).

The performance of the Pentium B950 should be faster than a similar clocked Arrandale Pentium CPU like the Intel Pentium P6200 due to the architectural changes in the core.''

• Ibidem
  • Laatst online: 27-09 07:34
All,

Ik zoek voor mijn schoonzusje een notebook voor haar school welke in Januari van start gaat. Daar ze het ivm haar kindje niet erg breed heeft ben ik bereid om 50% mee te betalen dus het zou wel zo fijn zijn als ik niet extreem veel hoef te betalen :)

Ik stuitte op de Lenovo Essential B560. Notebook met een i3 370M CPU, 500Gb HDD, 4Gb RAM, BT & leuke nifty features als een Vingerafdruk reader (handig voor school), USB Port locker (idem) en de prijs is erg aantrekkelijk (399 EUR) pricewatch: Lenovo Essential B560 (M489MMH)

Ik heb rond dit bedrag eigenlijk geen beter notebook qua specs kunnen vinden. Wel modellen met Fusion APU's e.d. maar heb toch het idee dat deze 370M sneller is en de notebook beter uitgerust! Voordeel van een zakelijk model voor een studente is vooral de degelijkheid en stabiliteit.

Nu twijfel ik of ik ook nog de tweedehands markt op moet? In de V&A staan een aantal leuke modellen rond deze prijs maar koop je dan niet vaak andermans ellende? Ook al vind je daar i5 notebooks van Dell met 8 cells accu's e.d.?

Of zie ik een notebook over het hoofd?

Thx

..::System Specs::..

Ibidem schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:18:
All,

Ik zoek voor mijn schoonzusje een notebook voor haar school welke in Januari van start gaat. Daar ze het ivm haar kindje niet erg breed heeft ben ik bereid om 50% mee te betalen dus het zou wel zo fijn zijn als ik niet extreem veel hoef te betalen :)

Ik stuitte op de Lenovo Essential B560. Notebook met een i3 370M CPU, 500Gb HDD, 4Gb RAM, BT & leuke nifty features als een Vingerafdruk reader (handig voor school), USB Port locker (idem) en de prijs is erg aantrekkelijk (399 EUR) pricewatch: Lenovo Essential B560 (M489MMH)

Ik heb rond dit bedrag eigenlijk geen beter notebook qua specs kunnen vinden. Wel modellen met Fusion APU's e.d. maar heb toch het idee dat deze 370M sneller is en de notebook beter uitgerust! Voordeel van een zakelijk model voor een studente is vooral de degelijkheid en stabiliteit.

Nu twijfel ik of ik ook nog de tweedehands markt op moet? In de V&A staan een aantal leuke modellen rond deze prijs maar koop je dan niet vaak andermans ellende? Ook al vind je daar i5 notebooks van Dell met 8 cells accu's e.d.?

Of zie ik een notebook over het hoofd?

Thx
Lees eens een paar posts terug over deze model :

Daar wordt uitgelegd waarom de b940/50 cpu beter is dan de oude generatie i3 cpu's.

Verwijderd

Beter als in? De GPU is wat sneller ja. Voor de rest, ik geloof dat de i3-370m sneller is (niet merkbaar sneller, dat wel).

Verder: een lenovo is gewoon een consumentenmodel. Het is geen thinkpad, de bouwkwalitet zal wel vergelijkbaar zijn met gelijk geprijsde HP's en dell's, al heb ik persoonlijk meer vertrouwen in lenovo, maar dat zal aan mij liggen.

• Ibidem
[...]

Nieuwe shortlist:

[edit]

Nee klopt niet, die 12.5% is korting op het totaalbedrag ex btw. Kom zelf op zo'n 509 EUR uit of maak ik nou ergens een fout? :)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:12:
Beter als in? De GPU is wat sneller ja. Voor de rest, ik geloof dat de i3-370m sneller is (niet merkbaar sneller, dat wel).

Verder: een lenovo is gewoon een consumentenmodel. Het is geen thinkpad, de bouwkwalitet zal wel vergelijkbaar zijn met gelijk geprijsde HP's en dell's, al heb ik persoonlijk meer vertrouwen in lenovo, maar dat zal aan mij liggen.
Ik ben dus sterk aan het denken aan die XPS 15 aangezien die voor 100 EUR een veel betere deal is. 509 EUR (incl verzenden) t.o.v 409 EUR (incl verzenden)

[ Voor 21% gewijzigd door Ibidem op 27-12-2011 13:17 ]

Verwijderd

Zit zelf te denken om de Asus K53SC-SX404V (pricewatch: Asus K53SC-SX404V) aan te schaffen voor mijn vader, prijs 599, voor een i5, 8GB en een redelijk grote schijf (echter wel een trage 5400rpm).

T.o.v van Dell heeft deze dus meer geheugen, een mindere videokaart, en een mindere batterij.
Echter zijn mijn ervaringen met Asus wat beter dan met Dell, maar goed dat kan incidenteel zijn.
Ander voordeel is dat ik deze gewoon kan ophalen, ook makkelijk met eventueele garantie e.d.

Wat raden jullie aan, toch de Dell? Of is de Asus gewoon een goede koop?

• Ibidem
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:24:
Zit zelf te denken om de Asus K53SC-SX404V (pricewatch: Asus K53SC-SX404V) aan te schaffen voor mijn vader, prijs 599, voor een i5, 8GB en een redelijk grote schijf (echter wel een trage 5400rpm).

T.o.v van Dell heeft deze dus meer geheugen, een mindere videokaart, en een mindere batterij.
Echter zijn mijn ervaringen met Asus wat beter dan met Dell, maar goed dat kan incidenteel zijn.
Ander voordeel is dat ik deze gewoon kan ophalen, ook makkelijk met eventueele garantie e.d.

Wat raden jullie aan, toch de Dell? Of is de Asus gewoon een goede koop?
Ik zou gaan voor de Dell, simpelweg vanwege het prijs verschil a 90 EUR (als je tenminste vandaag of morgen kan bestellen via Mastercard), gratis verzenden en de 7200Rpm HDD.

Asus heeft als voordeel de 8Gb en de 1 jaar extra garantie. Dat laatste is wellicht wel de 90 EUR voor jou waard. Het geheugen is simpel uit te breiden van de Dell.

Kortom, imho een persoonlijke keuze welke wellicht een financiële keuze is. Machines zijn haast identiek maar ik neig toch meer naar de Dell.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik had trouwens nog even een kleine vraag tussendoor.

Ik stond op het punt om deze bij Azerty te kopen:
pricewatch: Asus N53SV-S1766V
Echter heb ik voor 15 euro meer deze (Zelfde model, iets beter lijkende specs).
pricewatch: Asus N53SV-S1827V

2630QM (2Ghz) vs 2670QM (2.2Ghz)
GT540M 1GB vs GT540M 2GB

Zitten er verder nog verschillen aan? (En dan met name dingen die slechter zijn IPV beter).
En is het de 15 euro extra waard (Extra CPU power is altijd welkom. Maar of 200Mhz veel gaat toevoegen?)

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 27-12-2011 15:33 ]

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een mobiele laptop het liefst 13.3'' - 14''

Budget ongeveer 450 euro

pricewatch: Packard Bell Easynote NS11-HR-102
pricewatch: Lenovo Thinkpad E325 (NWX2TMH)
pricewatch: Acer Aspire 3750-2314G50MN

Iemand ervaring met één van bovenstaande laptops? Of niet aan beginnen en voor een 15.6" gaan?

Verwijderd

Ibidem schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:31:
[...]

Ik zou gaan voor de Dell, simpelweg vanwege het prijs verschil a 90 EUR (als je tenminste vandaag of morgen kan bestellen via Mastercard), gratis verzenden en de 7200Rpm HDD.
Dit. Je bent 90 euro goedkoper, en hij is beter. Lijkt mij geen moeilijke keuze.
En pak sowieso pricewatch: Asus K53SV-SX798V, goedkoper, zelfde specs als je voor de asus gaat.
D4NG3R schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:24:
Ik had trouwens nog even een kleine vraag tussendoor.

Ik stond op het punt om deze bij Azerty te kopen:
pricewatch: Asus N53SV-S1766V
Echter heb ik voor 15 euro meer deze (Zelfde model, iets beter lijkende specs).
pricewatch: Asus N53SV-S1827V

2630QM (2Ghz) vs 2670QM (2.2Ghz)
GT540M 1GB vs GT540M 2GB

Zitten er verder nog verschillen aan? (En dan met name dingen die slechter zijn IPV beter).
En is het de 15 euro extra waard (Extra CPU power is altijd welkom. Maar of 200Mhz veel gaat toevoegen?)
Geen idee. Het enige verschil lijkt mij de processor en videoRAM. De rest van de verschillen: vertrouw vooral niet op de pricewatch.
Hier is toch eigenlijk niet zo heel veel mis mee?

http://www.dixons.nl/note...34g50mi-2nd-i3-2330m.html

Het is dan wel een 'Acer' maar toch, specs/prijs verhouding ziet er niet verkeerd uit.

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-11 17:26
Budget ~ €600.

Ik ben van plan er zo nu en dan een filmpje/online video op te kijken en zo nu en dan te gamen (Football Manager en wat oudere windows games, dus niet iets dat veel grafisch geweld vereist). Een stevige accuduur is een pre. Aangezien het alweer een aantal jaren geleden is dat ik een (windows) laptop overwoog, zie ik door de bomen het bos niet meer. Zoekende op een schermdiagonaal van tussen de 13" en 15,6" kwam ik op de volgende laptops uit.

pricewatch:Asus K53SC-SX404V
pricewatch:Samsung NP-RV520-S01NL

In hoeverre is het dubbele geheugen (8GB->4GB), het verschil tussen de processoren (i5 2430M -> i5 2410M) en videochip (GeForce GT520MX -> GeForce GT520M) 1) merkbaar en 2) te rechtvaardigen in het prijsverschil van €100? Het verschil in HDD ruimte vind ik persoonlijk van ondergeschikt belang. Ik voorzie dat ik geen 640GB, laat staan 750GB zal gebruiken.

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Amper merkbaar. Een latje van 4Gb kost maar 2 tientjes...mocht je echt meer dan 4Gb werkgeheugen gebruiken. Een ssd in je laptop zal wel enige snelheidswinst opleveren. Gezien de prijzen zou ik de samsung aanraden. (en niet alleen omdat ik hem zelf ook heb ;-))

Verwijderd

iPodKiller schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:41:
Hier is toch eigenlijk niet zo heel veel mis mee?

http://www.dixons.nl/note...34g50mi-2nd-i3-2330m.html

Het is dan wel een 'Acer' maar toch, specs/prijs verhouding ziet er niet verkeerd uit.
Je kan voor 60 euro extra een i5 halen met een GT525m in de vorm van een xps 15. Toch een leukere deal als je het mij vraagt. Als het budget slechts €450 is heb je natuurlijk een probleem.
BoB_HenK schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:59:
Budget ~ €600.

Ik ben van plan er zo nu en dan een filmpje/online video op te kijken en zo nu en dan te gamen (Football Manager en wat oudere windows games, dus niet iets dat veel grafisch geweld vereist). Een stevige accuduur is een pre. Aangezien het alweer een aantal jaren geleden is dat ik een (windows) laptop overwoog, zie ik door de bomen het bos niet meer. Zoekende op een schermdiagonaal van tussen de 13" en 15,6" kwam ik op de volgende laptops uit.

In hoeverre is het dubbele geheugen (8GB->4GB), het verschil tussen de processoren (i5 2430M -> i5 2410M) en videochip (GeForce GT520MX -> GeForce GT520M) 1) merkbaar en 2) te rechtvaardigen in het prijsverschil van €100? Het verschil in HDD ruimte vind ik persoonlijk van ondergeschikt belang. Ik voorzie dat ik geen 640GB, laat staan 750GB zal gebruiken.
Lees even terug en je komt pricewatch: Asus K53SV-SX798V tegen. Lees nog verder terug en je komt de xps 15 voor €509 tegen.
Je kan onmogelijk om de xps 15 heen in dit prijspunt. Zo simpel is het. Ik raad je ook aan te investeren in het 1080p scherm: dan kom je op €644 uit. Zie Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7".

En 8GB kost maar 3 tientjes.. Als je merkt dat je tegen de beperkingen aan loopt, doen.

• mhr-zip
BoB_HenK schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:59:
Budget ~ €600.

Ik liep vorige week in de nieuwe winkel van informatique (ja spam :+ ) en daar stonden een aantal asus en samsung laptops opgesteld. En ik vond de samsung beeldschermen een stuk beter dan de asus beeldschermen (en ik ben asus fan).

Voor mijn vrouw heb ik ook een XPS 15 aangeschaft, zoals Darkstone noemt. Met een 9 cell accu (steekt wel uit) heeft hij best een goede accu duur. Nadeel is 1 jaar garantie ten opzichte van de asus (samsung weet ik niet).

Review XPS 15

Lees iig even de samenvatting.

Verwijderd

In dat budget is alles crap. De enige mogelijkheid om een enigzins goed scherm te krijgen is met de xps 15. Het goedkoopste alternatief gaat toch al richting de €800.

• mhr-zip
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:37:
In dat budget is alles crap. De enige mogelijkheid om een enigzins goed scherm te krijgen is met de xps 15. Het goedkoopste alternatief gaat toch al richting de €800.
Ja maar niet iedereen rijdt audi, er zijn ook mensen die tevreden zijn met een fiat panda.
Maar ik vond het samsung scherm een stuk beter dan dat van asus. (en ja het XPS scherm is nog beter, en dat heb je niet perse het 1080p scherm te bestellen)

Verwijderd

Het standaard xps scherm is net zo brak als dat van asus en samsung ;)

Welke samsung was dat eigenlijk? Ik kan me moeilijk voorstellen dat samsung investeert in het scherm. Zelfs de reviews: Samsung Chronos: een bijdetijdse laptop heeft een absoluut waardeloos scherm welke ik voor €700 al onacceptabel vind. Een snelle blink op notebookcheck check en ik vind niets wat die lijn doorbreekt:
http://www.notebookcheck....Z5A-Notebook.65554.0.html
http://www.notebookcheck....5DE-Notebook.64393.0.html
http://www.notebookcheck....00B5B-Laptop.61914.0.html
http://www.notebookcheck....2DE-Notebook.66941.0.html

Allemaal 110-120:1 contrast, lage helderheid, slechte gamut. Zoals alles in dit segment again.

http://www.notebookcheck....31V-Notebook.56057.0.html heeft zelfs betere specs. In contrast dan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2011 20:56 ]

• mhr-zip
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:53:
Het standaard xps scherm is net zo brak als dat van asus en samsung ;)

Welke samsung was dat eigenlijk? Ik kan me moeilijk voorstellen dat samsung investeert in het scherm. Zelfs de reviews: Samsung Chronos: een bijdetijdse laptop heeft een absoluut waardeloos scherm welke ik voor €700 al onacceptabel vind. Een snelle blink op notebookcheck check en ik vind niets wat die lijn doorbreekt:
http://www.notebookcheck....Z5A-Notebook.65554.0.html
http://www.notebookcheck....5DE-Notebook.64393.0.html
http://www.notebookcheck....00B5B-Laptop.61914.0.html
http://www.notebookcheck....2DE-Notebook.66941.0.html

Allemaal 110-120:1 contrast, lage helderheid, slechte gamut. Zoals alles in dit segment again.

http://www.notebookcheck....31V-Notebook.56057.0.html heeft zelfs betere specs. In contrast dan.
ik weet niet meer welke samsung het was. Ik vind dat al die asus schermen een kijkhoek hebben van 0, en ze glimmen als een spiegel.

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:35:
[...]

Je kan voor 60 euro extra een i5 halen met een GT525m in de vorm van een xps 15. Toch een leukere deal als je het mij vraagt. Als het budget slechts €450 is heb je natuurlijk een probleem.
Nee budget is echt max. 450, een i5 lijkt mij teveel van het goede voor mijn zusje, aangezien zij alleen photoshop als zware taak gaat doen, dat moet makkelijk lukken met een i3(sandy bridge).

Ik ga morgen even de model bij de dixons bekijken, valt die tegen, dan maar die X54 van 400.

[ Voor 8% gewijzigd door iPodKiller op 28-12-2011 22:12 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste