Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rafnold schreef op woensdag 30 november 2011 @ 03:23:
Valt hier nog een beetje fatsoenlijk op te gamen? -> pricewatch: Acer Aspire 5750G-2334G50MN

Of is er een beter alternatief die ik over het hoofd heb gezien? (Budget max. 500)
Nee.

En als je 50 euro bovenop je budget gooit, dan heb je een Asus X53ta, met een AMD a6 cpu, én HD6720G2.

Daar zou je dus wel mee fatsoenlijk mee kunnen gamen.

pricewatch: Asus X53TA-SX076V

Of, als je echt 500 je max is, dan zou ik voor deze gaan :

pricewatch: Asus X53TA-SX187V

Wel een A4 cpu, maar met 6650 erin, 8gb ram en 750gb hdd

[ Voor 23% gewijzigd door iPodKiller op 30-11-2011 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:15:
Edit: Ik kan trouwens vrij weinig vinden over deze laptop.. De specs zijn (volgensmij) zeer goed voor haar prijs. Maar ik vind op de website van asus niks en reviews vind ik zo ook niet 1-2-3 8)7.
Tip: X5M = N53.

Of N55. Maar dat denk ik zelf niet gezien de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:16

D4NG3R

kiwi

:)

nvm.

[ Voor 116% gewijzigd door D4NG3R op 30-11-2011 09:48 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Asus K53SV-SX146V of xps 15 met dezelfde specs en zo goed als dezelfde prijs.

Maar een goed scherm bied echt enorm veel meerwaarde... dat zou ik niet laten zitten.

edit: en dan snel wegediten he ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Soz voor de edit :P ik was even weer verder aan het zoeken.
Maaruhm, bied de bovenstaande Asus een goed scherm dan? Qua uiterlijk en specs mag de laptop er zeker wezen, en die prijs spreekt mij een stuk beter aan als een euro of 700 natuurlijk 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 6720G2 is ook beter, maar de cpu is jammer genoeg net zo krachtig als een i3.

Als je een i5 + GT540m koopt, dan heb je sowieso meer performance omdat de i5 veel krachtiger is dan een a6 cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik denk dat ik dan maar voor de bovenstaande Asus laptop ga.

Hartelijk bedankt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:54:
Maaruhm, bied de bovenstaande Asus een goed scherm dan?
Nee. Eigenlijk is de goedkoopste met een goed scherm de xps 15, met dat scherm van E200... Maar mat dat budget van jou zou ik al blij zijn als je een slecht high-res scherm kon krijgen, dan kom je afaik bij de X5M uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asus k53sv is zeker niet slecht als je performance zoekt.

Dit heb ik opgenomen met fraps op mijn k53sv, sommige daarvan zijn dikke console ports :

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WTUpjvnNP9I]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oOesLkPO2Gc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-05-2024
hallo,

ik moet z.s.m een Laptop koopen voor mijn ICT studie dus ik wou het meteen goed doen.
ik zou dus graag een laptop willen waar ik ook wat games mee kan kopen NIET zwaare games zoals BF3 ofzo maar vooral MMO, Strategy games van het internet zoals League of Legends of SC2.
Met een goeie draaidloze connectie sinds we thuis een betonnen muren hebben.
Prijs ligt +-/ 500 tot 600 euro
heb ik iets veregeten te zeggen laat me het maar weten.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DecentDutch schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:00:
hallo,

ik moet z.s.m een Laptop koopen voor mijn ICT studie dus ik wou het meteen goed doen.
ik zou dus graag een laptop willen waar ik ook wat games mee kan kopen NIET zwaare games zoals BF3 ofzo maar vooral MMO, Strategy games van het internet zoals League of Legends of SC2.
Met een goeie draaidloze connectie sinds we thuis een betonnen muren hebben.
Prijs ligt +-/ 500 tot 600 euro
heb ik iets veregeten te zeggen laat me het maar weten.

Alvast bedankt.
pricewatch: Asus K53SV-SX146V ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
ik vind die er goed uitzien maar khad r net met mijn ict meester zitten over praten en hij raadt me deze aan:
http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=80002571 je kan hem in termijnen betalen wat vind jj ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar heb je die extra opties wel echt hard nodig? Het verschil tussen een i5 en i7 ga je echt niet merken hoor waarvoor je je laptop wilt gaan gebruiken. Beter investeer je die 200 euro in een SSD o.i.d.

En als je toch al 800 euro wilt betalen voor een laptop, koop dan een Dell XPS 15. Die is de beste uit die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
iPodKiller schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:00:
Maar heb je die extra opties wel echt hard nodig? Het verschil tussen een i5 en i7 ga je echt niet merken hoor waarvoor je je laptop wilt gaan gebruiken. Beter investeer je die 200 euro in een SSD o.i.d.

En als je toch al 800 euro wilt betalen voor een laptop, koop dan een Dell XPS 15. Die is de beste uit die prijsklasse.
ja maar als ik die asus haal kan ik in termijnen betalen zonder rente en 2 jaar garantie
mijn meester stelde mij een snelle laptop voor ik ben eigelijk meer een desktop iemand
maar dan kan ik er wel een paar jaar weer mee als je zo'n high end ding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké, als je toch al 800 kunt uitgeven, koop dan een XPS 15. Kijk maar de eerdere comments van Darkstone waarom je een XPS 15 zou moeten kopen ipv van dat asus model.

Bovendien, ik zou eerder een k53sv kopen en van 200 euro een SSD kopen. Dan komt die notebook pas echt tot leven.

Je moet ook niet alles accepteren wat je meester zegt.

[ Voor 35% gewijzigd door iPodKiller op 30-11-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
iPodKiller schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:07:
Oké, als je toch al 800 kunt uitgeven, koop dan een XPS 15. Kijk maar de eerdere comments van Darkstone waarom je een XPS 15 zou moeten kopen ipv van dat asus model.

Bovendien, ik zou eerder een k53sv kopen en van 200 euro een SSD kopen. Dan komt die notebook pas echt tot leven.

welke XPS 15 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch

klinkt goed http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=80002568 die staat er ook tussen dus die kan ik ook in termijnen betalen is dat dan beter dan een i7 en heeft het een goede graphics card?

edit:
dan heb ik wel een Nvidia Geforce GT540 1GB
i.p.v Nvidia Geforce GT540 2GB bij de Asus X7BSV-V2G-TZ526V/Asus X5QSF-S1123V bij de 850 euro modellen

(tnx voor de hulp btw)

[ Voor 10% gewijzigd door DecentDutch op 30-11-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whatever variant de goedkoopste is met het 1080p scherm en kortingsbonnen. Zie Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7".

En waarom in termijnen betalen? Als je niet genoeg geld hebt, neem dan iets goedkopers. Vraag desnoods je ouders om een kleine bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:22:
[...]

Whatever variant de goedkoopste is met het 1080p scherm en kortingsbonnen. Zie Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7".

En waarom in termijnen betalen? Als je niet genoeg geld hebt, neem dan iets goedkopers. Vraag desnoods je ouders om een kleine bijdrage.
nou dan voel je het niet zo hard aankomen he als je het in een jaar afbetaald+ik zou het zelf willen betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké, maar als je het in een keer koopt, dan ben je er meteen vanaf. Straks heb je incidentele uitgaven en dan zit je daar nog met die laptop dat je nog moet afbetalen. Wat wil je dan nog doen?

[ Voor 6% gewijzigd door iPodKiller op 30-11-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch

Dus wat is nou beter een k53sv kopen en van 200 euro een SSD kopen. of een XPS 15?

en over dat termijnen betalen wat nou als je het hele bedrag niet hebt :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DecentDutch schreef op woensdag 30 november 2011 @ 18:56:
en over dat termijnen betalen wat nou als je het hele bedrag niet hebt :? 8)7
Dat moet je die laptop sowieso niet kopen. Als je geen geld hebt, spaar dan door.
Dat moet je natuurlijk zelf weten. Maar als je over een half jaar opeens 0 saldo hebt terwijl je nog termijnen moet betalen heb je een probleem.

/me krijgt een beetje het gevoel tegen iemand te praten met een 'oh, ik mag nog €700 extra rood staan' mentaliteit :X :P

Liever een goed scherm dan een SSD. Al vind ik beiden een must. Een SSD kan je echter makkelijk toevoegen en met een scherm gaat dat je niet 123 lukken. Een SSD is ook wat meer een luxeartikel dat een fatsoenlijk scherm, wat imo noodzaak is voor een ICT studie. En ja, ik doe ook zo'n studie (technische informatica. in delft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:22
Ik wil een SSD toevoegen aan mijn xps 15. Welke is een beetje een goede en hoe moe tik het aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:02:
[...]

Dat moet je die laptop sowieso niet kopen. Als je geen geld hebt, spaar dan door.
Dat moet je natuurlijk zelf weten. Maar als je over een half jaar opeens 0 saldo hebt terwijl je nog termijnen moet betalen heb je een probleem.

/me krijgt een beetje het gevoel tegen iemand te praten met een 'oh, ik mag nog €700 extra rood staan' mentaliteit :X :P

Liever een goed scherm dan een SSD. Al vind ik beiden een must. Een SSD kan je echter makkelijk toevoegen en met een scherm gaat dat je niet 123 lukken. Een SSD is ook wat meer een luxeartikel dat een fatsoenlijk scherm, wat imo noodzaak is voor een ICT studie. En ja, ik doe ook zo'n studie (technische informatica. in delft)
Nou ik bedoelde niet te zeggen dat ik het niet heb want ik heb t namelijk. en zo'n mentaliteit heb ik al hemaal niet.
dus nog ff voor de duidelijkheid een
Asus X5QSF-S1123V of een XPS 15

edit: Je hebt gelijk over dat SSD gebeuren dat kan ik er gewoon later bijdoen ik heb lievr een full hd 1080p scherm en een snel laptop

[ Voor 6% gewijzigd door DecentDutch op 30-11-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het eigenlijk over de K53 met i5 vs de duurdere xps 15 met 1080p.

De X5Q kan je ook nemen.. Maar dan lever je bouwkwalitet en een erg goed scherm in voor een betere grafische kaart. Aangezien jij aangeeft niet zwaar te gaan gamen moet je dat echt niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:00:
Ik had het eigenlijk over de K53 met i5 vs de duurdere xps 15 met 1080p.

De X5Q kan je ook nemen.. Maar dan lever je bouwkwalitet en een erg goed scherm in voor een betere grafische kaart. Aangezien jij aangeeft niet zwaar te gaan gamen moet je dat echt niet doen.
De asus-x7bsv-v2g-tz526v, Dell XPS L502x en de Asus X5QSF-S1123V hebben toch allemaal een full hd 1080 scherm volgens de site campusshop wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt. Maar de kwaliteit van het scherm zelf is minder. Dat zou je kunnen opvatten als luxe.. Maar het scherm van de xps 15 is mijlenver vooruit in kwaliteit. Zo ongeveer het beste scherm wat je kan krijgen zonder een paar duizend uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:16:
Dat klopt. Maar de kwaliteit van het scherm zelf is minder. Dat zou je kunnen opvatten als luxe.. Maar het scherm van de xps 15 is mijlenver vooruit in kwaliteit. Zo ongeveer het beste scherm wat je kan krijgen zonder een paar duizend uit te geven.
maar de asus is een 17 inch scherm met 6 ggb ram en de xPS een 15 inch met 8 GB ram maar ik zat net even alles te vergelijken en ik denk toch dat ik voor de asus ga omdat ik meer pluspunten zie bij asus dan bij dell
ook gaat de batterij van asus veel langer mee

EDIT:

Nou mijn besluit staat vast bij asus maar ik zou graag je hulp nog willen hebben bij de keuze van welke asus naast het feit dat je een grotere scherm krijgt voor hetzelfde geld weet ik niet wat het verschil is kun jij mij erbij helpen welke ik zal kiezen.

het gaat tussen de Asus X7BSV-V2G-TZ526V en de Asus X53SV-SX288V

Nogmaals bedankt.

[ Voor 22% gewijzigd door DecentDutch op 30-11-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DecentDutch schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:21:
[...]

maar de asus is een 17 inch scherm met 6 ggb ram en de xPS een 15 inch met 8 GB ram maar ik zat net even alles te vergelijken en ik denk toch dat ik voor de asus ga omdat ik meer pluspunten zie bij asus dan bij dell
ook gaat de batterij van asus veel langer mee
17" is eerder een nadeel. En de xps 15 gaat even lang mee als de K53, en zeker langer als de 17" variant.
Nou mijn besluit staat vast bij asus maar ik zou graag je hulp nog willen hebben bij de keuze van welke asus naast het feit dat je een grotere scherm krijgt voor hetzelfde geld weet ik niet wat het verschil is kun jij mij erbij helpen welke ik zal kiezen.

het gaat tussen de Asus X7BSV-V2G-TZ526V en de Asus X53SV-SX288V

Nogmaals bedankt.
In het geval van de 15", neem pricewatch: Asus K53SV-SX798V.
Je betaalt nu effectief €120 voor een i7. (vs pricewatch: Asus X53SV-SX288V-NL) Ik vind €50 ongeveer het omslagpunt waar dat het nog waard is. Dat kan je dus beter niet doen, tenzij je zeker weet dat je een i nodig hebt (en dat lijkt mij niet het geval).
En 17" is een groot nadeel als student: Het grotere scherm zorgt er niet voor dat er meer op je scherm past. Dat doet de resolutie. En die is 1920*1080 als je een goede keus maakt. Ongeacht of je een 15" of 17"aanschaft.

Ik vraag me trouwens af welke pluspunten jij ziet. Ik kan je zonder moeite 5 pluspunten van de xps 15 vs K53/N53/N55/whatever ander merk opnoemen. Maar andersom kom ik in niet boven de 1 uit. Ik ben dus benieuwd op welke punten jij 'de asus' beter vind dan de xps 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nog even verder zitten kijken, en dan kom ik eigelijk opnieuw uit bij de pricewatch: Asus X5MSV-S1783V..

15.6" (17"+ is gewoonweg veel te groot voor een student -imho-) en 1920x1080. Goede CPU en een goede GPU. RAM uitbreiden kan eventueel later nog.

Maar opnieuw kom ik dus met het probleem: Zelfs asus heeft over deze laptop niks op haar site staan. Let alone dat ik fatsoenlijke reviews kan vinden :| .

En laat dat nou net voor mij een hekelpunt zijn. Hardware (En al helemaal een compleet systeem van dik 700 euro..) koop ik niet zonder eerst testresultaten, reviews etc te zien. Benches van de CPU en GPU kan ik wel vinden. Maar een beetje een review, of minstens foto's zijn wel welkom..

Edit: Note - Aanschaf word pas januari. (Kijk er dus niet raar van op als ik dan weer met wat anders kom ;) ) maar ik wil me vast wat inkijken op het gebied van laptops aangezien ik hier vrij weinig ervaring mee heb.

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 30-11-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De X is een prefix die alleen gebruikt wordt door resellers. Altijd als je een model bij asus bestelt wat niet standaard is is het een X-model. Wat jij linkt kan een K53 zijn, of een N53, of en N55. Dat weet je niet zonder plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen. ik ben dringende op zoek naar een nieuwe laptop want de 11 jaar oude laptop waar ik nu
achter zit werkt mij enorm op de zenuwen want deze laptop is aardig traag, Hij loopt bvb vaak bijna vast als er een internet pagina word geopend met bewegende popups enzo, en het gaat dan heel traag.
Ik zit momenteel nog achter een acer travelMate 240 en ik heb een buget van 750 euro
voor een andere laptop en ik zag de ASUS K73SV-TY037V die bet wel interessante specs heeft, is
dit een goede keuze of is er een betere keuze voor deze prijs.
Er zit een i7 2630qm in 6GB ddr3 1333 en een nvidia gt540m in, klinkt allemaal aardig snel.
Is er iets snelleers beters voor deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Billy-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-04-2022

-Billy-

Oant Moan!

Ik zoek een laptop om een beetje te gamen en verder de dagelijkse dingen te doen; internetten, films kijken, downloaden etc.

Hierbij viel in eerste instantie mijn oog op de Asus K53SV-SX146V, mede vanwege de goede verhalen die ik er hier over hoor.

Nu zie ik bij bobshop.nl deze aanbieding: Acer Aspire 7750G-2438G75MN voor € 599. Betere opties voor dezelfde prijs.

Iemand een idee wat de beste keus is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Leuke laptop, maar met een HD6650M lijkt gamen me niet echt prettig.. Volgensmij presteerd de GT540M beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook een idee wat een betere keuze voor mij is of kan ik heb bestellen. Ik moet het vandaag eigenlijk wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dit soort aankopen kan je beter niet overhaast maken, liever wat meer geduld hebben en bijv in het weekeind er even goed over nadenken en reviews etc opzoeken als dat je hem nu koopt en eigelijk toch wat beters voor hetzelfde geld had kunnen krijgen..

Wacht IIG Darkstone's reactie af. Hij lijkt het betere te weten van laptops :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar ik heb een deadline dus ik moet wel een goede laptop van rond de 750 euro bestellen vandaag hooguit morgen vroeg want moet hem voor het weekend hebben.
Ik denk maar dat ik op de dollepof dan voor de ASUS K73SV-TY037V ga
Slecht zal hij wel niet zijn is er wat beters dan heb ik maar pech.

Vooral internetten, chatten, bezig met foto's beetje bewerken enzo en fimpjes.
Er word ook wel op gegamed maar daar mee hoef ik niet alles voluit te kunnen zetten.

pricewatch: Asus K73SV-TY037V

Edit

is er bvb eentje met een amd gpu die beter is?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hem voor het weekend wil hebben is er sowieso niet veel leuks.. Dell, die dit segment min of meer domineert samen met asus levert je laptop niet af binnen een week, waardoor je min of meer bent aangewezen op asus.

En voor jouw geld hetzelfde als de persoon een paar posts terug: dump die i7 en neem iets met een i5. Koop van het geld wat je bespaart een pricewatch: Intel 320 120GB of andere SSD. Een doornsee persoon die geen programma's gaat draaien die fatsoenlijk kan omgaan met >4 threads heeft geen enkel voordeel van een i7 boven een i5. Behalve de patsfactor.. Enige nadeel is dat dit wat kennis vereist. Als je niet in staat bent om zelf je windows te installeren is dit dus geen optie.

En nee, je kan geen betere GPU krijgen dan de GT540 / 525m. Aleen dell bied dat in dit segment in de vorm van de xps 17.

Edit: Ik bedoel pricewatch: Intel 320 80GB met de recente prijs-keldering.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil verder geen dingen gaan vervangen of wat dan ook ik gebruik verder wel progamma's die meerdere cores vereisen zoals fimpjes omzetten enzo. Echter is die SSD wel weer aardig aantrekkelijk. Ik zou dus een laptop moeten hebben waar deze al in zit en een zelfde GPU minimaal want zelf ga ik geen dingen veranderen aan een aangekochte laptop.

Ik vind trouwens alles wat met een hdd word gedaan wel snel zat als ik van mijn desktop na ga.
Ik hoef eigenlijk nergens op te wachten met de dingen die ik doe.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filmpjes omzetten doe je idealiteit niet de de CPU. Maar met de IGP: http://www.anandtech.com/...00k-core-i3-2100-tested/9
Let wel: idealiteir. Het werkt niet altijd... Dan is een snelle CPU wel handig om te nemen. Het zou handig zijn als je dit meteen had vermeld :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah sorry ik had er eigenlijk wat meer info bij moeten zetten.
Ik gebruik bvb avs op mijn desktop en die doet dan met alles cpu's en thread's maar ik weet nu niet of deze cpu daat anders mee om gaat wanwege de IGP wat jij zegt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Billy-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-04-2022

-Billy-

Oant Moan!

Ik sta op het punt de Acer Aspire 7750G-2438G75MN te bestellen. In vergelijking met de Asus K53SV-SX146V voor dezelfde prijs heeft die 17,3 inch ipv 15,6 (wat ik graag wil), 4 GB meer geheugen, grotere harde schijf, USB 3.0 en andere (mindere?) videokaart. Zijn er argumenten toch voor de Asus te gaan? Ik las bijvoorbeeld over slechtere kwaliteit en service bij Acer, is dit onoverkomelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acer hoeft niet altijd slechte kwaliteit te hebben, Asus heeft wel over het algemeen een betere service als er problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie van deze aanbieding:
http://www.generationwink.../LENOVO-Ideapad-Z570.html

NL versie, met ATI HD3000 bluetooth esata

Zijn die specs voldoende voor dagelijks internet/social media/office/muziek/live-stream kijken??
Is Lenovo wel een ok merk??
Grt Coen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Lenovo is gewoon een goed merk, je ziet ze in het bedrijfsleven IIG erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:15:
Wat denken jullie van deze aanbieding:
http://www.generationwink.../LENOVO-Ideapad-Z570.html

NL versie, met ATI HD3000 bluetooth esata

Zijn die specs voldoende voor dagelijks internet/social media/office/muziek/live-stream kijken??
Is Lenovo wel een ok merk??
Grt Coen
Wat vind je van deze ?

http://www.petdirect.nl/p...tm_campaign=vergelijksite

Maar die lenovo voldoet ook gewoon hoor, jou eisen moeten geen probleem zijn met een i3.

[ Voor 6% gewijzigd door iPodKiller op 01-12-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:33:
Lenovo is gewoon een goed merk, je ziet ze in het bedrijfsleven IIG erg veel.
Ideapad != thinkpad ;) Je gaat de inspirion reeks toch ook niet vergelijken met je nieuwe Latitude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja...die Samsung: voor een paar tientjes meer veel betere specs! Zeker de moeite waard..Maar als ik dan weer een stapje verder ga kom al heel gauw in de buurt van de Dell XPS 15 met i3 voor 529. ;) Wat is wijsheid.....Ik wil max rond de 500 euro uitgeven. Minder is altijd meegenomen.

Ik ben er nog niet uit..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Whoops. Ik zag Lenovo en het typenummer. Ik lette niet op of het om wat anders als een Thinkpad ging :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:13
Misschien dat iemand mij hier kan helpen. Ik zoek voor iemand een laptop van maximaal 600 euro inclusief BTW, dus ong. 500 excl btw, de laptop kan bedrijfsmatig worden aangeschaft. Hij gaat het voor de volgende taken gebruiken:
  • Internet
  • Kantoorgebruik
  • Games --> geen zware games zoals MW3, maar wel een beetje toekomst proof
  • Films
Nu zijn het geen audiofielen of videofielen, dus het hoeft echt niet het beste van het beste scherm enzovoorts te zijn. Verder lijkt me 4GB en ongeveer 500GB hdd geen overbodige luxe, maar volgens mij is dat al wel redelijk standaard.

Nu zie ik verschillende modellen voorbij flitsen hier, waar ik een shifting uit heb gemaakt:Heeft iemand nog modellen toe te voegen? Wat is het voordeel van XPS boven Latitude of Inspiron bijvoorbeeld? En heb je een voorkeur? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:38:
De X is een prefix die alleen gebruikt wordt door resellers. Altijd als je een model bij asus bestelt wat niet standaard is is het een X-model. Wat jij linkt kan een K53 zijn, of een N53, of en N55. Dat weet je niet zonder plaatje.
Toch even zitten zoeken, maar die 3 modellen (En de subvarianten daarvan) komen niet overeen met de aangegeven specs 8)7.

K53, N53 (en subvariaties) hebben andere CPU's.
Alle varianten van de N55 Hebben een heel ander GPU (GT555M). Al komen de rest van de specs wel overeen.

Hmm nog maar even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'K53', 'N53', 'N55' betekent een body
De letter erna is de CPU, S = sandy brige.
De letter erna is de GPU. C = GT520m, V = GT540m, F=GT555m (?).

De onbekende is of de X5M een K53, N53, of N55 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als ik de prijs van andere laptops met diezelfde bodies vergelijk komt deze nog het meest overeen met de N53 (K53 begint al bij 400 euro, de N53 zo rond dezelfde prijs als de bovenstaande laptop en de N55 is veel duurder).

Maargoed het is dus wachten op (een) foto(s).

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 01-12-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke overigens ook fout kan zijn... Je weet het pas zeker als iemand hem bestelt. En dat gaat met mijn advies lang duren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
Dusssss Darkstone welke laptop raadde jij me aan. kan je de PW van de XPS 15 erbij plakken want ik weet niet of we het over hetzelfde model hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R:

De xps 15 is weer in prijs verlaagd.. In het kort:

€ 644 met 1080p, i5, 640GB hdd. (http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1)
€ 748 met 1080p, i7, 6GB, 750GB hdd. http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Ik weet niet hoe lang je nog van plan bent om te wachten. Maar dit is het moment om iets te kopen als je het mij vraagt.
Hoe kom je aan deze prijs? http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561 + http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell. De sheet is overigens incorrect aangezien de vaste waardebonnen opeens weg zijn.. Ik weet niet waar die zijn gebleven. Als iemand meer weet... Om de sheet kloppend te maken moet je even de €40/60/90 waardebonnen verwijderen.

DecentDutch:

Met de mastercard actie bij dell is de hele asus lijn obsolete geworden eigenlijk.

pricewatch: Asus K53SV-SX146V kost bij dell € 509
met i7 € 620. Een zodanig groot prijsverschil dat je dat echt niet moet doen. Zoals altijd raad ik ten zeerste het 1080p scherm aan. Zie het eerste gedeelte van deze post. Ik vind de i5 variant met het 1080p scherm de beste investering. De €100 die de i7 variant meer kost kun je (ik val in herhaling) veel beter steken in een SSD, als je budget toereikend is. Anders doe je die upgrade later nog.

Als je perse een 17" wilt... Je kan zelf de sheet naslaan, € 805 voor de goedkoopste variant met een goed scherm bij de xps 17. Je kent mijn mening over 17" stoeptegelslaptops. Maar als je er toch perse een wilt kan je onmogelijk om de xps 17 heen. Tenzij je geen mastercard kan regelen, grote kans dat je ouders zo'n ding hebben.

MaZeLe:

Zie het advies hierboven. De xps 15 is de laptop op dit moment.

Als mijn genoemde prijzen onwaarschijnlijk laag lijken. De prijzen die ik noem komen uit mijn bekende sheet inclusief alle mogelijke kortingsbonnen/acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

GT525M is mij toch wat te weinig.. + De aankoop word sowieso eind deze maand / januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GT525m = GT540m. De eerste GPU die wat sneller is is de GT555m (of GT550m, in dell's alleen). Dat red je niet met dit budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mwhah valt nog net te doen:
pricewatch: MSI GE620DX-297NL

(En in verhouding vind ik deze qua uiterlijk ook velen malen mooier als die mogelijke bodies van Asus)

[ Voor 56% gewijzigd door D4NG3R op 01-12-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
.

[ Voor 99% gewijzigd door DecentDutch op 01-12-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:06:
(En in verhouding vind ik deze qua uiterlijk ook velen malen mooier als die mogelijke bodies van Asus)
Dat vind ik ook.. De N53 en N55 moeten doorgaan voor design, maar ik vind ze vrij lelijk... De K53 ziet er, althans op de plaatjes, een stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die MSI GE620DX ziet er idd zeer fraai uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1313053574.jpeg

Mijn deskundige mening is dat hij er cheap uitziet, Maar alsnog beter dan deel asus' notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:14:
D4NG3R:

De xps 15 is weer in prijs verlaagd.. In het kort:

€ 644 met 1080p, i5, 640GB hdd. (http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1)
€ 748 met 1080p, i7, 6GB, 750GB hdd. http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
DecentDutch:

Met de mastercard actie bij dell is de hele asus lijn obsolete geworden eigenlijk.

pricewatch: Asus K53SV-SX146V kost bij dell € 509
met i7 € 620. Een zodanig groot prijsverschil dat je dat echt niet moet doen. Zoals altijd raad ik ten zeerste het 1080p scherm aan. Zie het eerste gedeelte van deze post. Ik vind de i5 variant met het 1080p scherm de beste investering. De €100 die de i7 variant meer kost kun je (ik val in herhaling) veel beter steken in een SSD, als je budget toereikend is. Anders doe je die upgrade later nog.

Als je perse een 17" wilt... Je kan zelf de sheet naslaan, € 805 voor de goedkoopste variant met een goed scherm bij de xps 17. Je kent mijn mening over 17" stoeptegelslaptops. Maar als je er toch perse een wilt kan je onmogelijk om de xps 17 heen. Tenzij je geen mastercard kan regelen, grote kans dat je ouders zo'n ding hebben.
Maar geen van ze heeft een full hd 1080p scherm toch of zie ik het gewoon niet

Edit:
Ik ben nu echt helemaal 8)7 doordewar |:( zou je a.u.b ff de asus willen plaatsen die jij bedoeld en de XPS 15

[ Voor 3% gewijzigd door DecentDutch op 01-12-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DecentDutch schreef op donderdag 01 december 2011 @ 23:02:
[...]

Maar geen van ze heeft een full hd 1080p scherm toch of zie ik het gewoon niet
Hee dat is raar.. Je kan alleen bij de i7 variant voor het 1080p scherm kiezen. Dat moeten ze dan vandaag hebben veranderd.. Dell logica. 8)7

Dan wordt het moeilijker kiezen. i5 voor € 509 zonder het 1080p scherm, of i7 met 1080p voor € 748. Dat is wel een redelijke som geld. Ik vind dat het persoonlijk waard, maar jij ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell heeft de XPS 15 icm Mastercard nu wel heel goedkoop. Ik denk dat er dan toch voor ga. maar moet ik nu voor de i3 of i5 gaan.
Doel van de machine: internet/social media/ office voor school/ photoshop/ veel live-streams kijken.

Zijn die paar tientjes meer het waard/nodig denken jullie????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 23:22:
[...]
Hee dat is raar.. Je kan alleen bij de i7 variant voor het 1080p scherm kiezen. Dat moeten ze dan vandaag hebben veranderd.. Dell logica. 8)7

Dan wordt het moeilijker kiezen. i5 voor € 509 zonder het 1080p scherm, of i7 met 1080p voor € 748. Dat is wel een redelijke som geld. Ik vind dat het persoonlijk waard, maar jij ook?
hoe zit dat nou met de videokaart van dell namelijk de GT 525
en.

als je bij de i7 een 1080p scherm neemt kom je uit op €930 wat ik te veel vind

[ Voor 7% gewijzigd door DecentDutch op 02-12-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gozerrr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-08 13:54
Beste Tweakers, ik zou graag jullie mening willen over een mogelijke upgrade van mijn laptop.

Het gaat om een Samsung R620-FS04NL

CPU-type: Intel Pentium Dual Core T4200 @ 2.00GHz
Geheugengrootte: 4GB
Geheugentype: DDR2 (SODIMM)
Schermdiagonaal: 16", 1366 x 768 pixels
Videochip: Radeon Mobility HD4330 512 MB
Video uit: D-Sub (VGA), HDMI
Opslagcapaciteit: 320GB
Hardeschijftype: 5400rpm

Hier zou ik graag een SSD in zetten. Zelf dacht ik aan een aan een Crusial M4 128GB 2.5 inch. Voornamelijk omdat ik hier veel goede berichten over lees. Dit is wel een investering van op dit moment €180.

Ik ben zeer tevreden over de prestaties, ik zou alleen graag een (veel) snellere Boot-time hebben. Het liefst zou ik ook de accuduur wat rekken, die zit nu bij niet teveel inspannende taken rond de drie uur. De laptop gebruik ik voornamelijk voor Office, wat basic videobewerking en af en toe een game.

Denken jullie dat een SSD hier tot zijn recht komt en voldoet aan mijn verwachtingen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je het hiervoor gaat gebruiken : ''De laptop gebruik ik voornamelijk voor Office, wat basic videobewerking, ik zou alleen graag een (veel) snellere Boot-time he..'' dan zou ik het wel doen. Maar wat voor spellen bedoel je? Simpele spellen? Want met die Cpu en Gpu ga je het niet redden met zware games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:36:
Dell heeft de XPS 15 icm Mastercard nu wel heel goedkoop. Ik denk dat er dan toch voor ga. maar moet ik nu voor de i3 of i5 gaan.
Doel van de machine: internet/social media/ office voor school/ photoshop/ veel live-streams kijken.

Zijn die paar tientjes meer het waard/nodig denken jullie????
i3 is € 473, i5 is € 509. Beiden zullen we voldoen. ik zou zelf richting de i5 neigen: €509 is namelijk nog heel erg goedkoop.
DecentDutch schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:39:
hoe zit dat nou met de videokaart van dell namelijk de GT 525
en.
ik had al eerder gezegd dat de GT540m en GT525m praktisch hetzelfde zijn. Leuk voor een paar euro, maar de prijs die dell vraagt pure afzetterij.
als je bij de i7 een 1080p scherm neemt kom je uit op €930 wat ik te veel vind
Neen. € 712 met de kortingsbonnen + link die ik noemde. Het is even puzzelen, dat klopt... Maar we zitten hier op tweakers.net :P
Gozerrr schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:36:
Beste Tweakers, ik zou graag jullie mening willen over een mogelijke upgrade van mijn laptop.

Het gaat om een Samsung R620-FS04NL

CPU-type: Intel Pentium Dual Core T4200 @ 2.00GHz
Geheugengrootte: 4GB
Geheugentype: DDR2 (SODIMM)
Schermdiagonaal: 16", 1366 x 768 pixels
Videochip: Radeon Mobility HD4330 512 MB
Video uit: D-Sub (VGA), HDMI
Opslagcapaciteit: 320GB
Hardeschijftype: 5400rpm

Hier zou ik graag een SSD in zetten. Zelf dacht ik aan een aan een Crusial M4 128GB 2.5 inch. Voornamelijk omdat ik hier veel goede berichten over lees. Dit is wel een investering van op dit moment €180.

Ik ben zeer tevreden over de prestaties, ik zou alleen graag een (veel) snellere Boot-time hebben. Het liefst zou ik ook de accuduur wat rekken, die zit nu bij niet teveel inspannende taken rond de drie uur. De laptop gebruik ik voornamelijk voor Office, wat basic videobewerking en af en toe een game.

Denken jullie dat een SSD hier tot zijn recht komt en voldoet aan mijn verwachtingen?

Alvast bedankt voor de moeite!
Mijn mening is dat je beter pricewatch: Intel 320 120GB kan nemen. Ten eerste krijg je een gratis game (leuk voor de feestdagen..) en ten tweede is hij goedkoper. Het snelheidsverschil ga je niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DecentDutch
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:26:
[...]

i3 is € 473, i5 is € 509. Beiden zullen we voldoen. ik zou zelf richting de i5 neigen: €509 is namelijk nog heel erg goedkoop.

[...]
ik had al eerder gezegd dat de GT540m en GT525m praktisch hetzelfde zijn. Leuk voor een paar euro, maar de prijs die dell vraagt pure afzetterij.

[...]

Neen. € 712 met de kortingsbonnen + link die ik noemde. Het is even puzzelen, dat klopt... Maar we zitten hier op tweakers.net :P

[...]

Mijn mening is dat je beter pricewatch: Intel 320 120GB kan nemen. Ten eerste krijg je een gratis game (leuk voor de feestdagen..) en ten tweede is hij goedkoper. Het snelheidsverschil ga je niet merken.
Nou ik heb geen creditcard dus zal geen gebruik kunnen maken van de haalmeeruitjecard.nl
wel van de andere nadat ik die heb gebruikt kom ik uit op €881 is dat dan nog steeds voordelig?

nogmaals bedank voor al je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gozerrr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-08 13:54
iPodKiller schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:18:
Als je het hiervoor gaat gebruiken : ''De laptop gebruik ik voornamelijk voor Office, wat basic videobewerking, ik zou alleen graag een (veel) snellere Boot-time he..'' dan zou ik het wel doen. Maar wat voor spellen bedoel je? Simpele spellen? Want met die Cpu en Gpu ga je het niet redden met zware games.
Het gaat in dat geval alleen om de spellen die ik al draai, zoals Company of Heroes. Maar het is niet de opzet om er beter op te kunnen gamen. Ik ben me ervan bewust dat het geen game laptop is ;) . Bedankt voor je advies.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:26:

Dit ga ik serieus in overweging nemen, thank you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Hallo mensen,

Vanaf 2 januari ga ik aan een nieuwe functie beginnen.
Aangezien ik erg ongunstig woon de eerste 2 maanden (na mijn proeftijd ga ik verhuizen), zal ik per dag ~4 uur in de trein zitten. Mijn huidige laptop komt uit het stenen tijdperk en als hij niet aangesloten is aan het lichtnet is hij leeg voordat je kan zeggen "Shit waar is m'n accu?"

Nu heb ik eens wat Best Buy Guides bekeken en ik twijfel op dit moment tussen de MSI CX640 en de Samsung NP-RV520

Het gaat mij vooral om:
  • een 15,6 inch scherm, of groter
  • een goeie accuduur (minimaal 2 - 2 1/2 uur met een energiebesparende instelling)
  • een processor die krachtig genoeg is voor database/applicatie toepassingen, dus iets hogere eisen dan office/internet toepassingen
  • 500gb opslag of hoger
  • 4gb ram of hoger
Mijn budget ligt ongeveer rond de 500 euro en ik zoek dus ook geen krachtige gaming laptop of iets degelijks.
Als jullie denken dat ik misschien beter voor een andere laptop kan gaan hoor ik het natuurlijk graag!

[ Voor 4% gewijzigd door Arachnan op 03-12-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb toevallig een RV520 in bezit. Accuduur is 3 en een half uur. (bij accu 80%, brightness 50%, wifi/BT aan)

Voor jouw eisen kan je ook nog wel iets goedkopers vinden.

Neem pricewatch: Samsung RV520 (NP-RV520-A02NL) + pricewatch: Intel 320 80GB + http://www.ebay.com/itm/N...ernal&hash=item4aaaa954ca en dan heb je een leuke laptop. :)

[ Voor 25% gewijzigd door willy1986 op 03-12-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Van alle zaken die ik in de bulletlist heb staan vind ik persoonlijk de accuduur het belangrijkste. Is de RV520 die jij aangeeft eigenlijk precies hetzelfde op de CPU en HDD na? Want in dat geval is dat wel een goede keuze en als blijkt dat de 320 GB HDD inderdaad te weinig blijkt te zijn, dan kan ik die later alsnog vervangen/een andere HDD/SSD aan toe voegen.

En de i5 2410m is de meerprijs niet waard dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arachnan schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 19:38:
Hallo mensen,

Vanaf 2 januari ga ik aan een nieuwe functie beginnen.
Aangezien ik erg ongunstig woon de eerste 2 maanden (na mijn proeftijd ga ik verhuizen), zal ik per dag ~4 uur in de trein zitten. Mijn huidige laptop komt uit het stenen tijdperk en als hij niet aangesloten is aan het lichtnet is hij leeg voordat je kan zeggen "Shit waar is m'n accu?"

Nu heb ik eens wat Best Buy Guides bekeken en ik twijfel op dit moment tussen de MSI CX640 en de Samsung NP-RV520

Het gaat mij vooral om:
  • een 15,6 inch scherm, of groter
  • een goeie accuduur (minimaal 2 - 2 1/2 uur met een energiebesparende instelling)
  • een processor die krachtig genoeg is voor database/applicatie toepassingen, dus iets hogere eisen dan office/internet toepassingen
  • 500gb opslag of hoger
  • 4gb ram of hoger
Mijn budget ligt ongeveer rond de 500 euro en ik zoek dus ook geen krachtige gaming laptop of iets degelijks.
Als jullie denken dat ik misschien beter voor een andere laptop kan gaan hoor ik het natuurlijk graag!
Zonder enige twijfel de xps 15. Met behulp van de haalmeeruitjekaart actie (http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell) kan je hem krijgen voor €509 met i5. Accuduur is 4.5u als je redelijk doorsurft, http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/5.

Alternatieven weet ik niet direct. Sowieso is er niets in deze prijsklasse met vergelijkbare bouwkwaliteit, en qua accuduur ken ik alleen de K53E die langer meegaat. Maar die ontbreekt in de pricewatch. met een i5, en is op de een of andere manier duurder...
DecentDutch schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:10:
[...]

Nou ik heb geen creditcard dus zal geen gebruik kunnen maken van de haalmeeruitjecard.nl
wel van de andere nadat ik die heb gebruikt kom ik uit op €881 is dat dan nog steeds voordelig?

nogmaals bedank voor al je hulp.
Nee, een gewone prijs. Iets duurder dan normaal zelfs. Het is nog steeds mijn eerste keuze hoor, maar rond de 850 is gewoon de normale prijs waarvoor hij al bijna een jaar te krijgen is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Oh.. dat is inderdaad een erg mooie aanbieding, enig idee hoe lang die 12.50% korting nog geldig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

31 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Danku, de komende dagen nog maar eens goed over nadenken, maar ik denk inderdaad dat de XPS de beste keuze voor mij zal worden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een topic waar ik vragen kan stellen over de Asus laptop's?
Ik wil het een en ander weten maar ik weet zo niet waar ik dingen kan vragen.
Ik kom er niet uit vina het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je? Dit topic is voor aankoopadvies. Als je gerichte vragen hebt kun je in principe ook terecht in Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic, maar dat topic is meer bedoeld voor ervaringen, niet om erom te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké ik had eigenlijk meer een vraag dus maar goed, dat word dan maar met een probleem blijven zitten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vragen kan je ook gewoon hier neergooien ;) Waarschijnlijk weet ik het antwoord wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké bedankt. Ik wou bvb weten hoe ik de intel hd3000 gpu uit zet en alles laat doen door de gt540M en
als ik een game start gebruikt de gpu (gt540M) niet zijn volledige kracht als hij aan van het netstroom af is, de gpu draaid dan op 203mhz terwel dat het dubbele moet zijn (dit is alleen als ik met de batterij werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook als je het high performance power plan gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja alles staat op high performance onder energie beheer. Heb zo juist ook de nieuwste intel gfx drivers en nvidia gfx drivers geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan weet ik het ook niet.. Het zou een bios beperking kunnen zijn, en misschien staat er nog een power optie verborgen in het nvidia configuratiescherm. (dat kan ik nog controleren, ik heb een ATI). In beide gevallen zou je dat kunnen omzeilen door msi afterburner te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval bedankt. Misschien dat toch iets nog niet helemaal goed ingesteld is maar daar kom ik wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:27:
Oké bedankt. Ik wou bvb weten hoe ik de intel hd3000 gpu uit zet en alles laat doen door de gt540M en
als ik een game start gebruikt de gpu (gt540M) niet zijn volledige kracht als hij aan van het netstroom af is, de gpu draaid dan op 203mhz terwel dat het dubbele moet zijn (dit is alleen als ik met de batterij werk)
Ik heb een asus k53sv en als ik hierop klik dan draait alles voorzover ik weet gewoon goed. Maar gamen op je accu gaat toch bijna niet? Dan kun je maar hooguit een kwartiertje gaan gamen en dan moet je alweer je accu gaan opladen..

Afbeeldingslocatie: http://img848.imageshack.us/img848/9148/f34f43f43.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 22:30:
Zonder enige twijfel de xps 15. Met behulp van de haalmeeruitjekaart actie (http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell) kan je hem krijgen voor €509 met i5.
Hier heb ik toch nog een vraagje over. In de excel sheet van de XPS 15 uit het ervaringen topic staat dat er 5% van de prijs af gaat, wat het totaalbedrag op 569 euro brengt. Dit kan ik alleen niet terugvinden als ik de configuratietool doorloop op de website van Dell. Hier blijft de 599 euro staan als eindprijs.

En de 12.5% "korting" via haalmeeruitjecard.nl is dus eigenlijk geen korting, maar dat bedrag wordt teruggestort op je rekening na aanschaf op de Dellsite met mijn MasterCard?

Edit: Eerste vraag heb ik het antwoord al op, voortaan eerst even op de link klikken van de kortingsbon 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Arachnan op 04-12-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 5% korting staat hier: http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561

En de 12.5% korting is inderdaad niet echt korting, maar cashback. Als je het vinkje helemaal rechts aan zet (excel vereist) dan zie je wat je uiteindelijk, na teruggave van de cashback, kwijt bent. Dat duurt 1 tot 2 maanden. Zie ook [Ervaringen] Haalmeeruitjecard.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik had nog even een korte vraag tussendoor.

Stel ik koop nu de laptop die ik dus in gedachten had (pricewatch: MSI GE620DX-297NL). Hoe kan ik dan aanvraag doen om een refund te krijgen voor het OS? Aangezien ik er toch Win7 pro x64 van MSDNAA op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doet in principe alleen asus tegenwoordig.. Maar je kan het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zou niet mogen aangezien het koppelverkoop is en ik dus meer betalen moet om het OS er bij te krijgen.
Zelfs al krijg ik er maar 30 euro voor, ik heb letterlijk _niks_ aan het meegeleverde OS..

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 08-12-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ook [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

Ik heb destijds 112.56 teruggekregen van dell, maar dat doen ze nu niet meer. Ja het staat in de AV (letterlijk!), ja het staat in de EULA, en ja het is koppelverkoop. Toch krijg je je geld niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Kleine update: Vanmiddag bij een kameraad op de i5 die in de bovenstaande laptop zit meerdere VM's laten draaien.

Werkte niet zo smooth als ik hoopte. Dus ik verander mijn eis en budget toch maar ietsje.

Nu kom ik eigenlijk uit op de pricewatch: Asus N53SV-S1766V

Goede keuze of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VM's draaien heeft weinig te maken met de CPU, maar des te meer met de harde schijf.

En als je zoveel gaat uitgeven: de xps 15 is zo goed als de enige goede keus. Dat ding doet alles beter dan de N53 behalve de garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43
Mijn zusje zit sinds kort op kamers en wil een notebook aanschaffen. Deze zal gebruikt worden voor office/internet en wellicht een keer een filmpje kijken, geen spannende dingen dus. Ik zie dat intel in het segment notebooks van rond de 400 euro de Pentium Dual core B950 2,1Ghz levert en rond de 450 euro de i3 2310 (ook 2,1Ghz) levert. Is er voor bovengenoemd gebruiksprofiel nog een voorkeur of kan ik net zo goed die goedkope pakken?

Iets lager qua budget zitten ook wat AMD Fusion laptops, alleen ben ik bang dat die qua CPU kracht wel een stuk trager zijn dan de twee eerder genoemde processors.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 23:09:
VM's draaien heeft weinig te maken met de CPU, maar des te meer met de harde schijf.

En als je zoveel gaat uitgeven: de xps 15 is zo goed als de enige goede keus. Dat ding doet alles beter dan de N53 behalve de garantie..
Ding heeft een tragere CPU, minder RAM een slechtere GPU en is nog eens 60 euro duurder ook :') .

Alleen voor een beter scherm en body doe ik het niet nee.

Maaruhm, 4 VM's met WinXP tegelijk @ 1GB RAM per VM (8GB laptop) op de Intel Core i5 2410M ging niet echt lekker, en trok de CPU geheel vol.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 09-12-2011 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:46:
[...]

Ding heeft een tragere CPU, minder RAM een slechtere GPU en is nog eens 60 euro duurder ook :') .
Nu, nee. Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"

Ding is eigenlijk € 748 met i7, 1080p, 750GB hdd, en 6GB RAM.

Een GT525m is trouwens exact dezelfde GPU als de GT540m en GT550m, al moet je bij die laatste een uitzondering maken als je het over de xps 17 hebt: die is namelijk weer hetzelfde als de GT555m die asus en clevo gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 08:48 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste