IVM school wil ik binnenkort overgaan op aanschaf van een laptop. Met een budget van zo'n 650-700 euro.
Eisen:
- (Mat) zwart of grijs van kleur
- Schermdiagonaal van 14.1" tot 15.6"
- Resolutie van minimaal 1600x900
- Dedicated GPU waarop een beetje hedendaagse games op low-medium moeten kunnen draaien.
- minimaal 4GB, maar liever 8GB RAM. (Zie hieronder waarom)
Ikzelf kwam eigelijk vrij snel uit op deze:
pricewatch: Asus X5MSV-S1783V ~ 690
De laptop gaat voornamelijk worden gebruikt voor schoolwerk, denk hierbij aan het draaien van meerdere (tot 4) VM's tegelijk. Om deze reden is 8GB RAM erg welkom. Hiernaast wil ik zo af en toe nog wel eens een keer een beetje kunnen gamen. Nou heeft de bovenstaande laptop een hoge res (1920x1080) dat hoeft nou net ook weer niet qua gebruikte resolutie. Maar op 1600x900 wil ik toch wel een
beetje een spelletje kunnen spelen. Dit moet ook uitstekend kunnen, aangezien een goede kameraad van mij een wat oudere laptop heeft met een quadcore i7 (1.6Ghz) en een GeForce GT530M (Tragere GPU dus). En daarop willen de meeste games ook nog wel op 1600x900.
De enige vraag die mij eigelijk nog rest (Aangezien ik nog nooit zelf een laptop groter als 13.1" heb gehad) is of dit lastig word om mee rond te slepen?
Edit: Ik kan trouwens vrij weinig vinden over deze laptop.. De specs zijn (volgensmij) zeer goed voor haar prijs. Maar ik vind op de website van asus niks en reviews vind ik zo ook niet 1-2-3

.
[
Voor 14% gewijzigd door
D4NG3R op 30-11-2011 09:25
]