Acties:
  • 0 Henk 'm!
champion16 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:26:
ok dank je. Ben nogal bang om een 'miskoop' te doen. Enig idee hoeveel tijd het ongeveer kost om het te bezorgen(de XPS15 via de site)? Kan het namelijk niet 1,2,3 vinden
Lol, de K53SV en de XPS 15 zit je zeker niet fout.

Als ik de K53SV slecht zou vinden, dan had ik hem allang omgerolen of zo.

Sowieso, mijn k53 gaat met een volle accu en backlight op laag van 8:45 tot 14:15 mee als ik er op ga internetten en office taken doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus veel langer dan notebookcheck haalt, en dat was mijn bron voor de accuduur van de k53SV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:24
echt mijn allerlaatste vraag :').

Ben dit net tegengekomen: http://www.mycom.nl/Produ...m_campaign=DV6-6105sd_AMD

is dit vergelijkbaar met de xps 15 qua specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De CPU is een heel stuk trager, en de GPu iets sneller, als de drivers het goed doen (waar nog wel eens problemen mee zijn). Bovendien is de bouwkwaliteit + speakers (beats audio = :') )minder.

De accuduur geen idee, maar die kan je ook aannemen als minder dan de xps 15. HP's zijn doorgaans niet echt zuinig. (ITT tot asus en dell's, meestal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
is acer een goed merk?
http://www.bol.com/nl/p/c...00000011621226/index.html
Mijn oog hierop laten vallen en kan hem voor 575 euro krijgen.

[ Voor 83% gewijzigd door champion16 op 18-11-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De review http://www.notebookcheck....50G-Notebook.46094.0.html ziet er best goed uit. Maar de service van acer is een stuk minder dan die van asus, dell, en msi. Wat acer wel altijd goed doet (ITT tot HP..) is de accuduur. Die is langer/gelijk dan de bekende 2 laptops, ondanks dat de accu zelf 20% kleiner is 8)7 .

Overigens zou ik msi echt skippen in deze prijsklasse, maar dat is een ander verhaal.

Overigens is acer in het algemeen een vrij slecht merk.. Maar dat zegt niet zoveel. Sony is ook een rotmerk, maar er zijn 2 laptops in hun assortiment die ik best eens zou willen proberen.. Kijk naar de laptop zelf, niet de reputatie van het merk. (De garantie is natuurlijk wel belangrijk)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
Dus een go of een no go? :)
Nogmaals, ik weet echt niks van laptop hardware af.
(als je zin hebt zou je misschien voor me op bol.com een goede laptop kunnen uitzoeken zegmaar van max 600 euro?) Vertrouw op je deskundigheid :D

[ Voor 47% gewijzigd door champion16 op 19-11-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Voor 599 een goede laptop, ik heb hier ook een acer en die bevalt me gewoon goed. Ook ervaring met een asus en een sony en die vond ik beide niks.

Als je 1 jaar garantie te weinig vind kan je er bij acer een jaar bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
http://www.bol.com/nl/p/c...00000011498379/index.html

Dit lijkt me te goed om waar te zijn. Zijn de cpu en gpu wel snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gaf net commentaar op een HP met precies die processor en grafische kaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
dan koop ik liever die met de i5 CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De fusion series van AMD zijn nog niet geoptimaliseerd voor games +de cpu in xfire werkt ook niet optimaal.

De Cpu is ong. gelijk aan een i3. Daarvoor krijg je wel 8gb ram voor terug,maar of je dat écht nodig hebt? Ik zou dan eerder die met i5 nemen idd.

Een GT540m voldoet meer dan goed, ik ga nu zelfs L.A. Noire op mijn PC proberen (ben hem nu aan het installeren). Ik heb zelfs mafia II op 40 fps constant gespeeld. Die Fusion Cpu van AMD is niet slecht, maar als je nu optimaal wilt profiteren van je hardware dan zou ik voor die i5 versie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
http://www.bol.com/nl/p/c...index.html#product_images
en

Afgezien van de rode kleur zie ik het verschil niet :S. Bij de 2e laptop lees ik op het internet dat die vaak heel heet word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een afschuwelijke kleur zeg, dat rood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16

is acer echt een rukmerk? en hoeveel p is het scherm van bovenstaande link( ben noob op dit gebied :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Student?

Heb je gekeken op de Dell site voor studenten? -> studenten -> studenten-aanbiedingen -> XPS 15 voor 589 euro inclusief verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is geweldig. Nu kan ik door de quote knop te misbruiken iemand professioneel advies geven over maarliefst 2 vraagstukken.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:13:
Het standaardscherm is kut ja. Maar dat is dat van de K53 ook, en van elk ander model in de pricewatch, dus dat is geen argument om iets anders te kiezen. Dit is de goedkoopste mogelijkheid om een laptop aan te schaffen met een goed scherm: doe er je voordeel mee.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 00:06:
Overigens is acer in het algemeen een vrij slecht merk.. Maar dat zegt niet zoveel. Sony is ook een rotmerk, maar er zijn 2 laptops in hun assortiment die ik best eens zou willen proberen.. Kijk naar de laptop zelf, niet de reputatie van het merk. (De garantie is natuurlijk wel belangrijk)

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 00:37:
Student?

Heb je gekeken op de Dell site voor studenten? -> studenten -> studenten-aanbiedingen -> XPS 15 voor 589 euro inclusief verzendkosten?
Die linkte ik net...

Overigens kan je nog meer besparen door http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 te nemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2011 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
720p. 1366x768 is 720p. Verwacht geen 1080p scherm in deze prijsklasse. :P

Of 1280x720 pixels natuurlijk, maar die zie je niet meer zo snel op nieuwe 15,6'' laptops.

[ Voor 41% gewijzigd door iPodKiller op 19-11-2011 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Student?

inclusief

Intern toetsenbord met achtergrondverlichting - VS/Internationaal (QWERTY)
1 jaar Next Day Hardware Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
Student?

ja, maar vergeleken met de acer aspire heeft de xps 15 een kleinere harde schijf en een wat slechtere gpu en is 10tje duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 00:38:
Dit is geweldig. Nu kan ik door de quote knop te misbruiken iemand professioneel advies geven over maarliefst 2 vraagstukken.

Overigens kan je nog meer besparen door http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 te nemen.
Had ik dat maar geweten. Hoe kom je aan die extra korting? :(
De garantie zo te zien? Van Next B.D.O.S. naar C&R?
En het toetsenbord is veranderd naar een standaard zo te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die linkte ik net...

Lijkt me meer dan genoeg voor simpele spelletjes en internet/office taken. En dat voor 530 euro...

Verschil met een i3/i5 ga je echt niet zo snel merken hoor als je echt dat alleen maar wilt gaat doen op je notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
iPodKiller schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 00:45:
[...]

Lijkt me meer dan genoeg voor simpele spelletjes en internet/office taken. En dat voor 530 euro...

Verschil met een i3/i5 ga je echt niet zo snel merken hoor als je echt dat alleen maar wilt gaat doen op je notebook.
zit een i3 ipv een i5 bij. :s

[ Voor 5% gewijzigd door champion16 op 19-11-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat maakt dat uit joh :P Misschien als je een student bent kun je ergens een licentie krijgen, of gewoon een cracked office downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
verkeerd gelezen.

[ Voor 95% gewijzigd door champion16 op 19-11-2011 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees de kleine lettertjes.

''Prijs vanaf € 503,36

Exclusief btw en verzendkosten''

Dus 600 euro totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16

[...]

[...]

[...]

Die linkte ik net...

Hoe kan je bij de laatste link komen via de site ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPodKiller schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 00:48:
Wat maakt dat uit joh :P Misschien als je een student bent kun je ergens een licentie krijgen, of gewoon een cracked office downloaden.
Die kan je doorgaans bestellen via surfspot voor een appel en een ei of gratis Libreoffice gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

champion16 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 00:53:
Hoe kan je bij de laatste link komen via de site ?
Niet.

Ik heb een crawlscript geschreven wat domweg alle mogelijkheden uitprobeert en in een excel sheet gooit. In dit soort gevallen erg handig :P . Deze, en die een pagina terug van €589 zijn het meest interessant, de andere opties niet echt in jouw prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 01:00:
[...]

Niet.

Ik heb een crawlscript geschreven wat domweg alle mogelijkheden uitprobeert en in een excel sheet gooit. In dit soort gevallen erg handig :P . Deze, en die een pagina terug van €589 zijn het meest interessant, de andere opties niet echt in jouw prijsklasse.
Heb ik toch de goede gekozen (zit met hetzelfde budget, maar een paar dagen geleden besteld). Heb wat extra garantie (1 jaar) erbij genomen om zeker te zijn dat ik er minstens twee jaar mee doe. Hulde voor je XPS 15 draadje trouwens! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 01:00:
[...]

Niet.

Die link waar je aan kwam via dat script is die wel geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:35

Tarin

Just plain weird.

Jammer dat je daar geen Engelstalig besturingssysteem bij kan kiezen.. ik zoek een laptopje voor rond de €500 voor de standaard office-taken, en deze leek als leuke meerwaarde de bouwkwaliteit te hebben, een Inspiron vertrouw ik niet zo.
De 'standaard verkrijgbare' met i5 is wel met een Engels OS te krijgen, maar die zit met €599 net te ver van het budget af. En om er nou meteen een reinstall over heen te gooien..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wilt sowieso een reinstal om van de bloatware af te komen...

Je zou ook kunnen overwegen om via de telefoon te bestellen. Normaal raad ik dat af omdat je dan geen kortingsbonnen kan gebruiken, maar dat is op deze prijs toch niet van toepasssing.

Je moet dan de e-value code doorgeven, die staat in de URL, dat is n00x5m18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:35

Tarin

Just plain weird.

Dell valt toch wel mee qua bloatware? Tenminste, wat ik de laatste tijd uitgepakt en op de zaak in het domein gehangen heb was gewoon netjes 'kaal', hoewel dat Precision's en Vostro's waren.

Als er op de consumentenlaptops wel troep meegeleverd wordt, pluk ik inderdaad wel even een (legaal) iso'tje van het web.

[ Voor 38% gewijzigd door Tarin op 19-11-2011 13:38 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zakelijk != consumenten.

Op sony's en HP's is het echt heel erg en doe moet je echt niet kopen zonder verse instal.. er wordt toch wel een redelijke hoeveelheid bloat meegeleverd denk ik, je zou het kunnen navragen in [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-10-2024
iPodKiller schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:18:
@Dutchman89,

Heb je deze al gezien?

pricewatch: Sony Vaio VPCEA4S1E

Deze heeft een i3 380m, 4gb ram en 320gb hdd.

Voor 599,- bij Correct Electronics. Jammer dat die bij de MyCom voor 500 niet meer op voorraad is.
Review :
http://www.notebookcheck....E-L-Notebook.29660.0.html

Maar ze zeggen al het volgende : ;''The display is not particularly bright and contrast-strong, but thanks to the high 1600 x 900 pixel resolution users profit from a good view of the display. The mobility of the 14.1-incher is rather weak. Two and a half hours when surfing via WLAN are no longer acceptable in the era of Intels CULV-processors and 9-hour netbooks. The manufacturer apologized itself for this oversight, as the Vaio EA1 has a low capacity of 3500 mAh.''

Het blijft moeilijk om een goede 13/14'' notebook te vinden.
Mijn keuze is gevallen op een Lenovo Think Edge 13.
Ik twijfel alleen tussen twee verschillende versies van de Lenovo Think Edge 13:
- pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NV13CMH)
- pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NV338MH)

De nv338mh kost € 392,85 en de nv13cmh kost € 562,-. Is er een groot verschil tussen beide? Ik ga de laptop gebruiken voor mijn studie (Microsoft Office en internet).

Welke laptop bevelen jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:29
Hallo Tweakers,
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn ouders onder de 400 euro. Het enige wat zij ermee doen is een beetje browsen (simpele spelletjes op Facebook), wat fototjes bekijken en af en toe Word/Excel gebruiken. Verder af en toe Skype oid. Jullie snappen denk ik wel wat ik bedoel. Het liefst had ik ook een HDMI aansluiting gehad voor op de tv aan te sluiten, maar dat zit er denk ik niet in. Is ook niet zo erg, aangezien mijn laptop dat wel heeft en dan gebruik die wel voor aansluiten op de TV.

Ikzelf twijfel tussen deze twee (beiden van Compaq):
http://tweakers.net/price...8qh985ea%29.html#tab:info
Deze kan ik krijgen bij de Scheer en Foppen voor 300 euro.

http://tweakers.net/price...8qj083ea%29.html#tab:info
Deze kan ik voor 380 euro krijgen bij de MediaMarkt.

Er zit een verschil van 80 euro tussen. Het liefst ga ik natuurlijk voor de goedkopere. Ik vraag mij echter af of er veel merkbaar verschil zit tussen de AMD Fusion E300 en de E450 voor de dingen die mijn ouders erop gaan doen. Verder heeft de duurdere versie 4GB Ram ipv 2GB. Maar uit ervaring weet ik dat 2GB zeker ook genoeg is voor hun taken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Edwin- schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:56:
Hallo Tweakers,
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn ouders onder de 400 euro. Het enige wat zij ermee doen is een beetje browsen (simpele spelletjes op Facebook), wat fototjes bekijken en af en toe Word/Excel gebruiken. Verder af en toe Skype oid. Jullie snappen denk ik wel wat ik bedoel. Het liefst had ik ook een HDMI aansluiting gehad voor op de tv aan te sluiten, maar dat zit er denk ik niet in. Is ook niet zo erg, aangezien mijn laptop dat wel heeft en dan gebruik die wel voor aansluiten op de TV.

Ikzelf twijfel tussen deze twee (beiden van Compaq):
Deze kan ik krijgen bij de Scheer en Foppen voor 300 euro.

http://tweakers.net/price...8qj083ea%29.html#tab:info
Deze kan ik voor 380 euro krijgen bij de MediaMarkt.

Er zit een verschil van 80 euro tussen. Het liefst ga ik natuurlijk voor de goedkopere. Ik vraag mij echter af of er veel merkbaar verschil zit tussen de AMD Fusion E300 en de E450 voor de dingen die mijn ouders erop gaan doen. Verder heeft de duurdere versie 4GB Ram ipv 2GB. Maar uit ervaring weet ik dat 2GB zeker ook genoeg is voor hun taken.

Alvast bedankt!
Kijk hier eens naar, veel meer waar voor je geld,

pricewatch: Lenovo Essential B560 (M489MMH)
pricewatch: Dell Inspiron Q15R (5010-9200)
pricewatch: Fujitsu Lifebook A530 (VFY:A5300MF121NL)

Die Lenovo lijkt mij niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Die Lenovo ziet er wel mooi uit inderdaad. Eens kijken of ik ze zover krijg om een laptop te kopen zonder dat ze die eerst kunnen zien in een winkel.

Maar zijn die AMD Fusion processors niet goed ofzo? Want ik zie dat je allemaal Intels aanraadt :P

[ Voor 6% gewijzigd door -Edwin- op 20-11-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutchman89 schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:11:
[...]

Mijn keuze is gevallen op een Lenovo Think Edge 13.
Ik twijfel alleen tussen twee verschillende versies van de Lenovo Think Edge 13:
- pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NV13CMH)
- pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NV338MH)

De nv338mh kost € 392,85 en de nv13cmh kost € 562,-. Is er een groot verschil tussen beide? Ik ga de laptop gebruiken voor mijn studie (Microsoft Office en internet).

Welke laptop bevelen jullie mij aan?
Ik denk toch die van 600. Er is niks beters te vinden in de pricewatch. Bovendien, die Turion cpu + 2gb ram is al redelijk verouderd. Ik zou die van 600 kopen met oog op de toekomst.

Review van de modelserie :

http://www.notebookcheck....-Subnotebook.27216.0.html

''Verdict

The Lenovo ThinkPad Edge 13 (NUE2UGE) that we've reviewed, generally leaves a good impression. The device's good workmanship and the display hinges are pleasing. The design is very plain, but elegant at the same time. The connectivity is quite extensive for a business device. We only miss a docking station port and an ExpressCard slot for extension cards. A further advantage is the UMTS broadband modem integrated ex-factory, which makes mobile internet use possible. The keyboard doesn't leave anything to be desired and the mouse substitute is perfectly solved with the five mouse keys, the touchpad and the mandatory TrackPoint. The hardware configuration that Lenovo has opted for is an interesting alternative to comparable Intel systems.

Unfortunately, Lenovo uses a glare-type screen for the Edge 13, which creates disagreeable reflections. A model with a matt display isn't available. The loudspeakers can't impress and are barely suitable for rendering movies or music.

Lenovo has launched a chic business device onto the market with its ThinkPad Edge 13. It offers a good application performance and is very impressive in terms of workmanship. We miss a port for a docking station and a matt display for being able to use the Edge 13 in the professional field. If you can forgo on these, you'll get a very robust and, at the same time, a chic device with the Lenovo ThinkPad Edge 13. The price for the smallest model with an AMD processor starts at a low 678 euro (MSRP).
Although the overall level, for example, of a ThinkPad X300 can't be achieved, the low price compensates for a lot.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Edwin- schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:41:
[...]

Die Lenovo ziet er wel mooi uit inderdaad. Eens kijken of ik ze zover krijg om een laptop te kopen zonder dat ze die eerst kunnen zien in een winkel.

Maar zijn die AMD Fusion processors niet goed ofzo? Want ik zie dat je allemaal Intels aanraadt :P
Ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar als je voor dezelfde prijs een krachtigere CPU kunt krijgen? :P

En Intel cpu's voor notebooks zijn over het algemeen krachtiger dan AMD cpu's voor laptops, maar dat zie je ook meestal terug in de prijs.

Review ervan :

http://www.notebookcheck....560-Notebook.45337.0.html

''Verdict

The Lenovo B560 (M488TGE) bids up to date hardware and office qualities with only minor drawbacks for little money. We have reviewed the FreeDOS alternative for 399 euros (4GB RAM). Nvidia Optimus not only helps save energy by disabling the Geforce 310M, but also with the good battery life of almost three hours (WLAN test).

The configuration with eSATA, a 500 GB hard disk and WLAN draft n/Gigabit LAN is impressive in the 400 euro price range. Moreover, there are the typing-eager input devices. Due to the coiling key surface and the low key drop (touchpad only), it's not a perfect condition. However, the 15.6 inch glossy display is a big downside for an office device. Reflections on an office laptop weren't ever and aren't contemporary.

If you have to heed your money, you will get a technically well equipped laptop (Arrandale Pentium, Optimus) for 400 euros and you can opt for either a free (Linux, etc.) or commercial (Microsoft) operating system. We could set up the system quickly and perfectly after installing Windows 7 Home Premium 64 bit due to the driver CD. Additionally, the high PCMark Vantage score proves the performance gain of an individually setup laptop afterwards.''

[ Voor 3% gewijzigd door iPodKiller op 20-11-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
iPodKiller schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:49:
[...]

Ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar als je voor dezelfde prijs een krachtigere CPU kunt krijgen? :P

En Intel cpu's voor notebooks zijn over het algemeen krachtiger dan AMD cpu's voor laptops, maar dat zie je ook meestal terug in de prijs.

Review ervan :

http://www.notebookcheck....560-Notebook.45337.0.html

''Verdict

The Lenovo B560 (M488TGE) bids up to date hardware and office qualities with only minor drawbacks for little money. We have reviewed the FreeDOS alternative for 399 euros (4GB RAM). Nvidia Optimus not only helps save energy by disabling the Geforce 310M, but also with the good battery life of almost three hours (WLAN test).

The configuration with eSATA, a 500 GB hard disk and WLAN draft n/Gigabit LAN is impressive in the 400 euro price range. Moreover, there are the typing-eager input devices. Due to the coiling key surface and the low key drop (touchpad only), it's not a perfect condition. However, the 15.6 inch glossy display is a big downside for an office device. Reflections on an office laptop weren't ever and aren't contemporary.

If you have to heed your money, you will get a technically well equipped laptop (Arrandale Pentium, Optimus) for 400 euros and you can opt for either a free (Linux, etc.) or commercial (Microsoft) operating system. We could set up the system quickly and perfectly after installing Windows 7 Home Premium 64 bit due to the driver CD. Additionally, the high PCMark Vantage score proves the performance gain of an individually setup laptop afterwards.''
En ik zie dat die zelfs een HDMI aansluiting heeft. Dat is wel mooi meegenomen ook. Ook mooi dat die het niet hoeft te doen met Intel HD graphics. Bedankt! Ik zal ernaar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wacht, dit is alleen de review van de modelserie. Er kan dus verschil tussen zitten tussen de daadwerkelijke model die je nu wilt. Mijn excuses dat ik dat niet eerder zij :P

Deze versie heeft volgens mij geen HDMI en alleen intel HD graphics. Maar die Intel HD graphics moet je ook niet onderschatten. Ding kan prima alle basis taken aan en nog lichte games.

Maar goed, je kunt ook niet alles verwachten voor 400,- :+

[ Voor 8% gewijzigd door iPodKiller op 20-11-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
iPodKiller schreef op zondag 20 november 2011 @ 15:10:
Wacht, dit is alleen de review van de modelserie. Er kan dus verschil tussen zitten tussen de daadwerkelijke model die je nu wilt. Mijn excuses dat ik dat niet eerder zij :P

Deze versie heeft volgens mij geen HDMI en alleen intel HD graphics. Maar die Intel HD graphics moet je ook niet onderschatten. Ding kan prima alle basis taken aan en nog lichte games.

Maar goed, je kunt ook niet alles verwachten voor 400,- :+
Nou ja, is ook goed. Ik werd alleen even blij dat ik dacht zoveel te kunnen krijgen voor die prijs :P
Die Intel HD schijnt inderdaad beter te zijn dan de HD6310m die in de Compaq zit. En als dan ook nog de processor beter is en er meer RAM in zit hoop ik dat mijn ouders 70 euro meer daarvoor willen betalen. Zo niet dan moeten ze het maar met die AMD Fusion E300 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien moet je maar even morgen in de Mediamarkt folder kijken. Misschien dat je daar iets tegenkomt, je weet het nooit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
iPodKiller schreef op zondag 20 november 2011 @ 15:25:
Misschien moet je maar even morgen in de Mediamarkt folder kijken. Misschien dat je daar iets tegenkomt, je weet het nooit. :P
Daar heb ik inderdaad ook die Compaq versie van 380 euro gevonden. En die van 300 euro was bij de Scheer en Foppen. Nu lijken me ouders toch voor de goedkoopste te willen gaan, dus weet iemand of die AMD Fusion E300 een beetje meewerkt tijdens Word, Excel, Skype, Firefox etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.notebookcheck....ok-Processor.60141.0.html

http://notebooksnews.com/...md-e300-review-benchmark/

Info erover.

''On average the cpu performance of the E-300 lies a bit beyond a Athlon X2 L310 at 1.2 GHz. ''

''We were able to spend some time with the Toshiba L735D notebook powered by this processor and honestly, we found it to be adequate for watching videos and for running office apps. You will also be able to full HD videos with ease, thanks to the powerful ATi Radeon HD 6310 GPU. Battery life with a 6 cell battery should be around 4-5 hours.''

Als ik het bovenstaande zo lees, dan denk ik van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
iPodKiller schreef op zondag 20 november 2011 @ 15:41:
http://www.notebookcheck....ok-Processor.60141.0.html

http://notebooksnews.com/...md-e300-review-benchmark/

Info erover.

''On average the cpu performance of the E-300 lies a bit beyond a Athlon X2 L310 at 1.2 GHz. ''

''We were able to spend some time with the Toshiba L735D notebook powered by this processor and honestly, we found it to be adequate for watching videos and for running office apps. You will also be able to full HD videos with ease, thanks to the powerful ATi Radeon HD 6310 GPU. Battery life with a 6 cell battery should be around 4-5 hours.''

Als ik het bovenstaande zo lees, dan denk ik van wel.
Daar kan ik mee leven. Full HD video is fijn, maar door gebrek aan een HDMI poort niet perse nodig. Bedankt in ieder geval voor de snelle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een video van de performance van de E-350, maar zoveel verschil zal er niet zijn tussen de 300 en de 350.

Hij doet het erg goed zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
iPodKiller schreef op zondag 20 november 2011 @ 15:53:
Nog een video van de performance van de E-350, maar zoveel verschil zal er niet zijn tussen de 300 en de 350.
[video]

Hij doet het erg goed zo te zien.
Dit is echt ruim goed genoeg voor het gebruik van mijn ouders, zelfs als je er rekening mee houdt dat de E300 wat lager is geklokt. Nogmaals bedankt _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door -Edwin- op 20-11-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@-Edwin- ;

Ik heb net de expert folder via mail gekregen, en zie daar een Asus K53 serie met E-450 voor 379,-

http://www.expert.nl/lapt...atalog=nl_nc-aanbiedingen

Als er een expert in de buurt is, dan raad ik je die meteen aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
iPodKiller schreef op zondag 20 november 2011 @ 23:03:
@-Edwin- ;

Ik heb net de expert folder via mail gekregen, en zie daar een Asus K53 serie met E-450 voor 379,-

Hier direct in de buurt is er geen één. Wel na 20 minuutjes rijden. Maar mag ik vragen wat het voordeel van deze Asus is boven de duurdere Compaq die ik aanhaalde? De specs, maar ook de prijs, lijken exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de K53 heb je sowieso een iets betere bouwkwaliteit, en de Cpu is dan net weer sneller.

Maar als je toch de goedkoopste wilt, dan zou ik die compaq nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en heb de volgende wensen.

17,3 inch scherm
i3 of i5
HD vanaf 300GB

Ik ga hem het merendeel gebruiken voor het opzetten van websites,hiervoor gebruik ik GIMP(Photoshop)
En ik heb vaak meerdere programma's tegelijk openstaan een ook diverse websites.

Het gaat er dus om dat ik een goed beeldscherm heb en een snelle laptop,ook met meerdere programma's open.
En het uiterlijk en degelijkheid wil natuurlijk ook wel wat,ik ga de laptop niet vaak meenemen,dus hoeft niet echt heel erg robuust te zijn.

Prijsklasse tussen de 500 - 600 euro.

Nu heb ik de volgende al gezien:

HP G7-1220sd - voor €499 bij de Wehkamp http://www.wehkamp.nl/com...44199/C31_6F4_6F4_744199/

Ik vind de DELL Inspiron 17R ook wel mooi,maar moet ik 2 weken op wachten na het bestellen.

Ik heb snel een laptop nodig,dus enige haast heb ik wel.

Ik zou graag wat advies willen hebben.

Hartelijk dank alvast voor jullie hulp.

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaat geen laptop in deze prijsklasse met een scherm wat uberhaubt boven de middelmaat uitstijgt. De goedkoopste is de xps 17 met 3D, een heel stuk duurder dan wat jij voor ogen hebt.

En verder. Ik vind die HP's eigenlijk maar brak.Een vriend van mij heeft er ook een, en ik heb werkelijk nog nooit iets gezien dat zo snel vies wordt. Qua bouwkwaliteit ook niet echt een aanrader.

De vraag is wat je dan wel moet nemen. Als je zelf een beetje kennis hebt kom je al snel bij iets als pricewatch: Asus K73E-TY181V + pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB uit, of een andere in die prijsklasse met ruimte voor een 2e bay (ik weet overigens niet of die 2e bay daadwerkelijk aanwezig is.. In HP's bijvoorbeeld sowieso niet, asus is wisselend).

Anders? Tsja, ik heb geen idee... De inspirion is niet bepaald aantrekkelijk geprijsd, en de andere laptops uit de pricewatch met een i5 beginnen ook bij €570. Dan kom je uiteindelijk toch weer bij de HP uit die jij noemde, €70 is wel erg veel in deze prijsklasse. De optie die ik hierboven noemde lijkt mij interessanter maar vereist wel wat kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 01:35:
Er bestaat geen laptop in deze prijsklasse met een scherm wat uberhaubt boven de middelmaat uitstijgt. De goedkoopste is de xps 17 met 3D, een heel stuk duurder dan wat jij voor ogen hebt.

En verder. Ik vind die HP's eigenlijk maar brak.Een vriend van mij heeft er ook een, en ik heb werkelijk nog nooit iets gezien dat zo snel vies wordt. Qua bouwkwaliteit ook niet echt een aanrader.

De vraag is wat je dan wel moet nemen. Als je zelf een beetje kennis hebt kom je al snel bij iets als pricewatch: Asus K73E-TY181V + pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB uit, of een andere in die prijsklasse met ruimte voor een 2e bay (ik weet overigens niet of die 2e bay daadwerkelijk aanwezig is.. In HP's bijvoorbeeld sowieso niet, asus is wisselend).

Anders? Tsja, ik heb geen idee... De inspirion is niet bepaald aantrekkelijk geprijsd, en de andere laptops uit de pricewatch met een i5 beginnen ook bij €570. Dan kom je uiteindelijk toch weer bij de HP uit die jij noemde, €70 is wel erg veel in deze prijsklasse. De optie die ik hierboven noemde lijkt mij interessanter maar vereist wel wat kennis.
Hallo Darkstone,

Hartelijk dank voor je reactie.
Ik was er eigenlijk al bang voor dat er niks moois te vinden is met een 17,3 inch scherm in deze prijsklasse.
Maar jij hebt het over de Asus K73E,dat vind ik echt een hele mooie machine zo op het eerste gezicht.
Al twijfel ik wat over de specs,de processor bijvoorbeeld,dat is geen i3 of i5,maar hoe doet deze processor het tegenover de i3 en i5?
Kun jij daar misschien wat meer over vertellen?
En je geeft ook aan om er een SSD in te doen,wat zijn daar de voordelen van als ik dat zou doen?
Dus de Asus K73E met de SSD die jij aangaf zou een mooie machine kunnen zijn,qua specs(processor,beeld en kwaliteit)beter dan de HP waar ik het over had?
Je hebt me wel warm gemaakt voor die ASUS zeg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De B940 is een i1 zeg maar, nog lager dan een i3. De beeldkwaliteit is ook vergelijkbaar, al is de bouwkwaliteit volgens mij een stuk beter dan de HP.

Maar je hebt niet half zoveel aan de snellere processor als je aan een SSD hebt. Je kan beter een slechte processor met een SSD hebben dan een goede processor met HDD, tenzij je met blender gaat werken of iets dergelijks. Aangezien er verder niets fatsoenlijks te krijgen is in deze prijsklasse is dat een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:39:
De B940 is een i1 zeg maar, nog lager dan een i3. De beeldkwaliteit is ook vergelijkbaar, al is de bouwkwaliteit volgens mij een stuk beter dan de HP.

Maar je hebt niet half zoveel aan de snellere processor als je aan een SSD hebt. Je kan beter een slechte processor met een SSD hebben dan een goede processor met HDD, tenzij je met blender gaat werken of iets dergelijks. Aangezien er verder niets fatsoenlijks te krijgen is in deze prijsklasse is dat een goede optie.
Je bedoeld dat het beeldscherm van de Asus dezelfde kwaliteit is als van de HP?
Dus als ik SSD in de Asus zou doen kan ik dit vergelijken met de snelheid van een i3 of i5?
Voordeel van Asus is dat ik daar 2 jaar garantie op heb en op HP maar 1 jaar.
Heb je veel kennis nodig voor het plaatsen van een SSD of is dit eenvoudig te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een SSD doe je simpelweg andere dingen snel. Voornamelijk het laden van spul, zoals windows en gimp gaat ongeveer 3x zo snel (als voorbeeld, GIMP start bij mij in nog geen 3 seconden, en dat heeft niets te maken met de processor).

De processor is natuurlijk wel trager, maar dat boeit over het algemeen erg weinig tenzij je foto's in 600dpi gaat bewerken, zo is mijn ervaring. (en sowieso is voldoende RAM in dat geval veel belangrijker, al is GIMP gelimiteerd tot 2GB in de huidige 32-bit build).

En ehh, ik weet niet of dat een baan is, webdeveloppen, maar als dat zo is zou ik aanraden iets meer te besteden. Als het allemaal hobbymatig is voldoet het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:03:
Met een SSD doe je simpelweg andere dingen snel. Voornamelijk het laden van spul, zoals windows en gimp gaat ongeveer 3x zo snel (als voorbeeld, GIMP start bij mij in nog geen 3 seconden, en dat heeft niets te maken met de processor).

De processor is natuurlijk wel trager, maar dat boeit over het algemeen erg weinig tenzij je foto's in 600dpi gaat bewerken, zo is mijn ervaring. (en sowieso is voldoende RAM in dat geval veel belangrijker, al is GIMP gelimiteerd tot 2GB in de huidige 32-bit build).

En ehh, ik weet niet of dat een baan is, webdeveloppen, maar als dat zo is zou ik aanraden iets meer te besteden. Als het allemaal hobbymatig is voldoet het zeker.
Hartelijk dank voor je uitleg.
Ik denk dat ik dan wel weet wat mijn keuze gaat worden ;)
Al ben ik er alleen nog niet uit hoe ik dat met de SSD moet gaan doen als ik de laptop en SSD binnen krijg.
Is er ergens een goed uitleg over het plaatsen van een SSD in een nieuwe laptop?
Oja,op die Asus K73E waar je het over had past wel een SSD toch?
nu vraag ik me af of die SSd de HDD vervangt of erbij komt?
Want een SSD heeft maar iets van 96GB en de HDD die in de laptop zit veel meer natuurlijk.
Nee hoor,het bezig zijn met websites is meer hobbymatig,dus daar hoef ik niet echt veel rekening mee te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:09:
[...]

Hartelijk dank voor je uitleg.
Ik denk dat ik dan wel weet wat mijn keuze gaat worden ;)
Al ben ik er alleen nog niet uit hoe ik dat met de SSD moet gaan doen als ik de laptop en SSD binnen krijg.
Is er ergens een goed uitleg over het plaatsen van een SSD in een nieuwe laptop?
Oja,op die Asus K73E waar je het over had past wel een SSD toch?
nu vraag ik me af of die SSd de HDD vervangt of erbij komt?
Want een SSD heeft maar iets van 96GB en de HDD die in de laptop zit veel meer natuurlijk.
Nee hoor,het bezig zijn met websites is meer hobbymatig,dus daar hoef ik niet echt veel rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Iedereen bedankt met het helpen kiezen de afgelopen tjd :) het is de pricewatch: Asus X53SV-SX288V-NL geworden. €699 bij de Paradigit. En ik kan niets anders zeggen dan: wat een briljant apparaat. Supersnel, niet te zwaar, best goed scherm nog (vergeleken met mn oude laptop) en erg fijn toetsenbord. En hij is nog sneller dan mn desktop ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet zijn laptop. Dat filmpje zegt dus bar weinig...

je kan beter de plaatjes bij http://www.notebookcheck....32V-Notebook.54381.0.html bekijken. Maar zoals ik al zei weet ik niet zeker of asus de 2e hdd caddy ook echt mee levert. Dat schijnt wisselend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:07:
[...]

Dat is niet zijn laptop. Dat filmpje zegt dus bar weinig...

je kan beter de plaatjes bij http://www.notebookcheck....32V-Notebook.54381.0.html bekijken. Maar zoals ik al zei weet ik niet zeker of asus de 2e hdd caddy ook echt mee levert. Dat schijnt wisselend te zijn.
Maar hoe weet ik nu of ik in die Asus eenn 2e HDD caddy heb?

Edit: het hoeft al niet meer,ik zie net dat deze laptop nergens meer te koop is,jammer

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe voldoet elke laptop met in intel cpu in de pricewatch wel:
http://tweakers.net/price...SglUZbHSc17uSljHblSomY9s-
Maar de K73 was verreweg het goedkoopste en imo ook de beste, dat is jammer. Het is alleen niet erg makkelijk om uit te vinden of er een 2e hdd in kan, dan moet je echt iemand tegenkomen die bereid is even te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan denk ik dat ik toch maar voor die HP ga.
Is er in de 15inch meer keuze voor een goede laptop rond de 500 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het 15" segment heb je alleen vandaag nog de xps 15 voor € 479 met i3 en € 539 met i5 en 1 jaar next business day garantie icm kortingsbon 28PCSWV18QQVVR. Wat een totaal onverslaanbare deal is op dit moment.

Alternatief is pricewatch: Asus K53SC-SX218V, die helaas een stuk duurder is dan vorige week..
Of ik bedoel, duurder dan toen pricewatch: Asus K53SC-SX075V nog leverbaar was. Raar.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:10:
In het 15" segment heb je alleen vandaag nog de xps 15 voor € 479 met i3 en € 539 met i5 en 1 jaar next business day garantie icm kortingsbon 28PCSWV18QQVVR. Wat een totaal onverslaanbare deal is op dit moment.

Alternatief is pricewatch: Asus K53SC-SX218V, die helaas een stuk duurder is dan vorige week..
Of ik bedoel, duurder dan toen pricewatch: Asus K53SC-SX075V nog leverbaar was. Raar.
Die XPS 15 had ik inderdaad al gezien,alleen jammer dat je dan 10 dagen moet wachten na de bestelling.
Dat duurt me te lang,ik heb hem echt snel nodig,het liefst vanavond bestellen en morgen in huis.

Verwijderd

iPodKiller schreef op zondag 20 november 2011 @ 23:03:
@-Edwin- ;

Hallo,

Welke zou jij / jullie kiezen:
Ik zocht een goeie laptop voor rond de 400 en het moet een van deze worden.
Of er moet nog een beter alternatief zijn maar dat betwijfel ik.

Normaal gesproken had ik de Acer genomen, maar ik lees alleen maar slechte verhalen.

- die aanbieding van expert

- deze Acer voor 419 bij de Mediamarkt http://www.laptopshop.nl/...spire-5750-2434g50mn.html

- deze Asus bij Paradigit http://www.paradigit.nl/P...29H1257VL133/default.aspx

Thanks
Hmm, als ik zou kiezen puur op specs, dan zou ik de Acer nemen.

Als ik zou kiezen op goede service en de bouwkwaliteit van de laptop dan zou ik de Asus nemen.

Maar goed, er zit 2 jaar garantie op de Acer(als het goed is), dat scheelt al een hoop. Maar 420 voor een i5 laptop lijkt me echt de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Normaal gesproken betaal je + 500 voor een i5 notebook, als ik jou was dan zou ik de Acer nemen. Voor 420 lijkt mij de i5 erin het wel meer dan waard. Dus best goede deal als je het mij vraagt.

Verwijderd

Bedankt voor de reactie.

Tja jammer dat Acer zo'n twijfelachtige reputatie heeft, hopen dat het bij deze laptop wel goed gaat.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Acer had vroeger een hele slechte reputatie. Of die service nu nog zo slecht is vraag ik me af.

Het scherm in mijn Acer 1830t ging vorig jaar kapot. Ik emailde acer, nog dezelfde dag werd de laptop opgehaald door een koerier. Zo'n 6 dagen later was de laptop in Duitsland geweest, scherm vervangen en terug bij mij in NL.
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:14:
Bedankt voor de reactie.

Tja jammer dat Acer zo'n twijfelachtige reputatie heeft, hopen dat het bij deze laptop wel goed gaat.
Als je er gewoon goed mee omgaat, dan zal er niet zoveel mis gaan hoop ik :)

Het mag wel dan een Acer zijn, maar 420,- voor een i5 notebook lijkt bijna te mooi om waar te zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:14:
Bedankt voor de reactie.

Terecht.

Vroegâh was acer echt brak. De aspire one serie is een van de slechtste ooit gemaakt als ik de verhalen mag geloven, en de garantie is een absoluut dieptepunt. Tegenwoordig is er veel verbeterd, maar ik krijg nog steeds een rare bijsmaak van dat merk.

Acer is ook zo'n merk waarbij ik relatief vaak laptops in de verkoop gooit waar bij de eerste review al duidelijk is dat er iets structureels fout is, tenzij je weet wat je doet zou ik zeker geen acer aanraden. Lekker generiek, maar asus blijft wat mij betreft de veiligste keus.

Dat is overigens in het algemeen, niet specifiek voor jouw situatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 19:26 ]

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:24:
[...]

Dat is overigens in het algemeen, niet specifiek voor jouw situatie.
420,- voor een i5 notebook, dat is gewoon de perfecte deal voor een budget van 400,- 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 12:12
Hoi

Ik heb de K53SV SX146V al een tijdje. Ik game er ook mee, hij wordt dan heel warm, voornamelijk aan de onderkant en bij de uitlaat. De hele tafel bij de uitlaat wordt dan warm. Ik zit te denken om een laptop cooler te kopen. Weet iemand een goeie/goedkope?

Groeten, Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
mrhp schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:20:
Hoi

Ik heb de K53SV SX146V al een tijdje. Ik game er ook mee, hij wordt dan heel warm, voornamelijk aan de onderkant en bij de uitlaat. De hele tafel bij de uitlaat wordt dan warm. Ik zit te denken om een laptop cooler te kopen. Weet iemand een goeie/goedkope?

Groeten, Hugo
Die laptopcooler zal het probleem niet oplossen. :) De laptop wordt warm door het hoge verbruik van de CPU en GPU. Undervolten/underclocken kan een optie zijn en er mee leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrhp schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:20:
Hoi

Groeten, Hugo
Dat is normaal, de eerste keer schrok ik een beetje toen die rond de 80 graden kwam en hard ging blazen. Maar ik ben het nu gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
Wil voor mijn xps15 een ssd inboueen maar heb dit nooit gddaan. heeft er iemand hirr een tutorial ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik kwam deze tegen. Lijkt me wel een strakke prijs voor Core i3, 4GB en 500GB.

pricewatch: Lenovo Essential B560 (M489MMH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 12:12
zal hij ook betere prestaties geven met een cooler? Ik heb hem net op 84 gezien
iPodKiller schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:45:
[...]

Dat is normaal, de eerste keer schrok ik een beetje toen die rond de 80 graden kwam en hard ging blazen. Maar ik ben het nu gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee.

Notebookcoolers zijn ondingen en het geld niet waard. Als je ooit een notebook tegenkomt die het beter doet met een cooler eronder, vraag direct je geld terug. Dat moet een enorme designfout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
iPodKiller ik had van de week een vraagje over die Compaq als je het kan herinneren. Nu heb ik nog een coupon met 100 euro korting op deze laptop:
http://tweakers.net/price...p624g32mikk.html#tab:info

Ik kan die voor 330 euro kopen (is bijna gelijk aan de normale prijs al zie ik).
Is dat een betere keus dan die Compaq, dat was deze:

EDIT: Boven deze prijzen zal het helaas niet gaan worden trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door -Edwin- op 25-11-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De acer zeker weten. De P6200 is een stuk beter dan de E-300 en, tsja, 2GB RAM anno 2011.. Dat is echt te triest voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pak dan die acer maar idd. Specs zijn (veel) beter.

Hier alvast een review van de modelserie, dit is echt puur om te weten hoe de laptop in elkaar zit.

Dit zijn niet de uiteindelijke specs die je daadwerkelijk zult krijgen. Die je nu gaat zien is een 5740, die jij wilt is een 5744.

http://translate.google.c...40Z-Notebook.38250.0.html

[ Voor 86% gewijzigd door iPodKiller op 25-11-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Dat zier er inderdaad goed uit. Alleen jammer dat er blijkbaar ook 24 euro aan verzendkosten bijkomen. Dat maakt het geheel zeker niet goedkoper dan bij andere winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En welke winkel is dat als ik het vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
iPodKiller schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:32:
En welke winkel is dat als ik het vragen mag?
Aangezien ik student ben, kreeg ik zogenaamd via ING korting op Acer laptops. Dan kunnen ze wel leuk zeggen dat ik 100 euro korting heb, maar de normaal prijzen zijn veel duurder dan in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.ing.nl/particu...rting-voor-studenten.aspx

I lolled : Zonder korting € 449,00 met die 100 euro korting = 349,- + 24 euro verzenden(zoals jij zegt) = 373 euro.

Dan kun je net zo goed via de webshops bestellen van de pricewatch...
4launch verkoopt hem voor 354,90 met verzenden erin..

Zo vies hé, reclame..

[ Voor 19% gewijzigd door iPodKiller op 25-11-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

What else is new?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:27
Heeft iemand ervaring met deze laptop (komt niet voor in de pricewatch)?
Asus X53SC-SX620V

Met Core i7, 4GB, 320 GB hd. Geheugen en schijf zijn wel wat karig, maar i7 lijkt me wel lekker :>

Bij saturn gezien voor 639, met de kortingactie (90,-) wordt het wel een goede prijs lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve in specifieke situaties heb je niets aan een i7. Je kan beter een i3 nemen met een goede grafische kaart (als je gaat gamen) of een SSD, of een goed scherm (wat niet kan in deze prijsklasse.. maar dat is een andere discussie).

Kortom, wat ga je ermee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:38:
Behalve in specifieke situaties heb je niets aan een i7. Je kan beter een i3 nemen met een goede grafische kaart (als je gaat gamen) of een SSD, of een goed scherm (wat niet kan in deze prijsklasse.. maar dat is een andere discussie).

Kortom, wat ga je ermee doen?
Waarschijnlijk 75% office/surfen, 15% devven en data analyse (soms processor intensief, maar de echt intensieve taken doe ik toch wel ergens anders) en vast ook nog wel een beetje gamen.

Er zit wel een GF GT520M in, maar ik weet niet of dat nou heel veel scheelt t.o.v. die Intel onboard chips.

Ik twijfelde nog tussen deze en de K53TA-SX108V die er voor 529 stond. incl kortingen scheelt dat toch 100,- en dat is idd weer bijna een SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Met dat soort werk zou ik liever een Intel i5 nemen met een leuke turbo boost. Een 2410m bijvoorbeeld of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
Ik ging eigenlijk ook voor een i5, het liefst een Asus, maar ik heb ook nog even gezocht naar die Acer voor € 420 die hierboven ergens stond. Als ik nu in de pricewatch kijk naar een Asus tot € 550,- met 2410m of hoger dan worden ze niet echt goedkoper (nou ja, een paar tientjes) dan die i7. Ik ga nog wel even opnieuw kijken naar een i3 ....
Waarom wordt het altijd zo lastig als je begint te kijken naar specificaties 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die asus met i5 heeft een 2x zo snelle grafische kaart...
pricewatch: Asus K53SV-SX798V

En die paar tientjes zijn al de helft van een SSD waar je 3x zo veel aan hebt als een i7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
Deze is weer wat duurder, maar inderdaad met betere grafische kaart waarschijnlijk in de praktijk sneller dan de i7. Als ik deze nou eens zou terugvinden bij Saturn dan was de keuze makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafnold
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Valt hier nog een beetje fatsoenlijk op te gamen? -> pricewatch: Acer Aspire 5750G-2334G50MN

Of is er een beter alternatief die ik over het hoofd heb gezien? (Budget max. 500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

IVM school wil ik binnenkort overgaan op aanschaf van een laptop. Met een budget van zo'n 650-700 euro.

Eisen:
- (Mat) zwart of grijs van kleur
- Schermdiagonaal van 14.1" tot 15.6"
- Resolutie van minimaal 1600x900
- Dedicated GPU waarop een beetje hedendaagse games op low-medium moeten kunnen draaien.
- minimaal 4GB, maar liever 8GB RAM. (Zie hieronder waarom)

Ikzelf kwam eigelijk vrij snel uit op deze:
pricewatch: Asus X5MSV-S1783V ~ 690

De laptop gaat voornamelijk worden gebruikt voor schoolwerk, denk hierbij aan het draaien van meerdere (tot 4) VM's tegelijk. Om deze reden is 8GB RAM erg welkom. Hiernaast wil ik zo af en toe nog wel eens een keer een beetje kunnen gamen. Nou heeft de bovenstaande laptop een hoge res (1920x1080) dat hoeft nou net ook weer niet qua gebruikte resolutie. Maar op 1600x900 wil ik toch wel een beetje een spelletje kunnen spelen. Dit moet ook uitstekend kunnen, aangezien een goede kameraad van mij een wat oudere laptop heeft met een quadcore i7 (1.6Ghz) en een GeForce GT530M (Tragere GPU dus). En daarop willen de meeste games ook nog wel op 1600x900.

De enige vraag die mij eigelijk nog rest (Aangezien ik nog nooit zelf een laptop groter als 13.1" heb gehad) is of dit lastig word om mee rond te slepen?

Edit: Ik kan trouwens vrij weinig vinden over deze laptop.. De specs zijn (volgensmij) zeer goed voor haar prijs. Maar ik vind op de website van asus niks en reviews vind ik zo ook niet 1-2-3 8)7.

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 30-11-2011 09:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste