Voor de vergelijking heb ik gekeken naar de kolom eindprijs (LibreOffice). Inderdaad, als je de kolom basisprijs + 1080p scherm optelt dan klopt het met de prijs van Dell.Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:46:
Als ik de sheet van vandaag en die van gisteren naast elkaar hou is er niets veranderd. Volgens mij kijk je ergens verkeerd..
Verwijderd
De eindprijs is namelijk met alle kortingen, die op dit moment niet beschikbaar zijn. Dinsdag waarschijnlijk wel.
Ik zit er ook over te denken een laptop te kopen omdat ik mijn eee toch wel erg traag vind. Wat ik ermee wil:
- Sporadisch een spelletje (meeste ben ik overigens snel zat, dus dat gaat al snel over);
- Internetterij en dergelijke;
- Recreatief programmeren (C# Express, Android SDK en dergelijke);
- Via HDMI eventueel videouitvoer naar tv;
- USB3.0 boeit me niet;
- 600e is al zat geld;
Eigenlijk wil ik ook een ssd omdat ik harde schijven uitermate vervelend vind. Ik zie alleen bijna overal 1366x768 en ik weet niet of ik dat zo tof vind. Een klein beetje meer zou al fijn zijn
.
De bekende Asussen heb ik bekeken, maar kan dit gedaan worden
? En hoe kom je aan Dell-kortingsbonnen?
- Sporadisch een spelletje (meeste ben ik overigens snel zat, dus dat gaat al snel over);
- USB3.0 boeit me niet;
- 600e is al zat geld;
Eigenlijk wil ik ook een ssd omdat ik harde schijven uitermate vervelend vind. Ik zie alleen bijna overal 1366x768 en ik weet niet of ik dat zo tof vind. Een klein beetje meer zou al fijn zijn
De bekende Asussen heb ik bekeken, maar kan dit gedaan worden
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Overweeg een nieuwe laptop voor huis tuin en keuken activiteiten.
- Photoshoppen sporadisch.
- Microsoft office pakketen worden intensief gebruikt, powerpoint, excel, words, projects.
- Veel internetten
- virtuele omgeving is dan ook de bedoeling, zodat een kind ook een keer spelletje kan spelen.
- Recreatief programmeren Linux, ubuntu,
- VM ware regelmatig.
Budget 500 a 650 euro
wensen, vlot, en groter dan 15 inch scherm.
Nu denk ik aan dit, uiteraard 50 euro hoger dan budget maar dat overleef ik wel.
Graag jullie tips
- Photoshoppen sporadisch.
- Microsoft office pakketen worden intensief gebruikt, powerpoint, excel, words, projects.
- Veel internetten
- virtuele omgeving is dan ook de bedoeling, zodat een kind ook een keer spelletje kan spelen.
- Recreatief programmeren Linux, ubuntu,
- VM ware regelmatig.
Budget 500 a 650 euro
wensen, vlot, en groter dan 15 inch scherm.
Nu denk ik aan dit, uiteraard 50 euro hoger dan budget maar dat overleef ik wel.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus K73SV-TY081V | € 705,- | € 705,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 705,- |
Graag jullie tips
[ Voor 3% gewijzigd door Gamma_ed op 07-11-2011 12:54 ]
@ucchan; Voor Dell moet je bij Darkstone zijn lol, en grotere resoluties dan 1366x768 op een 15'' zul je niet zo snel vinden voor 600 euro laptops die je kunt kopen/bestellen in een winkel. Of je zult ze toch echt moeten configureren bij Dell, maar voor dat moet je bij Darkstone zijn
@Gamma_ed ; Die k73 lijkt me goed, maar als je toch al 700 euro kan uitgeven, koop dan beter voor dezelfde prijs een XPS 17.
@Gamma_ed ; Die k73 lijkt me goed, maar als je toch al 700 euro kan uitgeven, koop dan beter voor dezelfde prijs een XPS 17.
[ Voor 15% gewijzigd door iPodKiller op 07-11-2011 13:26 ]
Wat ik alleen zo raar vind: bieden fabrikanten geen ssd als optie aan ofzo
?
@ipodkiller, : Waarom de XPS17 tov de K73? Iets bijzonders dat ik mis?
Een XPS17 gaat bijna 1000 euro kosten met een I7.
Begrijp ik dat ik nou net een actie misgelopen ben?
[ Voor 41% gewijzigd door Gamma_ed op 07-11-2011 17:19 ]
Ik vind 17" trouwens ook niet echt een bezwaar
.
Verwijderd
Misschien niet wat je wil horen, maar ik zou aanraden meer te besteden. Voor 1080p en een SSD ben je toch wel wat meer kwijt dan €600 tenzij je genoegen neemt met 2e hands. Zo niet: K53SV of K53SC voldoen, de laatste met een SSD erbij.ucchan schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:45:
Ik zit er ook over te denken een laptop te kopen omdat ik mijn eee toch wel erg traag vind. Wat ik ermee wil:
- USB3.0 boeit me niet;
- 600e is al zat geld;
Eigenlijk wil ik ook een ssd omdat ik harde schijven uitermate vervelend vind. Ik zie alleen bijna overal 1366x768 en ik weet niet of ik dat zo tof vind. Een klein beetje meer zou al fijn zijn.
De bekende Asussen heb ik bekeken, maar kan dit gedaan worden? En hoe kom je aan Dell-kortingsbonnen?
nee.. het is triest.ucchan schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:26:
Wat ik alleen zo raar vind: bieden fabrikanten geen ssd als optie aan ofzo?
Omdat de xps 17 een kwalitatief betere notebook is, en je geen zak hebt aan een i7. Bij gamen ben je gelimiteerd tot de grafische kaart, bij normaal gebruik door de harde schijf. Dan blijft er over videobewerken, renderen, compilen, en dat soort dingen. Doe jij dat? Nee? Dan heb je dus niets aan een i7 en kan je beter de xps 17 nemen, simpelweg omdat dat de goedkoopste laptop is met iets snellers dan een GT540m. Wel even wachten totdat er een nieuwe kortingsbon voorbij komt: de 20% mastercard actie heb je hoe dan ook gemist.Gamma_ed schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:19:
@ipodkiller, : Waarom de XPS17 tov de K73? Iets bijzonders dat ik mis?
Het alternatief op dit moment lijkt mij S0epkip in "[Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 8". Dat geld ook voor de andere student hier
Hoi
Afgelopen zomer met behulp van jullie (maar wel zelf uitgezocht en dan bleek dit de beste bang for bucks te zijn) de laptop voor mijn dochter gekocht ; Acer Aspire 5552G-N834G64MN
Ding kostte me toen 379 euro.
Sims 3 draait er heerlijk op, 4GB, 500GB en meer leux goed waardoor hij echt wel leuk is.
Maar nu wil mijn andere dochter eigenlijk ook die bak, maar die is dus niet meer leverbaar.
Iemand die een goede vervanging weet waar ook hier weer prettig Sims 3 op draait. Dus eigenlijk dezelfde specs?
Heb al bij pricewatch gekeken, maar loop steeds stuk op de gfx-card die erin zit
Afgelopen zomer met behulp van jullie (maar wel zelf uitgezocht en dan bleek dit de beste bang for bucks te zijn) de laptop voor mijn dochter gekocht ; Acer Aspire 5552G-N834G64MN
Sims 3 draait er heerlijk op, 4GB, 500GB en meer leux goed waardoor hij echt wel leuk is.
Maar nu wil mijn andere dochter eigenlijk ook die bak, maar die is dus niet meer leverbaar.
Iemand die een goede vervanging weet waar ook hier weer prettig Sims 3 op draait. Dus eigenlijk dezelfde specs?
Heb al bij pricewatch gekeken, maar loop steeds stuk op de gfx-card die erin zit
Deze ziet er toch wel erg mooi uit voor die prijs lijkt mij. Ik zou deze graag willen kopen maar ik heb nog 1 vraagje:iPodKiller schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:00:
*PRICEALERT!*
In de Aldi folder vanaf 09-11, deze 15,6''(met 720p scherm) Medion Akoya P6812 met i5 2430m, GT555m, 8 gb RAM, Bluray speler, USB 3.0 en 750gb hdd.En het mooiste komt nu, alles dat voor 550 euro!!
<SNIP>
Bouwkwaliteit weet niet, maar de specs zien er iig goed uit voor de prijs. Voor gamers die niet meer dan 600 aan een laptop willen uitgeven maar toch willen gamen moeten deze nemen denk ik.
Is dit een goede laptop voor een aanstaande electrical engineering student(uni), die deze laptop puur voor school (word, excel, internet, C++ programmeren), en af en toe photoshop of een spelletje (WoW bijvoorbeeld) wil gebruiken?
Of zijn er betere alternatieven voor ongeveer dezelfde prijs? Ik hoor het graag
Voor €550,- heb je denk ik niets beters te vinden voor laptops die meteen kunt kopen in een winkel. Een i5 2430m + GT555m + 8gb ram zou alles gemakkelijk aan moeten kunnen. 4Rhidios schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:08:
[...]
Deze ziet er toch wel erg mooi uit voor die prijs lijkt mij. Ik zou deze graag willen kopen maar ik heb nog 1 vraagje:
Is dit een goede laptop voor een aanstaande electrical engineering student(uni), die deze laptop puur voor school (word, excel, internet, C++ programmeren), en af en toe photoshop of een spelletje (WoW bijvoorbeeld) wil gebruiken?
Of zijn er betere alternatieven voor ongeveer dezelfde prijs? Ik hoor het graag
Eigenlijk wil ik hem stiekem zelf ook hebben, maar ik heb al recent een K53sv gekocht dus dat zit er niet in denk ik. + ben nog erg tevreden ermee dus zie geen reden waarom ik de mijne weg zou moeten doen voor deze, behalve dan dat de specs zéér goed zijn voor de prijs.
Lees eens de review ervan. Misschien dat je er wat meer te weten over komt. De review die je dan leest gaat wel over de model met de i3 cpu, dus hou dat in de gaten.
Oww, die ene met die 5650m erin. Die was niet slecht ja voor de prijs.maartend schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:17:
Hoi
Helaas zie ik niet een alternatief die rond de 400 kost. Als je een laptop met zo'n gpu wilt kom je al snel zitten met een i3/i5 laptop die +500 kost.
De goedkoopste met bijna dezelfde specs is deze laptop :
pricewatch: Packard Bell Easynote TK81-SB-201NL
En Packard bell met AMD phenom II n970, 6650m en 6gb ram voor 500,-
Alleen is dat helemaal buiten je budget..
Die had ik idd ook al zien staan, maar door jou link valt me iets op.iPodKiller schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:59:
[...]
pricewatch: Packard Bell Easynote TK81-SB-201NL
En Packard bell met AMD phenom II n970, 6650m en 6gb ram voor 500,-
Alleen is dat helemaal buiten je budget..
Hij staat bij Neckermann en aangezien mijn aanhang daar werkt kan ze 10% korting krijgen. En dan kan het nog wel eens leuk worden.
Bedankt, ik ga eens kijken.
Voor een vriendin ben ik op zoek naar een echte budget laptop. Basis office & web gebruik, geen videobewerking of gaming, maar moet wel vlot genoeg aanvoelen (wat dat ook moge zijn
). Initieel had ik de http://tweakers.net/pricewatch/287203/asus-k53sc-sx075v.html aangeraden, maar deze is helaas buiten budget. Liefst blijft ze onder de €400. Welke laptop biedt het meeste bang for your buck voor dat geld?
€380: een B9x0 (http://tweakers.net/pricewatch/294680/asus-x54h-sx121v.html);
€395: een i3 3x0M (http://tweakers.net/price...ntial-b560-(m489mmh).html)
€430: een i3 23x0 http://tweakers.net/pricewatch/291138/asus-x53e-sx106v.html als dat de budget overschrijding waard is? Elke €10 telt.
Of mis ik nog een aanrader met een andere CPU (AMD) of merk (Dell Q15 of Vostro)? Alle hulp is welkom.
€430: een i3 23x0 http://tweakers.net/pricewatch/291138/asus-x53e-sx106v.html als dat de budget overschrijding waard is? Elke €10 telt.
Of mis ik nog een aanrader met een andere CPU (AMD) of merk (Dell Q15 of Vostro)? Alle hulp is welkom.
@mtr33 ;
Die X53 lijkt me de 30 euro extra het waard, 2e gen i3 cpu voor 430 en direct leverbaar.
Deze zou de beste keuze zijn denk ik.
Die X53 lijkt me de 30 euro extra het waard, 2e gen i3 cpu voor 430 en direct leverbaar.
dell xps 17 is alweer 50 euro gestegen sinds gisteren, doen ze snel zeg!
Hmm, wat me ook wel fijn lijkt is een 12"-machine die wel lekker snel is. Mijn voornaamste probleem met mijn eee is namelijk traagte, verder vind ik het formaat best fijn
. Ik zit een beetje rond te loeren tweedehands
.
mtr33 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:03:
Voor een vriendin ben ik op zoek naar een echte budget laptop. Basis office & web gebruik, geen videobewerking of gaming, maar moet wel vlot genoeg aanvoelen (wat dat ook moge zijn). Initieel had ik de http://tweakers.net/pricewatch/287203/asus-k53sc-sx075v.html aangeraden, maar deze is helaas buiten budget. Liefst blijft ze onder de €400. Welke laptop biedt het meeste bang for your buck voor dat geld?
Voor zover ik uit de benchmarks/reviews begrijp is de dual core Sandy Bridge niet zo drastisch veel beter dan de Arrandale (anders dan bij de quad core). Is dan de bijna 10% meer waard? Of heb ik iets gemist in de configuratie van de Asus vs. de Lenovo?iPodKiller schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:57:
@mtr33 ;
Verwijderd
Check [NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook december 2010 12"-14"ucchan schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:45:
Hmm, wat me ook wel fijn lijkt is een 12"-machine die wel lekker snel is. Mijn voornaamste probleem met mijn eee is namelijk traagte, verder vind ik het formaat best fijn. Ik zit een beetje rond te loeren tweedehands
.
Ik zou gewoon pricewatch: Asus X54L-SX021V nemen. Het verschil in snelheid ga je niet merken. Je kan bovendien beter €90 tegen een SSD aangooien dan 50 euro investeren in een i3.mtr33 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:25:
[...]
[...]
Voor zover ik uit de benchmarks/reviews begrijp is de dual core Sandy Bridge niet zo drastisch veel beter dan de Arrandale (anders dan bij de quad core). Is dan de bijna 10% meer waard? Of heb ik iets gemist in de configuratie van de Asus vs. de Lenovo?
In dit segment is 2e hands overigens ook interessant, als je een goede deal kan vinden.
Thanks, dat dacht ik ook maar ik kon weinig vergelijkingsmateriaal vinden tussen de B940 en de Core i3's.Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:30:
[...]
Ik zou gewoon pricewatch: Asus X54L-SX021V nemen. Het verschil in snelheid ga je niet merken. Je kan bovendien beter €90 tegen een SSD aangooien dan 50 euro investeren in een i3.
In dit segment is 2e hands overigens ook interessant, als je een goede deal kan vinden.
Verwijderd
Er zit best wel verschil tussen.. Het punt is alleen dat dat verschil totaal in het niet valt bij de upgrade naar een SSD. Waarom zou je €50 investeren in een snellere CPU als je voor nog €40 je computer over het algemeen 2x zo snel kan maken met behulp van een pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB? Dat zouden fabrikanten eens moeten marketen...
Oke, weer dus eens aan het kijken voor dochter laptop.
17 jaar, wat lichte games (Sims 3, goh) en verder chatten, schoolwerk en volgend jaar studeren.
Had begin dit jaar een hele mooie voor mijn jongste dochter ; Acer Aspire 5552G-N834G64MN voor 379 euro. Had ik met hulp van hier genomen. Was beste bang voor bux.
Ik zoek dus iets met eigen gfx-card en kom nu op de volgende 2 terecht ;
Acer Aspire 5750G-2314G50MN
of
Packard Bell Easynote LK11-BZ-120NL
Een is wat groter dan de ander en voor de acer krijg ik nog 10% korting.
En de PB i snu 449 bij Mikro.
Is er beter bang for bux?
17 jaar, wat lichte games (Sims 3, goh) en verder chatten, schoolwerk en volgend jaar studeren.
Had begin dit jaar een hele mooie voor mijn jongste dochter ; Acer Aspire 5552G-N834G64MN voor 379 euro. Had ik met hulp van hier genomen. Was beste bang voor bux.
Ik zoek dus iets met eigen gfx-card en kom nu op de volgende 2 terecht ;
Acer Aspire 5750G-2314G50MN
of
Packard Bell Easynote LK11-BZ-120NL
Een is wat groter dan de ander en voor de acer krijg ik nog 10% korting.
En de PB i snu 449 bij Mikro.
Is er beter bang for bux?
Verwijderd
tsja.. een GT520m, dat zet ook geen zoden aan de dijk.
En de packard bell heeft een E-450m Die moet je niet nemen, de i3 maakt met een factor 4 gehakt van die chip. Zie deze grafiek:

(E-350 ~= E-450)
De i3 staat er niet op, maar die eindigt nog 30 a 40% hoger dan de P8600 in de macbook airpro. Voor deze prijs absoluut niet nemen.
Dan kom je dus automatisch uit bij die acer als ik de pricewatch bekijk, en dat is absoluut een brakke kaart. Ik gok ongeveer de helft van jouw HD5650m. Het is triest dat er niets beters te krijgen is...
En de packard bell heeft een E-450m Die moet je niet nemen, de i3 maakt met een factor 4 gehakt van die chip. Zie deze grafiek:

(E-350 ~= E-450)
De i3 staat er niet op, maar die eindigt nog 30 a 40% hoger dan de P8600 in de macbook airpro. Voor deze prijs absoluut niet nemen.
Dan kom je dus automatisch uit bij die acer als ik de pricewatch bekijk, en dat is absoluut een brakke kaart. Ik gok ongeveer de helft van jouw HD5650m. Het is triest dat er niets beters te krijgen is...
Ik had ook nix anders gezien.[b]Darkstone schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 12:17:
Wel bedankt, ik denk dat ze beter maar kan wachten
Eigenlijk erg dat ik ee half jaar geleden iets beters vond voor een stuk minder geld.
Misschien dat ik maar eens op zoek moet naar een 2de hands van het model van onze jongste.
2e hands kan ook. Maar misschien zou ik toch niet meteen iets kopen. Ik zou elke maandag een oogje op de Media markt folders houden en elke winkel afspeuren voor laptop aanbiedingen.
Ben ik ook mee bezig. Maar wel bedankt.iPodKiller schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:05:
2e hands kan ook. Maar misschien zou ik toch niet meteen iets kopen. Ik zou elke maandag een oogje op de Media markt folders houden en elke winkel afspeuren voor laptop aanbiedingen.
Eerder dit jaar had ik hier al wat advies gevraagd over een laptop, maar toen niets gekocht omdat het me niet beviel wat ik kon krijgen voor mn geld. De oplossing is dan extra budget regelen, en das gelukt 
Ik zoek een laptop om mee te internetten, films te kijken via mn tv (bluray rips), en af en toe wat te gamen (gewoon simpel, C&C Generals, evt CODmw2/3 en BF3 als t mag).
Nou ligt mn budget rond de €700, dus wat meer keus. Qua hardware kijk ik nu richting het volgende:
-- Minimaal i5 (of gelijkwaardig van AMD)
-- Minimaal GT540 of gelijk
-- Minimaal 4 gb geheugen
-- fatsoenlijke HDD
-- standaard 1366x768 scherm (full HD hoeft niet, ik heb nog een 23" scherm als ik de hoge resolutie echt nodig heb, en een FullHD tv om films op te kijken)
-- waar mogelijk zoveel mogelijk batterijcapaciteit (lekker voor in de trein etc)
-- als het kan USB3.0 aansluitingen (je weet maar nooit)
Bovenstaand lijstje laat lekker veel keus, dus ik was al aan het snuffelen. Een mooi exemplaar is uiteraard de standaard aangehaalde Asus K53 (is een goede kandidaat), of Dell XPS15. Daarover staat al genoeg in dit topic (wat ik gisteren vanaf pagina 1 heb doorgelezen
)
vraag 1
Echter viel mijn oog ook op een HP met Llano CPU. Ziet er leuk uit (A6-3410, 6755g2 (6750m + igp), 4 of 8 gb, 500-750 gb hdd). Maaaar: ik kan nergens benchmarks van die CPU vinden. Voor de 6750m heb ik al genoeg benchmarks gevonden, en die presteert redelijk (voldoende voor mijn eisen).
Waar ik echter benieuwd naar ben is hoe verhouden de 4 cores van de AMD zich tegen de 2 cores van de i5, en hoe is het energieverbruik van die CPU...
ik weet van het gamen en de beperkingen van hybrid crossfire.
vraag 2
Daarnaast viel mijn oog op de pricewatch: Acer Aspire TimelineX 5830TG-2434G64MN . Deze past precies binnen mn budget, heeft bizar lange accuduur, en voldoet aan de specs. Ik weet van de throttling problemen, en dat is niet erg, want ik heb een coolingpad voor het gamen.
maar: liever koop ik een laptop met eenzelfde accuduur van een beter merk. Iemand daar nog suggesties voor? Of kan ik dat met mijn budget wel vergeten?
Ik zoek een laptop om mee te internetten, films te kijken via mn tv (bluray rips), en af en toe wat te gamen (gewoon simpel, C&C Generals, evt CODmw2/3 en BF3 als t mag).
Nou ligt mn budget rond de €700, dus wat meer keus. Qua hardware kijk ik nu richting het volgende:
-- Minimaal i5 (of gelijkwaardig van AMD)
-- Minimaal GT540 of gelijk
-- Minimaal 4 gb geheugen
-- fatsoenlijke HDD
-- standaard 1366x768 scherm (full HD hoeft niet, ik heb nog een 23" scherm als ik de hoge resolutie echt nodig heb, en een FullHD tv om films op te kijken)
-- waar mogelijk zoveel mogelijk batterijcapaciteit (lekker voor in de trein etc)
-- als het kan USB3.0 aansluitingen (je weet maar nooit)
Bovenstaand lijstje laat lekker veel keus, dus ik was al aan het snuffelen. Een mooi exemplaar is uiteraard de standaard aangehaalde Asus K53 (is een goede kandidaat), of Dell XPS15. Daarover staat al genoeg in dit topic (wat ik gisteren vanaf pagina 1 heb doorgelezen
vraag 1
Echter viel mijn oog ook op een HP met Llano CPU. Ziet er leuk uit (A6-3410, 6755g2 (6750m + igp), 4 of 8 gb, 500-750 gb hdd). Maaaar: ik kan nergens benchmarks van die CPU vinden. Voor de 6750m heb ik al genoeg benchmarks gevonden, en die presteert redelijk (voldoende voor mijn eisen).
Waar ik echter benieuwd naar ben is hoe verhouden de 4 cores van de AMD zich tegen de 2 cores van de i5, en hoe is het energieverbruik van die CPU...
ik weet van het gamen en de beperkingen van hybrid crossfire.
vraag 2
Daarnaast viel mijn oog op de pricewatch: Acer Aspire TimelineX 5830TG-2434G64MN . Deze past precies binnen mn budget, heeft bizar lange accuduur, en voldoet aan de specs. Ik weet van de throttling problemen, en dat is niet erg, want ik heb een coolingpad voor het gamen.
maar: liever koop ik een laptop met eenzelfde accuduur van een beter merk. Iemand daar nog suggesties voor? Of kan ik dat met mijn budget wel vergeten?
Llano niet doen, de hardware is nog niet geoptimaliseerd voor de nieuwste games zoals je net al zij.
XPS 15 of een K53sv doen. Als ik nu kon kiezen dan zou ik een XPS 15 kiezen. Ik heb nu een K53SV en heb nog geen enkel moment spijt ervan gehad.
Zie hier(opgenomen met fraps, draait BF3 ook op 30 fps op medium) :
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oOesLkPO2Gc]
XPS 15 of een K53sv doen. Als ik nu kon kiezen dan zou ik een XPS 15 kiezen. Ik heb nu een K53SV en heb nog geen enkel moment spijt ervan gehad.
Zie hier(opgenomen met fraps, draait BF3 ook op 30 fps op medium) :
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oOesLkPO2Gc]
[ Voor 5% gewijzigd door iPodKiller op 14-11-2011 15:11 ]
Verwijderd
De xps 15 is inderdaad aantrekkelijk op dit moment, en dat is nog zonder 10% kortingsbon. Ik heb alleen geen idee waar je die krijgt anno deze maand.. Full-hd bied veel meerwaarde, maar buiten jouw budget (en dan bedoel ik niet om films op te kijken...). Van het resterende budget koop je een SSD.
De keuze tussen de 2 is redelijk triviaal. Wil je betere speakers en een betere behuizing? neem dan de xps, de K53 doet het op het gebied van gewicht en prijs iets beter. Garantie is gelijk aangezien er op de bewuste xps aanbieding next-business-day zit.
De keuze tussen de 2 is redelijk triviaal. Wil je betere speakers en een betere behuizing? neem dan de xps, de K53 doet het op het gebied van gewicht en prijs iets beter. Garantie is gelijk aangezien er op de bewuste xps aanbieding next-business-day zit.
Ja, die XPS blijft interessant inderdaad, dat staat vast. De meerwaarde van full-hd zie ik zelf niet zo. Ik heb nu een laptop met 1366x768, en dat voldoet prima voor op de bank. Van mn baas heb ik een E6500 met FullHD scherm (of wellicht zelfs 1920x1200). Voor coden en word-documenten is t ideaal, maar met mn bril word ik er na een dag toch wel moe van, en dingen op 125% zetten etc werkt niet prettig vind ik.
Een SSD heeft idd wel meerwaarde, die staat ook op de verlanglijst.
hoe zit t met de batterijtijd vor de asus? of geldt voor alle laptops met nvidia optimus t zelfde: best aardige batterij tijd?
Is er ook een Asus K series topic zoals voor de XPS en de Asus N serie? ik kan niets vinden namelijk
Een SSD heeft idd wel meerwaarde, die staat ook op de verlanglijst.
hoe zit t met de batterijtijd vor de asus? of geldt voor alle laptops met nvidia optimus t zelfde: best aardige batterij tijd?
Is er ook een Asus K series topic zoals voor de XPS en de Asus N serie? ik kan niets vinden namelijk
[ Voor 8% gewijzigd door _Mystikal_ op 14-11-2011 20:49 ]
Als ik op school zit, en om 8:45 begin, dan gaat die mee tot 3 uur op lage scherm backlight.
Verwijderd
de xps doet richting de 4.5 uur met surfen. Maar volgens mij zou de K53 het langer moeten doen dan 3 uur, dat doet mijn 2 jaar oude studio ook ongeveer.
Hmm, klinkt goed
Even langs de dixons binnenkort, eens kijken welke ik mooier vind
k53 houdt het makkelijk meer dan 4 uur vol.
Verwijderd
Okay, korte vraag: stel je hebt een budget van +/- 600euro, je zoekt een basis systeem voor licht gebruik (internet, documenten en zo af en toe een spelletje), i3-achtige processor, losse gpu zou mooi zijn maar is geen pre en je gaat niet voor "the usual suspects" (Asus K53, HP G6 en Dell XPS 15). Welke zou je dan kiezen? Toshiba? Lenovo? Acer (geldt nog steeds de slechte reputatie)?
Verwijderd
Er valt vrij weinig te zeggen over de merken, acer en PB zijn nog steeds matig qua support maar zijn in bepaalde gevallen zeker te overwegen, en ook dell en asus maken modellen die simpelweg kut zijn. Je zal maar net dat model kopen van het 'goede' merk.
Kortom: kom met voorbeelden.
Kortom: kom met voorbeelden.
Verwijderd
XPS 15 zal niet teleur stellen, heb hem zelf en de behuizing is érg goed. Daarnaast zorgt Optimus technologie voor een goede accuduur, zoals Darkstone ook al aangaf. Bovendien zijn de luidsprekers van de XPS 15 ook een pré.
Verwijderd
Hallo allemaal,
Graag zou ik wat advies willen inwinnen aangaande de aanschaf van een nieuwe laptop. Zelf ben ik er namelijk niet echt in thuis en ontbreekt het me tevens aan de technische know-how. Heb in het verleden een Medion van de Aldi gehad en momenteel al vanaf maart 2007 met plezier een Toshiba Satellite Pro A120 met uitbouw van 1 GB naar 2 GB ram geheugen. Deze begint echter flink wat verouderingsverschijnselen te vertonen en het lijkt me hoog tijd voor een nieuwe.
Voordat ik probeer mijn voorkeuren wat duidelijker te specificeren zal ik de voornaamste doeleinden voor mijn nieuwe laptop aangeven. Ik gebruik hem momenteel veel voor zowel studie als werk. Breng elke dag vele uren achter de laptop door. Voor mijn baan doe ik enorm veel typwerk, een fijn toetsenbord is daarom gewenst. Gezien de vele uren achter de laptop lijkt een groot scherm mij ook een pré, met daarbij een zo hoog mogelijk resolutie om mijn ogen wat te ontzien.
Met wat keypoints zal ik hieronder proberen er wat dieper om in te gaan. Excuses voor het ontbreken van technische termen, I'm trying.
0. Scherm
Zoals gezegd groot en zo goed mogelijke resolutie. Tussen 15.6 en 17.3 inch? Degelijke kijkhoek lijkt me ook gewenst.
1. Budget
Persoonlijk zat ik tot dusver te denken aan een budget tussen de €800,- en €1200,- met bij een ongelooflijk aanbod mogelijk ruimte voor wat speling. Rond de €1000,- geniet echter mijn voorkeur.
2. Doel
Er wordt niet mee gegamed, dat mag duidelijk zijn. Grotendeels dus studie en werk en ook internet is zeer belangrijk. Werk voornamelijk met Word. Snelheid zo hoog mogelijk. Geheugen het liefst 6 of 8 GB (al is mij nog niet helemaal duidelijk welke specificaties het belangrijkst zijn, daar laat ik me graag over informeren door jullie). Harde schijven zie ik al veel met 750 GB, dus ook dat geniet mijn voorkeur.
3. Gewicht en afmetingen
Hij wordt niet enorm veel verplaatst, dus het gewicht is niet enorm belangrijk (wellicht voor reizen met handbagage). Voor de afmetingen geldt hetzelfde verhaal. Enkel af en toe op reis.
4. Accuduur
Bij mijn huidige laptop heb ik eigenlijk altijd met de stekker in het stopcontact gewerkt. Dit heeft geresulteerd in een extreem slechte batterij. Zonder stroom houdt hij het nog geen 5 minuten vol. Dit wil ik anders gaan aanpakken, minder op het stroomnet, meer met batterij. Tips? Een uur of 6-8 minimaal op de batterij lijkt me redelijk, of niet?
5. Rekenkracht
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee moet. Als wordt gedoeld op snelheid en meerdere applicaties tegelijk runnen, dan wil ik graag veel rekenkracht. Het gebrek aan snelheid en de veel voorkomende vastlopers (door veroudering) ben ik meer dan zat. Wat foto/videobewerking moet mogelijk zijn. Processorkracht > Grafische rekenkracht dan in dat geval lijkt mij?
6. Videoprestaties
Ik kijk veel films en series op laptop. (Erg) goede videoprestaties hebben dus prioriteit, Full HD?
Een dvd en/of blu-ray speler & brander zouden erg mooi zijn. Ook wil ik hem graag aansluiten op de tv, enkel geen idee welke kabels e.d. ik hiervoor nodig ben en hoe dit aan te pakken.
7. Draadloze verbindingsmogelijkheden
Draadloos netwerk moet uiteraard te gebruiken zijn, verder ken ik de opties eigenlijk niet echt? Gebruik veel het draadloze netwerk, dus 802.11n? Bluetooth wanneer dit niet aanzienlijk extra kost.
8. Andere aansluitingen
Het liefst flink wat USB-poorten. Ook speel ik met het idee om mijn laptop aan mijn tv te verbinden, om zo op het tv-scherm te kunnen werken/films te kunnen kijken. Welke aansluitingen/kabels ik hiervoor nodig ben, is mij echter onbekend. HDMI, USB 3.0 en een webcam (Skype) lijken me handig, eSata ken ik persoonlijk niet.
9. Constructiekwaliteit / levensduur
Momenteel heeft mijn laptop een soort schokbestendigheid als ik mij niet vergis, dat de harde schijf 'vastgezet' wordt wanneer de laptop bijvoorbeeld valt. Dit vind ik wel belangrijk. Bij mijn eerdere Medion laptop was van het ene op het andere moment mijn harde schijf gesneuveld (men zei door een schok/val/etc.), terwijl hij niet gevallen was o.i.d.
10. Garantie en service
Ik ben niet bekend met wat 'normaal' is tegenwoordig. Hoeveel jaar garantie bijv. De gangbare norm is wat mij betreft ok. Verzekering sluit ik indien nodig nog apart af. Wat betreft service; daar heb ik (meestal) iemand voor, mocht er wat misgaan/mankeren.
Daarnaast zijn er nog enkele zaken die wellicht een rol spelen:
A. Nieuw of tweedehands
Nieuw
B. Voorkeur voor bepaalde merken
Allesbehalve Apple. Voor de rest weet ik niet welke merken momenteel het beste zijn.
C. Uiterlijk en design
Een zo strak mogelijk uiterlijk/design geniet mijn voorkeur.
Toelichting:
Relatief groot en goed scherm, snelle laptop, 6 tot 8 GB, 750 GB harde schijf, strak design, fijn toetsenbord, degelijke accuduur, HDMI, USB 3.0, genoeg USB-poorten, Full HD mogelijkheid tot verbinding met tv. Voorkeur rond de €1000,- (met wat speling).
Kwam via Tweakers Pricewatch op de volgende selectie uit:
Asus N53SV-S1766V
15,6" 6GB 750GB 2GHz € 840,50
Asus K93SV-YZ179V
18,4" 8GB 1TB 2,2GHz € 899,-
MSI GE620DX-296NL
15,6" 8GB 750GB 2GHz € 963,-
MSI GX660R-488NL
15,6" 6GB 1TB 1,73GHz € 1.188,81
Heb echter geen idee of dit overeen komt met het door mij hierboven geschetste verhaal. Ik heb in ieder geval geprobeerd zo duidelijk mogelijk aan te geven waar mijn prioriteiten liggen. Als het door mij geschetste verhaal totaal niet realistisch is, dan verneem ik dit graag. Een ieder alvast bedankt voor het advies!
Graag zou ik wat advies willen inwinnen aangaande de aanschaf van een nieuwe laptop. Zelf ben ik er namelijk niet echt in thuis en ontbreekt het me tevens aan de technische know-how. Heb in het verleden een Medion van de Aldi gehad en momenteel al vanaf maart 2007 met plezier een Toshiba Satellite Pro A120 met uitbouw van 1 GB naar 2 GB ram geheugen. Deze begint echter flink wat verouderingsverschijnselen te vertonen en het lijkt me hoog tijd voor een nieuwe.
Voordat ik probeer mijn voorkeuren wat duidelijker te specificeren zal ik de voornaamste doeleinden voor mijn nieuwe laptop aangeven. Ik gebruik hem momenteel veel voor zowel studie als werk. Breng elke dag vele uren achter de laptop door. Voor mijn baan doe ik enorm veel typwerk, een fijn toetsenbord is daarom gewenst. Gezien de vele uren achter de laptop lijkt een groot scherm mij ook een pré, met daarbij een zo hoog mogelijk resolutie om mijn ogen wat te ontzien.
Met wat keypoints zal ik hieronder proberen er wat dieper om in te gaan. Excuses voor het ontbreken van technische termen, I'm trying.
0. Scherm
Zoals gezegd groot en zo goed mogelijke resolutie. Tussen 15.6 en 17.3 inch? Degelijke kijkhoek lijkt me ook gewenst.
1. Budget
Persoonlijk zat ik tot dusver te denken aan een budget tussen de €800,- en €1200,- met bij een ongelooflijk aanbod mogelijk ruimte voor wat speling. Rond de €1000,- geniet echter mijn voorkeur.
2. Doel
Er wordt niet mee gegamed, dat mag duidelijk zijn. Grotendeels dus studie en werk en ook internet is zeer belangrijk. Werk voornamelijk met Word. Snelheid zo hoog mogelijk. Geheugen het liefst 6 of 8 GB (al is mij nog niet helemaal duidelijk welke specificaties het belangrijkst zijn, daar laat ik me graag over informeren door jullie). Harde schijven zie ik al veel met 750 GB, dus ook dat geniet mijn voorkeur.
3. Gewicht en afmetingen
Hij wordt niet enorm veel verplaatst, dus het gewicht is niet enorm belangrijk (wellicht voor reizen met handbagage). Voor de afmetingen geldt hetzelfde verhaal. Enkel af en toe op reis.
4. Accuduur
Bij mijn huidige laptop heb ik eigenlijk altijd met de stekker in het stopcontact gewerkt. Dit heeft geresulteerd in een extreem slechte batterij. Zonder stroom houdt hij het nog geen 5 minuten vol. Dit wil ik anders gaan aanpakken, minder op het stroomnet, meer met batterij. Tips? Een uur of 6-8 minimaal op de batterij lijkt me redelijk, of niet?
5. Rekenkracht
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee moet. Als wordt gedoeld op snelheid en meerdere applicaties tegelijk runnen, dan wil ik graag veel rekenkracht. Het gebrek aan snelheid en de veel voorkomende vastlopers (door veroudering) ben ik meer dan zat. Wat foto/videobewerking moet mogelijk zijn. Processorkracht > Grafische rekenkracht dan in dat geval lijkt mij?
6. Videoprestaties
Ik kijk veel films en series op laptop. (Erg) goede videoprestaties hebben dus prioriteit, Full HD?
Een dvd en/of blu-ray speler & brander zouden erg mooi zijn. Ook wil ik hem graag aansluiten op de tv, enkel geen idee welke kabels e.d. ik hiervoor nodig ben en hoe dit aan te pakken.
7. Draadloze verbindingsmogelijkheden
Draadloos netwerk moet uiteraard te gebruiken zijn, verder ken ik de opties eigenlijk niet echt? Gebruik veel het draadloze netwerk, dus 802.11n? Bluetooth wanneer dit niet aanzienlijk extra kost.
8. Andere aansluitingen
Het liefst flink wat USB-poorten. Ook speel ik met het idee om mijn laptop aan mijn tv te verbinden, om zo op het tv-scherm te kunnen werken/films te kunnen kijken. Welke aansluitingen/kabels ik hiervoor nodig ben, is mij echter onbekend. HDMI, USB 3.0 en een webcam (Skype) lijken me handig, eSata ken ik persoonlijk niet.
9. Constructiekwaliteit / levensduur
Momenteel heeft mijn laptop een soort schokbestendigheid als ik mij niet vergis, dat de harde schijf 'vastgezet' wordt wanneer de laptop bijvoorbeeld valt. Dit vind ik wel belangrijk. Bij mijn eerdere Medion laptop was van het ene op het andere moment mijn harde schijf gesneuveld (men zei door een schok/val/etc.), terwijl hij niet gevallen was o.i.d.
10. Garantie en service
Ik ben niet bekend met wat 'normaal' is tegenwoordig. Hoeveel jaar garantie bijv. De gangbare norm is wat mij betreft ok. Verzekering sluit ik indien nodig nog apart af. Wat betreft service; daar heb ik (meestal) iemand voor, mocht er wat misgaan/mankeren.
Daarnaast zijn er nog enkele zaken die wellicht een rol spelen:
A. Nieuw of tweedehands
Nieuw
B. Voorkeur voor bepaalde merken
Allesbehalve Apple. Voor de rest weet ik niet welke merken momenteel het beste zijn.
C. Uiterlijk en design
Een zo strak mogelijk uiterlijk/design geniet mijn voorkeur.
Toelichting:
Relatief groot en goed scherm, snelle laptop, 6 tot 8 GB, 750 GB harde schijf, strak design, fijn toetsenbord, degelijke accuduur, HDMI, USB 3.0, genoeg USB-poorten, Full HD mogelijkheid tot verbinding met tv. Voorkeur rond de €1000,- (met wat speling).
Kwam via Tweakers Pricewatch op de volgende selectie uit:
Asus N53SV-S1766V
15,6" 6GB 750GB 2GHz € 840,50
Asus K93SV-YZ179V
18,4" 8GB 1TB 2,2GHz € 899,-
MSI GE620DX-296NL
15,6" 8GB 750GB 2GHz € 963,-
MSI GX660R-488NL
15,6" 6GB 1TB 1,73GHz € 1.188,81
Heb echter geen idee of dit overeen komt met het door mij hierboven geschetste verhaal. Ik heb in ieder geval geprobeerd zo duidelijk mogelijk aan te geven waar mijn prioriteiten liggen. Als het door mij geschetste verhaal totaal niet realistisch is, dan verneem ik dit graag. Een ieder alvast bedankt voor het advies!
@ Wichone ; Wat vind je van deze? Komt(hopelijk)overeen met je eisen, alleen de HDD is 640gb.
pricewatch: Sony Vaio VPCF23P1E
Zo dadelijk ga ik eventjes heel je verhaal goed doorlezen want ik ben nu op dit moment druk bezig met bf3.
pricewatch: Sony Vaio VPCF23P1E
Zo dadelijk ga ik eventjes heel je verhaal goed doorlezen want ik ben nu op dit moment druk bezig met bf3.
Verwijderd
Bedankt voor je respons. Echter denk ik dat ik het toch eerder tussen de 800 en de 1000€ zoek dan tussen de 1000 en de €1200. Bovendien, is deze dan niet veel aantrekkelijker qua specs en prijs: Asus K93SV-YZ179V
18,4" 8GB 1TB 2,2GHz € 899,-?
18,4" 8GB 1TB 2,2GHz € 899,-?
Kan ook. Maar ik heb de k53sv ook en ik kan je zeggen dat soms een chiclet keyboard van deze type die je op de Kseries ziet soms irritant kan zijn, en je zocht een goede en fijne toetsenbord voor je baan. Ik maak vaak typfouten door de toetsenbord als ik snel typ puur door de chiclet keyboard.
Maar ik zie nu pas dat je ook een 18'' scherm ook zoekt, want ik las dat 15,6 en 17,3 zocht. Maar ik kom er zo eventjes op terug als ik het goed doorgelezen heb.
Maar ik zie nu pas dat je ook een 18'' scherm ook zoekt, want ik las dat 15,6 en 17,3 zocht. Maar ik kom er zo eventjes op terug als ik het goed doorgelezen heb.
Verwijderd
Is chiclet juist niet wat steeds meer gebruikt wordt? (geen kruimels in de kieren tussen je toetsen, etc.). Lijkt mij persoonlijk juist fijner dan de oude stijl. Of is het chiclet keyboard voor de Kseries juist anders dan voor andere Asus series en zit daar het nadeel? Qua scherm denk ik aan minimaal 15.6, maar 17.3 of 18 is denk ik mooier. Ik vervoer mijn laptop niet vaak, staat hoofdzakelijk op mijn bureau, en af en toe een keer een trip naar het buitenland.
Ik las voor de Asus K93SV-YZ179V dat het scherm wat trilt als je laptop niet op stabiele ondergrond staat (zal ongetwijfeld met de grootte te maken hebben). Ook dat de volledige laptop niet echt stabiel ligt, zie: YouTube: Asus K93 Hands on CeBIT 2011 Voor de rest lijkt het mij met een groot scherm, 8GB en 1TB een goede prijs/kwaliteitverhouding toch?
Ik las voor de Asus K93SV-YZ179V dat het scherm wat trilt als je laptop niet op stabiele ondergrond staat (zal ongetwijfeld met de grootte te maken hebben). Ook dat de volledige laptop niet echt stabiel ligt, zie: YouTube: Asus K93 Hands on CeBIT 2011 Voor de rest lijkt het mij met een groot scherm, 8GB en 1TB een goede prijs/kwaliteitverhouding toch?
Ik ben al een dag bezig met het uitzoeken van een nieuwe laptop. Maar het lijkt bijna een onmogelijke taak voor het budget wat ik in gedachten had.
De eisen zijn:
- 15,6 inch <- Must (dus niet groter)
- Resolutie van minimaal 1600x900, 1920x1080 mag dus ook
- i5 2,3GHz of 2,4GHz (maar beter mag natuurlijk ook)
- 4GB Ram
- OS 64-bit Engelstalig
Budget: 700,-
Grafische applicaties als games, (3d) rendering ga ik er niet mee doen. Dus een grafische kaart met 1 a 2 GB geheugen is overkill.
Bij BTO, zie ik leuke systemen staan, wat redelijk dicht in de buurt is van het budget, maar dan heb je een 17" tegen de 670 euro aan (met een 2,5GHz i5, zonder OS). Maar 17" is me te groot.
De 15" serie die ze daar hebben zijn direct overpriced voor het geen wat ik zoek. Vinger-afdruk-scanner, zware grafische GPU, 2x4GB ram. en over m'n budget heen.
Bij Dell, zit alles in de prijsklasse dat ik er voor over heb, alles in de 1366x768, en dat is mij net een tikkeltje te klein.
Als ik kijk naar de pricewatch: Asus X5MSV-S1783V dan sluit dat eigenlijk precies aan op wat ik zoek, en behoorlijk strak binnen het budget. Maar, ik kan daar behalve de specs op sites a la T.net niks vinden. Zelfs op de site van Asus komt de X-serie niet voor. Vind hem ook nog eens oerlelijk
Merken als HP/Compaq (met restore onzin, en bloatware), zit ik niet echt op te wachten, gezien ik het OS 2x wil installeren in een DualBoot setup.
Ik weet dat de pricewatch ook niet heilig is, als in niet alle shops staan er in, en dus ook niet alle producten die er te koop zijn. En zelfs niet alle laptops komen in de Pricewatch voor als je met filters gaat werken, want niet alle specs zijn ingevuld. Zoals die Asus dus geen snelheid heeft staan, valt ie direct buiten de boot als ik filters op snelheid ga instellen.
Hoewel ik neig richting die Asus (waar ik verder altijd goeie ervaringen mee heb), maar misschien zie ik iets over het hoofd?
De laptop gaat gebruikt worden voor software als: Traktor Pro & Abelton Live.
De eisen zijn:
- 4GB Ram
- OS 64-bit Engelstalig
Grafische applicaties als games, (3d) rendering ga ik er niet mee doen. Dus een grafische kaart met 1 a 2 GB geheugen is overkill.
Bij BTO, zie ik leuke systemen staan, wat redelijk dicht in de buurt is van het budget, maar dan heb je een 17" tegen de 670 euro aan (met een 2,5GHz i5, zonder OS). Maar 17" is me te groot.
De 15" serie die ze daar hebben zijn direct overpriced voor het geen wat ik zoek. Vinger-afdruk-scanner, zware grafische GPU, 2x4GB ram. en over m'n budget heen.
Bij Dell, zit alles in de prijsklasse dat ik er voor over heb, alles in de 1366x768, en dat is mij net een tikkeltje te klein.
Als ik kijk naar de pricewatch: Asus X5MSV-S1783V dan sluit dat eigenlijk precies aan op wat ik zoek, en behoorlijk strak binnen het budget. Maar, ik kan daar behalve de specs op sites a la T.net niks vinden. Zelfs op de site van Asus komt de X-serie niet voor. Vind hem ook nog eens oerlelijk
Merken als HP/Compaq (met restore onzin, en bloatware), zit ik niet echt op te wachten, gezien ik het OS 2x wil installeren in een DualBoot setup.
Ik weet dat de pricewatch ook niet heilig is, als in niet alle shops staan er in, en dus ook niet alle producten die er te koop zijn. En zelfs niet alle laptops komen in de Pricewatch voor als je met filters gaat werken, want niet alle specs zijn ingevuld. Zoals die Asus dus geen snelheid heeft staan, valt ie direct buiten de boot als ik filters op snelheid ga instellen.

Hoewel ik neig richting die Asus (waar ik verder altijd goeie ervaringen mee heb), maar misschien zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 6% gewijzigd door RaZ op 15-11-2011 16:04 ]
Ey!! Macarena \o/
0:46 spreekt voor zich..Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:23:
Is chiclet juist niet wat steeds meer gebruikt wordt? (geen kruimels in de kieren tussen je toetsen, etc.). Lijkt mij persoonlijk juist fijner dan de oude stijl. Of is het chiclet keyboard voor de Kseries juist anders dan voor andere Asus series en zit daar het nadeel? Qua scherm denk ik aan minimaal 15.6, maar 17.3 of 18 is denk ik mooier. Ik vervoer mijn laptop niet vaak, staat hoofdzakelijk op mijn bureau, en af en toe een keer een trip naar het buitenland.
Als ik jou was zou ik een 17 inch scherm nemen.
Misschien eens kijken voor een XPS 17 van 829,99 - 999 euro? Die heeft alles wat jij zoekt. Nu ook met tijdelijk 6 gb ram ipv 4.
http://www.dell.com/nl/p/xps-l702x/fs
en over dat chiclet keyboard, ik weet het niet. Misschien moet je het zelf maar eens proberen. Het kan ook zo zijn dat ik er niet mee overweg kan maar misschien jij wel. Maar ik maak veel typfouten door de chicletkeyboard op mijn k53.
[ Voor 8% gewijzigd door iPodKiller op 15-11-2011 16:20 ]
@RaZ
1600x900 op 15,6'' schermen zul je niet zo snel tegenkomen, en de goedkoopste laptop met i5 en 1080p scherm is deze (net onder 700)
Of die ene Asus die je liet zien.
pricewatch: Medion Akoya P6627
Maar als je dat niks vindt, dan zul je je budget al snel naar 750-800 moeten vergroten.
Mijn advies, een XPS 15 met 1080p scherm voor 800,- Misschien dat Darkstone daar meer kan over vertellen(hij is tenslotte de Dell expert hier
)
1600x900 op 15,6'' schermen zul je niet zo snel tegenkomen, en de goedkoopste laptop met i5 en 1080p scherm is deze (net onder 700)
Of die ene Asus die je liet zien.
pricewatch: Medion Akoya P6627
Maar als je dat niks vindt, dan zul je je budget al snel naar 750-800 moeten vergroten.
Mijn advies, een XPS 15 met 1080p scherm voor 800,- Misschien dat Darkstone daar meer kan over vertellen(hij is tenslotte de Dell expert hier
[ Voor 3% gewijzigd door iPodKiller op 15-11-2011 16:28 ]
Verwijderd
Bedankt voor je input. Die dell is wel interessant. Is dit ook wat: http://www.komplett.nl/Ko...net&product_code=33724668iPodKiller schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:18:
[...]
0:46 spreekt voor zich..
Als ik jou was zou ik een 17 inch scherm nemen.
Misschien eens kijken voor een XPS 17 van 829,99 - 999 euro? Die heeft alles wat jij zoekt. Nu ook met tijdelijk 6 gb ram ipv 4.
en over dat chiclet keyboard, ik weet het niet. Misschien moet je het zelf maar eens proberen. Het kan ook zo zijn dat ik er niet mee overweg kan maar misschien jij wel. Maar ik maak veel typfouten door de chicletkeyboard op mijn k53.
Weet verder niet waarom, maar hoor overal dat ik een Asus moet nemen?
Heel stom dat ik inderdaad tegen een Medion aan liep. De 6627 is een 1ste generatie CPU.
Maar als ik kijk naar de 4 a 5 verschillende Medions per type-nummer, heb ik identieke specs aan de Asus.
Medion Akoya P6631
Denk dat ik straks daar maar eens op de bestelknop druk, beter voor die prijs zal het denk ik niet worden.
Maar als ik kijk naar de 4 a 5 verschillende Medions per type-nummer, heb ik identieke specs aan de Asus.
Medion Akoya P6631
Voor 699,- Gratis verzending.Processor: Intel® Core™ i5-2410M processor
Besturingssysteem: Authentieke Windows® 7 Home Premium 64-bit (OEM versie)
Kloksnelheid: 2,3 GHz
Geheugen: 4 GB
Geheugentype: DDR3 1333 MHz
Harde schijf capaciteit: 640 GB
Schermgrootte: 39,6 cm (15,6")
Aspect ratio: 16:9
Resolutie: 1920x1080 pixels
Denk dat ik straks daar maar eens op de bestelknop druk, beter voor die prijs zal het denk ik niet worden.
Ey!! Macarena \o/
@Wichone ;
Asus heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding in de budgetlaptop klasse, ze zijn tevens ook erg snel met oplossingen als er iets mis is, bijv met de screen banding probleem met de k53TA werd binnen 2 weken opgelost via een bios update.
En de HP niet nemen. Mooie specs, maar de kwaliteit van de behuizing is niks van de DV7 serie. Is cheap plastic.
Als ik jou was zou ik even kijken voor een XPS 17.
@RaZ
Ik zou nog een paar dagen de tijd nemen voordat je op de bestelknop gaat drukken.
Als er dan écht niks beters is, dan zou ik gewoon deze dan nemen.
Asus heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding in de budgetlaptop klasse, ze zijn tevens ook erg snel met oplossingen als er iets mis is, bijv met de screen banding probleem met de k53TA werd binnen 2 weken opgelost via een bios update.
En de HP niet nemen. Mooie specs, maar de kwaliteit van de behuizing is niks van de DV7 serie. Is cheap plastic.
Als ik jou was zou ik even kijken voor een XPS 17.
@RaZ
Ik zou nog een paar dagen de tijd nemen voordat je op de bestelknop gaat drukken.
Als er dan écht niks beters is, dan zou ik gewoon deze dan nemen.
Verwijderd
Ook, de HP wordt het dan sowieso niet. Waar vind ik een kant-en-klare XPS 17 met de juiste specs? En wat is de beste Asus optie voor mij? Verder eventueel een Sony Vaio?
Je zal een XPS 17 moeten samenstellen en bestellen bij Dell. Ik zou die van 999,- nemen, die heeft een 1080p scherm.
Verwijderd
Excuus, maar dit wordt me wat te ingewikkeld. Wil graag een kant-en-klare laptop die ik het liefst morgen nog ergens kan aanschaffen, er zit namelijk wel wat haast bij.
Oei, snel een laptop dus. Dus via webwinkels een laptop kopen valt dus ook af?
Verwijderd
Als ze rappe bezorging hebben kan dat nog wel, moet in ieder geval voor zaterdag binnen zijn.
Verwijderd
Een videokaart heb je niet nodig voor films, een intel 3000 voldoet.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:30:
6. Videoprestaties
Verder. Er zijn 5 laptops met een 1080p scherm in jouw prijsklasse:
xps 15.
bto 15CL35. Valt af vanwege de accuduur
N55: heeft een crap scherm en doet veel dingen slechter dan de xps 15
Sony SE
HP dv6: onbekend model, maar valt ongetwijfeld af vanwege de prijs en de grafische kaart die jij niet nodig hebt.
De keuze tussen de big 2 op dit moment, de SE en XPS 15 hangt af van je eisen: hecht je heel veel waarde aan het gewicht? Neem dan de SE, zo niet, dan kan je onmogelijk om de xps 15 heen. Bijkomend voordeel is dat je deze, en ook de SE, kan configueren met grotere accu waarmee je richting de 6 a 7 uur uitkomt.
Er staat trouwens een 18" laptop in jouw lijstje. Ik weet niet wat je onder 'af en toe op reis' verstaat, maar als dat meer is dan een reis van de tafel naar het bureau zou ik met een boog om dit formaat heenlopen..
En wellicht ten overvloede: als je bereid bent over te gaan naar een 17" kom je direct bij de xps 17 aan. Er is niets wat ook maar in de buurt komt tenzij je je budget met 50% wil verhogen. De F misschien, maar heb echt geen idee wat voor scherm daar in zit en het merk sony staat mij sowieso niet aan vanwege de braque service. Niet dat dell geweldig is, maar sony doet daar een stap bovenop.
Zo moeilijk is dat niet. Het €999 model + http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561 voldoet. Dat is de goedkoopste mogelijkheid om een xps 17 met het 3D scherm te bestellen. Het gaat dell overigens niet lukken om hem deze week nog te bezorgen, daar ben je te laat mee.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:27:
Excuus, maar dit wordt me wat te ingewikkeld. Wil graag een kant-en-klare laptop die ik het liefst morgen nog ergens kan aanschaffen, er zit namelijk wel wat haast bij.
Tsja.. je bent 2 weken te laat. Toen had je een xps 15 met 1080p, i7, 750GB hdd binnen jouw budget. En nee, dat is geen typo.RaZ schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:50:
Ik ben al een dag bezig met het uitzoeken van een nieuwe laptop. Maar het lijkt bijna een onmogelijke taak voor het budget wat ik in gedachten had.
De eisen zijn:
- 4GB Ram
- OS 64-bit Engelstalig
Anno deze maand is de goedkoopste 1080p-laptop bij dell € 674. Dat is als je een 10% kortingsbon kan vinden zonder limiet, en ik heb het vage vermoedden dat dell die dingen heeft verwijderd. Je kan tot volgende maand wachten... maar dat is koffiedik kijken. Wat blijft er dan over? Eigenlijk niets.
Ja, de medion. En de bekende asus. Maar het scherm van beiden is echt crap.. Ik zou je eigenlijk aanraden om meer te besteden maar dan zit je al meteen €150 hoger, dat is niet ideaal. Heb je al gezicht op 2e-hands?
Verwijderd
Thanks! Ik ben echter best bereid om van dat Full HD af te stappen. Mijn huidige laptop is van 2007 dus het zal sowieso al een giga-verbetering voor me zijn. Ik wil gewoon waar voor mijn geld. De best mogelijke specs en zoveel mogelijk opties die in mijn post staan. Tussen de 800 en de 1000€ budget eigenlijk. Ik ben wel een beetje teruggekomen ook op die 18.4", 17.3 lijkt me beter.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:45:
[...]
Een videokaart heb je niet nodig voor films, een intel 3000 voldoet.
Verder. Er zijn 5 laptops met een 1080p scherm in jouw prijsklasse:
xps 15.
bto 15CL35. Valt af vanwege de accuduur
N55: heeft een crap scherm en doet veel dingen slechter dan de xps 15
Sony SE
HP dv6: onbekend model, maar valt ongetwijfeld af vanwege de prijs en de grafische kaart die jij niet nodig hebt.
De keuze tussen de big 2 op dit moment, de SE en XPS 15 hangt af van je eisen: hecht je heel veel waarde aan het gewicht? Neem dan de SE, zo niet, dan kan je onmogelijk om de xps 15 heen. Bijkomend voordeel is dat je deze, en ook de SE, kan configueren met grotere accu waarmee je richting de 6 a 7 uur uitkomt.
Er staat trouwens een 18" laptop in jouw lijstje. Ik weet niet wat je onder 'af en toe op reis' verstaat, maar als dat meer is dan een reis van de tafel naar het bureau zou ik met een boog om dit formaat heenlopen..
En wellicht ten overvloede: als je bereid bent over te gaan naar een 17" kom je direct bij de xps 17 aan. Er is niets wat ook maar in de buurt komt tenzij je je budget met 50% wil verhogen. De F misschien, maar heb echt geen idee wat voor scherm daar in zit en het merk sony staat mij sowieso niet aan vanwege de braque service. Niet dat dell geweldig is, maar sony doet daar een stap bovenop.
[...]
Zo moeilijk is dat niet. Het €999 model + http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561 voldoet. Dat is de goedkoopste mogelijkheid om een xps 17 met het 3D scherm te bestellen. Het gaat dell overigens niet lukken om hem deze week nog te bezorgen, daar ben je te laat mee.
[...]
Verwijderd
Wat zijn eigenlijk de pro's/con's van de Asus K93SV-YZ179V. Ik kom elke keer weer op deze terecht. Zie niet helemaal waarom 18.4" een groot nadeel is? Wie zou dit voor mij kunnen opsommen.
Sorry, maar ik dien er eigenlijk morgen één aan te schaffen. Iemand?!
Sorry, maar ik dien er eigenlijk morgen één aan te schaffen. Iemand?!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 22:09 ]
Verwijderd
Ok, het wordt morgen de:
Asus 18.4" K93SV-YZ179V - i7 2670/8GB/1TB voor € 899,00
(http://norrod.nl/17_t_m_1...2670_8gb_1tb/details.aspx)
of de
Asus 17.3" N75SF-V2G-TZ100V - i7 2630/8GB/750GB voor € 999,00
(http://norrod.nl/17_t_m_1...30_8gb_750gb/details.aspx)
Wie helpt me de knoop door te hakken?
Asus 18.4" K93SV-YZ179V - i7 2670/8GB/1TB voor € 899,00
(http://norrod.nl/17_t_m_1...2670_8gb_1tb/details.aspx)
of de
Asus 17.3" N75SF-V2G-TZ100V - i7 2630/8GB/750GB voor € 999,00
(http://norrod.nl/17_t_m_1...30_8gb_750gb/details.aspx)
Wie helpt me de knoop door te hakken?
Verwijderd
Het nadeel is dat hij 18" is. Dat is echt groot. Je ziet het wel als je hem in je handen hebt
Verwijderd
Dat zal ik inderdaad morgen zien. Maar wat betreft specificaties (welke is 'beter') en dan de prijsverhouding? Welke lijkt voor mij geschikter?
Verwijderd
De xps levert een stuk meer specs en featurer voor een vergelijkbare prijs, maar pas over 2 weken of iets dergelijks. Dan kom je inderdaad al snel bij asus uit. Gezien het overige aanbod...
Verwijderd
Helaas heeft het inderdaad haast, kan er ook niks aan veranderen. Welke Asus kan ik beter voor gaan?
Pak gewoon die n75 man als er haast bij zit.
kijk dan eens op 0:46....
kijk dan eens op 0:46....
[ Voor 8% gewijzigd door iPodKiller op 16-11-2011 09:05 ]
Ik ben allergisch voor 2de hands , daar begin ik niet aanVerwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:45:
[..]
Tsja.. je bent 2 weken te laat. Toen had je een xps 15 met 1080p, i7, 750GB hdd binnen jouw budget. En nee, dat is geen typo.
Anno deze maand is de goedkoopste 1080p-laptop bij dell € 674. Dat is als je een 10% kortingsbon kan vinden zonder limiet, en ik heb het vage vermoedden dat dell die dingen heeft verwijderd. Je kan tot volgende maand wachten... maar dat is koffiedik kijken. Wat blijft er dan over? Eigenlijk niets.
Ja, de medion. En de bekende asus. Maar het scherm van beiden is echt crap.. Ik zou je eigenlijk aanraden om meer te besteden maar dan zit je al meteen €150 hoger, dat is niet ideaal. Heb je al gezicht op 2e-hands?
Budget kan omhoog, maar ik heb er gewoon niet meer voor over. Dus de eis van 1600x900 als minimum maar laten vallen.
Vervolgens weer bij Dell gekeken, en weer de chat ingedoken vanwege de onduidelijkheden. Als ik filter op een graka met eigen geheugen, staat er alsnog bij dat het van de 4GB intern wordt afgesnoept.
Maar die beste man kon die vraag dus niet beantwoorden, en moest ik bellen naar de verkoop. En ik had nog een vraag, en die stel ik dus ook:
Dussssss.....RaZ: "ik zie ook staan dat er gratis software wordt meegeleverd voor een restore mogelijkheid"
RaZ: "Houdt dat in dat er geen CD/DVD van de installatie van Windows wordt meegeleverd?"
Dell-Dude: "Windows zit voorgeinstalleerd."
RaZ: "dat gaat er dus gelijk af, vanwege de extra bloatware, zoals virus-scanners, ik wil dus echt dat ding direct herinstalleren, schoon"
RaZ: "Ik heb sowieso een dualboot nodig, en als er dus geen installatie CD/DVD en seperaat drivers bij zitten, schiet dat natuurlijk niet echt op"
Dell-Dude: "Ik neem aan dat u veel verstand van zaken heeft."
RaZ: "van een aantal dingen, niet alles hoor ;)"
Dell-Dude: "Ok."
Dell-Dude: "Duidelijk."
Dell-Dude: "de garantie kunt u uitbreiden ,Het goedkoopste onderdeel in uw machine kost meer dan een garantie van 3 jaar. En u dient ook nog de monteur te betalen voor de service."
Dell-Dude: "Voor een uitgebreide garantie van 4 jaar betaalt u maar 25 cent per dag"
RaZ: "uh... volgensmij tik je dit naar de verkeerde.."
Dell-Dude: "Nee hoor ,deze tekst is bedoeld voor u"
Dell-Dude: "als advies."
Dell-Dude: "Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met advertenties en beperkte functionaliteit.voor een volledige Pakket raad ik u Office home and student aan , Met deze programma's kunt u ideeën uitwerken, problemen oplossen en dagelijkse taken vereenvoudigen van prachtige schoolprojecten tot een evenwichtig huishoudboekje met handige methoden om vanaf vrijwel elke pc documenten te publiceren en openen. bevat essentiele programma's die gezinnen nodig hebben om te werken met projecten voor school en werk en privé.(word ,excel,powerpoint en one note)
RaZ: "Ook weet ik niet wat ik met Office Starter zou moeten"
RaZ: "Ik heb hier gewoon Office licenties liggen, die hergebruikt kunnen worden"
Dell-Dude: "Ok"
Dell-Dude: "duidelijk."
RaZ: "maargoed.. ik wens u dan verders een fijne avond, want op mijn vragen wordt gewoon geen antwoord gegeven"
Vragen worden dus beantwoord daar met verkoop-bullshit, dus Dell valt bij deze ook direct af. Ik vermoed dus dat men niet gewoon de CD/DVD van de installatie meeleveren en een schijf met drivers.
BTO heeft ook niks met een i5 onder de 700 euro.
Denk dat ik morgen maar eens bij de Dixons ga kijken, daar hebben ze als het goed is die ene Asus liggen, dus mogen ze hem mooi even aanzetten. En dan loop ik maar gelijk even door richting de Saturn. Daar staat sowieso alles aan om goed te kijken.
Andere idee'en zijn welkom, zolang er maar een redelijk scherm in zit, en de installatie van Windows en de Drivers meegeleverd wordt.
Ey!! Macarena \o/
Verwijderd
De dell chat is nogal prut.. niet gebruiken.RaZ schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:04:
Vervolgens weer bij Dell gekeken, en weer de chat ingedoken vanwege de onduidelijkheden. Als ik filter op een graka met eigen geheugen, staat er alsnog bij dat het van de 4GB intern wordt afgesnoept.
Een schone dvd wordt niet meegeleverd nee. Dat is een optie voor €5. Terecht als je het mij vraagt, de tweaker download zijn dvd gewoon zelf.Vragen worden dus beantwoord daar met verkoop-bullshit, dus Dell valt bij deze ook direct af. Ik vermoed dus dat men niet gewoon de CD/DVD van de installatie meeleveren en een schijf met drivers.
Again: de goedkoopste laptop met een goed scherm is de xps 15 voor zover ik weet.Andere idee'en zijn welkom, zolang er maar een redelijk scherm in zit
Verwijderd
Heb de keuze tussen 2 laptops:
Asus x53sc-sx037v en de acer aspire 5750G-2434g50.
http://www.laptopshop.nl/...39/asus-x53sc-sx037v.html
http://www.laptopshop.nl/...pire-5750g-2434g50mn.html
Opslagcapaciteit etc is niet belangrijk, voornamelijk de prestaties/bouwkwaliteit/videokaart. Welke is meer waar voor je geld/ iemand ervaringen met het merk? Prijs is hetzelfde.
Asus x53sc-sx037v en de acer aspire 5750G-2434g50.
http://www.laptopshop.nl/...39/asus-x53sc-sx037v.html
http://www.laptopshop.nl/...pire-5750g-2434g50mn.html
Opslagcapaciteit etc is niet belangrijk, voornamelijk de prestaties/bouwkwaliteit/videokaart. Welke is meer waar voor je geld/ iemand ervaringen met het merk? Prijs is hetzelfde.
Verwijderd
Dat is makkelijk. De asus. Die is afaik een stuk goedkoper en bovendien met 2 jaar garantie. Het verschil in processor is niet enorm.
Voor 5 euro krijg je bij Dell enkel een set recovery CD's/DVD's, die weer terug naar de voorgeinstalleerde versie gaat. Zelfde als wat HP doet, en daar heb ik dus niks aan. Daar kan je gewoon geen fatsoenlijke installatie zonder bloatware van maken in DualBoot.
Enige manier van Windows downloaden kom ik uit op een gekraakte versie, en daar heb ik geen zin in. Maar om nu een extra licentie te moeten nemen (OEM = 95 euro) omdat Dell het verdomd een schijf mee te leveren, gaat me te ver.
Laatste keer dat ik een OS op die manier vervangen had, ben ik 3 dagen bezig geweest met zoeken naar de juiste driver
Daar heb ik dus geen zin meer in. Type in Nederland was Win7, en ik moest op een de Noorse/Zweedse site van Samsung zijn voor de juiste XP drivers.. Lastig hoor 
Again: Een goed scherm hoeft niet persee, redelijk is ook prima
Enige manier van Windows downloaden kom ik uit op een gekraakte versie, en daar heb ik geen zin in. Maar om nu een extra licentie te moeten nemen (OEM = 95 euro) omdat Dell het verdomd een schijf mee te leveren, gaat me te ver.
Laatste keer dat ik een OS op die manier vervangen had, ben ik 3 dagen bezig geweest met zoeken naar de juiste driver
Again: Een goed scherm hoeft niet persee, redelijk is ook prima
[ Voor 20% gewijzigd door RaZ op 16-11-2011 20:04 ]
Ey!! Macarena \o/
Verwijderd
Je krijgt een schone DVD.RaZ schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:01:
Voor 5 euro krijg je bij Dell enkel een set recovery CD's/DVD's, die weer terug naar de voorgeinstalleerde versie gaat. Zelfde als wat HP doet, en daar heb ik dus niks aan. Daar kan je gewoon geen fatsoenlijke installatie zonder bloatware van maken in DualBoot.
En trouwens.. gekraakte versies? Je kan ze legaal! downloaden.
Laat ik het anders verwoorden. De xps 15 is de goedkoopste laptop zonder <200:1 contrast scherm met braque helderheid of gamut, of beiden. Dat je dan meteen zo ongeveer het beste laptopscherm krijgt wat er bestaat.. dat is vast een of andere marketingstrategie. Het moet al lang mogelijk zijn om een i3 aan te bieden met datzelfde scherm voor <€600.Again: Een goed scherm hoeft niet persee, redelijk is ook prima
Hallo Tweakers,
Ik ben in het bezit van een HP dv6-1170ed, maar van deze laptop word ik niet vrolijk van!
Voor mijn studie ben ik opzoek naar een nieuwe laptop. Een 15.6 inch laptop vind ik te groot, omdat ik hem iedere dag meeneem. Daarom ben ik opzoek naar een laptop onder de 15.6 inch.
Deze week heb ik het internet afgezocht naar een geschikte laptop..... maar ik ben niet veel wijzer geworden (door de bomen het bos niet meer zien).
Waarvoor ik de laptop wil gaan gebruiken?
-Studie > Word, Exccel en Powerpoint
Prijs: +/- €500,- wel stevige behuizing
Is de Dell Inspiron 14z iets? Of een Asus laptop?
Kan iemand mij helpen?
Ik ben in het bezit van een HP dv6-1170ed, maar van deze laptop word ik niet vrolijk van!
Voor mijn studie ben ik opzoek naar een nieuwe laptop. Een 15.6 inch laptop vind ik te groot, omdat ik hem iedere dag meeneem. Daarom ben ik opzoek naar een laptop onder de 15.6 inch.
Deze week heb ik het internet afgezocht naar een geschikte laptop..... maar ik ben niet veel wijzer geworden (door de bomen het bos niet meer zien).
Waarvoor ik de laptop wil gaan gebruiken?
-Studie > Word, Exccel en Powerpoint
Prijs: +/- €500,- wel stevige behuizing
Is de Dell Inspiron 14z iets? Of een Asus laptop?
Kan iemand mij helpen?
@Dutchman89,
Heb je deze al gezien?
pricewatch: Sony Vaio VPCEA4S1E
Deze heeft een i3 380m, 4gb ram en 320gb hdd.
Voor 599,- bij Correct Electronics. Jammer dat die bij de MyCom voor 500 niet meer op voorraad is.
Review :
http://www.notebookcheck....E-L-Notebook.29660.0.html
Maar ze zeggen al het volgende : ;''The display is not particularly bright and contrast-strong, but thanks to the high 1600 x 900 pixel resolution users profit from a good view of the display. The mobility of the 14.1-incher is rather weak. Two and a half hours when surfing via WLAN are no longer acceptable in the era of Intels CULV-processors and 9-hour netbooks. The manufacturer apologized itself for this oversight, as the Vaio EA1 has a low capacity of 3500 mAh.''
Het blijft moeilijk om een goede 13/14'' notebook te vinden.
Heb je deze al gezien?
Voor 599,- bij Correct Electronics. Jammer dat die bij de MyCom voor 500 niet meer op voorraad is.
Review :
Maar ze zeggen al het volgende : ;''The display is not particularly bright and contrast-strong, but thanks to the high 1600 x 900 pixel resolution users profit from a good view of the display. The mobility of the 14.1-incher is rather weak. Two and a half hours when surfing via WLAN are no longer acceptable in the era of Intels CULV-processors and 9-hour netbooks. The manufacturer apologized itself for this oversight, as the Vaio EA1 has a low capacity of 3500 mAh.''
Bedankt voor het advies!iPodKiller schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:18:
@Dutchman89,
Heb je deze al gezien?
Review :
Verwijderd
Dat is de E series. De accuduur is zeer slecht en je hebt grote kans om last te krijgen van de bekende peiptoon. Wat je ook doet, neem geen sony E series....
En ja hij heeft 900p. Maar de overige componenten zijn zo slecht dat ik hem altijd zal afraden. Als je een zo slecht mogelijke notebook zoekt is dit een goede keus.
En ja hij heeft 900p. Maar de overige componenten zijn zo slecht dat ik hem altijd zal afraden. Als je een zo slecht mogelijke notebook zoekt is dit een goede keus.
De accu is zwak, het scherm is matig. Maarja je hebt wel 1600x900. Voor 500 eur is het geen gekke koop imo. Dat verhaal over die pieptoon loopt wel los volgens mij.
De Dell V131 is een betere laptop maar het scherm is net zo matig. En doordat het een mat scherm is ziet het zwart er nog brakker uit.
De Dell V131 is een betere laptop maar het scherm is net zo matig. En doordat het een mat scherm is ziet het zwart er nog brakker uit.
Zoek mijn eerste laptop. heb rr geen verstand van, dus heb daarom jullie hulp nodig. Eisen, max 15,6 inch, minimasl 500 gb hard drive, een goede cpu en een gpu die recente spellen op medium kan afspelen. budget is tussen de 500-600 euro
twijfel tussen deze: http://www.dell.com/nl/p/...facets=41103~0~199307&p=1
(de eerste) en de K53SV. De K53SV heeft namelijk een betere cpu en is sneller.
(de eerste) en de K53SV. De K53SV heeft namelijk een betere cpu en is sneller.
Je weet wat ik bedoel:P. De asus heeft een betere cpu en gpuVerwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:44:
Een betere CPU en hij is sneller? Dat is nogal dubbelzinnig
Verwijderd
De GPU is zo goed als hetzelfde, en als je http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 kiest is de CPU hetzelfde.
De keuze hangt er vanaf of je liever 2 jaar garantie en een grotere hdd hebt dan 1 jaar next-business day garantie, geweldige speakers, betere bouwkwaliteit, en 250gr meer gewicht. In dat laatste geval neem je namelijk de xps.
De keuze hangt er vanaf of je liever 2 jaar garantie en een grotere hdd hebt dan 1 jaar next-business day garantie, geweldige speakers, betere bouwkwaliteit, en 250gr meer gewicht. In dat laatste geval neem je namelijk de xps.
hoe zit het met de batterijduur? Bij de asus hoorde ik dat die ongeveer 4 uren meegaat en bij de dell?
Laatste vraagVerwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:02:
de xps gaat afaik een half uurtje langer mee dan de asus, in gelijke omstandigheden.
Verwijderd
Toevallig heb ik het daar vandaag nog over gehad. Mijn mening is dat je de xps niet moet nemen zonder het 1080p scherm, spaar maar door.. Maar als je budget 5 a 600 euro is zal je wel niet bereid zijn om dat te doen.
Het standaardscherm is kut ja. Maar dat is dat van de K53 ook, en van elk ander model in de pricewatch, dus dat is geen argument om iets anders te kiezen. Dit is de goedkoopste mogelijkheid om een laptop aan te schaffen met een goed scherm: doe er je voordeel mee.
Het standaardscherm is kut ja. Maar dat is dat van de K53 ook, en van elk ander model in de pricewatch, dus dat is geen argument om iets anders te kiezen. Dit is de goedkoopste mogelijkheid om een laptop aan te schaffen met een goed scherm: doe er je voordeel mee.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 11:16 ]
wat bedoel je met kut eigenlijk? Echt slecht?
Niet echt slecht hoor, maar dat je voor de prijs niets beters kunt krijgen. Als je meer kunt uitgeven, dan zou ik natuurlijk voor de 1080p scherm gaan.
Je zult moeten gaan kiezen tussen die twee
Je zult moeten gaan kiezen tussen die twee
Verwijderd
Gewoon erg matig.. slecht contrast, slechte kijkhoeken, slechte maximale helderheid. Slechte resolutie. Maar aangezien fabrikanten collectief hebben besloten overal behalve in de meest high-end laptops dit soort goedkope schermen te gebruiken ontkom je daar niet aan.
2 jaar geleden was daar een uitzondering op, en die staat nu voor mijn neus. Tegenwoordig is die uitzonderng deze laptop en de nog duurdere N55, dat is gewoon triest.
Je zal het waarschijnlijk niet echt merken omdat je toch niets beters gewend bent (zie de 1e alinea
). Als je er een goed scherm naast zet zal het je meteen opvallen wat voor verschrikkelijke troep ze tegenwoordig durven te verkopen in voor de rest zo'n mooie laptop..
2 jaar geleden was daar een uitzondering op, en die staat nu voor mijn neus. Tegenwoordig is die uitzonderng deze laptop en de nog duurdere N55, dat is gewoon triest.
Je zal het waarschijnlijk niet echt merken omdat je toch niets beters gewend bent (zie de 1e alinea
dringende vraag. Heb gekeken naar de XPS15 van dell maar kwam net deze tegen:
http://www.mycom.nl/Produ...4G75MN2nd-i52410M/1193994
Is het ook geen goede koop?
http://www.mycom.nl/Produ...4G75MN2nd-i52410M/1193994
Is het ook geen goede koop?
Verwijderd
Nee. De garantie van acer is ruk. De K53 is kwalitatief iets minder dan de xps 15, en de acer zal nog een stuk verder daaronder eindigen, gok ik. Acer is niet een merk wat ik zou aanraden aan de doorsnee persoon.
Zijn er behalve de XPS15 nog andere laptops van die prijsklasse die je me kan aanraden?
Verwijderd
Nee. Ik raad de K53 al bijna een jaar aan, en recent is de xps 15 in die prijsklasse erbij gekomen. Meer keuze is er echt niet.
Sowieso is er niets onder de €1000 wat ook maar in de buurt komt van de kwaliteit van de xps 15.. voor €600 lukt dat sowieso niet.
Sowieso is er niets onder de €1000 wat ook maar in de buurt komt van de kwaliteit van de xps 15.. voor €600 lukt dat sowieso niet.
ok dank je. Ben nogal bang om een 'miskoop' te doen. Enig idee hoeveel tijd het ongeveer kost om het te bezorgen(de XPS15 via de site)? Kan het namelijk niet 1,2,3 vinden
Verwijderd
Kijk de laatste paar pagina's van Dell levertijden topic eens door.
Je kan overigens wel iets anders nemen, zoals de pricewatch: Asus K53SC-SX075V (niet leverbaar, maar je snapt het punt) en dan een pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB erbij kopen. Dan zul je alleen wel flink moeten inleveren op grafische prestaties: hoewel de GT525m en GT540m hetzelfde zijn is de GT520m de helft daarvan.
Je kan overigens wel iets anders nemen, zoals de pricewatch: Asus K53SC-SX075V (niet leverbaar, maar je snapt het punt) en dan een pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB erbij kopen. Dan zul je alleen wel flink moeten inleveren op grafische prestaties: hoewel de GT525m en GT540m hetzelfde zijn is de GT520m de helft daarvan.
Ja maar heb liever een 'compleet' systeem dan dat ik eraan wil rommelen.
Heb een laptop voornamelijk nodig voor mijn studie(Ti). Dus denk aan programmeren en office gebruiken. Daarnaast zou ik het fijn vinden als ik op mijn bed een filmpje kan kijken en redelijk kan gamen.
Is de XPS 15 dan geen overkill?
Heb een laptop voornamelijk nodig voor mijn studie(Ti). Dus denk aan programmeren en office gebruiken. Daarnaast zou ik het fijn vinden als ik op mijn bed een filmpje kan kijken en redelijk kan gamen.
Is de XPS 15 dan geen overkill?
[ Voor 5% gewijzigd door champion16 op 18-11-2011 22:32 ]
haha ok. Dus zoals ik het begrijp heb je niet echt een middenweg. Ik ga definitief voor de xps 15. Hartelijk dank voor je hulpVerwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:38:
Goedkoper kom je meteen bij GT520 en soortgelijken uit.. dus nee.
Verwijderd
Hij gaat 4 en een half uur mee bij doorsnee gebruik.
Hij bevat switchable graphics, dus als je een applicatie hebt die stieken de GPU gebruikt, dan gaat je accuduur inderdaad down the toilet... maar dat geld ook voor de K53.
En de tijd die gehaald word is afhankelijk van wat je ermee doet... relatief klopt het allemaal wel en zal de xps iets langer mee gaan dan de K53 bij eenzelfde usage patroon.
Hij bevat switchable graphics, dus als je een applicatie hebt die stieken de GPU gebruikt, dan gaat je accuduur inderdaad down the toilet... maar dat geld ook voor de K53.
En de tijd die gehaald word is afhankelijk van wat je ermee doet... relatief klopt het allemaal wel en zal de xps iets langer mee gaan dan de K53 bij eenzelfde usage patroon.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2011 22:59 ]