Ik wil een laptop gaan kopen. Mijn eisen:
- stil
- snelle opstarttijd (met name van uit -> volledig opgestart in 30 sec.)
- lange accu tijd, meer dan 4 uur
- scherm liefst 13,3
- geheugen 4 Gb
- Win 7
De laptop wordt mijn main compu. Mijn vrouw heeft een gedateerde MacBook en we merken dat we veel meer op dat ding werken dan op de Win laptop. Simpelweg omdat de MacBook binnen 45 sec. opstart (nog steeds) en een lange accu heeft (dus zonder snoeren en gedoe).
Mijn specificaties schreeuwen werkelijk om een Ultrabook. Met name de Acer 3951 (vanaf 800 euro) zie ik wel zitten, dus ik hou de reviews en beschikbaarheid goed in de gaten.
Mijn budget is eigenlijk maar 600 euro, maar als de Ultrabooks echt aan mijn wensen voldoen, dan maar liever wat bijleggen.
De NBBG is weer super met goede voorstellen. Zou het een idee zijn om de Asus K53 om te bouwen:
HD eruit en een SSD erin. De opstarttijd van de K53 is volgens reviews is nu 61 sec en zou dan waarschijnlijk richting de 30 seconden gaan (verwacht ik). Ik verwacht dat de accu nu zo’n 4 uur meegaat en dat wordt met een SSD alleen maar langer.
Asus heeft volgens mij ook “Express Gate” = splashtop die je eventueel wat sneller laat opstarten.
Het enige bezwaar dat ik dan overhou t.a.v. de Asus K53 is het scherm. Ik vind 15,6 inch met een resolutie van 1366*768 zonde (ik mis voortdurend de hoogte van het scherm bij webpagina’s terwijl je wel met een forse laptop op schoot zit). Al is een numeriek toetsendeel wel weer handig.
Wat denken jullie:
1. Het prijsverschil tussen de core i5 (
pricewatch: Asus K53SV-SX146V) en core i3 (
pricewatch: Asus K53SC-SX075V) is 100 euro. Zou een SSD niet voor dit prijsverschil tot een veel betere performance leiden (voor iedereen)?
2. Ik hoor weinig over express gate. Na veel googlen kwam ik erachter dat dit ook op de K53 zit. Zou dit mijn probleem rondom de snelle opstarttijden kunnen verhelpen zonder upgrade?
3. Zou de Asus K53 met SSD richting de prestaties van een Ultrabook komen (qua opstarttijd - accu)

, maar dan zonder de looks van een Ultrabook

? Dan zou ik redelijk op budget zitten (500 piek aanschaf + 150 piek voor de SSD = 600 tot 650 euro)
edit: cheers Dark voor verplaatsen
[
Voor 4% gewijzigd door
AdB op 04-10-2011 22:09
]