• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:35
iPodKiller schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:34:
Ik wil je graag helpen maar dan zou ik wel wat meer willen horen.

Wat is je budget?
Wat is je voorkeur merk?
Moet het een flashy design of juist heel sobere design hebben?
Budget: max 500 euro pp
Voorkeur merk: heb ik niet echt maar Dell schijnt goed te zijn + daar kan ik nog korting regelen
Wat voor soort design is totaal niet aan de orde.

Alvast dank

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 19:01
Heb mn oude maar ingeruild. Voor 600 euro een beetje in kat in de zak en Acer begin ik niet meer aan. Iemand een ander alternatief? Budget €500. Ik moet het CS4 pakket draaien en wil graag LoL / CSS kunnen spelen zonder problemen.

Mischien is dit wat? http://www.redcoon.nl/B32...atellite-C660-249_Laptops
Of deze? http://www.redcoon.nl/B315263-Asus-X53SC-SX037V_Laptops

Meer dan 530 wil ik er ook echt niet aan uitgeven.

[ Voor 52% gewijzigd door boostie op 28-09-2011 19:23 ]

Verwijderd

pricewatch: Asus K53SV-SX146V zeker weten in dit budget.

Oh, en pas in een edit melden dat het budget €530 is..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 19:20 ]

• boostie
Typo, soz.

Verwijderd

Misschien pricewatch: Dell Inspiron Q15R (5010-9217)? Zelfde specs als de K53SV, maar ik heb geen idee wat de accuduur en bouwkwaliteit doen.
@ Zanzarismo; Sorry voor de ietwat late reactie, had een drukke dag.

Ik heb er een paar gevonden voor rond de 500,-. Ik denk dat ze voldoende zijn voor de eisen die je stelt.

pricewatch: Dell Inspiron 17R (n00q1701nlnl)
pricewatch: HP ProBook 4720s (XX819EA) <-- Deze kom ik nog op terug.
pricewatch: HP Pavilion g7-1160sd (LZ598EA)
pricewatch: Asus K73E-TY185V
pricewatch: MSI CR720-418NL <-- met i3 380m / Niet op vooraad

Ik vind de ProBook 4720s er goed uitzien en de specs zijn ook redelijk voor een 17 inch laptop.
i3 380M op 2,53GHz, HD5470 gpu, 3gb ram, 320gb hdd, HDMI en een 17,3'' scherm op 1600x900 pixels.

Afbeeldingslocatie: http://www.hp.com/hpinfo/newsroom/press_kits/2010/mobility2010/images/HPProBook4720s.jpg

Nog een video review en een stukje van een review van de modelserie.

Pros
• Very good battery life
• Good performance boost over older 4710s
• Better build quality than previous generation

Cons
• Not easy to upgrade
• One hotspot on the bottom

Verwijderd

hij ziet er inderdaad mooi uit. Ik vind de 3GB echter een vrij grote showstopper. Als een fabrikant het nodig vind om daarop te besparen...

De pavilon heb ik gezien en vond ik slecht qua uiterlijk. Hij wordt ongelofelijk snel vies. MSI is niet leverbaar, en de inspiron zou ik persoonlijk niet aanraden (kleine accu, service en bouwkwaliteit geen idee. En wederom 3GB RAM.).

Dan zou ik de asus K73 aanraden denk ik. Al gok ik dat de probook ook voldoet voor gebruiker die 3GB ram niet vol gaat trekken.
Tja als ik de eisen zo zie denk ik niet dat die 3gb echt wel voldoet. Maar idd raar waarom niet 4gb..

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:35
@ iPodKiller

Dank voor je tijd en je research.

Maar vind het idd ook een beetje raar van die 3GB. Denk dat ik daarom voor de K73 ga.
Darkstone ook bedankt!

• boostie
Ik zat te denken aan deze.

http://www.wehkamp.nl/com...CjCVyBpAgfuwwpCjC7wEwybwL

Voor minder dan 400 de beste voor zijn prijs lijkt me?
@Zanzarismo; graag gedaan. :)

• Yasna72
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 12:03

Yasna72

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Hi Darkstone,
Ik had deze laptop laatst op 21 september bij Azerty besteld. Maar blijkbaar was ik destijds niet de enige, want ze waren al snel door hun voorraad heen en werd ik vandaag op de hoogte gesteld dat ze het pas op 7 oktober weer op voorraad hebben en ik het op de 10e thuisbezorgd kan krijgen. Ze hebben me in dezelfde email ook verteld dat ik het artikel altijd kan annuleren of vervangen met een alternatief artikel:
- Artnr 401688 - Lenovo IdeaPad V560 4342 - Core i3 380M / 2.53 GHz - RAM 2 GB - vaste schijf 500 GB - DVD-brander - HD Graphics - Gigabit Ethern : 386.1 Euro

De processor schijnt beter te zijn maar qua Integrated graphics iets minder volgens mij:
http://compare-processor....b940-vs-core-i3-380m.html en 2 GB minder geheugen, maar als ik dat voor € 13,98 bijbestel kom ik in totaal uit op € 400,80 exclusief verzendkosten.
Ik betwijfel het, maar ik wou alsnog vragen of dit (volgens Azerty) daadwerkelijk wel een waardig alternatief is of niet.

Maar ik wou ook vragen wat gewoon een goede(beste) laptop zou zijn met een budget van max. € 425,- voornamelijk voor studie en internet surfen (15.6" + tekst bewerken + bijv. meerdere tabs in webbrowsers openen) en af en toe voor het (redelijk vloeiend kunnen) spelen van een spel zoals de Sims 3.
Is bijvoorbeeld de HP Pavilion g6-1180sd (LZ176EA) daarvoor geschikt?

[ Voor 4% gewijzigd door Yasna72 op 29-09-2011 21:55 ]

Verwijderd

Yasna72 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:40:
http://compare-processor....b940-vs-core-i3-380m.html en 2 GB minder geheugen, maar als ik dat voor € 13,98 bijbestel kom ik in totaal uit op € 400,80 exclusief verzendkosten.
Gaat dat werken? Weet je zeker dat er 1x2GB in zit en niet 2x1GB? ALS je er extra ram bij bestelt lijkt het mij inderdaad een voldoende alternatief.
Ik betwijfel het, maar ik wou alsnog vragen of dit (volgens Azerty) daadwerkelijk wel een waardig alternatief is of niet.

Maar ik wou ook vragen wat gewoon een goede(beste) laptop zou zijn met een budget van max. € 425,- voornamelijk voor studie en internet surfen (15.6" + tekst bewerken + bijv. meerdere tabs in webbrowsers openen) en af en toe voor het (redelijk vloeiend kunnen) spelen van een spel zoals de Sims 3.
Is bijvoorbeeld de HP Pavilion g6-1180sd (LZ176EA) daarvoor geschikt?
Dat lijkt mij ook een mooie laptop. Al zou ik de lenovo prefereren: de pavilions worden ongelofelijk snel vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar een 17,3" laptop.
er zitten geen zware systeem vraag aan.
enige wat er op gedaan word is office.

heb 2 laptops gevonden die mij wel bevielen. maar kan deze nergens vinden waar ze nog leverbaar zijn.
HP Pavilion g7-1135sd (LS562EA)
Asus K73E

mijn budget is ongeveer 450 euro.
iemand advies voor een laptop?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie iPodKiller in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011" een de post erop. In principe voldoet alles met 4GB RAM wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou de K73E staat er bij de 4launch als direct leverbaar op de site.
http://www.4launch.nl/sho...3---2310m--320gb/tweakers

Voor de rest zal die wel makkelijk aan office taken voldoen. Maar ik vind die HP ProBook nog steeds een mooie voor de design en de specs buiten het feit dat die maar 3gb RAM heeft.

Heeft ook een mat scherm(weet niet of dat goed uitpakt bij iedereen), voor meer info over de probook kijk mijn bovenstaande link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Asus X54L-SX021V is bij de mediamarkt in de aanbieding voor €333. Althans, dat was hij een dag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
Pff kak, morgen maar even bellen of dat nog steeds het geval is. Maar die asus is dus beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HP moet je sowieso niet nemen. daar zit een ultra trage ultra-low-voltage processor in. Leuk voor een 11", niet echt voor een 15".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Hallo,

mijn zus wilt en nieuwe laptop kopen voor studies en eigen gebruik. dus office-achtige taken, internetten, films/series kijken (ook via hdmi op tv) en verder evt wat fotoshoppen

dit zijn haar eisen:
- max 700 euro
- moet 4 à 5 jaar (of toch zo lang mogelijk) zonder problemen voldoen voor haar gebruik
- hdmi
- batterijduur van minstens 4 a 5 uur bij normaal gebruik (internet/office)
- degelijk touchpad en toetsenbord
- appart numeriek deel op tobo niet vereist (en liever niet als ze dan meer plaats tussen toetsen heeft)
- 15.6" scherm (evt 16.4) ivm portabiliteit
- liefst usb 3.0
- eventueel non-glossy scherm bestaat nauwelijks meer, antiglare coating in de plaats

de pricewatch: Asus K53SC-SX075V van de nbbg van deze maand lijkt mij zeer interessant in combinatie met een crucial m4 128 gb, echter wil ik nog een paar dingen weten:

- is de batterijduur echt goed genoeg? ik kan van de sc-modellen niks bruikbaars vinden op het net, maar in een videoreview vond ik een K53S waarvan de batterijduur < 2 uur was.
- weet iemand waar/bij welke winkel je er voor niet teveel geld een goede anti-glare folie kunt vinden? dit is toch wel belangrijk voor buitengebruik. het enige dat ik tot nu toe kon vinden met positieve reacties is http://www.smartfolie.com...Laptop_Voorzetscherm.html maar 50 euro is echt veel geld denk ik

of is er iemand die een beter alternatief weet? is het beter om een zwaardere laptop te nemen en dan later zelf de ssd te vervangen, maar ben je dan je garantie niet kwijt?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit een anti-glare folie van ebay afgehaald. Ik kan kort zijn: ik heb liever glans.
Het is geweldig dat je buiten kan zitten en het scherm op de zon kan richten en nog steeds iets kan zien, binnenhuis is het gewoon veel minder mooi. Ik stoor me oneindig veel meer aan de glinsteringen van de matte laag dan de weerspiegelingen op een glansscherm. Voor de prijs hoef je het niet te laten, dat wel. Gewoon proberen vind ik.

Geen games zie ik? Dan doe je met de K53SC een goede keus. Je kan simpelweg de review van de http://www.notebookcheck....31V-Notebook.56057.0.html pakken en de accuduur daarvan gebruiken.
Ik weet niet zo snel een stevigere laptop in deze prijsklasse. Ik kan je echter wel de xps 15 aanraden. Die is €677 met mastercard actie en relatief zeldzame 10% kortingsbon. Wat krijg je daarvoor?

i7. Niet heel belangrijk vind ik.
betere GPU, voor jou ook niet heel belangrijk
Meer features: beste speakers die bestaan in een laptop, en een wat beter toetsenbord en bouwkwaliteit.
Dezelfde accuduur. Misschien zelfs iets meer. Maar hij is wel iets zwaarder
Een van de beste 1080p schermen die er bestaan.

Dat scherm vind ik persoonlijk belangrijk genoeg om grof geld uit te geven. De vraag is of je daar de SSD voor wilt opgeven. Een goed scherm is voor mij simpelweg een eis omdat dat zo verschrikkelijk veel verschil maakt dat ik elke laptop duurder dan deze zonder een goed scherm een miskoop vind. Of jij die mening deelt, zelf even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:37:
Ik heb ooit een anti-glare folie van ebay afgehaald. Ik kan kort zijn: ik heb liever glans.
Het is geweldig dat je buiten kan zitten en het scherm op de zon kan richten en nog steeds iets kan zien, binnenhuis is het gewoon veel minder mooi. Ik stoor me oneindig veel meer aan de glinsteringen van de matte laag dan de weerspiegelingen op een glansscherm. Voor de prijs hoef je het niet te laten, dat wel. Gewoon proberen vind ik.

Geen games zie ik? Dan doe je met de K53SC een goede keus. Je kan simpelweg de review van de http://www.notebookcheck....31V-Notebook.56057.0.html pakken en de accuduur daarvan gebruiken.
Ik weet niet zo snel een stevigere laptop in deze prijsklasse. Ik kan je echter wel de xps 15 aanraden. Die is €677 met mastercard actie en relatief zeldzame 10% kortingsbon. Wat krijg je daarvoor?

i7. Niet heel belangrijk vind ik.
betere GPU, voor jou ook niet heel belangrijk
Meer features: beste speakers die bestaan in een laptop, en een wat beter toetsenbord en bouwkwaliteit.
Dezelfde accuduur. Misschien zelfs iets meer. Maar hij is wel iets zwaarder
Een van de beste 1080p schermen die er bestaan.

Dat scherm vind ik persoonlijk belangrijk genoeg om grof geld uit te geven. De vraag is of je daar de SSD voor wilt opgeven. Een goed scherm is voor mij simpelweg een eis omdat dat zo verschrikkelijk veel verschil maakt dat ik elke laptop duurder dan deze zonder een goed scherm een miskoop vind. Of jij die mening deelt, zelf even uitzoeken.
dankjewel voor de snelle reactie,
die dell waarover je het hebt, kun je daar eens een link van geven aub? via de pricewatch krijg ik helemaal niks als ik sorteer op dell + 1080p + i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen te bestellen op dell.nl. Dit is de directe link:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
Als je daar het 1080p scherm voor upgraden, en je voegt de kortingsbonnen ( €40 + 10%) toe, en je past de haalmeeruitjekaart actie toe is hij binnen het budget. Je kan het sneller doen door gebruik te maken van de sheet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7" er staat een vinkje voor de haalmeeruitjekaart actie helemaal links. In excel.

Hier een review: http://www.anandtech.com/...02x-now-with-sandy-bridge

De xps 15 is gewoon een kwalitatief erg goede laptop. Ik kan binnen het budget * 2 geen enkele laptop opnoemen welke zo compleet is als deze. Door de haalmeeruitjekaart actie is hij op dit moment ook nog eens bijzonder betaalbaar.

Grootste nadeel is uiteraard dat je hier de SSD voor moet opgeven. Anders past hij niet in het budget.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 22:58
In hoeverre verschilt de Intel Core i3-2310M @ 2.10GHz merkbaar van de "oude" Intel Core i7 740QM @ 1.73GHz?

En is het de 80 euro extra waard om de pricewatch: Asus K53SV-SX146V te kopen in plaats van de pricewatch: Asus K53SC-SX075V?

De laptop zal vooral gebruikt worden voor basistaken zoals office, internet, en af en toe een HD filmpje kijken. Alles moet soepel en zonder lag lopen, ook als er 20 tabs in Chrome openstaan op de achtergrond, terwijl er een HD film wordt gekeken op een extern scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De i7-740QM doet eigenlijk 3.2ghz op 1 core tegelijk. De oude i7 is dus redelijk sneller. Maar merkbaar? Misschien. Waarom wil je eigenlijk een nieuwe? (ik ga er voor het gemak even vanuit dat je een andere laptop hebt met die i7, jij hebt toch een xps 15? Why voldoet dat ding niet).
Als je gaat gamen, ja. Anders: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 22:58
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:01:
(ik ga er voor het gemak even vanuit dat je een andere laptop hebt met die i7, jij hebt toch een xps 15? Why voldoet dat ding niet).
[...]
Haha, goed dat je dat weet! (uit oudere posts in het Dell XPS15 topic?!) Ik heb inderdaad de XPS15 met i7, mooi ding.
De nieuwe laptop is voor m'n vriendin, die naast wat uitzending/rtl gemist, hooguit een filmpje kijkt. Bij haar is het nu echter zo (oude packerd bell, AMD Athlon 64 X2 Dual-Core TK-57) dat rtlgemist af en toe ontzettend traag en stotterend loopt. Vandaar de vraag hoe krachtig de i3-2310M is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het opgezocht in je post historie :P

De amd is geen bijster snelle processor. De i3 is, 2x zo snel volgens notebookcheck. Maar volgens mij is dat vrij irrelevnat. De processor die ik heb is maar 50% sneller en speelt youtube 1080p met zo'n 20% cpu load. Dan moet er iets anders aan de hand zijn. Heb je wel de laatste versie van flash player? (en probeer desnoods chrome. Die heeft een flash player ingebouwd). Tegenwoordig moet flash gewoon via de GPU gebeuren zodat het zelfs met een Pentium 3 nog lukt (in combinatie met niet al te oude GPU, dat weer wel.)

In principe voldoet elke laptop dan wel. de K53SC is een goede kandidaat voor een budgetlaptop als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*PRICEALERT*

De ASUS K73TA 17'' Notebook met AMD A6-3400M Quad core CPU, 4GB RAM, AMD 6520G dual GPU voor €477,- in de Expert folder!! De aanbieding staat gepland voor 8 okt. als dagaanbieding.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1316163551.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers,

Ik ben opzoek naar een laptop waar ik normaal op kan interneten, HD filmpje kan kijken, games zoals SCII, LoL en Cod op kan spelen. Mijn budget bedraagt 700 euro. Verder zou ik ook nog deze willen gebruiken voor Office gebruik. Maar omdat ik geen idee heb als het op laptops aankomt vraag ik het aan jullie.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:14:
Hallo tweakers,

Ik ben opzoek naar een laptop waar ik normaal op kan interneten, HD filmpje kan kijken, games zoals SCII, LoL en Cod op kan spelen. Mijn budget bedraagt 700 euro. Verder zou ik ook nog deze willen gebruiken voor Office gebruik. Maar omdat ik geen idee heb als het op laptops aankomt vraag ik het aan jullie.

Iemand enig idee?
reviews: Notebook Best Buy Guide: oktober 2011
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook 8 posts teruglezen. Daar staat iemand met precies jouw budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-06 21:58

AdB

Ik wil een laptop gaan kopen. Mijn eisen:
- stil
- snelle opstarttijd (met name van uit -> volledig opgestart in 30 sec.)
- lange accu tijd, meer dan 4 uur
- scherm liefst 13,3
- geheugen 4 Gb
- Win 7

De laptop wordt mijn main compu. Mijn vrouw heeft een gedateerde MacBook en we merken dat we veel meer op dat ding werken dan op de Win laptop. Simpelweg omdat de MacBook binnen 45 sec. opstart (nog steeds) en een lange accu heeft (dus zonder snoeren en gedoe).
Mijn specificaties schreeuwen werkelijk om een Ultrabook. Met name de Acer 3951 (vanaf 800 euro) zie ik wel zitten, dus ik hou de reviews en beschikbaarheid goed in de gaten.
Mijn budget is eigenlijk maar 600 euro, maar als de Ultrabooks echt aan mijn wensen voldoen, dan maar liever wat bijleggen.

De NBBG is weer super met goede voorstellen. Zou het een idee zijn om de Asus K53 om te bouwen:
HD eruit en een SSD erin. De opstarttijd van de K53 is volgens reviews is nu 61 sec en zou dan waarschijnlijk richting de 30 seconden gaan (verwacht ik). Ik verwacht dat de accu nu zo’n 4 uur meegaat en dat wordt met een SSD alleen maar langer.
Asus heeft volgens mij ook “Express Gate” = splashtop die je eventueel wat sneller laat opstarten.

Het enige bezwaar dat ik dan overhou t.a.v. de Asus K53 is het scherm. Ik vind 15,6 inch met een resolutie van 1366*768 zonde (ik mis voortdurend de hoogte van het scherm bij webpagina’s terwijl je wel met een forse laptop op schoot zit). Al is een numeriek toetsendeel wel weer handig.

Wat denken jullie:
1. Het prijsverschil tussen de core i5 (pricewatch: Asus K53SV-SX146V) en core i3 (pricewatch: Asus K53SC-SX075V) is 100 euro. Zou een SSD niet voor dit prijsverschil tot een veel betere performance leiden (voor iedereen)?
2. Ik hoor weinig over express gate. Na veel googlen kwam ik erachter dat dit ook op de K53 zit. Zou dit mijn probleem rondom de snelle opstarttijden kunnen verhelpen zonder upgrade?
3. Zou de Asus K53 met SSD richting de prestaties van een Ultrabook komen (qua opstarttijd - accu) :) , maar dan zonder de looks van een Ultrabook 8) ? Dan zou ik redelijk op budget zitten (500 piek aanschaf + 150 piek voor de SSD = 600 tot 650 euro)

edit: cheers Dark voor verplaatsen

[ Voor 4% gewijzigd door AdB op 04-10-2011 22:09 ]

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wilt een 13.3", maar komt aan met de K53? Wat is het nu?

Over expressgate, dat is een soort van linux omgeving die sneller boot. Ik vind het nutteloos, je gebruikt het waarschijnlijk nooit.

Met een SSD start elke laptop < 30s. Dus dat is het punt niet. Met een snel bios en wat getweak zou je hem zelfs op 20 seconden kunnen krijgen. Je kan ook de windows 8 developper preview installeren. Dat wordt dat getal ongeveer gehalveerd als ik de verhalen mag geloven.

Dan heb je nog het scherm. Als je een beter scherm wilt is er maar 1 optie, de xps 15. Met alle acties kom je daarmee op €662 voor een i7, 1080p scherm, 750GB hdd, en 6GB RAM. Als je fortuinlijk genoeg bent een 10% waardebon te pakken te krijgen zonder minimumbedrag kom je uit op € 583 met i3 en minder ram/hdd. Dat lijkt mij persoonlijk een goede optie. Als je de benodigde waardebon kunt bemachtigen. In Dell Waardebonnen Topic staan er nog een aantal maar misschien zijn die al gebruikt.

Het verschil tussen een i3 en i5 is trouwens niet groot, ik vind het in de meeste gevallen geldverspilling.. Het selling point van de K53SV is de grafische kaart, niet de i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Ik ben voor mijn ouders op zoek naar een nieuwe laptop. Het gaat ver om ze complete digibeten te noemen, mijn vader is net begonnen met het bewerken van foto's en mijn moeder heeft (enigszins tot de ontsteltenis van mijn broer, zus en ik) Skype en Facebook ontdekt, maar erg intensief zal de laptop niet gebruikt worden. Nu is mijn oog op de volgende twee laptops van Asus gevallen:
De Asus K73TA-TY040V (pricewatch: Asus K73TA-TY040V) die morgen bij de Expert te koop is voor 477 Euro (nog bedankt voor de tip, bovenstaande poster).
En de Asus K53SC-SX075V (pricewatch: Asus K53SC-SX075V). De basislaptop van de best buy editie van oktober.

De pluspunten van de K73TA zijn uiteraard het grote scherm, de grotere harde schijf en voorzover ik kan zien betere grafische prestaties.
Het grote pluspunt van de K53SC is echter zijn processor kracht. Die komt onder andere hier http://www.notebookcheck....ok-Processor.45318.0.html een stuk beter uit de verf dan die van de K73TA (waarvan ik op internet lees dat die op 1,4ghz geclocked is?).

Mijn vraag is nu dus of het verschil tussen processorkracht het grotere beeldscherm en harde schijf waard is.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn lieve moeder heeft ook facebook ontdekt..

/me is anti-privacyschending....

Maar om antwoord te geven op de vraag: nee, niet voor jouw ouders. De K53TA heeft een sterke grafische kaart, daar hebben jouw ouders niets aan. Ik zou op zoek gaan naar een andere 17" laptop: dat grotere scherm werkt als je hem niet teveel verplaatst toch een stuk beter, vooral vanwege de hogere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:24:
Mijn lieve moeder heeft ook facebook ontdekt..

/me is anti-privacyschending....

Maar om antwoord te geven op de vraag: nee, niet voor jouw ouders. De K53TA heeft een sterke grafische kaart, daar hebben jouw ouders niets aan. Ik zou op zoek gaan naar een andere 17" laptop: dat grotere scherm werkt als je hem niet teveel verplaatst toch een stuk beter, vooral vanwege de hogere resolutie.
Bedankt voor de snelle reactie. Maar wat is er mis met de 17" die ik boven noem? Toch de slechte processor?

Edit: Ah, my bad, je bedoeld natuurlijk de K73TA. Zijn er dan goedkopere 17" laptops van dezelfde kwaliteit of zijn er andere 17" laptops die wat grafische kracht wat inleveren tov de K73TA maar op andere gebieden beter zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door ebborazor op 07-10-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K73TA, sorry...

Ik zit nu op het werk. Als ik terug ben zal ik even kijken of er wat is. De ervaring leert echter dat het moeilijker is op een goede 17" te vinden in dit segment dan een 15".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, voor €477,- lijkt me toch best een goede deal voor een 17'' notebook, maar helaas spreekt het een iets andere doelgroep aan. Waarom? Het is doodzonde om die GPU niks te laten doen en de accu gaat ook dan sneller leeg dan bij een onboard/zwakkere GPU.
De A6 3400m lijkt mij goed genoeg voor alle basis taken en zal ongeveer presteren als een i3(en soms met een i5 op sommige punten) maar de minpunt daarvan is dat de CPU en GPU niet optimaal presteren.

Misschien moet je eens naar deze kijken :

pricewatch: Asus K73E-TY185V

of deze Probook van een paar posts van mij terug, alleen is het wel jammer van de 3gb werkgeheugen ipv 4 maar ik denk dat je dat niet snel merkt waarvoor de laptop gebruikt zal worden.
pricewatch: HP ProBook 4720s (XX819EA)

-

iPodKiller in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011"

[ Voor 61% gewijzigd door iPodKiller op 07-10-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 12:12
Hallo,

Lang niets van me laten horen (A)Ik heb de K53SV-SX146V al een maand in huis, heel tevreden mee

Ik game er regelmatig op, voornamelijk Call of Duty 4 (MWF1). Ik heb 4GB RAM DDR3 geheugen. Ik vraag me af, als ik het RAM geheugen verhoog naar 6 of 8 GB, zal het de (game) prestaties verbeteren en wat gaat het kosten en is het het geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kost weinig, verbetert de prestaties zo goed als niet. Over het algemeen is meer RAM het alleen waard als je er ook echt iets mee gaat doen, zoals fotobewerken met grote foto's (RAW).
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:59:
K73TA, sorry...

Ik zit nu op het werk. Als ik terug ben zal ik even kijken of er wat is. De ervaring leert echter dat het moeilijker is op een goede 17" te vinden in dit segment dan een 15".
Na een bezoek aan de pricewatch zou ik nemen:
pricewatch: Asus K73E-TY113V
+
pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB

Het kan zijn dat er maar een harde schijf in kan. In dat geval heb je waarschijnlijk genoeg aan 64GB. Ik heb er ook een en heb 50GB in gebruik. Zet wel hibernate uit de de pagefile groote omlaag als je dat doet. Dat scheelt 10GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrhp schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:03:
Hallo,

Lang niets van me laten horen (A)Ik heb de K53SV-SX146V al een maand in huis, heel tevreden mee

Ik game er regelmatig op, voornamelijk Call of Duty 4 (MWF1). Ik heb 4GB RAM DDR3 geheugen. Ik vraag me af, als ik het RAM geheugen verhoog naar 6 of 8 GB, zal het de (game) prestaties verbeteren en wat gaat het kosten en is het het geld waard?
Gameprestaties zijn het meeste gebaad bij een snelle grafische kaart in combinatie met een snelle processor en minimaal 4GB geheugen. Investeren in meer geheugen zal dus niet het gewenste effect voor jou opleveren, zeker niet bij een ouder spel zoals CoD4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Ah Darkstone, mag ik van uw wijsheid gebruik maken voor de volgende vraag (hij is vast eerder gesteld..);
Ik ben voor m'n ouwe lui op zoek naar een leuke basisnotebook en mijn oog is gevallen op de Asus K53SC-SX075V & de Asus K53SV-SX146V. Nu de vraag, kunnen deze notebooks ook geleverd worden met een niet-glossy scherm? Ze willen absoluut geen spiegelend beeld namelijk.
Ik dank u bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je helaas pech.

Tip, neem een kijkje in V&A. Ik kwam gisteren bijvoorbeeld V&A aangeboden: HP Elitebook 8530w (FU463EA) tegen, volgens mij heeft die een mat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@t!no; Ik denk dat het moeilijk gaat worden, want de shops die leveren/verkopen alleen wat Asus brengt. Dus een matte scherm op een K53SV zul je dan ook niet zien.

Maar ik heb ook een k53sv-sx146v en heb daar weinig last van. Misschien zul je dan toch een aparte scherm ergens bestellen

@ Darkstone; Dat is ook een goede, betrouwbare laptop van HP. Maar ik denk dat die geen 2e hands laptops zoekt.

Misschien kijk eens hier naar, ik heb in het lijstje op ''mat'' aangevinkt, helaas kan ik daar niks bijzonders uit plukken.

http://www.laptopshop.nl/...ort=price&dir=a&2740=8185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilerakker
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10-2020
Ik twijfel heel erg tussen de pricewatch: Asus K53SC-SX075V en de XPS 15-aanbieding die in het gelijknamige topic werd geplaatst.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:54:
[afbeelding]
Humor aside. Het is wel een goede aanbieding. i3, 4GB, 500GB/7200rpm schijf. Link:
http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l502x

Met haalmeeruitjecard en 10% bon komt hij op € 411.
De Asus heeft het voordeel van de langere garantie en ik heb toch het idee als ik het internet afstruin dat Asus wat degelijker is dan Dell. De Dell is goedkoper en de schermen van Dell heten wat beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel zeker dat de xps 15 steviger is dan de K53... Hij is alleen zo goedkoop vanwege 2 kortingen die je normaal niets hebt.
En trouwens, ik zou hem niet nemen zonder het 1080 scherm, simpelweg omdat dat scherm elke cent waard is.

Vergeet ook niet dat de GT525m een heel stuk sneller is dan de GT520m, anders dan de naamgeving doet vermoeden. Het scheelt een factor 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik wil een laptopje voor erbij, waar ik lightroom (fotobewerkingsprogramma) redelijk op kan draaien en waar photoshop ook niet meteen crasht als het ware. Echt bewerken doe ik of op de thuis pc of diegene in de fotostudio, dus het is voor erbij.
Ook wel makkelijk om op locatie te previewen wat ik geschoten heb. Zeker omdat het maar voor erbij is en hij alleen in de auto mee gaat is mobiliteit niet zo'n issue.
Zodoende zoek ik een nette behuizing met wat goede specs qua hardware en kwam ik zelf al uit op de (hier bekende) pricewatch: Asus K53SV-SX146V. Toen pas zag ik dat tweakers hem zelf ook aanraad als notebook (in dit topic, NBBG).
Maar ik zie ook zijn grotere broertje: pricewatch: Asus K53SV-SX380V
Waarbij het verschil volgens mij alleen 2GB geheugen en de proc is. Maar heel veel duurder is die nu ook weer niet.
Wat vinden jullie, is die power van de processor het helemaal waard, of is die i5 eigenlijk al genoeg.

Als ik een beetje een snelle laptop zou hebben, dan kan ik die gebruiken op de LAN waar ik eens per jaar heen ga (max 2x per jaar met wat vrienden van vroeger).
Ik zie de cpubenchmarks en zie dat de i7 2x zo hoge score heeft, maar dat is nogal theoretisch op een onbekende schaalverdeling....hoe staan jullie er tegenover? (helpt je proc daar uberhaupt not mee, of is de GPU (in beiden gelijk) het enige van belang voor een LAN?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilerakker
@darkstone bedankt voor je reactie. Ik kom er echter net achter dat mijn vader over een visa beschikt en ik dus helaas niet kan profiteren van die haalmeeruitjekaart-actie. Het wordt dus vermoedelijk toch die Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien je het over foto spul hebt.. In deze prijsklasse kan ik je eigenlijk maar een laptop aanraden, en dat is de xps 15. Ten eerste omdat het gewoon een goede laptop is, en ten tweede omdat het de enige laptop onder de €900 is met een goed scherm. (wide-gamut, al weet ik niet zeker of jij dat wel wil?).

Aangezien de dell site een ramp is zal ik even knippen en plakken:
Met i3, 1080p, 4GB, 500GB hdd kost hij € 561
Met i5, 1080p, 4GB, 640GB hdd en backlit toetsenbord* kost hij € 636
Met i7, 1080p, 6GB, 750GB hdd kost hij € 662

*Als je het backlit toetsenbord van €40 neemt kom je in aanmerking voor de €40 kortingsbon. Waardoor je op dezelfde prijs min een paar cent uitkomt.
Dit kan door gebruik te maken van de haalmeeruitjekaart actie (www.haalmeeruitjecard.nl/.../det/where/Computers/Dell), een €40 kortingsbon (http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561) en een 10% kortingsbon (ik heb er nog 3. Stuur een DM).

Als dit niet lukt, bijvoorbeeld als je geen zin hebt om een mastercard aan te Dan kom je inderdaad bij de K53 reeks aan. Ik zou de versie met i7 afraden (veel te duur in vergelijking met wat je ervoor terugkrijgt, zeker omdat de xps 15 zelfs zonder de haalmeeruitjekaart actie goedkoper is).

De keuze tussen de i3 en de i5 variant hangt ervan af of je wilt gamen of niet: Als je waarde hecht aan de grafische kaart zou ik de i5 variant nemen. Anders is de pricewatch: Asus K53SC-SX075V + SSD een betere optie in mijn optiek. Al moet je met de GT520m niet verwachten dat je iets zwaarders dan starcraft 2 kan draaien.
vuilerakker schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:37:
@darkstone bedankt voor je reactie. Ik kom er echter net achter dat mijn vader over een visa beschikt en ik dus helaas niet kan profiteren van die haalmeeruitjekaart-actie. Het wordt dus vermoedelijk toch die Asus.
Een visa is toch ook een mastercard? Althans, je kan er op de mastercard site een aanvragen. http://www.creditcardvergelijking.nl/studenten-creditcard/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilerakker
Het zijn twee verschillende kredietkaartaanbieders (geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk. Ik zie nu pas dat erbij staat: zonder actievoordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Die Dell met i7 en 1080p scherm klinkt niet verkeerd. Ik heb wel een mastercard. Die prijzen die je noemt is inclusief alle voordelen neem ik aan?
Ik ga eens op de dell site neuzen naar die laptops. Opzich vind ik dell een fijn merk, qua bouw altijd netjes in orde en 1080p scherm is nooit verkeerd natuurlijk.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
ik weet niet of dit de bedoeling is maar ik wilde nog even Darkstone en iPodkiller bedanken voor de goede raad. Het is toch de asus van de Expert geworden. Mijn vader wilde niet langer wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ebborazor; Oh, graag gedaan hoor :P

[ Voor 20% gewijzigd door iPodKiller op 12-10-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:39
Ben op zoek naar een laptopje met 17 inch scherm. Gaat voornamelijk gebruikt worden voor school. Af en toe dus vmware machine's kunnen draaien is wel makkelijk. Zat zelf te kijken naar de HP Pavilion g7-1130sd. Deze is helaas uitverkocht. Dus ben ik weer aan het kijken naar de HP Pavilion g7-1120sd. Deze heeft als enige verschil de prijs & de videokaart (1130 heeft ATI kaart, de 1120 een Intel HD Graphics)

Nu zit ik een beetje te twijfelen. Heb ik die kaart echt nodig? Moet ik die 1120 opgeven en naar iets anders zoeken? Het hoeft niet een persee een Intel te zijn. Maar van AMD heb ik a.t.m. geen kaas van gegeten :+. Welke is nou goed, en welke wat minder? Wat is een leuk prijsje voor een leuke laptop?

Hoeveelheid ram maakt verder niet echt uit. Wil er rond de 8 in hebben. Dan zou ik met die g7-1130 er 4 bij prikken. Dat kost toch geen drol. Hoeveelheid van de hardeschijf boeit ook niet, ook de snelheid niet. Wil hem dan toch vervangen met een SSD. Dan de DVD speler er uit halen en daar een plek maken voor de oude HDD. Eventueel een laptop met 2 hardeschijf plekken zou natuurlijk ook ideal zijn.

HP zie ik ook eigenlijk geen laptop's meer met de i5 2410M. Zijn deze oud? Worden ze binnenkort vervangen en zijn ze restpartijen aan het verkopen waardoor de 1130 uitverkocht is?

Daarnaast liever geen Asus. Ben niet zo fan van het uiterlijk van de huidige modellen.. Vooral die bruine koper-kleurige dingen

Wie kan me helpen :+. Richtprijs rond de 500 tot 650..

[ Voor 4% gewijzigd door Xaero op 12-10-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je er ook mee gaan gamen? Zo ja, kijk dan naar de xps 17. Mijn 10% kortigsbonnen zijn op, maar € 631 voor een i7 + GT550m is geen verkeerde deal. Ook omdat er 6GB en een 750GB hdd in zit. Met een 10% kortingsbon gaat er nog zo'n 30 euro af.

En anders, de HP ziet er inderdaad goed uit als je geen asus wilt. Ik zou wel even uitzoeken of er echt 2 harde schijven in doen. Bepaalde fabrikanten leveren geen bracket mee, ik weet niet meer of HP onder die 'bepaalde fabrikanten' valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:51:
Wil je er ook mee gaan gamen? Zo ja, kijk dan naar de xps 17. Mijn 10% kortigsbonnen zijn op, maar € 631 voor een i7 + GT550m is geen verkeerde deal. Ook omdat er 6GB en een 750GB hdd in zit. Met een 10% kortingsbon gaat er nog zo'n 30 euro af.

En anders, de HP ziet er inderdaad goed uit als je geen asus wilt. Ik zou wel even uitzoeken of er echt 2 harde schijven in doen. Bepaalde fabrikanten leveren geen bracket mee, ik weet niet meer of HP onder die 'bepaalde fabrikanten' valt.
Ik game eigenlijk nooit.. Dus echt een dikke videokaart is niet nodig. Maar een HD film kijken zou wel relaxt zijn. Heb wel eens gelezen dat je die over je videokaart kan renderen. Zodat je CPU ontlast wordt en dat hij soepeler draait. Maar ik heb geen idee of die i5 of die Intel HD graphics dit wel allemaal nodig hebben en of hij gewoon soepel draait..

Die brackets kan je volgens mij wel vinden op ebay. Althans, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een intel IGP kan prima videoversnellen, de eerste GPU die dat kon was de H3200 een jaar of wat geleden. Dat is nu geen issue meer. Een videokaart is enkel interessant voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die g7-1120sd lijkt me idd een goede keuze als je geen Asus wilt, en is nog redelijk goedkoop ook nog.

Intel HD graphics is meer dan voldoende voor HD films, geloof me maar.

Maar ik denk dat HP geen bracket meelevert, weet niet of dit anders zal zijn dan in de EU maar dezelfde modelserie heeft geen bracket zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben persoonlijk niet erg gecharmeerd van de HP's. Een vriend van mij heeft er een.Best een stevig ding, maar het uiterlijk is echt ruk. Dat ding wordt zo snel vies.. al binnen 2 dagen zie je enorme vetvlekken op de palmrest.

Niet dat er veel beters is.. maar dit moet ik even delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, verwacht niet al teveel van budget laptops.
Die alu palmrest van mijn k53sv dekt wel goed die vetvlekken.
Maar die IceCool prut is een marketingstunt, merk er helemaal niks van alleen als ik echt helemaal rechts van de palm rest waar ik nooit met mijn pols kom aanraak.

Ik vind HP een goed merk, maar budget laptops van HP? Nee, liever niet. Dan kies ik liever Asus,vind hun toch de beste in de 400-600 prijsklasse en krijgt je meer waar voor je geld. Maar goed, ieder zijn eigen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
An sich heb ik niks tegen Asus hoor. Maar een laptop als pricewatch: Asus K53SV-SX146V vind ik dan het net weer niet worden qua uiterlijk.

Als iemand natuurlijk een Asus alternatief heeft die niet zo heel veel op bovenstaande lijkt vind ik het helemaal niet meer erg (:+) dat het Asus is ;)

Ik vind bijvoorbeeld (om maar wat te noemen) pricewatch: Asus X73E-TY062V veel mooier.. Kan natuurlijk zijn dat ik het in het echt een stuk mooier vind :+. Ga vanmiddag wel even langs de MyCom ofzo om eens te kijken of dat bruinige echt niks is :+

[ Voor 31% gewijzigd door Xaero op 13-10-2011 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: bekijk unboxing video's. De laptop ziet er daar vaak heel anders uit dan op the picture. Zo wist ik 2 jaar geleden na het bekijken van een unboxing video zeker dat ik geen msi wou. De seconde dat het scherm openging zag je meteen dat de kwaliteit van het schanier crap was op de bewuste laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 21:13
Ik zit nog steeds te twijfelen qua laptops.

ik heb de volgende keuzes..(ik wilde enigzins onder de 600 euro blijven)

asus-k53sv-sx146v

Dell Inspiron 17r

Dell xps 17 (als ik een 10% kortingsbon kan bemachtigen is die onder de 600 euro dus)

-Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor gaming en dan voornamelijk wow...nou kunnen al deze laptops volgens mij ruimschoots wow draaien...echter wat is nu de beste laptop van deze 3..
-ik heb nu een 15 inch (1280x800) en ik vind gewoon dat ik niet genoeg kan zien op het scherm. Is dit bij de asus veel beter..of moet ik dan echt naar de 17 inch'en (wat de keuze alweer verkleint dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eXistenz schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:55:
Ik zit nog steeds te twijfelen qua laptops.

ik heb de volgende keuzes..(ik wilde enigzins onder de 600 euro blijven)

asus-k53sv-sx146v

Dell Inspiron 17r

Dell xps 17 (als ik een 10% kortingsbon kan bemachtigen is die onder de 600 euro dus)

-Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor gaming en dan voornamelijk wow...nou kunnen al deze laptops volgens mij ruimschoots wow draaien...echter wat is nu de beste laptop van deze 3..
-ik heb nu een 15 inch (1280x800) en ik vind gewoon dat ik niet genoeg kan zien op het scherm. Is dit bij de asus veel beter..of moet ik dan echt naar de 17 inch'en (wat de keuze alweer verkleint dan)
Dat doet de asus zelfs slechter... Je kan de resolutie 1:1 vertalen naar de hoeveelheid content die op je scherm past.

De goedkoopste 15.6" laptop met een hogere resolutie is de xps 15, met i3 en haalmeeruitjekaart actie € 623. Nog goedkoper wordt een 2e-handse, zoals diegene in mijn signature... :P
De goedkoopste fatsoenlijke 17" is de xps 17, de prijs ken je. Met haalmeeruitjekaart actie nog minder. De kortingsbonnen zijn overigens meestal pas vanaf €899.

Ik weet niet of je nog op school zit.. maar als dat zo is raad ik je aan meer te besteden. een 17" is niet geschikt om mee te nemen.

Voor de rest, bovenstaande 2 laptops vullen eigenlijk het gehele €450-1000 segment in. Zolang je een kortingsbon kan vinden is er geen reden om uit te wijken naar een andere 15" of 17" notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:48:
[...]

[...]

Dat doet de asus zelfs slechter... Je kan de resolutie 1:1 vertalen naar de hoeveelheid content die op je scherm past.

De goedkoopste 15.6" laptop met een hogere resolutie is de xps 15, met i3 en haalmeeruitjekaart actie € 623. Nog goedkoper wordt een 2e-handse, zoals diegene in mijn signature... :P
De goedkoopste fatsoenlijke 17" is de xps 17, de prijs ken je. Met haalmeeruitjekaart actie nog minder. De kortingsbonnen zijn overigens meestal pas vanaf €899.

Ik weet niet of je nog op school zit.. maar als dat zo is raad ik je aan meer te besteden. een 17" is niet geschikt om mee te nemen.

Voor de rest, bovenstaande 2 laptops vullen eigenlijk het gehele €450-1000 segment in. Zolang je een kortingsbon kan vinden is er geen reden om uit te wijken naar een andere 15" of 17" notebook.
Ik zit niet op school...en de laptop hoeft niet meegenomen te worden constant..maar als ik het dus goed begrijp zeg je dat ik voor de xps 17 moet gaan dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de laptop niet vaak wordt meegenomen vind ik een 17" een betere keus, ookal valt de xps 15 met 1080p scherm in je budget. Met name omdat je dan een betere grafische kaart in de xps 17 kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:02:
Als de laptop niet vaak wordt meegenomen vind ik een 17" een betere keus, ookal valt de xps 15 met 1080p scherm in je budget. Met name omdat je dan een betere grafische kaart in de xps 17 kan krijgen.
Nou geef jij de voorkeur aan de xps...alleen dit is dan alleen vanwege de grafische kaart ?

in deze vergelijking van de inspirion en de xps is alleen de grafische kaart een grote plus...de xps heeft wel meer dingetjes...snellere hd (maar kleiner) en minder geheugen(30 euro extra als je 4gb wilt )
Nu is de vraag zijn die dingen die meerprijs waard..want ik mag aannemen dat die inspirion ook niet bepaald slecht is? ( ik bedoel ik draai nu op me laptop met een 9200m gs..dus het is sowieso een enorme verbetering)

[ Voor 4% gewijzigd door eXistenz op 18-10-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen 10% kortingsbon voor de inspiron, en de haalmeeruitjekaart actie werkt alleen voor xps. Twee factoren die ervoor zorgen dat de xps goedkoper is. Nog los van:

grotere accu.
veel betere speakers.
betere bouwkwaliteit.

Inspiron is gewoon budget, xps is een van de betere consumentenlaptops die je kan kopen.
betere grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:49
Nog een tip als je een Dell laptop wilt met backlight toetsenbord. Mogelijk dat dit voor andere merken ook mogelijk is.

Ik heb zelf de Vostro 3750 2 maanden geleden gekocht. Ik kwam er later achter dat dit bestond en mogelijk was. Ik heb begrepen dat de meerprijs bij Dell gemiddeld 40 a 50 euro is.

Nu heb ik op ebay een backlight toetsenbord gevonden. Kosten 44,93 euro incl verzending.
Met 3 dagen vanuit UK in huis.

Qua prijs dus gelijk en de persoon is ook Dell Partner dus netjes originele onderdelen.

Inbouwen is 2 minuten werk en je heb voor hetzelfde geld nu een reserve toetsenbord.
Doe er eventueel je voordeel mee om voordat je tot aanschaf overgaat even kijkt of ze op ebay te koop zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 23-10-2011 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers,

Jullie kunnen mij vast vertellen of de volgende laptop voldoet aan mijn eisen.
  • Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ38NMH) 15,5"
Ik moet kunnen internetten, films in dvdr- kwaliteit kunnen afspelen probleemloos, office-taken uitvoeren en muziek kunnen afspelen.

Mochten jullie alternatieven suggesties hebben dan hoor ik die graag!

Mijn budget is 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:26:
Hallo tweakers,

Ik moet kunnen internetten, films in dvdr- kwaliteit kunnen afspelen probleemloos, office-taken uitvoeren en muziek kunnen afspelen.

Mijn budget is 400 euro.
Jouw eisen passen prima bij die laptop. Elke laptop met een pentium 3 en hoger kan dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:26:
Hallo tweakers,

Mijn budget is 400 euro.
Voor dezelfde prijs heb je een i3 laptop.
pricewatch: Lenovo Essential B560 (M489MMH) <-- bij een paar winkels nog op vooraad
pricewatch: Dell Inspiron Q15R (5010-9200) <-- 2nd gen i3 cpu(!)
Let op bij de redcoon, goedkoopste van allemaal maar webshop staat bekend om zijn slechte aftersales.

En ja , internetten en office taken kunnen deze laptops makkelijk aan.

[ Voor 33% gewijzigd door iPodKiller op 26-10-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik zit met de vraag van welke nieuwe laptop ik moet kopen. Zit nu met een laptop waarvan het scherm niet werkt en het externe scherm dat ik daarop aangesloten heb inmiddels roze beeld geeft, dus wellicht toe aan een nieuwe...

Wat ik er vooral mee wil doen is natuurlijk the usual, maar ook belangrijk is dat hij wel de mogelijkheid moet hebben om adobe (photoshop, illustrator, ligthroom) er op te draaien, zowel als de mogelijkheid van een 3D cad programma, dit ivm mijn studie. Overigens wil ik gewoon weer voor een 15,6 scherm gaan..

Mijn budget is eigenlijk echt maximaal 600 euro.

Ik zag net als dat de dell xps15 hierboven al genoemd werd, is dit een goede optie (maar eigenlijk net te duur inclusief cashback van mastercard?), zowel als een studiegenootje die zojuist een Asus K53SV-SX146V heeft aangeschaft. Voor zover ik kan zien beschikt de xps wel over wat betere specs, maar maakt dit echt een wereld van verschil?

Hebben jullie een idee wat de beste optie is in mijn geval, of misschien wel een hele andere laptop dan ik zojuist heb genoemd?

ps. ik zie op haalmeeruitjekaart dat de actie op de xps t/m de 31e is verlengd, 20% cashback, zou dat ook nog werken nu de xps15 al in de aanbieding is?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de XPS modellen en kortingen moet je bij Darkstone zijn lol, maar de XPS15 is de betere laptop dan de k53sv nu al is de k53sv ook niet slecht hoor, kan grafisch ook veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de xps 15 voor € 598 krijgen met i5 en 1080p scherm, en 60 euro meer voor een i7. Zonder het 1080p scherm is dat respectievelijk € 448 en € 538. De extra prestaties boeien niet zoveel, het gaat om het 1080p scherm, dat is mij echt zo een paar 100 euro waard, en aangezien ij wat met adobe pakketen doet heb je heel erg veel aan dat betere scherm.

De xps is overigens altijd in de aanbieding, dat is een marketingstrategie van dell, als je denkt dat de aanbieding bijna afloopt bestellen mensen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel voor jullie snelle reacties. Darkstone, jij zegt dus dat ik beter voor iets minder "inhoud" kan gaan met een beter scherm?

Namelijke het volgende in de XPS 15:
-2nd generation Intel® Core™ i7-2670QM processor 2.20 GHz with Turbo Boost up to 3.10 GHz
-2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
-8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]

kom ik ook uit op die 600 ongeveer als je alle kortingen (haalmeeruitjekaart + 10% korting) eraf trekt. Heb ik dan niet meer laptop voor hetzelfde geld? Heb je dan niet en een betere processor, betere videokaart en meer RAM? Zal je dat verschil erg merken met onderstaande wat jij voorstelt, maar dan met een beter scherm (aanname dat de prijs gelijk is)?

-2nd generation Intel® Core™ i5-2430M processor 2.40 GHz with Turbo Boost up to 3.00 GHz
-1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
-6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm is VEEL meer waard dan welke processor dan ook. Neem liever een i3 met een goed scherm dan een i7 met het standaardscherm.

Bekijk de 6 plaatjes in [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen eens, en dan heb ik het nog niet gehad over de hogere kwaliteit van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ok, begin er inderdaad ook een beetje aan te twijfelen. Werkte namelijk op een Dell D830 en had me niet gerealiseerd dat die voor een oudje al best een goed scherm had!

Maar hoe kom jij aan 660 euro voor een XPS 15 met full HD en i7? Want ik heb het een beetje zitten configureren op de dell website, en mij lukt het niet op richting een prijs te komen (met korting) die daar aan voldoet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:34
Inderdaad, Darkstone's prijs is ver onder mijn startprijs.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pak de sheet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7", selecteer 1080p, en de haalmeeruitjekaart actie, sorteer vervolgens op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok wouw, mooi schema, mijn complimenten ;) je hebt me wel een beetje overtuigd qua scherm, denk dat ik idd maar voor de fullhd moet gaan..

Dan zou ik inderdaad voor 655 op het volgende uitkomen:

i7-2670QM WLED 1080p 4.096 MB 500 GB (7.200 rpm) 2GB GT 540M 6-cel (56 Wh)

Ik heb eigenlijk nog een paar vraagjes:

- wat is het voordeel van i7 op i5 en ga je dat merken met deze specs (bij een i7 4GB RAM)?
- biedt 2GB videokaart 540M bij een i7 veel voordeel op een 1GB 525M bij een i5? (qua prijs namelijk bijna geen verschil, je levert alleen een beetje in op harde schijf? vreemd dat een 540M en i7 evenveel kosten dus..)
- en wat vind men hier prijs-kwaliteit de beste optie uit het mooie excel prijslijstje? ik begin bijna te neigen naar die van 715 euro, waar gewoon alles in lijkt te zitten.. (het bekende gevaar dus, alsnog 100 euro opschuiven)

kortom, ik kan niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:46:
- wat is het voordeel van i7 op i5 en ga je dat merken met deze specs (bij een i7 4GB RAM)?
Het is iets sneller met compileren, renderen, en dat soort dingen. Bij normaal gebruik niet belangrijk.
€60 is echter niet veel voor wat je krijgt, vind ik. De goedkoopste i7 conbinatie heeft ook in-home garantie.
- biedt 2GB videokaart 540M bij een i7 veel voordeel op een 1GB 525M bij een i5? (qua prijs namelijk bijna geen verschil, je levert alleen een beetje in op harde schijf? vreemd dat een 540M en i7 evenveel kosten dus..)
Er zit geen noemenswaardig verschil tussen de GT525m en GT540m. Puur marketing.
- en wat vind men hier prijs-kwaliteit de beste optie uit het mooie excel prijslijstje? ik begin bijna te neigen naar die van 715 euro, waar gewoon alles in lijkt te zitten.. (het bekende gevaar dus, alsnog 100 euro opschuiven)
Dat zou ik dus niet doen. 8GB RAM heb je voor €40 (pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9), en die grotere hdd... ik haal hem er toch uit om een SSD in te stoppen. Of beter gezegd, ernaast te stoppen.

Heb je €650 te besteden? neem dan de goedkoopste i7 versie, anders de i5. Voor jouw gebruik zou ik wel de i7 nemen.

Houd er rekening mee dat de haalmeeruitjekaart actie tot en met de 31e duurt. De vorige keer was de actie op de 31e echter al weg.. Als je deze laptop wil, zou ik dit weekend nog bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd de GT525m verschilt bijna niks van de GT540m, spel haalt met mafia II iets meer dan 30 fps met een i5/i7.

http://www.notebookcheck....orce-GT-525M.43889.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok top, bedankt voor alle antwoorden! Ik denk dat ik idd maar voor de i7 ga (655), en daar dan nog maar 2 jaar dell support op neem (in home support is ook beter toch?)..

hoe kom ik bij die configuratie en prijs uit zonder de link in jouw excel bestandje te gebruiken? Want als ik gebruik wil maken van haalmeeruitjekaart is het geloof ik erg essentieel dat je via hun website in de dell-shop terecht komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Je kan je configuratie in je mandje zetten, en vervolgens via de haalmeeruitjakaart link inloggen. Dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok relext! Ik ga morgenochtend bestellen, zin in! Zo'n 1080p scherm is trouwens wel mat toch?
Oh en ik lees dingen over backlit toetsenbord, is dat handig of alleen gewoon voor de leuk?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik denk aan pricewatch: Asus K53SC-SX075V voor mijn zusje, maar heb nog een vraag: kan ik daar een standaard 2.5" SDD in kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan er een 2.5", 9.5mm hoge HDD in kwijt, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:07:
Je kan de xps 15 voor € 598 krijgen met i5 en 1080p scherm, en 60 euro meer voor een i7.
Accumuleren van korting acties levert nu (05-11) niet veel op. De configuratie kost (m.i.) nu €799 (excl. 3% hmujc). Tot 9-11 geen verzendkosten.
Zonder het 1080p scherm is dat respectievelijk € 448 en € 538. De extra prestaties boeien niet zoveel, het gaat om het 1080p scherm, dat is mij echt zo een paar 100 euro waard.
Uit de vele reviews van de net-sub-note-books blijkt dat het scherm doorgaans van inferieure kwaliteit is. De xps 1080p scherm lijkt hierop een uitzondering. €600 heb ik voor bovengenoemde configuratie (met 1080p scherm) over ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsmaal schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:15:
Uit de vele reviews van de net-sub-note-books blijkt dat het scherm doorgaans van inferieure kwaliteit is. De xps 1080p scherm lijkt hierop een uitzondering. €600 heb ik voor bovengenoemde configuratie (met 1080p scherm) over ;-)
Doorgaans? Dat is wel zwak uitgedrukt...

De goedkoopste is nu € 674 met i35, 4GB, en 500GB hdd volgens de sheet. De haalmeeruitjekaart 20% kortingsactie is namelijk voorbij. Misschien komt hij terug. Voor die prijs heb je wel een 10% kortingsbon nodig die er op dit moment niet is. Misschien volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*PRICEALERT!*

In de Aldi folder vanaf 09-11, deze 15,6''(met 720p scherm) Medion Akoya P6812 met i5 2430m, GT555m, 8 gb RAM, Bluray speler, USB 3.0 en 750gb hdd.En het mooiste komt nu, alles dat voor 550 euro!!

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_45/BILD02.JPG

De aanbieding : http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_45/OFF02.SHTML

Specs : http://aldi.medion.com/md...ge=aldi#ausstattung_anker

Review vertaald naar NL(dit is de i3 versie) : http://translate.google.c...760-Notebook.65051.0.html

Bouwkwaliteit weet niet, maar de specs zien er iig goed uit voor de prijs. Voor gamers die niet meer dan 600 aan een laptop willen uitgeven maar toch willen gamen moeten deze nemen denk ik.

[ Voor 59% gewijzigd door iPodKiller op 05-11-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:50:
[...]

De goedkoopste is nu € 674 met i35, 4GB, en 500GB hdd volgens de sheet.
Heb ik gezien, maar de link (n00x5m18) verwijst naar n11x5m18 (geen optie 1080p scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nieuw voor mij. Ik heb nog niet eerder een config gezien zonder de optie tot 1080p scherm.Dan is de goedkoopste config nummertje 03. €719 met i5 en 320GB hdd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:40:
Dat is nieuw voor mij. Ik heb nog niet eerder een config gezien zonder de optie tot 1080p scherm.Dan is de goedkoopste config nummertje 03. €719 met i5 en 320GB hdd.
Dell blijkt (6-11) meer wijzigingen te hebben doorgevoerd waardoor de sheet (5-11) niet langer actueel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de sheet van vandaag en die van gisteren naast elkaar hou is er niets veranderd. Volgens mij kijk je ergens verkeerd..
Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste