Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/price...0878;274111;267310;286330 zijn uberhaubt de enige 4 leverbare laptops in dit segment met een processor minder dan 2 jaar oud. Waarvan er 2 eigenlijk direct afvallen (2GB RAM = killing..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Y,Y. EAgle

Betere processor ja, betere grafische kaart nee. Ik blijf bij mij laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 14:22
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:13:
http://tweakers.net/price...0878;274111;267310;286330 zijn uberhaubt de enige 4 leverbare laptops in dit segment met een processor minder dan 2 jaar oud. Waarvan er 2 eigenlijk direct afvallen (2GB RAM = killing..)
Ram maakt niet zoveel uit. zolang het DDR3 is heb ik hier nog wel wat liggen.

En is zon pentium dual core 2.0 Ghz nog wat vooruit te brandenin de asus laptop? Of is een oude i3 echt al een hele verbetering?

[ Voor 13% gewijzigd door dicee op 13-09-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eigenlijk niet dat het verschil echt merkbaar is.. Je kan beter investeren in een SSD dan in een processor. Maar dat schiet met dit budget sowieso niet op.

Edit: de msi is niet meer leverbaar.. het is nu erg makkelijk kiezen, de lenovo als je nog RAM hebt liggen, anders de asus.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 23:38 ]

Verwijderd

Bovendien zijn budget MSi's echt brak. De meeste budget laptop's zijn brak, maar de MSi's zijn brak van het brak :D

Verwijderd

Dat klopt, maar hij was wel €60 goedkoper, op dit budget is dat een heele hoop.

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 14:22
oke, bedankt voor het advies !

Verwijderd

Goedemiddag Tweakers!

Ik ben net begonnen met mijn universitaire studie en heb dan nu toch een laptopje nodig. Echter, ik heb nog nooit een laptop gekocht (zweer bij desktops) en heb er dan ook nul verstand van. Mijn budget is ook niet zo heel hoog, 600 euro, misschien kan ik 700 missen.

Ik hoop een laptopje te vinden dat: redelijke batterijduur heeft, mijn studieactiviteiten aankan (tekstverwerken en browsen ;)), een HDMI - uitgang heeft, en het liefst ook een aardige spelletje kan draaien. Dat laatste is het moeilijkst, de anderen dingen kan ik zelf natuurlijk prima vinden maar ik kan geen benchmarks of iets dergelijks vinden voor veel van de mobiele grafische modellen. Ik hoef Crysis 2 niet op Ultra te draaien of zo, maar zou wel graag een potje Heroes of Newerth, StarCraft 2 en Diablo 3 kunnen spelen.. Als dit op medium/low moet is het niet zo'n probleem natuurlijk, maar graag wel een beetje speelbaar :).

Kan iemand mij enigzins in de juiste richting wijzen of in ieder geval vertellen waar ik op moet letten?

Dank jullie hartelijk!

Verwijderd

pricewatch: Asus K53SV-SX146V

Maar je kan beter je geld uitgeven aan de xps 15 vind ik, € 592 met dezelfde specs maar dan een i7. Je hebt daarvoor deze actie nodig: http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell hij duurt tot de 17e.

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 21:01
Maar die duurste xps is met die actie € 584, welke spec is dan nog anders? BEn alles nagelopen, maar kan het niet vinden :x

Verwijderd

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 + http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561 = € 592

Edit: plus de mastercard actie, natuurlich.

Dan krijg je meteen 750GB hdd en 6GB RAM. Verreweg de beste deal op het moment.
En als het ook maar even kan, neem het 1080p scherm. Het kost een aardige duit, maar het is het dubbel en dwars waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 22:33 ]

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Ik heb sinds kort de Lenovo Thinkpad Edge (NZ38NMH) in bezit, en heb net even een review gemaakt voor degenen die twijfelen om hem te kopen: productreview: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ38NMH) review door Denzo

Verwijderd

http://www.4launch.nl/shop/product/115183 << wat denken jullie van deze?

EDIT: heb vooral wat uitleg nodig over de videokaart, kan ik hiermee de eerder aangehaalde spelletjes enigzins redelijk draaien of is dat echt een no-go? (Starcraft 2, HoN, Diablo 3...)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 10:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:28:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 + http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561 = € 592

Edit: plus de mastercard actie, natuurlich.

Dan krijg je meteen 750GB hdd en 6GB RAM. Verreweg de beste deal op het moment.
En als het ook maar even kan, neem het 1080p scherm. Het kost een aardige duit, maar het is het dubbel en dwars waard.
Dat valt best mee... Normaal kost het scherm dus 200 euro, Das een aardige duit, maarr

XPS 15 zonder HD 1080p scherm 750 euro, dan nog de 10 % korting en de mastercard korting = € 533
XPS 15 met 1080p scherm 950 euro, 10 % korting, 40 euro waardebon korting want prijs is boven de € 800 euro en dan nog de mastercard korting = € 643 euro

Van dat scherm van 200 blijft dus over, 200 - 20 (10 % korting) - 40 (waardebon) - 21% (mastercard) = € 110,60...

En om voor dat geld geen 1080p scherm te nemen is niet heel slim (ook omdat het standaard scherm een heel slecht scherm is).

Niet dat Darkstone dit niet wist, maar om het nog een keer goed duidelijk te maken dat 1080p scherm eigenlijk een must is bij een XPS 15 ;)

P.S. Vandaag pas na 4 werkdagen melding gekregen van mijn cashback korting, dus het kan even duren !

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 12:48 ]

Verwijderd

Het gaat je nooit lukken om voor het aflopen van de mastercard actie een 10% kortingsbon te bemachtigen. Ik reken die dan ook niet mee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:48:
Het gaat je nooit lukken om voor het aflopen van de mastercard actie een 10% kortingsbon te bemachtigen. Ik reken die dan ook niet mee.
Ben ik dus iets te optimistich geweest.. De 5% wel via de chat ? dan dus € 118,5 en zonder de 5 % € 126,4. Nog steeds niet slecht :P

Verwijderd

Probeer het uit.

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 19:01
Heren,

Graag zou ik een beroep willen doen op jullie technische kennis. Ik zou graag de beste laptop voor een budget van €620 willen hebben. Het moet het CS5 pakket goed draaien en games als LoL/CSS/CoD. Graag adviezen van of wehkamp.nl of redcoon.nl. Dit ivm gespreid betalen. Blijf een student.

Alvast bedankt en ik zie jullie adviezen graag te gemoet!

Mvg,

Boostie

PS. Ik weet niet of het hier juist staat. Als dit niet het geval is zou een modje deze dan kunnen verplaatsen.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Nou ik vermoed dat dit topic snel op slot gaat.

Je moet in ieder geval zelf al iets onderzocht hebben.

Aangezien je jezelf al hebt beperkt tot twee winkels, blijft er al een bepaalde selectie over.
Daarna zou je je keuze al aardig kunnen verminderen door te selecteren op bijvoorbeeld processor of schermgrootte..

[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 15-09-2011 16:50 ]

• boostie
Dat is het probleem een beetje. Ik heb er niet geweldig veel verstand van. Ik zelf was uitgekomen op een Acer Aspire 7560G-6346G75MN. Maar ik kreeg te horen dat dit geen geweldig product zou zijn.

Schermgrootte minimaal 15".

[ Voor 7% gewijzigd door boostie op 15-09-2011 16:53 ]

• hars73

hars73

Je zou zelf kunnen proberen tot 5 of 6 modellen te komen eventueel van verschillende merken of series.
Eigenschappen vergelijken en hier neerzetten. Misschien dat er dan wat meer loskomt qua reacties.

Dit is ook nog een goed topic om eens te bekijken: [NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011

• boostie
Momenteel twijfel ik tussen deze

http://www.redcoon.nl/ind...r_Aspire_5560G_6348G75MN/

http://www.redcoon.nl/ind...r_Aspire_7560G_6346G75MN/

http://www.redcoon.nl/ind...er_Aspire_7750_2416G50MN/

http://www.redcoon.nl/ind...21/cid/60004/refId/tweak/

Ik moet hier dus goed het CS5 pakket en games als COD/CSS/LoL op kunnen draaien. Waar zou ik de beste resultaten mee behalen.

Of misschien lukt dit ook wel met een laptop met wat mindere specificaties. Vandaar dat ik het hier vraag.

[ Voor 27% gewijzigd door boostie op 15-09-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
boostie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:15:
Ik moet hier dus goed het CS5 pakket en games als COD/CSS/LoL op kunnen draaien. Waar zou ik de beste resultaten mee behalen.

Of misschien lukt dit ook wel met een laptop met wat mindere specificaties. Vandaar dat ik het hier vraag.
Met minder gaat het ook, maar in het €300/400 segment zit er weinig bang for buck laptops.

De Asus is een prima laptopje en bij redcoon is hij nog eens scherp geprijsd ook, deze zou ik dus zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
Hoehoe de K53SV-SX146V is er weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

boostie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:15:
Momenteel twijfel ik tussen deze

http://www.redcoon.nl/ind...21/cid/60004/refId/tweak/

Ik zou idd ook voor de Asus gaan... prima laptop en service voor een prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Ha mensen,

het is al 3 jaar dat ik deze laptop gebruik en ik wordt er een beetje moe van. Oftewel, tijd voor een nieuwe(re).

Ik ben student dus heb het niet zo heel ruim en daarom heb ik mijn budget op 500 gesteld.

Ik heb er twee gevonden. 1 (Acer Aspire 5750G-2314G50MN) staat op nr 1 in de top 10 en de ander (Asus K53TA-SX108V) staat daar niet, maar gaf hij aan bij alternatieven.

http://www.laptopshop.nl/...&product%5B%5D=148340

Voornaamste verschillen tussen de twee.
De Acer heeft een dikkere Nvidia kaart. (Of is dat kul?)
De Asus heeft meer werkgeheugen. (4 vs 6)
De Acer is een dual core op 2.1 ghz en de Asus een quad-core op 1.4 ghz.
Acer heeft zijn uiterlijk meer mee, in mijn optiek.

Ik wil hem hoofdzakelijk gebruiken voor HD video bewerking, HD films kijken en misschien zelfs nog een leuke game op spelen. (Maar daar heb ik hoofdzakelijk de ps3 voor.)
Uiteraard ook voor de studie, maar dat kan deze die ik nu heb ook al prima.

Welke raden jullie voor mij aan en waarom? Of nog een beter alternatief?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel ben ik een echt AMD hoer, dus ik kan je de K53TA aanraden. Enkel voor video-bezerking zal hij wat moeite ondervinden denk ik, maarja. Op zo'n systeem kan je weer een iets beter spelletje spelen.

Ik heb momteneel de HP dv6-6105sd in mijn bezit voor enkele uren. Het is een qwerty-lqy-out dus schiet mij niet qf qls ik fouten maak, want ik ben azerty gewoon :p

Een review komt lqter qls ik qwerty wat meer gewend ben. Zijn er mensen die bepqqlde bench-marks zillen willen zien? Bepaalde games die getest willen worden?

Het gaat o; de A6-3410mx processor met een aparte HD 6750m.

Grtz

PS; Ik verschoot ervan hoe zeinig nutteloze programma's erop staan. Enkel een triql vqn Office, triql vqn Norton, desktop chqnger voor kids en nog iets. Ik had echt een shitload aan programma's verwacht :p

Goe bezig HP!

Klein minpuntje is mss zel bij het opstarten dat er in de rechter onderhoek al een LED achtergrond-verlichting aanspringt bij het opstarten en aanblijft als hij in stand-by modus staat. Ik heb de shop al verwittigd, maar denk niet dat ik hem ga retourneren, tenwij iemand mij zegt dat dit een serieus probleem kan vormen voor later.

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 23:05:
Klein minpuntje is mss zel bij het opstarten dat er in de rechter onderhoek al een LED achtergrond-verlichting aanspringt bij het opstarten en aanblijft als hij in stand-by modus staat. Ik heb de shop al verwittigd, maar denk niet dat ik hem ga retourneren, tenwij iemand mij zegt dat dit een serieus probleem kan vormen voor later.
Zelfde probleem heeft de gehele lijn. De DV6 6000 en 6100 series. Ik had het met de 6170 en heb hem twee keer omgeruild, maar het bleek dus een fabricagefout te zijn. Allen hadden hetzelfde probleem.

Zie hier

[ Voor 44% gewijzigd door Y.Y.Eagle op 17-09-2011 12:13 ]

Verwijderd

Hoi, ik heb voor mijn studie bouwkunde een laptop nodig waarbij ik het programma Autocad op kan draaien. De systeemvereisten voor Autocad zijn:
  • Intel Pentium 4 processor or AMD Athlon, 3 GHz or greater; or Intel or AMD dual-core processor, 2 GHz or greater
  • 2GB RAM or more
  • 2 GB hard disk space available in addition to free space required for installation
  • 1,280 x 1,024 true color video display adapter 128 MB or greater, Pixel Shader 3.0 or greater, Microsoft® Direct3D®-capable workstation-class graphics card
Ik heb de keuze uit twee laptops:

Packard Bell Easynote TK85-GO-230

Processor producent: Intel
Processortype: Core i5
Processormodel: 480M
Processorsnelheid: 2,66 GHz
Processorkern: Dual-core

Werkgeheugen: 4GB DDR3
Maximale geheugen: 8 GB
Harde schijf capaciteit:500 GB
Harde schijf RPM: 5400
Schermformaat: (15,6")

Packard Bell Easynote TK81-SB-201

Processor producent: Amd
Processortype: Phenom II
Processormodel: N970
Processorsnelheid: 2,20 GHz
Processorkern: Quad-core

Werkgeheugen: 6 GB DDR3
Harde schijf capaciteit:500 GB
Harde schijf RPM: 5400
Schermformaat: 15,6"
Video: Radeon HD 6650M
Capaciteit grafisch-geheugen 1 GB

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen door aan te geven welke laptop betere prestaties zal leveren om Autocad te kunnen draaien.

Alvast bedankt! :)

• Lorem_Ipsum
  • Laatst online: 26-08 15:33
Ik denk zelf dat de 2e de beste prestaties gaat geven, aangezien er een echte videokaart inzit ipv zo'n onboard dingetje, meer RAM, en een quadcore ipv een dualcore.
Waarschijnlijk is de i5 wel een Sandy Bridge processor, wat beter draait als een gewone dualcore.

Verwijderd

Ja, ik vond het ook al raar dat er niks bij stond van een videokaart bij de eerste :p. En die i5, is die dan veel minder dan de Quadcore van de tweede?

Verwijderd

Lorem_Ipsum schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 23:10:
Ik denk zelf dat de 2e de beste prestaties gaat geven, aangezien er een echte videokaart inzit ipv zo'n onboard dingetje, meer RAM, en een quadcore ipv een dualcore.
Het aantal cores zegt over het algemeen niets..
Waarschijnlijk is de i5 wel een Sandy Brigde processor, wat beter draait als een gewone dualcore.
Uhm. Nee.

En zo moeilijk is het niet om specs te vergelijken. Je pakt de vereisten zelf al:
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 23:05:
  • 1,280 x 1,024 true color video display adapter 128 MB or greater, Pixel Shader 3.0 or greater, Microsoft® Direct3D®-capable workstation-class graphics card
Oeps.

Ik weet niet wat je budget is, maar ik raad je toch aan je budget te verhogen en voor €820-850 een laptop te nemen met een 1080p scherm. Als dat niet lukt pak de gebruikelijke sub-€800 laptop: pricewatch: Asus K53SV-SX146V. Veel beter dan de 2 laptops die je hier plaatst.

Als je wilt weten hoe snel een processor is, pak dan http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html erbij.

Verwijderd

@Eagle

Oh, kijk, het probleem is gekend. Ook bij HP?

Als dat zo is gaat het toch niets helpen om hem te veranderen. Ik moet er wel bijzeggen dat het mij niet meer opvalt AKA stoort> En zoals je wiet, lukt het typen op qwerty al aardig goed!

Verwijderd

@CR7

Misschien dat je eens kan kijken voor een XPS 15 met Full HD scherm?

Verwijderd

Daar had ik het over toe ik zei 'budget te verhogen tot €820' :P

Verwijderd

Ja maar het ging over deze twee laptops, en welke het beste was. Ik wil kiezen tussen een van deze twee aangezien mijn budget beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 2e, tenzij je absoluut niet gaat gamen, dan is de 1e ongeveer gelijkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja gamen zal ik er wel op doen soms :p. Maar zoals jij aangeeft is de eerste niet voor gamen geschikt, omdat ie het niet aan zal kunnen. Dan zal de tweede een betere keus zijn neem ik aan.

Maar op notebookcheck staat de processor van de tweede op plaats 86, en de processor van de eerste op plaats 47. Is dat een groot verschil?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De processoren zijn ongeveer even snel, zolang je een programma draait wat daadwerkelijk 4 cores ondersteunt. Als je een programma draait wat maar 1 core ondersteunt is de i5 een stuk sneller. Tot 80% als ik even snel die lijst raadpleeg. AutoCAD ondersteunt afaik wel 4 cores dus dat zal niet zoveel uitmaken. Voor je browser e.d. maakt het wel uit, maar dergelijke dingen zijn al jaren niet cpu-bottlenecked. Het punt met de eerste is vooral dat de grafische kaart zuigt. Gamen met dat ding kan je vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je kan de grafische kaart niet vervangen bij de eerste, toch? Die 80% is wel heel veel lijkt mij. En met gamen, kan je misschien zeggen welke soort games die aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt. Bij nader inzien is #1 een betere keuze als je niet gaat gamen. Ik was ietswat voorbarig. De afstand die AMD heeft op dit moment is groot. Maar met dit budget valt dat niet heel erg op.

Met een HD6650m kan je de meeste games op dit moment spelen. Zie bijvoorbeeld http://www.anandtech.com/...5551g-amd-budget-gaming/4 en tel een paar procent bij de scores van de HD5650 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mijn Asus A7SV is aan het overlijden. Ik wil dus een nieuwe laptop. Eisen:

-Desktop vervanger dus 17.3 inch scherm.
-Stil (deze ASUS kan HERRIE maken)
-500 gig HD of meer
-Games niet belangrijk (daar heb ik een Xbox360 voor)
-HD materiaal kijken zonder herrie fan is WEL belangrijk.

Zou deze Samsung wat zijn? Hij is niet duur, en Samsung maakt over het algemeen redelijke spullen. Ik wil er ook gewoon niet teveel geld aan uitgeven.

Merk ik nog verschil tussen een 7200 rpm en 5400 rpm schijf?

[ Voor 17% gewijzigd door VonFoX op 18-09-2011 08:01 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je stilte wil, neem dan een SSD. pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB / pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB en gooi daar het OS op. mijn notebook is oorverdovend stil totdat de fan aanslaat eens per kwartier. Dat is ook meteen gigantisch snel. Als je waarde hecht aan een snelle notebook moet je gewoon een SSD hebben. Maar dat lukt niet binnen het budget als ik de pricewatch bekijk.

Dan kom ik uit op deze selectie:

http://tweakers.net/price.../496/287471;290412;286963
rant: er klopt trouwens geen ene fuck van het gewicht wat word opgegeven. De samsung is gewoon 3+kg en als de HP een gewicht onder de 3gk heeft eet ik mijn hoed op..

Zelf even uitzoeken welke van de 3 het meest geschikt is voor je eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik ga kijken, gewicht en accuduur zijn totaal niet interessant.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 01:06:
Dat klopt. Bij nader inzien is #1 een betere keuze als je niet gaat gamen. Ik was ietswat voorbarig. De afstand die AMD heeft op dit moment is groot. Maar met dit budget valt dat niet heel erg op.

Met een HD6650m kan je de meeste games op dit moment spelen. Zie bijvoorbeeld http://www.anandtech.com/...5551g-amd-budget-gaming/4 en tel een paar procent bij de scores van de HD5650 op.
De AMD loopt dus best ver achter eerste laptop toch? Zal Autocad dan toch niet beter draaien als er een betere grafische kaart is bij de tweede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

autoCAD maakt afaik geen gebruik van non-professionele kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talicus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-08 14:34
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:57:
autoCAD maakt afaik geen gebruik van non-professionele kaarten.
Ik weet niet in hoeverre autoCAD anders is van vergelijkbare applicaties, maar ik weet wel dat andere Autodesk producten (Maya, 3ds Max, Sketchbook Pro) officieel alleen maar professionele videokaarten (Quadro etc) ondersteunen, maar in werkelijkheid op niet professionele kaarten (Geforce etc) uit dezelfde prijsklasse zeker net zo goed draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt.. Ik heb eigenlijk geen idee of het gaat werken, maar ik zou er niet vanuit gaan dat die HD6650m echte verbetering brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag mijn laptop eens stress-testen, zodat ik weet dat de processor, grafische kaart HDD en RAM-geheugen stabiel is en goed werkt.

Waarom, ik heb net een random freeze gehad, terwijl ik gewoon wat aan't surfen was. Zelfs taakbeheer wou niet meer openen, heb de pc hardware-matig moeten uitzetten.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Memtest 86+ voor het geheugen. Furmark/rthdrdbl voor de GPU. HDtune voor de HDD (meest waarschijnlijke schuldige)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!

Ik ga deze morgen eens testen. Sommige claimen dat je deze tests zo lang mogelijk uitvoert, wat is jouw mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogue
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 16:49
Hallo mensen,

Voor mijn studie en thuisgebruik ben ik momenteel in de markt voor een 15" laptop. De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor office, internet maar in mijn vrije tijd wil ik ook graag kunnen gamen. Nu heb ik enkele modellen op het oog.

pricewatch: Asus X5QSF-S1123V
Eigenlijk een beetje boven het budget maar wel full-hd, mooie grafischekaart en ik lees veel goeds over Asus.

pricewatch: MSI GE620DX-297NL
Prijs is iets beter, iets minder RAM en ik meen dat er wat negatieve ervaringen zijn met het scherm en de accu.

en tot slot een Dell 15XPS, hierbij kan ik met de haalmeeruitjecard + kortingsbon een leuke korting krijgen. Wat naar mijn mening een pluspunt is, geen numpad.

Ik ben benieuwd naar de meningen over mijn vergelijkingsmateriaal, mis ik een model? En ik zoek naar kwaliteit. Ik gebruik tot nu toe een laptop zeker >3jaar. Mijn huidige laptop is 4 jaar oud en het is dat de accu defect is maar anders zou ik er op door blijven werken. Dus ik ben erg benieuwd naar de bouwkwaliteit van deze modellen.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 23:25:
@Eagle

Oh, kijk, het probleem is gekend. Ook bij HP?

Als dat zo is gaat het toch niets helpen om hem te veranderen. Ik moet er wel bijzeggen dat het mij niet meer opvalt AKA stoort> En zoals je wiet, lukt het typen op qwerty al aardig goed!
Ik denk dat het probleem niet bekend is bij HP. De DV6 6050/6080 die voor de DV6 6170 uitkwamen hadden beiden hetzelfde probleem. Dit heb ik gecontroleerd in de winkel. Ben benieuwd naar de nieuwe modellen die rond oktober uitkomen of ook deze hetzelfde probleem zal hebben. Hopelijk niet.
analogue schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:38:
Ik ben benieuwd naar de meningen over mijn vergelijkingsmateriaal, mis ik een model? En ik zoek naar kwaliteit. Ik gebruik tot nu toe een laptop zeker >3jaar. Mijn huidige laptop is 4 jaar oud en het is dat de accu defect is maar anders zou ik er op door blijven werken.
Dan koop je toch een nieuwe accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talicus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-08 14:34
Hallo mensen,

Voor mijn studie en thuisgebruik ben ik momenteel in de markt voor een 15" laptop. De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor office, internet maar in mijn vrije tijd wil ik ook graag kunnen gamen. Nu heb ik enkele modellen op het oog.

pricewatch: Asus X5QSF-S1123V
Eigenlijk een beetje boven het budget maar wel full-hd, mooie grafischekaart en ik lees veel goeds over Asus.

pricewatch: MSI GE620DX-297NL
Prijs is iets beter, iets minder RAM en ik meen dat er wat negatieve ervaringen zijn met het scherm en de accu.

en tot slot een Dell 15XPS, hierbij kan ik met de haalmeeruitjecard + kortingsbon een leuke korting krijgen. Wat naar mijn mening een pluspunt is, geen numpad.

Ik ben benieuwd naar de meningen over mijn vergelijkingsmateriaal, mis ik een model? En ik zoek naar kwaliteit. Ik gebruik tot nu toe een laptop zeker >3jaar. Mijn huidige laptop is 4 jaar oud en het is dat de accu defect is maar anders zou ik er op door blijven werken. Dus ik ben erg benieuwd naar de bouwkwaliteit van deze modellen.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken :)
Wat zijn de specs van je huidige laptop? Ik vermoed eigenlijk dat een nieuwe accu kopen voor jou een veel betere investering is, maar dat hangt natuurlijk af van de specs van jouw laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Punk
Als je gebruik kan maken van de kortingen, zou ik voor de XPS15 gaan, dan krijg je echt veel bang for buck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogue
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 16:49
Talicus schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:50:
[...]

Wat zijn de specs van je huidige laptop? Ik vermoed eigenlijk dat een nieuwe accu kopen voor jou een veel betere investering is, maar dat hangt natuurlijk af van de specs van jouw laptop.
Ik gebruik nu een Fujitsu Siemens met een c2d 1.6ghz met 3gb ram. graka ben ik momenteel niet zeker van ik dacht een 512mb kaartje. Dit was toendertijd al geen hoogvlieger maar hij voldoet nog prima. Het aanschaffen van een nieuwe accu is zeker een optie. Ik ben alleen benieuwd naar de kwaliteitsverschillen tussen de verschillende accu's. Er is zoveel aanbod...
Ik ga uiteraard ook zelf op onderzoek, maar zitten er significante prestatie/kwalitatieve verschillen tussen de 'naamloze' en de branded accu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD Tune geeft geen errors. Benchmark van de HDD 500GB, met 72000RPM:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2vuha34.png

FurMark met integreerde grafische kaart, moet nog even zoeken hoe ik FurMark kan laten draaien met de losse GPU en met CF.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/11l7oy1.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als HDtune geen errors geeft in het error scan tabblad verdenk ik het RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foute ram was mijn eerst gedachte. Ik ga dat nu eens testen zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6 cycli laten draaien en niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan blijft een brakke driver over gok ik. Ik weet niet wat het anders moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag gezien dat er een bios-update klaarstond op de HP site, totnutoe nog geen freezes meer gehad.
Wel een irritant iets ontdekt.

- van f2 tot f9
- van 2 tot 9
- van w tot u

maakt het een vreselijk irritant geluid, vooral, omdat al de rest van keyboard vrijwel stil is, zelfs bij iets harder drukken. Bij deze zones flexed hij ook wel en de rest van het keyboard flexed niet. Ik vermoed dus dat dat irritant geluid te maken heeft met de keyboard flex.

Heb een mail gestuurd of dit bij alles dv6-6105sd's zo is.

En ja ik ben zo iemand die zich snel irriteert aan geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zijn er altijd zo verschrikkelijk veel problemen met HP's :X Markleider of niet, ik vindt HP echt helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik vind dit nou echt het enige minpuntje.

Kan hiervoor de laptop retourneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij het een dealbreaker vindt, probeer het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik ben tevreden met de laptop. Hier en daar zitten er wat spleten in de behuizing, de afwerking zeg maar, maar dat stoort me niet.

Dat wit licht op't scherm was eerder gewoon uit voorzorg, maar dat stoorde me niet echt.

Het geluid van't toetsenbord maakt echt een vreselijk ratelend geluid, terwijl op de rest van de toetsen gewoon geluidloos is.

edit: azerty-ziekjes

edit2: als de accu wordt losgekoppeld is dat ratelend geluid veel minder, tot niet irritant meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haer
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-05 13:20
Hallo,

ik heb deze notebook nu besteld en windows opnieuw geinstalleerd en de code op de achterkant gebruikt (omdat ik hoorde dat hij daar sneller doorging). Dit is echter niet het geval, het duurt zeker 30 seconden voordat hij bij de inlog is en daarna duurt het ook nog 20 seconden voordat hij klaar is.

Ik heb drivers geinstalleerd welke belangrijk zijn, maar nog wordt hij niet echt sneller. Tevens is mijn (draadloos) internet alleen op deze laptop extreem traag.. waar kan dit aan liggen?

Ik heb later gescand met driver navigator en daarna de drivers die 'outdated' waren geprobeerd los te vinden en te installeren, maar nog niet veel vooruit gang.

En nu nog wat over het batterij gebruik, kan ik de netstroom er gewoon in laten zitten zelfs wanneer de batterij op 100% is?

[ Voor 25% gewijzigd door haer op 20-09-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik thuis ben en zit aan tafel/bureau of dergelijke laat ik mijn batterij eruit en doe ik het enkel met netstroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:57
Weet iemand waar ik kan vinden welke Sata aansluiting mijn laptop heeft? Dit zou mij helpen met de beslissing tussen een kingston SSD en een Crucial M4.

Ik dacht vandaag om voor de grap eens te kijken of het makkelijk is om mijn HDD te vervangen in mijn HP G62-b97ED, maar dat is bijzonder makkelijk.

HP 35090AK00-600-G deze kabel zit er in, weet alleen niet of je hier wat vanaf kan zien.

[ Voor 13% gewijzigd door SirMemeAlot op 20-09-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, ik zou zeggen: Ga eens kijken op de product-pagina van je systeem en als je dat daar niet vind ben ik er wel vrij zeker van dat er wel een programma bestaat om dat te scannen. Ik ben hierover niet zeker, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:57
Ik heb echt overal al gekeken, maar kan hier niks over vinden.

Dus ik hoop dat iemand een programma kent wat mij kan helpen.

• Pixel Punk
SirMemeAlot schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:40:
Ik heb echt overal al gekeken, maar kan hier niks over vinden.

Dus ik hoop dat iemand een programma kent wat mij kan helpen.
Ik ken er wel eentje, het draait gewoon online.

:+

Als dat niet helpt, is het support forum van hp misschien iets.

[ Voor 6% gewijzigd door Pixel Punk op 21-09-2011 15:21 ]

Verwijderd

Ok, PC blokkeerde net weeral + het beeldscherm had groen en paarse verticale strepen.

Ik heb laptop>be gebeld en ze zeiden om de laptop te retourneren via de post en ze zullen zien wat er aan gedaan kan worden.

Of is het beter om gewoon de laptop terug te geven en je geld terugvragen?
En dan dezelfde laptop bestellen?

• bkorteling
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 19:43
hallo allemaal

in 2006 heb ik voor mijn studie en laptop aangeschaft (sony vaio gvn fe31h).

aangezien ik met grafische programma's werk zoals adobe en autodesk (cad, maya) heb ik vorige zomer een nieuwe pc aanschaft omdat de laptop niet meer aan de gewenste performance voldeed.

Echter ondervind ik momenteel het gebrek aan mobiliteit en ben daarom alsnog aan het kijken voor vervanging van mijn laptop.

wat moet ermee kunnen
- adobe illustrator (lichte tot zware vector tekeningen)
- adobe photoshop (opwekken rendering, bewerking foto's)
- adobe indesign (posters maken)
- autocad en vectorworks (licht werk)
- maya (bouwen aan zware modellen. Renderen zal elders gebeuren)

Wat zijn mijn wensen
- scherm 15 tot 16 inch
- grafisch vermogen
- het hoeft geen top model te zijn maar ik verwacht wel een duidelijke vooruitgang tov mijn huidige laptop

Budget
max 500 euro, liefst veel minder :)

Wat heb ik tot dusver gevonden
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire 5741G-434G32MN€ 495,-€ 495,-
1Acer Aspire 5750G-2314G50MN€ 488,-€ 488,-
1HP Pavilion dv6-3142ed (XD628EA)€ 536,75€ 536,75
1MSI CX623-410NL€ 436,61€ 436,61
1Packard Bell Easynote TK81-SB-195NL€ 377,74€ 377,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.334,10

In de lijst zitten hoofdzakelijk intel processors aangezien ik niet erg thuis ben in amd.

mijn gedachtes over de laptops:
Acer Aspire 5741G-434G32MN
Prijs aan de hoge kant, twijfel over de videokaart

Acer Aspire 5750G-2314G50MN
Prijs is hoog

HP Pavilion dv6-3142ed (XD628EA)
Prijs is hoog, twijfel over de videokaart, hardeschijf wel positief (7200)
Kan de laptop overigens voor 499 nieuw krijgen

MSI CX623-410NL
Twijfel over de videokaart

Packard Bell Easynote TK81-SB-195NL
Prijs erg aantrekkelijk, twijfel over processor

Ik zou graag wat advies krijgen over de volgende dingen
Is er voor mijn budget een vooruitgang te boeken waar ik naar op zoek ben?
Zit hier in jullie ogen een geschikte laptop tussen, of zouden jullie een heel andere aanraden?

Alvast bedankt voor het advies!

Verwijderd

Je kan de acers en andere dingen rond de €500 meteen wegstrepen. Voor € 498 heb je ook een xps 15 met i3, 4GB RAM, 500GB/7200rpm, en een GT525m. Je moet dan zelf kiezen of de meerprijs tov. de packard bell het waard is.

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 en dan
http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell

Vanwege de lage bouwkwaliteit zou ik ook de msi niet nemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2011 18:02 ]

• boostie
Ik heb sinds een week deze

http://www.wehkamp.nl/com...6F4_NPI_739223/?Ntt=5560g

Maar ik kan er nauwelijks op CSSen. Nog niet eens 100 fps stabiel met alles op low en resolutie 800x600. Doe ik iets verkeerd of heb ik een kat in de zak gekocht? Processen etc is allemaal in orde.

Verwijderd

Een trage, quadcore is niet ideaal voor CS:S. Al zou hij wel met gemak op high moeten draaien lijkt mij...

• boostie
Moet ik nog iets instellen ofzo? LoL haal ik ook maar 60fps. En cod met alles op low ook nog geen 100. Zou het aan windows 7 premium liggen? Zou ultimate het fixxen?

Verwijderd

Als de CPU de beperkende factor is heeft het geen zin om alles op low te zetten. Zet de settings hoger, dan haal je dezelfde FPS Als dat idd zo is

• boostie
Fps word wel minder maar meer dan 20 scheelt het niet.

• boostie
Alles op high AA16 en dat soort ongein

• Pixel Punk
Crossfire (of duallgraphics) draait gewoon niet lekker met ouder games, tevens maakt alles boven de 60 fps niks uit want als ik me niet vergis is de refresh rate van het scherm 60hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
Dus het licht aan het spel zelf? Jammer, dan maar GTA IV proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Punk
boostie schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 08:54:
Dus het licht aan het spel zelf? Jammer, dan maar GTA IV proberen.
Ja en nee, maar het verschil tussen 100 en 60 FPS kan je toch niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
In source wel want het schokt als een kinderziekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Punk
boostie schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:27:
In source wel want het schokt als een kinderziekte.
Dan heb jij magische ogen, want je scherm is 60hz en kan dus niet meer dan 60 plaatjes per seconden tonen (dus het maakt niet uit of je GPU nu 60 of 100 plaatjes berekent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt te zien eh, wie weet hangt hij het aan een extern scherm.

@Boostie
Zoek via start naar AMD Vision Center

En zoek totdat je grafische prestaties ofzo tegenkomt. Ga dan naar Crossfire en zet dat uit. CF werkt niet deftig bij oudere games

@mezelf

Laptopshop.be after-service is vrij goed, ik ben geweest laptop binnengebracht en morgen mag ik een nieuwe gaan halen.

Ik had bewijs-materiaal gefilmd, maar ze deden helemaal niet moeilijk. Als ik mijn laptop morgen krijg, direct testen en ik dank Darkstone! :D

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 19:59 ]

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Ik heb voor deze vraag heel wat afgezocht maar niets kunnen vinden.

Waarom zijn de Dell Inspirons een stuk goedkoper dan de XPS lijn?

pricewatch: Dell Inspiron Q15R (5010-9217)
i5 2410M, GT525M, 4 GB, 500 GB HDD 5400 RPM voor 529,-

pricewatch: Dell XPS 15 (n00x5m03nlnl)
i5 2410M, GT525M, 4 GB, 320 GB HDD 7200 RPM voor 649,-

Het enige duidelijke verschil dat ik kan zien is dat de XPS zijn uitgerust met een snellere (maar in deze vergelijking kleinere) harde schijf. Verder is het waarschijnlijk aluminium vs chic plastic.

Nu met de cashback actie zijn de XPS opties allemaal zeer interessant geworden, maar afgezien van dat, mis ik hier iets?

hoi

Verwijderd

Ik zie het verschil tussen die twee ook niet zo goed. Wel kan je veel meer kiezen bij de XPS 15, maar of dat het prijsverschil verklaart?
Zo eindelijk back van een 2 weken ban. Nu weer actief worden :D

Verwijderd

Phrantic schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 02:51:
Ik heb voor deze vraag heel wat afgezocht maar niets kunnen vinden.

Waarom zijn de Dell Inspirons een stuk goedkoper dan de XPS lijn?

pricewatch: Dell Inspiron Q15R (5010-9217)
i5 2410M, GT525M, 4 GB, 500 GB HDD 5400 RPM voor 529,-

pricewatch: Dell XPS 15 (n00x5m03nlnl)
i5 2410M, GT525M, 4 GB, 320 GB HDD 7200 RPM voor 649,-

Het enige duidelijke verschil dat ik kan zien is dat de XPS zijn uitgerust met een snellere (maar in deze vergelijking kleinere) harde schijf. Verder is het waarschijnlijk aluminium vs chic plastic.

Nu met de cashback actie zijn de XPS opties allemaal zeer interessant geworden, maar afgezien van dat, mis ik hier iets?
Die had ik nog niet gezien. Best een mooie prijs!

het grootste verschil zit hem idd in de bouwkwaliteit en features.. De inspiron heeft een kleinere accu. Geen mogelijkheid tot 1080p scherm, mindere speakers, en dat soort dingen. Grootste nadeel is dat de Q15R nergens in een review valt te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Weet iemand hoe lang die cashback actie bij haalmeeruitjecard.nl nog duurt voor Dell XPS laptops? Ik heb er een voor zaterdag a.s. nodig, als ik maandag bestel ben ik waarschijnlijk te laat, right? Ik ben daarna pas in november weer in Nederland...

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot de 30e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:31
boostie schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:24:
Ik heb sinds een week deze

http://www.wehkamp.nl/com...6F4_NPI_739223/?Ntt=5560g

Maar ik kan er nauwelijks op CSSen. Nog niet eens 100 fps stabiel met alles op low en resolutie 800x600. Doe ik iets verkeerd of heb ik een kat in de zak gekocht? Processen etc is allemaal in orde.
Voeg bij de startup opties -dxlevel 81 toe ;).

schakeld dx9 effecten uit die bij css nauwelijks zichtbaar zijn maar wel een flinke drop in performance geeft.

verder zou hij acceptabel moeten draaien dan, igg speel ik het vrij vloeiend op een oude dual core met gf7400 (wel met een lage reso).

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akiranon
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Misschien een rare vraag, maar ik vroeg me af of meer mensen met een Asus K53SV-SX146V hier last van hebben.

Tijdens het opstarten start het scherm altijd op de felste stand. Windows 7 past dit zelf wel aan, maar mijn ervaring met vorige laptops is dat opgeslagen wordt ongeacht het OS. Ook hoor ik een vreemd geluid als ik de laptop afsluit. Een soort van spindown effect. Geen idee of dit de hardeschijf of een fan is. Het klinkt in ieder geval niet echt zuiver. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De helderheid doet bij mijn laptop ook altijd raar als ik opstart. Geen idee hoe dat komt, maar ik ga ervan uit dat het een windows issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, jammer genoeg ben ik altijd ergens anders mee bezig als windows opstart, dus ik weet niet of de helderheid op de hoogste stand staat. Zou goed kunnen hoor.

En als ik de k53sv afsluit dan hoor ik iig geen vreemde geluiden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie nog van plan is een K53SV te gaan kopen voor goedkoop gamen, moet deze echt halen.

Alles maxed out haalt deze GT540m 20 fps met Crysis 2(laat staan met overclock). Check de plaatjes maar.
Afbeeldingslocatie: http://img820.imageshack.us/img820/9254/crysis2sepcs.png

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/3930/crysis22011092617264422.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/7750/crysis2201109261727178k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/9628/crysis220110926174248kl.jpg

• Zanzarismo
  • Laatst online: 17:35
Ik ben voor 2 familieleden een basislaptop aan het zoeken met:

- 17 inch scherm
- hdmi

Met de Pricewatch krijg ik erg veel zoekresultaten.

Het moet gewoon een degelijke laptop zijn die jaren mee kan en waarmee vooral programma's als office mee worden gebruikt.

Kan iemand me helpen bij het maken van mijn keuze?
Ik wil je graag helpen maar dan zou ik wel wat meer willen horen.

Wat is je budget?
Wat is je voorkeur merk?
Moet het een flashy design of juist heel sobere design hebben?
Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste