Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahahah je laptop heeft smaak, ik weet al waarom je k53 geen gamekings videos meer laat zien _O-

Als ik een laptop was zou ik er ook elke keer van walgen als ik een gamekings video moest opzetten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:59
Ook bdankt voor deze links. Zocht je ook ;)
Ik zit momenteel in het buitenland en kan daarom even niet zien welke versie er op de K53 staat van mn vriendin. Ik dacht de 32-bit Windows 7 Home Premium x86 ISO.

Kan iemand dit bevestigen, zodat ik de juiste download kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Yihaaa schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:41:
[...]

Ik zit momenteel in het buitenland en kan daarom even niet zien welke versie er op de K53 staat van mn vriendin. Ik dacht de 32-bit Windows 7 Home Premium x86 ISO.

Anders vraag je het even aan je vriendin ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 21:36
Mijn i7 1080p dell xps15 laptop is binnen hoor!! Pfff wat een bruut ding zeg! Dit is allemaal eerste indruk hè want ik heb hem gisteren pas binnen gekregen
1: Ziet er verzorgt uit (Goed ingepakt + rustig uiterlijk)
2: Ergonomisch over nagedacht (ik was wat bang voor irritatie aan mijn polsen vanwege de opstaande rand maar dat is totaal niet het geval!)
3: WOW wat een geluid! Ik was eerst van plan mijn radio erop aan te sluiten zodat via daar het geluid zou komen maar dat is niet nodig echt geweldig!
4: Scherm is erg mooi! De kleine lettertjes is even wennen en dat wordt ruzie met mijn moeder over de instellingen daarvan maar daarvoor in het voglende punt meer.
5: 1 programmeerbare knop. Altijd handig voor mappen, programma's of bestanden waar je vaak bij moet zijn. In ons geval dus de ''zoom optie''
6: Heerlijk! Wat lekker snel allemaal...
7: Die mousepad of hoe heet dat ding wat een muis vervangt is lekker groot en erg gevoelig. Dat laatste is nog even wennen

Het enige nadeel is de accuduur. Maar dat had ik ook niet anders verwacht. Daar is de laptop ook niet op gekocht, hij is voor op school en thuis. Onderweg heb ik toch niet de mogelijkheid om dat ding aan te zetten.
6cell doet het grofweg 3 uur in energiebespaarstand (heb het nog niet uitgetest)

Uitgebreide review volgt nog

(Mijn broertje is ook zeer tevreden over zijn xps17 i5)

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 08:16
urk_forever schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:05:
[...]

Je kan toch aan de links zien waar de bestanden staan :? In de eerste link is de tweede set inclusief sp1. Verder zijn er nog geen updates geinstalleerd.
wat ik bedoelde is of deze images van windows (site) zelf vandaan komen en of ze dan ook gelijk geupdate worden.

dan zou ik liever de link naar windows zelf hebben snap je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
[...]

heb ff voor je gekeken bij pricewatch en asus website zelf, het is inderdaad de home premium maar nergens staat vermeld of het de 32 of 64 bit is. ik gok op 64 bit tbh want 32 bit zie je bijna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:10
[...]

Bij mijn stond er Windows 7 Home Premium x64 op. Dat moet ook wel aangezien er 4GB geheugen in zit en de videokaart ook 1 GB geheugen heeft. Zonder x64 kan je dat niet volledig gebruiken.
fuqua schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:03:
[...]

wat ik bedoelde is of deze images van windows (site) zelf vandaan komen en of ze dan ook gelijk geupdate worden.

dan zou ik liever de link naar windows zelf hebben snap je.
Dit zijn de officiële Microsoft ISO's. Na installatie moet je nog wel updaten met Windows Update.

[ Voor 25% gewijzigd door urk_forever op 31-08-2011 11:42 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Dit zijn de officiële Microsoft ISO's. Na installatie moet je nog wel updaten met Windows Update.
oke, heb zo'n hekel eraan om een hele dag te moeten updaten, kost zoveel tijd. daarom zoek ik altijd een zo recent mogelijk windows 7 versie waar al die updates al in vewerkt worden. maar je komt vandaag de dag nog amper de retail iso's tegen het is "unattended" versies die de klok slaan met al die rare toevoegingen en aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
stevens20 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 08:55:

Het enige nadeel is de accuduur. Maar dat had ik ook niet anders verwacht. Daar is de laptop ook niet op gekocht, hij is voor op school en thuis. Onderweg heb ik toch niet de mogelijkheid om dat ding aan te zetten.
6cell doet het grofweg 3 uur in energiebespaarstand (heb het nog niet uitgetest)
Test dan maar eens^^, de XPS heeft een van de langste batterijduur van laptops in zijn klasse. Wordt in alle reviews lovend over gesproken, 4.5 uur zou moeten lukken met verminderde instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Laatst online: 20-09 21:36
SemperEgo schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:42:
[...]

Test dan maar eens^^, de XPS heeft een van de langste batterijduur van laptops in zijn klasse. Wordt in alle reviews lovend over gesproken, 4.5 uur zou moeten lukken met verminderde instellingen.
Ik vrees dat dat het probleem is... ik werk graag met alles op max en kan daar moeilijk afstand van doen. Daarbij zal het vrijwel nooit voorkomen dat ik niet aan kan sluiten aan netstroom...

MAAR! Speciaal voor jullie zal ik eens kijken hoe lang hij mee gaat bij verschillende instellingen...

(ik kijk al vanaf 11 uur op de klok of ik weer naar huis kan O-). Eindelijk het draadloos internet fixen! en dan lekker beneden alles regelen zodat ik hem morgen op stage kan gebruiken...

hebben jullie nog tips voor optimaal batterij gebruik?
Het is toch verstandig hem eens per week helemaal leeg te laten lopen om kristalisatie van de accu tegen te gaan?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
fuqua schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:11:
[...]

oke, heb zo'n hekel eraan om een hele dag te moeten updaten, kost zoveel tijd. daarom zoek ik altijd een zo recent mogelijk windows 7 versie waar al die updates al in vewerkt worden. maar je komt vandaag de dag nog amper de retail iso's tegen het is "unattended" versies die de klok slaan met al die rare toevoegingen en aanpassingen.
Je zou het zelf kunnen doen

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
verkeerde topic

[ Voor 88% gewijzigd door willy1986 op 31-08-2011 15:54 ]

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
@iPodKiller

Aangezien de laptop voor mijn vriendin bedoelt is en ik weet dat ze het grafische vermogen nagenoeg nooit zo benut dat een 540m tekort komt, heb ik toch de Asus van mijn keus aanbevolen. Hij is tevens in de aanbieding bij Salland (Scheelt €30,-) en ik vond het aantal beschikbare webshops voor die laptop toch ook bar weinig. Ik zou hem het liefst bij Salland of Azerty willen halen(/bestellen) omdat ik daar goede ervaring mee heb, dan heeft dat toch veruit mijn voorkeur, zeker aangezien het niet voor mij bedoelt is.

Toch bedankt voor de tip, hij is wel net ietsje sneller inderdaad.

@Het België geklaag hiervoor,, waarom haal je dan niet een laptop uit Nederland als België zo duur is? Zo ver rijden kan dat niet zijn.. Waar je ook in België mag zitten! xD

Verwijderd

De enige shop die in de buurt komt van de Nederlandse prijzen is laptopshop.be
Het enige probleem is dat ik bv geen auto heb en als er iets stuk is moet ik weer naar Nederland gaan :D

En in het geval van Dell, dell verzend enkel in Nederland op de .nl site. Ik heb hun daarover al eens een mail gestuurd, maar het mocht niet baten :p

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 16:03 ]

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Ik ben op zoek naar een laptop, voor hoofdzakelijk muziek/films etc naast het gebruik voor mijn studie.
Ik wil er echter wel af en toe een game op willen spelen, denk hierbij aan WoW, wat racegames als Dirt3/F1 2010. Dit hoeft echter niet op max settings.
budget is maximaal 600 euro, dus zal iedereen zeggen, k53SV. Deze is echter bijna niet leverbaar en ik wil hem graag binnen 1 week hebben. Zijn er nog andere alternatieven met ongeveer dezelfde prijs/specs?

Verwijderd

Simpelweg, nee. Concurrenten zijn een stuk duurder en/of hebben een slechtere grafische kaart. Of je moet een acer nemen of een ander middelmatig merk, maar dat is niet ideaal.

Ik zou die paar dagen wachten.

• Solictice
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:43:
Simpelweg, nee. Concurrenten zijn een stuk duurder en/of hebben een slechtere grafische kaart. Of je moet een acer nemen of een ander middelmatig merk, maar dat is niet ideaal.

Ik zou die paar dagen wachten.
hmm, oke bedankt voor de snelle reply

Ik zag echter wel in de mediamarkt folder een K53TA staan. Deze heeft de AMD Fudion A6-3400m processor en een HD 6720G2 kaart. Hoe houd deze zich vergeleken met de K53SV?

Hij is echter ook niet leverbaar op het moment, heel misschien dat hij morgen weer binnenkomt.
De K53TA is wel mooi om mee te gamen vooral met die G720G2 kaart(die veel spellen aan kan, ook de spellen die later komen), maar als je nu meteen wilt spelen zul je sowieso niet alle performance uit de cpu en de gpu halen.

De gpu ondersteunt vele spellen niet en veel mensen zeggen dat het scherm slecht is(screen banding en meer screen banding is opgelost via een bios update van Asus zelf). Mensen die het model hebben zeggen ook dat de crossfire niet optimaal werkt. Ik zou eens de K53TA topic lezen als ik jou was :)

De CPU presteert ook zwakker tegenover een i5, een i3 is zelfs beter volgens mij. Ik zou gewoon voor de K53SV gaan als je hem toch voor je studie koopt en games toch niet op max gaat draaien..

Met de k53sv is zeker niks mis mee hoor, ik speel Crysis 2 en Shift 2 met sowieso +35 fps en meer.

Hier een gameplay filmpje mij dat ik Crysis 2 speel, en let op Fraps haalt de fps nog meer naar beneden! :
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oOesLkPO2Gc]

[ Voor 15% gewijzigd door iPodKiller op 01-09-2011 22:07 ]

• Solictice
Dan ga ik maar voor de K53SV. heb de TA thread deels gelezen en komen inderdaad aardig wat minpunten naar boven ja.
Bedankt voor de info en reply's =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Ik ben zelf op zoek naar een laptop voor school gebruik, maar er moet ook Photoshop CS5 op kunnen draaien, en af een toe een licht spelletje zou ook niet verkeerd zijn. Een Intel HD 3000 zou dus volstaan. Een 500GB harddisk heeft de voorkeur mbt opslag van fotos en muziek. Echter ben ik helemaal niet thuis in de laptopprocessors en dergelijke, heb alleen desktops in bezit. Het budget is +- €400.

Ik heb zelf al het een en het ander gezocht en ben op deze uitgekomen:

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ38NMH) welke een erg aantrekkelijke aanbieding is op dit moment vanwege de actie van Lenovo. Helaas is deze erg slecht leverbaar, en ik zou hem al graag volgende week op school willen gebruiken, al is het geen ramp voor school als ik nog geen heb.

Heeft er iemand nog andere aanraders voordat ik iets bestel? Ik wil ook beslist geen Acer, zeker aangezien ik hem elke dag rondsjouw. Ik heb wel ervaring met hoe stevig ze zijn, en dan heb ik er eigenlijk geen vertrouwen in.

[ Voor 20% gewijzigd door Denzo op 02-09-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 23:25
fuqua je kan hem zelf heel simpel slipstreamen... het kost alleen net zoveel tijd als via windows update alles binnenhalen, aangezien je iedere update sinds SP1 apart moet downloaden en dan toevoegen aan je iso met een tooltje (Rt 7 Lite). Vergeet dan niet een backup te maken van je pre-installed Windows activatie met behulp van het Activation Backup & Restore tooltje http://directedge.us/cont...vation-backup-and-restore (je moet de ABR Beta hebben voor Windows 7 en het werkt ALLEEN op OEM-versies van Windows)

Zo hoef je de normale serial die als sticker op je machine staat niet te gebruiken en kun je gewoon de OEM-serial blijven gebruiken die vanaf de fabriek meekomt.

Allemaal legaal btw :)

Ik heb zelf (voor mijn zusje) ook een Asus K53SV-SX146V besteld alleen de levertijd is tot dusver niet om over naar huis te schrijven. Hopelijk maakt de kwaliteit van de laptop dat straks allemaal goed :)

[ Voor 18% gewijzigd door SidewalkSuper op 02-09-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agadir
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-07 20:27
Ik twijfel tussen de volgende 2 laptops;
Optie 1.
pricewatch: HP Pavilion g7-1130sd (QA547EA)
Optie 2.
pricewatch: HP Pavilion G6-1070ed (LP258EA)

Optie 1 (G7) heeft Intel Core i5 2410M 2,3GHz, 4GB intern geheugen en een Radeon HD 6470M 1 GB

Optie 2 (G6) heeft Intel Core i3 380M 2,53GHz, 4GB intern geheugen en een Radeon HD 6470M 512 Mb.

Het allerbelangrijkste vind ik de snelheid en dat er degelijk (zware MKV) films op gekeken kan worden.

De G6 heeft een betere kloksnelheid maar de G7 heeft een i5.....welke is beter? maakt kloksnelheid verschil of de maakt de G7 het goed met quad core.

Verder heeft de G7 een groter videokaartwerkgeheugen (leuk scrabble woord) maar dat moet zo veel verschil maken denk ik en is de G7 iets groter wat mijn voorkeur heeft.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MHZ's hebben werkelijk geen drol te maken met de snelheid van de processor. Tevens kan de i5-2410m turboén naar, uit het hoofd, 2.93Ghz

En waarom niet de K53? De grafische kaart daarin is 2x zo goed ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 09:03
Ik heb ook de Asus K53 in huis, maar kan hem niet eerder openmaken dan zondag, ben nog op vakantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agadir
  • Laatst online: 27-07 20:27
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:19:
MHZ's hebben werkelijk geen drol te maken met de snelheid van de processor. Tevens kan de i5-2410m turboén naar, uit het hoofd, 2.93Ghz

En waarom niet de K53? De grafische kaart daarin is 2x zo goed ongeveer.
Dank! en ik bestel het liefst bij Wehkamp.nl vanwege de financiering.

Verder heb je helemaal gelijk de grafische kaart is veel beter, maar de laptop is bedoeld voor mijn zusje en ik zie haar niet zo snel games spelen ;) .

PS: Is de grafische kaart in een laptop makkelijk te vervangen achteraf ?

[ Voor 6% gewijzigd door Agadir op 02-09-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Agadir schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:35:
[...]

Dank! en ik bestel het liefst bij Wehkamp.nl vanwege de financiering.

Verder heb je helemaal gelijk de grafische kaart is veel beter, maar de laptop is bedoeld voor mijn zusje en ik zie haar niet zo snel games spelen ;) .

PS: Is de grafische kaart in een laptop makkelijk te vervangen achteraf ?
Tegen de tijd dat je merkt dat je grafische kaart te langzaam is voor je doeleinden dan zal de overige hardware ook wel verouderd zijn.
Ik heb 6 jaar geleden deze laptop gekocht met dezelfde gedachten. MXM module systeem is leuk bedacht... maar de modules zijn te duur om los te kopen. In het verleden wel eens overwogen maar ik ging er maar een klein beetje op vooruit. En inmiddels is de CPU, mem en hd ook verouderd.
Helaas doet de laptop het nog steeds perfect (accu hier buiten gelaten) en wil hij maar niet kapot gaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeWee63
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:15
Net een Asus K53SV-SX146V gehaald bij expert in Huizen.Heeft het showmodel nu nog staan en gaat nog binnenkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de laptops met een I5 is dat niet waar, deze processoren gaan echt MEGA-lang meegaan (schatting), aangezien de I5 voor games zelfs al vrij veel is. Laat staan voor office taken.

Ik heb natuurlijk geen zicht op de toekomst, maar bij games zal de Asus later sneller last krijgen door de grafische kaart, dan door de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkstone en ipodkiller, dit is echt de laatste keer dat ik deze vraag stel hoor haha, hoop dat er in de folder nu wel wat moois staat en dat jullie me kunnen helpen!

Jongens,

Ik ga deze week een nieuwe laptop kopen, heb een tegoedbon van 280 euro, maar die MOET ik besteden bij mediamarkt Rotterdam centrum. Mijn totale budget zal in totaal 600 euro zijn. Ik heb de laptop vooral nodig voor school, om muziek en films te downloaden, en vooral voor het internet. Games spelen doe ik helemaal niet. Welke laptop raden jullie mij aan?

Is de Asus X53SC-SX253V wat? of raden jullie die af ivm 3gb?

bedankt jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad hem persoonlijk af ivm 3GB, maar ik geloof niet dat er iets beters is eigenlijk... Een K53SV zou ideaal zijn, maar heeft de mediamarkt die nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd, die X53 van 499,- raad ik ook af maar er is niks beters te krijgen in de folder..

OF op pagina 4-5 vind je een Acer Aspire 7750 met i5 , 6gb ram en intel HD voor 599,-

Maaar, Acer is een gok. Het kan positief of negatief uitvallen, iedereen hier heeft negatieve ervaringen met Acer tenzij mijn broer daar geen last van heeft. Dus als je de gok durft te wagen zou ik voor de Acer gaan, zo niet dan de x53. :)

Maar is er echt niks te vinden in de MM filiaal zelf? Je zal niet meer dan een i5 , 4gb en intel HD graphics nodig hebben zo te zien.

Sorry nog voor de ietwat late reply, zat in een FIFA sessie. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door iPodKiller op 05-09-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stansat
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 08:09
Pas op! centralpoint.nl stunt met een prijs van 561,- voor de Asus K53SV-SX146V op pricewatch tweakers.net maar zodra het model leverbaar is gaat de prijs ineens met meer als 57'- Euro omhoog en kost hij 618,- Euro
Ik heb ze erop aangesproken maar omdat dit model slecht leverbaar is doen ze dit.
Nu bovenaan de lijst met de goedkoopste prijs maar zodra leverbaar schiet de prijs omhoog.
Een vervelende bedrijfspolicy van centralpoint.nl waar tweakers.net op moet gaan letten vind ik.

U bent gewaarschuwd.....

Stansat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom koop ik ook altijd het liefst via een fysieke winkel in de buurt als het dure dingen zijn zoals bij dit geval een laptop.

Ik kreeg gelijk al de 2e dag problemen met de lader(lader bleek defect)
, alles was binnen 20min opgelost bij de expert. Laat staan als ik hem via internet ergens had gekocht..

Dus mijn advies, betaal liever 50 meer in een winkel in je stad dan dadelijk met opsturen te liggen kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br0mZ
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 14:13
Blijkbaar is de K53SV-SX146V bijna niet meer verkrijgbaar.
Is de K53SV-SX156V interessant?
Die kan ik momenteel krijgen voor €515, maar heeft dus een i3 ipv i5.

Spijtig genoeg niet te vinden op de tweakers pricewatch en eigenlijk bijna nergens info over te vinden :p

Was verder ook eens aan het kijken naar de Dell XPS 15 maar merk daar al direct het volgende:
- duurder vanuit Belgie
- haalmeeruitjekaart werkt denk ik ook niet vanuit Belgie
- waardebonnen lijken me ook niet te werken :s (EDIT: test nu net wel gelukt met een waardebon)

[ Voor 4% gewijzigd door Br0mZ op 06-09-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:06
Voor mijn opleiding informatica heb ik een laptop nodig waar ik basis spelletjes op kan spelen en de programeer programma's van microsoft o.a. op kan draaien. Oftewel de laptop moet een beetje all round zijn!

Is deze laptop daar voor geschikt: HP G62

http://nl-nl.forum.ibood....hd_5470_switchable_grafi/

Alle reacties hier op worden gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@toete ; Waarvoor heb je de laptop dan nodig? Want de i3 versie met gt540m lijkt me ook niet verkeerd als je echt niks anders hebt daar.

@ Marnix1988; Als ik jou was zou ik geen AMD processors nemen die geen fusion(Llano) zijn die zijn namelijk zwakker dan de intel cpu's vandaar zijn ze meestal goedkoper. Ik zou dan liever een i3/i5 nemen.

Dan zou ik liever deze laptop nemen, heeft intel HD graphics maar de i5 cpu maakt het dan weer wel goed. Is in feite eigenlijk gewoon de k53 zonder gt540m.

Of deze 2 : pricewatch: Asus K53SC-SX075V pricewatch: Asus K53SJ-SX216V

Is gewoon ook de k53 maar dan met i3 2310m en gt520m voor rond de 500,-

Maar wat is je budget eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br0mZ
iPodKiller schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:18:
@toete ; Waarvoor heb je de laptop dan nodig? Want de i3 versie met gt540m lijkt me ook niet verkeerd als je echt niks anders hebt daar.
Is voor m'n ouders, dus die i3 is zeker en vast genoeg.
Maar het model uit de BBG leek me prijs/kwaliteit gezien net iets interessanter.
Tegenwoordig ook zware overkill aan configuraties bij alle merken, je ziet door de bomen het bos niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
@ipodkiller,

Het liefst zo min mogelijk, ik kan de laptop voor 275 overnemen van een collega die de laptop amper gebruikt heeft. Mijn vraag aan jou weegt de snelheid winst af aan de prijs? Ik kan zelf in de toekomst er nog wel een cruciaal m4 ssd in zetten. Maar aangezien het voor school is zou 500 euro evt ook mogelijk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ow, maar zeg dat dan meteen. Als je hem voor 275,- kan overnemen dan zou ik niet twijfelen.

Dit zegt notebookcheck over de cpu :

''The AMD Phenom II X3 N830 is a tripple core processor for laptops that clocks with 2.1 GHz. It is based on the desktop Athlon II X3 processors (at a lower clock speed) and therefore features no level 3 cache. The performance should be on average on par with an old Core 2 Quad Q9000. The lack of a Turbo Boost / Core function and level 3 cache and the slow core clock limit the performance of the CPU. In single threaded applications, the performance is only as fast as a 1.8 GHz Core 2 Duo (CB10) or even slower (SuperPi). Compared to a modern Core i3-330M, the N830 stays nearly always clearly below (except in the CB11.5).

The Phenom II feature an integrated DDR3 memory controller on die (maximum DDR3-1333) and is manufactured in 45nm SOI (Core i3-330M 32nm).''

En over de 5470m kaartje, kan wel idd basis spellen draaien. Draait BFBC2 op med op 20fps met een n830 :

Aspire 5551G-N834G64Mn
(niet op letten)
AMD Phenom II X3 N830 2.1GHz
Mobility Radeon HD 5470 (750MHz), 512MB (800MHz) DDR3-VRAM, 8.713.1.0
4096MB RAM

BFBC2 med.: 19.6 fps

Kijk maar rustig verder als je wilt :

http://www.notebookcheck....deon-HD-5470.23698.0.html
http://www.notebookcheck....ok-Processor.30280.0.html

Ik zou hem nemen voor 275 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toete schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:35:
[...]

Is voor m'n ouders, dus die i3 is zeker en vast genoeg.
Maar het model uit de BBG leek me prijs/kwaliteit gezien net iets interessanter.
Tegenwoordig ook zware overkill aan configuraties bij alle merken, je ziet door de bomen het bos niet meer
Maar ik neem ook aan dat ze geen spelletjes erop gaan spelen?

Ik zou dan een i3 met intel HD graphics nemen, ben je véél goedkoper uit. :)

Die K53SV SX146V is een topdeal maar als je hem nergens 1-2-3 kan krijgen dan zou ik gewoon voor een simpeler laptop gaan voor max 400,- als het toch voor je ouders bedoeld is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
@Ipodkiller, ik las ook bij de link dat een triple core vaak een soort van quadcore is alleen 1 core is locked. Weet jij ook of het bij dit type ook mogelijk is, en zo ja is het heel lastig om dit te doen, of moet een beetje tweaker dit kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br0mZ
iPodKiller schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:09:
[...]

Maar ik neem ook aan dat ze geen spelletjes erop gaan spelen?

Ik zou dan een i3 met intel HD graphics nemen, ben je véél goedkoper uit. :)

Die K53SV SX146V is een topdeal maar als je hem nergens 1-2-3 kan krijgen dan zou ik gewoon voor een simpeler laptop gaan voor max 400,- als het toch voor je ouders bedoeld is :)
idd spelletjes zullen er niet op gespeeld worden (op facebook en andere flash spelletjes na maar die gebruiken alleen cpu en geen gpu).
Heb je specifieke modellen als aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Marnix1988, ehm das een goeie.

Ik kan je alleen deze links geven, maar ik weet niet of dat ook bij mobiele versies zal werken :

http://www.guru3d.com/new...-x3--enable-the-4th-core/
http://www.tomshardware.c...526-11-unlock-core-phenom

Maar Ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele schade die je op je laptop kan krijgen als het mis gaat met de uitvoering met behulp van de informatie in deze links.

@ Toete ;

Ik vind deze er erg aantrekkelijk uit, maar jammer genoeg is de body plastic en geen alu.
pricewatch: Samsung RV511-A03NL

Maar de specs daarentegen zijn wél aantrekkelijk te noemen voor de prijs.

Of deze :

pricewatch: Toshiba Satellite C660-1J2

[ Voor 3% gewijzigd door iPodKiller op 06-09-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haalmeeruitjekaart levert 21% korting op XPS laptops. Een xps 15 met 4GB, een i5, en een HDD van 320GB voor € 513 klinkt toch wel als een onverslaanbare deal, vvoor de persoon een paar posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br0mZ
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:35:
Haalmeeruitjekaart levert 21% korting op XPS laptops. Een xps 15 met 4GB, een i5, en een HDD van 320GB voor € 513 klinkt toch wel als een onverslaanbare deal, vvoor de persoon een paar posts terug.
Maar niet als Belg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br0mZ
Ben ook eens aan het kijken naar 17" modellen.
Wat vind je van de ASUS K73SV-TY137V?
Intel i3 2310M, 4GB, 500GB, GT540M

Vind er niet veel info over terug.
Kan em krijgen aan €560

Of pricewatch: Asus K73E-TY029V lijkt me ook interessant voor €500

[ Voor 27% gewijzigd door Br0mZ op 07-09-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon die 1e doen joh, dan ben je er ook meteen vanaf. Lijkt me op zich geen verkeerde deal voor een 17'' laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 10:34

WhySoSerious

Be the change.

Als ik mijn quest ook even hier voor mag leggen :)

Voor mijn studie heb ik een laptop nodig. Hieraan worden geen zware eisen gesteld, dus office-gebruik en internet is al voldoende. Ik zou dan ook prima uit de voeten kunnen met een model van 500 euro van bijvoorbeeld Asus. Dit is dan ook het bedrag dat door mijn ouders wordt bijgedragen. Echter, ik vind het fijn vinden om op zn tijd op dit ding een spel te doen of een film te kijken als ik bij mn vriendin ben. Ik ben dus bereid om naar duurdere laptops te kijken, ik heb alleen met mezelf afgesproken dit te beperken tot uiterlijk een euro of 200).
Met deze zaken in mijn achterhoofd ben ik eens rond gaan kijken. Waar ik op heb gelet:

Processor: Een SB natuurlijk. De typenummers binnen het mobiele segment zijn echter heel anders dan in de desktop-range. Ik neem min of meer aan dat alles boven de i5-2410m het wel een jaartje of 3 - 4 uithoudt. Is dit correct? Ik weet ook niet hoe de nieuwe AMD-processoren zich houden tov prijs/presentatie. Voorkeur voor een van beiden heb ik niet.

Geheugen: Gezien de lage prijzen van het geheugen heb ik hier niet op gelet. Mocht ik een goede laptop vinden met 2 of 3 gb geheugen is het een koud kunstje om dit uit te breiden natuurlijk.

Harde schijf: Maakt helemaal niets uit. Enige wat er op komt te staan zijn wat documenten en een paar films en een paar spellen. Ook 5400 of 7200 rpm kijk ik niet op, omdat er met de tijd waarschijnlijk toch een SSD in zal komen (love them!).

Grafische kaart: Ook hier heb ik jullie hulp voor nodig. Wat ik uit reviews opmaak is dat alles onder een GTS 540M not done is. Echter als je kijkt naar mijn budget en wensen, is deze kaart dan een stap te hoog?

Scherm: Draagbaarheid is belangrijk, en gezien mijn ervaring met 17" schermen is deze maat net een stap te groot. Kom ik dus uit op 15,6". Daarbij wil ik wel graag opmerken dat ik grote waarde hecht aan een numpad. Resolutie heb ik ook mn twijfels over. 1366x768 lijkt weer zo weinig, terwijl 1920x1080 weer zo duur is. Ik vind het wel erg fijn om twee documenten en/of vensters naast elkaar te hebben om zo efficienter te werken.

Besturingssysteem: Het liefst had ik gezien dat W7 Professional werd meegeleverd. Echter lijken veel fabrikant hiervan afgestapt te zijn. Waarom Professional? Omdat ik langer met het idee loop om een homeservertje te bouwen en daar de pc's en laptops automatisch naar te laten back uppen. Hier zullen wel verschillende oplossingen voor zijn en zal deze eis dus moeten laten vallen I guess...

Overige eisen: Geen HP! Geen Acer! Slechte ervaringen met deze merken en hun aftersales (of liever: het gebrek hieraan). Ook statistisch gezien zijn dit geen toppers. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar Asus, een merk dat zich echt heeft opgebouwd in de loop van de jaren.

Kom ik uit op de volgende laptops:

http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=80003262 X53SC-SX081V-NL (i5-2410, GTS 520M, 1366 x 768) €560,-

pricewatch: Asus K53SV-SX146V (i5-2410, GTS 540M, 1366 x 768) €580,-

http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=80002568 X53SV-SX288V-NL (i7-2630, GTS 540M, 1366 x 768) €650,-

http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=80002571 X5QSF-S1123V-NL (i7-2630, GTS 555, 1920 x 1080) €800,- op http://www.vicomputertilb...-26306gb750gb-p-2913.html

Nu ik dit overzichtelijk voor mezelf heb neergezet neig ik sterk naar het tweede resultaat. Redelijke processor, redelijk tot goed kaartje, matig scherm). Dan moet ik zelf een geringe eigen bijdrage doen voor toch een hoop extra functionaliteit. Ik heb ook de duurste overwogen, maar zal toch maar beperkt gamen en voor het "echte" gamen heb ik mn desktop nog staan.

Graag hoor ik jullie mening en eventuele andere modellen die ik over het hoofd heb gezien.

Met vriendelijke groet,

Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey Sjoerd :),

Heb je post met je voorkeuren daarin eventjes doorgelezen.

Als ik jou was zou ik gewoon simpelweg de K53SV nemen, laptop heeft niet voor niks in de BBG gestaan :) .

Ik heb er ook een laatst aangeschaft ben er zelf zéér tevreden mee tot nu toe.

Heb hem zelf ook voor mijn studie gekocht en wou ook eens af en toe lekker een spelletje erop spelen. Alles loopt vloeiend als ik NFS Shift 2 of Crysis 2 speel.

Maar een GT540m/5650m is dan ook echt het minimum om nét vloeiend games erop te spelen.

Hier wat gameplay van Crysis 2 van mij om te laten zien wat deze kaartje aankan :D( opgenomen met Fraps dus met lagere fps dan normaal!)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oOesLkPO2Gc]

En het scherm ja, een 15,6'' scherm met minimaal 1600x900 pix. en minimaal een gt540m/5650m of hoger vind je ook niet snel en 1080p is weer te duur.

Maar los van dat raad ik je gewoon een K53SX146V aan, geloof mij maar je zult er geen spijt van krijgen.
600 als adviesprijs en je houdt 100 euro over van je eventuele(200 euro) budget :P

En die X53SV-SX288V-NL voor 650,- klopt niet denk ik. Adviesprijs van zulke specs is sowieso boven de 700, en is toch beperkt leverbaar zie ik.

Hoop je geholpen te hebben met dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de K53SV een heel goede notebook, er is maar 1 ding wat mij tegenhoud hem te bestellen en dat is de belachelijke prijs waarvoor je -zolang de actie duurt- de xps 15 kan aanschaffen. Met i7, 1080p scherm, 6GB, en de haalmeeruitjekaart actie € 643. Als je nog een wekende 10% kortingbon zonder limiet weet te vinden met i5 voor € 608 zie ik. Als dat niet lukt: K53SV.

http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell

Is er trouwens iemand die weet hoe lang de actie duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBabiSpangang
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:10
Volgens de startpagina t/m 17-09-2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen games speelt lijkt me die BCC deal best goed:

A53E-SX124V
http://tweakers.net/adver...-weer-aan-de-slag-special

Ik wil er eventueel Reason op draaien (Propellorhead) maar ik heb al gezien dat gebruikers al met veel minder krachtige laptops gewerkt hebben met Reason...

Is er iets wat ik over het hoofd zie aan dat ding of is het gewoon in orde? Lijkt mij dat de populaire K53SV gewoon duurder is omdat er een betere videokaart in zit...maar als je die niet nodig hebt en hij wordt nog in prijs verhoogd straks... ga ik lekker voor die BCC deal denk ik (tenzij ik toch weer voor een desktop ga).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zie je goed. Die grafische kaart is echter iets waar veel mensen waarde aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyperbaton
  • Laatst online: 20:09
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:31:
Als je geen games speelt lijkt me die BCC deal best goed:

A53E-SX124V
http://tweakers.net/adver...-weer-aan-de-slag-special

Ik wil er eventueel Reason op draaien (Propellorhead) maar ik heb al gezien dat gebruikers al met veel minder krachtige laptops gewerkt hebben met Reason...

Is er iets wat ik over het hoofd zie aan dat ding of is het gewoon in orde? Lijkt mij dat de populaire K53SV gewoon duurder is omdat er een betere videokaart in zit...maar als je die niet nodig hebt en hij wordt nog in prijs verhoogd straks... ga ik lekker voor die BCC deal denk ik (tenzij ik toch weer voor een desktop ga).
Ik heb vandaag gelukkig nog snel een K53SV-SX146V kunnen reserveren bij Expert; de prijs is 549 euro. Dus ik ben er tevreden mee. Effe kijken of ik de laptop een dezer dagen kan ophalen, aangezien de winkel in Boxtel ligt.

Zover ik nog weet is er nog een laptop (nieuw, dus geen showmodel) over in Expert Susteren en een showmodel in Den Bosch. (Ik heb bijna alle expert winkels in Limburg en Noord-Brabant gemaild 8)7 )

Ze krijgen de K53SV ook niet meer binnen! Dus als je eentje wil hebben, dan moet je snel reageren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja de XPS 15 is gewoon goed, maar we zien wel wat hij zegt. Maar als ik 800 kon uitgeven dan zou ik sowieso voor de xps 15 gaan! Was hem helemaal vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt trouwens voor € 518 een xps 15 met i7 en zonder 1080p scherm, zie ik net. Overigens vind ik het die meerprijs voor 1080p dubbel en dwars waard, maar dat wist iedereen al :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jczVfQx13yuZh3tYIRF4GiNl/full.png
Dat is inclusief de cashback en ervanuitgaande dat je een 10% bon kunt vinden. Zonder 1080p.

Dell maakt het ons wel makkelijk... ik kan met deze actie van €400 tot €1500 de xps 15/17 als beste keus aanraden, en boven dat budget neemt de M17x het stokje over 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn studie, budget van 600 euro. Videokaart is niet belangrijk, maar een redelijke processor is een vereiste. Laptop zal gebruikt worden voor programmeren (Max & Java) en muziek (Fruityloops / Reaper). Af en toe een spelletje (League of Legends oid) zou wel mooi zijn.

Dit zijn mijn eisen met een budget van 600 euro
- Degelijke laptop (geen Acer o.i.d.)
- Kwalitatief goed scherm van maximaal 15,6 inch, Full HD zou heel fijn zijn maar is geen vereiste
- Goed toetsenbord
- Lange accuduur
- Goede Processor (Intel i5 of AMD A6 lijken me voldoende?)
- Geen lawaaierige fan('t liefst zo stil mogelijk)

Zelf kwam ik op de volgende laptops uit:
- Lenovo Thinkpad Edge 15 (NVLJ6MH)
- Asus K53TA
- Dell XPS 15

Heeft iemand suggesties? Ik kom er namelijk niet uit. Die Asus lijkt een goede laptop, maar ik lees veel slechte verhalen over 't o.a. het scherm. Het allerbelangrijkste is dat 't een degelijke laptop is waarbij alles gewoon goed werkt, vandaar dat ik aan Lenovo of Dell zit te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een laptop van 15.6 inch en heb even gekeken op marktplaats en daar trof ik deze aan:

Asus X53SC laptop.

Specificaties:

Processor: i5-2410M, 2.3 Ghz
Ram: 4GB DDR3
Scherm: 15.6 inch LED
Videokaart: Nvidia GT 520 MX 1 GB
HDD: 320 GB

Voor 470 kan ik hem krijgen, zit nog garantie op. 5 september heeft hij hem gekocht en doet hem weg omdat hij hem te zwaar vind.

Kopen of beter een echt nieuwe halen en 600 euro neerleggen. niet? Iemand ervaring met een x53sv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou, aosl ik hierboven al zei... voor de xps 15 gaan als je hem daadwerkelijk met al die korting kan krijgen. Als dat niet lukt, pak een variant op de K53.
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:28:
Voor 470 kan ik hem krijgen, zit nog garantie op. 5 september heeft hij hem gekocht en doet hem weg omdat hij hem te zwaar vind.
Moah, ik snap niet waarom hij zich niet beroept op de wet kopen op afstand. Met bon is het best een leuke deal, anders zou ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aanbod is inmiddels naar 460 gegaan, heb er al wat afgedongen. En de bon zit er inderdaad bij.

Maar wat is er zo veel beter aan een K53 boven deze x53?

Ik zie nu op de dell site ineens dat het xps 15 model met de i5 processor, 4gb harddisk, 320 gb harddisk, 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart, nog maar 545 euro is! Dus misschien is dat een betere optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Link? De goedkoopste met 4GB is €599. Dat is overigens zonder 10% kortingsbon en 21% cashback via mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedrijven. Dus ex. BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de Dell XPS 15 besteld voor 584,10 via 10% korting. Het is de versie met Intel i5, 4 GB geheugen en 320 GB hardeschijf. Geen Full HD scherm (helaas), was me echt iets te duur. Heb een tijdje met een 1366x768 scherm gewerkt (LCD TV) en na een tijdje raak je er wel aan gewend.

Krijg ik nu ook zo'n kortingscode toegemaild? Dan zal ik die straks meteen in 't waardebonnen topic zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt de kortingscodes afaik via de nieuwbrief. Maar dat is nog onduidelijk. Ik ben al even bezig met het uitzoeken van de exacte condities waarbij je zo'n bon krijgt toegestuurd. Maar dat levert nog niet veel op.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Hey,

bedankt voor je antwoord. Fijn om te lezen dat ie bevalt. Is ook belangrijk ipv alleen maar te focussen op benchmarks en prestatiegrafiekjes.
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:53:
Ik vind de K53SV een heel goede notebook, er is maar 1 ding wat mij tegenhoud hem te bestellen en dat is de belachelijke prijs waarvoor je -zolang de actie duurt- de xps 15 kan aanschaffen. Met i7, 1080p scherm, 6GB, en de haalmeeruitjekaart actie € 643. Als je nog een wekende 10% kortingbon zonder limiet weet te vinden met i5 voor € 608 zie ik. Als dat niet lukt: K53SV.

http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell
Bedankt Darkstone! Ik kom echter bij het samenstellen op €734,- uit (na korting) bij de xps15 aan de rechterkant, dus met GTS 540M erin + 4 gb geheugen.

Ook met andere XPS 15 laptops kom ik niet op jouw bedrag uit.

Bedankt!

Edit: En XPS15 heeft geen NumPad ;(

• hyperbaton
  • Laatst online: 20:09
Ik ga morgen mijn K53SV-SX146V ophalen!! :)

Maar heb een vraag mbt de accu.
Wat kan ik het beste doen met de accu van een nieuwe laptop als ik deze voor het eerst ga gebruiken?

Moet ik de accu eerst helemaal leeg laten lopen en dan helemaal opladen?
Of is het beter voor mijn accu om deze eerst helemaal op te laden en dan pas ga gebruiken?
Ik heb de accu gewoon eerst tot 10% laten leeglopen en daarna pas laten opladen.

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Stil aan word het eens tijd om mijn gouden ouwe HP NC6220 te upgraden.
Om mijn keuze te vergemakkelijken heb ik Voor mezelf een klein lijstje met eisen gemaakt, rekening houdend met het doel van de laptop namelijk: office. dreamweaver wat photoshop/flash en een beetje entry level gaming (denk maar aan HL2, Age of Empires III oid).

Mobiliteit: >=15,6' en >=4Kg
Accuduur: >=3,5H
warmte/geluid: Geen straaljager of bakplaat, al de rest kan ik mee leven.
CPU: i3-2310M oid.
GPU: >=intel HD 3000 (de high end notebook variant, base 650MHz, Turbo 1100-1200MHz dus)
Scherm: >=768p glanzend/mat maakt niet uit.
Optisch station: maakt niet uit.
webcam/micro/speakers: Hier stel ik geen eisen
Aansluitingen: 3X usb(2.0 is goed genoeg) en 1X HDMI.
Garantie: De wettelijke garantie is voor mij voldoende.
OS/Software: Hier stel ik geen eisen aan, een Windows, office en Adobe CS licentie heb ik nog.
En ten slotte het budget ~€400 incl. btw.

Zelf heb ik alvast dit systeem op het oog:
http://www.cyberport.de/n...re-i3-2310m-4-gb-ram.html
lijkt me aan alle verwachtingen te voldoen.

Maar uit ervaring weet ik dat je, hoe goed je ook zoekt, altijd wel de een of andere super aanbieding mist (hoe kan het ook anders, met al die verborgen cashback acties en degelijke :+ ), houw er wel rekening mee dat ik de laptop in de zaak ga inbrengen (en dus de btw ga recupereren) en dat niet alle acties geldig zijn in België :'(
Dus ik vroeg me af, of iemand nog een betere bang for buck laptop wist in dit budget segment.

• SirMemeAlot
Ik heb vandaag een laptop gekocht: HP G62-b97ED

Nu ben ik wat aan het klooien met de laptop, en kwam er achter dat mijn GFX volgens de windows index cijfer als laagste er uit komt met een 5.0. Nu geloof ik niet dat ik een correcte weergave is, want ik verwacht dat de ATI Mobility Radeon HD 5470 wel beter zou moeten scoren dan bijvoorbeeld de harde schijf van 5400 RPM.

Ik dacht in 1e instantie dat zal wel komen omdat ik de laptop op energiezuinig heb ingesteld, echter als de laptop het netsnoer zit gaan deze automatisch omhoog naar maximale prestaties.

Echter als ik dan her test blijft de score hetzelfde, komt dit omdat windows indexering automatisch de gfx op het moederbord gebruikt?

Ook kan ik helaas nergens op internet vinden wat betreft de sata aansluiting, al ga ik er vanuit dat het een Sata 300 is en daarom binnenkort een Kingston SSD als beste keus er in kan stoppen in plaats van de Crucial M4?

Verwijderd

WhySoSerious schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:26:
Bedankt Darkstone! Ik kom echter bij het samenstellen op €734,- uit (na korting) bij de xps15 aan de rechterkant, dus met GTS 540M erin + 4 gb geheugen.
Klopt, het vereist enige oefening :P Ik heb een sheet geschreven die dat voor jou doet:
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6"
Je moet wel zelf de Haalmeeruitjekaart actie berekenen. Er slingeren tegenwoordig ook 10% bonnen rond zonder een mininum te besteden bedrag, eveneens makkelijk aan te passen.
Edit: En XPS15 heeft geen NumPad ;(
Klopt. Dat vind ik overigens een voordeel.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:02:
[...]
Klopt, het vereist enige oefening :P Ik heb een sheet geschreven die dat voor jou doet:
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6"
Je moet wel zelf de Haalmeeruitjekaart actie berekenen. Er slingeren tegenwoordig ook 10% bonnen rond zonder een mininum te besteden bedrag, eveneens makkelijk aan te passen.

[...]

Klopt. Dat vind ik overigens een voordeel.
Bedankt, was deze sheet niet tegengekomen in mijn zoektocht, ga er gelijk mee aan de slag.
Nu ik toch prioriteiten moet gaan stellen, waaronder een Numpad ja/nee, waarom is in jouw optiek het ontbreken ervan een voordeel? In verband met meer ruimte voor de overige toetsen zelf?

Wil je ook nog even bedanken voor de enorme brede inzet die je toont, niet alleen hier maar ook in alle andere topics waar ik geregeld je posts voorbij zie komen _/-\o_

Verwijderd

Simpel. Ik gebruik het numpad nooit, en de home/end toetsen heel erg vaak. Een numpad zorgt er in de eerste plaats voor dat het toetsenbord minder centraal zit, en de eerdergenoemde toetsen zitten verder weg/ontbreken volledig.

Vergeet ook niet dat de xps 15 de beste speakers heeft die je in een laptop zult tegenkomen. Dat was niet mogelijk geweest met een numpad.
@ SjoerdV nl; Maar de grote vraag dan. Ben je er al helemaal uit ? :)

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Ben beetje aan het rommelen, maar loop vooral vast op de verschillende modellen onder de XPS 15. In principe is het toch gewoon in Darkstone's sheet het bedrag van de upgrades invoeren waarna de sheet zelf berekend welke het voordeligste is ivm de verschillende kortingen?

Verwijderd

De sheet berekent gewoon met het gegeven model op welke prijs je uitkomt.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Ok, volgens mij ben ik er uit. Heb nu de n00x5m06 (i7, 2x2 gb ram, 500gig hd, 2gb 540M graka en uiteraard het full hd scherm) voor 612 euro na 25% van de prijs van de sheet te hebben afgetrokken gevonden.

Nu alleen nog ff het backlit scherm inbouwen ;)

Verwijderd

De GT540m is nutteloos. Invester in het 1080p scherm, of hou het geld in je zak.

Tevens, het is 25% op het bedrag ex. btw. Ofwel 21% korting. Ik raad config ..05 aan met eventueel het 1080p scherm, verder niets.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:38:
De GT540m is nutteloos. Invester in het 1080p scherm, of hou het geld in je zak.

Tevens, het is 25% op het bedrag ex. btw. Ofwel 21% korting. Ik raad config ..05 aan met eventueel het 1080p scherm, verder niets.
Je hebt gelijk. Was in de veronderstelling dat de twee kaarten fysiek van elkaar verschillen, maar lijkt dus helemaal niet zo te zijn. Heeft me weer een euro of 60 uitgespaard, bedankt! Het is uiteindelijk die 05 geworden met een full-hd scherm. Inmiddels betaald :)

Nogmaals dank voor je hulp en advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
No comment?
Dan denk ik dat het deze maar gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
SirMemeAlot schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:13:
Ik heb vandaag een laptop gekocht: HP G62-b97ED

Nu ben ik wat aan het klooien met de laptop, en kwam er achter dat mijn GFX volgens de windows index cijfer als laagste er uit komt met een 5.0. Nu geloof ik niet dat ik een correcte weergave is, want ik verwacht dat de ATI Mobility Radeon HD 5470 wel beter zou moeten scoren dan bijvoorbeeld de harde schijf van 5400 RPM.

Ik dacht in 1e instantie dat zal wel komen omdat ik de laptop op energiezuinig heb ingesteld, echter als de laptop het netsnoer zit gaan deze automatisch omhoog naar maximale prestaties.

Echter als ik dan her test blijft de score hetzelfde, komt dit omdat windows indexering automatisch de gfx op het moederbord gebruikt?

Ook kan ik helaas nergens op internet vinden wat betreft de sata aansluiting, al ga ik er vanuit dat het een Sata 300 is en daarom binnenkort een Kingston SSD als beste keus er in kan stoppen in plaats van de Crucial M4?
Inmiddels aardig wat updates gedaan, helaas is de score nog steeds het zelfde, dan valt de ATI mobility Radeon HD 5470 ietwat tegen dus.

P.s. iemand die weet ik mijn type sata connectie kan vinden? i.v.m. SSD.

• pageUp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:44
DE K53SV-SX146V lijkt behoorlijk uitverkocht.
Is de K53SC-SX075V een goede optie voor zo af en toe sims3
en vooral office en films.
Het scheelt weer €100... (en hij is leverbaar!)

Ik wil de laptop graag 'ophalen' bij een fysieke winkel als Dixons of Dynabyte.
Er zijn niet veel alternatieven in Nijmegen.

Kan een computer in elkaar zetten =3

Verwijderd

Na alles vergeleken te hebben is de XPS 15 met config ..05 en een 1080p scherm de beste keuze.

i7 2630 QM
6 GB ram
750 Gb HD
GT525M
1080p scherm

normale prijs € 949 - (10% korting) = €854.1 - 40 eur waardebon = € 814.1 euro.

Cashback korting mastercard is € 171.03.

Eind prijs incl BTW is € 643.07.

Super prijs natuurlijk voor zo een laptop, maar ik had een vraag. Kan iemand mij bevestigen dat de cashback korting op "wacht op goedkeuring" staat na het gebruik van alle drie de manieren om korting te krijgen? Ik meen gelezen te hebben dat iemand status "geweigerd" had na het gebruiken van alle 3 de kortingen...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2011 20:08 ]

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Bij mij staat ie nog op "wachten op goedkeuring". 8e besteld met behulp van alle kortingen.

• SidewalkSuper
SuperFlons ik heb hetzelfde probleem met de K53SV-SX146V.

Kreeg gister een mail dat er leveringsproblemen zijn :(
Is er een goed alternatief of handig om te wachten?

• pageUp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:44
Ik ben benieuwd wat er aan de hand is...
Zou hij meer verkocht zijn dan verwacht?
En wat krijg je als je de K53SC-SX075V besteld?
Dat is goedkoper, maar is het voldoende om Office en films lekker op te kunnen draaien.
De meiden van de buren gaan 'm gebruiken voor die dingen.
Geen doorgewinterde computergebruikers dus.

Kan een computer in elkaar zetten =3

• SidewalkSuper
Zelfde hier, mn zusje gaat hem gebruiken.
Ik zou haar het liefst zoveel mogelijk bang voor buck geven, omdat ze het verder niet echt breed heeft

Verwijderd

WhySoSerious schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 09:13:
Bij mij staat ie nog op "wachten op goedkeuring". 8e besteld met behulp van alle kortingen.
Oke, maar staat het bedrag van de cashbackkorting er al bij ? of staat er nog € 0,0

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Staat er wel bij ja.

Verwijderd

Oke, dan neem ik aan dat alles goed zou moeten zijn. Nergens op de site van haalmeeruitjekaart staat dat je niet meerdere acties van dell kunt combineren en de goedkeuring duurt 30-60 dagen.

Dat wordt dus de 05 config + HD 1080p + N 6230 Wifi

Bedankt Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben redelijk geduldig als het aankomt op dure spullen en wil daarom ook geen cent teveel betalen.

De HP laptop die ik oh zo graag wou staat te koop bij laptopshop.be voor 660€. Deze dus; http://www.laptopshop.be/...-pavilion-dv6-6105sd.html

In de Media Markt in Nederland was dit 570€, België, kutland. Soit, ik vroeg mij af, of de prijs nog snel zal dalen, aangezien het een vrije nieuwe processor is. En ook een vrij nieuw systeem.

Ik vergelijk dit bv met de Xbox of PlayStation. In't begin bij de release vrij hoog en dan na een tweetal weken gaat er al een mooi stukje van de prijs. Geldt dit ook voor notebooks?

Ik had liever voor 660€ een A8-3500m gezien, omdat deze zuiniger en een beetje beter is, maarja. In ruil krijg ik dan wel aan 500GB 7200 RPM schijf. Wat een mooi voordeel geeft itt een 5400 RPM schijf.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:12:
Ik vergelijk dit bv met de Xbox of PlayStation. In't begin bij de release vrij hoog en dan na een tweetal weken gaat er al een mooi stukje van de prijs. Geldt dit ook voor notebooks?
Nee. Simpel as that.

Intel houd de prijzen van de processoren constant. Zolang dat niet verandert dalen de prijzen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, bij deze is de laptop besteld. Yippie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Voor €729,- kun je de grote broer; 6170sd kopen met betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowyroald
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Weet iemand de reden waarom de Asus K32sv-sx146v nergens meer op voorraad is? Ik heb al een beetje rond gebeld en op internet gekeken maar volgens mij is die echt ongeveer nergens meer te krijgen. Komt er/ is er een opvolger? Of zijn er problemen?

Ik had eigenlijk net de keuze gemaakt tussen deze Asus of de HP G6-1150SD. Maar misschien ga ik dan toch maar voor de HP. Wat vinden jullie van deze laptop? Of hebben jullie nog andere suggesties in dezelfde prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,
ik zoek een laptop met groot scherm, voornamelijk om in te loggen op de pc op mijn werk. Hier doe ik administratie. doe er verder geen spelletjes mee, en hooguit wat photoshop op beginners niveau. Heb wel vaak veel verschillende programma's en schermen tegelijk openstaan. nu kwam ik hier in de straat deze tegen, is dat iets? en anders een goed alternatief wat ik bijvorbeeld vanavond bij de mediamarkt kan weghalen? thanx voor de tips. http://www.computermaatje...10000007&aid=1116&lang=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD scherm 1366x768
OK... Niet doen dus. Dat is dezelfde resolutie als op 11.6" netbooks. En dat is echt weinig.

Neem gewoon een willekeurige 17" laptop, of als je iets meer wilt besteden, een xps 17 met 1080p scherm. In principe voldoet alles echter wel aan je eisen. En voor de duidelijkheid, de groote van het scherm heeft helemaal niets te maken met de hoeveelheid content die je erop kwijt kan, het gaat hem om de resolutie, meer = beter.
rowyroald schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:46:
Weet iemand de reden waarom de Asus K32sv-sx146v nergens meer op voorraad is? Ik heb al een beetje rond gebeld en op internet gekeken maar volgens mij is die echt ongeveer nergens meer te krijgen. Komt er/ is er een opvolger? Of zijn er problemen?

Ik had eigenlijk net de keuze gemaakt tussen deze Asus of de HP G6-1150SD. Maar misschien ga ik dan toch maar voor de HP. Wat vinden jullie van deze laptop? Of hebben jullie nog andere suggesties in dezelfde prijsklasse?
Goede vraag. Ik gok dat dit de opvolger is: pricewatch: Asus K53SV-SX152V ik denk dat asus doorheeft dat dit model te goedkoop op de markt is gezet, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat ze de prijs vervolgens met €100 omhoog gooien...

Dat terzijde, de xps 15 is op dit moment een betere deal ivm de mastercard actie: http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
SirMemeAlot schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:31:
[...]

Inmiddels aardig wat updates gedaan, helaas is de score nog steeds het zelfde, dan valt de ATI mobility Radeon HD 5470 ietwat tegen dus.

P.s. iemand die weet ik mijn type sata connectie kan vinden? i.v.m. SSD.
Waarschijnlijk wordt de Intel HD Graphics gebruikt voor de Windows classificatie. Ik heb precies hetzelfde met mijn K53SV. Die heeft een Index van 4,5 door de Intel HD Graphics. Er wordt dan geen gebruik gemaakt van de andere grafische kaart. Staat ook in het overzicht:
De score voor grafische weergave voor spellen is gebaseerd op de primaire grafische adapter. Sommige softwaretoepassingen kunnen verbeterde prestaties leveren als het systeem over gekoppelde of meerdere grafische adapters beschikt.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 14:22
wat is volgens jullie het beste wat je uit 400 euro voor een 15,6" laptopje kan krijgen?
en dan nog wel een degelijk merk en niet iets zoals acer.
Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste