Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil geen acer, zeer slechte ervaring met garantie.
Geen garantie op een kapotte harde schrijf door een krasje op de behuizing :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben net terug van de Expert. Het lag aan de oplader zelf, heb een andere meegekregen van een andere asus kserie.

Wat een opluchting.

[ Voor 9% gewijzigd door iPodKiller op 26-08-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 21:43
heb crysis 2 maar gekocht, maar als ik het spel heb geïnstalleerd en wil spelen vraagt hij om de serial , die geef ik dan en vervolgens staat er activatie gelukt. dan probeer ik de game te starten maar krijg dan weer het menu om de key te geven, en dat de hele tijd achter elkaar. is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens rondgekeken en ben uitgekomen op de pricewatch: Samsung NP-RV520
Is dit een goede vervanger voor de asus k53sv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ dralion13,Het is maar net wat je ermee wilt gaan doen, die GT520m is sowieso een zwakke kaart om mee te gamen.

Als je zegt wat je ermee wilt, dan kan ik je verder helpen.

@ ad patat, Maar raakt je laptop nou de 70-80 graden bij het spelen of niet? (of heb je amper de 1e level gespeeld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel gamen hoeft niet, ik doe wel eens mee aan een lanparty, maar dan dat game ik niet. Ik wil hem vooral voor internet gebruiken en verder voor fotobewerking (mogelijkheid tot photoshop cs5) klein beetje videobewerking enz.

Zware games speel ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh dan, voor video en photoshop kan deze nog wel. Dan zou ik voor deze gaan.

Maar ga gewoon voor de k53sv man, als je toch 600 uit te geven hebt dan heb je een gt540m + i5 2410m dan hoef je niet te twijfelen.

En ik had net Crysis 2 weer gespeeld, nu ging die wel netjes onder de 70 graden blijven, vind het vreemd maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
nee ben door het probleem nog niet aan spelen toegekomen , op advies van ea code verzilverd op origin en dan spel downloaden , ben ik nu aan het doen.
iPodKiller schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:12:
@ dralion13,Het is maar net wat je ermee wilt gaan doen, die GT520m is sowieso een zwakke kaart om mee te gamen.

Als je zegt wat je ermee wilt, dan kan ik je verder helpen.

@ ad patat, Maar raakt je laptop nou de 70-80 graden bij het spelen of niet? (of heb je amper de 1e level gespeeld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
neee crysis werkt nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog steeds probleem met de codes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPodKiller schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:58:
Oh dan, voor video en photoshop kan deze nog wel. Dan zou ik voor deze gaan.

Maar ga gewoon voor de k53sv man, als je toch 600 uit te geven hebt dan heb je een gt540m + i5 2410m dan hoef je niet te twijfelen.

En ik had net Crysis 2 weer gespeeld, nu ging die wel netjes onder de 70 graden blijven, vind het vreemd maar goed :)
Die wil ik ook graag, maar ik kan hem nergens vinden, bij de bedrijven die ik gebeld heb zouden ze mogelijk binnen 5 dagen binnenkomen, maar dat was nog niet zeker, en ik heb hem binnenkort nodig.
Weet iemand anders toevallig een winkel waar ik de k53sv kan bestellen of kan kopen in de buurt van Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
ja ik weet ook niet hoe het komt heb ik dus 20 euro's weg gegooid.
iPodKiller schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:06:
Nog steeds probleem met de codes??

[ Voor 8% gewijzigd door ad patat op 26-08-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komt deze probleem in dit topic overeen met de jouwe?

Want daar staat als het goed is een link bij met een oplossing. Maar laten we niet teveel off topic gaan, als er probs zijn vraag het via dm aan mij of via game topics. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 14:22
welke laptop zouden jullie aanraden voor max 500 euro? merk liefste een asus. Met laptops niet zoveel ervaring qua kopen. met PC's dan weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pwnage2 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:02:
welke laptop zouden jullie aanraden voor max 500 euro? merk liefste een asus. Met laptops niet zoveel ervaring qua kopen. met PC's dan weer wel...
Waarvoor wil je hem aanschaffen? Gamen? Studie? Beeldbewerken? Als je dat eventjes erbij vermeld kan ik je misschien helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
dankje wel weet niet hoe ik je moet bedanken het was dat probleem ja heb al 5 keer ea gebeld maar die wisten het uiteindelijk ook niet.
iPodKiller schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:43:
Komt deze probleem in dit topic overeen met de jouwe?

Want daar staat als het goed is een link bij met een oplossing. Maar laten we niet teveel off topic gaan, als er probs zijn vraag het via dm aan mij of via game topics. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Samsung RC520-S02NL

Deze heb ik ook nog gevonden, al een stuk beter lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die is gewoon hetzelfde als die Samsung van 500 die je liet zien.

Mijn advies, ga gewoon voor de k53.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesdo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01 11:45
@dralion13, Ik zou de asus bestellen via 4Launch? wij hebben al meerdere keren bestelt via deze webshop en hebben er goede ervaringen mee.
Ik heb zojuist mijn K53s gehaald bij Expert en ben er erg blij mee.
Hij is weliswaar iets duurder bij 4Launch 585 in de pricewatch, maar ze krijgen hem eind deze maand weer op voorraad lieten ze mij weten, dat is dus over zo'n 5 dagen.
Verder heeft iemand hier ook gepost hem bij de BBC voor 535 te hebben gekocht, vanwege hun laagste prijsgarantie. Is er wellicht een BCC in de buurt bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem op dit moment ook als bestelling staan bij 4launch, maar ik kreeg een mailtje dat de levertijd mogelijk 15 september is. Ik heb mijn laptop eerder nodig ivm op kamers gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dralion13 Moet je echt een laptop deze maand nog hebben?

@ad patat, graag gedaan hoor. :P Maar heb je nu ook Crysis 2 geprobeerd dan ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
ja net gedaan de temp toen ik crysis heb afgesloten stond er nog 70 dus denk ik dat hij rond de 75 graden heeft gezeten. is er ook een progje waarmee je de temp van je videokaart kan zien, want die worden namelijk nog warmer dan de processor.
iPodKiller schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:43:

@ad patat, graag gedaan hoor. :P Maar heb je nu ook Crysis 2 geprobeerd dan ? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door ad patat op 26-08-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zegt niet zoveel... als ik een spel afsluit duurt het letterlijk een seconde voordat de temperatuur met 20 graden is gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog eventjes in de middag een videotje van Crysis 2 geupload op de g540m van de K53, alles loopt lekker soepel tussen de 25-35 fps.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oOesLkPO2Gc]

Wel ga ik deze torrent weer binnenkort verwijderen en misschien aanschaffen, moet wel eerlijk blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPodKiller schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:43:

Ja
5 september begint mn studie waarbij ik niet naar huis kan om thuis achter de computer te werken enz.

pricewatch: Samsung RC520-S02NL
is deze ongeveer gelijkwaardig aan de k53sv? (wel iets duurder maar liever iets dan niets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GPU is +- half zo snel als in de K53SV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit merkbaar als ik niet de allernieuwste games speel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Maar als je geen games speelt, waarom dan geen pricewatch: Asus X53SC-SX081V-NL? Of een van de 100 laptops met een i3 zonder extra videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe wel aan videobewerking en maak frequent gebruik van photoshop (en wil overstappen naar sc5 wat nu niet echt lekker loopt op mn 4 jaar oude pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Photoshop maakt maar erg beperkt gebruik van de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus de x53sc voldoet prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Ik had ook maar een willekeurige uit de pricewatch uitgezocht, dus misschien dat je nog iets verder wil zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
iPodKiller schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:19:
[...]

Waarvoor wil je hem aanschaffen? Gamen? Studie? Beeldbewerken? Als je dat eventjes erbij vermeld kan ik je misschien helpen ;)
hoeft geen videokaartje in te zitten. hardeschijf hoeft ook niet erg groot te zijn. meer dan 320GB zoiezo niet nodig. liefste een i3tje... of iets goeds iig :) Tis vooral voor studie maar moet wel lekker vlot lopen. liefste max 450 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet veel vinden in de pricewatch. Veel interessante modellen zijn niet leverbaar.

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ38NMH) niet leverbaar
pricewatch: Asus K52F-EX766V idem
pricewatch: Asus X54L-SX021V slechts beperkt leverbaar
pricewatch: HP Pavilion g6-1111sd (LS255EA) wel leverbaar, maar 1 jaar garantie.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/276125;276123 idem 1 jaar garantie., wel iets snellere processor. De kleur is volgens mij het enige verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@pwnage2;

Ik vind deze wel een mooie voor je studie onder de 450,-.
pricewatch: Samsung RV511-A03NL

i3 380m (2,53ghz, best snel dus) , intel HD graphics, 15,6'' 1366x768 scherm, 4gb ram ,500gb hdd en tenslotte een Samsung design :P .

Hands on video van het model nummer :
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=CB_xxwUsXak]

Of wil je wat minder uitgeven dan lijkt me deze ook een optie voor 420,-
pricewatch: MSI CR620-608NL

i3 370m (op 2,4ghz),zal wel intel HD graphics hebben, 15,6'' 1366x768 scherm, 4gb ram en 320gb hdd.

Hier nog een modelnummer video :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skip naar 1:14. Dat is dus precies de reden dat ik nooit budget msi's aanraad ;) Bedankt voor de video, nu weet ik zeker dat de body nog hetzelfde is als jaren geleden.

De samsung heb ik gemist, of eigenlijk niet. Hij is buiten het budget tenzij je bij redcoon bestelt, en dat is niet de beste shop qua garantieafhandeling. Voor de rest een matig ding als ik http://www.notebookcheck....S02-Notebook.49574.0.html doorlees. Erg goede accuduur, maar de stevigheid van de case valt erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1:14 omg:P, en ik dacht steeds dat die Samsung een alu body had, daarom vond ik hem zo mooi voor die prijs maar schijn bedriegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
@darkstone, maakt niet uit , ik bestel hem niet via internet maar winkel waar ik werk. kijken of ik em daar kan krijgen. maar moet ook nog wel beetje stevige laptop zijn, liefste een asus/toshiba. MSI ben ik zoiezo niet zon fan van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@pwnage2, wat vind je van deze Toshiba ? Precies 449,- bij de BCC ,op vooraad en komt met redelijk goede specs.

pricewatch: Toshiba Satellite C660-1J2

Heeft een i3 380m, intel hd, 4gb en 320gb hd

Of deze voor een tientje meer :
pricewatch: Asus K53E-SX095V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Ik ben ook op zoek naar de beste prijs/kwaliteit combinatie in een laptop voor mijn ouders.

Er zijn 2 vaste eisen, die onmiddellijk ook een enorme beperking op het aanbod opleggen. Namelijk max budget 500 euro en een 17 inch scherm.

Verder zullen ze er vooral op internetten + mail lezen, foto's bekijken (en hier en daar eens bewerken, maar meer op het niveau 'paint' dan 'photoshop' ;) ) etc. 17 inch is nodig omdat ze zo goed niet meer zien etc en ze hem toch niet uit huis zullen nemen.

In het krantje van EuroSys (België) staat de Samsung NP-RV720-A01BE voor 499 euro. Na vergelijking in de pricewatch kan ik niet zo snel iets gelijkaardig vinden. Zelfs de NL versie van die laptop in de pricewatch is wat duurder (15 euro) en heeft slechts 4GB ipv 6GB geheugen.

De specs zijn dus als volgt:

I3-2310M
6GB RAM
320GB HDD
17.3" LED scherm
Intel HD Graphics
wlan 802.11 b/g/n
windows 7 home premium
super multi dvd dl
2 jaar garantie

Ik neem aan dat de intel HD graphics ruim voldoende zijn hiervoor. Maar zit er ook nog een verschil hierin (dat van belang kan zijn) ?
Of heeft er nog iemand een andere aanbieding? Ik heb ook gekeken in de XLS sheet van Darkstone voor de Dell 17 inchers, maar die komen allemaal duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Specs zijn gewoon goed hoor voor 499 euro, ze zullen toch basis taken erop doen, dan is de i3 helemaal top daarvoor.

Alleen jammer dat er zo weinig reviews en afbeeldingen zijn, anders kon je nog een review lezen over de kwaliteit van de laptop zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
iPodKiller schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:10:
@pwnage2, wat vind je van deze Toshiba ? Precies 449,- bij de BCC ,op vooraad en komt met redelijk goede specs.

pricewatch: Toshiba Satellite C660-1J2

Heeft een i3 380m, intel hd, 4gb en 320gb hd

Of deze voor een tientje meer :
pricewatch: Asus K53E-SX095V
Zien er allebij goed uit. thnx zal eens gaan kijken voor hoeveel ik deze kan krijgen.

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft elke laptop zo'n vrij plooibaar scherm?
Ik kwam net van de media markt, gewoon want gekeken en alle MSi's en HP's, kon je het scherm zien plooien als je het toe of open doet.

Als je het mooi in't midden open doet heb je dat niet, maar als je de laptop bewoo was het scherm ook wat wobbelig. Vreemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
ja is vrijwel bij elke laptop
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:48:
Ik kwam net van de media markt, gewoon want gekeken en alle MSi's en HP's, kon je het scherm zien plooien als je het toe of open doet.

Als je het mooi in't midden open doet heb je dat niet, maar als je de laptop bewoo was het scherm ook wat wobbelig. Vreemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Acer Aspire 4820tg - FULL REVIEW - YouTube

Kijk naar 08:10

Die MSi's en HP's dat ik heb gezien die hadden een iets grotere flex dan in dit filmpje. Bovendien zie je in dit filmpje dat het gewoon opendoet, niet flexed, terwijl bij die HP's en MSi's wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
ja die flexed wel veel was ook bij mijn acer , het blijft altijd wel een beetje bij elke laptop bij mijn k53sv ook een heel klein beetje
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:06:
YouTube: Acer Aspire 4820tg - FULL REVIEW - YouTube

Kijk naar 08:10

Die MSi's en HP's dat ik heb gezien die hadden een iets grotere flex dan in dit filmpje. Bovendien zie je in dit filmpje dat het gewoon opendoet, niet flexed, terwijl bij die HP's en MSi's wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:48:

Is geen slechte eigenschap:
Afbeeldingslocatie: http://img683.imageshack.us/img683/8506/vaiotest2fotoji1.jpg

Buigen mag best, als hij maar niet breekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een woord: Wauw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is trouwens de vaio Z, als je het gemiddelde budget van dit topic maal 5 doet heb je een basismodel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een ervaren member van deze forum zij het volgende over het plaatje :

''The screen/lid is designed to be flexible, being rigid would actually increase the chances of it breaking due to pressure.

That's also an old model VGN-Z, the newer VPCZ has reinforced the lid even more. But I haven't seen anyone crazy enough to hold their new VPCZ11 by the lid only.''

Dus het kan positief uitpakken en hoeft niet altijd negatief te zijn ;)

En iemand anders zij dit :
Quote:
Originally Posted by fuzzybabybunny
That screen flex doesn't inspire me with confidence.

All I can say is that mine dropped two feet while inside a laptop bag and the result was me not having a laptop for a week and a half while it was away for warranty work.

EDIT: And the replacement screen had a dead pixel to boot.
''The difference is one of perception and its opposition to a lowest-common-denominator consumer’s expectations. The Sony is designed to flex. The Apples are not. As a wise old Kung Fu master undoubtedly said to the student in some bullshit movie, 'bend like the bamboo shoot, little grasshopper' before taking down some guy superficially built like a brick outhouse.

The different engineering philosophy means that the Apple approach is better for pandering to the more ignorant whole’s expectations of durability. As I said, you, the OP, seem to fit into that category on looking at the spreadsheet and reading your previous posts on this matter regarding your concerns and what you consider to be functional superiority – and you may feel happier with the Apple. Go for it.

If you did what zero did on the Air (and this does not have the relatively fragile -even among glass frontages in general - glass frontage of the glossy 'Pro's), and it certainly bends less – but it stays bent.

Afbeeldingslocatie: http://img838.imageshack.us/img838/1359/bentair.jpg
You can bend it back, but that weakens the structure every time you do it. As for the lid flexing and marking the screen when you apply pressure on the centre – well, this has been an aspect of Sonys for some time and it’s a result of the different engineering philosophy to end up with a more durable machine which still pushes the bleeding edge in terms of weight. Compromises, my lowest-common-denominator-consumer friend - compromises.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar sowieso, de meeste laptops zijn van plastic. Plastic buigt niet. Het houd vorm, of het breekt als een rietje. Als je plastic ziet buigen is het doorgaans geen goed teken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn schrik is dus dat dat scherm makkelijk breekt.
Bv die Hp db6 met de A6-3410mx, bij de review van notebookcheck, kan je zien dat hij makkelijk plooit als je hem gewoon open- en dichtdoet.

YouTube: Viewing Angles HP Pavilion dv6-6100 - YouTube

Dat is dus normaal?
Ik verschoot er wel even van, omdat mijn maat een HP dv7 en ik heb totaal niet opgemerkt dat die zijn scherm plooit als je hem dicht- of opendoet. Dit is echter een Pavillion van in het Intel P6000 tijdperk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb naar aanleiding van dit topic de k53 aangeschaft. na wat bellen en horen dat ze overal niet in stock waren was er toch nog een expert in woerden die er 2 had liggen. nu nog 1tje dus maar dat is t showmodel.

ben tevreden, school begint maandag weer dus hij was nodig.

vraagje though. is een clean install een goede optie om alle useless shit van asus te ontwijken zonder te onderzoeken wat alles nou precies is en of ik t mag weghalen of niet etc.?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het persoonlijk allemaal prima dat die Asus bloatware erop zit, heb er geen last van iig(nog niet) ;)

Ik zou eens dit proberen, misschien helpt het.

Dan kun je handmatig elke programma verwijderen wat jij bloatware vindt, als je twijfelt of iets belangrijk is dan kun je het altijd niet verwijderen.

[ Voor 24% gewijzigd door iPodKiller op 27-08-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor die link.

Nog een vraag. Ik heb nogal last van tearing in normale video bestanden (avi/wmv/mkv/dvdtje zelfs). Ik heb nieuwe drivers voor de grafische kaart geinstalleerd en ook voor Intel HD Graphics Family maar tis niet opgelost.

Moet zeggen dat ik hier wel buikpijn van krijg omdat ik best veel films en series kijk. Iemand die mij hier mee kan helpen? Ik ben al niet zon held met computers en het was wel een dure aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, dat is vreemd. Want als ik met mijn k53 een video kijk dan zie ik geen video tearing.

Lukt het misschien als je de Intel HD graphics gewoon uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de intel HD graphics niet uitzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is een probleem in beide media player classic en VLC.

Ik merk geen tearing bij streaming video zoals Youtube en dergelijke.

ik zit hier best erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heeft de tearing waarschijnlijk te maken met een bepaalde setting, of de video file zelf. Allereerst, heb je al eens een andere video geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een aantal videos van verschillende formats. diezelfde videos tearen niet op een andere computer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 00:21:
Je kan de intel HD graphics niet uitzetten ;)
Nee kan dat echt niet ? Nvm, dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan proberen rechtsklik te gebruiken, en dan "draaien met krachtige nvidia gpu" (of de andere optie).

Er kan ook een andere verklaring zijn, is het 23hz video? De intel IGP bevat al jaren een bug waardoor het onmogelijk word true 23.97hz te outputten. Dat zal wel niet, maar ik zeg het toch even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb het vroegste herstel punt wat mogelijk was gekozen en recovery gedaan (ik heb dom genoeg geen dvd gemaakt van hoe hij uit de doos kwam, ik dacht er is vast een recovery partitie daarvoor zoals in de manual staat maar is dus niet zo).

een van de probleem videos afgespeeld met normale mediaplayer van windows 7 geen probleem.

daarna mediaplayer classic weereens geprobeerd, nog geen probleem. maar moest nog wel directx downloaden, ook geen probleem daarna.

ik DENK dat ik per ongeluk 32 bits mediaplayer classic heb gedownload en dat ie daarom niet goed presteerde ofzo. ik had pas door dat er een verschil was toen ik t nu nog eens ging downloaden.

Nu een recovery dvd maken. en daarna alle benodigde updates van windows instaleren enzo. kijken wat ie daarna doet.

Sorry, ik ben nogal een neuroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of gebruik een USB stick, vind ik persoonlijk net iets handiger dan een DVD (aangezien wij zelf geen schrijfbare CD/DVD's meer hebben ^_^ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja die recovery dvds zijn al gemaakt maar ik ben er nu dus achter wat het probleem was en het is echt te gek voor woorden.

Ik gebruikte de classic windows theme, na de system recovery (die van windows zelf waar je een punt kan kiezen, had zelf nog geen backupgemaakt) die ik had uitgevoerd was ie weer terug op windows 7 theme en was alles prima. Ik blij. Ik na die recovery weer dingen instellen zoals ik dat wilde en daarbij hoort de oude theme. Tijdje later wil ik weer wat kijken heb ik weer hetzelfde probleem. Pijn in m'n buik weer. Ik verander de theme (vraag me niet hoe ik daarop kwam) en probleem was weer weg. Paar keer heen en weer switchen om te confirmen en dat was idd het probleem, hele rare shit.

Al die drama en het recovery gedoe voor niks.

(heeft iemand daar ooit van gehoord though, dat zoiets zulke problemen kan veroorzaken?)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 05:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Is een bekend probleem met Windows 7 en CCCP/Media Player Classic. DirectX 9 móet geinstalleerd zijn voor de installatie, anders gaat 'ie tearen. Dit is op te lossen door de CCCP settings te resetten na installatie van DirectX 9 of zoals jij hebt gedaan, gewoon te reinstallen, wat ook de settings reset ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtdiver
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-12-2023
Weet niet of dit ontopic is, zo niet? .... Alvast mijn excuses

ik zit ook te denken aan de K53SV-SX146V.
Dit lijkt mijn precies een goede laptop voor mijn studie / werk.

Maar heb sinds gisteren een leuke aanbieding kunnen krijgen bij de Media Markt.
Het gaat om deze: Asus Aspire 5750G-2414G64MN Black;
http://tweakers.net/price...414g64mn-%28zwart%29.html

Het is qua gegevens precies hetzelfd alleen de videokaart heeft een geheugen van 2gb.

Is dit een goede laptop of is het toch aan te raden om die Asus te nemen?
Kan beiden voor dezelfde prijs van € 500,- krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe is hij hetzelfde, maar... het is acer. Dat is meestal van wat mindere kwaliteit, vooral de garantie. Bovendien is de asus goedkoper.

Lijkt mij een makkelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pak gewoon die Asus man, alu design, chiclet keyboard (Wat de acer niet heeft) en ice cool palm rest en sowieso 24 maanden garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alu? Volgens mij is het gewoon bruin plastic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtdiver
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-12-2023
Hmm,

Okey zit nu echt te twijfelen :-(

De ene heeft dat koelings geval en is qua merk wat beter. Vindt het persoonlijk mooier uitzien.
De ander heeft 1gb meer grafische geheugen, 160 gb meer en 1 usb 3.0 en is qua merk wat slechter.

@atstone:

ik weet dat de Asus goedkoper is. Prijzen maakt niet uit kan beide voor dezelfde bedrag aanschaffen.

..... was ik maar weer een kleine kind en geen keuze hoefde te maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:09:
Alu? Volgens mij is het gewoon bruin plastic :P
Binnenkant is volgens mij gewoon van aluminium hoor, dan heb ik het verkeerd gezegd :P

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.ro/uploads/2011/06/reviews/Review-Asus-K53SV/AsusK53SJ_17.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 22:27
Sinds vrijdag heb ik ook de Asus K53SV-SX146V, bevalt tot nu toe heel goed. Snel en vooral lekker stil, dit is de eerste laptop die ik bezit waarbij de fan met office/internet gebruik vrijwel nooit aan gaat.
Het lijkt alleen alsof ie niet lekker samenwerkt met mijn externe Samsung 24" monitor. Ik wil het beeld uitbreiden naar deze monitor met 1920x1200 resolutie, maar krijg het met geen mogelijkheid schermvullend: het beeld is verschoven naar links waardoor ik aan de rechterkant een zwarte balk heb, en aan de linkerkant zit ook een zwarte balk omdat het beeld daar gedeeltelijk wegvalt. Iemand een idee wat dit kan zijn? Op 1680x1050 is het wel schermvullend maar uiteraard niet scherp.

Edit: bovenstaande was via VGA, heb het nu met een HDMI kabel geprobeerd en dat lukt wel meteen.

[ Voor 6% gewijzigd door Msniekers op 28-08-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen deze:

pricewatch: Asus X53SC-SX081V-NL

en deze laptop:
pricewatch: Asus K53SV-SX146V

behalve de prijs en de harddisc?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:18:
Wat is het verschil tussen deze:

pricewatch: Asus X53SC-SX081V-NL

en deze laptop:
pricewatch: Asus K53SV-SX146V

behalve de prijs en de harddisc?

Bedankt!
Kan je toch zo zelf zien :? http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/280112;288274
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:22:vraagje though. is een clean install een goede optie om alle useless shit van asus te ontwijken zonder te onderzoeken wat alles nou precies is en of ik t mag weghalen of niet etc.?
Ik heb de standaard Asus install één dag gebruikt en daarna format c: gedaan en handmatig Windows 7 geinstalleerd. Voor mijn gevoel is hij nu veel sneller als met de Asus installatie. En ik ben meteen van al die Asus crap, spelletjes van een half uur etc af :)

[ Voor 35% gewijzigd door urk_forever op 29-08-2011 11:32 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

urk_forever schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:30:
[...]

Kan je toch zo zelf zien :? http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/280112;288274

[...]

Ik heb de standaard Asus install één dag gebruikt en daarna format c: gedaan en handmatig Windows 7 geinstalleerd. Voor mijn gevoel is hij nu veel sneller als met de Asus installatie. En ik ben meteen van al die Asus crap, spelletjes van een half uur etc af :)
Ja, die Asus 15.6" X53SC-SX081V komt beter uit de bus volgens mij. Maar iedereen is erg enthousiast over de K53 en daarom vroeg ik mij af of ik iets mis waarom de K53 beter zou zijn.

Dank je

===============

[edit] Laat maar, ik had de videokaart overzien.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die K53SV is brushed alu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens,

Ik ga deze week een nieuwe laptop kopen, heb een tegoedbon van 280 euro, maar die MOET ik besteden bij mediamarkt Rotterdam centrum. Mijn totale budget zal in totaal 600 euro zijn. Ik heb de laptop vooral nodig voor school, om muziek en films te downloaden, en vooral voor het internet. Games spelen doe ik helemaal niet. Welke laptop raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Luquee, je zal toch echt zelf even naar de winkel moeten gaan en daar kijken. Jammer genoeg is er in de MM Rotterdam folder bijna geen laptops te zien (of zijn onder 300).

En bij je webshop van mm heb je niks goeds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:23
Kan iemand mij helpen? Ik heb Windows fresh geinstalleerd, maar volgens mij is dit een precracked versie van Windows. Dit wil ik helemaal niet, ik wil een Windows 7 Home Premium zonder crack bende, waar kan ik deze vandaan halen? Ik heb namelijk geen Windows 7 DVD. Volgens mij is het wel legaal om een Windows 7 versie te downloaden en er een legale key op te zetten?(diegene van de laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Laatst online: 24-07 20:14
@hierboven

Je zoekt gewoon een torrent van windows 7. Er zijn zat torrents te vinden, veel ervan bevatten ''alle versies'' zoals de normale dvd dat ook heeft (volgens mij). Je moet dus geen precracked hebben, maar een retail versie.

Kent iemand een laptop met een betere prijs/kwaliteit verhouding dan deze:

ASUS K73SV TY037V

Key specs:

Intel Core i7-2630QM 2,0-2,9GHz
6GB Ram
17,3'' scherm met 1600 bij 900 pixels
Nvidia Geforce 540m (1GB)
640GB Hdd (voor mij niet belangrijk)

Zonder veel van de prijs af te wijken? Dus zeg maar tussen de 700-800 euro en het scherm mag niet kleiner zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Bierdopje120 op 29-08-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bierdopje120

Koop deze ;) :

pricewatch: Dell XPS 17 (N00X7M05)

Onderdelen
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
2e generatie Intel® Core i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
1Yr Next Day Hardware Support
No Accidental Damage Protection
DataSafe Online Backup 2GB - 1 year licence
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm met TrueLife™
1GB NVIDIA® GeForce® GT 550M Grafische kaart
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
Intern toetsenbord - US/Internationaal (qwerty)
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
TvTuner niet inbegrepen
Silver Anodized Aluminum Cover

Voor 799,- incl. btw bij Dell. (Verzenden is nu gratis bij xps)

http://configure.euro.del...cb7a047f4ea8b87a1fae5d0cd

[ Voor 85% gewijzigd door iPodKiller op 29-08-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor €50 meer heb je hem met 3D scherm en GT555m... De xps lijn is echt onverslaanbaar rond dat prijspunt, concurrenten kosten €300 meer, terwijl je minder krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oja, dat kan ook nog he :P

Had niet verder gekeken in de custom opties.

Die XPS is gewoon verreweg het beste in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:47:
Voor €50 meer heb je hem met 3D scherm en GT555m... De xps lijn is echt onverslaanbaar rond dat prijspunt, concurrenten kosten €300 meer, terwijl je minder krijgt.
Heb je ook een link of typenummer?! Nu ben ik wel heel nieuwsgierig namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Met 3D scherm én onder de 850 euro? Dat zie ik niet staan, kijk ik er 5 keer over heen?:S Maar heeft de Dell XPS 15 niet een 15,6'' scherm?

De laptop is niet voor mij en zo'n beetje de enige eis die ik kreeg was dat het scherm gelijk moet zijn aan of groter is dan 17''. Dan zou hij per definitie al afvallen. Ongeacht hoeveel hij wel niet beter was. Overigens wordt de laptop nooit gebruikt om te gamen (hooguit internet spellen) Dus de 540m die in mijn keuze zit is ook al zo'n beetje overkill, maar dat vond ik wel mooi meegenomen.
Maar een 3D scherm wordt al een heel ander verhaal! Dat zou namelijk mooi zijn om films op te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu naar de 3e tab van de sheet scrollt.... :P

Hij is 859 overigens

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:18
Mn pa wilde een laptopje bestellen, 15,6" met budget 500-700 euro.
Hij had al enigszins de HP Pavilion g6-1045ed in gedachte, maar die is volgens mij niet zo populair (en dus niet goed?)
Het scherm is hier overigens wel full led, iets wat je bij andere laptops niet terug ziet.
(heeft dit toegevoegde waarde?)

Uitgaande dat een i5 2410 een betere investering is zijn we verder gaan zoeken, bv naar de Asus K53SV-SX146V of Dell XPS15.
Wat is eigenlijk precies het verschil tussen de K53/N53/X53?

Om toch bij HP te blijven (zn huidige is ook een HP) lijkt de Pavilion g6-1150sd ook een goede optie.
Ook Toshiba C660 spreekt hem aan.

Er is tegenwoordig zoveel keuze dat ik me afvraag wat nu de beste koop zal zijn.

Eigenlijk gebruikt hij de laptop alleen maar voor internet, foto's bekijken en schaken.

Ik heb hem gezegd dat ie daarom ook beter wat kan besparen op videokaart en geheugen etc en voor het prijsverschil een SSD moet kopen, maar kun je de voorgeïnstalleerde windows wel zo overzetten?
Ik lees hierboven dat het mogelijk is een licentieloze win7 te installeren en de code van de sticker van de laptop te gebruiken (uiteraard dan wel dezelfde soort, home premium?)

Een snelle videokaart is sowieso niet nodig, echte spellen zal ie niet gaan spelen.
Veel opslagruimte zal ook niet nodig zijn, zeker niet als er nog 60GB van de SSD bij komt.

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 29-08-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm is niet full-led, ik kan maar 2 full-led laptops, en die zijn een factor 5 boven je budget/

Neem gewoon de K53. Met een SSD erbij als het past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 16:45
Hoi,

Voor mijn zus heb ik een vraag. Zij is op zoek naar een basisnotebook van rond de €500,-. Zij is van plan om het te gebruiken voor haar studie. Op mijn zoektocht naar een goede notebook kwam ik uit op de Best Buy Guide van juni uit. Deze had als best buy voor de basisnotebook de Asus K53SV-SX146V uit. Deze is echter duurder dan de (nieuwere) HP Pavilion g6-1141sd. Tussen deze twee modellen zit een verschil van €80,-. Is deze Asus het verschil waard, of zouden jullie toch de HP adviseren?

Alvast bedankt voor jullie deskundige mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JoJo nl;

Als je zus een gamer is (gaan we niet meteen van uit :P ) dan zou ik de K53 nemen.

Als je gewoon een laptop wilt zonder zware videokaart om mee te gamen dan zou ik gewoon die HP nemen. Dus voor studie lijkt me deze wel oke.

Als je echt die HP wilt, zou ik eerst eens een reviewtje gaan lezen zodat je op de hoogte bent van het model zelf. (daarmee bedoel ik bouwkwaliteit, en enz.)

http://www.notebookcheck....1sg-Notebook.57332.0.html

[ Voor 3% gewijzigd door iPodKiller op 29-08-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:52
PPFFFFFFFFFT!!!111!! al die glossy schermen. Ik denk dat ik er maar aan moet geloven. Ben zelf momenteel ook op zoek naar een laptop, zit al te kijken naar bijv die K53 en HP modellen.

Java lessen zonder computer, da werkt niet zo top :-)

Twijfel twijfel, wil wel een redelijk kaartje zodat ik er tenminste on travel mee kan gamen, al dan niet op hoogste settings. Wat een stap terug is zo`n laptop trouwens, heb zelf een desktopje staan met i5 2500K + 6950 2GB ; dat is toch echt wel pure budget power. (5x zo hoge scores ?:P)

Ben zelf ook nog een beetje aan het kijken naar de latopjes op http://www.campusshop.nl/ maar zoals wel vaker kan ik absoluut niet snel kiezen -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind glossy toch echt mooier dan mat... Dat is toch echt persoonlijke voorkeur. Als je ze naast elkaar zet is het verschil wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Mitashi schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:31:
Kan iemand mij helpen? Ik heb Windows fresh geinstalleerd, maar volgens mij is dit een precracked versie van Windows. Dit wil ik helemaal niet, ik wil een Windows 7 Home Premium zonder crack bende, waar kan ik deze vandaan halen? Ik heb namelijk geen Windows 7 DVD. Volgens mij is het wel legaal om een Windows 7 versie te downloaden en er een legale key op te zetten?(diegene van de laptop)
Hier kan je verschillende iso's downloaden van Windows 7:
http://techpp.com/2009/11...al-direct-download-links/
http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 08:16
hey bedankt voor de links, ook ik was al een poosje opzoek naar een retail versie van win 7.

de links op die sites, die plukken het rechtstreeks bij windows weg ? zijn ze dan ook al helemaal up to date met upgrades ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
fuqua schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:18:
[...]

hey bedankt voor de links, ook ik was al een poosje opzoek naar een retail versie van win 7.

de links op die sites, die plukken het rechtstreeks bij windows weg ? zijn ze dan ook al helemaal up to date met upgrades ?
Je kan toch aan de links zien waar de bestanden staan :? In de eerste link is de tweede set inclusief sp1. Verder zijn er nog geen updates geinstalleerd.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in België woont is de Dell XPS echt lame, geen HD scherm, duur tov Nederland. Kutland, serieus :p
Dure elektronica, dure internetverbinding, data-limieten,... -__-

Voor de mensen die willen gamen tegen een deftige prijs. In de media markt in Nederland vind je een HP dv6 met een 6750m kaart voor 555€. Enige nadeel is dat het geen intel-processor is, maar eentje van AMD. Deze is wel snel genoeg voor spellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:23:
Als je in België woont is de Dell XPS echt lame, geen HD scherm, duur tov Nederland. Kutland, serieus :p
Dure elektronica, dure internetverbinding, data-limieten,... -__-

Voor de mensen die willen gamen tegen een deftige prijs. In de media markt in Nederland vind je een HP dv6 met een 6750m kaart voor 555€. Enige nadeel is dat het geen intel-processor is, maar eentje van AMD. Deze is wel snel genoeg voor spellen...
Duurder zijn ze idd :(. En er lijken geen -€xx waardebonnen te bestaan voor Dell België (toch voor de XPS), enkel de -% zijn te vinden.
Maar het full HD scherm is hier ook een optie hoor, net zoals het dat in Nederland is (zit daar niet standaard bij hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
mijn k53 sv speelt geen filmjes van gamekings meer af, weet iemand wat het probleem is?
Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste