[NBBG] Thin & light notebook - februari 2012 (budget)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.426 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Thin & light notebook - februari 2012 (budget)

De thin en light categorie is weer van de partij. Bij populair demand ;)
Het budget voor deze budget variant is dit keer €700, maar staat open voor discussie. Een thin en light wordt gedefinieerd als een notebook kleiner of gelijk aan 14.1" met iets snellers dan een atom of fusion processor, maar het gewicht mag niet uit het oog worden verloren.

Voor de high-end variant, zie [NBBG] Thin & light notebook - februari 2012 (High-end).
Voorselectie
Een budget van 700 is voldoende om een leuke V131 samen te stellen. http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/vostro-v131/fs.
De inspirion 14z is ook zeker niet slecht: http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

Als we verder kijken komt de pricewatch: Samsung 300V3A-S03NL in zicht. Of was er iets met dat model? Accuduur? Ook pricewatch: Samsung SF311-S01NL is leuk, maar de leverbaarheid is erg slecht.

Voor iemand on a budget lijkt mij pricewatch: Asus U31SD-RX260V een goede keuze. Evenals pricewatch: Acer Aspire TimelineX 4830T-2334G50MN

Een formaat kleiner vallen mij vooral pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWN7JMH) en pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWN79MH) (leverbaarheid slecht).

Andere suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit is een no brainer, er is geen betere van de V131, enige nadeel is dat hij zo lelijk is maar dat is persoonlijk. Ik heb uitgebreid onderzoek gedaan en er zijn veel alternatieven voor de V131 maar de V131 is gewoon de beste.
Hij is qua hardware specs up to date en heeft een zeer goede accu waar je echt lang op kan werken.
Ik twijfel enorm tussen deze en de XPS 14z, die zal alleen met wat kortingen iets boven de 700 euro uitkomen. Voor mij is het uiterlijk van de V131 iets wat mij tegen staat.

Bovendien, 60 euro voor 3 jaar volgende dag garantie is erg goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 05-01-2012 22:50 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 08:34
agree. Qua bang for the buck is de v131 onverslaanbaar. In een perfecte wereld had-ie een beter scherm, maar voor zakelijk gebruik (met af en toe een filmpje) is het goed genoeg. Accu is inderdaad prima. En toetsenbord tikt erg lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vind ik persoonlijk ook. Al doen we met de NBBG niet aan kortingsbonnen (niet mijn idee) komen we met de basisversie met i5 uit op €653. Ik dacht dat er zonder de kortingsbon iets beters was (van asus? pricewatch: Asus U30SD-RX135V-NL volgens de pricewatch) maar dat valt toch een beetje tegen. Je levert een i5 in voor bouwkwaliteit en wat garantie. De accuduur kan ik nu niet controleren: notebookcheck is down.

Edit: nu ja. De x220 is beter. Maar de beschikbaarheid van dat ding he...

De haalmeeruitjekaart actie is trouwens afgelopen. En dan wordt de xps 14z vrij duur. € 719 met, € 799 zonder kortingsbon tegen dezelfde (ter zake doende) specs als de v131. Dat is misschien meer iets voor de high end categorie aangezien dit een van de weinige notebooks zijn die je met een full-voltage CPU en SSD kan krijgen.(€1199 met i7, 8GB RAM, en pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 256GB built-in) Alleen dat kutscherm weer..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De XPS 14z is inderdaad vrij duur, dat is erg jammer. Alleen wel een veel beter uiterlijk, die V131 is gewoon lelijk. Die Asus trouwens ook, jammer dat ze zulke lelijke sytemen maken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:03:
Vind ik persoonlijk ook. Al doen we met de NBBG niet aan kortingsbonnen (niet mijn idee)
Is het dan geen idee om dit even aan te kaarten of er een mogelijkheid is dat dit wellicht in de toekomst toch mee kan worden genomen in bepaalde overwegingen?
Tsurany schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:09:
De XPS 14z is inderdaad vrij duur, dat is erg jammer. Alleen wel een veel beter uiterlijk, die V131 is gewoon lelijk. Die Asus trouwens ook, jammer dat ze zulke lelijke sytemen maken.
Wat mooi of lelijk is dat verschilt per persoon natuurlijk, zelf vind ik deze 2 ook niet het mooiste wat ik ooit heb gezien maar het kan nog erger.
De V131, is gewoon weg niet te kloppen op dit moment en imo de enige echte keuze tot 700 euro.

[ Voor 57% gewijzigd door pino85 op 05-01-2012 23:14 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pino85 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:11:
[...]

Is het dan geen idee om dit even aan te kaarten of er een mogelijkheid is dat dit wellicht in de toekomst toch mee kan worden genomen in bepaalde overwegingen?
Ik heb het al vaak genoeg aangekaart. Maar de rest van de redactie vind het geen goed idee. Persoonlijk vind ik dat als een site al 3 jaar kortingsbonnen gebruikt waarvan bijna een jaar gedocumenteerd in die uitstekende sheet van mij, er geen echte reden meer is om dat niet te doen. De kans dat dell opeens stopt met die kortingsbonnen is net zo groot als de kans dat de <insert hier plaatsvervangende notebook> op 1 februari plotseling EOL gaat.

Maar dat is mijn mening.

En het uiterlijk telt maar zeer beperkt mee in de NBBG. Als je echt waarde hecht aan het uiterlijk koop je waarschijnlijk toch niet de door ons uitgekozen 'numero 1'.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Agree, hmm jammer dat men er dan niet voor open staat, valt me wel wat tegen maar men zal er wel redenen voor hebben( helaas) niets aan te doen dan, wil niet zeggen dat we het zelf niet kunnen benoemen ;)
Voor mensen met een budget van bv 500 euro vind ik die Acer tot nu toe de beste keuze.

[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 05-01-2012 23:17 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
de Samsung SF311-S01NL/S02NL zijn al ruime tijd EOL, dus mocht je die nog voor een leuke prijs vinden zou ik niet te lang wachten.

Maar afgezien van het feit dat ik misschien partijdig ben zou ik geen van de genoemde Samsung modellen 'thin & light' noemen. Zwaar ook niet, maar voor thin & light mag er nog wel wat grammetjes vanaf. Over de overige modellen zeg ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Duidelijk is de Dell Vostro V131 momenteel erg goed.

De Dell Inspiron 14z is ook een interessante optie, maar wellicht meer voor de echte tweaker. Met de extra optische station kan je daar met een caddy een SSD inbouwen. Ook het scherm zou je kunnen vervangen door een kwalitatief 1600 x 900 scherm. Denkt niet dat we dit kunnen meenemen in de NBBG. :P

Jammer dat Asus zo slecht verkrijgbaarheid heeft van hun thin and lights. Zo lijkt me de U24, U36 en U44 geen onaardige notebooks. Enkel de U36 staat in de pricewatch met slechts een paar winkels met slechte leverbaarheid en een hoge prijs van 900 euro.

Hoewel boven het budget wilde de 2 MSI's nog even noemen:
pricewatch: MSI X460-032NL: een 14" notebook van 2 kg met een een 2630QM quad core.
pricewatch: MSI X460DX-033NL: een 14" notebook van 2 kg met een GT540M GPU. Wel slechts aangeboden door 1 webshop.

Wil de pricewatch: HP Pavilion dm4-2000ed (LS722EA) en de pricewatch: HP Pavilion dm4-2100ed (QJ413EA) nog wel even noemen, maar weet niet hoeveel ze echt kunnen betekenen. Alternatieven zijn namelijk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppieter
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 22:39
Heb gisteren wat zitten lezen over de Samsung NP350. Hier op tweakers nog niet veel info te vinden maar buiten wel al steeds wat meer. Ben benieuwd naar de verschillende configuraties waar die in uit gaat komen en of deze ook in NL komt. Iemand hier meer info over ?

http://ultrabooknews.com/database/Samsung/NP350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
xppieter schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:23:
Heb gisteren wat zitten lezen over de Samsung NP350. Hier op tweakers nog niet veel info te vinden maar buiten wel al steeds wat meer. Ben benieuwd naar de verschillende configuraties waar die in uit gaat komen en of deze ook in NL komt. Iemand hier meer info over ?

http://ultrabooknews.com/database/Samsung/NP350
De afbeeldingen die ze op die site gebruiken zijn in ieder geval van het op dit moment al leverbare 11.6" 305U1A model. Niet een 350U3B of 350U4B, deze zijn tot nu toe enkel in Korea aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetoriani
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-07 07:45
Zelf ben ik prima tevreden met mijn Asus U31SD als student met een budget. Het kan prima overweg met redelijk intensieve GIS taken, en kost tegelijkertijd niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08-2024
Hierbij mijn mening over dit onderwerp.

Ik was op zoek gegaan naar een laptop voor thuisgebruik dat minimaal moest voldoen aan de volgende specs:
  • <1,8-2,0 kg
  • minimaal een Intel® Core™ i5-2430M (2.40 Ghz)
  • minimaal 4 GB geheugen
  • minimaal SSD
  • maximaal € 800,- inclusief BTW
  • maximaal 25 mm dik
  • gematteerd scherm vanwege de ervaring met buiten gebruik
Wat ik minder belangrijk vond was:
  • het scherm qua resolutie
  • de videokaart
  • de opslagruimte
Ik heb nu een zakelijke Dell laptop en die heeft toetsenbord verlichting, ik ervaar dit als zeer prettig en zou het eigenlijk wel weer willen. Verder gaat het er bij ons in huis soms nogal ruig aan toe, dus een beetje "rugged" zou prettig zijn. Zo ben ik ook gaan letten op morsbestendigheid van toetsenborden.

De zoektocht ik heb eigenlijk alles vergeleken, Asus, Lenovo, Samsung, Dell, Acer, Apple, etc.
Alle gangbare modellen van de opgenoemde merken hebben ook allemaal iets wat erg ver komt in mijn wensenlijstje. Je kunt ze dan ook zo wegstrepen: Apple te duur, Acer, te plastig, glanzend scherm geen SSD, Samsung te duur voor de specs, Lenovo niet toereikend op dit moment, Asus te zwaar of te duur, noem maar op. Zo belandde ik bij Dell. Daar verschillende modellen tegen elkaar afgezet, de Inspiron 14z (te weinig configuratiemogelijkheden gezien mijn wenselijstje) , XPS 14z (te duur), en op aanraden, de Vostro V131. Na Dell getest te hebben op de service door een desktop aan te schaffen voor een bekende, leek mij de service prima in orde. En heb ik besloten om te gaan goochelen met de Vostro. Hoewel het er op lijkt alsof men hier vindt dat kortingsbonnen niet mee mogen tellen in de BBG, hakken die er structureel wel enorm in. Zo zijn er altijd kortingsbonnen die eigenlijk dus meer een koopmechanisme zijn dan een actiematige uitzondering met korting. Enfin, 90+50 Euro korting en ik had mijn ideale combinatie te pakken.

Processor Intel® Core™ i5-2430M (2.40 Ghz)

Besturingssysteem
Nederlands Legitieme Windows® 7 Professional (64-bits) incl. herstel-dvd

Geheugen
4096MB (1x4096) 1333Mhz DDR3

Beeldscherm
34 cm (13,3") HD led-beeldscherm met antireflectiecoating (1.366 x 768)

Harde schijf
128 GB SSD

6-cell Smart lithium-ionbatterij (65 Wu)
USB 3.0 (2)
USB 2.0/eSATA combo (1)

Afmetingen en gewicht: Breedte: 329,3 mm Hoogte: (voor/achter) 16,05 - 21,0 mm
Diepte: 237,65 mm Basisgewicht: 1,64 kg (met 4-cel batterij en SSD)

Garantie
3 jaar basisgarantie —Next Business Day + 1 jaar ProSupport en On-Site Service

Er zijn natuurlijk ook concessies gedaan en negatieve punten te vinden, zo
  • is het materiaal een niet ideaal, het toetsenbord veert een beetje mee en de casing is vergeleken met alu een beetje cheap (kraken na 2 jr. denk ik)
  • het beeldscherm is qua kijkhoek niet erg goed ook had ik liever een FHD gehad
  • een optische drive ontbreeekt, alhoewel dit bij iedere échte T&L is, twijfel ik over de aanschaf alsnog (los)
  • 128 GB is krap :) maar aangezien ik toch van server/backbone/cloud werk, niet heel erg
  • heb 'em niet kunnen vasthouden, itt al zijn concurrenten in de MM, etc.
  • Kan em niet Docken (alternatief moet van de Latitude komen, maar die kost dus gewoon 2x zoveel)
Uiteraard is dit dus mijn keuze en ben ik niet neutraal. Voor wat het kan doen bij de keus voor een NBBG laat ik het over aan Darkstone & de lezers, maar ik ben ervan overtuigd dat dit gewoon de beste prijs/kwaliteits verhouding is die je nu gaat vinden, zeker gelet op de uitmuntende garantie voorwaarden die erbij komen.

fuzzy logic, niets is waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat nog even te kijken naar de 14z. En dat is ook geen gek ding

Inspirion 14:

€ 499 - i3 2330m - 4GB - 500GB (5400rpm)
€ 549 - i5-2430m - 4GB - 500GB (5400rpm)

V131:

€ 546 - i3-2330m - 2GB - 320GB (7200rpm)
€ 653 - i5-2430m - 4GB - 320GB (7200rpm)

bij de V131 is backlit mogelijk, en 3 jaar garantie, en een SSD. Maar dat komt buiten het budget, tenzij we iets aanraden met 2GB RAM.. Bij de V131 krijg je bovendien €100 of €50 korting boven de € 714 (incl btw), afhankelijk van de week. Bij de inspiron 5% boven de €599, iets waar je aan kan komen met een headset en een resource DVD. Er is niets interessants te kiezen. Ter informatie.

Dimensies:

14z:
25-35 x 345 x 245 volgens notebookcheck...

v131:
21 x 330 x 238 volgens notebookcheck
18.3-31.8 x 237.6 x 329.3 volgens anandtech

En gewicht: 2.05kg vs 1.85kg in het voordeel van de vostro. Hij is ook iets dunner als ik de bovenstaande cijfers moet geloven.

Toetsenbord is hetzelfde. Accu idem. Accuduur lijkt mij ook identiek. Het verschil zit hem dus in de prijs, de optical drive, en de opties welke niet in het budget passen. En het gewicht natuurlijk.

Ik raade altijd de V131 aan omdat die tried & true is, maar bij nader inzien lijkt de inspiron 14z beter. Nu ja, de v131 is beter, maar wat duurder. En dat doet mij twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die 5% werkt toch niet als je aan dat bedrag komt met accessoires?
Die Inspirion 14z lijkt qua specs ook wel aardig maar is gewoon net wat groter en ik zie geen echt voordeel afgezien van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:41:
Die 5% werkt toch niet als je aan dat bedrag komt met accessoires?
Scherp 8)7
Die Inspirion 14z lijkt qua specs ook wel aardig maar is gewoon net wat groter en ik zie geen echt voordeel afgezien van de prijs.
Klopt. Maar de prijs is wel 20% lager. Dat is een hoop. Daarom vroeg ik me af wat de rest ervan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja duh, ik zit al weken te dubben over die XPS 14z, vind hem veel mooier maar een hoop geld puur voor uiterlijk.
Klopt. Maar de prijs is wel 20% lager. Dat is een hoop. Daarom vroeg ik me af wat de rest ervan vindt.
True. Jammer van de beperkte kleuren qua aanbod :(

Wat tests: http://www.laptopmag.com/...ll-inspiron-14z-2011.aspx
Unboxing: YouTube: Dell Inspiron 14Z (N411Z) 2011 Unboxing- HD
Alles zit achter klepjes, flink minpunt. En zo te zien glimmende omlijsting van het scherm, minpunt.

En ik weet dat het niet telt maar de Inspirion is zo lelijk als de nacht.

[ Voor 31% gewijzigd door Tsurany op 06-01-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
w00t, ze hebben die SSD versie eraf gehaald bij de Vostro
de prijs is wel 20% lager.
wacht ff: 653-549=104 = 16% (van 653) of ben ik niet scherp?

een 5400 schijf is volgens mij iets wat je snel moet vergeten tegenwoordig.
Überhaupt moet je je afvragen of 2 kg nog in de "light" thuis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:54
Ik heb me eigenlijk al een aantal keren over verbaasd maar ik vind €700,- niet bepaald budget. Als ik naar een goedkope laptop kijk (en dat is wat ik versta onder budget) komt mij eerder een bedrag van rond de €500,-
Thuis gebruik ik een compaq L350-17T destijds voor 529 euro aangeschaft en dat is een prima en snelle machine voor thuisgebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door Erwin1967 op 06-01-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit is echter de Thin en Light categorie, dat zijn dus niet de standaard laptopjes die je overal bij een pak melk cadeau krijgt. Thin en Light betekent max 14", dat is veel minder ruimte voor dezelfde hardware en dus al duurder. Daarnaast moet hij heel zuinig zijn met een accu die lang mee gaat terwijl het gewicht niet om hoog mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is meer basis dan budget inderdaad.. En het budget kan in principe nog met €100 omlaag. Maar meer ook niet. Vergeet niet dat je een jaar geleden nog €800 a €900 neerlegde voor 6 a 7 uur accuduur met een full-voltage processor (U30JC). Waar dat nu €600 is, of zelfs €500 als je de i3-variant van de inspiron, of de timelineX pakt. En die laatste wegen ook weer >2.0kg wat ook niet echt heel light is Al zit de immer populaire U30jc ook in die categorie met 2.2kg.

€700 is voor iets met veel eisen in dit segment gewoon budget. Al is het misschien beter om hem te hernoemen naar mainstream. Budget is meer iets richting de €500, maar nog een paar euro omlaag, en er zijn opeens nog maar netbooks te krijgen.. Een echte optie is dat niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Fuzzy schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:13:
Hoewel het er op lijkt alsof men hier vindt dat kortingsbonnen niet mee mogen tellen in de BBG, hakken die er structureel wel enorm in.
Zoals Darkstone ook al zei:
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:03:
Al doen we met de NBBG niet aan kortingsbonnen (niet mijn idee)
Je kan er lang over discussiëren maar punt blijft momenteel zo dat de kortingsbonnen niet worden meegenomen, en dat valt dus jammer genoeg in het nadeel van de V131.

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:22:
Ik zat nog even te kijken naar de 14z. En dat is ook geen gek ding
Zonder alle kortingsbonnen en cash back acties is V131 de prijs uiteraard minder scherp.
En gewicht: 2.05kg vs 1.85kg in het voordeel van de vostro. [...] Accu idem. Accuduur lijkt mij ook identiek.
De accu van de 14z is een 4 cell in alle modellen behalve de duurste 649 euro model, en helaas kan je niet de 6 cell als upgrade selecteren... Het gewicht zou hierdoor wel 100 gram omlaag kunnen gaan naar 1,95 kg.
Ik raade altijd de V131 aan omdat die tried & true is, maar bij nader inzien lijkt de inspiron 14z beter. Nu ja, de v131 is beter, maar wat duurder. En dat doet mij twijfelen.
Als je alles acties wel kan nemen is de V131 gewoon wel stukken beter. Nu wordt het inderdaad wat lastiger.

Tsurany schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:45:
En ik weet dat het niet telt maar de Inspirion is zo lelijk als de nacht.
Zie:
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:14:
[...] En het uiterlijk telt maar zeer beperkt mee in de NBBG. Als je echt waarde hecht aan het uiterlijk koop je waarschijnlijk toch niet de door ons uitgekozen 'numero 1'.
En daar ben ik het volledig mee eens.

Fuzzy schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:14:
een 5400 schijf is volgens mij iets wat je snel moet vergeten tegenwoordig.
Het verschil tussen 5400 en 7200 RPM is echt heel klein als je dat vergelijk met SSD. Dus hier zou ik persoonlijk niet zo zwaar aan wegen.

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:59:
€700 is voor iets met veel eisen in dit segment gewoon budget.
Helemaal mee eens, maar de "gemiddelde consument" zal dit waarschijnlijk niet zo snel snappen...
Al is het misschien beter om hem te hernoemen naar mainstream.
Zou ik zeker voorstander van zijn, om in ieder geval die totaal nutteloze reacties over de naam "budget" op de FP straks te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Regeneration schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:04:
De accu van de 14z is een 4 cell in alle modellen behalve de duurste 649 euro model, en helaas kan je niet de 6 cell als upgrade selecteren... Het gewicht zou hierdoor wel 100 gram omlaag kunnen gaan naar 1,95 kg.
Scherp. Dan valt de 14z wat mij betreft af in het voordeel van de pricewatch: Acer Aspire TimelineX 4830T-2334G50MN. Ik kan niet zo snel een review vinden, alleen van de variant met GT540m http://www.notebookcheck....0TG-Notebook.53433.0.html. Accuduur is goed en het gewicht is 2.1kg met GT540m, daar zal dan wel zo'n 100gr vanaf gaan.

Maar de v131 heeft niet veel concurrentie. Je hebt de pricewatch: Acer Aspire 4755G-2436G50MN maar ik weiger een laptop aan te raden met throtteling problemen.. Samsung;s zijn te zwaar, en asus heeft niet het juiste model:
pricewatch: Asus U31SD-RX260V B950
pricewatch: Asus U30SD-RX135V-NL i3

Wat ook handig is is dat er van bijna niets in dit segment reviews te vinden zijn.. Neem de pricewatch: Packard Bell Easynote NS44-HR-102 met i3. Reviews? Nope. pricewatch: Acer Aspire 4755G-2334G50MN (Zwart) met i3 en GT540m? Ook niet. En de rest van de notebooks zitten boven de prijs van de V131 met lagere specs, zelfs zonder kortingsbonnen. Dat doet dell weer goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:59:
Het is meer basis dan budget inderdaad.. En het budget kan in principe nog met €100 omlaag. Maar meer ook niet. Vergeet niet dat je een jaar geleden nog €800 a €900 neerlegde voor 6 a 7 uur accuduur met een full-voltage processor (U30JC). Waar dat nu €600 is, of zelfs €500 als je de i3-variant van de inspiron, of de timelineX pakt. En die laatste wegen ook weer >2.0kg wat ook niet echt heel light is Al zit de immer populaire U30jc ook in die categorie met 2.2kg.

€700 is voor iets met veel eisen in dit segment gewoon budget. Al is het misschien beter om hem te hernoemen naar mainstream. Budget is meer iets richting de €500, maar nog een paar euro omlaag, en er zijn opeens nog maar netbooks te krijgen.. Een echte optie is dat niet.
Denk dat het wellicht inderdaad wel beter is als de naam word aangepast naar mainstream/basis oid.
En @ mensen die een bepaald product lelijk vinden, dat telt niet zwaar mee zoals al werd aan gegeven, des temeer omdat het nogal subjectief is , wat de 1 mooi vind vind de ander weer lelijk en dit ook andersom.

[ Voor 10% gewijzigd door pino85 op 08-01-2012 17:57 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:08
Ik val nu een beetje midden in de discussie. Maar het onderwerp is voor mij erg actueel. Naar tevredenheid was ik in het bezit van een MSI X400, totdat er bij me thuis werd ingebroken en ik nu op zoek moet naar een nieuwe laptop.

En mijn oog is een beetje gevallen op de Dell Inspirion 14z en de MSI X460 . Ze lijken bijna hetzelfde, maar daar er toch wel een flink prijsverschil tussen zit ligt de nadruk op lijkt. (http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/286243;293866) €557 vs. €769

Door m'n ervaringen met de MSI X400, neig ik wel naar de X460 van MSI

Heeft iemand ervaringen met beiden of een van beide laptops? En dus een advies voor mij?

Superthanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen advies maar de Inspirion 15z heeft in de goedkope versies geen grote accu, dan moet je een duurdere versie nemen. Zou dan eerder kijken naar de XPS 14z of de v131, beide van Dell.
Regeneration schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:04:
Zie:

[...]

En daar ben ik het volledig mee eens.
Ik ook hoor, alleen voor mij is dit net als voor Kwesiq ook een keuze die ik zelf moet maken omdat ik op dit moment een nieuwe laptop nodig heb en voor mij telt dan uiterlijk wel mee en daarom vallen de Inspirion 14z en de V131 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Kwesiq schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:54:
En mijn oog is een beetje gevallen op de Dell Inspirion 14z en de MSI X460 .
De vraag waarvoor je hem wil gebruiken, en wat je belangrijk vind. MSI heeft een quad core, wat uniek is in deze categorie, maar ik bewijfel sterk of je het nodig hebt, aangezien je van een single core culv komt. Heb je al naar de Dell Vostro V131 gekeken? Zie anders ook [NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook december 2010 12"-14" en Dell Waardebonnen Topic.
Tsurany schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:42:
Ik ook hoor, alleen voor mij is dit net als voor Kwesiq ook een keuze die ik zelf moet maken omdat ik op dit moment een nieuwe laptop nodig heb en voor mij telt dan uiterlijk wel mee en daarom vallen de Inspirion 14z en de V131 af.
Dat snap ik heel goed, maar ik dacht dat je afvroeg of uiterlijk ook meespeelde in de NBBG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Regeneration schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:03:
Dat snap ik heel goed, maar ik dacht dat je afvroeg of uiterlijk ook meespeelde in de NBBG?
Het zou idd niet mee moeten spelen. Alhoewel je met echt afwijkend uiterlijk wel rekening mee moet houden, dat kan teveel mensen tegen het hoofd stoten waardoor de BBG niet meer interessant is. Dat is echter in dit geval niet relevant dus nee, geen rekening houden met uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
Volgens speelt uiterlijk niet mee, omdat er over smaak natuurlijk niet te twisten valt.
anders zou die Asus er ook nooit tussen staan, omg wat een lelijk ding is dat. ( niet de ultra's natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
Lastig, lastig...

Uiterlijk speelt voor mij wel mee, maar uiteindelijk vind ik de prestaties toch wel van groter belang. En aangezien ik mijn laptop altijd meeneem is voor mij het gewicht (zeker minder dan 2 kg) en de accuduur van groot belang. Mijn MSI X400 voldeed inderdaad, hoewel iets krachtiger uiteindelijk wel gemogen had. En nu ik noodgedwongen een nieuwe laptop moet gaan kopen, neem ik dit wel weer mee.

De tips, reacties en commentaar helpen zeker, dus thanks daarvoor!!! En ik blijft het allemaal volgen.

Is de Dell Vostro v131 nog wel te koop? Vind hem niet op de Dell site...

[ Voor 6% gewijzigd door Kwesiq op 11-01-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat in het B2B gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
Cool! Thanks!!

De MSi X370 zou overigens ook nog wel een optie zijn voor mij, al zullen de prestaties minder zijn dan de X460. voordeel is het gewicht (1.6 kg vs. 2 kg)

[ Voor 84% gewijzigd door Kwesiq op 11-01-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Dus waarom is de Inspiron 14z eigenlijk geen goede keuze en word vooral de Vostro aanbevolen?

Bij de Vostro moet je de 549 euro versie nemen want bij de andere ga je over het budget heen van 700 euro (prijzen zijn exclusief btw op de site genoemd. 549*1.19=653.31 en ik ga ervan uit dat je een Core i5 wilt)
Bij de Inspiron kan je de 649 versie nemen omdat die prijzen inclusief btw zijn.
In dit geval zit je:
13.3 inch vs 14 inch
Core i5 vs Core i5
320GB vs 750GB beidde 7200RPM
Intel HD 3000 vs Intel HD 3000
4GB RAM vs 8GB RAM
6 cell battery vs 6 cell battery
1.82KG vs 1.92

Dus zonder kortingen lijkt me de Inspiron gewoon beter of is die 0.7 inch in grote verschil significant genoeg om de Vostro te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De inspiron is heel erg plastic-y. Magere bouwkwaliteit, en alles zit achter klepjes.

RAM maakt ook niet heel veel uit, dat upgrade je desnoods zelf voor een paar tientjes. De inspiron is enkel interessant in een wat goedkopere configuratie, maar dan krijg je een 4-cel batterij. Dat is niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Ik heb anders in verscheidene reviews gelezen dat de Vostro nou ook niet de beste bouwkwaliteit heeft en waarom is de Inspiron dan alleen interessant in goedkopere configuraties? Voor 700 euro budget kom je nou niet bepaald ver met de Vostro vooral omdat je alleen de eerste 2 varianten kan aanschaven van dat bedrag met de Inspiron kom je verder. Dus zoals ik al eerder vroeg, is het echt dan de 0.7 inch beeldscherm verschil dat het uitmaakt?

[ Voor 5% gewijzigd door Xufuja op 11-01-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inspirion heeft gewoon een veel slechtere bouwkwaliteit.

Is de Vostro 3350 trouwens nog iets? Wel wat zwaarder, niet heel veel. Voor € 564,00 heb je 8 cell accu die heerlijk lang mee gaat en 4GB geheugen en een i3 processor. Dat is onder de 700 euro en slechts 200 gram zwaarder dan de V131 maar wel grotere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

De 3350 heb ik nu voor werk. Volgens mij is die 90% hetzelfde als de V131, alleen grotere accu. Met die accu haal je de 7 uur wel op een volle accu, 8 uur misschien zelfs. Maar nooit goed bijgehouden.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg toch de indruk dat de v131 wat steviger is. Notebookcheck over de 14z:
The manufacturing quality of the notebook is mediocre. Although it may be relatively stable, and can only be dented marginally around the optical drive and in the middle of the keyboard, the seams and gaps between different materials are not always completely even. The base unit and the display can be twisted with a bit of force. The hinges for the display are relatively rigid, and hardly wobble at all. In order to do this the base unit has to be held down when opening the display though.
Niet erg indrukwekkend. Gewoon budget.
Tsurany schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:18:
Is de Vostro 3350 trouwens nog iets? Wel wat zwaarder, niet heel veel. Voor € 564,00 heb je 8 cell accu die heerlijk lang mee gaat en 4GB geheugen en een i3 processor. Dat is onder de 700 euro en slechts 200 gram zwaarder dan de V131 maar wel grotere accu.
Het model met i5 is duurder dan de V131, buiten het budget. Met i3 een paar euro goedkoper dan de v131 als ik niets over het hoofd zie. Daarvoor krijg je:

een dikkere laptop.
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/uploads/pics/Dell_3350_Schnittstellen_2_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/uploads/pics/v131tastans_01.jpg
iets langere accuduur.7 uur vs 8 a 9??? onder erg licht gebruik. Relatief klopt dat.
400gr zwaarder. En dat is toch erg veel.

Imo, niet interessant, niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is de tijd ook aangebroken om een nieuwe laptop aan te schaffen.
Jammer dat ik door de bomen het bos niet meer zie!

Mijn keuze is inmiddels beperkt tot:
-Acer Aspire TimelineX 3830TG
-MSI X370-275NL (10% korting mogelijk)
-DELL 13,3" / 14" model (3350, v131, 14z)

Gebruik zal voornamelijk bestaan uit surfen, tekst verwerking, een filmpje kijken (HD rip of DVD) en zo nu en dan eens een potje CoD of WoW.

Alleen ik kom er maar niet achter of de vostro ook te koop is voor gewone consumenten zonder eigen bedrijf.
Op het moment heb ik wel mijn ogen gericht op Dell.
De Acer is ook wel heel erg aantrekkelijk ik hoor alleen enge verhalen over de slappe behuizing.

Ik ben nu al weken aan het struinen naar een waardige vervanger maar, het blijkt altijd weer veel lastiger om tot een keuze te komen.

edit: doh!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb de keuze gemaakt, Dell XPS 14z. De waardige concurrenten vind ik qua uiterlijk niks en uitstekende accu's aan de onderkant is een no-no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet leverbaar.
-MSI X370-275NL (10% korting mogelijk)
Ik weet niet of het dit specifieke model was, maar GENETX had een heel erg slechte indruk van de bouwkwaliteit tijdens een evenement een jaar terug. Ik zou hem skippen.
-DELL 13,3" / 14" model (3350, v131, 14z)
Sowieso niet de 3350. De V131 en 14z zijn goede keuzes, wordt vooral bepaald door je budget. Ik blijf erbij dat de v131 het geld waard is als je wat kortingsbonnen toe past.

En nee, met een IGP kun je niet gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu écht mijn zinnen gezet op de V131.
Na wat denk werk kwam ik tot de conclusie dat ik een kleine laptop zoek die vooral klein en stevig is en mij kan vermaken op de bank.

nu de vraag i3 vs i5

Wat is de V131 toch mooi in het rood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vergeet bij de V131 niet dat de accu uit steekt, dat kan oncomfortabel zijn op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik niet zo'n ramp eigenlijk.
Via de dell site kan ik natuurlijk niet bestellen (ik heb geen eigen bedrijf).
Google levert me verder eigenlijk ook niet echt een alternatief op om de laptop te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kam wel bestellen als particulier bij dell, je kan het bedrijf vakje leeg laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De site laat me niet door gaan tot het veld is ingevuld. Vandaar dat ik er vanuit ging dat het niet kon.
bij mijn tweede poging lukt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan vul je in, particulier.

Let wel op dat je in principe op een zakelijk gedeelte bestelt, dat betekent (tenzij je bereid bent om veel heen en weer te mailen) dat je afstand doet van je consumentenrechten, de wet kopen op afstand, en de garantietermijn > 1rj. Maar 3 jaar garantie is cheap, daar zou ik me geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de laptop 3 jaar garantie (?!).
Zojuist besteld, ben benieuwd. De knoop moest worden door gehakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, maar voor 60 euro koop je die er wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan voor €55 3 jaar in-home garantie krijgen :P Dat staat tussen de opties.

Snel gedaan overigens, ik twijfel altijd een maand of 3 over elke aankoop >€10....

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
Ik moet wel zeggen dat de bouwkwaliteit van de v131 ook niet heel best is hoor. Duidelijk bezuinigd op de materialen, die bovendien niet overal even mooi aansluiten. Toetsenbord vertoont een lichte bolling en kun je behoorlijk ver indrukken en de behuizing rond de touchpad ook. En de rand van het beeldscherm is ook niet heel solide.

Prestaties en typcomfort maken echter een hoop goed ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door grmpf op 13-01-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
3 jr zit er toch standaard bij als je snel bent. Check mijn message

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37467907

Weer een extra reden voor de 131 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
grmpf schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:56:
Ik moet wel zeggen dat de bouwkwaliteit van de v131 ook niet heel best is hoor. Duidelijk bezuinigd op de materialen, die bovendien niet overal even mooi aansluiten. Toetsenbord vertoont een lichte bolling en kun je behoorlijk ver indrukken en de behuizing rond de touchpad ook. En de rand van het beeldscherm is ook niet heel solide.
Dat klopt, maar voor je geld krijg je enorm veel. Ik weet geen concurrent aan te wijzen die in de buurt komt, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:01:
Je kan voor €55 3 jaar in-home garantie krijgen :P Dat staat tussen de opties.

Snel gedaan overigens, ik twijfel altijd een maand of 3 over elke aankoop >€10....
Ik ben al een maand of twee op zoek dus je moet een keer een keus maken, toch?

Ik heb tijdens de bestelling mijn e-mail adres verkeerd ingevuld denk ik.
Heb geen bevestiging gehad van de order en ik kan ook niet inloggen op de site.
Ook maar eens achter de extra garantie aan, hoop dat dat nog mogelijk is.

edit:
Ook nog de backlit keyboard vergeten aan te vinken. Ik ben wel weer lekker bezig.
Ik heb verder geen order nummers dus contact opnemen is telefonisch haast niet mogelijk.
De bestelling aanpassen kan niet en annuleren word zo ook wel heel lastig.

*baalt*

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:44:
[...]
Niet leverbaar.

[...]
Ik weet niet of het dit specifieke model was, maar GENETX had een heel erg slechte indruk van de bouwkwaliteit tijdens een evenement een jaar terug. Ik zou hem skippen.

[...]
Sowieso niet de 3350. De V131 en 14z zijn goede keuzes, wordt vooral bepaald door je budget. Ik blijf erbij dat de v131 het geld waard is als je wat kortingsbonnen toe past.

En nee, met een IGP kun je niet gamen
Hoezo niet de 3350? Kan je ook nog een dedicated GPU in kiezen :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
JT schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:52:
[...]

Hoezo niet de 3350? Kan je ook nog een dedicated GPU in kiezen :)
Weet niet wat Darkstone bedoeld, maar ik zou de Vostro 3350 niet aanraden om bijvoorbeeld:
- de batterij: je krijgt of een 4 cel die kort meegaat of (bij de duurdere modellen zelfs standaard) een 8 cell die enorm uitstekend, echt ik verbaas me er nog steeds over hoe ongelooflijk veel dat uitsteekt...
- gewicht: de notebook met de 8 cell in praktijk 2,19 kg weegt, aardig zwaar voor een 13", ter vergelijking Inspiron 14z is 2,05 kg 6 cell, V131 6 cells 1,85 kg.
- de HD 6490M GPU: die is niet echt krachtig, en ik denk dat je beter óf geen óf een redelijk krachtige GPU kan hebben. Zelf heb ik de voorkeur voor geen dedicated GPU omdat ik niet game op mijn notebook, maar dit is dus persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gewicht vooral. Ik was vergeten dat er een dedi. GPU in zat, maar dat is dus een 6490m... Daar kan je praktisch niets mee. Als je van plan bent om te gamen neem je een zwaardere gpu, anders is de v131 net zo geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 23:13
Ik gebruik die vostro 3350 voor werk en ben er erg over te spreken. Maar ik heb dan ook een scherm er aan hangen op kantoor. Je kunt prima op de IGP gamen, en je laptop blijft dan koel. Een macbook air wordt behoorlijk warm. Bij de V131 is de grotere batterij wat kleiner, maar steekt dus ook minder uit. Dan is de V131 wel de betere keus dus.

Het verschil in resolutie tussen de MBA en deze zakelijke modellen is vrij klein. Als ik altijd op het scherm van mijn laptop zou moest werken, dan had ik geen van beide gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
überhaupt slaat gamen op een 13"-15" nergens op, ik neem aan dat je dan een scherm aansluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
Dat klopt, maar voor je geld krijg je enorm veel. Ik weet geen concurrent aan te wijzen die in de buurt komt, jij wel?
Is ook zo. Ben heel tevreden hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed. Ik stel voor.

Winnaar:
• V131: http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/vostro-v131/fs de variant van €549 (=653 met btw)
alternatieven:
pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWN7JMH) omdat dat de enige 11" is in het budget met iets anders dan een brazos of atom ding.
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 4830T-2334G50MN http://www.notebookcheck....0TG-Notebook.53433.0.html omdat-ie erg goedkoop is en de accuduur is lang, alhoewel korter dan de v131. Volgens notebookcheck heeft hij ook last van cpu throtteling, maar ik denk niet dat de i3 daar last van heeft.

Verder nog iets? Als ik zo kijk zie ik overigens wel een paar redenen om de timelineX op 1 te zetten, maar de V131 is wel 300gr lichter en gaat langer mee op de accu (tov een lagere prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Met als vermelding bij de V131 dat je voor 60 euro drie jaar garantie koopt. Lijkt mij toch handig te vermelden! En een verwijzing naar het kortingsbonnen topic? Je mag ze niet mee rekenen in prijs maar ze niet noemen lijkt me toch ook niet ethisch.

Ik zou de Acer niet op nr1 zetten. De V131 is lichter en gaat langer mee, de grootste criteria in deze BBG lijkt me. Ja hij is duurder maar daar is een budget voor opgesteld. Je kijkt welke laptop het beste presteert en pas wanneer het nagenoeg gelijk is ga je naar prijs kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Fuzzy schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:16:
überhaupt slaat gamen op een 13"-15" nergens op, ik neem aan dat je dan een scherm aansluit
Ik speelde op m'n UL30VT, met 1,3ghz SU7300 overgeclockt met Asus progsel naar 1,73ghz en de G210M die erin zat Battlefield Heroes. Terug naar 1,3ghz en IGP deed ik 9 uur met de accu. Ook Starcraft 2 kan je erop spelen. Met m'n werklaptop speel ik BF:Heroes op 1920x1200 op medium details. Met m'n Sony Vaio Z van 1,45kg doe ik 1920x1200 op high details. Kan je mij uitleggen waarom dat nergens op slaat? Waarom ik groter dan 15" zou moeten nemen? Waarom slaat het nergens op om te kijken of je met de games die je speelt toe kan op 13" als dat hét formaat voor je is?
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:40:
Het gewicht vooral. Ik was vergeten dat er een dedi. GPU in zat, maar dat is dus een 6490m... Daar kan je praktisch niets mee. Als je van plan bent om te gamen neem je een zwaardere gpu, anders is de v131 net zo geschikt.
:? De HD6490 doet in 3D mark minimaal 1,5 keer de score van een HD3000, afhankelijk van welke versie. Ik kan Battlefield Heroes met de 6490 op 1920x1200 @ medium details vloeiend spelen. Dat zie ik een HD3000 niet doen en als je dan toch naar een Dell kijkt in die prijsklasse....volgens mij was de meerprijs ook niet veel. Gewicht is idd aan de forse kant, dat klopt helemaal. Maar als je een i5 wilt met 7-8 uur accuduur in de praktijk voor het geld van een 3350 dan heb je sowieso geen alternatief.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het een stuk beter dan ik dacht idd:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c6yIWpOhgxbZS3iC8zDdeXK0/thumb.png
JT schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:30:
Maar als je een i5 wilt met 7-8 uur accuduur in de praktijk voor het geld van een 3350 dan heb je sowieso geen alternatief.
De V131 is eigenlijk goedkoper (vs de 3350 met i5 en AMD gpu). Dat is ook weer raar..

Maar wie wil gamen kan beter pricewatch: Acer Aspire 4755G-2334G50MN (Bruin) pakken denk ik Zodra er een review beschikbaar komt. Met deze kanttekening ernaast kan die misschien ook in de alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tja, persoonlijk zou ik never nooit niet een Acer willen ivm betrouwbaarheid :) CPU is ook een stuk trager. Wel een leuk prijsje.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:13:
Goed. Ik stel voor.

Winnaar:
• V131: http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/vostro-v131/fs de variant van €549 (=653 met btw)
alternatieven:
pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWN7JMH) omdat dat de enige 11" is in het budget met iets anders dan een brazos of atom ding.
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 4830T-2334G50MN http://www.notebookcheck....0TG-Notebook.53433.0.html omdat-ie erg goedkoop is en de accuduur is lang, alhoewel korter dan de v131. Volgens notebookcheck heeft hij ook last van cpu throtteling, maar ik denk niet dat de i3 daar last van heeft.

Verder nog iets? Als ik zo kijk zie ik overigens wel een paar redenen om de timelineX op 1 te zetten, maar de V131 is wel 300gr lichter en gaat langer mee op de accu (tov een lagere prijs).
De TimelineX zou ik zelf nooit als winnaar uit roepen. Ja en dan doel ik vooral op de 300 gram extra. Zeker gezien we in een Thin and Light NBBG mogen we het gewicht naar mijn mening zwaarder laten wegen.

Hoeveel alternatieven mogen we noemen? Normaal gesproken 3 toch? Je noemt er zelf namelijk 2. En rond welke dag wil je een definitief oordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Regeneration schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:18:
maar zou je dan niet gelijk een Acer Aspire 4755G model kunnen nemen. Goedkoop en krachtig, maar wel wat zwaarder.
Dat zou ik doen, als er reviews beschikbaar waren :X
Hoeveel alternatieven mogen we noemen? Normaal gesproken 3 toch? Je noemt er zelf namelijk 2. En rond welke dag wil je een definitief oordeel?
3, maar minder mag ook. 31 januari moeten we er uit zijn :P We hebben nog even de tijd.
En we moeten sowieso wachten op dell, het zal niet de eerste keer zijn dat er de week voor de NBBG opeens een heel andere 'aanbieding' komt... Zo was de alienware ooit €180 in prijs gestegen een weekje voor de NBBG 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
Via de EU horen fabrikanten sowieso 2 jaar garantie te geven op laptops. Waarom zou je dat laatste jaar voor 60 euro er bij kopen?

Overigens doet dat grafiekje net lijken alsof je met een HD3000 alleen op 800x600 kan spelen, maar dat is niet zo. Zolang je shadows op minimaal laat staan zit er heel veel rek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
JeMoederr schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:24:
Via de EU horen fabrikanten sowieso 2 jaar garantie te geven op laptops. Waarom zou je dat laatste jaar voor 60 euro er bij kopen?
Dat is (helaas) een richtlijn. Verder zit er (ook helaas) een groot verschil tussen garantie hebben en het daadwerkelijk krijgen. Daarnaast dekt Next Bussiness Day garantie meer dan EU richtlijn. Je koopt bovendien 3 jaar wat dus een jaar meer is dan de EU richtlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat de pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWN7JMH) de enige <13" notebook was met een leuke processor. Dat klopt niet, ik zie nu dat we ook pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 8172T-38U2G25I hebben.

2GB RAM en een i3-tje van de vorige generatie op 1.33hgz versus
4GB RAM en een i3-the van deze generatie op 1.4ghz.
Wat de fuck is dat voor bullshit: intel vraagt $250 voor deze trage processor 8)7

De acer is niet gigantisch veel trager als je zelf het RAM upgrade, de prijs komt ook een stuk meer in de buurt voor wat ik veracht neer te tellen voor een 11.6" notebook met een budget processor. Lijkt mij een betere keuze dan de lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:52:
Ik dacht dat de pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWN7JMH) de enige <13" notebook was met een leuke processor. Dat klopt niet, ik zie nu dat we ook pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 8172T-38U2G25I hebben.
Ik heb nog eens gezocht in de pricewatch en kom tot dit lijstje. Ik ging ervan uit dat de i3 2367M toch een stuk sneller zou zijn dan de oude generatie, maar dat blijkt toch niet echt. Die Acer's zien er inderdaad dan nog best interessant uit. Zo is het gewicht ook lager als ik de pricewatch mag geloven 1,35 kg tegenover 1,6 kg van de Lenovo. Als ik op notebookcheck kijk:
#216: i3 2367M
#264: i3 380UM
#307: i3 U5600

Het grootste verschil tussen de U5600 en de 380UM is volgens mij dat de 380UM wel Hyper-Threading ondersteunt en de U5600 niet. Je hebt dus de modellen:
pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 8172Z-U543G32N U5400
pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 8172T-38U2G25I 380UM

Als ik dan ook op Acer website kijk zie ik:
U5400 model: 3 GB - 320 GB HDD - W7HP
380UM model: 2 GB - 250 GB HDD - W7Pr
De U5400 model krijg je meer RAM, een iets grotere HDD en is goedkoper, alleen is de CPU wel iets trager. Zelf denk ik dat ik een lichte voorkeur zou hebben voor het U5400 model.

En wat zie ik bij beide modellen tot mijn verbazing onderaan staan:
Garantie Vanaf aankoopdatum 1 januari 2012 2 jaar (1e jaar inclusief International Travellers Warranty-ITW)
Acer gaat nu ook inzetten op service? :o ik ben echt positief verrast.

Kortom de Acer ziet er inderdaad toch wel goed uit en voor het prijs- en gewichtsverschil zou ik ook niet meer de Lenovo nemen. Nu is het kiezen tussen een van de twee Acer modellen, waarbij ik voor de U5400 zou gaan.

Wat de fuck is dat voor bullshit: intel vraagt $250 voor deze trage processor 8)7
Tja, ik snap het ook niet. Meer betalen voor een tragere processor. De i5-2520M zou $ 225 moeten kosten...

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 15-01-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Acer heeft de garantie van de zakelijke Travelmates inderdaad verhoogt naar 2 jaar :)

http://nl.hardware.info/n...te-laptops-naar-twee-jaar

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vostro v131 i5 is EOL!
Mij order van afgelopen week is niet door gekomen bij dell.
Na wat mail verkeer blijkt nu ook dat de i5 niet meer leverbaar is.

Ik heb aangegeven dat een xps 14z een mooi alternatief is maar buiten mijn budget valt.
Best jammer want ik had me verheugd op de V131, ik twijfel of de xps 14z me net zo enthousiast kan maken kwa behuizing.
Kwa specs is het denk ik wel een vooruitgang maar, die body... nee. plastic :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Body van de XPS 14z slecht? Ik hoor juist overal dat de kwaliteit erg goed is. Wat ik vooral als negatief punt lees is het scherm. Met 10% korting is de XPS 14z net over de 700 euro, wel wat duurder dus maar voor mij het meerbedrag waard. Duurt alleen even voordat ik m krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bracht het verkeerd, niet perse slecht maar, wel erg lelijk.
Daarnaast leest ik veel over plastic, wat niet slecht hoeft te zijn.

De hardware voldoet wel beter aan mijn eisen dan de vostro.
Echter heb ik mijn zinnen al gezet op de rode body van de V131.

Een Dell medewerker vertelde mij dat ik een gewenste configuratie van de xps 14z moest toesturen en dan zou hij kijken wat er met de prijs gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 18:33:
De vostro v131 i5 is EOL!
Mij order van afgelopen week is niet door gekomen bij dell.
Na wat mail verkeer blijkt nu ook dat de i5 niet meer leverbaar is.
8)7

Daar gaat onze NBBG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom wilde ik het ook even melden })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
nu al EOL, dan heeft hij niet goed verkocht gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag om informatie over een eventueel nieuw model of opvolger werd helaas niet beantwoord.
Eigenlijk heeft Dell mij nu ook niet veel meer te bieden :(.

De xps 14 z heeft gewoon een waardeloze batterij vergeleken met de V131, poorten alleen aan de achterzijde en een glanzend scherm.
Ik ga gewoon brutaal vragen of ze hem voor €650 van de hand doen, dan kan ik er misschien wel mee leven.

En anders begint de zoek tocht opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JeMoederr schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:12:
nu al EOL, dan heeft hij niet goed verkocht gok ik?
Ben je mal? De helft van de tweakers heeft zo'n ding :P

Ik denk dat ze gewoon de inventory aan het leeghalen zijn zodat ze volgende maand de ultrabook in de markt kunnen zetten. En dat vind ik raar, een ultrabook is geen concurrent van een 1.8kg wegende laptop met een full-voltage processor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 18:44:
Ik bracht het verkeerd, niet perse slecht maar, wel erg lelijk.
Daarnaast leest ik veel over plastic, wat niet slecht hoeft te zijn.
Lelijk is idd persoonlijk. Slecht zou ik het zeker niet noemen, volgens mij is die kwaliteit prima in orde.
De hardware voldoet wel beter aan mijn eisen dan de vostro.
Echter heb ik mijn zinnen al gezet op de rode body van de V131.
En die vind ik nou weer lelijk :P
Een Dell medewerker vertelde mij dat ik een gewenste configuratie van de xps 14z moest toesturen en dan zou hij kijken wat er met de prijs gedaan kan worden.
Sowieso 10% er af natuurlijk :) Ga eens 25% vragen! Wie weet?
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:16:
De xps 14 z heeft gewoon een waardeloze batterij vergeleken met de V131, poorten alleen aan de achterzijde en een glanzend scherm.
Waardeloze batterij valt mee, hij gaat minder lang mee ja maar haalt alsnog de 6 uur wel. Poorten aan de achterzijde is voor mij een plus. Glanzend scherm is idd een nadeel ja.
Ik ga gewoon brutaal vragen of ze hem voor €650 van de hand doen, dan kan ik er misschien wel mee leven.

En anders begint de zoek tocht opnieuw.
Wie weet? Normaal is hij 720 met kortingsbon dus 650 is geen gek idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gemaild voor de xps 14 z i5 met 6gb geheugen. Deze kost €839 maar, heb er gemeld dat ik eigenlijk niet veel meer wil uitgeven dan dat ik al betaald heb (€611).
Maar dat ik wel open sta voor een vrijblijvende offerte.

afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
Ik zou het dan weer wel snappen als ze zich zouden richten op minder modellen.. die 3350 en V131 zijn zowat identiek. Dat maakt de keuze niet altijd makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Ik hoop eigenlijk stiekem dat dit betekent dat er betaalbare (600-700 euro) Ultrabooks komen, maar dat zal wel niet. Het gaat me daarbij eigenlijk met name om de vormgeving en het gewicht en dus niet de eis dat er ook nog eens een snelle processor in zit.

Hopelijk komt Dell in ieder geval met een goede opvolger van de v131 met een Ivy Bridge-processor.

@hierboven: is de v131 niet veel dunner dan de 3350?

[ Voor 7% gewijzigd door danielkraak op 17-01-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dell's ultrabook gaat <€1000 kosten. Dat interprenteer ik als: €999. Meer dan de huidige xps 14z: http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

Sowieso buiten het budget van deze NBBG, binnen jouw budget dan? Dat is afwachten.
danielkraak schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:37:
@hierboven: is de v131 niet veel dunner dan de 3350?
Veel dunner, en lichter.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kleinere accu, dat maakt volgens mij een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qua logheid, ja. Qua accuduur, ook, maar niet enorm veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee maar dat is idd volgens mij dikte en gewicht verschil wat je echt gaat merken. Tis in de praktijk 25% erbij? Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q1krAIZaW8YGYkJ5gNhF3M9L/full.png

Boven, de dunne. Onder, de dikke. Nogal moeilijk in te schatten hoeveel langer hij het doet... Ik zou zeggen een uurtje onder normale load, surfen e.d. Het is jammer dat anandtech de 3350 niet heeft getest. Anandtech is veel preciezer:

http://www.anandtech.com/...usiness-laptop-for-less/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Accuduur met een 3350 met 8ceel scheelt toch wel een 1,5-2 uur :) Maar goed, idd ook stukje logger.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
wanneer mag er ge-vote worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We doen niet aan voten tenzij er grote verdeeldheid is over de winnaar. En dat is op dit moment niet zo. Voten is ook tamelijk onzinnig aangezien ik nu geen idee heb wat de V131 gaat doen net nu iedereen er uit was dat dat de beste keus was..

Als je alternatieven weet, draag ze gerust aan. Dit is tenslotte een discussieforum. Discussiëren is leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
hehe de V131 is uiteraard de beste keus :)

anders zou ik nblijven hangen op de pricewatch: Acer Aspire S 3-951-2464G34iss

..maar die is al iets te vaak door de mangel gehaald

wel geinig ding natuurlijk , redelijk vaak in de handen gehad, en bij de MM kon je er ook nog iets aflullen

[ Voor 16% gewijzigd door Fuzzy op 18-01-2012 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het budget is €700 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan je niet namens Tweakers.net Dell contacteren? Zij willen vast wel aangeven of er nog een alternatief zal komen. De Inspirion 14z is anders nog een redelijk alternatief, doet niet enorm onder voor de v131.
Anders budget ophogen zodat er wat meer mogelijk is? Maar als dat geen optie is zou ik de Inspirion 14z nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het budget ophogen lijkt mij niet handig. Het budget is imo al vrij hoog (maar noodzakelijk om iets goeds te krijgen, ergo, de v131), en een model van €800 vind ik meer een alternatief voor het high-end segment.

En dell contracteren ga ik niet doen. Ik ben hartstikke slechthorend, en via de mail is het zo'n gedoe om in contact te komen met iemand met verstand van zaken... Als je je geroepen voelt, ga je gang.

Zonder de v131 zal het wel de inspiron worden ja. Ik zal binnenkort nog wel de pricewatch doorspitten, misschien is er iets veranderd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
elk alternatief komt te laat vrees ik. Ze zullen ongetwijfeld verwijzen naar de 13z
de v131 heeft nét wat meer vs de ispiri 14z maar veel scheelt het niet.

heb nu met gedimde lichten in de woonkamer trouwens wel écht profijt van dat Backlit Tobo ...n1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 00:46:
Het budget ophogen lijkt mij niet handig. Het budget is imo al vrij hoog (maar noodzakelijk om iets goeds te krijgen, ergo, de v131), en een model van €800 vind ik meer een alternatief voor het high-end segment.
True,vind alleen dat voor 700 euro erg weinig te krijgen is helaas.
En dell contracteren ga ik niet doen. Ik ben hartstikke slechthorend, en via de mail is het zo'n gedoe om in contact te komen met iemand met verstand van zaken... Als je je geroepen voelt, ga je gang.
Ik dacht meer iemand van het Tweakers.net kantoor vragen, zij zullen wellicht meer pull hebben dan een gewone consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En wat is er dan voor €800 te krijgen? Ik kom alleen pricewatch: MSI X460DX-228NL tegen (filter)

De S3 is matig.. De probooks zijn te log, L420 idem, sony mega slechte accuduur, acer timeline's hebben throttle problemen. Dan blijft alleen de msi over.
€900? Dan doorstaat alleen pricewatch: Packard Bell Easynote NX69-HR-073NL mijn creatieve filters. Tussen de macbook air en de V131 zit gewoon een enorm, gapend gat.

Je we hebben de U36SD:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1319208915.jpeg
Maar die is niet leverbaar. Verder wel een briljant ding met 1.67 kg en een 84wh accu, en een full-voltage processor.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.