[NBBG] Thin & light notebook - februari 2012 (budget)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.427 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hmm ja true, het is sowieso een lastige markt met amper keuze. Eigenlijk moet je voor Thin & Light 1200 euro uit kunnen geven om goede keuze te hebben. Maar opzich is de Inspirion 14z ook geen ramp.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08-2024
Het beste is even om de officiele informatie af te wachten, hetzij een bericht van Dell, of informatie van de site. Er werken zoveel mensen bij Dell, ik heb inmiddels ook de ervaring dat er tegenstrijdige of onvolledige informatie door Dell medewerkers vrijgegeven wordt. Volgens de site is de V131 nog gewoon bestelbaar.

Ik denk dat het budget goed is, er is gewoon vraag naar en het leeft onder potentièle kopers.
Misschien moeten er meer concessies gedaan worden. Bovendien geloof ik dat medio dit jaar
het heel normaal is om voor <700E een T&L te verwachten. Dell komt niet voor niets met de 13z en Lenovo etc.

Fabrikanten snappen inmiddels ook wel dat er een grote groep consumenten is die niet percé de allerbeste specs willen (en daar 1000 E voor moeten neertellen), maar wél een T&L laptop die prima meekomt met gemiddelde prestaties voor een "normale laptop" (maar dan voor <700 E)

[ Voor 47% gewijzigd door Fuzzy op 18-01-2012 08:37 ]

fuzzy logic, niets is waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu wel, gisteren slechts 2 varianten. Misschien miscommunicatie inderdaad.

Edit: dat was een reactie toen de post boven mij nog maar een alinea had.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
In mijn ogen kan deze er ook bij. http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-118517. Heb helaas geen pricewatch link. Vooral de 6 cell accu die toch wel hoog presteert en een i5. En dan natuurlijk de prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
Nee dat is de versie met de i3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is toch gewoon de 14z onder een andere naam?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dezelfde naam. Goed kijken naar de URL op de dell site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

harmz schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:20:
In mijn ogen kan deze er ook bij. http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-118517. Heb helaas geen pricewatch link. Vooral de 6 cell accu die toch wel hoog presteert en een i5. En dan natuurlijk de prijs!
Dat is de pest met dat bedrijven tegenwoordig moeten betalen voor een bepaalde hoeveelheid entries in de PW: totaal niet meer volledig :/ Tegenwoordig als ik een prijs zoek dan kijk ik wel in de PW maar óók Kieskeurig en Google erbij.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

harmz schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:33:
Nee dat is de versie met de i3!
Ah ja ik zie het je hebt gelijk!
JT schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:26:

Dat is de pest met dat bedrijven tegenwoordig moeten betalen voor een bepaalde hoeveelheid entries in de PW: totaal niet meer volledig :/ Tegenwoordig als ik een prijs zoek dan kijk ik wel in de PW maar óók Kieskeurig en Google erbij.
Dat is wel jammer omdat de volledigheid er onder lijd maar aan andere kant is het ook wel weer logisch te noemen.

[ Voor 56% gewijzigd door pino85 op 18-01-2012 13:09 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De HWI pricewatch-kloon is gratis. Daar staan vaak meer bedrijven in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is dat zo? Dat is wel schandalig dan. En ik maar denken dat de Tweakers.net Pricewatch objectief en onafhankelijk is. Zal dan eerder die van HWI gaan gebruiken voortaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een klein bedrag (wat was het, 50 euro per maand?) voor alle support en features vind ik geen gekke prijs hoor. Toen ik laatst zocht naar DIMM's was dat echt onmogelijk bij HWI vanwege de brakke filters.

Wat is er trouwens niet objectief en onafhankelijk aan het vragen van geld voor een dienst? De metro is ook gratis, maar niet onafhankelijk. ;)\
Edit: bij nader inzien een heel scheve vergeljking...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik weet niet wat de prijzen zijn, maar je hebt gradaties; met een van de account-types kan je nog steeds als bedrijf maar een beperkt aantal producten erin zetten.

@Tsurany: WAS het wel ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:49:
een klein bedrag (wat was het, 50 euro per maand?) voor alle support en features vind ik geen gekke prijs hoor. Toen ik laatst zocht naar DIMM's was dat echt onmogelijk bij HWI vanwege de brakke filters.
De pricewatch pretendeert de laagste prijzen te tonen maar doet dat enkel van winkels die bereid zijn voor deze functionaliteit te betalen. De pricewatch toont dus lang niet altijd de laagste prijzen en geeft consumenten lang niet altijd het beste advies. De pricewatch is puur een verdienmodel voor Tweakers.net en niet de ultieme prijsvergelijker voor consumenten. Moet Tweakers.net helemaal zelf weten natuurlijk, maar daardoor krijg je wel een incomplete pricewatch.

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 18-01-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat doet Dell nou? :? Willen ze de NBBG niet winnen ofzo? 8)7
Fuzzy schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 08:33:
Het beste is even om de officiele informatie af te wachten, hetzij een bericht van Dell, of informatie van de site. Er werken zoveel mensen bij Dell, ik heb inmiddels ook de ervaring dat er tegenstrijdige of onvolledige informatie door Dell medewerkers vrijgegeven wordt.
Wellicht ja, zal dan ook niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt...

Tsurany schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:06:
Dat is toch gewoon de 14z onder een andere naam?
Ja de N411z is de 14z. De N411z is maar de codenaam als ik goed heb. Alleen wordt dit nu niet echt duidelijk als Dell beide namen samen in gebruik heeft...

[...]

offtopic:
Dit heeft volgens mij weinig mee te maken. Het is vaker zo dat het product niet is ingevoerd in de pricewatch en dat er door de shops niet naar gelinkt kan worden. Iedereen is vrij een product toe te voegen aan de pricewatch, ook shops zelf doen mee. Bovendien is 4launch volgens mij ook een grote speler in de pricewatch met 14668 prijzen, ik kan me niet geloven dat daar niet 1 prijsvermelding bij kan.

Edit: staat dus gewoon in de pricewatch:
pricewatch: Dell Inspiron 14z (411Z-1979) :)
Met een i5 2430M, 4GB RAM, 500GB, 6 cells, v.a. €560, is dit best een aardig alternatief voor de Vostro V131. Dus ~10 euro duurder dan de € 549 model, maar dan met een 6 cell i.p.v. een 4 cell. 6 cell steekt wel ietsjes uit, maar heeft uiteraard wel een betere accuduur.
Tsurany schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:53:
[...]

De pricewatch pretendeert de laagste prijzen te tonen maar doet dat enkel van winkels die bereid zijn voor deze functionaliteit te betalen. De pricewatch toont dus lang niet altijd de laagste prijzen en geeft consumenten lang niet altijd het beste advies. De pricewatch is puur een verdienmodel voor Tweakers.net en niet de ultieme prijsvergelijker voor consumenten. Moet Tweakers.net helemaal zelf weten natuurlijk, maar daardoor krijg je wel een incomplete pricewatch.
offtopic:
Om hier even om in te gaan. En zal het ook maar gelijk erbij vertellen: ja ik ben eens vrijwilliger crew-lid geweest van de pricewatch, dus misschien klinkt het niet helemaal onpartijdig, maar wilde toch beetje andere kant van het verhaal laten horen. Ten eerste als je in de pricewatch staat is het zo dat bedrijven ook meer verdienen, precieze cijfers weet ik niet, maar volgens mij verdienen de webshops meer dan ze kwijt zijn aan de kosten van de pricewatch. Daarnaast is er controle op de webshop, dus als er een webshop staat in de pricewatch voldoet het aan bepaalde eisen die T.net stelt zoals dat webshops een KvK nummer hebben en dat ze duidelijk de afkoelperiode vermelden op de site enz. Deze controle is natuurlijk geen waterdicht systeem, maar zorgt bij mij in ieder geval voor meer vertrouwen in de webshops die in de pricewatch staan dan. De shops die ik dan bijvoorbeeld wel vind op HardwareInfo of kieskeurig, maar niet in de pricewatch, zou ik in ieder geval niet snel iets bestellen. Die winkel die het voor een paar euro goedkoper weet te verkopen maar bij wijze van spreken verder lak heeft aan enige regel, wil ik niet elke keer zelf handmatig uit de pricewatch selecteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 18-01-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kan het niet meer vinden de prijzen, maar ik dacht dat er 3 abbo vormen waren waarvan de duurste een onbeperkt aantal producten toestaat voor een shop? Of roep ik nu iets raars?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
Niet alleen de accu is een verbetering. Er zit ook een i5 over een i3 in!

offtopic:
Edit:
Ik heb hem zojuist besteld! Ik zal er even een aantal foto's van maken als hij binnen is!

[ Voor 43% gewijzigd door harmz op 18-01-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Regeneration schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:11:
Edit: staat dus gewoon in de pricewatch:
pricewatch: Dell Inspiron 14z (411Z-1979) :)
Met een i5 2430M, 4GB RAM, 500GB, 6 cells, v.a. €560, is dit best een aardig alternatief voor de Vostro V131. Dus ~10 euro duurder dan de € 549 model, maar dan met een 6 cell i.p.v. een 4 cell. 6 cell steekt wel ietsjes uit, maar heeft uiteraard wel een betere accuduur.
De V131 had ook een uitstekende accu dus wat dat betreft veranderd er dan niks. Het is volgens mij net wat duurder en net wat minder... mooi. Verder is hij keurig hetzelfde dus lijkt mij idd de beste vervanger.
offtopic:
Om hier even om in te gaan ... zelf handmatig uit de pricewatch selecteren.
offtopic:
Daar heb je idd een goed punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
harmz schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:39:
Niet alleen de accu is een verbetering. Er zit ook een i5 over een i3 in!
Als je heb vergelijkt met het € 549 model op de Dell website verschilt alleen de grotere accu. Voor 11 euro extra lijkt me dan geen slechte deal.

Tsurany schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:20:
[...]

De V131 had ook een uitstekende accu dus wat dat betreft veranderd er dan niks.
Klopt ja, maar zo bedoelde ik het niet specifiek. Ik wilde het eigenlijk even vermelden voor de volledigheid.
Het is volgens mij net wat duurder en net wat minder... mooi. Verder is hij keurig hetzelfde dus lijkt mij idd de beste vervanger.
De Vostro was € 653 inc. (€549 exc.) voor volgens mij vergelijkbare specs, tegen over v.a. € 560. Dus de V131 is wat duurder en mist de optische station, maar is wel compacter en weegt 1,85 kg tegenover 2,05 kg van de 14z. Voor een Thin and light categorie vind ik de V131 toch wel beter dan de 14z. Als er niets anders komt lijkt deze 14z dan de beste van wat er overblijft. Maar wellicht komt er nog iets leuks.
offtopic:
Daar heb je idd een goed punt :)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de vostro neem je afstand van je consumentenrechten. Dat vind ik (voor de NBBG. Los niet aangezien iedereen toch de 3 jaar garantie pakt om in aanmerking te komen voor de kortingsbon) ook een groot punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:43:
Bij de vostro neem je afstand van je consumentenrechten. Dat vind ik (voor de NBBG. Los niet aangezien iedereen toch de 3 jaar garantie pakt om in aanmerking te komen voor de kortingsbon) ook een groot punt.
Wat is er dan zo goed aan "consumentenrechten"?
Wat heeft de 3 jaar garantie te maken met "de kortingsbon"?

Overigens is 3 jr standaard bij de V131

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2i1p93o.jpg
Edit: Zie één na laatste regel hierboven rechtstreeks van Dell.nl bij configuratie V131

[ Voor 7% gewijzigd door Fuzzy op 19-01-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ahh. Dat wist ik niet.
Fuzzy schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:28:

Wat is er dan zo goed aan "consumentenrechten"?
Wet kopen op afstand, en de bekende consumentenrecten mbt een conform product. Een jaar garantie op een zakelijk product is ook echt een jaar. Bij een consumentenkoop doen ze niet echt moeilijk om iets na de garantie nog te vervangen, zo kreeg ik meer dan een half jaar na de garantietermijn nog een nieuwe adapter. Op een zakelijke laptop kun je dat vergeten.

Een beetje zoals sony bij een consumentenkoop hanteert dus :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
Coulance noemen ze dat. Dat is allemaal vastgelegd intern bij Dell, maar wordt nergens geduid.
Ze hebben ook wel een coulance regelingen bij Dell zakelijk, maar voor `semi-consumenten" die "eens-een-keer" een laptop kopen wordt daar geen toestemming voor gegeven. Bovendien is een adaptertje niks in Euro's dus die zullen ze makkelijk weggeven, als het echt geld gaat kosten is er geen coulance, of althans niet volledig.

Bovendien staat er tegen over dat een zkaleijke klant accurater wordt opgevolgd. Minder wachttijden en proactievere opvolging, als ik mijn verhaal vergelijk met die van een kennis voor ijn consumenten-aanschaf, waar een gelijkwaardig probleem voor gold.

Zie het maar weer als een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
De V131 modellen zijn weer teruggeplaatst en volgens mij is er verder niets veranderd. Ik had dan eigenlijk wel de CPU upgrades verwacht. Dus gelukkig niet EOL.

[ Voor 9% gewijzigd door Regeneration op 20-01-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die CPU upgrades vind ik trouwens erg vreemd. Alle fabrikanten beweren dat er een overschot is, en dan gaat intel nieuwe CPU's introduceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabanavelt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 18:37
Ben ook op zoek naar een model in dit segment, het valt me op dat de Samsung 300V3A-S03NL erg weinig wordt genoemd, is dit alleen vanwege het gewicht? Of het scherm?
Verder toch aardige specs voor 600 euro...

Andere optie (voor mij) is de Dell XPS 14z. Weliswaar wat duurder (met kortingsbon € 720) en valt ook buiten deze categorie, maar als ik alles hier zo lees staat Dell kwalitatief hoger aangeschreven. Terecht ook voor dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Zeker een leuk ding voor het geld, alleen 2,1kg met een matige accu is wel érg pittig. Mijn 3350 vind ik met 2,3kg al aan de zware kant maar die heeft dan nog een grote accu die mij 7-8 uur werktijd bied. Heb hem hier al wel eens eerder genoemd :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
hmm light valt te bediscuseren met 2,1 kg, en thin ziet ´ie er niet uit, hoe dik is ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.notebookcheck....2DE-Notebook.66941.0.html
2.03

Maar:
Hij is hartstikke vet
De bouwkwaliteit is subpar
De V131 gaat dik een uur langer mee.

Makkelijke keuze, vind ik. Als we opeens waarde geen hechten aan de optical drive is de inspiron een beter keuze. Met kortingsbonnen is die maar een paar euro duurder (en met de haalmeeruitjekaart actie, goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabanavelt
Dit kan je op twee manieren uitleggen :P
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:27:
Als we opeens waarde geen hechten aan de optical drive is de inspiron een beter keuze.
Tja, ik hecht wel waarde aan de optical drive, anders moet ik telkens zo'n extra portable ding mee nemen, wat ik geheid vergeet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
ik ben nu ant kijken hoe lang ik zonder kan :) 't gaat al 2 weken goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 00:07:
De V131 modellen zijn weer teruggeplaatst en volgens mij is er verder niets veranderd. Ik had dan eigenlijk wel de CPU upgrades verwacht. Dus gelukkig niet EOL.
Ze zijn inderdaad weer terug. wel vreemd want de Dell medewerker vertelde mij dat ze EOL waren.
Precies op tijd terug gezet... heb al een xps 14z besteld 8)7

excuses voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabanavelt
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:41:
[...]
Precies op tijd terug gezet... heb al een xps 14z besteld 8)7
Lijkt mij ook een betere keus, al wordt ie bij notebookcheck niet geweldig ontvangen. Zit te twijfelen, in principe ruim voldoende voor mijn doeleinden, maar dat is die Samsung ook wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan beter http://www.anandtech.com/...atures-in-a-small-package raadplegen dan notebookcheck. Notebookcheck maakt relatief veel fouten imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-08 14:28
De Vostro heeft een mat scherm. Daar ben ik erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Kabanavelt schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:01:
[...]

Lijkt mij ook een betere keus, al wordt ie bij notebookcheck niet geweldig ontvangen. Zit te twijfelen, in principe ruim voldoende voor mijn doeleinden, maar dat is die Samsung ook wel :?
Je zegt zelf al dat de XPS 14z niet geweldig wordt ontvangen, waarom vind je het dan toch een betere keuze als ik vragen mag?

Wellicht is de Insprion 14z een optie voor je?
- Dit model met een 6 cell accu, praktijkgewicht 2,05 kg of
- € 549 model met een 4 cell en een praktijkgewicht van 1,95 kg als je meer waarde hecht aan het gewicht. Daarnaast kan je als je op de Dell site besteld zoeken naar kortingsbonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Overigens heb ik de 14z aan de sheet toegevoegd, dan kan je wat sneller zien waar een 4 cel of 6-cel accu in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-08 07:18
Ik vind dit waardeoordeel toch overdreven. Het is een vrij stevige behuizing. Het is geen massief aluminium, maar de bouwkwaliteit is echt niet slecht.

Als zelfs de heren bij de buren (link) er geen commentaar op hebben kan het niet zo erg zijn ;)

Maar hij wordt niet als zijnde 'thin & light' verkocht, dat beide is hij niet voor een 13".

[ Voor 7% gewijzigd door arnoud_h op 20-01-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Tja dat zou je kunnen zeggen inderdaad ;)

[ Voor 96% gewijzigd door pino85 op 20-01-2012 20:24 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
arnoud_h schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:07:
[...]

Ik vind dit waardeoordeel toch overdreven. Het is een vrij stevige behuizing. Het is geen massief aluminium, maar de bouwkwaliteit is echt niet slecht.
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in na het lezen van nog wat reviews. De samsung kan je nogal draaien, en de inspiron kan je wat indeuken. Ik weet niet wat ik erger vind. eigenlijk moeten we iemand hebben die ervaring heeft met beiden.
Als zelfs de heren bij de buren (link) er geen commentaar op hebben kan het niet zo erg zijn ;)
HWI :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:11
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 01:03:
En wat is er dan voor €800 te krijgen? Ik kom alleen pricewatch: MSI X460DX-228NL tegen (filter)

De S3 is matig.. De probooks zijn te log, L420 idem, sony mega slechte accuduur, acer timeline's hebben throttle problemen. Dan blijft alleen de msi over.
€900? Dan doorstaat alleen pricewatch: Packard Bell Easynote NX69-HR-073NL mijn creatieve filters. Tussen de macbook air en de V131 zit gewoon een enorm, gapend gat.

Je we hebben de U36SD:
[afbeelding]
Maar die is niet leverbaar. Verder wel een briljant ding met 1.67 kg en een 84wh accu, en een full-voltage processor.
De HR-074 staat voor net iets minder dan 700 in de pricewatch, deze heeft de i5-2430 ipv de i5-2410 (van de HR-073)

[ Voor 3% gewijzigd door WVL_KsZeN op 20-01-2012 20:50 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En slecht leverbaar bij de eerste paar shops. Wat wel de reden geweest zal zijn dat ik hem heb gemist. Bij de mediamarkt is hij wel duur zeg :X

En kloppen de specs van dat ding wel? Ik dacht dat er altijd een GT540m in zat, als dat niet zo is, hij weegt 2.09kg wat hem in het nadeel zet van de V131, die wat goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:11
Zit ook een GT540m in, een i5-2430 en een cd/dvd-rewriter... één usb 3.0 poort en twee USB 2.0 poorten.

http://www.packardbell.nl...ontent/model/LX.BUP02.018

Anyway, voor een budget van 700 euro lijkt me dit toch de krachtigste 14" laptop met een acceptabel gewicht die je kunt vinden. Neemt niet weg dat de V131 nog iets lichter is (250 gram lichter), maar dan verlies je de GPU en optische drive.. keuzes :P

[ Voor 66% gewijzigd door WVL_KsZeN op 20-01-2012 21:33 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 13:00
Hallo allen,

Ik zit sterk te twijfelen over een Dell XPS 14Z. Waarbij ik zit te kijken naar de goedkoopste uitvoering van 799€ met een i5 en 4gb ddr. En ik zit te kijken naar de versie die één stapje duurder is (839€). Het enige verschil tussen deze 2 laptops is het ram geheugen. De duurdere heeft 6gb ram. Wat is jullie advies? Hoeveel verschil merk ik tussen 4 en 6 gb?

Op dit moment is er nog een kortingsbon online waarmee je nog 10% korting krijgt. Kortom dan betaal je voor de versie van 839 euro (ik wil er een hersteldisk bij: 844€) niet 844, maar 756 euro.

@Ricon, je had contact opgenomen met Dell? Had dit nog zin?

Alvast bedankt! Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zeg 6GB is nuttig als jij 6GB nodig hebt voor jou applicaties. Dat moet je zelf toch wel in kunnen schatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbartelds schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:30:

@Ricon, je had contact opgenomen met Dell? Had dit nog zin?

Alvast bedankt! Groet
Zo heel veel heeft het me niet gebracht eigenlijk. Ik had een budget van €600 in mijn hoofd voor een laptop.
Dell kon me maximaal 10% korting geven en er waren toen geen kortings bonnen.
Dus ik heb uiteindelijk maar gewoon de xps 14z genomen om van het hele laptop zoeken af te zijn.

Het is nu gewoon hopen dat ik tevreden zal zijn als ik het ding in mijn handen heb.
Wat nog wel even kan duren want, ik heb nog altijd geen bevestiging gekregen en op de offerte stond een levertijd van 1 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Komt er nog een nieuwere versie van de Lenovo x121e uit binnenkort met iets beter dan een E350 cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is meer iets voor [NBBG Aanschaf] netbook april 2011 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:35:
[...]
Het is nu gewoon hopen dat ik tevreden zal zijn als ik het ding in mijn handen heb.
Wat nog wel even kan duren want, ik heb nog altijd geen bevestiging gekregen en op de offerte stond een levertijd van 1 maart.
Oké! Ik heb hem gister avond besteld. De levertijd bij mij staat op 6 maart!!!!! En dat bedrijf pronkt ermee om te leveren in ongeveer 2 dagen... Ik heb gebeld met de klantenservice. Zij zeggen dat ze de levertijd pas echt kunnen specificeren als de betaling binnen is. Waar vaak 3 a 4 werkdagen overheen gaat (als je met ideal betaald hebt). Dus ik hoop dat ze maandag de levertijd hebben aangepast. Anders wordt het wel iets anders. Ik ga niet 1.5 maand wachten op een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anderhalve maand zal het niet zijn vermoed ik. Productie duurt vaak een dag of 4 en ddan is het nog een dag of 3 verzenden. Meestal in anderhalve week. Echter als het zo'n express model is dan zullen ze wel razendsnel leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een NBBG is altijd 'actief' totdat er een nieuwe komt ik diezelfde categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wederom heeft Dell mijn betaling niet ontvangen zeggen ze.
Ik ben een beetje klaar met Dell eigenlijk!

Als ze morgen niks concreets te melden hebben wil ik mijn geld terug en ga ik me maar weer verdiepen in wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:59:
En wederom heeft Dell mijn betaling niet ontvangen zeggen ze.
Ik ben een beetje klaar met Dell eigenlijk!

Als ze morgen niks concreets te melden hebben wil ik mijn geld terug en ga ik me maar weer verdiepen in wat anders.
Hmmz hoeveel dagen geleden heb je het besteld? Dell geeft zelf aan dat het 3 tot 4 dagen duurt voordat de betaling verwerkt is.. Maar ik ben t wel met je eens! Overal op de site neerzetten: vandaag besteld; over 2 dagen in huis! En dan zeggen dat de verwachte levering begin maart is.. Dat is te gek voor woorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel zijn het BTW vrije dagen bij de Mediamarkt. Net wel een interessante Easynote gezien, de NX69-HR-079. Zoals hierboven ook stond met de GT540, i5, 6GB, 750GB, optische drive dacht ik, groot 14" scherm maar met een dun chassis. Zag dr strak en goed uit, itt bv de Samsung counterpart, dik lelijk ding.

Maargoed, de prijs is nu dus 670 euro. Ik vraag me alleen of je hier ook nog eens BTW van terug kan vragen aangezien ik het op mn bedrijf wil zetten. Moet ik even achteraan nog.

EDIT: Net gebeld, eindelijk doorgekomen en het kan! Alleen wel de BTW van het resterende bedrag wordt dan gepakt, maar dat is dan nog 107euro, waardoor ik dan uiteindelijk die laptop kan kopen voor 560 euro. Das wel een goede deal denk ik aangezien zn oorspronkelijke prijs 800euro is.

Maar is het verder een beetje een goede laptop?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
@Leeuwarden122

Ik heb ook naar deze laptop gekeken. Alleen notebookcheck is er niet echt lovend over (http://www.notebookcheck....X69-HR-073NL.62511.0.html).
Zijn er mensen met ervaringen met deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Met 2.2KG is hij wel wat zwaar. Is de XPS 14z met 10% korting en geen BTW niet interessant? Ben je 50 meer kwijt maar wel beter ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De GT520m is significant minder dan de GT540m. Voor de rest heb je wel gelijk volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat wel, als GPU performance belangrijk is gaat t niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie niet in die review een argument staan waarom hij slecht is. Is het bij laptops eigelijk ook niet zo dat het componenten zijn waar je naar moet kijken en dat de fabrikant eigelijk alleen het design en de bouwkwaliteit regelt? Dan kan dus alleen de degelijkheid van het chassis, het omhulsel van de componenten, verschillen in kwaliteit waardoot de kwaliteit in principe weinig van mekaar kan afwijken lijkt me toch?

Probleem voor mij met Dell laptops is die uitstekende batterij. Prima met een grote laptop die je niet meeneemt, heb zelf de XPS 17, maar ik ga de kleine vooral meenemen in de auto en op mn been zetten. Zo'n uitstekende batterij is dan een no go.

Is de batterij van de easynote trouwens een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep: http://www.notebookcheck....7GE-Notebook.62036.0.html

En soms doet de fabrikant niet eens het design. Ze geven gewoon een zak geld aan foxconn en die regelt het verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.notebookcheck....7GE-Notebook.62036.0.html

Verdict

Packard Bell's EasyNote NX69-HR-127GE is a handy 14 inch laptop with clear strengths in material (quality surfaces, looks), performance and battery life. We find it remarkable, how high quality a chassis in an aluminum case can be for less than 700€ nowadays. The brushed and partly painted surfaces are joined to the plastic case with cleanly punched roundings.

The Core i5-2410M's performance fused with a gaming suitable GeForce GT 540M meets our expectations. Thus, the 14 incher is fit for current games, often even in the native 1366 x 768 pixel resolution and high details.

We could measure a runtime of 6:39 hours in the WLAN test despite the high performance. The NX69 can even rest on the shelf for 11:40 hours in idle. The only average bright display in a kind of edge to edge design however rules out constructive working in sunlight due to reflections. In terms of quality, the HD screen is a member of the mainstream category. The viewing angles are too small and we don't even want to mention the contrasts.

If you are looking for good performance (games) in the smallest possible, but presentable, case, you will be satisfied with Packard Bell's EasyNote NX69-HR-127GE. Since the configurations with a Core i5 and GeForce GT540M first start at 630€ in retail, the manufacturer is offering its hardware at a very low price

Schijnt dus best een goede laptop te zijn. Alleen is het scherm niet zo goed, last van reflecties ook en zitten er een aantal uitgangen verkeerd gepositioneerd, maar voor de rest is het een goede laptop qua bouwkwaliteit, grootte van scherm, uiterlijk, grafische kaart, cpu, optische drive, batterijduur, geen uitstekende batterij, degelijk chassis. Veel voordelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook best een goed ding hoor, hij gaat ook wat langer mee dan de xps 14z. Het enige echte nadeel is volgens mij dat hij belachelijk moeilijk te upgraden is. Hij heeft ook wat throtteling problemen maar volgens mij lang niet zo erg als de timelineX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

En het is een PB...dus de betrouwbaarheid van een Acer.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat vind ik zo'n slecht argument.. Alsof dell, hp en asus nooit slechte laptops maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, zit nu de 14z te bekijken. Prima ding, op een mindere gpu na dan. Alleen heeft hij nou wel of niet een uitstekende batterij want sommige foto's of filmpjes heeft hij dat wel en bij andere niet. Op de Dell website kan je ook niet kiezen uit verschillende batterijen, zit standaard een 8 cell bij.

Opzich zou het ook wel cool zijn qua uiterlijk, zo'n kleine en een grote Dell XPS naast mekaar haha. Sowieso vind ik het uiterlijk van de Dell heel mooi en heeft hij ook goede performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:10:
Dat vind ik zo'n slecht argument.. Alsof dell, hp en asus nooit slechte laptops maken.
En dat vind ik op z'n beurt een slecht argument om bij je aankoop geen rekening te houden met de verschillen in betrouwbaarheid tussen de diverse merken. Beetje zelfde soort argument als:
- Van roken heb kán je longkanker krijgen
= Ja maar niet-rokers krijgen ook longkanker

Nee, bij alles wat ik aanschaf zal ik altijd rekening houden met betrouwbaarheid. Gereedschap, auto's en ook zeker wel electronica/laptops.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel een heel kromme vergelijking :P

Zeggen dat een PB onbetrouwbaar is is net zoiets als zeggen dat een BWM geen optie is voor een klein budget. Natuurlijk, de gemiddende BWM is erg duur, maar dat hoeft nog niet voor BMW zo te zijn.

Disclaimer: bovenstaande bewering wordt niet gehinderd door enige autokennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:34:
Hmm, zit nu de 14z te bekijken. Prima ding, op een mindere gpu na dan. Alleen heeft hij nou wel of niet een uitstekende batterij want sommige foto's of filmpjes heeft hij dat wel en bij andere niet. Op de Dell website kan je ook niet kiezen uit verschillende batterijen, zit standaard een 8 cell bij.

Opzich zou het ook wel cool zijn qua uiterlijk, zo'n kleine en een grote Dell XPS naast mekaar haha. Sowieso vind ik het uiterlijk van de Dell heel mooi en heeft hij ook goede performance.
De XPS 14z heef geen uitstekende batterij, de Inspirion 14z wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:53:
Dat is wel een heel kromme vergelijking :P

Zeggen dat een PB onbetrouwbaar is is net zoiets als zeggen dat een BWM geen optie is voor een klein budget. Natuurlijk, de gemiddende BWM is erg duur, maar dat hoeft nog niet voor BMW zo te zijn.

Disclaimer: bovenstaande bewering wordt niet gehinderd door enige autokennis.
Mijn vergelijking slaat op het feit dat je Asus e.d. in een adem noemt met Acer/PB, alsof de kansen op een laptop die kapot gaat even groot zijn. Ik draag mijn argument aan omdat dat in feite hetzelfde is; veel mensen dragen andere voorbeelden aan (zoals een oma die 95 wordt met veel roken enzo) om te laten lijken alsof de kans op longkanker niet groter is met roken maar hetzelfde en dat het geen fluit uitmaakt ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:59:
[...]

De XPS 14z heef geen uitstekende batterij, de Inspirion 14z wel.
Oke, dan is de Dell ook zeker een goede optie voor mij. Je zei dat er 10% kortingsbonnen waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Weet iemand waarom ik geen SSD schijf kan toevoegen bij een V131 op de DELL site?
De V131 staat me wel aan, maar dan wel met SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zet er zelf een SSD in. Om niet bij mij bekende redenen is het model met SSD verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Oja? Wat bijzonder, ze moeten toch gewoon een ssd willen verkopen?
Een losse SSD tikt wel weer gelijk aan en dan blijf je met een gewone schijf zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk is een losse SSD net zo duur als die van dell, plus je bent niet verplicht om hun model te nemen, plus je krijgt er een gratis harde schijf bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Ok, dan maakt het idd weinig uit. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:57:
Eigenlijk is een losse SSD net zo duur als die van dell, plus je bent niet verplicht om hun model te nemen, plus je krijgt er een gratis harde schijf bij...
sterker nog dezelfde samsung kostte bij Dell 220 ex, en op pricewatch 170 incl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Aha. Het wordt een beetje offtopic, maar zijn die Crucial M4 of een OCZ Vertex3 (in 2,5" uitvoering) de logische keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Weer ontopic: Ik vind bij deze BBG de gekozen categorieën (Budget~700e; en High End ~1500 euro) nogal ver uit elkaar liggen. Het eerder genoemde punt dat 700e niet erg 'budget' is deel ik ook.

Momenteel heb ik een Acer TimelineX 3810tg en die zou ik budget willen noemen (450e voor betaald). Het ding bevalt me overigens nog steeds uitstekend ondanks zwakke CPU. Voor Internetten, briefjes typen en op reis meenemen een goed draagbaar apparaat.

Is het niet beter om een tussencategorie te definiëren:

Budget: 'schraal'
Prijs <550e, prima voor gebruik af en toe, beetje internetten en typen. Mag gezien budget best een uitlopend model zijn of wat 'nice to have' features missen.

Midrange 'value for money'
Prijs 800 a 900e. Goed presterende machine, degelijke bouwkwaliteit, geschikt voor normaal rekenwerk en lichte games. Eisen: goed beeldscherm, goede accu, minimaal 4GB intern en SSD (omdat dit significant goede prestaties oplevert). Vanzelfsprekend alle basisfeatures als HDMI, webcam, bluetooth, cardreader

High end 'verwennerij'
Prijs max. 1500e. Een klap geld vind ik zelf voor zo'n Thin&Light machientje. Categorie voor degenen die coute-que-coute voorop willen lopen. Geen concessie in features, kracht/prestaties bouwkwaliteit en design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
An sich heb je daar gelijk in. Het punt is dat er tussen de pak-m-beet V131 en aan de andere kant de MBA zeer weinig modellen zijn die concurrerend zijn. Vaak kom je dan uit bij de xps 14z wat zonder de kortingsbonnen een vrij duur model is voor wat je krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
JPS schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:53:
Midrange 'value for money'
Prijs 800 a 900e. [...] Eisen: goed beeldscherm [...]
Een thin and light met een goed scherm (ik versta hieronder een hoog resolutie en kwalitatief goed scherm) ga je zo ver ik weet niet voor 800 - 900 euro vinden. Maar als je er een vind / weet laat me even weten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Een 'goed scherm' in de midrange categorie vind ik qua resolutie WXGA wide, maar dan wel met goede kleuren, helderheid, inkijkhoek etc. Bij voorkeur mat scherm.
Wat jij wil is denk ik een high end scherm op een midrange T&L laptop ;)

Overigens ben ik ook voorstander om categorieën wat scherper te definiëren en naast maximum prijs ook minimum specs te bepalen.

/edit: ik zou bij de T&L's graag een wat hogere resolutie zien in de midrange, maar blijkbaar willen fabrikanten daar niet aan...

[ Voor 15% gewijzigd door JPS op 27-01-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wijs jij eens een laptop van 800-900 aan met een scherm met goede kleurendekking, hoog contrast, hoge helderheid, inkijkhoek enz. in dit segment.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
gisteren voor een bekende een NS44-HR-103 gekocht van Packard Bell bij MM rotterdam. Deze kostte 529 voor en 444 na btw-actie. Volgens mij was 529 al de laagste prijs van Nederland en deze prijs hebben ze dus niet snel even verhoogd. Het betreft overigens een 14" laptop met i5 en 6GB geheugen. Excentrieke witte behuizing, beetje plastic, maar toetsenbord typt erg prettig. Werelddeal volgens mij

Afbeeldingslocatie: http://static.packardbell.com/up/Resource/Packard%20Bell/Notebooks/EasyNote%20NS/Product%20photogallery/20110315/ENns_13.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door maxtrash op 27-01-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

JT schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:30:
Wijs jij eens een laptop van 800-900 aan met een scherm met goede kleurendekking, hoog contrast, hoge helderheid, inkijkhoek enz. in dit segment.
Geen idee nog, ik ben net weer wat aan het oriënteren na twee jaar met de Acer 3810t. Gezien je reactie is er weinig verbeterd op schermgebied. Had gehoopt dat er inmiddels vooruitgang was geboekt.

Dan andersom geredeneerd: heeft het wel zin om een BBG voor T&L's te hebben als het aanbod zo beperkt is en al snel de Dell V131 voor budget en de MBP in het high end segment komen bovendrijven? Eventueel nog een Acer timelinex toevoegen als echte budget T&L en het advies is klaar...

[ Voor 13% gewijzigd door JPS op 27-01-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

maxtrash schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:33:
gisteren voor een bekende een NS44-HR-103 gekocht van Packard Bell bij MM rotterdam.
Leuke deal maar met 2,35kg geen thin&light...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
JPS schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:42:
[...]

Leuke deal maar met 2,35kg geen thin&light...
klopt inderdaad, gaat hier natuurlijk niet over < 15" maar ook over licht. Waar ligt de grens ongeveer om mee te tellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

maxtrash schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:46:
[...]
klopt inderdaad, gaat hier natuurlijk niet over < 15" maar ook over licht. Waar ligt de grens ongeveer om mee te tellen?
<14,1" om precies te zijn. Gewicht is niet gedefinieerd helaas, maar hou het op maximaal 2kg. Bijvoorbeeld een interne optische drive valt vaak al af ivm omvang/gewicht (en stoomverbruik).

[ Voor 12% gewijzigd door JPS op 27-01-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JPS schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:34:
[...]

Geen idee nog, ik ben net weer wat aan het oriënteren na twee jaar met de Acer 3810t. Gezien je reactie is er weinig verbeterd op schermgebied. Had gehoopt dat er inmiddels vooruitgang was geboekt.
FYI. De goedkoopste <14.1 met een leuk scherm is de MBA :/ Wat ook meteen de reden is dat ik vind dat iets va €900 kopen weinig zin heeft. Neem dan de MBA en pak dat leuke scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Mja, als zo'n scherm een absolute eis is dan moet je ook niet verder kijken en inderdaad de MBA van 1,5k kopen. Echter zijn er meer variabelen, zoals bouwkwaliteit, SSD, accuduur, CPU/geheugen die best een prijs van ~800e rechtvaardingen. Wel jammer van het scherm, maar blijkbaar is dat een tekortkoming in dit segment en een concessie die je wel of niet wil doen. Ik zou mee kunnen leven als ik er 700e minder door kan uitgeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
JPS schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:47:
Een 'goed scherm' in de midrange categorie vind ik qua resolutie WXGA wide, maar dan wel met goede kleuren, helderheid, inkijkhoek etc. Bij voorkeur mat scherm.
Wat jij wil is denk ik een high end scherm op een midrange T&L laptop ;)
Dat zou ik in ieder geval zeker graag willen, maar jij bent degene die dat als "criteria" had aangemerkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Zijn de meeste huidige WXGA wide schermen die wel op de T&L's worden geleverd dan echt zo belabberd? Met de resolutie kan ik op zich leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zonder uitzondering ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
Even voor iedereen die interesse heeft in de Dell XPS 14z.

Ik heb hem vorige week woensdag (25 - 1) besteld en was enigszins verrast toen ik de verwachtte levertijd zag: 6 - 3 - 2012. Nu heb ik er vandaag eens even achteraan gebeld en kreeg te horen dat Dell problemen heeft met de levering van de HDD van 500Gb. Ze hopen de laptop op 29 - 2 te kunnen versturen naar NL. Oftewel waardeloos...

Ik heb een laptop nodig en een beetje sneller dan dat.. Budget zo rond de 750€. Ik wil dat de laptop er enigszins goed uitziet. (Geen V131 dus die is gewoon afgrijselijk lelijk en moet ook besteld worden, waardoor ik vrees voor lange levertijden...)
Het liefst heb ik een laptop met vergelijkend specs als de xps 14z. Beter mag altijd natuurlijk. Het valt me alleen op dat er vrij weinig is in dit segment. Iemand zo advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn 14z komt vandaag binnen. Vraag me af of Dell echt zoveel problemen heeft, mijne was hooguit een dag langer in productie dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Samsung NP300?

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.