[NBBG] Thin & light notebook - februari 2012 (High-end)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.075 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Thin & light notebook - februari 2012 (High-end)

De thin en light categorie is weer van de partij. Bij populair demand ;)
Het budget voor deze high-end variant is dit keer €1500, maar staat open voor discussie. Een thin en light wordt gedefinieerd als een notebook kleiner of gelijk aan 14.1" met iets snellers dan een atom of fusion processor, maar het gewicht mag niet uit het oog worden verloren.

Voor de budgetlijn, zie [NBBG] Thin & light notebook - februari 2012 (budget).
Voorselectie
De keuze is niet enorm. We hebben uit het hoofd de:
• ultrabooks
De macbook air en u31x zijn voor de hand liggende keuzes..
• normale 'thin en lights'
Hoewel de inleiding anders spreekt voel ik me verplicht om de sony SE te vermelden. Met dit budget hebben we verder de keuze uit de M11x, xps 14z, samsung's. Het is jammer dat lenovo zo slecht vertegenwoordigd is. Anders zouden de T420s en X220 zeker een plek vergaren.

Andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:29
https://www.bluelink.nl/prodcat/NYG35MH#NYG35MH niet iets voor Lenovo liefhebbers?
Er staat daar ook een link naar de T420s modellen.

Dit is ongeveer het model, dat ik in de VS voor onder de 700 euro heb gehaald. Alleen zit hier nog een Ultrabase met DVD-Rec en bluetooth bij:

ThinkPad X220 Intel Core i5-2540M-2.6GHz 4GB 320GB 7200rpm 12.5inch(1366x768 IPS LED) Ultrabase + DVD-Rec Wifi WWAN Upgradeable BlueT FPR ExpressCard/3-in-1 Cardreader 9-cell Cam Windows 7 Pro 64

€ 1,090.00 voor een Demo model, maar wel IPS!

Edit @hieronder: Hoe klein ze zijn weet ik niet. En waarom ze niet in de pricewatch staan ook niet (misschien zijn ze te oud...). Maar ik kijk daar altijd als ik wil weten wat de bodemprijzen voor zakelijke Lenovo's zijn.

[ Voor 78% gewijzigd door Jan-E op 05-01-2012 23:14 . Reden: edit: model toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die staat niet in de pricewatch. En persoonlijk vind ik het discutabel om een laptop aan te raden aan het grote publiek welke je maar bij een (kleine) shop kan krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Wacht even tot volgende week zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik zou zeggen de mac air is gewoon weg nog steeds een hele goede keuze, je kan er bijna niet om heen.. zeker niet als je bv het scherm een belangrijke factor vind wat ik wel vind in deze prijsklasse.
Anderzijds de X220 maar die is nogal moeilijk te verkrijgen en is niet aan te raden atm.

[ Voor 27% gewijzigd door pino85 op 05-01-2012 23:20 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er zelf moeilijk omheen inderdaad. Ik ben niet in de markt voor een nieuwe notebook in dit segment, maar als dat zo was zou ik toch serieus twijfelen over de macbook air 13". Omdanks dat ik liever geen mac heb.

pricewatch: Asus Zenbook UX31E-RY009V vs pricewatch: Apple MacBook Air 13.3" (mid 2011). Dan wint de macbook het gewoon.
arnoud_h schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:19:
Daar hou ik je aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
In ieder geval de:
- pricewatch: Apple MacBook Air 13.3" (mid 2011), uiteraard. Enige is inderdaad het OS, dat is persoonlijk.
- pricewatch: Asus Zenbook UX31E-RY009V, mag imho ook niet misschien, is namelijk enige Windwos ultrabook met een hogere resolutie scherm, op de Sony Z na.

Nu ik het toch al over de Sont Z heb, dan ook maar gelijk mijn mening erover. Indrukwekkende machine, maar imho te duur voor het geboden.

Ook de Sony SE is inderdaad in mijn ogen het vermelden waard. Het is inderdaad met 15" toch groter dan de anderen, maar dat deze toch slechts 2,0 kg weegt (praktijk gewicht) is zeker een goede prestatie. Enige "minpunt" voor de NBBG is dat deze SE niet te configureren is met een SSD, ja op de Sony site kan je 512 GB SSD selecteren voor een meerprijs van 1170 euro... o_0 Dat gaat toch iets boven het budget. :+

Laat verder alsjeblieft de XPS 14z weg. Na de oude XPS 14, hebben ze niet geleerd dat men graag een hogere resolutie scherm wil dan 1366 x 768, om maar verder over de kwaliteit van het scherm te zwijgen... Ook zou de accuduur matig zijn, als ik me goed herinner.

Wilde ook nog even de pricewatch: Samsung 900X3A-B01NL noemen, al wat ouder, maar deze heeft dan wel wel een kwalitatief goed scherm, alleen de resolutie is dan weer laag...

Je verwacht of weet dat er wat wordt aangekondigd (CES?)?
Edit: Waarschijnlijk: er wordt iets aangekondigd op de CES door Samsung.
Doel je wellicht op 5-serie: nieuws: Samsung introduceert 13"- en 14"-ultrabooks?

[ Voor 16% gewijzigd door Regeneration op 06-01-2012 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toch mag de Toshiba Z830 niet ontbreken (ja ja, als de Air wordt gepushed dan mag dit ook). Alhoewel het scherm geen hogere resolutie heeft, is voor de zakelijke gebruiker de Toshiba juist erg fijn door het meest complete aanbod van poorten (full size VGA, HDMI, LAN; 1x USB3.0, 2x USB2.0) en is 'ie de lichtste met 1.12 kg. Dat geklooi met de adapters voor de Asus (en eventueel ook de Air) is een crime voor hen die veel reizen.

En ik tik dit op een hotelkamer op een z830 :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

gambieter schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 00:45:
Toch mag de Toshiba Z830 niet ontbreken (ja ja, als de Air wordt gepushed dan mag dit ook). Alhoewel het scherm geen hogere resolutie heeft, is voor de zakelijke gebruiker de Toshiba juist erg fijn door het meest complete aanbod van poorten (full size VGA, HDMI, LAN; 1x USB3.0, 2x USB2.0) en is 'ie de lichtste met 1.12 kg. Dat geklooi met de adapters voor de Asus (en eventueel ook de Air) is een crime voor hen die veel reizen.

En ik tik dit op een hotelkamer op een z830 :p
als die z830 een highres scherm had, had ik huilend mijn geld zo naar toshiba gebracht.. maar wederom een gemist kans.. en waarom heeft die asus ineens geen dedicaded pgup/dwn meer? (zoals alle voorgangers) en geen verlicht TB als ze toch zo trendy bezig zijn... en dan die HP folio.. highres? nee een z830 kopie met asus afwerking..

Soms lijkt het also er een kartel is tussen deze merken.. een andere verklaring (na al deze jaren) heb ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 00:45:
Toch mag de Toshiba Z830 niet ontbreken (ja ja, als de Air wordt gepushed dan mag dit ook).
De air wordt niet gepusht. De air is simpelweg beter.

De satelite (reviews: Toshiba Satellite Z830: lichte en luchtige ultrabook) vind ik een faal. De protege Die jij bezit is vast beter. Maar hij ontbreekt in de pricewatch en mist een goed scherm. Wat voor de helft van de personen in dit topic een harde eis is. Voor zover dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Dat mag, maar verder zeg ik niets. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quezzon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik heb zelf nu al 2 weken een UX31 en ik ben er erg blij mee, windows 7 gaat het bij mij altijd winnen van OSX. En hij doet precies wat ik ervan verwacht heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

De Vaio Z vind ik echt wel te duur voor wat je krijgt maar is imho tegelijkertijd de enige die zich écht high-end kan noemen met full voltage i5 en i7 cpu's in een behuizing van 1,2kg. Dus iig een vermelding waard. Verder kom je denk ik idd uit op de Asus of Apple.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Echter valt deze buiten het budget van 1500 euro dus is het geen optie,zelf ben ik geen apple fan maar ik kan er niet om heen..
Op dit moment is het voor dit budget verreweg de beste optie.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
JT schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:57:
De Vaio Z vind ik echt wel te duur voor wat je krijgt maar is imho tegelijkertijd de enige die zich écht high-end kan noemen met full voltage i5 en i7 cpu's in een behuizing van 1,2kg. Dus iig een vermelding waard. Verder kom je denk ik idd uit op de Asus of Apple.
Als je hem hier koopt is de Vaio Z veel te duur, als je hem in Amerika haalt (of vanuit daar laat bezorgen in Nederland) is het een hele mooie deal voor zijn geld. Ik bedoel maar, welke laptop heeft nou 2 Samsung 64gb ssd in raid 0 opstelling?
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:12:
[...]

De satelite (reviews: Toshiba Satellite Z830: lichte en luchtige ultrabook) vind ik een faal. De protege Die jij bezit is vast beter. Maar hij ontbreekt in de pricewatch en mist een goed scherm. Wat voor de helft van de personen in dit topic een harde eis is. Voor zover dat mogelijk is.
Helemaal mee eens. De Macbook Air is samen met de Zenbook gewoon de baas op dit moment. De Toshiba had toch zo een SSD die nauwelijks sneller was dan een HDD ( 8)7 ) dacht ik en een scherm zo ruk als het maar kan?

[ Voor 39% gewijzigd door Vinand op 06-01-2012 11:24 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Is de Fujitsu Lifebook P771 niks? Is niet 'thin' maar wel light en voorzien van alle aansluitingen. Dat vind ik een groot gemis op de ultrabooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Vinand schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:21:
[...]

Als je hem hier koopt is de Vaio Z veel te duur, als je hem in Amerika haalt (of vanuit daar laat bezorgen in Nederland) is het een hele mooie deal voor zijn geld. Ik bedoel maar, welke laptop heeft nou 2 Samsung 64gb ssd in raid 0 opstelling?
Ja dat riep ik al als eerste in dat andere T&L topic ;) Je betaalt in dollars wat je hier in euro's betaald én je krijgt de dock erbij die hier 369 kost ofzo. 2 maandjes terug, toen de euro nog goed stond, was je inc invoer en BTW iets van 1600e kwijt mét dock.
pino85 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:21:
Echter valt deze buiten het budget van 1500 euro dus is het geen optie
Klopt, daarom zeg ik ook een vermelding waard, niet een nominatie ;)

[ Voor 25% gewijzigd door JT op 06-01-2012 11:43 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Ik denk dat we met Ivy Bridge wel mooie nieuwe thin & light notebooks krijgen die ook op grafisch vlak (GPU) aardig mee kunnen komen. Nog even 6 maandjes geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
JT schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:57:
Ik vind het ook zeker een mooi systeem, maar de prijs is wel erg hoog. De combinatie standard TDP CPU's + ultrabook idee is inderdaad momenteel nog uniek. Ik hoop op meer notebooks met deze combinatie.

Ojjorz schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:23:
Is de Fujitsu Lifebook P771 niks? Is niet 'thin' maar wel light en voorzien van alle aansluitingen. Dat vind ik een groot gemis op de ultrabooks.
Welke aansluitingen mis je dan? Zelf gebruik ik bijna nooit ook maar een aansluiting op mijn notebook. Heel af en toe een USB stick en heb een paar keer de d-sub gebruikt voor aansluiting op een beamer / TV. Ik zie een notebook dan ook puur als een portable computer.

Verder zie ik dat de pricewatch: Fujitsu Lifebook P771 (VFY:P7710MF011NL) wel een beetje aan de dure kant is. 300 euro meer dan de UX31 en 200 euro meer dan de Air? En ik zie niet zo snel wat de meerwaarde zou kunnen zijn, naast de eventuele meer aansluitingen.

Cubic X schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:07:
Ik denk dat we met Ivy Bridge wel mooie nieuwe thin & light notebooks krijgen die ook op grafisch vlak (GPU) aardig mee kunnen komen. Nog even 6 maandjes geduld dus.
Dat verwacht ik ook, maar dat wordt de volgende thin and light NBBG. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Regeneration schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:31:
Verder zie ik dat de pricewatch: Fujitsu Lifebook P771 (VFY:P7710MF011NL) wel een beetje aan de dure kant is. 300 euro meer dan de UX31 en 200 euro meer dan de Air? En ik zie niet zo snel wat de meerwaarde zou kunnen zijn, naast de eventuele meer aansluitingen.
Idem. Ik dacht eerst dat er een full-voltage in zat, maar het is dus gewoon dezelfde i7 als je in de macbook kan krijgn (imo, geldverspilling trouwens). Ik zie de meerwaarde niet, en het scherm zal ook wel matig zijn.

En als je al zoveel geld uitgeeft, doe er dan nog €300 bovenop voor een T420s-achtige notebook. Dan krijg je wel een full-voltage.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:34:
[...]

Idem. Ik dacht eerst dat er een full-voltage in zat, maar het is dus gewoon dezelfde i7 als je in de macbook kan krijgn (imo, geldverspilling trouwens).
Ah, ik zie het nu pas de CPU is anders.
Maar sterker nog ondanks dat het een i7 betreft is die niet beter dan de i5 van de U31 of Air:
U31 / Air: Intel Core i5 2557M 1,7 GHz, Turbo: 2.7/2.4 GHz, IGP: 1200 MHz
P771: Intel Core i7 2617M 1,5 GHz, Turbo: 2.6/2.3 GHz, IGP: 950 MHz
Wikipedia: Sandy Bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33
Tevreden gebruiker van de Dell XPS 14z in de meeste uitgebreide uitvoering:

Specs:
- i7-2640M 2.8Ghz met 3.5Ghz Turboboost
- 8GB DDR3
- NVIDIA GT520M 1GB DDR
- Samsung 470 256GB SSD

Verdere comments:
- Matig 14" 1366x768 scherm, maar wel erg helder
- Goede accuduur (5-6u met normaal gebruik)
- Beetje zwaar voor light notebook misschien? (1.8KG)
- Stevig door aluminium casing maar wat mindere afwerking op sommige plekken

En gewoon echte retesnel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vinand schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:21:
Helemaal mee eens. De Macbook Air is samen met de Zenbook gewoon de baas op dit moment. De Toshiba had toch zo een SSD die nauwelijks sneller was dan een HDD ( 8)7 ) dacht ik en een scherm zo ruk als het maar kan?
Ik kan de SSD niet vergelijken, dit is mijn eerste SSD laptop ;) . Zoals Darkstone aangeeft heb ik de zakelijke versie (Portege) en ik vind het scherm juist prettig, en ik vind de laptop lekker snel reageren. Spelletjes en video zullen me echt worst zijn (dat doe je maar prive), en de beschikbaarheid van full size VGA, HDMI, LAN, 2xUSB2, 1xUSB3 met lager gewicht is voor mij een stuk belangrijker dan een scherm van wat hogere resolutie. Dat geklooi met adapters zou ik een ramp vinden, die krengen vergeet je te gemakkelijk. Een matige kijkhoek van links<>rechts lijkt me ook geen probleem, maar kan juist een voordeel zijn als je geen meekijkers wilt. En ik blijf zeggen: de poortencollectie en gewicht van de Toshiba Portege zijn onovertroffen, zeker voor een zakelijk gebruiker. Die stelt toch wat andere eisen aan een laptop, en dat mag niet zomaar vergeten worden, zeker daar we hier in het dure segment zitten waar je meer zakelijke aankopen krijgt en minder consumenten aankopen.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:12:
Die heeft een aantal betere dingen en een aantal mindere dingen. Om even als in de gewichtsdiscussie te doen: je vind de Macbook Air beter, ik vind van niet, het is zeker geen feit dat de Air beter is ;) . OSX is een minpunt, ik zie ook geen TPM, en ook daar geklooi met adapters als je de laptop wilt gebruiken voor presentaties :) .
Ik zie zeker verbeterpunten voor de Portege/Satellite Z830, maar zo slecht als hij wordt afgeschilderd is hij absoluut niet. Het scherm is prettig voor zakelijk gebruik (lekker rustig voor de ogen), de fullsize poorten zijn echt heerlijk als je veel reist met het ding (ik moet op werk de LAN gebruiken, geen WLAN), en vind geklooi met adapters echt vervelend en dat mag best meegenomen worden! Het toetsenbord is matig (zeker de spatiebalk is slecht), en de hoeken zijn scherp (hadden ze mogen afronden).

Maar ik wil toch een lans breken voor zakelijk gebruik, wat ik bij high-end vind passen. Consumenten geven niet zo snel de bedragen uit die zakelijke gebruikers besteden (eigen portemonnee ;) ). TPM is zakelijk een pre, geeft ook gemakkelijke Bitlocker encryptie, en garantie is vaak goed geregeld. Wij gebruiken de educationele sector-contracten, hebben daar door 3 jaar garantie.

Dat de Portege Z830 nog niet in Nederland verkrijgbaar is vind ik verrassend en jammer.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:24

Investig8or

What goes up, could come down

Om toch even een kleine bijdrage te doen, als toevoeging op iets wat al gepost is: de Vaio Z is een geweldige laptop (ik tik dit op een hotelkamer op de Vaio Z; Hey gambieter :W ;) ). Hij kostte me $2000 inclusief PMD, wat omgerekend neerkwam (toen ik mijn euro's voor dollars omwisselde) op 1500 euro. Ik vind het prijsverschil met NL echt heel jammer, want anders had hij veel populairder geweest.

Voor MIJ (mening) is het de ultieme thin & light, en is het perfect dat de dedicated gpu en dvd er niet in zitten (gebruik ik niet veel onderweg, thuis pas). Toetsenbord typt geweldig, hoewel ik wel moet wennen aan de rechter shift, scherm is geweldig en hij maakt amper lawaai. Bouwkwaliteit is goed en acuuduur ook, maar je betaalt er (vooral in NL dus) veel voor.

Misschien kan de Z in de buitencategorie :+

Anders zou ik ook de Macbook Air 13" als goeie optie zien, die komt met een paar heel goeie eigenschappen en met een redelijke prijs ook!

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tja, dat is het hem juist, in NL dus 1840 ofzo voor de goedkoopste versie ZONDER PMD. Verder vind ik het keyboard niet echt geweldig vanwege de korte slag. Of de GPU los een verbetering is is heel persoonlijk; ik heb al een paar keer gegamed op m'n Z11 terwijl ik niet op m'n plek zat waar de PMD zou staan. Als je bedenkt dat een Z11/12/13 mét GPU en DVD 1,45kg weegt, dan kan die 1,3kg wegen met GPU en zonder DVD drive; die 100gram had ik wel over gehad voor een GPU in de laptop zelf.

Maar ja, qua formaat en performance (niet-3D performance) is het ding natuurlijk onovertroffen, full voltage i5/i7 met dual of quad raid 0 SSD in een behuizing van 1,2kg.

[ Voor 15% gewijzigd door JT op 08-01-2012 15:54 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
JT schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:53:
Tja, dat is het hem juist, in NL dus 1840 ofzo voor de goedkoopste versie ZONDER PMD. Verder vind ik het keyboard niet echt geweldig vanwege de korte slag. Of de GPU los een verbetering is is heel persoonlijk; ik heb al een paar keer gegamed op m'n Z11 terwijl ik niet op m'n plek zat waar de PMD zou staan. Als je bedenkt dat een Z11/12/13 mét GPU en DVD 1,45kg weegt, dan kan die 1,3kg wegen met GPU en zonder DVD drive; die 100gram had ik wel over gehad voor een GPU in de laptop zelf.

Maar ja, qua formaat en performance (niet-3D performance) is het ding natuurlijk onovertroffen, full voltage i5/i7 met dual of quad raid 0 SSD in een behuizing van 1,2kg.
De gpu heeft niet alleen te maken met gewicht zelf, maar ook met en engineering, energiegebruik en cooling. Dus zo makkelijk is het allemaal niet. Ik vraag me af waarom Sony de mindset heeft gehad om zo een enorme prijsverschil te hebben in amerika en nederland. Echt heel erg dissapointing. De S serie is zeker wel goed maar meteen niet meer aantrekkelijk als je de Z eenmaal in je handen gehad hebt. (Eigenlijk is dan niks meer goed)... Waarom Sony, waarom die prijsverschil??? :(

Maar alsnog verdient de Z gewoon een vermelding. Omdat die gewoon geniaal is, en nog steeds de baas is van alle ultrabooks. >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Vinand op 08-01-2012 18:37 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de S serie eigenlijk vrij matig. Gewoon budgetmodel zoveel, niet sony-waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:37:
Ik vind de S serie eigenlijk vrij matig. Gewoon budgetmodel zoveel, niet sony-waardig.
De SE bedoel ik dan ook, ik vind de sb/sa helemaal niks. Zeker omdat die zwaarder weegt dan de SE (Lmao) en een vlut scherm heeft... (Laat staan de resolutie |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De SE is inderdaad mooi. Ik weet niet zeker of hij hier thuis hoort, maar ik zou hem zeker noemen bij iemand opzoek naar een lichte, krachtige notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:40:
De SE is inderdaad mooi. Ik weet niet zeker of hij hier thuis hoort, maar ik zou hem zeker noemen bij iemand opzoek naar een lichte, krachtige notebook.
Ja en daar gaat de "thin & light" NBBG toch ook over?

Ik zou het echt idioot vinden als je hem eruit zou laten... Althans het is naar mijn idee een zeker een unieke laptop, gewoon enorm laag gewicht voor 15" en zeker erg portable. Laat staan het enorm hoge kwaliteit matte scherm + fullhd resolutie (Geen andere laptop in deze thin/light klasse die daarmee te vergelijken is), redelijke specs (full voltage ftw) en aansluitingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Vinand op 08-01-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is van Lenovo de E420s niet iets?

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E420s (NWD5DMH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die ziet er erg goed uit. 2.0KG, SSD, redelijke accuduur, optical drive, 3G, windows pro. En niet te vergeten een SSD.
Regeneration, iets voor jou? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:41:
Die ziet er erg goed uit. 2.0KG, SSD, redelijke accuduur, optical drive, 3G, windows pro. En niet te vergeten een SSD.
768p... En ik dacht dat jij van alle mensen hier dat wel zou begrijpen :D :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Vinand schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:36:
[...]

De gpu heeft niet alleen te maken met gewicht zelf, maar ook met en engineering, energiegebruik en cooling. Dus zo makkelijk is het allemaal niet.
Energieverbruik heb je hybridge gpu voor, zit ook al in de Z11/12/13. Engineering, cooling hebben ze al gerealiseerd in de Z11/12/13 dus ze hebben al bewezen het te kunnen.
Ik vraag me af waarom Sony de mindset heeft gehad om zo een enorme prijsverschil te hebben in amerika en nederland. Echt heel erg dissapointing. De S serie is zeker wel goed maar meteen niet meer aantrekkelijk als je de Z eenmaal in je handen gehad hebt. (Eigenlijk is dan niks meer goed)... Waarom Sony, waarom die prijsverschil??? :(
Heel simpel. Waar je in de ideale wereld een prijsstelling zou willen op basis van morele redelijkheid, worden in deze wereld de prijzen zo uitgekozen dat de winst wordt gemaximaliseerd. Dus je kiest niet een prijs van

kosten + redelijke marge, zo dat de consument het kan betalen maar wij onze risico's hebben en de directeur een ton per jaar kan verdienen

maar zo:
kosten + prijs waarbij maximale winst wordt gerealiseerd zodat de directeur miljoenen kan verdienen, ook al is de marge exorbitant hoog.

In Amerika verwachten ze ws dat de totale winst hoger is met de prijsstelling die ze daar hanteren, in Europa verwachten ze het met deze prijs. En dat komt door een verschil in markten.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:41:
=>
Vinand schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:55:
[...]
768p... En ik dacht dat jij van alle mensen hier dat wel zou begrijpen :D :9
Dat dus. :P Ik kende hem al langer, ziet er zeker niet slecht uit, maar weer van die resolutie...

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 09-01-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met in acht houdend dat een 14" 900p scherm een paar tientjes kost. Hij is 14", niet 13".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

En nu een echt goed klein scherm met hoge resolutie, dan zit je in ruime veelvouden van tientjes ;) Het is echt niet zo dat je een scherm zoals in de Z koopt voor 50 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.hootoo.com/140...p-lcd-screen-p-16163.html
90 dollar. Dan krijg je een, volgens verschillende mensen, erg goed scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Zoals je zelf al zegt, er zit een verschil tussen 13" en 14" qua kosten en Nick heeft het over een 13", jij 14" :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Je doelde dus op de Series 5? Mooie notebook, waarbij de aparte muisknoppen mij opvalt in positieve zin. Ik vind aparte muisknoppen nog steeds prettiger dan een touchpad zoals bij Apple. De prijs is met 850 een goed punt, maar met de NBBG valt deze net buiten de boot bij de "budget / basis" versie en mist deze toch wat extra voor de high end segment, zoals een hogere resolutie paneel, volledige SSD opslag en backlit toetsenbord.

Of bedoelde je de Series 9 dat is inderdaad wel een high-end model, alleen komt deze het tweede kwartaal wat te laat is voor deze NBBG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

dread

Sluwe vlaming

Ik ben voor de zaak ook op zoek naar een krachtige lichtgewicht notebook. Mooi dat dit topic dit behandelt. Ik houd het in de gaten.

Dingen die ik wel belangrijk vind:

Mooie resolutie.
Krachtige laptop.
Snel.
docking station
13 of 14 inch

prijs is niet zo een issue

Misschien toch maar de air. Ik heb alleen helemaal niets met het MAC OS. Nooit mee gewerkt. hmm keuzes

[ Voor 48% gewijzigd door dread op 13-01-2012 13:32 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Paar vragen dan:

Wat versta jij onder een mooie resolutie?
Wat versta je onder krachtige laptop?
Wat versta je onder snel?

Dit is allemaal per persoon verschillend..
Echter de prijs je niet uit maakt zou ik bv naar de Vaio Z gaan kijken

edit:

Bv

pricewatch: Sony Vaio VPCSA3Z9E/XI

Hier kan je hem configureren naar eigen inzicht:

http://www.sony.nl/produc...ies?cid=14001703&s_kwcid={ifcontent:ContentNetwork}{ifsearch:{keyword}}|{creative}

[ Voor 70% gewijzigd door pino85 op 13-01-2012 13:48 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:59:
http://www.hootoo.com/140...p-lcd-screen-p-16163.html
90 dollar. Dan krijg je een, volgens verschillende mensen, erg goed scherm.
Nee hoor, ik denk dat je de kosten enorm onderschat van de Vaio Z onderdelen. Zeker het scherm... Dit is trouwens 14", een heel ander kostenplaatje dan de 13" display in de Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
dread schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:28:
Ik ben voor de zaak ook op zoek naar een krachtige lichtgewicht notebook. Mooi dat dit topic dit behandelt. Ik houd het in de gaten.

Dingen die ik wel belangrijk vind:

Mooie resolutie.
Krachtige laptop.
Snel.
docking station
13 of 14 inch

prijs is niet zo een issue

Misschien toch maar de air. Ik heb alleen helemaal niets met het MAC OS. Nooit mee gewerkt. hmm keuzes
De enige echt krachtige notebook, die licht en een hogere resolutie heeft is de Vaio Z. Dan heb je gelijk ook een heel erg krachtige notebook. (hier heb je een leuke nederlandse hand on ervan, dan weer je genoeg YouTube: Hardware.Info TV #258 deel 2/3: Sony Vaio Z VPC-Z21L9/E review)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
dread schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:28:
Zoals gezegd als prijs niet een probleem is de Sony Z degene die je moet halen. De vraag is zoals ook gezegd probeer wat concreter te zijn in je criteria, want wellicht kan je ook met een minder duur model uit de voeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 00:33
Kan je als zakelijke laptop dan niet beter deze halen?
pricewatch: Lenovo Thinkpad T420s (NV8P4MH)
Scheelt je weer 700 euro vergeleken met de vaio z :P
Deze heeft ook 3 jaar garantie ipv 2 jaar

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Willie Billie schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:37:
Kan je als zakelijke laptop dan niet beter deze halen?
pricewatch: Lenovo Thinkpad T420s (NV8P4MH)
Scheelt je weer 700 euro vergeleken met de vaio z :P
Deze heeft ook 3 jaar garantie ipv 2 jaar
Als je de Z haalt vanuit Amerika dan scheelt het wel 400/500 euro met de europese versie en dan heb je een gratis dock van 399,- (Vraag niet waarom) als ik me niet vergis dus dat prijsverschil valt wel mee. Daarnaast is het wel een verschil van 600 gram en mis je de full hd optie maar ik weet niet af dread het wel of niet boeit. Hij moet iets meer gerichter vertellen wat hij wilt hebben. Ook de dual ssd van de Z in raid 0 is ubersnel, maar of dat noodzakelijk is...

Edit: Voor hoeveel kon je ook alweer minimaal de Z uit amerika halen regeneration? was dat nou 1600 euro?

[ Voor 9% gewijzigd door Vinand op 13-01-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

1600 euro haal je niet met de huidige euro koers.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 15:42
Kunnen we de HP Folio 13 ook als high end zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet leverbaar, slecht scherm, lage bouwkwalieit volgens anandtech, slecht scherm, €80 goedkoper dan de macbook air...

Met de huidige prijs, imo, een totale mislukking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Vinand schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:05:
[...]

Als je de Z haalt vanuit Amerika dan scheelt het wel 400/500 euro met de europese versie en dan heb je een gratis dock van 399,- (Vraag niet waarom) als ik me niet vergis dus dat prijsverschil valt wel mee. Daarnaast is het wel een verschil van 600 gram en mis je de full hd optie maar ik weet niet af dread het wel of niet boeit. Hij moet iets meer gerichter vertellen wat hij wilt hebben. Ook de dual ssd van de Z in raid 0 is ubersnel, maar of dat noodzakelijk is...

Edit: Voor hoeveel kon je ook alweer minimaal de Z uit amerika halen regeneration? was dat nou 1600 euro?
Ik hem me hier ook niet zo in verdiept, maar de goedkoopste versie van de Sony VS webwinkel is $ 1949,99 wat € 1539,43 zou zijn, (exc. importkosten en belasting), maar inclusief de dock van 400 euro inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

2 maanden terug was je voor 1650 euro inc belastingen klaar :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:29:
Niet leverbaar, slecht scherm, lage bouwkwalieit volgens anandtech, slecht scherm, €80 goedkoper dan de macbook air...

Met de huidige prijs, imo, een totale mislukking.
http://www.anandtech.com/...spectre-envy-15-and-folio
The Folio is HP's first ultrabook, a business oriented model that hits all of Intel's main points for ultrabooks. It has a clean (but somewhat bland) design and is built pretty solidly. It's not a bad machine, and offers very good battery life (9.25 hours on a 59Wh 6 cell), but to my eyes the Folio didn't particularly stand out from the rest of the ultrabook class that has been all the rage at CES this year.
reviews: Hands-on: HP's Spectre- en Folio 13-notebooks
de Folio 13 zal waarschijnlijk al in februari in ons land verschijnen.
Het scherm en prijs zijn inderdaad minpunten, maar daarentegen heeft hij wel een enorme accuduur en volwaardige poorten aan boord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Is het scherm niet dat ding waar je tijdens het gebruik constant naar zit te kijken? Lijkt mij toch een van de belangrijkste punten.

Waarom wordt er trouwens in de thin & light categorie zo enorm bespaart op poorten? Het is echt niet zo dat ze enorm veel ruimte innemen en qua design past het in de meeste notebooks nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal ik hem wel verwarren met een andere notebook. Misschien samsung's model?
Het scherm en prijs zijn inderdaad minpunten, maar daarentegen heeft hij wel een enorme accuduur en volwaardige poorten aan boord..
Klopt, maar de reviews: Toshiba Satellite Z830: lichte en luchtige ultrabook ook. En volgens mij vinden veel mensen dat op dit moment een matige notebook.
Tk55 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:16:
Is het scherm niet dat ding waar je tijdens het gebruik constant naar zit te kijken? Lijkt mij toch een van de belangrijkste punten.

Waarom wordt er trouwens in de thin & light categorie zo enorm bespaart op poorten? Het is echt niet zo dat ze enorm veel ruimte innemen en qua design past het in de meeste notebooks nog gewoon.
Een vga/hdmi/LAN poort is dikker dan de behuizing zelf. Er past gewoon niet veel op. Plus iedereen wil apple aftroeven met minimale dikte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Stfnlln schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:06:
reviews: Hands-on: HP's Spectre- en Folio 13-notebooks
"de Folio 13 zal waarschijnlijk al in februari in ons land verschijnen."
Dat kan net zo goed 29 februari zijn (dit jaar is schrikkeljaar :P). Ik volgt dit al een tijdje en dat is dan niet de eerste zijn die dat doet. Vaak is het naar mijn idee ook een paper launch. Wanneer de notebook echt verkrijgbaar wordt, vermeld in de pricewatch en op voorraad bij de webshops, kan nog een tijdje duren. Dat hoeft niet voor deze Folio te zijn, maar gezien de NBBG vóór 1 februari klaar moet zijn, lijkt me het sterk dat dit model meegenomen kan worden, nog los van het feit of deze meegenomen zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:23:
[...]
Een vga/hdmi/LAN poort is dikker dan de behuizing zelf. Er past gewoon niet veel op. Plus iedereen wil apple aftroeven met minimale dikte...
Neem nou deze Samsung 9 Series:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1326291682.jpeg

Een HDMI aansluiting is even dik en iets breder dan een USB port. Die verdikking hoeft maar iets langer te zijn en er past een full size HDMI port op, nog iets langer en er kan een extra USB aansluiting op en dan heb je aan de andere kant ook nog ruimte. Die stomme aflopende dikte gaat nergens over, aan de randen lijkt zo'n laptop super dun maar in het midden is ie toch wat dikker. Waarom kiezen ze altijd vorm>functie?

Altijd maar Apple volgen... Bedenk zelf eens wat de klant wil. Ja een dunne notebook, maar wel genoeg features! Dan maar iets minder dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tk55 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:16:
Toshiba laat zien dat het kan met de Z830. Daar zijn wel andere punten aan te verbeteren (zoals de positie van sommige poorten) maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tk55 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:54:
[...]

[afbeeldingBedenk zelf eens wat de klant wil. Ja een dunne notebook, maar wel genoeg features! Dan maar iets minder dun.
Te zien aan de verkoopcijfers van Airs vs overige Ultrabooks weet Apple volgens mij prima wat de klant wilt. Jouw en mijn eisen zijn eisen van een nichemarkt, niet de mainstreammarkt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Tk55 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:54:
[...]

[afbeelding]

Een HDMI aansluiting is even dik en iets breder dan een USB port. Die verdikking hoeft maar iets langer te zijn en er past een full size HDMI port op, nog iets langer en er kan een extra USB aansluiting op en dan heb je aan de andere kant ook nog ruimte. Die stomme aflopende dikte gaat nergens over, aan de randen lijkt zo'n laptop super dun maar in het midden is ie toch wat dikker. Waarom kiezen ze altijd vorm>functie?
Inderdaad mee eens. Ik snap ook nooit waarom in nieuwsberichten staat dat de ultrabook de Air op het dunste punt 0,3 mm niet verslaat. 8)7 Dat is echt een totaal nietszeggende specificatie naar mijn mening.

JT schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:01:
[...]

Te zien aan de verkoopcijfers van Airs vs overige Ultrabooks weet Apple volgens mij prima wat de klant wilt. Jouw en mijn eisen zijn eisen van een nichemarkt, niet de mainstreammarkt.
offtopic:
Nou ik heb echt het idee dat veel mensen Apple kopen omdat het Apple is... Vaak genoeg mensen tegengekomen dat ze een Apple product hebben maar geen idee hebben wat ze er allemaal mee kunnen. Echt zonde naar mijn mening want: A. ze gebruiken het Apple product niet "volledig", B een (veel) goedkoper product zou anders ook voldoen, C. een ander (type) product zou beter voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Te zien aan de verkoopcijfers van Airs vs overige Ultrabooks weetbepaalt Apple volgens mij prima wat de klant wilt. Jouw en mijn eisen zijn eisen van een nichemarkt, niet de mainstreammarkt.
TIFIFY. Het aantal verkochte ultrabooks zal waarschijnlijk wel dat van de Air ruimschoots overstijgen als je de fabrikanten optelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:09:
[...]
Toshiba laat zien dat het kan met de Z830. Daar zijn wel andere punten aan te verbeteren (zoals de positie van sommige poorten) maar het kan wel.
Geen enkele fabrikant doet het allemaal goed :9 :/
[...]
Regeneration schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:41:
[...]
offtopic:
Nou ik heb echt het idee dat veel mensen Apple kopen omdat het Apple is... Vaak genoeg mensen tegengekomen dat ze een Apple product hebben maar geen idee hebben wat ze er allemaal mee kunnen. Echt zonde naar mijn mening want: A. ze gebruiken het Apple product niet "volledig", B een (veel) goedkoper product zou anders ook voldoen, C. een ander (type) product zou beter voldoen.
Dit is dus het probleem. Apple verkoopt goed omdat het over het algemeen goede producten levert en vaak ook gewoon omdat er een appeltje op staat. Andere fabrikanten denken dat het succes van Apple alleen maar komt door de hardware, dus gaan ze die grotendeels gelijk maken. Vervolgens maken ze de prijs ook bijna gelijk. Het lijkt wel alsof ze niet door hebben dat er voor Apple veel sneller meer betaald wordt. Eigenlijk een beetje zoals gambieter zegt: Apple bepaalt veelal wat de klant wil. Apple kan het maken om minder te bieden voor een hogere prijs, maar zo werkt het normaal gesproken niet.

Andere fabrikanten zijn gewoon zo ontzettend bang om zich te onderscheiden. Ik hoef echt geen laptop die 0,3 mm is op het dunste punt. Ze laten gewoon zo veel features vallen om op dezelfde dikte uit te komen als de MBA, terwijl dat echt nergens voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Tk55 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:07:
[...]

Dit is dus het probleem. Apple verkoopt goed omdat het over het algemeen goede producten levert en vaak ook gewoon omdat er een appeltje op staat. Andere fabrikanten denken dat het succes van Apple alleen maar komt door de hardware, dus gaan ze die grotendeels gelijk maken. Vervolgens maken ze de prijs ook bijna gelijk. Het lijkt wel alsof ze niet door hebben dat er voor Apple veel sneller meer betaald wordt. Eigenlijk een beetje zoals gambieter zegt: Apple bepaalt veelal wat de klant wil. Apple kan het maken om minder te bieden voor een hogere prijs, maar zo werkt het normaal gesproken niet.

Andere fabrikanten zijn gewoon zo ontzettend bang om zich te onderscheiden. Ik hoef echt geen laptop die 0,3 mm is op het dunste punt. Ze laten gewoon zo veel features vallen om op dezelfde dikte uit te komen als de MBA, terwijl dat echt nergens voor nodig is.
Aan de andere kant hebben mensen ook altijd in hun hoofd dat Apple onnodig duur is en dat je betaald voor het merk.

Dat is (was?) in sommige gevallen zeker het geval, maar Apple heeft met sommige producten wel degelijk een product in de markt gezet welke voor de geboden hardware absoluut scherp geprijsd is.

Mensen zien een MacBook Air en denken: "leuk apparaat voor een flinke prijs, maar als ik nu hetzelfde apparaat van een PC boer koop kan het de helft goedkoper." En dat is gewoon niet waar. PC fabrikanten hebben de grootste moeite om een product aan te bieden wat eenzelfde kwaliteitsgevoel teweeg brengt, maar voor een prijs die de consument verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

En dan nog de beperkte garantie die Apple biedt. Ook een overweging om mee te nemen. Na een jaar is het afgelopen of extra garantie bijkopen, Applecare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Garantie speelt imo pas mee op het moment dat er 2 goede producten tegenover elkaar staan. Ik heb persoonlijk de pest aan de hele apple reputatie.. maar ik kan niet ontkennen dat de air gewoon wat beter is dan de ux31. Garantie speelt imo dan ook nauwelijks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelfde met Dell, dat is ook na een jaar afgelopen tenzij je bij gaat kopen. Toch is de V131 vrijwel zeker de keuze voor de mid-end thin & light.

[ Voor 31% gewijzigd door Tsurany op 16-01-2012 01:12 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 00:55:
Garantie speelt imo pas mee op het moment dat er 2 goede producten tegenover elkaar staan. Ik heb persoonlijk de pest aan de hele apple reputatie.. maar ik kan niet ontkennen dat de air gewoon wat beter is dan de ux31. Garantie speelt imo dan ook nauwelijks mee.
Garantie is voor veel consumenten tegenwoordig juist zeer belangrijk, dit is wat ik en anderen op het werk iig terug zagen komen(dagelijks)

Mensen willen weten waar ze aan toe zijn en hoe het per product/fabrikant zit met de garantie, als het om Apple gaat schrikt het toch een groep af die eventueel wel de prijs zouden willen/kunnen betalen maar door de matige garantie het gevoel bekruipt van waarom bied apple 1 jaar aan en waarom moet ik voor een relatief aan de prijs product dat dure apple care bijkopen, en hoe zit het met de europese wetgeving omtrent apple garanties, etc etc.
En het moge geen geheim zijn dat Apple erg moeilijk kan doen( ook in de apple stores) omtrent garantie als het bv na 1 jaar kapot gaat en je hebt geen apple care bijgekocht.
Sterker nog winkels (webwinkels) lopen ook tegen apple aan als het om garantie gaat, dit ging in heel wat gevallen niet van een leien dakje kan ik je vertellen.

Maar er zullen natuurlijk mensen zijn die het helemaal geen issue vinden en hun hand er niet voor omdraaien maar goed die groep is denk ik toch relatief klein, een grotere groep vind dit tegenwoordig imo toch wel iets wat zeer zeker word gewogen en word mee genomen en waar wij enorm veel vragen over kregen.
Maar goed dit is dan maar wat ik vernam bij de webwinkel waar ik werkte, wellicht dat het bij anderen totaal anders is al kan ik me dat niet direct voorstellen.
Voor mij persoonlijk zijn deze ervaringen die ik zelf heb mee gemaakt van dichtbij een reden niet voor het merk Apple te gaan.

Over de apple air als product ansich, er is op dit moment geen beter product op de markt, maar dit gaat veranderen als de nieuwe generatie ultrabooks gaan komen medio maart/april daarben ik zeker van, kan me het gewoon niet anders voorstellen kan ik beter zeggen aangezien het product al langere tijd min of meer onverslaanbaar is in zijn klasse word het toch eens tijd voor echte concurrentie.

[ Voor 17% gewijzigd door pino85 op 16-01-2012 01:36 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tsurany schreef op maandag 16 januari 2012 @ 01:11:
Zelfde met Dell, dat is ook na een jaar afgelopen tenzij je bij gaat kopen. Toch is de V131 vrijwel zeker de keuze voor de mid-end thin & light.
Daar is de prijs dan iig ook naar.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pino85 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 01:20:
Sterker nog winkels (webwinkels) lopen ook tegen apple aan als het om garantie gaat, dit ging in heel wat gevallen niet van een leien dakje kan ik je vertellen.
Kort-door-de-bocht-modus: niet jouw probleem, dan moet die winkel maar geen apple verkopen.

En de termijn is niet alles. Ik heb liever de 1 jaar die dell levert dan de 2 jaar van sony, om maar wat te noemen.
Bedenk wel: bij dell, zakelijk <> consumenten. Bij de zakelijke V131 hoef je 0 coulance te verwachten omdat je daar volgens de wet niet eens recht op hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Even aangaande hoge resolutie-schermen (waar vaken over wordt begonnen, als positief tegenover de standaard 1388 x 768). Ik heb hier een 5 jaar oude Tecra M5 staan, met een 14" 1400x1050 scherm, en dat is het ook niet echt. Misschien de slechtere ogen met gevorderde leeftijd, maar meer is niet altijd beter?

Op een 13" scherm twee documenten side by side gaat toch niet echt leesbaar worden. Hoogstens worden de letters mooier door meer pixels. Maar is het idee niet dat je als je een groot scherm wilt, je een extern scherm pakt en on the road werkt met het kleinere scherm?

Als ik dan moet kiezen, liever stil, mat scherm en meer poorten dan hogere resolutie en glanzend scherm.

(ik zal wel weer afwijken in gebruik :+ )

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 16-01-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik heb dan nu 900p op de Vaio Z en dat is precies mooi, maar voor mij hoeft het echt niet hoger dan dat. Ik merk nu al dat als ik met 2 schermen werk dat ik het laptopscherm niet té ver weg moet zetten want dan wordt het moeilijk om te lezen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
Ik zie de afgelopen dagen berichten voorbij komen dat ASUS het touchpad van de UX31 heeft veranderd.
bv http://www.engadget.com/2...k-elan-touchpad-ces-2012/
Maar ik kan niet veel vinden over een ander serienummer, weet iemand of je dit vooraf kunt zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Keuze bij mij is toch gevallen op de asus zenbook ux31.

Mooi, krachtig en voor thuis heb ik deze opstelling gekozen:
Toshiba docking station http://www.laptopshop.nl/product/146046/153303/28634/category-45702-laptops/toshiba-dynadock-v10-usb.html
120€
Logitech anywhere muis http://www.logitech.com/nl-nl/mice-pointers/mice/devices/5846
70€
Lacie rikiki go 1TB http://www.hardeschijfstore.nl/product/137595/category-183883-externe-harde-schijven/lacie-rikiki-go-1-tb-zilver.html
160€
Toetsenbord http://tweakers.net/productreview/32313/logitech-k800-wireless-illuminated-keyboard.html
70-100€
Logitech cube muis http://www.logitech.com/nl-nl/mice-pointers/mice/devices/9472
70€
Asus zenbook http://www.laptopshop.nl/product/153303/asus-zenbook-ux31e-ry010v.html
1400€
Printer http://www.printershop.nl/product/152808/xerox-workcentre-6015ni.html 
399€
Monitor http://www.monitorstore.nl/product/130665/samsung-s24a350h-24-monitor.html
189€
Usb keyhttp://www.laptopshop.nl/product/118553/lacie-iamakey-16-gb-usb-stick.html
45€
= 2554 €

Shoot maar als je nog opmerkingen hebt.

Photoshop is zowat het zwaarste programma dat ik gebruik. Moet wel lukken met de zenbook lijkt me. En hij is mooi ;)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je mijn productreview over de Dynadock V10 gelezen? Ik vind het een baggerding met nogal wat problematische aspecten in gebruik, en gebruik hem dus eigenlijk niet (HDMI poort is beter).

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 23-01-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die dynadock is prut.. zie [Dynadock docking] Uitschakelen backlight laptop LCD scherm?.

Externe harde schijf, niet heel erg duur? De usb stick in die groote kan je ook voor de helft van de prijs krijgen..

Je koopt een duur dock, muis, toetsenbord, pronter, en usb key. Maar koopt een budgetscherm.. rara, wat klopt daar niet aan :? Koop liever een laptop met een goed scherm, en een goed scherm daarnaast. Maar dat ben ik.. Houd er rekening mee dat de ux31 maximaal 1080p aan kan via HDMI, wat al een reden om zich is voor mij om dat ding niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Da's mijn topic, de productreview is completer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 21:12
dread schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:42:
Keuze bij mij is toch gevallen op de asus zenbook ux31.

Mooi, krachtig en voor thuis heb ik deze opstelling gekozen:
Toshiba docking station http://www.laptopshop.nl/product/146046/153303/28634/category-45702-laptops/toshiba-dynadock-v10-usb.html
120€
Logitech anywhere muis http://www.logitech.com/nl-nl/mice-pointers/mice/devices/5846
70€
Lacie rikiki go 1TB http://www.hardeschijfstore.nl/product/137595/category-183883-externe-harde-schijven/lacie-rikiki-go-1-tb-zilver.html
160€
Toetsenbord http://tweakers.net/productreview/32313/logitech-k800-wireless-illuminated-keyboard.html
70-100€
Logitech cube muis http://www.logitech.com/nl-nl/mice-pointers/mice/devices/9472
70€
Asus zenbook http://www.laptopshop.nl/product/153303/asus-zenbook-ux31e-ry010v.html
1400€
Printer http://www.printershop.nl/product/152808/xerox-workcentre-6015ni.html 
399€
Monitor http://www.monitorstore.nl/product/130665/samsung-s24a350h-24-monitor.html
189€
Usb keyhttp://www.laptopshop.nl/product/118553/lacie-iamakey-16-gb-usb-stick.html
45€
= 2554 €

Shoot maar als je nog opmerkingen hebt.

Photoshop is zowat het zwaarste programma dat ik gebruik. Moet wel lukken met de zenbook lijkt me. En hij is mooi ;)
Eind van de week bij Media Markt 19% BTW korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

@ gambieter haha zat net het andere topic voor ultrabooks door te lezen en daar kwam ik op je review van het docking station uit. Dat wordt het dus niet voor me. Maar wat is wel een acceptabele optie?

@ darkstone
Design van de laptop is wel belangrijk ( niet het belangrijkst maar toch) dan zou enkel de air nog een optie zijn. Ik hou ook wel van een goede schermresolutie. ( had hiervoor de zepto 6625wd wat toen een super resolutie had)
Een andere optie is de sony Die hier vaak ter sprake komt. Maar die start pas aan 1800€ en dan moet je nog de docking station apart betalen.

zat ook nog te kijken naar die bto. En ik hoorde je ook praten over een mba. Welke bedoelde je daarmee?

Hmm keuzes...

Edit: @rrozijn thx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Macbook air. En welke BTO bedoel je? BTO heeft imo helemaal niets in het non-high-end segment (met high-end bedoel ik in dit geval prestaties).

Tenzij je echt per-se windows wil is de keuze volgens mij heel erg simpel tussen de macbook air en de ux31. De MBA is doet een paar dingen een stuk beter. Dat se resolutie een haar minder is is jammer, maar dat is dan ook het enige wat ik zo snel kan bedenken, naast de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dread schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:52:
@ gambieter haha zat net het andere topic voor ultrabooks door te lezen en daar kwam ik op je review van het docking station uit. Dat wordt het dus niet voor me. Maar wat is wel een acceptabele optie?
Mba = macbook air.

Ik gebruik geen docking station meer, plug gewoon HDMI in voor video, USB hubje voor tobo en muizen, sound apart en LAN apart. Wat meer werk dan een docking station, maar da's beter dan de nadelen van die Dynadock ;)

Darkstone en ik zijn het echter wel oneens over de Asus of MBA, ik zie mijn Portege Z830 als zeker zo goed. Alleen, is die intussen in NL verkrijgbaar?

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 23-01-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarom moet je ook altijd meerdere meningen polsen voordat je iets koopt ;)

Jouw portege staat niet in de pricewatch iig. Meer weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Tenzij je echt per-se windows wil is de keuze volgens mij heel erg simpel tussen de macbook air en de ux31. De MBA is doet een paar dingen een stuk beter. Dat se resolutie een haar minder is is jammer, maar dat is dan ook het enige wat ik zo snel kan bedenken, naast de garantie.
Hmm nu breng je me aan het twijfelen..

Ik wil echt niet aan mac os. Moet misschien even kijken wat de opties zijn van windows op air of macbook pro..

Tja je maakt het er echt niet makkelijker op :) had je nog een tip voor de monitor. Daar was je mening vrij duidelijk ;)

Haha had die review ook gelezen die darkstone in dat andere topic achterliet. Vergelijking tussen een acer (s3?) en de asus ux31. De mba kwam ook aan bod maar toch was de reviewer best te spreken over de zenbook. Het ging echt tussen mac os en windows kiezers uiteindelijk dahct ik.

[ Voor 19% gewijzigd door dread op 23-01-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M nemen, maar dat is meer een geval van 'deze ken ik en voldoet aan mij eisen' dan 'dit is de beste keus'. Hij is 1200p, IPS, en LED (wat in de praktijk overigens geen voordeel oplevert boven CCFL, hoor). Maar ik zou mijn monitor niet selecteren op de criteria 'deze is wel mooi, ik koop hem!' :+
dread schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:09:
Haha had die review ook gelezen die darkstone in dat andere topic achterliet. Vergelijking tussen een acer (s3?) en de asus ux31. De mba kwam ook aan bod maar toch was de reviewer best te spreken over de zenbook. Het ging echt tussen mac os en windows kiezers uiteindelijk dahct ik.
De MBA heeft een veel beter touchpad, een stuk beter scherm, een stuk fatsoenlijkere aansluitingen (althans, dat vind ik. Volgens gambieter hierboven wint de toshiba waarvan ik de poorten weer ruk vind..), en het toetsenbord van de asus schijnt een stuk beter te zijn.

Ik heb me er niet erg in verdiept, maar de mening overheerst dat de air een stuk beter is dan de zenbook. En die mening komt vooral van mensen die in dezelfde post zeggen 'ik ben tegen apple'. Zo ook ik :P

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is de accuduur van de MBA niet ruim een uur slechter onder Windows?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Tsurany schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:40:
Is de accuduur van de MBA niet ruim een uur slechter onder Windows?
Volgens mij klopt dat ja. Volgens mij optimaliseert Apple Mac gewoon heel erg op de bestaande hardware zodat de accuduur langer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik dus over het hoofd gezien. De accuduur van de ux31 is aardig wat langer dan dat van de MBA. Dat maakt een hoop goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:13:
De MBA heeft een veel beter touchpad, een stuk beter scherm, een stuk fatsoenlijkere aansluitingen (althans, dat vind ik. Volgens gambieter hierboven wint de toshiba waarvan ik de poorten weer ruk vind..), en het toetsenbord van de asus schijnt een stuk beter te zijn.
De poorten van de Toshiba ruk? Wat is er ruk aan full size VGA, full size HDMI, full size LAN, 1x USB3, 2x USB2, sound+mic + TPM, fingerprint, geen enkele poort-adapter nodig? En dat ook nog eens 0.2 kg lichter dan de Asus en MBA, en net zo goed in batterijduur.

Ik vermoed dat je je vergist ;)

Het mindere aan de Toshiba zijn toetsenbord en scherm, en de hoekige afwerking.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 23-01-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:53:
Dat had ik dus over het hoofd gezien. De accuduur van de ux31 is aardig wat langer dan dat van de MBA. Dat maakt een hoop goed.
En volgens mij is de accuduur van de MBA ook nog eens slechter onder Windows waardoor Windows installeren wel voor mindere prestaties zorgt. Wellicht belangrijk voor mensen die geen OSX willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:55:
[...]

De poorten van de Toshiba ruk? Wat is er ruk aan full size VGA, full size HDMI, full size LAN, 1x USB3, 2x USB2, sound+mic + TPM, fingerprint, geen enkele poort-adapter nodig? En dat ook nog eens 0.2 kg lichter dan de Asus en MBA, en net zo goed in batterijduur.
Het feit dat je geen schermen > 1200p kan aansturen. Dat is verkeerd. De asus gaat niet eens hoger dan 1080p. Prima als je dat nooit gaat gebruiken, maar voor aardig wat mensen erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:06:
Het feit dat je geen schermen > 1200p kan aansturen. Dat is verkeerd. De asus gaat niet eens hoger dan 1080p. Prima als je dat nooit gaat gebruiken, maar voor aardig wat mensen erg jammer.
Dan heb je het niet over de poorten, maar over de specificaties van de grafische output, waarbij dat mogelijk een keuze is van de chipset door Intel? De Toshiba is juist onverslaanbaar als het gaat om connectiviteit door de fullsize poorten, dus die zijn zeker niet ruk.

Verder leg je nogal nadruk op bepaalde eigenschappen die voor veel mensen van minder belang zijn, maar wijst daarom bepaalde laptops algemeen af. Dat moet je juist omkeren: als je die eis voor >1200p hebt, dan ben je geen gemiddelde gebruiker. Het advies moet gewoon afgestemd worden op de gebruiker.

Wat is het meest van belang?
- TPM + veel fullsize poorten + laag gewicht: Toshiba Portege Z830
- bouwkwaliteit + scherm + >1200p: MBA
- Windows met hoogresolutiescherm: Asus UX31

etc. :)

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 23-01-2012 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In principe hebben enkel high-end 27" schermen van 500+ euro een resolutie hoger dan 1200p. Natuurlijk jammer dat een high-end model dit niet ondersteund maar ik verwacht inderdaad eigenlijk geen gebruikers voor wie dit een echt probleem zal zijn. Ik denk dat 'aardig wat' een overstatement is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dan stel ik voor dat je even in de pricewatch het filter op 1200p zet en dan gaat sorteren op prijs ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

JT schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:40:
Dan stel ik voor dat je even in de pricewatch het filter op 1200p zet en dan gaat sorteren op prijs ;)
Ik neem aan een filter hoger dan 1200p? Aangezien ik het ook expliciet over schermen met een resolutie hoger dan 1200p heb. Die zijn er niet onder de 500 euro en kleiner dan 27".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JT schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:40:
Het gaat erom hoeveel mensen een ultralight laptop op een 1200p+ monitor gaan aansluiten. Dat is imo een nichemarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het over de ux31 he. Die kan maximaal 1080p aan. Zo'n scherm (IPS) heb je al voor €250. Ik schat dat zo'n 10% van de op GoT verkochte schermen een 1200p model betreft.

De kans dat je meer dan 1200p nodig hebt is inderdaad niet groot. Daarvoor ben je wel verplicht een MBA of dell's nog niet uitgebrachte ultrabook te kopen.
gambieter schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:43:
[...]

Het gaat erom hoeveel mensen een ultralight laptop op een 1200p+ monitor gaan aansluiten. Dat is imo een nichemarkt.
Ah! Maar is het aantal mensen dat een VGA poort moet hebben ook geen nichtmarkt? :+

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:44:
Ik had het over de ux31 he. Die kan maximaal 1080p aan. Zo'n scherm (IPS) heb je al voor €250. Ik schat dat zo'n 10% van de op GoT verkochte schermen een 1200p model betreft.
Dat is inderdaad erg slordig, blijf het vreemd vinden omdat de HD 3000 wel gewoon 2560*1600 doet als maximum resolutie.
Ah! Maar is het aantal mensen dat een VGA poort moet hebben ook geen nichtmarkt? :+
True, wat dat betreft zou ik daar geen rekening mee houden. Adapters zijn vaak niet erg duur en ik denk dat vooral zakelijk VGA nog wenselijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:44:
Maar is dat een beperking van de chipset, of van de poort? Kan mini-HDMI niet meer dan 1080p aan?
De MBA is voor nichten, een niche is wat anders dan een nicht :p

Als je de zakelijke markt een niche-markt wil noemen? Bij presentaties is zo'n poort verdomd handig. Maar het is inderdaad geen consumentenwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:48:
[...]

Dat is inderdaad erg slordig, blijf het vreemd vinden omdat de HD 3000 wel gewoon 2560*1600 doet als maximum resolutie.
Als maximum resolutie, over displayport. De rest van de poorten hebben lagere maximale resoluties.

De HD7970 kan overigens wel 4k2k aan over HDMI... Maar dat is dan ook de enige kaart die dat doet.
gambieter schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:52:

Maar is dat een beperking van de chipset, of van de poort? Kan mini-HDMI niet meer dan 1080p aan?
Geen idee. Volgens anandtech, en hij heeft het getest, gaat hij niet hoger dan 1080p.
De MBA is voor nichten, een niche is wat anders dan een nicht :p
:X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tsurany schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:43:
[...]

Ik neem aan een filter hoger dan 1200p? Aangezien ik het ook expliciet over schermen met een resolutie hoger dan 1200p heb. Die zijn er niet onder de 500 euro en kleiner dan 27".
Oh eh....ik lig al in bed, laat ik het daarop houden :+

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.