Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik heb een Toshiba Satellite R630 laptop gekocht samen met een Toshiba Dynadock V10 docking station, om deze als port replicator met DVI poort te gebruiken, met monitor, keyboard etc. Dit gaat via een USB poort. XP geinstalleerd, laptop werkt lekker.

De docking station geinstalleerd, met de meest recente software. Nu werkt dat op zich goed (al is de software niet echt het je dat), en werkt de externe monitor, al moet je elke keer bij opstarten de extended desktop mode uitzetten via "Notebook monitor OFF" om naar de enkele monitor modus te gaan.

Echter, alhoewel je dan geen beeld meer hebt op de laptop monitor, blijft de backlight gewoon aanstaan. De Fn+F5 truc werkt dan niet meer, daar er nog maar 1 monitor word herkend.

Weet iemand hoe de backlight van het laptop LCD scherm uit te schakelen is? Zoektochten op google met "dynadock switch laptop lcd off" en vergelijkbare terminologie zijn niet succesvol, en ook de manual is niet behulpzaam op het eerste gezicht.

Dank :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt het als je het externe scherm als primair instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:48:
Werkt het als je het externe scherm als primair instelt?
Het probleem is dat er nog maar 1 (nieuwe) monitor is; je hebt dan 3 schermen, waarvan de 3e de driver is van de dockingstation, en de andere twee (laptop LCD en HDMI/VGA output) gemerged zijn in scherm 3. De andere twee zijn niet apart meer selecteerbaar.

Ik ga vanavond mijn netbookje eens proberen, kijken wat daar gebeurt :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Helaas, het gebeurt ook bij mijn Samsung n150 netbook en een andere (oude Iiyama LCD) monitor. Dit lijkt een "by design" iets te zijn, en nergens instelbaar. Ik zal het ook eens op het Toshiba forum vragen, daar er erg weinig berichten over de Dynadock te vinden zijn.

Wat wel werkt is "Extend Desktop", dwz dat je beide monitoren gaat gebruiken, zowel die van de laptop als de externe monitor.

Dat betekent eigenlijk dat de Dynadock niet zozeer bedoeld lijkt te zijn om een externe monitor alleen te gebruiken, maar om twee monitoren aan te sturen. Daar moet ik dan maar eens mee gaan spelen :) .

[ Voor 38% gewijzigd door gambieter op 19-02-2011 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Om dit topic maar een einde te geven: ik kan mensen afraden deze Dynadocks te kopen. Ik heb het probleem hierboven nooit kunnen verhelpen, de software is niet erg stabiel (zeker niet onder Win7 64-bit) en het is traag. Miskoop, het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Aanloop, kick! ;)

Ik heb productreview: Toshiba Dynadock V10 review door gambieter aangepast nadat ik de Dynadock toch nog een keer een kans wilde geven (en ik het geklooi van elke avond HDMI, LAN, USB, sound etc inprikken zat was), en ik had gezien dat er wat updates waren van de Dynadock software en drivers.

En dat is maar goed ook, want dit blijkt een aantal van de problemen te hebben opgelost, inclusief het probleem in dit topic. Ik quote mezelf maar even uit het productreview:

Met de nieuwe versie van de software en displaydriver lijken een aantal van de problemen/nadelen te zijn opgelost. Het installeert nu zonder BSOD op Win7-64 Enterprise, en het laptopscherm gaat nu volledig uit (ipv dat de backlight aanblijft). Snel zal het nooit worden, maar nu wordt het een bruikbaar apparaat.

Versies van de software die het goed doen:
dydoutil-20120119160111.zip (versie 2.6.1.1, datum 19-jan-2012, UK versie getest)
display-20120511094148.zip (update display driver naar LS-1_R6.2_M1, datum 11-mei-2012, UK-versie).

Hoop dat mensen hier wat mee kunnen :)

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 12-05-2012 23:47 ]

Pagina: 1